نظر منتشر شده
۳۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 32291
متن کامل سخنراني رييس جمهور اسلامي ايران در سازمان ملل
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۱۹
رییس‏جمهور اسلامی ایران طی سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، به تشریح مواضع کشورمان در خصوص اوضاع بین‏المللی و نیز مسایل مرتبط با ایران پرداخت. به گزارش "الف"، متن کامل سخنان دکتر احمدی نژاد به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد الله رب العالمين و الصلوه و السلام وعلي سيدنا و نبينا محمد (ص) و اله الطاهرين و صحبه المنتجبين
اللهم عجل لوليک الفرج والعافيه و النصر و اجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يديه
 آقاي رئيس
عاليجنابان؛
 خداي بزرگ را براي اعطاي فرصت حضور مجدد در اين مجمع جهاني سپاسگزارم.
در سه سال گذشته از اميدهاي فراوان به اينده روشن جامعه بشري و برخي راه حل ها براي دستيابي به صلح پايدار و گسترش عشق و محبت و در مقابل، همکاري و فشار برخي قدرتها براي تضييع حقوق ملتها، ظلمي که بر اکثريت جامعه جهاني از جمله بر ملتهاي عراق، فلسطين،افغانستان،لبنان، ملتهاي افريقايي، امريکاي جنوبي و اسيايي مي رود، چالش هاي فرا رو مانند تلاش براي فروپاشي خانواده، تخريب فرهنگها و تحقير ارزش هاي متعالي، ناديده گرفتن تعهدات، گسترش سايه تهديد و مسابقه تسليحاتي و ناعادلانه بودن و ناتواني نظامات حاکم برجهان از اصلاح وضع با شما همکاران سخن گفتم. با روي دادن حوادث متعدد و جديد، ناتواني ساز و کارهاي موجود اشکارتر شده است اما در همين حال، يک جريان اميد بخش که درمتن انديشه و باور ملتها شکل گرفته بارورتر و قويتر شده است و در برابر ياس افريني حوادث، نوراميد را براي تجربه فردايي زيبا درخشان و مطلوب در دلها روشن مي سازد.
 خانم ها؛
آقايان؛
همکاران عزيز؛
 امروز نمي خواهم درباره علل اصلي شرايط حاکم برجهان و راه حل ها با شما سخن بگويم. البته شما اين مطالب را مي دانيد ولي ياداوري ان ضروري است. به نظر مي رسد ريشه مشکلات رابايد در نوع نگاه و دريافت از انسان و جهان و موضوع مهم ازادي و عبوديت و عدالت جستجو کرد. جهان، انسان، عبوديت و ازادي و عدالت مهمترين موضوعات بشر در طول تاريخ بوده است.
1- جهان:
 خداي متعال جهان را هدفمند خلق کرده است.اين جهان بستر تکون و رشد مخلوقي به نام انسان است و قوانين حاکم بر جهان و همه موجودات در خدمت تعالي او هستند. جهان بايد فرصت هاي لازم براي تحقق هدف خلقت انسان را فراهم سازد. هيچ امر و پديده و موجودي بيهوده و عبث نيست. همه با هم در يک نظم پيچيده و هدفدار زمينه شکوفايي انسان را فراهم مي کنند و هر يک نشاني از نشانه هاي خداوند بزرگ هستند. هم مخلوقند و او، خالق و حاکم اصلي بر جهان است. همه وجود از جمله، قدرت ها، علم ها و ثروت ها از اوست.
2-انسان:
 خداوند جهان را براي انسان و انسان را براي خودش خلق کرد. او را از گل و در خاک افريد ولي مانده در خاک و تمايلات حيواني نپسنديد. چراغ هدايت را در وجود او روشن کرد و از او خواست که با ياري عقل و پيامبران و انسانهاي کامل از خاک حرکت کند و تا افلاک و نزد خودش بالا رود.
همه جهان از بين مي رود ولي خدا، انسان را براي ابديت خلق کرده و او را ظرف تجلي خودش قرار داده است. تجلي خلاقيت، رحمانيت، رافت، علم، حکمت، غيرت، عيب پوشي، زيبا نمايي و جمال، عدالت، رزاقيت، کرامت، عشق،‌جلال، عزت، گذشت و بخشش، بصيرت، حاکميت وهمه زيبايي ها و خوبي ها که صفات خدا هستند.
خداوند انسان را براي تجاوز، خونريزي، کينه ورزي،‌خودخواهي و تخريب نيافريده است.او انسان را جانشين خود در زمين قرار داده و از انسان خواسته است که از يک سو با تلاش و بروز استعدادهاي الهي اش زمين را اباد و بستر رشد صفات الهي در همه انسانها را ميها کند و زندگي سرشار از زيبايي، دوستي، ازادي، عدالت و خوبي ها را براي همگان فراهم اورد و از سوي ديگر و در ادامه اين راه،‌زندگي سعادتمند ابدي در جوار رحمت خدا را براي خود رقم بزند.
او را موظف کرده است که خدايي و اجتماعي زندگي کند چرا که بروز صفات الهي در انسان فقط در زندگي اجتماعي و در تعامل با ديگران امکان پذير است.
3- آزادي و عبوديت
 خداوند راه کمال انسان و ازادي حقيقي را در بندگي و اطاعت خود قرار داده است. ازادي حقيقي و عبوديت خداوند در يک تناسب مستقيم قرار دارند و در حقيقت دو روي يک سکه اند.
بندگي خدا يعني اقرار به توحيد و اطاعت امر او و ازاد شدن از غير خدا.
بندگي خدا يعني پذيرش حقيقت مطلق، نور مطلق و زيبايي مطلق.
بندگي خدا يعني کنار نهادن خود خواهي ها و گرايشات حيواني، قدرت طلبي ها و تجاوز ها و تسليم حق و عدالت و عشق و کمال بودن
و اين چنين است که انسان ازادي حقيقي خود را به دست مي اورد رشد مي يابد و صفات الهي در او متجلي مي شود. به ديگران عشق مي ورزد، به برپايي عدالت قيام مي کند. از هيچ قدرت و تهديدي نمي هراسد و از مظلومان دفاع مي کند در چنين محيطي، ازادي هيچ کس مزاحم ازادي ديگري نيست. تزاحم و درگيري مختص ازادي مادي وحيواني است. جوهر همه اديان الهي وجوهر عبوديت وازادي واقعي دوري از ستمگران و ظالمان و در مقابل عبادت پروردگار و اطاعت از خدايي است که:
- به همه چيز عالم است، پنهان و اشکار را مي داند و مهربان و رحيم است.
- همه موجودات در برابر عظمت او متواضعند و همه چيز تسليم قدرت اوست.
- زنده و برپا دارنده عالم است و حيات از او نشات مي گيرد.
- بندگانش را دوست دارد و جز خوبي و خير و کمال براي انان نمي خواهد و با زورگويي،‌بي عدالتي، خودخواهي و برتري جويي مخالف است.
4- عدالت:
 عدالت، اساس خلقت انسان و همه افرينش است. عدالت عبارت از قرار دادن هر پديده اي در محل خود و دادن فرصت شکوفايي به همه استعدادهاي الهي انسان است. بدون عدالت نظم عالم متلاشي مي شود و فرصت کمال جويي از بين مي رود و محال است که جامعه بشري، طعم امنيت،‌ارامش، زيبايي و لذت حقيقي و سعادت را بچشد.بدون عدالت، حيات اجتماعي قوام و دوام و رشد نمي يابد.
انسان براي برپايي جامعه سعادتمند در اين جهان و حيات زيباي ابدي بايد خدا را بشناسد و براي تحقق اين امر، بايد خود را بشناسد و براي تعالي خود و جامعه تلاش کند اما:
- تا زماني که جهان بسته و محدود و غير هدفمند تلقي شود،
- تا زماني که حيات ابدي امري خيالي و ذهني و معاد و حساب و کتاب و پاداش و مجازات موهوم و غير واقعي معرفي گردد،
- تا زماني که اخلاق و پايبندي به ان عقب ماندگي نام بگيرد و بي اخلاقي: دروغ،‌فريب و خودخواهي و برتري جويي، مباح بلکه پسنديده تلقي گردد و حيات انسان محدود به زندگي مادي در اين جهان تصور شود،
- تا زماني که تلاش شود انسان به جاي بندگي خدا و اطاعت از پيامبران او و ازادي حقيقي در قيد بندگي تمايلات خاکي و حيواني و هم نوعان سلطه گر قرار گيرد و تزاحم ها به اوج خود برسد،
- تا زماني که متجاوز به واسطه قدرت مالي، سياسي و تبليغاتي اش صاحب حق شناخته شود و نه تنها از مجازات بگريزد بلکه مدعي و طلبکار هم بشود،
و تا زمانيکه براي کسب راي در انتخابات جنگ راه بياندازند و ملت ها را اسير و برده کنند.
مشکلات جامعه جهاني نه تنها حل نخواهد شد بلکه روز به روز بر دامنه هاي ان افزوده مي گردد.
 دوستان و همکاران؛
نگاهي به وضعيت امروز داشته باشيد
با ادعاي واهي کشف سلاح کشتار جمعي و اسقاط ديکتاتور به عراق حمله مي کنند. ديکتاتور سقوط مي کند و سلاح کشتار جمعي کشف نمي شود. دولت مردمي با راي مردم بر پا مي شود ولي اشغالگران بعد از شش سال هنوز حضور دارند و اصرار دارند با نگهداشتن ملت عراق تحت شرايط فصل 7 منشور ملل متحد قرار دادهاي استعماري را بر انان تحميل کنند.
ميليونها نفر کشته و اواره شده اند و اشغالگران بدون ا حساس شرمندگي همچنان به دنبال تثبيت موقعيت خود در جغرافياي سياسي منطقه و تسلط بر منابع نفتي هستند.
انان براي مردم عراق هيچ کرامت و حق و جايگاهي قائل نيستند. سازمان ملل نيز قادر به حل مشکل و رفع تجاوز،‌ اشغال و تحميل نيست.
در فلسطين 60 سال کشتار و تجاوز توسط عده اي صهيونيست جنايتکار و اشغالگر ادامه دارد.
با جمع اوري عده اي از نقاط مختلف دنيا و در سرزمين ديگران و با اواره کردن و به اسارت گرفتن مردم اصلي سرزمين و با دروغ و کشتار حکومت درست کرده اند. بااعلام قبلي، تجاوز، اشغال و ترور مي کنند و مردم و دولت قانوني و مردمي را محاصره غذايي ودارويي و در همين حال برخي قدرت هاي مستکبر و زورگو از انان حمايت مي کنند. شوراي امنيت هم کاري نمي تواند بکند بلکه در بسياري از موارد تحت فشار دو سه قدرت زورگو عملا راه را براي حمايت از ادمکشان صهيونيست هموار مي کند. طبيعي است که برخي قطعنامه هايي هم که اندک توجهي به حق مردم فلسطين داشته است به بايگاني سپرده شود.
توليد مواد مخدر در ا فغانستان پس ازحضور نيروهاي ناتو چند برابر شده است. درگيري داخلي ادامه دارد، تروريسم توسعه يافته است و روزانه مردم بيگناه در کوچه و بازار و مدرسه و مراسم عروسي بمباران و کشته مي شوند. مردم افغانستان قرباني تمايل کشورهاي عضو ناتو براي سيطره بر منطقه هند، چين و اسياسي جنوبي اند و سازمان ملل و شوراي امنيت هم کاري نمي توانند بکنند، چرا که هم اينان از تصميم گيران اصلي در شوراي امنيت هستند.
- در افريقا تلاش مي شود مناسبات دوران استعمار بازسازي شود و با ايجاد جنگ داخلي، کشورهاي بزرگ از جمله سودان را در جهت منافع برخي قدرتهاي فاسد، تجزيه کنند و درصورت مقاومت ملي، مسئولان و مقاومت کنندگان در سيطره ساز و کارهاي حقوقي ساخته همين قدرتها تحت فشار قرار مي گيرند.
- در امريکاي لاتين، ملتها تحت سايه تهديد دولتهاي سلطه گر بيگانه و حتي سفارتخانه هاي برخي امپراطوريها، امنيت و منافع ملي و فرهنگ خود را در خطر جدي مي بينند.
- جان و مال و حقوق مردم گرجستان و مناطق اوستيا و ابخازيا قرباني تمايلات و تحريکات ناتو و برخي قدرتهاي غربي و معاهدات نظامي واقدامات موذيانه صهيونيست ها مي شود.
- مسابقه بي پايان تسليحاتي و توليد و تکثير و انباشت سلاح هاي اتمي و کشتار جمعي و تهديد به استفاده از انها و استقرار سپر موشکي وضعيت را ناپايدار ساخته است. در موضوع هسته اي ايران عليرغم حق مسلم همه ملتها و من جمله ملت ايران در توليد سوخت هسته اي براي استفاده در مقاصد صلح اميز،شفافيت همه فعاليتها، همکاري کامل با بازرسان اژانس بين المللي انرژي اتمي و اعلام مکرر اژانس مبني بر صلح اميز بودن فعاليت هاي ايران،‌چند قدرت زورگو و توليد کننده نسلهاي جديد سلاحهاي مرگبار اتمي وداراي انبارهاي انباشته از سلاح هسته اي که هيچ سازمان بين المللي بر فعاليت هاي انان نظارت ندارد و فجايع هيروشيما و ناکازاکي در پرونده يکي از انان موجود است با ادعاهاي واهي سالها با استفاده از اهرمهاي سياسي و اقتصادي و تهديد و فشار سنگين بر اژانس تلاش کردند در برابر فعاليت هاي صلح اميز ملت ايران مانع تراشي کنند. انان با سلاح اتمي مخالف نيستند بلکه مخالف پيشرفت ملتها هستند، و مي خواهند با انحصار فناوري ها، ابزار تحميل بر ملت ها را در اختيار داشته باشند اما بسيار طبيعي است که ملت بزرگ ايران با توکل بر خدا و با قدرت و قاطعيت و با کمک دوستان خود در برابر زورگويي ها ايستاده و از حقوق خود صيانت کرده و خواهد کرد. ملت ايران اهل گفتگوست ولي زياده خواهي ها و مطالبات غير قانوني را نپذيرفته و نخواهد پذيرفت امروز وقت ان رسيده است اژانس گزارش روشني از نظارت برخلع سلاح اين قدرت ها و فعاليت هاي هسته اي انان در اختيار جامعه بين المللي قرار دهد و کميته خلع سلاح توسط دولت هاي مستقل تشکيل گردد و بر روند خلع سلاح اين قدرتها نظارت نمايد.
- تئوري هاي توسعه، به واسطه هماهنگي با نظام سلطه و ناهماهنگي با نيازهاي حقيقي انسان ها و جوامع بشري به يک موضوع تکراري و بي روح براي همسان سازي اقتصادها و فراهم نمودن هر چه بيشتر زمينه سلطه مستکبران و البته مخرب محيط زيست انساني و متلاشي کننده انسجام اجتماعي ملت ها و کشورها تبديل شده است و نقطه تعادل و پاياني نيز براي ان متصور نيست.
- فقر و گرسنگي و محروميت بيش از يک ميليارد از جمعيت جهان را ازار مي دهد و اميد زندگي را از انان گرفته است.
- حيثيت و شخصيت و حقوق مردم امريکا و اروپا بازيچه دست عده اي قليل و البته فريب کار به نام صهيونيست قرار گرفته است که گرچه اقليتي محض هستند ولي به واسطه تزوير و نفوذ و سازماندهي مرموز و تبليغاتي گسترده و پيچيده شان بر بخش مهمي از مراکز مالي و پولي و مراکز تصميم گيري سياسي از جمله در بعضي از بخشهاي دولتهاي اروپايي و امريکايي مسلط شده اند.عمق فاجعه انجاست که نامزدهاي رياست جمهوري يا نخست وزيري برخي از کشورهاي بزرگ قبل از جلب اراي مردم خود، براي کسب حمايت مالي و تبليغاتي بايد به ديدار انها بروند ودر جمع انان به تعهد خود بر حمايت از انان و پايبندي به منافع انان سوگند بخورند و تاکيد کنند.
اين يعني انکه ملت بزرگ امريکا و ملتهاي متعدد اروپا بايد تابع خواستها و تمايلات عده قليلي زياده خواه و تجاوز طلب باشند. اين ملتها بدون اينکه خود بخواهند بايد از حيثيت و منابع خود در راه جنايت ها و اشغالگري ها و تهديدهاي شبکه صهيونيستي هزينه کنند.
دوستان و همکاران:
همه اينها به خاطر نوع نگاه برخي از قدر تمندان بي اخلاق به جهان، انسان، ازادي و عبوديت و عدالت است.
انديشه و عمل کساني که در انديشه،‌ شان خود را برتر از ديگران و ديگران را موجودات درجه دوم و اسير و برده مي پندارند و بنا دارند که خارج از دايره عبوديت خداوند، اسير مطلق تمايلات بي پايان مادي و شخصي خود باشند و خوي تجاوز گري و برتري جويي را توسعه دهند، ريشه اصلي مشکلات امروز جامعه بشري و مانع بزرگ تحقق سعادت مادي و معنوي او و امنيت و صلح و برادري براي ملتها است. من به صراحت اعلام مي کنم که ملت ايران و بسياري از ملتها و دولتها با اين نگاه و عملکرد سلطه گران جهاني مخالفند. برپايي عدالت نيازمند انسانهايي است که در درون خود به اعتدال و عدالت رسيده باشند و خوي برتري جويي را مهار و خصلت فداکاري و خدمت گذاري به نوع بشر را متجلي کرده باشند که تحقق کامل و تمام عيار آن جز درسايه حاکميت انسان صالح و کامل، عبد خدا و موعود پيامبران الهي ميسر نيست.
 همکاران صميمي؛
البته به لطف خداوند متنعال در متن جان و دل جامعه بشري يک جريان اميد بخش در حال رشد و شکوفايي است.تمايل عمومي به عدالت، پاکي و عشق به ديگران،‌يکتا پرستي و کمال جويي اشکارا و به طور روز افزون در حال گسترش است. يک مقاومت عمومي در برابر زياده خواهي ها و تجاوز طلبي ها و خود خواهي هاي زورگويان در حال شکل گيري است.امروز انديشه و عمل و راهبردهاي برامده از رفتار زورگويان از ناحيه ملتها و دولتها مطرود است و همگان به دنبال برپايي مناسبات جديد انساني و عادلانه و جستجوي راهي نو براي سعادت وکمال و امنيت و رفاه پايدار هستند. اين همان امر مبارکي است که هم سنتهاي افرينش و قوانين حاکم بر هستي بر حمايت از ان تاکيد دارند امروز رژيم صهيونيستي در سراشيبي قطعي سقوط قرار دارد و راهي براي نجات او از منجلاب ساخته خود و حاميانش وجود ندارد. جمهوري اسلامي ايران ضمن احترام کامل به مقاومت مظلومانه مردم فلسطين و حمايت همه جانبه از ان راه حل انساني خود که مبتني بر همه پرسي ازاد از مردم فلسطين براي تعيين و برپايي نوع حکومت در همه فلسطين است را به دبير کل محترم سازمان ملل تقديم مي نمايد. امپراطوري امريکا در جهان به پايان راه خود رسيده است و حاکمان بعدي بايد دايره دخالت ها را به مرزهاي خود محدود کنند امروز انديشه سلطه گري به سرعت به يک ضد ارزش تبديل مي شود.
و اما سخني با دولتهاي توسعه طلب حاکم بر مناسبات جهاني؛
بدانيد که زندگي در سايه عبوديت و اجراي دستورات خدا، عشق به مردم و تلاش براي تحقق عدالت به نفع شما هم هست. دعوت مي کنم که به راه خدا و انبياء و راه ملتها و راستي و عدالت برگرديد.
تنها راه نجات، راه مستقيم الهي است. در غير اينصورت دست قدرت خدا که از استين ملت ها بيرون مي ايد روزگار را بر شما تنگ مي کند و به سلطه گري شما پايان خواهد داد.
بياييد مردم را دوست داشته باشيد و به حقوق انان احترام بگذاريد و گذشته هاي خود را جبران کنيد، اين به نفع شما و جامعه بشري است. ملت ايران امادگي دارد که در کنار ساير ملت ها به شما براي برون رفت از وضوع موجود و برپايي صلح و صلاح ياري نمايد.
 دوستان من؛
خوشبختانه فرصت ها در دسترس است. به لطف الهي پايه هاي وضع ظالمانه موجود در حال فروريزي است. تحولات بزرگ به نفع انسان و حقوق حقيقي و واقعي او در راه است.
اينده طلايي و درخشان در انتظار جامعه بشري است.
جامعه جهاني سرشار از عدالت، دوستي و برادري و رفاه و با وصفي که گفتم در دسترس ما قرار گرفته است.جامعه اي که تحت حاکميت انسان صالح و کامل، موعود همه پيامبران الهي، دوستدار حقيقي انسانها و بر پا کننده راستي و عدالت راه زيبايي و عشق را مي پيمايد و از هر ترس و اندوه و ياس و حرماني مبراست براي ما و در نزديکي ماست. جامعه اي که پيامبران بزرگ الهي، نوح، ابراهيم، موسي، عيسي و محمد (ص) وعده داده اند در استانه تحقق است.
بياييد دست در دست هم، انديشه مقاومت در برابر بديها و اقليت بدخواهان و حمايت از خوبي ها و اکثريت خوبان و مظهر کامل خوبي، موعود امم امام عصر (ع) که با همراهي حضرت عيسي مسيح (ع) خواهد امد را گسترش دهيم و متناسب با ا نان سازو کارهاي عادلانه و انساني براي تنظيم روابط سازنده بين ملتها و دولتها را طراحي و عملياتي نمائيم.
اي خداي بزرگ ياور ملتها را برسان و رنجها و الام بشر را پايان بخش وعدالت و زيبايي و عشق را شکوفا کن.
دوستان بياييد در برپايي ان دوران نوراني و وعده داده شده الهي سهمي مناسب داشته باشيم.

 
یادآوری: نظرات ذیل این مطلب ممکن است منتشر نشوند. اما احتمالا در اختیار تصمیم‏سازان قرار خواهد گرفت.   
 
امير شجاع
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۰۵:۰۴:۴۷
به نام خدا
در مقابله با بيگانه ما ملت ايران دوش به دوش هم ايستاده ايم و از رئيس جمهورمان در برابر ظالمان دفاع ميكنيم. (82135)
 
ارمین
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۱۱:۳۳:۴۱
واقعا سخنرانی ایشان عمق اعتقاد ایشان و شجاعت ایشان در بیان باور اسلامیشان است. خداوند ایشان را حفظ کند .ولی نسبت عملکرد اقتصادی ایشان انتقاد جدی دارم و این باعث نمیشود که انصاف را درمورد سخنرانی شور اگیز وشجاعانه اش رعایت نکنم. واقعا تغییر وتحولات بین لایه های ملت های مظلوم جهان کاملا مشهود است. امروز امریکای لاتین بیدار شده است. اگر اخیرا اخبار امریکای لاتین را دنبال کرده باشیم میبینیم غیر از ونوزولا کوبا بولیوی اکوادور نیکاراگوا امروزه صداهای ازادی خواهی از برزیل و ارژانتین هم به گوش میرسد که انها سابق بر این گرایشات غربگرایانه داشتند. این ناشی از رسیدن صدای فطرت ازادی خواه به گوش ملت هاست. بی انصاف نباشیم... (82196)
 
شاهد-کاراکاس
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۲۱:۱۳:۳۷
بسمه تعالی
صحبت از بیداری فطرت و ازادی خواهی در امریکای لاتین است
دوست عزیز ماهیت آزادی خواهی در امریکای لاتین با انچه عقاید و افکار جناب رئیس جمهور است کاملا متفاوت است خواهشمندم شما توضیح بفرمائید که منظور آقای رئیس جمهور از اینکه 98% مردم ایران طرفدار نظامند و در ایران \"آزادی مطلق\" وجود دارد چیست.شاید مناسبتر است جناب رئیس جمهور ابتدا در کشورش ایران پاسخگوی معضلات باشد و سپس به فکر نصیحت مردم جهان و حل مشکل آنان باشد (82299)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۱۰:۰۲:۲۰
من در كل مخالف برنامه ها وافكار آقاي احمدي نژاد هستم و از طرفداران اصلاحاتم، ولي سخنراني ايشان الحق و الانصاف خوب بود و جاي ايرادي نداشت فقط به نظرم در زمان 15 دقيقه نمي گنجد و رييس جمهور بهتر بود سر فصلها را خيلي خلاصه بيان مي كرد وبه اهم موضوعات سياسي و ديني روز مي پرداخت
مثل جهان ، انسان و... اينها خوب است و لي نه در سازمان ملل
در كل به نظرم واقعيت هاي جهان امرزو بود!
من خيلي از كشورها رفته ام و به حق ديده ام مردم كشورهاي جهان سوم دوستدار احمدي نژاد هستند (82161)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۱۱:۵۹:۱۶
شما الكي خودتو اصلاح طلب جا نزن اول ببين مدت ايشان چند دقيقه بوده بعد اظهار فضل كن دقيقا 30 دقيقه. (82178)
 
حسين
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۱۰:۳۲:۰۳
با سلام
1 ـ مشخص است كه چاپ و اجبار بكارگيري دلار در خارج از آمريكا درامد و انرژي زيادي را به دولت امريكا تقديم مي نمايد اين موضوع تحت عنوان ماليات تورم تعريف مي شود .
2 ـ آمريكا همه ساله از راه ارتزاق ماليات تورم با پول ملتهاي غيرآمريكايي به خواسته هاي جنگ طلبان جامه عمل مي پوشاند
3 ـ در حال حاضر يورو با ورود خود به بازي بزرگ پولي عرصه را بر دلار و پوند انگليس تنگ كرده است و قسمتي از ماليات تورم آنهارا تحت تأثير قرار داده است.
4 ـ اروپاييان يورو محور در شرايط غيرجنگي توان بالندگي دارند و دلار محوران در شرايط جنگ افروزي . بنابراين بايستي ملل دنيا به گسترش يورو كمك نمايند
5 ـ دلار پول پايه دنيا ست با رواج يورو دلار دچار تضعيف شده است ولي داوطلبانه جاي خود را به يورو نمي دهد در اين شرايط جامعه اقتصادي جهاني ضربه مي خورد بنابراين بايستي زمينه جايگيري يورو بجاي دلار هرچه سريعتر در دستور كار تبليغي قرار گيرد
6 ـ يكي از دلايل عدم موفقيت يورو عدم پيوستن برخي كشورهاي اروپاي غربي به يورو مي باشد انگليس ، نروژ ، سوئيس ، سوئد ، دانمارك مي توانند با پيوستن به يورو دلار آمريكا را به زباله دان تاريخ بفرستند
7 ـ برنامه انگليس اين است كه تحت هرشرايطي اجازه مطلوب را به يورو ندهد بنابراين بايستي در كانون هدف تبليغي قرار گيرد
8 ـ روز قدس نزديك است شعارها بايستي هوشمندانه تر و اثربخش تر انتخاب شود
9 ـ مرگ بر دلار و مرگ بر پوند انگليس و درود بر يورو بايستي جايي در بين شعارهاي ديگر پيدا كند
10 ـ اگر دلار كم رواج شود قدرت و عقبه پولي نظام سلطه تحت تدثير قرار مي گيرد و آنوقت بقيه تبليغات و تدابير ضد صهيونيستي اثربخش تر جلوه مي نمايد. (82165)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۱۰:۴۷:۱۴
من سالها در غرب زندگی می کنم و می دانم که 4 بخش اول این سخنرانی که به جهان بینی پرداخته شده، برای بسیاری از روسای کشورها و مردم دنیا جذابیتی ندارد و باعث می شود که توجه آنها به بخشهای بعدی که بخشهای اصلی سخنرانی است کم کنند. من نمی دانم چه کسانی این متنها را آماده می کنند و چرا باعث می شوند که ازا این فرصت طلایی (سخنرانی در مجمع عمومی) به شکل بهینه استفاده نشود.
رضا (82177)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۴ ۲۰:۳۷:۲۵
حرف حق تلخ بود؟ آبرويتان را جلوي دوستان دانشگاهي برد؟ آبرويتان را جلوي همكاران برد؟ مايكل كورن(صهيونيست كانادائي كه شبانه روز به ايران و مسلمانان ضربه ميزند و با نوشتن مقالات همه را تشويق به بمباران ايران ميكند) دلخور شد؟ آخ كه چقدر دلم خنك ميشه وقتي خود كانادائي ها ,هر بار بعد از شنيدن سخنان احمدي نژاد, به شما وطن فروشان با تعجب و تمسخر نگاه ميكنند و ميگويند: \" درست ميگويد, حقيقت را گفت, منطق دارد , ...\" و از فرداش هم باهاتون سرسنگين ميشن و ديگه محلتون نميذارن و جائي دعوتتون نميكنند چون دستتان رو شده است. البته غمگين ميشوم چون هموطنم هستيد, بسيار غمگين ميشوم, ولي حقتان است. درود بر همه ايران دوستان و زنده باد ايران عزيزم. (82432)
 
بازم ناشناس
۱۳۸۷-۰۷-۰۵ ۲۱:۳۵:۳۹
همه حرف حق را ميدانندو اتفاقا بسياري هم خوب در مورد آن سخنراني ميكنند. مهم عمل به آن است.

در مورد \"\" وقتي خود كانادائي ها ,هر بار بعد از شنيدن سخنان احمدي نژاد, به شما وطن فروشان با تعجب و تمسخر نگاه ميكنند \"

واقعا كه...! ضمن اينكه آقاي احمدي نژاد مساوي وطن نيست. (82529)
 
علوی
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۱۰:۵۲:۲۶
همانند سخنرانی دو بار بیش به وجد آمدم. خدا احمدی نژاد را برای اسلام حفظ کند (82179)
 
سيد
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۱۱:۰۸:۲۶
با سلام
من هم با بعضي از تصميم‌گيري‌هاي رئيس جمهور مخالفم ولي از ايشان بخاطر اين سخنراني تشكر مي‌كنم. هرچند كه بهتر بود سخنانشان را مستقيم و بي‌پرده مي‌گفتند. (82187)
 
سعید
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۱۲:۱۶:۲۶
به نظر من باید ما حرفهای خودمان را بزنیم حتی اگر خسته کننده و تکراری باشد چون ما با مبانی فکری حرکت میکنیم و این مبانی فکری ما را متمایز کرده است و نمیتوان بخاطر خوش آمد دیگران از آنها گذشت (82211)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۱۲:۳۱:۴۳
tabloe ke faghat nazare movafegharo darin monakes mikonin be tedade mokhalefaye sabt shode deghat konid (82215)
 
محسن
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۱۲:۳۵:۰۷
احتمالا این نظر منتشر نخواهد شد اما همین که دست اندرکاران الف بخوانند کفایت می کند.
من یکی از طرفداران بخش \"مشارکت در بحث\" سایت الف هستم، آنجا که نظرات خوانندگان به طور شفاف در مورد مسایل، مطرح می گردد. اما در چند روز گذشته شاهد بودم که در ذیل برخی از اخبار که امکان نظر دادن در موردشان وجود داشت پس از آنکه نظرات مخالف رییس جمهور در آن بسیار زیاد شد الفی های عزیز نظرات کاربران را از زیر خبر برداشتند. آیا این توهین آشکار به خوانندگان نیست؟ آیا این محدود کردن آزادی بیان نیست؟ آیا با سانسور واقعیت ها محو می شوند؟
ضمن اینکه پر واضح است که در این همین خبر \"سخنراني رييس جمهور در سازمان ملل\" بیشتر نظرات موافق منتشر شده است و جالب اینجاست که برخی خود را به جای اصلاح طلب جا زده و به تعریف و تمجید از رییس دولت پرداخته اند و باز هم دوستان الفی ذوق زده شده و نظرات آنها را به سرعت منتشر نموده اند.
ما به همین آب باریکه که نشانی از آزادی بیان است راضی هستیم پس همین را هم از ما نگیرید! (82217)
 
زهره
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۱۳:۲۹:۵۵
با سلام......

سخنرانی ایشان بسیار خوب وزیبا بود

درجهان سیاست که پر از تزویر است ایشان غنیمتی است

ایشان مرد جهان سیاست در سیاست کثیف دنیا است

خداوند ایشان را حافظ باشد......انشاالله (82233)
 
فرهادی
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۱۳:۳۹:۲۱
سخنرانی بسیار خوبی بود خداوند دکتر احمدی نژاد و تمام کسانی را که برای حفظ اسلام و مسلمین تلاش می کنند در پناه خود حفظ نماید . و همه بدخواهان ایشان را به راه راست هدایت نماید . (82239)
 
bahram
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۱۳:۴۰:۱۷
نمره انشا نویس اقای ریس جمهور 20 جند در صد از فرمایشات ایشان در ایران انجام میشود . (82240)
 
مرتضی رمضانی
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۱۳:۴۵:۴۸
احمدی نژاد ایران را ده سال از لحاظ سیاست خارجی جلو برده خدا او را برای مسلمانان حفظ کند. (82241)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۱۴:۳۱:۲۱
چرا پيام هاي مطلب توكلي رو حذف كرديد؟! (82250)
 
اسماعيل
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۱۶:۰۳:۳۳
با سلام
دوستاني كه نظر مخالف ميدن انصافا اين بيانات ارزشمند رو بزارن كنار صحبتهاي رئيس جمهور قبلي در سازمان ملل! (82268)
 
hadi
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۱۶:۰۶:۱۷
سلام این حرف ملت ایران است. (82270)
 
حمید رضا
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۱۶:۱۵:۰۵
سخنرانی بسیار عالی بود.حقیقت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را نشان داد.پرسش و پاسخ با خبرنگاران نیز عمق اندیشه ایشان را می رساند.
به عنوان یک مسلمان ایرانی به او افتخار می کنم. (82272)
 
حسین
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۱۶:۱۷:۳۸
به نظر من آقای احمدی نژاد یک انسان به تمام معنی آزاد است. من از سخنرانی ایشان بسیار خرسندم و برای ایشان و راهشان آرزوی موفقیت دارم. (82273)
 
فریدون
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۱۷:۰۶:۲۰
موعظه در هر حال خوب است. شاید خفتگان را از خواب غفلت بیدار کند .امام خمینی فرمود پیامبران هم در این راه ناکام ماندند نقل به مضمون . (82284)
 
ملااحمدی
۱۳۸۷-۰۷-۰۴ ۱۴:۲۶:۵۹
بر خلاف دوستی که فرمودند سالها در خارج سکونت داشته اند و 4 قسمت اول سخنرانی آقای رئیس جمهور طرفدار ندارد می گویم که اتفاقا همه دنیا از صحبتهای تکراری سران خود خسته شده اند و مطالبی با همین مضامین آن هم از رئیس جمهوری مثل ایشان با توجه کامل و دقت بیشتر مورد بررسی قرار می دهند و پی گیری می کنند. البته اصل سخنرانی و بیشترین کلماتی که بیان شد در قسمت پایانی بود نه قسمتهای نخست. (82391)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۴ ۱۷:۰۸:۱۰
بنام خدا و سلام
خیلی شجاعت می خواهد تا بتوان در صحنهء جنگ افروزان و لاشخورهای خونریز بین المللی از کرامت انسان و از صلح و عدالت و حقوق ملت ها سخن گفت. این سخنان ارزشمند همهء انسانهای طالب عدالت و آزادی را به وجد آورده است و به آینده بشریت امیدوار می کند. احمدی نژاد پدیدهء مبارکی است که باعث افتخار ، غرور و امید ملت های مظلوم دنیا شده است . احمدی نژاد فریاد همهء عدالتخواهان جهان است. علی یارتان (82415)
 
امید علی
۱۳۸۷-۰۷-۰۴ ۱۷:۰۹:۱۲
بنام خدا و سلام
خیلی شجاعت می خواهد تا بتوان در صحنهء جنگ افروزان و لاشخورهای خونریز بین المللی از کرامت انسان و از صلح و عدالت و حقوق ملت ها سخن گفت. این سخنان ارزشمند همهء انسانهای طالب عدالت و آزادی را به وجد آورده است و به آینده بشریت امیدوار می کند. احمدی نژاد پدیدهء مبارکی است که باعث افتخار ، غرور و امید ملت های مظلوم دنیا شده است . احمدی نژاد فریاد همهء عدالتخواهان جهان است. علی یارتان (82417)
 
10Farmahn
۱۳۸۷-۰۷-۰۴ ۱۹:۲۸:۳۶
i
I saw it (82428)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۵ ۱۶:۰۳:۰۰
سخنرانی جناب افی رئیس جمهور خیلی خیلی جالب بود
من از ایشان و همراهان ایشان نهایت تشکر و قدر دانی را می کنم اجرکم عند الله


با احترام
شهروند ایرانی (82497)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۵ ۲۱:۲۰:۲۷
نمی دونم چرا همه کامنت ها در تایید صحبت های رییس جمهوره ولی تعداد مخالف های این کامنت ها خیلی بیشتر از موافق ها هست. (82526)
 
رها
۱۳۸۷-۰۷-۰۶ ۱۸:۰۲:۲۲
در دنیای زور وناعادلانه ای که خط قرمزها را می کشند و افراد به خاطر منافع حزبی و یا مالی و طبقاتی خود حاضر نیستند به حقایق بپردازند استفاده از موقعیت پیش آمده واین بلندگوها به نفع محرومان دنیا کار بسیار ارزنده ای است که به مذاق خیلی ها به دلایل وابستگی های طبقاتی خوش نمی آید. اما نویسندگان متن باید بدانند مطالب اصلی ومهم را اول سخنرانی بگذارند و بعد از آن اگر میخواهند قسمت نصیحت را بگذارند . قسمت دوم سخنرانی ایشان که مهم و اصلی بود را بعد از گذاشتن آن مقدمه طولانی کار درستی نبود و امیدوارم در آینده به مطلبی هم توجه کنند که درست است اخلاقیات مهم میباشد اما تعیین کننده در روابط پیشرفته اقتصادی دنیا نمیباشد و اینطور نیست که ما فکر کنیم افراد با نصیحت به راه راست هدایت میشوند. برخورد علمی تر با معضلات بشری میتواند تحول اساسی و مهم تری را در کنار افشاگریها و مخدوش کردن خط قرمزهای زورگویان بوجود آورد واین دو اصل با هم مطمئنا انفجار فکری مهمی در دنیا بوجود خواهد آورد. باید تا آنجا که میشود در فرصت های پیش آمده به این امر مهم توجه کرد. مطمئنا نام دکتر احمدی نژاد به خاطر ویژه گیهای خاص و موضع گیریهای مهم و شجاعتی که ناشی از عدم وابستگی اش میشود در تاریخ ایران جای خود را خواهد داشت و ما می باید کمک کنیم این تفکر و طرز رفتار حرکت تکاملی خود را پیدا کند. حمایت از ایشان در جائیکه دنیا با هژمونی افکار فرهنگ امپریالیستی مواجه است ضروری میباشد. استقبال ایرانیان از ایشان نسبت به سال گذشته دو برابر بود و از طرف دیگر مصاحبه لاری کینگ و رسانه های متعدد دیگر برای اولین بار با ایشان نیز تاثیر بسیار زیادی در افکار عمومی مردم دنیا داشت اما با همه اینها امپریالیزم را نباید دست کم گرفت . دشمن در کمین است . مشگلات درون ایران مانند تمام کشورهای دیگر دنیا احتیاج به فداکاری، نظم ، آرمان خواهی دارد. نمونه آن چین است مردمی که تحت رهبری درست و با عشق و فداکاری به کشورشان نمایش تاریخی غیرقابل باوری را در معرض جهانیان گذاشتند. کشوری که در زمینه هنر، ورزش ، تکنولوژی به دست آوردهای غیرقابل باوری دست یافته است . درست است که اصلا نباید چین را با ایران مقایسه کرد اما در آمریکا زمانی بود که در مغازه ها می گفتند ورود چینی وورود سگ ممنون. ملتی را که تا این حد تحقیر میکردند ببینید به کجارسیده است و سرمایه داران چینی از سرتاسر جهان بعد از انقلاب به چین برگشتند و مردم کشور هم با کار سخت و شبانه روزی کشورشان را ساختند. باید به فکر حل مشگلات بود و از نق زدن ها دست برداشت منافع درزا مدت ملتی را فدای منافع کوتاه مدت خود نکرد. درخاتمه در خبرها شنیدم فرد ثروتمندی 12 میلیون ثروت خود را برای سگش گذاشت و از دنیا رفت . بهتر بود می گفتند برای بانکها گذاشت و رفت . این است نتیجه محصولات انسانهای از خود بیگانه محصول سرمایه داری که این چنین کورپوریشن ها را تغذیه میکنند و به زندگی بی مصرف خود پایان میدهند. این نمونه کوچک آن است . امیدوارم درسی باشد برای سرمایه داران ایرانی که در آرزوی رسیدن به قدرت و اوج خوشبختی! انسان و پیوستن به بازار آزاد! روز شماری میکنند. (82641)
 
ملکوتی فر -نیشابور
۱۳۸۷-۰۷-۰۷ ۱۰:۵۳:۰۳
با ابراز بهترین درودها به ریاست محترم جمهور که با صلابت و شجاعت کم نظیر برخاسته از اعتقادات ریشه دار مذهبی و انقلابی خود بار دیگر بر دهان یاوه گویان مشتی آهنین کوبید و شیاطین جن و انس را به خشم و ستوه آورد .و دل رهبر و مردم را شاد نمود.
خداوند بر توفیقات ایشان بیافزاید. (82703)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.