نظر منتشر شده
۲۰۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 32013
اولين نه علني خاتمي؛ نامزد انتخابات 88 نخواهم شد
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۴۸
  سیدمحمد خاتمی میرحسین موسوی دوم می‏شود؛
اولين نه علني خاتمي: نامزد انتخابات 88 نخواهم شد
 حجت‏الاسلام و المسلمین سيدمحمد خاتمي گفت: در انتخابات رياست جمهوري دوره دهم نامزد نخواهد شد. به گزارش "الف"، رئيس جمهور سابق كشورمان در حاشيه سومين دوره جايزه اخلاق و نيايش در آيينه هنر و پژوهش، در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا در انتخابات رياست جمهوري آينده نامزد خواهد شد، گفت: فضاي معنوي اين مجلس را با اين سوالات خراب نكنيد.آقای خاتمی که با اصرار این خبرنگار برای گرفتن پاسخ مواجه شده بود، گفت: اگر چه گروه هاي زيادي از من دعوت كرده‏اند، اما نخواهم آمد.
  پس از پرسش اين خبرنگار، خانم جواني خطاب به خاتمي گفت: آقاي خاتمي اگر نياييد عقده‏اي مي شويم، كه خاتمي لبخندي به او زد و به سمت خودروي خود حركت كرد.

پاسخ تلخ و مبهم خاتمی، این سوال را هنوز باقی گذاشته است که آیا این پاسخ منفی که اولین پاسخ منفی عمومی به درخواست برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تلقی می‏شود، تنها برای از سربازکردن یک خبرنگار مصر بوده است و یا اینکه حقیقتا رییس جمهور سابق کشورمان نامزد انتخابات 88 نخواهد شد.
 
اعلام مبهم عدم نامزدی سیدمحمدخاتمی در حالی صورت می‏گیرد که وی قبلا اعلام کرده بود  دلایل آمدن یا نیامدن خود را - احتمالا با انتشار نامه‏ای - خطاب به مردم اعلام خواهد کرد.  برخی از خبرنگاران اصلاح‏طلب پیش از این اعلام کرده بودند که خاتمی عدم نامزدی خود را به صورت ضمنی اعلام کرده است اما اعلام عمومی آن را به علت اصرار گروه‏های اصلاح طلب حامی وی برای تامل بیشتر و نیز برخی دلایل سیاسی دیگر به وقت مناسب موکول کرده است.
 پاسخ نه خاتمی به دعوت‏های مکرر طیف حامیان اصلاح‏طلب وی، یادآور رفتار میرحسین موسوی در دادن پاسخ نه به گروه‏های مختلف دعوت‏کننده است.  
عدم نامزدی خاتمی در حالی اتفاق می افتد که نامزدی مهدی کروبی، دومین چهره شاخص اصلاح طلب، با اعتراض هواداران خاتمی مواجه، و حرکتی برای در معرض کار انجام شده قرار دادن طیف حامی خاتمی قلمداد شده است.
 گزارش‏ها حاکیست، بعد از معرفی مهدی کروبی به عنوان نامزد انتخابات دهم ریاست جمهوری از سوی حزب اعتماد ملی، اعضای شورای حکمیت جبهه اصلاحات به این موضوع اعتراض کردند، اما اعتراض آنها، واکنش متقابل اعضای حزب اعتمادملی را درپی داشت. اما در این میان آنچه مورد توجه قرار گرفت، سکوت حجت الاسلام و المسلمین موسوی خوئینی‌ها بود.

پس از این اتفاق، کمیته سیاسی یکی از گروه‏های حامی خاتمی اعتراض خود را نسبت به "گرانیگاه جبهه اصلاحات" اعلام کرده و در اعتراض خود، این سکوت را در راستای حمایت ضمنی یا ناخواسته از کاندیداتوری مهدی کروبی ارزیابی کردند.

نارضایتی ضمنی حامیان خاتمی از سکوت حجت‏الاسلام خویینی‏ها، درحالی صورت می‏گیرد که چندی پیش جلسه‏ای بین 'شیخ' و 'گرانیگاه' اصلاح طلبان برگزار شده است.
   انتظار می‏رود، در صورت عدم نامزدی خاتمی، انتخابات سال آینده چند قطبی شده و اصلاح طلبان و اصولگرایان هرکدام با چند نامزد در انتخابات شرکت کنند.  از حجج اسلام، کروبی و روحانی به عنوان دو نامزد تقریبا مسجل اصلاح‏طلبان در انتخابات سال آینده یاد می‏شود و در اردوگاه اصولگرایان نیز، محمود احمدی نژاد، محسن رضایی و محمدباقر قالیباف از مدعیان جدی انتخابات آتی هستند.

در حالیکه حامیان محمود احمدی‏نژاد به نامزدی و پیروزی وی در انتخابات آینده  امید بسته‏اند، محسن رضایی خود را کاندیدای اصلح اصولگرایان و محمدباقر قالیباف خود را نامزد مدرن اصولگرایان معرفی می‏کنند. بر خلاف محسن رضایی، محمدباقر قالیباف هنوز به طور جدی تصمیمی در این خصوص اتخاذ نکرده، اما دو نفر از مشاوران نزدیک خود که یکی از آنها سخنگوی شهرداری تهران است را مسوول ارزیابی حضور یا عدم حضور در انتخابات دهم ریاست جمهوری کرده است.

در این میان، یک کاندیدای سنتی نیز برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ابزاز تمایل کرده اما تاکید کرده است که در فضای فعلی، طرح کاندیداتوری، انتقادات بسیاری را متوجه جریان سنتی خواهد کرد.

به این ترتیب و با خلاء ایجاد شده بر اثر فقدان نامزد رای ساز اصلاح‏طلبان، رقابت اصلی نامزدهای اصلاح‏طلب و اصولگرا در انتخابات 88 بر سر جمع‏کردن آرای برزمین مانده رای دهندگان اصلاح‏طلب و اقشار خاکستری شکل خواهد گرفت. بر اساس تحلیل‏های مقدماتی، عدم حضور خاتمی بیش از همه به نفع دکتر محمود احمدی‏نژاد خواهد بود، چراکه با وجود کثرت نامزدهای شرکت کننده، احتمال اینکه او بتواند در دور اول برنده انتخابات شود، به مراتب بیش از گذشته خواهد بود.  از سوی دیگر و درحالیکه عدم نامزدی خاتمی، احتمالا یکی از خوش‏ترین خبرهای سال برای حامیان احمدی‏نژاد و مجموعه اصولگرایان است، این عدم نامزدی، راه پاستور را برای دیگر نامزدهای اصولگرا و اصلاح‏طلب نیز هموارتر کرده است، چراکه در صورتیکه احمدی‏نژاد نتواند در دور اول بیش از نیمی از آرا را کسب کند و انتخابات به دور دوم کشیده شود، به احتمال زیاد، پیروز انتخابات، نامزد اصلاح‏طلب یا اصولگرای غیر از احمدی‏نژاد خواهد بود.  در این بین آنچه در هر دو مرحله انتخابات تعیین کننده خواهد بود، انگیزه شرکت در انتخابات برای رای‏دهندگان اصلاح‏طلب، معترض و خاکستری و میزان حضور آنها  در پای صندوق‏های رای خواهد بود.  بعد از انتشار: خبرگزاری فارس روز جمعه 29 شهریور فایل صوتی اظهارات خاتمی را مبنی بر اینکه وی قصد نیامدن دارد اما دوستان می گویند که اعلام نکند را منتشر کرد.   
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۲۳:۵۳:۱۹
به نظر من اینطور ، نه گفتن و عدم پاسخگویی صریح یک چهره سیاسی به همچنین سوال مهم و حادثه سازی از روی میل نیست. (80155)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۲۳:۵۸:۲۸
با عرض سلام
به جرات می توان گفت سید محمد خاتمی یکی از چهره های دوست داشتنی و محبوب(حداقل بین قشر محدودی از جامعه) پس از انقلاب است که همیشه باعث عزت و بزرگی ملت ایران بوده و کسی به یاد ندارد که این سید کسی را رنجانده باشد ، پس باید کمی تامل کند ... (80157)
 
عباس
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۹:۳۵:۰۱
انصاف داشته باش.
چرا دوست داشتنی و محبوب(حداقل بین قشر محدودی از جامعه) (80324)
 
سینا
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۰:۰۲:۱۰
اگه نیاد خیلی حیف می شه. هم مردم کم شرکت میکنند و هم اصلاح طلبان به توافق نمی رسند هم ... زیاد می شه و هم آقای کروبی رای نمی اره! (80152)
 
هادی
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۶:۱۸:۰۸
مساله آمدن یا نیامدت خاتمی نیست بلکه مساله وضعیت ویژه کشور عزیزمان ایران است. به راستی اگر آنگونه که در شعارها مطرح می شود اگر همگی مدافع منافع ملی این کشورند باید همه جناحها گرد هم بیایند و یک دولت وحدت ملی را پدید آورند و همه در سازندگی و رشد این کشور شرکت کنند. اما افسوس که معمولا منافع ملی فدای منافع فردی و گروهی می شود. یادمان نرود جانها و خونهایی که برای این کشور عزیز فدا شده است. (80221)
 
م هیوا
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۱:۴۳:۰۰
میاد. فیلمه. این کارو بهش میگن در انتظار گذاشتن افکار عمومی برای جلب آرا.دقیقه نود هم شده .. (80385)
 
اکبر
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۴:۰۵:۱۲
نمیاد . چون احمدی نژاد را به خوبی می شناسه ، احمدی نژاد شجاعت مناظره با هر رقیبی را داره اما خاتمی به جز اشک ریختن برای کسب رأی کار دیگری بلد نیست. احمدی نژاد توکلی نیست که در سال 79 نتوانست خاتمی را به مناظره در انظار عمومی بکشاند ،احمدی نژاد یک سیاستمدار زیرک و باهوش و بدر عین حال آرام و منطقی است. (80472)
 
..
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۸:۴۳:۱۰
خوب شد معني شجاعت رو هم فهميديم (80582)
 
حسنین
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۳:۲۰:۲۰
مهم اینست که \"اندیشه خاتمی\" به میدان بیاید وگرنه بودن یا نبودن خود ایشان چندان مهم نیست. اگرچه بودنشان خیلی بهتر است.
بنابراین اصولگرایان باید خودشان را برای رقابت با اندیشه ایشان آماده کنند (80451)
 
امین
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۱۰:۲۸:۰۶
اندیشه خاتمی چه بود در حوزه اقتصادی جرأت تصمیم گیری وجود نداشت ، 8 سال تمام دو وزیر صنایع و بازرگانی اش سر آزاد سازی سیمان مشاجره داشتند اما رانت خواران در این میان سود کلان خود را می بردند و شرکتها زیان می دیدند . اما شجاعت احمدی نژاد در تصمیم گیری ظرف دو سال باعث آزاد سازی نرخ سیمان شد و دست دلالان را کوتاه کرد و الان شاهد کاهش نرخ 50 درصدی سیمان در بازار به دلیل این تصمیم هستیم. از این نمونه ها در عرصه اقتصادی زیاد است مخصوصا\" در اصلاح نظام بانکی و بیمه ها . احمدی نژاد اصلاح طلب واقعی است و تنها کسی است که شجاعت به خرج داده و از آبرو ی خود مایه گذاشته تا سیستم رانتی حاصل از 16 سال گذشته را اصلاح کند. درود خدا براو باد. (80761)
 
ehsan
۱۳۸۷-۰۶-۲۹ ۰۳:۰۸:۱۲
به همین دلیل در عرض سه سال قیمت مسکن به اندازه 27 سال تورم داشت بخاطر ارزون شدن سیمان بود. لطف کردی این موضوع گفتی چند وقتی بود فکرمو مشغول کرده بود. (81034)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۶-۳۰ ۱۴:۴۴:۱۴
دوست عزیز، گرانی مسکن را برو از آن آقایانی بپرس که برای دوستان خود بانک خصوصی افتتاح کردند . این دولت به جد به دنبال مهار کردن و اصلاح قیمت مسکن است تا ان شاء ا... با پایان دولت نهم دیگر شاهد افزایش مسکن نباشیم . خیانت و کم کاری گذشتگان در این مورد بسیار واضح و مبرهن است. (81384)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۳:۵۵:۳۸
دوست عزیز باید کسی وارد عرصه انتخابات شود که جرأت مناظره کردن با رقبا را داشته باشد و بهانه نیاورد. یادمان نرفته در سال 79 وقتی آقای توکلی از خاتمی دعوت به مناظره علنی کرد آقای خاتمی حاضر به مناظره با هیچ یک از 9 کاندیدای رقیب نشد زیرا می دانست اگر عملکردش علنی مورد نقد قرار گیرد پیروز انتخابات نخواهد بود و به مظلوم نمائی و اشک گریه های اکتفا کرد . (80467)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۵:۲۴:۲۲
شما که اینقدر خوشحال شدید پس این خبر راهم بشنوید

((حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمد خاتمي رييس جمهور سابق كشورمان در حاشيه برگزاري مراسم افطاري موزه قرآن در پاسخ به سؤال يكي از حاضرين در خصوص اين‌كه چرا تا كنون تصميم قطعي براي حضور در انتخابات نگرفته است، گفت: اگر قرار بود كه قطعاً نيايم تا حالا اعلام كرده بودم و فعلا بايد صبر كنيد. سيدمحمد خاتمي گفت: اگر قرار بود كه قطعاً نيايم تا حالا اعلام كرده بودم. )) (80517)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۱۱:۳۳:۵۶
گفتم آقا اینا بازی سیاسیه اینکه رسانها به این بپردازن هر روز اخبار ضد و نقیض در مورد امدن یا نیومدن اقا بحث کنن به اعتقادشون اصطلاحا افکار عمومیرو تشنه نگه میدارن. این اقا سید زرنگتر از ای حرفاس .این خط اینم نشون. (80791)
 
حسین از مشهد
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۰۲:۱۰:۳۸
من مطمئنم که خاتمی میاد.چون کشور و مردم بهش نیاز دارند تا بتونن با کمک همدیگر کشور رو از این نابسامانی در بیارن (80680)
 
رضا
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۱۴:۲۳:۴۴
تصميم عاقلانه اي گرفت چرا كه با حضورش مردم را از اصلاح طلبي دلسردتر ميكرد اگر كاري از دستش برمي آمد 8 سال فرصت داشت ، انجام ميداد ، گزينه هاي جديدي لازم است،اميدوارم كه اين كارش كلاس گذاشتن نباشه و جدا تو صحنه نياد. (80839)
 
موسوی - آبیک قزوین
۱۳۸۷-۰۶-۳۱ ۰۸:۴۳:۰۳
خاتمی می آید چون مردم می خواهند (81520)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۰:۰۴:۰۰
خدا بهمون رهم کنه! (80158)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۸:۲۰:۴۸
رحم (80260)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۹:۰۴:۰۶
عزیرم رهههههم نه رحم برو املا یاد بگیر نگران وضع سیاسی نباش. (80294)
 
رسول
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۹:۲۵:۲۷
باز هم همان ایراد بی مزه و فاقد اخلاق همیشگی . غلط گرفتن از املا
دیگران و اتهام به بی سوادی . شما و امثال شما کی می خواهید دوکلمه حرف حساب بزنید . حتی در ماه رمضان هم دست برنمی دارید . از الف هم تعجب میکنم که چرا با چاپ اینگونه نظرات به انها بها می دهد . اینگونه صحبت کردن کار کودکان است . کار با صفحه کلید بعضی وقتها این اشتباه را پیش می اورد . وگرنه رحم کلمه پیچیده ای نیست .
اگر هم باشد اینگونه برخورد کردن نشان دهنده بی منطقی و فرهنگ انسانهای کم تحمل است . (80318)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۳:۵۴:۳۹
فکر می کنم این آقا رسول که تذکر نگارش کلمه \"رحم\"بهش برمیخوره احتمالاً متوجه نیست. به نظر من مشکل اصلی جامعه ما در سطح کلان، همین کم سوادی هاست که یک مورد کوچکش همین جا بروز کرده. راستی نکنه مدرک تحصیلیش رو از آکسفورد گرفته؟ (80466)
 
roohallah saberi
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۲۰:۲۰:۵۶
cheghadr in aaghaaye rasul ensaane ba shakhsiaati hastand, ishaan dorost mifarmaayand, khub nist be in rahati digaran ra moteham be bisavaadi kard. az nazaretaan va tafakoretaan lezat bordam jenaabe aghaaye rasool (80593)
 
م هیوا
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۱۱:۵۲:۳۳
ببین اقا رسول با تحمل خیلی داغ نکن اولا شما که با صفحه کلید آشنایی حرف ح و ه باهم فاصله دارن لذا اشتباه تایپ نبوده ثانیا این دوستمون این قدر ناشیانه و بچه گانه اظهار نظر کرد موستوجب نقدی با این مضمون بود. مگر اقای خاتمی بیاد یا نیاد چه اتفاقی برا مملکت می افته که ایشون رحم خداوندو استمداد میکنه این حرف مطق که دلیلی هم براش ذکر نمیشه بی منطقه یا نقد من؟ (80797)
 
alireza
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۰:۰۴:۱۸
من به هیچ کس غیراز خاتمی رای نمی دهم (80154)
 
یوسفوند
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۵:۲۰:۵۳
دوست عزیز اینقدر دگم و سخت گیر نباش . ما کروبی را داریم . (80211)
 
احمدپور
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۶:۲۲:۱۵
در این که ضع موجود باید تغییر کند تقریبا دارد حالت اجماعی پیدا می کند اما اگر خاتمی این سید با اخلاق و مظلوم بیاید چه کسی تقبل می کند که دوباره 8 سال کارشکنی مداوم شروع نشود ؟ (80224)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۹:۰۱:۴۴
تو رو خدا بیا رای بده مملکت حیرون رای تو اند. (80292)
 
امیر
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۰:۱۰:۳۹
اگر نیاد بدون شک از کروبی حمایت میکنه
امیدوارم بقیه احزاب اصلاح طلب هم حمایت خودشون رو از کروبی اعلام کنن (80159)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۲:۳۹:۰۸
حالا چرا بايد از كسي حمايت كنه و اونهم كروبي باشه (80426)
 
الف
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۰:۲۳:۴۹
lمن خاتمی رو دوست دارم ولی اگر نیاد هر کس خاتمی ر دوست داره باید از کهروبی دفاع کنه. (80161)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۱:۴۰:۰۷
خاتمی با کروبی از زمین تا آسمان تفاوت دارد. کروبی نه حال و حوصله ایده پردازی دارد و نه توان جسمی آنراو کلا آدم ایده پرداز وقوی ای نیست.یک سیاستمدار متوسط است ولی آقای خاتمی این گونه نیست.من به شخصه امیدوارم از میان این نامزدها اقلا احمدی نژاد رای نیاورد و در مرحله بعد قالیباف رای بیاورد. (80389)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۰۰:۱۰:۲۴
اتفاقا اين ظاهر قضيه هست. كروبي شايد فلسفه خاتمي را نداشته باشد اما قطعا از خاتمي سياستمدار تر هست. كروبي يك شخصيت تشكيلاتي دارد و خوب ميتوتند مديريت كن ر حاليكه خاتمي كاريزماي فرهنگي دارد. با تمام احترامي كه براي خاتمي دارم اما شجاعت كروبي چيز ديگري هست (80647)
 
حسین
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۰:۳۲:۳۹
نامزد شدن آقای کروبی خراب کردن آرا است (80162)
 
معلم فیزیک
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۰:۳۶:۰۰
با سلام از جناب آقای خاتمی عاجزانه می خواهم بیاییند
1-بخاطر فهم وشعور مردمی که نادیده گرفته می شود.
2-بخاطر فقر شدیدی که به \"عدالت\" بین دهک های پایین جامعه تقسیم شده است.
3-بخاطر معلمینی که برای اولین بار در جمهوری اسلامی (80163)
 
علی
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۰:۵۳:۱۶
جبهه اصلاحات به یک سکاندار شجاعتر صریحتر با برنامه تر همچون عبدالله نوری نیاز دارد کسی که بتواند در مقابل اقدامات فراقانونی ایستادگی نماید. (80171)
 
امین
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۸:۲۸:۵۶
آری ، خاتمی مرد انتخابات نیست ، او در تغییر کوچکترین سازمان تحت امرش عاجز است ، ما به یک رئیس جمهور با شهامت و مردمی نیاز داریم مردی که با جنجال آفرینی و . از جوانان با شعار توسعه سیاسی و شکستن حریم اشخاص بدنبال کسب آراء نباشد بلکه در قلب مردم جایگاه رفیع داشته باشد و به جای دوستان خود مطیع مردم باشد . (80262)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۰:۵۶:۴۱
خاتمی هم مردانتخابات است وهم شجاع .اگر اینگونه نبود شماها درکدام دولت اینقدر ازاد بودید. وضع تورمی ایرانب اان همه مشکلات که ایجاد کردند .چه گونه بود واکنون چه گونه اند (80372)
 
امین
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۴:۴۸:۲۵
وضع اقتصادی موجود حاصل بی تدبیری 16 ساله کسانی است که شجاعت تصمیم گیری های بزرگ در عرصه اقتصادی را نداشتند و روز به روز به خاطر منافع حزبی و جناحی خود بر حجم دولت اضافه میکردند و فرمان 8 ماده ای رهبری برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجرای خصوصی سازی را نادیده می گرفتند و اکنون نیز تمام سعی و تلاش خود را برای مبارزه با عدالت خواهی به کار بسته اند. آری شجاعت به حرف نیست به عمل است آزادی به بی بندو باری و اهانت به مقدسات نیست فروتنی در برابر حق است. اگر شجاع و آزاد مرد بودند مردم در سال 82 به کسانی که ادعای مبارزه با تحجر و آزادی سر می دادند نه بزرگ نمی گفتند. (80500)
 
امین
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۰:۵۷:۵۷
آقای خاتمی چهره ای ماندگار در تاریخ ایران است. به امید آنکه ایشان بیایند و سروسامانی به امور بدهند. (80174)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۸:۳۱:۴۷
اینقدر ماندگار دوست عزیز که در 2 دوره انتخابات شورا ها و مجلس مردم به راحتی او و یارانش و چهره ی زیبای روی پوسترهای تبلیغاتی وی که سراسر کشور را فراگرفته بود را فراموش کردند ، و به خاطر همین چهره ماندگار است که جرأت نمی کند در انتخابات شرکت کند . (80266)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۱:۰۰:۵۵
حضور عاشقانه و آگاهانه از سوی سید بزرگوار با اعتماد مردمان همراه میشود و فضای متشنج سیاسی حال حاضر ایران را تا حدود بسیار زیادی آرام می سازد. . . .هرچند که به قول صادق زیباکلام تنها گره گشای پیوند ارتباطی ایران و امریکا همین آقای احمدی نژاد می باشد. . . .اما آسایش مردم در حضور سید محمد خاتمی خلاصه مسشود . .البته در فضای کنونی (80173)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۱:۰۹:۴۱
چرا تلخ نیامدن خاتمی بسیار هم شیرین است / مطمئن باشید خاتمی نمیاید هر روز ... همچنین خوب میداند که دوره او دیگر تمام شده مگر فضای حاکم در دوران 8ساله او که اکنده ازتنش و وادان در مقابل دنیا بود فراموش شده است (80177)
 
پوریا
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۱:۱۸:۰۳
8 سال با ایشون بودیم ! 4 سال هم با اقای احمدی نژاد !
پس اگر به تحول فکر می کنیم باید سراغ کس دیگه ای بریم !
به نظر من حضور آقای قالیباف در جمع 10 شهردار برتر جهان نشان از تازگی افکار و راه کارهاشونه !
اما از جهت دیگه هم شاید این تحول باعث نیمه کاره موندن طرح ها و کار های بلند مدت آقای احمدی نژاد بشه !
ایران رو بعد از 8 سال اصلاحات دیدیم !
من شخصا به جبهه اصولگرایان فکر می کنم . (80181)
 
م.م
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۲:۲۵:۱۱
در چند سال اخیر همه شهر دارای تهرون جزء شهردارای برتر جهان بودن
باید به عرضتون برسونم اگه آقای قالیباف جز 10 نفر اول هستن
آقای احمدی نژاد شهردار برتر جهان در سال 2002 بودن.
ولی دیدیم که دلیل خاصی برای برترین رییس جمهور شدنش وجود نداره (80194)
 
علیرضا
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۶:۱۴:۴۸
جالب توجه هستش که آقای احمدی نژاد در سال 2002 اصلا شهردار تهران نبودند! و زمانی هم که تو این لیست رفتن، جزء 65 شهردار برتر جهان شدند! و سال مورد نظر هم سال 2005 بوده!

www.worldmayor.com/results05/worldmayor_results05.html (80531)
 
بهزاد مقدم
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۲۳:۵۵:۵۲
با سلام خدمت آقای علیرضا. اگه کمی تسلط به انگلیسی داشته باشید می تونید متوجه بشید که آقای احمدی نژاد فقط نامزد این امر شده بودن و چون به دلیل ریاست جمهوری از شهردار بودن استعفا داده بودن امکان شرکت تو این رقابت رو دیگه نداشتن. نامزد شدن یه شخص به عنوان بهترین شهردار دنیا به معنای بهترین شهردار دنیا شدن نیست! اینکار رو حتی شهردار های شهرهای ناشناخته دنیا هم می تونن انجام بدن! خدارو چه دیدین؟ شاید یه روز من هم نامزد این ماجرا بشم! (80644)
 
ehsan
۱۳۸۷-۰۶-۲۹ ۰۳:۲۳:۰۹
دوست عزیز میتونی منبع خبر که دادی رو به همه اعلام کنی طبق امار بین المللی آقای قالیباف اولین شهردار ایرانی است که جزء 10 شهردار برتر جهان قرار می گیره پس چطوری آقای احمدی نژاد سال 2002 برترین شهردار جهان شده که تمام سایت ها و آمارهای بین المللی ازش بی خبرن؟ احتمالا در دل دوستدارانش بهترین شهردار جهان شده. (81037)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۸:۳۷:۲۶
دوست عزیز ایشون همون BRT را مدیریت کنن بهتره . اگر شما دنبال کسی هستید که ارزانی بیاورد این شهردار خود عامل اصلی گرانی ها در بخش مسکن است . (80269)
 
ف
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۱:۲۳:۵۲
سیدجان نکن این کارو. به نظر من نیامدن شما یعنی با عرض معذرت فداکردن کشور به پای راحت طلبی خودتان. (80182)
 
سعید تکبیری
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۱:۳۴:۴۳
آقای خاتمی شما مثل سخن حضرت علی گفتی .علی گفت خلافت برای من ارزشی ندارد اما به خاطر مردم قبول می کنم.ای سید بزرگوار حالا که معلوم شده قدرت برای تو ارزشی ندارد به خاطر حال و روز مردم ریاست جمهوری را قبول کن.تو در 8 سال انواع تهمتها و سختی ها را تحمل کردیولی کار انجام دادی.روی حرفی که زدی ایستادی(آزادی اندیشه).تو آبروی ایران بودی. پس اکنون قبول کن.فقط برای رضای خدا.........آنان که دوستی خدا ادعا کنند باید که کار در خور این مدعا کنند (80184)
 
یک دانشجو
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۱:۳۷:۱۸
آزادی اندیشه بی خاتمی نمیشه (80185)
 
vahid
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۱:۳۷:۱۸
khatami miad negaran nabashin khabar movasaghe (80186)
 
الف.م
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۲:۰۵:۵۶
ما خواستار پیروزیه اصلاحاتیم. اما به دلایل گوناگون چون تنها کسی که میتواند اصلاحات را پیروز کند خاتمی است از اقای خاتمی تقاضا داریم در انتخابات شرکت کند . (80189)
 
amir
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۲:۱۴:۲۱
چشم ها را باید شست ...
ایران در حال حاظر نیاز به رئیس جمهور مقتدر ، با سواد ، کار آزموده ، دلسوز و جسور نیاز داره که این خصوصیات را نمی توان در امثال خاتمی ، کروبی و احمدی نژاد پیدا کرد . (80190)
 
م.م
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۲:۲۲:۱۸
ه نظر من تنها اصلاح طلبی که میتونه با احمدی نژاد یا نماینده اصول گرایان رقابت کنه آريالای خاتمیه
اگه آقای خاتمی نیاد دوباره همون فرمول دوره قبل تکرار میشه
هاشمی رفسنجانی و کروبی رای اصلاح طلب ها ( از نوع نرم که در انتخابات شرکت میکنند) رو میشکنند. و یک اصول گرا رای میاره
تنها نماینده اصلاح طلب که میتونس اصلاح طلب ها ( از نوع نیمه نرم که معمولا فقط در مواقع خاص رای میدن) رو به میدون بیاره اقای خاتمیه
البته در مورد اصلاح طلب های سخت(که در انتخابات شرکت نمیکنند و به نظر من حداقل 15 میلیون نفر رو شامل میشه) هم باید یه فکری بشه که اونها هم در مورد مملکت تصمیم خودشونو اعلام کنن. (80192)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۵:۰۰:۱۹
الهی شکر که خاتمی نیومد . اگه خدایی نکرده می اومد و دوباره رای می اورد .....وای یعنی دوباره؟.......
چقدر جانبازان ، خانواده های شهدا و مذهبیا توی این 8 سال خون دل خوردند ، الهی شکر که خدا کمکمون کرد (80207)
 
احمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۴:۲۳:۵۱
من نمی دانم جنابعالی از طرف کدام جانبازان .خانواده شهدا و ...حرف می زنید ای کاش میزان اعمال خلاف دین و مذهب ، توهین به مراجع و بزرگان دینی ، استفاده ابزاری از دین و از همه مهمتر بی توجهی به نمایندگان ملت را درچه دوره تاریخی بجز دولت نهم سراغ دارید. (80484)
 
امین__ حسابرس
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۵:۱۶:۱۸
اگر آمدند قدمشان به روی چشم. واگر نیامدن دلشان خوش وتنشان سلامت. (80210)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۵:۲۳:۰۴
عدم حضور خاتمی بیش از همه به نفع دکتر محمود احمدی‏نژاد خواهد بود، خوب این جمله مو ید همه چیز است. راستی وقتی اقای احمدی نژاد است چه نیازی به خاتمی و امثالهم است! (80212)
 
جعفر
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۶:۲۱:۱۵
با سلام
بنظرم شرکت در انتخابات دور بعدی برای آقای خاتمی یک وظیفه است.تنها کسی که می تواند مملکت را از بن بست فعلی نجات دهد آقای خاتمی هستند (80222)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۶:۴۰:۲۶
اوه اینقدر سید بزرگوار توی این مملکت هست. اینقدر سید سید نکنید ما به کسی هم که سید نباشه و کار بلد باشه رای میدیم. (80227)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۷:۱۵:۳۷
اگر نيايد يعني همه تلاش 8 ساله مردم بعد از 2خرداد 76 بيهوده و بر باد رفته . آقاي خاتمي اكنون وقت جبران اشتباهات گذشته است . نه وقت كنار رفتن . بگذاريد مردم از اعتمادي كه به شما داشته‌اند پشيمان نشوند . (80232)
 
مقداد
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۷:۱۶:۱۱
آقای خاتمی مدعی بود رئیس جمهور یک تدارکاتچی است

مگه الان وضع عوض شده که ایشون میخواهد بیاید ......
ایشون یه زمانی گفت صدای دشمن از جبهه اصلاحات به گوش میرسد جالب اینه که همون افراد الان از حامیانش هستند .... همون افرادی که روزی طرح عبور از خاتمی رو داده بودن ............
دوران اصلاحات بغیر از توهین به دین و مقدسات و پرورش یک مشت خائن که الان به خارج کشور فرار کردن مگه چیز دیگه ای هم داشت ....
به حق امام زمان (عج) دوباره احمدی نژاد در انتخابات پیروز میشه .... (80234)
 
احسان _خانواده شهید از زاهدان
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۷:۲۵:۱۰
خاتمی اگه نیاد ایران دچار بحران وحشتناکی می شود .حرمت بزرگان بیشتر می شکند واین گروهی که الان هستند فعالیت خودرا بیشتر می کنند تا نیروهای اصلی نظام را خانه نشین کنند .اینها به مقام معظم رهبری نیز رحم نمی کنند باور کنید که این مطالب را از سر دلسوزی بیان نمودم پس خاتمی به خاطر حفظ حرمتها باید بیاید (80240)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۱۱:۲۹:۵۲
خاتمی اگر از جنس این مردم هست باید بیاید (80788)
 
رضا
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۷:۳۹:۲۷
درود بر سه سيد فاطمي

خميني

خامنه اي

خاتمي (80245)
 
Manochehr
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۷:۵۳:۴۳
Its just comparing between BAD and WORSE.Nothing would come out as a result of them. (80248)
 
کامبیز
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۳:۵۳:۴۱
نظر شما شاید درست باشد، اما آیا راه دیگری هست؟ نتیجه شرکت نکردن مردم در دوره قبل را امروز داریم میبینیم. (80465)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۸:۱۹:۲۳
باید فکر کنیم چرا اقای خاتمی وقتی می داند که مردم خواهان حضورش هستند نمی اید حتماً چیزی هست (80258)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۹:۰۱:۲۷
اگر اين حمايتها كه از دولت محترم نهم شده و ميشود از دولت خاتمي شده بود باور كنيد الان ايران ما گلستان شده بود.بياييد كمي واقع بين باشيم و عملكرد دولتها را با توجه به امكانات در اختيارشان بسنجيم. در زمان آقاي خاتمي حتي مسئوليت نيروي انتظامي نيز در مقطعي از دولت ايشان گرفته شده بود. اگر برخورد دوره قبل با خاتمي قرار است در اين دوره نيز تكرار شود و حمايت از ايشان مانند دولت نهم صورت نپذيرد بهتر است نه جناب آقاي خاتمي (كه موجه ترين و تواناترين شخصيت اصلاح طلب است) و نه هيچ فرد اصلاح طلبي كانديد رياست جمهوري نشود (80291)
 
علی
۱۳۸۷-۰۷-۲۶ ۲۰:۱۲:۱۱
موافق (86059)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۸:۲۰:۲۷
بعضی موارد را دوباره ازمودن خطاست . ما عملکرد اقای خاتمی و احمدینژاد را دیده ایم .هر چند هرکدام خصوصیات مثبتی هم دارند ولی هیچکدام بدرد ریاست جمهوری نمی خورند . در مورد رییس جمهور فعلی هرچند در بحث اقتصاد و مشکلات کابینه عملا کارنامه خوبی نداشتند که ان بماند شعارهای اصولگرایی ایشان در مواجهه با مدرک جعلی اقای کردان نیزعملا شبهاتی را ایجاد کرده است . من به اقای احمدینژاد رای نخواهم داد . هر چند در مورد کاندیداهای احتمالی دیگر هم هنوز ته دلم روشن نیست (80259)
 
سید
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۸:۲۲:۳۶
بسمه تعالی
کسی باید بیاید که شور خدمت و شجاعت تغییرات در محدوده نظام داشته باشد . اگر قرار باشد کسی با ناز بیاید فردای انتخاب هر مشکلی که پیش آید می گوید من که نمی خواستم بیایم و سر مردم منت می گذارد.

در یکی از برنامه های تلویزیون آقای خاتمی در جلوی یک تصویر ایشان که دستشان به حالت سلام نظامی بود با عجله به خبرنگار فرمودند که هدف من سلام نبوده و من می دانم که بدون کلاه نباید سلام داد . یعنی نگرانی ایشان تنها این بود که به ندانستن متهم نشون( تنها خدا همه چیز را می داند).

اگر قرار باشد کسی بیاید باید دقیقا بیان کند که چه کسانی را می خواهد بر راس امور بگمارد و دقیقا برای رفع مشکلات فعلی چه برنامه ای دارد؟

باید مشخصا بگوید منظورش از اصلاحات چیست ؟ آیا نظام ما اشکالی دارد که دم از اصلاحات می زنند؟ اگر اشکلات کوچک منظور آنها است چرا در 8 ساله سکانداری کاری نکردند؟ (80230)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۸:۴۳:۳۰
na khayer nezamo mamlekate ma gol va bolbol ast, va hatman khatami ke dar peye eslahe omoor bud khaen ast. shoma 2 dasti keshvar ra bechasbid ta ruzi ke chizi azash baghi nazashte bashid, shayad khialetun rahat she. (80272)
 
بهروز
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۸:۲۴:۲۲
مگر سید در آن هشت سال چه کرد که حالا بکند. شما شرایط مکانی زمانی آن ایام را مرور کنید. واقعا جز تاسف چیز دیگری نمی توان گفت. کسی که با بیست میلیون آن طور در آمد با آراء کمتر چه می تواند بکند؟ (80235)
 
مجید
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۸:۲۵:۴۵
بنام خدا
حضور خاتمی بحران در ایران را مضاعف می کند تردید نکنید (80246)
 
كاوش گر راستي
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۸:۲۹:۵۰
با درود به همه خوانندگان
به باور من،‌نظام جمهوري اسلامي ايران، دو حد تحمل دارد. يكي حد تحمل اصلاحات و دگر انديشي ديني كه فراتر از خاتمي نيست و ديگري حد تحمل اصول گرايي و اسلام سنتي كه آنهم فراتر از احمدي نژاد نيست.
بنابراين ما در طيفي قدرت انتخاب داريم كه يك سر آن خاتمي است و سر ديگر آن احمدي نژاد.
...
حال در صورتيكه آقاي خاتمي از كانديداتوري خودداري كند در پست رياست جمهوري باز نماينده اقليت مردم و اكثريت شركت كنندگان در انتخابات خواهد نشست كه همخواني كاملي با ساير اركان نظام خواهد داشت. اين همخواني و همفكري مي تواند بيشترين آسيب را همچنان كه تا كنون نيز شاهد آن بوديم به جامعه بزند و اين يك جور انديشي مانع جدال احسن خواهد شد. پس بايد همه جانبه آرزو كنيم كه آقاي خاتمي كانديدا شود و شركت حداكثري مردم در انتخابات را در پي داشته باشد و نماينده اكثريت مردم به نظام وارد شود تا بلكه تعادل بيشتري پديد آيد و از افتادن از يك سر بام در امان بمانيم. (80250)
 
امير110
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۸:۳۱:۳۱
چرا خاتمي نمي آيد :
1- اگر خاتمي بيايد تهمتها و حملات تند و كفن پوشي شروع مي شود.هنوز نيامده در قم - .- . - مداح احمدي نژاد حملات شروع شده . واي به وقتي كه بيايد.
2- اگر خاتمي بيايد لوايح دولت يا توسط مجلس . منحرف خواهد شد يا توسط شوراي تگهبان مغاير شرع و قانون اساسي شناخته خواهد شد.(.).
3-اگر خاتمي رئيس جمهور شود آنگاه زندان رفتن اصلاح طلبان و بستن روزنامه ها و كتك زدن دانشجويان - براي اينكه خاتمي نتواند چيزي بگويد و عملي انجام دهد_ شروع خواهد شد.
4-اگر خاتمي بيايد - وضعيت مملكت توسط رسانه ملي از وضعيت بوركينافاسو بدتر نمايش خواهد داده شد.
5-اگر خاتمي بيايد نمي تواند اشخاص دلخواه خود را وزير نمايد.
6- اگر خاتمي بيايد باز حوزويان خواهند گفت اسلام به خطر افتاده است و وا ويلا و ....
آيا اين دلايل براي نيامدن خاتمي همانند موسوي كافي نيست؟اقتدارگرايان نخواهند گذاشت تا خاتمي - موسوي و امثالهم در اين كشور كار كنند.چون پست و مقام و آنها را به خطر مي اندازند. (80251)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۸:۳۲:۰۲
هركس رئيس جمهور دهم بشود، مهم نيست از كدام جناح باشد، آبرويش را بر باد مي‌دهد. چون آقاي احمدينژاد چنان اوضاع اقتصاد و صنعت و توليد را بهم ريخته است، كه جمع كردن آن طي 4 سال غيرممكن است. مثلا خاموشي برق قطعا تا 3 سال آينده زيادتر خواهدشد. چون هر طرح نيروگاهي جديد هم كه شروع شود، زودتر از آن به بهره برداري نمي‌رسد. (80267)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۸:۳۷:۲۰
ترا به خدا بس کنید اقای خاتمی 8سال فرصت سوزی کرد. (80268)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۸:۴۵:۰۰
اگر خاتمی بخواهد بیاید، بخوبی می داند که:
1 - قبل ار انتخابات ، شخصیتش را ترور خواهند کرد.
2 - در انتخابات ، آرائش را دستکاری خواهند کرد.
3 - بعد از انتخاب شدن ، در کارهایش کار شکنی خواهند کرد.
پس برای چه بیاید.
و لی اگر به سید اطمینان بدهیم که:
1 - قبل از انتخابات ، جلوی تخریبها را خواهیم گرفت .
2 - در انتخابات از آرائش صیانت خواهیم کرد.
3 - بعد از انتخابات پشتبانش خواهیم بود.
انشاء خواهد آمد.و خدا کند که بیاید. (80273)
 
امير
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۸:۴۸:۴۴
انتخابات آمريكا 9 ماه است كه برنامه ريزي بعد از رياست جمهوري را به مردم مي گويند و هر حزبي حرفها و نامزدهايش را سامان مي دهد در ايران همه چيز دقيقه نودي است و اين دقيقه نودي و عجله كه با احساسات و ناداني كور همراه مي شود ملت را بدبختي مي اندازد زيرا پيامبر فرموده عجله انسان را به هلاكت مياندازد. بايد فرهنگ سازي شود كه انتخاب بايد بر اساس منطق هر فرد و درنظر گرفتن معيارها باشد نه اين كه چون فلان تشكل موجه از يك آدم ناشناخته حمايت مي كند، بايد به او راي داد -شايد آن تشكل منافع خود را مي بيند و حاضر باشد منافع ملت را به خاطر تشكل خود به باد فنا بدهد .بايد راي دادن ما مبناي آگاهي و خرد داشته باشد نه احساسي و تعصبي و كور. (80275)
 
حسن
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۸:۵۴:۳۱
برای جمع کردن این اوضاعی که اقای احمدی نزاد درست کرده یه رییس جمهور قدر لازمه که متاسفانه تا حالا کاندید نشده! (80282)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۸:۵۴:۴۳
فقط خاتمي هست که اين مملکت را از بحران فعلي و بي عدالتي ميتواند نجات دهد (80283)
 
جواد
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۸:۵۵:۴۵
از همون اول هم تابلو بود كه يك دفعه چند تا اصلاح طلب با هم مي گن مي آييم تا همه ي طرف دارا جمع و تحريك بشن. يكدفعه همه جا مي زنند و فقط كروبي مي گه مي آم و از راي همديگه استفاده مي كنند. ولي زهي خيال باطل! (80280)
 
دانشجو
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۹:۰۳:۴۳
اقای کروبی هم ساز ناکوک خودشو میزنه! (80293)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۹:۰۶:۲۴
در شرايط كنوني تنها راه نجات كشور از وضعيت موجود خاتمي است . اين بار توده هاي فقير مردم زودتر از روشنفكران منتظر آمدن سيد صادق هستند (80296)
 
علی
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۱۴:۱۱:۵۰
به نظر شما کدام یک اصول گرا و کدامیک اصلاح طلب است؟
آقای خاتمی یا آقای احمدی نژاد ؟
رنسانس دوم خرداد آیا چیزی غیر از بازگشت به اصول اولیه فرهنگ و تمدن جهانی ایران اسلامی و یادآوری و پیروی از اصول و ارزشهای پایه در انقلاب نوپای جمهوری اسلامی ایران بود؟
چه اصلی بالاتر از رضایت پروردگار ، آسایش خلق ، اقتدار ملی و اعتبار جهانی است ؟
..........
سونامی 85 آیا چیزی غیر از ریشه کنی ارزشها و به چالش کشیدن اصول در پی داشت ؟
چه اصلاحی بالاتر از به حاشیه راندن قریب با اتفاق رجل متعهد و با تجربه سیاسی و روی کار آوردن کار آموزان عرصه سیاست و اقتصاد و روابط بین الملل و ... ---!...
چه حجم اصلاحاتی بیشتر از تعداد عذل و نصبهای وزرا و دولتمردان و مدیران ارشد کابینه محترم نهم...
.......
مشت نمونه خروار و قضاوت با ذهن بیدار (86061)
 
farzad
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۹:۰۸:۲۸
تنها فرشته نجات کشور درشرایط فعلی فقط سیدمحمدخاتمی است وبس (80301)
 
ر.ط.آ
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۹:۱۲:۴۱
به استثنای در صد کمی که به دنبال منافع شخصی خود هستند ، بقیه فعالین جامعه اعم از اصلاح طلب یا اصول گرا آرزوی داشتن کشوری نمونه را در سر دارند و اغلب افرادی که مسئولیت می گیرند می خواهند بهترین کارها را ارائه دهند.

از میان تمامی گزینه های مطرح آقای خاتمی سابقه شفاف تر و قابل قبول تری دارند و ایشان میتوانند ارزش ایران و ایرانی را بازیابی کنند اما به نظر نمی رسد زمینه های لازم برای پیاده کردن ایده ها و برنامه هایشان وجود داشته باشد وچه بسا این دفعه قائله های 9 روزه با رکورد 8 و 7 روزه و یا حتی کمتر اجرا شود.

به نظر می رسد که تمامی عوامل قائله ساز همچنان حضور دارند و مطمئنا\" از آن زمان تا حالا اقدامی در جهت مهار آنها صورت نگرفته است و دور از ذهن نیست که گروه های غیر رسمی قانون شکن توانسته باشند در فرصت چهار ساله و با استفاده از تجارب خود در دوره پیش ، با سازماندهی و توان جدید آماده عملیات باشند و در این صورت باید پیش بینی کرد که آقای خاتمی و همچنین کشور با چه صحنه هایی مواجه خواهند شد.

فکر می کنم هر آنکس که به ایشان عشق می ورزد نباید راضی باشد که آن سید نورانی را به مهلکه سیاسی هدایت کند ، بیایید آقای خاتمی را برای بر عهده گرفتن مسئولیت ریاست جمهوری در دوره بعدی ذخیره کنیم و در این دوره به آقایان روحانی و یا کروبی مجال آماده کردن زمینه برای اصلاحات واقعی بوسیله آقای خاتمی بدهیم (80304)
 
م.م
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۹:۲۰:۲۳
مردم ایران در 8 سال ریاست جمهوری آقای خاتمی کفران نعمت کردند و قدر ندانستند که حالا نتیجه اش را دیدند،خدا کنه الا ن دیگه واقعا متوجه این موضوع شده باشند. (80309)
 
دوست
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۹:۲۲:۱۳
به نام خدا
باسلام -آقای خاتمی خودهم میداندکه درطول 8سال ریاست جمهوری باطرح توسعه سیاسی ومشغول کردن خودوکابینه
وجوانان، کشورراچندین سال عقب انداخت وبابحثهای فرهنگی،
فرهنگ مردم ومملکت راویران نمود.آمدن ایشان چیزی جزبه
انحطاط کشاندن کشوروجوانان نخواهدبود. (80312)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۰:۰۵:۴۳
خوب بیا فرض کنیم آقای خاتمی کشور رو عقب انداخت! حالا در چه قسمتی رو به عهده خواننده میزاریم. میشه بفرمایید احمدی نژاد چه کار کرده و جه نیرویی وارد کرده که ما الان از اونور افتادیم! کدوم رو ترجیج میدید؟ مردی که قشنگ حرف میزد و منطقی عمل یا کسی که مردمی حرف میزنه و اقتصاد رو به این وضعیت در میاره؟ (80343)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۵:۱۴:۱۳
دوست عزیز ، زبان ساده و عامیانه خمینی عزیز همه را مجذوب خود کرده بود چرا ؟چون صداقت در آن بود، شجاعت و مردانگی در آن موج می زند سخن برای کسب و ماندگاری در قدرت نبود همه چیزش برای خدا بود . چرا دوستان و حامیان آقای خاتمی امام و سخنان گرانبهای ایشان را به موزه حواله کردند و تز ولایت مطلقه فقیه را دیکتاتوری و خود کامگی در حکومت قلمداد کردند. آری کلام زیبا و ژست بدنی مایه افتخار نیست. شجاعت و صداقت عزت آفرین است. (80512)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۲۰:۰۲:۳۹
اینجا بحت نظر من و اعتقاد شما نیست. این که کی به آرمانها وفادارتره بحث دیگریست. آرمان هم چیه موضوع دیگری است. اما هر وقت انسان ناتوانی می بینی که از بیکاری و وضع بد اقتصادی به تکدی گری روی آورده چی فکر مکنی؟ آیا دولت مردان حق دارند به خاطر میل مبارزه با دیگران - دشمنا واقعی یا فرضی- اقتصاد و معیشت مردم رو در تنگنا قرار بدهند؟ آیا اون فقیر از منابع طبیعی که حضرت حق به مملکت ما اعطا فرموده اند سهمی نداره؟ آیا کسی که از سیاست جهانی چیزی نمیدونه و موجب مشکل برای اقتصاد مملکت شده باید باز به خاطر اینکه عده ای فکر می کنند آرمان ما اونی هست که اون میگه باید در راس مدیریت بمونه؟ خق الناس دوست من. حضرت حق از حق خود می گذرد اما از حق الناس هرگز. به اونی فکر کن که حق زندگی بزرگترین نعمت الهیش داره به خاطر اشتباه دیگران پایمال میشه. موضوع اینه دوست من. حق به همراهت. (80590)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۹:۲۲:۳۹
ارزش اقای خاتمی جهانی است و ایشان متعلق به همه مردم جهان به خصوص انسان های شریفی که فقط به صلح - عدالت - منطق - عقل و گفتگو عادلاته فکر می کنند است.
ارزش خاتمی را اندیشمندان جهان بسیار بیشتر از مردم ایران و به خصوص سیاسیون ان می دانند. حیف است که مردی به این بزرگواری را یک بار دیگر بر مسند جایی بنشانیم که می دانیم از روز اول که هیچ از هم اینک عده ای از خدا بی خبر مروج دین خدای زمینی به تخریب او پرداخته اند. خاتمی اگر بیاید به طور قاطع و با اکثریت غیرقابل باوری که برای اصول گرایانی که با همه معجزات دنیوی بیش از 7 میلیون نفر نیستند انتخاب خواهد شد.
اما انتخاب مجدد خاتمی پیام های دارد که اصول گرایان نه در سال 76 و نه در سال 80 و نه در سال 88 حاضر به پذیرش ان نشده و نخواهند شد و تفسیر به رای از ان به نفع خود کرده و می کنند. و همچنان خود را در توهم خودساخته گرفتار کرده و حق را فقط و خود می دانند و بس.
بهتر است که خاتمی جهانی بماند نه ایرانی
اصلاح طلبان برای انتخابات باید بر روی فرد دیگری اجماع کنند و این ظرفیت در انان وجود دارد و افراد شایسته و قاطع که از هفت خوان اقای تاج زاده نیز عبور کنند نیز وجود دارد.
کروبی بسیار شریف است و مورد احترام ولی ظرفیتش همان رای 84 است به شرط نبودن کاندیدای دیگر مورد اقبال
- نجفی - کرباسچی-عارف - افراد قابل تامل برای اجماع هستند.
قالیباف و حسن روحانی بسیار شریف و مورد احترام و بسیار هم مدیر ان قوی هستند ولی به دلایلی که نمی توانم بنویسم و اطمینان دارم در دقیقه 90 صحنه انتخابات را ترک خواهند کرد.
اصول گرایان نیز بهتر است فقط بر روی یک کاندیدا اجماع کنند و امیدوارم که اصلاح طلبان نیز روی یک کاندیدا اجماع کنند تا وزن هر دو در انتخابات 88 کاملا مشخص شود و امیدوارم که شرایط به گونه ای باشد که خانه نشین نداشته باشیم. (80313)
 
مهتاب
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۱۱:۲۲:۲۰
ما نمي خواهيم در خارج از كشور وجاهت پيدا كنيم، ما مي خواهيم به امر خدا عمل كنيم (صحیفه نور امام ج 8 ص 251 ) . (80783)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۹:۲۳:۵۸
انهائيکه معتقد هستنند خاتمي هشت سال فرضت سوزي کرد ..... حالا که فرضت با سرمايه و اخلاق همه با هم سوخت (80314)
 
علي
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۹:۳۱:۵۶
(80321)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۹:۳۲:۱۳
bad az khoda omidemun be aghaye khatamiye. akhe nemikhaym ta akhare omr kharej bemunim (80322)
 
مجید
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۹:۳۶:۰۳
سلام آقای خاتمی
ما شما را قسم میدهیم که . نامزد نشوید!
چرا؟
اگر برای مردم ارزش قائلید که آزموده را آزمودن خطاست نیائید.
اگر برای محرومان دلتان میسوزد نیائید .
اگر از خدا میترسید نیائبد.
آقای خاتمی رئیس جمهور از دید شما یعنی تدارکاتچی(خودتان گفتید)شما که تدارکاتچی نیستید پس نیائید.
آقای خاتمی شما باید به مردم جواب دهید که 8 سال چرا برای شما فرصت مناسبی نبود تا مشکلات در حد خودتان حل کنید؟واگر خدای ناکرده دوبار بر کرسی ریاست بنشینید چه کار خواهید کرد تا همان 8سال تکرار نشود و لطفا در آخر هم بگوئید برای چی مردم باید حرفهای شما را باور کنند؟ (80308)
 
علي
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۹:۵۰:۴۶
خاتمي عزيز! اگر بيايي حماسه خرداد بار ديگر تكرار خواهد شد بشرطي كه از مصلحت انديشي گذشته فاصله بگيري (80333)
 
د. اسحاقی
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۹:۵۵:۵۵
آقای خاتمی گفته اند دلایل شان را برای ملت برخواهند شمرد. به نظر نمی رسد بخواهند دلیلی شخصی را به این شکل اقامه کنند. در نتیجه دلایل شان قاعدتاً غیرشخصی و کاملاً سیاسی خواهد بود. ولی نکته این جاست که در برابر هر دلیل سیاسی ایشان برای کناره گرفتن، ملت پیشاپیش دلیل هایی بیش تر و قوی تر برای نفی سیستمی دارد که به آقای خاتمی چنگ و دندان نشان می دهد و تهدیدشان می کند. کناره گیری احتمالی ایشان از انتخابات سال آینده فقط می تواند به مثابه تأیید رأی منفی ملت به این سیستم تلقی شود و بس. (80337)
 
سید مهدی
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۹:۵۷:۵۵
جناب خاتمی با روحیه ای که دارند به عنوان مبلغ در یکی از کشورهای خارجی (.) مناسبند اما چنانکه سوابقشان نشان می دهد از .. و با کمترین ناملایمی به استعفا می اندیشند. (80331)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۰:۱۲:۴۸
خاتمی حتما نامزد خواهد شد. (80345)
 
امیر علی
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۰:۱۴:۲۵
در صورت آمدن آقای خاتمی در انتخابات شرکت می کنییم در غیر این صورت انتخابات را تحریم می کنیم پس زمینیه حضور این سید بزرگورا را در انتخابات فراهم کنید (80346)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۰:۲۱:۲۰
به شیخ و گرانیگاه بگویید این کار را با مردم نکنند (80349)
 
دوستدار خاتمی
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۰:۲۳:۱۹
من هم دوست دارم اقای خاتمی عزیز بیاید اما برای خود اقای خاتمی بد میشود . اگه اقای خاتمی بیایداصولگرایان علیه جناب اقای خاتمی و همه ی اصلاح طلبان و یاران با وفای ایشان . \" آقای خاتمی عزیز خودمی داند.\" (80350)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۰:۲۸:۲۰
میشه این موضوع رو به بحث بگذارید؟

بیایید از خود یک سوال کنیم! هدف کسانی که به قدرت نزدیک می شوند چیست؟ کسب منافع و یا پیاده سازی راهکاری که به عقیده آنان مفید برای مردم و کشور است. تشخیص دسته اول بسیار مشکل است که به نظر من در ساختار مدیریتی ما به راحتی می توانند وارد شوند. اما چرای این بحت در این گفتمان نمی گنجد. اما گروهی که برای خدمت وارد می شوند و تلاش دارند راهکار خود را اعمال نمایند. به نظر شما آیا راهکار رییس دولت موفق بوده؟ مجلس هفتم چطور؟ آیا طرح تثبیت قیمتها موفق بود؟ و...
بیایید آزاده باشیم و اگر خطایی دیدیم آنرا نمایان کنیم که پوشاندن خطا موجب چندین برابر مشکل بیشتر می شود. به نظر من تمام کسانی که به دنبال منافع مالی و غیره نیستند فارغ از تفکر سیاسی باید دست در دست هم دهند و کشور را از وضعیت مدیریت فعلی که شدیدا فارغ از کارشناسی عمل می کند نجات دهد. به یاد داشته باشیم که هدفمان چیست. ما می خواهیم بشری باشیم که حضرت حق فرموده. بغض و کینه و دشمنی و عداوت برای کسانی که هدفشان رضایت حضرتش است محلی از اعراب ندارد.

اما نکته ای دیگر. مشکلی فرهنگی که جناب مطهری می توانند گریزی به آن بزنند. آیا هرگز از خود پرسیده اید که ما چگونه مردمی هستیم که تفکر خود را برتر از دیگران می دانیم؟ بیایید دایره دید خود را باز کنیم. عینک بدبینی به بندگان حضرت حق را برداریم. همه عامل نفوذی و دشمن و ... نیستند. چه بسا بسیاری هستند که تفکرات مفیدی برای کشور دارند اما چون خصوصیت منافع طلبی و چاپلوسی ندارند به دایره مدیربت هرگز نزدیک نمی توانند شوند. آیا ما نمی توانیم دولتی تشکیل دهیم که مشاوران و کارشناسان از بدنه دانشگاهی و دانشمند کشور تشکیل شود؟ آیا مجلس نمی توانند گروه بزرگی از مشاوران دانشگاهی داشته باشد؟ آیا نمی توان قبل از تصویب قوانین گروهی علمی از دانشگاههای کشور را مامور بررسی و پیشنهاد قوانین نمود؟ هدف از تشکیل دانشگاه و تربیت این همه دانشجو چیست؟ (80352)
 
دوستدارخاتمی
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۰:۲۹:۴۰
خاتمی خوب است .بگذارید دریادها بماند وبه یادش خوش باشیم
بگذارید دیگر هر9 روز بحران را نبینیم
بگذارید مثل کبک سرمان دربرف باشد وفکرکنیم آنچه رسانه ملی ازاوضاع مردم نمایش می دهد عین حقیقت درست است
بگذارید ...................
درپایان به همه دوستداران سید مظلوم پیشنهاد می کنم
برای درست کردن اوضاع و میزان کردن فرمان مملکت کسی جز دکترقالیباف نمی تواند باشد
قالیباف بهترین فرمانده جنگ بود
قالیباف بهترین فرمانده نیروی انتظامی
قالیباف بهترین شهردار تهران
قالیباف بهترین انتخاب برای ریاست جمهوری (80354)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۱:۴۵:۱۳
با نظر شما موافقم.قالیباف بهترین در میان مواردی که گفتید نبوده ولی برای ریاست جمهوری در حال حاضر در مقایسه با احمدی نژاد و محسن رضایی و خاتمی و عبدالله نوری و کروبی بهترین است. (80392)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۲۳:۰۵:۱۷
قالیباف رای نمیاره بیخود زور نزن اخوی! (80630)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۰:۴۲:۰۵
بدون شک اگر آقای خاتمی در انتخابات شرکت کنند رای خواهند آورد، ولی امیدوارم در انتخاب وزرا مانند 8 سال پیش عمل نکنند. (80362)
 
من هستم پس رای میدم _________پ
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۰:۴۷:۴۴
چرا کروبی فکر میکنه رای میاره البته این بار علاوه بر 50000تومن میگن چیز میزای دیگه هم می خواد بده مثلا نفری یک بی ام و + خانه 100 متری رایگان به زوج های جوان +وام ازدواج بلاعوضتا سقف 5 میلیون +کار مورد علاقه در هر سمتی که خواسته باشید از وزارت تا وکالت + یک غول چراغ جادو که هر آرزویی دارین براورده میکنه +نفری یه سیم کارت دائمی 288 تومنی نه 150 تومنی +راستی یادم رفت یه زن مورد علاقه *********** اون ستاره هایی که می بینین چراغونی هست +دیگه چی یادم رفته بگم ...
پیشاپیش تبریک میگم .بشکن دست سوت جیغ همه همه (80360)
 
علي
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۰:۴۷:۴۷
من باز هم به خادم ملت جناب آقاي دكتر محمود احمدي نژاد راي خواهم داد (80366)
 
ش - ر
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۲:۲۴:۵۳
آقای علی خان واقعا\" براتون متاسفم دیگر چه بلایی باید سرتان بیایید تا بفهمید باید با تعامل زندگی کرد نه تقابل ! (80420)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۰:۴۸:۰۲
عجب؟//
خاتمی مظلومیتش رو تاریخ ثابت می کنه از وقتی شیخ کروبی با طرح های.50 هزار تومان در ماه میشه شیخ اصلاحات معلوم شد که خاتمی چه قدر مظلوم واقع شده (80358)
 
shafagh
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۰:۵۵:۵۵
hi. Sorry I don`t have either Farsi or Arabic fonts and should write in English.

Considering the events of last few days it`s quite clear Mr. Khatami will not join the next elections.

At the moment 2 different blocks is being built

!A big change is going to happen in Iran`s political scene.

1st is around Mr. Rouhani with so called reformists (Eslah-talab) and some of conservatives (probably Mr Tavakolli and his disciples)

The other is around the Qadir coallition which I don`t think will go for Mr. Ahmadi- Nejad. Probably Mr. Larijani or a new face.

. (80370)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۱:۱۲:۲۴
اگر واقع بين باشيم بايد گفت كه تداركاتچي بودن خاتمي بسيار بهتر از رئيس جمهور بودن .. (80376)
 
احمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۱:۱۹:۲۶
خاتمی در طول 8 سال چهره ماندگار از ایران عزیز به جهانیان معرفی کرد و به همه ما اخلاق همزیستی مسالمت آمیز در کنار هم ، تحمل مخالف، تکریم شخصیت افراد و از همه مهم تر راستگویی و صداقت را آموخت و بسیاری از ارزش های فراموش شده را احیا کرد.و به ما گفت که دنبال قهرمان نباشیم.این ها همه یعنی زمینه آبادانی،عزت و استقلال کشور بدست تک تک آحاد جامعه.امیدواریم تا نهادینه شدن این رفتارها و تا زمانی که ما 70 میلیون قهرمان در کشور داشته باشیم که دلشان به حال مملکت می سوزد و برای توسعه آن تلاش می کنند یک دوره دیگر این صحنه ها تکرار و تمرین شود. (80373)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۱:۵۵:۳۸
یعنی اقای خاتمی با اون همه بلاهایی که سر مردم اورده و اون ابروریزی ای که تو ایتالیا راه انداخت روش می شه کاندید بشه. اقای خاتمی موقع تحویل پست ریاست جمهوری اینقدر خوشحال نشون میداد که....
هرچند .. که باز هم کاندید می شه ولی رای نمیاره (80353)
 
کوروش
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۱:۵۵:۴۷
جواب شما فقط خاموشی است و بس! (80396)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۱:۵۶:۳۴
به نظرم وقتی هنوز خاتمی نیامده عده ای اقدام به تخریب و تهمت های نابجا زده اند وای به حال روزی که خاتمی بیاید دیگه چکار میکنند پس باید بسوزیم و بسازم با این ... (80397)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۲:۰۱:۱۲
خاتمی اگه نیاد یعنی مملکت را دو دستی گذاشتن در آتشی که محروم و مظلوم و بیچاره توش می سوزند. خاتمی باید بیاد، نه به خاطر خودش بلکه به خاطر اینکه اون تنها کسی است که می تونه این کشتی شکسته رو به ساحل نزدیک کنه. ایشالا که می یاد. (80404)
 
ابوالفضل
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۲:۰۴:۰۷
بنظر من همانطوری که خودآقای خاتمی عنوان کرده اند تنها درصورتی کاندید میشود که درصیانت آرای مردم مطمئن شوند آیا انتصاب آقای کردان به وزارت کشور به این معنی نیست که ما از جابجایی 70میلیون رای هم ابایی نداریم ؟ (80406)
 
ستاره
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۲:۰۷:۳۴
من به هیچ کس غیراز خاتمی رای نمی دهم (80409)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۲:۱۰:۴۹
گروههاي فشار و مركز قدرت آنها نمي خواهند كه ايران پيشرفت كند ، مردم را در اين مخمصه نگه داشتند كه خودشان استفاده كنند. (80412)
 
علي
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۲:۱۲:۲۱
اين غم انگيزترين خبر اين چند روز اخير بود . بالاخره فهميديم كه راي ندادن راه گشا نيست قهر از انتخابات ضرر به خودمان است. داشتن كمي ازادي بهتر از اصلا نداشتن ان است (80413)
 
یعقوب
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۲:۲۴:۴۲
هر چند نیامدن خاتمی خبر خوبی نیست ولی ما باید از این منظر نگاه کنیم که چه شده ملت ایران مدام به دنبال قهرمان است و به گذشته اش رجوع می کند؟ آیا جامعه ما نباید به آنچنان بلوغی دست بیابد که دائم اشخاصی با ایده های نو در آن ظهور کنند ؟ البته می دانم خیلی از دوستان می گویند که شورای نگهبان ممکن است فرصت حضور را به آنها ندهد که امیدوارم اینگونه نشود. (80419)
 
مهرماه
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۲:۲۵:۳۷
خهتمی باید وجدانش را قاضی کند .وقتی عده کثیری خواستار حضور او هستند هر قدر هم برایش سخت باشد ملاحظات را کنار زده و به یاری مردم بیاید. (80421)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۲:۳۸:۱۸
اقای خاتمی تنها روزنه امید مردم ازاین همه مشکلات وبدبخته های است که در این چند سال ه دامن ملت را گرفته است و همچنین از اقای کروبی هم می خواهیم کهدر انتخابات کاندید نشوند. (80424)
 
reza
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۲:۳۸:۲۵
نیامدن آقای خاتمی از با هوشی ایشان است چون مسائل را خوب تحلیل میکند و ممکن است اتفاقی که برای آقای هاشمی در دوره قبل رخ داد برای ایشان هم تکرار شود و جناح رقیب محبو بیت ایشان را در اذهان عمومی کم رنگتر نشان بده ولی بهر حال ایشان فردی باهوش و دانا هستند در صورتیکه صلاح بدانند مطمئن باشیم که حتما\" شرکت میکنند . (80425)
 
آخیــــــــش
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۲:۴۳:۲۷
باید به خاتمی حق داد که نیاید. شما هم طرفتون اگر بجای ملت آقای کردان بود میترسیدید آبرویتان را در سر در وزارت کشور آویزان کنید.
حتی من هم میترسم بروم پای صندوق، چون ممکن است بجای رای من، رای و نظر \"Oxford University\"؟ بیرون بیاید.
هموطن عزیز این دوره دوره ای نیست که به صندوق بدون تامل نزدیک شوی، هر کس هم کاندیدا شود با پول و آبروی خود بازی کرده است.
مطمئنم 4 سال دیگر هم کوتوله های سایه دراز مستقر شده در ادارات را باید تحمل کنیم، ساز و برگ این کار مثل دوره پیش بخوبی برنامه ریزی شده است.
پیشنهاد میکنم 4 سال غش کنید (از گرسنگی، درد، رنج، فقر، اهانت و ...) تا ایشان هم هشت ساله شوند ولی شما شاهد نباشید. (80428)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۳:۰۳:۰۰
خاتمی اگر نیاید من از او راضی نخواهم بود و حلالش نمی کنم
خاتمی باید در این عرصه حضوری به معنای کاندیدا شدن داشته باشد
اگر نیاید وامصیبتا (80440)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۳:۰۴:۲۲
مخالفان فرزند فاضل امام (خاتمي) حاضرند همه چيز را فداي منافع خودشان كنند و از لت و پار كردن و بي تقوايي در حوزه سياست ابايي ندارند جناح رقيب اگر فكر ميكند اين كارها درست است اشتباه مي كند مملكت با اين كارها به زمين مي خورد همانطور كه كبوتر يك بال (هر چه يك بال او قوي هم باشد) به زمين مي خورد (80442)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۳:۲۹:۲۳
با سلام

از ايثارگران هستم. به آقاي خاتمي توصيه مي كنم براي اين كه تو دهني محكمي به حاميان دولت بزنند و آن ها را در كما قرار دهند اعلام كانديداتوري نمايند و پس از شروع رقابت ها گزينه هاي زير را مد نظر قرار دهند:

1- در صورت تخريب گروه هاي فشار حامي دولت دست به افشا گري بزنند و سپس انصراف دهند.

2- با يك برنامه ازپيش تعيين شده پس از تبليقات به نفع آقايان عرف يا روحاني كنار بروند.

3- به هيچ وجه در فكر حمايت از كروبي نباشند چون كه با رفتارهاي كروبي در انتخابات مجلس هشتم بسياري از اصلاح طلبان به هيچ به او راي نمي دهند حتي اگر جبهه مشاركت نيز از كروبي حمايت كند ما حاضر به راي دادن به او نيستيم.و ترجيح مي دهيم به عارف يا روحاني راي دهيم.

4- در بهترين شرايط بايد دنبال دو قطبي كردن انتخابات بود اگر انتخابات دوقطبي شود به ضرر احمدي نژاد است.

5- اگر امكان دو قطبي كردن نباشد با چند كانيدا انتخابات به دور دوم كشيده مي شود كه يك پاي آن احمدي نژاد است و همان اتفاقي كه براي هاشمي بوجود امد براي احمدي نژاد بوجود مي آيد. (80454)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۳:۳۷:۴۹
برادر من گوشه عافیت اختیار کنی مثل موسوی که چه بشه. این خودخواهی نیست؟ (80458)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۳:۴۰:۲۷
من دو دوره به خاتمی رای دادم, اما اینبار محال است به او رای بدهم و پشت دستم را داغ کردم که گول حرفهای چرب و چیلی را نخورم. 8 سال اعتماد بس بود. (80460)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۴:۰۴:۲۵
هشت سال آزمودن را آزمودن خطاست!.
بیچاره خاتمی، هشت سال رسش را کشیدند و زیر پرس چندتنی قرارش دادند. هم فشار از بالا بود و هم فشار از مردم . اگر کاری بکند به او انگ می بندند و اگر مصالحه کند میگویند رای مردم دزدید.
لذا شرط عقل و سلامت آنست که \"خاتمی نیاید\" (80470)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۴:۰۶:۱۴
الهی شکر که خاتمی نیومد . اگه خدایی نکرده می اومد و دوباره رای می اورد .....وای یعنی دوباره؟.......
چقدر جانبازان ، خانواده های شهدا و مذهبیا توی این 8 سال خون دل خوردند ، الهی شکر که خدا کمکمون کرد

دوست عزیز. یک جوری حرف می زنید که انگار ما خانواده های شهدا در زمان آقای احمدی نژاد چیز دیگری به غیر از خون دل خوردیم! (80473)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۴:۰۹:۰۳
نه گفتن خاتمی می تواند ناشی از یکی از این دو نکته منفی و یا هر دو باشد 1- او خود را متعلق به خودش دانسته و عافیت را ترجیح می دهد در حالی که خاتمی متعلق به خودش نیست. اینکه گفته می شود قهرمان سازی بد است شخصا\" مخالفم . ملتها قهرمانانشان را بر می گزیند و قهرمان هم جزئی از ملت است فقط نباید در تعین مصداق اشتباه شود که اشتباه یک ملت ضرر جبران ناپذیر بدنبال دارد. 2- او تصور و یا محاسبه کرده است که مردم به او اقبال نخواهند کرد و نمی خواهد مردود شود. این تصور و محاسبه هم غلط است شخصا\" معتقدم با حضور خاتمی سال 76 تکرار خواهد شد ویژگی های مثبت خاتمی بر عموم مردم روشن است و در این چند سال غیبت او از صحنه سیاسی کشور قدرش اشکارتر شده است . با اینکه خاتمی را هم ایده ال و تمام و کامل نمی دانم اما در بین همه کسانی که احتمال نامزدی شان از هر دو طیف اصلاح طلب و اصول گرا مطرح است خاتمی سرتر و برتر است و تقریبا\" می توان گفت که ققط او می تواند سر و سامانی به اوضاع اشفته کشور بدهد . سید - باوقار و متین - صادق - اگاه و با دانش - تجربه 8 ساله که حتما\" از اشتباهات گذشته اش درس گرفته است و اجازه تندروی به اطرافیان اصلاح طلبش نمی دهد و با اصول گرایان معتدل تعامل خواهد کرد و ..... پس باید بیاید. (80475)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۴:۳۷:۱۸

تا زمانی که مردم ما به خاطر شعار رای میدن نه دیدگاه از دست هیچ کس کاری ساخته نیست! (80492)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۴:۳۹:۴۰
سید نگو نه که امید آخر ملت ایرانی. (80495)
 
Behzad Moghaddam
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۴:۴۱:۰۸
Hi, In my opinion Khatami was a Business-Class man, actually a Gentleman, and in our society, Business-Class people are treated as killers and butchers of hundreds of lives. Actually our society wants to have a person as the president who just cares about the poor. Unfortunately, our people don\'t understand that holding poor\'s hand will not solve any problem of the society. If the government really wants to stop poverty, it shall hold the rich\'s hands and support the rich people in order to invest their money inside the country, instead of places like Dubai; so there will also be chances for the poor to work, educate, live and have a better life. I myself am now suffering the policies of one of the Iranian banks, that doesn\'t let me transplant (take) even a few of my money from the bank, because of just one thing that is selling a software to US in order to get this money. It is a huge money and I could build tens of large factories with it. But how they treat me, makes me take my money out of Iran to US or UK at least to rescue my money and myself either!

Thanks, Behzad. (80496)
 
پیمان
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۵:۱۰:۲۷
ایران زمین در طول حیات چند هزار ساله خود مردان بزرگی به خود دیده که در زمان خود اگرچه به اعتراف دشمنانشون هم انسانهای بزرگی بودند ولی تحمل اونها برای عده ای سخت بود. امیرکبیرها و سید ما برگ زرینی بودند و هستند از تاریخ ایران زمین... (80510)
 
بابک
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۵:۴۷:۲۰
آقای خاتمی شخصیت محبوب و دلپذیری دارند ولی نکته مهم اینجاست که ایشان در شرایط پس از دوم خرداد که جناح راست در شوک پیروزی دور از انتظار ایشان غافلگیر، ازهم پاشیده و غیرمنسجم شده بود نتوانستند از موضع یک رییس جمهور مصلح محبوب و مقتدر به اصلاحات واقعی که وعده آنرا داده بودند نایل شوند ؛ حال مطمئن باشید که جناح راست حتی در صورت حضور و پیروزی احتمالی سید محمد خاتمی چنان مقتدرانه و با برنامه فضا را برای اقدامات ایشان تنگ خواهد کرد که همان مختصر اقدامات دوره اول ریاست جمهوری ایشان هم مجال تکرار پیدا نکند حتی در مورد انتخاب اعضای اصلی کابینه. سید تو خاطره شیرین و باشکوه دوم خرداد دیگر قابل تکرار نیست. هر چند که احساس من نیز همچون اکثر ایرانیان سرشار از عشق به منش و شخصیت والای شماست اما دریغا که سیاست میدان عقل است نه احساس . تو ذخیره ای برای آبروی ایرانی مسلمان هستی که نباید ارزان هزینه شوی. خدا نگهدار آبروی ایرانیان باشد. (80526)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۶:۲۴:۳۸
ما هم اگر صد با ایشان می امد به ایشان رای نمی دادیم برای همون 2 بار هم برای هفت پشتمون کافی است مدیران این اقا از جمله م ع و ج در وزارت الف به دوستان و طرفدارانش رحم که نمی کردند هیچ بلکه تحقیر می کردند و ایشان سیستمی نداشت که از این طرفداران مظلوم و فریب خورده اش حمایت کند
از طرف دوستداران سابق ایشان در وزارت ایکس در تهران (80537)
 
مقیمی
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۶:۳۶:۲۶
خدا به همه رحم کنه...
اقای خاتمی با این حرف خیلی از هم سنهای من رو ترسوند.
فکر می کنم چیزهایی رو می بینه که بیشتر از من می ترسه...ولی میاد! (80542)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۶:۵۵:۰۲
بی شک حضور خاتمی مایه امید دوباره مردم است. در خوبی ایشان همین بس که جناحهای اصولگرا این روزها از ترس آمدن او به عرصه انتخابات شب و روز ندارند و در التهاب عجیبی بسر می برند. هنوز نیامده در قم و ... بر علیه او تبلیغ می کنند، فحاشی می کنند، او را تهدید به ترور می کنند. علت هم دارد. چون بهتر از هر کس دیگر واقفند علی رغم ظلم ها و نامردیهایی که علیه خاتمی انجام داده اند، او هر روز بین مردم محبوب تر و محبوب تر می شود. ببخشید اینطور می گویم: جامعه ما باید لیاقت حضور افرادی چون خاتمی را در راس قوای خود پیدا کند.
اما اگر او نیاید چه؟ فرض کنیم احمدی نژاد یکبار دیگر رئیس جمهور شود. اگر واقعا منتقد دولت کنونی باشیم و مخالف حضور مجدد وی بعنوان رئیس قوه مجریه، چهار سال دیگر را باید دندان روی جگر بگذاریم. تحمل کنیم و خوب طبق چهار سال گذشته فقط غر بزنیم و شکایت کنیم.
دو نوع تفکر در جامعه برای انتخابات حاکم است. یکی اینکه رای مردم فایده ای ندارد و آقایان خودشان نام کسی را که بخواهند بیرون می آورند(که البته تفکر غیر منصفانه ای است)
یکی دیگر اینکه مردم تعیین کننده سرنوشت خویش هستند. درصورت دوم و در صورت نیامدن خاتمی، به نظر شما باید نشست و باز گذاشت چهار سال دیگر بگذرد و سهم ما(البته این مایی که عرض می کنم، مای مخالفین وضعیت فعلی است) فقط غر غر و اعصاب خوردی و نارضایتی باشد. البته هنوز کاندیداهای ریاست جمهوری رسما حضور خود را اعلام نکرده اند. اما به نظر من، هر چند خاتمی یک چیز دیگر است، اما کاندیداهایی هم وجود خواهند داشت که ما را متقاعد کنند به آنها رای بدهیم. صد در صد بهتر از ... است. به نظر من فرضا فردی مانند حسن روحانی نشان داده که می تواند اینکاره باشد. نگاهی به گذشته و سوابق وی نشان می دهد که عنصر قوی برای تسکین موقت مشکلات بروز کرده می باشد. البته من باب مثال گفتم. اما حرف آخر این است که اگر ملت نخواهند درخصوص یک فرد واجدالشرایط به اجماع برسند، این ماها باید بنشینیم و تاوان رای دادن یک عده دیگر را پس دهیم. همان اتفاقی که افتاد و این وضعیت را بوجود آورد. (80551)
 
حمید رضا
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۸:۰۳:۱۱
حیف اگر نیاد هنوز هم معلوم نیست!کاش میومد تا با نه بزرگی از طرف مردم روبرو می شد.مثل اینکه از انتخابات مجلس هشتم درس بزرگی گرفته!
در ضمن این خبر چندان هم برای طرفداران احمدی نژاد خوشحال کننده نبود چون اگر خاتمی میومد ،شکست می خورد و آینده انلاب اسلامی تا چندین سال دیگه تامین می شد. (80567)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۸:۰۷:۵۵
سلام این همه نظر و نقل قول برای آمدن یا نیامدن خاتمی نشان از این دارد که مردم به او امید دارند. می دانم امدنش سخت است اما اگر بیاید مردم باید با او همکاری کنند (80568)
 
مهدی 313
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۸:۱۵:۲۶
من هرگز به خاتمی رای ندادم ونمی دهم .اما اگر احمدی نژاد مشایی را برکنار نکند نمی دانم به چه کسی باید رای دهم . (80573)
 
دانشجو
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۹:۵۷:۳۴
منتظر آقای خاتمی هستیم و تنها به او رای می دهیم (80589)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۲۰:۳۰:۲۲
این اخبار هیچکدام دقیق نیست نمیشود باور کرد که خاتمی با وجود اوضاع کنونی ایران پاسخ منفی به اینهمه تقاضا بدهد (80594)
 
احمدی
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۲۰:۴۱:۱۴
خاتمی فقط یک رئیس جمهور نیست که با آمدن یا نیامدنش اوضاع خوب یا خرابتر شود او نماینده زنده بودن نوعی تفکر است که در نهایت به برقراری مردم سالاری به معنای واقعیش میانجامد ، شرط برقراری این تفکر و نهادینه شدن آن لازمه ایجاد این نگرش در تک تک آحاد مردم است این نوع تفکر حتی باید در میان انصارها و کفن پوشان حرفه ای هم ایجاد شود،بنابر این خاتمی باید بیاید حتی اگر احتمال میدهد که رای نیاورد،يا حتی اگر به بدترین شکلی تخریبش کنند ، این تنها راه زنده نگهداشتن تفکر اصلاح طلبی است و البته اگر هزینه ای برای خاتمی داشته باشد قطعا\" او اولین کسی نیست و نخواهد بود که در این راه هزینه داده و میدهد.
آقای کروبی علیرغم موقعیتی که در میان اصلاح طلبان دارد هرگز از این بابت قابل مقایسه با خاتمی نیست بنابر این آنهاییکه مدام بر این طبل میکوبند تنها به ایجاد تفرقه در میان اصلاح طلبان کمک میکنند. (80596)
 
مسعود مهاجری
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۲۰:۴۸:۵۸
باید که بیایی
امروز ایران و ایرانی به تو احتیاج دارد.... (80600)
 
جواد
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۲۱:۲۰:۱۹
مطمئنن اين خبر براي دولت نهم و آقاي احمدي نژاد بهترين خبر ممكنست چون درصورت انصراف خاتمي نامزدي كه پتانسيل شكست احمدي نژاد را داشته باشد وجود ندارد. (80605)
 
ژاک
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۲۱:۴۹:۴۷
به نظر اینجانب جناب آقای خاتمی بیش از آنکه از جناح مخاف اصلاحات آسیب دیده است ، از عدم درک اندیشه های خود در بین بعضی از خود اصلاح طلبان فرصت طلب رنج برده است . کسانی که بدون درک نیاز های رفرم و اهمیت دادن به ساختارهای اجتماعی یک ملت با اعتقادات و تعلقات متنوع، به دنبال سهم خواهیهای جاه طلبانه سیاسی و انفجاری بودند. میتوانم بگویم آقای خاتمی اقتدار - تدبیر - اندیشه عالی هر محوریتی را دارا میباشد. متاسفانه نیروی انسانی بسیار محدودی را در اطراف خود داشت که توانستند مفهوم اصلاحات واقعی را بفهمند.
در هر صورت تاریخ ایران به مثال خاتمی بسیار اندک به خود دیده است . و این سعادتی است که اگر ایرانی رئیس جمهوری بنام خاتمی داشته باشد. (80612)
 
یک دانشجو
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۲۱:۵۶:۰۷
بیاییم همه با هم(آزاد اندیشان نه خشک اندیشان)در انتخابات سال آینده فقط به خاتمی رای دهیم(چه آمد و یا اگر خدای نکرده نیامد)تا به همه بیاموزیم......که....آشنا داند زبان آشنا (80614)
 
یک دانشجو
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۲۲:۰۶:۴۱
خجالت بکشید اینقدر تهمت به خاتمی نزنید.خاتمی آبروی ایران بوده و هست.تورم در پایان 8 سال اصلاحات 11% بود(بنا به ادعای بانک مرکزی)ولی امروز 27.5%...پس بنا به این آمار مقایسه کنید زمان خاتمی پیشرفت داشتیم یا پسرفت(یا احترامی را که رئیس جمهور فرانسه برای خاتمی گذاشت به یاد بیاورید) (80617)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۲۳:۰۱:۴۳
خاتمی تو این دوره کاندید نشه واسه جبهه اصلاحات بهتره چون اگه بیاد و رای نیاره حکما اصلاحات تا سالها سرخورده خواهد ماند پس بهتره چهره شاخص اصلاحات راحت بیگدار به اب نزند که احتیاط شرط عقل است. با همه ی وضع موجود احمدی نژاد را دست کم نگیرید رای بدی ندارد این اقا اما به گمانم شخصیتهایی مثل قالیباف اگه این دور بیان دیگه میشن مهره سوخته قالیباف ایندوره وضعش از دوره قبل اصلا بهتر نیست اما برای دور بعدی احتمال بالایی برای رای اوردن دارد به شرطی که در این دور ضایع نشود. (80627)
 
داريوش
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۲۳:۳۰:۵۴
آقاي كروبي محبوبيت زيادي نزد مردم ندارند و كنار كشيدن آقاي خاتمي بيشتر از همه به نفع آقاي احمدي نژاد است. (80637)
 
بهزاد
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۲۳:۳۹:۳۱
آقای خاتمی شخصی با فهم و درک بالا و شخصی با وقار بودند. به عبارتی جلتنمن و بیزینس کلس بودن. متاسفانه به نا به فرهنگ نادرستی که تو ایران حاکمه افراد باوقاری که از این طبقه هستن جایی بین مردم ندارن. فرهنگ آقای خاتمی و برخی دیگه این بود که من به عنوان رییس جمهور تو کاخ زندگی می کنم اما کاری می کنم که مردمم هم بتونن به رفاه نسبی دست ییدا کنن. اما سیاست برخی دیگه از جمله رییس محترم جمهور در زمان حاضر طوری است که من رییس جمهور صبحانه نان و ینیر می خورم و شما هم به نان و ینیر قانع باشید. متاسفانه سیاست دولت طوری شده که شعار می دهد (و تا حدودی هم در واقعیت) از دست فقرا می گیرد. در حالیکه صرف دستگیری از فقرا دردی را از کسی دوا نمی کند. بلکه اگر دولت به دنبال دستگیری از فقرا است باید ابتدا دست سرمایه داران را بگیرد و طوری آنان را حمایت کند که سرمایه دار سرمایه اش را به جای کشورهایی مثل امارات متحده عربی در ایران صرف کارهای تولیدی یا زیربنایی کند. به این شکل برای فقرا نیز ایجاد اشتغال - درآمد - فرصت شغلی و امکان فراهم شدن زندگی بهتر به وجود می آید. آقای خاتمی شخصا این سیاست رو دنبال می کردن. نمونش جزیره کیش. آیا امکان تبدیل جاهای دیگر ایران همچون تبریز و تهران و ... به وضع کنونی جزیره زیبای کیش واقعا وجود ندارد؟ فکر می کنید دبی به چه دلیل ظرف این ۲۰ - ۳۰ سال به این شکل تبدیل شده؟ علت اصلیش امنیت سرمایه گذاری و نیز معاف از مالیات بودن سرمایه گذاران در اون شهر هست. آیا ایرانی ها کاری که خاتمی با کیش کرد و اون رو به شکل الآنش که واقعا خوب هست تبدیل کرد رو نمی تونن انجام بدن؟

برای شخص بنده هر امتیازی هم داده شود حاضر به سرمایه گذاری در ایران نیستم. علتش هم معلومه: عدم امنیت سرمایه گذاری. در حال حاضر بیش از ۱ ماه هست که یول خودم رو از یکی از بانک های ایران نمی تونم برداشت کنم. با این یول می تونم ده ها کارخانه بزرگ تاسیس کنم. اما هرگز با دیدن این اتفاقات راضی به انجام این کار نمی شوم. کاش همه مقاماتمون تو کاخ زندگی کنن. مگه چه اشکالی داره وقتی که مردم هم بتونن تو کاخ زندگی کنن؟ (80639)
 
مهم نیست
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۲۳:۴۴:۳۷
خیلی باحالی توی کامنت های موافق خاتمی فقط یک نظر مخالف این ادبیات این آقای باحال خوبه هنوز یک نفر از احمدی نژاد حمایت می کنه امیدوار شدم (80641)
 
پوریا
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۰۰:۱۶:۴۹
خبرگزاري فارس: عباس عبدي مي گويد، شعار عبور از خاتمي را افراد ديگري دادند و البته عملش را خود آقاي خاتمي انجام داد، يعني خود آقاي خاتمي از خودش عبور كرد.

عبدي تاكيد كرد: اوضاع خراب اقتصادي امروز محصول پس‌افتادگي توسعه سياسي در چهار سال دوم دولت اصلاحات است. (80648)
 
قشر کارمند
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۰۰:۴۰:۲۰
خاتمی جان بیا - تو این چند سال اخیر کسی که با کمترین پول نفت و حداکثر بی احترامی و حتی کتک کاری جانانه ایستاد تو بودی و حتی تنها کسی که حقوق کارمندها رو با اون همه بدبختی افزایش داد و....
همه ی اقشارمردم ایرانی منتظرند انشا الله بیایی تا حماسه ی دیگری را رقم بزنیم (80654)
 
روح الله
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۰۱:۰۰:۲۲
شخصاً با اینکه از نظر دیدگاه سیاسی به آقای خاتمی معتقد هستم اما در انتخابات آینده اگر ایشان حضور پیدا نکنند بنظرم بهترین گزینه آقای قالیباف میباشند . مشکل اساسی در وضعیت فعلی کشور ما، اوضاع اقتصادی و اصلاح پسرفتهایی است که از این دولت به جا مانده است و شخصی مانند آقای قالیباف با مدیریت قوی ای که دارند و در نیروی انتظامی و شهرداری تهران نشان داده اند میتوانند این مشکل را حل کنند.
به امید انتخاب کسی که مشکلات مردم را کاهش دهد. (80659)
 
يک اصلاح طلب خط امامي
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۰۱:۰۷:۴۷
خوشحالي زايد الوصف شما و رفقايتان نمايانگر پيروزي حتمي خاتمي است زيرا وقتي عد ه اي از يک خبر دروغ اينقدر مسرور و شادمان مي شوند بايد فهميد چه وحشتي از حضور سيد عزيز دارند اگر خاتمي اهميتي نداشت اينطور امروز 27 شهريور با جعل خبر به جشن و پايکوبي نمي پرداختيد . اي دوستان چه بخواهيد و چه نخواهيد اينها تست هايي است که زده مي شود و خوشبختانه فارس - رجا و متاسفانه شما درجا به اين تست ها پاسخ دلخواه اصلاح طلبان را مي دهيد تا دقيقه 90 منتظر بمانيد! (80662)
 
مهدیکو
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۰۱:۱۶:۰۲
به نظر من خاتمی اگه نیاد همه ی طرفداران اصلاحات خواب توی چشمشون نخواهد بود! کروبی هم مجبوره به شانس و رای مردمی که هر دقیقه حرف یکی رو تایید می کنن دل خوش کنه! (هنوز یادمون نرفته اون رای گیری دوباره ی مجلس به دلیل خراب بودن دستگاه! و تغییر نظر نصف نمایندگان در عرض 1 دقیقه!) به هر حال اگه خاتمی نیاد خیلی از ما (مثل خود من) نسبت به رای دادن به کروبی دو دل خواهیم بود! (80668)
 
عليرضا .م
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۰۲:۰۳:۲۶
سلام حضور تمام ملت عزيز و دلسوزه ايران
مردم بياييد اين رو باور داشته باشيم كسي كه تو ايران رييس جمهور ميشه بايد عقبه قوي ومحكمي داشته باشه و اختيار پس خود خاتمي ميدونه كه اين چيزها رو نداره و براي همين نمياد درسته اگه كانديد بشه شايد راي بياره ولي مردم ديديد كه فقط راي 20000000ميليوني نتونست كافي باشه حتي نزديكهاي خاتمي اونو دور زدند پس بياييد همه از هاشمي رفسنجاني حمايت كنيم خاتمي و كروبي وميرحسين موسوي وحسن روحاني و خوييني ها وبالاخره همه ما ميدونيم وجهان ميدونه كه تنها كسي كه ميتونه كشور ايران را از اين همه بد بختي فقر وفساد تبعيذ بي عدالتي تحريمهاي بين المللي كه كمر اقتصاد كشور رو شكونده نجات بده كسي جز هاشمي نيست چون قوي سياستمدار است واينقدر داره كه نيازي به پول نداره پس فقط به خاطر كشور و مردم مياد پس حمايتش كنيم انشا الله به ياري خدا و شعور بالاي سياسي ايرانيان هاشمي ريس جمهور سال بعد ايران ميشه (80679)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۰۲:۱۷:۵۳
امیدوارم که آقای خاتمی روی این تصمیم استوار بماند و در انتخابات شرکت نکندچون به درد نمی خورد.مگر در 8سال ریاست جمهوری اش چه گلی به سر ملت ایران زد؟ (80682)
 
علیزاده
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۰۲:۲۷:۰۱
تا سه نشه بازی نشه
تا حالا که دوتا انتخابات رو باختین صبر میکردی سومی اش هم تکمیل بشه
جالبش اینجاست که از قول مردم مرتب میگین که مردم از دولت ناراضی هستند از طرف دیگر جرات کاندید شدن رو هم ندارین
دم خروس یا قسم
کدوم لطفا (80683)
 
زوبین
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۰۷:۴۴:۳۸
اگر خاتمی نیاید من به شخصه در انتخابات شرکت نخواهم کرد. (80707)
 
علی ایزد دوست
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۰۸:۰۳:۳۶
با سلام
آمدن آقای خاتمی یک نیاز ملی است .نیامدن ایشان هم دلیل مشکلات بزرگ کشور است .شانس آقای کروبی بسیار کم است .اگر خاتمی نیاید باید به سراغ آقای مهندس موسوی برویم .ایشان درسال 84 نیامدند ودلیل خودرا هم نگفتند ولی امروز به دلیلی بعد از آقای خاتمی شانس ایشات بیشتر است (80709)
 
سید
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۰۸:۱۱:۲۲
ان شاالله می اید به جای افترا و تهمت زدن به کسی که پشتوانه مردمی بالایی دارد همه باهم سهی درراضی کردن کسی را داشته باشیم که حرفش در دنیا خریدار داشته باشد و با مردم مملکت خویش روراست باشد و اینقدر پول نفتی که در سفره غذا ما مانده را با گرانیهای روز از دست ندهیم شاید شما هم اصلا چیزی بنام گرانی و تورم نمیبینید (80711)
 
نیما
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۰۹:۰۰:۳۳
نازک آرای تن ساق گلی.
که به جانش کشتم. و به جان دادمش آب.
ای دریغا! به برم می شکند.
دستها می سایم.
تا دری بگشایم
بر عبث می پایم. که به در کس آید ... (80727)
 
مسیح
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۰۹:۱۳:۰۸
یک مطلب دیگر هم در مورد آقای موسوی نخست وزیر عرض کنم. آقای موسوی هم تا آنجایی که سن بنده اجازه میدهد فکر میکنم فقط با حمایت شخص امام خمینی توانست بر سر قدرت بماند و همین که ذخایر ارزی به جای مانده از زمان رژیم پهلوی ته کشید و انبارها خالی شد، ایشان هم در اداره کشور ناتوان شدند.
کلاه خودمان را قاضی کنیم و ببینیم که تمامی سیستم کوپنی که در طول سی سال گریبان ما را گرفته و اقتصاد مان را پا در هوا نگاه داشته از یارانه و رایانه و غیره همه میراث دوران ایشان است.
آقای موسوی خودشان بهتر از هر کسی میدانند که در حال حاضر توان اداره کشور با این همه دیو و دد را ندارند.
هر چند که به شخصه ایشان را خیلی دوست دارم. (80737)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۰۹:۱۵:۱۶
اول خاتمي اگر نيامد قاليباف (80739)
 
مصطفی
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۰۹:۲۹:۴۰


نیامدن خاتمی از روزی که داشت دفتر ریاست جمهوری را ترک می کرد معلوم بود در دوره آخر ریاستش خیلی تحت فشار بود بطوری که در 4 سال اخیر کمترین حضور در محافل سیاسی را داشت و انگار از ریاست جمهوری پشیمان شده بود- در ضمن تجربه هاشمی رفسنجانی نیز برای ایشان قاعدتا یک راه است
و جو عمومی جامعه ما معمولا پذیرای 3 دوره ریاست برای یک رییس جمهور نیست. (80744)
 
مهدیه
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۱۰:۲۳:۰۴
امیدوارم خاتمی بیاید همه چشم براهیم بیا که دلمان حسرت یک لبخند دارد خاتمی عزیز بیا که جوانان ایران زمین تورا میخوانند (80759)
 
شهرام
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۱۰:۳۸:۳۹
بيائيد اوضاع را بررسي كنيم:1- اگر خاتمي بياد هرچند كه در انتخابات . ولي بازم راي مياره و دوباره جنگ شروع ميشه و يه جورائي چون خاتمي به هدفش نميرسه براي مردم بد ميشه 2- اگر احمدي نژاد راي بياره اي اوضاع فعلي و عدم ثبات در تصميم گيري و تورم وحشتناك و... از اين هم بدتر ميشه 3- اگر همه جبهه هاي مخالف احمدي نژاد با هم يكي بشوند و كروبي را علم كنند كه راي بياره اولا" احتمال انتخابش كمه كه برميگرديم به حالت 2 و اگر خدايناكرده راي بياره كه مطمئنا" اوضاع از حال به مراتب بدتر خواهد شد يعني يه چيزي تو مايه واويلا. نتيجه گيري: آدم بايد بين بد و بدتر بد را انتخاب كنه يعني حالت 1 البته اين بد به معناي خود خاتمي نيست چون تقريبا" اكثر مردم شخصيت و تفكرات خاتمي را مي پسندند (80757)
 
م
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۱۰:۴۰:۲۷
ای کاش حامیان احمدی نژاد چشم دیدن گوش شنیدن وعقل برای فکر کردن داشتند وبا تفکر به نظرات ملت که کوچکترین زمیه اعلام آرای خود را در این سایت دیده اند آزادانه به اعلام آن پرداخته اند را جدی بگیرند وبا طناب پوسیده خود را به چاه بی اعتمادی ملت نندازند (80735)
 
محمد بره مومي
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۱۰:۵۶:۵۶
با سلام وخسته نباشيد
دوباره در اين كوچه باغ تنهايي به دنبال چراغ مي گرديم دوباره جور احمدی نژاد و ياران ما را به سوي خاتمی و هاشمی مي كشاند
دوباره فراموش كرديم كه خاتمي هشت سال چه ها كه نكرد و چه ها كه كرد
خدايا در اين برزخ بي مهري شيخ و سيد و دانشگاهي و انقلابي و اصلاح طلب و اصولگرا به كدام خلوت حقيقت پناه ببريم
خدايا مگر ما را فراموش كرده اي و مگر نديدي كه هشت سال براي دفاع از اين آب و خاك چه خونهاي پاك در سرزمين داغ و زمين تشنه خوزستان به زمين ريخته نشد
خدايا مگر نديدي كه نو عروسي در غم از دست دادن همسر خود چگونه جامه چاك كرد
خدايا مگر نديدي كه فرزندي تازه متولد شده در حسرت ديدن روي پدر خود در اين جامعه به كجا رسيد
خدايا مگر ذوق و شوق ما را در انقلاب كردن و ذوق و شوق آزادي نديدي ، ديدي كه چگونه جوانان ما و زنان و مردان ما براي رضايت تو و رهايي اين مملكت چه ها كه نكردند
خدايا مگر نديدي كه پير زني تنها در روستايي دور افتاده نان خشك خود را براي دفاع از مملكت به جبه ها فرستاد تا شاهد اين باشد كه فرزندان خود در اين مملكت با آزادي زندگي كنند و رشد كنند
خدايا به قول مولا با گفتن اين جملات دل مي ميرد و اندوه تازه مي گردد. با ديدن اينكه چگونه عده اي . و بي تدبير چگونه صاحبان واقعي اين سفره را بازي مي دهند ديگر قرار از كف مي رود .
اي مردم عزيز هيچ مهم نيست كه خاتمي بيايد و احمدي نزاد برود ، چون آزموده را آزمودن خطاست فقط همت كنيد تا با عزمي راسخ مملكت خود را بسازيم و . (80705)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۱۱:۰۴:۳۴
حواسمان باشد که در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی چه توطئه ها که انجام نشد وهر روز برایش دردسری درست می کردند ولی ایشان صبور بودند و حرکات سخیفانه آنها را بنا به سیره جد بزرگوارش می بخشیدند ولی حالاچه شده که همه خوابند.قوانین مثل آب خوردن لگدمال می شود.آقایی برای اسرائیل هم دردی می کند ومراجع اعتراض می کنند ولی رئیس دولت به .تابوی رابطه باآمریکا در این دولت ازمیان میرود و امیدمان به گندم آمریکایی است.گندمی که جشن استقلال وارداتش رادر دولت کریمه خاتمی تجربه کردیم.از وضع گرانی که دیگر هیچ چیز نمی توان گفت.میتوان رتبه اول را ..و خانواده های شهدا حالا باید بیشتر خون دل بخورند چونکه دیگر چیزی سر جایش نیست.
خاتمی جان بیا که التیام درد دل این ملتی..... (80673)
 
سهراب
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۱۱:۱۷:۲۱
حضور خاتمی و طبیعتا پیروزیش؛ ختم انحصار سواستفاده کنندگان از دین و ضعفاست؛ ختم تخریب دین با سوءاستفاده از دین و اتمام قدرت نمایی های پوشالی .آخی! پس یایستی دلهره داشته باشند. (80649)
 
علی
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۱۱:۵۰:۵۰
من هر دو دوره به خاتمی رای دادم ولی واقعا بیایید فکر کنیم که خاتمی در آن هشت سال چه کرد؟ آیا باز هم دوست دارید که بین ارکان نظام جنگ و جدل باشد؟ عملکرد اقتصادی احمدی نژاد را قبول ندارم ولی آیا دوست دارید که کشور همیشه در تنش و جنگ قدرتبین دو جناج باشد و خاتمی مثل همیشه شکست خورده نزد دشمنش و سرافکنده نزد دوستش.
واقعا فکر کنید که الان خاتمی رئییس جمهور بود و می خواست از معاونش دفاع کند و در مقابل او کسی مثل علی مطهری در مجلس رای جمع می کرد. آیا می توانست بی توجه به این مساله هر کاری که می خواهد انجام دهد؟ علی مطهری که پدری به آن با فظلی داشت و خودش هم آدم موقری است که هیچ، خاتمی عرضه برخورد با یک. درجه هشتم را هم نداشت، پس می خواهید دوباره بیاید که چه بشود؟ اگر از عینک دودی و عبا و قبلی خاتمی خوشتان می آید، آن ها را از او بخرید و به کسی بدهید که ارزش مقامی را که بیست میلیون نفر به او می دهند را داشته باشد.
من توهینی به خاتمی نمی کنم ولی واقعا کشور ما آن قدر دموکراتیک نیست که فردی فرهیخته و مبادی آداب چون خاتمی بتواند آن را اداره کند. (80546)
 
مرتضی
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۱۱:۵۱:۲۲
بیائید کمی از زمین فاصله بگیریم و از ارتفاعی بالاتر به رئیس جمهور بعدی نگاه کنیم.
رئیس جمهور بعدی باید بتواند چرخ های فرسوده مملکت را با هر ترفندی که موثر افتد با چرخ های تازه تر جایگزین کند و به حرکت اندازد و جوانان این مملکت را پشت این چرخ ها بگذارد تا پولی از بازو و مغز پرتوان خود بدست آورند و سروسامانی به زندگی خود دهند و همسر اختیار کنند و شاهد نباشند که به دلیل فرسودگی چرخ های درآمدسازی مملکت باید سرگذرها بیکار بنشینند و شاهد باشند که مردهای متاهل برای پرکردن جای خالی آنها دربدر به دنبال رسمی کردن رسم چندزنگی باشند!
رئیس جمهور بعدی باید کسی باشد که .. با این جور به به و چه چه گفتن ها اوضاع مملکت در هیچ حوزه ای چه اقتصادی و چه فرهنگی و چه صنعتی تکان نمی خورد.
رئیس جمهور بعدی باید جوانان را از دین زده نکند. مردم را نسبت به اصول اعتقادی و مذهبی بدبین نکند. با .
رئیس جمهور بعدی هر که باشد چه خاتمی و چه احمدی نژاد و چه کروبی و چه قالی باف و چه هر کسی دیگر باید این مشخصات را داشته باشد و بتواند متخصصین قهر کرده را دوباره به همیاری و همکاری دعوت کند. به نظر می رسد به جای دعوا روی اسم اشخاص دنبال این باشیم که رئیس جمهور بعدی باید چه خصوصیاتی داشته باشد تا کشور سروسامان بگیرد. اینجوری فکر کنم به فکر و ذهن خوانندگان هم بیشتر احترام می گذارید. (80550)
 
طاها
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۱۲:۱۶:۰۰
خاتمی = امیر کبیر دوم (80803)
 
فرهاد
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۱۲:۵۵:۳۲
نمونه های موفق زیادی در بخش اقصادی در دولت نهم شاهد بودیم که البته مشهودترین اونها بالا رفتن قیمت مسکن بود که موفقیت بزرگی برای بساز بفروش ها و دلالها به حساب میاد
یا خاموشی های اخیر که جلوی برپایی مجالس شبانه و پارتی های شبانه رو می گیره
البته دوستانی که میگن دولت نهم موفق بوده باید ببینند خودشون در چه جایگاهی قرار دارند آیا این موفقیت رو از زاویه چشمهای خودشون می بینند یا فکر می کنند که عموم مرم هم همونطوری می بینند که اونا فکر می کنند (80812)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۱۳:۵۹:۳۷
خاتمی نه . کروبی بهتر از ارزشهای انقلاب دفاع می کند. (80832)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۲۱:۵۲:۰۶
من امیدوارم که سید بزرگوار به این انتخابات پای نگذارد. انتخاباتی که وزیر کشوری که باید امین رای مردم باشد... کسی که بیش از 10 سال در در صدا و سیما با همین مدارک جعلی خدمت کرده و طبق ..
من امیدوارم که سید نیاید تا با ورود خود به عرصه انتخابات ..
من از سید بزرگوار تمنا دارم که نیا.

ما به دنبال یک مدیر هستیم و برای این منظور قالیباف کافیست. اما آبروی سید ما شوخی بردار نیست. کسی که با رای 22 میلیونی آمده نباید پای گذارد. (80945)
 
بی نام
۱۳۸۷-۰۶-۲۹ ۰۵:۳۳:۳۷
افرادی که مانند آقای موسوی خوئینی ها باید مانع خروج آقای خاتمی بشوند . این آقای کروبی تمام کارها را با بی تدبیری خود خراب خواهد کرد . سکوت آقای خوئینی ها و مجمع روحانیون در حال حاضر دهن کجی به مردم است . (81055)
 
امیر
۱۳۸۷-۰۶-۲۹ ۱۵:۱۹:۵۹
ایران نیاز به مردی نترس ، تحصیل کرده ، عادل و کار بلد داره که این خصوصیات در خاتمی و احمدی نژاد نیست (81157)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۹ ۱۹:۵۳:۴۸
نه هرگز احمدی نژاد رای نخواهد آورد. او پا روی دوش ما فرهنگیان گذاشت و به اریکه ی قدرت تکیه زد.ولی متاسفانه بزرگترین ضربه را به فرهنگیان این مملکت زد. او با قانون گریزی مانع از اجرای طرح هماهنگ پرداخت شد و غیر ممکن است از طرف کارمندان (کارمندانی که مزد زحمت خود را می گیرند) حکایت شود، (81194)
 
پژمان
۱۳۸۷-۰۶-۳۰ ۱۰:۳۵:۴۷
خاتمی می آید چون اگر نیاید
1-
2-
3-بازار ساحران و جادوگران مذهبی فراتر می شود
4-غم اندوه در سراسر کشور اپیدمی می شود
5-ایران منزوی شود
6-
7-
8-
9-
10-ا
11-بازار مقدس معابی و تزویر گرمتر و گرمتر میشود و ...
[خاتمی عزیز بخاطر ایران بیا (81304)
 
مهدي
۱۳۸۷-۰۶-۳۰ ۱۰:۵۴:۲۷
از شما گراي ميپرسم که دستاورد دولتيکه با شعار" نفت بر سر سفره "راي مردم را از ان خود نمودچه بوده است؟ من اواخر سال 75را خاطرم هست انواع فشارهاي سياسي اقتصادي نظامي اين کشور را تهديد مينمود اما حضور يکپارچه مردم درعرصه که رهبر معظم انقلاب ان رابه زيبايي به "حماسه"تشبيه نمودند اب سردي بود براي تمامي تهديدات اعتقاد دارم اين کشور را حضرت ولي عصر امام زمان پاسدار است اميد داشتم پس از سال 84 با فروش نفت با قيمت 120 دلار در هر بشکه پيشرفت اقتصادي که درتمامي زمينه هااز دولت اصلاحات بانفت قيمت 20دلار در هربشکه اغاز شده بود بيکباره با يک جهش بلند تداوم يافته به گونه ايکه سايز کشورمان تغيير يافته ودر جرگه کشورهاي توسعه يافته قرار گيريم اما اکنون پس از حدود 5/3سالدر کجاييم بولله تاسف ناراحتي ونگراني تمام وجودم را در بر گرفته اين برادر به کجا دارد ميرود چرا اولياءامور ايشان را اندرز نميدهند تورم 40 درصدي تحريم اقتصادي بيکاري فساد ....شما در اخرت بايد پاسخ گو باشيد ايشان فقط منتظر مهر هر سال براي حضور در سازمان ملل ميباشد براي طرح مسائلي جهت ارائه تئوريهاي خويش برادرعزيزم شهرت با محبوبيت دو مقوله متفاوت است اقاي احمدي ن‍ژاد کاش محبوب ملتت بودي اما مشهور در دنيا نبودي زيرا. خدايا زبانم روزه است اگر کسي را رنجاندم حلاليت ميطلبم (81148)
 
رضا
۱۳۸۷-۰۶-۳۰ ۱۱:۱۶:۰۸
فقط احمدی نژاد. همه هم میدونن که در صداقت و ایمان و مرمدار بودن و ولایی بودن. تاکید میکنم ولایی بودن از همه مسولین جلو تره پس اصلح ترین انتخاب دکتر احمدی نژاد. (81052)
 
روح اله
۱۳۸۷-۰۶-۳۰ ۱۵:۴۳:۰۴
امیدوارم رئیس دولت دهم کسی غیر از آقای خاتمی، احمدی نژاد، کروبی و قالیباف و امثالهم باشد.
متاسفانه در مملکت ما قحط الرجال است و کسی که واقعا شایسته این پست باشد کم پیدا می شود و اگر هم پیدا شود به آن بها داده نمی شود
مملکت ما شایسته سالار نیست...؟! (81405)
 
مرتضی
۱۳۸۷-۰۶-۳۱ ۱۱:۵۲:۲۲
بنام خدا
اگر تقدیر و خواست خدا را در سرنوشت انتخابات نادیده بگیریم اینجانب معتقدم چنانچه در دور قبل آقای هاشمی رفسنجانی بجای آقای احمدی نژاد رأی میاوردند بطور قطع و یقین پای آقای خاتمی به دبیرکلی سازمان ملل گشوده میشد که در آنصورت ایران اسلامی توسط آقای خاتمی منشأ خیر و برکت و تحولی بزرگ در ارکان این سازمان بین المللی و در جهت احقاق حق سایر ملل میشد همه میدانند که آقای خاتمی یکی از کاندیداهای مطرح این پست بودند اما بهر حال نشد. ما متأسفانه کمر همت به تخریب داشته های خود بستیم بطوریکه خودمان با دست خودمان چهره بین المللی ایشان را هم داریم مخدوش میکنیم دبیر کل فعلی بهترند یا خاتمی؟ کدامیک میتوانستند منشأ تحولی در سازمان ملل بنفع جهان اسلام شوند؟ کی چنین فرصتی دوباره نصیب این مرز و بوم خواهد شد و مسؤل این فرصت سوزی چه کسانی هستند و جواب ملل مظلوم دنیا را چه خواهند داد؟ چقدر بایستی دوباره تلاش کنیم تا چنین فرصتی بدست آید معلوم نیست شاید یک راهش برگشت خاتمی بدنیای سیاست (شاید نه لزوما\" ریاست جمهوری) باشد هرچند ریاست جمهوری راه میانبرتری هست بشرطی که همه صادقانه حمایت کنیم نه تخریب. خداوند همه ما را به حفظ حریم همدیگر رهنمون سازد چون حق الناس نابخشودنیست. (81584)
 
۱۳۸۷-۰۶-۳۱ ۱۲:۳۲:۳۵
اولاً خدمت هم عزیزانی که ادعای حمایت از خاتمی را دارید و برای نیامدنش بیتابید واقعاً در زمانی که ایشان رئیس جمهور بوده چقدر از ایشان حمایت کردید یک رای خالی دادید ورفتید توی خانه هایتان واقعاً چه حمایتی کردید از ایشان که تک وتنها اسیر گروههای فشار و شد حتی یک عطسه هم نکردید تا .. وحساب کار خودرا بکنند چند نماز جمعه رفتید ودر حمایت از خاتمی شعار دادید چند راهپیمایی شرکت کردید واز خاتمی حمایت کردید من میگویم اگر واقعاً دوست دارید خاتمی دوباره رئیس جمهور شود در راهپیمایی روز قدس وراهپیمایی 22 بهمن یکپارچه حضور یافته و پس از شعار های مرده باد وزنده باد یکپارچه از خاتمی بخواهید که در انتخابات حضور یابد این مسئله باعث میشود که صدا وسیما نتواند سانسور کند واین رسانه خود تریبونی برای رساندن پیام طرفداران خاتمی است وهم رسانه های خارجی این خبر مهم را پوشش میدهند هم . در ایران ماستها را کیسه میکنند هم جهان متوجه نظرات مردم شده ومیفهمد که نماینده واقعی مردم کیست (81597)
 
شاهرزادی
۱۳۸۷-۰۷-۰۱ ۲۰:۲۴:۱۰
خاتمی تو را به جان عزیز ترین کست بیا
اگر در جامعه بخوبی بگردی و مخصوصاً در بعضی تاکید می کنم در بعضی هیاتهای مذهبی می گویند احمدی نژاد از جانب خدا آمده تا کفاری مانند خاتمی را به سزایشان برساند
به خدا به خدا به خدا قسم واقعیت دارد
نمونه در همین هیاتهای شهر ساری که اکثرً از دولت بودجه می گیرند این موارد وجود دارد به همین ماه عزیز به همین شبهای قدر قسم وجود دارد .
متاسفانه رسانه ای نیست که این موارد را بازگو کند در هر از این سایتهای خبری هم که نظر می نویسیم درج نمی کنند
آقا درج کنید ببنید در این 3 یال چه خرافاتی جامعه ما را فرا گرفته بخاطر اسلام درج کنید (81854)
 
شاهرزادی
۱۳۸۷-۰۷-۰۲ ۱۲:۱۰:۱۹
نمی دانم در یکی از نظر های بالا که گفته شد بر سر آزاد سازی سیمان 8 سال نزاع بود و در این میان رانت خوران بیشترین سود را بردند و آقای احمدی نژاد این قدر شجاع است که سریع سیمان را آزاد میکند کسی نیست که بگوید تعرفه واردات موبایل از 4 درصد به 60 درصد می رسدو در این که کشور نیاز به موبایل داشت بیش از 6 میلیون گوشی قاچاق را چه کسانی وارد کردند و چه سود کلانی به جیب زدند.مگر یک فرد معمولی می تواند این امر را انجام دهد. آقای احمدی تژاد ...
(81853)
 
نادر
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۰۲:۵۶:۵۹
شخصاٌ به سیاست علاقه ای ندارم ولی قلباٌ به آقای خاتمی ارادتمندم.
از شنیدن خبر عدم حضور آقای خاتمی در انتخابات 88 از قول خود ایشان برای کشورم ، مردمم و خودم متاثر شدم ، ولی از آنچه که در هشت سال ریاست جمهوری ایشان بی حرمتی به رای قاطع مردم مشاهده شد ،به خواسته ایشان احترام گذارده و با اندوه فراوان ابراز می دارم که علاقه به درمعرض توهین قرار گرفتن ایشان به هیچ بهانه ای ندارم و خواهان سلامت این انسان فرهیخته می باشم به امید روزی که جمهوری به معنای واقعی آن متولد شده و متولی واقعی خود را از بطن رای بلامنازع ایرانیان دریابد.و تا آن روز آقای خاتمی چه از خودگذشتگی نشان داده و بیاید و چه تقیه کرده و دامن از توهین بی هنران درکشد، مهر شناسنامه و رای قلب من خاتمی و خاتمی وار است. (82120)
 
نادر
۱۳۸۷-۰۷-۰۳ ۰۳:۲۷:۰۰
به نظر شما کدام یک اصول گرا و کدامیک اصلاح طلب است؟
آقای خاتمی یا آقای احمدی نژاد ؟
رنسانس دوم خرداد آیا چیزی غیر از بازگشت به اصول اولیه فرهنگ و تمدن جهانی ایران اسلامی و یادآوری و پیروی از اصول و ارزشهای پایه در انقلاب نوپای جمهوری اسلامی ایران بود؟
چه اصلی بالاتر از رضایت پروردگار ، آسایش خلق ، اقتدار ملی و اعتبار جهانی است ؟
..........
سونامی 85 آیا چیزی غیر از ریشه کنی ارزشها و به چالش کشیدن اصول در پی داشت ؟
چه اصلاحی بالاتر از به حاشیه راندن قریب با اتفاق رجل متعهد و با تجربه سیاسی و روی کار آوردن کار آموزان عرصه سیاست و اقتصاد و روابط بین الملل و ... البته با مدارک ( امیدوارم حداقل ) افتخاری!...
چه حجم اصلاحاتی بیشتر از تعداد عذل و نصبهای وزرا و دولتمردان و مدیران ارشد کابینه محترم نهم...
.......
مشت نمونه خروار و قضاوت با ذهن بیدار (82124)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۷ ۲۳:۱۹:۳۲
مردم ایران خوب می فهمند و آقای خاتمی هم جزئی از مردم ایران است اینکه آقای خاتمی اعلام کرده است که نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم نمیشوم کاری عاقلانه است چراکه 8 سال نشان داد که توان انجام کار بزرگی چون ریاست جمهوری را ندارد وبیشتر اسیر آمال و خواسته کسامی بود که اورا حمایت کرده بودند مردم فهیم ایران از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشوند (86214)
 
۱۳۸۷-۱۱-۲۱ ۱۲:۵۶:۳۶
فقط فقط خاتمی چون لا اقل زمان اقای خاتمی ازادی و قدرت بیان بیشتری داشتیم (103284)
 
ولی مارال
۱۳۸۷-۱۲-۱۹ ۱۴:۰۳:۴۳
البته آقای خاتمی آمد
ولی با اینکه علاقه شدیدی به ایشان و لحن حرفشان دارم و اعتقادم بر این است که خاتمی سخنران خوبی است و لی در عمل متاسفانه...
کاش نمی آمد
چون اگر پیروز میدان نباشد مثل هاشمی رفسنجانی می شود (108186)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.