نظر منتشر شده
۱۹۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 31861
حلاليت توکلي از موسويان + پاسخ موسویان
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۸۷ ساعت ۰۹:۱۳
درباره اخبار منتشرشده در سایت الف پیرامون پرونده آقای سیدحسین موسویان در فاصله اردیبهشت 86 تا ختم پرونده در سال 87 ، احمد توكلی بیانیه زیر را برای انتشار در اختیار رسانه ها قرار داد:

پس از شكایت آقای موسویان از سایت الف، برای دفاع از خویش تمامی دعاوی شاكی یا وكلایش علیه "الف" را بررسی كردم. تقریباً تمامی اخبار منتشرشده مورد اعتراض در سایت، یا از زبان مقامات رسمی مانند رئیس جمهور، سخنگوی دولت، وزیر اطلاعات و سخنگوی كمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس و یا از منابع خبری دیگر نقل شده بود. وكلای شاكی مدعی بودند كه اكثر موارد مطروحه در رسانه ها علیه موكل آنها صحت نداشته بلكه اساساً وزارت اطلاعات یا دادستانی آن ها را در مكتوبات خویش نیاورده اند. آقای موسویان نیز كه از سالها پیش یكدیگر را می شناختیم و در مواردی همكار نیز بوده‌ایم، در تماس تلفنی فی‌مابین گله‌مندانه از من خواست كه برای پاسخگویی اخروی تحقیق كنم و اگر معلوم شد اتهامات بی اساس است اقدام مناسب صورت دهم. براین اساس با تلاش چهار ماهه و با كوشش فراوان توانستم اسناد رسمی زیادی را ببینم و با برخی مسؤلان ذیربط مكرراً گفتگو كنم. نتیجه كار، اثبات اجمالی دعاوی آقای موسویان در بی اساس بودن اكثر مطالب نقل‌شده در الف بود. پیش از آنكه به آن موارد اشاره كنم لازم است یك نكته مهم را تذكر دهم.

گرچه بنده در رویكرد سیاست خارجی و نحوه حكمرانی و ویژگیهای لازم حكمرانان و نحوه برخی مراودات خارجی با آقای موسویان و جریان حامی‌شان اختلافاتی دارم و یكسان نمی اندیشم (كه این بیانیه درصدد ورود به این مباحث نیست)، ولی حساب این مسائل، از حساب ضرورت حفظ حقوق مسلمانان و همه افراد جامعه، از هم جداست و هرگاه در باره آبروی فردی، اشتباهی در رسانه ای سرزند، جبران آن شرعا و قانونا الزامی است.

اما بررسی‏های اینجانب نشان داد كه اتهاماتی كه در زیر می آید در قرارِ نهایی قاضی اول، كیفرخواست دادستان و حكم دادگاه وجود ندارد، و حتی اكثراً در گردش كار وزارت اطلاعات نیز نیامده ولی متاسفانه "الف" نیز آن ها را منتشر كرده است:

         1. مهمترین اتهام موسویان درباره یك سری اسنادی بوده درباره مراكز امنیتی ایران در اروپا كه در اختیار انگلیسی ها قرارداده كه در نهایت به دست سرویس امنیتی انگلیس(MI6) افتاده است.
         2. موسویان در سال گذشته [1385] در50 روز سفر خارجی، ملاقات های زیادی با طرفهای اروپاییِ تحت پوشش سرویس های اطلاعاتی، داشته است.
         3. اتهام جاسوسی هسته ای حسین موسویان تائید شد.
         4. موسویان در تماسی با سیروس ناصری، متهم پرونده كیش اورینتال، از وی خواسته به ایران برنگردد و بدین ترتیب او را از تله‌ای كه وزارت اطلاعات با هماهنگی متكی و لاریجانی برایش گذاشته بودند رهانید.
         5. وی با یك دیپلمات آمریكایی به مدت طولانی ارتباط داشته است.
         6. موسویان در منزل شخصی اش دستگیر شد. در منزل وی تجهیزات فیلمبرداری نصب شده بود و فیلم بازداشت وی در اختیار خانواده اش است.
         7. وی اسناد مهمی به اروپایی ها داده است.
         8. او یك سند فوق سری به سفارت لندن در تهران داده است.
         9. برخی مصوبات شورای عالی امنیت به دست بیگانگان رسیده كه احتمالاً كار موسویان بود.
        10. موسویان در یك مكالمه تلفنی به طرف خارجی گفته كه با كمك شما مجلس هشتم را فتح خواهیم كرد.
        11. برخی اسناد مربوط به دوره قبلی وزارت اطلاعات هم توسط موسویان به انگلیسی ها داده شده است.
        12. موسویان در یك مذاكره پنهانی به طرف انگلیسی یادآور شده كه دولت اعتبارات مركز تحقیقات استراتژیك را كاهش داده و با تقاضای وی طرف انگلیسی هزینه برگزاری چند كنفرانس در داخل و خارج كشور را پرداخته است.
        13. موسویان در مكالمه تلفنی با طرف غربی از آن‌ها می‌خواهد در صدور قطعنامه علیه ایران تسریع كنند.

اینجانب به خاطر این مشاركت ناخواسته در آسیب دیدن ناحق آبروی آقای سید حسین موسویان و خانواده‌اش، از آنان حلالیت می طلبم و امیدوارم خداوند این كار مرا جبران مافات قرار دهد. از حساسیت بجای وزیر محترم اطلاعات نسبت به آن‌چه در مراودات خارجی می‌گذرد و دقت وی در سخن گفتن نیز تقدیر می‌كنم.

 احمد توكلی
1387.6.25
 
________________________ سیدحسین موسویان به بیانیه احمد توکلی پاسخ داد. به گزارش الف، در این پاسخ آمده است: وَ عَنَتِ الْوُجُوهُ لِلْحَيِّ الْقَيُّومِ وَ قَدْ خَابَ مَنْ حَمَلَ ظُلْمًا (آیه 111 سوره طه)
و (در قیامت) بزرگان عالم در پیشگاه خدای حی توانا ذلیل و خاضعند و در آن روز هرکه بار ظلم و ستم به دوش دارد، سخت زبون و زیان کار است.
جناب آقای احمد توکلی
نماینده محترم و رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

با سلام

از بیانیه مورخ 87.6.25 جنابعالی مطلع شدم. اینجانب از ابتدای ماجرای بازداشت تاکنون موضوع را به خداوند متعال واگذار نموده و به خاطر مصالح و منافع نظام و کشور سکوت کرده و بنایم همچنان بر سکوت است. اطمینان دارم که جنابعالی پس از ماههای متمادی مطالعه اسناد این پرونده و گفت و گو با مقامات ذیربط، اکنون به راز سکوت اینجانب پی برده‏اید. در شرایط فعلی که ارزان ترین کالا، آبروی مومن است، جنابعالی این شهامت را داشتید که بعد از ماه‏ها بررسی مستندات، بی اساس بودن 13 مورد از اتهامات دروغ و ناروا به اینجانب را اعلام و به یاد قیامت حلالیت بطلبید که البته از مبارزان اصیل و متدین انقلاب از هر جناح و با هر طرز تفکری نیز چنین انتظار می رود. اینجانب در جوار مرقد جد اطهرم علی بن موسی الرضا (ع)، جنابعالی را حلال نموده و از خداوند متعال طلب مغفرت و رحمت و موفقیت می نمایم.

مشهد مقدس، سیدحسین موسویان، 87.6.26  ________________________ مرتبط:
واکنش ریاست جمهوری به حلالیت توکلی: ما نبودیم/ حلالیت سیاسی است 
  
 
م م
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۰۹:۲۷:۴۹
به امید روزی که دیگران هم مردانگی شما جناب توکلی را داشته باشند وبی اساس بودن اتهامات وارده به دولت اصلاحات را اینچنین ردیف کنند اما به شما برادر بزرگوار به خاطر این آزادگی تبریک می گویم اما دوصد افسوس که در بعضیها تعصب جای همه چیز را گرفته وامید چندانی به گفتن حقیقت از جانب آنان نیست (79633)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۵:۳۴:۵۹
بوی مسلمانی آمد. مبارک است . انشالله همه بزرگان جنین کنند. (79803)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۰:۴۶:۰۰
دوست عزیز آگاه باش بوی اتخابات می آید! (79972)
 
آذري
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۷:۲۶:۵۴
واقعا براي يك عده فقط بايد تاسف خورد (80088)
 
الف-الف
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۶:۱۹:۳۰
سابقه آقای توکلی در نطقهای تبلیغات کاندیداتوری ایشان برای ریاست جمهوری و نظرات قبلی ایشان در مورد کارگران و ... نیز حلالیت طلبی اخیر ایشان این مثل را در اذهان تداعی می کند که : عرق تند زود خشک می شود.
به نظر بنده این حلالیت خواهی مصلحتی و سیاسی است وگرنه به همین راحتی آبروی افراد را ببریم و سپس با یک معذرت خواهی کشکی انتظار بخشش داشته باشیم؛مگر آبروی افراد بازیچه و لقلقه دهان کودکان است؟ (79817)
 
lمهدی
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۲۲:۵۸:۲۶
بهتر از عرق هایی که به دلیل تکبر پاک نمیشوند و عملا ملتی را به نابودی میکشاند نشنیدی قول خدا را که میفرماید بسم اله الرحمن الرحیم الم تر الی الذین بدلوا نعمت اله کفرا و احلوا قومهم دار البوار (79883)
 
lمهدی
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۲۳:۰۱:۱۳
این حلالیت طلبی ازبعد سیاسی لزومابه نفع اقای توکلی تمام نخواهد شد پس بد بین نباشیم (79884)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۶:۵۶:۵۷
مسئله بخشش در ميان نيست چون آقاي موسويان مجرم شناخته شد و فقط بخاطر خون برادر شهيدش به زندان نرفت. در ضمن, ملت ميداند كه اگر ايشان با وجود ياران با نفوذشان, اينهمه تخفيف در مجازات نميگرفتند و دادگاهشان علني بود, الان چنين مقاله اي نميخوانديم. جناب توكلي هم اگر قصد و غرض نداشته باشند, نظر بنده را هم چاپ ميكنند. (79925)
 
امید
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۰:۴۶:۵۴
اگر اتهام کسی در دادگاه ثابت بشه باید مجازات بشه دیگه خون برادر شهید و این چیزا نداره
این عذر بدتر از گناهه قانون باید برای همه یکسان باشه برادر شهید و خواهر شهید هم نداره

اگرچه من معتقدم اتهامات آقای موسویان واقعی نیست
این اتهامات اگر ثابت بشه مطابق قانون مرتکب، اعدام میشه
نه دو سال حبس تعلیقی!

کاری که میخواست آقایون بکنن کردن و اون اینکه دست ایشون رو از مذاکرات کوتاه و اعتبار تیم مذاکره کننده قبلی و در نتیجه دولت سابق رو خدشه دار کنن (80068)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۱:۲۵:۰۷
حرفتون کاملاً نادرسته. قانونی که طبقش موسویان محکوم شده اینه:
بر اساس ماده 505 قانون مجازات اسلامی هركس با هدف برهم زدن امنیت كشور به هر وسیله اطلاعات طبقه بندی شده را با پوشش مسئولان نظام یا مأموران دولت یا به نحو دیگری جمع آوری كند، چنانچه بخواهد آن را در اختیار دیگران قرار دهد و موفق به انجام آن شود به حبس از دو تا ده سال و در غیر این صورت به حبس از یك تا پنج سال محكوم می شود.
ایشون به 2 سال حبس و 5 سال انفصال از خدمت محکوم شده و این معنیش اینه که:
1. اطلاعات طبقه‌بندی شده رو به صورت غیرقانونی جمع‌آوری کرده.
2. این اطلاعات رو در اختیار دیگران قرار داده.
اگر موفق به ارائه این اسناد نمی‌شد، دادگاه می‌تونست حبسش رو به 1 سال کاهش بده. یا اگر ثابت نمی‌شد که این مدارک غیرقانونی جمع‌آوری شده و قصدش برای ارائه اون‌ها به دیگران احراز نمی‌شد، قاضی می‎‌تونست با استناد به ماده 506 قانون مجازات اسلامی، حبسش رو تا 1 ماه کاهش بده.
نکته دیگر اینه که حبس ایشون با استناد به ایثارگر بودن خانواده‌شون (برادرش شهید شده) به حبس تعلیقی (یعنی فعلاً حبس براش اجرا نمی‌شه) تبدیل شده، چیزی که واقعاً قابل تأمله.
خوشحال می‌شم که آقای توکلی در مورد حکم دادگاه و موارد قانونی اون بیشتر توضیح بدن. در حال حاضر با این نامه حلالیت انگار حکم دادگاه رو نادیده گرفتن، و به تشخیص خودشون ایشون رو از اتهاماتی که در دادگاه ثابت شده، تبرئه کردن! (80183)
 
آرش
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۱:۵۹:۲۱
سالهاست كه چنين فضايلي در عرصه سياسي ايران ديده نشده. با هر انگيزه اي و حتي سوء نيت بايد جنين فضيلتي را تاييدكرد. اگر همه ما چنين رفتاري پيشه كنيم پس از مدتي از قضاوت زود هنگام و صدور راي براي ديگران خودداري كرده و فضايل اخلاقي در جامعه رواج مي يابد.
به نظر اين بنده حقير سراپا تقصير مشكل قضاوت يكسويه و صدور راي براي ديگران آفت اصلي جامعه ماست. (80402)
 
مج
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۲۲:۴۰:۳۷
واللا حکم رسمي دادگاه جمهوري اسلامي(آقاي توکلي مي تونه عين متن رو بخونه) نوشته که اقدام عليه امنيت ملي ايشون ثابت شده به قول شريعتمداري روي ديوار که شعار ننوشته پس از چي معذرت مي خواين و از کي؟از يک کسي که به حکم رسمي دادگاه عيه امنيت ملي اقدام کرده؟ (79877)
 
نوید
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۰۹:۳۳:۴۳
جناب آقای توکلی نمی دانم این عذر خواهی شما سیاسی است یا نه اما یادتان باشد در اسلام به ما توصیه شده است که ابتدا فکر کنیم بعد صحبت کنیم .حالا یک سوال از شما دارم آیا شما زمانی که این مطالب را منتشر می کردید از صحت آن مطمئن بودید ؟اتهام جاسوسی اتهام کمی نیست. سیاستمدار بودن توجیه گر این مسائل است . هرموقع منافع ایجاب کرد به کسی درود بفرستیم و هر موقع لازم بود آبروی افراد با زیچه کنیم . انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است . شاید شماهم به این نتیجه رسیده باشید که در دولت بعدی به ایشان نیاز دارید . کشتی بان را سیاستی دگر آمد .... (79639)
 
فرهنگ
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۳:۰۴:۰۸
بعضی ها عادت دارند با همه چیز مخالفت کنند . اقای نوید خان شما که خود از سر شبهه صحبت کردن را نهی می کنی از کجا اینقدر مطمعنی که توکلی به خاطر انتخابات اینکار را کرد . هر چه در جوابم بنویسی جوابت را دیگر نخواهم داد . برو قدری فکر کن و از خودت شروع کن . (79762)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۶:۴۵:۴۳
سلام
جناب آقا مطمئن درست است عزیزم (79830)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۶:۵۰:۱۶
دوست عزیز همونقدر که اتهامات ذکر شده گزنده و ناراحت کننده بودن، این شجاعت سیاسی و بیان رسای حقیقت و اعتراف به خطا و حلالیت طلبیدن خوشحال کننده و باعث امیدواری است. انشالا که از این افراط وتفریط ها گذشته و حق و عدالت همیشه مد نظر باشد. به آقای توکلی تبریک میگم. اقدامی بی سابقه در عرصه سیاسی بود که بایستی دولتیها درس بگیرن از اون. (79832)
 
احمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۰۹:۳۵:۳۱
اي كاش برخي سياسيون كمي شهامت آقاي توكلي را داشتند و به اشتباهات خود اعتراف مي كردند. كيف كردم (79641)
 
علی
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۸:۵۴:۱۲
حقیقتا در این دوران که اقایان واضح ترین و روشنترین اشتباهات خود را کتمان میکنند حلالیت طلبی توکلی بسیار ارزشمند و مهم است به امید روزی که این روحیه در سایر اقایان نیز کشف بشود هر چند بعید است (79950)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۰:۵۲:۳۳
اصولگرای تحول خواه که می گن اینه ! این قشر از آدمها پای منافع که به میان می یاد حقایق را انکار می کنند، حلالیت خواهی ، عذر خواهی و غلط کردن ها نو واژ ه های ورود به عرصه تحول خواهی است. حال باید منتظر ماند تا ببینیم این نو اصولگرا ها مورد اقبال مردمی در انتخابات قرار می گیرند.! (79973)
 
ahmad
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۰۹:۴۴:۱۸
سلام.واقعانمی دونم هدف از این بیانیه چی هست؟! ولی مطمئنم وزارت اطلاعات اشتباه نمی کنه
(79647)
 
امين
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۰۹:۴۵:۰۰
به اميد روزي كه اين روش در تمام بخشهاي نظام اسلامي تسري نموده وجسارت آن باشد كه تمام افرادي كه در حاكميت نقشي دارند خطا و اشتباهات گذشته را بپذيرند و آمادگي جبران آنهارا داشته باشند. (79648)
 
منصور
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۰۹:۵۰:۰۵
خداوند بشما اجر دهد که چنين شجاعانه به اشتباه سهوي وياعمدي اعتراف از برادرمسلمانتان حلاليت ميطلبيد قطعا اين برخوردشما دردنيا عزت ودرآخرت برايتان حسنه ثبت خواهد شد (79652)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۰۹:۵۱:۰۵
آفرین ان شا اله این فرهنگ باب شود آقای موسویان هم در کمال بزرگواری حلال کند(والکاظمین الغیظ و العافین عن الناس) (79653)
 
به نام خدا !
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۰۹:۵۶:۰۰
به نام خدا

با عرض سلام و ادب

با احترام عرض مي‌كنم از اين صراحت لهجه آقاي توكلي خيلي شاد شدم و از اينكه زبان به اعتراف در اشتباهات خود گشودند و آبروي مسلماني را (و در صورت لزوم غير مسلمان) اعاده نمودند سپاسگزارم ، باشد كه سرمشقي براي همه ما باشد كه آبروي افراد جايگاه رفيعي دارد .

لازم مي‌دانم مجدد تشكر كنم كه اين اظهارات را نه درگوشي و آرام بلكه با همان قوتي كه قبلاً موضوع را به بحث گذاشته بودند و در قالب بيانيه و كاملاً علني اعلام فرمودند .

انشاءالله مرضي خداوند هم واقع شود و آقاي حسينيان نيز ايشان را حلال كنند .

خداوند به همه ما بصيرت و دانش و آگاهي عطا فرمايد . (79655)
 
مهدی مهاجر
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۰:۰۰:۱۵
به آقای توکلی تبریک میگویم ، کار امروز ایشان عمل به تکلیف دینی بوده که واقعآ جای تقدیر دارد.
از خدا می خواهم که همه ما در حفظ آبروی دیگران کوشا باشیم. (79658)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۰:۰۳:۳۸
اين روزها هر كدام از مردان سياست به نحوي حضور خود را در انتخابات زمينه سازي مي كنند.اين هم اولين آگهي انتخاباتي رياست جمهوري آقاي توكلي. (79662)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۲:۴۱:۰۴
کسی که به اشتباهاتش اعتراف کند و دائم خود را اصلاح کند چرا کاندید نشود.
مگر فقط با متلاطم کردن فضای اقتصا د مملکت مجاز است تبلیغات کرد؟ (79749)
 
هادی رجبی
۱۳۸۷-۰۶-۲۹ ۰۱:۱۸:۱۴
ضمن تایید گفته جنابعالی ،علاقمندم بدانم با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات آیا آقای توکلی هنوز هم پیگیر مدرک دکتری آقای کردان هستند یا اینکه وجود ایشان را با مدرک جعلی مفید تر میدانند تا نبودشانرا؟ (81019)
 
احمدي - مشهد مقدس
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۰:۰۶:۴۴
آيا تمام آنهائيكه ماجراي اوليه اتهام به آقاي موسويان و يا هرشخص ديگري را خوانده اند اين مطلب آخر تكذيبيه مبني بر عدم صحت آن ادعاها را هم خواهد خواند ؟ و ديگر اينكه تكليف اين همه رنج و محنتي كه در اثر فشارهاي اوليه به فرد وارد مي شود و تا مرز ايست قلبي هم پيش ميرود چه خواهد شد .واقعا يوم الحساب بر سر همه ما چه خواهد آمد نمي دانم . خدا رحم كند . (79666)
 
علی
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۰:۰۷:۵۱
با سلام
شهامت مسئولین سایت الف در اعتراف به اشتباه کردن ستودنی است و ایکاشک مسئولین دیگر مملکت هم از ایشان یاد بگیرند و آقای موسویان هم بزرگی کرده طلب بخشش مسئولین سایت الف را بپذیرد. حال ان کسانی که این اتهامات را وارد کردند وراحتر از سایت الف به دروغ بودن آگاه هستند باز اتهامات را تکرار می کنند ویا عذر خواهی نمی کنند را می توان مسلمان نامید !؟ یا حق (79667)
 
عبدالله جم
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۰:۱۰:۵۵
تيتر اشتباه است :
حلاليت طلبي توكلي از موسويان

مضافاً اينكه اميرمومنان مي فرمايند: بين راست و دروغ تنها 4 انگشت فاصله هست از گوش تا چشم.
اين شيوه آبروريزي كه در كشور ما مرسوم شده محصول غرب استكه وارد گفتمان سياسي ما شده است . بياييم -همه- از اين زشتي ها دست برداريم .

مسلمانان مسلمانان مسلماني ز سر گيريد.. (79670)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۰:۱۳:۱۶
ايکاش ديگران هم که کاسه یِ داغتر از آش شده بودند و برای اينکه با نفي ديگران خود را اثبات کنند، مثل . از خدا طلب مغفرت مي کردند و يکبار و برای هميشه توبه از اين ندانم کاری ها. اگرچه شهامت و تجربه یِ آقای دکتر احمد توکلي را هيچگاه ندارند و نخواهند داشت. ضمناً به آقای .. هم ميگويم : برادر ، خودت مي داني و خدا هم مي داند که چه از تو خواستند و تو چه کردی ! ولي بدان پيشينيان تو هم در اين سمت ماندگار نبودند و ما روزي در پيشگاه خداوند بايد پاسخگو باشيم. اعمال ما هم نزد خداوند و هم در تاريخ ماندگار خواهد بود. والله عليم بذات الصدور (79673)
 
آیت
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۰:۱۶:۴۷
آقای رییس جمهور که بانی این موج بودند و بقیه اصولگرایان هم به ایشان اعتماد کردند و دنبالشان راه افتادند چه جوابی خواهند داشت؟ (79676)
 
حرمت مومن
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۰:۱۸:۳۷
از قول معصوم گفته شده است كه حرمت و آبروي مومن از احترام كعبه نيز مهم تر است(نقل به مضمون). چگونه است كه بدليل سياسي كاري در طول 11 سال گذشته هر اتهامي نثار كساني كه با شما تفاوت سليقه دارند مي شود؟ فكر مي كنيد اين گونه عذرخواهي و تقاضاي حلاليت ها جبران همه اثرات سوء فردي و اجتماعي و فرهنگي و فضاي نامناسبي كه ايجاد شده است را مي كند؟ (79679)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۰:۲۶:۳۹
به عنوان یک اصلاح طلب شهامت و بزرگواری احمد توکلی را در این حرکت تحسین می کنم. (79685)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۰:۳۱:۲۴
پیوند اصولگرایان مخالف دولت و هاشمی مبارک (79686)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۰:۳۴:۴۹
آب رفته به جوي باز نگردد.
آيا بقيه كساني كه به ايشان تهمت زده اند هم حلاليت طلبيده اند؟
آيا دادگاه صالحي براي رسيدگي به جرايم تهمت زنندگان به آقاي موسويان هست؟
من ايشان را نميشناسم ولي اگر تهمتهايي كه به ايشان زده شده ناصحيح باشد، من هم از خدا طلب بخشش و از آقاي موسويان حلاليت ميطلبم. (79689)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۲۱:۲۵:۲۲
موسویان در دادگاه صالحه محکوم شده و شما هم بهتر است به جای تطهیر ایشان، از حقوق ضایع شده ایران و ایرانی توسط ایشان، چه در چارچوب «متهم» جاسوسی و چه در چارچوب «محکوم» به سهل‌انگاری! افسوس بخورید و از خدا طلب بخشش کنید. (79865)
 
آقای ایکس
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۰:۴۱:۲۵
آفرین به شما آقای توکلی
اکثر اتهامات به دولت اصلاحات به همین صورت بوده است (79690)
 
امیر حسین
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۰:۵۱:۱۲
واقعا متاسفم آیا از جاسوس هسته ای و کسی که اسرار سری نظام را به بیگانگان تحویل داده باید حلالیت طلبید ای کاش آقای توکلی در راس حلالیت طلبیدنهایش از دولت و شخص رئیس جمهور به دلیل تمامی کارشکنی ها و توهینها حلالیت می طلبید (79691)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۷:۲۸:۵۹
اولين كسي كه به آقاي موسويان حمله كرد ، آقاي رئيس جمهور بود . (79927)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۲۳:۵۰:۱۰
آخریش هم دادگاه بود که ایشان را به دو سال حبس تعلیقی و 5 سال انفصال خدمت محکوم کرد. (80151)
 
شیعه کوچولو
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۰:۵۲:۲۷
به دلیل ساده زیر . سخن جناب توکلی درست و منطقی نیست و حلابت خواهی ایشان از آقای موسویان . ریشه در جای دیگری دارد که باید علت آن روشن شود.
..... پس بهتر است که سخنان موسویان با مقامات خارجی به مردم ایران عرضه شود تا همگان از بی گناه بودن او و یا گناهکار بودنش . اطلاع پیدا کنند و رد این موضوع از طرف قوه قضائیه و نتیجه آبکی حکم بعدی دادگاه بر علیه متهم و ماست مالی کردن پرونده متهم به جاسوسی ای . که خواست حامیان بانفوذ ایشان بود .
... (79661)
 
درمانده
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۰:۵۶:۰۶
از اينكه باز هم هشيارانه 13 مورد خبر منتصب به آقاي موسويان را در اذهان يادآور شديد نشان بر درايت و موقعيت سنجي جنابعالي است لحن شما در اعتذار از اجلش گواهي مي دهد از سر درون ان شاء اله كه اينچنين باشد كه قلم زده ايد تازه اگر هم نباشد ما را سنننه ؟ حكومتداري شرح صدر ميخواهد كه عزيزان دارند واسلام (79700)
 
ر-ا
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۰:۵۶:۳۸
به عنوان يك شهروند كه به آقاي رييس جمهور نيز راي داده ام شهامت آقاي توكلي را تحسين ميكنم.به نظرم هر كس كه خدا را ناظر بر اعمال خود بداندهمين كار را ميكرد.كاش ديگران نيز چنين ميكردند. (79701)
 
رسولي
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۰:۵۷:۴۱
درودبر آقاي توكلي كه در سياست اخلاق و دين را پاس مي دارد وبه روز جزا التزام عملي دارد (79705)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۰:۵۹:۴۱
با احترام به هر دو نفر
این اقدام با هر نیتی صورت گرفته دارای فوایدی بزرگ است که نباید از ان بگذریم و ان خصوصیت مهم اعتراف به اشتباه و طلب حلالیت از متضرر است که باید اجر گذاشته شود. این کار در بین سیاسیون ایران چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب کمتر و شاید اصلا اتفاق نیافتاده است. و باید به عنوان یک اصل اخلاقی در بین سیاسیون رواج پیدا کند.
لازم است اعضای خاصی از دولت محترم به خصوص سخنگوی دولت و خانواده شان نیز در بیانیه ای مشابه از اقای موسویان عذرخواهی و طلب حلالیت کنند. و این نشان از شجاعت است نه چیز دیگری.
شجاعت امروز در عذرخواهی کردن به مراتب راحتتر از تحمل عذاب تهمت زدن در روز محشر است. (79706)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۲۱:۲۸:۰۴
حتماً دادگاه هم به خاطر محکومیت ایشان باید عذرخواهی کند؟!
بهتر است شما هم به جای تهمت‌زنی، به واقعیات توجه کنید. (79867)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۱:۰۹:۵۸
من مسلمان نیستم و خط فکریم نیز با شما متفاوت است, اما این کار شما شجاعانه و انسانی بود. (79712)
 
محدثه
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۱:۱۶:۰۹
اي كاش آقاي توكلي در مورد نامه هاي سرگشاده اي كه در چند مورد (مثل شركت در اجلاس شوراي همكاري خليج فارس و...) به دولت نوشتند و بعد هم متوجه اشتباهشان شدند همين قدر منصفانه عمل كرده و از دكتر احمدي نژاد به خاطر بي انصافي هايشان حلاليت مي طلبيدند. اشداء بينهم رحماء علي غير ! (79715)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۱:۲۰:۵۰
این بخش از تشیع است که انسان را مجذوب خود میکند . مسلمانی از
مسلمانی دیگر حلالیت می طلبد و حق بخشش را به او واگذار می کند تا با این کار رو سفیدی درگاه احدیت را برای خویش کسب نمایید .
درود و آفرین خداوند بر اقرار کننده و بخشاینده گناه . (79717)
 
دکتر ح تحویلدار .آلمان
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۱:۲۷:۲۶
جناب آقای توکلی و با اینکه من هم در بسیاری از موارد مثل شما نمیاندیشم ,اما به شما تبریک میگم به خاطر اینکه برای انسانیت و حق الناس هنوز ارزش قایل هستید. آنچه برای شما در آن دنیا میماند یک سمت پارلمانی نیست ,باکه برخورد شما با همنوع است. (79718)
 
سينا
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۱:۳۰:۰۲
بنده اگرچه با مشي سياسي آقاي موسويان و نيز آقاي توكلي، هردو، اختلاف دارم و بر هر دو انتقاداتي را وارد مي‌دانم، اما اين اقدام آقاي توكلي را مي‌ستايم و بر شجاعت ايشان و نيز نجابت آقاي موسويان كه در تمام مدت به نفع منافع ملي سكوت كردند، آفرين مي‌گويم.
اما نكته‌اي كه مي‌ماند اين كه با خواندن اتهاماتي كه به گفته خود آقاي توكلي در سايت الف به آقاي موسويان وارد و بي اعتباري آنها نيز اثبات شد و البته در رسانه‌هاي ديگر نيز كم و بيش تكرار شد، تكليف آبروي يك مسلمان كه از خون شهيد كمتر حرمت ندارد، چه مي‌شود. آيا وا قعا تصويري كه در تمام آن بيش از يكسال از موسويان به عنوان يك جاسوس خيانتكار ساخته شد به اين سادگي قابل رفع است؟ به قول شاعر:
گيرم كه آب رفته به جو بازآيد
با آبروي رفته چه بايد كرد

شايد اين اتفاق در اين ماه مبارك سبب خيري باشد براي همه ما و خصوصا برخي سياسيون و رسانه‌‌ها كه يد طولايي در نيمه پنهان نويسي دارند تا به اين آيه شريفه بيشتر پايبند باشيم كه :
فاعتبروا يا اولي‌الابصار (79719)
 
محمود
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۱:۳۲:۳۷
سلام استاد...من این سعادت را داشتم که در دانشگاه شهید بهشتی شاهد حضور شما باشم..و حتی با شما در مراسم اعتکافی که در مسجد دانشگاه برگزار شد نیز بودم...شما در آن مراسم اعتکاف با زهد و دقتی که در رعایت مسایل مذهبی داشتید و با آن موهای سپید شمع جمع بودید و معتکفان پروانه صفت دور شما حلقه می زدند...خاطرم هست که دیوان حافظ کوچکی نیز همراهتان بود.. و گاه گاه برای جمع مسائل مختلف را تحلیل می کردید ...و حتی چند بار رودرو وارد گفتگو شدیم..و من یک بار نیز چای داغ روی دستتان ریختم..معذرت..
...
استاد این بیانیه شما نشان داد که در جناح سیاسی ای که هستید هنوز هستند کسانی که به معیار حق و باطل پایبندند..و هنوز هستند کسانی که با رعایت عدل و انصاف رفتار گذشته ی خویش را به سنجه ای معتبر می سنجند و گاه حکم به اشتباه خود می دهند...
باز هم جای شکرش باقی است...کار بسیار نیکویی کرده اید..
...
اما استاد...گمان نمی کنید که معذرت خواهی های مهمتری نیز وجود دارند که شما به تمام ملت...و نه یک شخص بدهکارید...؟ فکر نمی کنید که در این دو-سه ساله اشتباهات بسیار بزرگتری نیز مرتکب شده اید که نه آبروی یک خانواده..که سرنوشت یک کشور...یک نسل( دو نسل..سه نسل..کسی چه می داند؟) را تحت تاثیر قرار داده...؟
چه می گویید استاد...می دانم که انسان دینداری هستید..و می دانم که به جد و برخلاف برخی از سیاسیون همکارتان به کیفر و پاداش اخروی معتقدید...
کلاه خود را قاضی کنید استاد...در این سه ساله....گمان نمی کنم زمان زیادی گذشته باشد...
یک نمونه اش را من می گویم...امیدوارم اگر نه در آشکار که در نهان و نزد خدای خود از این اشتباهی که مرتکب شده اید طلب آمرزش کنید
...
یادتان هست که در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 به نفع چه کسی کنار کشیدید و چه نامه ای نوشتید ....؟فکر می کنید آن کنار کشیدن و آن نامه نوشتن چقدر در فلاکتی که امروز مردم دچارش هستند و معلوم نیست تا کی بتوان جبرانش کرد تاثیر داشته..؟
مطمئنم که فراموشتان نشده است..پس جرات داشته باشید و پا بر نفس خود بگذارید و از مردم طلب مغفرت کنید...
وگرنه روزی می رسد که دیگر خیلی دیر است...
.....
امیدوارم باز هم در مراسم اعتکافی با شما همراه باشم...می دانم که در مسایل دینی بسیار دقیق هستید و می دانم که می دانید هر کس ذره ای خوبی یا بدی کند سزایش را خواهد دید...
...
Mahmood19_80@yahoo.com (79720)
 
هدایت اشتری
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۱:۴۲:۵۰
آیا سایر سایت های خبری هم از این اقدام دکتر توکلی استقبال میکنند. چون تنها سایت الف که در این زمینه مطلب ننوشت بلکه اکثر سایت ها هم کم بیش دامنشان گیر است. (79722)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۱:۴۵:۲۴
احسن به ايشان عليرغم اينکه ايشان جناح راست هستند و از طيف و همفکران دولتيان ولي يک واقعيت گرا هستند در تمام موارد هم تذکر ميدهند هم اعلام ميکند چيزي که بر عليه مردم است اميدوارم همجناحي هاي ايشان ياد بگيرند چطور عذر خواهي کنند اين فرهنگ را باب کنيم (79723)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۱:۴۵:۲۵
بسمه تعالي
حقيقت گويي و عذر خواهي به جا هر وقت انجام بگيرد و با هر وسيله اي خاصا در اين مورد نيكو است اما آن كه اين فهرست بلند بالاي 13 موردي اتهامات ، در پرونده وزارت اطلاعاتي و دادستاني ايشان نبوده و سايت الف هم قطعا مرض در ساختن آن نداشته از كجا آمده و چرا چنين شده است را پاسخ نداده اند . لا اقل بگويند منبع آن چه بوده بر چه اساسي تهمت زننده ، منبع معتبر تلقي شده است ؟
سيد موسويان لابد علاوه بر مجرم نبودن و پاك دستي، از ارتباطات خوب و حمايت هاي جالبي برخوردار بوده و هستند كه نهايتا منجر مي شود كه از ايشان نيز عذر خواهي كنند اما چرا از سيد ديگري كه از اين حمايت ها برخوردار نبود و پس از عمري خدمت صادقانه در فرهنگ و يكي از جزائر به او تهمت هاي مالي نامعقول زدند و در سخنراني جار زدند و پس از آن كه مراجع قضايي از او حمايت كردند ، كسي از او سخن نگفت ، او را خانه نشين كردند و كسي يادي هم از او نمي كند ؟ (79724)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۱:۵۱:۰۸
شهامت شماجاي تقديرداردولي اب رفته به جوي برنمي گردد (79726)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۱:۵۲:۴۲
آقای رییس جمهور که بانی این موج بودند و بقیه اصولگرایان هم دنبال رو ايشان بودند. حالا دربارگاه خداوندچه جوابي دارند. انشاء ا... به سرخودشان بيايد تابفهمند باآبروي ديگران بازي کردند چه خواصي دارد.
درضمن آقاي احمدي نژاد .. و هنوز هم دست ازاين کار بر نداشته است. و .. (79721)
 
عزیزمحمدی
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۱:۵۲:۴۹
کاش آقای رئیس جمهور هم اندکی شهامت اسلامی داشتند و از حرفهای .. در این پرونده عذرخواهی می کردند. (79725)
 
یک خبرنگار پارلمانی
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۱:۵۸:۴۷
امان از انقلابیون دیروز و توابین امروز! (79728)
 
reza
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۲:۰۲:۱۵
با قبولی طا عات و عبادات امیدوارم رمضان بیداری وجدانها هر چه با شکوهتر و با معرفت نفسانی داشته باشیم این حلالیت شما بسیار عالی و خدایی است ولی آقای دکتر آیا دیگران هم که براحتی به ابروی افراد لطمع میزنند شهامت گرفتن حلالیت را دارند ؟
امیدوارم در سال شکوفایی وجدانها هم شکوفا گردد و دیگر هیچ کس در مملکت شیعی و حسینی به کسی تهمت و افترا نزند و افراد براحتی ابروی چند ساله خود را از دست ندهند . (79730)
 
سياوش
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۲:۰۳:۳۹
جناب توكلي ، اينكه در پس اين نامه چه هست و چه دليلي براي انتشار اون وجود داره مطمئنن خيلي جاي صحبت داره و ايشالاه بعدها مشخص ميشه ... اما اين كار شما در كل خيلي مثبت و قابل تقدير هستش... منم از شما تشكر ميكنم.... (79731)
 
مهدی یزدان پناه
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۲:۰۶:۱۴
بسمه تعالی
آفرین بر شما جناب آقای دكتر توكلی؛
حقیقتاً روحیه اعتراف به اشتباه در مسئولین كشور ما كم پیدا می شود. امیدوارم مسائل این چنینی، زمینه بسط و تعمیم این تفكر را در بین همه مسئولین فراهم آورد. (79732)
 
صادق رهگذر
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۲:۰۷:۱۳
به خاطر اين رفتار انساني و اسلامي از آقاي توكلي تشكر مي كنم. اما نبايد فراموش وشد كه مهم اين است كه با تحليل و بررسي رفتار گذشته به موازني برسيم كه در رفتارهايمان بار ديگر اين اتفاق تكرار نشود. البته اين مسئله صرفا مربوط به آقاي توكلي نمي باشد،بلكه دامن گير بسياري از ما ايراني ها مي باشد كه سريع براي هر مسئله اي حكم مي دهيم و گوشمان هم به هيچ حرفي بدهكار نيست. (79733)
 
کریم
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۲:۰۹:۴۲
شجاعت شما در بیان حقیت در خور ستایش است.امیدوارم که این عمل شجاعانه به همه عرصه های دیگر نیز تسری نماید. (79734)
 
ر-ح
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۲:۱۱:۲۰
بعنوان یک ایرانی از شهامت و شجاعت شما در عذرخواهی و طلب بخشش از آقای موسویان سپازگزارم این برخورد بسیار شایسته ای است که اگر در جامعه نهادینه شود و مردم و مسئولین آنرا رعایت کنند آنوقت میتوانیم ایرانی آباد آزاد و توسعه یافته پیش روی داشته باشیم... (79736)
 
بهزاد
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۲:۲۴:۰۰
همه طوری به شما تبریک میگن انگار در مجموع کار خوبی کردید.
موسویان کمی قوی بود، اگر جای او مثل این همه دانشجو و کارگر و... کس دیگه ای بود و تا عذرخواهی شما به جز آبرو کار دیگری هم باهاش میکردن چی؟
یعنی هیچ مورد دیگری نیست که شما اشتباه کرده باشید؟
و شما در چه جایگاهی هستید که از وزیر قدردانی کنید؟
اون هم و...! (79738)
 
بهزاد
۱۳۸۷-۰۷-۰۱ ۰۰:۳۷:۵۱
1. جناب توکلی این کافی نیست، شما و عده زیادی از دوستان در رده های بالای نظام باید یک حلالیت طلبی جمعی از مردم داشته باشید.
2. این که سایت شما انواع نظرات را تا حد امکان منتشر میکند چیز عجیبی است. مطمئن باشید این ناشی از فرهنگ شخصی شما نیست. بپذیرید که این محصول همان اصلاحات (حتی حکومتی) است که شما فقط به آن فحش دادید.اگر اینترنت 20 سال زودتر شایع میشد و امروز اوایل دهه 70 بود، الان دستگاه های امنیتی/اطلاعاتی به توصیه شما دنبال صاحبان خیلی از همین کامنت ها بودند تا مراتب تعزیر را به جای بیاورند. رشد این فضا حتی در دستان شما یا در تلویزیون یعنی زنده باد اصلاحات با همه غل و غش هایش.
یکی هم انتشار همین کامنت که آزمون دیگری است. (81742)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۲:۲۶:۱۳
درود بر توكلي و آزادانديشي وي وقتي نامه را خواندم گريه كردم خدا كند روزي همه ي سياست مداران كشور اين روحيه پيدا كنند . وقتي فضاي آزاد سايت آقاي توكلي مي بينم تصور م اين است كه ايشان از اين قوم نيستند (79740)
 
یکی از همین بندگان
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۲:۲۶:۱۵
سلام جناب آقای دکتر توکلی

اقدام اسلامی و انسانی شما مورد تحسین بنده و همگان میباشد و این که با این شجاعت مثال زدنی اشتباه خود را اعلام و حلالیت می طلبید در پوست خود نمیگنجم و امیدوارم تمامی انسانها سلوک شما را پیش گیرند البته نه بعد از ایراد مطالب خلاف واقع.
امیدوارم در تمامی دیگر مطالبی که در مورد دیگران به انحاء مختلف مطالب غیر واقع انتساب گردیده است نیز بررسی و رویه درخواست حلالیت را از آنها نیز در برنامه خود داشته باشید.
باشد خداوند متعال از سر تقصیرات ما و شما بگذرد.

بنده ای که از مطالب شما و افراد منتسب شما در مجلس هفتم در امان نبوده است. (79741)
 
علي
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۲:۳۳:۳۹
با ابروي رفته چه مي کنيد (79743)
 
مریم
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۲:۳۵:۳۴
جناب توکلی بسیار عالی بود اولین بار بود که اینچنین اتراف به گناه شد جای تشکر دارد انشاالله که ادامه داشته باشد ولی ای کاش ابتدا تحقیق میشد بهد نگارش میشد به حرحال کاش تهمتهای که در سالهای اول انقلاب به بزرگانی چون بازرگان زده شد کاش بود وکسان بزرگواری چون شما از ایشان عذرخواهی میکردید کاش رییس دولت نهم هم یاد میگرفت واز حرفهای احساسی خود دست میکشید وواقع بینانه میدید بخدا که پیش از این کسی مثل .. اینقدر دیگران راتخریب نکردهاست کمی اهسته اقای ... به معاد وقیامت هم فکر کنید (79742)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۲:۳۶:۵۷
متاسفانه بخاطر تعجيل در قصاوت در اين روزگار بايد خيلي كسان از خيلي كسان حلاليت بطلبند آقاي توكلي خو دبهتر مي دانند كه چه مقدار از اين قضاوتهاي عجولانه و از سر عناد واز پيش تعيين شده كه ريشه در يك درد تاريخي دارد چه هزينه هاي هنگفتي به كشور تحميل شده است . (79745)
 
عابد
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۲:۴۲:۲۷
آبروی بناحق از دست رفته یک مسلمان را چگونه آقای توکلی و همکارانشان به جوی بازمی گردانند؟
آیا از بازی پشت پرده ی حضرات دولتی علیه تیم هسته ای قبلی بی خبر بودند یا با تعمد وارد این جوسازی و لجن پراکنی علیه یکی از مسوولین خدوم نظام شدند؟/ (79752)
 
نجاري
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۲:۴۷:۵۴
اين شهامت و تقواي دكتر توكلي در اين ماه مبارك تحسين برانگيز است. اميد است چراغ راهي باشد براي همه ما شيعيان بويژه آناني كه ادعاي بيشتري دارند. اعتراف به خطا از صفات جوانمردان است. واي بر كساني كه به دروغ به هم كيشان خود نسبت هاي ناروا مي دهند يا بقول آيه
وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا إِنْ هَذَا إِلَّا إِفْكٌ افْتَرَاهُ وَأَعَانَهُ عَلَيْهِ قَوْمٌ آخَرُونَ فَقَدْ جَاؤُوا ظُلْمًا وَزُورًا
و كافران گفتند : اين چيزى نيست جز دروغى كه آن را از پيش خود ساخته و ديگران او را بر ساختن آن يارى داده اند ، بى ترديد مرتكب ستمي سنگين و دروغى بزرگ شده اند .
اميدورام خداوند همه ما را به راه راست هدايت كند و بويژه از اين صفت رذيله (دروغ) كه در سالهاي اخير و بخصوص روزهاي اخير براي برخي پست، مقام، ثروت و مكنت مي‌آورد، دور نگهدارد. (79754)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۳:۰۰:۰۱
AGHAIE TAVAKOLI BA SALAM. YADE AYAMI KE DAR SHAHRESTANE KAZERON SARBAZE SEFR SHODI VA AZ DANESHGAH EKHRAJET KARDAN OFTADAM PIDAST HANOZ HAMON ROHIE VA DIANAT RA DARI EI KASH MASOOLIN HAM KAMI BE FEKRE AKHERATESHON MIOFTADAN VA EIN HAME BA ABEROIE DIGARAN BAZI NEMIKARDAND FESHARHAIE VAREDE BE EISHON VA KHANEVADASH RA KI JAVAB MIDE POSHTE PARDE NESHINA BE KHODA CHI JAVAB MIDAN (79761)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۳:۰۴:۳۱
اگه دروغ بودچرااعاده حیثیت نمیکنه (79763)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۳:۰۶:۵۲
درود بر انسان ازاده ای که نشان داد واقعا ازاده است. در جمهوری اسلامی این اولین معذرت خواهی رسمی است برای کسانی که به ناحق مورد اتهام واقع شده اند. (79765)
 
رضا
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۳:۰۷:۵۵
آقای توکلی، این شهامت و شجاعت و خداترسی را به شما تبریک می گویم. امیدوارم موسویان وهمین طور خداوند نیز شما را ببخشد. (79769)
 
رضا
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۳:۰۸:۲۹
آیا مطالبی را که آقای توکلی امروز می گوید با شایعات مربوط به کاندیدا شدن اقای روحانی برای ریاست جمهوری ارتباطی دارد؟
یا میخواهند از این طریق ضعف های روحانی و تیم مذاکره کننده را لاپوشانی کنند و انها را تبرئه نمایند؟ (79770)
 
پیمان
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۳:۲۰:۰۰
بابا....هرچند اکثر عقاید اقتصاد چپی شمارو قبول ندارم ..اما از شهامتتون در اعتراف به اشتباه لذت بردم.
کاش بقیه مسولین هم از این کارا بلد بودند! (79774)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۳:۴۷:۲۸
اين هم از بركات رمضان است (79781)
 
هادی
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۴:۳۰:۳۰
ضمن قدردانی از شجاعت و درستکاری آقای توکلی، نکته سنگینی که ایشان به آن اشاره کردند: \"تقریباً تمامی اخبار منتشرشده یا از زبان مقامات رسمی مانند رئیس جمهور، سخنگوی دولت، وزیر اطلاعات و سخنگوی كمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس و یا از منابع خبری دیگر نقل شده بود.\"
و بعد:\"اما بررسی‏های اینجانب نشان داد كه اتهاماتی كه در زیر می آید در قرارِ نهایی قاضی اول، كیفرخواست دادستان و حكم دادگاه وجود ندارد، و حتی اكثراً در گردش كار وزارت اطلاعات نیز نیامده ولی متاسفانه \"الف\" نیز آن ها را منتشر كرده است\" و همچنین :\"اینجانب به خاطر این مشاركت ناخواسته در آسیب دیدن ناحق آبروی آقای سید حسین موسویان و خانواده‌اش، از آنان حلالیت می طلبم و امیدوارم خداوند این كار مرا جبران مافات قرار دهد\".
نکته مهم: تکلیف مقامات بلند پایه و صاحب منصب و تریبونی که این موارد را شروع و به آن دامن زدند چه می شود؟!
وای به حال ما....... (79788)
 
علي
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۴:۳۰:۴۷
بي خيال . او سريع ترين حسابرسان است . آدماي نان به نرخ روز خور ديگر جايي در جمع مردم ندارند .جنابان حيلتي ديگر كنيد انتخابات نزديك است . (79789)
 
ژانوس
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۴:۳۱:۲۶
آنچه بیش از هر موضوعی موجبات اندوه و حسرت را فراهم می‌سازد، موضع‌گیری‌های غرض‌ورزانه‌ای است که در بحبوحه سیاسی ماجرای آقای موسویان، از هر کوی و برزنی شنیده می‌شد. در آن هنگامه سخت که آبروی شخصی در کفه یک ترازو می‌نشیند و مصلحت سیاسی به کفه دیگر، عدالت بیش از هر زمان دیگری سنگینی مسئولیت بر دوش گرفته را بر شانه‌های ناتوان نظام عدل در اینجا، در این برزن، درک خواهد کرد.
در هنگامه توهین و افترایی که ارزان است و بی‌ضرر و شاید وزن سیاسی تو را بالاتر ببرد، آنجاست که باید بیندیشی به بزرگی و عمق کلامی که بر زبان می‌رانی. آنچه گفتی بی‌شک از آب به زمین‌ ریخته نیز بی‌آینده‌تر است که آب را در هر حال بازگشتی است به زمین، به مآوا و به ریشه و کلام تو را هیچ منزلگاهی نیست جز خانه آخرت...
وای بر روز حسرت...اذا قضی الامر.... (79790)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۵:۱۱:۱۹
آن آقاي كه هر روز دم از مافيا و جاسوسي مي زد و به دروغ همه ي قبل از خودش را رانت خوار معرفي مي كرد بايستي معذرت خواهي كند . توكلي كه انساني پاك و حق گو است اين جسارت را داشت دسش را مي بوسم (79797)
 
lمهدی
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۲۳:۰۵:۱۹
فکر نمیکنم توفیق توبه پیدا کند نشنیدی انما نزیدهم لیزدادوا اثما (79886)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۵:۲۹:۴۰
حلالیت طلبی که ایشان انجام دادند و بخششی که طبق اعلام وکیل آقای موسوبان انجام شده است کارهای زیبایی بودند ولی آقای توکلی یادمون نره که این مثال دیواریه که میخی بهش کوبیدید و این میخ رو امروز بیرون کشیدید.جای و اثر این میخ ها باقی است (79802)
 
مهيار نادري
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۶:۰۲:۴۳
يك بيست ديگر در كارنامه مردي كه عليرغم تفاوت در بعضي ديدگاه ها او را به دليل شجاعت، تعهد و دانشش يكي از الگوهاي خود مي دانم. زنده باد دكتر احمد توكلي. (79808)
 
داوود
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۶:۱۱:۱۶
طلب حلالیت کار شجاعانه ودرستی است که انشاءا.... همکاران اقای احمدی نژاد وخود ایشان که در این زمینه گوی سبقت را از همه ربودند از اقای توکلی یاد بگیرند.ولی چه کنیم که اب رفته به جوب باز نمیگردد..... (79810)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۶:۱۶:۵۴
آقای توکلی
این یعنی اخلاق اسلامی. شهد آن گوارای وجودتان باد.
آما شما یک مقدار بدهی به موکلان خود دارید زیرا شما با کلید زدن طرح تثبیت قیمت ها به دولت آقای خاتمی ضربه زدید که مالاً دود آن به چشم موکلانتان رفت.بعلاوه در مقابل تلاطم های اقتصادی دولت نهم چشم فرو بستید. (79815)
 
محمدرضا
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۸:۱۴:۲۸
ناشناس عزيز : طرحي بنام تثبيت قيمت ها وجود نداشت و ندارد ، از جنابعالي خواهش ميكنم ، ماده 3 قانون برنامه چهارم توسعه را كه آقاي توكلي و همراهانشان پيشنهاد كردند و مجلس هفتم تصويب مراجعه بفرمائيد ، در اين مصوبه قيمت ها فقط براي سال 84 براساس قيمت هاي 83 تصويب شد و در ذيل آن آمده است دولت ميتواند براي افزايش قيمت به مجلس لايحه بدهد(البته با توجيه اقتصادي واجتماعي ) . اين مصوبه به اشتباه طرح تثبيت قيمتها نام گذاري شد (البته توسط ديگران ) در شش ماهه اول سال 84 دولت جناب آقاي خاتمي ميتوانستند با توجيه اقتصادي واجتماعي لايحه بدهند و در سه ساله گذشته هم دولت نهم ، ولي چون قبلا براي دلايل آن مطالعه اي نكرده بودند ، نتوانستند اين دلايل را ارائه كنند و به تكليف قانوني خود عمل نكردند ، حال از دولت نهم انتظار ميرود كه براي هر كار كه انجام ميدهد دليل نياورد ولي آقاي بزرگواري مثل جناب آقاي خاتمي و دولت منطقي ايشان چرا اين كار را نكردند ، حال بايد اذعان كرد يا توجيهي اقتصادي كه توجيه اجتمكاعي را داشته باشد نتوانستند ارائه دهند ، يا لج كردند و ارائه ندادند ، يا خودشان هم اعتقادي به مصوبه اول نداشتند . حال هم كه اين مرد شجاعت كرده و از يك اشتباه (آنهم ذكر اخباري كه سايرين منتشر كرده بودند ) عذر خواهي كرده ، هركسي هرچه دلخوري با ربط و بي ربط داره عنوان ميكند ، كاري نكنيم كه اين سنت حسنه كه عين دستور دين مبين اسلام است توسط سايرين تكرار نشود (79937)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۶:۲۲:۱۸
جناب آقای توکلی سلام
امیدوارم حال باطنیت همچون زبانت و نوشتارت باشد آمین.
اما بعد :اگر واقعا از سرصداقت حلالیت خواسته باشی من اصلاح طلب هم که در مقاطع مختلف همه شما محافظه کاران را سر وته یک کرباس میدانستم از گفتار خود استغفار می جویم و اقار مینمایم همه شما ها جزء تیم برادر حسین نیستید و همیشه در حال پرونده سازی نیستید. جهت خالی نبودن عریضه سری به انتخابات 2خرداد 76 و22خرداد 88 بزنیم آیا شماآقای توکلی در 8سال دوران اصلاحات دربحرانهای ساخته شده محافظه کاران سهیم نبودید؟ از عمل کفن پوشان دیروز و مداحان امروز استغفار می جوئید؟ در 22خرداد آتی با شهامت در روشن کردن مردم نقش ایفا می نمائید؟ آنوقت من اصلاح طلب و توی اصولگرا میتوانیم بگوئیم فقط باهم تفاوت دیدگاه داریم و میتوانیم به رستگاری خود امید داشته باشیم و گرنه مثل دبیر.... فقط حلالیت خواسته باشیم بدون سعی کردن درجلب رضایت. علی امیری (79818)
 
حنيف
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۶:۲۴:۱۱
«به حساب خود برسيد قبل از اينكه به حسابتان برسند»
از اين منظر كار شما اسلامي بوده است، اما فراموش نكنيد كه افراد و گروه‌هاي ديگري نيز (بخشي از اصلاح‌طلبان) هستند كه بايد از ايشان نيز حلاليت بطلبيد؛ قبل از اينكه فرصت حسابرسي اعمال خود را از دست بدهيد. گاه سكوت در برابر ظلم، تاييد ظلم است. بيش از گذشته دقت كنيد. (79819)
 
دکترنادر مختاری
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۶:۴۰:۵۵
فارغ ازگرایش سیاسی اقای توکلی این اقدام ایشان به نظرم شجاعانه وستودنی بوده وامیدوارم همچون اینجانب برای سایرین بخصوص دست اندرکاران نظام سرمشق والگو باشد بااین اقدام علیرغم اختلاف نظرودیدگاه با وی باعث ارادت اینجانب به منش ایشان گردید . امیدوارم در پرتوحق تعالی همیشه موفق وموید باشند. (79825)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۶:۴۹:۰۲
كسي كه در مورد يك موضوع قابل بررسي اينهمه اشتباه نموده و بدتر از آن اشتباهات خود را جار زده، نبايد بجاي اين حرفها، استعفاء دهد؟آيا اصولاً چنين كسي كه خود را متعهد هم مي نامد درست است كه نماينده ملت باشد؟كسي كه اينهمه دچار اشتباه در مورد مقوله اي خرد كه براي يك نماينده مجلس براحتي قابل بررسي است مي شود چگونه به خود اجازه مي دهد در مورد مقولات كلان كشوري نظر و رأي دهد و طرح تثبيت قيمتها را ارائه كند؟اينگونه حلاليت طلبيها فقط به درد تبليغات انتخاباتي ميخورد، اگر صداقت داريد لطفاً استعفاء دهيد و ديگر وارد صحنه هاي سياسي نشويد تا هم مردم كمتر در مخمصه اشتباهات شما گرفتار آيند و هم خود شما كمتر نيازمند حلاليت طلبي باشد. (79831)
 
حسن
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۶:۵۳:۱۹
توجه به هر بند تهمتهای بسته شده به طرف مقابل وقتی گفته مشود راست نبوده دل را به درد می آورد . لیکن این روش برخوردها در کشور ما به صورتی مسری جاری است. به راهکارهائی بیندیشیم که مانع تکرار این روشها بشوند.آقای توکلی با ثجاربی که دارند و با امکاناتی که در اختیارشان هست می توانند بیشتر کمک کنند. (79833)
 
رفیق قدیمی شیراز
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۶:۵۴:۴۲
آقای توکلی
درود بر شما.نشان دادید که هنوز همانی هستید که در شیراز
می شناختم.آرزو می کنم که دست از تندروی بر دارید و درک
کنید که مردم دنیا بایستی با هم دوست باشند.حیف شما است که در ردیف بعضی ها باشید. (79834)
 
عرب
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۷:۰۲:۲۸
خدا را شكر!
از اقدام شجاعانة برادرمان جناب آقاي توكلي سپاسگزارم. كاري به اينكه موضوع آقاي موسويان چه بوده ندارم. همين‌قدر كه مي‌بينم يك كسي در موضوعي تحقيق مي‌كند و وقتي به نتيجه مي‌رسد كه اظهاراتش همراه با دقت لازم نبوده و اقدام به عذرخواهي مي‌كند، اولاً خودش براي برداشتن عذاب بعد از مرگ خودش به موقع اقدام كرده قابل ستايش است. ثانياً اينكه اگر مسؤولين سياسي به جاي آن‌همه حرف زدن و دردسر درست كردن براي دنيا و آخرت خود و عذاب دادن مردم، اول تحقيق كنند و بعد حرف بزنند چقدر خوب مي‌شود. اول مي‌گوييم چون روزنامه‌ها گفته‌اند و فكر مي‌كنيم كه چون روزنامه‌ها گفته‌اند حجت شرعي براي ما تمام است و مي‌توانيم با آبروي بهترين مخلوقات خدا بازي كنيم.
اينكه گفتم بهترين مخلوقات خدا، منظورم صرفاً به شخصي به نام موسويان نيست. اينهمه نمايندگان مجلس كه از بين صالحترين آدمها راي مي‌آورند، رييس جمهور كه با راي مستقيم مردم و بعد از گذشتن از فيلترهاي ريز و درشت مختلف قدرت را به دست مي‌گيرد، رؤساي قواي ديگر كه با انتخاب ولي فقيه بعضاً سر كار مي‌آيند، شوراي تشخيص مصلحت نظام و ديگر خدمتگزاراني كه مسؤوليتي دارند، همة اينها مظلومترين افرادي هستند كه انگار آمده‌اند وسط تا هركس هر تهمتي مي‌خواهد به آنها بزند بدون آنكه بترسد از مؤاخذه كنندة پس از مرگ. اميدوارم به بركت اين ماه عزيز بيدار شويم و بفهميم كه بعد از مرگ بسيار سخت است پاسخ دادن به حق‌الناس. بيان فسق آشكار همسايه را غيبت مي‌دانيم ولي فحش دادن به ديندارترين آدمها برايمان راحت است چون مسؤوليت پذيرفته‌اند. (79835)
 
با خبر
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۷:۰۹:۰۵
آقای دکتر توکلی
احسنت
اگه یه مرد تو این دنیا باشه ، شما چندیمش هستی
ببخشید. از فرط خوشحالی بود .
از این خوشحال شدم که شما بعد از 3 سال اندک اندک به اصل خویش و به رئیس العلماء والخبرگان نزدیک می شوید و از اینکه نشان می دهید که حرف مرد حتما هم نباید یکی باشد ، بسیار خرسند شدم .
البته انتخاباته دیگه و بعضی از افراد برای رای آوردن هم که شده مجبورند با برخی افراد زد و بند کرده و رفیق جون جونی بشند حتی اگه طرف جاسوس باشه ( احتمالا جاسوس باشه )
البته از طی طریق این سایت و نحوه تعامل بسیار عالی با دولت و تاپیکهای دولت دوستان می توان فهمید که چرا مسیرتان را به سمت دیگری سوق داده اید . (79837)
 
حسین
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۷:۲۴:۲۰
آقای توکلی
این هجمه اتهامات هرچند متوجه شخص آقای موسویان نبود و اهداف سیاسی پشت پرده بود ولی این جریانات موجب ارتقای منزلت آقای موسویان گردید
خداوند به همه دست اندرکاران جرات اعتراف و عذر خواهی عطا بفرماید چیزی که در کشور ما بسیار نایاب است . (79838)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۸:۰۰:۳۵
شجاعت و دينداري آقاي توكلي كه ميبايست سرلوحه تمام مسؤولين باشد را تحسين ميكنم (79842)
 
حسام ایپکچی
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۸:۱۲:۴۰
جناب آقای توکلی، سر تعظیم مرا به عنوان یک کودک نسل انقلاب در برابر صداقت خود بپذیرید لکن، صراط سبز صدق نباید ابتر بماند. از دوحالت خارج نیست. یا آنچه به موسویان نسبت داده شده است صدق است یا کذب. اگر صدق بود که این نامه شان نزول نداشت. وحال اگر آنچه به او نسبت داده شده است، کذب بوده، آن مقاماتی که در این شیپور دمیده اند، «افترا زن» خواهند بود.

نمی شود هم آنان که نسبت خیانت و جاسوسی داده اند و هم آن که متهم به جاسوسی و خیانت است، هردو با هم تبرئه شوند! تبرئه یکی به معنای اثبات اتهام دیگری است. ما که همه سلاحمان همین قلم بود، از نیام کشیدیم. شما که در هرم قدرت جایی دارید، بسم الله…
«متن کامل این یادداشت http://ipakchi.ir/blog/?p=107» (79844)
 
اسدآبادی
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۹:۴۳:۰۸
ای کاش شورای محترم نگهبان هم اگر در طول خدمت خصوصا" چهار دوره ی اخیر انتخابات مجلس شورای اسلامی فردی را احیانا\" به ناحق رد صلاحیت کرده (برای عبور راحت از پل باریک صراط )از او یا جمیع آنان طلب حلیت کنند. (79845)
 
سید احمد علوی
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۹:۵۷:۲۰
با سلام
هنگامی که این یادداشت را می خواندم اشکم سرازیر بود اشک شوق. در دلم به آ قای توکلی عزیز درود فرستادم و شهامتش را تحسین کردم . در این زمانه اگر متوجه شدیم جریان آب به اشتباه مسیر دیگری می رود بر خلاف مسیر شناکردن یک هنر است .
به یاد این سخن زیبای امام راحل افتادم که فرموده بودند : حرف مرد یکی نیست . مرد آنست که هر کجا اشتباه کرد بگوید اشتباه کردم.
این حلالیت طلبی جهاد اکبر است که خود کیمیاست. (79857)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۲۰:۰۵:۰۰
خیلی عجیب است... اصول گرا باشی و کاری این چنین انجام دهی؟
در ..
حال چگونه توکلی اصولگرا از این کار نادم گردیده خدا می داند (79855)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۲۰:۰۶:۴۳
جناب آقای توکلی این اعتراف شما را به فال نیک میگیریم و امیدواریم آقای موسویان بتوانند از شما بگذرند(هرچند خیلی سخت است) اما فراموش نکنید که شما و همفکرانتان این معذرتخواهی را به افراد بیشماری بدهکارید اگر واقعا برای ترس از قیامت اینکار را کردید اعترافهایتان را ادامه دهید و لطفا از آقای خاتمی شروع کنید (79859)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۲۱:۰۶:۱۰
جالب است. روحانی رفیق شفیق موسویان!، «محکوم» پرونده هسته‌ای، به دولت حمله شدید اللحنی می‌کند و قبل از شروع تبلیغات، استارت انتخابات را می‌زند!
توکلی، کاندیدای دوره قبل که گفته بود اگر هاشمی بیاید کنار نمی‌روم و بعد به شکل جالبی کنار رفته بود و آخرش هاشمی آمده بود، اینک در سایت خودش از حسینیان حلالیت می‌طلبد! انگار نه انگار که موسویان محکوم شده و در کشور سیستم قضائی هم هست.
به جاست که بگوییم: آقای توکلی 2008، تولد دوباره‌تان این بار از آستین اصلاح طلبان مبارک.
اما، یک نکته جالب در مورد سایت الف این است که با وجود مدعی اصلاح‌طلب بودن، همواره با آسمان به ریسمان بافتن، به دولت حمله کرده و نکته جالب‌تر این‌که از زمانی که این روند را آغاز کرده، بیننده‌هایش روز به روز کاسته شده و امروز خبرهای تولیدی سایت الف که به طور معمول 10 تا 15 هزار خواننده داشت، حتی به مرز 4 هزار بیننده هم نمی‌رسد.
آیا این چیزی است جز آفات غرض‌ورزی؟
اینک جز مداحان اصلاح طلبی افراطی در این سایت چیزی نمی‌بینیم، و البته طبیعی هم هست. آن‌چه شما تبلیغش می‌کنید، جز به مذاق بخش افراط‌گرای اصلاح‌طلبان خوش نمی‌آید؛ آن‌ها که استناد به عمل حرام خاتمی در دست دادن با دختران ایتالیایی (که فیلمش توسط استاد دانشگاه اودین ایتالیا، مارکو اوریولس ثبت شده بود) را تخریب خاتمی! می‌دانستند، و اینک سیل فحاشی را روانه دولت می‌کنند و تازه عذرخواهی طرف مقابل را نیز خواستارند!
در این میان گویا چند نظر مخالف آقایان از زیر تیغ سانسور در رفته؛ منصفان می‌خوانند و می‌دانند که آقای توکلی به جای بیانیه‌های انتخاباتی، بهتر است از چه کسی عذرخواهی کند، اما حتی اگر عذرخواهی از آن کسی که به او ظلم روا داشته انجام دهد، مردم او را نخواهند بخشید. (79862)
 
سید احمد علوی
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۲۱:۱۶:۰۰
سلام علیکم
مهم این است که آقای توکلی با این کار زیبایش \"اخلاق\" را در \"سیاست\" زنده کرد.
بعضی از دوستان سعی نکنند با \"ان قلت\" های بی مورد، ارزش این کار بزرگ را پایین بیاورند.
آقای توکلی را باید بخاطر این اقدام بی نظیر ستود، تا سرمشق سایر سیاسیون شود و رعایت \"اخلاق اسلامی \" در \"سیاست \"، فرهنگ سازی شود.
مگر این روایت بسیار دلنشین را نشنیده اید که فرمودند:
\"المؤمن اعظم حرمة من الکعبة\"
یعنی حرمت مؤمن از حرمت کعبه بالاتر است. (79864)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۲۱:۲۵:۳۲
در این مملکت به اندازه انگشتان دست هم دیپلمات واقعی نداشتیم همه انها را هم دولت نهم سوراند و خانه نشین کرد. یکی از اینها هم موسویان بود.
از موسویان عذر خواهی شد که با ارزش بود اما لطمه ای که از این راه به کشور وارد شد جگونه جبران می شود. (79866)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۲۲:۰۳:۰۳
با سلام واحترام : به نطر من این حرکت اگر چه خود یک اقدام مثبت است ولی آغاز ورود به یک پروسه سیاسی جدید می باشد زیرا نمی توان باور کرد انتشار اتهامات بی اساس طی جندین ماه ناآگاهانه وغیر عمد بود ه است باید به انتظار نشت ومواضع آینه آقای توکلی را دید امد وارم من اشتباه کرده باشم (79871)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۲۲:۲۷:۳۰
آقای توکلی

اگه واقعا مردش هستید از جناب آقای مهندی میر حسین موسوی هم باید حلالیت بطلبید... (79873)
 
ارسلان
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۲۲:۴۰:۲۹
واقعا خوشحال شدم بعد از سال‌ها چنين صداقتي را ديدم. اميدوارم اينگونه حركات در كشور نهادينه شود و حرمت مسلماني همديگر را رعايت كنيم. از آقاي توكلي كه آغازگر اين حركت بوده‌اند نيز تشكر بسيار دارم و برايشان آرزوي توفيق الهي دارم. (79876)
 
علی ع
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۲۳:۰۹:۲۵
جناب آقای توکلی این عمل شما را نزد خدا و فرزندان این مرز وبوم بزرگتر وآبرومندتر کرد. ظاهرا همه اصولگراها سرشان را زیر برف نکرده اند. عده کثیری از مردم همانزمان که آبروی این بنده خدا را در رسانه ها چوب حراج می زدند می دانستند چه خبر است. تریبون قوه مجریه آنزمان طوری دستگیری جاسوس هسته ای را با آب وتاب بیان می کرد که...بعد هم عنوان می کردند مافیای قدرت نمی گذارد و...در هر حال شجاعت وصداقت حضرتعالی مایه مباهات هر ایرانی با هر گرایش سیاسی ودر هر دین ومرام است.سپاس (79888)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۲۳:۲۷:۲۴
ّبه آقای توکلی سفارش می کنم شما که اینقدر ساده اید و زود گول میخورید سیاست را کنار بگذارید و در کنج عزلت با استغفار از خدای تعالی و طلب بخشش بدنبال حفظ آخرتتان باشید . چون احتمالا از صدها اشتباهی که تاکنون کرده اید تنها از همین یکی خبردار شده اید و به هر انگیزه ای حال الهی به قول خودتان یا سیاسی طلب بخشش کرده اید.

از آقای رئیس جمهور هم می خواهم اظهارات فرد متهم به جاسوسی را منتشر کنند مطمئنم که وزارت اطلاعات کسی را بی دلیل نمی گیرد حال اگر جاسوسی نبوده اظهارات را منتشر کنید تا مردم بفهمند چه بوده و خودشان تکلیف را مشخص کنند (79894)
 
زبان بسته
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۲۳:۴۷:۳۹
من نه طرفدار اصول گرایان هستم نه به اون ها رای میدم ولی خدا وکیلی تحت تاثیر شهامت و مردانگی اقای توکلی قرار گرفتم ، کاش همه دولت مردان مثل ایشان بودند (79898)
 
شاهین پور حسینی
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۰:۳۷:۴۰
آقای توکلی عزیز
هم آن موقغ که تهمت می زدید و هم حالا که حلالیت می طلبید می دانستیدموضوع از چه قرار است.
مردم آکاه هستتد جتاب دکتر. (79904)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۰:۵۳:۲۴
دوستان شرکت کننده در بحث:
با سلام و احترام

1- من هم مانند تمامی شما از روحیه آقای دکتر توکلی به وجد آمده و خدا را شاکرم که در عرصه سیاسی مقلد انسانی شده ام که هیچگاه دنیا و درون آنرا برای خود نخواسته و آزادمردیش شهره دوست و دشمن بوده است.

2- به برخی از دوستان اندکی که به بهانه این اقدام آقای دکتر عباراتی چون تندرو، عجول و ... را به زبان راندند و مقداری بی احترامی ناخواسته به ساحت ایشان نمودند عرض میکنم شما هم خدا را در نظر بگیرید.

3- یقینا طرح تثبیت قیمتها از افتخارات مجلس هفتم بود حال اگر موتور مرسدس بنز روی خودروی ژیان خوب کار نمی کند دیگر تقصیر از موتور نیست بلکه نشان از ضعف خودرو(دولت هشتم) است

4- به عقیده حقیر افرادی که این اقدام اصیل اسلامی-شیعی آقای دکتر توکلی را یک حربه انتخاباتی دانسته اند، باید بگویم که ایشان از سال 72 به بعد(تاکنون) برترین فرد برای اداره قوه مجریه کشور بوده اند و هستند و آرزویم هست که روش دکتر توکلی که روش عقلانیت و دیانت است روزی در کل مجموعه کشور جاری و ساری گردد.

خداوند آقای دکتر توکلی را برای همراهی و سربازی امام زمان (عج) حفظ کند ان شاءا... (79905)
 
مرادی از کانادا
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۱:۴۲:۱۴
مسئله جاسوسی از نوعی که در فیلم های جیمز باند دیده ایم، مطرح نبوده و ایشان حقوق بگیر ام آی 6 هم نبوده اند، ولی اینکه آقای موسویان هماهنگی هایی را در مذاکرات با دیگر طرفین انجام می داده است، در مطبوعات غرب هم نوشته شده بود و مطبوعات غرب ( نه البته دولتمردان غربی) از برکناری ایشان ابراز نگرانی می کردند. حالا اینکه موسویان در اقداماتش چه نیتی نهفته بوده است، و تا چه حد در نهایت می توانست این هماهنگی ها برعلیه ایران تمام شود، تاریخ قضاوت خواهد کرد. (79909)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۱:۵۰:۴۷
فرض مي كنيم توكلي به شكل رياكارانه اي دست به اين معذرت خواهي زده است. حال سوال اساسي اينجاست:
اين رياكاري متواضعانه بهتر است يا لجاجت و اصرار و انكار برخي دولتمردان تازه به دوران رسيده؟
يك عمر همه مي گفتيم چرا مسئولين در ديگر كشورها معذرت خواهي مي كنند ولي در ايران چنين چيزي نداريم. حالا كه يك نفر اين كار را كرده (به هر دليل) بعضي ها مخالفت مي كنند. من فكر مي كنم كسي كه معذرت خواهي مي كند به معاد اعتقاد دارد و اين عملي شايسته است. حال رئيس جمهور آمريكا باشد يا دكتر احمد توكلي يا هر كس ديگري. (79911)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۲:۲۳:۱۵
کار خارق العاده ای نیست آقای توکلی. وظیفه ات را ادا کردی چه با نیت واقعی چه با نیت انتخاباتی. همه سر و ته یک کرباسید! (79914)
 
رهگذر
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۵:۰۶:۳۳
خوب است كه ايشان اين گونه به اشتباهشان در اين مورد اقرار كرده‌اند اما همه آنهايي كه در دوره اصلاحات و پس از آن به همه اصلاح طلبان اتهامات اين‌چنيني و حتي بدتر زدند و مي‌زنند هم قدري تأمل كنند رمضان فرصت خوبي است آدم‌ها قدري باانصافتر مي‌شوند.
ضمنا جناب توكلي درباره موارد ديگر هم بينديشند هر چند شاكي خصوصي نداشته باشند. (79923)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۶:۵۶:۰۶
به نام خدا
از کار خدا پسندانه اقای توکلی تشکر می نمایم
امیدوارم که این رویه راهنمای دیگر تهمت زنندگان و افترا بندان هم بشود .
از شجاعت ایشانهم تشکر می کنم
آقای توکلی می دانند که تمامی کامیابی های دنیا ک.تاه و زودگذر است و فردای نه چندان دور می بایست در برابر خداوند ÷اسخگوی اعمال خود باشند .

البته امیدوارم که مسئله این عذزخواهی با شکایت آقای موسویا از سایت الف با هم قاطی نشوند و این کار را به دلیل واهمه از عواقب آن شکایت نبینند

راستی اگر رویه آقای توکلی در عذز خواهی به خاطر تهمت ها و تکرار تهمت ها باب شود جه کسانی می بایست عذر بخواهند

در عین حال لازم است که از ما خوانندگان نیز بخاطر گمراه کردنان . از آقای روحانی و خاتمی به خاطر تلاشی که برای خراب کردنشان شده است نیز معذرت خواهی می شد (79924)
 
علي
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۸:۰۲:۳۶
خيلي از اينکار آقاي توکلي خوشحال شدم. متاسفانه طي سالهاي اخير بعضي با حرکتهاي نادرست و متصل کردن خود به اسلام و ولايت تيشه به ريشه اسلام زده‌اند که اميدوارم با اين حرکت و الگوگيري مناسب از آن بار ديگر شاهد شکوفايي بيش از پيش اسلام ناب باشيم (79931)
 
مهرشاد قرباندوست
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۸:۰۳:۰۸
البته حلالیت طلبیدن یک سیاست پیشه از افراد دیگر، کار خوبی است ونه تنها از ارزش های وی کم نمی کند، بلکه نقطه قوتی برای وی محسوب می شود.

چه خوب بود که دیگر مردان سیاسی کشور نیز-اگر چنانچه کدورتی از یکدیگر دارند- در این ماه عزیز، رسم جوانمردی را زنده نگه دارند و به دور از هر گونه تنش های حزبی، از یکدیگر حلالیت بجویند. (79932)
 
آرآر
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۸:۳۱:۴۷
امیدوارم این حرکت عظیم و قابل ستایش جدا از هرگونه بازی های سیاسی بوده و شاهد اینگونه حرکات از سوی دیگرانی که حلالیت طلبی های زیادی به این ملت بده کارند باشیم(بزرگ و کوچک، روحانی و غیر روحانی)
من نه مذهبی ام نه سیاسی اما کار شما شجاعانه بود.تبریک میگم (79941)
 
علی
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۸:۵۰:۲۴
کاپشن توکلی را احمدی نژاد پوشید (79949)
 
صابر صابري تروجني
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۹:۰۴:۵۷
آقاي توكلي
حفظ آبروي مسلمان ظاهرا خيلي سفارش شده البته بنده در جريان سفارش نبودم اين ننه جان ما وقتي حملات كوبنده با صد فوروارد شما و ديگر اصولگرايان را ديدند بر منبر وعظ جلوس نموده و به روشنگري ذهن تاريك بنده به عنوان اصلاح طلب به قول دوستان حضرت عالي عمله دشمن پرداختند بقول گفتني به در گفتن ديوار بشنوه .
البته اقرار به اشتباه خيلي شجاعت ميخواد اما آقاي توكلي چه اشتباهي فكر نميكنين خيلي دير شده آخه هر چي به ذهنتون رسيد به ايشون نسبت دادين (79952)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۹:۳۲:۰۴
آقاي توكلي با آقاي كردان فرق مي كنه. الان به نظر من بايد اصول گراها توضيح بدهند كه دروغگويي تهمت زدن جعل مدرك ارايه آمارهاي دروغين استفاده از سخنان رهبري براي فريب نمايندگان چه رابطه با اصولگرايي دارد. به نظر مياد اين خاتمي است كه اصولگرا است چون هيچكدام از كارهاي بالا را او انجام نداد.
آقاي توكلي دارد با پذيرش اصولگرايي كه همان اخلاق در سياست است فاصله خود را با كردان ها و دولت متبوعش نشان مي دهد. تهمت به موسويان چاهي بود كه دولت اصولگراي احمدي نژاد توكلي را به آن هل داد. (79956)
 
علی
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۹:۳۳:۵۷
آقای توکلی کاپشن خودتان را از احمدی نژاد پس بگیرید (79957)
 
رضا عبداللهی
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۰:۱۲:۵۹
همه اینها بازی است منجمله همین حلالیت

کاش آنهایی که از پول بیت الامال تحصیل کردند بدانند وظیفه آنها چیز دیگری در روز قیامت فریب کاری جایی ندارد (79966)
 
حسین مقدم
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۰:۱۸:۲۳
جناب اقای توکلی از حرکت خدا پسندانه شما تشکر میکنیم. انشائ الله دیگران هم یاد بگیرند وشهامت داشته باشند واعلام کنند . بقول یک استاد اهل علم واخلاق که می گفت . در طول این سی سال همه چیز گران شد . بجز ابرو .چرا بفکر این نیستیم .ایا باید اینچنین باشد .مگر الگوی ما امام راحل (ره) ومقام معظم رهبری نیستند ؟ پس روز حساب را فراموش نکنیم. (79968)
 
امیر
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۰:۲۱:۵۱
با سلام و آرزوی قبولی طاعات
جناب توکلی
خوشحالم از اینکه اینقدر جسورانه و بی هیچ واهمه ای به اشتباه خود اعتراف کردید ولی خیلی جالب بود اگر این اتفاق برعکسش تکرار می شد یعنی فرض کنید یکی آقایان دولت اصلاحات می آمد و آبرو و حیثیت و شخصیت شما را زیر پا له می کرد و بعد از اینکه افکار عمومی تحریک می شد و با شخصیت شما بازی می شد آنوقت آن فرد می آمد و با خشوع و خضوع تمام از جنابعالی عذرخواهی می نمود آیا اصلا به او اجازه ی نفس کشیدن می دادید چه رسد به عذر خواهی؟

نفس این عمل شما بسیار پسندیده است ولی ای کاش قبل از اینکه حرفی را بر زبان بیاوریم یا آن را از قول این و آن نقل کنیم کمی فکر کنیم که برایمان پشیمانی به بار نیاورد.

اگر کمی به تاریخ همین 7-8 سال پیش نگاهی بیاندازیم و روزنامه های آن دوران را ورق بزنیم می بینیم که مستحق تر برای حلالیت طلبیدن ها بسیارند ... (79970)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۲۳:۴۳:۲۲
از سوی اصلاح‌طلبان تندرو، در دوره شیرین! اصلاحات و پس از آن، چه چیزی جز توهین و تخریب روانه دین و مذهب و ائمه شد؟ مراجع دین به کنار!
مگر امام حسین (ع) خشونت طلب خوانده نشد، و شهامت‌های حضرت علی (ع) پایه‌گذار فاجعه کربلا؟
مگر تصویر یکی از مراجع به شکل یک حیوان در روزنامه‌ی رسمی کشور کشیده نشد؟
مگر یکی از روحانیون و سیاست‌مداران باسابقه کشور عالیجناب سرخ و سبز! خوانده نشد؟
مگر رئیس جمهور در کاریکاتور شرق تشبیه به یک حیوان نشد؟
تئوریزه کردن دین‌ستیزی در قالب پروتستانتیزم دینی، دین حداقلی و قرآن خطاپذیر و ...
زود یادتان می‌رود... یا خودتان را به آن راه می‌زنید؟ (80150)
 
مرتضی
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۱:۰۲:۳۷
یارب مردی که مردانگی در او باشد را در این دیار یافتیم. (79975)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۱:۱۵:۵۶
ما که نفهمیدیم چی شد . به هر حال اقای موسویان از برخی اتهامات وارده تبرئه شدند و در برخی موارد خیر. نوع گویش و کامنت عزیزان در این بخش بگونه ای است که انگار فردی صد در صد بیگناه مورد تهاجم قرار گرفته است . مقاله را خوانده ام و بر نکات ان واقفم . مسئله بنده این است که چرا خوانندگان انگار به ان دنده افتاده اند . سوال دیگری هم دارم . از انجایی که اخبار این قضیه را تا به اخر دنبال کرده ام ، تا انجا که یادم می اید وزیر محترم اطلاعات همواره تا پایان جلسات دادگاه بر اتهامات مطرح شده از جانب ان وزارت خانه تاکید داشتند . اینکه از حساسیت ایشان در مراودات خارجی تشکر شده است جای بحثی ندارم . ولی تشکر از حساسیت ایشان در سخن گفتن را متوجه نشدم . ایا منظور یک بحث کلی بود و یا در این مورد خاص ؟ بعنوان جمع بندی میخواستم عرض کنم که بنده به نیت خیر اقای توکلی مطمعن هستم
و میدنم منظورشان چیست و اگر در ایراد اتهام و نشر اکاذیب به این بنده خدا زیاده روی شده که بایستی جبران شود ولی توجه کنیم که اگر حکم قوه محترم قضاییه را ملاک قرار دهیم اقای موسویان در برخی موارد محکوم شدند مگر اینکه منظور اقای توکلی امری فراتر از ان باشد و اعتقاد داشته باشند با بررسی هایی که انجام داده اند ایشان را از کلیه موارد منزه میدانند . متن ارایه شده در این مورد گنگ بوده و اشاره مستقیمی به این امر نشده است .حداقل من متوجه نشدم .
با تشکر از اقدام پسندیده و شجاعانه اقای دکتر توکلی . (79977)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۱:۵۲:۳۰
تحلیل جریان آقای موسویان ممکن است به یکی از سه حالت زیر باشد:
1- موسویان واقعا جاسوسی کرده باشد.
2- موسویان واقعا جاسوسی نکرده باشد.
3- موسویان واقعا جاسوسی نکرده باشد اما تعمدا و با اغراض سیاسی ادای جاسوسی را درآورده باشد.

به نظر من سناریوی سوم محتمل تر است.

این سناریو به گونه ای طراحی شد که خود آقای موسویان و طراحان آن از ابتدا مطمئن بودند که نتیجه بررسی ها به بی گناهی ایشان ختم می شود اما تعمدا به گونه ای عمل کردند که موضوع را واقعی جلوه بدهند و طیف مقابل (دولت و حامیان او را ) به اشتباه انداخته و مجبور به موضوع گیری علیه موسویان نمایند تا در انتهای ماجرا با تبرئه ایشان، وجهه رییس جمهور تخریب شود.
با توجه به سناریوی فوق، به نظر من هیچ نیازی به عذر خواهی از آقای موسویان نیست. کسی که تعمدا خود را در معرض اتهام قرار می دهد، مستحق عذرخواهی از جانب متهم کننده نیست.
قطعا موضع گیری رییس جمهور از سر احساس تکلیف و خیرخواهی برای نظام بوده و همچنین موضع گیری سایت الف در آن مقطع. بنابراین :
- جناب آقای دکتر توکلی! آیا دفاع از انقلاب و حساسیت نشان دادن برای آن، آن هم حساسیت نسبت به یک موضوع بسیار مهم، نیاز به عذر خواهی دارد؟ آیا از اینکه از انقلاب و نظام دفاع کردید، پشیمان هستید؟ شما در آن مقطع کار درستی انجام دادید.
- نه تنها شما بلکه قطعا بسیاری از دلسوزان نظام وقتی شنیدند که احتمالا(!) آقای موسویان جاسوسی کرده، در دل بسیار متاثر شدند. اگر بسیاری از مردم مانند شما امکانات رسانه ای در اختیار داشتند قطعا آنان نیز همان کاری را می کردند که شما کردید. شاید هم بسیار شدید تر.
- اتقو من مواضع التهم ... یک موضوع اسلامی است. مومن حتی در ساده ترین مسائلی نیز باید از در معرض تهمت قرار گرفتن دوری ورزد. نه اینکه خود را تعمدا در معرض تهمت قرار دهد. چه رسد به اینکه یک فردی در جایگاه آقای موسویان به گونه رفتار کند که نه تنها مردم عادی بلکه افرادی مانند رییس جمهور و دکتر توکلی را به اشتباه بیندازد.
- به نظر من عذر خواهی آقای دکتر به هیچ وجه به اخلاق اسلامی قابل انتساب نیست.
- بلکه بیشتر ناشی از زرنگی طرف مقابل و سوء استفاده از حساسیت و علاقه دلسوزان نظام بوده است. (79986)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۲۳:۲۸:۱۵
تحلیل این قضیه، آن هم پس از محکومیت موسویان، خیلی هم دشوار نیست.
اطلاعاتی در اختیار ایشان بوده که نباید در اختیار طرف مقابل قرار می‌گرفته! اما متأسفانه قرار گرفته! مدارک طبقه‌بندی شده‌ای به صورت غیرقانونی توسط ایشان نگهداری می‌شده. دو حالت ممکن بوده است:
1. ایشان از قصد این کارها را انجام داده.
2. ایشان در وظیفه‌اش سهل‌انگاری کرده.
با توجه به سوابق ایشان، و شهادت برادرشان، گزینه دوم انتخاب شد و ایشان به حبس تعلیقی و انفصال از خدمت محکوم شد.
اگر گزینه اول برای ایشان مد نظر قرار می‌گرفت، محکومیتی به مراتب سنگین‌تر از این عایدش می‌شد.
حال این‌که چنین تصمیمی مطابق با واقعیت بوده، اعمال نفوذ بوده، یا بخشش به خاطر ایثارگر بودن خانواده‌اش بوده کاری نداریم! هر چند مهمترین بخش قضیه همین قسمت است. (80147)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۱:۵۴:۴۵
تبريك ميگم به شما آقاي توكلي به خاطر شجاعت و انسانيتتون.....
يا علي (79987)
 
مسعود
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۲:۱۰:۲۸
به نظر مي رسد كه اين اقدام آقاي توكلي با توجه به رديف كردت اتهامات نامبرده فقط به منظور تجديد موضوع و يادآوري دوباره اتهامات موسويان در اذهان خواننده باشد كه از قضا خودشان تعمدا\" و قبل از رسيدگي قضائي اشاعه فرمودند . لذا به نظر نمي رسد كه عذر ايشان در پيشگاه حق تعالي كه سهل است در پيشگاه امت نيز مقبول افتد .
البته ما نه اتهامات را باور داريم و نه رد اتهامات را و نه استغفار جناب توكلي را . (79990)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۲:۴۵:۰۲
آقای دکتر توکلی به بهترین شکل به همه ما یادآور شدند که ارزش های انقلاب اسلامی همچنان زنده اند. او همه ما را متنبه کرد که سیاستمداری با مسئولیت همراه است. نمی توان به بهانه سیاست اخلاق، جوانمردی و درستکاری را کنار گذاشت. شجاعت و شهامت دکتر توکلی شایسته تقدیر است. این بیانیه سند زرینی از اخلاقمندی، دین باوری و مسئولیت پذیری سیاسیونی است که در مکتب انقلاب اسلامی و خمینی کبیر(ره) پرورش یافته اند. خداوند امثال آقای دکتر توکلی را در جامعه زیاد زیادتر گرداند که اجتماع و سیاست ما شدیداٌ به حضور آنها محتاج است. (79998)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۳:۰۸:۵۰
بر اساس اصل صحت (اصالة الصحة)در اصول فقه باید حلالیت خواهی آقای دکتر را حمل بر صحت نموده و از جوانمردی و شجاعت ایشان ستایش کرد و در مکتب اسلام بهمین صورت دستور داده شده تا رضایت مظلوم جلب شود اما بدا بحال آن خانم هتاک و آن سردبیری که دم از اسلام و ایمان میزند و خود را از نخبگان در دیانت میدانند ولی وقتی از کسی رفع اتهام شد حاضر به عذر خواهی و مطالبه رضایت نیستند میزان صداقت افراد را در تدین و تعهد باید در اینگونه از آزمونها محاسبه کرد .والعاقبة للمتقین. (80008)
 
سعید
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۳:۱۹:۴۴
چقدر در ایم مملکت ما بدلیل افراد رو ذلیل و خوار کردند و باز هم درس عبرت نشده که نشده! به راستی ما ایرانی ها طایفه جالبی در دنیا هستیم که بعضی هامون هیچ گاه درس عبرت نمی گیریم.

شاد باشید (80015)
 
مهدي
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۳:۳۳:۵۳
براي آنكه در روز قيامت خداوند حساب و كتاب را بر ما آسان بگيرد بهتر است از آقاي دكتر موسويان ياد بگيريم كه چه آسان آقاي دكتر توكلي را بخشيدند و حلال كردند خوب است ساير افرادي كه در گفتار و نوشتارهايشان به اين سيد اولاد پيغمبر جفا كردند درس عبرت بگيرند و تا دير نشده و اجل بسراغشان نيامده از ايشان حلاليت بطلبند خداوند به آقاي دكتر موسويان سلامتي و طول عمر و عزت نفس بيشتر عطا فرمايد (80019)
 
رسول
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۳:۵۵:۳۱
اگر این تهمتها بیجا بوده است، خداوند به فاطمه رجبی (همسر آقای سخنگوی دولت) رحم نماید. یادمان باشد چه تهمتهای غلیظ و شدیدی نثار ایشان نموده بود.
بیچاره همسر ،فرزندان و خانواده نزدیک وی که چگونه حرفهای ناروا را تحمل نموده اند. یک لحظه خودمان را جای ایشان قرار دهیم.
چه دردآور است که این عمل با کسانی میشود که سالها فکر میکرده اند که دارند به این مملکت خدمت میکنند.

حیف از طلا که خرج مطلا کند کسی.
حیف از کسی که کار کند بهر ناکسی. (80026)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۲۳:۳۱:۱۵
فاطمه رجبی هر روز به بهانه‌های مختلف از تریبون‌های رسمی کشور مورد توهین قرار می‌گیرد. آخرین موردش هم از تریبون مجلس.
لطفاً خودتان را به آن راه نزنید. شما برای این آبروبری‌ها کی می‌خواهید از ایشان حلالیت بطلبید؟ آیا کار را به آن دنیا وامی‌گذارید؟ (80148)
 
سعید تکبیری
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۴:۰۰:۲۴
آفرین بر شجاعت آقای توکلی.به این می گویند اصلاح طلبی.انشاالله دولتمردان هم به جرگه شما بپیوندند.زیرا با تهمت و دروغ وافترا نمی توان مملکت را اداره کرد.آن هم جرم جاسوسی که مجازات آن اعدام است.امیدواریم دولت مردان از خراب کردن دولت هلی قبلی بپرهیزند و به فکر اصلاح خود باشند........آنان که دوستی خدا ادعا کنند باید که کار در خور این مدعا کنند (80028)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۴:۰۲:۵۷
اي کسانی که با نوک قلم خويش سيد حسين موسويان را با تهمت و افتراء و با قصد مرعوب کردن رقبای انتخاباتی عده ای خانه نشين کرديد و روح و روان خانواده اش را بهم ريختيد، وای بر شما و وای برکسي کارنامه اش سياه است و با تهديد و تطميع حق کشي کر . . . دفاع سيد حسين بماند برای آخرت ! (80029)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۴:۱۰:۱۲
بله میگن تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها اعتقاد بنده این است اگر اتهامات دروغ بود خودشان را تیکه پاره میکردند اگر دروغ بود چرا به حکم اخری اعتراضی نشده بالاخره وقت انتخابات نزدیک است یکی میخواد کاندید بشه یکی اتهام میزنه یکی عذرخواهی و حلالیت ا... اعلم . (80030)
 
دوست ایران و ایرانی
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۴:۳۱:۲۵
درود بر شرف و انسانیت شما با این عمل خداپسند قیامت خود را خریدید.ثابت کردید که ایران و ایرانی هنوز نمرده و زنده است. باشد این درسی باشد تا بعضی از اشخاص محترم دولت مانند همسر سخنگوی دولت درس گرفته و بیخودو بیجهت به این آن حمله نکند که باید در پیشگاه خداوند منان همه ما جوابگو باشیم. درود.............. (80037)
 
عليرضا
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۴:۳۲:۴۱
شهامت پذيزش اشتباه و حفظ ابروي مومن واقعا از بنيادي ترين اصول اسلامي است .از اقاي دكتر توكلي از اين بابت ممنون . انشا الله كار ايشان به فرهنگ بدل شود.البته از ادم سرد وگرم كشيدهاي مثل اقاي دكتر توكلي انتظار مي رود در ورود به به مسائل گوناگون كه منابع معتبر خبري ندارند معتدل تر وارد شوند . انسان خدا ترس قطعا در حد مقبولي معتدل ومحتاط است . به اميد رفتارها و اعترافات بالغانه بيشتر از ايشان.
ضمنا از دوستاني كه به جاي تمجيد از يك حركت اخلاقي نادر در جامعه ما به ان انك سياسي و انتخاباتي زده اند ، گله مندم .بخدا از سياست زدگي خفه شديم ، كجاست يك جو صفاي اخلاقي (80039)
 
زارعیان
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۵:۴۳:۵۶
دکتر توکلی را از زمانی که کاندیدای ریاست جمهوری بود می شناسم اما عملکرد ایشان را در این چند هفته نشان از شجاعت و سعه صدر و بی اعتنایی به دنیا می دانم . شاید ایشان پس از مدتها کار در عالم سیاست به پختگی مناسبی رسیده اند که آرزوی هر ایرانی مسلمان و میانه روی هست. رویکرد دین مدارانه و \"اخلاقی\" ایشان را به فال نیک می گیریم و امیدوارم سایر مسئولین که در سمت های خیلی بالاتر از ایشان عملکرد های به مراتب بسیار پر اشتباه دارند به خود بیایند . والعاقبه للمتقین (80060)
 
mohammad
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۶:۳۳:۳۹
با عرض سلام و ادب
از آقای توکلی خواهشمندیم که یک رویکرد مشخص و عاقلانه نسبت به مسائل جامعه داشته باشند و با هیاهوی جنجالی خود را _که از نیروهای خوب انقلاب هستند_ خسته نکنند (80074)
 
نوربخش
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۷:۰۰:۰۹
استاد ارجمندم ، جناب آقای دکتر توکلی، پس از اطلاع از نامه شما در کسب حلالیت از اقای موسوی حقیقتا چشمانم پر از اشک شد. و آن به دو دلیل بود . اول از شوق شناخت عمیقی که نسبت به جنابعالی داشته و دارم و مطمئن شدم که برای رضای خدا میگوئید و قلم میزنید و ابائی ندارید که بگوئید خطا کرده اید. دوم از حسرت فقدان این شجاعت د رنسئولین ما که حاضر نیستند سر سوزنی خطا و قصور خود را بپذیرند و هر آنچه خطا و کمی و کاستی است یا آن را از ناحیه این مردم شریف میدانند ! و یا آنرا به گردن مدیران سابق و اسبق میاندازندو در یک کلام فاقد تقوای سیاسی هستند. سرور گرامی، چندی پیش هم برایتان نوشتم که صلاح ملت را فدای مصلحت اندیشی نکنیم. این نامه شما مرا امیدوار کرد که همچون شمائی همچنان بر آرمانهای اصیل خود پافشاری دارید و مصلحلت اسلام و این ملت نجیب مقدم بر هر جناح گرائی است. از خداوند سلامت، سعادت، عاقبت بخیری و بقاء بر اصول ناب الهی را آرزوندم (80080)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۷:۱۹:۱۹
اگر روزی برسد که ما قانون را مد نظر قراردهیم وبه مثابه هیئت وارعمل نکنیم این مسائل پیش نمی آید
هر چند ما مسلمان هستیم وبرای آبروی مومن احترام قائل هستیم اما عذر خواهی یا حلالیت خواهی بعد از این دادگاهی ها وجنجال رسانه ای انجام شده فکر نمی کنم آبروی رفته را باز گرداند.
به امید روزی که ما قوانین نوشته را در عمل ببینیم . (80086)
 
محمد كاشاني
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۷:۴۷:۳۵
سياستمداران خارجي خواهند گفت چه پارامتر خوبي به نام حلاليت مسلمانان دارند كه انسان را له مي كنند بعد با ماله حلاليت جبران مي كنند (80098)
 
مصلح الدين مصلح
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۷:۵۱:۲۶
آفرين بر شجاعت و ايثار و جوانمردي توكلي چه زيباست مردان شجاع ديگر مانند رييس جمهور محبوب و گرانقدرمان هم چنين كنند تا واژه زيباي حلاليت جاودانه شود (80099)
 
مصلحين
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۷:۵۴:۱۲
توكلي مرحبا يا اخي؛
صادقانه گفتي ، باشد تا رييس جمهور هم صادقانه اعلام كنند استغفرالله (80101)
 
علي اكبر مصلح
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۸:۰۴:۲۲
آفرين بر سيد موسويان براستي كه اين همه صبر وشكيبايي را از اجداد صبورش پيامبر اعظم و امامان علي و حسن و حسين عليهم السلام دارد بنده بودم هزار كفن پوسانده بودم (80104)
 
دكتر مصطفي مصلح
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۸:۰۶:۳۹
بياييد همه با هم از موسويان حلاليت بطلبيم و به هر نحو شده از اين سيد اولاد پيامبر (ص) دلجويي و قدرداني كنيم (80105)
 
صادق
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۸:۲۵:۳۲
بیانیه اقای توکلی این امید را در دلم زنده کرد که هنوز مردانگی
نمرده است
ای کاش برایم در این شهر دور (گناباد)میسر بود تا بوسه ای
به نشانه ی تقدیر برپیشانی ایشان بنشانم (80110)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۹:۳۵:۴۸
ریختن آبروی اولاد پیامبر آقای دکتر کار صحیحی نیست ! هرچه باشد شما که حاکم شرع نیستید! تازه حاکم شرع هم حق چنین کاری ندارد! بفرض که ایشان شما را بخشیدند آبروی ریخته شده را چکار می کنید ! کسانی که خبرشما را دیده بودند ولی الان از حلالیت شما خبر ندارند چکار میکنید ؟ به نظر بنده یا آدم نباید وارد سیاست شود یا اگرشد باید فاتحه آخرت را خواند چون کار خدا خیلی دقیق است و با این صحبتهایی که آقایان می کنند و میگویند اگه طرف راضی شد تمام مسائل حل است فرق دارد و توجه به این صحبتها بدون توجه به قرآن شرک است یعنی برای قضاوت الهی شریک قائل شدن و بس! به امیداینکه در این ماه روحانی خدا از سر تقصیراتمان بگذرد.آمین (80114)
 
محمد احمدی
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۲۰:۳۵:۵۴
همانگونه که آقای توکلی در نامه خود آورده اند ایشان کماکان از مواضع دست اندرکاران سابق شورای امنیت ملی نه تنها برائت جسته اند بلکه به صراحت از سیاستهای آن شورا کماکان انتقاد دارند. حال می ماند اتهامات شخصی آقای موسویان که در مرجع قضایی صالح محکومیت ایشان در مواردی به اثبات رسیده است. در اینجا ظاهرا آقای توکلی خود را با قاضی دادگاه تجدیدنظر اشتباه گرفته اند و حکم به تبرئه (حلالیت) ایشان داده است. به نظر می رسد ایشان باید این بار از واژه مقدس حلالیت ، حلالیت بطلبند چرا که این حلالیت در جایی مصداق دارد که شخص از اتهامات خود تبرئه شده باشد. در ثانی اگر آقای توکلی اعتقاد به بی گناهی موسویان دارد میتوانستند بدون اینکه این حلالیت را سیاسی کنند به طور خصوصی از ایشان حلالیت بخواهند. (80125)
 
رایزام
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۲۰:۴۹:۴۳
با بیشتر دیدگاههای شما خصوصا طرح تثبیت قیمتها مخالفم اما از جوانمردی شما و نشان دادن جلوه ای از اسلام ناب محمدی لذت بردم و صمیمانه از شما قدردانی میکنم (80127)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۷:۱۵:۵۷
توصيه ميكنم براي يك بار هم شده ماده 3 قانون برنامه چهارمتوسعه را بخوانيد ، انشالله متوجه ميشويد كه طرحي بنام تثبيت قيمت ها نبوده بلكه تكليفي حداكثر يك ساله براي دولت بوده كه دولت به آن عمل نكرده است (80233)
 
علی
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۲۲:۵۷:۲۴
کار آقای توکلی بسيار پسنديده است. اين حرف سياسي نيست. من نمي فهمم اين حلاليت طلبي چه نفعي برای آقاي توکلی داره که بعضيا ميگن کار سياسي بوده؟
به عقيده من افرادي که حلاليت طلبي آقاي توکلی را سياسی مي دانند، خود سياسي قضاوت مي کنند. و ظاهرا قائل به اين تفکرند که چون مثلا موسويان نزديک به اصلاح طلبان است، هر تهمتي به او بزنيم نه تنها گناه ندارد بلکه صواب دارد. دوستان بترسيد از تهمت ناروا.

توکلی نشان داد که يک اصولگراي واقعي است. (80142)
 
محمد تقی
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۲۳:۵۵:۳۳
شجاعت شما قابل تحسین است
ولی خوب فکر می‌کنم اگر کارنامه مجلس و همچنین دولت را بررسی کنید موارد حلالیت زیاد دیگری را نیز باید پیدا کنید تا در پیشگاه ملت شرمنده نباشید.
آنهمه حمله‌های ناجوانمردانه به دولت خاتمی را یادمان نرفته و سکوت در برابر اعمالی به مراتب بدتر و زشت تر از اشتباهات یا خطاهای دولت قبل که فقط چون در این دولت بوده صدای شما و دوستانتان در نیامده
مجلسهایی که هیچ خاصیتی نداشتند و همیشه هنگام کارهای غلط دولت اولش سر و صدا و کردند و بعد ناگهان ساکت شدند و ...
یادآوری که نمی‌خواهد؟
بودجه ها، برداشتهای ارزی، رای اعتماد، استیضاح های مضحک... (80156)
 
سید
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۰:۳۶:۴۳

جناب توکلی
با سلام

البته برخي فرازها و عناويني كه جنابعالي در نامه تان اشاره داشتيد - كه الف قبلا آنها را منتشر نموده - صحيح نيست و في الواقع خالي از واقعيت است وليكن بخش عمده اتهامات كه - كه صرفا در مورد يك نامه سري يا فقط در مورد سفارت انگليس نيست- صد در صد روا است.
جريان تبرئه (يا محكوميت صوري) نيز جاي بحث خود را دارد كه راه براي مطالعه آن (حداقل براي شما) بسته نيست

معذلك كافي است به سئوال هاي زير پاسخ دهيد:

1) آيا مكالمات و مراودات ايشان با سفارتهاي مطرح و افراد مشخص كه فقط ترجمه قسمتهاي اتهامي آن از سوي مقامات امنيتي بالغ بر چندين جلد است را آيا خوانده ايد يا نه؟

2) آيا ميدانيد در زمان بررسي پرونده چه كساني با (خصوصا قاضي اول) مراوده ، مكالمه و ×ملاقات× داشته اند؟

3)آيا براي شما كه مسئوليت و دسترسي امنيتي تان به مراتب (در خصوص مركز پژوهش ها) از موسويان نسبت به شوراي عالي امنيت ملي ×××كمتر××× است، ديدار، نامه نگاري مخفيانه ، مكالمات حاوي اطلاعات مشخص و ×××از قبل خواسته شده توسط حريف××× جز جاسوسي است؟
---
كساني كه از پرونده مطلع هستند خون دل ميخورند بر روابط سياسي حاكم بر پرونده و حالا بر طلب غفران اين عزيز اقتصاد دان كم اطلاع از مسائل امنيتي، ....لااقل به تحقيقتان ادامه دهيد...
والسلام (80164)
 
متحدی
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۱:۱۱:۵۱
خدایا تو خود میدانی که چه آبروهایی را با تصورات، نادانی و یا سخت گیری بیجا از مردم ریختیم که نمیتوانیم از آنها عذ ر خواهی کنیم . حتی نام آنها یادمان نیست. خدایا در آخرت چه کنیم. این اولین بار است که مری سیاسی پیدا شد و عذر خواهی کرد. من نیز بعد از مدتها بوی مسلمانی را شنیدم. خدایا در این ماه مبارک به این اشکهایی که از گناهان به حق الناس کرده ایم ما را دوباره به اسلم برگردان اسلامی که به جای کینه وخودخواهی در آن خیر خواهی وگذشت انسانها باشد. (80081)
 
حسن مستعار
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۱:۱۳:۰۲
من هم یکی از دوستان زمان شیراز هستم که آخرین بار شما
را در دانشکده مهندسی شیراز در حال سخنرانی دیدم و نزذبک
38سال است که از نزدیک زیارتتان نکرده ام.من هم مانند شما خیلی از دست ساواک زجر کشیدم و اوایل خیلی خوشحال
بودم که شما وآقایان "ح.ع."و"ا.ج"و....وارذ سیاست شدید.اگرچه
در سالهای اخیر خیلی از شما وهم فکرانتان زجر کشیدم ولی
با این عذرخواهی از موسوی دانستم که هنوز مرد هستید ولی هنوز نفهمیده اید که بعضی ها خیلی نامردند و شما را با خود .. (80083)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۸:۱۲:۰۳
شجاعت آقای دکتر توکلی قابل ستایش است (80256)
 
پلنگ
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۹:۳۶:۵۲
شجاعت ؟ شرم نمي كنيد ؟ اين وسط تنها بي آبرو كردن دولت بوده كه به فضل همه آنها در آينده اي نزديك بي ابرو خواهند شد (80320)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۰:۱۵:۵۵
تفاوت مهم آقای توکلی و دیگر سیاسیون در این است که وقتی اشتباهی انجام می دهد برای جبران آن تلاش می کند و غیر از خدا از هیج کس نمی ترسد (80347)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۰:۴۸:۲۳
با درود بر آقای توکلی


از اینکه معذرت خواهی کردی چه بیغرض و چه با غرض بزرگواری خود را نشان دادی امید است تا بقیه افراد که در ریختن آبروی موسویان سنگ تمام گذاشتند حداقل بخاطر قیامت خود از این سید جلیل دلجویی کنند گرچه آب رفته به جوی بر نمیگردد. و اگر آین امر در آمریکا اتفاق می افتاد حالا آقای موسویان با فراغ بال و بدون دغدغه با شکایت در دادگاه صالح میلیونها دلار غرامت میگرفتند تا کسی بیجهت اراده نکند به خاطر مسایل جناحی حزبی و یا شخصی آبروی کسی را ببرد. و آب هم از آب تکان نخورد. که البته این هم از عدم استقلال دستگاه قضا از دولت است . کاش قضات ما دلیری قضات پاکستان را داشتند.... (80367)
 
میرزا قلی خان
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۰:۵۰:۴۳
با سلام
نمیدانم آقای توکلی با چه نیتی دست به چنین کاری زده ولی سوال مهم آنست که چرا ایشان اکنون و در حالی که دولت محترم در مساله هسته ای به اتقان و استحکام خوبی رسیده و از طرفی ایام انتخابات نزدیک شده و بر اساس گفته کارشناسان امر دوباره ائتلافی شبیه انچه در تیر 84 اتفاق افتاد اکنون نیز در حال اتفاق است . امیدوارم آقای توکلی بداند سنگ چه کسانی را بر سینه میزند ! (80368)
 
انتشاری
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۱:۲۱:۴۷
با سلام

آقای توکلی با این عذر خواهی و بخشش به دیگران میفهماند که همه در هر شغل و رذه مدیریتی اگر کار و برداشت اشتباهی انجام دادند باید از شخص یا اگر به ملتی توهین شده از ملت عذر خواهی شود .
این میشه حداقل اخلاق سیاسی چرا این همه بحثهای متفاوت میکنیم
با دیگر مسولان هم یاد بگیرند ( حداقل کار که میشه کرد). (80380)
 
امین
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۱:۳۷:۱۰
آقای توکلی ، این حرکت شما قابل تحسین است ولی در نظر داشته باشید همیشه موج اول خبر مثل سونامی است و اظهار پشیمانی از آن انعکاس ندارد. آقای موسویان را در تلویزیون متهم کردند.آیا این عمل آقای توکلی در تلویزیون بازتاب داشت؟ (80386)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۴:۱۲:۰۲
این کار آقای توکلی اگر سیاسی هم باشد بسیار شایسته و قابل احترام است . در این مملکت همه باید برای برائت خود دلیل بیاورند . اصل برائت نیست .
آقای موسویان هم به همین دلیل مورد اتهام هستند .
یکی نیست به کسانی که به این راحتی به مردم تهمت می زند بگوید دنیا مانند جلی است که هر روز بر دوش یکی است . از خدا بترسید و به او پناه ببرید .
در اسلام می گویند دیده را نادیده کن - نادیده را هرگز نگو.
ولی متاسفانه در این سالها شاهد تهمتهای زیادی به این و ان هستیم .
خدا عاقبت ایران و ایرانیها را به خیر کند. (80479)
 
یک مدیر دل شکسته دیگر
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۴:۲۴:۳۱
با سلام
راستش را بخواهید به خیلی از مدیران این مملکت عین اب خوردن تهمت و ناروا زده شده است که از شماره خارج است.
ولی واقعا این کار دکتر توکلی اگر سیاسی معنا نشود چه نتیجه دیگری خواهد داشت؟ تاملی در بیانیه دولت بکنید و ببینید؟
به جای بیانیه در دلجویی از اقای موسویان و سایر مدیران این مملکت که سرنوشتی اینچنینی داشته اند دکتر توکلی را متهم به چاپلوسی نموده است. واقعا ایا اهداف و ارمانهای انقلاب این بوده که مردم در فقر و فحشا غوطه ور باشند و در این فضای مسموم خالی از اعتماد و الگوی شخصیتی همه در حال ماهی گرفتن از اب گل الود؟ (80485)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۸:۳۲:۰۳
سلام
ماه رمضونتون مبارك
با اينكه از خط و ربط آقاي توكلي دل ناخوشم
ولي شهامت ايشسن را تحسين مي نمايم
طوبي له و حسن ماب (80580)
 
عمو
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۹:۲۹:۳۹
ایا اگر آقای توکلی چند ماه زودتر و قبل ایراد اتهام و قبل از لزوم به حلال خواهی احساس اسلام پناهی پیدا می کردند و تحقیق می کردند بهتر نبود؟ که

ولا تقف ما لیس لک به علم ان سمع و البصر و الفواد کل اولئک کان عنه مسئولا

من به سهم خودم از درگاه خداوند توبه میکنم که از روی اشتباه و بعلت ظاهر مسلمانی ایشان دو بار در انتخابات مجلس به وی رای داده ام و بدینوسیله مسئولیت شرعی خود از بابت رای به ایشان لغو شده می دانم. (80586)
 
حسين
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۲۲:۴۸:۰۶
هميشه اثبات شده، اعتراف به اشتباه ،آدمها را کوچک نمي کند. اين هم يک دليل زنده ديگر.. (80625)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۰۹:۵۳:۰۹
آقاي دكتر توكلي منش بالاي انساني خود را بار ديگر نشان دادند انشاا... الگو باشد (80754)
 
كوروش
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۱۱:۰۰:۲۲
آقاي توكلي عزيز
شما وظيفه شرعي و انساني خودتون رو انجام داديد .
مابقي رو واگذار مي‌كنيم به خدا .
ضمناً اين جماعتي كه حرفهاي سخيف مي‌نويسند فقط يك چيز رو ثابت مي‌كنند، تا وقتي كه ..
تاريخ در مورد ما چه خواهد گفت ؟! (80700)
 
حميد - گرگان
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۲۲:۵۵:۴۵
همين قدر كه مردونگيشو نشون داد يه دنيا ارزش داره امشب ديدم نسبت به آقاي توكلي عوض شد .
همين قدر كه مثل خيلي از آقايون غرق تعصب هاي حزبي نشده بايد بهش تبريك گفت كاشكي هم جناح چپ و هم جناح راست گاهي وقتا خدا رو ناظر اعمال و گفتارشون بدونن (80961)
 
امير شجاع
۱۳۸۷-۰۶-۲۹ ۱۵:۵۱:۲۵
به نام خدا
جناب آقاي توكلي بهتر بود قبل از انتشار گزارش كمي بيشتر تحقيق مي كرديد . اما به خاطر شجاعت حضرت عالي در اعلام رسمي اشتباه خود و تقاضاي حلاليت بايد به شما اسنت گفت. خداوند همه ي ما را ببخشند (81164)
 
احمدعلی امجدیان سنقری
۱۳۸۷-۰۶-۳۰ ۰۹:۵۰:۳۷
باسلام اولا بعداز مردن سهراب داروی نوشدارو ......؟ مگر درکلام مبین اشاره نشده فبشر عبادالذین یستمون القول و.........ابتدا بایستی جناب توکلی برایش یقین حاصل میشد بعد موضوع را جدی میگرفت نه اینکه آبروی طرف رفته باشد بعد اظهار ندامت از جناب دکتر احمدی نژاد انصافا بایستی تشکر کرد که بیگدار به آب نزدوهمه جوانب را درنظر گرفت مطمئن باشید عزت وذلت دست خداوند است (81309)
 
۱۳۸۷-۰۶-۳۰ ۱۱:۱۰:۱۹
آقای احمد آقا توکلی,سلام علیکم.
اگر از نام الکی هم استفاده نمی کردم,باز هم مرا نمی شناختی چون حالا تو نماینده هستی ومن معلول خانه
نشین.چهل سال قبل من وتو در شیراز دانشجو بودیم
و بخاطر ایده آل هایمان روانه سرباز خانه شدیم.آن روزها
منفورترین شخص نزد ما شاه ملعون و منفورترین سازمان
ساواک بود.اگر می خواهی به خاطر رایی که به کردان دادی
وصدها اشتباه دیگر حلالت کنم,نزد... .در ضمن به آقای حداد
عاذل بفرمایید بهلول مشتی سلام رساند و گفت .. (81073)
 
مسعود
۱۳۸۷-۰۶-۳۰ ۱۲:۲۹:۰۹
نظر به اينكه ايراد اتهامات و محكوم كردن آقاي موسويان قطعا\" از روي تعمد بوده است و نه اتفاقي و از روي ناداني ، لذا استغفار از آن نيز دردي را دوا نمي كند بلكه قصاص لازم است . از طرف ديگر با توجه به طومار هاي تبريك به نامبرده به نظر مي رسد كه استغفار نيز سياسي بوده است .
در هر صورت اين حق آقاي موسويان است كه پس از رفع اتهام، از ارباب جرايد بخواهد كه كتبا\" و به همان حجم نسبت به جبران و عذر خواهي اقدام نمايند در غير اينصورت تحت تعقيب قضائي قرار دهد .
لذا ما نه اتهامات را باور داريم - و نه رد اتهامات را - و نه استغفار جناب توكلي را . (81354)
 
۱۳۸۷-۰۶-۳۱ ۱۲:۰۱:۵۱
جناب آقاي توكلي
با سلام
اين حركت شما يك كار فرهنگي خوب در جامعه است باشد كه الگوي سايرين همفكران شما باشد واز آقاي خاتمي نيز حلاليت طلب كنند (81587)
 
حسن ابراهیمی لنجی
۱۳۸۷-۰۸-۱۸ ۱۴:۱۵:۵۶
سلام - آیا موسویان بی گناه است؟ اگر بی گناه است چرا علنی اعلام نمی کنند ؟ یعنی این همه اتهام الکی بوده ؟ الله اعلم - اگر تهمت بوده بارک الله به دکتر توکلی - ولی اگر حقیقت بوده خدا به زودی رسوا می کند - و مکرو مکر الله ان الله خیرالماکرین - (90756)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.