نظر منتشر شده
۵۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 31814
تعداد امضاهاي سوال از رييس‏جمهور به 76 رسيد
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۳۱
تعداد امضاهای طرح سوال از رییس‏جمهور به 76 امضاء رسید.

به گزارش "الف"، در حالیکه تعداد امضاهای سوال از رییس جمهور به 76 امضاء رسیده است، طراحان این سوال قصد دارند همچنان به جمع آوری امضا پرداخته و سوال از رییس‏جمهور را با تعداد امضای بیشتری تقدیم هیات رییسه کنند.

از سوی دیگر، درحالیکه نتیجه بررسی کارشناسی مرکز پژوهش‏های مجلس درباره ادغام میراث فرهنگی و گردشگی در وزارت ارشاد منتشر نشده است، تصویب يك فوريت طرح انتزاع سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از رياست جمهوري و الحاق آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي که با 146 رأي موافق به تصویب رسید، واکنش مجلس به بی‏تفاوتی رییس جمهور درقبال اعتراض مراجع تقلید، نمایندگان و اقشار دیگر مردم تلقی ‏می‏شود.

در همین حال، به دنبال فعالیت‏های دکتر علی مطهری در طرح سوال از رییس جمهور، در راهروهای مجلس شنیده شد، پیامک‏هایی به صورت گسترده ارسال شده است که با ذکر شماره تلفن دکتر علی مطهری، خواستار تماس و اعتراض به وی در این خصوص شده است.
 از سوی دیگر، تعدادی از نمایندگان مجلس نیز به طراحان سوال توصیه‏کرده اند که در دام طرح برخی نیافتند و سوال‏های جدی‏تری وجود دارد که باید در صورت طرح سوال پرسیده شود.  یادآور می‏شود، سه محور مطرح شده در این سوال در ارتباط با اظهارات آقای رحیم مشایی معاون رییس‏جمهور عبارتند از:

   1. دوستی با مردم اسراییل
   2. پایان دوران حاکمیت یک دین بر دنیا
   3. مسائل تفرقه افکنانه قومی و ضد امنیت ملی

نمایندگان در این سوال از رییس جمهور پرسیده‏اند که چرا علی‏رغم اعتراضات گسترده مراجع تقلید، نمایندگان مجلس، رسانه‏ها و اقشار مختلف به اظهارات آقای رحیم مشایی، در مقابل این اعتراضات سکوت کرده و حتی شائبه حمایت خود از این اظهارات را بوجود آورده است.

بنابر اصل 88 قانون اساسی، در هر مورد که حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور و یا هر یک از نمایندگان از وزیر مسوول، درباره یکی از وظایف آنان سوال کنند، رییس جمهور یا وزیر موظف است در مجلس حاضر شود و به سوال جواب دهد و این جواب نباید در مورد رییس جمهور بیش از یک ماه و در مورد  وزیر بیش از ده روز به تأخیر افتاد مگر با عذر موجه به تشخیص مجلس شورای اسلامی.
 

ايثارگران: سؤال از رييس‌جمهور ، سوزاندن فرصت‌ها
 
هاشم
۱۳۸۷-۰۶-۲۴ ۱۴:۵۱:۰۵
از نظر نمایندگان مردم مواردی مثل گرانی، قطع برق ، مدرک تقلبی وزیر کشور و بعضی های دیگر ، و ... اهمیت چندانی ندارد که در این سوال نیامده! (79460)
 
حسين
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۰۵:۵۸:۱۱
راي اعتماد به سه وزير و جمع آوري 82 امضاء براي استيضاح وزير نشان داد كه اينان هم مثل مورد قبلي به دنبال امتياز گيري هستند و انشاء الله سه ، چهار روز بعد همه امضاهايشان را پس ميگيرند مردم ديگه عادت كردند. (79598)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۲:۰۸:۱۱
واقعا شرم آور است كه نمايندگان مجلس, بازيچه شدن را به كار كردن براي ملت ترجيح ميدهند. اگر واقعا مرد ميدان هستند, بجاي انتقاد, كمي خلاقيت بخرج دهند و راه حل هاي اجرائي براي گراني, تورم و مسكن پيدا كنند. مطمئن باشيد كه ملت آنقدر هوش و درايت دارد كه فرق بين دوستي, دشمني, منافع شخصي, منافع حزبي, منافع ... و منافع ملي را تشخيص دهد. مگر شماها نبوديد كه وقتي دولت بودجه ساليانه را تحويلتان داد آنرا بنفع خودتان دستكاري كرديد؟ مگر شماها نبوديد كه وقتي دولت ميخواست مواد غذائي را با قيمت مناسب خريداري كند, چوب لاي چرخش گذاشتيد و تشريف برديد تعطيلات ؟ سر ملت را با اين سياه بازيها شيره نماليد, يك تكاني به جسم و روحتان بدهيد و منافع ملت را به منافع خودتان ترجيح بدهيد (79913)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۴ ۱۵:۳۳:۵۳
چرا باید مجلس وقت گرانبهای خودش را صرف امور غیر ضروری مثل پرسش از رئیس جمهور یا ادغام سازمان گردشگری و یا جدا کردن سازمان تربیت بدنی و ... کند؟ بهتر نیست موضوعات اساسی کشور مورد بحث قرار بگیرد؟ بهتر نیست به تنش دامن زده نشود؟ بهتر نیست با همدلی مشکلات بر طرف شود؟ نمایندگان در امور نه چندان ضروری زیادی وقت مجلس را تلف میکنند سئوال از رئیس جمهور هیچ دردی را دوا نمی کند مطمئن باشید! (79469)
 
مجيد
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۰۸:۴۱:۱۹
آقاي مشاعي حق دارد در كشوري كه مدعي دموكراسي است سخنراني كرده و نظر دهد حال چرا برخي كه كوچكترين زحمتي براي اين كشور و مردم نكشيده اند جريان باد را درست تشخيص داده و كاسه داغتر از آش شدند ،الله اعلم.ضعفهاي كلان و مشكلات مردم را با اين بحثها به انحراف نكشانيد.اگر انروي سكه روزي مشخص شود خيليها از شما منتقدان در اين كشور جايي نداريد. (80722)
 
مجيد
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۱۰:۵۲:۱۰
واقعا شرم آور است كه مجلس با اين همه ادعاي وفاداري و تعهد به مردم و دفاع از حقوق آنها يكبار از رئيس جمهور بطور جدي درخواست نمي كنند توضيح دهد كه چرا به شعارهاي انتخاباتي اش عمل نكرده ،هيچ . با وجود درامدهاي سرشار نفتي در سالهاي اخير چرا اوضاع اقتصادي مردم در اين حد افتضاح و تاسف بار است و اصلا" اين درامدها كه بايد صرف رفاه مردم شود صرف چه جاهايي و چه اموري مي شوند.نمايندگان عزيز با وعده وعيدهاي انتخاب شديد اما به حرفتان وفادار نبوديد و به مردم خيانت كرديد. در پيشگاه خداوند چگونه پاسخگو خواهيد بود؟ (80719)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۴ ۱۵:۳۹:۳۰
شما را به خون شهدا وروح بلند امام راحل قسم مي دهيم در سوال از آقاي احمدي نژا جدي عمل كنيد تا همه بدانند كه نمايندگان ملت اهل مسامحه وچشم پوششي از حق مسلم ملت ومراجع وآرمان هاي نظام نيستند واين عمل هم خواست تمام اصولگريان وخانواده شهدا وجانبازان است.
خداوند توفيق وعزت شما را بيشتر ودر پيشگاه امام عصر0عج)سربلند گرداند .انشائا..... (79472)
 
یک خبرنگار پارلمانی
۱۳۸۷-۰۶-۲۴ ۱۵:۵۴:۰۷
متاسفم که وقت پرهزینه مجلس صرف این کارهای بیهوده می‌شود، طرح‌هایی عجله‌ای و شتابزده که مبنای آن اغراض سیاسی است و نتیجه‌ای جز تنش‌آلود کردن فضا ندارد. ای کاش مجلس به وظایف اصلی خود هم کمی‌توجه می‌کرد. (79479)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۴ ۱۵:۵۵:۲۰
الحمداله که موضوع و معضل مهم تر از مورد اقای مشایی در کشور موجود نیست. (79480)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۴ ۱۵:۵۹:۳۱
اميدوارم از حركت مجلس به سرنوشت طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش دچار نشود. با اينكه بنده اعتقاد دارم بايد در خصوص مسائل مهمتري از رئيس جمهور سوال گردد. (79483)
 
علي
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۰۶:۰۱:۱۶
مطمئن باش كه همان طور خواهد شد. مگر اينكه نمايندگان فراموش نكرده باشند كه وكيل ملتند نه فرمانبردار بدون چون و چراي دولت ؟ (79599)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۶:۱۳:۵۵
koja dedied ke vakil doolat az raeis doolat soal konad ;;;;;;anham ein doolat` (79813)
 
شیراز
۱۳۸۷-۰۶-۲۴ ۱۶:۰۱:۳۱
در کارهای رئیس جمهور متاسفانه مدتی است که یک لجاجتی در مورد کارهای اشتباهی که انجام می دهند مشاهده می شود مانند معرفی کردان ، برخورد با رحیم مشایی ، عدم همکاری با شهردار تهران ، تخلف از قوانین به تصویب رسیده مجلس و ... امید است که رئیس جمهور اشتباهات خود را بپذیرند و جبران کنند (79477)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۸:۲۲:۱۲
روش لجاجت آقاي رئيس جمهور مدتي نيست كه مشاهده ميشود ، ايشان از ابتداي شروع كارشان ، لجاجت اصل سياستشان بوده ، شما يك مورد مثال بزنيد كه ايشان توصيه ديگران را (آنهايي كه در دايره ايشان نيستند ، از آنهايي كه در دايره ايشان هستند خبري نيست ) پذيرفته اند . روحيه آقاي احمدي نژاد بسيار خودخواهانه است و متاسفانه همه را دشمن خودش ميشمارد (79939)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۴ ۱۶:۲۴:۱۱
به نظر من بی تفاوتی احمدی نژاد به واکنشهای همگانی به مشایی دلیل دارد، شما فکر کنید که بخواهد مشایی را توبیخ کند و یا برکنار کند در این صورت دوباره یک هجمه بین المللی علیه ایران ایجاد میشود و اگر خدای نکرده تایید کند هم توی ایران به او حمله میشود.
به نظر من اظهارات مشایی با هماهنگی و برای محک زدن افکار عمومی و در عین حال کمی ملایم تر کردن گفتمان احمدی نژاد در سطح بین المللی بوده تا تاثیر آن جمله نسنجیده اش درباره اسراییل کم شود. (79496)
 
علی
۱۳۸۷-۰۶-۲۴ ۱۷:۴۴:۲۲
مجلس هشتمو سئوال از ریس جمهور اصولگرا ؟ حتما جدی نمی گید
=======================================
بهر حال با این سئول های نیمچه سطحی اونم وقتی مردم مشکلات مهمتری دارن بهتره مجلس در مورد سئوال از رییس جمهور ناکام بمونه
======================================= (79511)
 
مهدی سالک
۱۳۸۷-۰۶-۲۴ ۱۷:۴۵:۰۳
به احتمال قریب به یقین عاقبت سوال از رییس جمهور به عاقبت استیضاح وزیر آموزش و پرورش منتهی خواهد شد. (79513)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۴ ۱۸:۲۷:۵۱
به نظر من گفتن این جنلات از قول مشائی یه سیاست از پیش تعیین شدس
اون حملات سنگینی که احمدی نژاد نسبت به اسرائیل انجام داد که با واکنشهای بین المللی روبرو شد باید یه جوری تصحیح میشد دیگه
اگه یادتون باشه مشائی اول گفت حرفای من تحریف شده و من این حرفها رو نزدم
اما یه ملاقات با احمدی نژاد داشت و بعد از اون 1000 بار روی حرفش ایستادگی کرد (79519)
 
ایرانی
۱۳۸۷-۰۶-۲۴ ۲۰:۰۵:۱۰
من شرط می بندم که نهایتا این سوال مطرح نمی شود. (79527)
 
پورگلستاني
۱۳۸۷-۰۶-۲۴ ۲۰:۳۷:۲۳
اولا : به دوستاني كه جنجال آقاي مشايي و بيتفاوتي اقاي رييس جمهور را مهم نمي پندارند عرض كنم كه _ زهي خيال باطل _ چون اين موضوع بر خلاف ظاهر ساده بسيار خطير است از چند لحاظ:

1_مواظع بحث بر انگيز و بودار آقاي مشايي كه به زحمت و اغماض فراوان ميتوان انها را نا مر بوط با هم بر شمرد :

دوستي با مردم اسراييل
پايان دوران حاکميت يک دين بر دنيا
مسائل تفرقه افکنانه قومي و ضد امنيت ملي


اهميت اين سخنان به عنوان مواضع معاون رييس جمهور معروف به مكتبي و انقلابي بسيار تامل بر انگيز است . دو ستان با اندكي تامل در تاريخ انقلاب اسلامي ومسير جريان انقلاب
مخصوصا _ گفتار واهداف حضرت امام _ در مي يابند كه هر كدام از سر عنوان هاي ياد شده از مهمترين دغدغه ها ي حضرت امام به عنوان طراح انقلاب اسلامي ايران بوده است كه از همان اغاز نهضت با اين شعارها ( غاصب بودن اسراييلي ها _ معرفي اسلام به عنوان دين كامل _ وحدت تمام قوميتهاي ايران ) پا به عرصه مبارزه با طاغوت نهادند.


2_عدم پا سخگويي رياست جمهوري در اين موضوع امنيتي ( البته با اندكي واقع بيني ) قابل تامل و بسيار عجيب است . رييس جمهوري كه تا قبل از ان بسيار اسان و بدون هيچ توجيهي مسييولان و حتي وزرا را بركنار ميكرد ._ به ياد بياوريد عزل نابهنگام و مكتوم اقاي پور محمدي ( كه هنوز هم از موفقيت ايشان در وزارت كشور سخن در ميان است ) و نيزاقاي لاريجاني را_


3_بي پاسخ ماندن و بي اعتنايي نسبت به اعتراض به حق مراجع تقليد از ديگر نقاط ابهام اين غا يله است . راهنمايي دلسوزانه و به دور از غرض آيات عظام _ آيت الله مكارم شيرازي و آيت الله نوري همداني _ نه تنها با بي اعتنايي به ايشان كه با جسارت و توهين و سرزنش انها توسط منصوبين به دولت همراه شد .( از آن جهت منصوب به دولت گفتم كه تا كنون هيچ موضع رسمي دال بر تبري دولت از جسارات وارده بر مراجع اتخاذ نشده است )


4_ جناب اقاي رييس جمهور نه تنها اقاي مشايي را مورد عتاب و يا خطاب قرار نداده اند كه به طور تلويحي و غير مستقيم ايشان را حمايت بيش از پيش نيز نموده اند. در اين مورد ميتوان به همراهي و مجاورتهاي مشايي با رييس جمهور درمسافرتها ي مهم وتاثير گذار منطقه اي همچون اجلاس سران شانگهاي _ در سمت راست خود_و صحنه هاي ديگري اشاره كرد .


توجه متفكرانه و بدور از تعصبات احساسي همراه با اندكي انصاف درجه اهميت موضوع را مشخص خواهد كرد.




ثانيا : رسالت قانون گذاري مجلس و قانون گزاري دولت ايجاب ميكند كه نهادي نيز در اين ميان قانون پايي كند . اين نهاد همان مجلس ومجلسيون هستند كه علاوه بر وظيفه قانون گذاري بايد بر اجراي قانون توسط دولت نيز نظارت مداوم داشته باشند.

همين جاست كه پاسخگويي رياست جمهوري در قبال مواضع و سخنان مسيول بلند پايه اي در حد معاون خود توجيه ميشود .

واقعا بايد به مجلسيون در قبال چنين موضع به دور از تعصب افرين گفت.زيرا بي توجهي به چنين مواردي جنبه تشريفاتي بودن مجلس را تقويت ميكند.



( لطفا نظر بديد ) (79532)
 
بنده خدا
۱۳۸۷-۰۶-۲۴ ۲۱:۰۷:۲۸
علی (ع) مورد سوال واقع شد . به شکایتی در مقابل قاضی ایستاد ، بی مهری و خلف وعده دید و و و . . .
خیلی غریب است که مقامات ما جایگاهی دارند که گویی سوال نماینده ملت از آنان ، موجب به هم خوردن زمین و زمان می شود و عالم دگرگون !؟ (79537)
 
pk
۱۳۸۷-۰۶-۲۴ ۲۲:۲۸:۲۰
What is important is that the President answers the MP\'s question. Yes; the questions are trivial compared to inflation, homelessness, factory closures, unemployment and Mr Kordan\'s educational credentials and \"possible\" kickbacks for oil and gas. One day perhaps there will be an investigation into the why\'s. But for the time being well done MP\'s. (79547)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۴ ۲۳:۳۸:۲۲
سوال از ردیس جمهور یه بازی سیاسیه که هزینه سنگینی به ملت ما تحمیل میکنه .. اول اینکه وضعیت دولت رو در افکار غرب متزلزل نشون میده و فشار اونها رو افزایش میده ..
دوم اینکه پاسخ رئیس جمهور اگر همراهی با مشایی باشه رئیس جمهور رو تحت فشار قرار میده و اگه خلاف گفته های مشایی باشه غرب و اسرائیل برداشت تبلیغاتی خودش رو میکنه و ایران رو کشوری خواهان نسل کشی نشون میدن ..
متاسفم برای سوال کنندگانی که اندکی به نتیجه عمل خود نمی اندیشند . (79567)
 
سعید تکبیری
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۰۰:۲۲:۵۴
آیا واقعا مشکل مشایی است.مردم هزاران مشکل دیگر دارند که باید به آنان رسیدگی شود.حالا خدا کند صحبت آقای باهنر به حقیقت بپوندد(مجلس با کسی شوخی ندارد)مانند استیضاح وزیر آموزش و پرورش نشود تا یک بار هم که شده رئیس جمهور یک تلنگری از جانب مجلس بخورد.....حالا تا بعد ببینیم چه میشود (79581)
 
احمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۰۰:۳۴:۵۳
اقاي احمدي نژاد بايد بدانند از سوي چه كساني انتخاب شدن لذا بايد به منشور انتخاباتي خود مقيد باشند.ايشان بايد جوابگو ترين فرد در كشور باشد .ساختار قدرت در نظام جوري است كه يك فرد نمي تواند نظرات وعقايد خود را به مردم ديكته كند (79582)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۰۱:۴۵:۱۳
شما را به خدا اینقدر بیخود و بیجهت موضوعات کوچک را بزرگ و موضوعات بزرگ را کوچک نکنید امروز باید مجلس بجای اعتراض به دعوت پله و جمع اوری امضا برای پرسش از رئیس جمهور و ... در مسائل مهمتری مثل طرح تحول و یا کمک به حل مناقشه وزارت رفاه و بانک مرکزی و... دخالت کند اما متاسفانه نماینده های محترم جسارتا دچار خاله زنک بازی های مزمن شده اند! (79587)
 
فقیر
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۰۷:۰۶:۳۲
هممین طور که بقیه دوستان عقیده دارند مسائل خیلی مهمتری هست که مجلس وظیفه دارد به آن بپردازد (مثل کنترل قطع برق، آب، تورم، نرخ بیکاری، مسکن، جلوگیری از فرار سرمایه و استعداد از مملکت، استیضاح وزیر مجرم به جعل مدرک و ... ).

اما چرا همه اینها رها شده و همه دو دستی به آقای مشایی چسبیده اند آن هم به خاطر یک اظهار نظر جزئی؟

شاید نمایندگان مجلس به لحاظ نداشتن صلاحیت تخصصی و علمی ناتوان از بررسی و گره گشایی از مشکلات اساسی مردم هستند و برای پر کردن اوقات خود در مجلس چاره ای جز طرح مسائلی مانند موضوع آقاس مشایی ندارند تا شاید بتوانند در سایه پرداختن به چنین مسائل پیش پا افتاده ای حضور بی فایده خود را در مجلس توجیه کنند. (79604)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۰۷:۱۸:۴۶
شما نمايندگان وظيقه سنگيني در قبال اين مردم داريد ادغام سازمان گردشگري به وزارت ارشاد چه دردي را از اين مردم دوا ميکند سئوال از رئيس جمهور در خصوص دوستي با مردم.....وظيفه شما شايد نباشد ؟ ولي گراني و تورم از وظيفه اصلي شماست انتخاب غلط بعضي از مديران در راس وزارت خانه اي يا اداره اي از وظايف شماست بحران اخلاقي که در جامه رواج پيدا کرده از وظايف شماست ترا بخدا به اين مسئل رسيدگي کنيد (79605)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۰۸:۰۰:۴۴
پرداختن به سؤوال از رييس جمهور با اين محتوا متاسفانه ماهيت رشد نيافته مجلس در تعيين درجه اهميت مسائل اساسي كشور را فاش مي كند. آيا مي توان به اين مجلس اميد چنداتي داشت؟! (79610)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۰۸:۲۷:۱۳
بیان وانتشار این گونه مطالب وموضوعات اگر حالت تبلیغی نداشته باشد وبه سرنوشت استیضاح وزیر آموزش وپرورش وبه قول سخنگوی محترم دولت به نعامل نیانجامد خوب است.ولی اگر قرار است در نیمه راه متوقف وراه بجایی نبرد بهتر است مطرح نگردد وبیش از این نزدیکی عملکرد مجلس هفتم وهشتم را نشات ندهد. (79620)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۰۹:۰۵:۲۸
این شجاعت را بین نمایندگان نمی بینیم ضمن اینکه مسائل مهمتری نیز هست که سوال بکنید (79626)
 
اکبر رفاهی
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۰۹:۰۹:۴۳
جمع آوری و طرح سوال از رئیس جمهور یک پیام آشکار دارد و آن اینکه اصولگرایان ، مرام و باورهای سیاسی خود را بعنوان یک جریان اصولگرایی بیشتر از شخص و فرد دوست دارند و اگر لازم باشد از فرد عبور می کنند . با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و وضعیت موجود جامعه ایران نسبت به دولت نهم ، اصولگرایان با احساس خطر نسبت به اتفاقی که ممکن است توسط مردم در انتخابات روی دهد به فکر افتاده اند که هم بنوعی به مردم این پیام را ارسال کنند که ما در اصل و اصول خود کوتاه نمی آییم و از سوی دیگر به رئیس جمهور سیگنالهایی ارسال سازند که رقبای بسیار جدی در بدنه اصولگرایی دارد که اگر لازم شد می تواند به راحتی از وی عبور کنند . (79628)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۰۹:۰۹:۴۸
پیشنهاد میشود اسامی امضاء کنندگان به طور مرتب منعکس شود تا نشود جریان استیضاح وزیر آموزش وپرورش که کی بود کی کی من نبودم ... (79629)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۰۹:۴۸:۱۸
چند تا سوال هم من داشتم گفتم اگه می شه آقایان پای 3 تا سوالشون جا بدن

1-دلایل گرانی ها
2-تکلیف اضافه حقوق سال 78 بازنشتگان بعد گذشت نیمی از سال
3- دلایل مخالفت با استیضا وزیر آموزش پرورش و اقتصاد
4- دلایل سکوت در مورد مدرک جعلی آقای کردان
5-سیاست های ضعیف خارجی و تحریم های 3 باره کشور
6-وضعیت تاسف بار مخابرات ، برق،گاز، راه ها ،اشتغال و (79563)
 
احمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۰۹:۵۱:۳۸

درود بر دکتر علی مطهری و امضائ کنندگان طرح سئوال از رئیس جمهور . شما با این اقدام شان مجلس را ارتقا دادید وثابت کردید که هرجا ارزش های اساسی انقلاب اسلامی به محاطره بیافتد ، شما فراتر از جناحی که به آن تعلق دارید عمل کرده . از کیان اسلام دفاع
می کنید.درود بر شما شجاعان شما راد مردان ملت قهرمان ایران (79569)
 
گل پسر
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۰:۱۰:۵۹
آقاي رييس جمهور اگر 5 سال ديگر هم به ظاهر سازي ادامه بدهند و ادعاي خدمت به مردم را بكنند فايده اي ندارد چون مجلسيان هم نمايندگان مردم هستند و عدم پاسخگويي به ايشان مانند عدم پاسخگويي به مردم است . از مجلسيان براي اتخاذ چنين تصميم شجاعانه اي تشكر ميكنيم. (79671)
 
یوسف
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۰:۲۵:۲۹
اگر واقعا قصد سوال از رئیس جمهور دارید خیلی از موارد دیگر هم می توان به این لیست افزود چون شما نمایندگان ملت ایرانید توقع ما این است که علاوه بر اینها مواردی که خسارتهای غیر قابل جبران به ملت زده را هم مطرح کنید. هر چند چشممان آب نمی خورد و در آخرین لحظه همه امضاها را پس می گیرند. (79683)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۱:۰۹:۴۱
اقاي مشايي نسبت فاميلي با اقاي رييس جمهور دارد وقتي رييس جمهور محظور اينچنيني دارد چكار بايد بكند؟ (79711)
 
آخیــــــــــــش
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۳:۰۷:۴۹
آفرین به نمایندگان واقعی مردم که برای فردای خود صندوق ذخیره نمی کنند. حتما سوالتان را به سرانجام برسانید.
بعد از سوال هم اگر آب از آب تکون خورد اسممو عوض میکنم. (79768)
 
بهناز
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۳:۵۱:۲۷
حقیقتا\" فکر می کنید که این سئوال به نتیجه برسد؟
من که فکر نمی کنم. وقتی که نمایندگان توان استیضاح یک وزیر را ندارند بسیار بعید می دانم که این اتفاق رخ دهد. (79782)
 
مجيد
۱۳۸۷-۰۶-۲۸ ۰۸:۴۷:۱۸
با جمله شما واقعا موافقم.شايد ما هم اگر بوديم بعد از اتنخاب توسط مردم بجاي زحمت دادن به خود و دفاع از آنا بفكر جبران هزينه هاي انتخاباتي ام در دوره قبل و برنامه ريزي براي دور بعد بودم.مگر اين رفاه مجلسي به كسي اجازه فهم مشكلات مردم و دردسر دادن به خود را مي دهد.نمايندگاه ما هيچ گونه تاثيري ندارند چون نمي خواهند به زحمت بيافتند. (80725)
 
ایران
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۵:۴۹:۳۳
کی جرات کرده سوال کنه؟

احمدی‏نژاد معجزه هزاره سوم، آخرین پیامبر بعد خاتم(ص)؟! و هاله نوره! کی می‏تونه بگه اون اشتباه کرده؟ شما نفهمیدین!

نماینده‏ها هم فقط فیلم بلتن! (79806)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۶:۴۱:۲۷
مرگزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد!
فکر کنم این نمایندگان مثل قضیه وزیر آموزش و پرورش که یهو 82 نماینده معلوم نشد چیچی شد ! به دنبال القا مشکلات حوزه انتخابیه و کسب امتیاز هستند مطططططططططططططمئنم ! اگه میگید نه پس سه چهار روز صبر! (79826)
 
حسین
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۶:۴۳:۱۸
راستی چگونه می شود نماینده را استیضاح کرد : برخی نمایندگان از برخی مدیران دستگاهها تقاضاهای خلاف قانون و یا ویژه دارند و بقول معروف سفارشی کار میکنند آیا قانون به این امور فکری نکرده ؟ (79827)
 
مهدی 313
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۱۷:۵۵:۱۶
من از کسانی هستم که در دور قبل به احمدی نژاد رای دادم وخود را اصولگرا می دانم .اما مسلما اهمیت اقایان مکارم ونوری همدانی برای من خیلی بیشتر از اهمیت احمدی نژاد هست .اگر ایشان مشایی را برکنار نکند (واین برکناری هم باید توسط خود احمدی نژاد انجام گیرد نه توسط مجلس یا وزیر ارشاد )من نمی دانم در دور بعد باید به که رای دهم .ایا یک اصولگرا را که بتواند عقایدم را ارضا کند پیدا می کنم ؟نمی دانم (79841)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۲۲:۰۴:۱۰
پافشاری رئیس جمهور محترم بر ابقای مشایی ، یک مساله مهم را تداعی می کند و آن اینکه:
با رفتن مشایی، کابینه 70 میلیونی که ریزش زیادی داشته ، از حد نصاب خواهد افتاد و کار به گرفتن رآی اعتماد مجدد از مجلس خواهد کشید. واین اتفاقی است که نباید بیافتد . (79872)
 
محمد پیام
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۰:۱۴:۵۰
سلام به نظر من حتما آقای رئیش جمهور باید به برخی سوالات و یا به گفته ی خودشون برخی شبهات پاسخگو باشد .
آخه این چه وضعیه هر کار خیر شری باید به مردم تحمیل بشه من که از این دولت راضیم و لی باید به برخی سوالات پاسخ گویی بشه مثل گرانی و تورم و قطع برق و قطع گاز در زمستان که پیش روی ماست و ...
ولی با این نماینده های بی خیالی که من میبینم این کار شدنی نیست . (79900)
 
فکور
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۱:۵۷:۱۸
از این مجلس دولتی استیضاح رییس دولت محال است. کافی است نگاهی به کارنامه مجلس بیندازید. ضمنا از حالا نمایندگانی که طرح استیضاح را امضا کرده اند فکری برای بعد از نمایندگی شان بکنند چون صلاحیت شان رد شده است، چه استیضاح مطرح شود و چه نشود. دقیقا همان بلایی که بر سر نمایندگان منتقد دولت در مجلس قبلی آمد (79912)
 
بنده خدا
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۳:۰۸:۳۷
خوشا به حال ما ملت که نمایندگان مان به این سرعت یک طرح را کارشناسی و تصویب می کنند.آدم یاد لجبازی های دوران کودکی خودش می افته.یعنی می شه حواس ما با این لج و لج بازی ها پرت بشه و گرونی و تورم رو فراموش کنیم تا این 8 -9 ماه هم بگذره.ماجرای خنده دار ترسوندن وزیر آموزش پرورش هنوز یادمونه.آی سرگرم شدیم و کلی هم خندیدیم.بعد هم آب از آب تکون نخورد.این یعنی هم سویی پنهان مجلس و دولت! (79917)
 
داريوش
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۳:۴۵:۱۹
بنام خدا

اين مثل يك بازي.
فكر مي كنم آقايان با طرح اين گونه مسائل و البته كش دادن آن مي خواهند توجه مردم را به اين مسئله گرم كنند تا مردم ديگر دست روي گراني- استيضا وزير- مدرك آقاي كردان و ... نگذارند.
وگر نه معذرت خواهي آقاي احمدي نژاد كه كار سختي نيست.

مسخره ست. (79920)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۸:۲۲:۴۸
واقعا ، سركار گذاشتن مردم هم هنر بزرگيست. (79940)
 
یک دلسوز
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۰۸:۴۴:۰۳
از قدیم گفته اند \"چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است\"
این ضرب المثل ناقض حرمت و جایگاه بالای مسجد نیست بلکه متذکر در توجه داشتن به درجات اهمیت موضوعات، در هنگام رسیدگی به آنها می باشد.
مسئله عدم رسمیت اسراییل و ظلم به مردم فلسطین بسیار مهم است اما آیا نمایندگان ما به مسائل بغرنج و حیاتی خانه خود (ایران عزیز و مردم مظلومش که با تمامی مشکلات همواره پایبند به اعتقاداتشان و عهد هایشان بوده اند) رسیدگی کرده اند که حال فوریت و موضوعیت مباحث مورد مجادله خود را بر سر مسئله مسجد (مسجد القصی و مردم ظلم دیده اش) گذاشته اند.
آیا اگر روزی قرار شود در برابر ظالم قد علم کنیم می توانیم به منابع انسانی (مردم عزیزمان) گشنه و نحیف تکیه کنیم و از آنها انتظار رشادت و صبر در برابر سختی ها داشته باشیم.
برادران عزیز، نمایندگان مردم در مجلس، شما ابتدا مسئول رسیدگی به نیاز های پایه ای مردم بر اساس هرم مازلو (غذا و مسکن) هستید و بعد مسئول رسیدگی به امور مهمه دیگر.
کاری کنید که در آن دنیا در اثر تصمیمات اشتباه مورد مؤاخذه قرار نگیرید
خداوند از حق خود می گذرد ولی از حق الناس خیر. (79946)
 
نادر
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۱:۳۲:۲۳
چه فايده. دولت يك نصف روز لابي مي كند و به چند تا نماينده وعده سر خرمن مي دهد و نماينده ها هم امضايشان را پس مي گيرند و باز هم مجلس ضايع مي شود.
دولت اثبات كرده است كه مجلس نه فقط در راس امور نيست بلكه يك جايي در ته امور است و مجلس هم خودش با عملكرد ضعيفش و نمايندگان سست رايش به اين امر دامن مي زند.
طرح سوال از رئيس جمهور مي رود بغل بقيه طرح هاي استيضاح مجلس هفتم و هشتم.
باز گلي به جمال مجلس ششم و پنجم كه نمايندگانش مرد بودند و پاي حرفشان مي ايستادند. (79982)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۳:۱۷:۲۱
be nazre man azadie bayan age bashe mishe ye nafar dar nezam bege ke ma ba mardome esrael moshkel nadarim hala malom mishe ke to iran azadie bayan nist ta mashai naghe eshtebah kardam vel kon nistan (80013)
 
علی
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۶:۱۵:۰۰
سوالهایی که در رابطه با آقای مشایی برای نماینده ها مطرح است واقعا شگفت انگیز است. یعنی آقایان واقعا مسائل مهمتر را نمیبینند؟
مدرک وزیر کشور را نمیبینند؟ تورم و گرانی را که پوست مردم را کنده نمیبینند؟ خواهش میکنم کمی عینکها را دستمال بکشید تا ایرادهای اصلی را بهتر ببینید. (80069)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۱۷:۲۶:۴۲
آيا راست گويي وصداقت جزو اصول نيست.آنهايي كه خود را اصول گرا مي نامند چگونه شخصي كه در مورد مدرك خود دروغ گفته است را به عنوان وزير معرفي كرده اند.آيا اگر شخصي ديگر اين چنين عمل كرده بود (حتي در مناصب كم اهميت) و سالها حقوق گرفته بود باوي اينگونه برخورد ميشد ؟ اينگونه است عدالت در دولتي كه خود را عدالت ورز مي داند .هركه قرارباشد چيزي بفهمد از اين نمونه خواهد فهميد .تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل (80087)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۷:۳۳:۲۰
با سلام و خسته نباشد

مردم بيشتر در انتظار پرسشهاي جدي تري از رئيس جمهور هستند و چه بسا آقاي مشايي از عنوان دوستي با مردم اسراييل منظوري غير از برداشت موجود داشته باشند
چرا آقايان نمايندگان به موضوعاتي مانند برداشتهاي بي رويه از صندوق ذخيره ارزي و يا بي برنامگي اقتصادي دولت نهم و صدها موضوعي كه در تعالي مملكت و مردم نقش دارند از رييس جمهور سوال نمي كنند و تنها با يك موضوع جنجال برانگيز كار را به بحثهاي بي فايده و جناحي مي كشند

آيا واقعا الان با داشتن مشكلات فراوان اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي تنها دلهره و دغدغه نمايندگان فقط دوستي و يا دشمني با مردم اسراييل است (80243)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۹:۰۸:۰۶
دوباره معلوم نيست قراره چه كار بزرگي تو مملكت انجام بشه كه مردم نبايد بفهمن واسه همين شروع كردن به يه سري كارا كه سر مردم گرم شه
همه چي كه تموم شه امضاها پس گرفته مشه
تازه بر فرض رئيس جمهورم اومد مجلس نه كه ايشون جواب ميدن
سؤال و با سؤال جواب مي ده (80300)
 
رحمتی
۱۳۸۷-۰۶-۳۰ ۰۹:۳۸:۵۲
باسلام
با توجه به صحبت های مقام معظم رهبری در مورد غلط بودن صحبتهای آفای مشایی ودر خواست ایشان برای ادامه ندادن این بحث آقای مطهری طراح اصلی سوال از رئیس جمهور سوال از رئیس جمهور رامنتفی دانست. (81307)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.