نظر منتشر شده
۳۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 31622
اوباما: ماتيک زدن به خوک آن را تغيير نمي‌‏دهد
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۱۳
سیاست خوک و ماتیک در انتخابات ایالات متحده؛
اوباما: ماتیک زدن به خوک آن را تغییر نمی‏دهد
 تفاوت سیاست در عصر مدرن و حملات سیاسی به سبک سنتی در چیست؟ ماتیک

به گزارش "الف" از واشینگتن‏پست و لوس‏آنجلس‏تایمز، اظهارات باراک اوباما مبنی بر اینکه ماتیک زدن به خوک آن را تغییر نمی‏دهد، باعث خشم جمهوری‏خواهان و به ویژه حامیان سارا پیلین شده است. بنابراین گزارش، اوباما در یک سخنرانی انتخاباتی در جمع هوادارانش، طی حملاتی کم‏سابقه به رقبای خود در حزب جمهوری‏خواه اظهار داشت: جان مک‏کین و سارا پالین نماینده "تغییر" در سیاست آمریکا نیستند. آنها فقط یک چیز را با عباراتی متفاوت تکرار می‏کنند.

اشاره اوباما به استفاده جمهوری‏خواهان از واژه تغییر که شعار انتخاباتی نامزد دموکرات‏هاست، برمی‏گردد. جمهوری‏خواهان در کنگره حزبی خود در هفته اخیر بارها اعلام کرده بودند که به دنبال تغییر در سیاست‏های واشینگتن هستند.

اوباما ادامه داد: "به خوک ماتیک بزنید، اما آن همچنان خوک است. یک ماهی کهنه را داخل پوششی که اسم 'تغییر' دارد بپیچید، اما آن همچنان پس از هشت سال [اشاره به هشت سال حاکمیت جمهوری خواهان] بوی تعفن می‏دهد."

گرچه اظهارات اوباما ایهام داشته و ممکن است اشاره به معرفی سارا پیلین نباشد، اما اکثر رسانه‏ها و هواداران دو جناح سیاسی آمریکا آن را انتقاد تند اوباما از سارا پیلین می‏دانند.

نطق اوبام باعث شد که تیم انتخاباتی مک کین یک کنفرانس تلفنی تشکیل داده و از اوباما بخواهد که به خاطر خوک خواندن پیلین از او عذرخواهی کند. تیم انتخاباتی اوباما هم در پاسخ اظهار داشت که خطاب اوباما به پیلین نبوده است، چرا که قبل از به کار بردن جملات خوک و ماتیک، اوباما درباره مک کین صحبت می‏کرده است.

این درحالی‏ست که بررسی نطق اوباما نشان می‏دهد که او پس از به کار بردن عبارات خوک و ماتیک به پیلین اشاره کرده و با خنده گفته بود: "نگاه کنید. او یک چهره جدید است. او در صحنه نبوده است. او پنج تا بچه دارد و من کلاهم را برای هر کسی که دنبال پنج تا بچه باشد برمی دارم. من دو تا بچه دارم و آنها همسرم را کاملا خسته کرده اند".

حامیان اوباما به این نکته اشاره می‏کنند که استفاده از عبارت خوک و ماتیک چیز جدیدی نیست و مک کین نیز قبلا خطاب به هیلاری کلینتون دموکرات همین جمله را بکار برده است.

سال گذشته در جریان انتقاد از سیاست‏های بخش بهداشت هیلاری کلینتون، جان مک‏کین با جملاتی ایهام آمیز گفته بود: "او نمایانگر برنامه‏های شکست خورده دهه 90 است. به خوک ماتیک بزنید، اما آن همچنان خوک است".
  
 
علی از تهران
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۰۸:۳۱:۵۵
خیلی سیاست جالب است که برای رسیدن به هدف به هر کاری دست میزنند (78788)
 
مهيار نادري
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۰۸:۴۵:۲۳
ماتيك زدن به خوك هيچ چيز را عوض نمي كند وليكن سياه كردن يك امپرياليست استثمارگر وحشي و بي ادب نيز از او يك منجي براي مردم آمريكا و طرفداران ايراني اش نمي سازد. (78792)
 
کامبیز ایرانی
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۰۸:۵۳:۱۴
هرچند در کشورهای غربی انتقادات بسیار تند و گاهی از نظر مردم شرق، بی ادبانه، در میان دولتمردان امری طبیعی است، اما این اظهارات اوباما دیگه خیلی سبک بود. شخصا احساس خوبی به او ندارم و مطمئنم او با ما نیست!

ولی انصافا همانقدر که یک سیاهپوست جوان با پیشینه خانوادگی مسلمان، توانسته یک رقیب بسیار جدی ریاست جمهوری امریکا شود، خود نمادی از دموکراسی در آنجاست.

اما یک چیز را خوبست یاد بگیریم؛ انتقادات تند و صریح و بی پرده، هیچوقت و در هیچ کجای دنیا باعث تضعیف نظام و به خطر افتادن امنیت ملی! نشده. (78794)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۱۴:۵۳:۴۲
به گمانم شما با بیوگرافی اوباما آشنا نیستید. او فرزند یک مسلمان مرتد شده* است و خود نیز به پیروی از مادرش یک مسیحی سکولار است. قبلاً در مورد اوباما و زندگی پدرش این مطلب در الف منتشر شده است که خوب است مطالعه کنید. اگر سلمان رشدی مسلمان است، پس ...
http://www.alef.ir/content/view/27430
اگر به سیاست‌های او نگاه کنید، در بعضی موارد بسیار افراطی‌تر از مک کین نشان داده، مثلاً گفته که اگر اسرائیل به ایران حمله کند، من اسرائیلی‌ها را درک می‌کنم!
معاون او، یک مدافع دوآتشه اسرائیل است و در یک مصاحبه با تلویزیون یهودیان آمریکا علناً گفته: «من صهیونیست هستم. برای صهیونیست بودن لازم نیست یهودی باشید».
http://www.shahirblog.com/detail.asp?id=506
متأسفانه بسیاری از ما عادت کرده‌ایم فقط به به و چه چه کنیم (مرغ همسایه غازه!)، بدون این‌که بدانیم جریان از چه قرار است! معنی انتقاد! صریح و بی‌پرده را هم فهمیدیم!

* پدر اوباما قبل از آمدن به آمریکا آته ایست (نامعتقد به خدا) شده بود. (78892)
 
اشكان
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۰۹:۱۱:۴۶
من برنامه هردو حزب را ديدم. انصافاً مك كين دو سه بار از اوباما با تمجيد ياد كرد ولي گفت كه تجربه ندارد. اين كه با اشاره دست پيلين را نشان داد وگفت خوك را ماتيك بزنيد يكي هست و از تعداد بچه هاي اوگفت واقعاً به بدترين شكل روي داد و فكركنم وجهه اوباما را خرابتر كند. اين خوشايند نيست. شايد يادش رفته كه اي بابا آنها مي توانند به تغيير دين پدر او واينكه عليرغم زن داشتن با يك امريكايي ازدواج كرده وزنش را رها كرده تا برود وزن يك اندونزيايي شود، گير دهند. فكر ميكردم حالا كه برو رويي ندارد لااقل ادب دارد. مثل اينكه آن را هم تعطيل كرد. هنوز حرفهاي ضدونقيضش در مورد كشور نازنينمان را به ياد داريم كه گفت ايران كوچك ! كوچك آن قيافه بي ريخت و انديشه ناصواب توست كه رفتي اسراييل و عرقچين يهودي سرت گذاشتي و درباره ما ايرانيان مزخرف گفتي،خودت را شيرين كردي.... (78797)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۱ ۰۸:۵۰:۵۷
shomache barnameyi az har 2 hezb didid? az shahrvandaye amricayi beporsid be andazeye ma irania lafe shenakhtane in ahzabo nemizanan. albatte che Obama che Mccain be donbale manafeye melliye amrica hastan va joz in ham nabayad entezar dasht. amma hame midunan ke teame Maccain be sheddat efrati taran va age Obama mige hamleye nezami ro dark mikonam una rasman migan ma khodemun hamle mikonim. Age in nazari ke shoma dadin yeki tu Amrica midad momken bud karesh be dadgah berese, in hame tohin be ghiafe ye nafar az taraf e ye mosalman vaghean zeshte. (79007)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۰۹:۲۹:۳۲
سلام

به نظر من خیلی بهتره که رقبا جوانمردانه و رودر رو بر هم همدیگر رو نقد کنند و بر هم بتازند تا علیه هم شب نامه پخش کنند و از پشت به هم خنجر بزنند! به نظر شما کدومش بهتره؟ (78800)
 
مرضیه ک....
۱۳۸۷-۰۶-۲۱ ۰۰:۴۴:۳۰
انصافا با شب نامه حال کردم!
اینجا ما انقد تخریبای بی در و پیکر داریم و از بس اجازه میدیم یکی بی اسم هی تکرار کنه در حالی که میدونیم اذهان به سمت کی بر میگرده(مثه لوله 6 اینچی داخل بیت المال) که با دست خودمون گور انقلاب و می کنیم.
باز لا اقل اونجوری طرف فرصت میکنه از خودش دفاع کنه.
ما انقد یه نفر و بزرگ می کنیم که دیگه نمی شه بهش انتقاد کرد وانتقاد خیانت میشه یا طرف و خورد می کنیم که دیگه همه کاراش بده و دیگه نمیشه ازش استفاده کرد!(مثلا کرباسچی) (78984)
 
مهرشاد قرباندوست
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۱۰:۰۴:۴۸
همه می دانیم که اصلی ترین فاکتور برای یک فعال موفق سیاسی، صبر سیاسی اوست و یک فعال سیاسی هر چند که از دین و وجدان بهره ای نبرده باشد، اما سعی می کند که عجولانه تصمیم نگیرد وهمه پل های پشت سر خود را خراب نکند.
در ایالات متحده، اما خراب کردن حریف انتخاباتی، یک اصل است و البته این اقدامات فراتر از انتقاد که گاهی اوقات به ستیزه جویی ختم می شود. پیش از این نیز طرفداران اوباما(که هرگز فکر نمی کنم با ما باشد) از جریان فساد اخلاقی دختر \"سارا پیلین\" برای خراب کردن حریفان، نهایت استفاده را بردند.
به راستی مردان آینده کاخ سفید که حتی از نقد منصفانه یکدیگر فرومانده اند و ادب سیاسی را زیرپا می گذارند، با کدامین معیار می خواهند الگویی برای جوانان و نوجوانان کشور خود را باشند؟ (78807)
 
احسان
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۱۰:۵۴:۵۰
مسااله ی این انتقاد ها را میتوان به مساله ی سینمای ایران ربط داد. در همه ی کشور ها هم انسان های خوب وجود دارد هم انسان های بد. در فیلم های ساخته شده در آمریکا و خیلی از کشور های دیگر خیلی از موارد پلیس یا انسان های مقام بالای کشور نقش آدم های شرور را بازی می کنند.ولی این فیلم ها به هیچ وجه نمایان گر دولت و کشور واقعی آمریکا یا کشورهای سازنده ی آن فیلم نیست. فقط فیلم است. و این نوع آزادی یکی از عوامل پیشرفت سینما در آن کشور ها است. در ایران اگر یک فیلم ساخته شود که در آن یک آدم شرور یا معتاد بازی کند، با انتقاد شدید مسئولان رسانه روبرو می شود. کار تا جای پیش می رود که انتقاد میکنند که چرا در فلان فیلم اعضای خانواده با هم با پرخاشگری صحبت می کنند. چرا در مراسم عزاداری یکی از اقوامشان میخندند. اگر همین طور ادامه پیدا کند احتمالا در آینده ای نچندان دور فقط افراد خاصی برای همه ی فیلم ها فیلم نامه بنویسند و آن را کارگردانی کنند. پس نظر فیلم نامه نویس چه می شود؟ مردم کشور ما هم همگی فرشته نیستند بعضی از آن ها اشکالاتی دارند. ولی این فیلم ها اصلا نشان دهنده ی مردم کشور ما نیست فقط فیلم است و باید در بعضی مسائل آن را آزاد گذاشت تا پیشرفت کند. (78821)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۱۴:۳۳:۴۰
سگ زرد برادر شغال است (78886)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۱۱:۳۶:۵۹
مشكل اين خوك وماتيك نيست كه در بعضي مناطق آمريكا اين يم ضرب المثل هست. گويا در يك فيلم يا شوي تلويزيوني بوده و هنوز در گفتگوهاي خودماني باقي مانده ، مثل اصطلاحات برره خودمان ...اما مشكل اينجاست كه او بلافاصله از تعداد بچه ها سخن گفت واين ظن را تشديد كرد كه با توجه به جذابيت چهره پيلين اين حرف را زده كه ميشود تا حدودي به جمهوري خواهان حق داد. آنها تا حالا به اوباما انگ نزدند. آنقدر كه كلينتون او را كوبيد اينها با او كاري نداشتند. اما اينكه به يك آدم 72 ساله با هر درجه از بدي يا خوبي ،صفت ماهي گنديده بدهد ديگه خيلي بي نزاكتي بود. (78827)
 
جواد
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۱۱:۵۲:۱۴
به نظزر مياد كه متاسفانه دمكرات ها بازنده انتخابات خواهند بود. اگر هيلاري كلينتون نامزد اصلي حزب دمكرات شده بود قطعا مك كين شكست مي خورد ولي اوباما بعيد است بتواند با جوسازي كه عليهش مي كنند به دليل بي تجربگي و سياه بودنش مك كين شكست بدهد. (78834)
 
سید محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۱۲:۰۱:۵۷
باور نمی کنم که اوباما خود مختار آمده باشد و بخواهد نظریاتش را پیاده کند. همچنین اعتقادم بر این است که اوباما رای می آورد. ولی احساسم بر این است که او به ظاهر نماینده سختی کشیده ها و مبارزه با نژاد پرستی است تا مردم آمریکا سالهای دیگری را نیز در نیرنگهای مرشدان صهیونیست غوطه خورند. (78835)
 
سینا
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۱۲:۱۲:۵۳
باید هر کشوری را با فرهنگ آن کشور بررسی کرد خوک نماد بدی در امریکا نیست . (78842)
 
آیت
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۱۲:۳۳:۵۵
ممکن است حیوان بدی از دید آمریکایی ها نباشد اما مطمئنا اگر یکی را خوک خطاب کنند این توهین آمیز است.
مرور اخبار منتشر شده در این مورد هم گویای همین نکته است.
در اخبار گوگل جستجو کنید.
http://news.google.com/news?hl=en&ned=us&ie=UTF-8&ncl=1244584882 (78851)
 
سياوش
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۱۲:۱۸:۳۴
قابل توجه طرفدار اوباما در ايران! (78845)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۱۳:۳۰:۵۸
دمش گرم .خداييش راست گفته. (78869)
 
Abdoallah
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۱۳:۴۲:۳۷
سلام جای تاسف دارد که اینقدر از این سارا پیلین دفاع شده است. اگر میدانستید که این فرد چقدر نسبت به جنگ صلیبی بوش و اونجلیست‌ای صلیبی alyh اسلام وفادار و معتقد است از او دفاع نمیکردید.صحبت شما مثل دفاع از لینی وزیر خارجه اسرائیل است. این شخص (پیلین) نیز نوکر زینیست‌ها است پس بهتر است کاسه داغ تر از آش نشویم. (78874)
 
حسن غلامي
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۱۳:۵۷:۴۴
از باراك اي سياه چند رگه امريكايي بعيد بود كه به اين زودي از كوره در برود و اين بار به ساراي پليني كه در مسابقه براي خوش خدمتي به خاخام ها اسرائيلي از وي پيشي گرفته (شايد همين امر باعث خشم وي از سارا شده باشد!)اين گونه بتازد !
باراك براي بزرگتر شدن در امريكا هنوز به خيلي از خصايص نيازمند است . (78876)
 
سرنا
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۱۴:۰۴:۰۹
شما فكر ميكنيد كه ايا چنين فرد بي تربيتي ميتونه بهترين كشور جهان را به گند نكشونه (78877)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۱۴:۱۷:۲۸
او - با - ما - نیست. (78882)
 
Abdoallah
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۱۴:۲۵:۱۳
سلام، به انهأ که موفق اوباما یا کلینتن بوده و هستند باید بگویم که برای مسلمین زیاد فرقی‌ نمیکند که کی‌ اینجا سر کار بیاید. در حل حاضر این کشور را zionist‌ها اداره میکنند و با شکل فعل امید به هیچ چیز از داخل آمریکا نیست.

توکل بر خدا که اوست بهترین یارها (78884)
 
فاضل
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۱۶:۱۸:۳۵
برای من بیش از نطق های انتخاباتی ،آزادی عملی که در انتخابات دارند و شفافیت برنامه هایشان جلب توجه می کند. (78921)
 
سعيد رضا
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۲۱:۰۷:۲۰
از اين موضوع عبرت بگيريم .كساني كه گمان مي كردند اوباما منجي آنها براي حفظ شرايط موجود(سيايت خارجي ايران) خواهد بود ،درس عيرت بگيرند.او فقط يك دلقك سيرك است كه بعضي از امريكاييهاي تنوع طلب و خوش گذران او را فقط به خاطر تنوع و تازگي گفتارش تا حدي پسنديده بودند ولي هر سياست مدار كهنه كاري مي داند كه نه مردم تاثير گذار آمريكا و نه سياستمداران كهنه كار آنها در اين شرايط كه آمريكا چتر خود را بر جهان گسترانيده ،نمي گذارند يك دلقك بي تجربه و ناخرسند زمام امور را در دست گيرد.عاقل باشيم و بدانيم مك كين شرايط سخت تري را براي ما حتي بيشتر از بوش پياده خواهد ساخت.پس به گونه اي حرف بزنيم و تصميم گيري كنيم كه در آينده مات و مبهوت نشويم.شاه هم در انتخاب سياسيش اشتباه كرد و ديديد كه بر خلاف نظر مشاورانش فقط به استناد به حرف زاهدي سناتور فرد را به كارتر ترجيح داد و عاقبتش را هم ديد.حالا اگر فرض كنيم كه اوباما پيروز شود او به آساني به پشيزي تصميماتش و گفتارش را راجع به ايران تغيير خواهد داد.او قماربازي است كه ريسك كردن را بلد نيست بلكه از سر حماقت حرف ميزند.واقع بين باشيم چه بخواهيم چه نخواهيم امريكا در همسايگي ماست و كسي كه آن را هدايت خواهد كرد مك كين خواهد بود.پس با چشم باز به استقبال حوادث برويم (78946)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۲۳:۱۹:۴۴
در امریکا lipstick on a pig فقط یک ضرب المثل است و اسثفاده از ان اصلا بی ادبی نیست مثل اینکه ما میگیم گنجشک رو رنگ میکنه و بجای قناری میفروشه (78974)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۲۳:۴۸:۴۱
اصطلاحی که اوباما به کار برده است، یعنی ماتیک زدن به خوک در زبان انگلیسی یک ضرب المثل است که به معنی \"خوب جلوه دادن یک مطلب بد است\" این اصطلاح اولین باری نیست که به کار رفته است و توسط مردم و سیاستمداران به کار می رود. اوباما هم این اصطلاح را در مورد مک کین به کار گرفته است. دلیل ان هم این است که جمهوری خواهان اخیراً از شعار اوباما یعنی تغییر استفاده کرده اند و مدعی شده اند که سیاستهای آنها با بوش متفاوت خواهد بود. اوباما هم اظهارات اخیر آنها را به ماتیک زدن به خوک تشبیه کرده است. البته جمهوزی خواهان سعی دارند این را به سارا پیلن مربوط کنند.البته به نظر می رشد الف هم نا خواسته با بازی جمهوری خواهان وارد شده است.
ا (78976)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۶-۲۱ ۰۱:۳۱:۵۱
به این میگن مهد دموکراسی!:)) (78987)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۱ ۰۸:۳۶:۴۴
به آن دسته از دوستان که به نظر میاید از مککین خوششان میاید و یا اورا بهتر میدانند باید بگویم که زهی خیال باطل. چون مککین ستیزه جو دیگر همانند بوش است و نوکر صهیونیست.

یا قران یا کتاب الله هدیتمان کن (78888)
 
آرش
۱۳۸۷-۰۶-۲۱ ۱۱:۰۶:۳۳
دوستانی که از فرهنگ و جامعه آمریکا انتقاد میکنند که البته قابل انتقاد هم هست ! آیا به یاد دارید رییس جمهور محترم کشور خودمان جناب احمدی نژاد مخالفینش را بزغاله خطاب کرد ؟ یا دوست صمیمی رییس جمهور آقای چاوز به بوش رییس جمهور آمریکا گفت گاو ؟ چطور اگر ما یا دوستانمان به دیگران توهین کنیم بد نیست و بسیار امروزی است و اگر دیگران این کار را بکنند نشان از سقوط فرهنگی آنان است ؟ (79028)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۱ ۲۳:۵۱:۲۹
رئیس جمهور این عبارت رو به منکرین حضرت مهدی گفته، کسانی که اعتقاد به مهدویت رو خرافه می‌دونن. این حدیث از پیامبر مورد قبول سنی و شیعه است:
«من انکر المهدی فقد کفر»
و در مورد چنین آدم‌هایی همون عبارت قرآن صدق می‌کنه که:
«اولئک کالانعام، بل هم اضل» (79113)
 
مسلم
۱۳۸۷-۰۸-۱۹ ۰۰:۴۴:۳۷
با این حساب اونا باید همدیگه رو خوک ، خر ، گاو ، بزغاله و ... خطاب کنند. وظیفه انسانی اسلامی مذهبی شیعی ما نیز این است که حتما غیر از شیعیان بقیه را حیوان و کمتر از بنامیم و بخوانیم. چقدر ما مودبیم! (90877)
 
سعید تکبیری
۱۳۸۷-۰۶-۲۲ ۰۰:۱۹:۲۰
اوباما با این اظهار نظراتش پیشاپیش نشان داد که بازنده میدان انتخابات ریاست جمهوری است.برگ برنده ای ندارد که اینچنین سخن می گوید.یک ضرب المثل می گوید قافیه که به تنگ آید شاعر به جفنگ آید (79119)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۶-۲۴ ۰۸:۳۳:۴۵
آخه وقتي همه چيز خودمون درسته و اينجا همه راست ميگن و با صداقت و درستي ميرند بالا و برنامه هاي شفاف ارايه ميدند معلومه مجبور ميشيم به تك تك حرفاي اونور دنيا گير بديم.خدا اونارو هم به راه راستي كه ما در اون قرار داريم هدايت كنه،آمين (79374)
 
سرباز
۱۳۸۷-۰۶-۲۵ ۲۳:۲۲:۵۵
غیر از این که lipstick on a pig یک اصطلاح معمول است و به کار می رود این حرف اباما اشاره ای به نقل قولی از خود خانم سارا پیلین بوده که در روزهای ابتدای معرفیش توسط مک کین در اخبار هم تکرار میشد. سارا پیلین گفته بود تفاوت من و یک خوک در چیست و خودش پاسخ داده بود در ماتیک. به هر حال با هر منظوری که پشت این حرف بوده خانم پیلین روحیه عجیبی برای مزاح نشان داده است. :-D (79893)
 
۱۳۸۷-۰۶-۲۶ ۲۲:۳۷:۴۳
من فکر می کردم در مقایسه بین جوامع مدرن وسنتی سطح درک وفهم عوام جامعه مدرن تا حد زیادی از این طبقه در جامعه سنتی بیشتر است.با این جملات؟!باید تجدید نظر کنم (80140)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۴ ۱۱:۵۱:۰۴
این موضوع که بکار بردن بعضی اصطلاحات در کشورهای غربی زشت جلوه نمی کند واصلاً جزء ضرب المثلهای روزمره آنهاست درست ولی اگر از دیدگاه مثبت ما ایرانیها نگاه کنیم صلاح نیست اوباما اینگونه باز وبدون پرده صحبت کند که این جمله بی ارزش و مسخره تاحدی درسایتهای خبری دنیا نمود پیداکند که دیگر تامدتی بجای اندیشه های اوباما صحبت از مزاح او باشد. این عین بی تجربگی و خامی اوست . در مورد ایرانی بودن یا تعصب به ایران و یاهر واکنش اوباما به ایران تا حدزیادی نا امیدم چون سیاست ایالات متحده همیشه چیز دیگری بوده است و شاید بتوان همین تمثیل او درمورد رقیب انتخاباتیش را درمورد خود او بکار برد ! چیزی که مهم است اینست که ما ایرانیها باید کاری کنیم! خیلی خیلی خودمان را به خواب زدیم. یادمان نرود رهبر انقلاب چندی پیش فرمودند: اگرروزی احساس کنم رابطه با آمریکا به صلاح کشور است بنده اولین کسی هستم که با آمریکا وارد مذاکره می شوم.(بی توجه نباشیم) (82370)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.