نظر منتشر شده
۱۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 31047
نامه توکلی به شاهرودی
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۹:۰۵
در پاسخ به اطلاعیه دادسرای تهران و اعتراض به مسدودشدن سایت الف؛نامه توکلی به شاهرودی 
  احمد توکلی طی نامه‏ای به رییس قوه قضاییه، ضمن پاسخ به اظهارات دادستان تهران درباره توقیف سایت الف، به این اقدام اعتراض کرد.

به گزارش الف، در این نامه آمده است:

بسمه تعالي
 برادر ارجمند آيت الله هاشمي شاهرودي
رئيس محترم قوه قضائيه

با سلام و احترام و تبريک ميلاد منجي عدالت گستر

به استحضار مي‌رساند که سايت خبري ـ تحليلي الف در روز سه‌شنبه 1387.5.22 مسدود شد، گرچه هيچ‌ پيش آگاهي در اين باره صورت نگرفته بود، چون مسدود شدن را کار دادستاني مي دانستم، در مصاحبه با رسانه ها به دادستان اعتراض کردم و خواهان رفع مسدودي شدم. دادسراي تهران عصر 87.5.23 طي اطلاعيه اي  ضمن آنکه به درستي شمول قانون مطبوعات بر سايت الف را رد کرد، آورده است: « سايت الف به موجب شكايات متعدد از سوي اشخاص حقوقي و حقيقي و عدم توجه مسئول سايت به موازين قانوني و جلوگيري از انتشار مطالبي كه به موجب قانون مجازات اسلامي جرم محسوب مي‌شود و در رابطه با تعدادي از اين پرونده‌ها قرار مجرميت نيز صادر شده است، به استناد بند 5 اصل 156 قانون اساسي توقيف شد» و مستند خود را در صدور اطلاعيه نيز ماده 23 قانون مطبوعات ذکر نمود.

به قصد تظلم و روش شدن حق خويش نکات زير راتقديم مي‌كنم و آن‌ها را در خور توجه جنابعالي مي دانم:

1) استناد دادسرا به بند 5 اصل 156 قانون اساسي براي توقيف سايت الف بي وجه است. اصل مترقي مزبور قوه قضائيه را قوه اي مستقل مي شناسد براي پشتيباني از حقوق فردي و اجتماعي و مسوول تحقق عدالت از طرقي که يکي از آنها، در بند 5 اين اصل، "اقدام مناسب براي پيشگيري از وقوع جرم و اصلاح مجرمين" است. از دو حال خارج نيست: يا اين اقدام مناسب، از سنخ آموزش و هدايت و تبليغ است که نبايد به هيچ محدوديت و مجازاتي منجر شود و توقيف الف که نوعي مجازات است نمي تواند مصداق آن باشد؛ و اگر منظور از پيشگيري از وقوع جرم همان امور کيفري است( كه نظر مقام معظم رهبري نيز همين است: سخنراني 71.10.23 براي قضات) طبق اصل 36 قانون اساسي «حکم به مجازات و اجراي آن بايد تنها از طريق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد». بنابراين مسدودي الف پيش از صدور حكم دادگاه مجاز نيست. محدوديت موقت نيز که برخي مواقع به دست دادستان اعمال مي شود تابع قوانين عادي و آيين دادرسي است که در اطلاعيه دادسرا به آن استنادي ديده نمي شود.

2) استناد اطلاعيه دادسرا به ماده 23 قانون مطبوعات مصوب 1364 نيز ناموجه است زيرا؛ اولاً، به تشخيص دادسراي تهران الف از شمول اين قانون بيرون است. ثانياً، ماده 23 ناظر بر مواردي است که نشريه اهانت يا مطلب خلاف واقعي نسبت به فردي داشته باشد و پاسخ او را ظرف يک ماه درج نکند، شاکي به دادستان عمومي شکايت کند، دادستان در صورت احراز صحت شکايت به نشريه اخطار کند، اخطار موثر واقع نشود، آنگاه دادستان ضمن ارجاع پرونده به دادگاه، نشريه را براي ده روز به طور موقت توقيف کند. البته در قانون اصلاح قانون مطبوعات مصوب 1379 (ماده 11) اختيار مزبور از دادستان عمومي سلب و به رئيس دادگستري محول شده است. به فرض آنکه سايت الف مشمول قانون مطبوعات بوده باشد و شکايت هاي متعدد هم از آن شده باشد، طبق اين ماده توقيف موقت ده روزه آن تابع تشريفات مذکور است که در اين جا طي نشده است.

3) اگر سايت الف مشمول «آيين نامه ساماندهي فعاليت پايگاه هاي اطلاع رساني (سايت‏هاي اينترنتي) ايراني» مصوب جلسه 1385.5.29 هيات وزيران باشد، باز اقدام دادسراي تهران وجاهت قانوني ندارد. اين آيين نامه در مواد 6 و 8 خود، تصميم گيري درباره مسدود کردن سايت‌ها را به شرط تقاضاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، به تصميم کارگروهي متشکل از وزراي فرهنگ و ارشاد اسلامي، اطلاعات، ارتباطات و فناوري اطلاعات و دادگستري واگذارده است، نه دادسراي عمومي. وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارشنبه 87.5.23 رسماً در تماسي تلفني رئيس دفتر خويش با اينجانب از مسدود شدن سايت اظهار بي اطلاعي و تاسف کردند. بنابراين مسدود شدن به استناد اين آيين نامه نيز صورت نگرفته است.

4) در سال 86 به دنبال دو شکايت از سايت الف، اينجانب رسماً مسووليت الف را برعهده گرفتم. در مسير رسيدگي سايت مسدود شد، وقتي با دادستان تهران صحبت کردم پاسخ شنيدم که چون نمي دانستيم سايت متعلق به چه کسي است ناچار بوديم مسدود کنيم تا صاحب آن مراجعه کند وقتي گفتم بنده قبلاً کتباً مسووليت سايت را پذيرفته ام و چون ايشان اذعان داشتند که پيش از حکم دادگاه مسدود کردن مجاز نيست و علت را همان نشناختن مسوول سايت ذکر کرده بودند، دستور رفع توقيف دادند تا دادگاه تعيين تکليف کند.  پس از آن بنده رسما از شکايت ديگري مطلع نشده ام، الا اينکه معاون حقوقي رئيس جمهور پس از انتشار اسناد اخير در عدم صحت مدرک يکي از وزيران در سايت الف، اعلام کرد که عليه الف شکايت کرده است. بنابراين "شکايات متعدد از سوي اشخاص حقوقي و حقيقي و عدم توجه مسوول سايت به موازين قانوني" که در اطلاعيه دادسراي تهران ادعا شده، استحکامي ندارد. اگر هم شکايت دولت به دو شکايت اشخاص حقيقي پيشين اضافه شده باشد، وظيفه دادستاني رسيدگي به شکايت‌ها بر اساس آيين دادرسي است نه اعمال مجازات پيش از حکم دادگاه صالح.

5) جنابعالي به حق هميشه از امنيت به ويژه امنيت اقتصادي دفاع فرموده ايد. روشن است که امنيت بدون حاکميت قانون و وجود چتر حمايتي قوه قضاييه بر سر حقوق فردي و اجتماعي، دست نيافتني است. در عرصه اقتصادي نيز امنيت در گرو احترام به حقوق مالکيت است، چه مادي و چه معنوي. حق مالکيت اينجانب بر پايگاه مجازي خبري ـ تحليلي الف بايد حفاظت شود. به طوري‌كه حتي اگر خداي ناخواسته قدرت اجرايي بر اساس آيين نامه سابق الذکر مرتکب اجحافي شد، دادستاني به کمک بيايد، نه بر عکس آن. حيف است عالم بصيري بر قوه قضائيه رياست کند و چنين اقداماتي صورت پذيرد. مي دانم انتظارم براي رفع سريع اين ظلم به دستور جنابعالي بجاست.

با تشکر
احمد توکلي
  
 
احمد رضایی
۱۳۸۷-۰۵-۲۷ ۱۰:۳۹:۱۶
با توجه به این موضوع که سایت دانشگاه اکسفورد اخیرا بیانه ای مشابه سایت الف در مورد مدرک دکتری آقای کردان به چاپ رسانده است. احتمالا سایت این دانشگاه نیز در ایران فیلتر خواهد شد.

بهترین راه برخورد با حقایق کتمان آنها است. (77271)
 
مجید
۱۳۸۷-۰۵-۲۷ ۱۴:۰۰:۳۸
با سلام
بسیار نامه جامعی بود، می دانید دادستانی تا به حال همین رویه و اعمال غیرقانونی را انجام می داده است ولی آیا می شود همه به رییس قوه قضاییه نامه بنویسند، به نظر من باید فکر اساسی تری کرد. تکلیف دادخواهی باقی افرادی که نماینده مجلس نیستند، چه می شود. (77284)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۷ ۱۷:۳۲:۱۱
برادر توکلی چرا گلایه میکنید روزی که به دیگران ظلم شد و روزنامه هایشان بسته شد شما . تمثال شما ساکت بودید و الان باید هم همان ظلم دامن شما را بگیرد. کار روزگار است. (77301)
 
امير بهمن رستمكلايي
۱۳۸۷-۰۵-۲۷ ۱۹:۴۵:۰۷
دست علي (ع) همراه و پشتيبانتان باد (77307)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۷ ۲۳:۱۶:۳۸
با سلام و احترام خدمت آقای توکلی،

امکان دارد بپرسم که زمانی که زمان آقای خاتمی سایت ها بدون مشورت با دولت و تنها با حکم قضایی مسدود می شدند، موضع شما به عنوان نماینده مجلس چه بود؟
با تشکر (77311)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۸ ۰۱:۱۷:۴۳
بسمه تعالی
با سلام
1- استناد دادستان به مفاد قانون اساسی علاوه بر آنچه که در نامه آمده است وجاهت قانونی ندارد. زیرا اولا\" در این مورد قانون خاص وجود دارد و ثانیا\" اگر این استناد درست باشد بدون قصد ورود به محتوا پس استدلال تجمع زنان در میدان هفتم تیر به مفاد قانون اساسی که منجر به ضرب و شتم و دستگیری تعدادی از آنان شد نیز درست است.
2- در اطلاعیه دادستان تناقضهای زیادی دیده میشود از جمله از طرفی سایت الف از شمول قانون مطبوعات مستثنی میشود ولی مجددا\" به قانون مطبوعات استناد میشود.
3- دادستان مدعی است برای سایت الف قرار مجرمیت صادر شده ولی در نامه مذکور خلاف آن گفته میشود. لذا خوبست این امر برای افکار عمومی روشن شود. ضمنا\" استناد به صدور قرار مجرمیت قبلی هیچگونه بار حقوقی اعم از جزائی یا کیفری بر آن مترتب نیست و جز برای ایجاد رعب و منفعل سازی هیچ خاصیتی ندارد.
4- بنظر میرسد در کنار نامه نگاری باید در برابر این اقدام غیر قانونی دادستان از وی شکایت کرد تا این پرونده در دادگاه انتظامی قضات مورد بررسی قرار گیرد. اگر چه دادستان مقام قضائی نیست ولی تفسیر آقایان اینست که خود را مقام قضائی میدانند.
5- با اتکاء به افکار عمومی همانگونه که در مورد مدرک کردان عمل نمودید این مورد را نیز ادامه دهید تا ببینند یک الف بچه چه کار که نمیتواند بکند!
در پناه خدا (77313)
 
بی نام
۱۳۸۷-۰۵-۲۸ ۰۷:۲۳:۵۶
جناب آقای توکلی شما که به قانون پایبند هستید آیا نمیدانید که بعداز بسته شدن سایت توسط دادستانی بازکردن سایت در یک آدرس دیگر غیرقانونی میباشد؟
چرا مانند من و بقیه از راه قانونی مثل نوشتن لایحه و دادخواست و شکایت استفاده نمیکنید و مستقیما به رییس قوه قضاییه نامه می نویسید؟ آیا این کار غیرقانونی نمی باشد؟
گیرم که شما حق داشته باشید اما آیا این درست است که هرکس ولو اینکه حق هم داشته باشد بیاید و از راه غیرقانونی برای احقاق حق استفاده نماید؟
لطفا مثل مردم عادی شکایت کنید تا بتوانید در مقام نماینده مجلس بیشتر با مشکلات آشنا شده و گامی برای حل آنها بردارید. (77325)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۸ ۱۱:۴۱:۰۵
کردان خلاف کرد با شما برخورد صورت میگیری
جریان مسگر و اهنگر است (77363)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۸ ۱۱:۴۷:۵۱
دادستان كار درستي كرده است. نماينده مجلس هم بايد مثل مردم مورد اعمال قانون قرار گيرد. (77364)
 
نا شناس
۱۳۸۷-۰۵-۲۸ ۱۲:۳۹:۳۶
برادر گرامي
جناب آقاي توكلي

اينجانب از سالها پيش افتخار شاگردي شما در دبيرستان ... و در يكي از مساجد شمال غرب تهران دا داشته‌ام.
اين سوال هميشه در نظرم بود كه چرا جنابعالي در مقابل ظلم هايي كه در مملكت اسلامي مي‌بينيد سكوت مي‌كنيد.
متاسفانه شما وقتي فرياد داد خواهي بر آورديد كه نوبت به خود شما رسيد. اين ديو ظلم بالاخره سراغ هر آنكه كه در مقابل ظالم سكوت كند خواهد رفت. اما ديگر فرياد دادخواهي شما به جايي نمي‌رسد چون اين فرياد براي احقاق حق خود شماست نه مردم مظلوم.
حال شما بر سر بازي بي نتيجه‌اي قرار گرفته‌ايد.
اگر سايت شما رفع توفيق شود شما ملطوف عنايت رئيس قوه قضائيه شده‌ايد و يك كوپن شما خرج شده است و آب از آب براي ديگر سايتهاي به نا حق فيلتر شده تكان نمي‌خورد.
و اما اگر فرياد شما به غايت نرسد و سايت شما از فيلترينگ جان سالم به در نبرد اول از همه خود شما از ديد مردم محاكمه مي‌شويد كه مگر امروز اولين باري است كه اين اتفاق افتاده؟
كجا بوديد وقتي انواع سايتهاي خبري، علمي، تحليلي و هنري تعطيل مي‌شد و نماينده مردم ايران در دفاع از حقوق مردم هيچ گاه دست به قلم نمي‌شد؟
مردم هر كه را كه در اين مسير از سران نظام قرباني شود سزاوار قرباني شدن مي‌دانند چرا كه دير جنبيده‌اند. (77370)
 
احمد
۱۳۸۷-۰۵-۲۸ ۱۴:۰۷:۳۵
لازم به ذکر می بینم این نکته را عنوان کنم که آقای دکتر عباسپور که هم اکنون بررسی این مساله را در کمیسیون آموزش عالی مجلس بر عهده دارند یک بار در مورد همین شخص اهمال کرده اند.
تمامی پرونده های تقاضای عضویت در هیات علمی دانشگاه آزاد ابتدا توسط شخص ایشان بررسی اولیه و پاراف می شوند و سپس جهت تصمیم گیری نهایی به هیات مصاحبه ارجاع می گردند.
این کوتاهی موجب شده که دانشگاه آزاد با بیش از یک میلیون دانشجو و ده ها هزار عضو هیات علمی که بیشتر آنها کوشا و زحمتکش هستند، مورد بی حرمتی قرار گیرد. حال چگونه ایشان قصد دارند دوباره مدرک تحصیلی آقای کردان را بررسی کنند!
در مورد مصاحبه علمی هم هیچ مشکلی وجود ندارد. گرچه هیات مصاحبه از برترین اساتید تشکیل شده اند ولی تنها مساله که بدان اهمیت داده می شود تعداد مقالات ارائه شده در کنفرانس ها و ژورنال های خارجی است. کاری که به مدد برخی دانشمندان خارجی و خصوصا روسی بسیار ساده است. کسانی که در مقابل مقداری پول مقاله را می نویسند اسم هر کس را روی آن قرار می دهد و خودشان آن را داوری می کنند.
بنابراین تنها کسانی قدرت گذر از فیلتر مصاحبه را ندارند که به حقوق حلال و حرام معتقدند و در نتیجه تعداد مقالات علمی شان کم است. (77380)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۸ ۱۹:۳۱:۴۷
اقا اگر این حرفهای شما مستند باشد که واقعا ایشان بایستی
ضمن عذر خواهی سریعا استعفا کنند . عجب افتضاحی است این قضیه (77432)
 
رضا ک
۱۳۸۷-۰۵-۲۸ ۱۵:۳۱:۴۳
به نظر می رسد چنانچه رییس قوه قضاییه، این قوه را مستقل از قوای دیگر می داند و اگر با دولت نهم رودربایستی ندارد بلا درنگ باید حکم عدم توقیف(( سایت وزین و عدالتخواه بر مدار انصاف و منطق ))را صادر نماید. (77404)
 
نصرت الله
۱۳۸۷-۰۵-۲۸ ۱۶:۰۰:۳۴
سلام
من با این نظر که باز کردن سایت در یک آدرس دیگر غیر قانونی است موافق نیستم زیرا:
1- اقدام غیر قانونی را ابتدا دادستان و در عکس العمل به افشا گری ارزشمند سایت الف در پیگیری کار زشت یک مسئول دولتی که زیبنده یک نظام اسلامی نیست، مرتکب شده است.
2- از این طریق میتوان به آنها که همچنان در ظاهر اسلامی ولی با رسوبات فکری طاغوتی که در عصر حجر زندگی میکنند و دنیای جدید و عصر انفجار اطلاعات را نمیشناسند و به قدرت افکار عمومی پی نبرده و خود را فعال مایشاء میپندارند و قوه قضائیه را که باید ملجأء بی پناهان باشد به ابزار قدرت تبدیل کرده اند فهماند که راه درستی را نمیروند.
3- طبق مقررات مملکت باید از طریق کار گروه مندرج در نامه و با اثبات انجام اقدام خلاف قوانین، مراتب پیگیری و پس از طی مراحل قانونی دستور انسداد سایت صادر میشد. لذا دادستانی که هیچ وظیفه ائی در بستن سایت ندارد اگر اقدام خود را بر اساس قانون انجام میداد میتوان انتظار داشت که مسئولین سایت الف نیز به قانون گردن نهند.
ولی آن قسمت از پیشنهاد دوستی که فرموده اند خوب است آقای توکلی هم مانند شهروندان عادی با تنظیم شکایت با درد و گرفتاری مردم آشنا بشوند بسیار عالی و منافع زیادی بر آن مترتب است، لذا پیشنهاد میکنم:
1- اصولا\" اگر در چنین مواردی مسئولین و مخصوصا\" نمایندگان مجلس همانند یک شهروند ارباب رجوع باشند امور مملکت به مسیر اصلی بر میگردد.
2- خوبست علاوه بر موارد فوق ایشان از اختیار نمایندگی خود استفاده کرده و در قدم اول با کمک سایر نمایندگان از وزرای مربوطه سئوال و در قدم بعدی مقدمات استیضاح آنها پیگیری شود.
3- بنظر میرسد در شأن آقای توکلی نه به عنوان نماینده و نه به عنوان کسی که سابقه وزارت در مملکت دارد، است که دلخوش کند که رئیس دفتر وزیر ارشاد به ایشان مراتب تاسف جناب وزیر را اعلام فرموده اند! خود وزیر باید پاسخگوی شما باشد. اگر ایشان برای افرادی مانند شما تره خورد نکند آیا انتظار دارید برای افراد عادی ارزشی قائل میشود؟
4- یک نکته هم با دوستانی که دائما\" چوب به مرده میزنند و عدم اقدام ایشان در زمینه انسداد سایر سایتها را مطرح میکنند. اولا\" مگر ایشان چه میزان قدرت دارد که ما باید این انتظار را از وی داشته باشیم که در کلیه موارد انسداد سایتها باید به میدان میآ مده ؟ ثانیا\" بقیه چیکار کرده اند؟ ثالثا\" خدا پدر و مادرش را نیز بیامرزد که حداقل پشت افرادی را که در سایت کار میکنند خالی نکرده است و به دم تیغ نسپرده! رابعا\" حالا که ایشان صاحب عزا هستند باید با همفکری و ارائه راه حل و نظرات سازنده کمکشان کنیم تا امور به مدار قانون برگردد نه تداوم روش مهدیقلی خانی! این امر باعث دلگرمی ایشان و مجموعه همکارانش در سایت میشود که موضع خوبی را که اتخاذ کرده اند پیگیری و به نتیجه برسانند.
5- نمایندگان مجلس و مسئولین نیز باید از مجموعه الف تشکر کنند که یک حقیقت را برای آنان روشن کرده است. متاسفانه سیستم پوسیده بوراکراتیک مملکت امکان تحقق اهداف و آمال خیر خواهانه رهبر فقید و مسئولین مملکتی را نمیدهد و ما بعد از قریب به گذشت سی سال از انقلاب همچنان شاهد اینگونه اقداماتی که ضربه به اصل انقلاب و نظام میزند هستیم. بجای بستن سایت الف باید جایزه قلم طلائی را امسال به دست اندر کاران این سایت اهدا کرد. ولی چه باید کرد با این کج سلیقگیها و ندانم کاریهای بعضی از افراد! از اطاله کلام و اینکه در پست قبلی نام و عنوان فراموش شده بود پوزش میطلبم.
در پناه خدا (77406)
 
فرهنگ ادیب
۱۳۸۷-۰۵-۲۸ ۲۰:۰۰:۱۰
در تایید صحبتهای این برادر عرض میکنم که :

مخالفین میگویند :
1- اقای توکلی بدلیل نزدیکی به انتخابات تاکتیک در گیر شدن را بکاربرده اند
2- در مقابل موارد مشابه در گذشته سکوت کرده اند و حال بدلیل اینکه خود دچار مسئله شده اند فریاد تظلم خواهی سر داده اند .
اولا : امیدوارم خداوند به همه ما یک جو انصاف عنایت کند
دوما : اتهام بند 1 فوق صحیح نیست . فقط خدواند میتواند نسبت به نیات واقعی افراد قضاوت کند . البته بحث نیت و فعل دو امر جداگانه ای است . مثلا تهیه مدارک جعلی قابل اثبات بوده و نبایستی صرفا به خداوند حواله شود . ولی بر اساس یک سری حدس و گمان برادر ی را اینگونه مورد تهمت قرار دهیم هیچگونه مبنایی ندارد و من از شر اینگونه بی تقوایی ها بخدا پناه میبرم .
سوما : در مورد ایراد مطرح شده در بند 2 فوق ، من نمی دانم که ایشان عکس العمل نشان نداده باشند . فرض کنید اینگونه بوده است . ایا ایشان اشکالی را که مطرح کرده اند صحت ندارد ؟ ایا مفسده ای رخ نداده ؟ ایا کسی به غیر از وزیر مربوطه میگوید که مدارک جعلی نیست ؟ حال اگر برخورد درستی هم انجام شده باشد شایسته است با نادیده گرفتن اصل این عمل وبا بزرگ کردن حواشی مسئله را به انحراف برد ؟

در خاتمه میخوام عرض کنم که وزیر مربوطه سمبل نظام که نیست ( به لحاظ شخصیت فردی ) بهتر است مواظب باشیم این مسائل بیش از حد بزرگ نشوند و بیش از این مورد سو استفاده دشمنان قرار نگیرد . همه چیز با تدبیر و اعمال حرکت درست اتفاقا به خیر تبدیل میشود . شایسته است مسئولین قوه قضاییه و مجریه با اعمال برخورد منطقی از طرفی و برادران و همفکران اقای دکتر توکلی با سعه صدر و پیگیری بیشتر در جوی مالامال از اخوت و دوستی مسئله را به سرانجام برسانند . ادمهای مثبت در قوه قضاییه و مجریه کم نیستند از انها کمک گرفته شود . انتظار من و بسیاری از شهروندان کمک موثر و حرکت در خور شان و بجای رییس جمهور محترم برای حل این موضوع انتظار نابجایی نیست .
فقط کافی است به سال 1332 رجوع کنیم . وقایعی که در ان سالها اتفاق افتاد بایستی برای همه درس عبرت باشد . فکر میکنم میتوان با ایجاد قابلیت انطباق و عبرت از وقایع تاریخی
به نتایج روشنتری دست بافت . اقای رییس جمهور از شما هم خیلی انتظار داریم . (77435)
 
خسرو
۱۳۸۷-۰۵-۲۹ ۰۱:۳۹:۵۰
خدمت برادر ارجمند اقای توکلی سلام
من فقط یک سوال دارم. چرا نظر من را منتشر نکردید؟ نه فحش و فضیحتی در آن بود و نه حرفی خلاف اسلام و قانون در آن آمده بود. فقط شاید یکی دو بار بیش از حد عبارت آزادی بیان در آنم استفاده شده بود.
می دانم که این عبارت آزار دهنده است. اما خوب از خودتان سوال کنید، شما وقتی یک نظر موافق خودتان را هم چون یکی دو کلمه بد، مثل عبارت آزادی بیان که غربی و اه اه است، دارد منتشر نمی کنید. چرا باید شما آزاد باشید و بتوانید در باره مشاور رئیس جمهور عزیز که اتفاقا نسبت نزدیک خانوادگی با ایشان دارد، افشاگری کنید. متوجه می شوید دلیل اصلی فیلتر شدن سایت شما چیست؟ عدم اعتقاد به آزادی در کل سیستم که شما هم جزیی از آن هستید.

با احترام (77444)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۹ ۰۹:۲۸:۱۷
اي كاش جناب توكلي در دفاع از حقوق ضايع شده ديگران نيز
اينگونه عمل ميكردند (77467)
 
الف آزادی خواه
۱۳۸۷-۰۵-۲۹ ۱۷:۳۴:۵۳
به جمع یاران خوش آمدید و از اینکه خیاط هم در کوزه افتاد جای تعجبی ندارد. آیا فکر نمی کنید که
این جهان کوه است و فعل ما ندا **سوی ما آید ندا ها را صدا!
و این صدا ندای کوچکی است از عملکرد درخشان! شما در دوران کمیته گری بهشهرتان فاعتبرو ا یا اولی ابصار. (77542)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.