نظر منتشر شده
۲۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 30730
کمک یک میلیونی بنیاد برای عمل 20 میلیون تومانی
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۹:۴۷

اشاره: درصدایش غم و رنج سی سال مشکلات و مصائب جانبازان رسوب کرده است. صدای خسته‌ای که حکایت از تحمل انواع بی‏مهری ها و بی توجهی به زنی را دارد که عمر خود را وقف انقلاب کرده است.

"الف" در گفتگویی با خانم هدایتی همسر جانباز قطع نخاعی و از فعالان حمایت از جانبازان، به بررسی مشکلات جانبازان پرداخته است.

فرخنده هدایتی همسر احمد یاری جانباز 70% قطع نخاع است. وی در سال 66 و با اطلاع از وضعیت جانبازی یاری با وی ازدواج کرده است. خانم هدایتی در این زمینه می گوید: «در آن سالهای جوانی رابط ازدواج دختران مذهبی و معتقد با جانبازان بودم. خودم هم با "آقا یاری" که چند سال قبل در عملیات رمضان مجروح شده بود و در بیمارستان از او و دیگر همرزمانش پرستاری می کردیم، ازدواج کردم.»

هدایتی این تصمیم را بهترین اتفاق زندگی خود می داند و معتقد است زندگی با مردی به بزرگی "آقا یاری" که برای وی اسوه صبر و پایداری است، افتخاری است که نصیب وی شده است.
 هدایتی در پاسخ به سوال ما در ارتباط با مسایل و مشکلات یک جانباز قطع نخاع می گوید: «کاش همه خود را محرم جانبازان می دانستند تا تنها با نگاهی به بدن آقا یاری از میزان مشکلات و دردهای وی آگاه شوند.»

یاری از سال 61 و پس از مجروحیت تاکنون بارها تن خود را به تیغ جراحان سپرده است. از عمل پیوند مثانه در سال 67 که موجب شکافته شدن پهلویش از سینه تا کمر شده تا این اواخر که عفونت ناشی از زخم پیوند کلیه وی را شش ماه در بیمارستان بقیه الله محبوس کرده است.

یاری تا اسفند سال گذشته که پس از سالها و مشقات فراوان موفق به دریافت کلیه شده است، دیالیز می‌شده است. خانم هدایتی می گوید «به خاطر دیالیز شکمش باد کرده بود و به همین دلیل، علی‌رغم تشنگی نمی‌توانست آب بخورد. برای رفع تشنگی روی لبش یخ می‌گذاشتیم»

هدایتی از زخم‌هایی که تمام بدن همسرش را فرا گرفته و درد بی‌نهایت شبانه‌روزی او می‌گوید و اینکه با وجود تمام این مصائب وی در میان آشنایان و بستگان و حتی مسوولین بیمارستان به صبر و استقامت شهره است.

بی‏مهری های آشنایان و نزدیکان و بی توجهی مسوولین بنیاد جانبازان قصه پر غصه‌ایست که وی را در هنگام بیان آنها افسرده‌تر و صدایش را گرفته‌تر می‌کند.

هدایتی از هزینه 20 میلیونی پیوند کلیه می‌گوید و اینکه بنیاد تنها یک میلیون آن را تقبل کرده و با پیگیری های وی سه میلیون هم وام به وی داده‌اند.
 هدایتی می افزاید: «گفتند از صندوق ایثارگران می‌توانیم به تو وام بدهیم. سهم همسر شما 4 میلیون است که یک میلیون آن باید در صندوق بماند. پس از سی سال تازه متوجه شدیم که بنیاد صندوقی هم به نام ایثارگران دارد.»

هدایتی از مشکلات خود برای گرفتن هزینه عمل و وام از بنیاد می گوید و اینکه سه ماه پیاپی به دنبال پیگری این امور بوده است. او از سخت گیری های بی دلیل بنیاد می گوید و می افزاید: رای یک نقطه روی مدارک ایراد می گیردند.»

هدایتی می‌افزاید:« شش ماه است که  آقایاری در بیمارستان بستری است اما یکی از مسئولین بنیاد به او سری هم نزده است. در مدتی که همسرم د رخانه بستری بود با وجودی که پزشکان گفته بودند که نگهداری از وی احتیاج به دو پرستار دارد، خودم و دختر هفت ساله‌مان از او  پرستاری می‌کردیم. برای استحمام و جابجایی و نظافت تنها کسی که به من کمک کرد دخترم بود، که او هم به دلیل سن کم توانایی چندانی ندارد.»

وی از برابری تسهیلاتی که به جانبازان قطع نخاعی با دیگر جانبازان داده می‌شود انتقاد کرد و افزود:« به عنوان مثال برای رفتن به حج که آرزوی همسرم است ما را در نوبت سایرین گذاشته‌اند و گفته‌اند که شش سال باید صبر کنید. با این وضعیت می‌ترسم آقایاری شهید شود و به آرزوی خود نرسد.»

وی در پیایان تنها خواسته خود را دیدار با مسئولین دانست و گفت:« از کشورهای خاجی به دیدار «آقا» می‌آیند و به آنها تفقد می‌شود، ولی ما که خانواده‌های جانبازان هستیم نتوانست‌ایم یک‌بار هم که شده آقا را از نزدیک ببینیم و درد و دل سالها رنج و مشقت را برای ایشان بازگو کنیم. امام را هم نتوانستیم ببینیم. البته همسرم چندان مایل به دیدار نیست. می‌گوید ما نباید دردی دیگر به دردهای آقا اضافه کنیم. آقا به اندازه کافی دردمند هستند. غصه خوردن با این سن و سال برای ایشان خوب نیست».
  
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۸ ۱۰:۲۱:۰۱
ما فقط شرمنده اين عزيزانيم و نميدانيم چه كنيم.شما پيام اين عزيزان را به گوش مسئولان برسانيد. (74286)
 
دانشجو
۱۳۸۷-۰۵-۱۸ ۱۹:۱۰:۰۴
من گیره ام گرفت.
واقعا کل جانبازان به فراموشی سپرده شدند و با مشکلاتشان تنها گذشته شده اند.
اگر از یک جانباز سئوال کنی بهترین دوست و غمخوار شما کیست ؟ بیشتر جواب خواهید گرفت همسرم و حتی رزمندگان هم رزم و دوستان جهادی جایی ندارند

و واقعا که کم گذاشتیم
خدا ما را ببخشد و سخت شرمنده ایم . (74396)
 
علی
۱۳۸۷-۰۵-۱۸ ۱۰:۲۶:۴۳
هیچ چیز نمی توان گفت تنها می توان از شرم و خجالت سر را پایین انداخت و به جوابهای روز جزا اندیشید (74290)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۵-۱۸ ۱۱:۰۵:۲۰
با سلام اگر چه این عزیزان بر ما منت دارد تکلیف داریم در حد امکان انجام وظیفه کنیم . هیچ منتی موجود نبست شماره حسابی اعلام کنید تا تکلیف واجب انجام دهیم اگر چه دور و بر ما بسیارند از این نوع ضمننا این پیام را چاپ نکنید اما شماره حساب ا را به شکلی اعلام کنید (74301)
 
روشنايي ده
۱۳۸۷-۰۵-۱۸ ۱۱:۰۸:۰۳
با سلام متاسفانه وضعيتي كه خانواده محترم اين جانباز ترسيم نموده صحت دارد و با توجه به كهولت سن جانبازان مشكلات جسمي انها بيشتر مي شود اما دوستان سعي در كم كردن درصد ها دارندالان پدر حقير كه پدر شهيد6211769 مي باشد مدتهاست بعلت كانسر روده بزرگ در بستر افتاده و بعلت ضعف بنيه مالي خانواده شهيد در درمان اين پدر وقفه افتاده و اصلا مسئولين بنياد هيچ مساعدتي ننموده اند و حال اين بنده خدار را نمي پرسند البته بخشنامه حمايتي زياد است لكن مي گويند اعتبار نداريم تا بخشنامه را اجرا كنيم شما به سرطان بگوييد صبر كند شايد فرجي شود بهر حال خواه ناخواه بزودي تمام پدران و مادران شهدا وجانبازان از دنيا رفته و به دوستان وفرزندان خود ملحق مي شوند و بقول معروف روسياهي براي ذغال مي ماند (74303)
 
نوربخش
۱۳۸۷-۰۵-۱۸ ۱۲:۰۰:۱۶
پس از جنگ سفری به فرانسه داشتم.برخی از اشخاصی مسن که در خیابان عبور میکردند مدالی که گل رز کوچکی بود بر روی لباس خودداشتند و بسیار مورد احترام مردم، امکان دولتی قرار میگرفتند. اشخاص با دیدن آنان در اتوبوس و مترو از جای خود بلند میشدند. از یکی از دوستان فرانسوی ام راجع به این مدال پرسیدم. وی توضیح داد که این مدال شارل دوگل است و به تمام کسانی که در جنگ جهانی دوم حتی یک روز شرکت داشتند این مدال اعطا شده و با این نشان آنان از امکانات و منزلت ویژه ای برخوردار هستند. طی هشت دفاع مقدس صدها هزار نیروی مخلص ،توانمند و از خود گذشته تنها با عشق به خدا و پیروی از پیر و مراد خویش حماسه های آفریندند که در تاریخ کم نظیر است و بسیاری از این عزیزان سلامت جسمانی خود را در حد بالائی از دست دادند. البته فراموش نشود که آنان بهترین فرصتهای دنیوی برای کسب مال و علم را نیز از دست دادند. آنچه امروز هر وجدان بیدار و آگاهی را به درد می آورد، بی مهری به این عزیزان است. بسیاری از این استورهای ایثار و فداکاری حتی در بنیاد و دیگر مراکز ثبت نشده اند و قائل به دریافت کمکهای ناچیز هم نیستند، اما آنانی که شرایطشان محسوس و ملموس است تا بدینجا می آیند که همسر فداکارشان لب به شکوه آنهم از نوع آرام آن مینمایند.به قول شاعر معصر استاد شاهرخی:
بی درد مردم ما خدا ، بی درد مردم، ..نامرد مردم ما خدا ،نامرد مردم.... مسئولین ایا برای قیامت و پاسخ به بی مهریهای خود آماده هستند؟ (74314)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۵-۱۸ ۱۲:۱۶:۲۲
واقعا مسئولین باید از خجالت و عذاب وجدان ، آب بشن . . .
اینا همونایی هستن که از همه چیزشون گذشتن و حالا یه عده س---
امیدوارم خدا به این جانباز عزیز و همه همدرداش کمک کنه و همه اون -- (74288)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۵-۱۸ ۱۳:۰۹:۲۰
سلام

اگر خیلی نگران هستید ,به دوستانتان در مجلس بگویید فردا لایحه پداخت کلیه هزینه های پزسکی جانبازان را تقدیم هیئت رئیسه کند,البته از جنس لوایهی که برای حقوق خودشان استفاده میکند,نه از جنس لایهه خدمات جامع ایثاذگران, که این گونه لوایح باستانی وتاریخی نیاز به چند دوره مجلس ودولت وتشخیص مصلحت داره


آب در کوزه و ما اصلا نمیگردیم (74324)
 
محمود
۱۳۸۷-۰۵-۱۸ ۱۵:۱۹:۴۰
فقط شرمند ه حضرت عباس هستم ازدست کسانی که حق این عزیزان راضایع میکنند (74356)
 
ali
۱۳۸۷-۰۵-۱۸ ۱۷:۰۱:۱۷
متاسفم برای حکومتی که دم از علی و عدلش میزند. کمی از این پولهای نفتی را خرج این جانبازان کنید . که اگر جانبازی های اینان نبود شما هم نبودید انصافتان کجا رفته.روز قیامت برای خدا چه جوابی دارید؟ (74368)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۸ ۱۹:۰۶:۲۴
با سلام من نه جبهه بوده ام ونه اهل جنگ ولي اسم جانباز ومجروح هاي جنگ كه مياد اشك گوشه چشمم جمع ميشه وقتي يك جانباز ميبينيم بايد از جا بلند شد و كلاه از سر بر داشت
ايااز جان شيرين تر هم هست اينها از همه چيزشون گذشتند وما امروز دردهاشونو ميبينيم چشمونو ميبنديم و ردمشيم از اينها كسي بيشتر به گردن ا ين مملكت حق داره راستي از اين همه كمك اقاي رئيس جمهور به گوشه گوشه اين مملكت نميشه كمكي هم به اونهائي كرد كه مديونشون هستيم (74395)
 
hossein hajiagha
۱۳۸۷-۰۵-۱۸ ۱۹:۳۳:۵۵
وخرید و ساخت ویلا های گران قیمت در خارج و مابقی ماجرا ها ی انان و زبان ما مو در اورد از بس گفتیم و سانسورش کردید و باز نوشتند احترام به خانواده شهدا و مجروح هان و ...ما غلط کردیم اقا شهید ادیم و مجروح شدیم ....حرف هم که بزنیم تو سرمان می زنند و طلب کارند (74403)
 
امیر
۱۳۸۷-۰۵-۱۸ ۲۰:۱۹:۱۰
اگر برای توی جانباز اب نداره برای بنیاد که نون داره . اونم چه نونی (74410)
 
علی
۱۳۸۷-۰۵-۱۸ ۲۰:۴۵:۳۴
هر چه شرکت بزرگ است زیرمجموعه ینیاد شهید - بنیاد مستضعفان است . . و با جانبازان هم اینگونه رفتار مشود (74357)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۰۶:۳۲:۴۰
از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه سخت است (74452)
 
1313
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۰۸:۲۵:۴۴
باسلام .حضرت عباسي اگه غيرت و شرفي در كار هستش اين مطلب رو منعكس بفرماييد .چطور هستش كه براي سيستم برق رساني به سريلانكا 200ميليون دلار كمك بلاعوض اعطا مي كنن ،(حالا كاري به اونش نداريم كه چراغي كه به خونه رواست به مسجد حرومه :::شبكه برق رسوني افليج كشور خودمون::: )اما اين درسته كه براي يك عمل جراحي اونم يه آدم جان باز او نقدر مته به خشخاش بزارن و اون بدبخت و امثال اون آدمهاي جانباز واقعي رو تو اون همه پيچو خمهاي اداري بندازن؟خوشا به غيرت هرچي آدمهاي به اصطلاح مسئول و متعهد \"\"\"\"\"\"\"\" يه كاري بكنين كه لااقل اگه دوروزه ديگه مشكلي براي اين مملكت پيش اومد باز آدما دلشون خوش باشه و با رضايت كامل در جبهه ها حضور پيدا بكنن .خداييش اگه محافظه كار نيستين و خودتون رو مستقل و آزاد معرفي مي نماييد اين درددل يه آدمي كه سابقه 42 ماه حضور تو جبهه رو داره انعكاس داده و درج بفرماييد .ياعلي ................................................. (74497)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۰۹:۲۷:۴۶
بنده از جانبازان 70 درصد هستم. در جبهه ها 4 بار مجروح شدم و از ناحيه صورت ، گوش، چشم، سر، گردن ، كتف، ريه و قطعي عصب دست راست و پاي راست مجروح هستم. جالب است بدانيد منزل من در طبقه چهارم آپارتمان بدون اسانسور است. و زمان زيادي را اختصاص به پايين و بالا رفتن مي دهم. البته شيريني اين شيوه زندگي اين است كه مانند مردم زندگي مي كنم. اگر تحقيقاتي انجام شود مشخص مي شود كه اكثر جانبازان به سختي زندگي مي كنند. البته سختي زندگي براي ما لذت است. ولي وقتي مي بينم افرادي مانند پاليزدار هم پيدا مي شوند كه از جانبازي سو استفاده مي كنند و به عنوان حامي دولت از چه رانت هايي كه استفاده نمي كنند براي ما بسيار سخت است. به نظر مي رسد شرايط براي جانبازان نسبت به زمان آقاي خاتمي خيلي سخت تر شده است. در زمان آقايان خاتمي و رفسنجاني طرح حالت اشتغال جانبازان به مرحله اجرا درآمد. آقاي احمدي نژاد كه دم از اصول گرايي مي زند بايد يك گزارشي در باره فعاليت هايي كه در حوزه جانبازان و ايثار گرا انجام داده به ملت بدهد. مسئولين بهتر است دروغ نگويند. (74520)
 
حسین
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۱۰:۳۴:۴۱
بسم الله الرحمن الرحیم
به خدا همه ما شرمنده ایم من نمی دانم که چقدر مسئولین در جریان مشکلات این افراد هستند اما با خود فکر می کنم اگر دوباره جنگی بشود و من هم بجنگم و مثلاً قطع نخاع گردم آیا آن آقایانی که در زمان جنگ از ترس به میز چسبیده اند باید همان کاری را با ما بکنند که با این عزیزان می کنند این آقایان همان هایی هستند که در زمان جنگ و مقاومت ایثارگران در خانه یا اداره خود از ترس به خود میلرزیدند ملی حالا ایثارگران ما به اینها باید التماس کنند که قسمتی از هزینه های عمل را متقبل شوند لااقل از آلمانها یاد بگیرید که هنوز هم هزینه بازماندگان جنگ دوم جهانی را ÷رداخت میکنند. (74551)
 
حجت
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۱۰:۳۸:۴۸
همین عزیزان بودند که با رشادت و پایمردی از آبرو و ناموس و شرف ما دفاع کردند.اگر اینان نبودند معلوم نبود صدام جنایتکار چه بر سرمان می اورد.همه ما مدیون این عزیزان هستیم و در قبال آنان در دنیای آخرت باید جوابگو باشیم.
هیچکس نمی تواند بفهمد یک جانباز چقدر رنج می کشد و هیچکس صبر و بردباری خانواده این بزرگمردان را متوجه نخواهد شد؟ (74554)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۱۱:۲۴:۵۴
شماره تلفن این عزیز چند است؟ (74583)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۱۱:۴۹:۵۹
چه خوش است گر محک تجبه آید بمیان تاسیه روی شود هرکه در اوغش باشد ، خوشا آنروزهای اول انقلاب وآن روزهایی که با پیر مرادمان بودیم وهمه وهمه به ما بودن فکر می کردیم خداوند لعنت کند کسانی را که مارا به اینروز انداختند بمن بودن ها، (خانواده من، اطرافیان، هم ولایتی ها و... هم حزبی ها) که بفرموده بنیانگزار جمهوری اسلامی (ر . ع)من همان شیطان است ، امروز جان باز بودن رزمنده بودن ویا خانواده آنها بودن متاسفانه دیگر ارزش نیست ، چرا که مسئولین این دردها نداشته ویا آنقدر در رفاه هستند که فراموش کرده اند ، من وقتی توفیق رفتن به جبهه های حق علیه باطل را داشتم می گفتم خوب انشائ ا..برای برای رضای خدا می روم بعدش هم اگر نباشم جامعه قدر دان هستند ولی امروز می بینم که مسئولین در یک شرائط برابر پست سازمانی را به کسانی میدهند که رابطه ای دارند اصلا خانواده رزمنده بسیجی و... ارزش نیست ، فقط به خود خدا پناه میبرم ومطمئن هستم کسانی که حق را ضایع می کنند در این دنیا تقاس پس خواهند بخصوص بی توجهی به عزیزان جانباز .. والسلام (74596)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۱۴:۱۵:۵۷
از آقایم حضرت ولی عصر و بزرگ پرچمدار با وفای نینوا استعانت میجویم.

فیض روح القدس ار باز مدد فرماید
دیگران هم بکنند آنچه مسیحا میکرد. آقای مسئول آقای بنیاد جانبازان نکنه با کمبود بودجه مواجه شده اید یا خدای نکرده جانباز دیگری می آید و میگوید پول دفاع از مملکت را می خواهم نه خیر باید بگویم : یاران چه غریبانه ..... هم سوخته شمع و هم سوخته پروانه.
خدا به همه رحم کند. (74668)
 
سید علی نصری
۱۳۸۷-۰۵-۲۲ ۱۰:۰۱:۴۱
با دیدن و شنیدن اینگونه موارد احساس میکنم که متأسفانه از راه امام راحل و اهداف انقلاب اسلامی فاصله گرفته ایم و بر همۀ دلسوزان نظام لازم است تدابیر لازم را اتخاذ کنند. آیا بنیاد جانبازان با آن همه املاک و سرمایه های ملی که در اختیار دارد نمی تواند جانبازان را تحت نوعی بیمۀ کامل درمانی قرار داده و هزینه های درمان آنان را به طور کامل پرداخت نماید؟ اگر میتواند چرا انجام نمی دهد و اگر نمی تواند چرا به عنوان متولی امور جانبازان برای تأمین منابع مالی اقدام نمی کند و اگر اقدام کرده و به نتیجه نرسیده است چرا اطلاع رسانی نمی کند تا مردم متدین و مسئولان دلسوز نظام چاره ای بیندیشند؟ (76386)
 
فروغی بسطامی
۱۳۸۷-۰۵-۲۲ ۱۱:۱۸:۴۰
مردان خدا پرده پندار دریدند
یعنی همه جا غیرخداهیچ ندیدند
جمعی نکوشیده رسیدند به مقصود
جمعی دویدندو به مقصدنرسیدند (76450)
 
يك دردمند
۱۳۸۷-۰۵-۲۲ ۱۳:۱۴:۲۵
بارالها چه زيبا همه را آزمايش ميكني .خدايا به جبروتت قسم در وراي امتحان تو حلاوتي است كه درهيچ چيز چيز ديگر نيست .خدايا چشماني ده كه ببينيم امتحان كنندهايي راكه بادارابودن 70% جانبازي هيچ گله وشكايتي ازكسي نداره ، چون ميدونه اجروپاداشش روجوري ديگه ميگيره .عشق آفرينا جانبازان به عشق تو ،به عشق حسين وبه عشق آقا ابوالقضل در راه تو گام نهادند . خدايا آيا ديگران هم درورطه آزمايش وامتحان هستند كه باچشماني بسته كه به قول خودشان ميخواهند به جامعه خدمت كنند .آيا كساني كه جونشو ن روبراي بقا اين مملكت ودرطبق اخلاص گزارد ميبايست چشم انتظار بماند تاتابميرد وپس از آن ازاودررسانه ها ومطبوعات هرچند به اختصار خبردرگذشتتشو بدهند > پس حق است تا كه نيمه جاني دربدن آنهاست كمكي ومساعدتي به جانبازان كه به فرموده امام راحل (ره):جانبازان رهبران اين نهضتند و همسران وفرزندان صبور آنان از اين همه اعتباراتي كه درجاهايي ديگر وغير هزينه ميگردد ، شود تاشايد ذخيره اي براي آخرتتان گردد. (76539)
 
علی - یک مسلمان ایرانی کرد
۱۳۸۷-۰۵-۲۵ ۲۱:۲۴:۵۲
بنده شخصا اهل جبهه و جنگ نبودم هرچند سن و سالم اقتضای آنرا می داد. حتی در درورانی (متأسفانه) از مخالفین آن بوده ام. می خواهم بگویم که چه جالب است. هر جا قرار است کسی ایده های خود را به کرسی بنشاند، هرچند مخالف نظرات صریح امام و رهبری، به نام حرمت خون شهیدان و جانبازان اینکار مرا انجام میدهد. کاش می شد آماری گرفت که تأمین نیازهای درمانی تمام جانبازان نیازمند به درمان، فقط چند درصد از صندوق ذخیره ارزی یا سایر منابع در اختیار را به خود اختصاص می دهد؟ چرا اقدام نمی شود؟ از شهیدان مایه گذاشتن هزینه ای ندارد چون شهید نیازی به ما ندارد بلکه ما نیازمند بخشش اوییم. ولی اگر راست میگوییم، به این یادگاران شهدا چرا نمی رسیم؟ آیا از شهدا (و همین ها که اغلب به خیل شهیدان انقلاب پیوسته یا بزودی می پیوندند)، خجالت نمی کشیم؟ آیا فکر می کنیم همیشه ما قوی خواهیم بود و آنان ناتوان؟ نمیدانیم که این توان و ناتوانی فقط مادی و زودگذر است؟
پیشنهاد میکنم معتقدین واقعی به انقلاب اسلامی و پیروان راستین امام و رهبری که بضاعت مالی دارند، پیشاهنگ تشکیل یک صندوق خیریه مردمی برای این کار شوند. ما هم با بضاعت اندک خود، شاید توانستیم کمکی به پاک کردن اشک کودکان معصوم این عزیزان و کاستن از درد همسران پرستارشان بنماییم و اندکی از شرمساری خود بکاهیم. خداوند همه را توفیق دهد. (77200)
 
۱۳۸۷-۰۶-۱۷ ۰۸:۰۸:۳۹
اقاي ياري عزيز خدارا شكر كن كه در مراجعات به ادارات و ارگانها نگفته ا ند كه بيخود به جبهه رفته اي كه تا اعماق جگر انسان را ا تش بزنند عزيزم من پدر شهيد هستم به شما عرض مي كنم خودت وخانم واقعا خانمت هيچ غصه نخوريد كه قر ان مي فرمايد خدا در كمينگاه است وباز بفرمايش قران انچه پيش شما ست فا ني شد ني است و انچه پيش خداست باقي است عزيزم شما كه براي مملكت افتخار نيا ورده اي كه بيست مليون تومان هزينه درمان شمارا بدهند درست است كه ازعنوان مبارك شما استفاده كرده و با هزارها مليارد ثروت بنياد مستضعفان وجانبازان نام گذاري نموده اند اما نگفته اند كه به شما تعلق دارد شما هم مي خوا ستي مثل اقاي ساعي براي كشور عزيزمان افتخار بياوري انوقت مي د يدي چه تجليلي از شما مي كردند و عوض بيست مليون تومان كه بايد گردن كج كني و يك مليون تومان بيشتر ندهند گردن را كج نمي كردي اگر اشتباه نخوانده باشم يكصد و ده مليون تومان با افتخا ر به شما مي دا د ند و امتيازات فراوان از قبيل پيشنهاد نامگذاري ميدان و غيره بهر حال اگر دردم يكي بودي چه بودي وگر غم اندكي بو دي چه بو دي مثنوي هفتاد من كاغذ شود باقي اين سخن بگذار تا وقت دگر /// (78102)
 
۱۳۸۷-۱۲-۰۸ ۲۱:۲۰:۴۹
salam

man janbaze shimiyae hastam az zamane mastomiyat ta be emroz soraghe bonyad ham naraftam chon mibinam chetor digar janbazan ra tahghir mikonan (106453)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.