نظر منتشر شده
۴۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 30633
يادداشت شريعتمداري درباره نقل قول رييس‏جمهور
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۲۲:۵۸
 حسین شریعتمداری، نماینده ولی فقیه در روزنامه کیهان، طی یادداشتی بی سابقه در کیهان چهارشنبه، با اشاره به نقل قول رییس جمهور از رهبر معظم انقلاب، رای اعتماد مجدد مجلس برای وزارت کشور را ضروری ارزیابی کرد.

به گزارش الف، در یادداشت شریعتمداری با عنوان "نازنینی تو، ولی..." آمده است:

براي نگارنده قلم زدن درباره آنچه امروز مي خواهم بنويسم سخت است و صد البته، ناگوار و تلخ. اما ماجراي ديروز مجلس شوراي اسلامي و نقل قول مخدوشي كه از تريبون خانه ملت پخش شد، كمترين ترديدي در ضرورت اين نوشته باقي نمي گذارد، چرا كه، وارونگي اين نقل قول، آگاهانه يا ناخودآگاه - و انشاءالله ناخودآگاه - درباره نظر كسي بود كه نه فقط مقتداي همه مردم ايران بلكه مراد همه ملت هاي مسلمان و نقطه اميد تمامي آزادگان و محرومان جهان است. بنابراين، انصاف آن است- و تكليف هم - كه واقعيت ماجرا بازگو شود تا «بر دامن كبرياش ننشيند گرد»، اگرچه نمي نشيند.

ديروز در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي و در جريان رأي اعتماد به سه وزير پيشنهادي رئيس جمهور، نمايندگان موافق و مخالف، مطابق معمول و با استفاده از اختيارات قانوني خويش به اظهارنظر درباره وزيران پيشنهادي پرداختند. در اين ميان اظهارنظر مخالفان درباره يكي از نامزدها داغ تر از بقيه و با ارائه دلايلي مبني بر عدم صلاحيت ايشان، نظير مدرك دكتراي تقلبي يا جعلي! همراه بود كه نگارنده درباره صحت و سقم اين ادعا و برخي از ادعاهاي ديگر نظري ندارد، يعني چيزي نمي داند و موضوع بحث اين نوشته هم نيست.

ديروز، برادر عزيزم جناب آقاي دكتر احمدي نژاد، رئيس جمهور محترم كه براي ايشان احترام فراواني قائل هستم در حالي كه براي دفاع از وزراي پيشنهادي خود پشت تريبون رفته بود، سخني از قول رهبرمعظم انقلاب درباره وزيران پيشنهادي نقل كرد كه نگارنده با اطلاع دقيقي كه از اصل ماجرا دارم، مي دانم و كمترين ترديدي ندارم كه متأسفانه اين نقل قول، مخدوش و غيرواقعي بوده است و با نظر ارائه شده از سوي رهبرمعظم انقلاب، تفاوتي نزديك به تناقض دارد و با عرض پوزش از آقاي احمدي نژاد بايد گفت در سخنان ديروز ايشان، نظر واقعي آقا تحريف شده بود، به گونه اي كه انگار رهبرمعظم انقلاب نه فقط با وزراي پيشنهادي آقاي احمدي نژاد موافقت كامل داشته اند، بلكه نمايندگان مجلس را براي دادن رأي بالا به آنها تشويق و ترغيب هم كرده اند! بديهي است كه با اين نقل قول مخدوش قاطبه نمايندگان محترم مجلس كه خود را مطيع و مريد رهبرمعظم انقلاب مي دانند، چنانچه نگاه و نظر منفي داشته اند، آن را وانهاده و رأي مثبت مي دهند، مگر دو دسته. اول آنها كه از واقعيت نظر آقا باخبر بوده اند و دوم، نمايندگاني كه با بينش و منش رهبرمعظم انقلاب آشنا بوده و به طور طبيعي - و البته هوشمندانه- نظر نقل شده را مخدوش و غيرواقعي ارزيابي كرده اند.

آقاي احمدي نژاد در جلسه ديروز مجلس و به هنگام دفاع از وزراي پيشنهادي با اشاره به اين كه گفته مي شود احمدي نژاد اصرار بر اين سه گزينه داشته است و مقام معظم رهبري به علت اين اصرار با اين گزينه موافقت كرده اند، گفت؛ «مگر رابطه ما با مقام معظم رهبري اينگونه است؟ من خدمت آقا گفتم كه مي خواهم اين سه نفر را معرفي كنم، ايشان فرمودند چقدر شناخت داريد، ويژگي ها و سوابق را براي ايشان گفتم. ايشان نيز موافقت كردند و فرمودند برويد براي رأي آوري آنها تلاش كنيد»!

متأسفانه و با عرض پوزش بايد گفت اين نقل قول با واقعيت انطباق ندارد. نگارنده از نظر آقا درباره دو تن از وزراي معرفي شده اطلاعي ندارد ولي نظر ايشان درباره يكي از سه وزير پيشنهادي با آنچه آقاي احمدي نژاد- احتمالا از روي فراموشي يا بي دقتي- نقل كرده اند متفاوت است. مطابق اطلاع دقيق و موثق نگارنده، آقا درباره يكي از سه وزير پيشنهادي نظر موافق نداده اند، بلكه فقط فرموده اند«مخالفتي ندارم». توضيح آن كه معمولا حضرت آقا در اينگونه موارد، سه نوع نظر مي دهند. «موافقت»، «مخالفت» و يا «مخالفتي ندارم». و بديهي است كه اين سه نوع نظر كاملا با يكديگر متفاوت بوده و هر يك مفهوم خاص و جداگانه اي دارند. بنابراين نقل قول آقاي احمدي نژاد كه «آقا موافقت كردند و فرمودند برويد براي رأي آوري آنها تلاش كنيد»! كاملا غيرواقعي و مخدوش است. چرا كه مفهوم «مخالفتي ندارم» با مفهوم «موافقم» تفاوت فراوان و تعيين كننده اي دارد چه رسد به اين كه فرموده باشند «برويد براي رأي آوري آنها تلاش كنيد»! بنابراين جاي اين گلايه جدي از آقاي احمدي نژاد هست كه چرا نظر آقا را به طور مخدوش و متاسفانه تحريف شده، نقل كرده اند؟! البته بعيد نيست كه آقا درباره دو وزير ديگر نظر مساعدي داشته اند - و نگارنده نمي داند- اما درباره يكي از آنان كه احتمالا نقل قول مخدوش رئيس جمهور نيز براي رأي آوري او بوده است، نظر آقا همان است كه گفته شد. اين نكته نيز گفتني است كه اگر نظر آقا همانگونه كه بود - يعني مخالفتي ندارم- نقل مي شد به يقين بسياري از نمايندگان با شنيدن اين نظر كه مفهومي كاملا متفاوت با نقل آقاي احمدي نژاد دارد، از رأي دادن به وزير مورد اشاره خودداري مي ورزيدند!

نگارنده به وزير مورد اشاره ارادت دارد و بر اين باور است كه نظر آقا مبني بر اين كه «مخالفتي ندارم» اگرچه با «موافقم» تفاوت فراواني دارد به معناي نفي صلاحيت ايشان نيست، مثلا؛ كسي كه پزشك نيست نمي تواند مسئوليت يك بخش درماني در يك بيمارستان را بر عهده داشته باشد ولي بعيد نيست كه براي پست هاي ديگري، حتي مهمتر و تعيين كننده تر مناسب و لايق باشد، كه معمولا هست. ولي سخن در اين نوشته درباره صلاحيت ها و شايستگي هاي برادر مورد اشاره نيست، بلكه انتظاري منطقي از رياست محترم جمهوري در ميان است كه سنجيده و صحيح نقل قول كنند، آن هم از مراد همه مسلمانان يعني رهبر معظم انقلاب.

و اما، گلايه ديگر از جناب آقاي احمدي نژاد كه كم اهميت تر از گلايه اول نيست، آن كه، چرا ايشان براي رسيدن به يك خواسته سياسي آنهم خواسته اي كه اين سوي و آن سوي آن تفاوت چنداني ندارد، از رهبر معظم انقلاب هزينه كرده اند؟ صرف نظر از اين كه نظر ايشان را هم مخدوش و غيرواقعي نقل كرده اند! چه كسي تاكنون ديده يا شنيده است كه حضرت آقا در اموري از اين دست دخالت كنند؟! مگر درباره وزراي كابينه آقاي هاشمي يا آقاي خاتمي رهبر معظم انقلاب نظر داده بودند و يا مگر وزراي كابينه آقاي احمدي نژاد با نظر آقا انتخاب شده اند؟! نهايت اين كه رؤساي محترم جمهور از ايشان نظري خواسته اند و پاسخ آن بزرگوار نيز يكي از سه «گزينه» پيش گفته بوده است.

اگر اظهارنظر ديروز برخي از نمايندگان درباره مثلاً مدرك تحصيلي جعلي يا قلابي فلان وزير معرفي شده صحت داشته باشد- كه انشاءالله ندارد- آيا شايسته است از رهبر معظم انقلاب و قانونگراترين شخصيت نظام براي توجيه آن هزينه شود؟!

بديهي است كه به عقيده نگارنده، دوران رياست جمهوري آقاي دكتر احمدي نژاد بعد از دوران رياست جمهوري آقا، مطلوب ترين بوده و هست و نگارنده بي ترديد براي دور دوم به عنوان يك شهروند معمولي به ايشان رأي خواهم داد و در ميان كساني كه احتمال كانديداتوري آنها مي رود كسي را شايسته تر از ايشان نمي شناسم، ولي ايشان كه بارها ارادت و پيروي خود از رهبري و حضرت امام(ره) را نشان داده اند بايد در مواردي از اين دست كه شرح آن رفت دقت و مراقبت بيشتري داشته باشند و اين كه «نازنيني تو ولي در حد خويش... الله الله پا منه ز اندازه بيش»....
 و بالاخره، از آنجا كه نقل قول غيرواقعي آقاي احمدي نژاد در كسب آراء وزير محترم مربوطه تاثير تعيين كننده اي داشته است، قانوني بودن رأي اعتماد مجلس به ايشان قابل ترديد است و به نظر مي رسد كه نياز به رأي گيري مجدد باشد.

توضیحات دفتر رهبر انقلاب: به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دفتر مقام معظم رهبري، توضيحات دفتر مقام معظم رهبري در رابطه با بعضي از اعضاي پيشنهادي مربوط به كابينه به شرح زير است.
بسم الله الرحمن الرحيم

يك مقام آگاه و مسئول در دفتر مقام معظم رهبري اعلام كرد:

ديدارهاي آقاي رئيس جمهور با رهبر معظم انقلاب اسلامي، ديدارهاي كاملاً خصوصي است و طبعاً مطالبي كه در آن جلسات مورد گفتگو و تبادل نظر قرار مي گيرد، تابع حكم مربوط به جلسات خصوصي است و هيچ كس نمي تواند ادعاي نقل و يا تحريف مطالبي را داشته باشد كه علي القاعده دسترسي به آنها جز در شرايط خاص، امكان پذير نمي باشد و لذا اين دفتر اعلام مي كند نقل قول جناب آقاي رئيس جمهور از مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) در رابطه با بعضي از اعضاي پيشنهادي مربوط به كابينه، با توجه به مجموعه مذاكراتي كه در اين مورد صورت گرفته است، خلاف واقع نيست و مضمون آنچه ايشان ذكر كرده اند، همان "عدم مخالفت" است.
از همه ي دوستان و سروران خصوصاً فعالان در عرصه افكار عمومي و مطبوعات تقاضامنديم از هرگونه نقل قول و استناد به رهبر معظم انقلاب اسلامي قبل از تأييد رسمي و مجوز روابط عمومي اين دفتر، به طور جدي خودداري كنند.     توضيح ضروري:
بنا بر تصميم شوراي سردبيري الف؛ نظرات رسيده از خوانندگان با وسواس وحساسيت بيشتري بررسي مي شود و ادعاهاي اثبات نشده ونيز نظراتي كه حتي شائبه توهين، افترا يا كنايه نيش دار داشته باشند، تاييد نمي شود. الف نظرات رسيده از بينندگان محترم را كه داراي شواهد يا استدلال باشند و به تعميق و پيشرفت بحث كمك كنند منعكس مي كند
سردبيري الف   
 
رضا کاظم زاده
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۲۳:۳۲:۰۱
بنده در خصوص مطلب جناب آقای شریعتمداری که گفتند مسایل مطرح شده توسط نمایندگان در مورد مدرک تحصیلی کردان و . . . انشاءا... درست نباشد، عرض میکنم جناب آقای شریعتمداری نه تنها آن مسایل درست است بلکه برخی دیگر مسایل نیز وجود دارد که به علت تدبیر حضرت لاریجانی مبنی بر عدم تشکیل جلسه غیر علنی و تقوای مخالفین کردان مطرح نگردید که البته شما می توانید از آن مطلع گردید.
علیهذا اینجانب با شما موافق بوده و هزینه نمودن از جایگاه زعامت و ولایت را برای پیش راندن خواسته ها، توجیح بسیاری از ندانم کاریها و . . . را نه تنها درست و شایسته نمی دانم بلکه اعتقاد دارم این عمل خواسته یا ناخواسته خیانت در حق معظم له است. حال این قصور و اشتباه متاسفانه تکراری از سوی رییس جمهوری که در تمام مصاحبه ها و جلسات از نام حضرت آقا استفاده می نمایند به مراتب مذموم تر است.
یقینا در این خصوص نیروهای مومن و معتقد و ولایتی منتظر موضع گیری صریح رهبری نیستند زیرا که اگر چنین شود وای بر ما و اف بر ما با این ولایتمداریمان.
در نهایت طرح ابطال این رای گیری پیشنهاد مناسب و البته قابل پیگیری است البته اگر حضرتش(ریاست محترم مجلس هشتم) باز آن را مغایر با تدبیرشان ندانند.
العاقبه للمتقین (73572)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۲۳:۳۲:۲۰
بخش اول نوشته غیر منطقی است. یعنی امکان اینکه حضرت آقا در دیدار خصوصی ای که با احمدی نژاد داشته اند این حرف ها را زده باشند وجود دارد و طبیعی است که شریعتمداری از هر حرفی که در هر دیدار خصوصی زده می شود مطلع نباشد.
اما بخش دوم واقعا یک درد است. اگرچه شرایط خیلی خاص بود و احمدی نژاد هم در پاسخ به شایعه پراکنی های خاص مجبور شد این حرفو بزنه اما باز هم بهتر بود صبر می کرد و این حرفو نمی زد و از رهبری هزینه نمی کرد (73573)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۷:۴۳:۱۳
من با هر دو قسمت موافقم و اضافه ميكنم كه اگر فقدان مدارك تحصيلي آقاي كردان حقيقت داشته باشد, بايد به دانشجويان فريب خورده ايشان خسارت داده شود و وزير علوم وقت مجازات شود.
بعلاوه , سوال پيش آمده براي اينجانب اين استكه : چه تعداد از مسئولين در حال خدمت داراي مدارك تقلبي هستند؟ متاسفانه , اين آقا , سي سال با اين مدارك در مسند كارها نشسته بودند و فقط انتخاب ايشان بوسيله احمدي نژاد باعث افشاگريها شده است. (73803)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۲۳:۳۵:۲۸
مرسی برادر شریعتمداری. یکبار سر قضیه بحرین تشکر کردم این بار هم بی انصافی می بینم از موضع منطقی شما تشکر نکنم (73574)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۲۳:۴۶:۱۳
من الان رفتم خبر خبرگزاری های اصلی کشور را چک کردم
اگر دقت کرده باشید احمدی نژاد در هیچ جای صحبتش نمی گه که مقام معظم رهبری موافقت کردند. به متن عبارات دقت کنید از ایسنا :
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1175963&Lang=P
وقتي خدمت آقا رفتيم، عرض من يك دقيقه هم نشد. من سير را گفتم و ايشان پرسيدند چقدر آقاي كردان را مي‌شناسيد و من هم توضيح دادم و ايشان گفتند بسيار خوب، برويد و تلاش كنيد كه ايشان راي بياورد.

فرمودند بسیار خوب و نه اینکه موافقم. بهتر بود آقای شریعتمداری دقیقتر گوش می کردند (73578)
 
شاهد
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۱:۱۲:۴۲
بسيار خوب، برويد و تلاش كنيد كه ايشان راي بياورد.
حتی با فرض شما، جمله فوق که به نظر شما از آقا نقل شده چه معنی غیر از موافقت دارد. حقا که بعضی از دوستان حب شی نسبت به آقای احمدی نژآد دیدن حقایق را برایشان کمی مشکل کرده است. (73589)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۵-۱۷ ۰۶:۳۷:۰۴
این جمله که بروید و تلاش کنید که ایشان رای بیاورد به دو گزینه از سه گزینه ای که شریعتمداری نوشته است رهبری معمولا در این جور مواقع می فرماید مناسبت دارد : موافقم و مخالفتی ندارم

بدیهی است که وقتی جناب شریعتمداری حالا به هر دلیلی اینقدر ریز روی الفاظ بحث کرده اند اینجا هم باید دقیق حرف بزنیم..ممکن است رهبری مخالفتی نداشته باشند و بعد گفته باشند که که بروید و تلاش کنید که رای بیاورد. بروید و تلاش کنید که ایشان رای بیاورند تنها به معنای موافق بودن نیست معنای مخالف نبودن هم از داخلش برمی آید .. (73595)
 
نوربخش
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۰:۰۴:۵۱
این مقاله بنده را به یاد ضرب المثل معروفی انداخت که میگوید: آش آنقدر شور شد که آشپز هم فهمید ! . بنده با شناخت و ارادتی که از سالهای دور به جناب شریعتمداری دارم ، اطمینان دارم که این مقاله از سر درد نوشته شده. اما گله مندم که چرا این بزرگوار طی سه سال گذشته در مقابل سخنان خلاف واقع و . دولت که اغلب حداکثر طی دو روز عدم صحت آن بر همه روشن میشود مهر سکوت بر لب زده و قلم بر زمین گذاشتند؟ سرور گرامی جناب آقای شریعتمداری! .، .، .!، . و صدها مطلب دیگر که در دولت شاهد آن بوده و هستیم میطلبید تا چون شمائی که درد انقلاب و مردم را دارید ، مصلحت اندیشی نکرده و بیان حقیقت نمائید. . آیا میدانید که اعتماد مردم به اظهارات مسئولن کاهش یافته و این معظل حتی در حوزه اعتقادی هم رسوخ کرده؟ استاد گرامی! جمله شما در این مقاله که فرمودید در دوره بعدی نیز به ایشان رای میدهید و در حال حاضر شایسته تر از ایشان نمیشناسید، مرا متعجب ساخت. فرض نمائید این ایام آخرین سال دوره دوم ایشان است، حال چه میکردید؟ ایا پس از 30 سال قحط الرجال شده است؟ گمان نمیکنید این اظهارات شما کمی مجیز گوئی است و خدا در آن نقشی ندارد؟ بنده به تقوای شما ایمان دارم لیکن بعضا هر یک از ما در مواردی کلامی را میگوئیم که تقوا در آن جائی ندارد و گمان میکنیم که عین صواب است. نگذارید آیندگان ما را برای مصلحت اندیشی ، آنهم از نوع توجیهی آن سرزنش کنند. بیائید مسئولین را مقدس نکنیم، زیرا این عمل مقدسین را کمرنگ میکند. هر چه تفحص کردم اینگونه برخوردهای متداول سه ساله را در سیره علی ابن ابی طالب علیه السلام نیافتم. (73580)
 
منصور
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۰:۱۱:۲۴
بنده با اینکه به نوشته های آقای شریعتمداری و کلاً روزنامۀ کیهان ارادت دارم معتقدم که ایشان در این مطلب کمی مته به خشخاش گذاشته است. همان گونه که آقایی در بالا متذکر شده، احتمال می رود که حضرت امام نظر خود را بطور خصوصی با رئیس جمهور در میان گذاشته باشند و رئیس جمهور نیز همان را نقل کرده باشد. از این گذشته، طرح مسائلی اینچنینی که به اعتبار اخلاقی مقامی مانند ریاست جمهوری مربوط می شود در رسانه های کثیرالانتشار چه ضرورتی دارد؟ اگر آقای احمدی نژاد از این گونه سابقه های غیراخلاقی می داشت و - مثل نخست وزیر دانمارک - کارش دروغ گفتن بود، آنوقت باید آقای شریعتمداری برای این مچ گیری تحسین می شد. ارتکاب این اشتباه از سوی ایشان، که تازه صحت و سقمش هم هنوز معلوم نیست، نباید باعث شود که کار به مطبوعات و اینترنت کشیده شود. پسندیده این بود که آقای شریعتمداری ابتدا با خود ایشان و حضرت رهبری صحبت می کردند. (73581)
 
دروغ توسط چهره ها بسیار زشت تر است
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۱:۱۴:۴۹
دروغ گناه کبیره و منشا گناهان دیگر است.
در حوزه سیاسی دروغ یک چهرهمورد اعتماد جامعه آثار بسیار بزرگتری دارد تا دروغ یک آدم عادی به همین دلیل هم در دموکراسی ها، زندگی سیاستمداران و چهرههای سرشناس هنری و ورزشی و... زیر ذره بین رسانه ها است تا دست از پا خطا نکنند. یادمان نرفته ک در سال 1998 کلینتون را نه به دلیل رسوایی جنسی اش بلکه به دلیل دروغ اش درباره رابطه با مونیکا لوینسکی آنطور به چهار میخ کشیدند و سکه یک پولش کردند.

خدا وکیلی اگر در جامعه ما هم رسانه های آزاد و مستقل و غیر جناحی فعال بودند بازهم یک --- می توانست با مدرک فوق دیپلم عضو هیات علمی دانشگاه شود و سالها حقوق یک فرد با مدرک دکتری را دریافت کند؟ (73590)
 
متنفر از دروغ و نیرنگ و شامورتی بازی
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۰:۲۳:۳۱
باورکردنی نیست!
ببینیم مدعیان ذوب در ولایت چه واکنشی نشان میدهند...

البته اگر در این ادعاها صادق بودند با مدارک ارائه شده اصلا نباید این رای را می دادند...
به نظرم این جناح راستی ها رهبری را فقط برای هزینه کردن می خواهند (73583)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۱:۰۱:۱۵
آقای شریعتمداری عزیز

تعارف را کنار بگذارید. هزینه کردن از رهبری 2 اشکال دارد.

1- پوشاندن ضعف خود.
2-تضعیف رهبری به ویژه نزد نخبگان و آگاهان سیاسی اعم از داخلی و خارجی (73587)
 
يك رزمنده دفاع مقدس
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۱:۰۳:۳۱
تعجب دارم آقاي شريعتمداري با نقل چنين تحريفاتي يا اشتباهاتي و احيانا مشاهده وضعيت جامعه علي الخصوص از نظر اقتصادي و معيشتي مردم ميگويند كه دوباره به آقاي احمدي نژاد راي خواهم داد بعلاوه مدير مسئول يك رسانه به وزيني كيهان نبايد بگويد كه بعنوان يك شهروند معمولي راي خواهم داد چرا كه كيهان بايد روشنگر باشد مشاهده چنين وضعيتي و راي دوباره را بايد جهل مركب ناميد
آقاي شريعتمداري واقع بين تر شويد و واقعا قيامت و تقواي واقعي و انصاف را فراموش نكنيد
از جسارتم نيز پوزش ميطلبم (73588)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۱:۱۸:۱۹
ایران در حال احمدی نژادی شدن است. سطح بحثها به جایی رسیده که صلاحیت یک نفر اینچنین سنجیده می شود.
به نظر من اولا مهم نیست که نظر رهبر چه بوده، ثانیا مگر نماینده ها عقل ندارند. ثالثا آنها به هر حال رای داده اند و همین مهم است.
امیدوارم این سایت هم از این به بعد به این بحثهای بی محتوا که مطرح کردنش تنها از عهده کیهان و مدیر مسولش برمی آید توجهی نکند. (73591)
 
م م
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۶:۵۷:۴۳
راستی اگر مواردی که در این دولت اتفاق افتاده در دولتهای گذشته اتفاق می افتاد کفن پوشان دیروز که به خاطر هر موضوع کوچکی داد وااسلاما سر می دادند چکار می کردند ایرادهای این دولت خیلی بیشتر از اینهاست که یک دوست قسم خورده خودرا به صدا در آورده است .ولی خدا را باید شاکر باشند آقای رئیس جمهور چون ملت ایران خیلی صبر دارند وگرنه در کشورهای دیگر با جابجا شدن چند لفظ در یک قانون فاجعه ها درست می شود در نهایت امیدوارم ملت ایران در انتخابات آتی دقت بیشتری در انتخاب داشته باشند تا بیشتر از این سرمایه های ملی ومعنویشان فدای مصالح اشخاص نشود. (73618)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۷:۱۹:۲۲
اقاي شريعتمداري از اين نوشته چند چيز را دنبال ميکنند که مهمترين ان مطلب اخر ايشان است که ميگويد من کسي را اصلح تر از ايشان با وجود اين دروغ گوئي و هزينه کردن از رهبر معظم انقلاب (که بار اولش هم نيست) نميشناسم و به ايشان راي ميدهم ! اين خيلي عجيب است! (73621)
 
مهدی 313
۱۳۸۷-۰۵-۱۷ ۱۸:۵۲:۲۹
من هم با اینکه از احمدی نژاد انتقاداتی دارم ولی بااینحال احمدی نژاد را بر سایر کاندیداها ترجیح می دهم فعلا واگر همین حالا بخواهم به کسی رای بدهم ان شخص احمدی نزاد خواهد بود (74207)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۷:۱۹:۳۴
در این میان منش آقای شریعتمداری قابل تأمل است. او نه به چپ کار دارد نه راست. هر چه به نظرش درست بیاید انجام میدهد. به این میگویند یک ژورنالیست حرفه ای. (73622)
 
عادل
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۷:۳۳:۰۲
این بازی دیروز مجلس بازی باخت باخت برای اصولگرایان بود

هزینه کردن رهبری برای رای آوری وزیری که متهم به دروغگویی ، جعلی بودن مدرک، باند بازی و اتهاماتی که هیچگاه گفته نشد چه معنایی دارد؟

آنهم هزینه کردن مقتدای ملت ایران به نحوی که نتیجه آن کمترین رای اعتماد در بین 3 وزیر و طبیعتا بیشترین مخالف باشد

به غربت رهبر یک چراغ دیگر اضافه کنید....... (73626)
 
محمود
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۷:۴۲:۴۸
دقت کنید ندایی از داخل اصولگرایان به گوش نمی رسد

زنده باد ماکیاول

هدف وسیله را توجیه می کند

درود بر اصالت هدفیون

همه را هزینه می کنیم

ماکیاولیسم در اردوگاه اصولگرایی بیداد می کند (73630)
 
کاوه
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۷:۵۷:۴۵
آقای کردان از لندن مدرک دارد (73632)
 
علي
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۷:۵۸:۴۰
اقئيکه با نام محمد کامنت دادي يعني چه ايران در حال احمدي نژاد شدن است . ايران در حال حسيني شدن و امام زماني شدن و.....شنيده بوديم اين يکي ديگه...... ضمنا\" اين را بدان نظر ولايت و رهبر بسيار مهم است سعي کن خودت بحث با محتوا بکني (73633)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۸:۰۸:۳۷
به نام خدا ظ.. ید طولایی دارند.از نمایندگان مجلس می خواهیم این قضیه را تا آخر پیگیری کنند و اگر ادعای اصول گرایی دارند کوتاه نیایند.از آقای شریعتمداری ممنونیم اصول گرایی یعنی این. (73604)
 
یک خبرنگار پارلمانی
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۹:۲۴:۵۲
نمی‌دانم چرا آقای شریعتمداری چرا دارند راجع به کلام افراد معمولی بحث اصولی می‌کنند.
اولا رئیس‌جمهور در مجلس نگفت که رهبری با وزارت کردان موافق هست بلکه گفت «بسیار خوب بروید برای رای آوردن آنها تلاش کنید»
ثانیا چرا از نظر آقای شریعتمداری وقتی دوستان اصولگرای تحولخواه مجلس که اتفاقا روابط نزدیکی با دفتر رهبری دارند و از ریز ملاقات‌های خصوصی رهبری هم خبر دارند! از هزینه کردن رهبری ابایی نداشته و به دروغ می‌گویند «آقا با کردان «مخالفت» کرده و اینقدر احمدی‌نژاد اصرار کرد تا آقا «موافقت» کرد» خلافی اتفاق نیفتاده است اما وقتی رئیس‌جمهور به عنوان فردی که خود دیدار خصوصی با رهبری داشته، در مقام پاسخگویی بگوید: «وقتي خدمت آقا رفتيم، عرض من يك دقيقه هم نشد. من سير را گفتم و ايشان پرسيدند چقدر آقاي كردان را مي‌شناسيد و من هم توضيح دادم و ايشان گفتند بسيار خوب، برويد و تلاش كنيد كه ايشان راي بياورد.» خلاف گفته است.
ثالثا، از نظر عقل، شرع و قانون هم که حساب کنیم رئیس‌جمهور به عنوان نفر دوم مملکت، خصوصا در مسائل مملکتی، از هر فرد دیگری به رهبری نزدیک‌تر است و نقل قول او از ملاقات خصوصی‌اش با رهبری از هر نقل دیگری - مثل نقل آقای شریعتمداری - موثق‌تر است. مگر آنکه خود رهبری و یا دفتر ایشان به عنوان نهاد متولی و مسئول، آن را تکذیب کرده و یا توضیحاتی زمینه آن بدهد. بنابر این نقل آقای شریعتمداری هرچند که ایشان بگوید از منابع موثق شنیده، در برابر نقل رئیس‌جمهور ، از درجه اعتبار ساقط است. (73660)
 
بابك
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۹:۲۷:۰۵
در ايامي كه بحث راي اعتماد وزراء مطرح است رايزني براي جلب آراء نمايندگان امري است طبيعي ، ولي در اين ميان برخي نامزدهاي معرفي شده به مجلس براي كسب راي اعتماد به هر وسيله اي متوصل مي گردند كه به راستي جاي تامل دارد ... در قسمت پنجره سايت شما تصويري از آقاي رحيمي (معاون حقوقي و پارلماني رئيس جمهور) ديدم كه ياد زماني افتادم كه آقاي احمدي نژاد ايشان را به عنوان سرپرست وزارت كشور معرفي كرده بودند _ واقعا جاي تاسف است كه در اين چند وقته اخير افرادي مانند رحيمي با آن سابقه درخشان در مداحي روساي جمهور وقت كه پرداختن به آن خود مجالي ديگر مي طلبد ، با وجود همه مخالفتهاي صورت گرفته از سوي دلسوزان نظام ، باز هم مورد تفقد و انتخاب رياست محترم جمهور قرار مي گيرند _ جالب است كه در ان زمان ايشان چنان حجم وسيعي از معامله با نمايندگان مجلس هفتم _ بالاخص نمايندگاني كه راي نياورده بودند _ را به راه انداختند كه به قول دوستمان غذا آنقدر شور شد كه خود آشپز هم متوجه شد ، البته اين مثل شايد در اين جا خيلي مصداق نداشته باشد چراكه بلافاصله پس از اينكه حكم سرپرستي ايشان تحت فشار نيروهاي انقلاب لغو شد وليكن در كمال تعجب شاهد بوديم كه به سمت معاون رئيس جمهوري منصوب گرديدند و اين حاكي از آن است كه آشپز ما هنوز متوجه شوري بيش از حد غذا نشده است ! بهر حال همين آقاي رحيمي براي اينكه رياست محترم جمهور را به اين باور برساند كه آقاي سيد مهدي هاشمي نمي تواند راي اعتماد مجلس را كسب كند و بهتر است به جاي ايشان آقاي كردان معرفي گردند ، تلاش فراواني از خود بروز داد ! و انصافا هم در راستاي جلب نظر نمايندگان اهل معامله سنگ تمام گذاشت ...
آقاي كردان هم كه به معاملات و وعده وعيدهاي پنهان و آشكار اكتفا نكرده و در صحن علني مجلس با اين وعده كه «حتي دهيارها را نيز با نظر مجلس نشينان انتخاب خواهم كرد » دسته گل دولت كريمه را به سبزه نيز آراسته نمود ! خدا عاقبت ما را به خير كند ... (73661)
 
بهزاد
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۰:۰۹:۴۶
با سلام
جناب آقای دکتر با تشکر از دقت شما در این موضوع بسیار خوشحال هستم که حامیان ولایت از کار ننشسته اند و از حریم آن دفاع می کنند . اگر حالا جلوی این بدعت گذاری گرفته شود کمک بزرگی است چون وقتی رئیس جمهور محبوب دکتر احمدی نژاد که ناخواسته اینگونه بیان فرمودند بعد ها نیز دیگر مسئولین ممکن است از این راه برای پیش بردن اهداف خود استفاده کنند (73666)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۳:۳۲:۳۶
اقاي احمدي نژاد خودش را به .... زده و كارش را پيش مي برد بايد يكي ترمزش را بكشد ظاهرا اين كار از اكثريت در حال رخ دادن است (73721)
 
ولی شناس
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۳:۳۸:۵۶
روی همه دروغ گویان ودروغ پردازانی که با ادعای ذوب در ولایت به ریشه ولایت ضربه میزنند سیاه باد.واقعا از همه تون حالم به هم میخورد.درود بر اصلاح طلبان (73723)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۳:۴۱:۱۵
شريعتمداري به همه ركب زد . (( بديهي است كه به عقيده نگارنده، دوران رياست جمهوري آقاي دكتر احمدي نژاد بعد از دوران رياست جمهوري آقا، مطلوب ترين بوده و هست و نگارنده بي ترديد براي دور دوم به عنوان يك شهروند معمولي به ايشان رأي خواهم داد و در ميان كساني كه احتمال كانديداتوري آنها مي رود كسي را شايسته تر از ايشان نمي شناسم )) (73724)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۴:۱۰:۳۲
توضيح ضروري:

بنا بر تصميم شوراي سردبيري الف؛ نظرات رسيده از خوانندگان با وسواس وحساسيت بيشتري بررسي مي شود و ادعاهاي اثبات نشده ونيز نظراتي كه حتي شائبه توهين، افترا يا كنايه نيش دار داشته باشند، تاييد نمي شود. الف نظرات رسيده از بينندگان محترم را كه داراي شواهد يا استدلال باشند و به تعميق و پيشرفت بحث كمك كنند منعكس مي كند
سردبكنايه نيش دار !
چطور فحش آبدار عليه رئيس جمهوري را با لذت چاپ مي كنيد اما همين كه پته تان روي آب ريخته مي شود هراسان مي شويد . (73742)
 
سعید
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۴:۱۲:۴۲
انتخاب آقای دکتر کردان را به سمت وزارت کشور خدمت ایشان تبریک گفته آرزوی توفیق و خدمتگزاری برایشان دارم.
ایشان قانونا و با رای اکثریت نمایندگان مجلس وزیر شده اند بنابر این بیایید در راستای بهتر شدن کارها فکر کنیم نه اینکه به شخصیت ایشان در بدو مسئولیتشان نزد افکار عمومی اینچنین توهین کنیم. (73743)
 
کوزه گر
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۴:۴۰:۳۸
در تاریخ آمده است وقتی محمود افغان به اصفهان رسید مدتها اصفهان را در محاصره داشت و جرات ورود به این شهر را پیدا نمی کرد ، تا اینکه بدرون شهر نفوذی فرستاد پس از بازگشت از آنها پرسید

-کجا رفتید
-گفتند به مسجد جامع رفتیم
-پرسید بحث چه بود
-گفتند بحث این بود که اگر آب کشمش تبخیر شود و در پلو بریزد آیا پلو نجس است یا پاک!
اینجا بود که محمود افغان دستور حمله داد
گردانندگان الف ! اگر کسی با آیات قرآن و استدلال های قانع کننده مومنین مجلس و غیر مجلس را از تفرقه بر حذر می دارد به کدام حجت شرعی از انتشار آن سر باز می زنید و می فرمائید فقط نوشته های مستند را منتشر می کنید.من در نوشته ام غیر از قرآن به چه استناد کردم؟ در نوشته قبلی گفتم و باز می گویم برای کردان که هیچ ، برای وزارت کشور هم اهمیت چندانی نیست در مقابل کاری که شما اصولگرایان اکنون با اصل انقلاب کردید . باز شما را به آیه ای دیگر از قرآن دعوت می کنم که می فرماید :
فلا تنازعوا فتفشلو و تذهب ریحکم
نزاع نکنید که فشل خواهید شد و باد به پرچمتان نخواهد وزید. (73767)
 
بهناز
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۵:۱۷:۱۵
من از مخالفين ديدگاه هاي آقاي حسين شريعتمداري هستم . ولي در اين يك مورد كاملا\" با ايشان موافقم. (73774)
 
متین
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۶:۱۴:۲۵
واقعا انسان در عمر کوتاه خویش تجربیاتی بدست میاورد که بسی ارزشمند است .
یک نفر از این همه دوستان صاحبنظر برای من بنویسد که این تناقض دیروز مجلس چگونه حل میشود :
1)اگر همه آن صحبتها ؛اتهامات ؛انتسابات و....صحیح بود پس چرا نمایندگان محترم رای اعتماد دادند ؟مگر میشود فردی با آنهمه مشکل را در مصدر مهمترین وزارتخانه گمارد؟
2)واگر همه آن صحبتها؛اتهامات و....تهمت وافترابود چرا با گویندگان برخورد نمیشود ؟مگر میشود از تریبون مهمترین ارکان کشور به ایراد تهمت و بهتان پرداخت؟ (73784)
 
مهرشاد قرباندوست
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۷:۲۱:۰۴
ازسایت \"الف\" تشکر می کنم که نیم نگاهی هم به خبرگزاری ها وروزنامه های دیگر کشور دارد. مطلب شریعتمداری را خواندم.انتقاد ایشان بجا وستودنی است، اما چه خوب بود آقای شریعتمداری در انتقاد از دیگر شخصیت ها، فعالان واحزاب اصلاح طلب نیز با لحنی نرم سخن بگوید.

البته نمی خواهم بگویم که ایشان لحن زننده ای دارند، بلکه منظورم این است که شریعتمداری لحن تندی دارد.اخیرا در روزنامه وی(کیهان) مطلبی را خواندم که در آن مطلب با تمام قوا سعی شده بود تا آواری از انتقادهای جورواجور بر روی شخصیت نازنین سینمای ایران یعنی کیمیایی بریزد. (73732)
 
اسدآبادی
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۲۳:۰۱:۰۴
برادر حسین شریعتمداری در این مفاله گفته :
من در دور بعدی به احمدی نژاد رای میدهم.
آیا کیهان یک رسانه ی دولتی نیست؟
برادر حسین!
تو هم مثل احمدی نژاد نازنینی ولی..... (73923)
 
محمود
۱۳۸۷-۰۵-۱۷ ۱۸:۵۲:۴۵
تعهد اخلاص دلسوزی شهامت و شجاعت جناب آقای دکتر احمدی نژاد در رسیدگی به مشکلات کشور و تلاشهای شبانه روز ایشان برهمه روشن است اتفاقات اخیر فقط برای کمرنگ کردن خدمتگزاری ایشان و همکارانشان می باشد اگر همه پیرو ولایت و دوستدار مقام معظم رهبری هستیم ایشان بارها این دولت و خدماتش را تایید نموده اند دشمنان بیش از این کار شکنی نکنند چرا در قیامت باید پاسخگو باشند . (74208)
 
علی
۱۳۸۷-۰۵-۱۸ ۱۳:۳۳:۳۴
شما که ادعا می کنید پیرو ولایت و رهبری هستید مگر در اعلام دفتر رهبری نیامده که :
نقل قول جناب آقاي رئيس جمهور از مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) در رابطه با بعضي از اعضاي پيشنهادي مربوط به كابينه، با توجه به مجموعه مذاكراتي كه در اين مورد صورت گرفته است، خلاف واقع نيست و مضمون آنچه ايشان ذكر كرده اند، همان \"عدم مخالفت\" است
پس حرف حساب شما چیست ؟ شما کاسه داغ تر ا آش نباشید
اگر اصول گرایید تابع ولایت باشید (74328)
 
علی
۱۳۸۷-۰۵-۱۸ ۱۳:۴۷:۱۹
می خواستم به دست اندر کاران محترم سایت و آقای شریعتمداری یادآوری کنم که : خیر الامور اوسطها - زیاده روی هم حدی دارد
برادر جان
نظام صاحب دارد . چرا این همه بذر ناامیدی و بدبینی می پراکنید ! این اقدام شما اشاعه خلاف نیست ؟
به جملات ناامیدانه برخی افراد در سطر های و خبر های مختلف در رابطه با این موضوع دقت کنید : چرا سم مهلک یاس و ناامیدی می پراکنید
اگر میزان رای ملت است و مجلس در راس امور است که همین نمایندگان مردم به آقای کردان با همه خوبیها و همه اشکالاتش رای دادند . چرا به مجلس و رای نمایندگان توهین می کنید - همیشه قرار نیست که حرف ما به کرسی بنشیند ما داریم در خصوص آبروی افراد صحبت می کنیم خوب است افراد بیایند و مثل مگس روی عیب شما بنشینند این منصفانه است ؟ همه ما نیمه های پر و خالی داریم اگز کسی فکر می کند اشتباهاتی ندارد خود بزرگ بین است کمی زفتار خدا گونه داشته باسیم و از تقصیرات دیگران بگذریم همان طور که انتظار داریم خدا با ما زفتار کند بیش از این برای نظام هزینه درست نکنید یا اولی الابصار
اگر پیرو ولایتید اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری باید فص الخطاب باشد نکند خدای ناکرده ..... (74333)
 
بهرام
۱۳۸۷-۰۵-۱۸ ۱۳:۵۸:۳۳
اتفاقی که دیروز در مجلس افتاد نشان داد که کار تا چه اندازه از اساس خراب است و برای منصوب کردن افراد به مشاغل خطیر به جای ضوابط به روابط تکیه می شود و هرچه درجهءسر سپردگی بیشتر باشد فرد اصلح می شود! (74337)
 
مصطفی هواسی
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۱۰:۱۳:۴۲
متاسفانه این بار اول نیست که رییس جمهور دچار نسیان شده و شاید در صورت عدم علاج آخرین بار هم نباشد لذا از دوستان خواهشمندم بر ایشان خرده نگیرید و زمان گرانبهای خود را جور دیگری صرف فعالیت سیاسی کنید تا نه جو کشور مخدوش شود و نه ایشان از کفتار و کردارش شرمنده شوند و مقام شامخ رهبری هم زیر سوال نرود.

والسلام (74542)
 
مانی مغانی
۱۳۸۷-۰۵-۲۹ ۱۶:۴۲:۳۶
من شاید در برخی موارد با آقای شریعتمداری همفکر باشم ،اما این همفکری به اندازه سبک وساختار خودویژه ی یادداشت های انتقادی ایشان برایم احترام برانگیز نیست.اندیشه های ما وقتی درقالب واژه ها در می آیند،به همان میزان که از جادوی کتابت بهره ای شکلی می گیرند،بخشی از بار معنوی (به هر دو معنای آن)خود را وامی نهند.شریعتمداری درعین آنکه گوشه چشمی به استفاده از اشعار و اشارات ادبی (وطنز )دارد،اغلب محتوا را به سطح الفاظ فرونمی کاهد.اصرار بر اصالت محتوا معمولا نوشته را تا پرتگاه شعار و ابتذال می کشاند و نثر
آن را مقید به منطق شفاهی می کند.ولی نثر شریعتمداری به نحو ظریفی از این موانع عبور می کند...
واما در یادداشت \"نازنینی تو ولی...\" و برخی یادداشت های حسین شریعتمداری پارادوکس محتوایی ویرانگری هست.نویسنده ضمن برخورد انقلابی انتقادی باموضوعی خطیر وحساس ،خیلی زود تحسین خواننده طالب حقیقت را برمی انگیزد،اما این احساس دیری نمی پاید واین بار نویسنده برای اثبات حسن نیت خود ، به ستایشی در حد اعلی از شخص مورد نقد رومی آورد!اینگونه است که تاثیر اعجاب برانگیز نقد او در برابردیدگان خواننده همراه به طرز اعجاب برانگیزتری فرومی ریزد...اگر آقای احمدی نژاد در رعایت ساحت رهبری مرتکب خطا می شود و مطالبی غیرواقعی را به آن ساحت ارجمند نسبت می دهدو حتی در این زمینه درمقایسه با روسای جمهور پیشین که ممکن است نام بعضیشان در میان نامزدهای ریاست جمهوری 88باشد،نمره کمتری می گیرد،آقای شریعتمداری چگونه بدون اطلاع قطعی از فهرست نامزدها ایشان را شایسته ترین می داند وحتی وسط دعوا نرخ تعیین می کند و رای خود را هم اعلام می کند؟این ابراز ارادت حداقل در چارچوب گفتمان نخست نمی گنجد.آیا این ارادتی که در یادداشت مورد بحث به شدت غیر منطقی می نماید،نثر جنگنده ی شریعتمداری را هم به نثری مرید تبدیل خواهد کرد؟آیا به جای این تازش وسازش برق آسا نمی شد با قلمی متعادل و نقدی ملایم یادداشتی \" باری به هرجهت \"نوشت؟امیدوارم ایشان به سبک و شان خود_هرچند کسانی هم آن را نپسندند_احترام بگذارند ودر مواردی که نمی توانند \"حسین شریعتمداری\"باشند،دست به قلم نبرند،که قلم از دست انداختن را شایسته ی دوستی چون او نمی دانم. (77538)
 
مجید
۱۳۸۷-۰۷-۰۵ ۱۲:۴۵:۱۹
میخوام بپرسم یعنی بررسی صحت و سقم یک مدرک تحصیلی اینقدر مشکل است بطوریکه همه بسیج شده اند ولی تا حالا نتونستند مشخص کنند.
من با اینکه یکی از طرفداران این دولت هستم فکر میکنم اینها میخوان این مسئله رو اینقدر ادامه دار بکنند تا اینکه جواب مسئله باب میلشون بشه.وقتی همه چیز تحویل رئیس مجلس شده چرا اینقدر معطل میکنید ؟
کردان یا جاعل است یا خیر.اگر زمان بیش از این طول بکشد حتی اگر کردان بیگناه باشد دیگر ما ملت انرا نمی پذیریم.گناه داره اگه بیگناهه زود بگیددیگه. (82474)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.