نظر منتشر شده
۹۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 30595
اعتراض اصولگرايان تحول‏خواه به عدول از اصول
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۵۴
بحث مجلس بر سر راي اعتماد به معاون سابق لاريجاني؛
 اعتراض اصولگرايان تحول‏خواه به عدول از اصول در حاشیه رای اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی دولت، نطق‏ها و تذکرات اصولگرایان تحول خواه و تعدادی از چهره‏های سرشناس اکثریت، صحن مجلس را به طور پی در پی دچار همهمه کرد.

به گزارش الف، در این جلسه، روح الله حسینیان گفت: وزیر کشور باید امین باشد و شما حتی یک مدرسه را نمی توانید به کسی که امین نیست بسپارید. روح الله حسینیان که پیش از ظهر امروز به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی کشور سخن می‌گفت اظهار داشت : من از مدافعان احمدی نژاد هستم و به خاطر دلسوزی نسبت به وی تذکر می دهم و هنوز هم از دولت دفاع می کنم اما دفاع این نیست که راه خطا رفتن را تایید کنیم.

نماینده مردم تهران در خانه ملت ادامه داد : من نگران آینده اصولگرایی هستم که نکند با ادامه این روند نیروهای مذهبی حکومت را دودستی به همانهایی که هشت سال با ارزشهای ما مخالفت کردند برگردانند که در این صورت باید منتظر باشیم که روزی از وزرای رژیم گذشته نیز دعوت شود تا به عنوان متخصص در وزارتخانه هایمان نصب شود.

حسینیان یادآور شد : اگر جلسه علنی نبود و شرعا مجوز داشتم وارد برخی مسائل می شدم اما سربسته می گویم که در جلسه ای که با حضور 6 نفر ازجمله آقای فاکر برگزار شد من از کردان درباره دکترای افتخاریش از آکسفورد سئوال کردم و پرسیدم آکسفورد به این راحتی به کسی مدرک دکترای افتخاری نمی دهد. این مدرک یا به سیاستمداران کهنه کار و یا چهره های سرشناس پژوهشی دنیا تقدیم می‌شود، شما از کجا این مدرک را آورده اید که پاسخ داد من رساله ای نوشتم و برای آکسفورد ارسال کردم و آنها هم مدرک دکترای را برای من فرستادند.

وی ادامه داد : من از کردان سئوال کردم موضوع رساله شما چه بود که پاسخ داد درباره تعلیم و تربیت در اسلام و من باز پرسیدم تعلیم و تربیت در اسلام چه ربطی به دکترای حقوق اساسی شما از آکسفورد دارد؟

نماینده تهران تاکید کرد : از کردان سئوال کردم آیا از رساله خود دفاع کردید که جواب داد بله و من گفتم شما که زبان نمی دانید چگونه دفاع کردید که در پاسخ گفت از مترجم کمک گرفتم.

حسینیان یادآور شد : کردان بعدا اعتراف کرد که دروغ گفته و اصلا دفاع نکرده و اذعان کرد اشتباه کرده و من از وی پرسیدم در این سالها حقوق شما چگونه پرداخت می شده که جواب داد با همان مدرک دکترا و البته کردان مدعی بود چون در ماموریتهای زیادی که رفته حق ماموریت نگرفته حقوقش درست پرداخت شده است. به هر حال از ایشان پرسیدم این حقوق با چنین مدرکی با اجازه چه کسی به شما داده می‌شد که او گفت : لاریجانی!

حسینیان در ادامه با بیان اینکه والله من حاضر نیستم حتی یک روز وزیر کشور شوم بیان داشت : برخی شاید بگویند من چون رقیب کردان بوده ام با او مخالفم در حالی که اینگونه نیست و به خدا دلم برای احمدی نژاد می سوزد.

وی اضافه کرد : دلم می سوزد که کسی را مثل پورمحمدی بر می دارند و کسی را مثل کردان جایگزین می کنند و سئوال این است که چگونه کسی با این مدرک تحصیلی خودش را به عنوان وزیر معرفی می کند و ما در مقابل خون شهدا مسئول هستیم.


علیرضا زاکانی نیز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: برای جلوگیری از یک ضایعه برای کشور به عنوان مخالف صحبت می کنم و من تصدی مسئولیت وزارت کشور توسط کردان را یک خسران می دانم.

به گزارش مهر، علیرضا زاکانی که به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی کشور در صحن علنی مجلس سخن می گفت با اشاره به اینکه دفاع از اصول و ارزش های انقلاب وکمک به دولت باعث شده به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی کشور سخن بگویم، بیان داشت: جناب آقای حسینیان در مورد مدرک دکترای کردان مطالبی را بیان کرد اما جالب است که من بگویم مدرک فوق لیسانس کردان هم مبنا و پایه ای ندارد و در روز شنبه که از آقای کردان سئوال کردم که دوره فوق لیسانس را چه زمانی آغاز و کی تمام کرده اید، وی در مورد مدت زمان تحصیل خود تردید داشت و البته خود وی هم اذعان کرد که وزارت علوم هم مدرک او را قبول نداشته و هیچ کجا این مدرک ارزشیابی نشده است.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه مدرک فوق لیسانس قابل اعتنا نیست،خاطر نشان کرد: نکته بسیار بدیع و نو در رابطه با کردان این است که وی با مدرک فوق دیپلم به عنوان هیئت علمی دانشگاه مشغول به کار شده و در سال 79 کردان از دانشگاه آزاد درخواست جذب به عنوان هیئت علمی دانشگاه را مطرح می کند و در پاراف این درخواست عنوان می شود که قبل از ارزشیابی وی مشغول به تدریس شوند که این هم ازاقدامات نادر است که فردی با یک کپی دکترای افتخاری عضو هیئت علمی دانشگاه شود.

زاکانی یادآور شد: جالب تر این است که چند ماه بعد کردان درخواست صدور حکم قطعی و رسمی عضویت در هیئت علمی را مطرح کرده یعنی در پایه اول حکم قراردادی استادیاری نیمه وقت کردان درخواست می شود و چند ماه بعد با تقاضای رسمی شدن او با وجود مخالفت بر سر استخدام هیئت علمی دانشگاه موافقت می شود.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشوردر سال 83 در 4 نوبت به کارگیری کردان به عنوان عضو هیئت علمی را تخلف دانسته است، تصریح کرد: در پاسخ به نامه بازرسی دانشگاه آزاد عنوان کرده که عضویت کردان به عنوان هیئت علمی به استناد ادعای او مبنی بر داشتن دکترای علمی بوده که هنوز این مدرک ارائه نشده است.

نماینده مردم در خانه ملت افزود: 4 سال کردان با ادعای داشتن مدرک دکترا بر کرسی تدریس تکیه داده و به جوانان ما آموزش حقوق می داده است. در حالی که وقتی ما از آقای کردان سئوال کردیم موضوع رساله شما تربیتی است و چرا برای شما دکترای حقوق صادر شده؟ وی پاسخ داد: درخواست من حقوق بوده است و گویا دانشگاه آکسفورد بنابر درخواست افراد مدرک صادر می کند.

زاکانی در ادامه با اشاره به برخی مسائل مطرح شده در خصوص کردان بیان داشت: مسائل تلخی مطرح شده که به خاطر حفظ قداست صحن مجلس و فضای عمومی کشوردرباره آن صحبت نمی کنم و ای کاش جلسه غیر علنی بود و می توانستیم موضوعات را طرح کنیم.

وی اضافه کرد: من تعجب می کنم که دوستان جهت گیری انقلاب را فراموش کرده اند و یادشان رفته که نسبت به انتخاب مسئولان نظام مسئولیت دارند.

این نماینده مردم تهران با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور6 نفر ازنمایندگان مجلس ازجمله توکلی، فدایی، نکونام، حسینیان، فاکر و خود زاکانی تاکید کرد: کردان در این جلسه 6 نفره موضوعی را درکمتر از 4 روز تکذیب و از آن عدول کردند و اظهار داشتند مطلبی را که گفته بودند اشتباهی بیان کردند و در آن جلسه که به مدت دو ساعت با وزیر پیشنهادی کشور صحبت شد هر چند آقای کردان ابتدا سعی می کرد پراکنده گویی کند اما وقتی که با اسناد مواجه شد بخشی از موضوع را قبول کرد و مدعی شد به او تهمت زده اند اما در نهایت بعد از جلسه شش نفره به اتفاق همه اعلام کردند که کردان صلاحیت ندارد و انتخاب او به عنوان وزیر کشور به صلاح کشور نیست و این موضوع را شفاها به آقای لاریجانی گفتیم.

زاکانی با اشاره به اینکه برخی دیدگاه های کردان قابل تامل است، گفت: وی معتقد است نظام ما نظام ولایی است و اعتقادی به انتخابات و این مسائل ندارد.

این نماینده مجلس در خاتمه تاکید کرد: این دغدغه ما را می کشد که جهت گیری کشور بر خلاف اصول و ارزش هایی است که دوستان اصولگرا نسبت به آن حساسیت دارند.

علي مطهري نماينده تهران در مجلس هشتم نیز كه در مخالفت با علي كردان وزير پيشنهادي كشور در جلسه علني امروز سخن مي‌گفت، اظهار داشت: وزير كشور از نظر احاطه بر گروه‌هاي سياسي بايد روحيه پدرانه داشته باشد و به عنوان فردي تندرو و جناحي شناخته نشود اما كردان شخصيت سياسي دارد و حتي اگر او را اصولگرا بدانيم نسبت به گروه خاص تعصب دارد و اين به مصلحت كشور نيست.

وي افزود: كردان در زمان معاونت اداري مالياتي صدا وسيما نيز بسياري از نزديكان و خويشاوندان و هم‌ولايتي‌هاي خود را در اين سازمان استخدام كرد و ملاقات كاركنان با او در حد محال بود كه اين مطلب از نقاط ضعف عملكرد او به حساب مي‌آيند.

اين نماينده كه تجسس در احوال شخصي افراد از نظر اسلام را حرام ذكر كرد، در عين حال گفت:‌ مي‌توان با حفظ آبروي اشخاص افراد براي رسيدن به نقطه اطمينان درباره صلاحيت آنها تحقيق كرد و تجسس در مقام مشورت مباح است.

مطهري گفت: اينجانب نمي‌گويم كردان فاسد ‌الاخلاق است اما امكان دارد خطاهايي كرده باشد كه امروز از آنها توبه كرده و از مقربان درگاه است و از نظر مسايل شخصي نسبت به اخلاقيات و مدرك تحصيلي او مي‌توان به صورت سربسته از افراد موثق سوال كرد تا در اين باره تصميم درست بگيريم.

در زمان سخنان موافقين و مخالفين وزير پيشنهادي كشور، توكلي به نمايندگي از برخي نمايندگان در تذكري خواستار برگزاري جلسه غير علني شد كه رئيس مجلس اين تقاضا را نپذيرفت.

توكلي در تذكري آئين‌نامه داخلي مجلس با استناد ماده 103 گفت: در صورت اضطرار كه رعايت امنيت كشور را ايجاب كند، با تقاضاي كتبي رئيس جمهور يا يكي از وزرا يا ده نفر از نمايندگان جلسه غيرعلني تشكيل مي‌شود، در اين صورت تقاضا كنندگان ادله خويش را مبني بر وجود شرايط اقتدار و اقتضاي امنيت كشور و در نتيجه لزوم برگزاري غيرعلني جلسه مجلس حداكثر تا مدت 15 دقيقه متواليا يا متناوبا در دو نوبت و سپس يك نفر به عنوان مخالف حداكثر تا 15 دقيقه صحبت مي‌كند، در صورت تصويب دو سوم حاضران كار رسيدگي در جلسه غيرعلني ادامه مي‌يابد در غيراينصورت جلسه به حالت علني برمي‌گردد و بر روال عادي عمل خواهد شد.

توكلي گفت: تشخيص اين كار بر عهده دوم سوم نمايندگان است مگر بعد از اينكه ادله طراحان و فرمايش موافقان و مخالفان را شنيد كه جلسه غيرعلني نشود، جلسه علني ادامه پيدا مي‌كند. بنابراين شما بايد به محض دريافت اين درخواست جلسه را غيرعلني اعلام كنيد تا مطالب بحث شود اگر نكرد جلسه دوباره علني مي‌شود.

لاريجاني در پاسخ به تذكر توكلي گفت: در اصل 69 قانون اساسي كه مستند همين ماده است آمده است كه در شرايط اضطراري؛ در صورتي كه رعايت امنيت كشور ايجاب كند به تقاضاي رئيس جمهوري يا يكي از وزرا يا ده نفر از نمايندگان جلسه غيرعلني انجام مي‌شود. الان ما نه شرايط اضطراري داريم نه مشكل امنيتي. نمايندگان مي‌خواهند راجع به يك وزيري صحبت كنند و مشكلي وجود ندارد.

لاريجاني تصريح كرد: تقاضا بايد با موضوع يك سنخيتي داشته باشد تا ما بتوانيم آن را بپذيريم به همين دليل ما امنيت كامل در جمهوري اسلامي ايران داريم. جمهوري اسلامي هم بيدي نيست كه با دو سه بحثي كه راجع به وزير گفته شود مشكل امنيتي پيدا كند. جلسه غيرعلني زماني است كه جنگي رخ بدهد و بحراني پيش بيايد.

پس از اين تذكر مجددا برخي از نمايندگان نسبت به اين موضوع تذكر دادند و سپس احمد توكلي مجددا خطاب به لاريجاني گفت: شما مطلع هستيد كه بنده چقدر تلاش داشتم تا برخي مطالب اصلا مطرح نشود.

وي افزود: به همين دليل از اشاعه برخي امور چه كتبي و چه شفاهي بيذارم و آن را در شان مجلس نمي‌دانم.

توكلي با قرائت ماده 103 تاكيد كرد: تشخيص شروع جلسه علني نه تصميم رئيس مجلس است و نه تصميم هيئت رئيسه. طبق ماده 103 هيچ اختياري در تشخيص غيرعلني بودن مجلس نداريد.

لاريجاني نيز از توكلي خواست تا به سخنان خود ادامه ندهد، اما توكلي گفت: 5 دقيقه وقتم تمام نشده است و شما بايد قانون را رعايت كنيد.

رئيس مجلس نيز در پاسخ به وي گفت: قانون را بايد رعايت كرد اما شما عين تذكر قبلي را تكرار مي‌كنيد.

توكلي گفت: نمايندگان بايد غيرعلني بودن جلسه را تشخيص دهند، اگر آنها تشخيص ندادند، طراحان نيز تابع قانون هستند و ادعايي ندارند.

وي اظهار داشت: حق قانوني خود را مي‌خواهيم و مي‌گوييم آقاي لاريجاني شما مصلحت سنجي خود را كه مي‌گوئيد مردم بايد بدانند محترم است اما حق اعمال قدرت بر نظر 10 نفر را نداريد.

لاريجاني ادامه داد: تشخيص اينكه شرايط اضطراري بوجود آمده يا نه در مرحله اول برعهده هيئت رئيسه است.

نماینده دیگر مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده 103 آئین نامه داخلی مجلس خواستار تشکیل جلسه غیر علنی در خصوص وزرای پیشنهادی شد.

به گزارش مهر، الیاس نادران نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز مجلس پیرامون تشکیل جلسه غیر علنی اظهار داشت : طبق آئین نامه اگر رئیس جمهور یکی از وزرا و یا 10 نفر از نمایندگان درخواست تشکیل جلسه غیر علنی داشته باشند باید این جلسه تشکیل شود و آئین نامه قدرت تشخیص را به این افراد داده است و به محض طرح این درخواست باید جلسه غیر علنی برگزار شود و در رابطه با اضطراری بودن یا نبودن بعد از تشکیل جلسه غیر علنی باید بحث شود.

وی اضافه کرد : اگر شما می خواهید که ما ادله خود را در جلسه علنی بگوییم ایرادی ندارد.

لاریجانی در واکنش به اظهارات نادران اظهار داشت : بحث وزرا مخل امنیت ملی نیست و ما مشکل امنیتی نداریم و شرایط قانون اساسی برای تشکیل جلسه غیر علنی شرایط غیر عادی و اضطراری است که با شرایط فعلی سنخیتی ندارد.
  علي مطهري همچنین در جلسه رأي اعتماد به وزير پيشنهادي راه و ترابري در جلسه علني امروز سه شنبه مجلس در مخالفت با بهبهاني گفت: يك وزير علاوه بر تخصص بايد بينش، ديد و فرهنگ اسلامي داشته باشد فرهنگ اسلامي وي بايد بالاتر از حد معمول باشد.
 
وي يادآور شد كه اگر بهبهاني در دولت موقت مهدي بازرگان معرفي مي‌شد بهتر بود، وي مناسب براي وزارت در دولت نهم نيست.
 
وي افزود: نمي‌گوييم اينگونه افراد مورد بي مهري و بي احترامي قرار گيرند، احترام اينها محفوظ است، اما در جاي خود. اين افراد نبايد در پست‌هاي كليدي قرار گيرند، اين توصيه امام (ره) و شهيد مطهري است و ما نبايد در اين گونه مسائل بي‌حس باشيم.
 
مطهري تصريح كرد: معتقدم جناب آقاي احمدي‌نژاد در بين رؤساي جمهور اخير بهترين رئيس جمهور بودند، اما معتقدم كه ايشان در مسائل فرهنگي بسيار بي‌تفاوت، بي‌حس و غيرحساس هستند و اين جور مسائل را به هيچ وجه اهميت نمي‌دهند و معرفي اينگونه افراد برايش خيلي عادي است.
 
وي افزود: در حالي كه اينها نوعي انحراف از مسير اصلي انقلاب است. فردا انقلاب كم كم به انحراف كشيده خواهد شد و اينكه مي‌گويند انقلاب فرزند خود است به قول شهيد مطهري انقلاب فرزند خود نيست، بلكه كوتاهي و غفلت ما از نفوذ افراد بيگانه با انقلاب كه درون دستگاه رهبري انقلاب در پست‌هاي حساس كشور باعث مي‌شود كه بگوييم انقلاب فرزند خود است و فرزندان اوليه انقلاب به حاشيه رانده مي‌شوند.
 
نماينده مردم تهران در مجلس تأكيد كرد: با وجود اين همه افراد متخصص در رشته عمران و راه و ساختمان فكر نمي‌كنم لزومي داشته باشد كه حتما آقاي بهبهاني وزير باشد.
 
وي افزود: البته ما به هيچ وجه عرض نمي‌كنيم كه احيانا در ديانت ايشان خدشه‌اي است، بلكه يك وزير بايد از نظر فرهنگ و بينش اسلامي در يك سطح بالايي باشد و يك سابقه تفكر درست اسلامي و زندگي درست اسلامي داشته باشد كه متأسفانه نقاط ضعفي در ايشان وجود دارد.
 
مطهري گفت: نمايندگان بايد با حساسيت به اينگونه مسائل نگاه كنند و اينگونه مسائل را كوچك نگيرند و نگوييد كه ايشان متخصص در چنين و چنان است، خيلي از انحرافات به دست همين متخصص‌ها انجام مي‌شود.
 
نماينده مردم تهران در مجلس تصريح كرد: تقويت دولت به اين معني نيست كه هر وزيري كه دولت معرفي مي‌كند ما حتما به او رأي مي‌دهيم تقويت دولت به اين است كه ما دقت كنيم با معيارهاي خودمان بسنجيم و به نفع دولت است كه وزراي قوي انتخاب بشوند و به نفع مصالح مردم است انشاءالله نمايندگان مردم توجه لازم را داشته باشند.
 
توضيح ضروري:
 بنا بر تصميم شوراي سردبيري الف؛ نظرات رسيده از خوانندگان با وسواس وحساسيت بيشتري بررسي مي شود و ادعاهاي اثبات نشده ونيز نظراتي كه حتي شائبه توهين، افترا يا كنايه نيش دار داشته باشند، تاييد نمي شود. الف نظرات رسيده از بينندگان محترم را كه داراي شواهد يا استدلال باشند و به تعميق و پيشرفت بحث كمك كنند منعكس مي كند
سردبيري الف   
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۶:۱۲:۳۹
اين هم از مجلس هشتم . گويا ا (73500)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۶:۱۶:۳۲
اين دعواهاي زرگري بس است حال كه هر سه وزير پيشنهادي راي آوردند. راستي اگر به غير از آقاي كردان اين اقدامات خلاف قانون را انجام داده بود آلان چه وضعيتي داشت. . جز بر دامن اصولگرايي اصيل نخواهد بود.
راستي نمايندگان هم خريدني هستند منتها قيمت شان فرق دارد (73497)
 
امير110
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۶:۱۸:۳۹
همه اين صحبتهاي مخالفان باصطلاح اصولگرا - تنها گمرا كردن مابقي نمايندگان بوده .قبلا (73502)
 
خداحافظ اصولگرايي
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۶:۱۹:۱۲
. - .، پيوندتان مبارك
مراسم رسمي اين ازدواج، امشب در وزارت كشور برقرار است.
ضمنا هزينه مراسم را «يك فرد خير» تامين كرده است.
واقعا براي اصولگرايي متاسفم كه فداي مناصب افرادي نظير . و . و . مي شود
جدا كه از اين اصولگرايي . بلند شده است. آقاي . شما با اين عملكردتان اصولگرايي را به (73496)
 
مخبر
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۰:۴۷:۳۸
گر حکم شود که مست گیرند در شهر هرآنکه هست گیرند

خدا بر ما و فرزندانمان رحم کند که چه کسانی و با چه ترفندهایی قرار است حافظ امنیت و رای و جان و مال ما باشند! (73584)
 
هادی
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۰:۵۷:۰۳
آقای لاریجانی نشان داد که خیلی راحت مصلحت جمع و جامعه را فدای مصلحت فردی خود می کند. از رایی که به ایشان دادم متاسفم. (73585)
 
محمد هادی
۱۳۸۷-۰۵-۱۷ ۱۱:۱۰:۰۵
حرف شما را قبول ندارم.آقای لاریجانی هیچ نفعی در این قضیه نداشت.بلکه اگر بنا به نفع باشد نفعش در غیر علنی شدن بود.چون یکی مثل کردان اگر حرفهایی در موردش زده شود به عبارتی برای لاریجانی که قبلا رییسش بوده بد میشود.اگر علنی باشد که بدتر.
اختلاف لاریجانی و توکلی بر سر یک برداشت استویکی می گوید شرط ضروری را باید هیات رییسه تشخیص دهد و بعد درخواست شود و یکی میگوید این تشخیص هم شامل مابع آن یهنی درخواست می شود.در این موارد که نصی در قانون نداریم از این اختلافات هست. (74076)
 
زفرقندی
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۶:۲۰:۱۳
به نام خدا -خدا را در نظر کاش داشتند وسخن غیر صواب نمیزدند دکتر کردان یکی از بهترین اساتید ما در دوره دانشجویی بودند ایشان استادی با تقوا و به شدت ولایی هستند با تسلط علمی کافی به نظر من وزارت کشور هم جای کوچکی برای ایشان است (73505)
 
نادر
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۶:۲۷:۵۳
برادر عزیز، این عزیز دل با چه مدرکی استاد شما بوده است و استادی می کرده است؟ (73511)
 
بنده خدا
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۶:۲۲:۵۳
فاتحه براي عدالت - اصولگرايي - خدمت به محرومان و .... (73507)
 
تاريخ تكرار مي شود...
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۶:۲۷:۱۱
اوضاع جامعه عجيب شبيه سال 1375 شده است.
اصولگرا هاي حاكم بر آن مجلس در آن سالها با خيال خوش بر اريكه قدرت تكيه زده بودند و از تورم و گراني و فساد شديد ناشي از عملكرد كارگزاران سازندگي خبر نداشتند. نتيجه آنكه مردم در انتخابات دوم خراداد 76 با رايشان، توي دهان اين راستي هاي خوش خيال و مردم گريز زدند...

و حالا هم اوضاع عجيب دارد تكرار مي شود. مجلس با اكثريت سنتي، چشم خود را بر عملكرد دولت بسته و مردم را زير ا تورم شديد كارد به استخوان رسيده، فراموش كرده اند...

با ادامه اين روند بايد منتظر دوم خرداد ديگري بود... (73510)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۶:۲۸:۵۷
براي ما ديگرفرقي نميكند كه كي كجا باشه
چون هيچكدام قادر به انجام خدمت به اين مردم واقعا
استثنايي در دنيا نيستند درسته؟ (73512)
 
رضا کاظم زاده
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۶:۳۸:۲۰
به نام خدا

اینجانب در تمام طول روز به مذاکرات نمایندگان مجلس گوش دادم. خداوند شاهد است چندین بار از داشتن چنین مجلسی در کشور خجالت کشیدم. . .
کاملا احساس کردم تلاش بی امان نمایندگان دلسوز، شجاع، امین و مسلمانی چون دکتر احمد توکلی، الیاس نادران، زاکانی، حسینیان، مطهری و برخی دیگر که چگونه تلاش می کردند نمایندگان خفته در بستر سیاسی کاری و زد و بند و .... (و البته شاید برخی هم بدون غرض!) را در رای دادن به وزیری که تخلفات و فسادش چون روز آشکار بود آگاه نمایند.
اما متاسفانه تذکرات سفسطه آمیز برخی با مضامین \" بردن آبروی مسلمین\" و مدیریت اعلای! ریاست محترم مجلس (همان که به آقای کردان گفته بود اشکال ندارد تو دکتر هستی و حقوق دکتری بگیر نوش جانت . . . ) چنان مرا به خود می پیچاند که گویی نمایندگان محترم را . . . . . . .
امان از امید بستن به لابیهای بعدی با وزیر کشور در انتصابات و ....
امان از حمایت از معاون سابق خودم در صدا و سیما

حال که در سینه ام احساس درد می کنم به نهج البلاغه پناه می برم و چه زیبا از امیر مومنان می بینم که فرمودند:
"خدا از مردم نادان عهد نگرفت که بیاموزند، تا آنکه از دانایان عهد گرفت که آموزش دهند.
پس . :
خون دل بخورید بلکه همکارانتان بیاموزند. (73513)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۶:۵۳:۳۵
به قول حسینیان مفسده مديريتي از اين بالاتر با. خود را دكتري جا زده بود. حقوق دكتري را هم گرفته به روي مبارك نيز نياورده حالا مي شود وزير كشور به اين مي گويند بي قانوني كن پست بگير ملس
واي به حال ما واي به حال كشوري كه . اينگونه د
مبارك است اين هم از افتخارات مجلس هشتم و اصولگرايان محترم
امروز بر تارك تارخ اين ملت ثبت خواهد شد. (73506)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۶:۵۷:۰۴
آدم یاد فیلم کیف انگلیسی می افتد (73517)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۷:۱۲:۱۲
از اینکه نماینده گان اصلاح طلب آگاه هستند ووارد خیمه شب

بازی اصواگرایان نمی شوند خوشحال هستم این آقای کردان در صدا وسیما وشورای عالی امنیت ملی دارای پست حساس بودند چرا صدای آقایان در نمی آمد گویا از انتخابات سال آینده پیامهایی از حالا بگوش میرسد راستی وزیر کشور دولت دوم آقای رفسنجانی که عامل به قدرت رسیدت اصلاح طلبان شد البته با رای مردم چه بود (73520)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۷:۱۲:۲۶
درود بر مجلس هشتم كه راه خدمت دولت خدوم را هموار كرد . از آقاي لاريجاني نيز تشكر مي كنيم و بداند كه او را نيز مانند دكتر احمدي نژاد دوست خواهيم داشت . او واقعا سرباز ولايت است . بالا خره آقاي احمدي نژاد كه نمي تواند بيش از 8 سال رئيس جمهور باشد . انتخابات هاي بعدي نيز در راه است و آقاي لاريجاني بداند تا هنگامي كه سرباز ولايت باشد مي تواند روي حمايت و كمك ما حساب كند .
الحمدالله امروز ديگر از . . (73518)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۷:۴۸:۱۶
دوست عزیز،شما مثل اینکه وضع موجود رو نمی بینید.من واقعا تاسف می خورم وقتی اوضاع سیاسی ایران رو با جاهای دیگه مقایسه می کنم.ما انقلاب کردیم که مردم توسعه سیاسی داشته باشند که این نظر حضرت امام بود.حالا آقایون نشستن تو مجلسو به مردم دهن کجی می کنن.از وضع اقتصادی چیزی نمی گم،چون کاملا واضح و مشخصه. (73805)
 
سعیدی
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۷:۱۶:۱۱
بچه حزب الهی ها بیشترین خون دل را از دست آقای کردان داشتند . والله کردان در حد وزارت نبود . آقای احمدی نژاد این مملکت متخصص زیاد دارد.یکی از کسانی که لابی کردان در دولت است آقای رحیم مشایی است که خودش (73521)
 
استاد
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۷:۱۸:۲۷
با توجه به این متن می نویسم.
در این متن که در این صفحه گذارده شده است به صراحت می بینیم که کسی و سوابقش را به صراحت در صحن مجلس می گویند، و قابل تامل است که این را خود اطولگرایان می گویند و نه اصلاح طلبان، که اگر این موارد را اصلاح طلبان می گفتند به جرمهایی نظیر تلاش برای تضعیف مجلس و ... متهم می شدند.
حال که این را می گوین که فلان کس فلان است و بهمان، پس چرا با این رای بالا بر سر کرسی وزارت می نشیند؟

پس حق دهید که مردم بنویسند که این یک دعوای زرگریست و نه بیش. (73523)
 
سینا
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۵:۵۴
این دکترا از اکسفورد بدون اینکه زبان بلد باشند را چه جوری می گیرن؟ اگه به آقای کردان دسترسی دارید بگید به ما هم یاد بده! آخه من الان دارم دوره دکتری را می گذرونم و پدرم در اومده بعد از دو سال 15 بار پروپوزال نوشتم ولی استادم باز هم گیر می ده. این خردمند (کردان) را بیابید و به ما بنمایانید تا رخصت وی رویت و ادامه راه بر ما سهل گردد.انشاالله! (73525)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۸:۴۶:۰۹
اتفاقا اين پيشنهاد مي‌تواند منبع درآمد خوبي هم براي کردان از طريق مشاوره آموزشي باشد تا ديگر با مدرک فوق ديپلم، نيازي به حقوق دکترا نداشته باشند. (73652)
 
علی
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۷:۳۲:۱۶
مجلس هشتم با رای اعتماد بدون حرف و حدیث به سه وزیر پیشنهادی، این واقیت تلخ را به عینه به مردم و رسانه ها نشان داد که این مجلس صد برابر بیشتر از مجلس هفتم، . مجلس هشتم در اولین آزمون مهم خود نشان داد که به راستی . آن زمان که لاریجانی با شائبه اختلاف با رئیس جمهور از سمت خود در شورای امنیت ملی و پرونده هسته ای ایران استعفا داد، این زمزمه بوجود آمده بود که این امر بیشتر برای ورود ایشان به مجلس است. اما این زمزمه در میان باورهای ساده اندیشانه عمومی به گوش هیچکس نرسید. و تعجب آمیزتر اینکه هنگامی که لاریجانی تصمیم به ورود به مجلس می گیرد همگان بر این باور می شوند که با ورود وی به مجلس و قرار گرفتن در راس قوه مقننه، قدرت نظارتی بر کارهای اکثرا بی برنامه دولت بیشتر خواهد شد و دیگر دولت هر کاری که دلش بخواهد نمی تواند انجام دهد. بنده خدا حداد عادل که تهمت تعامل یکطرفه با دولت را به او زدند و طوری از صحنه خارج کردند که دیگر نام و نشانی از او نمی اید. آنگاه که رئیس جمهور و دولتی ها از ریاست لاریجانی حمایت کردند حدث زده می شد که لاریجانی نیامده تا قاطعانه با درنظر گرفتن صلاح و مصلحت کشور امور دولت را زیر نظر گرفته و مانع بروز مشکلات ناشی از تصمیم گیریهای بدون برنامه و بدون دقت دولت شود بلکه او آمده تا آن یک مقدار ضعفهای دولت را هم که به زحمت از مجلس هفتم درز می کرد بپوشاند و اوضاع را به کام دولتیان نماید. لاریجانی و احمدی نژاد خوب برای آینده برنامه ریزی کرده بودند و ثمره آن از همین اوان شروع کار مجلس به چشم می خورد. خدا به آقایان راسخ و شجاع و دلسوز در مدت حضورشان در مجلس صبر جمیل عطا فرماید. چه خون دلها که نمی خورند و نخواهند خورد.
از میان این سه گزینه نگاهی به سوابق کردان و رابطه تنگاتنگ او با لاریجانی خیلی چیزها را مشخص می کند. واقعا بقول دوستمان آدم یاد فیلم کیف انگلیسی می افتد. اما خاطر نشان می کنم اگر اصولگرایان بخواهند با این شیوه ها به قدرت خویش ادامه دهند بزودی زود، نتیجه منفی آن را خواهند دید زیرا مردم ایران بخوبی نشان داده اند که اوضاع را متوجه می شوند و در موقع خویش پاسخ خود را خواهند داد.
(امیدوارم چاپ شود) (73526)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۷:۳۵:۳۰
از صبح موضوع راي اعتماد را پيگيري كردم ، واقعا جاي تاسف است كه الفاظي همچون خون شهدا ، راه امام و رهبري ، ارزشهاي انقلاب و ... شده لقلقه دهان عده اي فرصت طلب ، معامله گر كه براي رسيدن به پست و مقام حاضرند از هر چيزي هزينه كنند . براي رئيس جمهور هم متاسفم كه با اين شيوه اي كه در پيش گرفته جز ايجاد تفرقه و دو دستگي در بين نيروهاي انقلاب ثمره ديگري را برداشت نخواهد كرد . متاسفم كه براي اثبات كردان از آقا مايه گذاشت . براي خودم متاسفم كه در چنين فضايي نفس مي كشم ... كاش ... واقعا رفتارهاي سياسي تهوع آور شده (73527)
 
امید
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۷:۴۶:۱۳
نمی دانم این چه مجلسیه؟ نه نماینده مردمه نه در راس امور! وزرا را دیر معرفی می کنند چه می شود؟... هیچ ... رزومه و سوابق وزرا را دیر می دهند چه می شود ؟ ... هیچ... افرادی با این همه مشکل برای راس مدیریت کشور معرفی می شوند چه می شود؟ ... هیچ ... یعنی نه ... ببخشید ... هیچ نه ... تایید ...
من به عنوان یک ایرانی از داشتن چنین مجلسی به مجلس کشورهای عربی (نمی دانم مجلس دارند یا نه؟) حسادت می کنم. (73530)
 
رضاتفنگچی
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۷:۵۴:۲۰
برای شادی روح اصولگرایی الفاتحه مع الصلوات... (73533)
 
بابك
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۷:۵۶:۰۳
به نظر من از اين به بعد بهتر است بر سر در مجلس ( البته دور از شان نمايندگان انقلابي ) بزنند : ما تشنگان قدرتيم نه خادمان ملت ... (73534)
 
رسول کوشا
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۸:۱۵:۲۸
آمدن آقای کردان به دولت دکتر احمدی نژاد آب پاکی رو دست همه ريخت . به همین سادگی. (73539)
 
آرش
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۸:۲۲:۳۰
من نيز مانند بقيه هموطنان به مذاكرات مجلس گوش دادم. بايد به اين دوستان مجلس هشتم نهيب زد كه در ابتداي راه وارد ورطه خطرناك بده و بستان هاي سياسي شده اند . ايا عمر مسئوليت كوتاه چهار ساله شما ارزش ارزان فروشي راي خود را دارد.ايا واقعا شما نماينده واقعي مردم هستيد يا عده اي لابي گر براي پست گرفتن دوست و فاميل و آشنايتان. از عاقبت كار خود و عذاب خدا بترسيد كه سيلي ملت را در گذشته بر گونه خود احساس كرده ايد پس منتظر باشيد تا سال بعد (73540)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۸:۲۴:۲۹
به شجاعت نمايندگان با عزت مجلس به ويژه مطهري نادران حسينيان توكلي و زاكاني درود مي فرستيم و از راي زشت و مفتضح امروز واقعا شرمساريم.
نقطه تاريك مجلس هشتم (73541)
 
حسين
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۸:۲۷:۱۲
آالان كه دارم اين متن را مي نويسم يكي از دانشجويان دكتري هستم كه مشغول نوشتن پايان نامه ام هستم . بخدا قسم از صبح ساعت 7 تا الان كه ساعت حدود 7 غروب است مشغول كار كردن بر روي پايان نامه ام هستم. بخدا صبحانه و نهار نخوردم و از گرسنگي و خستگي سرم دارد مي تركد . و لي به خاطر زحماتي كه مي كشم اصلا ناراحت نيستم ولي ناراحتيم آنجا به من و امثال من فشار مي آورد كه بايد از هزارو يك خان بگذريم تا بتوانيم در مقاطع تحصيلات عالي قبول شويم . از خان امتحان جامع گذشتن كار هر كسي نيست . از آقاي كردان سوال كنيد آيا معني امتحان جامع را مي داند.؟ آيا جلسه پر از استرس و اضطراب شفاهي امتحان جامع را مي داند؟آيا معني جلسه دفاع از پروپوزال و ... را مي داند.؟ چگونه در اين مملكت به كسي كه فوق ديپلمش هم زير سوال است حكم استادياري را ميدهند و عضو هيات علمي دانشگاه مي كنندش؟ چگونه او اين سالها از اين طريق حقوق گرفته است؟ چه كسي اين حكم هيات علمي را برايش صادر كرده است؟بخدا بايد خون گريست. آيا انقلاب كرديم و خون داديم و هزاران بدبختي و آوارگي كشيديم تا اين عاقبتش باشد. به منو امثال من كه با هزاران بدبختي و مشكلات درس خوانديم و هزار سد را پشت سر گذاشتيم و به جايي رسيديم بايد به ريش مان خنديد؟ بايد تاسف خورد و ديد كه احمدي نژاد دم از عدالت مي زند و وزيري اين گونه معرفي مي كند؟ بايد به حال آن مجلسي كه اين گونه به وزيري كه مي داند به ناحق كرسي هايي را اشغال كرده است و راي ميدهد تاسف خورد. بايد به حال من و امثال من كه در آرزوي پيشرفت تحصيلي مشكلات زيادي را كشيديم و مي كشيم خنديد. بخدا وقتي امروز به راديو مجلس در حين انجام كارهاي پايان نامه ام گوش مي كردم و به حرف هاي حسينيان و ديگران گوش مي كردم اشك در چشمانمان جمع شده بود بدبختي ها و مشكلات خود را نگاه مي كرديم و يكشبه دكتر شدن و استاد دانشگاه شدن ديگران از ما بهتر را مي شنيديم به اين نتيجه رسيديم كه همه چيز كشك است و براي رشد كردن بايد وابسته به جاهايي باشيد. لطفا به احمدي نژاد و لاريجاني و ديگر نمايندگان نامه حضرت امير به مالك را بدهيد تا بخوانند و بدانند كه در كجاي اين نامه آمده است كه حق ديگران را پايمال كنيد.؟ از آقاي ناطق رئيس دفتر بازرسي مقام رهبري ما مصرا از اين طريق درخواست رسيدگي و پي گيري در مورد آقاي كردان دارريم .آيا شرعا و قانونا كسي كه اينگونه عملكرد دارد مي تواند وزير كشور شود؟.خواهش ميكنم چشم تنگ گروه بازي و دسته گرايي را باز كنيد . و بدانيد كه ظلم هم حدي دارد. ما به اين نتيجه رسيديم كه درس خواندن و زحمت كشيدن واقعا بيهوده است. به آقاي توكلي و نادران كه استاد دانشگاه هستند حرف هايم را بگوييد آنها معني خيلي از چيزها يي را كه من دانشجوي دكتري نوشتم مي فهمند (73542)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۷:۲۴:۵۰
من نيز به عنوان يك دانشجوي دكتري چنين نظري دارم در حالي كه مدير گروه دانشكده ما مي گويد 40 ساعت در هفته بايد در دانشگاه باشي و من مانده ام و خرج خانواده مانده ام چگونه كسي اينگونه مدارج را طي مي كند. حاضرم در هر جا كه لازم باشد حاضر شوم. آري من بازيچه بوده ام از روي پدرم شرم دارم تو كه مجنون جبه ها بودي و هنوز از براي اين فراق روز و شب نداري اما هستند كساني كه آن هنگام كه شما به پاسداري از وطن مشغول بودي و سلامتي ات را براي هميشه از دست دادي. ديگران براي جيفه دنيا چه كارها كه نكردند. قهرمان واقعي تو هستي تو كه عزت نفس خود را به دنيا نفروختي و هيچگاه از جانبازيت ذره اي استفاده نكردي تو ريئس جمهور من و قهرمان مني اما كاش كساني كه براي بالا رفتن به هر حيله اي دست مي زدند روزي تو را نيز در خاطر آورند. (73624)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۹:۲۳:۲۳
من کسی را می شناسم که اول فوق لیسانس خود را گرفت و بعد موفق شد دیپلم بگیرد و رئیس دانشکده برق هم شد و تا الان ممکن است دکترا خود را گرفته باشد ! البته رشته است جغرافیا ... (73859)
 
خوش خبر
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۸:۳۸:۲۲
خبر خوش وزارت آقای کردان در واقع یک پیام نشاط آفرین برای دانشجویانی است که با تحمل مشقتهای فراوان برای رعایت هوس مسئولین وزارت علوم نسبت به ضرورت حضور دانشجوی شاغل به تحصیل در خارج به عنوان شرط ارزشیابی مدارک تحصیلی مجبورند تا خود و زن و بچه خود را به دشواری وادار کنند. تجربه نشان داد که می توان حتی یک ساعت هم خارج نبود و لی با دریافت مدرک از دانشگاه خارجی از حقوق دکتری برخوردارشد و بالاخره وزیر هم شد. مگر همت و روش مقتدرانه آقای کردان بتواند این قوانین بی ربط وزارت علوم را تصحیح کند . امید وارم ایشان به زودی وزیر علوم شوند تا مشکل صدها دانشجوی بیچاره را حل کنند.به هر حال مبارک است انشاالله . (73545)
 
متاسفانه يك ايراني
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۸:۳۸:۳۳
برادر عزیز، این عزیز دل با چه مدرکی استاد شما بوده است و استادی می کرده است؟
با فوق ديپلم عزيزم، فوق ديپلم.
مملكت قحط الرجال است كه انساني با اين شرايط استثنايي اين همه مناصب بالا داشته.
جالب اينجاست كه كردان نگفته من فساد اخلاقي ندارم بلكه در دفاع از خودش گفته كه: آقاي بروجردي از وزير اطلاعات درباره گذشته من پرسيد و او گفت ما از كردان چيزي نداريم.
اين يعني چي؟

وا اسفا علي الاسلام (73546)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۸:۵۵:۳۶
خدا را بابت مجلس اصولگراي هشتم شكر مي كنم كه دست در دست دولت كمر به خدمت بسته اند . اين مجلس نتيجه خون دل خوردن هاي حاميان دولت است و الحمدالله امروز كام ما را شيرين كردند . (73549)
 
رضا احدی
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۹:۴۸:۲۶
این جانب صحبتها دقیقا شنیدم وفکر می کنم که خود اصولگرایانی که اوضاع را بهتر درک می کنند از اشتباهات اقای احمدی نژاد سخت در هراسند زیرا ایشان با این کارها .مخصوصا نقدی کردن یارانه ها بزرگترین ضربه را به بخش متوسط جامعه که در انتخابات ریاست جمهوری یا رای نداند یا اگر دادند به جانب دکتر احمدی نژاد رای دادند و وضعیت کشور دارد به سمتی پیش می رود که طبقه متوسط از ایشان رو برگردان شود وبر ضد ایشان عمل کند من خودم یک اصولگرا هستم اما از وضع موجود ناراحت هستم واز گروه های حامی اصولگرایی می خواهم که طرح عبور از احمدی نژاد هر چه زود تر انجام شود (73556)
 
مجید
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۹:۵۸:۱۰
و اينكه مي‌گويند انقلاب فرزند خود است به قول شهيد مطهري انقلاب فرزند خود نيست، ...


معنی این جمله چیست؟ عبارت معروفی است که میگوید انقلاب فرزندان خود را میخورد ولی این عبارت چه معنی دارد که انقلاب فرزند خود است؟ (73558)
 
دوست
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۳:۵۳:۴۵
سلام آقا مجيد.شما درست متوجه نشده اي.گفتند انقلاب فرزند خور است نه فرزند خود. (73730)
 
جواد
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۲۱:۳۰:۲۷
من هم از آقاي لاريجاني توقع بيشتري داشتم احساس مي كردم با انتخاب ايشان قدري فضاي كشور به سمت اقدامات عاقلانه پيش برود و مجلس تبديل به يكي از وزارتخانه هاي دولت نشود امام كم كم دارم احساس بدي پيدا مي كنم. (73564)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۲۱:۳۹:۲۴
بسمه تعالي فاصبر ان وعدالله حق ولا يستخفنك الذين لايوقنون از نمايندگان واقعا اصول گرا نظير آقاي توكلي و نادران و .... تشكر ميكنيم و عرض ميكنيم نگران نباشيد وعده خدا حق است . و به نمايندگانيكه باراي به افراد. مايه . نظام مقدس جمهوري اسلامي را فراهم كردند هم ميگوييم با اجازه دادن قرار گرفتن حساس ترين پستهاي نظام و انقلاب بدست افراد . و نا . همراهان دين باور وصادق نظام را شرمنده كرديد خدا شمارا نبخشايد و در روز جزا شرمنده شويد . خدايا توخود نظام مظلوم و تنهاي جمهوري اسلامي را حفظ فرما و . پاك فرما انشائالله (73544)
 
امیر مسعود
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۲۱:۳۹:۴۵
.
واقعا اقای مقیمی که شرف خود را برای رای اعتماد ایشان میگذارد قدر شرف را چقدر میدانند؟
جواب خون شهدا را که میدهد؟ (73537)
 
محسن
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۲۱:۴۹:۰۲
دکترای بی اعتبار حقوق اساسی با ارایه رساله بدون ارایه تربیت اسلامی را وزیر کشور میکنید اقایان من 24 سال درس خواندهام مدرک دکترایم هم کاملا معتبر است. نمیشود من را رییس جمهور کنید . به خدا من انگلیسی هم بلدم.لطفا از قوانیین اصولگرایی موارد ذیل را از مجموعه تخلفات محرزحدف کنید.:مدرک تحصیلی راستکی وداشتن سواد انگلیسی و دروغ کفتن در مقام وزارت وداشتن دکتری برای استادی دانشگاه. (73565)
 
داریوش
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۲۲:۲۴:۳۱
واقعا این اخبار از مجلس حقیقت داره؟
من که باور نمی کنم , به قول دوستمون دعوای زرگری هست و بس. (73566)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۲۲:۵۶:۱۰
خوب وقتی مجلس همش اصولگراست همینه دیگه
اگه چهارتا اصلاح طلب هم تو مجلس بودن اتفاقات دیگه ای می افتاد (73569)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۲۳:۲۴:۱۶
سلام
1- از آقای لاریجانی انتظار بیشتری می رفت. هم به خاطر اینکه رییس مجلس بودند و می توانستند بیشتر تأثیر داشته باشند و هم اینکه چه آدم عتیقه ای را به عنوان معاون خود در صدا و سیما انتخاب کرده بودند.
آقای لاریجانی کمی بیشتر مراقب آبروی مرحوم میرزا هاشم باشید.
2- حداقل قضیه این است که این آقا چند سالی را با مدرکی که درست نبوده حقوق گرفته اند. یعنی در واقع از مال حرام یا شبهه دار ارتزاق کرده اند. آیا حرامخواری را هم می توان با مصلحت توجیه کرد؟
3- آقای رسایی! شما که برای هر تکان خوردن دولت گذشته کتاب منتشر می کردید و دید خوبی در رصد کردن کارهای دیگران داشتید، آیا از کارهای خود مراقبت می کنید؟ آیا بوی متعفن تملق را استشمام نمی کنید؟
4- دوستان اصولگرا! آیا می دانید چه چیزی را برای چه چیزی خرج می کنید؟ (73570)
 
امید
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۲۳:۴۷:۲۸
سلام. با وجود دلایل روشن در مورد عدم صلاحیت کردان، پرسشی که مطرح می شود این است که پس چرا نمایندگان به وی رای دادند.
نکته دوم اینکه فکر کنم مدرک آقای . (.) نیز مثل آقای کردان است. فراموش نشود در مورد برخی دیگر چنین شبهه ای وجود دارد.
اگر یادداشت کیهان در مورد نقل قول رئیس جمهور از مقام معظم رهبری درست باشد و انتخاب وزیران نیز اینگونه باشد، چه اصراری است که . (73577)
 
محمدصالح
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۲:۳۷:۵۷
یک. به نظرم آقای احمدی نژاد از آزمون اصولگرایی موفق بیرون نیامد. یکی از چیزهایی که در منشر آقی احمدی‌نژاد در چند مورد شاهد بوده‌ام، همین شیوه‌ی هزینه‌کردن از رهبری بوده است که نمونه‌ی آن در دیدار با دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام بوده است. احمدی‌نژاد در این دیدار مسئول مشکلات وضعف‌های حوزه‌ی فرهنگ در دولت نهم را بر عهده‌ی رهبری انداخت و خود را مبرای از مسئولیت دانست. که این امر مخالفت و حتی عصبانیت دانشجویان را به دنبال داشته است.

دو. اما از سوی دیگر، تنها چند نماینده به درستی توانسته‌اند از اجرای وظیفه‌ی خود در قبال انتخاب وزیران و رأی اعتماد به آنان برآیند. این از سویی موجب مباهات است و از سوی مایه‌ی سرافکندگی. مباهات از آن روست که علیرغم ملاک شدن افراد به جای اصول، همچنان افرادی هستند که دم از ارزش‌های انقلاب بزنند و به رغم عنوان اسلامی، دولت نهم را نیز بر اساس مبانی اسلامی به نقد بکشند. اما از سوی دیگر شرم برای آن نمایندگانی که دم بر نیاوردند و به سهولت ارزش‌ها را قربانی مطامع یا تغافل خود کرده‌اند. باید این نمایندگان بدانند که آیندگان این انتخاب‌ها را ارزیابی می‌کنند و تاریخ بی‌رحم‌تر از آن است که آنها را رها کند. و باید به یاد داشته باشند که روز واپسین باید در قبال هر رأی و نظرشان حجت شرعی داشته باشند، و الا در قعر دوزخ‌ند.

و العاقبة للمتقین (73603)
 
اصول گرايان
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۷:۳۰:۵۸
سلام به همه عزيزان نظر دهنده
عزيزان من خودم كردان رو ميشناسم فوق العاده است هر چي شما بگين همونو مي كنه
اون لياقت رئيس جمهور شدن رو هم داره. كمي صبر.... (73625)
 
نیازی نیست
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۸:۰۳:۲۷
مثل اینکه در این مملکت فوق دیپلم ارزش زیادی دارد با آن میتوان سر کلاس نرفته از مرکز آموزش مدیریت دولتی لیسانس اهدایی با زدوبند بگیری و بعد مدیر عامل و ...شوی مثل مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی قطعا اینگونه آدمها تخصص دروغ گویی وخام کردن دیگران را هم دارند لذا باید به این مهم توجه نمود.حال یکی در حد وزارت خود را بالا میکشد ویکی در حد مدیر کلی.آیا مملکت با این وجود از طریق مقررات وپیگیری امور از طریق اداری درست میشود؟هرگز نخواهد شد مگر اینکه پاک دلان ودلسوخته گان با شمشیر کج افراد کج را راست نمایند تا فضا برای دغل کاری و دغل کاران نا امن شود. (73634)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۸:۳۶:۴۶
من اساسا به برخی از نظر دینی و انقلابی مشکوک شده ام.انگار کسانی عجیب وغریب در بعضی جاها نفوذ نموده اند که اساسا ایدئولوژی ندارند.بعدا صدایش در می آید.من اینها را خوب روان شناسی کرده ام.تامل کنید در تذکر دکتر زاکانی نسبت به اظهار عدم اعتقاد به انتخابات.اینچنین کسانی نه به ولایت معتقدند نه به مردم. (73639)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۸:۳۸:۰۲
با آمدن . جمع دلسوزان وتشنگان به خدمت كه انديشه اي جز انقلاب ودفاع ازارزشهاي مقدس آن ندارند تكميل شد .دركجاي دنيا آدم دلسوزي مثل . مي توانيد پيدا كنيد .درتمام دنيا شما مثل .نمي توا نيد پيدا كنيد . اصلا امام خميني كجا فرمودند نگذاريد انقلاب بدست نا اهلان بيفتد . چرا سخنان حضرت امام راتحريف ميكنيد . آيا مقام رهبري نيز با يد تحريفسخنان خود راتحمل كند وسكوت اختيار كند . (73644)
 
پوريا
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۲:۰۵:۲۱
پيراهني كه آيد از او بوي يوسفم
ترسم برادران غيورش قبا كنند. (73691)
 
قريشي اصول گرا
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۸:۳۹:۴۹
هرچه بگندد نمكش مي زنند واي به روزي كه بگندد نمك

من از اين بابت متاسفم كه كسي را كه متهم به تقلب و دروغ و تباني و خلاف است در راس يك وزارتخانه مهم قرار ميدهند. در پرونده آقاي پور محمدي كه نكته خلافي وجود نداشت و يا حد اقل مردم اطلاعي نداشتند چرا بر كنار شد؟ حال با اين روسياهي، آقاي كردان چگونه مي خواهد جلوي خلاف را بگيرد. رطب خورده منع رطب كي كند؟
خدا عاقبت همه را ختم به خير كند. من از رييس جمهور محبوب كه واقعا اصول گراست و از مجلس هشتم چنين انتظاري نداشتم. اي كاش لا اقل مردم از تقلبها و خلافهاي آقاي كردان بي اطلاع بودند تا حد اقل در جهالت يك اميدي به ايشان داشته باشند. اگر ز باغ رعيت ملك خورد سيبي بر آورند غلامان او درخت از بيخ. من اگرچه آقاي احمدي نژاد را بسيار دوست دارم ولي اين كارش را تاييد نميكنم و فكر مي كنم به اصول گرايي بسيار ضربه مي زند. اگرچه مجلس هم بسيار مقصر است كه به چنين شخصي براي صيانت از كشور راي اعتماد داد. (73648)
 
داریوش
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۰۹:۳۴:۴۷
وقتی که بسیاری از مسئولین دادگستری مملکت فارغ التحصیل دانشگاه صوری هاوایی هستند چه انتظاری از بقیه دست دومها دارید ضمنا حامیان باوجدان اصولگرایان کمی عرضه و غیرت مجلس ششم را با این مجلس یکدست اصولگرا مقایسه کنند تا معنی سیاسی بازی آقایان را بیشتر درک کنند (73662)
 
جمشيد
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۰:۲۴:۱۰
اين قوانين مملك ما باعث شده مديران به سوي مدرك يابي بروند اگر ملاك تخصص واقعي بود نه مدرك گرايي از اين مسائل نيز كمتر پيش ميامد .وزارت علوم نيز با سخت گيري هاي زياد در ارزشيابي مدارك بر اين موضوع دامن ميزند . در صورتي كه هر نوع مدرك و تخصص و توانايي فرد مرتبط آن بايد مورد توجه و قبل دستگاه استخدام كننده باشد . چه دولت و چه يك شركت خصوصي (73670)
 
اصولگرا
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۱:۱۶:۰۲
آمد به سرم از آنچه می ترسیدم...
تحریف اصولگرایی از مسیر اصلی آسیب پنهانی بود که بالاخره خودش را نشان داد.

برای همه آنهایی که دیروز فریاد عدالت خواهی زدند و رئیس جمهور عدالت گستر؟! نشنید ،آرزوی موفقیت می کنم .از دکتر زاکانی عزیز هم بخاطر انتقاداتی که بسیار متین و محترمانه بیان فرمودند (مثل همیشه)متشکرم (73681)
 
ع.ح
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۲:۰۱:۲۲
بیشتر دوستانی که در اینجا نظر داده اند و البته نظراتشان هم محترم است خیلی از اصول را قبول ندارند و بدون در نظر گرفتن اصول اساسی اسلام و انقلاب ( البته به معنای واقعی اش و نه به آن معنایی که برخی از آن سوء استفاده می کنند) به افراد اهانت می کنند، تهمت می زنند، رییس جمهور را تخریب می کنند و ... .
دوستان عزیزم! اگر خاتمی بزرگوار 20 میلیون رأی آورد، خوب احمدی نژاد هم 17 میلیون رأی دارد. امروز حجم تهمت و تخریب علیه مقامات از رهبر گرانقدر تا لاریجانی و از هاشمی دلسوخته تا احمدی نژاد خادم ملت به قدری زیاد شده که در این چند کلمه نمی گنجد و دلایل من در چند سطر شما را راضی نخواهد کرد. اما این را بگویم که اگر احمدی نژاد اشتباه می کند، آقای خاتمی هم خطاهایی داشت...
نباید مانند برخی مغرضان فقط خطاها و اشتباهات را ببینیم، نگاهی هم به نیمه پر لیوان بیاندازیم.
گرامیان! من نه طرفدار احمدی نژادم، نه حامی خاتمی و نه برای دیگران خودم را می کشم، اما این را هم بگویم که اگر 10 نفر به دستورات رهبری عمل می کردند وضع مملکت این نمی شد و اینقدر تهمت و تخریب نداشتیم.
می دانم که لحن نصیحت و ارشاد پیدا کردم اما باید در آخرت همه پاسخگو باشیم. حساب و کتاب آخرت برای یک نفور یا دو نفر نیست و با کسی هم شوخی ندارد. (73688)
 
سورنا
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۲:۰۳:۱۴
اگر موضوع دكتراي قلابي آقاي كردان واقعيت داشته باشد كه دارد، آقاي دكتر لاريجاني چگونه پاسخ گوي ده سال معاونت اآقاي كردان در صدا و سيما مي شوند. به همان اندازه كه آقاي كردان در ارائه مدرك دكتراي قلابي گناهكار هستند، جناب اقاي دكتر لاريجاني هم در پذيرش اين مدرك قلابي و سپردن پست معاونت سازمان صدا و سيما به ايشان گناهكار و مسئول هستند. نمايندگان مجلس ضامن احقاق حق مردم هستاند. واي از اين مجلس و و اي از اين نمايندگان. بايد به چه كسي شكايت برد؟
نادري پيدا نخواهد شد اميد
كاشكي اسكندري پيدا شود. (73690)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۲:۱۳:۳۸
متاسفانه مجلس هشتم خيلي بد شروع کرد خدا اخر عاقبت اين مجلس ختم به خير کند ديروز انان بايد حتي جلوي حرفهاي رئيس جمهور را هم که هميشه از مقام معظم رهبري هزينه ميکند ميکرفتند (73696)
 
خط امام
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۲:۳۰:۵۳
در علم رجال احتمال صحت روایات را به اعتبار مورد وثوق بودن راویان ارزیابی می کنند و اگر در زنجیره راویان کسی مشکوک به دروغگویی باشد اصل روایت را مورد تردید قرار می دهند . ایا این اسلام است یا این که . می تواند به راحتی اب خوردن وزیر کشور اسلامی شود؟
در جلسه دیروز مجلس برنده اصلی احمدی نژاد بود که توانست مثل حسینی را در بحرانی ترین شرایط اقتصاد کشور بدون حتی یک سخنران مخالف وزیر اقتصاد کند وبازنده اصلی لاریجانی که حتی اکر عدم صلاحیت اخلاقی کردان ثابت شود آدم او بوده ضمن اینکه در اولین امتحان مجلس هشتم هم خودش و هم نمایندگان را در برابر امیال دولت مفتضح کرد (73685)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۲:۳۰:۵۸
اصولگرایی چیزی نیست که در دست فرد خاصی باشد. رای مردم به احمدی نژاد رای به اصول گرایی بوده و اگر احمدی نژاد از اصول برگردد هیچ تضمینی در رای مجدد به او نیست.
یادمان نرود خط امام را که گفت با هیچ کس عقد اخوت نبسته ام. و میزان هر کس حال فعلی او است. آقای احمدی نژاد یک قدم دیگر از اصولگرایی دور شد و اگر این جهت ادامه داشته باشد باید به دنبال گزینه ای دیگر بود.
یاد آن پیر باغبان به خیر که فرمود: الله الله در انتخاب اصحابتان. (73682)
 
علی
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۲:۳۱:۵۶
به گزارش خبرنگار مهر در قم، دكتر علي لاريجاني شب گذشته در همايش ميلاد عرشيان كه همزمان با ميلاد امام حسين(ع) در مجتمع امام خميني(ره) قم ‏برگزار شد در سخناني با ‏اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط مجلس در ارائه رأي اعتماد به سه وزير پيشنهادي ‏گفت : مجلس با آگاهي به وجود برخي نواقص در كار ‏وزيران پيشنهادي براي اينكه حمايت خود را از دولت نشان ‏دهد به وزيران پيشنهادي دولت رأي اعتماد داد.!

نماينده مردم قم در مجلس با اشاره به شرايط كنوني كشور و منطقه اظهار داشت : رأي اعتماد ‏مجلس به سه وزير پيشنهادي ‏دولت براي همگان داراي پيام بود! و نشان داد كه مجلس دست در دست دولت از ‏حقوق ملت دفاع مي‌كند! (73698)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۲:۳۸:۱۳
اينکه برخي از دروغگويي کردان در مورد مدرک ناراحت هستند و نقد مي‌کنند جاي خود را دارد ولي اصل اتفاقي که افتاده اين است که علي‌رغم برخي اختلافات بين احمدي‌نژاد و لاريجاني، اين دو توافق کرده‌اند کردان وزير شود. بديهي است از ت--. (73654)
 
خط امام
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۲:۳۸:۵۴
والله انسان احساس شرم می کند که کسانی که باید از حریم اصول و ارزشها و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کنند حتی پس از علنی شدن دروغها و خیانتها و سوءاستفاده ها استدلال می کنند که این اقا 30 سال در مسندهای مهم این مملکت کار کرده . چرا شک نمی کنند که همه این 30 سال را . و شاید یکی از کسانی که در حین داشتن مسوولیت های مهم به نظام ضربه زده است ؟چرا نباید مشکوک شوند که.؟ ایا او رییس جمهور یا رهبر یا چه مقام ویژه ای در سطح جهانی بوده که دانشگاهی در سطح اکسفورد به او دکترای افتخاری دهد؟ چه اقتخار خاصی افریده؟ اگر داده اند لابد برایشان ارزشی در حد نفوذ و جاسوسی داشته و اگر دروغ می گوید و نداده اند جطور نمایندگان از چنین دروغگوی بی شرمی می گذرند و به او رای اعتماد؟ می دهند؟ان هم برای وزارت کشور که فقط یک معاون امنیتی اش می تواند همه مخالفان را ساکت ؟کند.والله از دروغ یک بچه 12 ساله در یک مساله پیش پا افتاده هم نمی توان به این اسانی گذشت.چرا نه رییس مجلس ونه رییس جمهور در باره این موضوع خود را مجبور به توضیح ندانستند ؟حداقل می شد که با اقای حسینیان به عنوان نشر تهمت و افترا برخورد کنند . و چرا نمایندکان موافق در این باره سکوت کردند و رای مثبت دادند؟
احمدی نژاد و لاریجانی باید از این عمل ساخت و پاخت و زد و بند سیاسی و تحمیل یک فرد بی صلاحیت و غیر قابل اعتماد به مردم انقلابی ایران در حد وزارت مهم کشور شرمنده باشند.
اما این ماجرا که انشا الله با یادداشت امروز کیهان حل خواهد شد یک برکت داشت و ان این که دوستان بسیار مخلص و شیفته ادبیات اصولگرایانه اقای احمدی نژاد را بیدار کرد که می توان به نام امام و انقلاب شعار داد و از حقیقت مداری به جای سیاست مداری لاف زد و در عین حال ب.. (73665)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۴:۰۲:۲۷
بحث مدرك تحصيلي چند سالي است كه در سازمانهاي دولتي خيلي جدي گرفته مي شود و امور اداري هر سازمان قبل از استخدام يا بلافاصله بعد از استخدام افراد در خصوص مدرك تحصيلي آنها از دانشگاه صادر كننده مدرك استعلام مي كند. در مورد مدارك خارج از كشور هم بايد حتما تاييديه وزارت علوم داشته باشند حالا چطور كسي با مدرك دكتراي افتخاري به عنوان هيات علمي استخدام شده جاي تعجب دارد. الان وزارت علوم مدارك نيمه حضوري و غير حضوري را هم قبول ندارد، مدرك افتخاري كه ديگر باد هوايي بيش نيست. (73736)
 
بنده خدا
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۴:۰۷:۳۵
من دوست دارم يك بيت از نسيم شمال كه آن زمانها گفته است بنويسم و مقايسه كنيد آن را با زمان حال

خوابند وكيلان و خرابند وزيران بردند به غارت همه سيم و زر از ايران

خدا كند كه به آن روز نرسيم (73738)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۴:۲۷:۵۶
انتشار نظرات دوستان به صورت ناقص و گزيده با استفاده از حربه وسواس در انتشار مطالب بسيار زشت و دور از شان يك رسانه است ، چرا كه
اولا شما از نظر كاربر خودتان مبني بر رضايت از انتشار نظراتشان به اين نحو اطلاعي نداريد و ممكن است خداي نكرده باعث كدورت دوستان گردد.
دوما انتشار مطلب به اين صورت كلام را گنگ و نامفهوم مي كند و خواننده در انتها متوجه منظور نمي گردد
لذا بديهي به نظر مي رسد چنانچه نظري مخالف سياستهاي شما باشد منتشر نكنيد بهتر است. (73757)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۴:۲۸:۱۰
نمردیم و فهمیدیم که دکتر مطهری و حسینیان هم اصولگرای تحول خواه! هستند. (73758)
 
از خارج کشور
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۵:۱۲:۴۹
متاسفانه صحبتهای آقای لاریجانی که با علم به نقص برخی وزیران برای مصلحت اندیشی رای اعتماد داده شده دور از شان ایشان است مملکت داری وسپردن مهمترین وزارتخانه به برخی افراد که علم به نقص انها موجود است در نزد خدا و مردم پاسخگویی میخواهد... (73772)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۷:۲۵:۵۲
الان که دارم اینها رو می نویسم دارم گریه می کنم. واقعا از این مملکت خسته شدم. نمی دونین چقدر تفکر احمدی نژاد قبل از انتخابات برام جالب بود. اما الان می بینم که چطور همین تفکر قشنگ داره پدرمو در میاره. هر روز یه چیز تهوع آور از این آقا به ما می رسه. باور کنین اینقدر به ایران تعصب داشتم، اینقدر به نظام و جمهوری اسلامی تعصب داشتم، فکر هم میکردم کاملا منطقی ولی الان دارم به همه چیز شک می کنم. (73800)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۷:۵۵:۳۸
مدتی صبر،سحر نزدیک است

به امید انتخابات آینده،به امید تحول و توسعه،به امید اصلاحات (73807)
 
عبد
۱۳۸۷-۰۵-۱۷ ۰۶:۳۷:۲۰
مدرک آقای رحیمی معاون پارلمانی رییس جمهور هو عینا کپی مدرک کردان است. او هم فوق لیسانس ندارد و دکترای حقوق جعلی ار اکسفورد دارد. باور نمی کنید از خودش بپرسید. (73596)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۷ ۰۸:۱۳:۳۹
کردان در صدا وسیما کاری کرد که تا یک دهه مریدان کثیفش بر همه ارکان نظام کثافت کاری او را می پوشانند (74014)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۷ ۱۴:۵۲:۰۸
احسنت زاكاني و حسينيان. دو كلام حرف راست از اصولگرايان شنيديم (74157)
 
نوحه خوان
۱۳۸۷-۰۵-۱۷ ۱۵:۰۵:۲۰
داشتن مدرک دکترای آقای کردان یکی از هزاران مورد مدارک عالیه دیگر آقایان است که اکنون در پست های کلیدی و مهم کشور منصوب شده اند. خداوند به دانشگاههای هاوائی و آکسفورد و غیرو که اینگونه مدارک خیرات میکنند خیر ندهد و متاسفانه روند قهقرائی امور این کشور بخاطر همین آقایان بظاهر دکتر در کشور است که اندازه سواد آنها به قامت رعنای این کشور کهن نیز نمیرسد . وا اسفا بر نسل آینده این کشور و وااسفا به ملت شهید پرور و ساده این کشور که زبان بسته دارند و همه چیز را میبینند و میشنوند اما..... (74163)
 
ای که گفته یعنی چه ؟
۱۳۸۷-۰۵-۱۷ ۲۲:۲۴:۲۶
حسینیان یادآور شد : کردان بعدا اعتراف کرد که دروغ گفته و اصلا دفاع نکرده و اذعان کرد اشتباه کرده و من از وی پرسیدم در این سالها حقوق شما چگونه پرداخت می شده که جواب داد با همان مدرک دکترا و البته کردان مدعی بود چون در ماموریتهای زیادی که رفته حق ماموریت نگرفته حقوقش درست پرداخت شده است. به هر حال از ایشان پرسیدم این حقوق با چنین مدرکی با اجازه چه کسی به شما داده می‌شد که او گفت : لاریجانی!

یعنی توی این سطح هم از این جور اجتهاد ها هم می کنند ؟
پس اونایی که از کارشون توی اداره بنا به توجیهات دقیق و دلایل فنی می زنند حق دارند ... (74237)
 
عرفان محتشمی پور
۱۳۸۷-۰۵-۱۸ ۱۱:۱۳:۵۳
به خطا می رویم،و نگویید نمی دانیم و نمی دانند...
دین و شرف و آزادیمان را باید به خاطر دنیا و مصلحت سنجی غلط یک عده ... از دست بدهیم
خودمان کردیم که ... ! (74307)
 
حبيب
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۰۸:۲۴:۳۹
سلام
ياد يك بيت شعر افتادم
ايران زعطر علم معطر نمي شود
در شوره زار لاله ميسر نمي شود
فكر مي كنم لازمه دوباره يه سري به اشعار جناب نسيم شمال
(اقاي سيد اشرف الدين حسيني قزويني ) بزنيم (74496)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۰۸:۲۷:۴۶
قابل توجه دكترها و مهندسان و ........... بك شبه
مدارك كسانيكه در دوره نفوذ كسب گرديده تماما مخدوش واز لحاظ علمي كمترين بهائي ندارد (74498)
 
غلامي
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۱۱:۱۸:۵۱
كردان كه وزير شد رفت اين حرفها چه تاثيري دارد به فكر راه حل قانوني براي اصلاح خرابكاري انجام شده باشيد.چه ميدانم اگر ميشود فورا استيضاحش كنيد.لاريجاني را با تقويت آقاي حداد سرجايش بنشانيد ..... (74576)
 
saied
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۱۴:۱۱:۴۶
خدايا ما شيعيان مظلوم و بي پناه و بي كس هستيم
دلمون خوش بود به اصول گرايان
آخه ما تا كي هي رئيس جهور با بينش هاي متفاوت عوض كنيم كي قراره مملكت ما سر و سامون بگيره
خدايا به حق اين ايام مقدس آقا و مولامون را برسان فرج آقا را نزديك بگردان تا دست همه مفسدان و رياكاران را برملا كند
ياحق اللهم عجل لوليك الفرج (74664)
 
هوشیار
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۱۴:۳۵:۴۲
این قضیه مرا یاد یک حرفی از امام خمینی ره - انداخت، یادم هست ا مام میفرمود : « نگذارید این انقلاب بدست نا اهلان و نا محرمان بیفتد . » در ایران دو گروه هستند یکی موافقین امام ،که در ظاهر موافقند _ و گروه دوم مخالفانی که میبینند اطرافیان امام نگذاشتند حرفای امام به عمل تبدیل شود .
حال دقیقا همان کسانی را که امام انها را قبول نداشت آمده اند و امور مملکت را بدست گرفته اند ،شما یه زحمت بکشید ببینید چه کسانی در صف اول انقلاب بودند چه کسانی مرارتها کشیدند چه کسانی شهید شدند و شهید دادند ، و حالا چه کسانی امده اند و داعیه انقلاب و دفاع از آن را دارند ، بروید و واقعیت های جنگ و جبهه را از کسانی که خود را کنار کشیده اند بپرسید ، چرا اول انقلاب اقای طالقانی و امثال او را کنار گذاشتند ، چرا و چراهای دیگری که بی جواب مانده و کسی وقت وجرات پرسیدن را ندارد ! (74679)
 
ر-ف
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۱۵:۳۰:۳۷
کجایند کسانی که می گفتند مجلس هفتم از الطاف خداوند است .بیایند وببینند که به نام اصول گرایی چه ها --- ازتمام کسانی که که به اسم اصول گرایی بر سر کار هستند می خواهم استعفا دهند ودسته جمعی به کویر لوت رفته ودر آنجا مشغول کشاورزی شوند تا حد اقل نان خود را از دست رنج خود به دست آورده و از جیب ملت نخورند . (74553)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۵ ۲۰:۱۵:۲۳
و واقعا دين و خون شهدا و نظام و در نهايت اسلام به بازي گرفته ميشود وقتي پاي مصالح و منافع عده اي خاص مطرح شود...
مطمئنا مصالح نظام و پايداري انقلاب در گرو انتخاب شدن رئيس جمهور محترم توسط مردم و انتصابات ايشان براي وزراي كابينه خود ميباشد.
فقط من در عجبم چرا مجلس به دكتر سعيدلو براي وزارت نفت راي اعتماد نداند؟ (77194)
 
مسعود
۱۳۸۷-۰۵-۲۸ ۰۲:۵۴:۲۹
با سلام من امشب متوجه شدم چرا من با داشتن فوق ليسانس بيكارم وآقاي كردان با داشتن فوق ديپلم رئيس اداره كار! واقعا كه ! از همين طريق از عموم امت حزب الله تقاضا دارم به خاطر رضاي خدا هم كه شده يك نفر پارتي من بشود تا من هم كاري پيدا كنم شايد بتواند از به هم پاشيده شدن زندگي من كه صاحب زن و يك فرزند هستم جلوگيري شود (77320)
 
ناصر
۱۳۸۷-۰۶-۱۹ ۱۵:۲۳:۴۳
این تذهبون.

جعل مدرک ویژه تشنه گان قدرت است نه شیفته گان خدمت (78675)
 
داريوش
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۰۱:۴۸:۵۶
بنام خدا
بار ها شاهد بوديم كه آقاي احمدي نژاد در سخنراني هاي خود از صداقت خود و دولت خود گفته اند و حال كه موقع نشان دادن صداقت خود در عمل است ساكت نشسته اند.
واقعا كه صداقت و راستي در كار ها كار هر كس نيست و اعتراف به گناه و اشتباه دل شير مي خواهد.
اميد واريم كه هر چه زود تر سكوت خود را شكسته و به ملت ايران ثابت كند كه شايسته راي هفده ميليوني بوده است. (78761)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۳:۳۵:۰۶
fبخدا نمدانم چه بگویم آیا وقعا حیف نیست بعد از این همه شهیدو...بعضی افراد با چه پوشش لطیف وعوام فریبانه وارد چه دستگاههای مهم وحساسی می شوند .بخدا نمایندگان مسئولند (83518)
 
javad
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۱۲:۴۴:۱۹
سلام : ایا كسی نیست كه به این اقای دكتر كردان بگوید كه ایشان نگویند اكسفورد لندن ٫چون دانشگاه اكسفورد در اكسفورد است نه شهر لندن۰ راستی این اقای دكتر چه احساسی دارد وقتی هر روز صبح چشمش به چشم بقیه كازكنان وزارت كشور می افتد كه از همه چیز اطلاع دارند ؟ (84177)
 
علي
۱۳۸۷-۰۸-۰۵ ۱۰:۳۸:۰۳
سلام هر گونه اشتراك نظر با دشمنان اين مملكت و انقلاب مقدس اسلامي ايران، نشان از عدم اخلاص دارد و اشتراك نظر برخي از احزاب و روزنامه ها و سايتها و.... با آمريكا و اسرائيل در مخالفت و تنفر از رئيس جمهور محبوب در اين فضا ارزيابي ميشود (86963)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۸ ۱۹:۱۴:۴۰
اصول گرایی یعنی چی؟ (92567)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.