نظر منتشر شده
۵۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 30473
استراتژي 'تب - مرگ' تا روز ثبت‏نام
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۵۲
رایزنی احزاب و گروههای مختلف با شخصیت‏ها و گروههای دیگر در مورد انتخابات، شدت بیشتری به خود گرفته است.
 به گزارش "الف"، در روزهای گذشته، مسوولین یک هفته‏نامه اصلاح‏طلب با یکی از روسای سابق مجلس و تعدادی از فعالان سیاسی سنتی با موثرین جبهه مشارکت دیدار کردند.
 در جلسه رییس شورای سیاستگذاری و سردبیر یک هفته‏نامه اصلاح‏طلب با یکی از روسای سابق مجلس، نسبت به وضعیت کنونی ابراز نگرانی شده و این چهره سیاسی از جلسات خود با برخی شخصیت‏ها در خصوص تشکیل دولت وحدت ملی خبر داده است. به گفته منابع نزدیک به این نشریه، در این جلسه همچنین سوء تفاهمات مربوط به انتشار یک تصویر نیز رفع شده است.
 در دیدار فعالین سنتی با جبهه مشارکت نیز تاکید شده که اصراری بر آمدن خاتمی نگیرد، چرا که در چنین وضعیتی، تمامی اصولگرایان مجبور به قرار گرفتن در پشت احمدی‏نژاد خواهند شد و برای عبور، نمی‏توان گزینه سومی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.
 بحث نامزدی حجت الاسلام عبدالله نوری وزیر کشور دوران اصلاحات نیز از روزهای آینده شدت خواهد گرفت و تا آغاز ثبت نام برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ادامه خواهد داشت.
 بر اساس برنامه‏ریزی جبهه اصلاحات، مطابق استراتژی «تب ـ مرگ»، مطرح شدن نامزدی عبدالله نوری حاشیه امنی برای کاستن از انتقادات نسبت به نامزد اصلی و خنثی کردن برخی تهدیدها در مورد رد صلاحیت وی را فراهم می‏آورد.
 هدف دوم از نامزدی عبدالله نوری، انگیزشی بوده و تلاش دارد با ایجاد موج درباره احتمال رد صلاحیت  وی به عنوان یک نامزد اصلاح‏طلب یا عدم ثبت نام وی در نتیجه فشارهای وارده، به نفع تقویت نامزد اصلی اصلاح طلب استفاده شود.
 براساس همین استراتژی، عبدالله نوری چندصباحی از انزوا‏طلبی خود خواهد کاست و بیشتر از گذشته در محافل سیاسی حضور خواهد یافت.
 حزب اعتماد ملی نیز که نامزدی مهدی کروبی را در دستور کار قرار دارد اتاق فکر 7 نفره ای را مامور ارزیابی وضعیت اجتماعی نامزد مورد نظر این حزب کرده است.
 جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی نیز درصدد است منشور انتخاباتی ـ اخلاقی اصولگرایان را تهیه و پیشنهاد نماید.
 از سوی دیگر، جمعی از نیروهای اصولگرا در تهران و جمعی در قالب یک تشکل در قم، مواضع و عملکرد سید محمد خاتمی در دوران 8 سال ریاست جمهوری و بعد از آن تاکنون را جمع‏آوری و در حال تحلیل و احتمالاً انتشار هستند. در میان این اسناد جمع آوری شده، برخی فیلم ها و صوت سخنرانی‏های وی وجود دارد.
  مرتبط:
انتخابات 88؛ از عبور تا قيچینبرد انتخاباتي در شبکه کليد خورد
تعادل دکه تغيير‏ مي‏کند 
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۰۹:۲۸:۰۱
حیف که ناظران انتخابات اهل بازی نیستند. اگر من جای ناظران انتخابات بودم، نوری را تایید می کردم. به این ترتیب اولا رای خاتمی کم می شد ثانیا خود نوری متوجه می شد که با دادن شعارهای خیلی تند هم بیش از یکی دو میلیون رای نمی تواند بیاورد. (73335)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۱۸:۵۵:۱۳
حضرت امام نوری را سیاستمداری لایق و با هوش دانستند ضمننا هیچ کس در این مملکت به اندازه جناب عبداله نوری از حمینی کبیر حکم دریافت نکرده است واین نشان دیگری است بر سیاستمدار بودن جناب نوری ذشمنان امام حتما دشمن نوری هستند (73399)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۲۱:۲۱:۵۲
به فرموده حضرت امام : ملاک حال فعلی افراد هست . آقای نوری از منتظری که بالاتر نیست . منتظری قائم مقام رهبری بود ولی به دستور امام برکنار شد . در حال حاضر رتدیوهای بیگانه ( خصوصا\" آمریکا و انگلیس ) از هواداران پرو پا قرص عبدالله نوری هستند . (73402)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۲۱:۳۲:۰۹
درجواب بگویم عبداله نوری که به اندازه منتظری به امام نزدیک نبود .پس باید منتظری هم الان از سران مملکت باشد .ببینید ملاک حال فعلی افراد است .ابوبکر وطلحه وزبیررا ببینید کلی جهاد کردند اما به درک واصل شدند .چرا ؟چرا ؟چرا؟ (73405)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۰۹:۲۴:۵۷
حال فعلی افراد را با کدام شاقول و اسطرلاب میسنجید؟ (73446)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۰:۳۵:۴۳
با یک شاقول خیلی ساده ! می توانید ببینید آمریکا و انگلیس چقدر از نوری حمایت کرده و می کنند . آیا آمریکا و انگلیس دوستدار ایران شده اند ؟ (73458)
 
بهروز
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۳:۲۵:۲۸
خيلي جالب است.
اكر حال فعلي افراد ملاك تصميم گيري مي باشد. پس چكونه است كه از دولتي كه با آمريكا مذاكره مي كند و براي افتتاح دفتر حفاظت منافع آمريكا در ايران كلي چراغ سبز نشان مي دهد طرفداري مي كنيد. مگر امام نفرمودند كه آمريكا شيطان بزرگ است. پس چرا دولت حاضر شد با شيطان بزرگ در عراق مذاكره نمايد و يا دفتر حفاظت منافع آن را با آغوش باز قبول مي كند. چگونه است كه رئيس دولت از مذاكره با همه كشورها(به غير از رژيم صهيونيستي) استقبال مي كند و شما از ان به راحتي مي گذريد.
اگر قرار است همه چيزها را با سخنان امام بسنجيم، پس چرا در خصوص رابطه را آمريكا سكوت كرده ايد؟ (73481)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۲۱:۰۳:۵۶
بدیهی است یاداوری گردد که در مقام رای به رئیس جمهور حتما به فرزند فاضل و متقی امام خمینی سید هنوز مظلوم محمد خاتمی رای خواهم داد (73561)
 
مهدی313
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۲۲:۳۴:۱۵
ایاکسی که به خاتمی رای میدهد حساب فردای قیامت را کرده است ؟بخشی ازبی حجابی ها ی امروز وپاشیده شدن فرهنگ دینی درخیلی ازجاها ازنتایج همان دولتی بود که مهاجرانی وخاتمی درصدرش بودند (73912)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۰۹:۳۱:۰۶
واقعا چرا بايد اينگونه از حضور افرادي چون اقاي خاتمي يا عبداله نوري واهمه داشت .
اگر واقعا اقبال عمومي مردم به سمت ايشان است چرا نبايد در يك رقابت عادلانه وارد شوند .
در سيستمهاي دمكراتيك حذف اينگونه رقبا معنا ندارند . واقعا چگونه ميشود ادعاي دمكراسي داشت و رسما در خبرگزاريها و يا روزنامه ها صبحت از رد لاحيت افراد كرد . آنهم كساني كه خود از جنس اين نظامند و فقط بخاطر نوع ديگر فكر كردنشان بايد اينگونه در فكر بقول شما استرا‍ژي ((تب و مرگ )) باشند.
من از مسئولين شوراي نگهبان و وزارت كشور ميخواهم نگذاريد مردم دلسرد از نظام باشند . (73337)
 
امير110
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۰۹:۳۲:۰۱
سايه سنگين ورود خاتمي به انتخابات تمامي اركان جناح اقتدارگراي باصطلاح اصولگرا را به لرزه درآورده.تمامي سخنان در خصوص رد صلاحيت خاتمي (از روزنامه فخيمه تا فرقه موجود درقم و ....)از اين باب است.اصلاح طلبان برخلاف نظر نويسنده نيازي به نفر دوم يا سوم براي تغيير افكار ندارند.چهره هاي موجود در جناح اصلاح طلب كه مي توانند تمامي نقشه هاي آماده شده اقتدارگرايان را به ورطه سقوط بكشانند عبارتند از :
1- سيد حسن خميني
2- مير حسين موسوي
3- محمد خاتمي
4- مهندس كرباسچي
5- عبداله نوري
و.....
اما مطمئن باشيد نيازي به هيچيك از اينها جز خاتمي براي شكست ديگري بر اقتدارگراين نيست. (73338)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۲۱:۲۸:۴۸
مهندس کرباسچی ! از کی تا حالا کرباسچی مهندس شده و ما نمی دانیم ؟ (73403)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۰۹:۳۴:۰۹
ای کاش به جای این همه سهم خواهی های حزبی همه به فکر منافع ملی باشند و به جای وزن کشی خود یا حزب خود درصدد یافتن افردای باشند که بتوانند در عرصه داخل و خارج تاثیر گذار و مثبت باشد. شنیده شد در این زمینه اقای ناطق نوری اقداماتی را کرده که امیدوارم حقیقت داشته باشد و دو جبهه کشور بتوانند در کنار هم فردی موثر را برای اداره کشور بیابند.
این امر نشدنی نیست و امیدوارم نه جبهه اصول گرا مجبور به حمایت غیرمنطقی از احمدی نژاد شوند و نه جبهه اصلاح طلب مجبور به معرفی خاتمی - کروبی - نوری و ..
این کشور ظرفیت معرفی افراد توانمند و موثر جدید و محبوب را دارد کاش افراد اثرگذار دو جبهه بپذیرند. (73339)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۰۹:۴۲:۳۳
عالی است. بهترین گزینه همان عبدالله نوری است. (73342)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۰۹:۵۱:۲۷
فضاي دو قطبي مطلوب هواداران احمدي نژاد است . بايد مانع از تشكيل فضاي دو قطبي شد . (73343)
 
حسام الدين
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۱۱:۱۳:۲۵
متاسفانه سايت الف نيز همانند بسيارياز اصولگرايان بدنبال ايجاد تفرقه در ميان اصلاح طلبان است!

مردم هم عملكرد اصلاح طلبان را ديده‌اند و هم عملكرد اصولگرايان. به اعتقاد بنده و بسيار از افرادي كه من از نظرات آنها آگاهم، عملكرد دولت اصلاحات چه در عرصه داخلي و چه در عرصه بين المللي بسيار بسيار بهتر از عملكرد اصولگرايان (دولت نهم و مجلس هفتم و هشتم) بوده است.

پس بي صبرانه در انتظار ورود سيد بزرگوار \"خاتمي\" به عرصه انتخابات هستيم. (73350)
 
بنده خدا
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۰۸:۱۳:۵۷
برادر محترم جناب آقاي حسام الدين

اولا سلام دوما خيلي مخلصيم

مي خواستم چند مطلبي رو برادرانه باهم بررسي كنيم.

1-در اينكه بعضي از به اصطلاح اصولگرايان به علت عدم دسترسي به پست ومقام و ديگر مسائل همانند اصلاح طلبان و كارگزاران تفرقه افكن و خواسته يا ناخواسته دشمن شاد كن هستند شكي نيست و من به خاطر حسن توجه شما به اين قضيه سپاسگزار ميباشم.
2- در مورد رسد مردم درمورد فعاليتهاي دولت نهم و دولت اصلاحات باز هم با شما موافقم. اگر نياز باشد بنده حاضر هستم وضعيت سياسي ،اقتصادي و فرهنگي بعد از سال 76 و همچنين مشابه اين وضعيت بعد از سال83 را مفصلا باز و تشريح نمايم تا مشخص شود چه كساني جوانان را به سوي هرزگي و بي بند باري سوق دادند و امثال سيامك پورزندها را چه كساني از داخل و خارج حمايت مي كردند.(اشاره به اعترافات سيامك پورزند و ...)
3- درعرصه داخلي بعد از گذشت چند سال مشخص شد قتلهاي زنجيره اي را چه كساني راه انداختند و نفع كامل آن را به طور كامل در مجلس ششم چه كساني برده اند و به ريش مردم مظلوم ايران خنديد. وباز مشخص شد حادثه تلخ كوي دانشگاه، از خارج از مرزهاي ايران طراحي و توسط حمال هاي سياسي آنها (اصلاح طلبان) اجرا شد و به خاطر خوش خدمتي به دشمنان نظام دانشجويان و ملت را به بازي گرفتند.
4- اما در عرصه خارجي يادمان نرفته كه وزير خارجه انگليس به حسن روحاني گفته بود شما بيخود پافشاري مي كنيد چون من نامه اي از طرف مجلس شما(مجلس ششم) دارم كه حاضرند براي تعليق غني سازي طرح سه فوريتي ارائه وتصويب كنند.
و يا نامه اي كه خاتمي با بي توجهي به شخصيت ملت قهرمان و شهيد پرور ايران در اوج ذلت و ذلالت به بوش نوشت تا به پاس حذف حمايت ايران از مجاهدت هاي مردم لبنان ومردم مظلوم فلسطين و تعليق غني سازي و ايجاد فضاي سكولار در كشور فقط و فقط به ايران نگويند محو ر شرارت! واقعا ايران در عمر خود چنين روحاني ترسويي نديده بود.
اما يك نكته حاشيه اي :
اصلاح طلبان تيمي را طراحي كرده اند كه به جاي مردم در سايتهاي خبري راي بدهند و افكار عمومي را به بازي بگيرند و اين هم در نوع خود شاهكاري اصلاح طلبانه است.

اما دوست عزيزم حسام الدين قصد من فقط روشنگري بود و بس. اميدوارم در پناه حق موفق و مويد باشي. (73434)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۱۲:۳۰:۴۲
شما مطمئنید شیفتگان خدمتید نه تشنگان قدرت؟ (73359)
 
يك ايراني
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۱۳:۰۱:۳۶
من از مؤثرين اصولگرا مي خواهم كه مواضع و عملكرد آقاي خاتمي را در قالب فيلم و عكس آماده كنند تا در نزديكي انتخابات با بمباران سنگين تبليغاتي مانع از كانديد شدنش شوند. (73362)
 
سعید م.
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۱۵:۳۳:۱۵
چه قدر جالب است که یک نفر (ایرانی) علنا درخواست می کند که نامزد مقابل را مورد بمباران تبلیغاتی قرار دهند.
اما تبلیغات درست آن است که تواناییهای نامزد خودی را با صداقت بیان کنید و برنامه های واقعی و دقیق (و نه شعارهای زیبا) نامزد خودی اطرافیانش را برای اداره امور اعلام نمایید؛ آنگاه قضاوت را به عهده انتخاب کنندگان (مردم) بگذارید. (73382)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۲۱:۳۶:۲۹
اخر مردم که همیشه درست قضاوت نمی کنند .به همین دلیل وجودشورا ی نگهبان لازم است تا مانع از ورود افرادی شود که نمی توانند درچهارچوب سیاستهای کلی نظام حرکت نمایند .ضمنا این را هم بگویم من با دموکراسی مخالفم ولی با مردم سالاری دینی به معنای درستش موافق هستم (73406)
 
سعید م.
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۲:۰۷:۴۱
آقا مهدی!
این بحث ربطی به شورای نگهبان ندارد. صحبت بر سر این بود که در چارچوب قانون مردم باید بتوانند با شناسایی نامزدها و بررسی برنامه های آنها انتخاب کنند. نه اینکه عده ای با استفاده از امکانات دولتی اقدام به دروغ پردازی و تخریب نامزد رقیب نمایند.
لطفا وقتی می خواهید نظر بدهید، به اصل موضوع توجه کنید و مطالب غیر مرتبط (شورای نگهبان) را با مطلب اصلی (حق انتخاب آزاد مردم طبق قانون اساسی) خلط ننمایید. (73470)
 
يه بنده خدا !
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۱۵:۳۸:۰۲
به نام خدا

با عرض سلام و ادب

با احترام عرض مي‌كنم از اصل خبر يكه خوردم ، زيرا احتمالات ممكن براي كانديداتوري افراد عجيب و غريب از سوي جبهه منحرف دوم خرداد و خاصه مشاركت قابل پيش‌بيني بوده و هست ولي آقاي عبدالله نوري به معناي واقعي كلمه نوبرانه فصل آتي انتخابات خواهند بود .

جناب آقاي عبدالله نوري با روزنامه معروف خرداد با همراهي آقاي سيد مصطفي تاج‌زاده معاون امنيتي وزير كشور چنان حماسه‌اي در كوي دانشكاه به پا كردند كه هنوز زمزمه‌هاي آن به گوش مي‌رسد .

انصافاً به جز اين دو آقا افراد ديگري را مي‌توان يافت كه قادر باشند چنان موج متلاطم از خرابكاري را فراهم و هدايت كنند ؟ من تصور نمي‌كنم حتي بيگانگان نيز چنين قدرتي داشته باشند و همين يك سند افتخار تا ساليان سال همچون تاجي مرصع نشان بر سر دوم خرداديها و جبهه عظيم رزمندگان شريف مشاركت خواهد درخشيد . با داشتن چنين افتخاراتي ، تلاش براي رسيدن به مسند رياست‌جمهوري براي چي است ؟

در دوره ... 8 سال ترك‌تازيهاي دوم‌خرداديها چند نفر بيش ار بقيه ضرر كردند و متقابلاً بعضيها هم به شدت سود كردند .

اول متضرر آقاي خاتمي رئيس جمهور بود كه تمام اتهامات از سوي جبهه شيطاني دوم خرداد و البته جناحهاي مقابل به ايشان وارد شد و در مقابل جناب آقاي دكتر خاتمي از اين شوره‌زار بوجود آمده به ناگهان سر از زمين برآورده و رجال سياسي كه چه عرض كنم يك شبه تبديل به ليدر جبهه شدند .

دوم همين كانداي مطرح فصل آتي انتخابات جناب آقاي عبدالله نوري بودند كه طرحهاي . براي براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي منجر به شكست شد و از اين رهاورد براي ايشان چندين سال حبس و براي .

متضرر و . سوم جناب آقاي حجاريان بودند كه افكار . ‌ايشان تا آنجا ادامه يافت كه جناب آقاي دكتر احمدي معاون امور دانشجويي دانشگاه تهران و بعضي اعضاء محترم شوراي شهر و بعضي همپالگيهاي دوم خردادي تصميم به تهديد جدي ايشان گرفتند كه فتيله آن ناگهان زياد شد و موضوع منجر به ترور ناموفق و نشستن بر ويلچر تا آخر عمر نه چندان ارزشمندش شد و در مقابل افرادي همچون گنجيها و ... يك شبه در بورس رجال سياسي قرار گرفتند .

اين جماعت همينند كه مي‌بينيد . اين جماعت از وطن كه قابلي ندارد، از دين و عقيده و حتي ناموس مايه مي‌گذارند تا به اهداف عاليه خود دست پيدا كنند و تا آنجا پيش مي‌روند كه عرض حال به مجامع مثلاً بين‌المللي! مي‌برند و طلب استمداد مي‌كنند . حيف از القابي چون . كه . در جاي خود حرمت دارد كه بر اين جبهه الصاق شود . حكايت سردمداران جبهه . دوم خرداد حكايت آن چند تا موش است كه بر سر تقسيم پنير بينشان نزاع در مي‌گيرد و جهت قضاوت به گربه مراجعه مي‌كنند . اينها آنقدر افكار . در سر دارند كه حتي به قيمت بي‌آبرويي ايران عزيز و مردم شريف و ريشه‌كن كردن نظام مقدس جمهوري اسلامي به دنبال تعاملات سازنده! با بيگانگان بوده و هستند . اف بر اين جماعت مزدور و مواجب‌بگير غربي .

حالا جناب آقاي نوري آنقدر جسور شده است كه به توصيه مشتي . فكر كانديداتوري در سر مي‌پروراند ، غافل از اينكه اين هم بازي‌ي از سري بازيهاي دوم خرداديهاست .

خداوند ما را از شر تمامي دشمنان از جمله جبهه . دوم خرداد حفظ فرمايد . (73381)
 
سعید م.
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۱۵:۴۸:۱۱
راستی که باید به این همه خلاقیت احسنت گفت!
این بنده خدا با به هم چسباندن یک سری مطالب راست و دروغ آنهم بی ربط و باربط نتیجه ای گرفته اند که انصافا من یکی را انگشت به دهان کرد. امیدوارم کسانی که امروز در راس امور هستند و شما بنده خدا سنگشان را به سینه می زنید، از این روش برای نتیجه گیری در مورد طرح هایی مثل تحول اقتصادی استفاده نکنند؛ چراکه در آن صورت بزودی برای سیر کردن شکممان هم مجبور خواهیم شد با غربیها تعامل سازنده! داشته باشیم، چه رسد به اهداف عالیه. (73384)
 
بی طرف
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۱۷:۱۵:۲۶
باسلام و عرض ادب اگر شما مسوولیت در دولت عدالتخواه دارید ملت ایران واقعا بدبخت است خصوصا اکر کارشناس صدا وسیما ولی وجدانا از شما درخوست کنم سابقه انفلابی کروه شما و کروه نوری حجاریان بنویسید از 1357 تا 1368 تا ببینم ضرر کدام کروه بیشتراست ازخوانندکان سایت الف هم واینها که مطالعه تاریخی دارند درخواست کنم که حقایق را روشن کند شاید حق با این بنده خدا و من بیخبرم (73396)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۲۱:۴۳:۰۶
من هم معتقدم امثال عبدالله نوری تا اخر عمر بهتر است درسیاست دخالت نکنند .واصولا معتقدم اگر کسی خود را دیندار می داند ولی برای ارا مردم بیشتر از دین خود ارزش قائل است ویا کسی که مثلا حاضراست یک میلیون رایش بیشتر شود ولی خدای ناکرده وخدای ناکرده کوچکترین اسیبی به اسلام عزیز (که هرچه داریم فدایش باد )وارد شود بهتر است وارد مسایل سیاسی نشود.من کسی را دوست دارم که بیاید بگوید ای مردم اگر همه شما به اسلام پشت کنید خدا ازشما بی نیاز است وشما ضرر می کنید .من کسی را دوست دارم که فقط وفقط اسلام عزیز (روحی فداه )را بخواهد خودش وهمه مردم به همراه من دودستی تقدیم اسلام وفدای وجود نازنین اسلام عزیز شویم .ان شائالله (73407)
 
بهروز
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۰۸:۵۲:۰۹
يك سوال از مسئولين سايت الف:
به راستي اگر اين مطلب با اين الفاظ:
- حزب شيطاني،
-اتهام براندازي،
- متهم كردن برخي به اقدام به ترور،
- توهين به آقاي نوري و خاتمي،
- عمر نه چندان ارزشمند،
- مزدور،
- مواجب بگير،
- تشبيه به موش
- و ...
در خصوص جناح اصولگرا بود نيز بر روي سايت قرار مي گرفت؟ (73438)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۱۵:۴۲:۲۰
برای اصولگرایان تنها چیزی که مهم است حفظ قدرت است مهم این نیست که ندانم کاری بی تدبیری گری بر کشور باشد مهم این نیست که کشور در جا بزند آن چیز که مهم است حفظ قدرت است در این مقاله نوشته شده که اگر خاتمی بیاید همه اصولگرایان پشت سر احمدی نژاد می ایستند این به وضوح نشان می دهد که فقط و فقط حفظ قدرت مهم است و الا اصولگرایان .
البته خودتان را اذیت نکنید کم کم همه چیز برای مردم در حال روشن شدن است و آفتاب پشت ابر نمی ماند (73374)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۱۶:۰۷:۴۲
چرا اینقدر با سانسور نظر من را چاپ کردید؟ (73387)
 
binam
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۱۶:۱۱:۰۸
لطفا يك نگاه به همين نظرات مخالف و موافق ذيل خبرهاي سايت خودتان بياندازيد تا تركيب و نظر آرا در پاي صندوق را ببينيد! (73388)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۲۱:۴۵:۲۴
من معتقدم نظر اسلام باید اجرا شود ولزوما هم همین نظر درست است حالا 99درصد هم مخالف باشند مشکل از خودشان است .مهم نظر اسلام است حال چه 99درصد چه 1درصد مخالف باشند (73408)
 
سعید م.
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۲:۱۴:۲۸
آقا مهدی!
نظر شما محترم است؛ اما وظیفه رئیس جمهور عمل به قانون اساسی است. اینکه شعار دهیم باید به اسلام عمل شود، شعار زیبایی است اما وجه عملی آن عمل به قانون اساسی است که بر اساس اسلام تدوین شده است. اگر قرار باشد کسی تنها با شعار کلی عمل به اسلام جامعه را اداره کند، مملکت دچار بی سروسامانی یی می شود که نمونه اش را داریم می بینیم. چراکه هرکس می تواند سلیقه خود را عین اسلام بداند. درحالیکه قانون اساسی برای مواجهه با همین بی سامانیها تدوین شده است. (73473)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۱۶:۲۹:۱۸
باسلام این یک بنده خدا !
مثل اینکه شما حقوق و از نظر مادیات وضع خوبی دارید وگرنه متوجه می شدید که بعداز دولت اصلاح طلبان با مردم چه کردند و باعث از بین یک مثقال اعتقادات مردم شد ند .ما چه دیدیم از این گروهها
کدامشان راست رابه مردم گفتند وحالا چرا باید دنبال بر قراری رابطه با امریکا باشیم مگر نه اینکه ما هرچه می کشیم از امریکا هستش
ما چه چیزی را می خواهیم جبران کنیم (73392)
 
حسيني
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۱۶:۵۱:۲۴
در مورد نظر اول، ايشان نميداند كه با آمدن خاتمي، نوري نمي آيد. تحليل سياسي هم خوبه! (73394)
 
مصطفی
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۱۸:۲۳:۳۵
نوری قوی ترین گزینه ی اصلاح طلبان خواهد بود.
همه ی مردم در جریان کارهای نوری قرار دارند، اما افراد معلوم الحال می خواهند به جای مردم فکر کنند.
حداقل محافظه کارها بروند و از کشور دوست و همسایه یاد بگیرند که یک نفر کرد که قبلا به دلایل امنیتی در زندان بوده است الان نمایده ی مجلس است. (73398)
 
جواد
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۱۸:۳۰:۱۶
واقعا شايد شاهد يكي از پيچيده ترين انتخابات تاريخ كشور بعد از انقلاب باشيم البته به شرطي كه با رد صلاحيت معادلات به هم نخورد. ولي به نظر من راه موفقيت اصلاح طلبن فقط و فقط از خاتمي مي گذرد. البته نه اينكه اگه خاتمي بيايد حتما برنده مي شوند نه ولي اگر نيايد حتما بازنده مي شوند البته به نوع تصميم گيري اصول گرايان هم بستگي داره اگر اصول گرايان در رسيدن به اتحاد و معرفي يك چهره قدر و موجه شكست بخورند با آمدن خاتمي تقريبا بردش قابل پيش بيني هست. (73397)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۲۱:۴۹:۳۶
من تعجب می کنم چطور عده ای با امدن خاتمی موافقند .شاید دهها سال وقت لازم باشد تا فرهنگی را که درچندسال گذشته پاشیده شددوباره سرجایش برگردانیم.من امروزه به عنوان یک جوان نمی توانم هروقت که دلم خواست به خیابان بروم می دانید چرا ؟پس بدانید چون باید سرم زا پایی ن نگه دارم تا ازشر دختران نامحرم خود را نگه دارم .یکی باید بیاید حجاب را به اینها برگرداند .متاسفانه بعضی از پدرها ومادرها هم به هعمین وضع دچار شده اند .ای کاش ما ده میلیون جمعیت 100درصد متدین داشتیم اما این همه اراذل بی حجاب نداشتیم (73409)
 
كورش
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۱۹:۲۲:۱۳
اگر قرار باشد باز آقاي خاتمي در خصوص بعضي مسايل سكوت كند نوري مناسب تر است به هر حال هر گذاري هزينه دارد (73401)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۲۱:۲۹:۳۳
من تعجب می کنم چطورعده ای دراین مملکت وجود دارند امثال نوری را برای ریاست جمهوری مناسب می دانند .به نظرمن ایشان صلاحیت نمایندگی مجلس را نیز ندارد چه برسد به ریاست جمهوری .به نظرمن دوشرط برای صلاحیت هر رییس جمهور در نظام اسلامی لازم است 1-در چارچوب ایدئولوژی نظام اسلامی حرکت نماید 2-درچارچوب سیاستهای کلی رهبری حرکت نماید .هرکس این دوشرط را ندارد صلاحیت برای مسئولیت درحکومت به خصوص مقامات بالا را ندارد .حالا به نظرشما نوری این دوشرط را دارد ؟ایا خضوع لازم را در برابر رهبری دارد ؟ ایا حاضراست در امور سیاسی نظر رهبر را برنظر خویش ترجیح دهد ولو انکه یک میلیون از ارایش کاسته شود ؟ (73404)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۴ ۲۲:۳۴:۴۵
به امید پیروزی اصلاح طلبان ...چه نوری چه خاتمی (73410)
 
امین
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۰۶:۳۵:۳۵
با سلام

به نظر بنده یک نگاهی بهعملکرد پیشنیان و تطابق برنامه و کارهای اجرایی که انجام داده شده البته با توجه به حرکت دیگر کشور ها در مسیر پیشرفت ،
خیلی از مسائل را روشن می کند.
بابا اصلاٌ زمان آقای خاتمی با الان غیر قابل قیاس است .
اصلاً این دو گزینه غیر قابل قیاس نیستن.
دیسپلین آقای خاتمی کجا و ...
چرا خودتان رو مشغول به موارد متفرقه می کنید (73421)
 
مهرازد
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۰۸:۳۳:۵۷
اولاً از تهدید خاتمی جداً پرهیز کنید . اگر میلیونها فیم و عکس هم تهیه کنید مردم به یاد تخریب های قبل از دوم خرداد می افتند و این به زیان شماست . بنابرانی اگر می خواهید خاتمی نیاید تخریبش نکنید او خودش قصد آمدن ندارد ولی بدون هیچ تردیدی صلاحیتش از تخریبگران بی اخلاق و بی دین که به خاطر قدرت دست به هر کاری می زنند بیشتر است .
در ضمن به نظر می رسد اگر دوم خردادی ها دنبال حفظ هویت خود هستند بهتر است به دنبال چهره ای چون عبد ا... نوری بروند که انصافاً شجاعتش بی نظیر است و در ایران کمتر نمونه ای دارد . (73413)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۰۹:۰۷:۲۹
ضربه ای که مشکلات اقتصادی به بنیان اسلام و ایمان مردم زده هیچ دشمن خارجی و یا گروههای دموکراسی خواه نزده است کافی است آگاهانه و بدور از تعصب سری به بطن جامعه بزنید و نتایج شعارگرایی اصولگرایان را ببینید البته اگر جامعه را فقط قشری خاص نبینید و همه ایرانیان را ایرانی درنظر بگیرید (73442)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۳:۴۶:۴۱
خدا عاقبت مارا به خیر کند . وافع کلام این است که نه
اصول گرایان خوب عمل کرده اند ونه اصلاح گرایان .
ایا بنظر نمی رسد که باید همه انان دست از این تفرقه
بازی ها بردارند و به یاد بیاورند که رهبر ی معزز به انان
چه گفته در حالی که انان در هر جلسه که باوی دیدار
میکنند در مقابل دوربین ها سخنان ایشان را برروی
کاغذ های کوچک می نویسند اما در پنهانی به سخنان
وی توجهی ندارند. این بزرگترین نفاق نیست؟
یا ایها الذین امنوا لم تقولون امنو ا ولا تعلمون. (73485)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۴:۰۲:۳۰
تنها كسي كه 5 سال زندان را علي رغم تمام توصيه ها مبني بر نوشتن نامه عفو تحمل كرد با وجود آن همه خدمت به اسلام ونظام كسي نبود جز عبدالله نوري
و مطمئن باشيد اگر پا به ميدان بگذارد ركورد خاتمي را مي شكند
ان شاء الله
(73474)
 
سهيل
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۱۹:۱۸:۲۴
من تعجب می کنم چطورعده ای دراین مملکت وجود دارند امثال نوری را برای ریاست جمهوری مناسب می دانند .به نظرمن ایشان صلاحیت نمایندگی مجلس را نیز ندارد چه برسد به ریاست جمهوری .به نظرمن دوشرط برای صلاحیت هر رییس جمهور در نظام اسلامی لازم است 1-در چارچوب ایدئولوژی نظام اسلامی حرکت نماید 2-درچارچوب سیاستهای کلی رهبری حرکت نماید .هرکس این دوشرط را ندارد صلاحیت برای مسئولیت درحکومت به خصوص مقامات بالا را ندارد .حالا به نظرشما نوری این دوشرط را دارد ؟ایا خضوع لازم را در برابر رهبری دارد ؟ ایا حاضراست در امور سیاسی نظر رهبر را برنظر خویش ترجیح دهد ولو انکه یک میلیون از ارایش کاسته شود ؟

جالب توجه است که ايشان رسماً تاييد مي کنند که نظر رهبر ( که به فرض ايشان هميشه درست است) بر نظر مردم غلبه دارد و عملاً رای 70 ميليون نفوس ايران در مقابل يک رای ايشان ارزشی ندارد! به من بگوييد که آيا معنی اين حرف ديکتاتور ولی فقيه نمی باشد؟! (73554)
 
یه بنده خدا !
۱۳۸۷-۰۵-۱۵ ۲۰:۰۳:۴۳
به نام خدا

با عرض سلام مجدد

با احترام به تمامی هم وطنان عزیزم که بی پرده تا الان 58 رأی منفی داده اند و دوستان دیگری که سایت الف را متهم به یک سو نگری کرده آند عرض می کنم !

دوستان فراموش نکنیم به هر حال در آینده ای نه چندان دور زاوایای تاریک و پشت پرده تاریخ عیان می شود و امیدوارم آن روز همین جملات و آراء خود را به یاد آورید .

در تاپیکهای دیگر با همین نام بارها عرض کرده ام اساساً مهم نیست دوم خردادیها باشند یا اصولگراها ، عرض من اینستکه دین ما ، دنیای ما ، خون شهدای ما ، اشکهای یتیمان شهدای ما که والله شاهد بودم والله شاهد بوم والله شاهد بودم چه می شود و کجا این حقوق اعاده می شود ؟

خائن خائن است ، چه دوم خردادی ، چه اصولگرا ، چه راستی ، چه چپی و حتی و حتی چه سوم خردادی (سالروز حماسه فتح عظیم خرمشهر) و در هر لباسی چه بقال ، چه استاد ، چه روحانی ، چه نظامی و ...

بسته به اینکه خائن در چه جایگاه و چه لباسی باشد ضریب نفوذ و تخریب افکار آن فرق می کند وگرنه اصل خیانت که به قوت خود باقیست .

مثلاً خیانت بنده پشیزی تأثیر در روند نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارد ولی این در مورد روحانی و حزب و گروه هم صادق است ؟

بنده بارها در تاپیکهای مختلف عرض کرده ام به آقای احمدی نژاد رأی داده ام و اگر گزینه مناسبتری از سوی اصولگرایان اعلام نشود و ترکیب کاندیداهای احزاب به همین منوال باشد مجدداً به ایشان رأی می دهم ولی انصاف بدهید چرا که تصور می کنم بیش از 95% کامنتهایی که گذاشته ام انتقاد از عملکرد دولت محترم و جبهه اصولگرایان بوده .

اعتقاد راسخ دارم تعصب بزرگترین آفتی است که گریبانگیر ما است . فرقی هم نمی کند تعصب نسبت به فلان شخص ، تکنولوژی ، ایده ، حزب و ... باشد .

تا حالا هم اگر منصف باشیم هیچیک از دول آقایان هاشمی ، خاتمی و احمدی نژاد نتوانستند حق مردم شریف ایران اسلامی را ادا کنند و از این حیث بدهکار ملت بزرگوار بوده و خواهند بود .

بنده شخصاً منتظر سر بر آوردن واقعیتهای تاریخی در آینده نزدیک خواهم ماند و از اینکه هموطنان عزیزم را اینگونه برآشفتم در کمال ادب ، احترام ، خضوع و خشوع پوزش طلبیده و از درگاه خداوند متعال نور هدایت و عاقبت به خیری خودم و همفکران و هموطنان و همدینان را مسئلت دارد . (73559)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۰:۱۶:۴۷
خدمت آقاي مهدي كه فرمودند ابوبكر طلحه و زبي به درك ئاصل شدند عرض كنم كه آيا چيزي در باره عشره مبشره شنيده اند. ايه سه تن جزئ 10 تني بودند كه بعدها به عشره مبشره معروف شدند و پيامبر قول بهشت را به آنها داده بود. اگر آنها به درك واصل شدند واي به حال 7 نفر بقيه عشره. لطفا در انتخاب كلمات خود دقت فرماييد چرا كه ما هم وطنان سني مذهب نيز داريم كه مذهبشان اگر بيشتر از ما شبيه اسلام باشد كمتر نيست (73669)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۳:۵۸:۵۷
آقای محترمی که از طلحه و زبیر حمایت کرده ای : امیدوارم خداوند شما را با طلحه و زبیر محشور فرماید . (73733)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۴:۳۰:۱۹
جديدا مرقوم فرموده ايد كه نظرات توهين آميز درج نمي شود لطفا بنويسيد نظرات توهين آميز نسبت به همفكران «الف» درج نمي شود . چرا كه اگر اين جملات توهين نيست پس توهين چيست؟ دقت كنيد: (.... اين جماعت همينند كه مي‌بينيد . اين جماعت از وطن كه قابلي ندارد، از دين و عقيده و حتي ناموس مايه مي‌گذارند تا به اهداف عاليه خود دست پيدا كنند ....) درصدي از مردم ايران را متهم نموده ايد كه دين فروش، وطن فروش و حتي ناموس فروش هستند. آيا آن دنيا پاسخي داريد؟ (73759)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.