نظر منتشر شده
۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 30199
سیدشمس‏الدین حسینی، گزینه دولت برای وزارت اقتصاد
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۲۲:۳۵
سیدشمس الدین حسینی جدی ترین گزینه دولت برای معرفی به مجلس جهت تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی است.
 [تکمیلی: دکتر محمود احمدی نژاد صبح سه شنبه 8 مرداد در نامه ای به رییس مجلس، حسینی را برای کسب رای اعتماد جهت تصدی وزارت اقتصاد معرفی کرد.]
 به گزارش "الف"، پس از کاهش احتمال رای اعتماد نمایندگان مجلس به حسین صمصامی، سید شمس الدین حسینی گزینه دولت برای معرفی به مجلس جهت کسب رای اعتماد برای تصدی وزارت اقتصاد است.

در سوابق کاری حسینی، مدیریت روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه، مدیر روابط عمومی وزارت نیرو، مدیر كل برنامه ریزی معاونت اقتصادی وزارت بازرگانی و سرانجام معاون هدفمند کردن يارانه ها و رفاه اجتماعي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي در دوران دولت نهم دیده می‏شود.

 دکتر محمود احمدی نژاد، اخیرا طی حکمی حسینی را به عنوان دبیرکارگروه تحولات اقتصادی منصوب کرد.

حسینی در دیدار اخیر مدیران رسانه‏ها با رییس جمهور به تفصیل با ارایه اسلایدهایی به تشریح وضعیت اقتصادی کشور و نیز بیان کلیات طرح تحول اقتصادی پرداخته بود.
 ***
 بنابر رزومه تفصیلی ارسالی مشاوران حسینی به الف، سید شمس الدین حسینی، دکترای اقتصاد از دانشگاه آزاد اسلامی را در سال 84 اخذ کرده است.
 عنوان پایان نامه وی در دوره دکتری و ارشد به ترتیب، عضویت ایران در اتحادیه صادرکنندگان مس و قیمت گذاری آب از نظریه تا عمل بوده است. از فعالیت های علمی حسینی می‏توان به تدریس در دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تهران مرکز و علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد فیروزکوه و نیز تدریس اقتصاد خرد در مقطع کارشناسی برای دانشجویان مدیریت و حسابداری دانشکده علامه اشاره کرد.
 
وی چندین مقاله در کنفرانس‏های داخلی ارایه کرده است که از آن جمله می‏توان به تعامل دولت و بازار و رویکرد تنظیم در اقتصاد ایران، ارایه شده در همایش اقتصاد ایران برگزار شده توسط وزارت اقتصاد و دارایی، مقاله اصلاح حمایت و تسهیل رقابت ارایه شده در همایش کالبد شکافی حمایتها در اقتصاد ایران و چندین مقاله دیگر اشاره کرد.

چندین مقاله علمی پژوهشی و  یا ترویجی از حسینی در مجلات داخلی به چاپ رسیده است که از آن  جمله می توان به مقالات منتشره در فصلنامه وزارت اقتصاد، فصلنامه پژوهش های اقتصادی و پژوهش نامه بازرگانی اشاره کرد.

حسینی در کنفرانسهای متعددی شرکت کرده است که از آن جمله می توان به کنفرانس مدیریت کیفیت فراگیر و دو کنفرانس خارجی اشاره کرد.

انتشارات چاپ و نشر بازرگانی چندین کتاب از سیدشمس الدین حسینی را منتشر کرده است که از آن جمله می‏توان به کتاب بازار شکر با تاکید بر سیاست های حمایتی (کارگروهی - سرگروه) اشاره کرد.

حسینی چندین پایان نامه اقتصادی را در دانشگاه آزاد اسلامی راهنمایی کرده است و در چندین فعالیت پژوهشی شرکت داشته است.

از سمت های اجرایی حسینی به ترتیب زمان شروع کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حوزه ریاست سازمان برنامه 77-74
وزارت نیرو - دبیر کمیسیون مشترک ایران وقطر 77-81
مدیرکل روابط عمومی و بین الملل وزارت نیرو
77-81
هماهنگ کننده پروژه های دفتر عمران سازمان ملل متحد، جاییکا و کوبیکا 75-77
مدیر کل دفتر مطالعات اقتصادی وزارت بازرگانی 81-87
نماینده وزارت بازرگانی در کمیسیون تخصصی شورای بورس 85
معاون هدفمند نمودن یارانه ها و رفاه اجتماعی وزارت رفاه 87
دبیر کار گروه تحولات اقتصادی 87

حسینی همچنین در وزارت بازرگانی طی سالهای 81 تا 84، عضو کمیته های مختلفی از جمله تدوین طرح ساماندهی بازار آرد و نان و گندم، احکام رقابت پذیری، قانون رقابت، قانون تجارت و... بوده است.  
 
محمد
۱۳۸۷-۰۵-۰۸ ۱۲:۴۷:۱۳
با اين انتصاب ياد روايت حضرت رسول (ص) افتادم كه اگر كسي مسئوليتي را بپذيرد در حالي كه بداند از او سزاوار تر ولايق تر وجود دارد بخدا - رسول او - جامعه مسلمين خيانت كرده است
آيا فكر مي كنيد ايشان با اين رزومه غير مرتبط چه بر سر وزارت اقتصاد خواهد اورد
آيا سوابق برخي از وزراي ماليه كشورهاي توسعه يافته را در كنار ايشان بررسي كرده ايد
آيا به جايگاه وزارت اقتصاد در كشورها توجه داشته ايم
يقيين بدانيد خير (72907)
 
عظیمی
۱۳۸۷-۰۵-۰۸ ۱۳:۱۸:۵۳
پس آقای رئیس جمهور از مدیران دانشگاه آزاد خوانده هماستفاده کرد (72909)
 
۱۳۸۷-۰۵-۰۸ ۱۳:۳۶:۴۵
آقاي دكتر حسيني در دوران آقاي خاتمي و توسط آقاي دكتر دژپسند (از همكلاسي‌هاي ايشان) به معاونت برنامه ريزي و امور اقتصاي وزارت بازرگاني آمد و بعدا پست مديركل دفتر مطالعات اقتصادي را كسب كرد. حال بايد ديد ايشان كه از شاگردان مكتب اقتصادي دكتر پژويان مي‌باشند آيا تئوري‌هاي اقتصادي خود را مي‌تواند عملي كند يا خير. البته (با احترام) ايشان به هيچ عنوان روحيه پافشاري بر اصول خود را ندارد و همين روحيه نيز باعث شد كه در دو دولت به كار خود ادامه دهد. انشاالله كه آقاي رييس جمهور صرفا به خاطر اينكه همه درخواست‌هايشان بدون چون و چرا اطاعت شود ايشان را وعرفي ننموده باشد. (72913)
 
امير110
۱۳۸۷-۰۵-۰۸ ۱۴:۰۵:۴۸
نكته كهك ايشان زير مجموعه آقاي د معاون اسبق توليدي سازمان مديريت و تيم اقتصادي مستقر در دانشگاه شهيد بهشتي هستند. (72915)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۵-۰۸ ۱۴:۱۲:۲۳
متاسفانه هر چه از زمان تصدي دولت نهم مي‌گذرد گزينه هاي مديريني بسيار ضعيف‌تر و بي مسئوليت تر انتخاب ميگردند . از رئيس جمهور محترم كه ادعاي اجراي صحيح طرح تحول اقتصادي كشور را دارند انتظار مي‌رفت در جناحي ترين حالت ممكن حداقل يك اقتصاددان با تجربه را جهت وزارت اقتصاد انتخاب مي‌كردند. جاي بسي تاسف براي ايران اسلامي با اين همه پتانسيل و نيروي انساني كه وزير پيشنهادي اقتصاد مهمترين تجربه اجرائيبشان مدريت روابط عمومي مي‌باشد!

ضعف مديريت بزرگترين و مهمترين عامل فقر در ايران (72916)
 
متذكر
۱۳۸۷-۰۵-۰۸ ۱۴:۵۵:۳۵
دو شغله بودن از چه سالي ممنوع بوده ؟! (72918)
 
۱۳۸۷-۰۵-۰۸ ۱۵:۳۷:۴۱
خدا وکیلی از این آدم بهتر که سر از اقتصاد دربیاره نبود ؟
قحط الرجال مه میگن همینه ! (72921)
 
حسابداری دات کام
۱۳۸۷-۰۵-۰۸ ۱۷:۳۳:۳۵
امیدواریم این بزرگوار در صحنه های اقتصادی ، مالی و مالیاتی موفق و موید باشند و بتوانند از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد اخذ کنند.حسابداری دات کام www.hesabdary.com (72929)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.