نظر منتشر شده
۱۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 30095
اعتراض دو نایب رییس مجلس به عدم معرفی وزرا
تاریخ انتشار : يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۰۴
دو نایب رییس مجلس نسبت به عدم معرفی وزرای پیشنهادی دولت اعتراض کردند.

به گزارش "الف"، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت،  تا جايي كه اطلاع دارم، درباره يكي از وزرا، زمان تعيين شده در قانون گذشته و رييس جمهور بر اساس درخواستي كه از مقام معظم رهبري كرده بود تا پايان تعطيلات مجلس مهلت معرفي داشت و انتظار مجلس هم اين بود كه امروز وزير اقتصاد معرفي شود كه نشد.

ابوترابي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري كه پرسيد حكم رهبر معظم انقلاب تا چه زماني به رييس جمهور براي معرفي وزير اقتصاد مهلت داده است گفت: اطلاعي كه دارم مفاد نظر مقام معظم رهبري تا پايان تطعيلات مجلس بوده و مهلت رييس جمهور علي القاعده تمام شده است.

نایب رییس دوم مجلس نیز با اشاره به اینکه مجلس منتظر معرفی وزرای پیشنهادی دولت است، گفت: بلاتکلیف بودن وضعیت وزارتخانه ها قطعا هزینه های بالایی دارد و نباید این فرصت ها از دست برود.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، محمدرضا باهنر در جمع خبرنگاران درباره حاضر نشدن جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه امروز مجلس نیز گفت: ایشان یک طرفه این جلسه را کنسل کرد و ما هم نسبت به آن گله مندیم. انشاالله در جلسه دیگری از ایشان دعوت خواهیم کرد.

نایب رئیس مجلس در خصوص پایان مهلت سرپرستی وزارت اقتصاد نیز گفت: قانون تنها 3 ماه برای انتصاب سرپرست به رئیس جمهور اجازه داده است. مجلس نیز نمی تواند این فرصت را از دولت سلب کند اما این سه ماه برای آن منظور شده که رئیس جمهور فرصت معرفی وزیر پیشنهادی خود را داشته باشد و هم مجلس فرصت ارائه رای اعتماد به آن را داشته باشد.

از سوی دیگر، محمدرضا رحيمي روز يكشنبه در حاشيه جلسه هيات دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران در عين حال خبر قبلي مبني بر معرفي وزير اقتصاد بعد از اتمام پايان تعطيلات مجلس را رد نكرد و به شوخي اظهار كرد: اگر امروز وزير را معرفي كنيم، آسمان و زمين و همه چيز سر جاي خود قرار مي‌گيرد؟

وی همچنین افزوده است: درباره وزارتخانه های کشور و اقتصاد و امور دارایی هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است و هیچ کس به جز شخص رئیس جمهور نمی دادند که قرار است چه اتفاقی بیفتد. در عین حال، حسین صمصامی وزیر احتمالی برای وزارت اقتصاد امروز با مجمع نمایندگان تهران دیدار کرد. این دیدار بسیار کوتاه و حدود 10 دقیقه بوده و صمصامی به علت طولانی شدن جلسه هیئت دولت بسیار دیر به جلسه مجمع نمایندگان تهران رسید.   
 
مصطفی
۱۳۸۷-۰۵-۰۶ ۱۶:۴۹:۱۷
در پی دیر اعلام شدن وزیر اقتصاد به مجلس شورای اسلامی می توان به یک نکته پی برد و آن این که دولت محترم و شخص ریاست محترم جمهوری که اینقدر از طرح تحول اقتصادی سخن به میان می آورند چقدر به وزیر مربوطه اهمیت می دهند؟
آیا واقعا اگر این طرح اینقدر مهم و حیاتی است بهتر نبود از 3 ماه پیش وزیر اقتصاد مشخص و بر روی این طرح مهم تمرکز می کرد؟ (72672)
 
مخبر
۱۳۸۷-۰۵-۰۷ ۰۷:۰۲:۲۰
وقتی با آن عجله دکتر دانش جعفری عزل می شود معنایش این است که رئیس جمهور فرد شایسته تری را در نظر دارد که بجای ایشان بگمارد . نه این که بعد از گذشت سه ماه هنوز از معرفی جایگزین عاجزند. (72712)
 
گل اقا
۱۳۸۷-۰۵-۰۶ ۱۶:۵۴:۰۳
با این صحبت اقای رحیمی مشخص شده هیئت دولت با تحریرت مجله گل اقا جابجا شد مبارک ملت همیشه در صحنه باشد (72674)
 
۱۳۸۷-۰۵-۰۶ ۱۷:۰۰:۳۰
اين هم مجلس هشتم.معلوم است كه رئيس جمهور خوب دست اينها را خوانده است و ميداند كه هر وقت كه بخواهد فرد مورد نظر خويش را معرفي ميكند و مجلس هم به او راي اعتماد ميدهد.عجله براي چه؟ (72676)
 
یک دوستدار انقلاب
۱۳۸۷-۰۵-۰۶ ۲۲:۴۰:۱۲
رییس جمهور محترم باید توجه داشته باشند که مجلس در راس امور است و رای اعتماد بر اساس قانون توسط مجلس داده می شود نه رییس جمهور؛ لذا عدم مشورت و بی توجهی به نظر نمایندگان ملت برای انتخاب سه وزیر فعلی و احتمالاً وزیران برکنار شده در آینده زیبنده ایشان نیست. ضمناً آقای دکتر باید عنایت داشته باشند که مجلس هشتم مجلس هفتم نیست که بخواهند تا دقیقه 90 از مهلت های قانونی سه ماهه استفاده بکنند تا آنها خسته شده و به وزیران پیشنهادی رای دهند!
رای به وزیر فاقد صلاحیت خیانت به مردم است و قطعاً مجلس هشتم به وظیفه خود عمل خواهد کرد.
خداوند ما و مشاوران شما را به راه راست هدایت فرماید. (72696)
 
۱۳۸۷-۰۵-۰۷ ۰۷:۲۲:۲۴
زياد عجله نكنيد اينجا كه اروپا نيست كه اگر كار خلافي صورت گرفت مرجعي جلويش را بگيرد شما مجلسيان نگران در راس امور خود نباشيد شما هميشه فقط در راس اموريد (72717)
 
صالح
۱۳۸۷-۰۵-۰۷ ۰۷:۲۲:۵۵
موسسه استاندارد پنج ماه است رئیس ندارد ،مفهوم اینست که مسئولین محترم نمی دانند که جایگاه این موسسه فرابخشی کجاست که اگر بالاتر از وزارت بازرگانی ، راه ، صنایع و...نباشد مطمنا کمتر نیست ،انتظار میرود فکری شود! (72718)
 
احمد
۱۳۸۷-۰۵-۰۷ ۰۸:۳۷:۴۷
شما را به خدا قسم اطلاع رساني كنيد اصل نامه آقاي احمدي نژاد به رهبری و پاسخ ايشان را به دست آورده و منتشر كنيد بعد ببينيم آقاي رئيس جمهور درست مگويد يا معاون پارلماني او يا مدت تمديد تا كي هست (72734)
 
۱۳۸۷-۰۵-۰۷ ۱۵:۳۸:۴۳
اگر اقاي رييس جمهور قرعه كشي هم مي كرد زودتر به نتيجه مي رسيد نبايد وسواس داشته باشد مگر سري اول وزرا نبودند كه در لحظات اخر و قبل از معرفي جا به جا مي شدند مثلا اقاي رهبر و دانش جعفري كه جابجا شدند آخر الامر هم هر دو بركنار! (72823)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۲ ۲۰:۴۶:۰۷
خسته نباشید میگویم به دو نایب رییس محترم مجلس بالاخص آقای باهنر. (73157)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.