نظر منتشر شده
۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 30066
واکنش مجلس به اظهارات مشایی
تاریخ انتشار : يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۰۴
اعتراض‏ها به اظهارات رحیم مشایی ادامه دارد.
به گزارش "الف"، پس از انتقاد رییس مجلس از اظهارات مشایی، نماینده اصفهان در مجلس نیز طی نطق پیش از دستور به این اظهارات اعتراض کرد.

بنابراین گزارش، رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي گفت: اظهارات يکي از مديران کشور درباره مردم اسراييل و آمريکا با توجه به شرايط کشور سنجيده نبود.

وی افزود: اينگونه اظهارات که وسيله تبليغاتي رسانه‏هاي بيگانه شد تاسف آور بود.

لاریجانی ادامه داد: مديران با درک شرايط کشور بايد سنجيده سخن بگويند و مراقب باشند که سخن، بايد بنده انسان باشد و حريف، هيچگاه اصلاحات بعدي ما را مورد توجه قرار نمي دهد.

حسن کامران، نماینده مجلس از اصفهان نیز در نطق پیش از دستور خود به این اظهارات واکنش نشان داد.

کامران با اشاره به مواضع و بيانات مقام معظم رهبري درباره رژيم صهيونيستي، از سخنان رحيم مشايي درباره اين رژيم و مردم آن انتقاد كرد و گفت: آقاي رحيم مشايي بهتر است به ميراث فرهنگي و اوضاع نابسامان سازمان خود بپردازد و يا وزارت خارجه كلاسهاي آموزش سياسي براي اين افراد بگذارد.

وی افزود: با اين گونه ادبيات، ملت رشيد اسلام درياي خون راه مي اندازد. رحیم مشایی معاون رئيس جمهوري در همايش نوآوري و شكوفايي در صنعت گردشگري كه در محل مركز همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد  گفته بود: ايران امروز با مردم آمريكا و اسرائيل دوست است. هيچ ملتي در دنيا دشمن ما نيست اين افتخار است. ما مردم آمريكا را از برترين ملت‌هاي دنيا مي دانيم.وی بعد از واکنش روزنامه‏های اسراییلی و نیز واکنشهای گسترده در ایران، اظهار داشت که او در سخنانش عبارت "ملت اسراییل" را به کار نبرده بوده، بلکه "مردم اسراییل" را استفاده کرده است.
 
 
سیدرضا احمدیان
۱۳۸۷-۰۵-۰۶ ۲۱:۳۷:۴۱
به نظر میرسد هر چه که یک انسان از مقام و مرتبه بالاتری برخوردار میشود نسبت به اظهارات خود باید دقت بیشتری داشته باشد بنابراین به این مسئول محترم و دیکر مسئولان محترم پیشنهاد میشود مخصوصا در چنین جمع هائی قبل از سخنرانی متنی داشته تا دچار مشکل نشوند و به سوالات نیز پخته و سنجیده جواب دهند زیرا جواب ایشان جواب یک ملت است لذا ملت ایران انتظار دارد مسئولین دقت بیشتری در اظهارات داشته باشند تا با یک حرف روزها در برد تبلیغاتی دشمن قرار نگیریم و شائبه ای برای دشمنان ایچاد نشود . مردم با دادن خون شهیدان خود هرگز با اسرائیل که هیچ حتی با آمریکا هم دوست ندارند ارتباط برقرار کنند کشورهائی که چیزی ندارند و ماهیت آنها تجاوز و اشغال است هرگز سیاستی جز این نخواهند داشت پس بسیار کودکانه است که فکر کنیم آمریکا برای ما منفعت دارد آمریکا دوباره به دنبال ایجاد جاسوس خانه برای خودش در منطقه و کشور ماست نه خدمت به ملت ایران ! (72695)
 
جواد
۱۳۸۷-۰۵-۰۶ ۲۲:۴۷:۵۹
متاسفانه آقاي مشايي در توحيه اشتباه خود عذر بدتر از گناه آورده ، آن اينكه منظور خود را مردم عرب و يهودي اسراييل عنوان نموده در حاليكه تمام عداوت استكبار با ايران تاكنون برسر عدم به رسميت شناختن دولت و كشوري به نام اسراييل از سوي ايران بوده است لذا حداقل ايشان ميبايستي منظور خود را مردم فلسطين عنوان ميكرد (72697)
 
mohamad reza hakakian
۱۳۸۷-۰۵-۰۷ ۱۱:۰۲:۲۴
اين چه هجمه ايست در برابر يك حرف منطقي! آيا وا قعا مردم ايران با مردم ديگر نقاط جهان مشكلي دارند ؟ آيا كشته شدن يك فرد غير نظامي اسرائيلي دردناك نيست ؟ دولت ما با دولت اسرائيل مشكل ايدولوژيكي دارد اين چه ارتباطي با مردم دارد، پس از اين همه تهديد هاي بي اساسي كه دودش به چشم مردم خودمان رفت حالا يك سخن زيبا از دهان يكي از مديران دولتي بيرون آمده است چرا اينگونهلگدمال مي شود. محمدرضا حكاكيان mhakakian@gmail.com (72777)
 
۱۳۸۷-۰۵-۰۷ ۱۴:۵۱:۴۴
آقاي حكاكيان عزيز
متاسفانه منظور شما را از \"غيرنظامي اسرائيلي\" درك نمي كنم. تمام صهيونيست هايي كه در فلسطين سكونت دارند جرم مشتركي دارند به نام غصب خانه و سرزمين مردم فلسطين و آواره كردن آن ها و از بين بردن حق حيات و آرامش و سعادت آن ها. برخي از اين صهيونيست ها با عضويت در ارتش اسرائيل مستقيما به روي مردم بي گناه فلسطين آتش مي گشايند و برخي ديگر، كه شما آن ها را غيرنظامي مي ناميد، عملا با كوچ كردن و سكونت در فلسطين، سرزمين مردم اصلي آن را اشغال كرده اند و ملتي جعلي و دروغين را تشكيل داده اند. اين افراد همگي غاصب اند و مردم فلسطين عليه غصب خانه خود مي جنگند. غاصب و اشغالگر نمي تواند غاصب و اشغال گر بماند و به غصب واشغالگري خود ادامه دهد و درعين حال، از واكنش صاحبان اصلي و تلاش مشروع، منطقي و طبيعي آن ها براي بازپس گيري حقشان كه مسلما موجب وارد آمدن آسيب هاي زيادي به اشغالگر مي شود، شكايت كنند. آن ها مي توانستند در كشور اصلي خود بمانند و مثل ديگر مردم دنيا به حق خود قناعت كنند و از آسيب هايي كه بخاطر اشغالگري متحمل مي شوند نيز در امان بمانند.
اين مبناي منطقي و انساني دشمني ملت ايران با اين ملت ساختگي است و مردم ايران از هيچ مسوولي نمي پذيرند كه اين مبنا را ناديده بگيرد.

دوست دارم اين را هم اضافه كنم كه ما همه هموطنان عزيزيمان را كه در خارج از ايران زندگي مي كنند دوست داريم و از اين قبيل گفتگوها كه مي تواند باعث روشن شدن ذهن آن ها نسبت به مسائل ايران و جهان بشود استقبال مي كنيم. (72817)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۵-۰۸ ۱۰:۳۵:۲۷
اقاي ناشناسي که اقاي حکاکيان را سر زنش کرديد اين چه منطق است ما مردم دنيا با کسي جنگ نداريم ملتها هميشه با هم دوست هستند اين دولتها هستند که بعضا\"زور ميگويند و عليرغم ميل ملتهايشان عمل ميکند مگر ما سياستهاي حکومت شاه را قبول داشتيم يا مگر او حرف دل ملت را ميزد لطفا\"کمي منطقي باشيد ما را جنگي ودوست دار خشونت معرفي نکنيد (72889)
 
محمد مهدی
۱۳۸۷-۰۵-۱۱ ۲۳:۴۱:۳۹
اقاي ناشناسي که اقاي حکاکيان را سر زنش کرديد اين چه منطق است ما مردم دنيا با کسي جنگ نداريم ملتها هميشه با هم دوست هستند اين دولتها هستند که بعضا"زور ميگويند و عليرغم ميل ملتهايشان عمل ميکند مگر ما سياستهاي حکومت شاه را قبول داشتيم يا مگر او حرف دل ملت را ميزد لطفا"کمي منطقي باشيد ما را جنگي ودوست دار خشونت معرفي نکنيد

آقای محمد عزیز
سلام
اولا که وضعیت ایران فرق میکرد. چه آنکه ما در مملکت خود بودیم و شاهی فاسق داشتیم، مثل خیلی از ملتهای جهان.
در ثانی ما هرگز جنگی و دوستدار خشونت نبوده ایم. چنانکه دین مبین اسلام ما را برآن داشته است. اما همین دین که کاملترین دین میباشد میگوید در برابر ظالم سکوت نکن. حقت را بگیر. مظلوم نباش.
اگر کسی به زور خانه شما را غصب کند و خانواده دیگری را در آن ساکن نماید شما غاصب را متهم میدانید یا آن خانواده را که راضی شده اند آنجا ساکن شوند یا هر دو را؟
لطفا شما کمی منطقی باشید! (73076)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.