نظر منتشر شده
۱۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 30015
رييس‏جمهور تعليق دربرابر تعليق را رد کرد
تاریخ انتشار : شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۴۴
درحالیکه غرب خواستار توقف گسترش سانتریفیوژها در مقابل توقف اعمال فشار بر ایران شده است، رییس جمهور پیشنهاد غرب مبنی بر توقف گسترش فعاليت‌هاي هسته‌اي از سوی ایران را رد کرد. به گزارش "الف" از پرزیدنت دات آر، احمدي نژاد تاكيد كرد: امروز دشمنان پس از راه‌اندازي صدها و هزاران دستگاه غني سازي، با عقب نشيني آشكار و پذيرش پيشرفت ملت ايران، خواستار "عدم گسترش فعاليت‌هاي هسته‌اي" از اين به بعد شده‌اند. ديپلماسي دفاع مطلق منجر به از دست دادن بخشي از حقوق مسلم خواهد بود و از اين رو بر روي حق مسلم خود پافشاري و تاكيد مي كنيم در اين باره هيچ گونه مذاكره اي نخواهيم كرد.
بنابراین گزارش، محمود احمدي نژاد امروز شنبه در دهمين هم انديشي علمي، فرهنگي و سياسي اساتيد بسيجي سراسر كشور در مشهد مقدس با بيان اينكه بدخواهان ملت ايران با طراحي پيچيده پس از حوادث مشكوك 11 سپتامبر به گمان خود درصدد غلبه بر انقلاب اسلامي برآمدند، افزود: خوشبختانه دشمنان به طور كامل شكست خورده‌اند. رییس‏جمهور افزود، آنان مي‌خواستند با هجوم به انديشه انقلاب اسلامي ما را به عقب نشيني وادار كنند، اما با ايستادگي ملت همانها كه ادعا مي كردند براي دستيابي مردم ايران به 20 دستگاه غني سازي بايد حداقل 10 سال مذاكره صورت گيرد، امروز پس از راه‌اندازي صدها و هزاران دستگاه غني سازي، با عقب نشيني آشكار و پذيرش پيشرفت ملت ايران، خواستار عدم گسترش فعاليت هاي هسته اي از اين به بعد شده‌اند.
احمدي نژاد تصريح كرد : ديپلماسي دفاع مطلق منجر به از دست دادن بخشي از حقوق مسلم خواهد بود و از اين رو بر روي حق مسلم خود پافشاري و تاكيد مي كنيم در اين باره هيچ گونه مذاكره اي نخواهيم كرد.
 
 
اسد
۱۳۸۷-۰۵-۰۵ ۱۹:۱۲:۰۴
درود بر رییس جمهور شجاع و انقلابی . در دوران اصلاحات تمامی مراکز هسته ای تعطیل شد اما حالا ... (72560)
 
يك ايراني
۱۳۸۷-۰۵-۰۶ ۰۷:۱۴:۵۵
اميدوارم آقاي رئيس جمهور تا آخر مقاومت كند و از مواضع اصولي خود عقب نشيني نكند.
بهترين كار در اين مقطع برخورد چكشي با اين مسئله است. يعني مي توان با نصب 3000 سانتريفوژ ديگر غرب را در عمل انجام شده قرار داد. (72586)
 
۱۳۸۷-۰۵-۰۶ ۰۸:۱۰:۵۰
فعلا" درتمام دنيا جو بصورتي است كه تصور ميشود ايران قصد توليد سلاح هسته اي براي نابودي اسرائيل را دارد. تحمل تحريمهاي اعمال شده در آينده اي نزديك غير ممكن ميشود. الان هم ب (72595)
 
۱۳۸۷-۰۵-۰۶ ۰۸:۱۷:۰۰
غربیها به قول و قرار های خود پایبند نیستند لازم به ذکر شواهد عدیده نیست . ماکیاول فقط زبان قدرت را میشناسد . اگر عدم نصب سانتریفوژهای جدید در مقابل رفع کلیه تحریم ها و برگردانیدن پرونده به اژانس باشد میتوان به حل و فصل این مورد امیدواربود وگرنه باید ادامه داد البته باید دید که ایران در صورت تشدید تحریم ها و اقدام به محاصره دریایی و.... چه تمهیداتی را پیش بینی کرده و خواهد کرد. (72597)
 
۱۳۸۷-۰۵-۰۶ ۰۹:۵۵:۳۴
از رئیس جمهور محترم تقاضا دارم به جای افکار انقلابی، کمی هم از افکار سیاسی استفاده فرمایند. (72619)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۵-۰۶ ۱۰:۵۶:۱۸
چه در موضوع هسته ای چه در مورد سایر موضوعات، لازم است فایده (یعنی منافع ملی) بیش از هزینه ای باشد که کشور پرداخت میکند. برای تبدیل اورانیوم غنی شده به انرژی هسته ای صلح آمیز، نیاز به رآکتور میباشد که در حال حاضر تکنولوژی ساخت آن در کشور موجود نیست. لذا جمع کردن اورانیوم غنی شده به خودی خود ارزش چندانی ندارد. در بسته پیشنهادی، کشورهای غربی شامل امریکا حق ایران برای فناوری صلح آمیز هسته ای را امضا کرده اند، و خواستار تعلیق موقت (و نه دائم) غنی سازی برای ورود به مذاکرات شده اند.
دنیای سیاست در دادگاه لاهه اداره نمیشود، که حق مسلم هر کشور را به ایشان بدهند. دنیای سیاست دنیای چانه زنی و معامله است. اگر انرژی هسته ای حق مسلم ایران است، موارد بی شمار دیگری مانند رفاه اقتصادی، پیشرفت علمی، دستیابی به تکنولوژیهای برتر و غیره هم حق مسلم ایران است. رسیدن به بسیاری از این حقوق مسلم نیاز به معامله با سایر کشورها دارد.
وقتی آقای جلیلی صحبت از مذاکرات میلی متری مانند فرش ظریف ایرانی میکند، بدیهی است که یکی از موضوعات اصلی مذاکره، تعلیق موقت غنی سازی است. آنوقت آقای رئیس جمهور میگوید ما در این مورد اصلا مذاکره نمیکنیم. بیشتر بنظر میرسد آقای احمدی نژاد این حرف ها را برای مصارف داخلی در سخنرانی های مردمی بیان میکند، ولی وجود تناقض در سخنان مقامات ایرانی موجب تضعیف موقعیت ایران در مذاکرات میشود و این برداشت میشود که ایران در مذاکراتش جدی نیست.
در حال حاضر\"ادامه بدون وقفه غنی سازی\" تبدیل به یک موضوع حیثیتی برای شخص رئیس جمهور شده است و ایشان دارد هزینه های فراوانی با این سخنان به کشور تحمیل میکند. یادمان باشد که مصالح ملی از همه چیز بالاتر است. امام خمینی که تا چند ماه پیش از پایان جنگ، جملاتی مانند \"جنگ جنگ تا رفع کل فتنه\" را بیان میفرمود، حاضر شدند برای حفظ مصالح امنیتی و اقتصادی کشور، قطعنامه 598 را بپذیرند و این مصلحت اندیشی، شان و ارزش ایشان را در بین مردم کشور بیشتر هم کرد. (72627)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۵-۰۶ ۱۲:۰۹:۵۰
کسانیکه به بکار بردن قدرت و زور در مقابل دیگر افراد و کشورها اعتقاد دارند حتما از قدرت و زور بزرگتر میترسند و زیر بار آن میروند (72639)
 
محمود
۱۳۸۷-۰۵-۰۶ ۱۲:۲۵:۵۶
در مقطع زماني فعلي بهترين كار نصب سانتريفوژهاي جديد براي تحت فشار قرار دادن غرب است.
درود بر احمدي نژاد (72645)
 
۱۳۸۷-۰۵-۰۶ ۱۲:۳۰:۵۳
در دوران ننگين اصلاحات همه چيز تعطيل شد! اي اصلاح طلبهاي خائن، وطن فروش و ...!

اما حالا همه چيز داريم، رتبه پنجم تورم دنيا، بي آبي، بي گازي، قيمت برق هم 5 برابر ميشه به زودي، گراني ، مسكن كه ديگه نگو . همه صاحب خانه شدند! در كنار مديريت و كسب رتبه اول اقتصاد دنيا كه هنوز محقق نشده و به زودي ميشه (‌ ) تازه بزرگترين دستاورد ابنه كه همه كشورهاي دنيا مي‌خواهند ما رو به خاك سياه بنشونن. دستاورد از اين بالاتر؟ !
اما زمان آقاي خاتمي و اون اصلاح طلبهاي . همه با ما دوست بودن و برنامه هامون هم داشت به خوبي آروم آروم جلو مي رفت. (اينكه خيلي بده!) گاز قطع نبود (اه اه ..) و ... تازه خاتمي و همفكراش شجاع نبودن. كسي شجاع هست كه مملكت رو به بحران بكشه
(72623)
 
جواد
۱۳۸۷-۰۵-۰۷ ۰۱:۲۴:۳۲
اي دوست طنز پرداز . واقعا مارا با اين آرايه ي پارادوكس بسيار هيجان زده كردي .
كاش بجاي اين با مزگي كمي فكرت رو ي مسائل جدي متمركز ميكردي . باعث افتخار دولت نهم است كه دليل بد بودن اين دولت را فقط قيمت گوجه و خشكسالي و سرماي شديد هوا و..... ارزيابي ميكنيد . در رابطه با تورم هم كه بحث بسيار است . كه جديدن رتبه بنديه شما ايران رو به مقام پنجم رسوند . از كجا اين آمار و مياريد من نميدونم .
ولي خداييش قبول دارم كه در زمان آن سيد به ظاهر مظلوم همه با ما دوست بودن ولي نميفهمم چرا در زمان همان سيد مظلوم پروتكل الحاقي شد و شايد از دوستي زياد بوده . شجاعت يه بحثيه سياست اعتماد سازي و منت كشي هم يه بحث .
پيشنهاد ميكنم شما به جاي اظهار نظر سياسي كار نويسندگي در مجموعه هاي 90 قسمتي رو در پيش بگيريد . (72706)
 
سعيد
۱۳۸۷-۰۵-۰۶ ۱۲:۵۷:۳۳
شير مرد بسيجي خدا وند يارو ياورتو باد (72647)
 
مجيد
۱۳۸۷-۰۵-۰۶ ۱۶:۵۰:۴۰
ديپلماسي ايران مقدس در نظر من رو به افول است.ما سالها براي بدست آوردن اين افتخارات تلاش كرده ايم اما براي پرداختن به موضوع هاي جانبي( انجام تحديد هاي تقريبا آشكار براي رژيم اشغالگر قدس ) در حال مجازات هستيم.
ما در وهله ي اول بايد با سياست هاي دوستانه پيش ميرفتيم تااكنون تمام دنيا بر ضد ايران مقدس در شوراي امنيت راي موافق تحريم ندهند.من از رييس جمهور محترم كشورم مي خواهم اندكي به سخناني كه در هر شهر كوچك و چه بسا روستاها مي كنند، بيشتر فكر كنند زيرا تمام دنيا او را نماينده ي ملت ايران ميدانند. آرزو مي كنم ايشان مردم را از انتخاب كردن ايشان پشيمان نكنند. (72673)
 
کامبیز ایرانی
۱۳۸۷-۰۵-۰۶ ۱۷:۰۹:۴۳
فعلا که علاوه بر آمریکا و اسرائیل، همه دنیا را با خود دشمن کرده ایم و برای اینکه در این میان دو سه تا به اصطلاح کشور دوست پیدا کنیم، میلیارد ها وام (رشوه) میدهیم.(سریلانکا، ونزوئلا، کوبا و...) و فکر میکنیم با این کار به آمریکا ضربه زده ایم! در حالی که با این پولها میشد پالایشگاه بنزین و نیروگاه برق و ... را گسترش داد.
بله، دولت دکتر احمدینژاد نمیتواند غنی سازی را متوقف کند چون جای این سوال پیش می اید چرا همان 3 سال پیش نکرد و اگر نکند چه کسی جوابگوی تحریمهاست؟
در این اثنا تهدید به محو اسرائیل از نقشه و هولوکاست قوز بالای قوز.
برای پیشرفت کشور و ارتقا سطح زندگی مردم احتیاج به این همه دردسر نیست. (72678)
 
فرهاد
۱۳۸۷-۰۵-۰۷ ۰۹:۳۶:۵۴
به نظر من ديپلماسي تهاجمي آقاي احمدي نژاد بسيار بهتر از سيستم تدافعي بعضي ها جواب داده.
به نظر من با نصب سانتيفوژهاي جديد مي توان تمام پل هاي پشت سر غرب را ويران كرد و با قاطعيت تمام پيروز نبرد هسته اي شد.
درود بر شير بيشه كارزار هسته اي دكتر محمود احمدي نژاد (72744)
 
قصاب
۱۳۸۷-۰۵-۰۷ ۰۹:۵۰:۴۵
شاخ آمريكاوازنابش راخواهيم شكست خواهيد ديد (72750)
 
عادل
۱۳۸۷-۰۵-۰۷ ۱۰:۳۰:۵۰
پیشرفت دنیا به علم و دانش نیاز دارد و نمونه آن چرخ کوشت که از ان استفاده میکنی نه حرفهای . با عرض معذرت ضمنا اذناب نه ازناب (72755)
 
۱۳۸۷-۰۵-۰۷ ۱۴:۲۷:۰۳
با تمام احترامی که برای شخص احمدی نژاد قائلم متاسفانه در بعضی موارد از جمله جملات غیر ضروری در باب حذف اسراییل از نقشه جهان که مایه دردسر برای کشور عزیزمان گردیده با ایشان مخالفم.
این جملات گاه و بی گاه ایشان در مورد اسراییل باعث شده تا غربی ها به راحتی تلاش ایران در بدست آوردن علوم روز را به نام ضدیت با این رژیم برای افکار عمومی جهان معرفی کنند.
من هم با بدست آوردن انرژی هسته ای به هر قیمتی موافق نیستم اما در مقابل هر گونه تجاوز به میهنم ساکت نخواهم بود (72812)
 
شهرام
۱۳۸۷-۰۵-۰۸ ۱۶:۲۸:۵۵
دوستان عزیز به شما نوید می دهم که موضوع هسته ای در حال حل شدن است و سفر سولانا به همراه نمایندگان 5+1به ایران و نهایتا پذیرش مذاکره از سوی ایران در ژنو نشان از آغاز دوران جدیدی دارد ، البته به اعتقاد من برخی از افرادی که در خصوص این مطلب نظر دادند خوشحال هستند از اینکه ما همچنان بحران داشته باشیم که اطمینان داشته باشید این افراد دوستان ایران نیستند .هر شروعی یک پایانی دارد مثل جنگ هشت ساله تحمیلی .آنانیکه فکر می کنند جنگ هشت ساله با برجای گذاشتن صدها هزاد شهید و مجروح کم اهمیت تر از مساله هسته ای است و این موضوع را با سرنوشت یک ملت گره می زنند بطور قطع باید در مقابل تاریخ پاسخگو باشند .امروز با وجویکه امام خمینی /ره/ قطعنامه 598 را پذیرفت و جنگ را با این همه خسارات جانی مالی پایان داد همچنان در دلها جای دارد ، اما مساله هسته ای بگونه ای دیگر است و شرایط کشور نیز با آنزمان کاملا متفاوت است. (72922)
 
hossein
۱۳۸۷-۰۵-۱۰ ۰۵:۲۶:۴۳
ای کاش اقای احمدی نژاد کاری می کرد که در حکومت به ظاهر مدرن اقای خاتمی نشد . و بر گشتن و دیدار ایرانیان خارج با پاسپوت خارجی به چه دلیلی باید پاسپورت ایرانی گرفت تا بتوان به ایران بر گشت من برادر شهید هستم و مجروح شیمیائی . حق دارم که با هرهویتی وارد مملکت بشوم . این بود احترام به ما . یا که زور گوئی به مردم . لطفا ترتیب اثر داده شود تا بسیاری ازایرانی هائی که فکر می کنند مکان ناامنی است فرصتی داشته باشند به ایران بر گردند (72991)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.