نظر منتشر شده
۲۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 29581
وزارت کشور ايران: امنيت ديپلمات‏هاي آمريکا را تامين مي‏کنيم
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ تير ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۳۷
وزارت کشور ایران اعلام کرد امنیت دیپلمات‏های آمریکا را تامین می‏کند.

به گزارش "الف"، روزنامه فايننشال تايمز نسخه منتشر شده در آلمان، از قول معاون وزارت کشور ایران خبر داد، درصورت گشايش دفتر دیپلماتیک آمریکا در تهران، هيچ تهديدي عليه ديپلماتهاي اين كشور وجود نخواهد داشت و ايران امنيت آنها را تضمين مي كند.
  
 بنابراین گزارش، عباس محتاج معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور ایران  که برای سفری سه روزه به آلمان رفته است، در گفتگو با فایننشال تایمز، با مقایسه ضمنی دیپلمات‏های آمریکایی با مهمانان ایران، اضافه کرد، هر کس از ایران دیدار کند مهمان ماست و از این بابت هیچ نگرانی برای امنیت دیپلمات‏های آمریکایی وجود نخواهد داشت.

وی افزود، ايران همواره علاقه مند به گسترش روابط با آمریکا بوده است و اين بار نيز منتظر درخواست آمریکا براي گشايش دفتر حافظ منافع اين كشور در تهران است.

فایننشال تایمز در ادامه این گزارش افزوده است، دولت ايران در حال ارسال پیامی است كه بعد از 30 سال قطع رابطه با ایالات متحده، آمادگی حضور دیپلماتیک آمریکا را دارد.

بنابر گزارش این روزنامه، در محافل دیپلماتیک اعلام شده است که گشایش دفتر دیپلماتیک آمریکا ممکن است ماه آينده اعلام شود.

 محتاج همچنین درباره مذاكرات ژنو و حضور معاون وزير امور خارجه در این مذاکرات اظهار داشت، مسوولان آمریکایی رفتار خود را اصلاح کرده و فهميده اند كه پيش شرط‏ها سازنده نيست.

در همین حال، وزیر خارجه ایالات متحده، کاندولیزا رایس پیش از آغاز گفتگوهای ایران - اروپا - آمریکا، اعلام کرد که پیش‏شرط تعلیق همچنان برجای خود باقی است. کاندولیزا رایس در مصاحبه با سي .ان.ان اظهار داشت: آمريكا با شركت در نشست با نماينده ايران در مذاكرات هسته اي و گروه 5+ 1 این پیام را ارسال می‏کند که كه متعهد به اجراي بسته پيشنهادي به ايران (نامه ارسالی وزاری خارجه آمریکا و پنج کشور دیگر به متکی، PDF) است.  رایس افزود، آمريكا پيش شرط تعليق را برنداشته است و ويليام برنز در اين نشست حاضر می‏شود تا اتحاد گروه 5+ 1 را نشان دهد .     
 
استقلال طلب
۱۳۸۷-۰۴-۲۹ ۰۸:۴۹:۵۷
امیدوارم مانند زمان شاهنشاه اریا مهر دزد و نوکر بزرگ چباولگران سبهبدان ما بیک استوار قراضه امریکائی ادعا احترامات نوکر ماابانه نکند . دوباره نوکر یانکی ها نشویم .ازقرار معلوم ایران دارد زیادی خنده های زیر لب و عشوه ها بنهانی میاید خدا عاقبت ما را به خیر کند که انگار از قرار معلوم روز از نو نوکری از نو ست ؟ (71745)
 
طاهر
۱۳۸۷-۰۴-۲۹ ۰۸:۵۲:۵۷
الهم بیر بیر! (71746)
 
پيمان رشيدي
۱۳۸۷-۰۴-۲۹ ۰۹:۲۲:۰۸
من يك جانباز و برادر شهيد هستم كه از برقراري روابط ديپلماتيك با آمريكا، استقبال مي كنم واز همه مسوولان تشكر مي كنم. (71749)
 
۱۳۸۷-۰۴-۲۹ ۱۰:۲۷:۱۸
حذف واسطه ها در روابط ايران و آمريكا كه به منافع خودشان مي انديشند كاري عاقلانه است و مورد درخواست همگاني است (71755)
 
۱۳۸۷-۰۴-۲۹ ۱۰:۳۸:۰۳
کجایند ان کفن پوشان ؟تظاهرات خود جوش و مردمی کجاست؟ تعطیلی حوزه های علمیه کجاست؟مگر سفر مک فارلن بد نبود مگر مذاکره با برزینسکی بد نبود؟البته نه انها بد بود ند ونه مذاکره با برنز.اصل منافع ملی است ای کاش مشکل روابط با امریکا در زمانی که اصولگریان بر مسند قدرت هستند یک بار وبرای همشیه حل شود در غیر این صورت محال است اصلاح طلبان مجال یابند این مشکل را حل نمایند. (71760)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۴-۲۹ ۱۰:۵۶:۲۴
ميخواهم بدانم اگر قرار است دفتر نمايندگي امريكا گشايش يابد چرا 30 سال شعار مرگ بر امريكا داديم مگر رابطه با امريكا مثل رابطه گرگ و ميش نيست (71761)
 
امین
۱۳۸۷-۰۴-۲۹ ۱۲:۱۱:۲۳
مبارکه نشاله.مگه مرغ 2تا پانداره!؟ (71767)
 
مجید
۱۳۸۷-۰۴-۲۹ ۱۴:۲۲:۲۰
بسیار خرسندم از اینکه دولتهای ایران و آمریکا ان شاء ا... با یکدیگر رابطه برقرار می کنند. به هر حال فرقی نمی کند که چه کسی این رابطه را برقرار کند چه احمدی نژاد و چه غیر او. مهم تامین آسایش بیشتر برای ملت عزیز ایران است. با اینکه از آقای احمدی نژاد دل خوشی ندارم اما برای او جهت عادی سازی رابطه ایران و آمریکا آرزوی موفقیت دارم. (71776)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۴-۲۹ ۱۶:۰۸:۰۵
البته در زمان اقایان دیپلماتها باید مصونیت و امنیت داشته باشند اما در زمان خاتمی بازرگانانشان نیز باید مورد حمله قرار گیرند به این میگویند اصولگرایی خالص بودن (71786)
 
۱۳۸۷-۰۴-۳۰ ۱۸:۱۹:۳۲
حمله به اتوبوس بازرگانان آمریکایی، کار سرویس اطلاعاتی یک کشور خارجی بوده. (71971)
 
هدایت اشتری
۱۳۸۷-۰۴-۲۹ ۱۶:۵۱:۲۲
بسمه تعالی. آیا این اتفاقات ساختگی است یا ازروی ترس یا ازروی احتیاج است. قدیمی ها میگفتند آنچه شیران را کند روبه مزاج احتیاج است احتیاج است احتیاج (71790)
 
مهدي
۱۳۸۷-۰۴-۲۹ ۱۸:۵۱:۰۹
اگر آمريكا پيش شرط تعليق را برنداشته است پس لابد تعليق بدون اطلاع به مردم و با عقب نشيني رهبري نظام انجام شده است . به نظر من آمريكاييها با دودوزه بازي كردن مي خواهند بين اركان ملت و نظام اختلاف بياندازند ، غيراز آنكه در حال حاضر ارتباط راحت بين ايران و آمريكا براي آمريكاييها زيان بيشتري دارد . (71795)
 
حجت الله
۱۳۸۷-۰۴-۲۹ ۱۹:۲۱:۰۲
به نظر من خوب است وهرچه مردم دو کشور باهم دوست
باشند بهتر است وانشااله سرمایه گذاران امریکا هم وبخصوص
ایرانیهای مقیم امریکا بیایند ودرایران سرمایه کذاری کنند آخر
قهرکردنها وقطع رابطها دوستی وآشتی است پس چه بهتر که
این کار زودتر انجام شود (71798)
 
بنیادی
۱۳۸۷-۰۴-۲۹ ۲۲:۳۴:۴۱
ای کاش یکنفر امنیت زن وبچه مارو تامین وتضمین میکرد (71802)
 
مهرشاد قرباندوست
۱۳۸۷-۰۴-۳۰ ۰۷:۴۶:۵۴
از روتیتر زیبای شما حال کردم. از عنوان \"چراغ سبز\" برداشتهای عمیقی می توان کرد.خودمانیم شما \"الفی\" ها هم دارید یواش یواش برای خودتان در عرصه خبر وتحلیل، جایی باز می کنید.موفق باشید والبته مواظب باشید. (71823)
 
یک ایرانی- شیفته آمریکا
۱۳۸۷-۰۴-۳۰ ۰۸:۲۲:۵۴
بسمه تعالی

برقراری رابطه سیاسی با هر کشوری به نفع مردم ایران است و با آمریکا که قدرت اول جهان است ،منافع بیشتری نصیب ایران خواهد کرد.لطفاً همگی از برقراری رابطه سیاسی با آمریکا حمایت کنیم چه اصولگرا چه اصلاح طلب .

شعار مرگ بر آمریکا رو هم فراموش کنید.گذشت.مرد.

بگذارید آمریکایی ها بیایند و نیروگاهها رو بازسازی کنند تا برق قطع نشه ،هواپیمای نو بدهند تا نمیریم، صنعت نفت رو توسعه بدهند و پالایشگاههای جدید بسازند تا سوخت کم نیاریم.

آمریکایی ها که بیایند دگه دائم به جنگ تهدید نمی شیم. (71831)
 
۱۳۸۷-۰۴-۳۰ ۰۸:۳۴:۳۱
به دیپلماتهای آمریکایی بعداً بفرمایید سلام ملت ایران را به دیپلماتهای عزیزمان که در اربیل عراق توسط نیروهای آمریکایی ربوده شده اند، برسانند! (71835)
 
hossein
۱۳۸۷-۰۴-۳۰ ۰۹:۲۵:۰۰
حکومت ایران را امریکا سر نگون نخواهد کرد بلکه توسط همین اقازادها ...چرا سفارت امریا باز شود بهتر برای اقتصاد شما من کاریکاتوریست گل اقا بودم همین سفارت امریکا به من ویزا داد ازسر محبت امدم امریکا و سپس پنا هنده الکی به کانادا مثل ما بقی دو بارهخواستم بر گردم امریکا برای گردش و با من کلی بد رفتاری کردند و نگذاشتند . باز ناراحت نیستم . دشن اصلی ایران ان غارت گران اقتصادی هستند که تو ونکور و تورنتو شهرک سازی می کنند تازه برادر شهید و مجرو جنگ هم هستم ..رو راست باشید ..من از امریکا نمی ترسم و از خودی ها چرا (71842)
 
افخم
۱۳۸۷-۰۴-۳۰ ۰۹:۴۸:۵۶
اینکه بعضی از نظر دهندگان فرموده اند چرا قبلا این کار بد بود حالا خوب شده است واقعیت این استکه سیاست چیزی جز این نیست الان شاید به مصلحت باشد, ولی واقعیت اینست که در این کار نباید عجله کرد و از هول حلیم در دیگ افتاد عقل سلیم حکم می کند که آمریکا دوست ملت ما نیست و آمریکا بد ملت ما و حکومت ما و دین ما را می خواهد بنابراین باید از روی تعقل و به دور از هر تفکر احساسی و خارج از جو ارعاب و تهدید تصمیم گیری کرد. (71845)
 
فرهنگ ادیب
۱۳۸۷-۰۴-۳۰ ۲۳:۰۹:۳۱
فکر میکنم بسیاری از پدیده ها و مسائل در بطن خود ماهیتی دورویه دارند یعنی بنا به ورودیهای مختلف خروجی مثبت و منفی میدهند . رابطه با امریکا بد نیست اگر ما خود را بسازیم . عدم رابطه و یا وجود رابطه اصل نیست . اصل ما هستیم اگر ریشه هایمان محکم باشد . شما ببینید اقای چین مائوئیست دکتر حسینی فرستاده رئیس جمهور و همراهان را بازدید بدنی میکند در حالی که روابط اقتصادی بسیار خوبی هم با ما دارد . جنس های بنجلش را هم وارد میکند از چنین رفتاری با حسینی ککش هم نمی گزد زیرا میداند مشگل ما در کجاست و یا روسیه که داستان دودوزه بازیش شهره خاص و عام است . و یا بعضی از اعراب که ظاهرا دشمن اصلی شان ما هستیم و نه اسراییل . من نمی دانم ایا امریکا روابط گرم با ایران را با حفظ خطوط قرمزش قبول میکند و یا خون امثال سید پاک حسن نصرالله را گروگان این روابط میخواهد . من فکر می کنم اگر امریکا عاقل باشد رویای خاورمیانه جدید را باید از سر بدر کند . با کشورها بر اساس احترام رفتارکند .خوی چپاولگری را کنار بگذارد . بر اساس سیاست برد- برد رفتار کند . بیشتر سعی کند تا با کار و زحمت کسب درامد کند .انوقت هم مشگل ایران حل میشود و هم مشگل انها . امثال روسیه و چین هم دست از سواستفاده برخواهند داشت . امریکا هم متحد و دوست خوبی چون ایران در منطقه و جهان خواهد داشت . میدانم عده ای که این کامنت را میخوانند مرا ایده ال گرا و فردی بدور از واقعیتهای جهان خواهند نامید . ولی راه امریکا همین است . را ه وی بر حرکت در جاده اصول و فطرت انسانی است . ممکن نیست با بینش چپاول و روش شیطان در نهایت موفق شد . سخنی هم با مسئولین داخلی دارم :
فاصله میان گفتار و کردار بعضی از انها بسیار است . با بد عمل کردن همواره خود و ملت را در معرض تهاجم و یا تسلط شیطان
قرار میدهند . اصل قضیه در داخل و شروع حل مشکلات از خود است .
خلاصه کلام رابطه با امریکا شمشیری است با دو لبه کند و تند.
اگر ما بد باشیم مسلط هستند و اگر رحمانی باشیم حداقل دولتمردان امریکایی خود را جمع و جور میکنند و اینگونه گستاخانه دستور نمی دهند . انها انسانهایی هستند چون دیگران و شاید در بعضی از ابعاد بسیار سفله تر و فاقد اخلاقیات . باید دید ما چگونه هستیم و به کدام سمت می نگریم . سمت خدا و یا شیطان ؟ (72005)
 
ابراهیم
۱۳۸۷-۰۵-۰۱ ۰۰:۰۸:۳۳
کاش امنیت دیپلماتای ایرانی هم که الان دست ریگی اند تامین می شد!

امریکایی ها و انگلیسی ها که سزبازاشونم اگه واسه جاسوسی و تهدید بیان امنیتشون تامینه. واسشون کادو می خریم و بعد از یکم استراحت، با کت و شلوار می فرستیمشون خونشون! (72124)
 
ابراهیم
۱۳۸۷-۰۵-۰۱ ۰۰:۱۱:۴۰
آقا شرمنده ریگی رو اشتباه نوشتم از بس گروگان گیری زیاد شده شرمنده! (72125)
 
روح الله
۱۳۸۷-۰۵-۰۳ ۱۵:۲۲:۰۹
به كجا چنين شتابان؟ (72420)
 
شهروند
۱۳۸۷-۰۵-۰۵ ۰۰:۳۱:۱۸
این برنامه همه اش سیاست بازی است زیرا ایران در فکر کاهش تهدید تا رسیدن به قدرت کافی برای بقاست و آمریکا در اندیشه نفوذ دوباره در ایران و فروپاشی نظام ما از درون است

و ما باید هوشیار و موقعیت شناس باشیم

اگر ما ضعیف و ناتوان باشیم همه دشمن ما هستند :
اعراب آمریکا چین روسیه اروپا فرقی ندارند و اگر قدرتمند و منسجم باشیم همه در دوستی با مسابقه خواهند گذاشت \" این قانون جهان ماست . (72486)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.