نظر منتشر شده
۳۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 29548
بازتاب گسترده پيوستن آمريکا به مذاکرات سولانا - جليلي
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۸۷ ساعت ۱۱:۰۱
مهمترین ملاقات ایران و ایالات متحده پس از اشغال سفارت آمریکا؛
بازتاب گسترده پیوستن آمریکا به مذاکرات سولانا - جلیلی
  تصمیم دولت آمریکا به اعزام "ویلیام برنز" معاون وزیر خارجه آمریکا به ژنو برای پیوستن به مذاکرات جلیلی ـ سولانا، بازتاب های گسترده ای در محافل سیاسی و رسانه ای جهان داشته است.

به گزارش "الف"، اکثر تحلیلگران و رسانه های غربی، این تصمیم دولت آمریکا را یک عقب نشینی آشکار در موضوع هسته ای ایران عنوان کردند.

طی 3 سال گذشته که ایران به تعلیق یکجانبه غنی سازی اورانیوم پایان داده و فعالیت صلح آمیز هسته ای را از سرگرفته بود، دولت آمریکا هرگونه مذاکره با ایران را مشروط به توقف غنی سازی می کردند.

در این حال، شبکه فرانس 24 نیز گزارش داد، تصمیم بی‏سابقه واشنگتن برای اعزام مرد شماره 3 وزارت خارجه خود برای مذاکره رسمی با جلیلی در پی نرم شدن مواضع تهران و به ویژه محمود احمدی نژاد درباره بازبودن باب گفتگو با آمریکا و استقبال وی از افتتاح دفتر کنسولی واشنگتن در تهران، اتخاذ شده است.

بی بی سی نیز با یادآوری اینکه ملاقات برنز با جلیلی مهمترین ملاقات رسمی مقامات ایران و آمریکا پس از ماجرای اشغال سفارت آمریکا و گروگانگیری خواهد بود، افزود: اکنون که نشانه‏های معامله و حل و فصل مساله هسته ای ایران روشن شده، آمریکا با اعزام برنز می خواهد به اروپا و تهران پیام دهد که اگر معامله ای باشد ما باید در آن سهم داشته باشیم.

در عین حال، سی.ان.ان از وزارت خارجه آمریکا گزارش داد، مقامات واشنگتن، عقب نشینی در مساله هسته ای ایران را رد می کنند و معتقدند، نیکلاس برنز روز شنبه فقط برای استماع مذاکرات جلیلی ـ سولانا به ژنو خواهد رفت و نه برای مذاکره.
   سخنگوی کاخ سفید نیز به رویترز گفت: سیاست ما تغییر نکرده، ایران باید بسته پیشنهادی را قبول کند و گرنه باید منتظر تحریم های بیشتر باشد.
 در این حال «جان بولتون»، دیپلمات پر نفوذ تندروی آمریکا با انتقاد از اعزالم برنز به ژنو گفت: این کار فقط باعث جسورتر شدن ایرانی ها می شود.
 تحلیلگر شبکه خبری فاکس نیوز متعلق به نو محافظه کاران نیز با دلسرد کننده خواندن تصمیم بوش برای نرمش در مقابل تهران، از اتخاذ این تصمیم اندکی پس از مانور موشکی سپاه پاسداران انتقاد کرد.

fv
 
asedtaghi.blogfa.com
۱۳۸۷-۰۴-۲۷ ۱۱:۳۰:۵۷
فعلا که هیچی معلوم نیست... باید منتظر بود دید به کجا می رود این قافله! (71565)
 
۱۳۸۷-۰۴-۲۷ ۱۲:۲۰:۴۳
سياست تهاجمي دكتر احمدي نژاد جواب داده و ما شاهد عقب نشيني هاي پي در پي دشمن هستيم . پيروزي هاي بزرگتر در راه است . دكتر احمدي نژاد دشمن را چنان به مرگ گرفته كه به تب راضي شده است . منتظر امتياز دهي هاي گسترده آمريكا در آينده نزديك باشيد . كساني كه مي گفتند مگر انرژي هسته اي چقدر ارزش دارد حالا مشاهده كنند كه آمريكا چقدر در اين زمينه امتياز مي دهد . چون بحث اساسا سياسي بود نه فني و چون حيثيت آمريكا در حال لگدمال شدن زير پاي ايران و دكتر احمدي نژاد است پس مجبور خواهند شد امتيازات گسترده بدهند تا مسئله از حالت حيثيتي برايشان خارج شود ( حتي بدون تعليق كه اولين نشانه اش را ديديد البته آنها مدام آن را تكرار مي كنند اما ناچارند كه به اين سمت بروند دقيقا مانند بحثي كه مي گفتند تعليق در برابر مذاكره و حتي الان هم مطرح مي كنند اما در فضايي كم سر و صدا شروع به مذاكره مي كنند . يعني نبايد به اربده آنها اهميت داد بلكه بايد صحنه عمل را ديد و مديريت كرد دقيقا همان چيزي كه دكتر احمدي نژاد به درستي رصد و مديريت مي كند اما اگر فرد ضعيف النفسي در اين پرونده مديريت مي كرد فقط به اربده ها توجه مي كرد و عقب نشيني مي كرد دقيقا مانند همان چيزي كه در گذشته اتفاق افتاد ) حالا اگر بوش فهميد كه گويا متوجه شده چه بهتر وگرنه افراد بعدي آن را انجام مي دهند . (71573)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۴-۲۸ ۱۰:۱۹:۴۵
اگر مردم اصل باشند و امثال امریکا فقط توان مقابله با حکومتهای مردمی را نداشته باشند سفره مردم گویای توان دولت احمدی نژاد است حال خود میتوانید تحلیل کنید که مذاکره از موضع ضعف است یا قدرت بنظر من حکومت احمدی نژاد ضعیفترین و ناکارامدترین حکومت طی دوره بعد از انقلاب است با فاصله ای بسیار (71671)
 
یه آدم پابرهنه
۱۳۸۷-۰۴-۲۸ ۱۶:۴۲:۲۰
آقا اینها روابط دیپلماتیک رو مثل رابطه با دختر همسایه دیدن ...
هنوز یادمون نرفته که با سفیر آلمان اون کار خیلی عجیب و غریب رو کردن اول می خواستن اون نیاد بعد گفتند که باید بعد از سفرای دیگر کشورها بیاد که اروپاییها قبول نکردن همه با هم اومدن وقتی که همه سفرا اومدن پایین از پله هواپیما دوباره سفیر فرانسه برگشت بالا داخل هواپیما و سپس سفیر آلمان بیرون اومد و بعد از اون جناب سفیر فرانسه پایین اومدن که نه سیخ بسوزه نه کباب... فکر میکنید الان با اون ماجرا زیاد فرقی داره ؟
نیکولاس برنز نفر سوم وزارت خارجه آمریکا اومده تو بحث ایران و اروپا داره شرکت می کنه .. نه رابطه مستقیم با ایران .. اونوقت تو کشور هواداران آقای احمدی نژاد همه جا میشینن میگند که دیدید که سیاست های حاج محمود جواب داد .. و بعدش مشخصه تعلیق غنی سازس انجام میشه و میگند که اول ما آمریکا رو آوردیم پای مذاکره و اونوقت ما تعلیق کردیم یعنی پیش شرط آمریکا رو نپذیرفتیم ..
آقاجان این کار رو همون سه سال پیش هم مسشد کرد . (71694)
 
۱۳۸۷-۰۴-۲۹ ۰۷:۳۰:۱۴
متاسفانه شما دوست عزيز يك طرف مهم و تاثير گذار اين مناقشه يعني اسرائيل را فراموش كرده ايد بنابراين در تحليل خود كاملا اشتباه ميفرماييد (71734)
 
مرد غارنشین
۱۳۸۷-۰۴-۳۰ ۰۷:۴۷:۴۱
اگر اینجوری که شما می گوئید که سیاست تهاجمی احمدی نژاد جواب داده خوب به نظرتون بهتر نیست یک چند تایی موشک هم بفرستیم برای اسرائیل و بقیه دشمنان تا زودتر جواب بده ! (71824)
 
رند
۱۳۸۷-۰۴-۲۷ ۱۲:۵۴:۴۰
برقراری رابطه با \" شیطان بزرگ \" دیروز و \" فرشته نجات \" امروز را خدمت همه ایرانیان تبریک عرض می کنم (71577)
 
۱۳۸۷-۰۴-۲۷ ۱۷:۴۹:۱۰
امیدوارم به جای درگیر شدن با کلمات و واژگانی چون فرشته و شیطان کمی منطقی و حساب شده به منافع ایران اسلامی و عزت و سربلندی آن بیندیشیم.
شیطان دیروز و امروز ندارد. آمریکا مادامی که از موضع قدرت در صدد ضربه زدن به کشورهای اسلامی و ضعیف دنیاست شیطان است.
چشمان خود را باز کنید. این شیطان است که در برابر ایران اسلامی کرنش می کند.
وعده الهی حق است. صبر و پایداری رهبری مدبر و دولت اسلامی نتایج شیرین خود را نمایانگر می کند. (71617)
 
احمد
۱۳۸۷-۰۴-۲۸ ۱۲:۵۶:۳۲
این یک پیروزی در برابر شیطان بزرگ در جبهه سیاسی است. به زانو درآوردن شیطان در برابر عظمت ملت ایران است. این ثمره پایداری و تحمل سختی ها و تن ندادن به ذلت در برابر دشمن است. پیروزی وعده قطعی خدا در برابر مقاومت خالصانه و سختی ناپذیر و با توکل بر خدا ست. برای همه ثابت شد که آنچه که احمدی نژاد در عرصه بین المللی و سیاست خارجی مردانه بر آن تاکید و ایستادگی می کند تنها راه درست و روش عزتمندانه مقابله در برابر دشمن و عقب نشینی نکردن دربرابر تهدیدها و عربده هاست. در آینده هم راه همین است. (71686)
 
۱۳۸۷-۰۴-۲۷ ۱۳:۴۷:۳۱
اون آقایی که گفته سیاست آقای احمد ی نژاد امریکا را مجبور کرده ومردم باید منتظر امتیازدهی بیشتر امریکا باشند اینقدر خیالاتی نشوند مریکا این قدر سبک سر نیست (71580)
 
۱۳۸۷-۰۴-۲۷ ۱۳:۴۸:۳۷
برقراری ارتباط با امریکا با تدبیر و اتخاذ یک استراتژی مشخص و کارشناسی شده می توان کارساز و موثر باشد . فراموش نکنیم که بسیاری از ملتهای دنیا حتی ایرانیها در امریکا منافع بسیاری دارن و در واقع امریکا از نظر منافع با مردم بسیاری از کشورها مشترک شده است . بنابراین چشم پوشی از آن راه را سخت تر می کند و این به آن معنی نیست که ما حاکمیت ملی و اقتدار ملی را کنار بگذاریم . یک امتیاز بدهیم دو امتیاز بگیریم . بودن در سازمان ملل و هم زیستی با کشورهای دنیا یعنی همین .
البته امیدوارم اقای احمدی نژاد تصمیم گیری هایش مثل خیلی از تصمیمات خلق الساعه و به اجتهاد خودش نباشد بلکه ایشان صرفا نتیجه کارشناسی ها را توسط مجلس مجمع تشخیص مصلحت ، مقام معظم رهبری ، کابینه و وزارا ..... سایر ارکان کارشناسی اعلام نماید .
ایشان یادشان باشد با میزان رای که آورده اند نماینده کل ملت ایران نیستند . نماینده مردم ایران مجلس (اگر مثل اکثریت مجلس هفتم نباشد) و در راس همه اینها مقام رهبری است . (71581)
 
۱۳۸۷-۰۴-۲۷ ۱۷:۳۸:۵۴
بابا مثل اينكه يه عده اي توي روياهاشون آمريكارو شكست ناپذير ميدونستن نميخوان بپذيرند! بابا ديگه عقب نشيني شاخ و دم نداره! بابا طرف كم اورده خيلي راحت! ميبينم كه بودجه آمريكا براي بررسي و جاسوسي و خط دادن به افكار عمومي در سايتها و وبلاگهاي ايراني در حال مصرفه! كه بعضي از نظرات ضد منافع مليه(البته توسط عناصر داخلي اجرا ميشه!) يا اينكه طرف خيلي تو مصالح حزبي و جناحي غرقه! آمريكا هم ديده خاورميانه داره از كنترلش خارج ميشه پيشنهاد دفتر حفاظت منافع داده! البته گفتگو در هر صورت براي هر دو طرف ميتونه مفيد باشه ولي حواسمون باشه طرف عين مذاكرات عراق سو استفاده نكنه از اين ور گفتگو از اون ور متهم كردن ايران! نشه (71616)
 
علی
۱۳۸۷-۰۴-۲۷ ۱۸:۰۱:۰۶
بعضی ها اگه بگی چه خوب که ایران با آمریکا وارد مذاکره شده میگن ای بابا این که شیطان بزرگه حالا اگه دولت خاتمی بود میگفتن عجب سیاست خارجی فعال و دیپلماسی فعالی به به یالل عجب (71621)
 
ایرانی
۱۳۸۷-۰۴-۲۷ ۱۹:۱۴:۳۶
هر دو حکومت های آمریکا و ایران ذر این دوره سی ساله جنگ سرد به تساوی سود برده اند.ما به اقتدارمان رسیده ایم و آنها به اقتصادشان و شاید چیز های دیگر هم. بنا بر این ما نباید بی مطالعه چنین شرایطی را از دست بدهیم. البته بزرگان بهتر از من به این امر واقفند و به مصلحت عمل خواهند کرد. (71626)
 
امیر
۱۳۸۷-۰۴-۲۷ ۲۰:۰۸:۵۶
با سلام من این حرکت را جز یک حرکت تاکتیکی از امریکا نمیبینم زیرا اگر اخبار را خوب مطالعه کنید کنگره امریکا طرح تشدید تحریم ها را دارد برسی می کند به نظر این جانب این حرکت برای این است که امریکا به جهان بگوید ما حتی حاضر شدیم با ایران به گفتگو بنشینیم ولی ایران غنی سازی را متوقف نکرد وان وقت یک اجماع بین المللی بر سر دور تازه تحریم ها به وجود اید (71632)
 
علي
۱۳۸۷-۰۴-۲۸ ۰۹:۵۷:۰۴
با سلام
آمريكا در اين موضوع عقب نشيني كرده اما بايد هوشيار بود چون چيزي كه باعث عقب نشيني آمريكا شد بي كفايتي دار و دسته بوش در اداره آمريكا است و بوش هم هميشه رئيس جمهور آمريكا نخواهد بود البته نبايد استفاده به موقع دولت از اين موضوع را هم ناديده گرفت. (71670)
 
فقیر
۱۳۸۷-۰۴-۲۸ ۱۱:۰۱:۴۹
معادله اونقدرها پیچیده نیست.
دولت ایران در مورد مسئله هسته ای آنقدر سیاست دوگانه و متناقضی پیش گرفته که نمی شه اسمشو سیاست گذاشت. همه چیز به بازی گرفته شده.
به همین دلیل هم هست که آمریکایی ها گیج و گنگ شدن. باورشون نمی شه سیاست بین الملل یک کشور اینقدر بی در و پیکر باشه که هرکی یه سازی بزنه و آخرشم به هیچ یک از حرفها عمل نشه.
من شنیدم که نماینده آمریکایی قراره فقط حضور داشته باشه بدون اینکه حرفی بزنه. این یعنی اونها می خواهند مستقیما خودشون شنونده سخنان نماینده ایران باشند.
البته این نشانه خوبی هم نیست چون احتمالا می خواند در مورد ایران یک تصمیم جدی بگیرند که این همه دنبال جمع آوری دقیق اطلاعات هستند.
خدا آخر و عاقبت ما رو ختم به خیر کنه. (71676)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۴-۲۸ ۱۵:۰۴:۳۲
سياست خارجي كشورها آنقدر پيچيدگي و ناشناخته دارد كه با اعزام يك نفر به مذاكرات نمي توان موضوع هسته اي و روابط ايران و آمريكارا حل شده فرض كرد.
البته تغيير سياست ضديت در طرفين مي تونه زمينه ساز ايجاد ارتباط بين طرفين باشه .
بنده به شخصه معتقدم دولت بوش به دليل مشكلات عديده در سياست خارجي به دنبال مانورهايي جهت اثبات كار آمدي خودشه
در مورد دولت ايران هم همين موضوع صادقه
هردو مي خواهند به افكار عمومي نشان بدهند كه در اخر دوره كاري خود قدم مهم وتاثير گذاري در جهت حل مناقشات برداشتند
حال بايد ديد كه در شرايطي كه سياست ضد ايراني در راس سياست خارجي بساري از كشور هاي غربي و عربي قرار گرفته آيا اين مذاكرات در كوتاه مدت يك ساله گره گشا هست ؟
من بعيد مي دونم. ما زمان بيشتري براي درست كردن لازم داريم (71691)
 
ali amoozadeh
۱۳۸۷-۰۴-۲۸ ۱۶:۱۹:۰۶
Please check Ur system. (71693)
 
۱۳۸۷-۰۴-۲۸ ۱۸:۰۱:۵۷
من هم معتقدم که لحنه آمریکا ملایم تر شده ولی فکر نمیکنم این عقب نشینی باشه، و بعضی اوقات از خوش خیالیه بعضی از دوستان تعجب می کنم. آمریکا داره عقب نشینی می کنه؟ آمریکایی که تا حالا 3 تا قطع نامه به شورای امنیت برده؟ آمریکایی که همین الان داره یکی از بزرگترین پایگاه های نظامی دنیا رو در 10 کیلومتری مرز ایران میزنه؟ آمریکایی که قطع نامه تصویب تشدید تحریم ها رو به سنا برده (که شامله بنزینم میشه)؟ آمریکایی که در 1 سال اخیر برخورد بی سابقه یی با نیرو های نزدیک به ایران در عراق داشته و در آستانه امضای توافق امنیته؟
10 ساله پیش آمریکا در برابر ایران تنها بود، و اروپا در کناره ایرن، 5 ساله پیش (پس از جنگ و خرابی اوضای امنیتی عراق) اروپا به آمریکا نزدیکتر شد ولی چین و روسیه کاملا پشت ایران بودن، حالا چی؟ آمریکایی که غیر از ایرانو لبنانو سوریه (که داره از این لیست خارج میشه) تو تمامه کشور های منطقه نیرو داره، داره منطقه رو از دست میده؟ یادتون باشه که قبل از بلوف معروف کندی به خرشچف (قضیه موشکیه کوبا) اتفاقا این دو دیداری هم با هم داشتن، یک سال قبل از فرو پاشی ریگانو گورپاچف با هم دیدار های متعدد داشتن.
امید وارم سانسور نشه، و سیاستمدار ها واقع بین تر باشن (71699)
 
پدرام
۱۳۸۷-۰۴-۳۰ ۰۱:۱۲:۰۶
در جواب ناشناس بالايي!
اولا\" حتي اگه اين لحن ملايم تاكتيك هم باشه باز هم براي آمريكا كه در مقابل يك كشور جهان سوم به يك همچين تاكتيكي متوسل شده به معني عقب نشينيه! ثانيا\" ما بايد ياد بگيريم كه قدرت دو نوعه! يكي قدرت سخت و يكي نرم! نميدونم داره بزرگترين پايگاهو تو عراق ميزنه و ناو دارهو از اين جور حرفا قبلا\" شايد تو دل مردم كشورا و امثال تورو خالي ميكرد ولي الان اينطور نيست هر چند بايد مراقب بود! قبلا\" شايد شما آمريكارو شكست ناپذير ميدونستي ولي الان مردم شاهد شكستها و افتضاحات آمريكا هستن! الان در خاورميانه تقريبا\" مردم همه كشورها با سياستهاي آمريكا مخالفن و آمريكارو شناختن ديگه روياشون امريكايي شدن نيست! نوشتي 10 سال پيش امريكا تنها بود همين خودش نشون ميده كي خوشخياله عزيزم! واقع بين باش! شوروي از لحاظ ايدئولوژيش فروپاشيد البته امريكا هم استفاده كرد نه به خاطر موشك! عزيزمي! صرف گفتن دو واقعه تاريخي نميشه نتيجه گيري كرد البته ما كه خوشخيالو شما متفكريد! راستي توافقنامه امنيتي مثل اينكه از دستور دولت عراق خارج شده و بوش مثل اينكه داره جدول زماني خروج نيروهارو بررسي ميكنه هر چند خارج شدن نيروها به اين آسونيا نيست! ديگه الان همه ديگه روي واقعي امريكارو تو دنيا ميبينن خدا كنه ما وقتي ميخوايم يه چيزي بگيم تك بعدي نبينيم و همه جوانب اونو ببينيم! عزيزم! زياد اين نظراتو جدي نگير! حتما\" سياستمدارا اونقدر بيكار نيستن بشينن اين نظراتو كه معلوم نيست كي و با چه نيتي مينويسنو بخونن! در ضمن تو اين جاي محدود نميشه بحث سياسي كرد و همه چيزو گفت جدي نگير اذيت ميشيا! عزيزمي! (71809)
 
۱۳۸۷-۰۴-۳۱ ۱۰:۱۴:۲۶
lممنون از عزیزم، منم نمی خوام پاسخ بدمو این جدل ادامه پیدا کنه، ولی جند تا نکته مهم هست. اول اینکه شکست ناپذیر یه صفت اسطوره ای یا افسانه ییه، نه تنها آمریکا هیچوقت شکست ناپذیر نبوده که هیچوقت همچین ادعایی هم نداشته، شک دارم هم چین توهمی رو هم داشته باشه. اساسا برای ابرقدرت شدن یا قدرتمند شدن یه کشور، کشور نباید شکست ناپذیر باشه، بلکه باید منابع حیاتی رو در دست بگیره و مدیرت درست و قوی داشته باشه. از دوستان می خوام تاریخچه آمریکا رو در 50 سال اخیر و غرب رو در 500 سال اخیر مطالعه کنند، شاید این احساس بهتری از اونچیزی که داره اتفاق میفته به شما بده.
در مورد پایگاه نظامی که گفتن در مرز حلبچه در حال احداثه، این یه نمونه بود تا نشون بدم تحلیلی که میگه آمریکا برخوردو کنار گذاشته و میخواد آشتی کنه بی اساسه، نه اینکه دله مردمو خالی کنم. در ضمن من منابع شما رو در باره توافق امنیتیه عراق نمی دونم، اگه منظورتون آخرین خبر از مذاکرات بوش و مالکیه، این عملا توافق بر سر معاهده امنیتی بود، با این شرط که یک بند اضافه بشه در صورت تامین امنیت نیرو های آمریکایی از عراق خارج بشن، بدون تاریخ و جدوله زمانی. این چیزی بود که آمریکا از اولم ادعا می کرد. واقعا که شما فکر نمی کنین آمریکا 130 هزار نیرو شو همینجوری از عراق بکشه بیرون!؟ اونم حالا که اوضاعشون خوب شده و 10 تا کمپانیه نفتی آمرکایی یا ارورپایی دارن هجوم میارنو قرار داداشونو بستن!

در مورد اینکه مردم خاور میانه با آمریکا مخالفن، منم کاملا موافقم ولی دوست عزیز این اتفاقه جدیدی نیست، تا بوده همین بوده. از جنگه کره، تا ویتنام تا همین الان، آمریکا کشور محبوبوبی در خاور میانه نبوده. چیزی تغییر نکرده که صحبت از ضعیف شدن آمریکا بکنیم.
آمریکا به کنار، از بعد از رنسانس در اروپا، ما هیچوقت نتونستیم یه تعامل سازنده و مثبتی با غرب داشته باشیم، یا نفرتو حسادت بود یا شیفتگی، این باعث عقب افتادگی ما میشه. از زمان شیفتگی به انگلیس و روسیه، تا فرانسه، تا الگو برداری از آلمان فاشیست تا آمریکا، همیشه ما بیت این دو قطب دست و پا میزدیم. (72054)
 
۱۳۸۷-۰۴-۳۱ ۱۸:۳۳:۲۲
سلام دوباره به ناشناس
منم موافقم كه خروج نيروها به اين آسونيا نيست ولي بذار يه مخالفتي بكنم اونم اينكه اگر ضعيف نشده چرا نقشه هايي كه ميكشه طبق ميلش جلو نميره! در لبنان ديگه شكست خورد اينو كه قبول داري! البته فعلا\"! در عراق هم سخنگوي دولت عراق گفته كه توافقنامه از دستور كار دولت خارج شده! هر چند به قول تو نفتو دارن ميبرن كه نتيجه طبيعي اشغاله! وضعيت اسراييل كه به عنوان پادگان نظاميش تو خاورميانه ست در بدترين وضعش در تاريخشه! يا تبادل اسرا در لبنان كه واسه امريكا و اسراييل خفتباره! چون گفتي مديريت قوي ميگما بايد قبول كرد كه جنگ عراق كه بجز كارتلهاي نفتي و بعضي جنگ طلبها خود امريكاييهارو با مشكل روبرو كرده! چون مديريتش قوي! نبوده اين بلاها سرش مياد! ولي اين آخرياي عمر رياست جمهوريش براي راي آوردن هم حزبيش يا هر چيز ديگه پيشنهاد به كشوري ميده كه نه ابرقدرته نه اقتصادش قويه و كلا\" جهان سوميه البته شايد به قول تو مديريت قوي داره ولي در مورد هسته اي كه ميگفت اول تعليق بعد مذاكره عقب نشينيه! در مورد رابطه با غرب هم گفتي يا تنفر و حسادت بوده يا شيفتگي درسته ولي وقتي يه كشور تصميم گرفت به شيفتگي بيش از حد و مستعمره بودنش خاتمه بده اون بلاها سرش اومد كه تلاش براي سرنگوني و تحميل جنگو اين همه خسارت واسه ايران پيش اومد بعد از يك رابطه معمولي تبديل به تنفر از غرب شد اميدوارم نگي گذشته به ما چه! چون مردم ايران به غربيا بي اعتمادن! ميبيني كه به قول تو تنفر از غربيا به علت رفتار غربه نه ايران البته اگه امريكا هم زور نگه فكر نميكنم مردم ايران مشكلي داشته باشن و ميتونن گذشته رو فراموش كنن و نسبت به غرب مثبت فكر كنن! (72111)
 
خاکپور
۱۳۸۷-۰۴-۲۹ ۰۷:۱۸:۰۴
الحق معناولاتکونن من الممترین
حق باماست شک نکنید.
آنهایی که هنوزآمریکاراآقای خودمیدانندوقدرت الهی راانکارمیکنندکمی بیدارشوندوخودراازفرعون وفرعونیان جداکرده وبه جرگه موساوموسائیان بپیوندندوبفهمندکه آقای ماآمریک نیست بلکه امامی حی وحاظراست. (71732)
 
اعظمی
۱۳۸۷-۰۴-۲۹ ۰۷:۳۴:۴۷
بهتر است به سیاستمدارنمان اعتماد کنیم متاسفانه بعضی از دوستان از سر ناگاهی نظراتی می دهند که باعث تاسف است زمانی توقف طولانی مدت غنی ساز آمریکا را راضی نمیکرد ولی آلان رایس می گوید(من نمی دانم چرا ایران شش هفته تعلیق را نمی پذیرد ) هرکس به این نکته توجه کند دیگر نیاز به توضیح نیست سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز مرده آن است که نامش به نکوئی نبرند بدون هیچ گرایش سیاسی فقط زنده باد رهبر وزنده باد دکتر احمدی نژاد (71735)
 
یاسر
۱۳۸۷-۰۴-۲۹ ۰۸:۳۵:۱۱
هر زمان که در این چند سال رابطه با آمریکا به سمت مثبت حرکت کرده و احتمال ایجاد رابطه به وجود آمده ، اسرائیلی ها سنگ اندازی کردن.

الان هم اگر به همزمانی این واقعه و برقراری تحریک از طرف اروپا و شیطنت اعراب مثل عربستان توجه کنید بی مناسبت نیست.

منافع هر سه این ها (اسرائیل، اروپا و اعراب) در عدم رابطه مفید و مثبت بین ایران و آمریکاست.
منتظر سنگ اندازی اروپا و پررویی اعراب باشید. (71742)
 
۱۳۸۷-۰۴-۲۹ ۰۸:۴۳:۰۵
درسته كه كشور ما معهد ابرمردهايي بوده كه در تاريخ ميدرخشند ولي نبايد فراموش كرد كه اكنون اين واقعيت برتري تكنولوژي و سلطه گري سهم امريكائي ها مي باشد .
اگر هم امريكا در حال حاضر در اين مذاكرات شركت ميكنه فقط استفاده از روش چماق و هويجه و منافع ملي براشون خيلي مهم تره پس بهتره اينقدر مغرورانه به قضيه نگاه نكنيد لپ كلام اينكه امريكا اومده تا از ايران پوئن بگيره نيومده براي عذر خواهي! (71744)
 
۱۳۸۷-۰۴-۲۹ ۰۸:۵۴:۲۱
امریکا وانمود می کند که دنبال مذاکره است تا اگر نظر ملت امریکا و همپیمانانش را جهت ضربه زذن به ایران جلب کند.باید مراقب باشیم (71747)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۴-۲۹ ۱۰:۳۵:۲۹
دوستان عزير اگر اندكي توجه كنيم متوجه مي شويم كه در صورتي كه آمريكا از مواضع خودش عقب نشيني كنه راه توسعه براي ماه هموارتر مي شه .همواره سياست كشورها حول منافع آنها شكل مي گيره اگه امروز كاخ سفيد متوجه شده كه زندگي در كنار ايران هسته خيلي سودمند تر از مناقشه سرد با تهرانه حالا ما چرا بايد خشكه مذهبي در بياريم نه
من بر اين باورم كه ما در كنار كاخ سفيد خيلي راحت تر زندگي خواهيم كرد البته با اين پيش شرط كه امريكا رويكرد خودش را عوض كنه
به اميد روزي كه ما بتونيم در كنار همه جهانيان از جمله ابر قدرت اول اقتصادي دنيا زندگي اي در صليح و ثبات داشته باشيم (71757)
 
۱۳۸۷-۰۴-۲۹ ۱۱:۵۴:۲۳
فقط به رفاه مردم فكر كنيد براي بدست اوردن موقعيت بهتر بايد
هزينه داد شما هرينه را جايي بدهيد كه فيدبك خوبي داشته با
باشد . سعي كنيد بجاي اينكه لقمه را دور سر خود بچرخوانيم
با سياست وپشتوانه عظيم مردم از سرچشمه اصلي استفاده
كنيم
مطمئن باشيد هيچ كشوري در موقع لزوم منافع خود را به خطر نمي اندازد تا از كشور ديگري حمايت عملي كتد (71765)
 
۱۳۸۷-۰۵-۰۲ ۱۵:۳۳:۵۲
در اول مي خواهم از دو لت دكتر احمدي نزاد كه با مواضع خوب اقتدار وعزت كشور ايران را در مقابل امريكاواروپا حفظ كرد تشكر كنم وبه عنوان يك ايراني احساس افتخار كنم (72310)
 
۱۳۸۷-۰۵-۰۲ ۱۵:۴۵:۳۵
امريكا ميداند با توجه به حضور نيروهايش در منطقه واسيب پذيريي به حقيقت پي برده است ولي نبا يداز حيله هاي انان غافل شد و در مقابل با هر گونه تهديدانان تدابير لازم را داشته باشيم (72314)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.