نظر منتشر شده
۹۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 28978
شکل‏گيري ستادهاي انتخاباتي براي انتخابات دهم رياست‏جمهوري
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۸۷ ساعت ۰۹:۲۲
جریانات سیاسی مختلف، فعالیت جدی خود برای انتخابات ریاست‏جمهوری آینده را آغاز کرده‏اند.
به گزارش "الف"، ستادها و دفاتر انتخاباتی جریان‏های مختلف سیاسی، با تعیین روسای ستاد، کمیته ها و جلسات منظم، فعالیت های خود برای انتخابات دهم ریاست جمهوری را کلید زده‏اند.

بر اساس این گزارش، فعالیت انتخاباتی جریان دولتی حامی محمود احمدی‏نژاد به عنوان اصلی‏ترین کاندیدای این انتخابات آغاز شده و صادق محصولی مشاور رییس جمهور، فعالیت‏های انتخاباتی این جریان را مدیریت می‏کند.

حزب کارگزاران سازندگی نیز جلسات منظم خود را در این خصوص آغاز کرده که یک بخش اقلیت در حزب کارگزاران همچنان بر کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی تاکید دارند، اما بخش اکثریت بر ورود یک کاندیدای سنتی اصولگرا و یا یک نامزد نزدیک به کارگزاران تاکید دارد.

این بخش از کارگزاران در جلسات مطرح می کنند که «آقای خاتمی به لحاظ ضربه پذیری شبیه آیت الله هاشمی است. تجربه آقای هاشمی نشان داد رییس‏جمهورهایی که برای بار سوم وارد می‏شوند به چالش‏های زیادی باید پاسخ دهند.»

حسین مرعشی تاکید دارد که "ما به عنوان گروه‏های سیاسی باید بدانیم که امروز وقت دعوای آقای خاتمی و آقای ناطق نیست".

بر همین اساس در جلسات حزب کارگزاران از افرادی چون حسن روحانی، حسن حبیبی، ناطق نوری، ولایتی، لاریجانی، مهندس موسوی و دکتر محمد علی نجفی به عنوان نامزد انتخابات دهم ریاست جمهوری یاد می‏شود.

حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب هنوز دلخوریهای گذشته را از کارگزاران سازندگی حفظ کرده بر کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی تاکید دارد. این دو گروه تاثیرگذار جبهه اصلاحات بر این باورند که سید محمد خاتمی هنوز از اقبال و محبوبیت بالای اجتماعی برخوردار است که علاوه بر این می تواند از تایید صلاحیت شورای نگهبان نیز برخوردار شود.

مشارکت و مجاهدین تاکید دارند، آقای خاتمی به دلیل رابطه نزدیکی که با رهبر انقلاب دارد می تواند، گامی در جهت حضور مجدد جبهه دوم خرداد در قوه اجرایی کشور باشد.
 سخنرانان جبهه مشارکت، سفرهای استانی خود را نیمه دوم تیرماه آغاز می کنند تا ارتباط دو سویه ای بین شورای مرکزی و شوراهای مناطق این حزب برقرار شود.

دفتر دایمی انتخابات حزب مشارکت در حال آسیب شناسی انتخابات مجلس هشتم و جمع بندی آن است.

بهزاد نبوی عضو موثر سازمان مجاهدین انقلاب نیز تاکید داشته است که "اگر آقای خاتمی نامزد ریاست جمهوری شود، مشکل اجماع اصلاح طلبان حل است. نه تنها بین اصلاح طلبان، بلکه بین بسیاری از گروههای مستقل هم آقای خاتمی نامزد ریاست جمهوری شود، مشکل اجماع حل است".

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی هنوز ستاد انتخابات خود را فعال نکرده است لیکن تقریباً بخشی از تمامی جلسات شورای مرکزی این جمعیت معطوف به انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

این جمعیت به عنوان یکی از تشکل‏های تاثیرگذار اصولگرا، گزینه های حمایت کامل از رییس جمهور فعلی، حمایت انتقادی و همچنین حمایت از فرد دیگری را در حال بررسی دارد.

ستاد محمدباقر قالیباف نیز که از سال گذشته نیمه فعال بود در روزهای اخیر به صورت کامل فعال شده است. قالیباف تلاش دارد تا در نیمه دوم سال جاری، طرحهای نیمه تمام تهران را به بهره‏برداری رسانده و سال 87 را با افتتاح پروژه‏ها به اتمام برساند.

از سوی دیگر انتظار می‏رود، در بهمن ماه امسال و همزمان با سی‏امین سال پیروزی انقلاب، دولت نیز پروژه‏های بزرگی را در مناطق مختلف کشور به اتمام رسانده یا آغاز کند. موفقیت طرح تحول اقتصادی دولت که با هدف نقدی‏کردن و هدفمند کردن یارانه‏ها صورت می‏گیرد نیز به عنوان پروژه مهم و حتی تاثیرگذارترین پروژه اقتصادی دولت، نقش مهمی در تعیین سرنوشت آرای انتخابات آینده خواهد داشت.  رسانه‏ها و خبرگزاری‏های نزدیک به جریانات مختلف نیز فعالیت خود را رنگ و بوی انتخاباتی بیشتری داده‏اند. نشریات اصلاح‏طلب انتقادات خود از رییس‏جمهور را تشدید کرده و آن را از مسائلی مانند تورم به طرح تحول اقتصادی نیز گسترش داده‏اند. خبرگزاری‏های نزدیک به دولت نیز به انتشار اخبار منفی رقبای احتمالی پرداخته و در مقابل، رسانه‏های نزدیک به شهرداری نیز با انتقاد از ضعف‏های موجود، اخبار موفقیت‏های شهردار را برجسته می‏کنند. از اظهارات چهره‏های شاخص حزب اعتماد ملی نیز چنین برمی‏آید که این حزب جریان اصلاحات از هم اکنون تاحدود زیادی نامزد مورد نظر خود ـ مهدی کروبی ـ را مشخص کرده و تلاش دارد تا شعار اقتصادی جدیدی را برای جمع آوری آرای عمومی تدوین و ارایه نماید.   
 
عليرضا
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۰۹:۵۹:۳۵
سلام
به نظر من كروبي مي تواند مورد اجماع اصلاح طلبان . مستقل ها و طيفي از اعتداليون اصولگرا شود. (70456)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۰:۳۸:۳۲
علیرضای عزیز آنچه مهم است این است که کروبی هیچ شانسی برای انتخاب شدن ندارد در مورد نظر کار گزاران هم باید بگویم که خیلی . می اندیشند اگر گمان کرده اند خاتمی رای ندارد کافی است که تنگ نظران دخالت نکنند تا دوم خردادی دیگر رقم بخورد (70465)
 
۱۳۸۷-۰۴-۲۱ ۰۲:۲۱:۴۷
حالت اول خاتمی باشد

1- خاتمی 19 میلیون رای (اصلاح طلب)
2-احمدی نژاد 5 میلیون رای ( اصولگرا )
3-قالیباف 3 میلیون رای ( اصولگرا )
4-.......2 میلیون ( نامشخص ! )

پیروز اصلاح طلبان


حالت دوم خاتمی نباشد !

1-دکتر عارف 14 میلیون (اصلاح طلب)
2-احمدی نژاد 5 میلیون ( اصولگرا )
3-قالیباف 4 میلیون ( اصولگرا )
4-کروبی4 میلیون ( نامشخص! \" نزدیک به اصلاح طلبان\" )
5-.......2 میلیون ( نامشخص ! )


باز هم پیروز اصلاح طلبان . (70844)
 
۱۳۸۷-۰۴-۲۱ ۱۸:۵۲:۱۸
دوست عزيز, اين خيال پردازي ها دردي رو از اصلاح طلبان دوا نميكند.

به نظر من بعد از شكست سنگين اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هشتم, حضور آنها (مخصوصا جناب خاتمي) در انتخابات ریاست‏جمهوری دهم = مرگ تدريجي يك رويا. (70891)
 
۱۳۸۷-۰۴-۲۲ ۱۶:۴۰:۰۰
شما فقط دكتراي عارف رو ديدي؟ نكنه فكر ميكني بقيه ديپلم دارن؟ (71013)
 
۱۳۸۷-۰۴-۲۲ ۲۱:۱۲:۵۱
بقیه شاید دیپلم افتخاری داشته باشن ! (71042)
 
۱۳۸۷-۰۴-۲۲ ۲۱:۱۴:۱۸
خوب دکتر های افتخاری که زیاد داریم باید دید کی واقعا دکتر هست ! (71043)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۷:۵۴:۴۶
هر کسی بجز اصولگراها(احمدی نژاد و قالیباف ) رئیس جمهور شود خوب است (70548)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۲۲:۲۲:۰۰
کروبی وحزبش جز خیانت برای اصلاحات کار دیگری نکردند! کروبی باعث شد احمدی نژاد رای بیاره حالا هم با آمدنش قالیباف (احمدی نژاد دوم ) رای خواهد آورد . (70572)
 
سياووش در آتش
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۰۸:۰۵:۳۱
آقاي هاشمي هم اصلاح طلب هست هم اصولگرا. بخاطر همين راي هر دو جناح را دارند. ولي بخاطر سن بالاي 75 سال از نظر قانوني فرصت شركت در انتخابات را ندارند.
آقاي كروبي نه اصلاح طلب هست نه اصولگرا. چطور ميشه كه عده اي از اصلاح طلب ها و عده اي از اصولگراها به ايشون راي بدهند؟
يك مساله ديگه اين هست كه در پايان چهار سال يا هشت سال شاخص هايي براي موفقيت يك رييس دولت وجود ندارد.
آقاي هاشمي ميگفت وقتي من دولت را تحويل دادم بدهي خارجي مثلا ايكس ميليارد دلار كاهش پيدا كرده بود. آقاي خاتمي ميگفت در پايان دولت من اگر بدهي خارجي زيادشده ولي ذخيره ارزي ايكس ميليارد دلار افزايش پيدا كرده! ما كه نفهميدم بلاخره چي شد؟
مثلا در مورد پنجاه هزار تومان آقاي كروبي اگر هزينه مسكن دويست هزار تومن افزايش پيدا كند آن پنجاه تومن به چه دردي ميخورد؟!
لاريجاني در انتخابات رياست جمهوري نهم ميزان تعهدات رياست جمهوري را بصورت كمي و تعهد آور اعلام كرده بود. مثلا قدرت خريد كارمندان پنجاه درصد افزايش پيدا ميكند و يا از اين دست پارامترها.
( خيلي ساده شما افزايش پنجاه درصد قدرت خريد كارمندان بعنوان يك هدف قابل اندازه گيري را مقايسه كنيد با اينكه ماهي پنجاه تومن از دم! به همه داده شود! و تفاوت تفكر آدم ها را ببينيد تا كجاست!)
به نظرم در انتخابات دهم حداقل حق مردم اين هست كه هر كانديد بصورت كمي اهداف و چشم انداز برنامه هاي خود را بيان كند تا بتوان در سال آخر از او توضيح خواست. نه اينكه در سال آخر چشم بسته دنبال گزينه بهتر براي خلاصي از گزينه قبلي باشيم. (70595)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۰:۲۲:۰۹
بعيد مي دونم جمعيت ايثارگران روي احمدي نژاد به توافق برسند .. يعني در واقع اعلام اين مطلب يه جور ژست سياسي هستش تا واقعيت اين مساله رو ميشه در موضعگيريهاي يكساله اخير سايت الف و ساير اعضاي ايثارگران فهميد. به نظر من به احتمال 90 درصد اين جمعيت به گزينه جديدي راي خواهد دادضمنن توصيه من به اين جمعيت اينست كه در مورد ژستهاي سياسي و موضعگيريهايي كه اين اواخر اتخاذ مي نمايند دقت بيشتري بكنند مطمئنن حمايت تلويحي از احمدي نژاد برايشان اشتباهي جبران ناپذير خواهد بود ..... در ضمن بهتره مثل هميشه ! روي برگ برنده شرط بندي كنند (70462)
 
پژوتن
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۸:۳۲:۰۱
دل شیر دارد تن ژنده پیل, نهنگان برآرد ز دریای نیل

آقاي دكتر احمدي نژاد, شما چشم و چراغ ما ملت هستيد. ايكاش من اين قدر لياقت داشته باشم كه سال بعد تو ايران باشم و به شما راي بدهم. اگر شده يك هفته مرخصي بگيرم, اينكار رو ميكنم. آقاي دكتر دوست داريم ميلون ميليون. (70552)
 
ميثم
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۰۲:۳۲:۵۷
دوست عزيز بيا و سر صندوق هاي راي حاضر باش تا تقلبي صورت نگيرد و كسي ديگر اين مشكلات را به خدا واگذار نكند. و يا اين كه بنده خداي ديگري چرت نزند و عنان امور از مفش در برود. اگه واقعا از دولتي هاي ايران نيستي بيا چرا كه نه؟ (70589)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۰۸:۴۲:۱۰
من جاي شما بودم ميليارد ميليارد دوسش داشتم ايران كه نيستم كه تورم 30-40 درصدي رو تحمل كنم بيكار باشو و مجبور باشم با شعار زندگي كنم شايد تو كشورهاي ديگه با شعار زندگي مي كنند .شما هم اگه مي خواي قدر دون خوبي باش در ايران زندگي كن.
حالا متوجه شدم من هم اگه با اومدن ريئس جمهر كار دولتي تو يه كشور خارجي مي گرفتم اون ريئس جمهورو خيلي دوس داشتم (70605)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۰:۴۱:۱۶
خاتمی بیاد همشون باید برن تعطیلات. خاتمی - احمدی نژاد هم خاتمی می بازه. خاتمی هم ببازه اصلاحات تا ده سال باید بره تعطیلات (70467)
 
4
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۱۲:۵۱:۳۶
همراه با ناشناس
اينكه خاتمي مي بازه شك نكنيدحريف قدرتر قبلا باخته .
آقاي احمدي نژاد حريفي با ويژگيهاي آقاي كرباسچي مي خاد.
درضمن باخت خاتمي درهرمقوله اي-ازجمله درهرانتخاباتي - باخت اصلاحات وتحولات لازم سياسي اجتماعي درايران نيست . (70640)
 
نکته جو
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۰:۵۱:۳۱
این حرف را بارها از مسولین نظام شنیده ایم که
ما بیشرفتهای زیادی کردیم ولی تا مقصد مطلوب راه زیادی داریم.
اما آنچه معلوم نیست اینست که مقصد کجاست و ما در چند فرسخی آن هستیم و ما چند کیلو متر بیشرفت کرد ه ایم؟
در حوزه های اقتصادی و سیاسی واجتماعی کدام قله ها را فتح کردیم. و....
دولت نهم از آنجا که در این باره در شعارهای انتخاباتی وارد حزئیات زیادی مثل بول نفت بر سفره ها و... شد واین یعنی همه آحاد مردم را حساس کردن. وآنچه که اتفاق افتاد ناکامی دولت در انجا وعده ها و ابقای همان احساس در آحاد مردم.
با این مقدمه سوال اینست که همه جریانها چه حرفی برای مردم دارند؟
اعتماد سازی را با چه طرحی به حد مطلوب میرسانند؟
وضع بیش آمده را چگونه سامان میدهند؟
آیا دوباره شعار جوانان و عدالت قادر به جذب مخاطب میباشد؟
و هزاران سوالات دیگر.
من بعنوان عضو ی از این ملت بزگ و سر بلند به همه جریانهای
سیاسی توصیه میکنم که اینبار فقط صداقت قابل اجرا رابه مردم عرضه کنند و بگویند که در کجای این راه هستند. (70468)
 
ليلا عليپور
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۱:۰۲:۳۴
اصولگرايان هر چي ميكشند از دست اين تازه به دوران رسيده هايي مثل جمعيت ايثارگران است كه هر روز از دكان عطاريشون يه آدم جديد بيرون مي كشند فكر كرديد خود احمدي نز‍اد ، قاليباف،افروغ، خوش چهره، نادران و.. را كي به اصولگراها تحميل كرد حالا بايد منتظر بود ديد اين دفعه چه كسي را از كجا مي خواهند بيارند (70472)
 
علیرضا
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۱:۰۴:۴۷
در میان اصول گرایان به نظر نمی رسد که با ادامه وضعیت موجود، توافق و اجماع بر روی رئیس جمهور فعلی، احمدی نژاد صورت بگیرد؛ بنابراین جبهه اصول گرایی باید بر روی گزینه ی دیگری همچون قالیباف که خود را ثابت کرده است و می تواند علاوه بر آرای راست، بخشی از آرای چپ را که از آمدن عارف مایوس هستند، کسب کند.
از این رو در میان اصول گرایان، قالیباف اقبال بسیار خوبی با توجه به سوابق و منش سیاسی اش دارد.
در میان اصلاح طلبان هم آمدن یا نیامدن خاتمی به شرایط آستانه انتخابات بویژه جو بین المللی و نیاز به کشور به خاتمی بستگی دارد.
کروبی هم به هر حال وارد میدان خواهد شد.
دیگر گزینه ها هم فکر نکنم که وارد میدان شوند.
فضای انتخابات آینده فضایی دو قطبی اصول گرایی - اصلاح طلبی با حضور دو اصول گرا خواهد بود؛ مگر اینکه احمدی نژاد منصرف شود. (70473)
 
قالیباف ومیر حسین
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۱:۲۳:۳۸
بهتر است از بین این دو گزینه یک نفر انتخاب شود تا بتوان به پیروزی امیدوار بود. (70477)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۲۲:۴۴:۰۷
بهتر است از بین این دو گزینه یک نفر انتخاب شود تا بتوان به پیروزی امیدوار بود.

آقای قالیباف اصولگراست آقای میر حسین اصلاح طلب است حالا این دونفر چه ارتباطی با هم دارند که به گفته این دوست عزیز که باید از بین آنها یکی را انتخاب کنیم (و هنوز فرق اصلاح طلب واصولگرا را تشخیص نمی دهد ) نمی دانم ! (پیدا کنید پرتقال فروش را!) (70574)
 
امیر حسین
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۱:۴۴:۰۸
همانطور که در انتخابات دوره نهم هیچ یک از گروه ها و احزاب از دکتر احمدی نژاد حمایت نکردند در این دوره هم همان روند در حال رقم خوردن است زیرا احمدی نژاد در دایره قدرت و ثروت جایی ندارد ولی باز هم خودش رئیس جمهور میشود (70481)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۱:۴۶:۴۴
تا يك نظر سنجي دقيق نباشد نمي توان قضاوت كرد رقابت بين عارف و قاليباف مي تواند جذاب باشد البته نفر سوم كه مورد حمايت شوراي نگهبان است و از فيلتر انها مي گذرد برنده انتخابات خواهد بود و بقيه بازنده مي شوند (70483)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۲:۱۸:۱۶
با سلام من که تو شهرستان زندگی میکنم فکرمیکنم هر کس که تو انتخابات اینده وعده وضعیت معیشتی بهتر رو بده رای مئ اوردالبته به جز احمدی نژاد (70491)
 
ث
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۲:۴۱:۲۴
مشارکت و مجاهدین همیشه راهی را رفته اند که عملا ایجاد ائتلاف را غیر ممکن کرده اند این دو تشکل به نوعی رفتار رایحه خوش خدمت را داشته اند اما با رنگ و لعاب محترمانه.اونه می خواهند بر دوش خاتمی یک بار دیگر قدرت را تصاحب کنند .چه کسی یادش رفته است که اولین زمزوه ها در باره عبو ر از خاتمی وتضعیف هاشمی از کجا ها نشات گرفت.نکته مهم اما اینجاست که خاتمی نامزد نخواهد شد. (70497)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۳:۰۴:۴۸
احمدي نژاد نيازي به حمايت اين گروهها ندارد . البته اين گروهها و احذاب هم طرفدار زيادي ندارند . جالب اينجاست كه آقايان همانهايي هستند كه يك روز حاضر نبودند امثال ناطق نوري را تحمل كنند حالا چه شده كه به آن راضي هستند؟! (70503)
 
عليرضا
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۳:۰۹:۱۹
با رويكرد جديد اصول گرايان و اهميت دادن به تفكرات علي لاريجاني به نظر زاويه ديد ايشان به گونه اي خواهد بود كه
شخصيتي شبيه قالي باف مورد حمايت خواهد بود.
و انشا اللّه پروژه عبور از احمدي نژاد جدي دنبال شود.
اگر چه هنوز همگان از شكرد دقيقه 90احمدي نژاد و تيم ايشان
بي خبرند.
ما هنوز سبك راي آوري .. (70493)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۳:۲۰:۲۰
خودتان را معطل نكنيد معلومه احمدي نژاد رييس جمهور بعدي است چون مردمي است و مردم هم دوستش دارند (70504)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۴:۲۳:۰۵
اين فتح سنگر به سنگر معكوسه!
يا به عبارت ديگر تفاوت سعيد حجاريان صبح امروز با سعيد حجاريان شهروند! (70514)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۴:۰۸:۳۸
به نام خدا
ظاهرا انسان با نسیان آمده ، فراموش نکنیم دوران ریاست جمهور قبلی را ، فراموش نکنیم تلاش های بی شائبه رئیس جمهور پاک و بی آلایش فعلی را .
نکند که خدای ناکرده دوباره ضدارزشهای سالهای نه چندان دور حاکم شود .
امروز نظام اسلامی با سلامت و همدلی دولت و مجلس به پیش می رود .
بگذارید هر که را می خواهند کاندید کنند ، روز انتخابات که برسد همه بغض های همراهان مظلومیت و عدالت شکسته خواهد شد . انشاء ا... . (70510)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۰۸:۴۸:۴۶
انگار شما علاوه بر نسيان چشم ديدن حال را هم نداريد بد نيست به گزارشهاي ارايه شده در سمينار آسيب هاي اجتماعي مراجعه كنيد ببينيد ضد ارزشها در كجا حاكم شده است. براي مثال من چند نمونه اشر را برايتان مي آورم. اين تحقيق براي سال 86 ست
1-11 درصد از كساني كه در تهران روسپيگري مي كنند علاوه بر تاهل شوهرشان هم مي داند
2- 74 درصد افراد نيازهاي مادي را دليل كار خود مي دانند.
3- تعداد كساني كه متاهل بوده و اين كار را انجام مي دهند نسبت به سال 83 50 درصد رشد داشته است.
4....
آري چشم ها را بايد شست
و مولايمان چه خوب فرمود فقر از دري داخل مي شود و كفر از در ديگر وارد (70606)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۱۱:۴۸:۱۲
مشكل از سالي شروع شد كه آقاي رفسنجاني, جناب خاتمي را به عنوان وزير ارشاد معرفي كردند! و بالاغيرتا جناب خاتمي در ارشاد ملت سنگ تمام گذاشتند! (70632)
 
منتقد 1
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۴:۲۰:۴۶
موضعگيري شفاف كروبي وعملكرد بي غل وغش او نماد يك شخصيت بزرگ جهت اداره كشور را بخوبي نمايان كرده است اصلاح طلبي لازمه پيشرفت است وكروبي شيخ اصلاحات است اگر در مورد اصلاح طلبي مطالعاتي كنيم و وضعيت مملكت را درنظر بگيريم به دور از افراط وتفريط به كروبي و منش و سياست او روي مي آوريم؟ (70513)
 
یک ایرانی ازمیاندوآب
۱۳۸۷-۰۴-۲۰ ۰۰:۵۳:۴۷
بنده نیز با کروبی موافقم واوراتنها گزینه برای حل مشکلات کشور درابعاد اقتصادی و اجتماعی می دانم بعد از او نیزمحتشمی پور بهترین است. (70786)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۴:۴۶:۰۳
هركسي غيراز احمدي نژاد بشود خوب است (70520)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۴-۲۳ ۰۸:۵۴:۱۹
انشالله اين دفعه راي سلبي ندهيم ، دفعه قبل بيش از 12 ميليون نفر از لج تيم آقاي هاشمي به آقاي احمدي نژاد راي داديم اينبار بخاطر خدا فكر كنيم وبه قابليت ها راي بدهيم (71105)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۴:۴۹:۰۹
هركسي غيراز احمدي نژاد بشود خوب است (70521)
 
معلم
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۵:۰۴:۱۹
چیزی که تا کنون باعث مشکلات و گرفتاری های ایران بوده است فراتر از انتخاب یک فرد است مهم وجود یک سیستم کل نگراست که افراد مجریان آن هستند نه بوجود آورندگان آن! (70523)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۵:۲۳:۴۶
آقاي كروبي نقش مدافعي رو بازي ميكنه كه هر چند وقت يك بار با شوتهاي خودش به دروازه خودي ميرنه و يه حال اساسي به همه وطن دوستان ميده و كشور عزيزمون رو به عقب سوق ميده.
خاتمي درسته كه خيلي ايده آل براي رياست جمهوري نيست ولي در شرايط كنوني كه همه مسير ها براي رسيدن به يك حكومت دمكراتيك بسته شده و گزينه هاي ايده آل در حال حاضر نميتوانند وارد عرصه سياسي شوند .
حضور خاتمي در مسند رياست جمهوري شايد بتوانند تا حدودي اين درد كهنه آزدايخواهان را محقق كنه. (70526)
 
حسن
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۵:۲۶:۴۹

به نظر من سقف ادعا و مقصود اصلاح طلبان کف انتظارات مردم و به خصوص اقشار مرجع است اصلاح طلبان اگر به درکی درست از شر ایط نرسند با هر کاندیدی که وارد شوند در برابر رای سنتی اصولگرایان (که بسیار هم اندک است) شکست خواهند خورد. (70527)
 
روح الله
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۵:۳۲:۲۸
چرا رئیس جمهوری که انقدر دم از عدالت می زنه باعث و بانی تورم سرسام آوره؟چرا از رئیس جمهور اصول گرایی حمایت نکنیم که در مسائل اقتصادی هم توانمند باشه؟منظورم قالیباف.که حامیان دولت هم شدیدا می کوبنش!و تحمل شخصیت توانمندی چون شهردار برتر دنیارو ندارند متاسفانه! (70528)
 
بهترین شهردار دنیا !!!
۱۳۸۷-۰۴-۱۹ ۰۵:۰۸:۴۱
فقط خاتمی و دکتر عارف . این آقای قالیباف اگر شهردار بود که وضعیت ترافیک رو درست می کرد هیچ شهرداری ..... نمی شه به شهر اصفهان نگاه کنید مدیریت ...... رو ببنید . آخرش هم گفتن دزد چون می خواستند از ..... انتقام بگیرن. (70711)
 
صفدري لرستان
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۵:۳۳:۵۴
اگر خاتمي بيايد مطمئنا كسي در مقابلش نميتواد بايستد راي ما به خاتمي صدراقت خاتمي كار خاتمي
با آمدن احمدي نژاد 35000 نيروي كار در عسلويه بيكار شدند و پروژه ها تعطيل گرديد. در صورتي كه خاتمي زمين خشك را اينطوري كرد (70529)
 
داریوش
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۵:۳۸:۳۰
آقای ناشناس که فرموده اید ،کمی به وجدان و انصاف خود مراجعه و فشارهای اقتصادی و روانی که به خود(البته اگر جزو قشر متوسط و ضعیف جامعه تشریف دارید) و همنوعانتان را به چشم نظاره کنید و ببینید سیاستهای به ظاهر عدالت گسترانه و مظلوم خواهانه دولت محترم نهم را که چه نتایجی دهشتناکی به بار آورده حالا عوارض جانبی آنها بماند آیا صرف اینکه به قول جنابعالی نشانه دینداری است و چگونه با وجدان خود کنار خواهید آمد وقتی تورم کمر اکثر مظلومان را شکسته است من حامی اصلاح طلبان نیستم اما خروجیهای سیاسی اقتصادی و فرهنگی را باید باهم مقایسه کنیم تا به راحتی حامیان واقعی اسلام را بشناسیم اعتیاد و نابودی اخلاقیات در جامعه به راحتی قابل دیدن است البته اگر با چشم بصیرت به دور از تعصب و شعارگرایی نگاه کنیم (70530)
 
حاجی
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۵:۵۹:۴۲
انشاءالله احمدی نژاد رئیس جمهور است. به کوری چشم بعضی ها! (70534)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۲۰:۲۹:۳۱
فکر کنم تنها کسانیکه طرفدار احمدی نژاد باقی ماندند از دست کسانی مثل شما باشند که منافعشان در حدیست که کوری چشم دیگران را توجیه میکند (70561)
 
حميد احمدزاده
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۶:۲۰:۰۶
به نظر من تجربه قبلي و فعلي نشون ميده كه رئيس جمهور نداشته باشيم منافع بسياري داره: تهمت ها كم ميشه ، منم منم كم ميشه ،بلا تكليفيها كم ميشه، شاخصهاي مختلف واقعي معرفي ميشند و .../ يك نكته هميشه اين بوده كه مردم بايد زمان حاضر ( دهه 70 ، دهه 80 ، دهه 90 و ...) را تحمل كنند تا آينده خوبي داشته باشيم ولي اين آينده قرار نيست بياد. نياز به مهندسي مجدد اساسي داريم .مشكل ريا كاري و حسادت و نداشتن تقواست! (70536)
 
یه نفر
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۶:۴۰:۳۸
تنها مدیر سالم ما احمدی نژاد است. (70540)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۶:۵۶:۰۹
اصلاح طلبان باز هم اشتباه نكنند.خاتمي مرد شريفي است اما نخواست يا نتوانست يا زورش نرسيد كه كار را پيش ببرد.لذا حمايت از او صرفاً يعني تمايل آقايان به در دست گرفتن قدرت اجرايي با كمترين هزينه و مطمئن ترين راه ، حتي اگر باز هم نتوانند به شعارهايشان عمل كنند. (70541)
 
hossein
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۷:۰۸:۰۵
سئوال اینجاست ایا این هزینه هااز جیب ملت خواهد بودیا خودشان
به جای هزینه های سنگین انتخابی بهتر است خرج فقرا و کم در امد ها شود (70542)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۷:۵۲:۳۷
فقط خاتمی و دکتر عارف .قالیباف اصولگراست مثل احمدی نژاد درگیری آنها درون حزبی است. (70546)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۸:۰۶:۱۱
در شهرهای بزرگ در حدود 50% به برنامه و نام حزب دقت می کنند و رای می دهند با توجه به میزان مشارکت در این شهر ها متوجه می شویم که قشر اصلی رای دهندگان و تعیین کنندگان در ایران روستا ها و شهرهای کوچک هستند باور بفرمایید کافی است اولین ریالهای نقدی کردن رایانه ها در حسابهای مردم ریخته شود و این شایعه نیز درست شود که اگر احمدی نژاد رای نیاورد دیگر از این پول خبری نیست با توجه به اینکه فقط چند ماه قبل از انتخابات این عمل صورت می گیرد اثرات وحشتناک تورمی آن نیز هنوز عیان نشده این می شود که شاهد اختلاف رای چند میلیونی احمدی نژاد خواهیم بود! (70549)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۹ ۰۷:۴۹:۵۰
راي با زر و زور و تزوير (70718)
 
احمد
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۸:۲۰:۵۵
احزاب سیاسی خودشان را بکشند هم مردم با رای قاطع و بسیار بالا به احمدی نژاد رای خواهند داد.
شک نکنید احمدی نژاد رییس جمهور آینده است.
هیچ شک نکنید که خاتمی اشتباه هاشمی را تکرار نخواهد کرد. او اگر احتمال بدهد که رای می آورد وارد انتخابات می شود چون تشنه قدرت است. اما خودش هم می داند که آبروی سیاسی اش می رود هر چند در انتخابات مجلس آبرویی برایش نماند. (70551)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۲۰:۳۵:۱۰
دوستان اینقدر سنگ خاتمی رو به سینه نزنید .. دیدیم تو انتخابات مجلس با نام خاتمی وارد شدید و رای هم نیاوردید .. اینهمه جو اینترنت نگیرتون ...
در ضمن احمدی نژاد نیازی به حمایت هیچ جناحی ندارد.. او همانند دوره قبل بدون هیچ حمایتی هم رای خواهد آورد .
در ضمن به عزیزانی که نگران گرانیها هستند عرض می شود اگر کمی حافظه خود را بکار اندازند دولت هشتم با تعطیل کردن کشور و رکود سنگین اقتصادی کشور رو تحویل احمدی نژاد داد .. خوب یادم هست که دایی اصلاح طلبم اون موقع هم سیاست نظام در تعلیق رو عامل رکود میدونست نه سیاستهای خاتمی رو و انتظار داشت کلا بساط انرژی هسته ای جمع بشه تا بازار از رکود در بیاد.

دولت خاتمی در حالیکه سالانه تنها 10 تومان روی قیمت بنزین میذاشت تورم 14 درصدی نه بگوییم 12 درصدی داشت ..
اما دولت نهم با ساخت و سازهای سفرهای استانی که خود موجب
افزایش نقدینگی در جامعه است و سبب اشتغالزایی..
با پرداخت بی رویه وام برای خرید مسکن در اوایل دولت .
وام برای خودرو تاکنون.
انواع وامهای میلیاردی اشتغال و البته کسر یک درصدی نرخ بیکاری ..
با افزایش جهانی قیمتهای مواد خوراکی .
با سهمیه بندی سوخت .
با آزاد کردن قیمت بنزین سوپر به 540 تومان
با افزایش 20 تومانی نرخ بنزین در یکسال
با آزاد کردن قیمت بنزین برای برخی ماشینهای لوکس
با کاهش به قول برخی دستوری نرخ سود بانکی به 12 درصد و امسال شاید 10 درصد
با تحریم بانکها
با تحریم اشخاص
با باز نکردن ال سی برای ایران
با تحریمهای سیاسی و اقتصادی
با راه اندازی 3000 سانتریفیوژ و بکارگیری نسل پیشرفته آی آر 2
و عدم پذیرش حتی یک روز تعلیق
با همه مخالفان خارجی و به خصوص مخالفان پر قدرت داخلی که هر روز بحران می آفرینند تنها نرخ تورم 20 درصدی رو به بار آوورده ..

هیچکس منکر فشار بر مردم نیست پس از خواندن قصه حسین کرد شبستری برای اینجانب بپرهیزید ..

اما انصافا با اینهمه فشار اگر دولت خاتمی بود تورم چند درصد بود؟ (70562)
 
محمد مرتضی
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۲۰:۵۱:۳۵
برای رای دادن کافی است شبها بیدار بمانیم و شبکه یک را تماشا کنیم این شبکه شبها گزارش خبر نگاران از سفر های استانی احمدی نژادو نشون میده. اگر انصاف داشته باشیم می فهمیم که گذشته از تورم و بیکاری همین یک کاره احمدی نژاد باعث رای آوردنش می شود.
شما ببینید که مردم چطور عاشقانه با احمدی نژاد رفتار می کنند و او هم همینطور.
من هر جای دنیا باشم در صورت کاندید شدن احمدی نژاد حتما به وی رای خواهم داد و خیالم راحته که اون دنیا یقه ی مرا به خاطره این رای دادنم نخاهدی گرفت. (70564)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۲۱:۲۱:۱۵
به نظر من وضعیت فعلی کشور نشاندهنده ضعف شدید مدیریت وهمچنین غلبه احساسات سطحی وشخصی برهمه امور و تاسفبار تر از همه نهادینه شدن نگاه ساده انگارانه وخام به مسائل وسیاستهای داخلی وخارجی است .
لذا یکی از راههای خروج ازاین بن بست انتخاب فردیست که اولا باقواعد واصول دیپلماتیک آشناباشد ثانیا اهل افراط وتفریط
نباشد بنابراین افرادی مانند دکتر ولایتی ویاآقای خاتمی توانایی اداره کشور وحل بحرانهای داخلی وخارجی رادارند. (70566)
 
احسان
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۲۱:۵۸:۳۷
دكتر(احمدي نژاد)
اول بشي آخر بشي دوست داريم. (70570)
 
امیر مسعود از بندرعباس
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۲۳:۰۷:۵۰
مطمئناً حضور آقای خاتمی در انتخابات آتی و کسب اکثریت آرا ،تضمینی برای ثبات و امنیت ایران و خاورمیانه خواهد بود.
جنوب، منتظر حضور سبز ایشان است. (70576)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۲۳:۱۵:۰۳
اولا که کروبی عمرا رای بیاره و نیاد بهتره.

خاتمی هم خوب بود برای همان 8 سال نه الان.

الان کشور یه رییس جمهور کار بلد و بی سر و صدا می خواد مثل میر حسین موسوی(اگه بیاد)

از جناح مقابل هم قالیباف بد نیست با اینکه خیلی تو شهرداری ولخرجی داره انجام می ده.لاریجانی هم می تونه کاندید مناسبی باشه.

اما هر کی میاد باید بتونه رای احمدی نژاد و تو شهرستانها بشکونه که بعیید بتونه. (70577)
 
عباس احمدآبادي
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۲۳:۱۶:۵۷
ما به رييس جمهور مردمي ولايتي دكتر محمود احمدي نژاد رأي خواهيم داد و مطمئنيم به فضل الهي او رأي خواهد آورد .اصلاح طلبان بايد بدانند كه عملكردآنها در 16 سال گذشته (دوران هاشمي و خاتمي)باعث و باني وضعيت موجود بوده است .رييس جمهور امروز ملت ايران نه تنها محبوب مردم ايران است بلكه ملتهاي دنيا نيز به اعتقادات او باور پيدا كرده اند.به قول مقام معظم هبري اصولگراترين دولت ،دولت دكتر محمود احمدي نژاد است.بياييد به او كمك كنيم.او نه به احزاب وابسته است نه به گروه هها و جريانهاي سياسي.او از متن مردم است.او عاشق مردم است.او خود را خادم پيرمرد و پيزن روستايي در كوچه پس كوچه هاي دورترين نقاط ايران مي داند. خدا هم به او كمك خواهد كرد.ما او را دوست داريم.حرفهاي او از جنس ديگري است. (70578)
 
حنیف
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۲۳:۵۹:۲۲
نظر دوستان راجه به این افراد برای کاندیداتوری درانتخابات ریاست جمهوری چیست ؟:
نژاد حسینیان
نهاوندیان
کمتر سیاسی هستند.تکنوکرات و اقتصادی هستند.نظام هم خیلی حساسیت روی آنها (مثبت یا منفی )ندارد. (70580)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۰۷:۵۰:۱۵
آقای احمد بهتر است کمی واقع بین باشید احتمالا شما از افرادی هستید که در این دولت به نان و نوایی رسیده اید و غم یک لقمه نان و یک سقف بالای سر و غم در به دری سر سال را ندارید. اگر به احتمال معتقد باشید و نمونه گیری آماری می توانید به نظرات موافق و مخالف همین بخش مراجعه کنید و ببینید چه درصدی با احمدی نژاد موافق هستند. (70592)
 
Hossein
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۰۸:۱۵:۰۴
نواندیش: رييس جمهور سابق کشورمان در ديدار با جمعي از دانشجويان دانشکده‌هاي حقوق و علوم سياسي و اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائي تاكيد كرد: اسلامي که بنده مي‌خواهم، اسلام پيشرفت، توسعه، آزادي و امنيت مردم است؛ اگر ما در اين جهت کار کنيم و بتوانيم جايگاه مردم را مشخص کنيم و از حقوق آنها دفاع کنيم، بايد کار کنيم.
I was send hundred e-mail from canada to Mr, Katmai and asking to back in Iran he never e-mail me or answer my question as one of the best Iranian cartoonist
Then Ahmadinejad became president of Iran and I send only one e-mail and he answer to my question and ask me to apply for my passport...but Iranian embassy in Ottawa did not cooperate with me...now tell me Mr, Katmai are you right or rung ? (70598)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۰۸:۲۲:۰۲
كانديداي پيروز انتخابات بعدي نيز از ميان اصولگرايان است (70601)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۰۸:۲۲:۱۱
گزینه هایی که مطرح هستند. قالیباف>میر حسین(اگر بیاید)محمد هاشمی رفسنجانی>خاتمی (70602)
 
بهناز
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۰۸:۳۴:۰۷
بايد قبول كرد كه محبوبيت آقاي خاتمي بسيار بالاست. ولي ايشان نمي تواند خيلي كارها را انجام دهد( به علت رودربايستي ). ولي آقاي كروبي خيلي در اين فبيل مسائل قوي تره. هيچ كس فراموش نمي كنه كه تنها كسي كه شهامت داشت و توانست مسئله اسكله هاي غيرقانوني را افشا كند شخص اقاي كروبي بود. ايشان صريح الهجه ترين فرد در جبهه دوم خرداد است. (70604)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۰۹:۱۰:۳۹
دوستان عزیز بدانید در دولت نهم تلاشهای بسیاری در بخشهای مختلف بخصوص در بخشهای اساسی و زیرساختی صورت گرفته که در دوره بعد اثراتش را نشان خواهد داد با توجه به این که در بیست و اندی سال حکومت دولتهای قبلی این فعالیتها صورت نگرفت و اگر هم پروژه ای هم کلید خورد با اعتبارات بالایی هم که به آن اختصاص داده شد اما نیمه کاره باقی ماند یا چندین و چند سال بعد از آن وعده ای که داده شد افتتاح شد اما اگر کمی با انصاف باشیم میبینیم در این دوره اکثر پروژه هایی که افتتاح شده یا باتمام رسیده و یا در پایان کار است.و در بخش اقتصادی هم این دولت با تمام مشکلاتی که بر سر راهش قرار گرفت اما بسیاری را کنترل کرده و در طرحهای جدیدی هم که در جمع اقتصادانهای کشور بیان کرده و بسیاری از اقتصادانهای کشور این طرحها را تایید کرده اند راههای بسیار خوبی برای کنترل تورم و شکوفایی اقتصاد کشور بیان شده است البته کمی و کاستیهایی هم بوده اما با توجه به تلاشها و پشتکار این دولت بی انصافی است که بیشتر به نیمه خالی لیوان پرداخت. در مجموع تلاشهای این دولت بسیار تاثیرگذارتر و ارزبشمندتر از دوره های قبل بوده که با کمی صبر و حمایت از طرف مردم عزیزمان ان شاءالله به ثمر خواهد نشست. (70608)
 
hossein
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۰۹:۱۵:۱۳
مطلب طنز ( یادش بخیر صابری مرحوم و سایر همکاران )
اقا شما ضد انقلاب هستید چون ما هر بار از احمدی نژاد تعریف کردیم مطلب مارو سانسور نکردی من به شما شک دارم چون ما بقی که از شما روشنفکرترهم هستند و خردادی . خرده از ما می گیرند که حاجی جون مطلب شما مناسب با شعور و زمان و روحیه و نظن کا هناک نیست صلا ح نیست چاپ بشه . و خلا صه من ضد انقلاب ما نده ام برای چی روزنامه شما رو این ها تعطیل نمی کنند . اخر همه گنا هان علم و ادم گردن اقای احمدی نژاد...گرانی و تورم و باران زیاد و خشک سالی و دوچرخه دو شاخ شکسته پسر مش ممد و ..اقا نه شما حتماضد انقلاب هستی که گذاشتی من قرتی از خارج از احمدی نژادحمایت کنم (70609)
 
یه نفر دیگه
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۱۰:۴۹:۰۹
جناب \"یه نفر\" که فرموده بودید: تنها مدیر سالم ما احمدی نژاد است.
برای مدیریت خوب داشتن تنها سالم بودن مهم نیست، سالم بودن شرط هست اما شرط لازم، نه کافی. شرط کافی برای مدیریت خوب، دیسیبلین مدیریتی داشتن است. وگرنه باغبون خونه ما هم آدم سالمیه. (70621)
 
حسن
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۱۱:۰۶:۳۸
در حال حاضر موضوع بهتر بودن كدام كانديدا نيست بلكه با توجه با اقتضائات و مسايل اساسي كه براي ايران در بعد داخلي و خارجي ايجاد شده بايد براي نجات كشور كاري كرد . پس كسي بايد برنده اين انتخابات باشد كه هم توان و هم ظرفيت لازم را به لحاظ مقبوليت داخلي و احترام خارجي داشته باشد كه كشور را هدايت و از بحران هاي موجود عبور دهد . آيا در اين وضعيت كسي بجز خاتمي هست ؟ (70627)
 
م م
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۱۱:۲۱:۲۷
در ابتدا باید از عوامفریبهای آستانه انتخابات در دادن وعده واریر نقدی یارانه ها جلوگیری نمود وپس از آن در یک رقابت سالم بین جناحهای موجود به دور از یکجانبه نگری واستفاده خاص از فیلترهای موجود عرصه انتخاب را برای مردم باز گزاشت ورسانه ملی نیز به عنوان یک رسانه بی طرف نه مبلغ یک جریان خاص وارد عمل شود بدیهی است در چنین وضعیتی انخاب ملت به بهترین شیوه ممکن انجام خواهد شد در غیر اینصورت انتخابات بدون شک انتصابات خواهد بود. (70614)
 
م م
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۱۲:۵۸:۲۳
آقامهدی
کدام طرح ؟طرحها را لیست بفرمائید تا ما . متوجه شویم؟
مضافا" اینکه مگر دولتها وظیفه ای جز خدمت دارند؟
عزیزم
پیشرف کنونی کشور حاصل زحمات دولتهای قبلی بوده است که در زمان دولت فعلی به بار نشست .نمی دانم سن وسال شما به عمر انقلاب می رسد یا نه اما عزیزم کما ل بی انصافی است که خدمات شهید رجائی که حضرات فعلی سنگ اورا به سینه می زنند خدمات دولت مقام رهبری و دولت سازندگی وهشت سال دولت آقای خاتمی را که به حق جزءبهترین سالهای بعد از انقلاب در شکوفای اقتصاد کشور وتوسعه سیاسی نظام در بعد بین المللی بوده است نادیده بگیریم عزیزم همین انرژی هسته ای که آن را دولت نهمی می دانند حاصل حداقل 15 سال زحمات بهترین فرزندان ملت بوده است نه سه سال بحرانی اخیر کشور ، زیرساختهای اقتصادی کشور که دولت فعلی آنها را به فروش می رساند حاصل زحمات خیلیهاست . پس وجدان چیز خوبی است ونباید بدون مدرک ودلیل دیگران را تخریب نمود. (70633)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۲۲:۰۲:۰۰
من از استان ایلام این مطالب را مینویسم متاسفانه باید عرض کنم عمده ترین مشکل ما ایلا میها از روزی شروع شد که ستاد های دکتر محمود اغاز بکار نمودند و توسط چند دامپز شک شروع به فعالیت کرد وبدون هر گونه سابقه ی حتی سیاسی شروع به دخالتهای نسنجیده و بدون برنامه وبانی بسیاری از مشکلات برای این استان شدند حالا این مردم گناهشان چیست که توان ندانم کاریهای انها را بدهند و نمونه کوچک ان از دست دادن سه کرسی مجلس و واگذاری ان به سه نماینده مشارکتی است (70700)
 
۱۳۸۷-۰۴-۲۰ ۲۱:۲۴:۴۰
موافق (70825)
 
عباسي
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۲۳:۰۳:۲۸
يك بار ديگر:دوستان اینقدر سنگ خاتمی رو به سینه نزنید .. دیدیم تو انتخابات مجلس با نام خاتمی وارد شدید و رای هم نیاوردید .. اینهمه جو اینترنت نگیرتون ...
در ضمن احمدی نژاد نیازی به حمایت هیچ جناحی ندارد.. او همانند دوره قبل بدون هیچ حمایتی هم رای خواهد آورد .
در ضمن به عزیزانی که نگران گرانیها هستند عرض می شود اگر کمی حافظه خود را بکار اندازند دولت هشتم با تعطیل کردن کشور و رکود سنگین اقتصادی کشور رو تحویل احمدی نژاد داد .. خوب یادم هست که دایی اصلاح طلبم اون موقع هم سیاست نظام در تعلیق رو عامل رکود میدونست نه سیاستهای خاتمی رو و انتظار داشت کلا بساط انرژی هسته ای جمع بشه تا بازار از رکود در بیاد.

دولت خاتمی در حالیکه سالانه تنها 10 تومان روی قیمت بنزین میذاشت تورم 14 درصدی نه بگوییم 12 درصدی داشت ..
اما دولت نهم با ساخت و سازهای سفرهای استانی که خود موجب
افزایش نقدینگی در جامعه است و سبب اشتغالزایی..
با پرداخت بی رویه وام برای خرید مسکن در اوایل دولت .
وام برای خودرو تاکنون.
انواع وامهای میلیاردی اشتغال و البته کسر یک درصدی نرخ بیکاری ..
با افزایش جهانی قیمتهای مواد خوراکی .
با سهمیه بندی سوخت .
با آزاد کردن قیمت بنزین سوپر به 540 تومان
با افزایش 20 تومانی نرخ بنزین در یکسال
با آزاد کردن قیمت بنزین برای برخی ماشینهای لوکس
با کاهش به قول برخی دستوری نرخ سود بانکی به 12 درصد و امسال شاید 10 درصد
با تحریم بانکها
با تحریم اشخاص
با باز نکردن ال سی برای ایران
با تحریمهای سیاسی و اقتصادی
با راه اندازی 3000 سانتریفیوژ و بکارگیری نسل پیشرفته آی آر 2
و عدم پذیرش حتی یک روز تعلیق
با همه مخالفان خارجی و به خصوص مخالفان پر قدرت داخلی که هر روز بحران می آفرینند تنها نرخ تورم 20 درصدی رو به بار آوورده ..

هیچکس منکر فشار بر مردم نیست پس از خواندن قصه حسین کرد شبستری برای اینجانب بپرهیزید ..

اما انصافا با اینهمه فشار اگر دولت خاتمی بود تورم چند درصد بود؟ (70702)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۹ ۱۲:۳۱:۰۷
به نظر من آقای خاتمی می تواند با هر رقیبی رقابت کنند، اما اگر ایشان وارد نشود، آقای قالیباف بهترین گزینه برای این پست است (70746)
 
سپهر
۱۳۸۷-۰۴-۱۹ ۱۵:۰۹:۱۱
به نظر من با توجه به عملكرد مفيد و مديريت و عملگرا بودن آقاي قاليباف و از آنجا كه كه مورد حمايت گروههاي اصولگرا بوده و نيز بعضي از سردمداران اصلاح طلب عملكرد ايشان را مورد قبول (در نيروي انتظامي و شهرداري) دانسته اند، مي توان به معناي واقعي اتحاد را عملي نمود و با انتخاب كانديداي مشترك(اقاي قاليباف) از هر دو جناح بر حول محور ايشان ائتلاف نمود و به اين ترتيب نظر تمامي گروه هاي ميانه رو را جلب نمود. (70753)
 
hossein
۱۳۸۷-۰۴-۱۹ ۱۷:۱۶:۴۲
کاسه داغ ترا ز اش شما ها را می گویند در مورد احمدی نژاد هم همین تعریف ها را کردید تا کاسه لیسی کنید اماچون باج به شما نداد و با مافیا در افتاد رفتید برای تو طئه کردن و احتکار و کار شکنی ها ایجاد نا رضایتی ها . (70763)
 
با ادب
۱۳۸۷-۰۴-۲۳ ۱۲:۲۲:۰۸
امثال شما هميشه با ادبيات پوپوليستي و قلدرمابانه قصد تحميل نظرات خود را داريد و هر گاه از جواب باز مي مانيد به توهين رو مي آوريد سياست بدرد اهل آن مي خورد نه هر از راه رسيده اي شما كه ادعا مي كنيد نام مافيا را ببريد شايد مدركي داريد و مسئولين نديده اند... علي ايحال من در ميان كانديداهاي فعلي هر دو جناح ارجح تر از شهردار تهران نديده ام (71135)
 
جواد
۱۳۸۷-۰۴-۱۹ ۲۱:۳۱:۳۵


سالهاست دکتر ولایتی را می شناسیم . او وزیر خارجه سخت ترین برهه تاریخ ایران بوده است. یعنی زمانی که همه قدرتهای جهانی برای نابودی کشورمان متحد شده بودند. او با درایت تمام مانع از آن شد تا ذره ای از تمامیت ، حیثیت و ارزشهای ملی ایران فدا شود. او سیاستمداری لایق، میهن دوستی غیور، دانشمندی توانا، مسلمانی عابد، استادی شایسته و مدیری مدبر است . واقعا در شرایط فعلی کشور ما به چه کسی نیازدارد تا بتواند این کشتی طوفان زده را که حتی مسئولانش در سوراخ کردن آن سهیمند ازورطه هلاکت نجات دهد؟
دکتر ولایتی سی سال است که در معرض خدمت به این کشوراست . نه درگیر جناح بندیها شده نه خود را در مسایل حاشیه ای و بی ارزش گرفتار ساخته . او را در جهان بعنوان شخصیتی صاحبنظر و سیاستمداری فرزانه می شناسند. دیگران هم خوبند ولی انصافا کدامیک توانائی و شایستگی دکتر ولایتی را دارند؟ خوبست تعصب را کنار گذاشته و بجای قربان صدقه رفتن برای افرادی که از نردبان فریب و خدعه بالا رفته و مردم عوام را سیاهی لشگر خود می سازند به عقل و منطق رجوع کنیم و کارنامه افراد را مرور نمائیم. (70774)
 
۱۳۸۷-۰۴-۲۰ ۰۸:۳۷:۲۶
عقل هم خوب چیزیه !... (70800)
 
با هوش ها بخوانند
۱۳۸۷-۰۴-۲۰ ۲۲:۴۱:۰۷
زنده باد خاتمی.واقعا بعضی ها عقل شان به چشمشان است و فقط چون آقای قالیباف خوش تیپ هستند فکر می کنند از نظر فکری با احمدی نژاد فرق دارد باید به این دوستان گفت که شما که خاتمی را کنار قالیباف قرار می دهید و هنوز فرق اصولگرا واصلاح طلب را نمی دانید بهتر اصلا در انتخابات شرکت نکنید و به جای آن کمی مطالعه و تحقیق کنید سپس رای دهید که دوباره به عقب بر نگردیم ! (70836)
 
حامد
۱۳۸۷-۰۴-۲۱ ۰۸:۰۰:۰۹
دولت نهم اشتباهاتي داشته ولي خدمات بسيار و كارهاي زيربنايي را نيز به انجام رسانده يا آغاز كرده.
به عقيده من مردم يك فرصت ديگر نيز به احمدي نژاد خواهند داد تا برنامه هايش به انجام و ثمردهي برسد.
فراموش نمي كنيم كه طبق برخي آمارها تورم در زمان رفسنجاني به 50 درصد رسيد. مردم به همه روساي جمهور دو بار راي داده اند و اين بار هم صلاح نيست يكباره ورق برگردد و بازهم برنامه معكوسي آغاز شود. (70851)
 
ابوذر
۱۳۸۷-۰۴-۲۲ ۱۳:۲۱:۲۴
سلام ! واقعا اگه کسی فکر می کنه کسی به جز محمود احمدی نژاد پیروز انتخابات دهم میشه (اونم با رای قاطعانه در مقابل هر رقیبی) باید به فهم سیاسی خودش شک کنه (70986)
 
فعال سیاسی
۱۳۸۷-۰۴-۲۳ ۱۲:۳۷:۰۵
ستاد غیر رسمی انتخابات ریاست جمهوری آقای جعفر قربان پور کاندیدای مازندرانی و ساروی سابق مجلس هشتم نیز در تهران و مازندران شروع به فعالیت و رایزنی نمود . شنیده ها حاکی است که دوستان ایشان در مجلس شورای اسلامی ، تربیت بدنی استانها و آموزش و پرورش تهران و مازندران در زمانی که همکارشان بودند قصد مساعدت ملی به ایشان دارند . به هرحال بعنوان یک مازندرانی برای ایشان در برابر کاندیداهای یزد و گرمسار و ... آرزوی موفقیت می نمایم . شجاعت و صداقت ایشان شوک بزرگ سیاسی باور نکردنی این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در محافل احزاب تهران لقب گرفت ..
www.jafarghorbanpour.com
http://parsaupload.com/file/1497/ghorbanpor-JPG.html (71140)
 
سینا
۱۳۸۷-۰۴-۲۳ ۱۷:۲۶:۳۵
شکی نیست کسی مثل جناب آقای خاتمی که هم وجه خوب بین المللی دارد و هم طرفداران زیادی در داخل دارد و مهمتر از اینها با داشتن این ویژگیها مورد وثوق مسئولین رده بالای نظام هستند در حال حاضر بهترین و حتی تنها گزینه هستند.
در مورد جناب آقای احمدی نژاد هم عرض کنم که شاید ایشان آدم پرکار و تلاشگر باشند ولی مدیر نیستند. بیشتر شخصیت تکنسینی دارند تا مدیریتی. من از نزدیک با کارکرد نزدیکترین دوستانشان و خودشان آشنا هستم. ممکن است شب و روز بی خواب باشند و بدوند ولی بی فایده. نقش خودشان را به عنوان مدیر فراموش می کنند . دوست دارند همه کارها را خودشان انجام دهند. معمولاً خود رای هستند. به جای مدیران زیر دست خود تصمیم میگیرند(به کار کارشناسی اهمیت نمی دهند) (71160)
 
امین
۱۳۸۷-۰۴-۲۳ ۲۳:۳۵:۵۴
امید هر ایرانی دکتر محمود احمدی نژاد با تو می مانیم از تبار افتاب (71174)
 
دانشجو
۱۳۸۷-۰۴-۲۴ ۰۳:۰۲:۰۲
میتوان از گزینه های چون دکتر حبیبی و دکتر نجفی استفاده کرد چون مردم استقبال می کنند . (71180)
 
سجاد
۱۳۸۷-۰۴-۲۴ ۰۹:۱۱:۲۶
هر وقت که به ایام انتخابات نزدیک میشیم اینجور حرف و حدیثها زیاد میشه و هر کس با عینک خاص خودش به موضوع نگاه میکنه و نظری میده .
اما حقیقت توی این دنیا ثابته و مهمترین فاکتور برای رئیس جمهور کشوری با ویژگیهای منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران ، اون هم در شرایطی که با تمام مشکلات موجود افق ترسیم شده سال 1404 رو پیش رو داره ، اول سلامت اقتصادی ، دوم روحیه پیشرفت و خودباوری و سوم تبعیت از طراح پروژه ایران مقتدر سال 1404 یعنی رهبر معظم انقلاب هست .
با توجه به این مسائل قطعا بهترین گزینه شخص دکتر احمدی نژاد هستند که یک تنه طی سه سال گذشته بار کم کاریهای گذشته رو به دوش کشیده و علیرغم تمام دشمنی ها و تهمتها با داشتن سه خصوصیت فوق الذکر کار رو به جایی رسوندن که بتوانند از نیمه دوم امسال طرح تحول اقتصادی کشور رو اجرایی کنند . این انتخابات و نتیجه اون اگر چه از لحاظ اجرایی مهم و اثرگذار است اما حقیقت تحت هر شرایطی تغییر نمی کند و در آینده تاریخ به شجاعت و قدرت دکتر احمدی نژاد در شروع و اجرای طرحهای برزمین مانده بزرگ کشور پس از پایان جنگ تحمیلی سر تعظیم فرود خواهد آورد طرحهایی همچون :
ایجاد بانک اطلاعاتی ایرانیان در راستای توزیع سهام عدالت بر مبنای سطح دهکهای اقتصادی
ساماندهی مصرف سوخت در کشور
به پیش بردن طرحهای مربوط به انرژی هسته ای کشور علیرغم تمام مشکلات و توطئه های داخلی و خارجی
به پایان رساندن طرحهای نیمه تمام در سراسر کشور که بر اساس فرمول استخوان لای زخم شیره بودجه سالیانه کشور را بلعیده و هیچگاه تمام نمی شدند
ایجاد ارتباط مستقیم با بدنه ملت پس از سالها برج عاج نشینی مسئولین
کاهش نرخ سود بانکهای دولتی و خصوصی علیرغم تمام مخالفتهای به ظاهر کارشناسانه و با چشم پوشی از سود سرشار دولت به نفع منافع بلند مدت ملت
گسترش تفکر شیعی در سطح منطقه و ایجاد پایگاههایی که به واقع دوست و همراه ملت و دولت ایران هستند
کم کردن لابی های پشت پرده با دولت حیله گر انگلیس و قطع دستان ایادی داخلی این پیر استعمارگر از مقدرات سیاسی این مملکت
سرمایه گذاری ویژه در پروژه های سطح بالای تکنولوژیکی همچون نانو تکنولوژی ، صنعت دارو ، علم ژنتیک ،صنایع نظامی ، ساخت نیروگاه هسته ای ،ساخت پالایشگاههای نفت در راستای خودکفایی محصولات نهایی این ماده ارزشمند و ...
سفرهای استانی مداوم و پیگیری طرحهای مصوب
نابود کردن حمایتهای دائمی از مدیران ، تحت هر شرایطی و ایجاد مکانیزم پاسخگویی مسئولین در سطح وزرا
مبارزه تمام عیار و بی توقف با چپاولگران بیت المال و بازپس گیری هزاران میلیارد تومان از این اموال که در قالبهای زمینها و املاک دولتی که به ملکیت شخصی درآمده بودند
.
.
. (71197)
 
۱۳۸۷-۰۴-۲۴ ۱۵:۴۹:۰۹
خدايا به ما توفيق بده تا اينكه شخص اصلح را انتخاب كنيم (71261)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.