نظر منتشر شده
۱۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 28970
قربانی برای وزارت راه معرفی می‏شود
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۱۷
همزمان با تغییر استانداران، رحیم قربانی استاندار آذربایجان غربی جایگزین محمد رحمتی وزیر راه و ترابری می شود.

به گزارش "الف"، همزمان با موافقت رییس جمهور جهت تغییر برخی استانداران، رحیم قربانی استاندار آذربایجان غربی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و ترابری به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهد شد.

قربانی جایگزین محمد رحمتی وزیر فعلی راه خواهد شد که به دلیل بازنشستگی دوران خدمت وی در این وزارتخانه پایان می‏یابد. رحیم قربانی متولد 1334 دارای دکتری تخصصی مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات است.

وی در دوران تصدی شهرداری تهران دکتر محمود احمدی نژاد، مسوولیتهای مختلفی را عهده دار شد که از آن جمله می توان به معاون هماهنگی و برنامه ریزی شهرداری تهران، رییس هیات مدیره سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری، رییس و دبیر شورای عالی انفورماتیک شهرداری، رییس مجمع شرکت پردازش اطلاعات شهرداری، دبیر کمیته تخصیص اعتبار شهرداری تهران، مسوول کمیته تصویب طرحها و پروژه های عمرانی شهرداری (تفویض شهردار وقت تهران)، رییس ستاد تدوین برنامه ریزی استراتژیک 5 ساله شهرداری تهران و ... اشاره کرد.

همسر دکتر قربانی، خانم دکتر طیبه صفایی نماینده مردم تهران است.
  
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۰:۲۵:۱۱
بنده ایشان را دورادور می شناسم. آدم کاملا جدی و کاری است و احتمالا در وزارت هم موفق می شوند. (70463)
 
سیدمحمد
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۰:۵۲:۰۷
تغییروزراآن هم درسال آخربه نفع مملکت نیست.مجلس قبول نکندوراه مجلس منفعل قبل رانرود.رحمتی وزیرموفقی بودمنتهی تحریمهای گسترده ایران بیش ازاین نمی گذاشت تا به ناوگان هوائی وریلی برسد (70469)
 
سيدآقاوراميني
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۰:۵۸:۳۱
لابدراه وترابري هم مثل تربيت بدني احتياج نداره رييس اش متخصص باشه (70470)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۲:۱۸:۳۱
حداقل تا امروز هیچ وزیری به خاطر رسیدن به مرحله بازنشستگی از وزارت کنار نرفته است.خب ساده بگویند که ایشان با سیاستهای دولت همگام نیست.-مانند وزرای کشور اقتصادو...- اینگونه گفتن عذر بدتر از گناه است. (70492)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۱۳:۴۷:۳۹
میدانید که برای وزرا بازنشستگی نداریم ! از بسکه همه را بیرون کردید این بهانه جدید است . چرا اینقدر دم از راستگویی میزنید. این تقیه ما رو کشته (70508)
 
كارشناس وزارت راه و ترابري
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۲۰:۰۷:۱۴
من كارشناس وزارت راه و ترابري هستم . از زمان تشكيل دولت نهم تقريبا هر دو سه هفته يكبارشايعه بركناري وزير راه مطرح شده است. اين باعث ركود جدي كارها و عدم دستورپذيري عده زيادي از مديران ارشد و مياني و حتي پيمانكاران از دستورات وزير شده است و صدمات شديدي از اين ناحيه به پروژه هاي ساخت ونگهداري راه و راه آهن وآزادراهها و ... وارد شده كه جبران ناپذير است . به عنوان كسي كه در بدنه و ساختمان مركزي وزارت راه وترابري همه روزه اين وضع را ميبينم خواهشمندم يكبار براي هميشه تكليف وزير راه را روشن كنند يا هست يا نيست تا هم تكليف مديران در سطوح مختلف معلوم شود وهم تكليف بدنه كارشناسي و پيمانكاران و مشاوران پروژه هاي وزارت راه . در غير اينصورت طيق روال دوسال گذشته تنها مملكت ضربه مي بيندولاغير. (70560)
 
سيف الله اسلامي
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۰۸:۱۴:۱۸
اگر اين خبر صحت داشته باشد آيا وزير مخابرات بايد بازنشسته شود يا وزير راه؟ (70597)
 
نخودي
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۰۹:۴۵:۵۰
داريم به پايان 90 دقيقه نزديك مي شويم، همچنان مربي تيم اصرار دارد همه بازيكنان ذخيره بازي كنند. (70611)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۰۹:۴۹:۲۲
اتفاقا ایشان فوق لیسانس مدیریت ساخت دارند و مدیر پروژه های بسیار مهمی بوده اند و عضو هیات عامل ساختمان و شهرکهای مسکونی شرکت توسعه نیشکر و صنایع حانبی بوده اند . شهر جدید شیرین شهر حاصل همت ایشان و همکارانشان در توسعه نیشکر بوده است و ساخت راه ، پل و ابنیه کاملا جزو تخصصشان بوده و هست . (70612)
 
حيدرعلي
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۰۹:۵۰:۵۴
باسلام و احترام،
يکي از مهم ترين کار هر مديري و از جمله شخص رئيس جمهور اينستکه نسبت به انتخاب مديران پائين دستي درست و علمي عمل نمايد. انتخاب درست وزيران مقوله بسيار مهمي استکه اگر به آن توجه ميشد دامنه مشکلات کشور بسيار کاهش پيدا ميکرد. انتخاب شايسته افراد براي کار مناسب نياز به استفاده از روشهاي علمي روزآمد ميباشد. در نظر گرفتن خصوصيات فردي و مهارتهاي لازم براي انجام يک کار مشخص مثل مديريت يک وزارتخانه از ضروريات است. بايد خصوصيات فردي و مهارتها را بصورت کمي در آورد و از بين افراد شايسته، بهترين را انتخاب و به کار گمارد. اين فناوري در کشور(دانشگاه صنعتي شريف-دانشکده مهندسي صنايع) براي انتخاب افراد وجود دارد. توصيه ميکنم از آن استفاده شود. (70613)
 
علي
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۱۰:۰۱:۱۳
باسلام، اميدوارم با تغيير وزير راه و ترابري زمينه اي براي تغيير و تحول در سازمان بنادر و دريانوردي هم فراهم شود. مدير عامل اين سازمان اگر چه از حيث اخلاقي عمومي شايسته است اما توان و علم مديريتي ندارد. از ظرفيتهاي دريائي کشور استفاده نميشود. توسعه بدون برنامه و هدف صورت ميگيرد. طرحي نيست که مطابق برنامه به بهره برداري برسد. اکثر طرحهاي توسعه فاقد توجيه فني و اقتصادي هستند. معاونين سازمان با علوم جديد مديريت آشنائي ندارند و خلاصه اينکه در اين سازمان هر چه درآمد (بجهت انحصار) از بنادر و دريا کسب ميشود صرف خود کارکنان ميشود. راستي تاکنون بررسي شده که نسبت سود اين سازمان به دارئيهاي آن چقدر است؟ اين شاخص مهمي براي ارزيابي توان مديريتي مديران اين سازمان است. (70616)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۸ ۱۰:۵۲:۰۷
آقای دکتر قربانی انسانی متخصص متدین با اخلاق صبور و جدی در کارشان هستند.
لیسانس مهندسی راه و ساختمان /فوق لیسانس مهندسی سازه/فوق لیسانس مدیریت اجرایی و دکترای تخصصی مدیریت دارند.اتفاقا از نظر تخصص در این وزارتخانه جزو متخصص ترینها هستند.
رویکرد و مشی مستقل و توام با اخلاق و قدر شناسی نسبت به خدمات گذشتگان دارند.اهل برخوردهای خطی و جناحی نبوده و بسیار به شایسته گزینی و حفظ حرمت اشخاص اهمیت می دهند.
ارتباط فوق العاده نزدیکشان با رییس جمهور محترم میتواند منشاء توجه بیشر و درک سریعتر و صحیح تر مسایل کاری وزارت راه باشد.
موارد فوق نافی خدمات شایسته و توانمندیهای ارزنده جناب آقای مهندس رحمتی نبوده و ایشان از مدیران صبور و با اخلاتق دولت می باشند.
توفیق هر دو را از درگاه ایزد منان برای خدمت هر چه بیشتر به ایران عزیز اسلامی آرزومندم. (70623)
 
بنده خدا
۱۳۸۷-۰۴-۱۹ ۱۶:۲۲:۲۲
سلام ایشان همچنان استاندار آذربایجان غربی هستند وموفق در کارشان. (70756)
 
مريم
۱۳۸۷-۱۲-۰۹ ۰۱:۴۴:۲۰
سلام
اتفاقا در اين زمانه اي كه قرار داريم كشور ما به وجود افرادي امثال جناب اقاي قرباني نياز دارد كه هم متعهد به كار و هم دراي معنويت و جديت هستند.
از خداوند طلب توفيقات روزافزون براي ايشان و اعضاي خانواده اشان دارم. (106462)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.