نظر منتشر شده
۹۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 28680
منتقدان خيرخواه چگونه به دولت كمك كنند؟
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۲۹
در حاشيه تندشدن لحن انتقادها علیه دولت؛
منتقدان خيرخواه چگونه به دولت كمك كنند؟
 در ماه‌هاي اخير‏، لحن انتقادها عليه دولت بيش از هر زمان ديگري تند و بعضا غيرمنصفانه شده است.

دولت نهم با دو نوع منتقد روبرو است: «منتقدان خيرخواه» و «منتقدان برانداز دولت».

«منتقدان خيرخواه» كساني هستند كه اهداف‌ و رويكردهاي عدالتطلبانه و ضدفساد دولت را قبول دارند ولي برخي سياستها و راهكارها را براي تحقق این اهداف بلند، صحيح نمي‌دانند و با ارايه راهكار جايگزين‏، خواستار اصلاح برخي روشها هستند.

«منتقدان برانداز دولت» كساني هستند كه اهداف و رويكردها و سياستها و راهكارهاي دولت را از اصل قبول ندارند و آنها را يكسره به باد انتقاد و حتي تمسخر مي‌گيرند. «منتقدان برانداز»، نه تنها راه صحيح ارايه نمي‌ كنند، بلكه تلاش مي كنند افكار عمومي و مديران اجرايي به رويكردها و اهداف و سياستهاي دولت بدبين و بي‌اعتماد شوند و دولت هم در تحقق اهدافش ناكام و سرافكنده گردد.

منتقدان دسته اول عمدتا به رويكردها و جهت‌گيري كارگزاران سازندگي كه در دوره 16 ساله بعد از جنگ كشور را در اختيار داشتند نيز اعتراض داشته‌ و دارند اما منتقدان دسته دوم، خود؛ كارگزاران دولتهاي قبلي هستند.

چهره‌هاي سياسي «منتقدان برانداز دولت» با روي كارآمدن دولت جديد اغلب از مناصب دولتي (تقريبا بجز وزارت نفت) اخراج شده اند اما رويه و روحيه اجرايي آنها (نگاه مهندسي به مسايل اقتصادي، ترويج سيستم‌هاي فسادخيز دولتي – خصوصي، مديريت پرخرج و با ريخت و پاش از محل بودجه‌هاي عمومي و بيت‌المال و...) عمدتا در مراكز اجرايي به ويژه وزارت صنايع و معادن و ساختارهاي زير مجموعه آن، جاري است.

در واقع با وجودي كه ظاهرا چهره‌هاي اصلي كارگزاران سازندگي از دولت رانده شده و به انتقادهاي تند و اغلب غيرمنصفانه از دولت نهم مشغولند، هم مديران و نيروهاي درجه دو آنها در دستگاهها به كار خود ادامه مي‌دهند و هم «روحيه و رويه كارگزاراني» همچنان در سطوح مديران مياني اغلب دستگاهها و ادارات دولتي پابرجاست. جالب آنكه شواهدي وجود دارد كه شركت‌ها و موسسه‌هاي انتفاعي نزديك به كارگزاران سازندگي همچنان درون مجموعه دولت نهم فعالند، به ظاهر اهداف دولت نهم را تعقيب مي‌كنند اما در نهان و آشكار راه و مسير سابق را مي‌روند...

روزنامه «دنياي اقتصاد» كه سخنگوي اقتصادي كارگزاران سازندگي و هوادار دو آتشه نظام ليبرال سرمايه داري تلقي مي‌شود، روز دوشنبه اين هفته به طور تلويحي رويكردهاي رابرت موگابه رييس جمهور ناموفق زيمباوه را با روش‌ها و رويكردهاي رييس جمهور عزير كشورمان مقايسه و اظهاراميدواري كرد «سياستهاي ساده‌انديشانه و ابداعي» ديكتاتور زيمباوه براي كشورمان درس‌آموز باشد.

سخنگوي غيررسمي كارگزاران سازندگي از يكسو با كنايه و زيركي، روشهاي ديكتاتور ورشكسته‌ترين اقتصاد دنيا را با روشهاي آقاي دكتر احمدي‌نژاد مقايسه مي‌كند و از سوي ديگر در همين شماره در ويژه‌نامه 64 صفحه‌اي به هزينه وزارت صنايع به مدح و ستايش آرمانهاي وزير دولت نهم مي‌پردازد....

در واقع كارگزاران سازندگي از يك سو در ابزارهاي رسانه‌اي خود به كنايه يا صراحت دولت را مسخره و آقاي دكتر احمدي‌نژاد را با ديكتاتورهاي شكست خورده مقايسه مي‌كنند و از سوي ديگر‏، مستقيم يا غيرمستقيم از بودجه‌هاي دولتي ارتزاق مي‌كنند و بر سياستها و رويه‌ها تاثير مي‌گذارند ... بزرگان اين گروه هم بيرون گود به انتظار نشسته‌اند تا اين دولت ساقط شود تا آنها به پست‌هاي نان و آب‌دار سابق خود بازگردند...

در اين گير و دار، حوزه‌هاي رسانه اي و سخنگويي دولت بدون توجه به منشاء و نيت انتقادها، همه منتقدان را با يك چوب مي‌رانند (اگر نگوييم كه خيرخواهان را با ضرب بيشتري مطرود و منكوب مي‌كنند).

در اين شرايط، كارشناسان خيرخواه و ميهن‌دوست هر چند گاهي نظراتشان از سوي دولت محترم با بي‌اعتنايي يا انتقادهايشان با برخوردتند مواجه شود اما نبايد از انجام تكليف ديني و ملي خود دلسرد شوند.

حتي اگر منتقدان خيرخواه‏، مطرود و منكوب شوند و كاسه ليسان و مجيزگويان و مداحان ميدان دار شوند، بازهم منتقدان خيرخواه دولت و ملت نبايد دلسرد شوند. اين ويژگي مداحان است كه هميشه وسط ميدان خوش رقصي كنند و كيسه زري بستانند‏، چه از دستان مبارك سردارسازندگي و چه از بودجه تبليغاتي دولت عدالتخواه ...

هر چند متاسفانه دولت محترم «منتقدان خيرخواه» و «منتقدان برانداز» خود را با يك چوب مي‌راند، اما منتقدان خيرخواه و معتقد به شعارهاي آرماني و عدالت خواهانه بايد به حكم تكليف ملي و ديني خود در صحنه بمانند، در برابر تهمت‌ها و توهين‌هاي برخي دوستان احساسي و كم تجربه و ناآگاه دولت‏، صبر پيشه كنند و بخاطر داشته باشند كه دولت نهم بيش از هر زمان ديگري به كمك نياز دارد.

در شرايطي كه آرمانها و شعار «عدالتخواهي» بيش از هر زمان ديگري از سوي طرفداران دو آتشه نظام ليبرال سرمايه‌داري به تمسخر گرفته و ناكام و شكست خورده جلوه داده مي‌شود، بايد درصحنه ماند و براي تحقق اين آرمانها به دولت نهم كمك كرد.
 اين كمك دو وجه دارد:

در وجه اول بايد تعريف صحيح عدالت و مسير درست تحقق آن را به دولت محترم معرفي كرد و دولت را از پيگيري روشها و توصيه‌هاي اشتباه دوستان نااهل پرهيز داد.

و در وجه دوم بايد با جبران كم كاري حوزه سخنگويي دولت محترم، در برابر انتقادهاي غيرمنصفانه و جفاهاي موجود در حق دولت نهم ايستاد و از آرمانها و رويكردهاي درست دولت محترم دفاع كرد.

ماندن و خدمت در اين عرصه، بسيار سخت‏، حساس و حياتي است. بايد كمك كنيم اهداف و آرمانهاي عدالت‌گرايانه دولت نهم محقق شود. حتي اگر دوستان كم تجربه يا نااهل دولت، ما را برانند و بما تهمت و توهين روا دارند...

بايد اين را هم بدانيم كه اين نوع كمك به دولت محترم، پاداش دنيوي ندارد اما اگر نيت‌هايمان را براي رضاي خدا خالص كنيم، مي‌توانيم اميدوار باشيم كه صبر و پايداري امروزمان در برابر فشارها و تهمت‌ها و كمك خالصانه براي موفقيت دولت‏، از نظر حضرت حق پنهان نخواهد ماند و جايي در آن دنيا محاسبه خواهد شد.
  
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۲:۴۷:۵۴
حرف حساب جواب ندارد با این روندی که دولت نهم جلو می رود بعید نیست اوضاع کشور از زیمباوه هم بدتر شود در سیاست فقط شعار در اقتصاد فقط هیاهو و جنجال و در فرهنگ عقبگرد منتقدین منصف هم دیگر امیدی به آینده ندارند (69580)
 
احسانی
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۴:۲۷:۵۰
دریافت سیگنالهایی از آینده خیلی گران به گوش میرسد
1- تا کنون فکر می کردیم که دولت نهم نا خواسته و فقط بدلیل انجام سیاست هایی که مشکل بیکاری جوانان را حل کند در دام گرانی افتاده است

2- ولی طرح تحول اقتصادی احمدی نژاد نشان داد که سیگتال ها تورم برنامه ریزی شده در راه است

3- کیست که نداند که با نقدی کردند یارانه و حذف نهایی آن همه چیز گران میشود

4-قیمت آزاد سوخت روی خانه و محصولات و .... اثر دارد

5- چرا با این عجله طرح تحول اقتصادی احمدی نژاد می خواهد انجام شود ؟ آیا کارشناسی شده است . مجلس چه کاره است ؟

6- اصلا صرفه جویی برای چه ؟ تا کنون با هر صرفه جویی در وضع اقشار کم در آمد بهبود که نشده بدتر هم شده واختلاف طبقاتی تشدید شده است (69620)
 
دردمند
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۰۹:۲۱:۵۳
ای کاش دولتمردان احمدی نژاد هم برای خود برجهای 400 متری در کیش و قشم و ... میساختند، اما کوخ من و امثال من را ویران نمی کردند، آقایان محترم، چه بخواهید و چه نخواهید، ناکارآمدی به اصطلاح اصولگرایان در مملکت داری اثبات گردید، زیر پا گذاشتن عقلانیت و خرد جمعی نامش چیست؟ چه دفاعی از این اقتصاد ویران دارید؟ اگر تصمیم گیری های نابخردانه دولت نهم دیکتاتوری نیست پس معنای دیکتاتوری چیست؟ (69754)
 
شکوه
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۱۰:۰۵:۱۱
جالبه، بخش تحلیلی الف از سیاست دوگانه روزنامه دنیای اقتصاد انتقاد کرده، اما خودش در این مقاله دقیقا از این سیاست استفاده کرده. یعنی ابتدا گروهی دیگر از منتقدین رو به مخالفت با دولت معلوم الحال متهم کرده که بگه اونا منتقدین بدی هستند و ما خیر خواهیم و خوبیم. بعد شروع کرده به انتقاد و مخالفت با دولت، اما با ادبیات خیرخواهانه !
به هر حال حتی اگر نیت شما و سایر منقدین مورد بحثتون خیرخواهانه باشه، اما این دولت با این طرز تفکر و این نحوه عملکرد راهش به ترکستان است و خیرخواهی شما هیچ تاثیری در تغیر این مسیر نخواهد داشت. چه بسا خیرخواهان و دلسوزان حاضر در دولت و خارج دولت و مسئولین نظام که به ایشان و گروهشان توصیه های خیرخواهانه و دلسوزانه بسیاری کرده اند و ایشان و گروهشان نه تنها اعتنایی نکرده اند، بلکه به مسیرشان ادامه می دهند و خود را محق و کامل می پندارند.
بیایید منصف باشیم. (69764)
 
روزنامه نگار مستقل و متنفر از خبر فروشی
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۱۷:۴۶:۴۷
لحن جوابیه دنیای اقتصاد که برخلاف رویه این روزنامه ، تند و عصبانی است، نشان میدهد الف ف دقیقا زده است به هدف!
واقعیت هم متاسفانه همین است که برخی از این روزنامه ها، طرفدار حزبباد هستند و برخلاف ظاهر کارشناسی شان، درمقابل آگهی و پول کاملا سر تعظیم فرود می آورند و برایشان مهم نیست که مجیز هاشمی را بگویند یا احمدی نژاد را مهم این است که کی آگهی بیشتری می دهد.
به عنوان مثال بگردید در این چند سال بینی آیا همین دنیای اقتصاد حتی یک خبر یا مقاله درباره معایب خودروهای داخلی کار کرده است؟
حالا بروید آگهی های سایپا و ایران خودرو در این روزنامه را ببینید... (69860)
 
امیر
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۱۸:۳۷:۲۴
بارها انتقاد از صنعت خودروسازی داخلی را در این روزنامه خوانده ام.
نویسنده الف دنیای اقتصاد را متهم به استفاده از منابع دولتی کرده است. در حالی که اتکای مطبوعات به آکهی است، همینطور سایت ها از جمله الف.
اکنون در حالی که 80 درصد اقتصاد ایران دولتی است، می فرمایید رسانه ها از آگهی های این 80 درصد چشم بپوشند؟ لطفاً راه حلی برای ادامه حیات آنها ارائه فرمایید. (69864)
 
همکار مطبوعاتی
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۱۸:۵۵:۴۲
با شما موافقم بهنظر من الان در نیان روزنامه های اقتصادی سرمایه از همه بهتر است چون هم هویت اصلاح طلبی خود را به پول آگهی دولت نهم نفروخته و هم مقالات بسیار بهتر و عمیق تری کار می کند (69871)
 
سید
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۲:۵۲:۴۷
اگرجلوبی تدبیریهای دولت گرفته نشودشایداینجاهم مثل زیمباوه شود!تصمیمات عجولانه تاکنون به مالطمه زدنه به شما.ما معنای آن مقاله را می فهمیم (69584)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۲:۵۵:۰۹
من وجه اشتراك هر دو را مي توان ناديده گرفتن منتقد دانست فرقي هم ميان خيرخواه و غيره وجود ندارد چون اين دولت به حرف هيچ كس گوش نمي كند خواه مي خواهي افروغ باشي و توكلي و خوش چهره خواه اصلاح طلبان
شما هم كه همه چيز را با اسمون ريسمون بافتن به هم ربط مي دهيد.هر كسي را براي يك تكه نان زير سئوال مي بريد.
وقتي دولتي ديكتاتورانه تصميم گيري مي كند فرقي نمي كند ايران باشد يا زيمباوه براي مثال طرح تحول اقتصادي دولت به حرف هيچ كس گوش نمي كند همه در كار انجام شده قرار گرفته اند. در مورد انحلال سازمان برنامه هم بدين صورت و از اين دست كارها زياد است.
براي بخش تحليلي الف هم توصيه دارم كه به ميان مردم بيايد يا نه از يك سوپر ماركت خريد نمايد( به جز محله دولتيان) تا حساب كار ذستش بيايد (69586)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۲:۵۶:۳۶
منصفانه و خیر خواهانه هم بخواهید نقد کنید میبینید که اقتصاد ما در دولت نهم با شتاب بسیار بیشتری به سمت ورشکستگی رفت. هرچند که دولت نهم تحمل انتقاد از درون خود را هم ندارد! یادمان نرفته رفتارهایی که با امثال آقای افروغ و خوش چهره صورت گرفت. خوش چهره که در انتخابات سینه چاک داد برای آقای احمدی نپاد عاقبتش آن شد وای به حال بقیه. (69587)
 
ِیک خبرنگار
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۳:۰۴:۲۱
لابد شما هم منتقد خيرخواه هستيد كه فقط منفي‌ها را مي‌بينيد و بزرگ مي‌كنيد. شايد اگر كس ديگري مثل قاليباف رئيس‌جمهور بود شما منتقد دلسوز مي‌شديد. پس الان بايد نقد براندازانه كنيد. (69590)
 
علی
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۳:۰۹:۴۵
این افترا ها هم از نظر حضرت حق پنهان نخواهد ماند و جايي در آن دنيا محاسبه خواهد شد. (69594)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۳:۱۳:۱۵
لطفا 5 مورد از خدمات موثر به مردم را كه توسط دولت نهم انجام شده و اثرات آن مورد پذيرش و تاييد عامه مردم ( به ويژه در حوزه هاي اقتصادي ) باشد را نام ببريد .
يقينا با حجم وسيع تبليغات حمايتي و سانسور كوچكترين ضعف هاي دولت نهم توسط صدا و سيما هيچگونه رسانه مشابهي در اختيار منتقدين از هر نوع و گروه آن قرار ندارد .
وضعيت موجود ناشي از رو به اتمام بودن تحمل مردم در مقابل ضعف هاي متعدد دولت مي باشد كه البته استكبار جهاني در اين مورد بيشتر بهره بردار است تا عامل. (69595)
 
صادق
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۳:۱۷:۲۲
لحن مقاله شمابا سایر مقالاتتان متفاوت است. شما بارها از نحوه برخورد دولت با منتقدان و طرز گفتار و تهمت و افتراهایی که به منتقدانش وارد می کرد گلایه داشتید چطور شده است که خودتان پارا فراتر نهاده و یک روزنامه خاص را آماج حملات بیرحمانه خود قرار داه اید. مقایسه سیاست دولتها اشکالی نداشته و حتی رشته ای تحصیلی تحت عنوان «بررسی سیاست تطبیقی» در دانشگاهها وجود دارد. آنچه که مهم است این است که از شکست دیگران باید درس گرفت. خواه موگابه باشد یا صدام .
متأسفانه مقاله کنونی شما از ارتباط منطقی و انسجام علمی لازم برخوردار نیست. (69599)
 
كارشناس كوچك
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۳:۲۰:۴۳
خوشم مياد شما در هر سه دولت رانده و مطرود هستيد. هم در دولت هاشمي هم در دولت خاتمي و هم در دولت احمدي ن‍ژاد...
خيلي دوست دارم ببينم در آخرت وضع شماها چطور است
اميدوارم خسرالدنيا و الاخره نباشيد (69600)
 
سعي ميكنم كسي نباشم
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۳:۲۳:۲۷
اين هم از اون چيزهايي كه بهتره نظر خواهي نشه (69601)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۳:۵۲:۳۸
کار احمدی نژآد از منتقدین خیر خواه گذشته به فکر باقیمانده ابروی و حیثیت این مردم مظلوم واعتماد کرده به شما باشید الهم اشهد لی انی قد
بلغت واله واله عالم محضر خداست در محضر خدا از ظالم دفاع نکنید درامد 6 برابر فقر هم واله چند برابر شرافتتان را دیگر ارزان نفروشید شما را به قران قسم میدهم این پیام را حد اقل منتقل وپخش کنید (69609)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۳:۵۳:۲۴
بنده هم در بخش دولتی و نیز در بخش خصوصی در زمان دولتهای قبلی خدمت کرده ام . حال هم در سیستم نیستم تا بتوانم وضعیت فساد در این دوره را با قبل مقایسه کنم ولی
بکرات و بدون شک شاهد وجود فساد فجیع در دولتهای بعد از جنگ بودم . در ان زمانها واقعا خیلی سخت بود کسی بدون کانال و پول بتواند فعالیت سالم نماید . بسیاری از هیات مدیره و مدیران شرکتهای دولتی بسیار وقیحانه سو استفاده میکردند .
ما از ان قضایا کلاهی برای خود اماده نکردیم و خوشحالم که نکردم و الان با انواع مشکلات مواجه هستم . تحلیل شما از یک بعد درست است و در مورد روحیه ضد فساد اقای احمدینژاد
هم کاملا صحیح است . ولی انشالله نیت ها با عمل درست بایستی بارور شوند وگرنه در اصل قضیه هیچ تفاوتی نخواهد داشت . در یک مورد متاسفانه پیشرفتی نبوده و انهم باندبازی و دوست و رفیق بازی است که من در سطح بالایش را نمی دانم ولی از سطح مدیران میانی به بعدش را کاملا مطمعن هستم . به یک عده خیلی ظلم شده است . به هر صورت ملت و نظام بایستی بداند که غفلت کنند توسط فاسدین غربی انچنان دریده خواهند شد که پوست و استخوانشان هم باقی نخواهد ماند . ایجاد فرهنگ وحدت کامل، انقلاب درونی اکثریت
را میطلبد چه مسئول باشد و چه فردی عادی (69610)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۳:۵۴:۵۵
هيچگاه بعد از بني صدر اينقدر منتقد بر عليه دولت وجود نداشته، ‌خيرخواه يا بدخواه
و جالب اينكه اين انتقادات هيچ خللي در اراده آهنين دولت نهم براي بد تر كردن اوضاع سياسي و اقتصادي و فرهنگي و اجتماعي كشور وارد نكرده است. (69608)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۲۳:۱۴:۲۶
در سال سوم بود که منتقدین وبه دلیل عدم توجه دولت به بدیهیترین مسائل اقتصادی نقد دولت را شروع کردهاند و الا هرگز این دولت در سالهای اول و دوم با نقد مواجه نبود چون عملا (69701)
 
محمد رضا
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۳:۵۵:۱۵

به نظر من جناح اصول گرا با گره زدن سرنوشت خود با آقای احمدی نژاد اشتباه استراتزیکی بزرگی مرتکب می شود، اگر بررسی منصفانه ای صورت گیرد میزان انتقادی که نسبت به این دولت صورت می گیرد نسبت به دولت قبلی بسیار کمتر است ، اساساً با توجه به همنوایی صدا و سیما با دولت محترم برد انتقادها نسبت به سیاست های دولت اندک می باشد .
مقایسه فرمائید که یک روزنامه با تیراژ اندک مطلب کوتاهی در نقد رئیس جمهور ارائه و در آن وی را با دیکتاتور زیمبابوه مقایسه می کند حال آنکه منتقدین دولت قبلی در صدا و سیما و برنامه زنده رئیس جمهور وقت را با گورباچف مقایسه می کردند یا برنامه هایی مانند کنفرانس برلین ، چراغ ، کارناوال عاشورا و دهها تظاهرات کفن پوشی و شعارهای تند و یا با ایجاد هیجانهای کاذب در جامعه مانند قضیه گوشت های آلوده سعی در فلج کردن دولت داشتند .
به دلیل ارادتی که به سلامت نفس و استقلال رای شما دارم بر خود واجب می دانم به عنوان یک هموطن دلسوز تذکر دهم که سرنوشت جناح خود را از سرنوشت دولت احمدی نژاد که رفتار قاعده مند و قابل پیش بینی ندارد جدا کنید که هم سعادت ملت و نظام را در پی خواهد داشت و هم عزت و ماندگاری جناح اصولگرا . (69606)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۴:۰۳:۵۳
مي فرمائيد: بايد كمك كنيم اهداف و آرمانهاي عدالت‌گرايانه دولت نهم محقق شود. حتي اگر دوستان كم تجربه يا نااهل دولت، ما را برانند و بما تهمت و توهين روا دارند...
اولا خوشحالم كه سايت الف هم به اين اذعان دارد كه انتقادهاي بوجود آمده بي حساب و كتاب نيست وقتي تهمت و نوهين از سوي خود دولتي ها به افراد زده مي شود از ديگران چه توقعي مي شود داشت.
ثانيا با قاطعيت مي گويم علي رغم وعده ها و شعارهاي مكرر دولت و جناب رئيس جمهور كه در آخر با طرح تحول اقتصادي همراه بوده ، هيچ كدام از اينها در اين دولت تحقق نخواهد يافت. اجراي اينگونه طرحها مردان بزرگ مي خواهد فرض كنيم رئيس جمهور فردي شجاع ، كاردرست و ... همراهان اين مرد آنقدر كوچكند كه هيچ سنخيتي با او ندارند. وزرا كارشان شده آمار دادن. فقط با آمار و ارقام (آنهم نادرست) دارند كار خود را پيش مي برند. خميازه مي كشند درخصوص آن آمار مي دهند. همان ويژه نامه دنياي اقتصادي كه اشاره كرديد نمونه خوبي است. بجاي آنكه به دنياي اقتصاد گير دهيد ببينيد چرا وزارت صنايع بايد اجازه اين امور را به اين روزنامه ها بدهد. بابا. خودشان مي خواهند تقصير از ديگران نيست. (69614)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۴:۰۳:۵۵
شما بسیار جالب می باشید! که خودتان را خیرخواه و دیگران را برنداز می دانید! به راستی چه کسی به شما صلاحیت قضاوتی را داده است که در صورت نادرستی در همان دنیایی که در آخر از آن صحبت کردید به خاطر حق الناس باید جوابگو باشید!
دوره ریاست جمهوری 4 ساله است! براندازی کلمه ای است که برای مضامین متعالی تر مانند نظام به کار می رود. وگرنه با صبر کردن و دندان بر جگر گذاشتن دوره 4 ساله تمام می شود. (69615)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۴:۰۵:۳۵
اين ويژگي مداحان است كه هميشه وسط ميدان خوش رقصي كنند و كيسه زري بستانند‏، چه از دستان مبارك سردارسازندگي و چه از بودجه تبليغاتي دولت عدالتخواه ...

اين جمله بالا را خيلي بجا بكار برديد.
من هم گاهي كه ميبينم آدمهاي بي اعتقاد الان جانماز آب مي كشند و براي خوش آمدن دولت مهرورزي، مدام دم از آقا و امام زمان و .... ميزنند؛ به معناي واقعي كلمه مشمئز مي شوم. (69616)
 
غریبه
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۴:۳۳:۵۷
امسال سال منتهی به انتخابات است .
در این وانفسای قدرت طلبی شما هم چه توقعاتی دارید.
انتقاد خیرخواهانه!
مثل اینکه تو این مملکت زندگی نکرده اید (69622)
 
رضایی
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۴:۳۸:۰۳
آقایان محترم بنده نه مدیر یت کرده ام و نه ریاست ! بلکه همیشه بعنوان یک تولید کننده کوچک در این کشور خیلی سعی نموده ام که به حق مردم تجاوز نکنم و شرافتمندانه کالای تولیدی خود را با قیمت مناسب و با سود معقول بدست مصرف کننده خود برسانم ، ولی متاسفانه از زمانیکه آقای احمدی نژاد در پست رئیس جمهوری قرار گرفته اند فقط این را میدانم که در رابطه با کالای تولیدی که بنده عهده دار آن هستم حداقل 130% هزینه تولیدش بالا رفته و دست بنده هم بسته است ولی بجای ترمیم اقتصاد خراب این کشور هر روز داستانهایی از ایشان میشنویم که بیشتر بدرد تهیه فیلمها و سریالهای جمیز باندی میخورد تا اداره کردن یک مملکت ! مثل همین آخرینش که گویا غربیها میخواسته اند با اشعه ایکس به وجود ذیقیمت ایشان خدشه ای وارد کنند ! (69624)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۴:۳۹:۲۱
مگر دولت منتقد خیرخواه دولت های قبلی بوده است؟
این دولت هر روز از دولت های قبل انتقاد می کرده است و دوستان کاسه لیسش کمتر از فحش به دولتهای قبلی نمی داده اند. حالا جواب می گیرند این همه نه من غریبم در اوردن ندارد. (69627)
 
سرباز نظام
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۴:۴۱:۲۲
من نمي دانم كه اين همه بد گوئي ها چه سودي به ما ملت
بيجاره دارد دولت هفتم ياهشتم مگر دولت ايران نبودند ويا اينكه
دولت نهم براي ايران وايراني نيست در عرض هشت سال دفاع
مقدس و دو دهه حكومت با اقتدار و حالا سه سال زندگي پر
مخاطره و استرس با سه قعطنامه (69629)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۴:۴۲:۲۱
فکر می کنم انصافا دولت نهم سر عقل آمده باشد.

آزاد کردن بنزین ، همکاری با کارشناسان مجلس و....

اینطور نیست ؟ (69630)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۴:۴۲:۲۳
نسبت خيرخواهانه يا براندازانه را در مورد اين رييس جمهور به کار بده‌ايد که نادرست است. اين نسبت خيرخواهانه بودن يا براندازانه بودن را بايد در مقابل يادگار ارزشمند امام عزيز ره و شهداي گرانقدرمان بسنجيد، نه خط و جناح سياسي خودتان. چه بسا برخي اقدامات همين دولت اصولگرا به‌صورتي ناخودآگاه براندازي نظام را در پي داشته باشد و در مقابل آن انتقادهاي تند مخالفين از ريزش مردم نسبت به انقلاب و نظام جلوگيري هم بکند. متاسفانه در دايره بسته‌اي به نام جناح سياسي متبوع خود اين تفکرات را نوشته و منتشر کرده‌ايد نه در محدوده بزرگي به نام نظام جمهوري اسلامي که اين تفکر بسته نيز خطرناک و مضر براي انقلاب است.
واقعيت‌هاي پيرامون را هم ببينيد. خواسته‌هاي شفاف مردم مثل رفاه نسبي، عدالت اسلامي، ارتقاء فرهنگي و ... آيا روند نزديک‌شدن به آرمان‌هاي نظام را طي مي‌کنند يا برخي اقدامات ناخودآگاه و بدون مطالعه دارد اين فاصله را بيشتر مي‌کند و برعکس خواسته‌هاي مردم است؟ (69631)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۴:۴۴:۳۶
از وقتي آقاي (م) آمده وزارت (ص) ارائه آمار و تبليغات رفته بالا! بهتر است اين وزارتخانه به وزارت آمار و تبليغات تغيير نام دهد. اينها را گفتم كه بگويم روزنامه دنياي اقتصاد مقصر نيست كه ويژه نامه 64 صفحه اي در مدح (م) مي زنه، بهش پول دادند اونم كار خودشو مي كنه. لطفا بپرسيد وزارت(ص) اين هزينه ها رو از كجاش مي ياره؟ بعد هم كه ماشالله همش داره پيشرفت مي كنه (مثلاً) (69633)
 
عبدالله
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۴:۵۳:۵۴
سلام؛
مطمئنا شما منتقد منصف و خيرخواه دولت هستيد و كارگزاران كه بنده نفهميدم چگونه روزنامه دنياي اقتصاد را به آنها چسبانديد منتقدان برانداز دولتند و صد البته شما اصلا به فكر پست هاي نان و آب دار نيستيد، سهل است كه به شدت به فكر خدمت كردن به مردم هستيد.اما در مورد تشبيه سياستهاي دولت به سياست هاي رييس جمهور (براي شما عزيز) زيمبابوه بايد گفت در هر تشبيهي سه عامل وجود دارد؛1-مشبه 2-مشبه به 3- وجه شبه. فكر مي كنم موضوع تورم لجام گسيخته كه نام كشور ما را در كنار نام كشوري مانند زيمبابوه در رتبه تورم قرار داده كفايت مي كند كه سياست ها را با هم مقايسه و گاهي هم تشبيه كنيم. مطمئنا فضاي سياسي نمي تواند منظور نظر نويسنده مطلب روزنامه دنياي اقتصاد بوده باشد كه موجب برآشفتگي شما و ابراز محبتتان به دولت البته با قرار دادن خود در زمره منتقدان خيرخواه شده است. (69638)
 
امیر
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۱۸:۴۳:۲۶
جدول مقایسه تورم در همین سایت الف خیرخواه منتشر شد که صدای اعتراض سایت های حامی دولت از جمله رجانیوز را در آورد. (69867)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۵:۰۶:۵۷
دست اندركاران دولت نهم به اشتباه فكر مي كردند با انحلال سازمان مديريت وبرنامه ريزي به اهداف مطلوب اقتصادي نايل خواهند شد.گذشت زمان نشان داد ديدگاه ها وعملكرد جمعي كارشناسان آن سازمان درسال هاي گذشته درست بودوانحلال آن سازمان كار عبثي بود. (69642)
 
مردغارنشین
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۵:۴۳:۴۷
دوست عزیز در حال حاضر در کشور مدیریتی وجود ندارد که برنامه ریزی احتیاج داشته باشد .
فعلا امور همینطوری داره پیش میره اگر هم موردی اشتباه باشه خوب فردا اصلاحش میکنند اگر اونهم مشکل داشت باز فردایی هست که اصلاحی انجام شود.
کارها فعلا از طریق صحیح و خطا داره پیش میره و تاوانش رو هم من و شما و ما داریم می دیم . (69651)
 
amin
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۵:۱۱:۲۹
be nazare man taarifetun eshkal dare! chetor mishe ke tu zhapon ba nezame sarmaye dari be ghole shoma, nesbate beyne dahake avvale daramadi ba dahake akhar 5 bashe amma tu iran bish az 15. akhe in che jur edalat khahiiye be name eslam. chera khodemuno gul mizanim (69645)
 
مردغارنشین
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۵:۲۴:۵۳
سیاستهایی که اعلام شد به نظر صحیح میاد ( البته بجز نقد پرداخت کرد یارانه ها ) ولی این سیاست حداقل طی ده سال باید کم کم اعمال شود نه اینکه به قول خودشون 2 یا 3 سال .
بنزین آزاد خوبه ولی وقتی که درآمد با هزینه همخوانی داشته باشد .
دولت اشتباهاتی دارد که باعث شده از همه طرف به مردم فشار بیاد .
1- اشتباه دولت در مسئله سیاست خارجی هستش که همین سیاست اشتباه باعث اعمال تحریمهای بیشتر شده و تحریم یعنی نبود کالا و خدمات مورد نیاز کشور و این خود باعث ورشکستگی تولید کنندگان و بیکاری روز افزون می شود .
2- ایجاد نگرانی و تشویش داخلی بین مردم مثل طرحهای اجتماعی ( واقعا بدون فایده ) خود آقای احمدی نژاد در گفتگوی خبری در شبکه 2 در هنگام تبلیغات انتخاباتی گفتند مشکل مردم موی دختران و پوشش پسران نیست ( فیلمش موجود است )
این مسئله باعث شده مردم هم فشار زیاد اقتصادی بر دوششان باشد و از طرفی هم فشارهای زیاد اجتماعی ( آزادی مردم به معنی عریان شدن نیست و نبوده و هیچ وقت هم در ایران نخواهد بود )
3- پرداخت مستقیم یارانه یعنی گران شدن هزینه ها به همان مقدار ، زیرا از چندین سال پیش حقوق معلم و کارمند و کارگر به هر مقدار اضافه شده است هزینه ها یک و نیم برابر اضافه گشته است .
بجای پرداخت یارانه بهتر است دولت وضعیت بیمه و تامین اجتماعی مردم را بهتر و بهتر از این بکند ( حقوق بیکاری ، هزینه های درمان )
به یاد داشته باشید پرداخت یارانه یعنی صرف هزینه هایی که بدون بازگشت است ولی اگر همین مبالغ صرف هزینه ساخت کارخانجات و پالایشگاه شود هم بیکاری از بین می رود و هم اینکه به اقتصاد کمک می شود .
دولت باید بداند ایران و مردم ایران به هیچ وجه توان جنگیدن در چند جبهه مثل تحریم بین المللی ، سازندگی ، فشارهای اجتماعی و فشارهای اقتصادی را ندارند.آهسته ولی پیوسته رفتن بهتره تا اینکه اینقدر سرعت بگیرن که سرشون به سنگ بخورد
4- دولت بهتر هست بجای برچسب زدن به هر انتقادی سعی کند انتقاد را گوش کند چون چه خیرخواه و چه برانداز مواردی را مطرح میکنند که ضعف دولت هست پس بهتر هستش که گوش کند ، بپذیرد و اصلاح کند.

از این به بعد هم بهتره بجای واژه نامانوس و دلخراش انتقاد از واژه تعریفانه ( تعریف وارونه ) استفاده کنیم که شاید قبولش راحت تر باشه برای دولت (69646)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۹:۳۹:۱۰
شما بحث یارانه را مطرح میکنید . اولا با افزایش مثلا سرانه دویست هزار تومان و جهش وحشتناک قیمتها ایا سطح رفاه بیشتر میشود ؟ ثانیا چه تضمینی هست که جتی پرداخت ان ادامه پیدا کند ؟ اگر دولت بعدی بیاید و بگوید دیگر پرداخت نمی کنیم از که باید شکایت کرد ؟اصلا چگونه میشود شکایت کرد ؟
این قراردادی کاملا یگطرفه میان برنامه ریزان و ملت است و هیج پشتوانه حقوقی هم ندارد ؟ میگویید نه ؟ پس ببینید و یاد گفته من باشید ؟ ترا بخدا این کامنت را پخش کنید . بنظر من
پرداخت یارانه از ان خبط هایی است که عاملان ان بایستی در مقابل خداوند جواب پس دهند . دولت نبایستی بدلیل ناتوانیهای خود ساده ترین ( در حقیقت بدترین ) راه را برگزیند . (69688)
 
بی نام
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۵:۵۶:۱۶
در مکتب اقتصادی انتظارات عقلایی واژه ایی به نام «سیاست سایسته اعتبار» وجود دارد به این معنی که تگر دولتها مدام در انجام سیاستهای اعلامی خود دچار خطا و بی برنامه گی شوند مردم دیگر اعتمادی به سایر سیاستهای دولت نخواهند داشت به بیان ساده تر حکایت چوپان دروغگو پیش خواهد آمد وقتی دولت نهم مدام از این شاخ به اون شاخ می پرد انتظار اعتماد مردم کمی پر توقعی خواهد بود (69654)
 
جواد زاده اصفهانی
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۶:۰۰:۳۹
با سلام،
وقتی عملکر فعلی آقای احمدی نژاد را بررسی میکنیم، یک نکته حداقل در ظاهر امر، بسیار آشکار است. ایشان بنظر و بظاهر آدم متدین و دلسوزی میآید که هدفش کمک به مردم محروم و سرافراز کردن کشور است. اما این قضیه را از سه دیدگاه میتوان بررسی کرد، یکی گذشته آقای دکتر است که چه در کسوت استانداری اردبیل چه در کسوت شهرداری تهران، آدم موفقی نبود. .. یعنی کسی که در مدیریتهای بسیار کوچکتر موفق عمل نکرده، رسیدن به این مدیریت ارشد برایش خیلی زود است. دوم اینکه درست است که ساده زندگی میکند و مردم را دوست دارد و در میان مردم است و ... اما یادمان باشد که در آموزه های دینی داریم کسانی که بخاطر دنیا از دنیا میگذرند و من گاهی در برخوردها و کلمات و رفتار ایشان این قضیه را بعینه میبینم. سومین مطلب و شاید مهمترین مطلب را در دو مثال خلاصه میکنم یکی دشمن دانا به ز دوست نادان و دیگری دوستی خاله خرسه.که بازهم در موارد کشورداری ایشان این دو مثال در اکثر مواقع این دو مثال مصادیق عینی زیادی دارند.

با احترام. به امید روزی که حداقل شرط رسیدن به ریاست جمهوری، خوب وزیر بودن و اداره کردن یک وزارتخانه مهم باشد (69653)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۶:۴۵:۲۴
در مملكت ما فعلا هر وزارت خانه و سازماني ساز خودش را مي زند اما ساز گزاراني ها يواش يواش صدايش در حال در آمدن است .بانك ها با كشف فرمول هاي جديد به مردم خدمت رساني بهتر مي دهند شكي نيست كه بانكداران ما اصولا با ايده هاي كارگزاراني عمل مي كنند . نفت ما هم كه دست مافيا است و مافيا هم ناپيدا است . دولت حريف دانشگاه آزاد هم نمي شه چون خودتان بهتر دليل آن را مي دانيد، خودرو سازان هم بر خر مراد سوار بوده و دنده 5 مي تازند شاكله وزارت صنايع هم گزاراني هستند .
بيچاره رئيس جمهور ما كيش و مات شده است . (69667)
 
فقیر
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۶:۴۷:۳۸
این همه آسمون و ریسمون بافتن و واژه منتقد خیرخواه و برانداز ابداع کردن لازم نیست.

نیت چه خوب چه بد وقتی دائم و بی وقفه کارهای نادرست با عواقب وخیم برای منافع ملی از آن سرمی زند چاره چیست؟
برخورد منتقدان در ایران بسیار نرم است در کشورهای دیگر حتی ممکن بود کار را به استیضاح یا تقاضای برکناری می کشید. (69670)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۷:۳۱:۵۰
والا ما نگران این هستیم الان که آروزی کشوری مثل مالزی را در سر داریم
روزی ارزوی این را داشته باشیم که حداقل مانند زیمباوه باشیم (69676)
 
علي
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۷:۴۲:۰۳
اينهم از كلمات جديد ساز اين دولت است كه شما هم استفاده كرديد . برانداز دولت يعني چي . ما قبلا برانداز نظام داشتيم كه شديدا با آن برخورد مي شد و بايد مي شد ولي برانداز دولت ساخته همين دولت است . يعني كسي نبايد انتقاد كند . انتقاد برابر با براندازي است . ! واقعا چرا اين كلمات را استفاده مي كنيد تا همه ساكت شوند و ديگر منتقدي نباشد ؟ هركاري دولت خواست بكند ؟ (69679)
 
سعید
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۸:۱۰:۰۹
حملات شما به کارگزارن به عنوان یک حزب قانونی و نیز روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه ای کارشناسی بسیار سخیف و دور از اخلاق بود. من نمی فهمم معیار برانداز را چگونه به شهروندان منتقد صفت می دهید. آیا سیاستهای دولت فعلی که پس از سه ماه هنوز تکلیف سود بانکی را روشن نکرده و خیالبافی را جایگزین روشهای کارشناسی اقتصادی کرده تفاوتی با موگابه دارد. فقط لطف نهادهای ناظر چون مقام معظم رهبری است که دولت را از اشتباهات هولناک موگابه ای دور نگه داشته است. (69680)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۸:۵۲:۰۶
طيب ا... انفاسكم.
چه عجب يه تحليل خوب در الف خوانديم. (69684)
 
hossein
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۹:۰۶:۰۱
I do not care what uncle Sam think or thinking about Dr, Ahmadinejad I like this man , because he is honest
he never get in war or never send army and troops in others country like Bush,
he like to help the poor and homeless,
he speack clear and he is a brave man,
He against the capitalism and and why they call him dictators,
Are Dr Ahmadinejad is dictators or Bush start war and over $500 billion dollars lost with so many life.
what kind crime Ahamadinejad have or did?
In west every things became legal. drugs, or crime or gambling, or supporting gay......we just a loser here . no life . not safe place for living or have kids, or a good life the world controlled by the rich people and why Dr, ahmadinejad became bad.....because he fight with Mafia.... (69686)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۱۹:۴۹:۵۰
You are right about West ,but do not try to make a conclusion from the situation over there.It is a wrong deduction .
We have our own problems .If they are unfair ,it doen\'t mean that we are fair. I do not have any objection about the personal character of Mr.Ahmadinejad,or I would\'t say that all the faults are on his side .I am just saying that your logic ,or better saying, sensitive approch to this issue is not correct. (69691)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۰۷:۳۷:۱۰
As an engineer, Dr Ahmadinejad has a logical mind and everything he says make sense. He is a brave man and he dose not talk from both side of his mouth. We are very lucky to have him as our president. May god bless him every second of each day. (69734)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۰۹:۱۸:۵۷
Not all the things he says make sence.

I am quite familiar with engineering sciences and know that logical minds exists in other sciences too .On the other hand the country can not improve by a mere engineering mind .A well understanding of Economy is essential too. In this country we have some fundamental problems .As I already said, not all the problems are related to president Ahmadinejad, but he has his own faults. Your idea is rather sensitive than logical. Many wick points exist in West .At the same time; we repeat some of them too. I confirm that we have some strong points too, but mistakes should not happen when these two civilizations are compared. No sacrifice should be made in this comparison. As I already said your idea is rather sensitive than logical. Be the supporter of your president, be the supporter of your country, try to introduce our innocence to the people over there .I agree with you and will be happy with such thinking and attitude. But please try to gain a realistic view about the incidences happening in here. (69752)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۲۰:۲۰:۱۸
آيا به نظر شما دولت نهم موفق بوده و ما همان وضعيت زيمباوه را نداريم؟ تا کي مي خواهيم سرمان را زير برف کنيم و همه چيز را بي رحمانه تکذيب نماييم چيزي که روز و شب مي بينيم واجد تکذيب است؟ افزايش 300 تا 400 درصدي بهاي مسکن به نسبت 3 سال پيش قابل تکذيب است؟ تبديل شدن قيمت 1 کيلو برنج طارم از کيلويي 800 تومان در خرداد 84 به 4000 تومان ( در فروشگاههاي زنجير ه اي و اتکا ) قابل تکذيب است؟ آيا تزريق جو ترس و و حشت از حذف يارانه ها قابل تکذيب است ؟ گراني فراگير عدس لپه نخود ماکاراني و ..... قابل تکذيب است؟ عدم افزايش حقو ق کارمندان و لغو اختصاص کمک غير نقدي به ايشان قابل تکذيب است؟ به کجا مي رويم تا کي بايد از اين نوع مديريت فله اي دفاع کنيم آيا حدي برايش قائليد ؟ (69694)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۱ ۲۱:۰۳:۵۵
مطمئن باشید اگر پول نفت نبود الان اینجا هم زیمبابوه بود (69697)
 
دنیای اقتصاد
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۰۰:۴۱:۵۶
خوب است پاسخ دنیای اقتصاد را هم منتشر کنید :

سايت آقاي احمد توكلي ديروز در يادداشتي «بدون نام» كه به مفهوم پذيرش كامل مسووليت آن از سوي خود آقاي توكلي است، با تدارك مقدمه‌اي تحريك‌آميز، مصداق اصلي منتقد خيرخواه را «سايت الف» دانسته و با حمله شديد به بقيه منتقدان از جمله دنياي اقتصاد اعلام كرده است كه فقط منتقدان خيرخواهي چون الف به رويكردهاي عدالتخواهانه و ضدفساددولت اعتقاد دارند ولي بقيه به اين رويكردها بي‌اعتقادند!

البته تضاد فكري روزنامه دنياي اقتصاد با نگاه اقتصادي آقاي توكلي بر هيچ‌كس پوشيده نيست و نقدهاي عالمانه و مستمر دنياي اقتصاد به طرح‌هاي اقتصادي ارائه شده از سوي اين خط فكري از زمان طرح تثبيت قيمت‌ها ريشه اصلي مقابله‌هايي است كه جريان اقتصادي آقاي توكلي با روزنامه دنياي اقتصاد در پيش گرفته است. اين مقابله از زماني كه «دنياي اقتصاد» طرح‌هاي اولين وزير صنايع دولت نهم را كه ظاهرا توسط آقاي توكلي معرفي شد، به بوته نقد علمي گذاشت شدت بيشتر و صورت نابرابري به خود گرفت.
در آخرين روزهاي وزارت آقاي طهماسبي كه روزنامه دنياي اقتصاد سقوط رشد صنعتي را از نرخ دورقمي به نرخ يك رقمي نتيجه سياست‌هاي نادرست و غيركارشناسانه‌اي همانند اولويت‌دادن به توليد گوشي موبايل با 15برابر كردن تعرفه واردات و غيره دانست، مقابله اين گروه در هيات يك دستگاه دولتي عظيم با «دنياي اقتصاد» به اوج خود رسيد كه چنانچه روزگاري غبار خط‌كشي‌هاي سياسي و سياست‌زدگي بخوابد، جزئيات آن به افكار عمومي اعلام خواهد شد؛ ضمن اينكه داور نهايي را حضرت حق‌تعالي مي‌دانيم كه در آن روزي كه اتصال به هيچ رانتي مفيد فايده نخواهد بود، بين ما قضاوت خواهد كرد.
شيوه سايت الف براي مقابله با «دنياي اقتصاد» شيوه بسيار كهنه و منسوخي است. در اين شيوه تلاش مي‌شود تا جهت انتقاداتي را كه متوجه خط فكري آقاي توكلي است به سمت دولت نهم منحرف كنند تا هم دولت نهم تضعيف شود و هم منتقدان خط فكري آقاي توكلي كه ناگفته پيداست اين هر دو مطلوب چه كساني است!
اگر دنياي اقتصاد بخواهد به شيوه سايت الف استدلال كند كه اتفاقا برخلاف سايت الف قرائن و شواهد بيشتري در اختيار دارد، مي‌تواند همزماني روز انتشار مقاله الف را با تيتر همان روز دنياي اقتصاد كه از صعود مجدد رشد صنعتي به نرخ دورقمي حكايت دارد، علت اصلي انتشار اين مقاله بداند و اتفاقا در جايي از مقاله الف كه به بحث وزارت صنايع اشاره مي‌شود، دم خروس پيداست؛ اما دنياي اقتصاد بهتر آن مي‌داند كه قضاوت را بر عهده خوانندگان مطلب الف بگذارد.
سايت «الف» دنياي اقتصاد را هوادار دو آتشه ليبرال سرمايه داري و سخنگوي كارگزاران سازندگي دانسته است (كه از نظر حقوقي قابل پيگيري است) و از دولت نهم انتقاد كرده است كه چرا منتقدان خيرخواه و برانداز را با يك چوب مي‌راند كه تلويحا اين توصيه را در بردارد كه الف چون منتقد خيرخواه است، مورد لطف قرار گيرد و آن يكي چون برانداز است از ريشه كنده شود.
اما عزت از آن خدا و مومنان واقعي به اوست و هم اوست كه عزت را به هر كه خواهد مي‌دهد و از هر كه بخواهد مي‌ستاند.
در عين حال، براي كساني كه يادداشت دنياي اقتصاد را كه بهانه حمله شديد سايت آقاي توكلي به دنياي اقتصاد قرار گرفته است، نخوانده‌اند (هر چند كه مي‌دانيم علت چيز ديگري است) يادآوري اين نكته را ضروري مي‌دانيم كه مقاله دنياي اقتصاد به پيامدهاي «تثبيت قيمت‌ها» در زيمبابوه پرداخته است و همه مي‌دانند كه مبدع تثبيت قيمت‌ها آقاي توكلي بوده است و نه دولت نهم و اتفاقا اين دولت ميراث‌دار پيامدهاي مخرب آن سياست چون سهميه‌بندي‌هاي مختلف، قطع گاز و خاموشي‌ها بوده است كه منشا اصلي آنها همان تثبيت قيمت‌ها است و دنياي اقتصاد بارها به اين مهم پرداخته است.
در پايان دعاي آن بزرگمرد تاريخ را مرور مي‌كنيم كه «خداوندا! براي ما دشمني قرار مده و اگر قرار دادي، قدرت ما را با او برابر كن تا پيروزي از آن حق باشد.» (69716)
 
از طرف روزنامه نگاران مظلوم
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۱۰:۰۵:۲۲
اگر پاسخ دنیای اقتصاد را می زنید؛ درددل روزنامه نگاران مظلوم را هم منتشر کنید که باید هرروز از این حوزه به آن حوزه بدوند برای 20 هزار تومان و از درامدهای میلیاردی مالکان روزنامه هیچ حقی هم نداشته باشند.

این را هم بنویسید که روزنامه نگار مظلوم و بی پناه اگر درخواست بیمه کند با چه برخورد زشتی روبرو می شود...

ضمنا یادمان نرفته که در انتخابات 84 روزنامه دنیای اقتصاد مداح تمام عیار آقای رفسنجانی شده بود و چطور ستاد اتخاباتی ایشان شده بود؟ سگ دویش را روزنامه نگاران و فنی های بیچاره زدند و مرحمتی های آقای مهدی ه. ر. را مسئولان محترم روزنامه نوش جان فرمودند.

جالبه که حالا هم برای دریافت آگهی و ویژه نامه های سفارشی مداح این دولت شده اند.
رفتار این جور روزنامه ها در عالم حرفه ای مطبوعاتی با عبارت زشتی توصیف می شود که نمی خواهم آنرا ذکر کنم . (69765)
 
علی
۱۳۸۷-۰۴-۱۴ ۰۰:۳۴:۵۶
اولا این د.لت یا هر دولتی با روزنامه هایی که به دنبال کسب و کار هستند را نمی بندد ثانیا دولت الت دست سایت الف یا سایت دیگری نیست ثالثا بنده گمان نمیکنم این اگهی نامه واجد صفاتی مانند نقد های علمی و ... باشد که شما از ان نام برده اید. (70039)
 
آشنا
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۰۱:۲۸:۱۷
آیا فراموش کرده ایم که موگابه، گردن کلفتان سفید پوستی که سالیان دراز خون مردم زیمباوه را میمکیدند و بنام بزرگ زمینداران، استعمار سیاه انگلیس را همچنان زنده نگه داشته بودند را با خواری وخفت از میهنش بیرون انداخت و زمین های غصبی آنان را دو باره بین صاحبان واقعی اش تقسیم کرد؟
این عمل انقلابی بزرگمرد افریقا \"ربرت موگابه\" باعث شد که استعمار گران، زیمبابوه را سالها به محاصره و تحریم درآورند و سعی کنند اقتصاد این کشور ضعیف ولی مبارز افریقایی را به ورشکستگی بکشانند.
همدمی مطبوعات ما با بوق های تبلیغاتی آمریکا و انگلیس در این مورد( و بسیاری موارد مشابه) واقعا\" سئوال برانگیز است. همین عکسی را که از این رهبر نهضت رهائی بخش مردم افریقا در بالای این مقاله چاپ شده ملاحظه کنید و اقعا\" شرم آور است! آخر شما آب به آسیاب چه کسانی میریزید؟ اگر مشگلی با مدیران خودی داریم چرا احساسات ملیونها افریقائی مظلوم را ندیده میگیریم ؟ چرا مطبوعات ما در دام تبلیغات امپریالیسم جهانخوار می افتند و دوست و دشمن را تشخیص نمیدهند؟ آیا نادانی و جهل است و یا خدای ناکرده خباثت و خیانتی در کار است؟ چشمهایمان را باز کنیم و منصف باشیم زیمبابوه بدون درآمد کلان نفتی سالهاست که با محرومیت میسازد و استقلال خود را حفظ کرده است. باشد که مردم ناز پروده و یارانه زده ما ذره ای از خود گذشتگی مردم زیمباوه را بیاموزند! زنده باد موگابه، برقرار باد زیمبابوه و سرافراز مردم محروم و مبارز آفریقا، آسیا و .... (69718)
 
سعیید
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۱۷:۳۲:۵۱
ظاهرا مشکل موگابه اینست که نوکری امریکایی ها را نمیکند که البته این کارش خیلی بد است بد بد! (69858)
 
hossein
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۰۱:۳۸:۴۹
این قدر نق نزنید بابا کا نادا ادعا می کند بهترین سیستم و دکتر و درمان را دارد من دندان درد دارم هزینه درمان ان گران است دولت فقط از ما مالیات می گیرد و وعه تحویل ما می دهد دختران تن فروشی می کنند تا خرج زندگی شان را بدهند اینجا بهترین کشور دنیا شده و او ضا ع این قدر خراب است شما چه می گوئید ..شما مشکل روحی و روانی دارید تهران شهر بزرگ و گرانی است مثل نیو یورک و تو کیو و ونکور و.. (69719)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۰۸:۳۶:۰۳
بهتر است یک سری به تهران بزنی تا این دروغ هایت در مورد کانادا را در تهران ببینی (69743)
 
ایرانی
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۰۸:۴۵:۰۳
حسین, متوسط درآمد یک کارمند ساده کانادایی چنده؟ اینجا در استرالیا حدودا 12 برابر ایران (فکر کنم کانادا بیشتر هم باشه) یعنی سالی50 میلیون تومان. حالا قیمت تویوتا کرولا در ایران 2 برابر استرالیاست! قیمت آپارتمان با تهران یکیه, تازه خیلی راحت وام مسکن 350میلیون تومانی با بهره 8.5% میتونی بگیری! اگر خدمات درمانی در کانادا یا استرالیا بالاست, عوضش بیمه درمانی دولتی مجانیه و درآمدها بالاست . یه چیزی بگو که بگنجه, پس شما چرا تشریف نمیاری ایران؟! (69745)
 
ش
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۱۱:۰۱:۵۴
تو که فارسی بلد بودی و فونت فارسی هم داشتی، خوب از اول فارسی می نوشتی ! (69774)
 
دانشجو
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۰۵:۲۱:۴۱
فرق کارگزاران سازندگی با جنابعالی این است :
1-کارگزاران سابقه مدیرتی موفق داشته و درحالی که شما فقط سابقه انتقاد دارید.
2- روشهای اجرا شده و پیشنهادی کارگزاران ثابت و شفاف بوده ولی انتقاد های شما بدون پایه مشخص : ناشفاف و متناقض می باشد.
نقد دکان کم ریسک وناشفافی است.میتوان برای مدت بیشتری بر سر قدرت جزئی باقی ماند. فقط مراقب باشید که اثرگذاری نداشته باشید که در این صورت در آخرت اوضاعتان افتضاح خواهد بود. (69728)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۰۹:۵۳:۰۴
صفات دیگر کارگزاران را هم بفرمایید:
دولتی کردن اقتصاد تحت شعار خصوصی سازی
تصرف واحدهای مرغوب برای خود و اقوام ... تحت شعار خصوصی سازی
افتخار رساندن تورم به 49/5 درصد در سال 74
ایجاد خفقان در دانشگاهها در سالهای 68 تا72

شاید نسل جدید یادشان نیاید که این سوپر لیبرالها چه کارنامه ایدارند ولی آثار عملکرد کارگزاران از حافظه تاریخی نخبگان پاک نخواهد شد (69761)
 
احمد
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۰۷:۰۳:۳۵
چنانچه این دولت بتواند سوبسید ها را بر دارد بزرکترین قدم در راه شروع بهبود اقتصادی برداشته شده است ، وچنانچه بگونه ای عمل گردد که قشر کم درآمد کمتر آسیب ببینند بسیار ثواب است. (69732)
 
پیام
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۰۷:۳۴:۴۶
.احتمال میدم فشار هیات نظارت بر مطبوعات دامن شما رو گرفته ! .
خوشم میاد اعتراف میکنید که این دولت هرچقدر هم از وزیر و معاون کل و رئیس کل گرفته ت دربون وزارتخونه ها رو عوض کرد ، میبینه هنوز هم در بدنه میبینه که گروه برانداز دولت به زعم شما (چه تعبیر جلفی) همه جا هستند هنوز!اینا که بهشون انگ کارگزاران میزنید برانداز نیستند. عامه مردم اند!
رئیس جمهور 3 سال وقت لازم داشت تا بیاد در چند هفته پیش همون حرف هایی رو بزنه که اقتصاد دانان غربی میزنن (نه چپی هایی مثله شما) یک کلمه غیر منطقی اونشب توی حرف هاش ندیدم! گفتم با خودم که این شخص باید 3 سال هرکاری رو میخواست امتحان میکرد تا می آمد الان به راه راست؟! اگر این کارها رو از همون سال اولش انجام میداد من الان دوستش نداشتم؟!
میگن هرکس علمش و مقامش بالاتر باشه..اشتباهاشم بزرگتر و مهیبتره... اگر رئیس جمهور 3 سال وقت نیاز داشت تا کمی به راه راست اقتصادی هدایت بشه....امثال شما و سبحانی به 100 سال سویچ دربست مملکت احتیاج دارید تا همه تئوری هاتون رو اجرا کنید و ورثه تون اعلام کنن که اقتصاد آزاد جهانی ..... همچینم بد نیست.
متاسفم ! (69708)
 
سعید
۱۳۸۷-۰۴-۱۳ ۰۰:۴۹:۵۷
من هم با اتلاق بر انداز برای جریانات اخیر مخالفم جریاناتی مانند روزنامه های زرد که کارشان فحش دادن به دولت هست کاسب هستند و هدفشان باج گیری است . اصولا اهل کسب مانند کارگزاران اهل بر اندازی و اینجور مقوله ها نیستند رییس جمهور هر کس که باشد باید سهم اینها را هم بدهد . خاتمی هم داد این یکی هم باید سهم کسبه را میداد تا اندیشمند میشد (69902)
 
عباس
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۰۷:۳۸:۲۹
\". . . . تا آنها به پست‌هاي نان و آب‌دار سابق خود بازگردند... \"
مقاله نويس پست هاي دولتي را نان و آبدار دانسته و معتقد است كارگزاران در انتظار آنند . پس جريان فعلي هم برا ين پست هاي .... مسلطند .... نويسنده هم انتظار نداشته باشد رقبا دولت را نوازش كنند دير يا زود اين پست ها آبدار يا غير آبدار به بعدي ها مي رسد . . . . واز اين سرنوشت حرجي نيست (69735)
 
mohammad
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۰۷:۵۰:۰۹
i always see the comend of mr. hossin from canada i think he is the agent of ahmadinejad there and he is financialy supported by him . also you always complaine canada or any country aside from iran is not conviance so why are you stay there better to come back here help your favorte goverment ither you know how is the situaion here or not please don,t comend any more i think you are out of mind (69736)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۰۸:۳۲:۵۸
You don’t make any sense! Your English is worse than Hossin’s, so why don’t you try Farsi instead of English? What are you trying to prove? (69742)
 
ش
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۱۱:۰۵:۰۵
اینم که خودتی حسین جان ! فقط اسمتو کردی ناشناس ! (69776)
 
امير110
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۰۸:۳۹:۴۹
مگر اين دولت كار مثبتي هم تا بحال انجام داده؟ ما كه نديديم. (69744)
 
منصورعلمي
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۰۹:۵۱:۲۳
بنام خدا سلام
قل هل ننبئكم بالاخسرين اعمالا الذين ضل سعيهم في الحيوه الدنيا و هم يحسبون انهم يحسنون صنعا
دشمن دانا بلندت ميكند بر زمينت ميزند نادان دوست
من از كساني بوده ام كه به اقاي احمدي نژاد راي داده و از او در دوره انتخابات دفاع و با ذكر دلائل قوي و مستند و تجربي، قوت و توانمندي دولتهاي قبلي را در مقايسه با بي تجربه گي و كارنابلدي ايشان در تبليغات انتخاباتي به چالش كشيده و موفق هم بوده ام .اما عملكرد ايشان را بجز درمورد اقتدار در برخورد با قدرتهاي جهاني (آنهم با نقد ) چيزي جز ظاهر فريبي برچسب و اتهام به ديگران تكرار و لجاجت در اشتباه فداكردن ديگران در پاي اشتباهات و ندانم كاريهاي خود و ... نميدانم . به دلائل و شواهدزياد ازجمله :
1 - ايشان هيچ طرح اقتصادي مشخص و فراگيري ندارد . . تلويزيوني ايشان بعنوان طرح اصلاحات اقتصادي چيزي جز درد دل دونفر در يك پارك و گله و شكايت از مشكلات اقتصادي نبود .
2- هر روز يك طرح غلط براي جبران اشتباهات گذشته و باز ايجاد اشكالات بيشتر و بازهم تكرار اشتباه با طرح غلط ديگر براي اشتباه گذشته و دور و تسلسل اشتباه طرح غلط نتيجه بدتر اشتباه بعدي و ... مانند يك دروغ كه براي پوشش آن بايد صدها دروغ بعدي را بگوئي درصورتيكه آدم منصف و عاقل هم به حرف عقلا گوش ميكند و اگر اشتباه كرد بجاي تكرار اشتباه به شاتباه اقرار و سعي در جبران آن ميكند . از نمونه هاي تكرار اشتباه :
- نرخ سود بانكي - واردات بي رويه براي جبران تورم -تضييقات براي سرمايه گذاران و بازار سرمايه و بورس -شعار مافيا و ... -متهم كردن ديگران بعنوان عامل تورم مانند : مافيا شبكه هاي فساد و ... حتي مجلس و وزراي منتخب خود -
گرچه شك ندارم ايشان خيلي زحمت ميكشد فاسد هم نيست و دلش ميخواهد كاري كند .... اما چه سود مصداق خسرالدنيا و الاخره هم در دنيا عذاب ميكشد و عاقبتش با اين روحيه جاه طلبي و خود خواهي معلوم نيست به كجا ميكشد .
3 - راي مردم بايشان بدليل نشان دادن سياست فعال و مقتدرانه و عزتمند در مقابل قدرتهاي جهاني و علامت غيرت و عزت ملت بود و گرچه خوب شروع كرد ولي متاسفانه با دشمن تراشي و تحريك دشمن و حرفهاي نسنجيده و تكرار آن و... اين نقطه قوت را هم دارد به ضعف تبديل ميكند . غالبا در موضعگيري از رهبر هم جلو ميافتد و از ايشان بخاطر حمايت از سياستهايش تشكر ميكند . مگر نميشود هم اقتدار داشت هم معقول و منطقي و عزتمندانه برخورد و صحبت كرد مانند شهيد بهشتي يا رهبر انقلاب
4 - هرطرح اقتصادي از شخص ايشان داده شده غلط ناكارامد شعاري تورم زا و ... بوده و مورد مخالفت اقتصاد دانان حتي وزراي ايشان . از جمله : نرخ سود بانكي واردات نرخ ارز قيمت گذاري كالاها مبارزه با گراني و ...
5 - طرحهاي اقتصادي جديد براي رفع مشكلات باعث مشكلات بيشتر ميشود و خطرناك مانند : صحبت نرخ ارز 700 توامني براي مبارزه با تورم به عنوان فريبنده حفظ ارزش پول ملي غافل از اينكه آمريكا 10سال است به چين فشار مياورد كه نرخ ارز چين را بيشتر كند و چيني هاي زرنگ مقاومت ميكنند براي اينكه ميدانند افزايش نرخ يوان يعني افزايش واردات به چين و كاهش صادرات آن و افزايش بيكاري در چين . معلوم نيست جوابگوئي انواع تبعات ناشي از بيكاري مانند : فساد فحشا ناامني اعتياد تنبلي... نابودي اقتصاد كشود ... و تهديد امنيت ملي كه مصداق يهلك الحرث و النسل است به گردن كيست؟ و روز قيامت بايد چه كسي پاسخگو باشد خسرالدنيا و الاخره. و براي برخورد با تورم تنها راه حل را افزايش واردات كاهش نرخ دلار و ... ميدانند و در اين سراشيبي همچنان مي تازند ! و شوي جديد هم توزبع نقدي يارانه كه از همين الان بدن انسان كمي اقتصاد بلد را ميلرزاند همان طرح اقاي كروبي در مبارزات انتخاباتي . و همه اين طرحهاي كلان اصلاحات اقتصادي 3 سال ديگر 5 سال ديگر و ... جواب ميدهد و جاي طلبكاري از دولتهاي بدبخت بعدي كه بايد اين اقتصاد ويران را تحويل بگيرند و بدهكار اين دولت باشند كه همه زير بناهاي اقتصادي را درست كرده براي آنها !
بهمين مختصر اكتفا ميكنم ولي توجه ميدهم كه سران مملكت مانند آقاي لاريجاني و حداد عادل و .. و اصول گرايان كه تابحال حيثيت خود را خرج دولت كرده اند ديگر با اين طناب توي چاه نروند كه وزراي منتخب ايشان هم رفتند و افتادند . (69755)
 
hossein
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۱۰:۳۲:۳۹
من که نگفتم در ایران مشکل نیست من می گویم نق نزنیدو بروید کار کنید . زمین های سرخ پوست رو انگلیسی ها به زور گرفته اند و با قیمت گران به ما می فروشند . قسم میخورم با مبلغی کمتر از 20 دلار ای جا می شود ادم خرید دختر جوان تر...من فیلم سازی هم می کنم ..گذارش داشتم دادم به سلطنت طلب ها کا نال یک لسی ها ان ها هم سانسورش کردند ...اینجا معلوم نیست یک دختر مدرسه ای روزی چند بار ....دهن ادم رو باز نکنید اگر در ایران این کثافت کاری ها رو دولت رو راست نمی گوید من می گویم ..خدا را شکر کنید که احمدی نژاد ها هستند و الا زن و دختر شما اواره و هر شب تو بغل یک نامرد پول دار بود ..اقا بهتره ما رو راست حرف بزنیم تا درغگو پیدا بشه .. (69768)
 
ش
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۱۳:۰۱:۲۵
حسین جان، نمی دانم چند وقت از ایران دور بوده ای و چه چیزی باعث شده که چنین دیدگاهی را راجع به اوضاع " واقعی" ایران پیدا کنی. در ایران ...
جالب اینجاست که این افراد همه در دوره آقای احمدی نژاد جرات پیدا کرده اند که خود را رو کنند ...

اینجا دختران مدرسه ای ما، نسل نوجوانی که باید آینده ساز باشند، و حتی پسران ما، هیچ اعتقادی ندارند. فقط در کانادا شما بیماری را به وضوح می بینید، اما در ایران وجود این بیماری های مهلک انکار می شود. دلیل آن هم بی توجهی به واقعیات زمانه و افراط و تفریط در تعاریف، اعتقادات و ارزش ها بوده است. این بی توجهی از والدین، معلمان، رسانه ها، مسئولان و همه بزرگسالان ناشی شده است ...

سری به ایران بزنید. (69800)
 
علی
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۱۰:۵۷:۴۲
1- قطعاً نویسنده مقاله فوق یکی از کارگزاران اصلی و نزدیک دولت و یا از مشاوران ارشد جناب احمدی نژاد می باشند و شاید هم با یک فقره چک پول ناقابل چند ده میلیونی برای نوشتن این چنین فحشنامه ای ترغیب و فریفته اند و یا تهدید کرده اند!

2- سیاستمداری و دولت داری کار هرکسی نیست. به قول معروف کار هر کس نیست خرمن کوفتن! در سادگی و بی آلایشی و پاکی جناب احمدی نژاد بنده تردیدی ندارم. ولی به نظر شما تنها شاخصه و مشخصه ریاست جمهوری همین قضیه است؟

3- سیاستها و اقدامات سریع السیر و خلق الساعه دولت نهم از ساده انگاری و تک بعدی نگاه کردن شخص دوم مملکت به مسائل است. به نظر شما اعلام اینکه نرخ سود بانکی 10 درصد باشد کار سختی است که دولتهای قبلی در اعلام آن کوتاهی می کردند؟ حذف یکباره سوبسیدها و دستور دادن به بانکها برای پرداخت وامهای چند ده میلیاردی به مثلاً طرح های زود بازده نیاز به زبان فولادی داشت که دولتهای قبلی نکردند؟

4-از زمان کاندیداتوری آقای احمدی نژاد تا همین نطق تلویزیونی آخر وی، تنها چیزی که از او و دوستان و اطرافیانش شنیدیدم فحش دادن به دولتهای قبلی و کارگزاران پیشین نظام و آنها را متهم به نالایقی و کارنابلدی کردن بود. آیا به نظر شما دولت نهم در هیچیک از مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، زیست محیطی، و ... عملکرد بهتری از دولتهای قبلی داشته است؟

5- دولت نهم حل تمام مسائل و مشکلات را به زعم خودش در تزریق پول می دانست ( که البته در نطق آخرین رییس جمهور شاهد عقب گرد مشهود وی از سیاستهای تندروانه و غیر کارشناسی وی بودیم) و اکنون کمی در این سیاست با تدبیر و تعقل حرکت می کند. چه کسی باید آثار این سیاستهای غلط را که موجب فقیر تر شدن مردم فقیر می گردد اعلام کند؟

6-نظامات اجتماعی و انسانی تک بعدی نیستند و هر کس برای هر مشکلی می تواند نظر بدهد. هنر تصمیم گیرنده اینست که بهترین نظر را انتخاب و با مشورت با نخبگان آن را اجرایی نماید.

در یک ساختار سیاسی و اجتماعی، هر حرکتی و هر سیاستی، تبعات و آثار منفی برای عده ای در برخواهد داشت و یا عده ای را از رسیدن زود هنگام به مقاصد مادی بازخواهد داشت. عده ای نیز بر اساس ادراکات و سواد و معلومات خود از تعاملات درونی و بیرونی کارکردهای اقتصادی و اجتماعی سعی در نقد یا بررسی و تحلیل سیاستهای اجرایی می گیرند. انصاف نیست همه این افراد را با چوب " برانداز" از صحنه خارج کنیم، مگر اینکه سیاسی باشیم و سیاسی کار که یک وجه آن دروغ پردازی و کتمان حقایق و وارونه جلوه دادن حقایق به نفع صاحبان قدرت است! (69772)
 
mohammad
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۱۲:۱۳:۱۲
you don,t have any sense also i was living there but when i feel that my country need,s my servise i came back to my home land so instead insulting to others feel respansibility to come here to serve are you understod or i explaine some more at least try to learn a littel english don,t waste your time there O. K. (69790)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۱۴:۰۵:۰۳
دوست عزیز بخدا من حسین نیستم .ولی میخواستم بشما عرض کنم که ایا هدف اصلاح دارید و یا به موضع انداختن ؟. ثانیا
خوب نیست شما از انگلیسی ایشان گله کنید .حداقل متن خود را یکبار در\" ماکروسافت ورد\" غلط گیری کنید تا اینقدر غلط املایی نداشته باشد حال گرامر و جملات دستوری غلط که بماند .
البته اینجا کلاس اموزش زبان انگلیسی نیست ومقصود چیز دیگری است ولی به هر حال انهایی که زبان انگلیسی میدانند وقتی متن نوشته شده توسط شما و حسین را با هم مقایسه میکنند میگویند که به ایشان نبایستی ایراد بگیرید .
منهای نظرات شما در مورد زبان انگلیسی حسین اقا، اصلا نوع گویشی که بکار میبرید پختگی ندارد و بیشتر به برخورد عکس العملی ادمهای کم سن و سال میماند تا چیز دیگر . ببخشید اصلا قصد توهین نداشتم مواردی بود که صادقانه بنظرم رسید و اگر ادرس شما را داشتم خصوصی برایتان میفرستادم . مجدد عذرخواهی میکنم اگر تند بود سعی کردم تا انجا که میشود ملایمتر مطرح کنم ولی کمتر از این به فکرم نرسید . (69815)
 
mohammad
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۱۲:۲۸:۰۳
بجاي اين حمايتهاي کورکورانه حسين اقا اگر راست ميگي بيا ايران خدمت کن دنبال لذت طلبي نباش حداقل انگليسي را تا انجا هستي ياد بگير که وقتت به بطالت نگذرد (69793)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۱۶:۱۶:۴۹
فکر کنم این مقاله رو خود احمدی نژاد نوشته.
من مقالات پر محتوا و قوی روزنامه های دنیای اقتصاد و کارگزاران را هر روز می خونم و خوشحالم که هنوز آدمهای عاقلی هم وجود دارند. وضع موجود اقتصاد ایران اصلا قابل دفاع نیست و شما هم به جای تقسیم منتقدان، 4 تا مقاله درست و حسابی ارائه بدید. واسه تبلیغات انتخاباتی زوده... (69841)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۱۶:۲۳:۵۷
lموضوع روزی نامه !دنیای اقتصاد وصاحب امتیاز ومدیر مسئول آن اقای ع.ب. سر دراز دارد وشاید ذکر بعضی از نکات در خصوص ان برای بهتر فهمیدن موضع سایت الف مفید باشد.این روزنامه در دولت قبل با اشاره بعضی، برای انعکاس مواضع سیاسی واقتصادی آنها توسط نامبرده ودرحالیکه همزمان سمت مدیر روابط عمومی شرکت ذوب اهن وبعدا شرکت ایمیدرو وابسته به وزارت صنایع ومعادن را داشت وبا سیل اگهی ها،ویزه نامه ها و.... از طرف شرکت های وابسته به این وزارتخانه به آن تاسیس شد.نامبره با اینکه اوقات زیادی از زمان اداری را در روزنامه مذکور میگذراند، حقوق ومزایای کامل خودرا از شرکت دریافت می کرد.در دولت نهم ودر زمان وزیر قبلی تخلفات نامبرده جمع اوری ونامبرده به هیئت تخلفات معرفی می گردد. پس از روی کار امدن وزیر جدید صنایع نه تنها پیگیری تخلفات نامبرده متوقف می گردد،بلکه دوباره سیل اگهی ها وویزه نامه های مختلف به سوی ان سرازیر می گردد واین در حالی است که مواضع کلان سیاسی-اقتصادی روزنامه مربوطه کاملا با دولت مخالف می باشد که در تمامی مقالات ان مشهود می باشد .حال در این بین چه تفاقی افتاده است خدا میداند. (69842)
 
امیر
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۱۸:۵۰:۲۲
من مدیر مسوول دنیای اقتصاد را نمی شناسم ولی به نظرم نظراتش از جمله سرمقاله مورد اشاره الف کاملا علمی است.
به قول مولا علی
انظر الی ما قال ولا تنظر الی من قال (69870)
 
علیرضا
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۱۶:۵۱:۴۸
سلام من یک روزنامه نگار مقیم تهران ههستم متاسفانه در طی دهه گذشته اکثر روزنامه ها به جای روشنگری و ترویج ازادی به شیوه عجیبی روی اوردهاند از دولت های موجود انتقادات ضعیفی را مطرح میکنند تا از دستگاههای دولتی اگخی بگیرند این شیوه یک بیزنس شده است این کاری که روزنامه دنیای اقتصاد انجام داده است یک شیوه رایج در ایران در طی سال های اخیر است (69852)
 
امیر
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۱۷:۱۶:۱۴
در کشورما هر کس میخواهد ثابت کند از سیاست بهرهای میبرد شروع لبه دشنام دادن به احمدی نژاد میکند این هم مد شده است حالا بجای نقد عملکرد دولت یا ت هر دستگاهی اول یک سری دشنام به دولت میدهند تا جبران فقدان دانش و تهلیل خود را بنمایند در مورد مقاله روزنامه دنیای اقتقاد جالب اینجاست که این روزنامه با دریافت 64 صفحه اگهی از وزارت صنایع به تملق وزیر جوان و کم تجربه پرداخته و برای انکه از غافله انتقادی عقب نماند مقاله شهار گونه ای نوشته و ایران و زیمبابوه را تشبیه کرده است ÷ من از وضعیت زیمبابوه اطلاع دقیقی ندارم اما و صد اما که گمان نمیکنم روزنامه نگاران در زیمبابوه اینقدر شریف! باشند که هم از توبره بخورند هم از اخور (69856)
 
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۱۹:۴۲:۱۷
همین میزان که آن روزنامه توانسته ذهن شما به اندازه همراه سازد که از رابرت موگابه رهبر آزادی بخش و یکی از سمبل های مقابله با زورگویی و سلطه جویی قدرت ها در آفریقا چهره یک \"دیکتاتور شکست خورده\" بسازد کافیست! باعث تاسف است که بخش تحلیلی(!) الف از این ادبیات منفعلانه و البته خجالت آور در مورد یک رهبر آزادی بخش استفاده می کند که اگر هم دچار مشکلات و شکست هایی شده است به خاطر 40 سال تحریم و فشار استکبار خونخوار جهانی بوده است. اگر شما و همفکرانتات در روزنامه دنیای اقتصاد راست می گویید به اربابان غربی بگویید دست از سر ملل محروم و استقلال طلبی که می خواهند روی پای خود بایستند بردارید و تحریم و فشار را کنار بگذارید تا بفهمید که چه کسی دیکتاتور و شکسته خورده است و چه کسی نیست (69876)
 
حسن
۱۳۸۷-۰۴-۱۳ ۱۲:۵۷:۳۸
موارد نابي در مقاله و نظرات ديدم

ديكتاتور زيمباوه؟!(گرفتن زمين از سفيد پوستان و تقسيم بين سياه پوستان شده ديكتاتوري)

مديريت موفق كارگزاران؟!(اگه خوب بودن چرا اين پابرهنه ها به احمدي نژاد راي دادن؟)

احمدي نژاد با پرداخت نقدي يارانه ها ميخواهد تورم را افزايش دهد؟!(قانون برنامه چهارم مصوب دولت اصلاحات به حذف يارانه انرژي آنهم بدون پرداخت يارانه نقدي تاكيد داشت)

درسته كه گراني بيداد ميكنه ولي بابا يك جو انصاف بد چيزي نيست (69978)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۴-۱۵ ۰۸:۱۴:۵۹
با سلام دوست عزيزي که مرا راهنمائي کردي خيلي ممنون .معمولا\"در اين نوع مکاتبات ديگه خيلي دقت روي لغات و گرامر دقت نميشود فکر کنم مطلب را رساندم (ولي حق با شماست) اين حسين اقا طوري اظهار نظر ميکند يا اطلاع ندارد و يا مامور است و به همه هم توهين ميکند (70116)
 
ted_hajiagha@yahoo.com
۱۳۸۷-۰۴-۱۵ ۱۹:۰۰:۴۶
اشتبا هات احمدی نژاد
1 در افتادن با باند های غارتگر اقتصادی در ایران
2 رسیدگی وتوجه زیاد به فقرا و دیدار از انها.
3 صحبت در مورد مسا ئل مذهبی بدون اجازه گرفتن از بزر گتر ها .
4 پوشیدن لباس ساده و زندگی ساده .
5 نداشتن حساب بانکی عظیم و عدم علاقه به دزدی بیتالمال.
6 حقیقت گوئی و راستگوئی .
7 قاطی نشدن با بندها بخور بخور اقتصادی.
8 عدم علا قه به اسرائیل
9 گرفتن عروسی ساده
10 جدییت در کار و خود مختار بودن
11 احساس مسئو لیت کردن (70236)
 
دنبال کار
۱۳۸۷-۰۴-۱۵ ۲۲:۴۵:۰۶
اگر درست یادم باشد رقیب انتخاباتی موگابه که مدعی اصلاحات است و مورد حمایت غرب و امریکا(بخوانید حامیان اصلی حقوق بشر )به سفارت فرانسه پناهنده شد
حالا این وسط پیدا کنید پرتقال فروش یا رقیب انتخاباتی دیکتاتور را. (70242)
 
ted_hajiagha@yahoo.com
۱۳۸۷-۰۴-۱۶ ۰۹:۳۹:۵۶
خا طرات یک هنرمند
امروز قرار ملاقا تیبرای دیدن مکانی برای رنگ زدنداشتم و مثل همیشه زودتر به محل قرار رسیدم اما در همان نزدیکی دختر بی خانمان و معتادی نظر من را جلب کرد چون با مابقی بی خانمانها تفافت داشت زیبا مو بور چشم ابی اثار ضرب و شتم روی صورت و بدنی لاغر و با وضعییت بد با صحبت کردم فهمیدم سال هاست اواره و معتاد است گریه کرد قول دادم زندگیاش را جلوی دوربین ببرم بعد از هر همان روز دوربین را برداشتم و زدم بیرون افرا معتاد و اواره همه جا هستند و فیلم گرفتن ازانها بعضی او قات خطر ناک هم از لحاظ قانون و هم در گیرشدن طرف متاسفانه دکمه رکور د و ظبظ را نزدم حل شدم گریه کرد و گفت ما جای خودش را ان طرف ر سه تا دختر جوان شاید زیر 15 سال داشتند یواشکی مشروب می خوردند رفتم رو چمن با شگرد من فبلم ساز هستم و ..از ان ها فیلم گرفتمکه خوشبختانه این یکی ظبط شده اول پیشنهاد دادن برای پول و فروش بدن من سزی صحبت را عوض کردم و از بی هویتی و نبودن سرگرمی و مدرسه سالم و خلاصه .چطور می شود اینها را دید و برای ما تو ایرن نگفت فاجعه انقدر عمیق است که هر خانواده چه ایرانی یا کانادائی در اینجا فرزندان این چنینی دارد دولت کا ناا مواد مخدر ا ازاد گذاشته همه جا مشروب فرشی زده درفکر پول هستند نه جان و اینده جوانان...همین ها شما ها ر در ایران نصیحت هم می کنند حالا خود دانید و باز بگوئید من هنرمند جا سوس و از خود دولت و اینها دروغ است هرچند فیلم ان اهم ببینید باز ... .. (70269)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۴-۱۶ ۱۴:۵۴:۲۵
اقاي ted_hajiagha@yahoo.com ظاهرا\" زرق و برق کانادا شما را گرفته بيا اگر کار بلدي همينجا خدمت کن ان طرف نشين بگو لنگش کن همه اينها که گفتي درست ولي مملکت بکجا کشيده شده چه از نظر اقتضادي .چه سياسي . چه اجتماعي .و؟! (70344)
 
hossein
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۰۵:۵۴:۵۱
من همین که این اخبار رو می فرستم و دلسوزی خودش خدمت به جامعه است (70421)
 
hossein
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۰۷:۲۱:۴۲
من همین که این اخبار رو می فرستم و دلسوزی خودش خدمت به جامعه است ای کاش یک صفحه ازاد ازاد بود من مطب و عکس و فیلم می فرستادم کارتون تا ببینید . از فاجعه گذشته اگر سایه حکومت ایران و بچه های مخلص رو سر زن و بچه ها تون نباشه ان وقت متوجه می شدید دخت و پسر جوان شما با دهن بوی گند الکل و حشیش و تجاوز به دختر جوان تان ...مگر اینکه ادم بی غیرت و لات و بی پدر و مادری باشید که راضی از فرهنگ غربی در غیر این صورت منطق می گوید کار بد خلاف و کار زشت از هم جدا هستند ..به جای اینکه بگوید محبت کردی وحقیقت رو می گوئی ..درفکر تبلیغ دکان و سیاست و ادم های خودش هستند نه مردم و کدام بهتر است برای مردم (70429)
 
hossein
۱۳۸۷-۰۴-۱۷ ۰۸:۲۰:۴۳
خصو صیات یک رئیس جمهور خوب از نگاه غربی
1 همجنس باز باشه
2 در مراسمات عرق بخوره
3 بدون اراده باشه
4 مسلمان نباشه
5 تو خانه گران قیمت زندگی کنه
6 ریش نداشته باشه
7 دنباله روامریکا وانگلیس باشه
8 لوازم بنجول بخره و ارد کنه
9 معتاد یا شیره ای بشه
10نوکری امریکا رو کنه
11عقل نداشته باشه
12 قرتی باشه
13 روانی کم ذهنو عقب افتاده بشه (70439)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.