نظر منتشر شده
۲۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 27723
جرج دبليو بوش: شرمنده‏ام
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۱۷
رئیس جمهوری آمریكا سرانجام پس از هشت سال جنگ افروزی و ناآرام كردن جهان که به بهانه مبارزه با تروریسم انجام شد، درباره سیاست هایش اظهار شرمندگی کرد.

به گزارش "الف" از شبکه خبر، جرج بوش، در گفتگوی اختصاصی با روزنامه انگلیسی تایمز که در شماره امروز این روزنامه در اینترنت منتشر شد، اذعان كرد كه شعارهای جنگ طلبانه اش، جهانیان را به این باور رسانده كه وی در پی آغاز كردن جنگ در عراق بوده است.

بوش در ادامه با اعلام شرمندگی از اقدامات خود، در مورد بر جای گذاشتن میراثی برای جانشین خود در سمت ریاست جمهوری آمریكا كه از "دیپلماسی بین المللی" برای برخورد با ایران بهره بگیرد، ابراز امیدواری کرد.

این روزنامه در ادامه نوشت: رئیس جمهوری آمریكا در ادامه این گفتگو درباره بروز اختلاف های تلخ ناشی از جنگ عراق، ابراز تاسف كرد و اظهار داشت از این كه كشورش مورد سوء تعبیر قرار گرفته بود، به دردسر افتاده است.

رئیس جمهوری آمریکا در این باره افزود: در نگاهی به گذشته باید بگویم می توانستم لحن و شعار متفاوتی را به کار ببردم.

جرج بوش همچنین اذعان كرد با به كار بردن عبارت هایی از جمله "آنها (تروریست ها) را زنده یا مرده دستگیر كنید"، به مردم نشان داده است كه مرد صلح نیست.

رئیس جمهوری آمریكا که فقط تا پایان سال جاری میلادی (دی ماه امسال) در کاخ سفید حضور خواهد داشت، همچنین با اشاره به مشاركت دادن نظامیان آمریكایی در جنگ پرتلفات عراق اظهار داشت به عمق درد ناشی از در معرض خطر قرار دادن جوانان، پی برده است.

تایمز همچنین با بیان این که "یكجانبه گرایی كه جرج بوش در نخستین دوره حضورش در كاخ سفید داشت، جای خود را در دوره دوم به چندجانبه گرایی شدید داد"، نوشت: بوش در ادامه اعلام كرد شش ماه پایانی ریاست جمهوری اش بر ایجاد اطمینان درباره توافق هایی در زمینه موضوع هایی از جمله تاسیس كشور مستقل فلسطین و همچنین بر جای گذاشتن مجموعه ساختاری كه كارها را برای رئیس جمهوری بعدی آمریکا، آسان تر كند، متمركز خواهد بود.

با این حال جرج بوش اعلام کرد علاقه دارد جانشینش به حضور نظامی در افغانستان و عراق ادامه دهد.

رئیس جمهوری آمریكا در بخش دیگری از سخنانش، درباره برنامه های باراک اوباما، نامزد جناح دموكرات در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در قبال جمهوری اسلامی ایران، ابراز نگرانی كرد و گفت: ممكن است این برنامه ها باعث بروز شكست در جبهه واحد در برابر برنامه های اتمی تهران شود.

تایمز با اشاره به سفر دوره ای رئیس جمهوری آمریکا به اروپا که از دوشنبه شب آغاز شده است، ادامه داد: بوش در نشست مشترك اروپا - آمریكا كه در اسلوونی برگزار شد، بر اعمال تحریم های شدیدتر علیه ایران، چنانچه این كشور با توقف برنامه غنی سازی اورانیوم جهت نظارت بر این فعالیت ها موافقت نكند، تاكید كرد و گفت كه آنان (ایرانی ها) می توانند به انزوای خود ادامه دهند یا این كه با همه ما رابطه بهتری داشته باشند.

جرج بوش همچنین در این گفتگو به تایمز اعلام کرد که (حتی) وقتی جانشینش تعیین شود و اعلام كند چه اقدام هایی در قبال ایران، كارساز و چه اقدام هایی بی نتیجه خواهد بود، باز هم  سیاست كنونی اش را ادامه خواهد داد.  این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت: رئیس جمهوری آمریكا درباره تهدید شائول موفاز، وزیر تندروی اسرائیلی مبنی بر این كه "حمله نظامی به ایران، اجتناب ناپذیر است"، گفت: ما باید در این زمینه همكاری كنیم و متمركز عمل كنیم. سخنان این وزیر را باید این گونه تعبیر كرد كه لازم است به فشارها علیه ایران ادامه دهیم.  
 
رامتین
۱۳۸۷-۰۳-۲۲ ۰۹:۳۰:۱۲
این اظهار شرمندگی نبود رفع ابهام از افکار معلول و عقب مانده جهانی بود (67085)
 
۱۳۸۷-۰۳-۲۲ ۱۵:۰۷:۴۵
اگر افکار جهانی عقب مانده نبود، بوش برای دنیا تصمیم نمیگرفت (67159)
 
۱۳۸۷-۰۳-۲۲ ۰۹:۵۵:۳۳
من كاري به عملكرد و رفتارهاي جورج بوش ندارم ولي از اينكه به اشتباهات خودش اعتراف كرده است لذت مي برم . در ايران هر كس هر گندي بزند حاضر به پذيرش اشتباه خود نيست چه رسد به اينكه معذرت خواهي كند اثري از بسياري از رفتارهاي انساني در كشورما نيست رفتار اسلامي كه جاي خود دارد انوقت ادعاي اسلامي بودندمان گوش فلك را كر كرده است (67094)
 
سید علی سنائی
۱۳۸۷-۰۳-۲۳ ۰۲:۳۰:۳۹
شما بهتره قبل این که بیای فضولات این جا جاری کنی، بری کمی تاریخ بخونی ببینی مسئولین نظام معذرت خواهی کرده اند یا نه. بارها و بارها این اتفاق افتاده. شما یا وجود خارجی نداشتی، یا کمی زیاد کوچک بودی، یا دنبال بازی گوشی هایت بوده ای، یا این که تعمدا یا سهوا فراموش کاری. حتی امام خمینی (ره) در جریان دولت موقت (بازرگان) از مردم معذرت خواهی کرد، مستند سیره ی عملی امام روح الله را ببین، تا رؤسا و وزرا و ررئیس جمهور غیره.
اینی هم که امریکا یا غرب میاد ریاکارانه معذرت خواهی می کنند برای همینه که فیلم بازی کنند و افراد را فریب بدهند که این مثلا صادقند.
بوش اگر واقعا پشیمانه، پس غلط می کنه می گه ما باز هم در عراق و افغانستان می مونیم و رجز خوانی و تهدید ایران را ادامه می دهیم و الی آخر. انقدر ساده نباشید... (67251)
 
۱۳۸۷-۰۳-۲۳ ۱۷:۲۵:۳۴
بچهمسلمان خوش مشرب و با ادب ! (67390)
 
۱۳۸۷-۰۳-۲۵ ۱۰:۲۱:۳۱
پدر بزرگ ، من اونموقع هر كجا بودم به خودم مربوطه و اين مشكل شما رو حل نمي كنه! ولي بايد قبول كرد كه كشور ما هنوز تفاوت بين نظامهاي اجرايي و مباني ديني حل نشده است. يك مثال ميزنم در دوره حكومت حضرت علي (ع) به ايشان پيغام مي رسد كه زينت يك زن يهودي به زور از پاي وي خارج شده است و همين كافي بود كه آن حضرت آنچنان برافروخته شود و آن سخنان و آن خطبه را بر زبان بياورد پس اشكالات اجرايي در حكومت معصومين نيز وجود داشته است چون اين عالم ، عالم محدوديتها ، اشكالات و نواقص است. و اين موضوع ربطي كه معصوميت آن حضرت ندارد شايد يك آزمايش الهي بوده است تا رفتار اسلامي صحيح با يك غير مسلمان در تاريخ ثبت شود. وجدانا مسولين مملكتي ما اين چنين سيره و رفتاري دارند. همه خود را معصوم و در امور اجرايي بدون اشكال و نقص مي دانند. صدها مثال از رانتهاي اقتصادي و اطلاعاتي را مي توان براحتي پيدا كرد. چرا بايد زمينهاي اطراف عسلويه ، در زماني كه در وضعيت كشاورزي و باير بوده اند توسط بعضي از مسئولين كه از طرحهاي دولت خبر داشته اند به قيمت ارزان خريداري شده و اكنون به قيمت تهران فروخته شود! اين افراد چقدر امانت دار بوده اند. آمار تعداد مسئوليني كه در طي خدمت خود ادامه تحصيل داده اند را ببينيد آيا واقعا بدون استفاده از موقعيت خود توانسته اند كه در امر تحصيل موفق شوند. اينچنين افرادي كه از موقعيت خود سوء استفاده مي كنند بايد با قاطعيت محاكمه شوند.
مردم با مشكلات گراني ، مسكن و اشتغال دست و پنجه نرم مي كنند ولي كسي مسئوليتي در قبال آنها ندارد. دولت مسئوليت را بدوش مجلس مي اندازد و مجلس ، دولت را متهم مي كند (البته اين مربوط به مجلس هشتم بود) صحبت اين است كه اگر مشكلي در مملكت وجود دارد ( كه دارد) قدرت اعتراف به اشتباه داشته باشيم و اگر كاري نمي توانيم بكنيم ، حداقل با مردم همراهي كنيم ولو در گفتار
ضمنا بهترين دوست آن است كه اشكالات مرا بگويد و اين سايت انتقادي ، تحليلي وظيفه خطير اعلام اشكالات به مسئولين را بعهده دارد به اميد آنكه اين اشكالات رفع شوند. (67614)
 
آرش
۱۳۸۷-۰۳-۲۲ ۰۹:۵۹:۵۱
با عرض خوشحالی از به ظاهر؛ سر عقل آمدن آقای بوش باید اظهار داشت که این ها همه عروسک های خیمه شب بازی و عروسک های صهیونیسم جهانی اند. (67092)
 
شیعه کوچولو
۱۳۸۷-۰۳-۲۲ ۱۰:۲۲:۴۳
توبه گرگی عمو بوش و نوکران داخلیش . مرگ است که انشاء الله به زودی حاصل خواهدشد !

ههههههههههههه (67100)
 
۱۳۸۷-۰۳-۲۲ ۱۲:۲۷:۰۰
فرق کشوری همانند ایران و امریکا
مسولان امریکا جرات اعتراف به اشتباه را دارند حال اینکه اگر در به کشور خود ایران بنگرید یک مورد هم پیدا نمی شود.
در کشور امریکا انقدر جریان آزاد اطلاعات وجود دارد که نتوان به سهولت عوام فریبی نمود و به واقع همین جریان آزاد است که مسولان بلند پایه را مجبور می کند در پی تصمیمات اشتباه به ضاهر هم که شده از مردم عذرخواهی کنند . این مورد در همه زمینه ها اعم از اقتصادی ،سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی ، نظامی ، و دیگر موارد است
در کشوری همچون امریکا مشاهده می شود که در پی همین ازادی مطبوعات و اینکه تمامی جریانها برای خود دارای رسانه نوشتاری و دیداری هستند هرگز نمی توان بر روی اشتباهات سرپوش گذاشت در حالی که در ایران ما....
راستی فکر کنم علی رغم برخی مانورها که مسوالن ما بر روی اینکه رییس جمهور امریکا تنها از میان دو تن انتخاب می شود و مردم ناچارند به یکی از این دو تن رای دهند اما بنظر میرسد که دارای بهترین سیستم برای انتخاب رییس جمهور هستند نگاه کنید چندین ماه کاندیداها در حال ارائه برنامه و کسب رای از مردم هستند و مردم بطور کامل با دیدگاه های هر یک اشنا می شوندو با اطمینان کامل و نه از روی یک عادت رای میدهند (67123)
 
۱۳۸۷-۰۳-۲۲ ۱۵:۱۳:۵۸
می بینم بعضی از دوستان را جو گرفت و از آزادی در غرب لذت می برند . ما که تمام عمرمون توی غربیم ولی چیزی جز سرابی از به اصطلاح آزادی ندیدم. به دوستان توصیه میکنم کمی دقیقتر اخبار رو دنبال کنند و جو گیر نشن. (67162)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۳-۲۲ ۲۱:۲۹:۵۰
فکر کنم شما یک عمر ساکن غرب ایران بوده اید نه کشورهای غربی ! دیگه هر شخص مطلع و آگاهی می دونه آزادی بیان و مطبوعات در غرب انکار ناپذیره و به راحتی سیاستهای دولتمردان آنجا مورد انتقاد و چالش قرار می گیره . در قرن 21 که اینترنت و ماهواره به خانه های مردم وارد شده یک مقدار سخت می شود عوام فریبی کرد آقای ناشناس و محترم . (67219)
 
۱۳۸۷-۰۳-۲۲ ۲۳:۵۵:۴۸
شما از غرب آزادی و بی‌بند و باریش رو دیدی، وگرنه کسی می‌تونه در مورد آزادی بیان و سیاست‌های دولتمردان اظهار نظر کنه که اونجا بوده، نه کسی که فقط از دریچه ماهواره و اینترنت و اخبار برچین شده به اون ور آب نگاه می‌کنه.
تو خیلی از کشورهای غربی کسی که پولداره، اون مطبوعات آزاد رو هم صاحبه، و سیاست‌های دولت رو هم هدایت می‌کنه. مثالش هم الی ماشاء الله هست، البته تو تیلویزیون! نمی‌گن! مثلاً جناب «روپرت مرداک» یهودی، صاحب فاکس‌نیوز و n تا شبکه تلویزیونی و روزنامه و ...؛ در دموکراسی اونا چنین کسی، حقش مثلاً با یک مهاجر مسلمون یکیه؟ کسی که مرتب بهش توهین می‌شه و همه یک طور دیگه بهش نگاه می‌کنن؟
تو آزادی مورد اشاره شما، کسی نمی‌تونه بر علیه اسرائیل چیزی بگه، چون اگه بگه آبروش رو تو همین رسانه‌های آزاد مورد اشاره شما می‌برن.
تو آزادی که اونا دارن، شما اگه می‌بینی بچه‌هات دارن بیراهه می‌رن حق نداری بهشون هیچی بگی، و نمی‌تونی نسبت به زنت غیرت داشته باشی. این آزادیه یا اسارت؟
اون آزادی که شما می‌گین، از چاله در اومدن و به چاه رفتنه. از بند یک عده خلاص شدنه و در دام نفس سرکش گرفتار اومدنه.
ما توسعه اقتصادی می‌خوایم، ولی نه به قیمت از دست رفتن همه‌ی ارزش‌ها؛ باید توسعه‌ای متناسب با فرهنگ و تمدن خودمون داشته باشیم. (67238)
 
۱۳۸۷-۰۳-۲۲ ۱۶:۴۰:۳۱
آيا در ايران پس از انقلاب آيا حتي يك مسئول بخاطر اشتباهات خود از مردم عذرخواهي نموده است؟ البته شايد هيچكدام تا كنون اشتباهي نكرده اند! (67183)
 
۱۳۸۷-۰۳-۲۲ ۲۰:۳۶:۰۵
بوش عذرخواهی نکرده، این تعبیر الف بوده. حرفش اینه که نفهمیدنش! گفته:
كشورش مورد سوء تعبیر قرار گرفته
به هر حال توبه گرگ مرگه. انشاء الله که روزی بوش هم مثل صدام و هیتلر محاکمه بشه، البته عادلانه. (67217)
 
۱۳۸۷-۰۳-۲۲ ۱۸:۵۱:۵۳
دوست عزیزی که کامنت ( غرب و آزادی را نوشته ای )
واقعیت تلخ است و گریز ناپذیر است و باید قبول کرد که در آمریکا چه از نظر سیستم انتخاب رییس جمهور که آن دوست عزیزمان نوشته و چه از نظر جریان آزائ اطلاعات از ما برترند.
مثلا در بسیاری از مواردی که فساد اقتصادی و یا اتفاقات دیگری رخ می دهد در کشور ما یک طوری این قضیه ماستمالی می شود و فکر نکنم شما هیچ موردی را بتوانید مثال بیاورید که هیاتی مسول رسیدگی به اتفاقی شده باشد و به سرانجام رسیده باشد بلکه همواره در گذر زمان از یادها رفته است .
اما در کشوری مثل آمریکا در صورت بروز اشتباهی فرد مئول را نه تنها معرفی بلکه رسوا میکنند.( در ضمن دوست عزیز من نیز همچون خیلی از افراد دیگر با بسیاری از سیاستهای خارجی آمریکا مخالفم و آن را مستدانه میدانم اما رفتار داخلی آنها با هم مقوله ای دیگر است ) (67205)
 
۱۳۸۷-۰۳-۲۳ ۰۰:۵۰:۱۸
احتمالاً نمی‌دونین که ثروتمندترین فرد آمریکا، ثروتش با نصف پایین جامعه آمریکا یکی‌اه.
ثروت بیل گیتس (ثروتمندترین مرد جهان) معادل 120 میلیون نفر پائین جامعه آمریکا بوده است در حالیکه جمعیت آمریکا در آن سال (2000) 283 میلیون نفر برآورد شده است.
در مورد جامعه آمریکا این رو ببینین جالبه که منبع حرف بالایی هم توش هست:
گلوبالیزیشن یا جهانی سازی فقر
این را هم ببینید:
زندگی به سبک آمریکائی
با این حساب بوق‌های تبلیغاتی آمریکا، شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای و این همه سی‌دی و دی‌وی‌دی فیلم آمریکایی در ارائه یک تصویر خوب (و البته قلابی) از آمریکا مؤثر بوده.
هر چقدر فساد اقتصادی تو ایران باشه، نمی‌شه با فساد نهادینه‌شده و بی‌عدالتی آن‌جا برابری کند. (67243)
 
۱۳۸۷-۰۳-۲۴ ۰۳:۰۲:۰۳
خوب اينكه ثروت بيل گيتس اينقدره چه مشكلي داره؟

يك نفر ميتونه يك مغز اقتصادي خيلي موفق داشته باشه و ...

در ضمن اين موضوع رو هم ميدونيد كه الان چند ساله كه بيل گيتس فقط داره فعاليتهاي انسان دوستانه و كمك به انسانها (مثلاً در آفريقا و ...) ميكنه؟


در ايران كساني داريم كه فقط 100 ميليارد تومان قيمت ويلاي شمالشان است (مثلاً با استخر شيشه اي در ارتفاع 10 متري زمين روي پايه و ..)، كه چنين شخصي حتماً بيش از 1000 ميليارد تومان ثروت دارد.

اگر ضعيفترين قشر جامعه ما به طور متوسط هر نفر 1 ميليون تومان داته باشد (كه مطمئناً در مورد ضعيفترين از اين كمتر است) ، همين يك نفر به تنهايي بيش از 1 ميليون نفر ديگر ثروت دارد! (67462)
 
۱۳۸۷-۰۳-۲۶ ۱۱:۰۸:۰۳
اون فعالیتهای بیل و همسرش برای کمتر مالیات دادنه و درست کردن وجهه.
چرا این همه شرکت دیگه که نرم افزارها و سیستم عامل های بهتر و مطمئتر عرضه می کنن (مثل شرکت سان یا ردهت و ...) این همه پول بادآورده دستشون نیومده؟ جز اینه که درآمد نجومی مایکروسافت به سیاست های انحصارطلبانه اونه؟ مگه نمی دونین اتحادیه اروپا به دلیل این سیاست های مایکروسافت پارسال 788 میلیون دلار جریمه اش کرد؟
شرکتی که از هر روشی برای ایجاد انحصار استفاده می کنه. رابط برنامه هاش رو مخفی نگه می داره. از استانداردها تبعیت نمی کنه. لایسنس نرم افزارهاش همه حق و حقوق رو برای خودش نگه می داره. اصلاً ما ایرانی ها بد. چرا اروپایی ها این روش کارش رو قبول ندارن؟ در ضمن، یادتون رفته که یک دادگاه آمریکایی حکم داده بود که به دلیل انحصار مایکروسافت بر بازار، باید این شرکت به دو شرکت تقسیم بشه، ولی بعد از روی کار اومدن جرج بوش کل قضیه منتفی شد؟
به نظر بنده، شما فقط ظاهر قضیه رو دیدین. پیشنهاد می کنم یک کمی در این مورد مطالعه کنین و بعد نظر بدین. (67801)
 
عباس
۱۳۸۷-۰۳-۲۳ ۰۷:۲۲:۳۳
از اينكه به عنوان مخالف امريكا ، از سيستم انتخاب رييس جمهورشان دفاع ميكنيد دچار سردرگمي و سرگيجه شدم. (67273)
 
hossein
۱۳۸۷-۰۳-۲۳ ۰۴:۳۳:۳۹
F\'......The Bush he is criminal he against humanitarian he should get in court and punish for one million people Iraqi die in war
he is stupid man, look here bring expensive gas price and all this problems, between Muslims and rest of the world, (67261)
 
javad
۱۳۸۷-۰۳-۲۶ ۰۱:۴۱:۱۸
شما اول یک کلاس انگلیسی ببینید بعد با انگلیسی اظهار نظر کنید. (67719)
 
۱۳۸۷-۰۳-۲۳ ۰۷:۲۸:۵۶
به نام خدا
باز هم وکيل مدافعان غرب شروع کردند به سخن پراکني بگذريم که رييس جمهور خودمان هم چندي پيش به خاطر برخي اشتباهات اقتسادي عذر خواست ولي چه کنيم شما نشنيديد! زيرا اصلاح طلبان با توجه به آماده کردن تحليحايشان بر سخنان رييس جمهور آن هم دو ساعت پيش از مصاحبه نيازي به گوش دادن نداشتند!
آما آيا براستي مرغ همسايه تا اين حد غاز است؟! آزادي آن هم در غرب؟ الله اکبر! از اين همه حماقت! دوست عزيز برو در غرب عليه هولوکاست حرف بزن ببين چه کارت مي کنند؟ اين آمريکا نبود که پيرزن هاي 70 -80 ساله را به جرم اعتراض به جنگ محاکمه کرد؟ گيريم حرف شما درست آن قدر آزادي هست که هر کس هر حرفي بزند ولي آيا اين اعتراض ها باعث شد به خواست اکثريت احترام گذاشته شود و عراق اشغال نشود؟ مرد حسابي خود تو در همين ايران هر چه از دهانت مي آيد به رييس جمهور مي گويي و سايت الف هم بدون هيچ هراسي هجويات عليه رييس دولت را که مغاير مصوبه ي خود مجلس در مورد برخورد با اهانت کنندگان به رييس جمهور است را منعکس مي کند و هيچ کس هم نگران برخورد قضايي به جرم اهانت به رييس جمهور نيست باز هم مي گويي غرب!
يا علي (67278)
 
ميثم
۱۳۸۷-۰۳-۲۸ ۰۱:۱۱:۲۸
نمي خواهم از هولوكاست دفاع كنم و يا بر عليه آن چيزي بگويم. هر جامعه اي براي خودش خط قرمزي دارد (حتما قبول داريد مگر نه؟). جامعه ما هم دارد. خط قرمز آنها هولوكاست بوده است. همان طور كه ما اعتقاد داريم ائمه ما معصوم بوده اند. همين عرب هاي سني اين اعتقاد ما را قبول ندارند. شاهد بوده ام كه به واژه شهادت حضرت زهرا با استهزا صحبت مي كرده اند كه البته جواب شان را هم گرفته اند. اما بگذريم. هولوكاست همان قدر براي ما بي ارزش است و نقد كردن آن براي ما مباح كه مقدسات ما براي آنها. اگر آنها بيايند مقدسات ما را نقد كنند ما چه مي كنيم؟ پيرزن 80 ساله كه هيچي 100 ساله اش را هم اعدام مي كنيم. خود شما اگر يك پيرمرد 100 ساله بيايد كلمه اي راجع به ائمه كه نه حتي راجع به بنيانگذار جمهوري اسلامي نقد كند خرخره اش را نمي جويد؟ در صفحه اول سايت الف لينكي بود كه وقتي به آن لينك رفتم وبلاگي بود كه شخصي تقاضاي اعدام براي محمدرضا خاتمي كرده بود (ايشان داماد دختر اما هستند) (البته تا جايي كه من متوجه شدم) و آقاي خاتمي (محمدرضا) گفته بود بعضي از نظرات اما بايد نقد شود. همين كافي بود تا نويسنده وب لاگ آنقدر خونش بجوش بيايد كه براي ايشان تقاضاي اعدام كند. خوب. مي بينيد؟ خط قرمز كشور ما هم همين است. اما اين كه اين خط قرمز رو چه كسي قرار داده است بايد در مورد آن بحث كنيم. چرا ما به خودمون اجازه مي دهيم كه راجع به خط قرمز ديگريان بحث كنيم؟ (68107)
 
مصطفی
۱۳۸۷-۰۳-۲۳ ۱۰:۴۸:۴۹
احتمالا رئیس جمهور از تو بصورت تلفنی معذرت خواهی کرده.
مگر جمع متضاد ممکن است آن هم در نزد اصولگرا ها و در راس آنها رئیس جمهوری. احمدی نژاد و معذرت خواهی، ،،
استغفرو ا....
میدونید بزرگترین عیب شما اصولگراها چیست؟ هر عمل و سخنی که به مذاقتون خوش نیاد به اصلاح طلب ها نسبت میدید. البته این جای خوشحالی دارد که تا این حد تونستیم با اعصاب شما بازی کنیم و دیده اید روسای آن اصولگرا هستند ، ملت آن که مهمترین و بیشترین سهم را دارند با آنها به شدت مخالفند.شک داری آمار موافق و مخالف کامنت ها را ببین. اگه هم نمیتونی ببینی ،ایراد از چشمان شماست که واقعیت ها را نمیتونید ببینید. (67322)
 
مهدوي
۱۳۸۷-۰۳-۲۳ ۱۶:۲۲:۳۷
به نام خدا
عيب شما اصلاح طلب ها هم اين است که مردم را نفهم فرض فرموده ايد تا دوره دوره ي شما بود امام بايد به موزه ي تاريخ سپرده مي شد بسيج در کنار توپ و تانک ديگر اثر نداشت! زيارت عاشورا ترويج خشونت بود و مردم لشکر پياله به دستي بودند که حاضرند حتي براي مرگ موش هم صف بکشند رفسنجاني هم ام الخبائث قرن بود! اما همينکه اقبال از شما روي گرداند و مردم به رقيبان شما راي دادند چه شد؟
شديد دايه ي مهربان تر از مادر براي نان شب مردم! بسيجي مخلص في سبيل الله که وبلاگش پر است از عکس شهدا! پوينده ي سينه چاک راه امام که به خاطر چند صباحي در کنار امام بودن نيازي به بندگي خدا ندارد! رفسنجاني هم که شد يکي از سه ستون اصلاحات در کنار کروبي و خاتمي توقيف فارس هم شد اللم مشغل الظالمين بالظالمين!
مي دانيد خداوند در مورد منافقان چه گفته است؟
« خدا و مومنان را فريب مي دهند ولي کسي جز خودشان را فريب نمي دهند ولي درک نمي کنند/بقره-9»
يا علي (67380)
 
ميثم
۱۳۸۷-۰۳-۲۸ ۰۱:۱۶:۳۵
مي بينيد؟ دعواي ممكلت ما هميشه سر اصلاح طلب و اصولگرا است. دوستي دارم كه تعريف ميكرد به عنوان پزشك متخصص به استان محرومي وارد شده است و در بدو ورود به ديدار رئيس دانشگاه آنجا رفته است. و خودش پيشنهاد داده كه به شهر محرومي بجاي مركز استان - كه از تخصص ايشان در آنجا نيست- برود. رئيس دانشگاه بجاي استقبال در كمال ناباوري گفته: نه ! نماينده آن شهر دشمن ماست. (اصلاح طلب است) از ما نيست. ما به آن شهر نيروي متخصص نمي دهيم تا مردم بفهمند اشتباه كرده اند به ايشان راي داده اند. شما هم آقاي دكتر بهت نصيحت مي كنم ديگر تا وقتي در استان ما هستي اسم آن نماينده را نياور كه در چشم ما ايشان مثل يك صهيونيست است ! ! !
قابل توجه شما كه آن صهيونيست در دوره انتخابات مجلس هشتم اصلا تائيد صلاحيت نشد.
حال پيدا كنيد پرتقال فروش را و مردم بيچاره را كه بايد تاوان اين جناح بازي ها را بدهند. (68108)
 
reza
۱۳۸۷-۰۳-۲۴ ۰۰:۴۲:۱۹
به نام خدا
1.در مورد آقای بوش باید بگم که ایشون بخاطر دوران پس از ریاست جمهوری مجبورند که به ظاهر ابراز شرمندگی کنند آخه همینطور که می دونید آمریکا خرج بالاست

2.در مورد آزادی غرب هم باید عرض کنم که اینجا در بی بند و باری آزادی کامل و اما در بیان باید کمی احتیاط کنید .در مسائل شخصی آزادی کامل دارید واین بسیار ارزشمند هست

3.با عزیزانی که در مورد فساد مقامات و عدم پیگیری تخلفاتشان گفتند هم نظرم .

4.در مورد عمل به رفتار اسلامی در کشور اسلامی متاسفانه بسیار کم لطفی شده ولی سوئ استفاده بسیار.

مهمتر از همه اینکه ما باید هوشیارتر باشیم بدون تعصب وغرور بیجا در مورد قومیت،ملیت و زبان در مقابل تمام مشکلات داخلی و خارجی متحد و هم پیمان شویم . هیچ کشوری
بدون مشکل نیست فقط مشکلاتشون مختلف هست از جمله کشور من (67437)
 
hossein
۱۳۸۷-۰۳-۲۴ ۱۰:۳۹:۰۰
من با هیچ کدام از مسئو لان مملکتی مشکلی ندارم تا زمانی که مثل احمدی نژاد رو راست زندگی و دارائی خودشان را به مردم نشان دهند و این هم عیب نیست اگر من برادر شهیدهست و مجروح جنگ با ما رو راست باشید لطفا (67481)
 
ميثم
۱۳۸۷-۰۳-۲۸ ۰۱:۱۸:۴۷
جالبه آقاي حسين عزيز. مثل اينكه انجا زنگي مي كني و نمي دوني يك از شگردها زدن سند زمين ها بنام اقوام است؟ رجوع كنيد به گزارش تحقيق و تفحص مجلس هفتم از قوه قضائيه در آخرين روزهاي مجلس و قسمتي را كه مربوط به آقاي ي است كه رييس دادگستري خراسان بزرگ بوده اند و زمين هايي را كه بنام مادرشان سند زده اند. (68109)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.