نظر منتشر شده
۳۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 27014
رهبر انقلاب: دولت به قوانين مجلس‌ يكسره پايبند باشد
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۹:۴۶
رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور پيامي به مناسبت آغاز كار هشتمين دور مجلس شوراي اسلامي ضمن اشاره به مجلس هفتم بعنوان يك مجلس ارزشي و شجاع و تشكر از حداد عادل بعنوان رئيس فرزانه، پرتلاش و بُردبار آن تاكيد كردند: دولت به قوانين مجلس،‌ يكسره پايبند باشد .
    

به گزارش "الف"، حضرت آيت الله خامنه اي در اين پيام تاكيد فرمودند: اكنون كه بحمدالله دولت و مجلس را مردمي مؤمن و انقلابي و وفادار به ارزشها و اصول اسلامي،‌ انباشته‌اند، بايد تعامل اين برادرانه با رعايت حقوق قانوني از هر دو سو،‌ بيش از هميشه ديده شود.
متن اين پيام به شرح ذيل است:

بسم‏اللَّه‏الرّحمن‏الرّحيم

اكنون كه هشتمين دوره‌ي مجلس شوراي اسلامي آغاز مي شود و با ياري خداوند توانا، حلقه‌ي ديگري از زنجيره‌ي بي‌گسستِ اين نماد مردمسالاري ديني،‌ شكل مي گيرد، پيشاني سپاس بر درگاه احديت فرو ميسايم. و با دلي لبالب از قدرشناسي و اميد، به ملت ايران درود ميفرستم. اين، سند افتخاري است كه همه‌ي مؤمنان به اسلام و دلبستگان به ايران بايد آن را عطيه‌ئي الهي بدانيم و قدرشناسانه از آن پاسداري كنيم.

در ميانه‌ي امواج طوفانيِ دنيائي كه در آن،‌ افزون‌طلبان سلطه‌گر با سيطره‌ي متعرضانه‌ي خود استقلال و هويت ملتها را نشانه گرفته و تا توانسته‌اند عرصه را بر عزم ملي آنان تنگتر كرده‌اند، ملت ايران با اراده‌ئي راسخ بر ترفندهاي پيچيده‌ي دشمنان فائق آمده و در راه عزت و آزادگي به رهنمائي اسلام و قرآن، گردنه‌هاي دشوار را يكي پس از ديگري پشت سر ميگذارد. مجلس مؤمن و مستقل و شجاع و مدبّر، نماد پايداري و ثبات الگوئي از مردمسالاري است كه انقلاب اسلامي در برابر چشم جهانيان قرار داد و ملت بزرگ ايران با اتكال به خدا و با عزم راسخ خود آن را ماندگار كرد.

اينجانب وظيفه‌ي خود ميدانم كه از ملت عزيز كه عرصه‌ي اين آزمون ملي را با جدّ و نشاط خود انباشت و بار ديگر آگاهي و بيداري خود را به رخ دشمنان كشيد، با همه‌ي وجود، سپاسگزاري كنم. و نيز لازم مي دانم از مسئولان و دست‌اندركاران انتخابات در وزارت كشور و شوراي محترم نگهبان كه بار سنگين انتخابات را با صبوري و مسئوليت‌شناسي به سرمنزل رساندند، و از دستگاههاي كمك‌كننده بويژه رسانه‌ي ملي و مأموران نظم و امنيت، و از گروهها و جريانها و چهره‌هاي ديني و سياسي كه با حضور و تلاش خود بر شور و شوق همگاني افزودند، و از همه‌ي كساني كه با سخن و رفتار و منش خود به برگزاري اين حماسه‌ي بزرگ كمك رساندند، قدرداني و تشكر كنم.

همچنين لازم است كه به اقتضاي قدرشناسي و انصاف، از عموم نمايندگان مجلس هفتم بويژه از رئيس فرزانه و پرتلاش و بُردبار مجلس جناب آقاي دكتر حدادعادل و هيئت رئيسه محترم آن تشكر كنم.

مجلس هفتم با رويكرد ارزشي و شجاعانه‌ي خود در مسائل جهاني و ملي،‌ و با دفاع از حقوق ملت در برابر بيگانگان، و با تلاش در راه رفع مشكلات مردم و با حرمت نهادن به آرامش فضاي سياسي و پرهيز از آشفته‌سازي و جنجال‌آفريني،‌ كارنامه‌ي تحسين‌برانگيزي به جاي گذاشت.

اكنون مجلس هشتم با رأي قاطع و پرمعناي ملت در انتخاباتي رقابتي و پرمشاركت و قانونمند، شكل يافته است. نمـايندگاني كه توفيق آن يافتـه‌اند كه مـورد اعتـماد مـردم قرارگرفته به جايگاه والاي مجلس راه يابند به ياد داشته باشند كه در يكصد سال اخير،‌ همواره تشكيل مجلسي كه با مشاركت مردم پديد آيد و قانونمند شدن مديريت‌ها و نظارت‌پذيري مديران و تحقق‌بخشيدن به هدفها و ضوابط مبارك اسلام را در قالب قوانين رسا و شفاف تضمين كند، در صدر خواسته‌هاي ملت ايران و رهبران ديني و ملي در مبارزات پرهزينه‌ي آنان قرار داشته است و براي تحقق مجلسي كه عقل اجتماعي و روح مشورت را در راه پيشرفت كشور و سامان‌بخشيدن به مصالح ملت و تعالي اسلامي به كار گيرد، جانهاي پاك بسياري فدا شده و خونهاي شريفي بر زمين ريخته است.
امروز ما مديون همه‌ي آن انسانهاي بزرگ از شيخ فضل‌الله و بهبهاني و مدرس تا شهداي انقلاب در سي‌سال اخير و شهيدان مجلس شوراي اسلامي ميباشيم. تكليف حقوقي و اخلاقيِ سنگيني بر ذمه‌ي يكايك نمايندگان محترم قرار دارد و اين امانت شرعي كه از امروز تا چهار سال بر عهده‌ي شما معتَمدان ملت است، ميتواند فرصت تاريخي و باشكوهي در تاريخ حيات سياسي ايران عزيز باشد.

بر اين پايه، نكاتي يادآوري ميگردد:

1ـ شكر نعمت نمايندگي در آن است كه قدر آن دانسته شود و نماينده در همه‌ي اين دوران، همه‌ي توان و ظرفيت خود را در خدمت آن قرار دهد. سرگرم شدن به هر كاري كه در اين وظيفه خلل وارد آورد، ناروا و ناسپاسي است. حضور كامل در همه‌ي جلسات عام و خاص مجلس، لازمه‌ي حتمي اين وظيفه‌گزاري است.

2ـ شما نمايندگان ملتي مؤمن و شجاع و با‌ اراده‌ايد. اين ملت با اين ويژگيها توانسته است از گردنه‌هاي دشوار عبور كند و بسي موانع طبيعي يا ساخته‌ي دشمن را پشت سر گذارد. انديشه‌ و عمل شما بايد در همين جهت به كار افتد. دشمنان پركينه و زياده‌طلب، اكنون در چندين جبهه از ملت ايران شكست خورده‌اند و ملت ايران بر ثبات و اقتدار و استقلال خود در برابر آنان افزوده است. امروز آنان خود به اين حقيقت معترفند. شما بايد در كنار دولت انقلابي و مؤمن،‌ پيشاهنگ اين حركت شجاعانه و مدبرانه باشيد؛ دنيا از همه‌ي شما سخن واحدي بشنود و تبلور عزم ملي را در حرف و عمل شما ببيند.

3ـ آغاز اين مجلس با ورود در دهه‌ي چهارم انقلاب همزمان شده است. در اين دهه،‌ گفتمان اصليِ انقلاب، پيشرفت و عدالت است؛ پيشرفت در همه‌ي ابعاد علمي و اقتصادي و اخلاقي و فرهنگي، و عدالت همه‌جانبه در توزيع فرصتها و امكانات مادي و معنوي. عنصر پيشرفت، بايد نگاه ما را به استعدادهاي بيشمار پراكنده در ميان ملت، معطوف سازد و ظرفيتهاي توليد و خلاقيت و درخشش توانائيهاي گوناگون در همه‌ي زمينه‌ها را در نگاه ما برجسته كند. و عنصر عدالت بايد نابرخورداران از فرصتها و توانائيهاي كشور را، از اين مواهب الهي و عمومي برخوردار سازد. مجلس كه پديدآورنده‌ي نرم‌افزار اصلي حركت كشور است بايد لحظه‌ئي از اين تكليف غفلت نورزد.

4ـ نماينده‌ي ملت از جنس ملت است. شما نه از قصرهاي رفيع و خاندانهاي اشرافي، كه از متن مردم، از مدرسه و حوزه و دانشگاه،‌ و از ميدانهاي كار به مجلس گسيل شده‌ايد. اين رابطه و اين منش را پاس بداريد و براي خود نگاه داريد. خوي اشرافي و گرايش به اسراف و طعمه انگاشتن اين مسئوليت، بلاي بزرگي است كه گاه مردمِ سابقاً نجيب و پارسا هم ممكن است نتوانند خود را از آن برحذر بدارند. همه بايد بشدّت مراقب خويش باشيم و دوره‌‌‌ي مسئوليت خود را، حسنه‌ئي ماندگار، و نه سيئه‌ئي دامنگير، بسازيم. در اين كار دشوار كمك خواستن متضرعانه از خداوند رحيم و قدير، و مراقبت از خود، بزرگترين كمك‌كار تواند بود.

5ـ هنر قانون‌نويسي و قانون‌گذاري، از برترينهاي نمايندگي است. قانون بايد كارآمد، روان، شفاف، روزآمد و با اين حال با نگاه بلندمدت،‌داراي گستره‌ئي هرچه پهناورتر و قابل ماندگاري،‌ و يكسره معطوف به نيازهاي مردم و منافع عمومي باشد. نگرش جزئي، بخشي،‌ شخصي و يا خداي نخواسته با نگاه لجاجت‌آميز در قانون‌گذاري، بي‌سود و احياناً زيانبار است. اولويتها بايد ترجيح يابد، تناقض و تكرار در قوانين بايد ريشه‌كن شود،‌ و از خرد جمعي و كارشناسي در تدوين قوانين بيشترين بهره گرفته شود.

6ـ دو عنصر نظارت و همكاري صميمانه،‌ در تعامل با قواي ديگر، بايد دو بخش تفكيك‌ناپذير باشند. مسئوليت نظارتي مجلس هرگز نبايد به دست اهمال سپرده شود،‌ اما هرگز هم نبايد نظارت مجلس به معناي رقابت با دولت و نشنيدن نيازها و ضرورتها و تنگناهاي آن شمرده شود. محور كار و عمل در كشور و نماد داخلي و خارجي نظام جمهوري اسلامي، عمدتاً قوه‌ي مجريه است. همه بايد به آن كمك كنند و هرگاه دولتي بانشاط بيشتر و همت بالاتر و ارزشگرائي قويتر در صحنه است، اين كمك بايد مضاعف گردد. متقابلاً‌ دولت بايد مجلس قانون‌گذاري را راهنماي عمل خود بداند و به قوانين مجلس،‌ يكسره پايبند باشد و از آن تخلف نكند. بر سر دوراهيهاي اختلاف‌نظر، كارشناساني از دوطرف، گره را بگشايند و راه درست را پيش پاي هر دو طرف باز كنند. اكنون كه بحمدالله دولت و مجلس را مردمي مؤمن و انقلابي و وفادار به ارزشها و اصول اسلامي،‌ انباشته‌اند بايد اين تعامل برادرانه با رعايت حقوق قانوني از هر دو سو،‌ بيش از هميشه ديده شود.
عزيزان من! دوران نمايندگي كوتاه، و مسئوليت شما سنگين، و هر فعل و ترك و گفت و سكوت شما در ديوان الهي ثبت و ماندگار است. سوگندنامه را كه بايد با نيت و جِدّ خوانده شود، همواره در ياد نگهداريد و خود را با آن تطبيق كنيد، بدين ترتيب حسنه‌ي ماندگاري از خود بر صحيفه‌ي الهي باقي خواهيد گذارد.

سخن را با سلام بر پيامبر اعظم صلي‌الله‌عليه‌و‌آله‌وسلّم و ديگر پيامبران و بر امامان معصوم عليهم‌السلام بويژه بر حضرت مهدي ارواحنافداه،‌ و نيز به ارواح طيبه‌ي شهيدان و به روح مطهّر امام شهيدان به پايان ميبرم و توفيق و كمك خداوند را براي شما مسألت ميكنم.

سيّدعلي خامنه‌اي
7/خرداد/1387   
 
معصومه عليزاده
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۰:۲۰:۲۰
اميدوارم در دولت گوش شنوايي براي سخنان رهبري وجود داشته باشد. رهبري پيش از اين از عدم توجه دولت به نخبگان، تعجيل غير منطقي در كارها و.. انتقاد فرمودند اما هنوز در بر همان پاشنه مي گردد. (64978)
 
فارسي
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۰:۲۵:۳۱
رضايت رهبري از دكتر حداد كاملا مشهد است آنجا كه مي فرمايند:
\"به اقتضاي قدرشناسي و انصاف، از عموم نمايندگان مجلس هفتم بويژه از رئيس فرزانه و پرتلاش و بُردبار مجلس جناب آقاي دكتر حدادعادل و هيئت رئيسه محترم آن تشكر كنم.\"
اين رضايت نشان داد كه دكتر حداد ظرفيت دارند در مسوليت هاي بالاتر قرار گيرند و كشور را از اين نا بساماني دولت نهم نجات دهند (64979)
 
سيدمصطفي
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۰:۳۴:۲۱
چرا از اين جمله:
«هرگز هم نبايد نظارت مجلس به معناي رقابت با دولت و نشنيدن نيازها و ضرورتها و تنگناهاي آن شمرده شود»
و يا امثال آن براي تيتر استفاده نمي‌كنيد كه نشانه‌اي از حمايت از دولت در آن است. (64982)
 
عباس
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۰:۳۶:۱۸
جمله ای از رهبر انقلاب که دوست عزیزمان سیدمصطفی تقطیع کرده اند و از \"هرگز هم\" ادامه آن را آورده اند این گونه شروع می شود
مسئوليت نظارتي مجلس هرگز نبايد به دست اهمال سپرده شود
در هر حال هر رسانه با توجه به مشی خود از جملات رهبری استفاده می کند (64984)
 
غریبه
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۱:۴۱:۵۵
عباس جان استفاده از رهنمودهای رهبری با توجه به مشی رسانه یعنی مصادره به مطلوب این رهنمود ها و این خطرناکه (65013)
 
عباس
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۱:۵۸:۳۸
اگر رسانه هایی مثل الف این جملات را از صحبت های رهبری پوشش ندهند سایت هایی مثل . قطعا به طرز. این مصادره به مطلوب را انجام خواهند داد چندانکه این افراد همین الان و در گذشته هم این کار را می کنند تو گویی رهبری از قانون شکنی ها و کارهای اشتباه دولت هم حمایت می کنند. این تعادل رسانه ای لازم است.
(65015)
 
غریبه
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۲:۰۷:۰۵
اسم این تعادل رسانه ای که عباس آقا می فرمایند را هرچیزی می شود گذاشت غیر از اصولگرایی که انصافا غریب است.
توجه عباس آقا را به این نکته جلب می کنم که بحث بر سر دفاع از دولت یا مجلس نیست بلکه درباره رعایت اخلاق اسلامی در رسانه های منتسب به اصولگرایی است. (65022)
 
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۶:۵۰:۵۴
\"در هر حال هر رسانه با توجه به مشی خود از جملات رهبری استفاده می کند.\"
بله عباس آقا.
و این یعنی استفاده ابزاری از رهبری. یعنی رهبری هم عزیز است اگر حرف من را بزند. حال چه سایت مخالف دولت این کار را کند چه حامی دولت. (65054)
 
سيدمصطفي
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۰:۳۶:۱۳
شما بايد در كنار دولت انقلابي و مؤمن،‌ پيشاهنگ اين حركت شجاعانه و مدبرانه باشيد. (64983)
 
محمد اشرف
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۱:۰۲:۲۸
پيام بسيار خردمندانه حضرت آقا ميتواند به عنوان يك منشور براى همگان به ويژه نمايندگان محترم سرلوحه كاريشان قرار گيرد.وملت هميشه در صحنه نيز ميتوانند هرگونه اقدام وفعاليتهاى آن عزيزان از ابتداء تا پايان دوره نمايندگى را در چارچوب اين منشور مورد ارزيابى و سره را از ناسره تمييز دهند. قطعاً در پايان دوره نمايندگى وبا شروع مجدد انتخابات ،همچون گذشته نمايندگانى ميتوانند مجدداً بر اين مسند تكيه زنند كه ضمن پايبندى به سوگندى كه خورده اند خود را خدمتگذار واقعى‌ملت بدانند و بر بند بند اين منشور مقيدو عامل ، و بدون هياهو وشعارهاى پر طمطراق و فريبكارانه، در جهت اصلاح امور قدم بردارند .
پس نمايندگان محترم با هر گرايش سياسى ،با يارى حضرت حق وپشتوانه ملت شهدپرور و در سايه پرمهر رهبر فرزانه ،فعاليت خود را شروع و با يكدلى وصفا و يد واحده وهمكارى وپشتيبانى اصولى از دولت ،با تدوين قوانين ضرورى واجرائى ،در جهت آبادانى كشور عزيزمان تلاش نمايند.[ محمد اشرف (64991)
 
a
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۱:۲۱:۵۶
دولت بيشتر به مراقبت احتياج دارد تا مجلس (64996)
 
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۱:۲۶:۱۴
شما بايد در كنار دولت انقلابي و مؤمن،‌ پيشاهنگ اين حركت شجاعانه و مدبرانه باشيد؛ دنيا از همه‌ي شما سخن واحدي بشنود و تبلور عزم ملي را در حرف و عمل شما ببيند.
و عنصر نظارت و همكاري صميمانه،‌ در تعامل با قواي ديگر، بايد دو بخش تفكيك‌ناپذير باشند. مسئوليت نظارتي مجلس هرگز نبايد به دست اهمال سپرده شود،‌ اما هرگز هم نبايد نظارت مجلس به معناي رقابت با دولت و نشنيدن نيازها و ضرورتها و تنگناهاي آن شمرده شود. محور كار و عمل در كشور و نماد داخلي و خارجي نظام جمهوري اسلامي، عمدتاً قوه‌ي مجريه است. همه بايد به آن كمك كنند و هرگاه دولتي بانشاط بيشتر و همت بالاتر و ارزشگرائي قويتر در صحنه است، اين كمك بايد مضاعف گردد. متقابلاً‌ دولت بايد مجلس قانون‌گذاري را راهنماي عمل خود بداند و به قوانين مجلس،‌ يكسره پايبند باشد و از آن تخلف نكند. بر سر دوراهيهاي اختلاف‌نظر، كارشناساني از دوطرف، گره را بگشايند و راه درست را پيش پاي هر دو طرف باز كنند. اكنون كه بحمدالله دولت و مجلس را مردمي مؤمن و انقلابي و وفادار به ارزشها و اصول اسلامي،‌ انباشته‌اند بايد اين تعامل برادرانه با رعايت حقوق قانوني از هر دو سو،‌ بيش از هميشه ديده شود.
عزيزان من! دوران نمايندگي كوتاه، و مسئوليت شما سنگين، و هر فعل و ترك و گفت و سكوت شما در ديوان الهي ثبت و ماندگار است. سوگندنامه را كه بايد با نيت و جِدّ خوانده شود، همواره در ياد نگهداريد و خود را با آن تطبيق كنيد، بدين ترتيب حسنه‌ي ماندگاري از خود بر صحيفه‌ي الهي باقي خواهيد گذارد. (65001)
 
مجید
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۱:۳۶:۰۰
واقعا\" ازیک رسانه اصول گر ا انتظار این ا ست در نقل سخنان بزرگان جمله ای را انتخاب نکنند که تا حقانیت خودرا ثابت کنند بلکه باید جملاتی را که دلها به هم نزدیک ووحدت ایجاد میکند را نقل کنند. (65007)
 
ا
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۱:۳۹:۴۶
این فراز از صحبت های رهبری پاسخ خوبی بود برای برخی مدعیان حمایت از دولت
همچنين لازم است كه به اقتضاي قدرشناسي و انصاف، از عموم نمايندگان مجلس هفتم بويژه از رئيس فرزانه و پرتلاش و بُردبار مجلس جناب آقاي دكتر حدادعادل و هيئت رئيسه محترم آن تشكر كنم.
واقعا باید گفت که ای مدعیان حامی دولت که همه را زیر تخریب گرفته اید. آگاه باشید و بیاندیشید که به کجا می روید (65008)
 
مجید
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۱:۵۲:۰۵
دوست عزیز این جملات در تکریم زحمات نمایندگان و بخصوص جناب حداد است . چرا اسیر جبهه بندی های سیاسی شده اید.بخدا مردم از اصول گرایان انتظار بالاتری دارتد.اینگونه منفی بافی در شان اصول گرایان نیست. (65017)
 
پیمان
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۱:۵۹:۵۳
در تمامی جوامع رهبران اندیشمند در زمانهای بحرانی بمنظور کاستن از فشار بر جامعه و مردم سعی در فرونشاندن آتش انتقادات و قدر دانی از مسئولان میکنند و این حکایت از تیز هوشی آنهاست نه رضایت ....
آقا قطعا از فشاری که بواسطه دخالتهای عجیب رییس کشور و حمایت مجلسیون هفتم ! بر مردم وارد شد دلگیرند و نشان آن تذکرهای متعدد ایشان است .
امیدوارم آقای لاریجانی با تعامل تمامی گروهها بخصو جناح اقلیت خاطره تلخ مجلس هفتم و بخصوص اداره جلسات توسط باهنر را از ذهن مردم بردبار ایران پاک نماید (65019)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۲:۰۱:۰۵
با سلام
چرا از حرفهای رهبری سوئ استفاده میکنید وفقط قسمت مورد علاقه خودتان را تیتر میکنید شما می توانستید از این قسمت هم تینر انتخاب کنید:

هرگز هم نبايد نظارت مجلس به معناي رقابت با دولت و نشنيدن نيازها و ضرورتها و تنگناهاي آن شمرده شود. محور كار و عمل در كشور و نماد داخلي و خارجي نظام جمهوري اسلامي، عمدتاً قوه‌ي مجريه است. همه بايد به آن كمك كنند و هرگاه دولتي بانشاط بيشتر و همت بالاتر و ارزشگرائي قويتر در صحنه است، اين كمك بايد مضاعف گردد. (65020)
 
عباس
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۲:۰۶:۳۰
خطاب به محمد در کامنت بالا. شما خودت جمله قبل از این جملات "مسئوليت نظارتي مجلس هرگز نبايد به دست اهمال سپرده شود" را حذف کردید آنوقت از یک رسانه منتقد انتظار منصف بودن دارید؟ اگر انصاف این است پس بهتر است به سراغ سایت های منصفی! همانند. و. بروید. (65021)
 
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۲:۰۸:۳۲
سلام
رهبری همواره هم از دولت و هم از مجلس حمایت کرده اند و این حمایتشان هم نه به خاطر حمایت از تمام کارها که به خاطر شان رهبری در حمایت از ارکان نظام است.
به این ترتیب حمایت رهبری از دولت یا مجلس نباید به صورت دیگری توسط حامیان دولت یا مجلس تفسیر شود. (65023)
 
زارع
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۲:۱۲:۴۵
به فرموده رهبر معظم انقلاب \"سرگرم شدن به هر كاري كه در اين وظيفه خلل وارد آورد، ناروا و ناسپاسي است. حضور كامل در همه‌ي جلسات عام و خاص مجلس، لازمه‌ي حتمي اين وظيفه‌گزاري است\".
قابل توجه نمایندگان تنبلی که مجلس را دارای دو در تصور می کنند! و دست به غیبتشان زیاد است. بهتر است قانونی برای تنبیه این جور موارد پیشنهاد و تصویب شود. (65024)
 
علي
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۳:۲۵:۳۴
به نام خدا

متاسفانه دولت و رييس آن عليرغم صداقت فاقد توانايي در دولتمندي و مديريت همراه با تدّبر است و لذا با برنامه هاي بي مطالعه و مقطعي كارها را ازاينكه هست بدتر مي كند.پس مي توان جلوي ضرر و زيان بيشتر را گرفت البته با ... (65030)
 
رضا رهرو
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۳:۳۹:۴۶
یک کاش گاهی دولت به چند سال قبل باز میگشت و صحبتها و نقاط ضعف و قوت خود را مرور میکرد و بعدشروع به حرکت میکرد (65036)
 
محمد اشرف
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۳:۴۱:۱۶
چندپيشنهاد:
1- نقد اظهارات توسط كاربران بسيار مطلوب است لكن متوجه باشيم كه نظرات ارائه شده را عده اى فرصت طلب ومغرض هم مطالعه و از برخى موارد بى محتوى سوء استفاده خواهند نمود . لذاعزيزان دلسوز در اظهار نظر و بخصوص تفسير پيام رهبرى با دقت وهشيارى عمل نمايند.
2- به جاى تاختن به همديگر ضروريست همه افراد با هر سليقه وگرايش سياسى تنها به صرف ايرانى بودن با پيشنهادات اصولى واجرائى به نمايندگان وهمچنين دولتمردان ، آنان را در بهبود وآبادانى‌كشور يارى نمائيم.
3- از مسئلين سايت انتظار است تا پيشنهادات ارائه شده از طرف مردم را جمعبندى وجهت بهره بردارى به مركز پژوهشهاى مجلس ودولت ارسال نمايند
يقين داشته باشيم با همفكرى دلسوزانه ونقد منصفانه ميتوان بر بسيارى از مشكلات ومعضلات جامعه فائق آئيم (65037)
 
ali
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۵:۴۶:۱۲
علي آقا شما در سطر اول گفتيد كه رييس دولت صداقت دارد. نه جانم. ندارد. شايد شما معناي صداقت را نمي‌دانيد.
دو مورد .. خودم شنيدم بدون واسطه
1- رييس دولت در مورد مترو گفت : ملت ببينيد 30 سال 30 كيلومتر اين عملكرد مترو است. اولا هر ايراني مي‌داند كه ما حدود 10 سال است كه به مترو اعتبار مي‌دهيم، نه 15 سال. مي شه بگيد از اول انقلاب تا سال 1375 چقدر به مترو اعتبار داده شده است. يا شما بگو يا رئيس دولت.
2- رئيس دولت ما سازمان مديريت را برداشتيم و جاش يك چيز جديد انقلابي گذاشتيم. من كه تو سازمان مديريت كار مي‌كنم چنين چيزي را نديدم. چرا دورغ؟
3- راجع به پول نفت و سفره مردم ديگه چيزي نمي‌گويم. (65041)
 
۱۳۸۷-۰۳-۰۸ ۱۰:۴۴:۴۲
دوباره كه شما چار دست و پا به زمين آمدي . برادرم اين موضوع ،پيام مقام معظم رهبري است ولي بخاطر آن خصلت بالايي كه گفتم شما به انحلال سازمان مديريت ربطش دادي . برادر بدان كه همه كساني كه با آن سازمان مخوف و بي تدبير در ارتباط بوده اند انحلال آن را يكي (و حتي تنها اقدام) منطقي و صحيح دولت ميدانند. حالا تو دوباره يك چيزي بگو. (65121)
 
۱۳۸۷-۰۳-۰۸ ۱۴:۲۱:۳۸
موافقم!
چون کلاً برنامه ریزی و مدیریت در سالهای اخیر در کشور ما منحل شده! یک سازمان با این نام فقط هزینه اضافه بود که خوشبختانه اون هم حذف شد.

دیگه الان مدیریت در ایران واقعاً مدیریت امام زمان (عج) است، غایب! (65193)
 
۱۳۸۷-۰۳-۰۹ ۰۷:۱۲:۵۲
موافقم.
و دقيقا\" اين اتفاق همزمان با تشكيل سازمان بي مديريت و برنامه خراب كن رخ داد. البته ربطي به هم نداشتند و اين همزماني ، كاملا\" اتفاقي رخ داد! (65271)
 
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۶:۳۲:۵۹
سلام
چرا اين تيتر رو انتخاب نكردين؟


هرگز هم نباید نظارت مجلس به معنای رقابت با دولت و نشنیدن نیازها و ضرورتها و تنگناهای آن شمرده شود.


محور کار و عمل در کشور و نماد داخلی و خارجی نظام جمهوری اسلامی، عمدتاً قوه‌ی مجریه است. همه باید به آن کمک کنند و هرگاه دولتی بانشاط بیشتر و همت بالاتر و ارزشگرائی قویتر در صحنه است، این کمک باید مضاعف گردد. (65053)
 
k-s
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۸:۰۰:۵۳
چرا فردي که خود را حقوق دان مي داند قانون افزايش حقوق را اجرا نکند و خلاف خود را هم تفسير کند؟
کجا بايد جلوي دولت قانون شکن را گرفت يا بايد مثل آقاي دکتر حداد با قانون شکن تسامح کرد!
وقت آن است دولت بنا بر نظر مقام معظم رهبري مصوبه خود را که توسط ديوان عدالت باطل شده است اصلاح و در صورت نياز به اجراي نظر خود با ارائه اصلاحيه براي قانون بودجه اقدام نمايد .
قانون شکني کافي است (65077)
 
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۱۹:۲۴:۳۳
از اول هم تحول خواهان باید حداد را برای ریاست جمهوری می آوردند تا کشور بر اساس عقانیت منطق و عدالت به پیش برود اکنون با نظر مثبت رهبری به نظر می رسد بهترین گزینه برای آینده ریاست جمهوری و دفاع از آرمانهای امام و رهبری و شهیدان دکتر حداد باشد (65079)
 
جانباز کوچک دفاع مقدس
۱۳۸۷-۰۳-۰۷ ۲۲:۲۱:۰۳
حتی در اوج جنگ دولت مهندس موسوی اینقدر که دولت احمدی نژاد مورد حمایت رهبری و قوای لشگری و کشوری قرار دارد , نبود نمی دانم ناکامی او در چیست.
فکر میکنم علتش عدم مشورت با عقلا و کنار گذاشتن نیروهای مجرب و متعهد است. (65084)
 
۱۳۸۷-۰۳-۰۸ ۰۸:۲۸:۰۰
حتی در اوج جنگ دولت مهندس موسوی اینقدر که دولت احمدی نژاد مورد حمایت رهبری و قوای لشگری و کشوری قرار دارد , نبود نمی دانم ناکامی او در چیست.
فکر میکنم علتش عدم مشورت با عقلا و کنار گذاشتن نیروهای مجرب و متعهد است.

میشه به علت به قول خودتون ناکامی دولت علت اینهمه حمایت رهبری و قوای لشکری و کشوری رو بگید. (65099)
 
۱۳۸۷-۰۳-۰۸ ۰۷:۴۱:۵۹
در مورد سخنان مقام معظم رهبری در باره جناب حداد باید گفت این مرسوم است که در چنین مواقعی از اینگونه افراد به نحو شایسته و درخور مقام وجایگاه وی تقدیر و قدردانی شود. ولیکن این معیار نمره بسیار خوب دادن به جناب رییس محترم سابق مجلس نیست. این که چقدر جناب اقای حداد موفق بوده اند یا خیر را سال دیگر همین موقع بهتر می توان ارزیابی کرد ولیکن نسبت به اقای کروبی - هاشمی و نوری قطعا ایشان عملکرد بسیار ضعیف تری داشتند البته از نظر فقط من و اعتقاد دارم که ضعف ایشان در مدیریت مجلس باعث شد که مجلس هفتم اسیب های جدی ببیند که تیتری که یک سایت خبری دیروز زد که مجلسی که هیچکس از پایانش متاسف نشد به حقیقیت خیلی نزدیک است.
تاکید مقام معظم رهبری و پرداختن ایشان به وظیفه نظارتی مجلس به نظر من ضعف بیش از حد مجلس هفتم در این بعد بود. مرسوم نیست که مقامات عالی کشور به نقد مستقیم فرد یا افرادی بپردازند و در توجه عمیق به پیام ایشان با ید دلنگرانی های ایشان را شناسایی کرد. که یکی از انان ضعف در وظایف نظارتی مجلس هفتم است که جا دارد مجلس هشتم به طور جدی کم کاری های مجلس هفتم را جبران کند.
امیدوارم که مجلس هشتم هرگز مانند مجلس هفتم نباشد و مجلس هشتمی ها از هم اینک سایت های مختلف خبری را دنبال کنند که چه ضعف هایی در مجلس هفتم وجود داشت که باید ان را جبران کنند. (65097)
 
معصومه عليزاده
۱۳۸۷-۰۳-۰۸ ۰۹:۱۶:۵۲
رهبري قطعا از تحولات پشت صحنه جريانات سياسي به خوبي آگاهي دارند و مي دانند كه آقاي حداد در مجلس هفتم و ظيفه داشت كه با دولت آنگونه تعامل كند و اكنون كه دولت مي ديد در دوره جديد احتمالا آقاي حداد وظيفه ديگري دارد به حذف ايشان دست زد .و با آقاي لاريجاني به توافق رسيد رهبري نيز با اطلاع از اين موضوع بر بعد نظارتي مجلس تاكيد داشتند. رهبري معظم اگر مجلس هفتم را اينگونه مي خواستند در سخنراني هرساله شان در ديدار با نمايندگان مي فرمودند.معلوم است كه رهبري در مجلس هشتم نظارت مجلس را پر رنگتر مي خواهند
نكته ديگر اين است كه رهبري مي توانستند از زحمات آقاي حداد يك تشكر ساده نمايند همان گونه كه از وزارت كشور اين گونه تشكر كردند اما وقتي تعابيري چون \"فرزانه و پرتلاش و بُردبار \" را در مورد دكتر حداد به كار مي برند حتما منظور خاصي را دنبال مي كنند (65103)
 
يك خبرنگار
۱۳۸۷-۰۳-۱۱ ۱۰:۴۰:۰۱
اگر اشتباه نكرده باشم پيام رهبر معظم انقلاب در مورد مجلس بود. بنابر اين بهتر بود تيتر اين پيام نيز - فارغ از نگاه سياسي «الف» كه از هر موضوعي براي تخطئه دولت استفاده مي‌كند - در مورد مجلس و خطاب به منتخبان آن انتخاب مي‌شد!
به نظر مي‌رسد دوستان الفي، سوراخ دعا را گم كرده‌اند. (65482)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.