نظر منتشر شده
۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 26916
لاريجاني، نامزد اصولگرايان برای رياست مجلس هشتم
تاریخ انتشار : يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۸:۰۴
لاریجانی نامزد اصولگرایان برای کسب ریاست مجلس هشتم شد. به گزارش الف، در جلسه عصر امروز، یکشنبه، مجمع عمومي فراكسيون اصولگرایان در خصوص نامزد اصولگرایان برای ریاست مجلس رای گیری شد که دکتر علی لاریجانی حایز اکثریت آرا شد.
بنابراین گزارش، پس از آنکه غلامعلی حدادل عادل و علی لاریجانی هرکدام برای مدت کوتاهی به معرفی خود برای نمایندگان اصولگرای راه یافته به مجلس هشتم پرداختند، رای گیری به عمل آمد و علي لاريجانی با کسب 161 رای در مقابل 50 رای حداد عادل، نامزد اصولگرایان برای ریاست مجلس هشتم شد. 7 رای سفید نیز به گلدانهای رای گیری ریخته شد.  پس از رأ‌ي‌گيري در خصوص رياست مجلس هشتم، رايزني در خصوص نواب رئيس مجلس آغاز شد كه 10 نفر براي نايب‌رئيس اول و دوم مجلس هشتم كانديدا شدند.
 محمدرضا باهنر، شهاب‌‌الدين صدر، حسن غفوري‌فرد، اسدالله بادامچيان و روح‌الله حسينيان منتخبان مردم تهران در مجلس، محمدحسن ابوترابي‌فرد منتخب مردم قزوين، ابراهيمي منتخب بيرجند، عوض حيدرپور منتخب مردم شهرضا و اميدوار رضايي منتخب مردم مسجدسليمان كانديدا شدند.
 براساس توافق اصولگرايان نامزدهاي نواب رئيس مي‌بايستي 50 درصد آرا را كسب مي‌كردند. در اين جلسه 215 منتخب حضور داشتند. محمدرضا باهنر با 112 رأي به عنوان نايب رئيس مجلس هشتم به صحن علني مجلس معرفي شد و محمدحسين ابوترابي‌فرد با 76 رأي و شهاب‌الدين صدر با 69 رأي به دور دوم راه يافتند كه فردا انتخاب خواهند شد. به گزارش الف، آرای نامزدهای کسب نیابت ریاست مجلس به شرح زیر است: - باهنر 112- ابوترابی 76- صدر 69- امیدوار رضایی 68- حسینیان 36- بادامچیان 20- ابراهیمی 20- غفوری فرد 15- میرتاج الدینی 15  در رای گیری امروز دوشنبه نیز، علي اكبر ابوترابي به عنوان منتخب فراكسيون اصولگرايان براي نايب رئيسي دوم مجلس هشتم برگزيده شد.

به گزارش الف، اعضاي مجمع عمومي اين فراكسيون در راي گيري پيش از ظهر امروز از ميان ابوترابي و شهاب الدين صدر ابوترابي را با 122 راي به عنوان نامزد خود براي نايب رئيسي مجلس هشتم انتخاب كردند. صدر در اين راي گيري موفق به اخذ 60 راي شد. در دور اول رای گیری برای نواب رییس، حسینیان و صدر نامزد پیشنهادی طیف رایحه خوش، صدر و باهنر نامزد پیشنهادی طیف سنتی وابوترابی نامزد پیشنهادی طیف تحول خواه بودند.  در جلسه پیش از ظهر امروز فراکسیون اصولگرایان، نامزدهای پیشنهادی این فراکسیون برای کارپردازی و منشی گری هیات رییسه مجلس هشتم نیز انتخاب شدند.

اسامی نمایندگان حایز رای از این فراکسیون به شرح زیر است:

منشی هیات رییسه:
حاجي‌بابايي با 81 راي
 ميرتاج‌الديني 82 راي
 غفوري‌فرد‌ با 77 راي
 قرباني 71 راي
نژادفلاح 65 راي
محبي‌نيا 62 راي
 
(سه نماینده اول در مجلس هفتم نیز منشی هیات رییسه بوده اند و سه نماینده بعدی، منشی های جدید هیات رییسه خواهند بود)
 
کارپرداز:
آشوري 112 راي
ناطق‌نوري 87 راي
مهدوي‌ابهري 67 راي

   
 
بسیجی
۱۳۸۷-۰۳-۰۵ ۱۸:۲۶:۳۳
مبارک است انشاالله - امیدوارم که مجلس از ته امور به راس امور بازگردد .دعا میکنم که آقای باهنر هم در هیئت رئیسه جائی نداشته باشد چون ایشان در دوره هفتم رئیس در سایه بود و آقای حداد عادل رئیس صوری (64836)
 
محمد رضا
۱۳۸۷-۰۳-۰۵ ۱۸:۲۸:۲۱
تا زمانیکه جناب آقای باهنر در هیئت رئیسه مجلس تشریف دارند و با توجه به نسبت نسبی که با عضو ارشد کابینه دولت دارند نباید ملت انتظار موضعی قاطعانه ، کارشناسی از مجلس محترم داشته باشند. لابی آقای باهنر ، هنر تطمیع نمایندگان با وعده های سرخرمن هر گز اجازه اقدام موثر بر علیه اقدامات پوپولیستی دولت را نمی دهد . بهر حال انتخاب لاریجانی تنها بارقه امیدی است که در این وانفسا بر ملت تورم کشیده ایران می دمد و مبارک باد (64838)
 
ناظر
۱۳۸۷-۰۳-۰۵ ۱۸:۳۰:۰۸
مبارک است
امیدوارم در برابر قانون شکنی های دولت قوی تر از حداد عمل کند البته چشمم آب نمی خورد چونایشان از طرف رایحه خوش خدمت حمایت می شده و ظاهرا قرار و مدتر هایش را با دولتی ها بسته
به هر حال موفق باشند ان شا الله (64839)
 
رضا
۱۳۸۷-۰۳-۰۵ ۱۸:۴۴:۲۶
دکتر لاریجانی مدیری قوی و توانمند است ؛ بنظر میرسد بهارستان نشینان هشتم به معیار های ملی بین المللی شخصیت دکتر لاریجانی توجه مناسبی دارند. هرچند که جناب حداد عادل نیز شخصیتی گرانبها برای ایران عزیز است اما سبقه فرهنگی جناب حداد عادل بیشتر به درد مدیریت فرهنگی می خورد تا قوه مقننه ، انشاء الله هریک از بزرگواران ریسس شدند؛ حقوق تمام ملت ایران را استیفا کنند (64840)
 
۱۳۸۷-۰۳-۰۵ ۱۸:۴۵:۴۲
درست است که حداد دربرابر قلدریهای دولت (مانند اجرا نکردن قانون خدمات کشوری یا واردات خارج از بودجه و...) کوتاهی می کرد ولی مانده ام این آقای لاریجانی با این همه تناقض چطوری می خواهد مجلس را اداره کند؟ هم نامزد مورد اعتماد رایحه است هم کارگزاران! (64841)
 
هادی
۱۳۸۷-۰۳-۰۵ ۱۸:۴۸:۱۶
مبارک است ان شا الله مجلس هم مال دولت شد.
بعد از بسیج و شورای نگهبان و مجلس، حالا می ماند صدا و سیما و شهرداری که البته از مدتها پیش زیر آتش تهیه سنگین دولت هستند. حالا آنها هم کی مثل مجلس فروبریزند خدا میداند (64842)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.