توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 26409
حسینیان: لاریجانی، مرد بحران‏ها
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۵۴
حسینیان گفت: لاریجانی در چند سال گذشته نشان داده است مرد بحران هاست بحران احتیاج به مردانی دارد که در لحظات باید تصمیم بگیرند و من به خوبی این توان را در لاریجانی دیده ام، بنابراین لاریجانی مقبولیت بیشتری برای ریاست مجلس هشتم دارد.روح ا.. حسینیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مورد مسائل مطرح شده در مورد ریاست مجلس هشتم در جلسه گروه 2+9 گفت: با همه ارادت به تمام افرادی که که در معرض ریاست مجلس هستند و این که همه اعلام نموده اند فقط به تکلیف عمل می کنند این جسارت را به من می دهد که بگویم: به نظر من آقاي لاریجانی مقبولیت بیشتری از سایر افراد مطرح دارند.تاکنون از بسیاری از نمایندگان که نظرخواهی کرده ام اکثریت نظر به لاریجانی دارند. به علاوه لاریجانی همه شرایط لازم را دارد. لاریجانی یک شخصیت بین المللی، یک دیپلمات کارآمدی است که شاید مفهوم سازی وی در ادبیات سیاسی نشان دهنده بالندگی وی باشد. لاریجانی در چند سال گذشته نشان داده است مرد بحرانهاست. بحران احتیاج به مردانی دارد که در لحظات باید تصمیم بگیرند و من به خوبی این توان را در لاریجانی دیده ام. لاریجانی این وسعت فکر و مدیریت را دارد که از لایه های مختلف در پیشبرد اهداف انقلاب و مردم استفاده کند و این خود مزیتی مهم است.وی در ادامه با اشاره به اینکه برخلاف نظر برخی که معتقدند چنانچه لاریجانی مدیریت مجلس را به عهده گیرد هر روز با دولت تنش ایجاد خواهد کرد، گفت: این موضوع به نظر من صحیح نیست. با این که لاریجانی با احمدی نژاد بر سر نحوه مذاکرات هسته ای اختلاف داشتند و استعفا داد، هرگز دیده نشده است که وی درصدد تضعیف دولت باشد و حتی روابطش را با احمدی نژاد قطع نکرد و آقای احمدی نژاد در سفر اخیر قم به مشورت های آقای لاریجانی با دیده مثبت نگاه کرد و این خود تجربه مثبتی از همدلی نمایندگان و دولت بود. من به درایت لاریجانی اعتقاد دارم و امیدوارم مجلسی تشکیل گردد که با قانون گذاری صحیح و نظارت قوی موانع خدمت رسانی بیشتر دولت را بردارد و هر قوه با متانت و درایت و قدرت مشکلات مردم را بکاهند و در نظام بین الملل با اقتدار بیشتری ظهور پیدا کنند.حسینیان با اشاره به اینکه لاريجاني شخصيت مستقل خود را دارد و نبايد هيچ كس انتظار اين را داشته باشد كه مجلس تابع داشته باشيم كه مهر پلاستيكي باشد، اما انتظار اين است كه استراتژي مجلس عدم درگيري و هماهنگي با دولت براي حل مشكلات مردم باشد در يك نظام هماهنگ همه اجزا بايد به يك سو حركت كنند اين هم سويي بايد استراتژي باشد ما نبايد مسائل را خلط كنيم اختلاف سليقه يا حتي فكر چيزي است، اختلاف مباني چيز ديگري و مهم تر جايگاه ها مي باشد در مسئوليت هاي اجرايي سلسله مراتبي در اختلاف نظرها بايد يا نظر مافوق عمل شود و يا استعفا ولي در دو قوه كه طبق قانون اساسي يكي برنامه ريز و مجري است و ديگري قانون گذار و ناظر كاملاً متفاوت است اتفاقاً كناره گيري لاريجاني را دليل بر همدلي ايشان مي دانم و اگر او اهل جدل و منازعه بود مي ايستاد و به جدال ادامه مي داد و اين هرگز به نفع نظام نبود.رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي در مورد گروه 2+9گفت:اين گروه يك جمع دوستانه براي رايزني در مورد مجلس آينده هست فقط و فقط در جلسه نقطه نظرات اعلام مي‌گردد و الا اين گروه نه جايگاه حقوقي دارد و نه جايگاه شرعي تا در مورد رهبري مجلس آينده تصميم گيري نمايد. اصلا اين گه گروهي بنشينند و تصميم گيري براي 290 نماينده منتخب ملت ايران داشته باشند يك توهين به نمايندگان محسوب مي‌گردد و قطعا اين نمايندگان هستند كه براي مديريت و رهبري خود بايد تصميم گيري نمايند. نهايت اين جلسه مي‌تواند پيشنهادات خود را به نمايندگان ارايه دهد تا خود تصميم بگيرند.وی تصریح کرد:مسائل مختلفي در جلسات طرح شد. دوستان ما در يك جمع بندي به اين نتيجه رسيده‌اند كه يكي از آسيبهاي مجلس هفتم اين بود كه تلقي نمايندگان اين بوده كه در تصميم گيري‌ها مشاركت ندارند و احساس دلسردي و بي‌نقشي مي‌كردند. ما اصرار داشتيم كه اين تلقي چه واقعي و چه غيرواقعي وجود دارد و اين ذهنيت بايد مرتفع شود و برنامه‌اي طراحي و پيشنهاد شود كه اين ذهنيت را مرتفع نمايند. طرح آقاي لاريجاني براي گام اول استاني كردن بود كه هيأت مديره و كادر مديريت و رياست در فراكسيون اكثريت با مشاركت همه استان‌ها باشد كه همين طرح در پنج‌شنبه عملي شد.حسینیان با اشاره به اینکه در زمینه مدیریت مجلس هشتم دو نظر وجود داشت،افزود: يك نظر تداوم مديريت سابق در فراكسيون و هيأت رئيسه مجلس، نظر دوم اين بود كه اين مجلس يك ماهيت جديدي دارد و دو سوم از نمايندگان جديد هستند و قطعا بايد تحولي در مديريت نيز بوجود آيد.نماینده منتخب مردم تهران در مجلس هشتم گفت:ما وكيل وكلا نيستيم تا به جاي آنها تصميم بگيريم. فقط اصرار ما اين است كه در مديريت مجلس يك راه‌كارهايی در نظر گرفته شود كه هيچ يك از نمايندگان احساس نكنند گروهي محدود تصميم گيري مي كنند و ديگران هم بايد اجرا كنند.رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي تصریح کرد:انتظار ما اين است كه مديريت مجلس، مجلس را در جايگاه خود يعني قانونگذاري و نظارت قرار دهد، مديريتي باشد كه درموقعيتهاي بحراني تصميم ساز و قاطع باشد و خود را در حد يك دخالت گر پائين نياورد و از روزمرگي و قوانين جزئي، دو فوريتهاي پي در پي و امثال اينها پرهيز دهد.وی در ادامه با اشاره به اینکه يك مجلس قوي را نه تنها براي دولت دردسر نمي دانم، بلكه پشتوانه قوي براي دولت مي دانم گفت: يك مجلس قوي، خوش فكر و كارشناس در امور سياسي و اقتصادي و فرهنگي براي دولت يك مشاور قدرتمند خواهد بود،برعكس اگر يك مجلس ضعيفي تشكيل شود براي جبران ضعف بايد پيوسته مچ گيري كند با چنگ در چهره دولت بيندازد و اين براي همه ضرر دارد،نه دولت تشويق مي شود تا لوايح كارشناسي شده و لوايح شامل و فراگير را به مجلس بفرستند و نه ضعف دولت به نفع نمايندگان است اگر دولت با پشتوانه مجلس قادر باشد تا مشكلات مردم را مرتفع كند قطعا اعتبار نمايندگان نزد ملت بالا خواهد رفت. علاوه بر این يك مجلس قوتمند و دولت مقتدر جايگاه بين المللي نظام را بالاتر خواهد برد و از توطئه‌هاي دشمنان خواهد كاست.حسینیان در مورد اینکه آیانظر دوستان دولتي شما در دولت و رايحه خوش هم همين است؟ گفت: البته بنده سخنگوي هيچ كدام از اينها نيستم، و اينها خود بايد مواضع خود را اعلام كنند آنچه بنده عرض كردم نظر شخصي خودم بود.وی در پایان اظهار امیدواری کرد که بتوانيم مجلسي قدرتمند، هوشمند، عاقل، كلان نگر، كارآمد،‌ اهل مشورت با دانشمندان و مرتبط با دانشگاه ها تشكيل بدهيم تا در حدامكان به مردمي كه به ما اعتماد كردند پاسخي درخور دهيم و در پيشگاه خداوند بزرگ و حسابرس روسفيد و در مقابل شهدا سرافراز باشيم.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.