نظر منتشر شده
۶۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 26397
صداي وزير نفت در کميسيون انرژي مجلس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۱:۰۸
روز جمعه 27 ارديبهشت، شوراي اطلاع رساني دولت ضمن انتقاد شديد از دو نماينده تهران براي پيگيري موضوع واردات غيرقانوني 2 ميليارد دلار بنزين و انتشار خبر آن، اعلام كرد وزير نفت، سخنان منسوب به خود را در كميسيون انرژي مجلس تكذيب كرده‌اند.

در پي انتشار خبر اعتراف وزير محترم نفت در كميسيون انرژي مجلس به واردات بدون مجوز و غيرقانوني دو ميليارد دلار بنزين – مازاد بر اجازه قانون بودجه86 - در سال گذشته به دستور رييس جمهور محترم و تكذيب اين خبر از سوي شوراي اطلاع رساني دولت و آقاي غلامحسين نوذري، «الف» فايل صوتي ضبط شده اين جلسه را جهت روشن شدن حقيقت منتشر مي‌كند.
 لازم به يادآوري است سوال آقايان توكلي و نادران از وزير محترم نفت در جلسه كميسيون انرژي مورخ 22 ارديبهشت 87، حدود 60 دقيقه طول کشیده است كه نيمي از آن به سوال درباره مستندات قانوني براي واردات 2 ميليارد دلار بنزين به كشور مازاد بر اجازه قانون بودجه سال 86، اختصاص داشته و نيم‌ديگر به سوال درباره مستندات قانوني هزينه كردن منابع شركت ملي نفت ايران براي تامين هزينه طرح‌هاي مصوب در سفرهاي استاني دولت اختصاص داشته است.

سوال كنندگان -  توکلی و نادران - از پاسخ وزير محترم به قسمت دوم سوال قانع شدند اما پاسخ وزير محترم به قسمت اول سوال (واردات 2 میلیارد دلار بنزین بدون مجوز قانوني با اجازه رييس جمهور) را قانع كننده ندانستند واعلام كردند براي پيشگيري از «رسم شدن هزينه كردن درآمدهاي نفتي خارج از ضوابط بودجه به دستور رييس جمهور» موضوع را پيگيري خواهند كرد كه اين موضوع واكنش شديد شوراي اطلاع رساني دولت به همراه تكذيبه‌ها و اطلاعيه‌هاي مكرر حوزه سخنگويي دولت از روز 4 شنبه گذشته را به همراه داشته است.

لازم به يادآوري است با توجه به اينكه در سالهاي گذشته دولت موظف به مهار بنزين با روش‌هاي غيرقيمتي بود، اما هر سال با استفاده از خلاء‌هاي قانوني و یا با كسب اجازه مجلس، مقادير بيشتري از رقم مصوب در قانون بودجه بنزين وارد مي‌كرد بطوري كه واردات بنزين در سال 85 به مرز 40 ميليون ليتر در روز رسيده بود كه نه تنها انتقال و توزيع اين حجم بنزين وارداتي با ظرفيت‌هاي پيش‌بيني شده سازگار نبود، بلكه مصرف حدود 80 ميليون ليتر بنزين در روز(مجموع تقریبی واردات و تولید داخلی)  باعث ترافيك شديد، آلودگي هوا و خروج ميليارد دلار ارز براي واردات بنزين در هر سال شده بود.

در اسفند سال 85 نمايندگان مجلس براي اجبار دولت به مهار مصرف بنزين (با روشهاي غيرقيمتي)، در بررسي و تصويب لايحه بودجه سال 86، بندي به شرح زير به تبصره 11 قانون بودجه افزودند كه بر اساس آن دولت به هيچ وجه اجازه نداشته باشد بدون اجازه مجلس، بيشتر از سقف معادل 3 ميليارد و 800 میلیون دلار بنزين وارد كند:
 بند ج تبصره 11 قانون بودجه سال 1386 :

"به وزارت نفت از طريق شركت‌هاي دولتي تابعه ذي‌ربط اجازه داده مي‌شود در مقابل صادرات نفت خام و معاوضه آن حداكثر تا سقف يارانه مندرج در قانون بودجه كل كشور حداكثر تا معادل ارزي مبلغ سي و سه هزار و هشتصد و بيست ميليارد (33.820.000.000.000) ريال نسبت به واردات بنزين و نفت گاز مورد نياز كشور اقدام كند..."

لازم به یاداوری است روز گذشته (جمعه 27 ارديبهشت ماه ) نيز شوراي اطلاع رساني دولت در اطلاعيه جديدي ضمن انتقاد شديد از دو نماينده تهران (توكلي و نادران) براي پيگيري موضوع واردات غيرقانوني 2 ميليارد دلار بنزين و انتشار خبر آن، اعلام كرد غلامحسين نوذري وزير نفت، سخنان منسوب به خود را در كميسيون انرژي مجلس تكذيب كرده‌اند.

الف با وجود دراختیار داشتن فایل صوتی سخنان وزیر محترم نفت و معاون اداری - مالی شان از همان روز چهارشنبه، مایل به انتشار آن نبود اما با اصرار شورای اطلاع رسانی دولت برای تکذیب سخنان وزیر نفت و الزام مطبوعات به انتشار این تکذیبه، صدای مشرح سوال آقایان نادران و توکلی و پاسخ وزیر محترم نفت و معاون اداری مالی شان در کمیسیون انرژی مجلس را منتشر می کند.

در این فایل صوتی اولین صدا، متعلق به آقای کمال دانشیار رئیس محترم کمیسیون انرژی است که از آقای نادران برای طرح سوال دعوت می کند و صداهای بعدی به ترتیب به آقایان نادران، نوذری، توکلی و الله داد (معاون اداری مالی وزارت نفت) تعلق دارد.
 
گوش کنید:دانلود کنید
 مرتبط:وزیر نفت: واردات غیرقانونی بنزین را به دستور رئیس‏جمهور انجام داده‏ایمپاسخ توکلي و نادران به بيانيه ديروز دولت بیانیه اول دولت، بیانیه دوم دولت متن پیاده شده نوار مذاکرات کمیسیون انرژی  
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۱:۴۸:۱۹
من می خواهم که اگر تخلف از قانون مشخص شده است مجازات متخلف چیست لطفا جواب من را دهید (63553)
 
ولائي
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۵:۳۱:۲۷
چه تخلفي؟
بالأخره دولت كه براي مصرف شخصي بنزين را وارد نكرده؛ براي مصرف مردم بوده. نمي‌دانم اين سايت الف چرا اينقدر جنگ زرگري راه مي‌اندازد... اگر فسادي صورت گرفته بفرماييد... (63601)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۷:۵۹:۱۲
عزیز من تخلف از قانون قانون فقط برای مردم نیست.اگر دولت می خواست بنزین اضافی وارد کند باید از مجلس مجوز می گرفت. شاید شما وظایف مجلس ودولت را نمی دانید. (63618)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۸:۵۸:۰۴
از آقایان مدعی می‌پرسم: با این مصوبه‌ی شما، دولت عملاً نمی‌توانست به وظیفه‌ی خود در واردات بنزین عمل کند. مصوبه را به شرط تغییر تصویب می‌کنند؟
اگر دولت بنزین وارد نمی‌کرد، آیا شما پاسخگوی کمبود بنزین و پیامدهای آن بودید؟
آیا اکنون که مصرف بنزین به روز مشخص است و کمبود تولید هم باید وارد شود، اصرار بر اجرای مصوبه‌ی غیرقابل اجرا و بر خلاف قوانین و وظایف دیگر دولت برای واردات بنزین، جز برای مطرح شدن در سطح جامعه با ژست منتقد چیز دیگری هم هست؟
آیا دولت باید آنقدر صبر می‌کرد تا همه‌ی کشورها به تحریم ایران بپیوندند و امکان خرید بنزین نباشد؟ (63625)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۰:۳۷:۰۴
من نميفهمم اين بيقانوني دولت به اينكه بايد صبر ميكرد تا ساير كشورها هم تحريم كنند چه ربطي داشت؟

اگر تحريم كنند كه چه قانون را رعايت ميكرد و چه نميكرد تحريم شده ايم و اگر نه هم ...


در ضمن آيا شما مجلس را به عنوان مرجعي كه بتواند همه امور را كنترل و نظارت كند (به عنوان نمايندگان مردم) قبول داريد؟ (63669)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۸:۰۸:۰۹
ناشناس محترم
بدون شنیدن نوار تعقل در چه موردی ؟ نوار را گوش کرده اید ؟
اگر نکرده اید که صحبت ازتعقل نکنید .اگر گوش کرده اید که حواستان جای دیگر بوده و عملا گوش نکرده اید . مجلس میگوید اگر اضطراری بود طرح سه فوریتی میاوردید که مثلا بقول شما
کشور بهم میریزد . انوقت مسئولیت با مجلس بود .
با کدام ملاک بی قانونی را توجیه میکنید انهم در این سطح کلان ؟ (63688)
 
۱۳۸۷-۰۲-۳۰ ۰۳:۴۲:۰۸
سایت الف ادعا کرده که واردات 2 میلیاردی اضافه با نظر و اجازه مستقیم رئیس جمهور بوده، در صورتی که در فایل فوق الذکر چنین چیزی وجود نداره. حالا شما خودتون گوش کردید یا متن پیاده شده رو خوندید که این‌قدر مطمئن از «توجیه بی‌قانونی» حرف می‌زنید؟! (63858)
 
۱۳۸۷-۰۲-۳۰ ۰۹:۵۸:۳۴
لطفا فقط يكبار بيطرفانه نوار راگوشبفرماييد و اگر نشنيديد كه وزير نفت و معاونش از واردات بدون مجوز 2ميليون دلار بنزين به دستور شخص احمدي ن‍ژاد حرف زده اند، آنوقت به دكتر شنوايي سنجي مراجعه كنيد (63906)
 
همان ناشناس بالایی-فرهنگ ادیب
۱۳۸۷-۰۲-۳۰ ۱۱:۵۸:۰۹
دوست عزیز ناشناس
اقای نوذری در نوار فوق کرارا از پاسخ صریح طفره رفتند و معاون مالی اداری وزارت نفت صریحا تصریح فرمودند که اینکار بدستور رییس جمهور انجام شده و اقای وزیر نفت هم هیچگونه اعتراضی مبنی بر رد این نظر بیان نفرمودند . عمده بحث و نتیجه گیری سر این قضیه است که چرا دولت تقاضای طرح سه فئریتی در مجلس را نکرد . اگر مجلس موافقت نمی کرد و اوضاع شلوغ میشد انوقت مقصر بود . برادر عزیز و محترم که میدانم نیتت خیر است و دقیقا میدانم به چه دلیل از دولت برای این قضیه دفاع میکنید ، از حضور جنابعالی استدعای خاضعانه دارم که توجه بفرمایید عمل به قانون طبیعتا تبعاتی را دارد ولی اخرش ختم به خیر میشود . این ترس ما در این مملکت است که همواره برای جلوگیری از برخی مشکلات یا سکوت میکنیم و یا دست به اعمالی میزنیم که با انجام ان هدف را توجیه میکنیم . در ثانی ،من واقعا نمی دانم اگر بنزین اضافه نمی دادند کشور شلوغ میشد .این امر دقت و بحث جداگانه ای را می طلبد . هدف از سهمیه بندی بنزین چیز دیگری بود . تنها با قانون میتوان طرح را بهبود داد . از ان گذشته بدعت در بی قانونی کاری است کاملا غیر اصولی و بمرور باعث انواع انحرافات میشود . لطفا نسبت هزینه به فایده اینکار رادر ابعاد کلان بررسی بفرمایید . بقدر کافی بی مبالاتی و هردمبیل کاری در بسیاری از نقاط داریم .حداقل وخیم ترش نکنیم
با تشکر (63964)
 
۱۳۸۷-۰۲-۳۱ ۲۳:۲۳:۲۹
شما که اینقدر از خودتان مطمئنید این مطلب را ببینید و بعد اظهار نظر کنید.
اولاً: http://www.alef.ir/content/view/26424/
مجمع، بودجه شرکت نفت را در سال 86 مصوب کرد و يک اصلاحيه را هم مصوب کرد. اصلاحيه مصوبه مجمع اين را مي گويد که در واقع باز بر اساس اجازه خود مجمع است که اجازه مي دهد به شرکت ها يکبار با سازمان مديريت آن روز مشروط به اينکه ماليات و سود سهام شرکت ها تغيير پيدا نکند يک بار در واقع بودجه شرکت ها در مجامع شان دوباره تنظيم بشود.
دولت بر اساس اجازه ای که مجلس به او داده است، (بر اساس ماده 2 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 27/11/1380 کمسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی) اصلاحیه زده است و از منابع داخلی خود برای واردات بنزین استفاده کرده است. سوال بنده این است که اگر «الف» حسن نیت دارد چرا کلمه «مجلس» را به «مجمع» تغییر داده؟ انصافاً نوار را گوش کنید و بعد حرف بزنید.
ثانیاً:
اگر این کار اشتباه بوده، چرا مجلس در سنوات قبل آن را تایید کرده و پس از واردات، شکل قانونی به آن داده است؟ (64249)
 
احد اسدی
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۹:۴۰:۴۴
به نظرمن عملکرد خلاف قانون خودش نوعی فساد است. (63639)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۰:۳۵:۱۴
همان استدلال مسعود شصتچي!

\"خدا ميداند كه من براي خودم چيزي بر نداشتم\" و با اين توجيح تمام اشتباهاتش بخشيده شد!

لابد چون دولت براي خودش بر نداشته زير پا گذاشتن قانون بي اشكال است. (63668)
 
عيسوي
۱۳۸۷-۰۲-۳۰ ۰۹:۲۷:۲۱
زوج توکلي نادارن ترکيب خوبي است.
در دور دوم انتخابات مجلس تعدادي از دوستان پيشنهاد دادند دکتر توکلي را به اهواز دعوت کنيم، بنده در جواب گفتم تا ايشان نادران را وارد مجلس هشتم نکند هيجا نمي‌رود. (63895)
 
ساسان
۱۳۸۷-۰۲-۳۰ ۱۶:۴۲:۵۴
عزيز برادر، جواب سوال شما بستگي به اين دارد كه متخلف چه كسي باشد. اگر اصولگرا باشد هيچ حرجي بر او نبوده و مجازاتي در كار نيست اما اگر اصلاح طلب باشد به جرايم مرتكب نشده هم مجازات خواهد شد. (64021)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۱:۵۹:۵۷
لطفا بگویید اگر چنین موضوعی اتفاق افتاده چه باید کرد و آیا ما دیگر به مردم می توانیم بگوییم که غیر قانونی عمل نکنند. (63554)
 
نكته سنج
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۲:۱۶:۰۷
خيلي جالبه ، وزير و معاونش صراحتا مي گويند بدون مجوز و بدستور رئيس جمهور بنزين وارد كرده ايم بعد دولت نه تنها جلوي اشتباه را نمي گيرد ، بلكه به نماينده سوال كننده هم حمله مي كند!
البته جاي تعجب نيست وقتي دولت محترم از سوال و استيضاح مجلس خيالش راحت است، بايد هم اينجوري رفتار كند. يك نماينده مثل آقاي باهنر در مجلس دارند كه همه استيضاح ها را به طاق مي كوبد.

براي مجلس آينده هم فكرش را كرده اند... از اين قربان و صدقه اي كه لاريجاني و احمدي ن‍‍ژاد اخيرا با هم مي روند(اشاره به حكم بيسابقه رئيس جمهور به آقاي لاريجاني به عنوان نماينده ويژه دولت براي نظارت بر مصوبات سفر استاني دولت در قم) ؛ خيال دولت براي مجلس هشتم هم راحت است لاريجاني را مي نشاند در صندلي رئيس مجلس هشتم تا ديگر سوال هاي جزئي مثل اين هم عليه قانون شكني هاي دولت توسط نماينده ها مطرح نشود
خوشم مياد از اين آقاي احمدي نژاد كه خيلي خيلي زرنگه... (63559)
 
علي
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۲:۱۹:۳۶
آقاي نوذري از مديران متخصص و متعهد است بايد ديد ايشان در چه شرايطي مجبور شده اند . ضمنا بد نيست در خصوص نحوه ورود و ماموريت آقاي كردان و جشن ساز در وزارت بررسي و كنكاش از طرف نمايندگان صورت پذيرد (63560)
 
محمد - روزنامه نگار
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۲:۱۹:۵۷
من نمي دانم شماها چرا تكذيب هاي حوزه سخنگويي دولت را جدي مي گيريد؟
مگر سابقه آقايان را نداريد؟
خبري را كه بنفعشان نباشد اول به شدت و با تمسخر (مانند عنوان دروغ 13) تكذيب ميكنند بعد خيلي راحت ميگويند اشتباه شد. خبر نداشتيم. (63556)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۰:۳۸:۰۳
به قول يكي از دوستان
تكذيبيه در دولتهاي بعد از انقلاب همان تاييد با شرم و حيا است! (63670)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۲:۲۷:۳۶
dar rooze roshan doroogh migooyand va digaran ra motaham be doroogh gooye mikonand. vagean sharmavare. dolat inkarharo mikone bayad jolosh ro begirand hata agar lazem shavad bayad. (63564)
 
مردم
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۲:۳۴:۴۸
اين مسائل چيزي جز بازي دادن مردم بيچاره نيست.
اينها همه بازي است.
همه با هم هستند و فقط جنگ زرگري است براي فريب دادن مردم درمانده.
اين يه حرفي ميزنه اون يكي تكذيب ميكنه فرداش اسناد . مدارك رو ميشه مه فلان...
دوباره اون يكي ميگه همينه كه مي بينيد. مي تونيم مي كنيم يعني انجام مي ديم (63566)
 
مملی
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۲:۳۹:۳۴
در زمان انتخابات ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد از این روز میترسیدیم که مسائل کم اهمیت اولویت بگیرند و مسائل پراهمیت از پایه و اساس انکار شوند.
راست میگویند آدم از هر چی بدش میاد همون به سرش میاد. (63569)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۲:۴۲:۲۲
براثر افزايش ماهانه 0 2ليتر (3ماه آخر سال 86) و اختصاص دو فقره 100ليتري سفر به خودروهاي شخصي و اضافه مصرف براثر تاخير 36 روزه در اجراي سهميه بندي (برابر قانون بايد از اول خرداد ميشد ولي از 6تيرماه شد) نزديك 9/1 ميليارد ليتر باهزينه بيش از 430/1 ميليارد دلار هزينه مازاد شده است ضمنا براب قانون قرار بود بنزين خودروهاي دولتي باقيمت تمام شده داده شود كه اين را هم تا شروع سال 87 اجرا نكردند خوب اين هم اگر اضافه گردد ، هزينه مازاد براي واردات بنزين بيش از 6/1 ميليارد دلار ميشود،ظاهرا با واردات گازوئيل هم در سال 86 بيش از 470ميليون دلار بيش از مجوز قانوني بوده است . ملاحظه ميشود كه دولت بدون اجازه مجلس براي جبران ناكارآمدي خود ويا حاتم بخشي ها بيش از 2ميليارد دلار هزينه كرده است ولي وقتي ن.بت به وضع نابسامان زندگي طبقه حقوق بگير براي اجراي قانون بهانه مي آورد . وحالاهم كه از بين 290 نماينده دونفر ميخواهند وظايفشان را اجرا كنندكار را به به اينگونه دريدگيها و هتاكيها ميكشانند الله اكبر از اين همه بداخلاقي وندانم كار بعضي دولتيها (63570)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۳:۲۷:۰۷
سلام
عزیزی فرموده است که اگر تخلف از قانون مشخص شد , مجازاتش چیست؟!
طبق قانون اساسی فرقی میان هیچیک از آحاد مردم نیست!
اگر خلاف قانون را کسی انجام دهد و بخواهند گوشمالی اش اش دهند این تخلف از قانون \" لغو دستور \" است و براین اساس حکم صادر میشود.اگر ضرر و زیانی هم حادث شده باشد , در حکمش لحاظ میشود.ولی معمولا این برای کارمندان دون پایه و مردم عادی است! (63577)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۳:۳۹:۳۵
همان موقع که آقای وزیری هامانه به خاطر عدم تمکین در مقابل خواسته های غیر کارشناسی رییس جمهور از کار برکنار شد و آقای نوذری با علم به خواسته های دولت این مسوولیت را پذیرفت، باید می دانستیم که چه روندی طی خواهد شد.
احمدی نژاد با انحلال سازمان مدیریت، برکناری دانش جعفری، لاریجانی و ... نشان داده که اهمیت چندانی برای مخالفت های کارشناسانه قائل نیست.
بهمن از تهران (63579)
 
سیدشیرازی
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۳:۴۱:۲۰
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟
چرا زودتر برای افشاگری تخلفات دولت دست بکار نشدیدومجلس هفتم را نماد انفعال وسکوت نمایندگان به جامعه نمایان ساختید (63571)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۴:۰۴:۰۱
توزیع فایل صوتی و یا تصویری مشکلی از این مملکت حل نخواهد کرد اقایان وظیفه شما را دین و قانون اساسی به وضوح معلوم کرده است. در دین شما به خصوص اقای نادران باید از مردم و اقتصاددان و اقای نوبخت عذرخواهی و طلب حلالیت کنید تکلیف قانون اساسی را اگر نمی دانید به تاریخ مجلس شجاع و قاطع اول مراجعه کنید که چگونه با قاطعیت و ابزار قانونی مملکت را از سقوط نجات داد. درود خدا بر نمایندگان مجلس اول (63583)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۴:۱۲:۲۲
متاسفیم برای آقای توکلی ونادران که میلیلاردها میلیارد چه در دولت گذشته و چه در دولت فعلی دزدی می شود واین آقایان صدایشان در نمی آمد ودر نمی آید آنوقت چسبیده اند به رییس جمهور مظلوم که جز در راه عدالت قدم بر نمی دارد (63584)
 
شهرام
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۴:۱۶:۴۰
مانند جریان دروغ سیزده پاسخ احتمالی: خبر نداشتیم و قبلا هماهنگ نکرده بودیم. آخر مرد حسابی اگر خبر نداشتید دروغ گفتن و متهم کردن واجب است. البته ما نشان داده ایم که همیشه طلبکار و توجیهکاریم. (63586)
 
مهران
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۴:۳۹:۱۰
همه چیز عالی بود و آقایان مجلسی مسلط با مسئله برخورد کردند و حرف آقای الله داد کاملا بیهوده بود . اما من ماندم که چرا وزیر تا کنون استیضاح نشده است .
در واقع وقتی شما می دانید که جرمی به عمد صورت گرفته است ، آیا نباید مجرم را مواخذه کنید . آیا این وزیر باز برای مجلس قابل اعتماد است. اگر فردا یک نفر قبض جریمه ی عبور از چراغ قرمز را ببرد اداره ی راهنمائی و بگوید ببخشید مریض داشتم و مجبور بودم از چراغ قرمز بگذرم ، آیا اداره ی راهنمائی او را می بخشد.
اگر این وزیر استیضاح نشود مجلس قافیه را می بازد و این سنت غلط گذاشته می شود و به هنر های مجلس هفتم یکی دیگر نیز افزون خواهد شد (63590)
 
a
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۴:۵۴:۵۴
خطاهاي بزرگ اول همه را شوكه مي كند تا بعد بايد ببينند بايدچكار كنند ادم ياد آن فردي مي افتد كه مي دزديد و صدقه مي داد كه امام صادق به او گفتند انما يتقبل الله من المتقين صدقه تو هيچ ارزشي پيش خدا ندارد (63593)
 
جل الخالق
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۴:۵۶:۰۰
وزیر نفت در این جلسه گفته:

\"چیزی حدود دو میلیارد دلار واردات بنزین و نفت و گاز مازاد بر بودجه مصوبه مجلس داشته‌ایم. دو واقع 3.8 میلیارد دلار ما اجازه داشتیم و 5 میلیارد و 794 میلیون دلار واردات داشتیم که ما به التفاوت آن حدود 2 میلیارد دلار می‌شود.

ببینید آقای دکتر، در واقع، این یک روالی بوده که هر ساله شرکت نفت انجام می‌داده در رابطه با واردات بنزین. سال 85 را هم شما ملاحظه کنید نفت این واردات را انجام داده است. البته آن جا آمده از مجلس مجوز گرفته است.\"!

قانون بی قانون! (63594)
 
h
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۴:۵۸:۱۰
آدم ياد آن فردي مي افتد كه مي دزديد و صدقه مي داد كه امام صادق به كفتند انما يتقبل الله من المتقين صدقه دزدي پيش خدا هيچ ارزشي ندارد (63595)
 
سوال
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۵:۲۳:۳۷
يك سوال از رئيس جمهور محترم:
خواهش مي كنم بفرماييد دروغگويي ، چه نسبتي با تمسك دائمي به امام زمان (عج) دارد؟ (63600)
 
علیرضا رحمانی
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۵:۳۵:۵۶
با سلام
جدا من متعجبم از و حالا به خوبی درک می کنم که چرا حضرت امام این همه با تحجر و ارتجاع مخالف بودند.
آقای وزیر مملکت دروغ می گوید و دولت دروغ م گوید و بعد طرفدار دولت می گوید که از آقای نادران و توکلی تعجب می کند که چرا دنبال مفاسد دیگر نیست. چرا باور نداریم که دروغ سرچشمه همه مفاسد است و وزیری که دروغ بگوید سر رئیس جمهور را هم کلاه می گذارد و اگر خودش مافیا نباشد کم کم مافیا می شود و دولتی که به مردم دروغ بگوید صلاحیت ادعای مبارزه با فساد ندارد. جدا از این همه ت در عجبم. (63602)
 
آشنا
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۷:۰۰:۴۹
از محتوای این "فایل صوتی" معلوم میشود که مجلس محترم به جای تعیین میزان حجمی واردات بنزین مورد نیاز مملکت، قیمت آنرا به نرخ دیروز و بدون توجه به احتمال افزایش قیمت آن تعیین کرده! بدیهی است که با افزایش ناگهانی قیمت بنزین دولت نمیتوانسته بازار مصرف داخلی را سیر نگهدارد و مجبور به واردات بنزین بر اساس قیمت روز بوده و از آنجا که روند معمول همه ساله اول واردات و بعد کسب اجازه بوده و مجلس محترم هم به این نوع همکاری همساله تن در میداده ، متهم کردن دولت به \"قانون شکنی\" بی انصافی است. اگر مجلس محترم حرفی برای گفتن داشت باید در همان سال 84 میزد و چنیین بدعتی ( اول واردات و بعداً مجوز ) را نمیگذاشت که تن دادن به عمل انجام شده عین قانون شکنی است !
اما راه حل مسئله برای جلوگیری از تکرار مجدد واقعه همانا تعیین سقف واردات بطور حجمی ( مثلاً با واحد هکتولیتر ) است که سوء تفاهمات آتی پیش نیاید و فرصت طلبان در روزهای پایانی مجلس . نفرمایند و قبول کنندکه برای نشان دادن "کارایی" مجلسیان دیگر خیلی دیر است (63608)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۹:۱۶:۳۷
از بین رفتن حرمت قانون و مرجعیت قانون گذاری برای هر جامعه ای خطرناک است. با حذف همین نیم بند نظارت مجلس شاهد یکه تازی و خودسری هر دولتی از هر طیف و جناحی حواهیم بود. مته به خشخاش گذاشتن امثال توکلی اگر ناشی از آینده نگری و تلاش برای حفظ حرمت قانون باشد قابل تقدیر و در غیر اینصورت کمکی از روی ناآگاهی است (63632)
 
سلام
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۹:۵۸:۴۱
دو میلیارد دلار تخلف در یک مورد!؟ یعنی به ازاء هر ایرانی 5/26 دلار
حالا باید دید چقدر در خصوص هزینه های سفرهای استانی در این وزارت خانه تخلف شده است
از آقایان تئکلی و نادران تشکر میکنم (63641)
 
لوک
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۲۰:۲۰:۴۵
از خواب برخوسته اید مگر؟ جهان سوم یعنی همین دیگر (63643)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۲۱:۰۸:۴۲
وقتی شورای اطلاع رسانی دولت حاضر است سر این موضوع نه چندان مهم به راحتی دروغ بگوید، مطمئن باشید مردم دیگر سخنان مسئولین را در موضوعات حساس و مهم که به امنیت کشور مربوط است باور و اعتماد نخواهند کرد. اطلاع رسانی شفاف در کمال صداقت از پیش نیاز های هر دولت است، بخصوص دولتی که نام \"اسلامی\" را بر خود نهاده باشد. (63646)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۲۱:۵۵:۰۶
شما از رانت اطلاعاتی استفاده میکنید چه راست چه دروغ واین مثل عکسهای ابطحی در زمان خاتمی مسخره و دور از شان (63647)
 
بینام
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۲۳:۳۶:۰۷
باسلام
گوش دادم و از اینکه برای فهماندن یک جمله در حوزه مدیریتش به وزیری، مخصوصا وزیر نفت، باید مدتی وقت تلف کرد، قلب من را به درد آورد. من بیش از سی سال است که شغل مدیریت دارم، می دانم که این یک فاجعه است. بدبختی بزرگی است که در کشور مدیران یاباید از بین دسته های متشکل (برای اینکه نگویم مافیا) باشند یا آدم ها ی منفرد خوب وسالم اما کند ذهن. البته شاید بتوان گفت که ایشان سعی در فرار از جواب داشته است، به هرحال فرق نمی کند و آن هم کند ذهنی است. نمی توان حتی یک مغازه هم این چنین اداره کرد، چه رسد به یک وزات خانه.
اما آقای توکلی، خوب است حکومتی داریم که میشود از او سئوال هم کرد! شما هم باید پاسخ دهید چرا سالهای قبل ازاین سئوالات طرح نمی کردید تا آقای معاون یا مشاور وزیر بگوید این روالی عادی است؟ شماباید پاسخ دهید چرا در مقاطع دیگر حکومتی ازاین پرسشها نمی کنید؟ از قوه قضائیه چرا سئوال نمی کنید؟ بدانید مردم بااحتیاط به این موارد برخورد می کنند. یکی از کسانی که نظر گذاشته است نوشته که همه اینها بازی است. معنی آن اینست که اعتماد به شما ندارد. حق را باید به آن هموطن داد زیرا کارهای جاری همه و همه درابهام اند. شفافیت ندارند. این بار سئوال شما شفاف بود، اما انگیزه آن به دلیل گذشته شفاف نیست. جواب وزیر شفاف نیست. شما از قانون حرف می زنید و وزیر از بی قانونی. وهردو در دولتی هستید که ادعای حکومت اسلام، یعنی نور، شفافیت و پاکی دارد! تا به این ابهامات پاسخ ندهید، شباهت این اقدامات به قول آن شخص به خیمه شب بازی خواهد بود.
به هرحال اگر بخواهم به عنوان یک شهروند دراین قضیه نظرم را بدهم نمی توانم این کاررا انجام دهم و همه فاجعه اینجاست. زیرا از نظر عمل به قانون حق به جانب شماست در صورتی که از این لحظه به بعد درهمه امور، قانون به عمل درآید. از اجرای قانون اساسی گرفته تا دیگر قوانین و توسط تمام مسئولین. وقتی مدیران اجرائی کشور خود از قانون \"بی قانونی\" سخن می گویند، اجرای مقطعی قانون می تواند ظلم باشد. این ابهام است که در ذهن مردم و به حق، وجود دارد و اعتماد نمی کنند اما توان تفسیر آن راندارند. (63653)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۲۳:۵۷:۰۲
برای دولت به خاطر دروغ گویی واقعا متاسفم. (63657)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۰:۱۸:۵۱
با سلام
به نظر می رسد مجلس محترم بیش از اندازه ریئس جمهور را آزاد گذاشته و این دقیقا یعنی پشت کردن نمایندگان به سوگندی خورده اند. کم نیست که ریئس یکی از قوای کشور مرتکب عملی غیر قانونی شود و این واقعیت تلخ عامدانه باشد. از کجا معلوم مجلس محترمی که از این موضوع می گذرد تمام خلاف های دیگر دولت محترم را پشتیبانی نکند. یاد کفن پوشان بخیر باد گو اینکه آنها نیز کفن را به رعایت رفیق فروخته اند. یارب این نو دولتان را بر خر خودشان نشان(حافظ) (63663)
 
chavosh
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۱:۳۵:۱۸
motasefane dar in mozo be masalei ke tavajoh nemishavad masale bonyadi hoghoghe melat astke hamvareh baraye hazfash jaryanati talash kardeh and,etefaghi ke oftad dar vezarate naft neshan az bi etenaee be jaygahe majles va mardom ast,va agar emrooz nesbat be in masale ba akhlagh garaee va atefe bar khord konim , zamani nakhahad gozasht ke digar chizi az hozore mardom (majles ( baghi nakhahad mand , masale asli dor zadane marjaee asli vase tasmimat yani namayandegane majles ast na gheer .
[ (63673)
 
afshin
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۲:۴۸:۵۶
ba inke dige dele khoshy az osolgaraha nadaram valy khob aghaye tavakoli joloye aghayoon vaystadan

takhalof mkonan mikhan badesh mastmalish konan

kholase eyval aghaye tavakoli (63674)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۷:۲۶:۰۱
همه آدمها در برابر قانون برابرند

ولي

مردم عادي «« برابرترند !»» (63682)
 
سيدغلامعباس موسوي
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۸:۰۴:۲۸
خداخيرتان بدهدكه چسبيديد اين نكته راگرفتيد دولت مجبوربوده آقاي توكلي رفيق قاليبافه وواقعا قصد خيري دراين كار نمي بينم جزسرمچ گيري بي مورد (63686)
 
hossein
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۸:۰۵:۳۶
from Canada
برای پالا یشگاه نمی زنید تا بنزین را د ر ایران تولید (63687)
 
زيكس
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۸:۱۵:۲۳
وقتي رئيس جمهور كشور عمل غير قانوني انجام بده و اون هم 2 ميليارد دلار!، ديگه از ساير مردم چه انتظاري ميره؟
مگه رئيس جمهور براي حفظ و سيانت از قانون اساسي قسم نخورده؟ پس مراسم تحليف واسه چيه؟ هر توجيهي هم داشته باشه، غير منطقيه! بهر حال هدف وسيله رو توجيه نميكنه. مگه سالهاي قبل كمبود بنزين نداشتيم؟ دولت از مجلس مجوز ميگرفت و وارد ميكرد.
اگر هر جاي ديگه دنيا بود، دمار از روزگار دولت در مياوردن ولي افسوس كه تو ايران، دولت نه تنها پاسخگو نيست بلكه طلبكار هم هست! واقعا كه عجيبه!
كلينتون رو بخاطر يه دروغ بي ارزش كه موضوع شخصي بود داشتن بركنار مي كردن ولي اينجا 2 تا نماينده هم كه جسارت ميكنن و سوال ميپرسن، مورد بازخواست قرار ميگرن!
اينقدر مجلس كوتاه اومد كه كار باينجا رسيده! (63689)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۹:۰۹:۰۰
وزير نفت 2 ميليارد دلار ودرحقيقت 2/3 ميليارد دلار غير قانوني بنزين وارد مكند وديگر هيچ لابد اقاي رحيمي رئيس ديوان محاسبات هم خواب تشريف دارند يا دارند برنامه براي وزارت كشور مينو يسند شايد هم چون وزير واقاي كردا ن خودي هستند چشمشان را بسته اند ! (63703)
 
بي نام
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۱۰:۱۷:۴۰
در حديث است كه مردم در خوابند چون مي ميرند بيدار مي شوند. حالا شما هم زياد خودتون را ناراحت نكنيد چون از اين شعبده بازي سر در نمي آوريد مگر اينكه روزگار ورق خورده و تاريخ برگردد و حقيقت عيان شود.

نادران و توكلي از مدافعان بي چون و چراي اين دولت بودند و در مناظره ها براي دفاع از اين دولت بسياري از حقايق را وارونه نشان مي دادند. حالا منتقدان دولت شده اند در حالي كه خود هنوز در مسند قانونگذاريند و خوابهاي طلايي براي مجلس هشتم ديده اند. بايد از آنها پرسيد استعفايتان پيش كش (كه در اين مملكت اصلا چنين كاري رسم نيست مگر وقتي بخواهند مقامي را بركنار كنند) حداقل عذرخواهي از مردم بابت شعبده بازيهاي سال 84 بكنيد، بد نيست. (63726)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۱۰:۵۷:۲۸
faghat mitonam begam , khyli motasefam , ...... (63734)
 
عبداللهی
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۱۴:۳۳:۰۳
به خدا قسم که این مجلس اگر مقصرتر نباشه قطعا کمتر نیست اگر دولت بلد نیست که نیست چرا بودجه رو تایید می کنن چرا نظارت نمی کردنن نتایج تفحص هاشون رو اعلام نمی کنن استیضاح های مسخره تعرف های سیاسی بیجا و سو استفاده های نماینده ها که والله هزاران از اون ها رو می دونم یا حجیم کردن بودجه که تورمی است آره جناب توکلی اگه زودتر از خواب مصلحت بینی زمستانی بیدار میشدی بهتر بود مجلسی که به گفته انسان شریف دکتر سبحانی به حرفهای علمی اقتصاد دان هاش گوش نمیداد مگر همین به اصطلاح مجلس نبود که آن بلا ها بر سر افروغ آورد به خاطر انتقادهاش تا اینکه آقای خامنه ای پیام دادند به اقای حداد که ایشان انسان ارزشمندیست از ایشان استفاده شود زهی وکیل الدوله های ما به شدت التماس دعا داریم جنا ب توکلی:::::: (63795)
 
جلال الدین
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۱۵:۵۹:۱۷
چرا به دفاعیات آقای الله داد در ارتباط باماده 2 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 27/11/1380کمسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی توجه نمی گردداین قانون اشعار میدارد:( به شرکت نفت اجازه داده میشودبا کسب نظر از سازمان مدیریت ارقام مربوط به بودجه مندرج درقانون ... بنا بر مقتضیات ناشی از نوسان قیمت ها ... تحول های اقتصادی و مالی با رعایت مقررات اساسنامه تغییر دهند ) فکر می کنم این بزرگواران مشگلی از مشگلات عدیده مملکت را حل کرده اند.چرا مجلس محترم در سنوات گذشته مرتبا با ساخت پالایشگاه مخالفت میکرد و دلیل آن هم واردات ارزان بود. (63808)
 
مهدي
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۱۷:۳۸:۳۰
ا ايا دروغگو هنوز دشمن خداست اين نيز يکي از کارهاي بي بديل بي بديل بي بديل اقا بيبديل اين دولت است مبارک باشد خيلي شان اين جايگاه را حفظ کردي جنابعالي بايد استعفا دهي بيسواد کاره اي نيست خان (63823)
 
عباسي
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۱۷:۴۵:۳۷
واقعا براي سايت وزين« الف» متاسفم كه امثال اين كامنت را قرار مي دهد آياتوهين درلواي انتقاد به شخص اول اجرايي مملكت شايسته است؟ وانگهي تمسك به امام عصر ع جزء اعتقادات شيعه است. بهرحال دراين دنياي پراز ظلم وزور ليبراليسم غربي، همديگر راكوبيدن ومچگيري كردن(اصول گرايان ازيكديگر)،اگر خيانت نباشد لااقل ساده لوحيست.چراكه دنياي كفر، برباطل خودمتحد ولي مابرحق متفرقيم« فاعتبروا يااولي الالباب.» (63824)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۲۲:۴۸:۴۷
کار دولتمردان محترم در دروغگویی آشکار و ایراد تهمت به سوال کننده ها را چطور ارزیابی می کنید؟ (63849)
 
علي
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۱۸:۲۲:۱۹
اصلا در فايل صوتي كه گذاشته ايد آقاي نوزري وزير نفت آنچه را شما نونشته ايد نمي گويد
چرا دروغ مي گوييد؟از خدا بترسيد (63827)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۲۱:۴۶:۲۰
اقایان خدا خیرتان دهد.امید وارم اقایانی که در این جلسه از صحبت های اقای توکلی و نادران حمایت کردند و بعد در دیگر سایت ها به حمایت از دولت و وزیر برخواستند به این دللیل نباشد که در مجلس هشتم رای نیاورده اند و دنبال پست در این وزارت هستند.

یا علی (63843)
 
رهگذر
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۲۳:۲۲:۱۳
بنظر میرسد این جنجال بیشتر شبیه دعوا بر سر لحاف ملا باشد تا حقیقتا نگرانی بر سر وضعیت بودجه و بیت المال ! (63853)
 
ارک
۱۳۸۷-۰۲-۳۱ ۱۰:۰۴:۵۲
در میان این جارو جنجال ها هیچکس به فکر کشور و آینده آن نیست . همه خود را محق می دانند و بر حق .
چرا قبول نمی کنید که یک دست شدن حکومت هیچ دست آوردی جز عقب افتادگی این مملکت ندارد. نشانه های آن بارز است . حتی در این مورد هم که تخلف اثبات شده هیچ کس و یا ارگانی از حضرات سؤال نمی کند و ایشان هم خود را ملزم به پاسخگویی نمی دانند . ولی اگر برای مثال این اتفاق در دولت قبلی افتاده بود به همین راحتی موضوع به فراموشی سپرده می شد؟ لذا همین مسأله نشان می دهد که باید همه طیفها و جناح ها در حکومت مشارکت داشته باشند تا جلوی فساد و کجروی به صورت خودکار گرفته شود. (64129)
 
22
۱۳۸۷-۰۲-۳۱ ۲۱:۳۸:۳۳
انهایی که نمی دانند توجه داشته باشند نقش معاونین مالی وزارتخانه درمسائل مالی وکنترلهای لازم به شدت زیاد است وبرای همین تمامی امور مالی از طرف وزیر به این معاون واگذار می شود وبرای همین هر حرفی که الله داد بزند یعنی وزیر زده است واصولا در این نوار نوذری به حرف الله داد اعتراض نکرده پس قبول داشته .خوب بگذاریم حالا چه می شود از این دست مسائل زیاد بود که اخر نفهمیدیم \"حق با کی است وطرف مقابل نیز همیشه از خود دفاع وخود را صاحب حق می داند.بخصوص که حتی روی حکم دیوان که لازم اجرا است اینان انقلت می ارند. (64241)
 
نا شناس
۱۳۸۷-۰۳-۰۱ ۱۳:۰۲:۰۷
اين گونه سئوالات وتهيه گزا رشات نظارتي براي دولتي خوب است كه حداقل خود را در مقام پاسخگوئي و اصلا ح امور بداند نه اينكه سئوال كنندگان منتقدات را به مافياي اقتصادي ربط دهد و به گونه اي بطور مستقيم و غير مستقيم(از طريق مقالات خانم ف.ر و ساير سايت هاي وابسته دولت) سئوال كنندگان و حتي نمايندگان اصولگراي مجلس را مورد دار و عضو مافيا معرفي مي كند .به نظر اينجانب عقلاي نظا م اعم از اصولگرا و اصلاح طلب در كنار بنشينند از هم اكنون فكري براي انتخا بات رياست جمهوري دهم نمايند ...! (64332)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۳-۰۲ ۱۹:۳۸:۵۲
با سلام
حالا این بنزینی که وارد شده است به کجا رفته است؟ آقای وزیر نفت که می گفت امسال صرفه جویی عظیمی صورت گرفته است، آیا نمایندگان مجلس این قدر جربزه ندارند که از رئیس جمهور سوال کنند. ضمن اینکه آن دوستی که عمل مجلس اول با رئیس جمهور وقت را با عمل این مجلس مقایسه کرده است نمی داند که طبق قانون اساسی آن زمان رئیس جمهور می توانست یک قانون را قبول نکند و تقاضای همه پرسی کند که همین اتفاق هم افتاده بود، ولی سیر وقایع آن گونه پیش رفت. حال وای به این مجلس که حتی نمی تواند سوال کند! (64474)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.