نظر منتشر شده
۴۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 26381
پاسخ‏هاي دانش‏جعفري به سوالهاي تيز رشيدپور
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۰۹:۰۴

دکتر داوود دانش‏جعفری جمعه شب در برنامه زنده تلویزیونی «مثلث شیشه ای(شبکه تهران)»، حاضر شد و به سوالات رضا رشیدپور، مجری این برنامه پاسخ گفت.

به گزارش "الف"، در این برنامه وزیر سابق اقتصاد در پاسخ به سوال مجری درباره علت احساساتی شدن در نطق تودیع خود گفت: من برای رفتن به دولت سه مسوولیت مهم در دفتر رهبری، مجمع تشخیص مصلحت و کمیسیون اقتصادی مجلس را رها کردم و با همه وجود و عشق برای خدمت به دولت رفتم، اما متوجه شدم عشقم واقعی نبود.

وزیر سابق اقتصاد درباره علل خروج اش از کابینه گفت: از حدود یکسال پیش احساس می کردم مورد اعتماد رییس جمهور نیستم. ماجرای بیمه ایران [دستور رییس جمهور برای عزل هیات مدیره بیمه ایران بر اثر گزارش ناقص رییس دیوان محاسبات]، که آنرا از صدا و سیما شنیدم، شوک عجیبی بود و بعد از آن به آقای احمدی نژاد گفتم استنباط من این است که اعتماد لازم وجود ندارد پس بهتر است از فرد دیگری برای وزارت اقتصاد استفاده کنید البته تا پیدا کردن جایگزین، ادامه می دهم و پیدا کردن جایگزین، یکسان طول کشید.

دانش جعفری در پاسخ به سوال رشیدپور درباره استعفا یا خروج از کابینه گفت: سابقه استعفا ندارم. استعفا ندادم ولی گلایه داشتم. چون با آن شرایط نمی شد کارکرد.
 
 دکتر دانش جعفری در پاسخ به سوال مجری برنامه که پرسید باندهای مافیای اقتصادی که رییس جمهور از آنها نام می برند، چقدر آنها را شناسایی کرده اید، گفت: مفاسد اقتصادی همیشه هست، اما این پدیده در کشور ما سازمان یافته نیست. این مجموعه تصمیمات و سیاستهای مصوب است که باعث می‏شود موج سوارها، رانتخواران و کسانی که به دنبال فرصت های طلایی هستند، راحت‏تر به اهدافشان برسند.

وزیر سابق اقتصاد درباره علل و ریشه های تورم موجود با اشاره به رشد شدید نقدینگی در اثر بودجه های استنباطی دولت در سالهای اخیر گفت: دلیل اصلی تورم این است که بیشتر از جیبمان پول خرج کرده ایم. دانش جعفری تاکید کرد نیت دولت در افزایش طرح‏های عمرانی خیر بوده است ولی در اقتصاد به نیت ها نمره نمی دهند.

وزیر سابق اقتصاد افزود: آقای رییس جمهور و همکارانشان و وزرا خیلی زحمت می کشند ولی نتیجه‏ای که می‏گیرند متناسب زحمتشان نیست چرا که در تعیین روش ها و اهداف مشکل دارند.
 رضا رشیدپور در ادامه پرسید آقای رییس جمهور از مافیای مسکن و چند بانک خصوصی و نقش آنها در گرانی سرسام آور مسکن صحبت کرده اند، آیا شما درباره مافیای مسکن و اثر فعالیت این بانکها در تورم اخیر مسکن پیگیری کردید؟  دانش جعفری پاسخ داد: تحقیق کردیم ولی به نتیجه نرسیدیم که بانک خاص این کار کرده باشد. وی با یادآوری اینکه سال گذشته تسهیلات مسکن در بانکهای دولتی و غیردولتی کمتر از رشد نقدینگی بوده، تصریح کرد سال گذشته تحت شرایط خاص نقدینگی سرگردان متوجه بخش مسکن شد و باعث افزایش شدید قیمت مسکن شد.

در دقایق پایانی برنامه، رشیدپور، مجری مثلث شیشه‏ای چند سوال پی در پی به ترتیب از وزیر سابق اقتصاد پرسید و خواهان پاسخ کوتاه وی شد:

رشیدپور: اگر به شما بگویند برگردید به وزارت اقتصاد آیا برمی گردید؟
دانش‏جعفری: چون دلایل جدا شدنم از دولت هنوز برقرار است، دلیلی برای بازگشت وجود ندارد.

رشیدپور: بهترین تصمیم دولت نهم چه بود؟
دانش‏جعفری: مهار رشد بودجه جاری به سطح 4 درصد در سال گذشته.

رشیدپور: بدترین تصمیم دولت نهم چیست؟
دانش‏جعفری: تصمیم هایی که منابع مالی پیش‏بینی نشده و بی مورد در مردم انتظار ایجاد می‏کند که تعدادشان هم زیاد بود [مصوبات سفرهای استانی]

رشیدپور: طعم ذهنی شما هنگام تشویق پرشور کارکنان وزارت اقتصاد در روز تودیع؟
دانش‏جعفری: احساس می کردم باید از آنها دفاع کنم بخصوص از سیستم بانکی که قدر تلاشهایش دانسته نشد.

رشیدپور: آقای رئیس جمهور را در سه جمله تعریف کنید.
دانش جعفری: پرتلاش، مردمی، غیرقابل پیش بینی

مجری برنامه مثلث شیشه ای در پایان حق مسئولان قوه مجریه و دولتمردان را برای حضور در برنامه و دفاع از عملکردشان محفوظ دانست.

برنامه مثلث شیشه ای که از هفته گذشته پخش آن از شبکه تهران آغاز شده، دور جدیدی از برنامه موفق شب شیشه ای است که سال گذشته نیز با اجرای رضا رشیدپور از همین شبکه پخش می شد.

  
 
محمد
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۰۹:۲۷:۵۸
برنامه مثلث شیشه ای برنامه ی خوبی است ولی جسارت لازم را برای پر سیدن سوالات مهم ندارد (63507)
 
mahdi
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۰۹:۳۷:۰۹
من دكتر دانش جعفري را كاملا نمي شناسم اما به گمانم چهره محجوب و سابقه كاري ايشان مبين همه چيز مي تواند باشد. واقعا يك جنتلمن هستند. (63509)
 
گلی
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۰۹:۴۷:۰۱
همانطور که جناب آقای دکتر دانش جعفری فرمودند؛ به رفتارهای پیش بینی نشده و زحمات بی حاصل در اقتصاد نمره نمیدهند و درد بی درمان تورم حاصل از اجرای برنامه های بی برنامه با زحمات آقای رئیس جمهور و کابینه محترم برطرف نخواهد شد.
جالب اینجاست که آقای مظاهری(رئیس کل بانک مرکزی) نیز که چند صباحی نیست بر مسند ریاست این بانک در اتاق شیشه ای خود تکیه زده است، سیاستهای اقتصادی رئیس جمهور را غیر منطقی عنوان می نماید.
حال جای سوال است که آیا این اقتصاد دانان هستند که از اقتصاد روز سر در نمی آورند و یا این آقای رئیس جمهور و کابینه ایشان هستند که تبر بر ریشه اقتصاد ایران می زنند. (63511)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۰:۰۷:۰۱
در واقع ميخواست بگه كارهاي دولت بيشتر دوستي خاله خرسه است كه نيتش خير است ولي نتيجه اش.... (63659)
 
۱۳۸۷-۰۲-۳۰ ۱۰:۱۷:۳۱
آقا چه خبر است! چرا این همه فرمول به رخ می کشید! (63915)
 
h
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۰۹:۵۶:۴۸
گفته اند : هركس كه نداند و نداند كه نداند ،در جهل مركب ابدالدهر بماند-اشكال كار اينجاست كه دولت نمي داند مي خواهد چكار كند و همچنين قبول هم نمي كند كه اشتباه مي كند يعني هم نمي داند و هم بر اشتباهش اصرار مي كند (63513)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۰:۰۴:۴۳
اگر در مسیر اشتباه حرکت کنی هر قدر به سرعت خود بیافزایی به همان میزان از اهداف دور میشوی.کار و تلاش فراوان دولت و جلساتی که تا پاسی از شب طول میکشد وآغاز مجدد جلسات از صبح سحر اگر نتیجه اش تصمیمات صحیح نباشد حاصلی جز خستگی برای خود وخسران برای مملکت نخواهد بود. (63515)
 
كارشناس وزارت خارجه
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۰:۴۴:۰۵
ديشب آقاي دانش جعفري مطلبي را گفت كه نشان از بي اطلاعي ايشان از خيلي مسايل دارد. او با ذكر سابقه اي از تورم مزمن در تركيه و ابتكار عمل كمال درويش وزير اقتصاد آن كشور در تك رقمي كردن تورم 80 درصدي تركيه ظرف مدت 9 ماه گفت كه وزير ترك در اجلاسي در نيويورك به او گفته با كاهش 15 درصدي حقوق كاركنان دولت كه به سرنگوني خودش انجاميد موفق شد اين كار را انجام دهد. واقعا مايه تاسف است كه وزير اقتصاد ما از اقتصاد كشور همسايه خودمان هم اينقدر بي اطلاع باشد و با ساده لوحي دليل مسخره اي براي آن اقامه كند و در رسانه ملي هم آنرا عنوان كند. كاهش تورم در تركيه حاصل چند سال كار مستمر و با برنامه حزب عدالت و توسعه طيب اردوغان نخست وزير تركيه همراه با حمايت ها و هدايت هاي نهاد هاي پولي بين المللي و اتحاديه اروپايي بود كه به عمدتا با واگذار كردن با برنامه تصدي گري دولتي در بخش اقتصاد به بخش خصوصي و فروش شركت هاي دولت و كاهش هزينه هاي دولتي بطور عام انجام شد و البته كاري هم سخت و دردناك بود كه نهايتا نتيجه داد. مگر كاستن 15 درصد از حقوق كاركنان دولت آنهم در تركيه كه اينقدر دولت كارمند اضافي و بيكار ندارد چقدر مي تواند موثر باشد كه يكباره در تنها مدت 9ماه 70 درصد از تورم سالانه كم كند؟ همين كافي نيست كه در تدبير و اطلاع و درايت ايشان و شناخت او از مسايل پيچيده اقتصادي ترديد كنيم؟ (63526)
 
مقداد
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۵:۵۹:۳۹
بله دوست عزیز شما درست میفرمایید! در حقیقت تقریبا به جز دکتر احمدی نژاد کسی از سیاست اقتصاد حقوق تاریخ شهر سازی میراث فرهنگی رسانه و ..... چیزی نمی داند.
راستی اگر احمدی نژاد فردا این حرف را تایید کرد و به کار بست باز هم به قول شما .؟
ممکن است لطف کنید و کمی از "مسائل پیچیده ی اقتصادی " برای ما بگویید؟ ایا از نظر شما این مسایل چیزی به جز مافیای اقتصادی و.... است؟
راستی یک استاد دانشگاه معتبر می شناسید که سیاست های اقتصادی ایشان را تایید کند؟ (البته اقتصاد دان باشد نه دامپزشک)
البته این در راستای انتقاد به رییس جمهور نبود . بلکه اشاره به استادان بیسواد مافیایی صهیونیزمی دارد که همه در این قول بر علیه شجاعت متحد شده اند! (63606)
 
محمد ابراهیم
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۰:۵۶:۱۷
به نام خدا به هیچ رییس جمهوری در جمهوری اسلامی اینقدر حمله نمیشد البته به مثل اقای بهشتی یا حسن نصرالله (درکشورهای عربی) یا رجایی. ولی رفسنجانی یا خاتمی همیشه بزرگمردان صلح و عقل و درایت بودند! این هجمه بی سابقه و همه جانبه قدری بو دار است خصوصا توسط انهایی که معلوم الحالند هرجا جدا مصلحت صهیونیزم جهانی در خطر افتاد یک جهانی در مقابل ان صف ارایی میکند ارباب جراید نیز به تبع مبالغی که از ناکجا اباد دریافت میکنند در این حمله شریک میشوند مثلا 1- روزی که غزه فتح شد نمیدانید چه غوغایی به پا شد از در و دیوار بمباران کودتای و نسل کشی حماس علیه ملت فلسطین 2- روزی که ملت عراق به 555 رای دادند باز همینطور یا 3- روزی که حزب الله بیروت و جبل را از اشغالگران مسلح نجات داد یا 4- روزی که احمدی نژاد تصمیم گرفت روی خط قرمز غنی سازی جدا پا بگذارد یا 5- روزی که روی خط قرمز وابستگان داخلی \"مافیای اقتصادی\" انگشت گذاشت یا روزی که 6- در مورد هولوکاست تشکیک کرد یا روزی که 7- امام فتوای معروف را صادر کردند یا روزی که عملیات فتح المبین به پیروزی رسید یا روزی که 8- دزد معروف شهر تهران را گرفته محاکمه علنیش کردند یا 9- وقتی اقای مصباح از خاتمی انتقاد کرد چیزها و براهین جانبی همه بهانه است و اصل چیز دیگری است. تازگی ها هم سخن گفتن از برکات اتصال به منبع فیض امام زمان جرم شده و علیه ان گسترده ترین جنگ راه انداخته شده.
سوال ایا خاتمی و . اشتباه نداشتند که همه شما . یا چون جیبهایتان پر میشد !\
دوم انکه ان کسی که باید جواب بدهد اقای دانش جعفری است و این نیز دلیل استعفایش! بود (63534)
 
رضا
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۱:۲۲:۵۷
دوست عزيز مشكل شما اين است كه هر كه نظري مخالف شما دارد معلوم الحال مي دانيد كه يا از بيگانگان تبعيت مي كند يا توسط داخلي ها حمايت مي شود.
شما همه چيز را مادي مي بينيد به راحتي تهمت مي زنيد و همه چيز را مصادره به مطلوب مي نماييد.
راستي تشكيك در هولوكاست چه نتيجه اي در برداشت؟
كمكتان مي كنم مقايسه اي انجام مي دهم.در زمان خاتمي مجله اي دانشجويي در تيراژ 40 نسخه به تيتر اول روزنامه ها تبديل شد داستاني اورده شده بود كه نشان از توهين مي داد.كفن پوشان به خيابان آمدند و مدير مسئولش با كلي تخفيف به زندان محكوم شد.
اما در زمان اقاي احمدي نژاد نشريه اي در سطح يكي از استانها منتشر شد. حاوي بدترين توهين ها چه شد نه كفن پوشي پيدا شد و نه مدير مسئولش محاكمه تنها تايپيست آنجا چند صباحي زنداني شد.
از اين دست مقايسه ها زيادند حالا شما خود قضاوت كنيد در مورد جيب و پول

مدير محترم سايت الف چرا نظر من كه حاوي هيچ توهيني نبود منشر نشد اما اين نظر را كه سراسر توهين است به راحتي منشر مي كنيد. (63544)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۴:۳۴:۴۹
اوج احترام شما به مخالفانتان كاملا مشخص است .مثلا وقتي ميفرمائيد:

\"من معذرت مي خواهم از قديم گفته اند شنوتنده نيز مي بايست عاقل باشد. \"
\"فهمش به اختيار هوش خواننده\"
\"شما تا خواستي شعار دادي و حرفهاي صد من يك غاز رو تكرار. \"
\"چرا به جاي انديشيدن داري زمان و زمين و به هم مي دوزي\"
\"... \"

اوج درايت شما هم كاملا مشخص است.مثلا وقتي در مورد هولوكاست و صهيونيسم ميفرمائيد:

\"2-استي اگر قرار است كسي معني و مفهوم اين سئوالات را درك كند من هستم كه در ايرانم يا شما كه در كانادا روزگار مي گذارانيد؟\"

در ضمن, از اينكه غلطهاي املائي سهوي را, قبل از فرستادن پيامتان تصحيح ميفرمائيد و به ديگران احترام ميگذاريد بسيار متشكريم. (63676)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۰:۱۷:۰۴
در زمان هاشمي تا حد زيادي خفقان بود (تنها روزنامه منتقد سلام بود! و حراست خيلي از سازمانها اگر شما را با روزنامه \"سلام\" ميديدند .....

در دولت فعلي هم تا حد زيادي خفقان است! و هر كس از رئيس جمهور انتقاد ميكند سر از زندان در مي آورد (دانشجويان دانشگاه امير كبير)

ولي مقايسه بين احمدي نژاد و خاتمي!

از خاتمي هم انتقاد ميشد! مثلاٌ در جلساتي كه با دانشجويان ميگذاشت، ولي علت كم بودن انتقادها اين بود كه كارهاي اشتباه خاتمي خـــــــــــيــــــــــلــــــــي كمتر از احمدي نژاد بود! و خاتمي آسيب كمتري به مردم زد.

خاتمي تا پايان رياست جمهوري اش محبوب بود و هنوز هم هست! ولي احمدي نژاد.... (63661)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۰:۱۹:۰۳
در شعارهاي تبليغاتي اصولگرايان چيزهايي مثل:

- همسو با دولت
- حامي دولت
- همراسات با دولت خدمتگزار
و ...
ديده نميشد! نه در پلاكاردهاي جبهه متحد اصولگرايان و نه در پلاكارهاردهاي ائتلاف اصولگرايان

به نظر من دليلش فقط اين است كه مردم از دولت اخير بسيار ناراضي هستند و همراستايي و هم جهتي با آن به جاي تبليغ براي هر گروهي ضد تبليغ بود. و خوب نمايندگان هم نميخواستند راي از دست بدهند. (63664)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۰:۵۶:۵۲
واضح است كه دولت قصد وشعار مبارزه با مافيا وسرمايه داران ميدهد ولي بعلت فقر در نيروي كارشناسي وهمچنين پافشاري خيلي زياد در اقدامات اشتباه ( كه به اشتباه اين پافشاري را انقلابي واصوالگرا بودن تعبير ميكند) بجايي رسيده است كه نتيجتا و در عمل پولدارها ومافيا رضايت كامل دارند. (63535)
 
عباس بنی اسدی
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۰:۵۷:۲۷
بارها گفته ام که آقای احمدی نژاد . هر وزیری که ذره ای از خود اراده و استقلال کاری داشته باشد نمی تواند با آقای احمدی نژاد کار کند . آقای دانش جعفری بهترین گزینه برای وزارت اقتصاد نبوده و حتی از متوسط انتظار نیز پایین تر است اما ایشان هم تحمل نمی شود . (63531)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۱:۱۲:۳۷
اقتصاد ايران يك اقتصاد به شدت نفتي است در دو دهه گذشته بسياري تحليل ها و كارشناسي هايي در جهت برون رفت از اين تنگناي اقتصادي صورت گرفته است وليكن هيچگاه به مرحله اجرا نرسيده است و يا ناقص به اجرا درآمده است.
(بعنوان مثال سهميه بندي بنزين)
دليل آن هم نداشتن جسارت و جرات در مديريت اجرايي بوده است . بخشي از سخنان آقاي دكتر دانش جعفري مربوط بود به راهكار پرفوسور تركيه در جهت كنترل تورم كه در اين جا ذكر نشد. ولي بهر حال قضيه نقدينگي و تورم تا كنون در كشور ما حكايت مرغ و تخم مرغ بوده است . يك معماي بي جواب !
كه نوعا موضوع بحث هاي كارشناسي بوده است و البته هميشه در حد بحث باقي مانده است .
بخواهيم يا نخواهيم گذر از اين تگنا هزينه هايي براي ملت دارد
وليكن اين سختي ها اگر با همدردي دولت و همياري ملت همراه گردد مطمئنا به خير و خوشي مي انجامد .
مطمئن باشيد ملت وقتي پشتكار و عزم دولت را به عينه مي بيند همراه دولت مي شود و لي اگر ذره اي شائبه در نيت دولت احساس كند پا پس مي كشد .
دولت محترم با سركشي به استانها (خصوصا محروم ) پشتكار و خستگي ناپذير بودن خودرا اثبات كرده است و با افشاي مفاسد اقتصادي (كه آفت اين اصلاح اقتصادي مي باشد چه از نوع مافياي سازماندهي شده به بيان رييس جمهور و چه از نوع فرصت طلب آن به بيان دكتر دانش جعفري ) عزم خود را نشان داده است باشد كه ملت هم هميار دولت گردد . (63538)
 
ali
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۱:۲۲:۳۲
salam aghaye danesh jafari yek ensane be tamam manast (63543)
 
عباس بنی اسدی
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۱:۲۴:۴۸
لابد همه معلوم الحالند غیر از آقای و آقای . (63536)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۱:۲۶:۴۴
خوب بود مجری می پرسید شما چگونه 2 سال و نیم در برابر دولت مقاومت کردید و آیا واقعا دستورات دولت را اجرا نکریدید؟ اگر اجرا نکردید چرا رئیس جمهور تاکنون شما را عزل نکرد ؟ و چه شده که امروز بعد از شرکت در یک دوره کامل سفرهای استانی به یادتان افتاده که پخش کردن امکانات در کشور موجب پیشرفت اقتصادی نمی شود؟ چطور به خود اجازه دادید دو و نیم سال از وقت دولت رو صرف مقاومتهای خودتون بکنید ؟ آیا غیر از اینه که ه کسی که مخالفه باید کنار بره تا دولت به اهداف درست یا غلطش برسه و تکلیف مردم با دولت مشخص بشه .. آیا مقاومت در برابر یک بسته اقتصادی درست یا غلط بدترین کاری نیست که یک وزیر می تونه انجام بده ؟ اگر مسئولیتهای شما واقعا از کار وزارت و اجرایی مهمتر بود چرا اونها رو رها کردید و چگونه همزمان در 3 شغل مشغول بکار بودید ؟ آیا 3 شغله بودن فقط برای نمایندگان مجلس مجازه ؟ (63548)
 
سورنا
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۱:۲۷:۵۳
دو حالت بیشتر وجود ندارد:1- آقای دانش جعفری احمدی نژاد و دیدگاههایش را می شناخته و وزیرش شده. 2- نشناخته وزیرش شده و پای میثاقنامه اش را هم امضا کرده است.
سوال : در حالت اول : چرا وزیر این چنین آدمی شدی که دیدگاههایش 180 درجه با شما متفاو ت است و صریحا و یا با اشارات ابلغ من التصریح اعلام نموده که چیزی به نام علم اقتصاد (رشته تحصیلی شما) را قبول ندارد؟
در حالت دوم: چرا شما که در رده های بالای حکومتی حضور داشته اید این آقا را نمی شناختید؟ اگر نمی شناختید چرا وزیرش شدید؟
سوال مهمتر: کدام یک از حالات فوق کار آدم عاقل است؟ (63549)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۲:۳۸:۵۱
آقای دانش جعفری که علم غیب ندارند تا قبل از کار کردن با دولت بفهمند که دیدگاهشان با رییس جمهور متفاوت است.
در ضمن اگر با چنین منطقی با این قضیه بر خورد می کنید می شود گفت چرا رییس جمهور کسی را برای وزارت انتخاب کردند که نظراتشان باهم 180 درجه متفاوت است. مگر نسبت به ایشان شناخت نداشتند؟ (63568)
 
مهدي
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۳:۳۹:۱۲
شما خود بعد از چند سالتان را مي شناسيد؟
اصولا شناخت انسان نسبت به ديگران خيلي محدود است.
شما با كسي ازدواج مي كنيد سي سال بعد، ازش حركتي مي بينيد كه باورتان نمي شود. (63573)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۲:۳۲:۰۹
هنگامی که آقای احمدی نژاد رییس جمهور شدند یکی از اقتصاددانان نزدیک به ایشان که خیلی هم برای آقای احمدی نژاد در جریان انتخابات تبلیغ می کردند پیش ایشان رفتند و لیستی از افراد با سابقه و کاربلد در هر پستی را به آقای احمدی نژاد تقدیم کردند. آقای احمدی نژاد پس از مشاهده لیست کفتند: این افرادی که نامشان در لیست هست هر کدام برای خودش یک ژنرال است . من ژنرال نمی خواهم بلکه سرباز صفر می خواهم تا هر دستوری که دادم اطاعت کند.
لازم به ذکر است همان اقتصاددانی که برای آقای احمدی نژاد تبلیغ میکردند نیز بعد از مدتی از عملکرد ایشان ابراز نارضایتی کرده و اعلام کردند تمام سخنانی که در مورد برنامه های اقتصادی آقای احمدی نژاد قبل از انتخابات گفته بودند برنامه های مدنظر خودشان بوده است. (63565)
 
پاسخ
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۳:۱۷:۲۱
اسم اقتصادان دکتر خوش چهره است/ (63574)
 
يكنفر
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۲:۳۶:۱۵
میگویند دونفر امدند با هم مسابقه بدهند و ببینند در یک زمان مشخص کدام یک می توانند درخت بیشتری را قطع کند یکی از آنها با تمام و جود و با جدیت فراوان به درختان ضربه میزد و درختان را قطع میکرد
ولی دیگری هر از گاهی به کناری میرفت و دوباره بر میگذشت موقع اعلام نتایج شد . داوران اعلام کردند نفر اول –همانی که خیلی تلاش میکرد – 10 درخت و نفر دوم 15 درخت را قطع کرده است نفر اول زبان به اعتراض گشود و با ناراحتی گفت : اقا تقلب شده من این همه تلاش کردم حالا شما اعلام میکنید ایشان برنده است . این اقا که کمتر از من کار میکرد و هر از گاهی به کناری میرفت و استراحت می کرد .نفر دوم نزدیک امد و دستی به شانه های رقیب زد و گفت: ببین دوست عزیز : زمانی که تو با حرص و ولع و بی وقفه به درخت ضربه می زدی من هر از گاهی به کناری میرفتم اندکی استراحت میکردم و زمانی را صرف این میکردم که چطور و از کدام زاویه ضربه بزنم تا درخت راحت تر قطع شود –عنصر تفکر علمی- و مهمتر از آن تبرم را هم تیز میکردم. (63567)
 
a
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۳:۵۱:۲۳
واي به حال ملت اگر ايشان سرباز صفر مي خواسته اند (63580)
 
علی
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۵:۰۷:۱۰
تفاوت دیدگاه آقای دانش جعفری با رییس جمهور در این بخش از صحبت ایشان کاملا واضح است که معتقد هستند که در ایران مافیای اقتصادی سازمان یافته نیست، در حالی که دکتر احمدی نژاد کاملا بر عکس این قضیه معتقدند مافیا همانهایی هستند که در طول 30 سال انقلاب و به برکت روابط سیاسی و بالتبع اقتصادی و ایجاد شرکتهای متعدد بصورت سازمان یافته عمل می کنند و نبض امور را بدست دارند.
بنابر این پر واضح است که این تفاوت دیدگاه نمی تواند منجر به همگرایی و همراهی با سیاستهای اصلی دولت شود و لذا منطقا و عقلا رییس دولت ناچار باید عذر وزیر را بخواهد.
و اما در مورد این دیدگاه، چگونه با وجود مافیای سازمان یافته اقتصادی و سیاسی در تمام کشورها، می توان به سادگی این مساله مهم را در کشوری مثل ایران که به برکت هوش و استعداد ذاتی برخی( مثال خیلی کوچکی مثل شهرام جزایریها!)، همواره پیش قدم در اینگونه امور هستند را نادیده گرفت و یا واقعیات موجود در جامعه که نشات گرفته از وجود مافیای قوی و مقتدر در تمام عرصه هاست را ناچیز دانست ، مگر اینکه دانسته بخواهیم بار مسوولیت خود را کم کنیم تا راحت طلب و عافیت جو باشیم. (63597)
 
رضا
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۶:۰۰:۲۷
در مورد این دیدگاه "چگونه با وجود مافیای سازمان یافته اقتصادی و سیاسی در تمام کشورها، می توان به سادگی این مساله مهم را در کشوری مثل ایران که به برکت هوش و استعداد ذاتی برخی( مثال خیلی کوچکی مثل شهرام جزایریها!)، همواره پیش قدم در اینگونه امور هستند را نادیده گرفت و یا واقعیات موجود در جامعه که نشات گرفته از وجود مافیای قوی و مقتدر در تمام عرصه هاست را ناچیز دانست "
از متن بالا چه استدلال مي شود جز ملت ايران در دزدي و... پيشگامند واقعا مرحبا
اما دوست عزيز شما اولا بايد در ايران باشي تا حق اظهار نظر داشته باشي چون به نظر من ايراني كه به كشورش و مردمش انگونه توهين كند. ايراني نيست و اين گفته شما كه هوش و استعداد ايراني ها تنها براي و در خدمت مافيا مي دانيد نشان مي دهد كه ايراني نيستيد.
(63604)
 
سبحانی از اروپا
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۵:۴۱:۲۵
جناب آقای محمد ابراهیم عزیز
با سلام خدمت شما
من از شما یک سوال می پرسم و جواب آن را له وجدان خودتان موکول کنید.
از زمانی که آقای احمدی نژاد رییس جمهور شده اند شما برسسی کنید که حجم کمک های امریکا و متحدانش به اسرائیل چقدر افزایش یافته است.
شما بررسی کنید که چقدر حملات به مردم مظلوم فلسطین افزایش یافته است.
شما بررسی کنید که چقدر در دنیا و خصوصا در امریکا و اروپا ایران منفور شده است و اسرائیل مظلوم نمایی کرده است.
شما را به خدا اگر احمدی نژاد اقدامات مشکوک و موضع گیری هایی که بسیار فراتر از موضع گیری های مقام عظمای ولایت است نمی گرد (در حالی که نه فرمانده کل قوا است و نه جز رییس اجرایی کشور) اسرائیل این همه کشتار می کرد و دم از مظلومیت می زد.
نمی خواهم مثل برخی از افراد در دانشگاه محل تحصیل من که با ان که شهرت به ضدیت با یهود و اسرائیل دارند دولت احمدی نژاد را انگلیسی یا اسرائیلی بدانم اما شما تامل کنید و ببینید پاسخ این اگرها و اما ها چیست؟ (63603)
 
امير
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۷:۱۲:۱۱
با سلام
آقای محمد ابراهيم عزيز
من نمی دانم اين چه ادبياتی است که جديدا رسم شده ام توجه شما را به چند سطر زير جلب می کنم:
آيا شما سنگر سازان بی سنگر را میشناسيد کسانی که زير تير مستقيم دشمن برای همرزمان خود خاکريز درست می کردند.
آيا شما اينها را با صهيونيستها هم مسلک مي دانيد.
پس شما و همفکران شما چه کسانی را تاييد می کنيد سنگ کدام رزمنده را به سينه می زنيد نکند سنگ رزمندههايي مثل آن حاجی در اخراجی ها که از تير دشمن می ترسيد. (63613)
 
ali
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۲۲:۳۱:۲۸
باسلام برنامه بسیار خوب وزیر کشور را نیز دعوت کنید (63649)
 
هموطن
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۰:۴۵:۰۲
آقای دانش جعفری خوب بود از کابینه بیرون رفت وگرنه همه چیز از نظر ایشان خوب بود ما که بچه نیستیم ایشان را از وقتی بیرون کردند همه مشکلات را گردن احمدی نژاد بیندازد ایشان این صحبتها را حتی چند روز قبل از تودیع هم نکرد چون فکر می کرد ممکن است در پستش ابقا شود به هر حال به آقای دانش جعفری تبریک می گویم چون با این حرفها موقعیتش را در گروه های مخالف تثبیت کرد و دیگر ایشان حتی مهم تر از زمان وزارتشان شدند و هر روز یا در نشریه ای هستند یا در صدا و سیما .دکتر دانش جعفری سیستم بانکی ما مشکل ندارد؟حاشا به انصافتان . ما اقتصاد نمی دانیم اما برای یک وام 10 میلیونی هزار بامبول سرمان در می آورند همین الان هم می رویم واممان را بگیریم با اینکه مهلتش رسیده رئیس بانک می گوید یا باید یک ماه دگر پولت را اینجا بذاری یا اصلا وام بهت نمی دیم و بی قانونی کامل . یکی دیگر را می شناسم از بس وام خرید و فروش کرد 200 میلیون به جیب زد . وقتی کوچکش این است وامهای میلیاردی اش چگونه است . من احمدی نژادی نبوده و نیستم اما از وقتی اینطور بی مهابا سنگ می زنند گاه گاهی سری به رجا نیوز می زنم و در زمینه همین صحبتها مطلب جالبی دیدم که ایشان گفته من ماجرای بیمه را از تلویزیون شنیدم . بخوانید:
\"دانش جعفري همچنين درخصوص تغيير مديران بيمه ايران ادعا كرد پيش از اين به وي تذكري داده نشده بود و خبر عزل مديران اين شركت را از صداوسيما شنيده است. اين در حاليست كه رئيس جمهور خردادماه سال گذشته در جمع طلاب حوزه علميه قم تأكيد كرد: «باید بیمه را هم به فضل الهی اصلاح کنیم. یک سال و نیم دنبال کردم. بیش از 40 بار تذکر دادم. بارها نوشتم که آنجا وضع خراب است. نمی خواهم خرابی ها را بشمارم مکدر می شوید، از پول بیت المال، شبکه هایی درست شده از سیستم بیمه ای، پول مردم را می کشد، می برد. تذکر، یادداشت؛ دیدیم اصلاً یک نوع کوتاهی دارد اتفاق می افتد. من نمی توانم بنشینم نگاه کنم. گفتيم باید کنار برود. یک فضایی در کشور درست شد كه احمدی نژاد تصمیمات غیرکارشناسی می گیرد، باید با خبره ها مشورت کند. یک سال و نیم تذکر دادیم. مگر یک دولت چقدر عمر دارد؟ تازه احساس کوتاهی می کنیم. عوض اینکه بروند یقه متخلفان رابگیرند، آمدند یقه کسی که گزارش داده را گرفتند! جوری صغری کبری می چینند که انگار عقل و برنامه ای در کار نبوده است. اگر سریع تصمیم بگیری یک جور فضاسازي مي كنند، اگر تصميم نگيري نوع دیگر.»
آقای دانش جعفری بازی بس است اگر شکست یا پیروزی هست شما هم در هر دو آن سهیم بوده اید .
در ضمن جناب توکلی چرا جوابیه دولت را منتشر نکردید و جواب ندادید چرا بودجه مرکز پژوشهای مجلس را 151 برابر کرده اید ؟
امیدوارم مانند زمان انتخابات که همه نظرات را درج می کردید الان هم همین کار را بکنید و تغییر رویه نداده باشید (63672)
 
رضا
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۷:۲۹:۵۵
1-برايم بسيار جالب است گاهي وقتا اظهار نظرهايي كه در دل يك خبر ارايه مي شود نسبت به خود خبر از غناي خبري و محتواي علمي بيشتري برخوردار است از اين بابت از دوستان محترم سايت الف ممنونم كه اين فضاي باز رو مهيا نموده اند

2- دوستان من اين موضوع قابل تامل و نيازمند تحليل است كه چرا آقاي احمدي نژاد با دولت مردان خود اين چنين برخورد ميكند و حتي از تخريب انها در فضاي عمومي كشور و در مجالس و محافل خاص هم ابايي ندارد
3- حالا ميفهمم كه چرا در زمان انتخابات رياست جمهوري ، اقاي هاشمي رفسنجاني اعلام كردند در صورتي كه كانديداهاي اصول گرا - اقايان لاريجاني رضايي قاليباف توكلي -به اجماع برسند من كانديد نمي شوم در ان زمان ايشان نامي از اقاي دكتر احمدي ن‍‍‍‍‍ژ اد نمي بردند وليكن ما حمل بر بعضي از مسايل ميكرديم
3- من نمي دانم موضوع ژنرال و سرباز صفر تا چه حد صحت دارد وليكن واقعيت همين است كه متاسفانه حلقه مشورتي آقاي دكتر احمدي نژاد بسيار محدود و خود ايشان هم انساني خود محور هستند علي رغم اين كه همه ميدانيم واقعا تلاش ميكنند ولي......... (63683)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۰۸:۵۵:۵۹
رشید پور را همین شبکه پنج رشید پور کرد مثل کامران نجف زاده ، عادل فردوسی پور و خیلی های دیگر از جمله همین رییس جمهور فعلی که هکگی در وقت گفتن حرف حق زبان در کامشان نمی چرخد و با مطرح کردن چند موضوع تکراری برای خود چهریی نقاد می سازند در حالیکه یک نقاد باید همیشه حرف خود را در هر شرایطی بزند . و از تحریمها(از صدا و سیما اخراج شدن ، ممنوع التصویر شدن) نترسد (63697)
 
نوشته ای از عباس عبدی از روزنامه اعتماد ملی
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۱۳:۴۴:۰۱
رست است كه مي‌گويند پيروزي هزار پدر و مادر دارد و شكست يك دايه هم ندارد، اما جامعه سالم علي‌القاعده اجازه نخواهد داد كه هميشه نان پيروزي را عده‌اي معدود ولو هزارنفر، ميل كنند و چوب شكست را كثيري از مردم بخورند.امروز هم اوضاع اقتصادي و تورم به گونه‌اي است كه هر كس خود را از مسووليت آن مبرا مي‌كند و برعهده ديگري مي‌اندازد، حتي در سطح نهادهايي كه همه افراد مسووليت مشترك دارند، باز هم شاهد آن هستيم كه مي‌كوشند كسي را پيدا كنند تا اين زنگوله را بر گردن او آويزان كنند و خودشان شانه از بار مسووليت خالي نمايند.

اين نكته جديدي نيست. از 150 سال پيش به اين سو شاهد رخدادهاي مشابه بوده‌ايم. از شلا‌ق زدن بازاري‌ها در پيش از مشروطيت تا مبارزه با گران‌فروشي، فساد و بگير و ببند سال‌هاي سياسي مقامات پيش از انقلا‌ب، هر از گاهي با اين نمونه‌ها مواجه مي‌شويم.

رژيم گذشته وقتي به تنگنا برخورد كرد تقصير را بر گردن برخي مسوولان انداخت و آنان را دستگير و زنداني هم كرد و طبعا آنان هم در هنگام پاسخگويي، تمام تقصيرات را برعهده مقامات بالا‌ انداختند و خود را جز مهره‌اي بيش، توصيف نكردند، در حالي كه اين سخن، توجيهي بدتر از گناه است، زيرا كسي كه در مقام و مسووليتي قرار مي‌گيرد كه وظايف آن روشن است، هنگامي كه به واسطه اين موقعيت مورد پرسش قرار مي‌گيرد نمي‌تواند از خود رفع مسووليت كند. يكي از ويژگي‌هاي مهم يك جامعه دموكراتيك و قانون‌مدار و آزاد همين است كه چنين استدلا‌لي از افراد پذيرفته نيست، از اين رو هم كسي نمي‌تواند از پذيرش مسووليت خود شانه خالي كند. اين از عجايب جوامعي چون جامعه ماست، كه هنگام رسيدن به قدرت، خود را مبرا از قدرت‌طلبي و با انگيزه خالص خدايي و خدمت به مردم معرفي مي‌كنند، اما هنگامي كه زمان پس دادن حساب پيش مي‌آيد، هر كس مي‌كوشد كه ديگري را متهم كند، حتي اگر اين از نزديك‌ترين دوستانش باشد.

‌ رويدادهايي كه طي ماه‌هاي اخير بر جامعه ايران مي‌گذرد، شاهد اين مدعاست. وزراي بركنارشده يا در حال استيضاح كه بنا به اراده خودشان و در اعتراض به رويدادهاي جاري استعفا نمي‌دهند و تا آخرين لحظات هم متولي امور وزارتخانه خود هستند و اگر تا پايان عمرشان هم كسي آنان را استيضاح يا عزل نكند بر صندلي وزارت تكيه مي‌زنند، هنگامي كه در معرض اخراج قرار مي‌گيرند، به يكباره مدعي مي‌شوند كه مسووليت نتايج وخيم اقتصادي و غيراقتصادي كشور به‌عهده ديگران و مقامات بالا‌تر است.

البته طبيعي است وقتي كه اين افراد مي‌بينند به تنهايي در حال قرباني شدن خطاهاي مجموعه رفقاي سابقشان هستند، دست به افشاگري بزنند، زيرا آنان قرار نبوده كه خود را قرباني ديگران كنند.

اما در اين ميان يك نكته مهم را فراموش مي‌كنند. طبق اصل 137 قانون اساسي هر يك از وزرا نه تنها مسوول وظايف خاص خويش است، بلكه در اموري هم كه به تصويب هيات وزيران مي‌رسد مسوول اعمال ديگران نيز هست. مطابق اين اصل و ديگر قوانين كشوري هيچ وزيري نمي‌تواند:

1- خود را موظف به اجراي دستوري كند كه غير قانوني است، حتي اگر از مقام بالا‌تر آمده باشد. ‌

2- هيچ وزيري نمي‌تواند در اموري كه مسووليت و وظيفه اوست، دستورات ديگران را (گرچه انجام آنها غيرقانوني نباشد) با رفع مسووليت از خود بپذيرد و اجرا كند. ‌

3- هيچ وزيري نمي‌تواند در برابر تصميمات و مسووليت مشترك هيات دولت از خود سلب مسووليت كند. ‌

بنابراين هر وزيري كه مي‌خواهد از خود سلب مسووليت كند، لزوما بايد به نحوي استدلا‌ل كند كه نافي اين سه اصل نباشد. نمي‌توان گفت كه به دستور فلا‌ني چنين كرده‌ام يا بر اثر تصميم فلا‌ني چنين عواقبي حادث شده است، مگر آنكه آن دستور نه مستقيما و نه مشتركا ربطي به مسووليت هاي وي نداشته باشد. اگر افرادي كه مسووليت را مي‌پذيرند، ويژگي رعايت سه اصل فوق را از خود نشان دهند، طبعا پس از اين افراد مافوق به خود جرات نمي‌دهند دستوراتي دهند كه مسووليت آن برعهده ديگران است.

اگر وزيري بكوشد كه با نقض يكي از سه اصل فوق، خود را تبرئه كند، مرتكب دو خطا شده است. خطاي اول اجراي همان اموري است كه مسووليت آن متوجه او بوده است و خطاي دوم، پذيرش رسمي مسووليت و ملتزم نبودن به نتايج و تبعات آن است. اين كار دقيقا مثل اين است كه فردي عهده‌دار خلباني هواپيمايي شود، اما در ميانه راه هدايت هواپيما را (ولو با دستور) در اختيار فرد فاقد صلا‌حيتي قرار دهد، و بعد هم در صورت بروز مشكل، بگويد كه به من دستور داده شد كه چنين كنم!

فارغ از اين نكته مهم، وضعيتي است كه در فضاي سياسي جناح حاكم مشاهده مي‌شود. عموما رسم است كه افراد هم‌فكر و هم‌جهت در هنگام بروز مشكلا‌ت، پشتيبان هم قرار مي‌گيرند و مي‌كوشند كه پيمان نانوشته رفاقت و آزادگي را ميان خود حفظ كنند، به طوري كه مقامات بالا‌تر در دفاع از زيردستان خود مروت و جوانمردي به خرج مي‌دهند و مسووليت شكست را به عهده مي‌گيرند، تا فشار به مقامات پايين‌تر وارد نشود، حتي اگر مقامات پايين‌تر به‌طور نسبي مقصر هم باشند، مقامات بالا‌تر به علت جايگاه برتر رسم آزادگي و حمايت از ديگران را فراموش نمي‌كنند. اما اگر سياست مهرورزي حتي شامل دوستان و نزديكان با سابقه 25 سال هم نمي‌شود، چگونه مي‌توان انتظار داشت كه مردم مشمول سياست مهرورزانه شوند؟ رفاقت و حمايت و همراهي در روزهاي سخت مصداق پيدا مي‌كند وگرنه در روزهاي عادي كه رفاقت و حمايت چيزي بيش از يك نان قرض دادن عادي نيست. ما نيازمند نوعي از صميميت و دوستي و صداقتي هستيم كه با افزايش مشكلا‌ت، نحوه برخوردمان با طرف تغيير آنچناني نكند. رفاقت و دوستي با ديگران و در هنگام پيروزي، از موضع خودخواهي است و اصالت ندارد، رفاقت و دوستي اصيل ميان افراد را بايد در هنگام شكست شناخت. (63776)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۱۶:۱۱:۰۴
طبق اصل 137 قانون اساسي هر يك از وزرا نه تنها مسوول وظايف خاص خويش است، بلكه در اموري هم كه به تصويب هيات وزيران مي‌رسد مسوول اعمال ديگران نيز هست. مطابق اين اصل و ديگر قوانين كشوري هيچ وزيري نمي‌تواند:

1- خود را موظف به اجراي دستوري كند كه غير قانوني است، حتي اگر از مقام بالا‌تر آمده باشد. ‌

2- هيچ وزيري نمي‌تواند در اموري كه مسووليت و وظيفه اوست، دستورات ديگران را (گرچه انجام آنها غيرقانوني نباشد) با رفع مسووليت از خود بپذيرد و اجرا كند. ‌

3- هيچ وزيري نمي‌تواند در برابر تصميمات و مسووليت مشترك هيات دولت از خود سلب مسووليت كند.[/size (63809)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۱۳:۴۷:۱۵
اگر بر نمی داشتنش بازم همون کارها رو ادامه میداد !
این ژستهای اقای دانش به درد خودش میخوره (63779)
 
ابن محمد
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۱۶:۲۷:۱۰
برادران و خواهران با ارامش نظر دهید ! ماحق نداریم به رئیس جمهور محترم توهین کنیم.
ولی حق مطلب این است که این برادر ساعی واز خود گذشته چند مشکل دارند که طبیعی است برای هر انسانی بغیر از معصومین پیش میاید و باید اصلاح بفرمایند تا انشاءالله در انتخابات بعدی بازهم بایشان رای دهیم
1- اکثر منتقدین خیر خواه هستند انانرا نرنجانیم
2-از افراد صالح با تجربه و متقی در کارها مشورت کنیم تا خدای ناکرده مصداق اقای شصتچی (مهران مدیری) نشویم
3-از تعریف و تمجید اطرافیان چاپلوس بشدت بپرهیزید
4- بکارشناسان و افراد خبره هر وزارت احترام ونظرات انانرا جویا شوید حداقل بوزرا توصیه کنید
5- فرافکنی نکنید و مسئولیت همه اقدامات خودتان را بپذیرید.و سعی نکنید نتایج بد تصمیات را بگردن افراد فرضی و یا پیشینیان بیندازید انان بقدر کافی در پیشگاه خدا و مردم جوابگو خواهند بود.
6- وزراء بازیکنان فوتبال نیستند که شما مربی انان باشید مدیرانی هستند که عقبه انان در استانها ریشه دارد بخصوص برخی وزارتخانه های عظیم مثل اموزش و پرورش که هر روز دز روزنامه ها و سایتها ندای اعتراض فرهنگیان را میشنویم . تعویض ها در یک مدت کوتاه وابکارگماری افراد ضعیفتر نظام را دچار بحران میکند ما امروز حق نداریم اینقدر از رهبری برای ارامش مردم خرج کنیم !
خداوند در راه خدمت به مردم یاریتان کند. (63812)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۱۷:۲۳:۴۹
مطلبی دیدم در باب آسیب شناسی اقتصاد ایران با عنوان «اقتصاد فقهی یا اقتصاد علمی» که به خوندنش می ارزه.
ادرس:

http://www.bashgah.net/pages-17525.html (63821)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۲۲:۱۵:۳۸
آقاي دانش جعفري صريحا فرمودند كه دولت خرجش زياد شده. وام زياد داده حالا مونده تو گل.همه انو خوب فهميدن (63847)
 
۱۳۸۷-۰۲-۳۰ ۰۸:۱۹:۳۰
روزگاری در یک شهر مجازی جوانی بود جویای نام که تازه پا از محدوده حیاط خانه فراتر گذارده بود. روز اول ساعتی پس خروج او از خانه زنگ خانه به صدا در آمد، همسایه بود، شیشه خانه شان شکسته شده بود موضوع با معذرت خواهی مادر پسرک حل شد شب بزرگان خانواده در خلوت پسر را نصیحت کردند و عتاب که این چه کار خطائی است که کردی و ....
فردا پسر از منزل خارخ شد چند ساعت بعد زنگ به صدا در آمد عده ای از چند کوی آن طرف تر آمده بودند اینبار در یک دعوا پسرک چند نفری را مورد نوازش قرارداده بود دورباره عذر خواهی و دوباره شب هنگام نصیحت
فردا از کلانتری روز بعد از زندان و .... هر روز از جایی هر بار عذر خواهی و طلب بخشش و باز نصیحت شب هنگام...
و اما آخرین نصیحت پسر در راهرو ای تاریک خانواده هراسان سایه قاضی عسکر
پسرک که دیگر بالغ شده فریاد میزند این همه نصیحت مگر من چه کردم هر بار نصیحت و اندرز
بیچاره پسرک بالغ که نمیداند که خانواده اش فقط از روی عادت او را پند میدهند ولی دیگر چه سود
انها پسرک را نقد کردند جون خطا ها از او دیدند نه مزدور کسی نودند و نه معلوم الحال و نه هیچ چیز دیگر اما پسر هر خطایی را با اشتباهی دیگر پاسخ میداد تا روز اخر که .... (63878)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۲-۳۱ ۰۷:۵۶:۳۱
در قرآن بحث ربا آمده وحرام است سمعا وطاعه، اما بحث تورم که نیامده است؟ پس تکلیف چیست؟ (64096)
 
«اشناس
۱۳۸۷-۰۲-۳۱ ۰۸:۵۹:۰۹
من این مصاحبه راندیده ام ولی خیلی علاقمندم ببینم. درصورت امکان سیمااین برنامه را دوباره با اطلاع رسانی قبلی پخش نماید (64107)
 
محمد علي
۱۳۸۷-۰۲-۳۱ ۱۲:۰۲:۰۸
اقاي محمد ابراهيم با سلام. برادر من در دوران گذشته وضع اقتضادي و سياسي واجتماعي به اين ضورت نبود که الان هست مردم زير بار تورم يا کمرشان شکست ويا به فساد افتادند هيچ کس هم به فکر معيشت مردم نيست يا امام زمان ادرکني (64158)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.