نظر منتشر شده
۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 26215
بيانيه 22 بسيج دانشجويي دانشگاه‏ها و حوزه‏هاي علميه‏ي سراسر کشور پيرامون تخلفات در دانشگاه آزاد
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۳:۲۱
۲۱ بسیج دانشجویی دانشگاه‏ها و حوزه های علمیه‏ی سراسر کشور در مورد تخلفات دانشگاه آزاد بیانیه صادر کردند. به گزارش "الف"، در این بیانیه آمده است:
بسمه تعالی

نظارت مردم بر مسئولین خود لازمه‌ی حرکت سالم و به دور از خطای مسئولین است. جامعه‌ی دانشگاهی نیز به عنوان قشر فرهیخته‌ی جامعه، پویایی و عینیت بخشیدن به این نظارت را برعهده دارد. لیکن زمانی که مسئولین بخواهند به انحاء مختلف از نظارت مردم فرار کرده و از زیر بار پاسخگویی که شأن و معنای مسئولیت است شانه خالی کنند، این حرکت با مشکل رو به رو می‌شود. رهبر انقلاب بارها به منظور تضمین حرکت هموار و رو به رشد نظام اسلامی پاسخگویی را و ظیفه ی مسئولین و مطالبه‌ی عدالت را و ظیفه‌ی دانشجویان بیان کرده‌اند. لذا جنبش دانشجویی بر اساس این فرمایش معظم له بر خود لازم می‌داند موضوع پر ابهام و مسئله بر انگیز دانشگاه  آزاد اسلامی را در جایگاه خود بررسی کند.

این بیانیه ادامه می‏دهد ، دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه‌ای است که با بدنه‌ی دانشجویان و جنبش دانشجویی ارتباطی غیر قابل انکار دارد.  اما علی رغم این جایگاه  طی سالیان گذشته به شکل ها و بهانه های مختلف از گردن نهادن به امر پاسخگویی امتناع ورزیده است.

جنبش دانشجویی برای روشن تر شدن ابهامات موجود در مورد دانشگاه آزاد، و با امید به برطرف شدن مشکلات موجود در این رابطه نکاتی را متذکر می شود.

1- بر طبق بند الف از ماده 12 اساسنامه دانشگاه آزاد و همچنین ماده 13 آن اداره امور دانشگاه با رئیس دانشگاه است که با پیشنهاد هیات امنا و تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی و حکم رئیس هیات امنا منصوب می شود. حال چگونه است که ریاست این دانشگاه برای رسیدن به مسند ریاست این مسیر را طی نکرده است؟

 نکات دیگری  نیز در عملکرد مدیریت غیر قانونی این دانشگاه سؤال بر انگیز و مبهم است:

- ادعای خصوصی بودن و مالکیت ارگانی که با کمک های مردمی و دولتی شکل گرفته است برای جلو گیری از تحقیق و تفحص از سوی مجلس شورای اسلامی.

- استفاده از زبان تهدید و ارعاب به جای منطق گفتگو در جواب منتقدین و اعضای هیات تحقیق و تفحص از این دانشگاه.

- جوابیه های مکتوب غیر مستدل و سطحی و امتناع از پاسخ گویی به افکار عمومی

- معضل فروش سوالات کنکور

- ابهام در نحوه تملیک اراضی این دانشگاه

- فضای خفقان سیاسی در این دانشگاه در برابر انتقاد نسبت به عملکرد مدیریت این دانشگاه

2- از مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده ملت انتظار می رفت که بحث تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد را به سر انجام برساند. حال آنکه این بحث تا کنون در نیمه راه باقی مانده و به اطلاع مردم که همانا صاحبان اصلی این مجموعه هستند نرسیده است؛ و اگر گفته مسئولان تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در خصوص عدم همکاری مسئولان این دانشگاه با این هیات صحیح است چرا نسبت به آنان اعلام جرم نمی کنند؟ آیا همان طور که آقای جاسبی نسبت به «سرویس» هایی که به نمایندگان مجلس ششم داده بودند و از آنان نسبت به این خدمات «انتظارات»ی داشتند از نمایندگان مجلس هفتم نیز انتظاراتی دارند؟آیا نمایندگان مجلس هشتم فرم های ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد را کما فی سابق قبول خواهند کرد؟

3- مدیریت مراکز آموزش عالی کشور شایسته است مدیریتی علمی و فرهنگی برای نیل به اهداف عالیه انقلاب باشد نه آنکه دانشگاه به مثابه یک حزب سیاسی برای رسیدن به تمایلات سیاسی حزبی و شخصی گردد. در چنین شرایطی است که به جای حل معضلات فرهنگی و آموزشی دانشگاه آزاد شاهد بهره برداری های سیاسی توسط احزاب نزدیک به ریاست این دانشگاه هستیم که با استفاده از شانتاژهای مطبوعاتی در صدد قلب واقعیات موجود در جامعه هستند که حکم توهین به مردم شریف این مرز و بوم را دارد کما اینکه بارها از سوی ایشان شاهد اهانت هایی به مردم بوده‌ایم .

4- طی سال گذشته دولت نهم با طرح مسئله دانشگاه آزاد برای اولین بار بعد از 25 سال تابوی انتقاد از این دانشگاه را شکست اما در طی راه دولتی که داعیه دار عدالت خواهی بود به ناگاه پرونده قطور این دانشگاه را مسکوت گذاشت. شعار عدالت خواهی دولت نهم بود که مردم را به سمت شخص آقای رئیس جمهور متمایل کرد و به همین علت این دولت باید هم نسبت به شعاری که مطرح نموده پایبند بماند و هم نسبت به بی‌عدالتی در سیستم آموزش عالی کشور پاسخگو باشد.

به چه علت دولتی که با شور و شوقی وافر وارد گود مبارزه با مفاسد شده بود در قبال پرونده دانشگاه آزاد سکوت پیشه می کند، مگر مردم عدالت خواه که خواستار اجرای عدالت و ریشه کنی فساد هستند، نامحرمند؟

شایسته است برای روشن شدن فضای مبهمی که نسبت به عملکرد مسئولان دانشگاه آزاد در جامعه وجود دارد ریاست این دانشگاه قدم رنجه نموده و از عرش ملوکانه ی خود نزول بفرمایند و دعوت امضا کنندگان این بیانیه را جهت مناظره با نماینده‌ی آنها در مورد عملکرد دانشگاه آزاد قبول کنند؛ و به جای به پای میز محاکمه کشاندن منتقدین در فضایی منطقی و دور از فضای تهمت و تهدید و ارعاب پاسخگوی مطالبات عدالت خواهانه‌ی دانشجویان باشند.

و السلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه اراک،

بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان،

بسیج دانشجویی دانشگاه بو علی همدان،

بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان،

بسیج دانشجویی دانشگاه شهر کرد،

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان،

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی تهران،

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز،

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان،

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیر کبیر،

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر،

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت،

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز،

بسیج دانشجویی دانشگاه  فردوسی مشهد،

بسیج دانشجویی دانشگاه قم،

بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان،

بسیج دانشجویی دانشگاه گرگان،

بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان،

بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران،

بسیج دانشجویی دانشگاه یزد،

بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم

  
 
محمود
۱۳۸۷-۰۲-۲۴ ۱۳:۴۵:۲۵
ديروز در برنامه دانشگاه تهران در تمام طول جلسه افرادي كه خود را دانشجوي دانشگاه آزاد معرفي مي‌كردند مشغول ضبط صوت و تصويري مراسم با تلفن‌هاي همراهشان بودند، اين حركت توسط همين افراد در جلسه قبل در دانشگاه اميركبير نيز اتفاق افتاده بود. چندبار هم سعي كردند برنامه را به هم بزنند.
معلوم است كه براي خاموش كردن منتقدانش دست به هر كاري مي‌زنند. (62923)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۴ ۱۳:۴۷:۴۴
باباول کنین دانشگاه ازادرو .کلی فارغ التحصیل فرهیخته وباسوادتحویل جامعه دادندودرکشورمشغول کاروتلاشندکه اگه نبودبااین سیستم دانشگاههای ملی ورودبه دانشگاه ممکن نبود.مثلاشمادانشگاه پیام نورروباهاش مقایسه کنین اصلاکلاس وکیفییتش قابل قیاسباهاش نیست کلی پول میگیرندکه اصلا نبایدباتوجه به کیفیتش بگیرن.همه چی روسیاسی نکنین مردم بزرگ ما همه چی رو متوجه هستند. (62927)
 
محسن
۱۳۸۷-۰۲-۲۴ ۱۴:۳۶:۳۳
منتقدان فعلی دانشگاه آزاد زمان شروع به فعالیت این دانشگاه یا متولد نشده بودند ویا احساس نیاز را درک کرده بودند.
در آن مقطع ایجاد این مجموعه آموزشی به نوعی انقلاب را مستدام کرد چون نصل سرخورده محلی را برای ارتقا خود پیدا کردند.
این حرکت عظیم قدر مسلم معضلاتی را داشته اما آیا برای یک دستمال قیصریه ای را باید به آتش کشید.
آیا فکر نمکنید که اگر دمکراسی در این دانشگاه وجود داشت سرنوشتی بهتر از صندوق ذخیره ارزی نمیکرد.
حالا اگر مدعی هم داشته باشد بهتر نیست از خود این مجموعه باشد
شما را به خدا بگذارید اقلا این گاری لنگان به راهش ادامه دهدو هی چوب لای چرخش نگذارید (62960)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.