نظر منتشر شده
۸۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 26085
واردات غیرقانونی بنزین را به دستور رئیس‏جمهور انجام داده‏ایم
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۲۱:۴۷
وزیر نفت در مجلس اعتراف کرد؛واردات غیرقانونی بنزین را به دستور رئیس‏جمهور انجام داده‏ایم  وزير نفت در جمع نمايندگان مجلس اعتراف كرد در سال 86 ، به طور غيرقانوني حدود دو ميليارد دلار از منابع داخلي شركت نفت را صرف واردات بنزين كرده است.

به گزارش الف، مهندس غلامحسين نوذري كه عصر روز يكشنبه براي پاسخ به سوال احمد‌توكلي و الياس نادران ، به كميسيون انرژي مجلس احضار شده بود، در پاسخ به سوال اين دو نماينده تهران درباره مجوز قانوني واردات دو ميليارد دلار بيشتر از قانون بودجه در سال 86 ، اعلام كرد كه وزارت نفت به دستور رييس جمهور قانون بودجه را ناديده گرفته و سال گذشته دو ميليارد دلار بيشتر از مجوز قانوني بنزين وارد كرده است.

در سال 86، دولت موظف بود با روشهاي مختلف از جمله سهميه‌بندي، در مصرف بنزين را محدود و حداكثر 3.8 ميليارد دلار بنزين وارد كند اما در عمل بدون اجازه و اطلاع مجلس ، حدود 5.7 ميليارد دلار بنزين وارد كرد كه در نتيجه بخشي از تلاشها براي مهار مصرف و واردات بنزين در سال86 را خنثي شد.

به گفته وزير نفت، شركت ملي نفت ايران در سال 86 بيشتر از سطح قانوني 3.8 ميليارد دلاري خود، نفت خام براي معاوضه با بنزين و گازوئيل صادر كرد و ناچار شد و معادل وجوه نفت خام بيشتر از قانون صادر شده را از محل «منابع مالي براي سرمايه‌گذاري‌هاي شركت نفت»، به حساب بانك مركزي واريز كند.

در جلسه كميسيون انرژي مجلس، دكتر احمد توكلي و دكتر الياس نادران از وزير نفت پرسيدند كه چرا وزارت نفت بجاي اينكه بطور شفاف و قانوني براي واردات كسري بنزين ، لايحه دو فوريتي يا سه فوريتي بهمراه استدلال به مجلس ارايه نداد و به انجام كار غيرقانوني متوسل شد؟ وزير نفت در پاسخ گفت واردات بيش از مجوز قانوني را به دستور رييس جمهور انجام داده است.

توكلي و نادران از پاسخ وزير نفت به سوال خود درباره مجوز قانوني واردات 2 ميليارد دلار مازاد بر سقف بودجه ، قانع نشدند و اعلام كردند اين موضوع را براي پيشگيري از مرسوم شدن قانون شكني‌هاي مشابه، پيگيري خواهند كرد.

در ادامه اين جلسه، قسمت دوم سوال نمايندگان تهران از وزير نفت مطرح و سوال شد: وزارت نفت بر اساس كدام مجوز قانوني، هزينه طرح‌هاي عمراني خارج از رديف‌هاي قانون بودجه را به دولت مي‌پردازد؟

وزير نفت در پاسخ اعلام كرد بر اساس بند 5 ماده 71 قانون تنظيم بخشي از امور مالي دولت، شركت‌هاي دولتي از جمله شركت نفت اجازه دارند از منابعشان براي تسهيل اجتماعي هزينه كنند و شركت ملي نفت به همين مجوز قانوني، هزينه برخي مصوبات استاني دولت را تقبل مي كند.

سوال كنندگان نسبت به قانوني بودن اقدام وزارت نفت براي تامين بودجه طرح‌هاي عمراني خارج از قانون بودجه، قانع شدند ولي به لحاظ اينكه اين كار، جامعيت قانون بودجه را مخدوش مي‌كند، به وزير نفت تذكر دادند.

در سفرهاي استاني دولت، طي دو سال اخير تعداد زيادي طرح عمراني در استانهاي مختلف به تصويب رسيده كه بودجه آن در جلسات آتي هيات مديره شركت ملي نفت ايران از محل منابع اين شركت تامين مي‌شود و تخصيص مي‌يابد.   
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۶:۲۷:۰۵
بنزين را همه ملت مصرف نمي كنند بلكه پولداران استفاده بيشتري ميكنند. مصرف بنزين در ايران بنحو خطرناكي بالا است وهواي شهرها را آلوده ومسموم ميكند . ايكاش بجاي بنزين غير قانوني برنج وگوشت و شير غير قانوني وبه ارزاني ينزين وارد ميكرديم . (62216)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۶:۳۸:۱۸
اگر طبق اساسنامه وزارت نفت ميتوان هر هزينه را انجام داد پس بودجه وديوان محا سبات وتصويب نمايندگان وغيره به چه كار آيد؟ (62220)
 
ایرانی
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۹:۱۴:۱۸
دیوان محاسبات را خواهشا وارد ننمائید
چون جناب آقای رحیمی، رئیس دیوان که از اول اعلام فرموده اند که دولت نهم هیچ اشکالی نداشته ، ندارد و نخواهد داشت

وای به روزی که بگندد نمک (62263)
 
م
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۶:۴۱:۴۱
اگر وارد نمي كرديم تمام پمپ بنزينها در معرض خطر بود اين صرفه صلاح نظام بود نه غير قانوني (62221)
 
آشنا
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۷:۰۱:۲۸
مثل اینکه قرار بود صلاح نظام را مجمع تشخیص مصلحت نظام تعین کند . (62226)
 
ع.پ
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۶:۴۲:۵۰
... واي به روزي كه بگندد نمك (62222)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۶:۴۳:۱۱
آقا يا ايشان يا رئيس ايشان بايد در صحن علني مورد سوال قرار بگيرند اگرنه مردم بر دين ملوك خود اند و ديگر هيچ كس را نمي‌توان به جرم قانون‌شكني توبيخ و كيفر كرد. شما را به خدا كمي جرئت و شجاعت به خرج دهيد! (62215)
 
حسام
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۱۰:۱۵:۵۵
عزیزان من !
این موضع گیری اخیر آقای نوذری به رفتار جدید رییس جمهور با وزیر نفت برمیگردد.
همانطور که میدانید از نظر کابینه، آقای کردان ( قائم مقام وزیر) وزیر نفت است نه نوذری ! مثلا موضوع استثنای حقوق کارکنان نفت از لایحه مجلس که با هماهنگی کردان و احمدی نژاد انجام شد یا همراهی ایندو در سفرها و نوع رفتار کردان در وزارتخانه و ...
البته چون کردان نمیتوانست از مجلس رای بگیرد؛ لاجرم نوذری به مجلس معرفی شد. (62402)
 
بنده كوچك خدا
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۶:۴۳:۲۱
تا زمانيكه افرادي مانند و دار دسته مافيايي ايشان در مجموعه وزارت نفت باشند اميدي به اصلاح ساختار مديريتي آن توسط رييس جمهور عزيز فراهم نخواهد ش (62219)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۲۱:۲۲:۱۴
Bandeye kochake khoda

pasokhe shoma che rabti be in bahs dare
age yek kami ba deghat matn ra bekhonid mibinid ke khode Dr Ahmadinejad naghshe . va betore gheyre ghanoni 2 Miliyard Dollars ra sarfe varedate benzin karde
akhe kasi ke khodesh ghanon ra zire pa bezare chetor mikhad dam az ghanon va edalat va mobareze ba MAFIYA bezane (62251)
 
فرهنگ ادیب
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۲۳:۰۲:۴۳
دوستان الف
دوسه روزی است من از پی سی خود نه میتوانم به کامنت ها رای مثبت و نه رای منفی بدهم . اصلا کار نمی کند . مراتب جهت اگاهی و اصلاح به استحضار رسید (62305)
 
من
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۶:۴۸:۱۴
آقاي توکلي قرار است ان شائالله کانديد رياست جمهوري شويد؟
اگر مي خواهيد به دولت حمله کنيد بذاريد لااقل مجلس هشتم شروع به کار بکنه بعد (62217)
 
فرهنگ ادیب
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۷:۱۴:۲۶
اقای من !
متاسفم از این کامنت شما . بنده کاری به اقای توکلی ندارم . ولی شما که تهمت قدرت طلبی میزنید بگویید ایا این خبر صحیح است یا خیر ؟ . اگر صحیح است که منتشر شده و هیچ انگی به مخاطب نباید زد که نه اخلاقی است و نه اصولی . واگر اشتباه است و یا سفسطه و یا مغلطه ای در ان شده بنده و سایر خوانندگان مشتاقیم دلایل جنابعالی را بدانیم (62232)
 
سلام
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۰۷:۲۸:۰۶
من دوست دارم بدانم وظیفه یک نماینده چیست؟ آقای توکلی وبقیه نمایندگان چند وقتی بود که وظیفه ی خودشان را فراموش کرده بودند من خوشحالم که دوباره مجلس مثل سال اول دوره هفتم شده است. منتظر پاسخ شما هستم. (62342)
 
bahram
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۶:۵۰:۴۲
وقتی می گویند مملکت قانون ندارد همین است دیگر. هر طوری خواستید و عشقتان کشید اقدام کنید نمایندگانتان در مجلس (منظور نمایندگان دولت) جور شما را می کشند. واقعا. (62223)
 
اشكان
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۶:۵۳:۴۸
وقتي رييس جمهور فرا قانوني عمل كند ديگر از ديگران چه انتظاري است..... (62224)
 
هادی رجبی
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۰۸:۱۶:۳۵
این اسمش تخلفه، قانون شکنیه، به گفته فقها گناه،به گفته رهبری خلاف شرعه، و به قول ما رعایای دست از حکومت کوتاه خیانته،پس بهتره لغت فراقانونی رو اصلاح کنی (62362)
 
آشنا
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۷:۰۸:۴۷
مگر نه اینکه آقای دکتر احمدی نژاد در سخنرانی اخیرشان در قم فرمودند که مخالفین ایشان وباند های مافیائی مدعی در دست داشتن بانکها و شرکت نفت هستند و در کار ایشان موش دوانی میکنند؟ معنی مخالفین را هم فهمیدیم! (62228)
 
ق -ق
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۷:۲۷:۴۵
باسلام وقتی مجلس همراه و ممطیع رئیس جمهورباشد بهتر از این نمی شود (62236)
 
علی
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۷:۵۸:۲۷
به نظر بنده تازمانی که تعدد قانون در جامعه باشد و قوانین به صورت کلی به تصویب برسد و مسئولیت پاسخگویی نباشد متاسفانه چنین مشکلاتی خواهد بود قانون بودجه یه چیز میگه ، قانون تنظیم یه چیز میگه ، قانون برنامه چهار یه چیز میگه ، قوانین خاص هر دستگاه و موسسه دولتی یه چیز میگه، ضوابط اجرایی یه چیز میگه و ... معلوم نیست که کدوم یکی درسته آقا باید قوانین یگپارچه و اصلاح شود و مدیران مکلف به پاسخگویی باشند و با متخلفین با شدت بیشتری برخورد شود (62242)
 
XX
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۸:۰۵:۴۸
پس بفرمایید رئیس جمهور باید برای غذا خوردن هم از مجلس اجازه بگیرد پس تفکیک قوا کجاست؟ (62243)
 
استاد
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۹:۲۷:۲۶
بله. دقیقا همین طوره. اگه نیازس به اجازه مجلس نیاشه، مجلس برای چی خوبه؟ خوب مجلس برای قانون گذاریه و دولت مجری، اکر برای تفکیک قوا میگید بهتره به اسم قوا هم توجهی داشته باشید. قوه مقننه و قوه مجریه. گرچه آقای احمدی نژاد کلا خودشون رو استثنا میدونن. (62268)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۰۷:۳۵:۵۴
خدا وكيلي خودت بگو مجلس براي چه چيزي خوب است؟ (62348)
 
من
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۰۷:۳۶:۳۰
من می خوام بدونم پس وظیفه ی قانون گذاری با کی است؟ وکسی که خارج از قانون عمل می کند جورمش چی است؟ (62349)
 
nader razavy
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۸:۱۲:۲۱
جناب آقابان توکلی و نادران
حالا وظیفه شما سنگین شد .امیدوارم که بتوانیید این موضوع را تا آخر پیگیری نمایید.
یا علی (62246)
 
هادی رجبی
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۰۸:۲۱:۴۱
نگران نباش این حضرات اگر منافعشون اقتضا کنه حرف میزنن وگر نه مطمئن باش بازهم مثل پنج سال گذشته چیزی نمی گن (62367)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۱۳:۰۱:۱۴
تنها راهی که نشون میده به وظایف شرعی و قانونیشان عمل میکنند استیضاح رئیس جمهور قانون شکن است.

و امیدوارم در صورتی که اینکار صورت گرفت، مصلحتی به او رای اعتماد ندهند.. (62495)
 
عبداللهی
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۸:۴۱:۱۵
ما به کی باید امید داشته باشیم حالا اقای رییس جمهور به هر مصلحتی که تشخیص دادند حق ندارند خلاف قانون کنند باز خدا خیر بده وزیر و توکلی و نادران رو که راستش رو می گن نکنکه رییس جمهور اینقدر روی وزارت نفت حساس بود واسه این بود که از این کارها بکنه (62248)
 
حسین
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۸:۴۳:۰۸
من فقط در تعجبم که اجازه گذاشتن کامن زیر این برای چیست .. که یکسری ادمهای از همه جا بی خبر شروع کنن به فحش دادن به دولت و اینکه مجلس شده الت دست دولت ؟ هدف الف از این کارها چیست ؟ ایا غیر از اینه که جو مجلس هشتم رو بدست بگیرید؟ (62250)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۱۲:۵۷:۵۰
به نظر شما نباید از مجلس نان ره نرخ روز خور! که وظایف خودش را انجام نمیدهد و سه سال است که به جای دفاع از حقوق ملت سرسپرده دولت شده انتقاد کرد؟ (62496)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۹:۱۹:۵۲
پس بفرمایید رئیس جمهور باید برای غذا خوردن هم از مجلس اجازه بگیرد پس تفکیک قوا کجاست؟


برو درستو بخون . بیسواد . (62266)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۹:۲۳:۲۶
مگر نه اینکه آقای دکتر احمدی نژاد در سخنرانی اخیرشان در قم فرمودند که مخالفین ایشان وباند های مافیائی مدعی در دست داشتن بانکها و شرکت نفت هستند و در کار ایشان موش دوانی میکنند؟ معنی مخالفین را هم فهمیدیم



یعنی همه اینها که نام بردی در واقع در کار \" مدیریت \" امام زمان اخلال ایجاد مینمایند . وای بحال دنیا . (62267)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۲۰:۵۷:۳۸
بسمه تعالی
دیکتاتوری در فرمایشات امام خمینی(ره) یعنی خلاف قانون عمل کردن

تا کنون رئیس جمهور در مهم ترین موضوعات کشور خلاف قانون عمل کرده است و گناه آن را باید به پای نمایندگان مجلس گذاشت که ایشان را استیضاح نمی کنند.
البته بدیهی است که استیضاح کار مشکلی است بالاخص آنکه افرادی غیر متخصص شعار زده از رئیس جمهور حمایت می کنند و چه بسا دست به اغتشاش بزنند اما توانایی و ناتوانی مجلس را در موضوعات مهم باید سنجید (62291)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۲۱:۳۹:۵۹
واقعا نظام بودجه ریزی و انظباط مالی در ایران نمونه است! در یک قلم در مصوبات استان قم حدود شش میلیارد تومان از سوی دولت و از بودجه وزارت نفت صرف برخی پروژه های استان قم می شود و از سوی دیگر یک دستگاه برای شش میلیون تومان باید صدبار به جاهای مختلف مراجعه کند. (62296)
 
نادر
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۲۱:۴۵:۲۶
وقتي متاسفانه نمايندگان مردم ميشوند وكيل الدوله بيشترازاينها بايد انتظار داشت از آقاي توكلي خواهش ميكنيم جلوي اين قانون شكنيها بايستد ان موقع دردل مردم جاي دارد (62297)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۲۲:۰۴:۴۹
سلام
به نظر میاد که عزیزانی که کورکورانه از این عمل حمایت می کنند یکبار روی قانون اساسی را هم نخوانده اند.
اگر قانون بگوید که برای غذا خوردن هم رئیس جمهور باید از مجلس یا هر ارگان دیگری اجازه بگیرد , بله باید اجازه بگیرد. (62299)
 
رضا
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۲۳:۲۳:۳۳
0روز نامه را باز می کنم مادر و دختری از فقر خود کشی کرده اند.
ریئس جمهور از عدالت گفته و از اداره جهان . از جمع کردن مسایل کشور و پرداختن به جهان.
پدری دخترش را می کشد آنهم وقتی همه خانه می دانند.
برنج ظرف یک هفته 40 درصد بالا رفته البته طبق آمار رسمی.
وزیر بازرگانی مافیا را منکر می شود.
و ریئس جمهور بازهم از ادراه جهان می گوید.
و من مانده ام سری به تاریخ می زنم چه قیامی از قیام و انقلاب رسول خدا(ص) بالاتر. در اوج دوران جاهلیت چگونه قلوب را تسخیر میکند که یارانش ربذه را بر کاخ ترجیح می دهند و تا لحظه مرگ به او وفادارند.رازی در این انقلاب است درسی بزرگ. و انهم الاح فرد به فرد و سینه به سینه از کوه پایین می اید نمی رود رسالتش را مکیان بگوید به اهل خانه می گوید. بعد اهل بیت فرد به فرد 40 روز بعد دعوتشان می ناید و دوباره. 3 سال در مکه می ماند و فرد به فرد اصلاح می کند . و بعد مدینه. اری راز ماندگاری اسلام همین است. یک ملک آباد نمی تواند مجموعه ای از شهرهای خراب باشد. من اگر خودم به چیزی عقیده نداشته باشم نمی توانم کسی را به ان عقیده اجبار نمایم. و چه درس بزرگی در این انقلاب است درسی که به نوعی در انقلاب ما نیز ساری و جاری ست.
و من روزنامه را می بندم به اداره جهان می اندیشم و کودکانی که از فرط فقر مرگ را به انتظارند (62307)
 
افشین
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۲۳:۴۱:۱۲
لطفا ابزارهای قانونی مجلس را ا زجمله استیضاح رییس جمهور که در حال حاضر فراترازاختیاراتشان رفتار میکنندبکار گیرید زیرا اساس کار قوه مقننه صیانت از قانون ودفاع از حقوق موکلینی است که انها را به عنوان امین راهی خانه ملت کرده اند (62311)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۰۰:۳۵:۰۸
اگه راست میگید این سئوال رو سه شنبه از رییس جمهور محترم بپرسید چطور بی قانونی میکنه؟ (62324)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۰۰:۴۹:۰۹
یکی از دلایل اصلی سهمیه‌بندی، تحریم آمریکا بود (تحریم شرکت‌های فروشنده بنزین به ایران). با این حساب دولت باید منتظر می‌ماند تا این تحریم‌ها به سرانجام برسد و حمل و نقل کشور زمین‌گیر شود، بعد به فکر حل مشکل بیافتد؟
احتمالاً بعد باید از آمریکا به دلیل تحریم بدموقع! شکایت می‌کردیم! (62326)
 
roozbeh
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۰۸:۵۷:۳۲
چي ميگي آقا بحث كه سر سهميه بندي نيست سراينه كه چرا كار غير قانوني ميشه؟
اگه ميگي تحريم پس چرا اين رئيس جمهور عزيزمون هي 2 ميليارد 2ميليارد بنزين غير قانوني وارد ميكنه ؟!؟!؟!؟ (62376)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۰۷:۳۲:۴۵
اگر اين آقا دروغ مي گويد بايد به جرم افترا به رييس جمهور

محاكمه شود و اگر راست مي گويد بايد فردي كه از قانون

تخطي كرده محاكمه شود . كدام مرجع به اينگونه ادعاها

رسيدگي ميكند ؟

اجراي قانون كه فقط براي توده جامعه نيست. (62345)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۰۷:۴۱:۵۰
زمانی که مجلس محترم به نام همسویی با رئیس جمهور چشم بسته و بدون توجه به نظرات کارشناسان دلسوزی مانند دکتر توکلی و همکارانشان هر آنچه رئیس جمهور می گوید تائید می کنند نتیجه ای جز تورم کمرشکن برای مردم و تنزل جایگاه مجلس به سیاهی لشکر دولت ثمری دیگر نخواهد داشت . در آخر هم آقای رئیس جمهور حق دارد از نامه آقای حداد عادل برافروخته شود که حرفی خلاف نظر و عقیده او گفته شده چرا که در نظر آنها مجلس فقط تائید کننده است و نه ناظر و سوال کننده. امیدوارم با تغییر ریاست در مجلس هشتم و توجه نمایندگان به جایگاه خود شاهد بازیابی جایگاه و شان از دست رفته مجلس باشیم. (62350)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۰۷:۵۸:۴۵
اگر بپذیریم قانون گرایی هم از مصادیق بارز عدالت است پس باید گفت وای بروزی که بگندد نمک (62358)
 
کریم
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۰۸:۰۴:۲۳
انقدر به هم نپیرد آخر و عاقبت خوبی ندارید. بشینید با هم صحبت کنید مسائل راحل کنید (62359)
 
حميدي
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۰۸:۲۰:۳۴
خداوكيلي اگر دولت خاتمي اين كارها را كرده بود، چه بلايي به سرش مي آورديد؟
يادتون هست دادگاه كرباسچي را...؟ كه به خاطر دادن پاداش به معاونين خارج از حيطه اختيارات چند ماه آب خنك خورد؟
كمي هم به حافظه مردم فكر كنيد.گر چه مردم فقط در زمان راي‌گيري و انتخابات مهم هستند و بس! (62366)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۱۳:۰۴:۱۶
مجلس خانه ملت است.
مجلس در راس همه امور است.

امیدوارم این سخنان را مجلسیان فراموش نکنند. فراموش نکنند که در برابر تک تک آرای مردم وظیفه دارند، و اگر به وظایفشان عمل نکنند خائن هستند و مطمئناً از قهر خدا به دور نخواهند بود.

الان وقت آن است که مجلسیان از آرای مردم دفاع کنند و قانون شکنان را به پای میز محاکمه بکشنانند.

آیا مجلسیان خدا را به یاد دارند؟ (62500)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۵ ۱۱:۵۴:۵۹
جملاتي كه از رهبر فقيد انقلاب آورديد ايشان در واقع شأن واقعي مجلس را بيان فرموده اند ولي آيا واقعا\" اين مجلس يا مجلس هشتم يا قبليها اينطورند؟ (63192)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۰۸:۴۷:۳۱
آيا ديگر زمان آن نرسيده است مجلس به وظيفه اصلي خود عمل كرده و رئيس جمهور را استيضاح كند ؟ خدا بداد آن دنيا پرستاني برسد كه اينگونه حق ملت را تضييع مي كنند . (62373)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۰۹:۰۴:۳۸
حالا دلار را داده بنزين گرفته اگر اين كار را نميكرد دلار را به بانك مركزي ميداد و ريال ميگرفت وريالها را هم در سفرهاي استاني بخشش ميكرد وتورم بيشتر ميشد خوب بود ؟ جوري بحث ميكنيد كه گويا در اروپا زندگي ميكنيد . (62380)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۰۹:۲۰:۲۸
قابل توجه اقايان توكلي و ناداران
اقا شما تا حالا كجا بودين؟ اين همه با سياست هاي دولت همراهي كردين و اين روزاي اخر مي خواين برا خودتون اعتبار كسب كنيين؟ بابا بسه عوام فريبي. اين قدر در مقابل دولت مهروز و عدالت گستر كو تاه اومدين كه اقا ديگه اصلا به مصوبات مجلس هم تو جه و حتي ابلاغ نمي كنه.تازه كار غير قانوني هم كرده.شما ها تو اين سه سال كجا بودين؟ فكر نمي كنين تو اين اوضاع شما تقصير تان بيشتر از دولت نباشد كمتر هم نيست؟حالا كه مجلس حتي حد نصاب هم ندارد و نمايندگان مجلس هفتم انگيزه هم ندارن تازه دارين سر و صدا راه ميندازين؟ حتي ابلاغ قوانين اقاي حداد هم عوام فريبي بود تا از نا رضايتي مردم از دولت به نفع خودشون استفاده ببرين.شما و دولت سر و ته يه كرباسين. (62383)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۰۹:۲۵:۱۰
از آقای دکتر توکلی و آقای نادران به دلیل دفاع از حقوق مردم
در برابر گروه های قانون گریز و مافیای حذق قانون و قانونگرای
کمال تشکر را دارم.
دوستی در کامنت های ابتدای نوشته بود که دکتر توکلی بخاطر انتخابات ریاست جمهوری این فعالیتها را انجام می دهد در جواب باید گفت که بعضی از دوستان (که نمی خواهم نامشان
را ببرم) حدود چهار سال است که در کمپین انتخاباتی هستند و
از هر امکانی (دولتی - غیر دولتی و..) برای این منظور استفاده میکنند . خداوند این افراد را توفیق انجام وظایف واقعی و متعارفشان (و نه حاشیه ای و انتخاباتی ) در قبال مردمی که به آنها مدیون هستند و امروز بیش از هر وقت دیگر در تنگدستی و فشار زندگی و مشکلات کمرشکن غرق هستند عنایت به فرمایید . (62387)
 
يك خبرنگار
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۱۰:۰۵:۵۲
خطاب به آقاي توكلي:
شيوه تنظيم اين خبر اصلا درست نيست. زيرا جملات تماما به صورت مفهومي نقل شده است و از نقل مستقيم سخنان وزير نفت خود داري شده است.
نويسنده گزارش، بدون آوردن عين سخنان وزير نفت، آن را بنابر تحليل خود به صورت مضموني آورده است. به عنوان مثال در اين بخش خبر:
«مهندس غلامحسين نوذري ... اعلام كرد كه وزارت نفت به دستور رييس جمهور قانون بودجه را ناديده گرفته و سال گذشته دو ميليارد دلار بيشتر از مجوز قانوني بنزين وارد كرده است.» تنها برداشت گزارش نويس از سخنان نوذري را مي‌توان مشاهده كرد كه مطابق ميل نويسنده به صورت مضموني كنار هم چيده شده است و فاقد ارزش خبري و نيز غيرقابل استناد است. در اين خبر به استدلالاتي كه وزير نفت در اين خصوص آورده اشاره نشده است زيرا نويسنده خبر مبناي خود را بر اساس تحليل پيش‌فرض خود قرار داده و حتي در خبر، به مخالف عقيده خويش اجازه بيان ديدگاهش را نداده است.
اين شيوه خبرنويسي را مي‌توان در گزارش‌هاي خبري سايت بي‌بي‌سي مشاهده كرد كه در عين حرفه‌اي بودن، تمام حقيقت را بيان نمي‌كند و به ذهن خواننده مطابق ميل خود جهت مي‌دهد.
و خلاصه اين شيوه خبرنويسي از لحاظ اخلاقي صحيح نيست خصوصا كه ما مدعي روزنامه‌نگاري اسلامي هستيم!
در پايان به نظر بنده، بهتر است، در انتقال خبر، امانت را رعايت كرده و اگر تحليلي داريم آن را در قالب يك يادداشت مطرح كنيم. (62399)
 
مهدی امیری مقدم
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۱۰:۱۳:۳۵
فرض کنید که دولت اینکارو نمی کرد و از مجلس اجازه می خواست و مجلس هم یا اجازه نمی داد و یا آنقدر طول می داد که سهراب می مرد ! اونوقت یه روز صبح خود شما می رفتید پمپ بنزین و می دیدید که از نازل یه جای بنزین آب میاد ! اونوقت چی کار می کردید ؟! شیشه های پمپ بنزین رو میشکوندید و به ماشین مردم لگد می زدید ! نه بهتون بر نخوره! با خود شما هستم ! دولت احمدینژاد کاری کرد که دولت های قیل جراتشو نداشتند ( سهمیه بندی بنزین) حالا دیگه بخواین زور کنید که اینطوری کن و اونطوری کن بی انصافیه ! اگه مصرف بنزین مثل سال های قبل رشد نمی کرد همین جای تشکر داره. قدم به قدم (62401)
 
امين
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۱۰:۲۹:۱۵
بهتر است يكبار قانون مصوب مجلس در مورد سوخت را بخوانيد بعد آسمان و ريسمان ببافيد (62408)
 
رضا
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۱۰:۳۴:۱۶
دوست عزيز
1-بودجه نويسي اصول و قواعد خاص خود را دارد.يكي از آن اصول اصل جامعيت است كه بر طبق واد 39 و 53 قانون محاسبات عمومي است در ذيل اين قوانين آمده است كه كليه دريافتهاي دولت مي بايست در خزانه دولت متمركز و از انجا اعتبارات و هزينه ها صورت گيرد. اين از لحاظ قانوني
2- اگر واردات بنزين را در سال گذشته با ميزان اختلاف گمرك و وزارت نفت جمع نماييم به چه عددي مي رسيم اصلا سهميه بندي بنزين چه فايده اي داشته است؟ جواب مي شود 2/6 ميليارد دلار كه تقريبا با ميزان واردات بنزين در سال 85 برابري مي كند.شايد بگوييد افزايش مصرف بلنزين سالانه حدود 10 درصد است قبول اما آيا افزايش مصرف گاز و اجبار تاكسي ها به استفاده از گاز را محسوب مي نماييد. سئوالم را دوباره مي پرسم اين جسارت دولت محترم در سهميه بندي بنزين چه فايده اي در بر داشته است؟
3- وقتي بالاترين مقام اجرايي دولت قانون را دور مي زند از بقيه چه انتظاري است؟ متاسفانه اين بي قانوني ها در اين دولت كم كم به رويه تبديل مي شود و فرهنگ
4- لايحه متمم براي در خواست پول براي بنزين معمولا داراي 2 فوريت است و مجلسي كه كل بودجه را 5 ساعته تصويب مي نمايد متممش جاي خود دارد. (62412)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۱۳:۰۸:۵۷
دولت احمدی نژاد یک پروژه را که بیش از 5 سال روی آن کار شده بود، کارهای کارشناسی، نرم افزاری، بستر اجرایی و .... را در زمانی که تمام پیش نیازها فراهم شد اجرایی کرد.

این ایده مال شخص ایشان نبوده! و علت آنکه در دولتهای قبلی اجرا نشد این بود که پیمانکار چینی راه اندازی بستر نرم افزاری و سخت افزاری تا این تاریخ این کار را تمام نکرده بود. (62503)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۱۵:۱۴:۰۷
نخیر برادر من! ایده کارت سوخت مال قبل از دولت خاتمی بوده است آن ایده ای که در دولت های قبلی بود در این جا اجرا نشد. نمونه ساده اش فروش بنزین آزاد است. 2000 روش معقول وجود دارد بدترینش را انتخاب کردند. در اکثر پمپ بنزین ها از کارتهایی غیر از کارت فروش بنزین آزاد استفاده می شود و هزار چیز دیگر. طرح چیز دیگری بود و اجرای آن 180 درجه متفاوت. اگر به کسی ماموریت میدادند که ایده کارت سوخت را نابود کند بهتر از این نمیتوانست این کار را بکند. (62589)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۱۳:۱۵:۱۵
در قانون مصوب مجلس برای سهمیه بندی ارائه بنزین آزاد در نظر گرفته شده بود که بدون یارانه باشد تا فشار مالی برای دولت نداشته باشد.

آقای احمدی نژاد 9 ماه این قانون را (با قانون شکنی مجدد) دیر اجرا کرد و در همین مدت برای . و توجیه طرحههای خود باز هم با قانون شکنی 2 میلیارد دلار بنزین وارد کرده و به صورت یارانه ای توزیع کرده.

البته مجلسیان باید آن زمان که احمدی نژاد بخش اول توزیع آزاد را که قانون مصوب بود اجرا نکرد او را مورد سوال قرار میدادند. (62505)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۱۱:۰۹:۴۶
غير ازهمه اين حرفها .....

آقاي رييس جمهور در مصاحبه با خبرنگار صداو سيما فرمودند/:
بنزين يك ميليارد دلار اضافه وارد كرديم...تمام

بنظر شما آقاي رييس جمهور به مردم راست و صادقانه آمار ميدهند!؟ (62433)
 
جواد
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۱۱:۱۸:۵۷
درود بر قانون و قانونگرايي (62437)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۱۱:۲۲:۰۰
بگيريد ماجراي وزير در سايه را (62440)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۱۱:۲۳:۰۹
1- وقتی رئیس دولت(مدعی عدالت) قاون شکنی میکند وای به حال اعضای دولت و ....
2- نشاندهنده این است که رئیس دولت، مرجع قانونگذاری را اصلا بحساب نمی آورد .
3- نشاندهنده ضعف نظارتی مجلس است یا بعبارتی مجلس جرأت نظارت بر دولت را ندارد یعنی یا از دولت می ترسد و یا در مقابل دولت ضعف دارد.
4- نشان دهنده آن است که مجلس هفتم ضعیفترین و بله قربان گو ترین مجلس در مقابل دولت ، (در بین مجالس بعد از انقلاب) است.
5- مجلس باید به خاطر قصور در نظارت بر دولت و تصویب قوانین آبکی که اجرایی نشد از مردم عذرخواهی کند. (62442)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۱۳:۱۳:۱۶
یعنی با یک عذرخواهی تمام میشود؟

باید این نمایندگان محاکمه شوند! چرا که به وظایفشان عمل نکردند. (62507)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۱۱:۲۶:۳۷
سال 86 بالاخره یک قانون بودجه مشخصی در دست نمایندگان بود که بر اساس آن بتوانند از دولت سوال کنند
امسال با آن وضعیت قانون بودجه فکرش را بکنید چه می شود
در همین راستا دولت هیات امنا صندوق ارزی را منحل کرده است لابد پس از این مجلسیان برای آگاهی از حساب صندوق ارزی می بایست به هیات دولت التماس کنند (62445)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۱۲:۳۴:۲۲
خوب تکلیف قانون شکن مشخص است که باید مجازات شود اما
کو جرات آقای توکلی دولت پاک که شعار می دادید چی شد ... (62443)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۱۲:۳۶:۰۸
سال 86 بالاخره یک قانون بودجه مشخصی در دست نمایندگان بود که بر اساس آن بتوانند از دولت سوال کنند
امسال با آن وضعیت قانون بودجه فکرش را بکنید چه می شود
در همین راستا دولت هیات امنا صندوق ارزی را منحل کرده است لابد پس از این مجلسیان برای آگاهی از حساب صندوق ارزی می بایست به هیات دولت التماس کنند

دوست عزیز ..شما مثل اینکه خیلی جوگیر شده اید .. اگر خبر تغییر هیات امنا را بخوانید خواهید دید که عملا هیچ تغییری در اعضای آن ایجاد نشده .. قبلا معاون راهبردی بود و چند وزیر و حالا نیز کمیسیون اقتصادی دولت است شامل همان چند وزیر و تنها محل آن تغییر کرده است .. تاکنون هم میزان حساب را بانک مرکزی اعلام می کرده و از این پس هم همان بانک اعلام خواهد کرد (62479)
 
ایرانی
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۱۳:۳۳:۲۲
بسنده می کنم به کلامی از حضرت امام خمینی که میفرمودند -خلاف قانون جمهوری اسلامی خلاف شرع میباشد-وبا شناختی که از برادر بسیجی اقای احمدی نزاد داریم چنین کاری بعید بود (62520)
 
صالح
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۱۴:۰۶:۰۵
به نظر من باید قانون اساسی را تغییر داد و در آن به آقای احمدی نژاد حق وتوی مصوبات مجلس ،برنامه چهارم ،چشم انداز بیست ساله و .... اعطاء نمود . (62546)
 
احسان
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۱۸:۲۴:۳۷
سلام
حالا این رو هم بشنوید، مجلس پول کمتری به دولت واسه خرید بنزین میده ودولت هم بجای خرید کمتر بنزین ،بنزین ارزونتر و بی کیفیت تر میخره، امان از این گوگرد هوا وسکوت سازمان محیط زیست،

خدایا از همه ی نعمت هایی که به ما دادی شکر که هر چه بر سر ما میاد از ناشکری این همه نعمت است، خدایا ببین به ملتی که همه چیز دادی و از همه مهمتر دین الهی ... و حالا یه سری فقط به خاطر قدرت چه کارها که نمی کنند، (62665)
 
رضا
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۲۰:۵۰:۵۰
بنظرم تازه معنای مافیای اقتصادی داره معلوم میشه ! (62700)
 
فرزین
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۲۳:۳۹:۱۶
از ویژگی های جامعه قانونمند نظارت مجلس بر دولت و محدودیت دولت در چارچوب قانون است
دولتی که با هر توجیهی سعی در خروج از این چارچوب کند به مردم دهن کجی کرده و در مسیر استبداد گام بر می دارد
پس از آن دیگر از مردم نمی توان انتظار قانونمداری را داشت. (62722)
 
نکته سنج
۱۳۸۷-۰۲-۲۴ ۰۹:۱۸:۵۷
یکی از مشکلات دولت در باب اقتصاد ان است که قائل به کار کارشناسی نیست وتمایلش به اقتصاد فقهی بیش از اقتصاد علمی است.
در این باب مقاله ای دیدم تحت عنوان «اقتصاد فقهی یا اقتصاد علمی؟» که فکر می کنم برای علاقمندان به این مباحث مفید است چون بحثی فراجناحی وعلمی کرده است وضمنا به آسیب شناسی اقتصادی دولت نهم پرداخته است.

آدرس:
http://www.bashgah.net/pages-17525.html (62813)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۴ ۰۹:۴۶:۳۱
بسمه تعالی
دیکتاتوری در فرمایشات امام خمینی(ره) یعنی خلاف قانون عمل کردن

تا کنون رئیس جمهور در مهم ترین موضوعات کشور خلاف قانون عمل کرده است و گناه آن را باید به پای نمایندگان مجلس گذاشت که ایشان را استیضاح نمی کنند.
البته بدیهی است که استیضاح کار مشکلی است بالاخص آنکه افرادی غیر متخصص شعار زده از رئیس جمهور حمایت می کنند و چه بسا دست به اغتشاش بزنند اما توانایی و ناتوانی مجلس را در موضوعات مهم باید سنجید

کاش مجلسیان ما یه کمی شهامت داشتند که ذئیس جمهور رو استیضاح کنند.
از قدیم گفته اند که \"از هرجای ضرر برگردی ، منفعته\"

حتی 1 روز هم 1 روزه. چه برسه به 1 سال باقی مونده. (62822)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۴ ۱۱:۵۹:۱۱
دولت به خبر منتشره در روزنامه همشهری پاسخ داد. در این جوابیه، بدون پاسخ به اصل خبر، آمده است:

روزنامه همشهري روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت متأسفانه با استناد به سخنان يك نماينده مجلس از قول وزير نفت مدعي شده بود كه مهندس نوذري از «واردات بدون مجوز بنزين به دستور رئيس‌جمهوري» خبر داده است.

صرف‌نظر از اينكه چنين رويكردي در تنظيم عنوان يك خبر يا گزارش بيشتر تداعي‌كننده نوعي تلاش براي القاي وجود اختلاف داخلي در دولت و يك شيطنت حرفه‌اي است، بهتر بود روزنامه وزين همشهري نقطه‌نظرات وزير نفت را مستقيماً از خود ايشان جويا مي‌شد.

اما درباره اصل موضوع جهت اطلاع خوانندگان محترم همشهري بايد گفت: دولت در سال گذشته در جهت تأمين آسايش مردم و اجراي مسالمت‌آميز طرح سهميه‌بندي بنزين باتوجه به كمبود بودجه در نظر گرفته شده براي واردات بنزين از سوي مجلس در قانون بودجه، براساس اختيارات قانوني مجمع عمومي نفت به شركت ملي نفت ايران اجازه داد از محل منابع داخلي خود (۶ درصد فروش نفت‌خام) نسبت به تأمين كمبود بنزين موردنياز مصرف داخل اقدام كند؛ يعني شركت ملي نفت ايران از عوايد خود نسبت به واردات بنزين اقدام كرده است.

درحالي كه استناد روزنامه همشهري به سخنان يك عضو كميسيون انرژي كه مدعي شده بخشي از واردات بنزين در سال گذشته به‌طور غيرقانوني و آن هم با دستور رئيس‌جمهوري صورت گرفته و همچنين تيتر انتخابي و لحن مطلب كه به‌گونه‌اي تنظيم شده تا خواننده را گمراه سازد كه رئيس‌جمهوري، به تخلف بزرگ قانوني آن هم از نوع «واردات غيرقانوني بنزين» اقدام كرده، نادرست است و درج چنين افترايي از جانب ارگان رسمي شهرداري تهران عليه شخص رئيس‌جمهوري جاي بسي تأسف دارد.

بايد متذكر شد كه طرح سؤال دو نماينده مجلس از وزير نفت به منزله قطعي بودن يك ادعا و اتهام عليه شخص رئيس‌جمهوري نيست.

اينكه چرا دو نماينده مزبور در روزهاي پاياني مجلس هفتم دست به طرح چنين اتهاماتي عليه دولت و رئيس‌جمهوري مي‌زنند و ارتباط طرح اين مسائل با روابط اداري- مالي مركز پژوهش‌هاي مجلس و وزارت نفت چيست، بحث ديگري است كه مجال خود را مي‌طلبد (62874)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۴ ۱۴:۵۴:۲۰
سال 86 بالاخره یک قانون بودجه مشخصی در دست نمایندگان بود که بر اساس آن بتوانند از دولت سوال کنند
امسال با آن وضعیت قانون بودجه فکرش را بکنید چه می شود
در همین راستا دولت هیات امنا صندوق ارزی را منحل کرده است لابد پس از این مجلسیان برای آگاهی از حساب صندوق ارزی می بایست به هیات دولت التماس کنند

دوست عزیز ..شما مثل اینکه خیلی جوگیر شده اید .. اگر خبر تغییر هیات امنا را بخوانید خواهید دید که عملا هیچ تغییری در اعضای آن ایجاد نشده .. قبلا معاون راهبردی بود و چند وزیر و حالا نیز کمیسیون اقتصادی دولت است شامل همان چند وزیر و تنها محل آن تغییر کرده است .. تاکنون هم میزان حساب را بانک مرکزی اعلام می کرده و از این پس هم همان بانک اعلام خواهد کرد


برادر عزیز .... منظور من شیوه دولت در انحلال و سپس غیر پاسخگو کردن نهاد ها و سازمانها می باشد . همانگونه که همه می دانند وزرا در شوراهای عالی عضو می باشند نکته در تبعات این انحلالهاست که کنترل و نظارت و ارایه آمار صحیح و شفاف را در هاله ایی از ابهام فرو بردن است.
همین امروز وزیر رفاه گفته اعلام واقعی خط فقر می تواند مورد سوء استفاده دشمنان نظام واقع شود(بخوانید منتقدین و دلسوزان مردم)

نگاه (62967)
 
مصطفي
۱۳۸۷-۰۲-۲۵ ۰۹:۵۴:۲۲
به عنوان يك مخاطب از اينكه كامنتهاي مخالف خود را با فونت كمرنگ ثبت مي كنيد متشكرم! (63164)
 
حامد
۱۳۸۷-۰۲-۲۵ ۱۰:۵۴:۵۸
مخاطب عزیز. شما تازه واردید در جریان نیستید. کامنت هایی که فاصله رای منفی از مثبتشان زیاد باشد به طور اتوماتیک کمرنگ می شود یعنی بینندگان ارزشگذاری کمتری به آنها داشته اند. (63177)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۶ ۱۰:۲۴:۱۰
سلام
وقتی کارها اللهیبه امید تو انجام میشه , همینه.
وقتی بودجه مینویسند.دولت از دستگاههای اجرایی آمار میگیره.چقدر بنزین به مردممی دهید؟برای چقدر بنزین بایستی سوبسید بدهیم.
روی این درخواست دولت مجلس اعتبار برایشان مصوب میکنه . البته یه چیزی هم میزاره روش.
حالا اگر طرح پر سر و صدای کارت هوشمند سوخت بدلیل سوراخ های بزرگی که درش براسی سوء استفاه باز گذاشتند نتوانسته آمار صحیح بدهد و دولت هم می دانسته که اگر به مجلس برود و بگوید اجازه A تومان مازاد بمن بدهید.عملکردش زیر سوال میرود و دستش باز میشود .پس دست به کارهای غیر قانونی می زند.
علت تخلف روشن است.رئیس جمهور برود از دارودسته خودش شکایت کند؟آمار جهت گرفتن بودجه و اعتبار غلط بوده.

اصولا منشاء تمام تخلفات ترس ازرسوایی است.از اداره, آمار ونظریه کارشناسی میگیرن, یه چیزی رو تصویب میکنند.در اجرا اختلاف فاحش میان آنچه خودشان ارائه داده بودنند و نتیجه ای که از اجرا حاصل شده بروز میکنه.میبینند که اگر راست بگن معلوم میشه غافله مشاوران و همکاران فوق تخصصی بوده!ولذا رسم در ادارات دولتی بر این است که بروی خودشان نمی برنند و نیازمندی و فوریت و ..... را بهانه قرار می دهنند ودست به تخلفات پنهانی می زنند.



برادر عزیز اگر قواننین و دستورالعمل های ما شفاف باشه و جایی باشه که برنامه زمانبندی شده و هزینه ها و نحوه اجرا را طبق همان قانون ودستورالعمل چک کنه و اغماض نکنه ,مسئولین اگر به سنگ پا زکی نگویند! حساب کارشان را می کنند.

عیب آنسته که با اغماض های بی ربط و دلیلمان موجب حذف قانونمندی و نظارت میشویم (63342)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۶ ۲۳:۵۶:۴۶
قیمت سوخت چند برابر شده، دولت هم قانوناً موظفه که سوخت کشور رو تأمین کنه؛ میاد به روش دولت‌های قبلی بنزین رو با تبادل با نفت خام تأمین می‌کنه.
آقای توکلی، کمی انصاف داشته باشید. آیا اجرای این بند مورد نظر شما، منجر به نقض وظایف اصلی دولت و مشکلات عدیده و گرانی بیش از آن چه هست نمی‌شد؟
آیا در وضعی که قوانین متزاحم باشند، نباید اهم و مهم کرد؟ آن هم در وضعیتی که دولت‌های قبلی هم برای واردات بنزین از رویه مشابهی استفاده می‌کردند؟
اکنون که آمار مصرف سوخت به روز و با دقت بالا در دسترس است و میزان «لازم» واردات دقیقاً مشخص و خارج از بحث و «الزام» من و شما. این همه سر و صدا برای چیست؟ (63418)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۸ ۱۴:۲۴:۰۹
حال که نمايندگان محترم ملت اين موضوع را فهميدند و افکار عمومي نيز از اين موضو ع آگاه شدند ديگر سکوت در مقابل قانون شکني (اگر درست باشد) با هر توجيهي خيانت به خون شهداست. مسامحه در مقابل قانون شکني چه از طرف قوه قضائيه،مجلس و ديگر نهادهاي ناظر باشد دست قانون شکنان را براي اقدامات بعدي باز مي گذارد پس براي حفظ منافع نظام اسلاميمان هم که شده جلو اين اقدامات بايستيد. (63587)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.