نظر منتشر شده
۴۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 25471
مديري باظاهري مرتاض‏گونه كه قلبها را تسخيركرده است
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۰۹:۱۸
ال پائيس چاپ مادريد، به عنوان پرتيراژترين روزنامه در جامعه 600 ميليون نفري اسپانيولي زبانان جهان محسوب مي شود. خانم آنخلس اسپينوسا، خبرنگار اين روزنامه در تهران اخيرا گزارشي خواندني از ديدار و مصاحبه خود با دكترمنوچهر منطقي، مديرعامل شركت ايران خودرو منتشر كرده است. تيتر اصلي اين گزارش در ال پائيس ، «در سال 2016 ، 1% توليدات خودرو را خواهيم داشت» انتخاب شده است.

با تشكر از آقاي دكتر سيد هادي صالحي كه اين متن را براي الف ترجمه كردند.

***

توصيف پرتيراژترين روزنامه اسپانيايي زبان جهان از منطقي و ايران خودرو؛
مديري باظاهري مرتاض گونه كه قلبها را تسخيركرده است

براي يك مرد ايراني غير قابل تصور است كه يك خارجي، آنهم يك زن ، قصد دعوت او را به صرف غذا داشته باشد. اما مهمان‌نوازي در اين كشور بسيار به چشم مي‌خورد اگر به اين موضوع دستور كار فشردة مدير عامل شركت ايران خودرو را هم اضافه كنيم، چاره‌اي نمي‌ماند جز اينكه يك روز درست بعد از نماز عصر براي صرف قهوه با ايشان همراه شويم. با اين حال منوچهر منطقي (متولد تهران - 1955) به سختي لب به فنجان مي‌زند.

اينكه كسي بتواند ظرف مدت 5 سال توليد خودروهاي سواري را سه برابر و درآمد شركت را تا چهار برابر افزايش بخشد و به اين ترتيب از ايران خودرو توانمندترين شركت غيرنفتي ايراني را بسازد كاري است كه باعث مباهات است.

ظاهرا مرتاض گونه و ريش‌هاي اصلاح نشدة او يك انقلابي ايراني را در ذهن تداعي مي‌نمايد.

ولي منطقي قالب‌ها را مي‌شكند همانطور كه اينرسي حاكم بر تمام ايران خودرو را با ورودش به اين شركت بعنوان مديرعامل شكست باب كلام را با كليشه تمام دولتي‌هاي ايراني يعني «به نام خدا» آغاز نمي‌كند ، شايد نيازي به اثبات تدين خود احساس نمي‌كند و آنرا امري خصوصي مي‌پندارد يا صرفا ترجيح مي‌دهد خدا را در حاشيه‌ي حساب سود و زيان كارها قرار دهد.

منطقي تبسمي بي‌پيرايه بر لب دارد و از توان ارتباطي كم نظيري برخوردار است شايد كه اين خود ثمره سال‌هاي تدريس او به عنوان استاد دانشگاه باشد. او می گوید: «زماني‌كه به اينجا آمدم 200000 دستگاه خودرو از چهار مدل را توليد مي‌كرديم كه 150000 دستگاه آن خودرو پيكان بود. » و اين مسئله را خاطر نشان مي‌كند زيرا پيكان 40 سال خودروي ملي ايران بوده است.

او ادامه می دهد، «تصميم گرفتيم تا به محصولاتمان تنوع ببخشيم ولي در اين مسير بايد با يك فرهنگ مديريتي كه ميلي به تغيير و تحول نداشت روبرو مي‌شديم و اين كار آساني نبود. وقتي كه در يك خانواده 3 يا 4 نفري ايجاد هماهنگي و اتحاد كار دشواري است شما تصور كنيد كه با بيست هزار كارمند چطور خواهد بود.»

بعنوان پدر سه فرزند و همسر يك خانم دندانپزشك او مي‌داند كه از چه سخن مي‌گويد. تصميم كنارگذاشتن توليد خودروي پيكان در دستگاه دولت منتقدان خود را به همراه داشت. ولي با اين وجود چيزي را كه خيلي‌ها غيرممكن مي‌پنداشتند او ممكن ساخت:

ايجاد انگيزه در پرسنل، امضاء قرارداد با چند شركت خارجي كه موجبات مدرنيزه كردن تكنولوژي را فراهم مي‌آورد.

امروزه از پيكان شهر واقع در حومه تهران در حدود بيست مدل اتومبيل به بيرون عرضه مي‌شود كه نه تنها خودروي ملي مانند سمند كه خود او نيز از آن استفاده مي‌كند، بلكه پژو، رنو و نيسان كه تحت ليسانس توليد مي‌شوند و اين در حاليست كه ديده به ساير بازارها نيز دارند.

منطقی می گوید: «هدف ما فقط توليد خودرو براي ايرانيان نيست بلكه صادرات خودرو را نيز مد نظر داريم. براي سال 2016 ، يك درصد از كل خودروهاي سواري جهان را توليد خواهيم نمود، به عبارتي هشت صد هزار از هشتاد ميليون خودروي سواري به ما اختصاص خواهد داشت.»

او اين مطلب را با اطمينان و يقين به اينكه به اين هدف نائل خواهد آمد اظهار مي‌نمايد. او به سبك خودش به كارمندانش نزديك شده است و اين چيزي است كه در طريقه پوشش او به چشم مي‌خورد. به جاي لباس رسمي و پيراهن يقه سه سانتي از يونيفرمي استفاده مي‌كند كه تمام كاركنانش بر تن دارند.

گفتم يقه سه سانتي چون كراوات زدن ممنوع است و سمبل غرب به حساب مي‌آيد. او مي‌داند كه يك تصوير را منتقل مي‌كند. منطقی گفت: «در وزارت‌خانه كساني انتقاد دارند و مي‌گويند چرا در ديدارها با لباس يونيفرم ظاهر مي‌شوي ولي اين كار مرا به كاركنان نزديكتر مي‌كند.»

بدون حس خود كم بيني مي‌پذيرد كه از شيوه‌هاي مديريتي خارجي الهام گرفته است.

خاطرنشان مي‌كند كه «در آمريكا و اروپا الگوهاي عالي وجود دارند كه ما مي‌توانيم از تجربيات آنها در اين زمينه استفاده‌هاي خوبي نمائيم.»

از او سوال مي‌كنم: اگر آزادي كامل وجود مي‌داشت و شركت‌هاي خارجي در ايران مستقر مي‌شدند باز هم شما مي‌توانستيد شركت پيشتاز باشيد؟

او در پاسخ چنين مي‌گويد: «در ابتدا ، شايد نه ولي در ميان مدت و بلندمدت قطعا پيشتاز مي‌بوديم.»
  
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۰:۱۴:۴۴
کاری که در اروپا و امریکا می شود معجزه نیست که کسی نتواند انجام دهد بلکه آنها می نشینند و فکر می کنند ک برای رسیدن به هدف طبق چه معیاری و از چه راهی:

1- تصمیم درستی بگیرند
2- آن تصمیم را بدرستی اجرا کنند
3-نتیجه کارشان را بدرستی بررسی کنند تا اشکالات برطرف شود

و اصولا وقت ندارند تا به مسایل حاشیه ای بپردازند چرا که از هدف باز می مانند. نتیجا اش هم همین می شود که می بینید. حالا هی بروید با هم دعوا کنید. (60621)
 
123
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۰:۲۵:۱۶
خوب بود این روزنامه به قیمت تمام شده خودرو در ایران و قیمت فروش آن هم نیم نگاهی می کرد تا متوجه شود که چرا درآمد ایران خودرو 4 برابر شده ؟! همچنین یک نگاه هم به تعرفه 90% واردات خودرو داشته باشد تا بفهمد چرا با توجه به نیاز بازار و انحصار در این بازار تولیدات ایران خودرو سه برابر شده است؟! (60624)
 
ولائي
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۱:۱۵:۲۹
دوست عزيز! وقتي سخن از مقايسه است، شرايط هم بايد مقايسه شود؛ قبلا تعرفه‌ها بيش از صد در صد بود و امروز واردات انواع ماشين خارجي نشان از شكسته شدن نسبي انحصار دارد و قيمت خودرو هم حداقل تغيير را داشته است. حتي مي‌توان گفت به نسبت تورم كاهش شديدي هم داشته است. اگر يك 206 ده ميليوني از پنج سال پيش تا حالا به نسبت تورم گران مي‌شد، امروز چند بود؟ (60642)
 
سهراب
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۰:۳۵:۵۴
براي صنعتي كه 30 سال است ، مردم را مجبور به استفاده از توليدات آن كرده اند و از طرف مردم حمايت همه جانبه شده است ، واقعا خروجي آن به هيچ وجه قابل توجيه نيست.
يعني اين صنعت از نظر تقاضا هيچ مشكلي نداشته است و جذب مشتري كه مهمترين بخش براي يك كار توليدي است را نداشته است و باز هم درجا زده است.شايد يكي از مهمترين دلايل اين درجا زدن نيز همان بازار بدون رقيب بوده است.آينده خوبي در صنعت خودروسازي فراروي ما نيست.و كسب بازار جهاني با وجود عولهاي اين صنعت خنده دار است.
همين امروز اگر ورود ماشينهاي خارجي به مملكت ازاد شود ، اين شركت بيش از 70 درصد بازار داخلي خود را از دست خواهد داد.
به نظر من بهتر است بر روي بازار داخلي فكر كنند و خيلي گنده گنده فكر نكنند. (60627)
 
علی
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۱:۰۷:۴۱
با بخش اول حرفهای شما موافقم، اما با قسمت آخرش نه.
وقتی به صادرات فکر کنیم، نیاز بازار داخلی را هم می توانیم تامین کنیم. مقالات زیادی درباره ی این موضوع منتشر شده است که تولید به هدف جایگزینی واردات کارآیی پایینی در مقابل تولید برای صادرات دارد. بنابراین باید سعی کنیم با دوراندیشی جلو برویم، نه این که فقط جلوی پایمان را ببینیم. (60637)
 
سهراب
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۱:۳۶:۲۴
جناب علي
تاكيد من بر اين است كه بازار داخلي هم به زور رانت در اختيار ايران خودرو و سايپا است.
از طرفي مگر مردم بدبخت چه گناهي كرده اند كه مجبورند ماشينهاي بي كيفيت اين دو كارخانه را به قيمت ماشينهاي با كيفيت بهتري كه مي توان با همان قيمت ، از خارج تهيه استفاده كنند.
وانگهي ، اگر بحث حمايت از توليدات داخلي باشد ، ايا مردم حق ندارند بپرسند ما 30 سال است داريم حمايت مي كنيم ، چه چيزي نصيبمان شده است؟
جز اين است كه اين رانت ، باعث هدر رفتن سرمايه هاي مملكت شده است؟

از جهت ديگر نگاه كنيم ، آيا اساسا داشتن صنعت خودرو براي ما هزينه است يا ارزش افزوده اي دارد؟
اگر كسي مدعي است كه ارزش افزوده دارد ، مستنداتش چيست؟
آيا صرف اينكه چند هزار نفر در اين صنعت كار مي كنند ، توجيه كاملي براي حفظ اين صنعت رانتي و بدون ارزش افزوده است؟

سوالات در اين زمينه بسيار است و يكي از چالش انگيزترين بخش فعاليتهاي نظام در اين 30 سال دربخش صنعت و مخصوصا صنعت خودرو است.كه براي پرداختن به اين مقولات هم ، جز وجود آزادي ، راه ديگري نيست.
مطمئن باشيد وقتي يك جوان 28 ساله مي تواند مدير كارخانه با عظمت سايپا باشد ، در آن كارخانه هيچ مدل مديريتي وجود ندارد.و بود و يا نبود همان مدير هم ، جز امضا كردن هيچ كار ديگري ندارد و خيلي موثر نيست. (60650)
 
Malek Irani Sweden
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۱:۰۴:۴۴
Ba Salam
I think it was too early for Iranians to have car at all. First we have to make car and export it to make money and build our country. It is too many people having car and i must say that they cannot use the car in a good way. (60635)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۱:۳۳:۴۸
khodro dar iran mafia mibashad.kodam modiriat? be zoor ba jelogiri az varedat, ashghal tolid va be mardom miforoshand va jib khod va saier aza band ra por mikonnand. ba haman polha tablighat inchenini ham mikonnannd. (60648)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۲:۰۲:۱۰
.چرا حرفهايي را در سايت خود منعكس مي كنيد كه مخاطبين را نسبت به خود بي اعتماد كنيد؟ اگر هم درامد ايران خودرو 4 برابر شده باشد اين ربطي به اقاي منطقي ندارد. هر كشوري اگر درهاي مملكت را به روي خودروهاي خارجي ببندد و خودروهاي شركتهاي دولتي داخلي خود را به چند برابر قيمت بفروشد و بي ضابطه خودرو توليد كند درامدش يك شبه چندبرابر مي شود.
علاوه بر همه اينها پول دادن شركتها به روزنامه ها براي موفق نشان دادن شركتهاي مزبور و تعريف و تمجيد از مديران آنها يك شگرد قديمي و از مد افتاده است. (60639)
 
عجب
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۲:۰۵:۵۱
مشخص شد پول رپرتاژ آگهی ایران خودرو برای روزنامه اسپانیایی زبان! را هم باید ماشین سوار بدبخت ایرانی باید بپردازد یا اینکه قبول کنیم اسپانیایی ها عاشق چشم و ابروی ایرانی ها شده است. خودتان را سیاه کنید (60658)
 
ا
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۲:۱۴:۵۲
ایران خودرو را در برابر سایپا شاخ می کنید یا دلیل دیگری هم دارد؟ (60659)
 
ناظمی
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۲:۳۳:۱۶
با سلام
جناب اقای مهندس منطقی
ایران خودرو با تنظیم یک قرارداد کاملا یکطرفه جهت تحویل ال 90 از ابتدا نیز میدانست که خودرو تحویل نخواهد داد لذا ابتدا 2 ماه اول را از سود مشارکت حذف و سود کمتری نسبت به سایر محصولات قرار داد شما حتی کسانی که اولویت اول در اهواز بوده وقبل از عید مرحله اخرپرداخت را انجام داده اند ماشین را تحویل نداده اید ولی پارس خودرو تا الولویت 6 را پذیرش و اولویت 5 را تحویل داده است . مشکلات و تحریم و ...فقط برای کارخانه معظم ایران خودرو است ؟ پس از گذشت 14 ماه با کلی تبلیغات ومنت گذاشتن به مشتری برخلاف ادعای مشتری مداری ان شرکت sms نمودید جهت تغییر مدل خودرو با شرایط استثنایی بشتابید.در کمال تعجب در نمایندگی ایران خودرو برگه ای تحویل بنده دادند که مبالغی را بسته به مدل انتخابی واریز به حساب مبارک ایران خودرو نموده و مجددا برویم پی کارمان تا 60 روز دیگر و مثل ثبت نامه قبلی منتظر دعوت نامه شویم .ایا درست است که ایران خودرو جهت عدم کاهش تقاضای خودرو های مشابه فنی و قیمتی ال 90 از سایر محصولاتش خودروهای مردم را تحویل نمیدهد؟ بله گرفتن فیگورهای انچنانی در مقابل عکاسان و افتخار حذف پیکان و بالا بردن محصولات در مقابل کسانی که زخم بدقولی و انواع گران فروشی را از سوی شما نچشیده باشند اسان و قابل باور است. اما ایا هموطنان شما اگر برایشان ارزشی قائلید حرف شما را باور میکنند؟ (60670)
 
سعید
۱۳۸۷-۰۲-۱۲ ۱۱:۵۶:۰۸
من فکر میکنم همین امثال جنابعالی که با اینهمه اجحاف که به شما میشود، میروید و مجددا ،هم ثبت نام میکنید و هم وقتی سردرگم میمانید بدنبال گرفتن حقتان نمیروید و فریاد نمیزنید؛ و بعد هم که قرارداد ترکمن چای ایران خودرو و سایپا را امضاء میکنید در اینگونه روندها کاملا مقصر بلکه مشوق اینگونه مدیریت های خراب و ناکارآمدید (60794)
 
تایگر
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۲:۳۶:۰۳
راننده ماشینی که از فامیل هاش که به آلمان رفتند و اون نرفت و چه اشتباهی کرد می گفت .
از فامیل تازه به وطن امده گفت و گفت :
یبار قیمت کره در آلمان افزایش یافت،تا اونجایی که دولت از کارخانه هایی که قیمت کره رو افزایش دادن خواست تا به قیمت اولیه برگردونن.
اما کو گوش شنوا ؟
دولت راهی ساده تر انتخاب کرد،از مردم خواست کره نخرن!

راننده که نقل قول می کرد گفت : به 3 روز نکشید که کره ارزانتر از قیمت اولیه نیز به بازار عرضه شد...!
حال در مملکتی که همچیز روبه گرانی پیش میره و دولت دست به هر کاری میزنه جز گرانی بیشتر سودی برای ملت نداره و مردمی که بی سواد بار اومدن تا نفهمن که آنچه خرید می کنن ارزش واقعی آن چقدر است
چه راهی بهتر برای . ایران خودرو و امثال آن که هر ماشین بی کیفیت و بی ارزشی رو رو چند برابر قیمت به مشتری بندازن تا مشتری تا عمر داره در رکاب نمایندگی هایشان باشه و انقدر خرج ماشین کنه تا جونش در بیاد.
دوست عزیزی که سنگ 206 رو به سینه میزد باید بهشون بگم که یه زحمتی به خودشون بدن و برن از 1 نمایندگی بپرسن چرا با سهمیه بندی بنزین و واردات خودرو، 206 تیپ 2 شده 14.500
پرشیا 18.500 و ... ؟!؟
اگر با جوابی جز اینکه " مردم میخرن چرا قیمت بالا نفروشیم " روبرو شد باز بیاد اینجا نظر بده . (60661)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۲:۴۹:۱۱
اتش گرفتن نزدیک به 200 پژو 405 که باعث تلفات انسانیو اتش سوزی یک سری بدبخت شده را فراموش نکرده اید
اگر هر کشوری دیگری با چنین صحنه ای رویرو می شد در کارخانه میبستند و مدیریش به جرم بی کفایتی و خود کامی هایش رانی زندان می کردند.
خودرو سازی هم مثل همه چیز ایران (60675)
 
امير110
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۴:۱۴:۵۷
بازار كاملا انحصاري - با حاشيه سود مطمئن و تقاضاي زياد - فكر كنم هر كسي (اعم از بيسواد و .. ) هم در چنين پستهاي مديريتي بگنجانند (نه منصوب كنند) موفق خواهد بود. (60680)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۴:۱۸:۲۹
البته مشخص نیست که در طولانی مدت چند سال میشود
احتمالا از یک قرن بیشتر است (60694)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۴:۲۱:۱۲
انحصار هميشه باعث ظلم و عقب ماندگي است . بنده با توجه به اينكه اين انحصار فعلا براي روزي خوردن ساير هموطنان شاغل در اين شركت لازم است ، زياد معترض نيستم اعتراض اصلي اين است كه مسئولين شركت نيز هموطنان مصرف كننده را درك نمايند . چرا قيمت خودروها براي فروش در خارج از كشور مانند سوريه ، دبي ، تركيه و ... گاهي تا اندازه يك سوم قيمت داخل پايين مي آيد ؟! اين شركت از بيت المال رشد كرده است ، حالا چه شده كه به خودمان اينقدر زور گفته مي شود ! حداقل همان قيمت و خدماتي كه به بيگانه ها مي دهيد ، براي مردم خودمان هم در نظر بگيريد .غريب نوازي را با بيگانه نوازي اشتباه نگيريد . البته متاسفانه اين موضوع در بيشتر جاهاي دولتي ديده ميشود ! مثلا در شركت نفت براي كارهاي فني مانند راه اندازي و بهره برداري از يك دستگاه ، براحتي به يك خارجي حقوق بيست تا بيست و پنج هزار دلاري در ماه (نزديك بيست ميليون تومان ) داده ميشود اما اگر همان كار را يك هموطن انجام دهد و يك بيستم اين مبلغ را بخواهد بگيرد ، موقع حقوقش همه به ياد حقوق يك معلم در آموزش و پرورش افتاده و جاروجنجال براه مي اندازند ! يا همين امروز اعلام شد كه رييس محترم جمهور 2 ميليارد دلار يعني دو هزار ميليارد تومان به سريلانكا وعده وام بلا عوض وعده داده اند ! واقعا بيچاره زوجهايي كه هنوز گير وام يك ميليون تومانيشان هستند ! (60696)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۵:۰۶:۳۷
با اين امتيازات خاص و انحصاراتي كه در اختيار ايران خودرو قرار گرفته اگر يك فرد بي سواد هم در راس قرار گيرد باز هم هيچ تعغييري حاصل نمي شود . فرض كنيد ايران خودرو بخواهد در عرض يك ماه درآمدش 20 درصد افزايش يابد و ار فردا اعلام كند كه قيمت خودروها 20 درصد افزايش يافته ، آيا كسي حق اعتراض و يا انتخاب ديگري بجز خريد با قيمت جديد خواهد داشت؟ مسلما\" خير. آنوقت مدير عامل شركت ميتواند اعلام كند كه در عرض يكماه 20 درصد به درآمد شركت افزوده است. با اين روند ي كه جهان به پيش ميرود بالاخره ما نيز يك روز مجبور به باز كردن درهاي كشور به واردات اتومبيل خواهيم بود و آروز مرگ تدريجي صنايع خودروسازي ما فرا خواهد رسيد . پس بهتر است از همين امروز با وارد كردن تدريجي خودرو با قيمتهاي مناسب شرايط را براي ايجاد رقابت فراهم كنيم. (60700)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۶:۰۰:۴۹
واقعا چندش آور است که در کشوزی که اینهمه خرابی دارد، مردم حتی حاضر نیستند که به نقاط قوت کشور خود هم نمره بدهند.
آقایاتی که اینچنین بی مهابا به ایران خودرو می تازید، فقط یکبار تجسم کنید که تولید 700 هزار خودرو که هر کامشان از دهها هزار قطعه کوچک و بزرگ ساخته شده اند، مستلزم چه توان فنی و مدیریتی است ، آنگاه اینچنین بر زحمتکشان بتازید.
اینکه قیمت خودرو در ایران بالاست البته درست است اما مگر همه این قیمت متعلق به کارخانه است؟ پولهایی که بابت سازمان مصرف کنندگان و به سایر عناوین گرفته می شود را کسر کنید، مالیات و عوارض گمرکی مواد اولیه و قطعات واراداتی را کسر کنید، مالیات فروش و مالیات سالیانه را بر تعداد خودرو هاسرشکن کنید، خواهید دید که تفاوت قیمت کارخانه با قیمت خارجی بسیار کمتر از آن است که شما تصور می کنید. (60709)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۶:۳۷:۱۴
بیچاره آنهایی که داخل 405 ها سوختند و ندیدند پیشرفت ایران خودرو را. (60711)
 
حبيبي
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۶:۴۹:۳۴
با دروغ گفتن به مردم و جمع آوري ميلياردها تومان پول به عنوان پيش فروش خودرو و عدم تحويل آن بعد از چهارده ماه ( ماجراي ال 90 ) خيلي كارها مي توان كرد حتي مي توان يك شركت ايران خودرو ديگر درست كرد جناب آقاي منطقي اگر در اين دنيا مي تواني اين چنين ظلم در حق ما بنمايي اما بدان دنياي ديگري است كه بايد حساب پس دهي
يادآور مي شود در قرارداد ثبت نام تحويل خودرو خرداد 1386 قيد شده است

علي رغم اين همه ظلم تازه بيش از يك ميليون تومان به قيمت آن در زمان ثبت نام نيز افزوده اند
قم حبيبي (60712)
 
110
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۶:۵۴:۱۵
تبليغ براي «منطقي»
ايا رپرتا‍‍ژ اگهي است يا حمايت از مديران (60715)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۷:۱۲:۴۴
بسمه تعالي
اول روزنامه الپائيس و خانم اسپينوزا را كه خبر نگار معتبري است مي شناسم و به هيچوجه تصور نمي كنم ايران خودرو رپرتاژ آگهي داده باشد ، و تازه اگر بدهد روزنامه الپائيس آن را در جاهاي مربوط به خود چاپ كند و قطعا با ايران خودرو و مديرانش نيز ، هيچ آشنايي ندارم .

دوم دليل اين مصاحبه چه بسا توجه به روابطي است كه بين خودرو سازان اسپانيايي و ايراني در مورد قطعه سازي از چندي پيش آغاز شده است اما از كم و كيف آن به دليل آن كه فني نيستم اطلاعي ندارم فقط مي دانم كه واسطه هاي ايراني مقيم در اسپانيا از قول اسپانيائيان در اين رشته مي گفتند : از پيشرفت هاي ايران در اين زمينه تعجب كرده اند .

سوم آفرين بر روزنامه اسپانيايي كه با خبرنگارش پا به خارج از اسپانيا گذاشته و گزارشي تهيه كرده است كه اگر نه براي امروز براي فرداي دست مزد گران كارگران اروپايي حود و توفيقات فني و مديريتي ديگر كشورها براي آگاهي هاي عمومي خود بهره مي گيرد و زمينه لازم را براي آينده خود در رقابت يا بهره گيري از قيمت هاي ارزان تر ، تدارك مي بيند و مانند روزنامه هاي ايران صرفا به اختلافات و درگيري ها نمي پردازند و آتيه كشورشان و افزايش اطلاعات جهاني خود را نيز در نظر دارند .

چهارم اما خودرو سازي اسپانيا در جوار كشورهاي فرانسه ، ايتاليا و آلمان كه خودرسازان قهار جهاني هستند و در دوران افزايش صادرات ژاپن و كره ، بيشتر به خودروسازي خود كه وابسته به كارخانه فولكس واگن آلمان است و بيشتر در داخل اسپانيا منتاژ يا بهره برداري تجاري مي شود تكيه مي كنند اين شركت به نام سآت خوانده مي شود و مدل هاي فراواني دارد كه در آلمان ديده نمي شود اما جالب است كه هر مدل آن را به نام يكي از شهرهايشان نام گذاشته اند مانند مدل هاي تولدو ، كردبا و .. اين به اين معنا نيست كه هيچ خودروي خارجي در آن كشور وجود ندارد بلكه عرق ملي اسپانيايي قابل تقدير است ، حال خودمان و همسايگانمان را در نظر آوريد كه عده اي فقط انبار گمرك منطقه و مابقي در اوضاعي كه خود بهتر مي دانيد ، توليداتي داريم كه نه از آن انبار بيرون مي آيد و نه توليداتش در حدود امكان رقابت و تصور منطقه اي است ، آيا نبايد روزي فرا رسد كه لا اقل سهمي در بازار منطقه اي خود داشته باشيم ؟
پنجم جواناني كه نوشته اند چرا خودرو را گران فروخته و نمي گذارند خودروي ارزان و بدون عوارض وارد و در ايران زياد شود ، بنده را نه اكنون بلكه هميشه متعجب مي كند ، واقعا با توجه به نرخ بي كاري در كشور و بد بختي هاي سيصد ساله واقعا تصور مي كنيد با واردات از خودرو تا موز ، مشكل مملكت امكان حل شدن دارد ؟ مگر همين سمند متناسب با قيمت كنوني آن در قبال قيمت هاي جهاني خودروهاي ديگر ، چه كمبودي دارد ؟ اگر بي دليل كمبودهاي فرواني براي آن بشماريد معلوم مي شود يا خودروي ديگري سوار نشده ايد و يا از قيمت هاي جهاني بي خبر هستيد و افزون بر آن ها به منافع ملي خودمان كمتر انديشه كرده ايد .
در پايان توجه مي دهم كه حقا مسئولان خودرو سازي و خصوصا رسانه هاي داخلي به توجيه درست و شفاف مسائل مربوطه بپردازند و خودروسازان ايراني نيز ملتفت دقت در كيفيت و چگونگي عرضه محصولاتشان باشند و خصوصا از ميزان مخارج بيشتر بر توليد بكاهند تا اين صنعت و صنايع ديگر جان بگيرد و لا اقل از كيسه مردم در دوران سختي هاي اقتصادي براي وارداتي كه خود مي توانيم آن را اداره كنيم هزينه هاي بي جهتي نكنيم و جيب خارجيان را بيشتر از پيش پر نسازيم (60718)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۴ ۱۱:۱۹:۰۶
بنظر اطلاعات شما زيا است شايد اتفاقي باشد ولي بهتر نيست اجازه بفرماييد مردم اندكي از نظرات خودرا درارتباط با اين دو شركت انحصار گر و انحصارطلب وهمه ان 80% صنعتي كه انحصاري عمل ميكردند وميكنند( وبنظر ميرسد با نظرات ابرازي وزيرجوان صنايع ) همچنان خواهند كردابراز نمايند (60906)
 
بنده خدا
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۷:۲۲:۵۶
ایکاش این ادعاهای خبرنگار اسپانیولی در رابطه با مدیریت در ایران خودرو قدری صحت داشت. قطعا اگر بلایی را که با تعیین تعرفه صفر به واردات لبنیات خارجی که اخیرا توسط وزارت بازرگانی وضع گردیده و طبعا فشار وحشتناک و شوک ورشکستگی شرکت های لبنیات داخلی را ایجاد کرده است بر خودرو خارجی تعیین نمایند حال آقای دکتر منطقی را می توان در ساعات اولیه اجرای تعرفه با این مدیریت استراتژیکش پرسید! در سال جاری که به عنوان سال نوآوری و شکوفایی از آن یاد می شود و در ظرف کمتر در یک ماه در آخرفروردین و اوایل اردیبهشت بالاجبار چهار بار به معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو در کیلومتر 13 جاده قدیم درب شماره 16 مراجعه حضوری برای تبدیل خودرو خریداری خود (که می دانم حداقل به قیمت سه تا چهار برابر قیمت فروش همان خودرو به روسیه و سوریه برای حقیر تمام خواهد شد) مراجعه کرده ام. خیل عظیم کارمندان دفتری که عموما یا مشغول بازی با کامپیوترهای خود و یا صحبت با موبایل های خود می باشند برای هر مراجعه کننده ای کاملا محسوس است. درصد ناچیزی از کارمندان جور رتق و فتق و راه اندازی ارباب رجوع را می کشند. مدیران بسیار جوان و عموما پر ادعا و بی توجه به خواسته ها و علایق مشتری که حتی حال گوش کردن به درددل ها را هم ندارند. قطعا این حالت و وضعیت پفکی و بادکنکی که صرفا بر اثر انحصاری بودن موضوع شامل حال ایران خودرو شده است بیمار گونه است و در دراز مدت بعید می دانم کلاهی از نمد آن شامل حال این ملت بینوا گردد. (60719)
 
اسماعیل
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۹:۱۵:۰۴
ای کاش مسئولان محترم ایران خودرو اعلام میکردند 1. علت عدم ایمنی خودرو در ایران چیست2. چند درصد از دهها هزار کشته تصادفات رانندگی مربوط به عملکرد غلط خودروسازان است 3 .علت قیمت بسیار پایین همین خودروهای خودمان در کشوری مانند سوریه چیست4 . چند نفر از مسئولان ایران خودرو در پی آتش سوزی خوروها برکنار شده اند 5 . تا چند سال دیگر بدون رقابت میخواهند فعالیت کنند 6 . سهامداران عمده ایران خودرو چه کسانی هستند . (60730)
 
حسن
۱۳۸۷-۰۲-۱۲ ۰۵:۵۹:۱۱
مواظب باشین ماشینا آتیش نگیرن! به چه قیمتی.سعی کنید کیفیت پژوهای داخل کشورروهم پایین نیارید (60751)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۲-۱۲ ۰۷:۱۰:۲۱
به نظر من کسی که بتونه پیکانو ، که یه عقده واسه همه ما ایرانیها شده بود و به یه نماد عقب ماندگی و ناتوانی ملی تبدیل شده بود، حذف کنه، شاهکار مدیریتی کرده.
ببینم آقایون منتقد آیا انتظار دارند بعد از آمدن آقای منطقی یک دفعه ما از پیکان بپریم بنز و بی ام و ِ و غیره و غیره تولید کنیم با همان استاندارد و کیفیت؟! اونوقت مثلا ده میلیون از ملت بگیریم؟!
بعد هم هم میدانند که این یک سیاسته که قیمت خودرو از یک حد معینی پایینتر نیاید والا کل ملت حتی بچه ها هم میرن واسه خودشون یه ماشین میخرند و آمار تصادفات و مصرف بنزین و مصرف گرایی و مشکلات روانی ناشی از ترافیک و غیره و غیره سر به فلک میکشید.
ابتدا باید زیر ساختها فراهم شود بعد ما بتوانیم همچون پیشرفته ترین کشورها در این زمینه خدمات بگیریم.
برای پیشرفت باید صبر کرد و مشکلات را به جون خرید. هر چند مشکلاتی پیش بیاید و صدماتی به افرادی بخورد. عقلا برای نمره دادن به موضوعی، روند کلی و رشد میان مدت را مد نظر قرار میدهند. و البته این دلیل نیست که ضررکردگان از شکایت و حقوق پایمال شده خود صرف نظر کنند. (60754)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۲ ۲۰:۳۳:۳۸
اولا که پیکان خارج نشده و با تولید RD و وانت پیکان همچنان در خدمت ما هست (مشکل اصلی پیکان بدنه اش نبود، موتورش بود!)....
دوما درسته باید حمایت کرد ولی تا کی؟ شرکت پروتون در مالزی تا چند سال پیش حمایت دولتی داشت ولی الان برای خودش کلی رشد کرده، شرکت لوتوس رو خریده و هر یکی دو سالی یک مدل در حد حداقل هیوندا تولید می کنه... (60835)
 
شاهد
۱۳۸۷-۰۲-۱۲ ۰۸:۱۵:۰۲
چقدر خوب مي شد اين خانم با خريداران بدبخت خودروهاي تندر 90 هم مصاحبه اي مي كرد و از شاهكارهاي مديريتي آقاي منطقي و ساير همكارانش مطلع مي شد ؟
بارها شنيده و ديده ام كه بزرگترين كارخانجات خودروسازي جهان به دلايل ايمني و شايد بسيار جزئي دهها و حتي هزارها دستگاه خودرو فروخته شده خود را به كارخانه هايشان عودت داده اند . اما در ايران دهها نفر در اثر نواقص خودروهاي پژو در اتش سوخته و يا متضرر شده اند . كاش خانم خبر نگار در اين خصوص از اين مدير گرامي نيز سئوالاتي مي كرد ! (60757)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۲ ۰۸:۳۵:۴۵
اجازه بدهید کمی جمله شما را اصلاح کنم.


نظر من کسی که بتونه پیکانو ، که یه عقده واسه همه ما ایرانیها شده بود و به یه نماد عقب ماندگی و ناتوانی ملی تبدیل شده بود، حذف کنه، شاهکار مدیریتی کرده.


نظر من کسی که بتونه پیکانو ، که یه عقده واسه همه ما ایرانیها شده بود و به یه نماد عقب ماندگی و ناتوانی ملی تبدیل شده بود، نه از روی اجبار بلکه با آینده نگری حذف کنه، و در شرایط بازار آزاد رقابت کنه و شرکت تحت مدیریت او هم در حال ورشکسته نباشه و رضایت مشتری هم داشته باشه شاهکار مدیریتی کرده


بینم آقایون منتقد آیا انتظار دارند بعد از آمدن آقای منطقی یک دفعه ما از پیکان بپریم بنز و بی ام و ِو غیره و غیره تولید کنیم با همان استاندارد و کیفیت؟! اونوقت مثلا ده میلیون از ملت بگیریم؟!


بینم آقایون منتقد آیا انتظار دارند بعد از آمدن آقای منطقی یک دفعه ما از پیکان بپریم بنز و بی ام و ِو غیره و غیره تولید کنیم با همان استاندارد و کیفیت؟! اونوقت مثلا ده میلیون از ملت بگیریم؟! اگر ما بخواهیم بنز تولید کنیم حداقل یک میلیارد آب میخورد البته کمی باید وزارتخانه همراهی کند و واردات خودرو خارجی را کلا مسدود نماید یا علی مدد


عد هم هم میدانند که این یک سیاسته که قیمت خودرو از یک حد معینی پایینتر نیاید والا کل ملت حتی بچه ها هم میرن واسه خودشون یه ماشین میخرند و آمار تصادفات و مصرف بنزین و مصرف گرایی و مشکلات روانی ناشی از ترافیک و غیره و غیره سر به فلک میکشید.


عد هم هم میدانند که این یک سیاسته که قیمت خودرو از یک حد معینی پایینتر نیاید والا کل ملت حتی بچه ها هم میرن واسه خودشون یه ماشین میخرند و آمار تصادفات و مصرف بنزین و مصرف گرایی و مشکلات روحی و روانی ناشی از ترافیک و غیره و غیره سر به فلک میکشید. البته این هم یک سیاسته که اتوبوس و تاکسی و غیره نباشه و مردم برای خودشون آروزی خر و طویله ای داشته باشند البته ماشین کرایه ای هم که خودتان بهتر میدانید مفسده ایجاد میکند. اصلا ببینیم فکر میکنید که هر کسی 18 سالش بشود و برود گواهینامه بگیرد میتوانید رانندگی کند نه عزیرم رانندگی سخته .


ابتدا باید زیر ساختها فراهم شود بعد ما بتوانیم همچون پیشرفته ترین کشورها در این زمینه خدمات بگیریم.
برای پیشرفت باید صبر کرد و مشکلات را به جون خرید. هر چند مشکلاتی پیش بیاید و صدماتی به افرادی بخورد. عقلا برای نمره دادن به موضوعی، روند کلی و رشد میان مدت را مد نظر قرار میدهند. و البته این دلیل نیست که ضررکردگان از شکایت و حقوق پایمال شده خود صرف نظر کنند.


ابتدا باید زیر ساختها فراهم شود که این خود زمانبر است 100 سال شاه خائن بود این مملکت را ویرانه کرد حداقل باید 400- 500 سال زیر ساخت بسازیم 1000 سال کار میبرد بعد ما بتوانیم همچون پیشرفته ترین کشورها در این زمینه خدمات بگیریم.
برای پیشرفت باید صبر کرد و مشکلات را به جون خرید البته جان شما هر چند مشکلاتی پیش بیاید و صدماتی به افرادی بخورد که مهم نیست عقلا برای نمره دادن به موضوعی، روند کلی و رشد میان مدت را مد نظر قرار میدهند. همان مدت 1000 سال که عرض شد نصفش میشود 500 بیایند برسی کنند اگر بد بود اصلا درش را میبندیم همه را تعطیل میکنیم و البته این دلیل نیست که ضررکردگان از شکایت و حقوق پایمال شده خود صرف نظر کنند و پول خودشان رو میندازیم جلوشون سرو صدا نکنند




حالا بهتر شد. (60762)
 
ehsan
۱۳۸۷-۰۲-۱۲ ۱۰:۱۸:۴۷
خودروسازی ایران را مستعمره یک کشور خارجی کردن هم از هنرهای مدیران این مملکت است (60776)
 
بنی حسنی
۱۳۸۷-۰۲-۱۲ ۱۰:۲۱:۴۰
شک نکنید ! جدی میگویم . این خانم خبرنگار از \" ظاهر\" مرتاض گونه آقای منطقی که \" قلب\" ایشان را تسخیر کرده و آتش به جان اتومبیل های ساخت خود افکنده خوشش آمده است . چرا که غیر این ، مورد عنایت خانم \" آنخلس اسپينوسا\" میبود . صد البته ایشان اعتنائی به ایران خودرو ، یعنی برادر همزاد و \" عقب \" افتاده خودرو سازی کره ای \" هیوندا \" و نیز برادر تازه متولد شده \" مالزیائی \" اش یعنی \" پروتون \" نداشتند . (60777)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۲ ۱۰:۲۶:۵۹
عزیزان من. راه پیشرفت از صبوری می گذرد. آهسته و پیوسته رفتن هنری است که معمولا جهان سومی ها آن را بر نمی تابند و نمونه اش این می شود که بزرگترین خودروساز کشور که باید مایه افتخار باشد را بر نمی تابند. زهی تاسف (60779)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۲ ۲۰:۳۷:۴۲
درود بر شما که دل آقای منطقی و بذرپاش رو شما شاد کردید! ولی خداییش نمیشد ما هم مثل کره ای ها و ژاپنیها یکم کمتر صبوری کنیم بعد که چشممونو باز کردیم ببینیم در بالاترین نقاط تکنولوژی دنیا سیر می کنیم؟! ژاپن اسلامی رو مگه فراموش کردید؟ نکنه دشمن نمی خواد پیشرفت کنیم که نمی شه؟! (60836)
 
جمعي از پرسنل
۱۳۸۷-۰۲-۱۲ ۱۳:۴۹:۳۳
اگه درآمد ايران خودرو اينقدر بالاست چرا اين همه به بانكهاي مختلف - به شركتهاي حمل - بنادر و كشتيراني- گمركات - سازندگان و غيره بدهكار است. پس اين درآمد كجا ميره. اگه ما در ايران خودرو كار نميكرديم گزارش بالا باورمون ميشد. دوستاني كه گزارش را خوندند از تعجب شاخشون در اومد. (60815)
 
اکبر
۱۳۸۷-۰۲-۱۲ ۱۴:۳۰:۱۷
فعلا بل اجبار خودروئی که ساخته می شود باید استفاده کرد
اگر شهامت دارند فقط یکسال ورود خودرو را با تعرفه منطقی
آزاد اعلام نمایند وببینید این آشغال هائی که به اسم خودرو
به مردم میدهند خریدار دارد (60816)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۲ ۲۰:۲۸:۱۹
آقای منطقی از شما بعید است که چنین حرفهایی بزنید! آخه چطور ممکنه که در بازار بروی خودروهای با کیفیت چند برابر خارجی باز بشه و کمری هم قیمت 206 تیپ 6 و مزدا 3 ارزونتر از 206 تیپ 2 بشه، و شما در \"میان مدت\" بتونید به اونها برسید. اصلاً در میان مدت چیزی از شرکت شما باقی نخواهد ماند! اگر هم با کمک مستقیم دولت چیزی بماند، شما چگونه تکنولوژیهایی را که بخش کوچکی از آن را 30 سال است نتوانسته اید وارد کنید، در ایران وارد و پیاده سازی می کنید؟
بس است سیاه بازی... (60834)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۲ ۲۱:۲۰:۱۲
اقای منطقی هم مثل برخی از مدیران هم نسل خود بسیاری از موارد را نادیده میگرد و افسوس که ظاهری اسلامی دارد لطفا به سئوالات زیر پاسخ تهیه فرمائید :
1- تاریخ تاسیس ایران خودرو را بخاطر دارید ؟
2- با توجه به زمان تاسیس و ورود خودرو از امریکا و انگلیس و المان و ایتالیا تولید ات ایران خودرو ان زمان در چه درجه ای از قیمت و استاندارد و کیفیت با توجه به نیاز جامعه در مقایسه با سایر خودرو هاقرار داشت ؟ ایا میدانید ان زمان خود رو پیش فروش نمیشد ولی قسطی میفروختند با این تفاوت که نوع رنگ نوع تودوزی و رنگ تودوزی و ..... را خریدار انتخاب میکرد و
و تحویل ان در کوتا ترین زمان ممکن اتفاق میافتاد چرا ؟
3- میتوانید تاریخ انروز ایران خودرو را ورق بزنید که بنیان گذار این کارخانه برای امروز چه دور نمائی را طراحی کرده بود ؟
4- ایا میدانید انچه به شما به ارث رسیده برنامه های 15 سال گذشته انرا اعلام کنید مبنی بر اینکه چه برنامه بلند مدتی را برای چه سالهائی طراحی کرده بودند به کدامین اهداف رسیده اند و امروز را چه نوشته بودند و بکجا رسیده اید ؟
5-چه میزان ارز در 5 سال گذشته از سیستم بانکی گرفته اید چه میزان ارز و کمک از تبصره 13 و چه میزان از پول مردم را برای فروش از همه جای مملکت دریافت نموده اید؟
6- میشود سایتی در اینتر نت طراحی کنید و تاریخچه این شرکت را که سا عتی دو میلیارد تومان برای مملکت هزینه و دهها میلیارد تومان خسارت پی ریزی منماید به شرح تفصیل بنویسید و مردم را در جریان پس رفت و پیش رفت قرار دهید ؟
7- از پیشینیان درس بگیرد و ...ارزوی توفیقتان را دارم. (60838)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۳ ۰۸:۱۳:۰۶
قبل از هر اظهار نظری تصور میکنم البته تصور که نه مطمئن هستم این سایتها و دادن اجازه اظهار نظر همگی جهت سوپاپ اطمینان هستند که مبادا در اثر فشار ها منجر به انفجار شود.اینهمه نوشتیم و یا نوشتید و یا نوشتند ایا نتیجه ای هم در برداشته،اصلا\" تو مملکت ما وارونه کار میشه،از مسئولین و کارشناسان مشکلات پرسیده میشه و انوقت از مردم عادی و راه حل و درمانرا میپرسند.،بارها دیده شده که آقایانی که مسئولیتی دارند یا مخیواهند مسئولیتی بگیرند میگویند مثلا\" باید گرانی کاهش یابد و معضل بیکاری حل شود و چه و چه و چه اما از ارائه راهکار خبری نیست اما بعد گزارشگران صدا و سیما و... در کوچه و خیابان جلو مردم را میگیرند و می پرسند مثلا\" بنظر شما برای بیکاری چکار باید کردد.
تو مملکت ما که وقت ارزشی نداره پس حداقل شما دیگه زیاد وقت نزارین.خبری نخواهد شد هر چقدر هم که بنویسیم،یه شعر با معنی هست که:
گوش اگر گوش تو وناله اگر ناله من انچه البته به جائی نرسد فریاد است. (60855)
 
sahsmdar
۱۳۸۷-۰۲-۱۳ ۰۹:۳۱:۰۰
i am sorry that all people commened here dont know nothing about irankhodro or its management. not only the profit of iran khoro has not been hised but also decreased during the management of mr mateghi . for example iran khodro last year did not give any shareholders even one cent and the value of share of iran khodro droped sharply (60857)
 
علی
۱۳۸۷-۰۲-۱۳ ۲۰:۵۷:۳۹
بسمه تعالی

اینجانب خیلی به خود فشار آوردم تا دو میلیون هشتصد هزار تومان جور کنم و یک آردی از لیزینگ خریداری کنم. قرار بود سی روزه خودرو را تحویل دهند. چهارصد و پنج بعد تحویل دادند البته با صد و سه بار پیگیری. قرار بود 19 درصد سود بگیرند. بعد دولت اعلام کرد که نباید از 17 درصد بیشتر سود بگیرند. ولی هنگام تحویل سود را به مبلغ 21 درصد افزایش دادند. دوماه قبل از آنکه خودرور را تحویل دهند گفتند دیگر آردی تولید نمی شود و پول روا را حساب کردند و بعد آردی تحویل دادند. وقتی بعد از چهارصد و پنج روز آردی تحویل شد هر از چندی باید در تعمیرگاه باشیم زیرا خوب مونتاژ نشده است... خیلی زجر کشیدم.
چون دیگر خیلی حساس شدم که این دیگر چه نوع مدیریتی است؟ با برخی از کارکنان ایران خودرو در مورد نحوه مدیریت آن شرکت صحبت کردم. حرفهایی شنیدم که گفتنش چندش آور است.
در طول آن چهارصد و پنج روز که حدود هزار و سیصد نفر همین گرفتاری را داشتند، کسانی متوجه شدند که لیزینگ بانک ملی با مدیرعامل ایران خودرو چه نوع روابط دارد. به هر حال می دانم که هزاران نفر وی را از ته دل نفرین کرده اند. من اهل نفرین نیستم ولی به آنها نیز نمی گفتم که نفرین نکنید. به هر حال می دانم که خیلی ها که می خواستند یک خورد خریداری کنند تا با آن امرار معاش کنند، به خاک مزلت نشستند و نفرین آنها کار دست آقای منطقی خواهد داد. یکی از آن کارها همین است که درب توبه را به روی خود بسته و با پیدا کردن کسی که از او تعریف کند، چنان مغرور خواهد شد که شاید خودش هم باور کند که مدیر موفقی بوده است. (60878)
 
منوچهر
۱۳۸۷-۰۲-۱۴ ۰۶:۱۴:۲۴
براي يك مدير خوب و با تجربه فقط چند برابر كردن توليد دليل بر مديريت او نيست در صورتيكه ما ملاحظه مي كنيم ايران خودرو تعهد پس از فروش را ندارد و با آتش گرفتن پژو آن شركت هيچ اقدامي نمي كند و يكي از نشانه هاي مديريت خوب ؛ كاهش قيمت تمام شده كالا مي باشد كه متاسفانه ايران خودرو در اين مورد شكست خورده و نه تنها قيمت خودرو خود را پايين نياورده بلكه افزايش قيمت هم داشته است (60889)
 
پرسنل ايران خودرو
۱۳۸۷-۰۲-۱۴ ۰۸:۰۸:۱۳
سلام به همه.
من فقط ميخوام بدونم اگر فروش ايران خودرو بيشتر شده و سود آن 4 برابر شده پس چرا روز بروز پرسنل ايران خودرو فقير تر مي شوند و البته بي اعتبار تر-هر سال مبلغي بعنوان ركورد توليد ميدادند امسال بعلت كاهش هزينه حذف كردند.لا ا...
امان از دل زينب. (60893)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۴ ۱۰:۳۰:۴۸
ايا آقاي منطقي قبول دارد كه سازمان بهينه سازي مصرف سوخت و وزارت نفت ميلياردها تومان كمك بلاعوض به شركت ايران خودرو داد تا اين شركت خط توليد پيكان را جمع كند ؟
هنوز هم موتور پيكان به اسامي مختلف بر روي وانت ها و خودروهاي ديگر نصب مي گردد ايا اين هم تكنولوژي نو است .
شايد اسپانيايي ها هم بابت تامين قطعه براي ايران خودرو و شريك شدن در اين سفره نعمت نمك گير شده و براي رضاي خدا اين مصاحبه را چاپ كرده اند ! خدا داند ! (60902)
 
يك خريدار بدبخت
۱۳۸۷-۰۲-۱۴ ۱۲:۳۵:۳۲
كدام قلب ها را تسخير كرده؟ اين روزنامه به اصطلاح معتبر اسپانيايي كه اينطور اعتبار نداشته اش را هم به آب سپرده. كدام خريدار محصولات ايران خودرو از آقاي منطقي و يا مديرانش رضايت دارند كه اينگونه تيتر گمراه كننده تسخير قلبها را انتخاب كرده؟ شايد ايشان قلب مديران و مسئولين ارشد ايران خودرو را با پاداش هاي افسانه اي ماهانه و ششماهه و يكساله تسخير كرده باشند ولي قلب ما خريداران مظلوم خودروهاي عهد عتيق و پراز مشكل و مساله توليد ايران خودررو را خير. (60914)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۵ ۰۸:۳۲:۳۸
دوستی نوشته : « به نظر من کسی که بتونه پیکانو ، که یه عقده واسه همه ما ایرانیها شده بود و به یه نماد عقب ماندگی و ناتوانی ملی تبدیل شده بود، حذف کنه، شاهکار مدیریتی کرده.» خواستم بگم : دوست عزیز توقف تولید پیکان حاصل زحمات محیط زیست و وزارت نفت خاتمی بود که با پرداخت 300 میلیون دلار به ایران خودرو، آن شرکت را وادار به این کار کردند. که البته شرکت تقلب کرد و به جای پیکان هنوز هم آر-دی یا به نام جدید روا تولید می کنه. (60977)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۶ ۱۲:۵۵:۲۵
در مورد پيكان همه مي دانند كه ايران خودرو چه پولي از وزارت صنايع براي كنار گذاشتن توليد آن گرفت. چطور اينجا به عنوان پيشتازي اين شركت و حتي سبقت گرفتن از دولت در انجام اين كار اشاره شده است؟! (61230)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.