نظر منتشر شده
۶۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 25411
انتشار مدارك تحقيق سر و صدا خواهد كرد
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۲۲:۱۸
رئيس هيئت تحقيق و تفحص از آموزش عالي گفت: من نمي‌خواهم سر و صدا ايجاد كنم، فقط دفاع مي كنم. اما مداركي كه از دانشگاه آزاد به دست آمده است سر و صدا ايجاد خواهد كرد.
    
به گزارش "الف" از خبرگزاري فارس، عليرضا زاكاني رئيس هيئت تحقيق و تفحص از آموزش عالي كه عصر امروز دوشنبه در نشست كالبد شكافي يك پرونده با موضوع سيري در عملكرد دانشگاه آزاد در آمفي تئاتر مركزي دانشگاه اميركبير سخن مي‌گفت با اشاره به ديداري كه با آقاي جاسبي در اوائل ورود به مجلس داشته است، عنوان كرد: بعد از ورود به مجلس آقاي جاسبي پيغام فرستاده بود كه مي‌خواهد مرا ببيند اما به خاطر مشغله كاري نتوانستم با او ديداري داشته باشم اما پس از شش ماه اين ديدار محقق شد كه آقاي جاسبي در آن نشست مواردي را به عنوان توفيقاتي كه مجلس هفتم مي‌تواند داشته باشد مطرح كرد.

وي افزود: من نيز در پاسخ گفتم كه دانشگاه‌ها را مي‌شناسم، برادر و خواهري ندارم كه بخواهم در دانشگاه جابجا كنم، به دنبال انتصاب اقوام و خويشانم هم نيستم، روي كيفيت دانشگاه آزاد حساس هستم، قدر و منزلت شما و زحماتتان در دانشگاه آزاد را مي‌دانم و اگر اراده‌اي براي بهتر شدن كيفيت در دانشگاه آزاد وجود ندارد اين اراده در مجلس وجود دارد.

زاكاني اضافه كرد: جاسبي در آن جلسه براي همكاري اعلام آمادگي كرد كه من خواستم به 3 سوال درباره اعتبارات هزينه‌اي دانشگاه آزاد در سال قبل از آن، ميزان درآمد آن و استراتژي‌هاي فرهنگي و پژوهشي جواب بدهد اما پس از 2 ماه جوابي نيامد، من نيز 13 سوال به دكتر زارع قائم مقام آقاي جاسبي دادم تا به آنها جواب بدهند اما بعد از 2 ماه جواب‌هايي كلي دادند.
 نماينده مردم تهران در مجلس هفتم اظهار داشت: تمام مواردي را كه مي‌گويم درست است و اگر تكذيب كنند مستندات آن را ارائه مي‌كنم.

وي با بيان اينكه گزارش‌هاي مربوط به تحقيق و تفحص را در مرحله اول به دستگاه مربوط ارائه مي‌كردم، اضافه كرد: در مورد دانشگاه آزاد نيز تا 11 مورد گزارش‌ها را به آقاي جاسبي دادم كه فقط به يك گزارش آن هم به صورت ناقص پاسخ دادند.

زاكاني به ديدارش با آقاي هاشمي رفسنجاني كه حدود 4 ماه پيش و با درخواست پسر ارشد ايشان صورت گرفته بود، اشاره و اضافه كرد: قبل از من آقاي جاسبي پيش آقاي هاشمي بود و من در آن ديدار نكاتي را مطرح كردم. از جمله اينكه فردي جنجالي نيستم اما جا هم نمي‌زنم، اسناد و مدارك بر اساس قانون و سير مصوب پيش مي‌رود، براي اصلاح دانشگاه آزاد بيشترين و بهترين گزينه هيئت موسس آن است و نكته آخر اينكه من نمي‌خواهم سر و صدا ايجاد كنم اما مداركي كه به دست آمده است سر و صدا ايجاد خواهد كرد.

زاكاني تصريح كرد: من 11 جلد از گزارش هيئت تحقيق و تفحص كه مربوط به دانشگاه آزاد بود را براي همه اعضاي هيئت موسس دانشگاه آزاد فرستادم و در مسير انصاف حركت كرده‌ام.
     مجري جلسه گفت: تا ساعت 12:30 امروز مسئولان دفتر آقاي جاسبي اعلام كردند كه موضوع دعوت از آقاي جاسبي در حال بررسي است.
 زاكاني با اشاره به انتشار نامه‌ها و جوابيه‌هايي در رسانه‌ها اظهار داشت: من در اين نامه‌ها فقط به اتهاماتي كه به من وارد شده بود جواب دادم و گزارش تحقيق و تفحص روال قانوني خود را طي مي‌كند. البته بعضي از نماينده‌هاي مجلس حرف‌هايي زده بودند كه در صورت نياز سوابقشان را بازگو مي‌كنم و بعضي هم مي‌گفتند كه ما اين حرف را نزديم و خود مجموعه رسانه‌ اين حرف را منتشر كرده است. بنابراين من از مجموعه رسانه‌اي دانشگاه آزاد مي‌خواهم تا حرف‌هاي درست را منتشر كند.

وي با بيان اينكه ما به دنبال ارج نهادن و بزرگ ديدن اساتيد و مديران مياني و دانشجويان دانشگاه آزاد هستيم، افزود: نبايد مجموعه‌اي كه اعتراض مي‌كند مورد برخورد واقع شوند، به عنوان نمونه يكي از مسئولين دانشگاه آزاد كه نزد رهبري انتقاد كرده بود، فرداي آن روز بر كنار شد.

مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر نیز گفت: بازرسي‌اي كه دانشگاه آزاد دارد زير نظر آقاي جاسبي است. بنابراين اين بازرسي نمي‌تواند بر آقاي جاسبي و اقوام ايشان در دانشگاه نظارت كند.
 عباس سليمي نمين مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر و كارشناس مسائل سياسي  با بيان اينكه ما براي رفع ظلم از اساتيد و دانشجويان دانشگاه آزاد تلاش مي‌كنيم، اظهار داشت: دغدغه همه دلسوزان رفع مشكلات تمام جامعه است نه بخشي از آن.

سليمي نمين ورود به عرصه مقابله با برخي مفسده‌ها را بسيار سخت دانست و افزود: ورود من به اين حيطه به خاطر دلسوزي نسبت به دانشجويان است.

وي با بيان اينكه براي اولين بار در كشور در بحث تحقيق و تفحص، يك نظارت بيروني در دانشگاه آزاد صورت مي‌گيرد، اضافه كرد: بازرسي‌اي كه دانشگاه آزاد دارد زير نظر آقاي جاسبي است بنابراين اين بازرسي نمي‌تواند بر آقاي جاسبي و اقوام ايشان در دانشگاه نظارت كند.

سليمي نمين در اين رابطه اظهار داشت: پرونده سازي كه آقاي جاسبي براي يكي از كاشناسان هيئت تحقيق و تفحص ايجاد كرد بسيار بد بود. البته فردي كه حكم صادر كرده بود از آقاي جاسبي دكتراي افتخاري دريافت كرده است.

وي با بيان اينكه سلامت دانشگاه آزاد دغدغه ماست، اضافه كرد: تريلياردها پول و سرمايه ملت دست آنهاست بعد آقاي جاسبي نامه مي‌نويسد و مدعي مي‌‌شود كه دانشگاه آزاد خصوصي‌ است.
 سليمي نمين با بيان اينكه قانونمند كردن و پاسخگو بودن دانشگاه آزاد به نفع همه دانشجويان است، تصريح كرد: جنبش دانشجويي قادر خواهد بود افراد بالاتر از جاسبي را هم به پاسخگويي بكشاند بنابراين تمام تلاشتان به عنوان جنبش دانشجويي اين باشد كه جاسبي را بياوريد تا در جايي به افكار عمومي پاسخگو باشد.

سليمي نمين به تشكيل نشدن جلسات هيئت موسس اشاره كرد و افزود: آقاي ميرحسين موسوي و آيت‌الله موسوي اردبيلي اصلا سال‌هاست براي جلسه هيات موسس دعوت نشده‌اند.

در ابتداي اين مراسم كه با عدم حضور عبدالله جاسبي رياست دانشگاه آزاد همراه شد، عليرضا زاكاني نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و رئيس هيئت تحقيق و تفحص از آموزش عالي و از منتقدان دانشگاه آزاد به همراه سليمي نمين مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر و از ديگر منتقدان دانشگاه آزاد به اتفاق ابراز داشتند كه بهتر است در چنين مراسمي خود آقاي جاسبي نيز حضور داشته باشند تا شائبه يك‌طرفه بودن ميزگرد پيش نيايد.

* پس از آن زاكاني به گزارش 31 جلدي تحقيق و تفحص از آموزش عالي اشاره و تصريح كرد كه 11 جلد از اين تحقيق و تفحص مربوط به دانشگاه آزاد مي‌باشد.

* در ادامه اين مراسم يكي از دانشجويان دانشگاه آزاد كه از منتقدان اين دانشگاه نيز بود از ميان جمعيت بلند شده و مطالبي را عليه دانشگاه آزاد بيان كرد كه بنا به خواست مجري به جهت بر هم نخوردن نظم جلسه در جايگاه جاسبي نشست تا سخنان خود را ايراد كند.

* مجري جلسه در خصوص عدم حضور رئيس دانشگاه آزاد نيز گفت: تا ساعت 12:30 امروز آقاي كامراني از مسئولان دفتر آقاي جاسبي اعلام كردند كه موضوع دعوت از آقاي جاسبي در حال بررسي است.

* سليمي نمين در ادامه اين جلسه و در حالي كه جمعي از دانشجويان از جاي خود بلند شده و سخناني را له يا عليه دانشگاه آزاد مطرح مي‌كردند، خطاب به حضار گفت: اگر رئيس دانشگاه آزاد خلاف مي‌كند اين دليلي نمي‌شود كه دانشجويان در اين مراسم شلوغ كنند. در اين حين يكي از افراد حاضر در جلسه كه خود را دانشجوي واحد گرمسار دانشگاه آزاد معرفي كرد، سخنان سليمي نمين‌ را سياسي دانست و به آن اعتراض كرد كه سليمي‌نمين پاسخ داد: بنده يكي از منتقدين جدي دانشگاه آزاد هستم ولي مشخص است كه چه كسي سياسي‌بازي مي‌كند.
 وي افزود: من رئيس دانشگاه آزاد را متخلف مي‌دانم و اعتقاد دارم مفسده مديريتي از سوي جاسبي در دانشگاه آزاد دنبال مي‌شود.

* سليمي‌نمين با بيان اينكه اما تخلفات دانشگاه آزاد مربوط به آحاد اين دانشگاه نمي‌شود، تصريح كرد: اين مفاسد ارتباطي به آحاد دانشگاه آزاد ندارد به جز خويشاوندان آقاي جاسبي مانند برادر خانم ايشان و پسرش.

* وي در ادامه انتقادات خود به دانشگاه آزاد را مربوط به دولت‌ها ندانست و گفت: من از زماني كه بحث فروش سوالات در دانشگاه آزاد مطرح شد و پرونده‌اش به صورت قابل تأملي بسته شد، در مورد اين دانشگاه تحقيق كرده و به روابط پنهاني ترتيب داده شده در اين دانشگاه از سوي جاسبي، پي بردم.

* در بخش ديگري از اين مراسم يكي از دانشجويان دانشگاه آزاد گفت: جاسبي را بايد در خانواده خودش يعني دانشگاه آزاد بازخواست كرد.

* يكي از دانشجويان دانشگاه آزاد و از مسئولان تشكل‌هاي اين دانشگاه كه 2 ترم از تحصيل محروم شده و سپس محروميت وي به يك ترم كاهش يافته بود نيز با اشاره به ادعاي مسئولان دانشگاه آزاد مبني بر عدم اطلاع از برگزاري چنين ميزگردي اظهار داشت: در حالي كه واحد گرمسار دانشگاه آزاد از اين برنامه اطلاع دارد، عدم اطلاع سازمان مركزي تنها يك جك بوده و توهين به شعور مردم است.

* آخوندزاده از ديگر دانشجويان دانشگاه آزاد نيز اظهار داشت: آقاي جاسبي 25 سال است كه بر دانشگاه آزاد رياست مي‌كند و يك امپراطوري راه انداخته است.
 وي با اشاره به مطرح شدن برگزاري ميزگردي به همين شكل در واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد، تصريح كرد: كسي كه چنين موضوعي را مطرح مي‌كند يا دانشگاه آزاد را نمي‌شناسد و يا با آقاي جاسبي آشنايي ندارد.

* در اين نشست فردي به نام جلالي خود را به پشت تريبون رساند و با مطرح كردن اتهاماتي بر ضد زاكاني حضور وي را در مجلس شوراي اسلامي غير قانوني خواند.

 وي اين ميزگرد را سياسي و ديكته شده دفتر تحكيم وحدت دانست.
 
جلالی ارتباطات نزديكي با جاسبي رييس دانشگاه آزاد دارد و توسط جاسبي عضو هيات علمي دانشگاه آزاد شده است.
 
جلالي همچنين عضو حزب مردم سالاري و مدتي در روزنامه مردم سالاري نيز فعاليت داشت . وي در برهه‌اي نيز براي كانديداتوري مجلس هفتم اقدام كرد كه از سوي شوراي نگهبان رد صلاحيت شد.
 ***بازجويي از عباس سليمي‌نمين در پي سخنراني و انتشار مقاله درباره عملكرد جاسبي و در پي شكايت دانشگاه آزاد آغاز شد.

عباس سليمي‌نمين ساعت 9 صبح  روز سه شنبه با حضور در شعبه دوم بازپرسي دادسراي عمومي انقلاب براي پاسخگويي به شكايات دانشگاه آزاد حضور يافت و به سوالات قاضي صادقيان بازپرس پرونده در خصوص شكايت دانشگاه آزاد پاسخ گفت. مرتبط: مدارک 'سیاسی - مراوده‏ای'، نمونه بارز فساد مدیریتی دانشگاه آزاد
  
 
صابر
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۲۲:۵۵:۱۵
من مهندسی برق از آزاد دارم ولی واقعا\" بعضی از واحدهای آزاد استعداد کشی میکنند. (60346)
 
یک ایرانی
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۲۲:۵۹:۵۹
سوال بنده این است که چرا دانشگاه آزاد اسلامی علیرغم داشتن درآمد های غیر آموزشی از بدو تاسیس تا کنون حتی یک ریال مالیات بر درآمد پرداخت ننموده است و عملا تا سال 1380 ( سال اصلاح قانون مالیات ها ) بر اثر اشتباه عمدی یا سهوی ماموران مالیاتی و با توجه به عدم ارسال اظهار نامه و صورت های مالی توسط دانشگاه هیچ گاه پرونده ایی برای فعالیت های دانشگاه ایجاد و رسیدگی نشده است جه این موضوع یک تخاف آشکار مالیاتی می باشد و از سال 1381 به بعد نیز که دانشگاه آزاد اقدام به ارسال اظهار نامه و صورت های مالی خود نموده است باز هم به رغم دارا بودن منابع درآمدی غیر آموزشی و در نتیجه غیر معاف نیز هیچگونه مالیاتی پرداخت ننموده است .البته جناب آقای دکتر جاسبی در مصاحبه های متعدد و در پاسخ به این پرسش همواره مدعی پرداخت مالیات بوده اند و حتی یک بار مدعی شدند که اگر دولت از دانشگاه آزاد مالیات نگیرد آنها نیز مبلغ شهریه ها را کاهش خواهند داد . لازم به توضیح است که همانگونه که در بخشی از گزارش تحقیق و تفحص دکر گردیده ، این دانشگاه تاکنون هیچگونه مالیات بر درآمدی نپرداخته است و منظور آقای جاسبی از پرداخت مالیات در واقع مالیات های کسر شده از حقوق پرسنل و اسانید این دانشگاه و بخشی نیز مالیات پیمانکاران این دانشگاه می باشد که این مالیات ها به هیچ عنوان مالیات درآمدهای دانشگاه آزاد نبوده بلکه مالیاتی بوده که طبق قانون این دانشگاه مکلف به کسر و پرداخت آن به دولت می باشد که حسب سوابق موجود در این بخش نیز عملکرد دانشگاه وفق قوانین مربوطه نبوده و بخش قابل توجه ایی از مالیات های مکسوره که به صورت امانت در اختیار دانشگاه بوده و می بایستی حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ کسر به حساب های مالیاتی واریز می گردید که متاسفانه این عمل در بسیاری از موارد انجام نگرفته است (60347)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۰:۰۸:۵۲
با سلام
بنده دانشجوی یکی از پیشرفته ترین دانشگاه های آزاد بوده ام ولیکن بسیار نقدهای اساسی به این مجموعه دارم
1- دانشگاه آزاد سالیان سال است که بیشتر از بعد اندازه و حجم گسترده شده است نه از میزان کیفیت اموزشی که این از هر لحاظ قابل مشاهده است از تعداد استاد به دانشجو از حیث هیئت علمی و از همه مهمتر بکارگیری اساتید کم تجربه
2- شهریه های دروس عادلانه و منطقی نیست و تنها دفاع ریاست دانشگاه مقایسه با سرانه دانشگاه دولتی است که کاملا مقایسه اشتباهی است
3-دخالت دانشگاه در مسائل سیاسی و بدل شدن به یک حزب سیاسی در هر شهر و تحمیل این هزینه ها به دانشجویان
4-تعریف دانشجو به عنوان منبع درآمد بدون احساس مسئولیت نسبت به فراگیری و خدمات شایسته و عدم پاسخگو یی در قبال دانشجویان.
5- غفلت از زیرساخت های فرهنگی
6-عدم رعایت ارزشهای فرهنگی در بافت فرهنگی شهر ها
7- عدم تامین خوابگاه برای اکثریت دانشجویان

شاهد این موارد در خروجی این سیستم یعنی دانشجویان و پایان نامه های ایشان قابل بررسی است و می توان کیفیت این خروجی را با توجه به حجم بالا و کیفیت پایین با دانشگاه های هم سطح مقایسه نمود . (60355)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۰:۱۲:۴۱
بابا ول کنید ترا به خدا . بک جا هم که توانسته روی پای خود بایستد و یک مجموعه عظیم را تا اینجا بیاورد اینهمه سنگ اندازی برایش میکنند . اگر همه جای دنیا اینجوری به جان مردم می افتادند هیچ چیز پیشرفت نمی کرد. این زاکانی هم در این شرایط خوب سوراخ دعا را پیدا کرده است.! (60357)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۰:۲۵:۱۰
با سلام
تصور میکنم قدم نهادن در راه برکناری اقای دکتر جاسبی کار پر سنگلاخ و سختی است چرا که اغلب کسانی که در رده هایی از لابی قدرت قرار دارند و رابطه ایی با دانشگاه پیدا می کنند در صدد انتقال مهمانیی و... نزدیکان خود بر می ایند که این خود باعث مدیون شدن اقایان می شود که این خود کار دفاع از ایشان را سخت میکند ولی حتی مقابله با ایشان اگر منجر به برکناری ایشان نشود تلنگری برای دوستان است که قاعده مند شوند و اندکی وظایف خود را بیشتر رعایت کنند .
یا علی (60361)
 
بهاروند
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۴:۲۷:۵۲
اگر بخواهم دانشگاه آزاد اسلامی را به جهت عریض و طویل بودن، بوروکراسی و دخالت کردن در امور غیر مرتبط با وظایف اصلیش به سازمان دیگری تشبیه کنم شاید بنیاد مستضعفان در مدیریت سابق خود نمونه مشابهی باشد.من نمی دانم آیا ما در کشور فردی مناسبتر از آقای جاسبی نداریم که مشار الیه یکسره از ابتدا تاکنون بر این دانشگاه ریاست می کند و نه خود کنار می رود و نه کسی می تواند او را کنار بگذارد.این دانشگاه در حالی که از رانت دولتی و محافل قدرت استفاده می کند ، خود را به هیچ کس پاسخگو نمی داند.ظاهرا مدیریت این دانشگاه بخشهای دیگر را در حد تایید مدارک صادر شده تو سط دانشگاه آزاد و تعریف و تمجید از مدیریت آنان قابل تحمل می داند و شان خود را اجل از مورد بازخواست قرار گرفتن می پندارد. (60377)
 
حسين
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۶:۰۶:۰۸
در اينجا تحرك مرده است . چه از نظر فرهنگي چه هنري چه علمي ( مگر اينكه با اقوام سوگلي ها آشنا باشي)

در اينجا پ‍‍ژوهش مرده است ( مگر اينكه تبليغ خوبي برايشان باشد)

در اينجا دانشجو نوكر و كارمندان سرور هستند ( چرا كه دانشجو مي رود و كارمند مي ماند )

در اينجا حرف و صحبتي از اين كه دانشگاه براي درس خواندن من دانشجو به راه افتاده است نيست

در اينجا زمين ها مفت به دانشگاه فروخته مي شوند و به قيمت خون از دانشجو گرفته مي شود

در اينجا كسي دانشجو نيست

من شخصا هر چه در دانشگاه آزاد آموختم از بركت اساتيد دلسوزي بودند كه سواي وقت محدود و فشرده و نظام آموزشي غير مدون دانشگاه آزاد ، سعي بر تدريس درست علم داشتند
و نيز هر چه فعاليت آموختم در بيرون از دانشگاه بوده است
و هميشه افسوس مي خورم كه چرا 3 سال از درسم فكر مي كردم كه مي توان در دانشگاه درس خواند در صورتي كه در دانشگاه آزاد بايد در بيرون دانشگاه علم را آموخت! (60378)
 
هیچکس
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۶:۲۸:۴۳
شما دوستان عزیز دلتون خوشه ها من دانشجوی دانشگاه ازاد هستم و هر ترم دارم 500 هزار تومن پول شهریه می دم از اونجایی که نه اقازاده هستم و نه مرفه بی درد باید پول شهریه رو خودم جور کنم و در نتیجه باید تمام تلاشم رو برای جور کردن شهریه بدم و درس خواندن و تحقیق که برای امثال من مثل شوخی می مونه چون وقتی برای این کارا نداریم.فقط یک نکته رو به اقای جاسبی و دوستانشون بگم شاید ما جرات اعتراض و باز خواست رو نداشته باشیم ولی این نکته رو فراموش نکن بالاخره یه روز باید جواب این همه جوان رو بدی و اونوقت که خدا باید به داد همه ما برسه. (60380)
 
يك كشوروند
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۶:۴۱:۵۹
آقاي رئيس جمهور كه دم از اقتدار و حاكميت ميزند چرا در امور اين دانشگاه نمي تواند تحول ايجاد كند ؟ اثر فعاليت هايي كه دانشگاه آزاد جامعه دارد خيلي بيشتر از جزاير تنب كوچك و بزرگ و ابوموسي هست !
1 - تعداد دانشجويان آن بيش از 100 برابر جمعيت 3 جزيره مذبور است !
2 - مقدار زمين در اختيار دانشگاه آزاد بيش از مجموع مساحت اين 3 جزيره هست !
3 - اثرات روحي ، رواني و آموزشي آن بر جامعه دست كمي از اهميت استراتژيك 3 جزيره فوق الذكر ندارد ؟

راستي هيئت موسس دانشگاه آزاد چه منافعي دارند كه اين دانشگاه را در اختيار وزارت علوم قرار نمي دهند ؟ (60383)
 
حسین
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۷:۱۷:۳۶
آقا دست از سر کچل این بر نمی دارید. یادتان نرود دانشگاه آزاد چقدر از فرار نیروهای جوان این کشور جلوگیری کرد، چقدر باعث رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی و مدنی شهرهای دورافتاده و شهرستانها و یا حتی روستاها شد و ... لطفا یک مقدار هم از این خدمات قدردانی شود. رفتار اینچنین باعث فرار یا خانه نشینی این تیپ افراد و یا ایده ها میشود (60384)
 
غریبه
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۷:۲۲:۲۰
به نام خدا
با تشکر از مسئول سایت به جهت اطلاع رسانی و روشن کردن اذهان عمومی
مساله دانشگاه آزاد خیلی پیچیده تر از این حرفاست. مطلبی رو که می خوام بگم در مورد یکی از واحدهاست که من در جریان کامل قضایای اون قرار دارم! از قدیم هم گفتن مشت نمونه خروار است.
موضوع بر می گرده به یکی از واحدهای معروف که چند سالیه رئیسش تبلیغات زیادی . بله دانشگاه آزاد واحد . با . جناب آقای دکتر ..
و اما چند نمونه از هزاران مساله ای که در این دانشگاه اتفاق افتاده و کاملا قابل پیگیری و اثبات هستند...
مورد اول ریاست تو این دانشگاه هستش که رئیس اون تو سن 23 سالگی و در افتتاح این دانشگاه منصوب می شه و تا به حال از جاش تکون نخورده! ( ندید بگیرید ارتباط فامیلی بسیار نزدیک ایشون رو با جناب . )
و اما در باب مورد مهم تر یعنی فعالیت های به اصطلاح تحقیقاتی که این آقا راه انداخته چند مورد رو بگم. ایشون مرکز تحقیقاتی راه انداختن که برای شرکت در مسابقات روباتیک تیم ها رو آماده می کنن و دانشجوها دارن جهت کسب صرفا مقام و عامل تبلیغاتی ایشون شدن فعالیت می کنن.
چند مورد از تخلفات ایشون که به راحتی قابل پیگیری هستش :
1- استخدام برادر خانم خودش در این مرکز در حین تحصیل ایشون در مقطع لیسانس و در یکی دیگه از دانشگاههای کشور ! اونم با حقوق حدود یک و نیم میلیون در ماه ( 5 سال پیش ) فقط برای حضور ایشون به صورت پاره وقت دو روز در هفته ( 5 شنبه و جمعه ) به همراه سرویس کامل ایاب و ذهاب ( اختصاص ماشین مدل بالای دانشگاه جهت رفت و آمد ایشون به این واحد که در یکی از استانهای هم جواره تهرانه! ) اونم بدون هیچ کارایی مشخصی!
اما این مطلب مورد خیلی کوچکیه در مورد تخلف بعدی ایشون که متذکر می شم.
طبق دستور مقام معظم رهبری جهت حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر، تو اون سالها کسانی که می تونستن مقام های برتر رشته های مختلف روباتیک رو کسب کنن می تونستن از معافیت ویژه خدمت نظام وظفه عمومی برخوردار بشن که به نظر من تصمیم خیلی خوبی بود و انگیزه بالایی جهت تحقیق و تلاش شبانه روزی ایجاد می کرد.
در مسابقات سال 2005 ژاپن که من هم حضور داشتم، تیم ما و یکی دو تیم دیگه تونستن مقام 1 تا 3 رو کسب کنن و مسلما مطابق قانون اعضای تیم ها می تونستن معاف بشن.
روال کار هم به این صورت بود که دانشگاه نامه رو به سازمان مرکز می زد و درخواست پیگیری معافیت اسامی معرفی شده رو می داد. سازمان مرکز هم با توجه به نفوذ این آقا بدون بررسی، نامه ی رسمی جهت اعطای کارت معافیت اسامی معرفی شده رو برای مراکز ذیربط صادر می کرد. کنار این نامه هم می بایست گواهینامه کسب مقام ضمیمه می شد که به زبان انگلیسی بود.
در روال کار که ما دنبال پیگیری معافیت خودمون بودیم متوجه شدیم که آقای برادر خانم! هم که در یکی از تیم های بدون موفقیت حضور داشت، اسمش جهت برخورداری از این موهبت در لیست اضافه شده. این خبر به سرعت در بین حدود 40 تا 50 نفر که تو چند سال زحمت زیادی کشیده بودن و نتونسته بودن مقامی کسب کنن و در نتیجه نمی تونستن از معافیت برخوردار بشن پیچید. ایشون هم یه ذره احساس خطر کردن و به قول معروف برای این که صدای کسی در نیاد، یه نامه ی دیگه به سازمان مرکز زدن و اسم همه رو جهت کسب معافیت رد کردن! به جای گواهینامه کسب مقام هم، گواهینامه حضور در مسابقات که بسیار شبیه گواهینامه کسب مقام بود ضمیمه ی نامه سازمان مرکز گردید. با توجه به بخش نامه قانون مذکور که مراکز رو موظف می دونست مرجه رسیدگی رو این نامه بدونن و همچنین اعتماد مرکز بررسی کننده مدارک جهت اعطای معافیت به سازمان مذکور و همچنین جدید بودن این گواهینامه ها، سازمان مذکور کارت معافیت همه معرفی شدگان را صادر کرد.
اما دو نفرم جزو معاف شده ها بودن که برای من خیلی جالب بود. این دو نفر به نام های . و . از آشناهای سیستم بودن که برای مرکز کارایی جزیی داشتن ( و جالبه که هر دوشون حدود 4 تا 5 سال غیبت داشتند و اصلا دانشجو نبودن ) تو همین لیست اسمشون رد شد و معافیت گرفتند.
اگر آقایان قصد پیگیری دارند آدرس ایمیل من ... هستش و می تونم به ریز مشخصات بیشتری رو با اسامی و شماره نامه ها و موارد ریز و درشت دیگه به اطلاعشون برسونم. اگرم .
در ضمن آقایان سلیمی نمین و زاکانی از شما نز بابت افشاگری های شجاعانه کمال تشکر را دارم. (60366)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۴:۵۶:۴۳
سلام
من کاملا در جریان این ماجرا هستم. همین آقایی رییس واحد خیلی کارای جالب دیگه هم کردن که هر کدام برای افراد معمولی جرم محسوب می شوند. چه بسیار دانشجویان این واحد بودند که به دلیل عدم تبعیت بی چون و چرا گرفتار مشکلات عدیده ای شدند. (60518)
 
يك ايراني
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۷:۳۹:۵۷
دانشگاه آزاد اسلامي با سياست كسب سود بيشتر كيفيت را بدون در نظر گرفتن آينده ميليونها دانشجو و فارغ التحصيل فداي گسترش بي رويه شعبات خود در اكثر شهرها - روستا ها و در طي دو نيمسال تحصيلي (؟) دانشجو را بدون داشتن كمترين بار علمي فارغ التحصيل مينمايد .
اين يك فاجعه براي مملكت اسلامي ما به شمار خواهد رفت زيرا جامعه از ميليونها فارغ التحصيل بي سواد انتظار كارشناسي و كارداني دارد كه متاسفانه ...
جالب است اگر بگويم امروز اگر كسي توان پرداخت شهريه هاي دانشگاه آزاد را داشته باشد يقينا انواع مدارك دانشگاهي را از اين دانشگاه خواهد گرفت . (60389)
 
سرکانی
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۸:۱۴:۵۳
کمر همت بسته اید که این نهاد خود جوش را که باعث جذب بهترن وواقعی ترن سرمایه مملکت که همان جوانان است از بین ببرید. پس منتظر دستی بالاتر از دست بشری باشید . خداوند مکر مکر کنندگان به خودشان برمیگرداند. پس منتظر باشید . (60393)
 
كارمند
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۸:۲۴:۵۲
حسين آقا كسي اصل ايجاد دانشگاه آزاد را زير سوال نبرده كه اين جوري داري دفاع مي كني مسئله فقط سوءمديريت در آن است. اگر شما يه روزي رئيس فلان دانشگاه دولتي را زير سؤال ببري آيا اين دفاع منطقي است كه بگويي كه اين دانشگاه داره به جوانهاي مملكت تخصص حرفه اي آموزش ميده به رئيسش چه كار داري ؟ اين هم از اون دفاعيات خود دانشگاه آزاد كه هميشه منت ميذاره يكي نيست بگه اصلا دانشگاه آزاد به وجود آمد كه اين اتفاق بيفتد نه اينكه كار به اينجاها بكشه (60396)
 
مهاجر
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۸:۲۶:۱۳
بعضي از دوستان عزيز ما كه نظر خود را نوشته اند به برخي از مزاياي وكاركردهاي مثبت دانشگاه آزاد اشاره كرده ومدعي شده بودند كه با وجود اين نقاط مثبت دليلي براي پيچيدن به پرو پاي دانشگاهئآزاد وجود ندارد. در جواب اين دوستان بايد گفت آنچه كه شما عزيزان برشمرديد در واقع جزء وظايف و اهداف تأسيس اين نهاد دانشگاهي بوده است اما صحبت منتقدان آنست كه فساد اداري و اقتصادي حاكم بر دانشگاه اين كاركردها را به حداقل رسانده است لذا براي آنكه اين دانشگاه بتواند باسرمايه هاي موجود وهزينه هاي انجام شده كارايي به مراتب بالا تري داشته باشد چاره اي نيست جز قطع دست مفسدان دنيا طلب از اين دانشگاه (60397)
 
يك ايراني
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۸:۴۴:۳۰
با سلام
بنده مدرك كارشناسي خود را از دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرقدس گرفته ام.
متاسفانه دانشگاه آزاد اسلامي فقط مانند قارچ، رشد و نمو پيدا ميكند ولي به كيفيت آموزشي اهميتي نميدهد.
به طور مثال كلاسهاي مختلف درسهاي عملي كه هزينه آن از دانشجويان اخذ ميشود، حتي يك جلسه هم تشكيل نميشود (يعني اصلا كارگاه و آزمايشگاهي وجود ندارد). آيا اين دزدي آشكار نميباشد؟ يعني هرچه ما آموخته ايم از زحمات خودمان و بعضي اساتيد كه واقعا دلسوز بوده اند ميباشد.

والسلام (60400)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۹:۰۱:۴۲
از آقای زاکانی انتظار می رود که به عنوان یک نماینده مجلس و یک اصولگرا پس از فراغت از موضوع دانشگاه آزاد پاسخگوی عدم نظارت خود بر هزینه های دولت، نشر بی پشتوانه اسکناس و تورم کمرشکن باشند. مواظب باشید آقا الان نوبت خود شما است که پاسخگو باشید. دوره نقدسیاسی آقای هاشمی و دانشگاه آزاد تمام شده است. شما برنده شده اید و همه ابزار لازم برای عمل صالح دست شمااست. دانشگاه آزاد هرچه بد عمل کرده باشد حیطه و وسعتش جمع محدودی را در بر می گیرد ولی آنها که برای رفع بیکاری تورم را دعوت کردند باید پاسخگوی از بین رفتن پس اندازهای میلیونها مردم عادی باشند. البته برای اصلاح هیچ وقت دیر نیست. (60402)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۹:۱۸:۲۸
آقای زاکانی اگر درمورد نحوه پذیرش دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه آزاد که بعضا زدو بند های فراوانی در آن وجود دارد ونیز نحوه اعطاء بورس تحصیلی به اعضا هیئت این دانشگاه که در خارج از کشورتحصیل میکنند تحقیق و بررسی نمائید به نتایج شگفت انگیزی دست میابید. به علت عملکرد صلیقه ای ونظام اربا ب راعتی که در این دانشگاه است فقط اعضا هیئت علمی نور چشمی از بورس تحصیلی خارج از کشور استفاده میکنند هر چندکه شرایط استفاده از بورس تحصیلی را نداشته باشند و بقیه دانشجویان پس از هزینه کردن تمام پس اندازشان درخارج از کشور مجبور می شوند دررستورانها و مغازه ها ... کار کنند.و این درحالی است جناب جاسبی . به استراحت و تجدید قوا می پردازند. البته ایشان مقصر نیستند اگر من و شما هم رئیس سازمان به بزرگی و بدون حساب کتاب بودیم شاید همین کار را میکردیم.من مقصر را هیئت امناء ومخصوصا اعضای روحانی هیئت میدانم که قاعدتا بیش از من عامی خود را مکلف به رعایت حرام وحلال و شرع میدانند. عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد (60406)
 
يک دانشجوی دولتی
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۹:۱۹:۵۰
من يک دانشجوی دانشگاه دولتی هستم اينطور که من می بينم و با توجه به گفته يکی از دوستان که ،بعضی واحد های آزاد استعداد کشی می کنند، بايد بگم تمام واحد های دولتی استعداد کشی می کنند.
در مورد وضعيت دانشگاه آزاد بايد بگويم که فرض بايد بر اين باشد که اين دانشگاه يک دانشگاه خصوصی است و تنها خرده ای که می شود از آن گرفت اين بايد باشد که احتمالا آيا ماليات داده است يا نه... در غير اين صورت هيچ حرفی نمی توان زد که چرا به کيفيت نمی پردازد و به کميت می پردازد و از اين قسم حرفها چراکه وقتی يک دانشگاه خصوصی است صاحبان آن بصورت منطقی در درجه اول به سود آور بودن آن می انديشند. کسانی که از مجلس يا هر جای ديگری قضاوت می کنند اصولا اجازه اين جور بحث ها را ندارند چون اين يک موسسه خصوصی است و صاحبان آن اجازه دارند هرگونه که صلاح می دانند در آن اقدام کنند و اگر کسی ناراضی است اجباری بر درس خواندن در آن ندارد. علاوه بر اين کسانی که از دولت يا مجلس يا هر جای ديگر اين طور جبهه گيری ميکنند بهتر است بجای اين صحبت ها به اين فکر کنند که چگونه می شود در بين دانشگاه های خصوصی رقابت ايجاد کرد که هم افرادی که تنها از دور به مسئله نگاه می کنند بيايند و کار را به نوعی خود دست بگيرند و هم در نهايت منفعت اين رقابت برای همه باشد، هم دانشجوی دولتی و هم دانشجويآن دانشگاه های خصوصی. در اين حالت اگر موسسه ای کم کاری کرد دانشجو حق خروج از آن و ثبت نام در دانشگاهی ديگر را داشته باشد اين روال بصورت خودکار دانشگاه های بی کيفيت را ارتقا می دهند يا آنها را از صحنه حذف می کنند بدون اينکه نيازی به اين موضع گيری ها که بعضا از روی غرض ورزی است داشته باشيم. (60408)
 
تنها
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۹:۲۲:۱۳
نفس تحقیق و تفحص به علت وجود نقایصی است که در مجموعه های مورد نظر تحقیق و تفحص وجود دارد و ریاست و مدیر اصلی این مجموعه اولین و بزرگترین متهم این فرایند محسوب شده و و آنچه که در این سازو کار مورد نظر است این است که اگر اشتباهی و یا کاری در مجموعه مدیریتی آن نهاد و یا آن دانشگاه اتفاق افتاده بود مورد بررسی قرار گیرد و در این پروسه تقصیر و یا بی تقصیری مسئول آن مجموعه را برملا میکند آقای زاکانی که مشروعیت خود را به عنوان نماینده مجلس و مسئول این تحقیق و تفحص از مجلس دریافت کرده است بفرمایند که چرا برای تحقیق و تفحص در دانشگاه صنعتی شریف اطاقی را که میبایست که محل ابراز نظر و شکایت و دریافت گزارش از مجموعه و بدنه دانشگاه باشد را در دفتر رییس دانشگاه (اولین مظنون به سهل انگاری و بی کفایتی د ر انجام مسولیت و ماموریت های محوله ) بر پا نموده بود و بفرمایند که چند نفر در مدت تحقیق و تفحص به ایشان و مجموعه تحت مدیریت ایشان مراجعه کرده اند و به نظر میرسد که شائبه زیادی در این تحقیق وتفحص از دانشگاه آزاد وجود دارد که به صورت مجمل و خلاصه عنوان میکنم و آن اینکه این روش تحقیق و تفحص بیشتر به درد زمانی میخورد که میخواهند یک جایی را مورد هجوم قراردهند و بقیه جریان تحقیق و تفحص بیشتر به عنوان یک محمل برای انجام آن ماموریت بزرگتر نقش مستمسک را ایفامیکنند (به عبارت ادبیات کو جه و خیابان البته بلانسبت آقای زاکانی و همکاران زحمتکششان سیاه بازی مینمایند ) اینکه اصل تحقیق و تفحص در جاییکه خود را به هیچیک از ارکان نظام پاسخگو نمیداند بسیار میمون است و از این میمون تر اینکه دانشگاه آزاد را که بهتر است دانشگاه آزار بنمامیم به عنوان نوک پبکان این هجمه در نظر گرفته اند ولی چند سئوال اولا اینکه چرا فقط دانشگاه آزاد دوما چرا دانشگاههای دیگر نه سوم اینکه اگر روش و نحوه تحقیق و تفحص در دانشگاه آزاد همانی استکه در دانشگاه شریف انجام شده باشد(البته از نوع مقابلش ) حتما این تحقیق و تفحص در خصوص دانشگاه آزاد مخدوش است و این قصیه هیچ ربطی هم به نیت آقای دکتر زاکانی ندارد اگر در دانشگاه شریف بخواهند میتوانم مطالبی را در مواردیکه به مدیریت کلان دانشگاه برمیگردد را براحتی در اختیار ایشان قرار دهم که حتما در سمت و سویی که ایشان در تحقیق و تفحص در دانشگاهها منظور نظرشان است (رانت و ویژه خواری و باند بازی و ملیجک پروری و ایجاد سازوکاریکه هیچ صدایی از آن دانشگاه شنیده نشود و بسیاری از مسائلی که بر مراودات متقابل اجتماعی چنان تاثیری گذاشتهاست که ترس از ابراز آن را در میزان مراجعه افراد در حین تحقیق و تفحص براحتی میتوانند ببینند و عدم پاسخگویی به مطالبات به حق مجموعه کلان دانشگاه و....) را به شکل واضحتر و بهتر میتوانند دریابند و قصور هم تنها به خاطر تاثیر آن بوده است که با توجه به حساسیت ایشان - آقای زاکانی - در این برهه زمانی شاید مفید باشد ، پست الکترونیکی من ziadzood@yahoo.com است در صورتیکه صلاح دیدند تماس داشته باشند البته اگر راست میگویند .دست آخر هم یک تحقیق و تفحص و یا لیست تحقیق وتفحصهای که در حیات مجلس شورای اسلامی از ابتدای تاسیس آن اتفاق افتاده ونتایج آن به ثمر نشسته است را برای مردم بصورت تیتر وار ارائه کنند در انتها به نظر من جاسبی باید برود دانشگاه آزاد باید به شکلی کاملا قانونمند هم پاسخگو باشد وهم اداره شود والسلام (60374)
 
سامان
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۹:۲۵:۱۳
چيزي كه ميخواهم بگويم درد دل اكثر بچه هاي تحصيل كرده در دانشگاههاي دولتي است وقتي در سالهاي نه چندان دور ما با تلاش و كوشش مرگباري وارد دانشگاه شديم و از شادي قبولي در دانشگاه جشن شادي گرفتيم متوجه شديم بعضي از همكلاسي هايمان كه اصلآ درسخوان نبودند و خواب رفتن به دانشگاه را هم نمي ديد ند در رشته هاي مشابه در دانشگاه ازاد قبو ل شده اند تازه ما بايد براي تحصيل شهر و ديار خود را ترك مي كرديم ولي آ نها به لطف تمكن مالي پدرشان در همان شهر خودشان يا حداكثر در شهري در نزديكي محل محل زندگيشان تحصيل مي كردند ما واحد هاي سخت دانشگاهي در شرايط سخت خوابگاهي با اتاقهاي 4-5 نفره با نمرات متوسط پاس مي كرديم و آنها در ناز و نعمت و با امتحانهاي نه چندان سخت و نمره هاي خوب واحد هايشان را پاس مي كردند
ولي با اين وجود باز هم شاكر بوديم چون قرار بود ما مدرك دانشگاه دولتي معتبري فارغ التحصيل شويم
ولي متا سفانه بعد از سالها درس خواندن وقتي وارد بازار كار شديم ديدم آنقدر دانشگاه ازاد خروجي داده و كه ديگر نه تنها كاري يافت نمي شود بلكه اصلآ مدرك مثلآ مهندسي عمران ديگر ارزشي ندارد و بقولي برايت تره خرد نمي كننددليلش خيلي واضح بود چون در دانشگاهيكه ما تحصيل مي كرديمكه در مركز استان هم واقع بود هر ساله فقط 35نفردر رشته ما پذيرفته مي شدند ولي در همان سالها دانشگاه آزاد در شهرهاي بسار كوچك اطراف شعبه هايي زد ودر همان رشته سايان تا 300نفر را پذيرش مي نمود پس طبيعي بود كه با تورم نيروي كار مواجه شويم از اين گذشته موقعيت هاي محدود كاري هم كه وجود داشت بيشتر نصيب فارغ التحصيلان دانشگاه آراد مي شد كه داري روابط وآشنايان بيشتري در صنعت بودند .

بهر حال ‌ظلمي از حدود 20سال پيش به فارغ التحصيلان دانشگاههاي دولتي توسط دانشگاه آزاد شد چيز كمي نبود لازم به ذكر است كه مطالب فوق كلي است و در مورد فلسفه وجودي دانشگاه آزاد است و به هي‌ عنوان قصد اهانت به برادران و خواهران تحصيل كرده در اين دانشگاه را كه سالهاي جوانيشان صرف تحصيل علم در دانشگاه ازاد كرده اند نداشتم اين را فقط بعنوان درد دلي از يك برادر كوچكتر بپذيريد

ايكاش دانشگاه آزاد اعتدال را نگاه مي داشت واينقدربي حساب وكتاب وسعت نمي يا فت تا قدر منزلت دانشگاهيان حفظ شود

يا علي
























كاري (60409)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۰:۱۵:۴۱
قضیه رشد قارچی دانشگاه آزاد دقیقا داره در دانشگاه دولتی پیام نور تکرار میشه.اون کارش شده چاپ مدرک کارشناسی .....دکترا ..بالا بردن پایه حقوق ... (60418)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۰:۲۱:۴۹
آقا بگذاريد يكجا هم كه در اين مملكت بدون تغذيه از ميليا ردها دلار نفتي كار واقعي انجام ميدهد بكارش ادامه دهد . راست ميگوييد دانشگاههاي دولتي و پيام نور را اصلاح كنيدو اين چه فرهنگي حسود پروري است كه چشم نداريم ببينيم حتي يك نفر قاشق چايخوري اعلا ميسازد وشروع ميكنيم به شايعه و بد گويي . همين است كه اروپاييها سال تاسيس كمپانيهاي خود را حدودسال 1750اعلام ميكنند آنوقت كارخانه هاي ما با حداكثر 30سال سابقه بكلي تعطيل ميشوند. (60420)
 
علی
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۰:۲۳:۵۷
چيزي كه ميخواهم بگويم درد دل اكثر بچه هاي تحصيل كرده در دانشگاههاي دولتي است وقتي در سالهاي نه چندان دور ما با تلاش و كوشش مرگباري وارد دانشگاه شديم و از شادي قبولي در دانشگاه جشن شادي گرفتيم متوجه شديم بعضي از همكلاسي هايمان كه اصلآ درسخوان نبودند و خواب رفتن به دانشگاه را هم نمي ديد ند در رشته هاي مشابه در دانشگاه ازاد قبو ل شده اند تازه ما بايد براي تحصيل شهر و ديار خود را ترك مي كرديم ولي آ نها به لطف تمكن مالي پدرشان در همان شهر خودشان يا حداكثر در شهري در نزديكي محل محل زندگيشان تحصيل مي كردند ما واحد هاي سخت دانشگاهي در شرايط سخت خوابگاهي با اتاقهاي 4-5 نفره با نمرات متوسط پاس مي كرديم و آنها در ناز و نعمت و با امتحانهاي نه چندان سخت و نمره هاي خوب واحد هايشان را پاس مي كردند
ولي با اين وجود باز هم شاكر بوديم چون قرار بود ما مدرك دانشگاه دولتي معتبري فارغ التحصيل شويم
ولي متا سفانه بعد از سالها درس خواندن وقتي وارد بازار كار شديم ديدم آنقدر دانشگاه ازاد خروجي داده و كه ديگر نه تنها كاري يافت نمي شود بلكه اصلآ مدرك مثلآ مهندسي عمران ديگر ارزشي ندارد و بقولي برايت تره خرد نمي كننددليلش خيلي واضح بود چون در دانشگاهيكه ما تحصيل مي كرديمكه در مركز استان هم واقع بود هر ساله فقط 35نفردر رشته ما پذيرفته مي شدند ولي در همان سالها دانشگاه آزاد در شهرهاي بسار كوچك اطراف شعبه هايي زد ودر همان رشته سايان تا 300نفر را پذيرش مي نمود پس طبيعي بود كه با تورم نيروي كار مواجه شويم از اين گذشته موقعيت هاي محدود كاري هم كه وجود داشت بيشتر نصيب فارغ التحصيلان دانشگاه آراد مي شد كه داري روابط وآشنايان بيشتري در صنعت بودند .

بهر حال ‌ظلمي از حدود 20سال پيش به فارغ التحصيلان دانشگاههاي دولتي توسط دانشگاه آزاد شد چيز كمي نبود لازم به ذكر است كه مطالب فوق كلي است و در مورد فلسفه وجودي دانشگاه آزاد است و به هي‌ عنوان قصد اهانت به برادران و خواهران تحصيل كرده در اين دانشگاه را كه سالهاي جوانيشان صرف تحصيل علم در دانشگاه ازاد كرده اند نداشتم اين را فقط بعنوان درد دلي از يك برادر كوچكتر بپذيريد

ايكاش دانشگاه آزاد اعتدال را نگاه مي داشت واينقدربي حساب وكتاب وسعت نمي يا فت تا قدر منزلت دانشگاهيان حفظ شود

يا علي

كاري
یا این حرف هایی که شنیده ای رو بهت تلقین کردن یا از روی حسادت می زنی دوست عزیز مطمئن باش سطح علمی دانشگاه ازاد انچنان تفاوتی با دانشگاه های دولتی ندارد بلکه در بعضی از رشته ها ازمایشگاه های پیشرفته تری نسبت به دانشگاه ها دولتی دارد من خودم کارشناسی در دانشگاه ازاد گرفتم و ارشد رو از دولتی تنها تفاوتی که من دیدم این بود که اساتید دانشگاه دولتی دچار خود شیفتگی بسیار زیاد هستند در صورتی که سطح علمی انها هیچ تفاوتی با استاد ها دانشگاه ازاد نداشت (60422)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۲:۳۳:۰۳
زمان قبل از انقلاب نيز كه ما با زحمت بسيار زياد در دانشگاه قبول شديم ، كساني كه ظاهرا\" درسخوان نبودند به خارج كشور مي رفتند و بعد كه بر ميگشتند بعنوان فارغ التحصيل امريكا و اروپا از عزت و احترام بيشتري برخوردار مي شدند. اشكال از سيستم ماست. اصلا چنين مقايسه اي درست نيست. مثلا\" مي توان گفت كساني كه درسخوان هستند در دانشگاه صنعتي شريف قبول مي شوند و كساني كه كمتر زحمت مي كشند در ساير دانشگاهها .
مگر همين افرادي كه به قول شما درس نمي خواندند همراه شما و در شرايط يكسان ديپلم نگرفتند؟ پس در همين شرايط هم ميتوانند ليسانس يا فوق ليسانس بگيرند.
اگر دانشگاه آزاد غير دولتي و صد در صد خصوصي است چرا دولت در كار آن اخلال ايجاد مي كند؟ مگر در ساير شركتها ، نهادها و سازمانهاي خصوصي اگر كسي از برادر خانم يا پسر يا همسرش در پستهاي بالا استفاده كند جرم محسوب مي شود.
اگر منظور اين است كه ايشان از مردم پول گرفته اند پس بايد با بسياري از شركتهاي خصوصي كه در امر خانه سازي فعاليت مي كنند و از مردم براي ساخت خانه پول مي گيرند و ساليانه ميلياردها تومان سود ميبرند نيز برخورد شود. در تمام اين شركتها نيز فاميل سالاري است.
قضيه دانشگاه آزاد نيز مثل قضيه مافياي نفتي كه هنوز بعد از سه سال از اعلام آقاي احمدي نژاد هنوز معلوم نيست وجود دارد يا خير مي باشد! در اين سه سال دولت در باره وزارت نفت يا به قول خودش مافياي نفتي ، در مورد گمرك ، ثبت اسناد و املاك ، بانكها ، بيمه و..... حرفهاي مشابه اي زد و آخر معلوم شد همه بي پايه و اساس است و اشكال از خود دولت مي باشد. دولتي كه قصد داشت پول نفت را سر سفره مردم بياورد ولي بجز گراني و فقر چيزي عايد مردم نكرد و اين در حالي است كه قيمت نفت در زمان آقاي احمدي نژاد ده برابر قيمت نفت در زمان آقاي رفسنجاني است.
اين دولت دولت سعار و هياهوي تو خالي است. (60477)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۰:۲۸:۲۶
من اميركبيريم ديروز تو جلسه بودم ،زيادم از قضيه مطلع نبودم ، همينجوري رفته بودم.خيلي خيلي جلسه ي جالبي بود ، از يه طرف دانشگاه آزاد اعلام كرده بود كه از موضوع جلسه خبري نداشته تا عدم حضور آقاي جاسبي را توجيه كرده باشند از طرفي از دانشجويان و برخي مسئولين واحدهاي علوم تحقيقات و تهران مركز و به خصوص گرمسار كلي آدم(=لشكر)اومده بودند.بعد ، تعدادي از اين افراد چنان با تعصب پشت آقاي جاسبي را گرفته بودند و سعي مي كردند جلسه را به جنجال و دعوا بكشند كه حد نداشت.نمي دونم اين تعصب اين افراد روي آقاي جاسبي آيا مي تونه علتي جز اجير بودنشان داشته باشه ؟ شايدم داشته باشه اله اعلم.
اين آقاي جليلي رو هم كه نگيد ، جاتون خالي، جلسه ديگه خواب آور شده بود ، اين جلالي اومد كلي خنديديم(=تركيديم) ، الآن مي فهمم چرا با اينكه مسولان برگزاري نمي ذاشتن جلالي حرف بزنه ،آقاي زاكاني و سليمي نمين اين همه اصرار مي كردند بذارن حرف بزنه.از كساني كه اين آدمو فرستادن بعيد بود ... كم كم به هوش و ذكاوتشون شك كردم. (60427)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۰:۳۰:۳۲
خدماتي كه طي دوران نزديك به سي ساله توسط دانشگاه آزاد در عرصه علم و دانش كشور شده است ، بركسي پوشيده نيست و نقش شخص آقاي جاسبي به عنوان بنيانگذار اين دانشگاه برجسته است. اما در مقطع كنوني زمان ايجاد تغيير و تحول مديريتي در اين دانشگاه فرا رسيده است. اصولا گردش مديريت يكي از مكانيسم هاي ايجاد بهبود و تحول مثبت مي باشد. در ضمن سيستم فعلي دانشگاه هاي كشور ما و بخصوص دانشگاه آزاد به گونه اي است كه از ايجاد انگيزش علمي در اكثر دانشجويان ناتوان مي باشد و خدمات اموزشي و پژوهشي مورد نياز نيز ارايه نمي گردد. بخصوص در دانشگاه آزاد ، فضاي علمي و پژوهشي كمتر حاكم مي باشد و نوع نگرش به سمت گذراندن سريع واحدهاي درسي ورود به عرصه بازار كار مي باشد. دانشگاه آزاد بايد آنقدر كيفيت خود را ارتقاء دهد كه علم آموزي در آن باعث افتخار دانشجو يانش باشد .
مطلب ديگر آنكه اعضاي هيئت موسس و هيئت امناء اين دانشگاه از شخصيت هايي هستند كه كمتر مي توانند در اين زمينه وقت بگذارند. لذا اينگونه احساس مي شود كه در مقوله سياستگذاري و برنامه ريزي كلان براي اين دانشگاه خلاء چشمگيري وجود دارد كه منجر به روزمرگي در آن و با نگرشي بدبينانه ، تبديل آن به كارخانه توليد مدرك شده است . البته اين نيز واقعيتي است كه بسياري از فارغ التحصيلان دانشگاه آزاد در عرصه بازار كار موفق بوده اند كه ارتقاي كيفيت دانشگاه مطمئنا موجب ارتقاي عملكرد آنها نيز خواهد شد. (60428)
 
لوک خوش شانس
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۰:۳۱:۰۴
یکی از دوستان ما که چند سالی هم هست در حوضه حکمرانی دکتر جاسبی تدریس مینماید به قدری از لحاظ علمی حرفه ای بود که وقتی در کار قرار گرفت چنان شاهکاری خلق کرد که کار بنده مدت مدیدی به خوردن قرص اعصاب کشید ...

واقعا چیزی که مدیریت مرسوم شده است این است که مدیر زیر مجموعه خود را با دید چند ملیتی میبیند و تعهدی به منافع ملت ندارد ولی هر گاه از این مجموعه ها سوال شود با فریاد و گریه دم از زیر مجموعه های خود و منافع ملی میزنند.

روش دفاع هم غالبا اینچنین است:
ابتدا یک مسئله عمومی مطرح میشود و گاهی هم به کل مسئله مربوط میشود مثلا چیزی که در دهان عامه جاری است.

سپس از سیاستهای کلی در چند 20- 30 سال اخیر انتقاد میشود و زحمات و مشکلات متحمل شده و دفاع قهرمانان گوشزد میشود

بعد هم با دلسوزی تمام نان جو خوردن مدیران و سوختن و ساختن آنها که دل سنگ را هم آب میکند.

آخرش هم یکسری اعداد غلط و بدون سند و مدرک و ترساندن طرف و برو هر کاری میخواهی بکن .


البته این روش تنها مخصوص دانشگاه آزاد نیست. (60429)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۰:۵۵:۵۶
دوست عزيزي كه گفته ايد آقاي زاكاني بايد بر مسايل اقتصادي دولت نظارت كند، به اطلاع شما مي رسانم ايشان عضو كميسيون آموزش و تحقيقات هستند نه برنامه و بودجه. (60434)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۰:۵۷:۱۴
پول اب جدا
پول دانشگاه ازاد جدا
و دیگر هیچ (60435)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۱:۰۶:۰۱
در خبر ايسنا بود كه تعدادي از دانشجويان دانشگاه آزاد به عنوان اردوي علمي در همان روز مناظره به دانشگاه اميركبير رفته‌اند. خيلي باحاله. اردوي علمي به دانشگاه اميركبير! در روز مناظره! . بدجوري امپراطوره. (60441)
 
آگاه
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۱:۲۳:۴۴
با سلام
امسال سال سختي براي دكتر جاسبي است چرا كه بعد از ارائه گزارش تحقيق و تفحص مجلس از دانشگاه آزاد به مردم حقايق بهت آوري آشكار خواهد شد.
پيش بيني بنده اينست كه دكتر جاسبي زير فشارهاي سنگين امسال مانند آقاي موسويان كارش به بيمارستان قلب بكشد.
دور نيست روزي كه امپراطوري جاسبي توسط فرزندان انقلابي اين ملت سرنگون شود. (60456)
 
حسین براتی
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۱:۴۱:۳۵
متاسفانه در کشور ما همه چیز را بعنوان بنگاه معا ملاتی میبیند شما به پزشکی نگاه کنید اگر مریض شوی و داری میمیری تا پول ندی درمان نمیشی مسله اموزش دیکه بدتر . از مهد کودک بگکر تا برود بالا. دانشگاه ازاد هم از این مسئله به خوبی استفاده کرده و پول شده همه چیز کار از ریشه خراب شده و مریض در حال موت است حالا چطوری میخای خوبش کنی ها . مافیای پول بی داد میکنه اقای رئیس جمهور هم اعلام کردند که دولت دست تنهاست دیگه حاله شما چی میگید (60466)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۲:۴۷:۱۹
خدا پدرتونو بيامرزه كسي زنده نمونده كه درحال موت باشه (60482)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۱:۴۲:۳۴
بسمه تعالی
ومکرو و مکرالله والله الخیرالماکرین.
با این سروصداها یاد برادرمان کرباسچی می افتم.
کرباسچی را خرابش کردند ولی به آن چیزهایی که استناد کردنند میلیون برابرش را در شهرداری ها و سایر وزارت خانه ها الان منی بینیم.
کی در روز قیامت جواب کرباسچی را می دهد.
اگر بد بود و محکومیت داشت , پس چرا مثل ریگ دارید می کنید. (60467)
 
ابراهیم
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۱:۴۴:۴۵
قابل توجه کسانی که دائما از خصوصی سازی شرکتهای دولتی دم میزنند و طرفداری میکنند .دانشگاه آزاد خصوصی است آیا میخواهید شرکتهای دولتی خدماتی را به دانشگاه آزاد تبدیل کنید و از مردم بینوا همانند شهریه های میلیونی پول دریافت کنید؟ (60468)
 
نا شناس
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۲:۰۴:۵۹
با سلام جناب اقاي زاكاني و سليمي نمين خدا انشاء الله شما را حفظ كند و اموات شما را بيامرزد بنده يك فارغ التحصيل ليسانس از يك از واحد هاي دانشگاه ازاد هستم به كار خود با قوت تمام ادامه بدهيد دست خدا با شما باشد (60470)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۲:۰۵:۵۰
سلام هر چه زودتر مافياي اموزشي افشا شود بهتر است اقاي زاكاني پرونده هاي تخلف را دراختيار رسانه ها قرار دهند درضمن به تخلفات بقيه مراكز اموزشي هم زودتررسيدگي كنيدشاي

د جائي حق به حق دار برسد (60471)
 
م.ت
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۲:۰۹:۲۶
سلام. من قصد دفاع از هيچکس را ندارم. اما مي گويم بايد با رعايت انصاف موضوع دانشگاه آزاد مورد بررسي قرار گيرد. مسلما اين دانشگاه با مشکلاتي مواجه است. اما اين همه جار و جنجال مشکلات را حل نمي کند. در ثاني مشکلات که فقط مختص دانشگاه آزاد نيست. دانشگاه هاي دولتي نيز به دردهايي دچارند. چه خوبست آقاي زاکاني گزارشاتي را نيز از آقاي مشيري همکار خود در مجلس هفتم در رابطه با وزارت علوم مي گرفت. القصه اينکه مشکلات بايد در يک فضاي آرام حل شود. اينطور که مي شود برداشت سياسي بازي مي شود و مقاومتها هم از هر دو طرف شروع مي شود و موضوع حل مشکلات ابتر مي ماند. الان مشکل تورم و گراني که خيلي شديدتر از اين مشکل دانشگاه آزاد مي باشد با چنين حساسيتي دنبال نمي شود. موضوع آخر اينکه گله اي هم از شما دارم .اين آقاي جلالي را که شما به عنوان فردي معرفي کرده ايد جانباز 70 درصد جنگ تحميلي است که در نوجواني و جواني به جنگ رفته و اکنون يکي از چشمان او آسيب ديده همان جنگ است. ايشان معاون فرهنگي اتحاديه فوتبال نيز بوده اند. در دولت نهم نيز مشاور امور ايثارگران جناب آقاي کاظمي وزير قبلي رفاه بود.سردبيري روزنامه مردمسالاري نيز از ديگر مشاغل او بود. او را مي شناسم. انساني است که وقتي بعضي چيزها به اعتقاداتش جور در نيايد آشکارا اعتراض مي کند. او دکترا دارد . نمي دانم چطور مي گوييد بر اساس رابطه با آقاي جاسبي عضو هيات علمي شده.البته عضو هيات علمي بودنش را خبر ندارم. اما يک درصد احتمال دهيد بر اساس لياقت عضو هيات علمي شده باشد. آن موقع اين حرف شما تهمت نيست. او همچنين پسر عموي کاظم جلالي نماينده شاهرود است. ولي از ايشان بپرسيد تا کنون از ايشان خواسته در جايي استفاده کند.جريان رد صلاحيتها هم دليلي براي بد بودن يک نفر نيست. علي اشراقي نوه حضرت امام (ره) را هم ابتدا رد صلاحيت کردند و خيلي هاي ديگر. خواهشا در نوشتن درباره افراد اگر اطلاع دقيقي نداريد لااقل چنان بنويسيد که جانب انصاف رعايت شده باشد.ممنون. (60472)
 
نجف
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۲:۳۵:۳۶
گزارش را خواندم اما این گزارش به هیج وجه قصد اطلاع رسانی نداشت زیرا هر کجا که موافقان دانشگاه سخنی می گفتند به گونه ای قصد دارید اینگونه القاء کنید که انها ادمهای جاسبی هستند .اگر واقعا در دانشگاه آزاد اینگونه است که به خاطر انتقاد اخراج می شوند پس یا آنها که به عنوان دانشجو بر علیه دانشگاه حرف زده اند دروغ است یا آنکه به این مدارک نیازی ندارند و الا با عقل جور در نمی اید که این همه هزینه کنی بعد با یک انتقاد بخواهی که اخراج شوی.مگر اینکه این دسته از دوستان دارای پولهای باد آورده هستند. (60479)
 
يك هموطن
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۳:۲۲:۴۲
باسلام ، ضمن تشكر از آقايان به خاطر طرح اين موضوع و با علم به اينكه به دلايل مختلف انتقادها و اعتراضات تماما درست و مستند به رئيس دانشگاه آزاد معمولاً راه به جايي نمي برد نكاتي را يادآور مي شوم:
نخست اينكه قدرت چنين رئيس مادام العمري بسيار زياد است به گونه اي كه تلاشهاي دو رئيس جمهور كنوني وقبلي براي اصلاح وضع از طريق تغيير رئيس اين دانشگاه حاصلي در بر نداشته است وبا هيئت تحقيق قوه مقننه نيز اينچنين برخورد ميشود كه همه مي بينند .
رئيس دانشگاه آزاد در نظر سنجي هايي كه صدا وسيما با وجود حمايتهاي بسيار تاكنون انجام داده ونمونه اش سال پيش بود
مع الوصف هيچگونه محبوبيت و اقبالي دربين مردم وافكار عمومي نداشته ومخالفان عملكرد وي در جامعه همواره چند برابر موافقان او بوده اند.
وي در انتخابات رياست جمهوري سال 1376 با هزينه هاي فراوان كانديداي رياست جمهوري شد كه از بين 10 نفر به مقام نهم رسيد در حالي كه اگر فقط دانشجويان وكاركنان دانشگاه آزاد به وي راي مي دادند مي توانست دستكم نفر پنجم يا ششم آن انتخابات شود.
اخوي ايشان نيز همان سال كانديداي نمايندگي مجلس از محلات بود كه با وجود شايستگي اش مردم به خاطر بدبيني به برادر او در دانشگاه آزاد به اوهم راي ندادند.
نتيجه عملكرد ها براي ازبين بردن حرمت اصل سي ام قانون اساسي و پولي كردن تحصيل ،ايجاد تنش ونابساماني در خانواده ها به خاطر بالا بردن سن دختران به بهانه تحصيلات بي ثمرعاليه وافزايش انتظارات افراد در زمينه شغل وهمسر و تبعات فشارهاي بسياري كه طي مدت فعاليت دانشگاه آزاد بر پيكر اقتصاد نحيف خانوارها و والدين بيچاره وارد آمده است، نيز نياز به بررسي هاي بسيار دارد ولابد اگر همه نيز فراموش كنند از نظر پروردگار دور نخواهدماند. (60492)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۶:۰۷:۱۴
آیا شایسته است که با یک ذانشگاه این گونه بازی شود.شرمم می آید که خود را یک معلم دانشگاه معرفی کنم.آیا فقط در این ملک دانشگاه است که مشمول مفسده اقتصادی است؟ وای بر ما که نابودی دور نیست. (60532)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۶:۵۷:۰۰
دوست عزيزي كه گفته ايد آقاي زاكاني بايد بر مسايل اقتصادي دولت نظارت كند، به اطلاع شما مي رسانم ايشان عضو كميسيون آموزش و تحقيقات هستند نه برنامه و بودجه.
منظور من این بود که برای چهار سال به اکثریت مجلس هفتم رای دادیم و چهار سال دیگر نیز آنرا برای مجلس هشتم تمدید کردیم. همچنین قاطعانه به ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد رای دادیم و ایشان را مسئول اجرای مصوبات مجلس کردیم. ور رفتن به دست ساخته های آقای هاشمی مانند مترو، دانشگاه آزاد، نیشکر، ایران خودرو و ... مشکلی از ما را حل نمی کند و بیشتر به کار تبلیغات انتخاباتی می آید. کنترل تورم برای همه نمایندگان باید یک اولویت باشد. حادثه مهمی اتفاق افتاده است. دولت بدون اینکه اجازه صریحی از مجلس گرفته باشد برای تامین هزینه های خود بین 10 تا 50 درصد از ارزش پس اندازهای همه مردم را خرج کرده است. رقمی که در اثر کاهش ارزش پس انداز ها از جیب مردم رفته است هزاران برابر رقمی است که دانشگاه آزاد بابت شهریه دریافت کرده است. عقل سلیم حکم می کند که اولویتها را در نظر بگیریم. از آقای زاکانی به عنوان نماینده ای شاخص که با افتخار به او رای داده ام انتظار دارم اولویت را در پیگیری قوانین مربوط به اصل 44 و چشم انداز توسعه قرار دهند. با مچ گیری و هو کردن کشور به جایی نمی رسد. (60541)
 
نادر
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۲۰:۱۸:۴۰
اقاي زاكاني به جاهايي كه دست دولت است باشد كه پدرمردم را در اورده دانشگاههاي دولتي چه وضعي دارند اقاي هاشمي خدمات زيادي انجام داده كه ما مردم متوجه نشديم بعدها متوجه ميشويم چه كسي خدمت كرده چه كسي خيانت (60567)
 
جسک
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۲۲:۰۰:۰۷
خیلی خوب بود کسی سری به شهر اکسفورد در انگلیس می زد تا از شعبه دانشگاه ازاد در این شهر هم خبری میگرفت.
این کلک دانشگاه ازاد هم خیلی جالب بود که از اسم اکسفورد برای جذب گرفتن دانشجو از ایران استفاده کرده.
خیلی ها فکر میکنن که دارند در دانشگاه اکسفورد انگلیس که با دانشگاه ازاد ایران قراردار دارد درس میخوانند و مدرک از دانشگاه اکسفورد میگیرند. غافل از اینکه دانشگاه اکسفورد هیچ ربطی با دانشگاه ازاد نداره و نخواهد داشت.
اینها فقط چندتا اطاق از یک کالج را در اونجا اجاره کردن و با چند تا صاحبخانه قرارداد اطاق خالی بستن.
بیچاره این پدر مادر های پولدار ایران که برای پوز دادن حاضر هستنند که هر کاری با هر قیمتی بکنند.
تازه دلشان خوش است که بچه ها شون در خارج درس میخونن اون هم در دانشگاه اکسفرد انگلیس.
قوربون دبیرستان مروی قدیم خودمون. (60573)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۰۵:۲۹:۰۰
انتقاد از دانشگاه آزاد نفی وجود آن یا انکار دانش آموختگان آن نیست. بلکه سرکشی و قانون گریزی رییسان آن است. در بسیاری از دنیا دانشگاههای خصوصی در کنار دانشگاهای دولتی وجود دارند و همه تابع قوانین مسوول آموزش عالی کشورشان (وزارت علوم و...) هستند چرا دانشگاه آزاد که خصوصی هم نیست و با پول مردم اداره می شود به هیچ قانونی احترام نمی گذارد و تبدیل به حکومتی بیرون از دایره حکومتی رسمی ایران شده است.هرچه بخواهد می کند و کسی هم نمی تواند جلو آن را بگیرد.مشکل این است نه توهین و نفی احتمالی دانش آموختگان آن .
همه باید تابع یک قانون واحد باشند.آموزش عالی کشور مرجع دارد و جایی نیست جز وزارت علوم.همه باید تابع آن باشند نه این که دانشگاه آزاد خودش همه کار بکند و به هیچ کسی هم پاسخگو نباشد.همه را با تطمیع و تهدید و ... از میدان به در کنند.اینجا ایران است و ادعای اسلامی بودن دارد.دانشگاه آزاد هم باید در برابر حکومت تابع باشد. (60585)
 
حسین
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۰۷:۴۰:۱۳
این قدر از دانشگاه آزاد بد می گید که انگار دانشکاه های دولتی چه تحفه ای اند. من دانشجوی فوق لیسانس دانشگاه شریف ام. این جا هم خبری نیست!
گمان من این است که همه این ها گرو کشی های سیاسی است. وگرنه اگر آقایون دلشان به حال من و توی دانشجو می سوخت از همین دانشگاه دولتی شروع می کردند. (60591)
 
بي نام
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۱:۳۲:۰۲
يه بررسي هم در مورد دانشگاه پيام نور انجام بديد كه روي دانشگاه آزاد را سفيد كرده است. (60646)
 
بي نام
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۱:۴۷:۲۵
با سلام
اگر كسي مي خواهد با واقعيات اين دانشگاه به خوبي آشنا شود بهتر است در زمان ثبت نام پذيرفته شدگان دوره دكتري اين دانشگاه كه قرار است مديران و نخبگان آينده اين كشور باشند سري به اين دانشگاه بزند. آنجاست كه احساس مي كند چند صد نفر فقير و بيچاره براي گرفتن عطايي ناچيز از عاليجناب جاسبي از 8 صبح تا 4 و 5 بعداظهر بر در رياست ايشان جمع شده اند. آنجاست كه اگر از قبل ندانيد كه كجا رفته ايد يقيناً نمي توانيد متوجه شويد اين فلك زده ها تنها براي ثبت نام در اين دانشگاه (به علت نداشتن پول كافي) اين چنين التماس مي كنند.
همچنين هيات تحقيق مي تواند خيل عظيم مدارك كارشناسي ارشد و چكهاي به گرو گرفته شده در واحد علوم و تحقيات بيچاره هايي كه قرار بوده روزي دكترهاي اين مملكت باشند اما به علت نداشتن پول بعد از يك ترم حتي از خير مدرك ارشد خود نيز گذشته اند را نيز بررسي كند.

اوضاع علم علم آموزي در اين مملكت روبه قههرا است اما در تجارتگاه اوضاع به مراتب بدتر است. (60645)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۷:۱۴:۵۱
سلام. در مورد جو خفقان حاکم بر دانشگاه آزاد یک خاطره از یک تجربه رو حاضرم در یک دادگاه صالح نقل کنم ، تجربه ای که باعث از بین رفتن تمام رشته های زندگیم شد و بعد از اون من تبدیل به یک بیمار دچار افسردگی شدم. تجربه ای که به خاطر یک اعتراض ساده به وجود آمد . هنوز هم برای خودم خیلی عجیبه . سال 79 من و عده ای از دوستانم خواستار برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با رئیس دانشگاه شده بودیم و از اونجا که می ترسیدیم رسما این تقاضا رو بکنیم ، اون رو در غالب یک اعلامیه در برد نه چندان آزاد دانشگاه آزاد ( البته به صورت مخفیانه ) در معرض دید قرار دادیم . جالب بود که این درخواست در ابتدا باعث جمع شدن تمام بردهای طبقات دانشگاه شد ! و بعد از کلی بگیر و ببند و بازخواست ( که من اسمشون رو بازجویی میذارم ) برای پیدا کردن نویسنده اون اعلامیه ، من به یک دانشجو با 3 ترم مشروطی تبدیل شدم . و بعد هم اخراج .
..
دلم میخواد یکبار رو در روی . (60710)
 
علی
۱۳۸۷-۰۲-۱۲ ۱۰:۴۶:۳۴
2 تا از فرزندان من در دانشگاه آزاد درس میخوانند.دوست دارم نکاتی را به سایت شما و همچنین آقایان زاکانی و سلیمی و نیز به مخالفین این موضوع گوشزد کنم .باشد که باعث خیر شود:
1- توجه کنید که اصل دانشگاه آزاد از فکرهای بکر و بسیار ارزشمند و راهگشا برای مملکت بوده و خواهد بود . و چه بسا دانشگاههای آزاد بسیار دیگری ، از نیازهای این مملکت است. البته پر واضح است نه با این کیفیت و مدیریت. در کشورهای توسعه یافته از سر و پایشان دانشگاه و موسسات علمی - آموزشی لبریز است.
2- بحث در اینمورد نباید بگونه ای ادامه یابد که دانشجویان فعلی و آتی این دانشگاه احساس کنند یک عده ای بنا به هر دلیل یا میخواهند پنبه آنرا بزنند و یا آنرا تضعیف و از ارج و قرب بیاندازند بگونه ای که فارغ التحصیل یا دانشجویان آن در مقابل دانشجویان دولتی احساس کمبود و حقارت کنند.و لذا آنان ناخواسته به دفاع از مسائل ناحق و حمله به حقایق موجود سوق داده شوند.
3- انصافا و برای خدا تلاش کنید و جوری موضع بگیرید و صحبت کنید که احساس گروهی و خطی و سیاسی در کمترین حالت آن ایجاد شود.مثلا نحوه صحبت آقای سلیمی در مقابل حمله ای که به او شد ، ظن انگیزه سیاسی داشتن را تقویت میکند.
نباید تصور شود که بعضی ناهنجاریها و حتی خیانتها و عوامفریبیهای آشکار و بدیهی مقامات دولتی فعلی را نمیبیند یا از کنار آن میگذرد و یا حتی دست به توجیه میزند و از آنطرف دشمنی با آنچه را که کوچکترین ارتباطی با آقای هاشمی دارد و یا میتواند ایشان را بنحوی تخفیف کند،را رسالت الهی خود میدانند .
4- بخاطر خدا و فارغ از دسته بندیهای قبیله ای این موضوع را به هرکسی که مربوط باشد ،چه جاسبی چه احمدی نژاد، تا حل نهایی و رهایی مملکت و جوانان از این مشکل ، رها نکنید. بگذارید حداقل ببینیم یک مسئله طرح شد و حل شد. در غیر اینصورت اصلا طرح نکنید.یادتان میاید شعارهای تروریست اقتصادی و یا امثال اینها را و حلا هم که دروغهای شاخداری مثل طرح مافیاهای مختلف در کشور که فقط باعث بی آبرویی بین المللی مملکت و نا امنی و نگرانی مردم شده است.. عبرت بگیرید.
5- این بحث خصوصی است پس ربطی به کسی ندارد هم از آن جکهای شنیدنی و قابل گفتن در کشورهایی مثل ماست. خصوصی است یعنی مختارند و هرکاری دلشان میخواهد باید بکنند. من و شما در خیابان با هم دعوایمان میشود و باعث ناراحتی اطرافیان میشویم بگوئیم خصوصی است کسی حق دخالت ندارد مگر عصر حجر است؟
6 - و ......... (60786)
 
Doctor Nikfam-oroopa
۱۳۸۷-۰۲-۱۳ ۱۶:۴۵:۰۴
ba salam be in javoonaye khoobe iran,
oon zaman ke jang bood o ma jebhe boodim o daneshgah baste bood,natoonstim dars bekhoonim va baad az sarbazi sar az kharej daravordim va inja jaye digari ast!dar iran felan kheyli dars mikhanand va kheyli az inha ham bea az dars be kharej miayand.man dar iran va dar kharej dideam ke motassefane sathe elm dar keshvar ma payin ast.mosallaman bayad ba aramesh be mozoo negah kard.in bahsha booye ekhtelafate siasi va manafeye goroohi midahad;chizi ke mosallam ast in ast ke har daneshgahi bayad zire nazare vezarate oloom bashad.zaheran daneshgah azad dar dadane madrak dasto del baz ast.man yek famil daram ke adabiyate ingilsi khande va licence darad vali balad nist do kalame ingilisi harf bezanad hala nemigooyam shere ingilisi az hefz bekhanad.in ast ke bayad sath ra keshid bala.vali avval bayad did aya vazire oloom sathe balayi darad!mozoo in ast ke jahan pichide shode va bayad sathe danesh ra bala keshid;vagarna in pakhshe madrak yek morede amniyate melli ast.yani agar doctor doctor nabashad momken ast yek nahad;yek vezarat ,yek sherkat ra be soghoot bekeshanad.be har hal band bazi va farhange ghabileyi dar iran be sheddat hatta dar daneshgah hakem ast.bayad movazeb bashim va ba aramesh va hooshmandane az masoolan dar tamame sotooh hesab bekhahim. (60869)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۴ ۱۸:۲۹:۵۷
آقا نادر فرموده اند:
ا(قاي هاشمي خدمات زيادي انجام داده كه ما مردم متوجه نشدیم. ) ما خدمات ایشان را چه در دانشگاه آزاد و چه در ایران خودرو و... به وضوح مشاهده میکنیم., متوجه شدیم آن هم چه جور هم. (60951)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۵ ۱۳:۰۲:۴۸
(61022)
 
روزا ارزومند
۱۳۸۷-۰۲-۱۸ ۰۶:۴۴:۱۸
اگر یک میلیون و پانصد هزار دانشجوی دانشگاه ازاد هر یک در هر ترم یک میلیون تومان برای هزینه دانشگاه بپردازد- درامد دانشگاه ازاد میشود 15000000000 تومان در هر ترم. یعنی بیشتر از درامد نفت! مسهله این است. (61516)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۰ ۱۷:۱۷:۳۶
اگر دولت در درامد دانشگاه ازاد سهیم شود و با هزینه شهریه ها هر سال دانشگاه دولتی جدیدی بسازد دیگر نیازی به دانشگاه پولی نخواهد بود. من که از مدرسه غیرانتفاعی و دانشگاه پولی خوشم نمیاد! زیرا اگر فردی پول تهیه شهریه ها را نداشت باید چکار کند؟! چرا دانشگاه ازاد خودش برای دانشجویان پزشکی بیمارستان نمیخرد که از بیمارستان شرکت نفت و غیره استفاده میکند. (61908)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۵ ۱۹:۵۹:۲۱
اگر یک میلیون و پانصد هزار دانشجوی دانشگاه ازاد هر یک در هر ترم یک میلیون تومان برای هزینه دانشگاه بپردازد- درامد دانشگاه ازاد میشود 1500000000000 تومان در هر ترم یعنی یک تریلیون وپانصد میلیارد تومان در هر ترم. (63277)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۶ ۰۸:۲۶:۳۶
با این همه پزشک عمومی که بعضا پس از طرح به معلمی و مسافرکشی روی اورده اند-چرا دانشگاه ازاد با این هزینه دانشجوی پزشکی میگیرد. (63337)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۶ ۱۳:۵۷:۱۳
خوب است مجلس هفتم تایید کند که ریاست اقای جاسبی مادام العمر باشد. ضمنا اگر بین دانشگاه پزشکی ازاد و بیمارستان شرکت نفت قرارداد همکاری امضا شده است به رئیس بخش ها چه امتیازاتی داده شده است- زیرا همیشه میگویند با هر دستی که بدهی-با همان دست هم میگیری! (63378)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.