نظر منتشر شده
۷۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 25368
درباره سخنان پرشور رئيس جمهور در قم
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۱:۲۹

آقای دکتر احمدی نژاد، رییس جمهور کشورمان اخیراً طی سخنرانی پرشوری در جمع مردم قم با اشاره به علائمی از چند باند بزرگ فساد در گمرک، نظام بانکی، واردات سیگار و ... از قدرت و  نفوذ باندهای فساد سخن گفتند و بر عزم دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کردند.

درباره این سخنان آقای دکتر احمدی نژاد که بازتاب رسانه ای وسیعی نیز یافت، تذکر چند نکته ضروری است:
 درباره "مبارزه با مفاسد اقتصادی" و حدود و ثغور آن، خوشبختانه «فرمان 8 ماده ای مبارزه با مفاسد اقتصادی » به عنوان خط مشی و فصل الخطاب روشن در اختیار ماست.
 همان فرمانی که هفت سال پیش (دهم اردیبهشت 1380) از سوی رهبر انقلاب خطاب به سران سه قوه صادر شد و هنوز از اجرای موثر آن خبری نیست.
 همان فرمانی که تشکل های سیاسی و دانشجویی عدالتخواه هر سال در چنین روزهایی با حسرت و نگرانی از زمین ماندن آن، مسوولان سه قوه را به پاسخگویی درباره نحوه اجرای آن فرا می خوانند...
 فرمان 8 ماده ای مبارزه با فساد به قدری صریح و دقیق است که هیچ جای تفسیر و توجیهی باقی نمی گذارد.
 خلاصه 8 بند این فرمان، با تاکید بر تعابیر صریح بکار رفته در آن به این شرح است:

1. با آغاز مبارزه جدی با فساد اقتصادی و مالی، به تدریج فریادها و نعره های مخالفت با آن بلند خواهد شد ... این مخالفت ها نباید در عزم راسخ شما تردید بیفکند ... تسامح در مبارزه با فساد، به نوعی همدستی با فاسدان است

2. مبارزه با فساد موجب امنیت فضای اقتصادی برای کسانی است که می خواهند فعالیت سالم اقتصادی داشته باشند. تولید کنندگان این کشور، خود نخستین قربانیان فساد مالی و اقتصاد ناسالم اند.

3. کار مبارزه با فساد را چه در دولت و چه در قوه قضاییه به افراد مطمئن و برخوردار از سلامت و امانت بسپارید.

4. ضربه عدالت باید قاطع ولی در عین حال دقیق و ظریف باشد. متهم کردن بی گناهان، یا معامله یکسان میان خیانت و اشتباه یا یکسان گرفتن گناهان کوچک و بزرگ، جایز نیست. مدیران درستکار نباید مورد سوءظن و در معرض اهانت قرار گیرند یا احساس ناامنی کنند.

5. بخش های نظارتی سه قوه (سازمان بازرسی ، دیوان محاسبات و وزارت اطلاعات) در این راه صمیمانه همکاری کنند.

6. وزارت اطلاعات نقاط آسیب پذیر در فعالیت های اقتصادی دولتی کلان را پوشش و به رییس جمهور به طور منظم گزارش دهد.

7. در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی نباشد. هیچکس و هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثنا شود. هیچ شخص یا نهادی نمی تواند با عذر انتساب به اینجانب یا دیگر مسوولان کشور، خود را از حساب کشی معاف بشمارد.

8. با این امر مهم و حیاتی نباید به گونه ای شعاری و تبلیغاتی و تظاهر گونه برخورد شود. بجای تبلیغات باید آثار و برکات عمل مشهور گردد... هر گونه اطلاع رسانی به افکار عمومی که البته در جای خود لازم است، باید به دور از اظهارات نسنجیده و تبلیغات گونه بوده و حفظ آرامش و اطمینان افکار عمومی را در نظر داشته باشد.

***

مخاطب فرمان 8 ماده ای رهبر انقلاب سران سه قوه هستند و امروز در آستانه هفتمین سالگرد صدور فرمان مبارزه با فساد، هر سه عزیز باید به افکار عمومی توضیح دهند که برای اجرای این فرمان صریح چه کرده اند و تلاشهایشان در مبارزه با فساد، چه آثار و برکاتی داشته است؟

رییس محترم قوه قضاییه به عنوان خط مقدم برخورد با مفسدان باید توضیح بفرمایند که با چند مفسد بزرگ برخورد کرده اند، جلوی کدام مفسدهای مالی را گرفته اند و تا سالم سازی اقتصاد ایران از شر رانتخواران چند گام دیگر باقی مانده و اصولاً در این راه چند گام تا کنون برداشته شده است؟

رییس محترم قوه مقننه نیز باید عملکرد مجلس در مبارزه با فساد را برای افکار عمومی توضیح دهند. آقای دکتر حداد باید صریحاً بفرمایند که طرح حفظ منزلت مجلس چرا هنوز در صحن علنی مطرح نشده است؟ چگونه یار شهرام جزایری و نماینده امتیازطلب مشهور به ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس هفتم رسیده است؟ و چرا بازوی نظارتی قوه مقننه (دیوان محاسبات) در مجلس هفتم به یک فرد مساله‏دار سپرده شده است؟

... و اما آقای رییس جمهور نیز که این روزها بیش از هر زمان دیگر درباره مفاسد اقتصادی سخنرانی می کنند نیز باید بفرمایند در این 2 سال و نیم چه برخورد موثری با مفاسد اقتصادی داشته اند. پاسخگویی رییس جمهور محترم به این سوال از آن جهت مهم است که بزرگترین مفاسد اقتصادی و رانتخواری کلان ـ به اعتراف خود رییس جمهور ـ در حوزه مسوولیت و اختیارات دولت محترم در حال اجرا است.

رییس جمهور محترم به لحاظ تنوع و گستردگی اختیارات و مسوولیت دولت، درباره عملکرد قوه مجریه در مبارزه با فساد به سوالات بسیاری باید پاسخ دهند. از جمله تعلل در حذف قیمت های دوگانه در پتروشیمی و سیمان، تغییر ناگهانی تعرفه های شکر، کنجاله، گوشی تلفن همراه و .... که هر کدام از آنها میلیاردها تومان از بیت المال کسر و به جیب رانتخواران و افراد ذی نفوذ در دولت واریز کرده است ... آقای رئیس جمهور همچنین باید بفرمایند چرا افراد مساله دار (سرپرست احتمالی وزارت کشور ) و یا از نظر مالی امتیازطلب (رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ) در دولت نهم ارتقاء مقام پیدا می کنند و به کانون تصمیم گیریهای بسیار کلیدی و رانت زا می رسند؟!

همه این سوالها بماند؛ چرا که شرح آن مفصل و مایه تاسف است...

    موضوع این یادداشت، سخنرانی پرشور رییس جمهور در جمع مردم قم درباره مبارزه دولت با مفاسد اقتصادی است. نگاهی به فرمان 8 ماده ای رهبر انقلاب مبارزه با فساد نشان می دهد که بخش هایی از سخنان آقای دکتر احمدی نژاد در قم درباره مبارزه دولت با فساد به روشنی با بندهای چهارم و هشتم این فرمان تضاد دارد.

فرمان 8 ماده ای مبارزه با فساد آنقدر صریح و روشن است که نیازی به تفسیر ندارد. در بند چهارم این فرمان رهبر انقلاب دستور داده اند:

«ضربه عدالت قاطع ولی در عین حال دقیق و ظریف باشد ... مدیران درستکار نباید مورد سوءظن و در معرض اهانت قرار گیرند و یا احساس ناامنی کنند».

آنچه آقای دکتر احمدی نژاد در قم انجام دادند دقیقاً مخالف این بند از فرمان مبارزه با فساد بود. ایشان بدون اینکه ضربه قاطع و دقیقی به رانتخواران فعال در واردات سیگار یا دریافت کنندگان وام از نظام بانکی یا مدیران و کارچاق کن های گمرک و ... زده باشند، به طور مبهم و کلی، از مفاسدی در این دستگاهها پرده برداشتند اما از سخنرانی پرشور رییس جمهور محترم در قم معلوم نشد کدامیک از مشتریان بزرگ یا مسوولان نظام بانکی یا مرتبطان گمرک و یا وارد کنندگان سیگار، رانتخوار و غارت گر بیت المال هستند؟... در نتیجه، همه آنها در معرض سوءظن و اتهام قرار گرفته اند...

فرمان 8 ماده ای مبارزه با فساد تصریح می کند: بدون شعار و تبلیغات، به طور قاطع و در عین حال دقیق و ظریف به منافذ فساد ضربه بزنید و از فریاد اعتراض مفسدان نهراسید... ، اما در عمل؛ رییس جمهور محترم بدون اینکه دقیق، قاطع و ظریف به مفسدان ضربه بزنند، فریاد شعار و تبلیغات ضد فسادشان بلند شده است و در این میان، مفسدان بزرگ، آرام و بی سروصدا به کار خود مشغولند.


 
ذبل
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۲:۱۸:۰۶
بهترین قسمتش همین جمله پایانی است:
...و در این میان، مفسدان بزرگ، آرام و بی سروصدا به کار خود مشغولند.

امیدوارم رئیس جمهور محترم بدون اینکه از این تذکر مستند و مستدل و بسیار جدی ، انتقاد کنند، جواب روشن و مستدل و مستندی به آن بدهند. (60208)
 
پندار نيک
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۹:۳۲:۲۸
چکيده فرمان رهبري درباره مفاسد را مي توان در اين سه نکته برشمرد:
1-شفاف سازي دقيق در ارتباطات با مفاسد
2-پرهيز از اتهام بي مورد
3-عدم سوءاسفاده تبليغاتي و پرهيز از شعار

که آقاي رئيس جمهور در اين 2 سال و نيم برخلاف هر سه آنها رفتار کرده اند.
حال چگونه انتظار داريد ايشان در عين نافرماني مسلم از فرامين رهبري ، کوچکترين توجهي به انتقادات الف نمايند.

در عين حال تحليلهاي از اين دست مي تواند به هر چه روشنتر شدن وقايق در نظر آنهايي که با ساده لوحي تمام سر خود را به زير برف برده اند ، کمک شاياني کند. با سپاس از بخش تحليلي الف. (60562)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۹ ۱۱:۵۷:۳۰
سلام
با سخنان شما كاملا موافقم. ايشان به جاي انجام مبارزه با مفاسد اقتصادي و انجام وظايف بالقوه دولت،صرفا شعار ميدهند.آقاي رييس جمهور شعار هاي شما همه را خسته كرده است. تقريبا همه آگاهان نسبت به امور مملكت از اجراي عدالت نا اميد شده اند. بهتر است ايشان بيشتر به نظرات كارشناسي شده بها دهند.آقاي رييس،براي كمك به اقشار كم درامد، اينقدر تعجيل نكنيد.اين عجله شما براي اجراي عدالت با دلارهاي نفتي،فاصله ي طبقات اجتماع را بيشتر كرده است.
با تشكر (63752)
 
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۲:۲۲:۴۱
خب منظورتون از اين حرفها چيه؟ خود شما و مخصوصا آقاي توکلي براي اجراي فرمان چه کارهايي دراين 7 سال داشته‌ايد؟ مرکز پژوهش‌هاي مجلس چقدر براي اجراي اين فرمان به دنبال طراحي و ابلاغ ضمانت‌هاي اجرايي لازم رفته است؟ مسئول نظارت بر اجراي فرمان کيست؟ عملکرد سه قوه و سران آنها در اجراي فرمان (نحوه اجراي فرمان) چگونه و توسط چه کسي و در چه زمان‌هايي ارزيابي، پيگيري و گزارش‌دهي شده و براي تحقق کامل فرمان هدايت مي‌گردد؟ ساز و کار لازم براي اجراي فرمان کدامند؟ آيا تهيه و ابلاغ شده‌اند؟ و ......... بماند.
نتيجه: همه قواي سه‌گانه، جناح‌ها و افراد سياسي و ... کم‌کاري و قصور دارند، نه فقط دولت. و اين يک واقعيت محرز براي دلسوزان انقلاب خميني عزيز است که بايد براي آن چاره بينديشند. (60211)
 
احمد توکلی
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۳:۱۳:۲۴
طرح قانونی حفظ منزلت مجلس بر اساس فرمان 8 ماده ای مبارزه با فساد در اولین ماههای مجلس هفتم توسط بنده در مرکز پژوهشها تدوین و تقدیم مجلس شد اما متاسفانه براثر مصلحت اندیشی عده ای از نمایندگان و همراهی عده ای دیگر که خواهان تداوم امتیاز طلبی نمایندگان مجلس هستند؛ این طرح مهم مسکوت مانده است.

این طرح قانونی ، نمایندگان مجلس را بسیاری از مفاسد مالی و امتیاز طلبی (نظیر نوشتن نامه های سفارش آمیز به بانکها و شرکتهای دولتی و... یا مهمان شدن در سفرهای داخلی و خارجی یا دریافت هرگونه هدیه نقدی یا غیر نقدی از افراد داخلی و خارجی و...) باز می دارد و برای مرتکبان , تنبیه های موثری پیش بینی کرده است.
از گروهها و افراد عدالتخواه دعوت می کنم مجلس را برای احیا و تصویب این طرح تحت فشار قرار دهند و تا رسیدن به نتیجه ، دست از سر مجلس هفتم و هشتم برندارند:
http://www.alef.ir/content/view/6436

ضمنا مرکز پژوهشهای مجلس با کمک تعدادی از نمایندگاه عدالتخواه، حدود 15 مورد خلا قانونی را برای مبارزه موثر با فساد شناسایی و تبدیل به طرح قانونی کرده است که برخی ازآنها (مانند الزام دادگاهها به اعلام اسامی محکومان فساد) قانون شده و در حال اجراست. برخی دیگر نظیر طرح اعلام دارایی مقامات و مسئولان نظام در شورای نگهبان رد شده و درحال پیگیری هستیم و تعداد دیگری که با زحمت بسیار زیاد باید نمایندگان را رای دادن به آن ترغیب کنیم.
نظارت موثر برقراردادهای خارجی و رسیدگی به چند پرونده بزرگ فساد در کمیسیون اصل 90 از دیگر تلاشهای انجام گرفته برای اجرای فرمان مبارزه با فساد است.

طبیعی است اثر بخشی این قوانین و تلاشها به همت و همکاری دو قوه دیگر که اختیارات اجرایی و عملیاتی دارند، بستگی دارد.

امیدوارم گروه های عدالتخواه با مشاهده تعلل مسئولان در مبارزه با فساد ، مایوس نشوند و با جدیت و جسارت ؛ بستن منافذ و ریشه های فساد و قطع دست مفسدان و امتیازطلبان را از هر سه قوه مطالبه کنند. (60234)
 
بینام- نام مستعار
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۲۳:۱۹:۰۲
باسلام
جناب آقای توکلی، ابتدا عذرمی خواهم که با نام مستعار مینویسم. می دانم شما خودرا دراین عمل زشتی که به اجبار انجام می دهم مسئول می دانید. به امیدروزهای بهتر. اما شما در مطلب بالا بر سخن آقای احمدی نژاد درقم مبنی بر نفوذ مافیا درمجلس صحه می گذارید. به نوبه خود از صداقت و شجاعت شما تشکر میکنم، هرچند به زعم من وظیفه و مسئولیتی بالاترازاینها باید داشته باشید. اما به یکی از سئوالات من پاسخ داده شد که شما عضوی از مافیانمی باشید. سلامت باشید. (60351)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۰۹:۰۸:۲۸
جناب توکلی عزیز

یک ایرادی که به مجلس وارد است و بدانوسیله نه تنها دست سوء استفاده جوها باز می ماند بلکه باعث نا رضایتی هم می شود نحوه قانون نویسی در مجلس است.

همیشه در جمله نویسی توصیه می شود جملات تا حد ممکن کوتاه, ساده , مستقیم , روشن و بدور از ایهام باشد. و البته این موارد در قانون نویسی با شدت بیشتری باید رعایت شود. متن قانون شعر نیست که در آن هر کس با خواندنش برداشت خود را بکند. بلکه همه باید یک تفسیر و درک از آن داشته باشند.

متاسفانه در بعضی از قوانین از کلمات و جملات ثقیل, مبهم و قابل تفسیر استفاده می شود که این امر دست مجریان را در تفسیر به رای کردن و حتی اگر سوء استفاده نکنند, در ایجاد نارضایتی باز می گذارد . بگذریم که در بعضی از قوانین هم بند و تبصره ای وجود دارد بدینمعنی که در نهایت مجری به راحتی با توجه به آن بند قانون را دور زده هرکار دلش خواست انجام دهد. از این قوانین بخصوص در خرید و فروشهای دولتی زیاد دیده می شوند و البته مجری خلاف قانون هم نکرده است!

همه ما در این زمینه تجارب زیادی داریم اما من بعنوان نمونه یک مورد شخصی را بیان می کنم: وقتی من سرباز بودم طبق قانون به ما 11000 تومان مواجب می دادند. در قانون آمده بود به سربازان مهمان تا 30000 تومان هم می توان دستمزد داد. در اول کار از آنجایی که ما از شهر دیگری می آمدیم, ذیحساب ما را به عنوان مهمان به حساب آورده وبه ما 30000 تومان حقوق می دادند. بعد از چند ماه که ذیحساب عوض شد, دومی این اضافه حقوق را کم کرد و گفت مهمان کسی است که از استان دیگری آمده باشد و نه شهر دیگر و البته پذبرفتن این برای ما بسیار سخت بود و هر چه تلاش کردیم رایش برنگشت. این پول یا حق ما بود و یا نبود.اگر نبود چرا دادند و اگر بود چرا ندادند. میبینید که هر دو ذیحساب هم طبق قانون تصمیم گرفته اند. اما این ایراد مرجع قانونی است که هدف خود را از واژه \"مهمان \" دقیق بیان نکرده است. همان طور که می بینید در این مورد بخصوص مشکل آنقدر بزرگ نبود که به مصدر قانون جهت تفسیر ارجاع شود. اما نا رضایتی ناشی از آن در دل همه سربازان آن دوره باقی ماند. نارضایتی ای که شاید با کمی دقت قانون نویس هیچوقت بوجود نمی آمد.

یکی از این موارد اخیر همین قانون جرم سیاسی. قانونی با جملات کلی و مبهم که بلاخره معلوم نمی شود چه کاری جرم است و چه کاری جرم نیست . و همه چیز باز برمی گردد به نظر و برداشت قاضی یعنی همین که الان هم بدون وجود این قانون دارد اجرا می شود. بک قاضی شما را بخاطر یک اتهام با برداشت خود محکوم می داند و قاضی دادگاه بغلی شما را با توجه به همین قانون تبریه می کند. و هر دو هم قانونی کار کرده اند. کسی هم نمی تواند ایراد بگیرد. آیا اینگونه قانون نویسی جز نا رضایتی و سوء استفاده نتیجه دیگری هم دارد؟ هر چند شما در نیت خود صادق هم باشید.

امید است باکمی دقت بیشتر و استفاده از دوستان متخصص و البته دقیق در رشته ادبیات و حقوق, هر قانونی قبل از نهایی شدن از این حیث بازنگری شود. (60603)
 
روزبه
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۷:۳۰:۳۹
قربون دهنت و قربون آدم چيز فهم . آدم بايد منطقي و بي طرف صحبت كنه . نه اينكه همش مشكلات رو به دولت بچسبونيم . نمي دونم چرا با اين دولت اينقدر بد افتادند ؟! گر چه ما هم كه طرفدار اين رئيس جمهور و دولتيم انتقاد خاص خودمون رو داريم ولي سعي ميكنيم عادلانه . (60385)
 
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۲:۲۶:۲۴
آقای احمدی نژاد عزیز...
بخدا این دانش جعفری و افروغ و توکلی و سبحانی و... که خیرخواهانه انتقاد میکنند، بدخواه شما نیستند .
بد خواه واقعی شما همین چاپلوسان و کاسه لیس های بی مایه ای هستند که به شما اطلاعات غلط میدهند و شما را از انتقاد دلسوزانه و خیرخواهانه دوستان واقعی تان محروم کرده اند. (60209)
 
پندار نيک
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۹:۵۳:۲۸
دوست عزيز
لازم مي دانم خدمت شما عرض کنم ، در دنياي امروز ، شخصي که نامزد رياست جمهوري مي شود ، به طور معمول برخاسته از يک يا چند سيستم و ساختار سياسي مشخص مي باشد که آن را حزب مي ناميم.
احزاب با داشتن برنامه هاي کلان ، بلند مدت ، ميان مدت و حتي کوتاه مدت مشخصي که حاصل مطالعات نخبگانشان است به معرفي خود در اذهان عمومي مي پردازند و مردم با مطالعه آنها ، نماينده معرفي شده از طرف احزاب را انتخاب مي نمايند و مطمئن هستند که نماينده و نامزد ، پيشاپيش ترکيب مديران و مشاوران خود را با مطالعه و دقت نظر انتخاب کرده و پس از انتخاب شدن ، با هماهنگي کامل به اجراي برنامه هاي خود مي پردازد.
البته مي توان به گونه اي ديگر نيز عمل کرد. مثلا ابتدا با شعارهاي کلان و کلي گوئي ، دل و راي مردم را بدست آورد و پس از انتخاب شدن تازه بدنبال تيم جمع کردن و تهيه برنامه هاي اجرايي بود و اگر وقت شد ، آن برنامه ها را اجرا نمود.
بديهي است براي قرار گرفتن در پستهايي نظير رياست جمهوري که بازه کوتاه 4 ساله دارند ، روش دوم مناسب نيست. چون شما در اين چهار سال اگر خوش شانس باشي ،تازه شايد بتواني که برنامه هاي تدوين شده که حاصل سالها مطالعه است را اجرا نمايي و ديگر جايي براي استفاده از روش سعي و خطا در انتخاب اطرافيان ، مديران و مشاوران خوب و غير چاپلوس نيست تا آقاي رئيس جمهور به راهنمايي شما دوست عزيز نياز پيدا کنند. مگر اينکه بخواهيم بازه زماني را طولاني تر از اينها فرض کنيم! (60564)
 
۱۳۸۷-۰۲-۳۰ ۰۱:۴۷:۵۶
آدرس غلط نده ... آنهم آدرس های به این خنده داری! احمدی نژاد و چاپلوسی؟! (63857)
 
دی دی
۱۳۸۷-۰۳-۱۱ ۱۴:۳۳:۳۶
تو دیگه چی میگی...
از سیاست چی میدونی.....؟ (65519)
 
مجید
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۲:۲۸:۵۹
در کشور تنها صدای عدالتخواهی و مبارزه با فساد فریاد رهبری و رئیس جمهور است . ولی ظاهرا\" مثل همیشه تاریخ قرار است صدای عدالت خواهی با تهاجم همراه باشد نه دفاع .
یاعلی مدد. (60215)
 
مجید
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۲:۲۹:۱۷
همگان را ارجاع می دهم به مقاله ای از دکتر محمد جواد کاشی با عنوان قهرمان تنها. رییس جمهور زیاد حرف می زنند برای عوام و کمتر عمل منتج به نتیجه در مسایل داخلی از ایشان مشاهده می شود. (60217)
 
کورش
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۲:۳۰:۱۴
من مطمئن هستم ايشان اطلاع دقيقي از مسائل ندارند فقط ايشان در طي مدت مسئوليت بخوبي توانسته اند نام ايران و ايراني را به گوش همه جهانيان برسانند البته . و اينكه مردم جهان ديدگاه فعلي شان در مورد ايران و ايراني چيست قضاوت به عهده شما شايد. (60221)
 
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۲:۳۳:۳۱
حرف و شعار و داد و فرياد و ديگر هيچ! (60223)
 
۱۳۸۷-۰۳-۰۴ ۱۵:۱۱:۳۹
show و نمایش را هم اضافه کنید (64668)
 
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۳:۰۶:۴۶
ان شائ الله در دولت آینده سمت احمدی نژاد سخنگوی جایی باشد که از مهارتش در حرف زدن و جو دادن استفاده کند اما در مقام تصمیم نباشد (60232)
 
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۳:۳۷:۱۸
چیزی که فکر می کنم داره اتفاق می افته اینه که چون ندانم کاری و اشتباهات آقای احمدی نژاد اصولگرا اظهر من شمس می باشد، دیگر اصولگرایان که در دولت نهم در حلقه اصلی جای نگرفته اند و نمی خواهند که دولت بعدی ( با تمام فیلترهای موجود برای حذف اصلاح طلبان) بدست اصلاح طلبان بیافتد، شروع به انتقاد از دولت احمدی نژاد کرده اند و اینکه هر اتفاقی که می افته ما نیستیم. از ایشان پرسیده می شود جنابان عالی که در مجلس تشریف دارید چرا وزرا را استیضاح نمی کنید چرا نکرده اید ؟ چرا رییس جمهور را پس از گذشت 3 سال و اینهمه اشتباه به مجلس نکشانده اید چرا .؟ (60242)
 
نخودي
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۵:۰۱:۳۷
با سلام،
معتقدم :
1- ما انباره اي(Stock>0) از مفسدان اقتصادي در كشورداريم كه همواره عده اي به آنها اضافه مي شوند(Inflow>0) ولي هيچكس از اين انباره خارج نمي شود(Outflow=0)، پس همواره اين موجودي درحال افزايش است.
2- استراتژي مطلوب اين است كه قوه محترم مجريه Inflowرا در زمان خود كنترل نمايد كه انشاءا... Inflow=0 شود و سر فرصت قوه محترم قضائيه نيز به اين موجودي Stock رسيدگي كند و انشاءا... روزي Stock=0 (بعيد مي دانم چنين بهشتي را ببينيم)
3- اگر در دولت نهمInflow=0 شود بنده به دكتر احمدي نژاد بعنوان سنبل مبارزه با فساد نمره20 مي دهم (بقيه اش پيشكش)!
4- رشد مفسدان اقتصادي محصول شرائطي است كه فكر مي كنم حالا حالاها بستر آن در كشور وجود دارد. اگر مايل باشيد ميتوان روي آن مطالب كارشناسي نوشت (60268)
 
يك ايراني
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۵:۰۳:۵۸
جناب آقاي رييس جمهور : جنابعالي به عنوان حافظ منافع ملت سوگند خورده ايد .پس لطفا بدور ازهرگونه جنجال افرادي را كه ميشناسيد تخلف وسو ء استفاده مالي از مقام و موقعيت خود كرده ا ند ؛ بي درنگ به دادگاه صالحه و علني بكشانيد ( البته با مدارك ومستندات) ومطمئن باشيد اول خداوند متعال وبعد هم ملت ايران يار وپشتيبا ن شما خواهند بود. (60270)
 
مهاجر
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۵:۵۱:۰۲
مشكلات اقتصادي چيزي نيست كه با فرياد بر سر اين و آن حل شود.زماني كه آقاي احمدي نژاد رياست قوه مجريه را بر عهده گرفتند را با شرايط فعلي مقايسه كنيم، واقعا عدالت اجتماعي اجرا شد؟آيا جز شعار و هياهو و صحبت از باندهاي مافيايي در اين سازمان و آن وزارتخانه كردن چيزي ديديم؟آن زمان كه عده اي از اقتصاد دانان كشور نامه اي سر گشاده به رئيس جمهور نوشتند و از سياستهاي دولت انتقاد كردند آيا از نظرات آنها استفاده شد؟گويا كشورمان مثل آزمايشگاهي است كه هر كس چند صباحي تئوريهاي اقتصادي خود را در آن به آزمون مي گذارد، نتيجه هم گراني بيشتر و تورم است، فرقي هم نمي كند كه نفت را بشكه اي 10 دلار بفروشند يا 110 دلار،چون وضع عامه مردم همان است كه بود.واردات بي رويه كالا از كشورهايي مثل چين كه به اميد واهي همراهي اين كشور عليه تصميمات آمريكا صورت مي گيرد باعث صدمه ديدن صنعت داخلي و خروج شديد ارز از كشور شده است.خدا عاقبت همه ما را ختم به خير كند. (60280)
 
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۷:۱۶:۲۲
اولا در وضع عامه مردم تفاوت بسیار زیادی بوجود اومده که در زندگی روزمره و 70 میلیون سفر عید دیدیم. ثانیا واردات یکی از راهکارهای مبارزه با محتکرین یا ضربه زننده های اقتصادی بوده و اگر این واردات نبود خود شما دادتان بر آسمان بود که فلان چیز چرا نیست در حالیکه جای خالی بعضی از کالاها از مجلسی ها بر سر سفره مردم است نظیر بسیاری از تصمیمات غلط کمیسیون کشاورزی در مثل سیب زمینی و غیره
امیدوارم صبرتان بیش از دادتان باشد. (60302)
 
پندار نيک
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۲۰:۰۶:۵۹
اي ولله
معلومه که عيد خيلي خوش گذسته قربان.
ولي اين را بدانيد که خنده مردم در اين روزها از شادابي نيست بلکه:
کارشان از گريه گذشته ست به اين مي خندند.

خوش باشيد! (60565)
 
يك ايراني - يك تهراني - يك خبرنگار
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۶:۰۴:۱۸
سلام و خسته نباشيد خدمت تمامي كاركنان خبرگزاري الف

من نمي دانم اين ملت چرا اين قدر با آقاي دكتر احمدي نژاد مخالف هستند خداييش داره كار مي كنه ، انقدر روحيه اش رو با انتقادهاي بي ارزش خراب نكنيد ، كدام رييس جمهور انقدر قاطع و صريح كار مي كرد،‌ در زمان كدام دولت انقدر آزادي بيان وجود داشت. من كه به عنوان يه خبرنگار حق رو به احمدي نژاد مي دهم. چون دارم تمام واقيعات رو مي بينم. بالاخره هر انساني يك اشتباهي مي كنه. همانطوري كه تو دولت خاتمي و رفسنجاني كم اشتباه و فساد به وجود نيامد. (60283)
 
جواد
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۱:۳۲:۱۸
واقعاً متاسفم رييس جمهوري كه با شعار عدالت آمد موجب شد كه بي‌عدالتي شديدي به مردم مستضعف (كه اكثراً بي‌خانه هستند) روا شود .
مركز پژوهش‌هاي مجلس از سال 1384 تا به حال در گزارش‌هاي خود از جمله \"پيش‌بيني عملكرد بودجه و اثر آن بر اقتصاد ملي\" نسبت به استفاده بيش از حد دولت از درآمدهاي نفتي و تاثير آن بر رشد نقدينگي و نرخ تورم هشدار داد در آن گزارش حتي بر افزايش قيمت مسكن كه كالاي غير قابل واردات است نيز تاكيد شد اما كو گوش شنوا!
حالا دودش به چشم همه ما رفت وكاريش نمي‌توان كرد و پولدارهاي ويلانشين پولدارتر شدند و فقرا فقيرتر.
كيست كه بتواند سياست مالي احمدي‌ن‍ژاد و تاثير اقتصاد را توجيه كند؟
به نظر من احمدي‌نژاد مصداق ضرب‌المثلهاي زير است:
دشمن دانا بلندت مي‌كند مي‌زند بر زمين نادان دوست
دوستي خاله خرسه (60463)
 
۱۳۸۷-۰۳-۰۹ ۱۷:۱۳:۳۵
منظورشماازيك اشتباهي چندتااشتباه است؟ (65348)
 
ع.ع
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۶:۴۹:۴۱
آقاي عدالت خواه !
حتماً يك چيزهايي هست كه مردم اينقدر با آقاي احمدي نژاد مخالف هستند. ولي زياد حرص و جوش نخوريد. چون اين مردم موقع انتخابات خلاف انتقادهاشون عمل مي كنند. الحمدلله 70 درصد اصولگرا رفتند مجلس هشتم. اين همه تبليغاتي هم كه براي انتخابات بعدي رياست جمهوري براه انداخته اند محل توجه نيست. احمدي نژاد 5 سال ديگه هم رئيس جمهور ايرانه. با انتخاب اين مردم و در عين حال با انتقاد اين مردم! البته اين چه رسميه كه باب شده نمي دونم. (60296)
 
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۷:۱۲:۴۲
بی رنگ کردن زحمات و قرار دادن علامتهای سوال بی دلیل که نه گوینده را به اتهام نسبت می ده و نه به راحتی از کنار چشم بیننده گذر میکنه بهترین راه برای در رفتن از زیر سوالاتیه که خود نویسنده یا همفکرانش باید جواب بدن . مسلما مبارزه با مفاسد اقتصادی کار کوچک و وابسته به یک شخص نیست و ما نمونه های متعددی رو از مبارزه ی آقای احمدی نژاد با این دسته در خاطر داریم و از همین هیاهو هایی که در بعضی رسانه ها هم از ترس افشا شدن نامشان همه رو متهم می کنند میشه فهمید که ایشون تلاش زیادی داشتند . اما مهمترین مساله اینه که آقای دکتر احمدی نژاد برای بیان درد دلها و طرح مشکلات بدون اینکه بخواهند جو کشور به آشوب کشیده بشه فقط به بعضی موانع اشاره کردند و هدف طرح نام نبوده مسلما مردم هم انقدر عاقل هستند که کسی رو بی جهت متهم نکنند.مگر اغراض سیاسی عده ای در کار باشه (60300)
 
سید مهدی موسوی
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۷:۱۳:۵۴
بنده خودم منتقد احمدی نژاد هستم با اینکه به او رای داده ام.
اما هر چه به گذشته فکر می کنم می بینم بین آن نه نفری که ما بین انتخابشان برای ریاست جمهوری مخیر بودیم فردی سالمتر از احمدی نژاد نبود (60301)
 
سامان
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۲۱:۵۸:۵۵
با سلام و عرض احترم به مسئولین سایت الف و خوانندگان محترم سایت
دوستان در نظراتشان حق مطلب را ادا کردند اما می خواستم نکنه ای را در باب نظر دوست عزیزی که گفته بود در انتخابات ریاست جمهوری فردی سلام تر از آقای رییس جمهور فعلی حضور نداشت عرض کنم
ااین حرف اساسا اشتباه است چون دکتر معین را هم که بنده می شناسم اصولا ادم سالمی است وبقیه نیز هم بعید می دانم انسان های ناسالمی باشند (دقت کنید که تمام این دوستان در شورای نگهبان سخت گیر تایید صلاحیت شدند)
اما اگر بر فرض محال این سخن دوست عزیز ما درست باشد باز هم بنده ترجیح می دهم یک فرد ناسالم کار بلد کشور را اداره کند تا فرد سالم ناکاربلد...
این در واقع در امتداد بحث تخصص و نعهد است که در مقاطع مختلف (از جمله اول انقلاب) مطرح شده است. در ان مقطع در جو انقلابی نظر اکثریت برتری تعهد بود اما با توجه به تجربیات 30 سال گذشته به نظر من تخصص مهم تر است
زیرا انسان متخصص بار را یا به منزل می رساند یا نمی رساند که با توجه به تخصص اش احتمال اولی (رسیدن به منزلگه مقصود) بیشتر است و اگر هم خطایی از او سر زند خودش و تخصص اش زیر سوال می رود
اما اگر انسان متعهد اشتباه کند (که احتمالش بیشتر از مورد اول است چون تخصص ندارد) نه تنها کار انجام نشده بلکه تعهد و اعتقادات زیر سوال می رود که درد امروز ما همین است
متاسفانه امروزه جوانان ما اسلام را در عملکرد ما می بینند و اگر خبط و خطایی از ما سر بزند به پای اسلام عزیز می نویسند و این گونه به نظر می رسد که اعتقادات امروز جوانان ما نسبت به اول انقلاب و زمان جنگ کمتر شده است.
نتیجه گیری این که به نظرم برای رای دادن توجه به تخصص و دانش فرد مهم تر است تا سالم بودن او...
این نظر من است و اگر اشتباه است دوستان به کم دانشی بنده ببخشند
با تشکر (60342)
 
جهانبخش
۱۳۸۷-۰۳-۰۴ ۱۵:۲۵:۱۷
البته تعهد بسیار از تخصص ساده تر بدست می آید یه تسبیح و کمی ریش ویا فامیلی با ... اما تخصص زحمت دارد و دود چراغ وخون دل خوردن (64674)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۱ ۱۶:۳۰:۲۶
دوست گرامی ، سید مهدی

من هم به عنوان یک هم میهن نه تنها در زمان انتخاب ایشان به ریاست جمهوری ، بلکه اکنون که در اثر سیاستهای 3 سال گذشته ویرانی را در گوشه گوشة اقتصاد ، فرهنگ، اخلاق ، سیاست،....... کشورم با تمام وجود حس می کنم ، ذره ای شک به دل راه نداده ام که ایشان و هر کس که از جنس اوست در زمره پاک ترین و دلسوز ترین مردمان است. ولی برادرم ، اشکال کار در این نیست. اشکال در این است که این بندگان پاک خدا راه گم کردگانی در دنیای شلوغ و پر رمز وراز امروزند که درمان درد امروز را در نسخه های صدها سال پیش می جویند .
و دیگر اینکه به پاکی و دلسوزی هیچ کس دیگر باور ندارند و راه خود می روند حتی اگر به ویرانی کامل این مرز و بوم بیانجامد. (62064)
 
احد اسدی
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۲۰:۲۳:۱۴
نوشته سایت لف در این مقطی بجا و خیلی مهم است.
مخالف و موافق همه در یک مسئله مشترک نظرند:
فساد اقتصادی دستگاه های دلوتی و خصوصی را فرا گرفته است.
بجز احمدی نژاد کسی فریاد مبارزه با مفسدین اقتصادی ار نمی دهد.
اقای دکتر:
بنده هشت فرملانرا مطالعه کنید.
اما:
به نظر می رسد دیوار درست شده از رانت خواری و بقیه دزدی ها قابل مرمت نیست بنای نوعی باید بنیان کرد این بنا باید طبق حکم رهبری و تحت نظارت رئیس جمهور مدعی و فعال هر چه سریعتر شروع بکار کند.
رهبری با تشکیل کمیته ای از افراد معتقد به مبارزه با فساد اقتصادی تشکیل و فرمان هشت ماده ای هم حکم به اجرا دهند.
با اختیارات تام این کمیته با دایرکردن دفتری در تهران و شهرستانها از همه دست اندر کاران و مردم بخواهند هرچه اطلاعات و مدارک و اسناد در مورد زمین خواری و رانتخواری و کلا مافیای اقتصادی و مفاسد اقتصادی انجام گرفته را جمع اوری و درحد توان در کمترین زمان ممکن در یک دادگاه ویژه خارج ازقوه قضائیه رسیده گی شود.
اگر نکنید کار هر روز دشوار تر و خرابتر خواهد شد.
فریاد احمدی نژاد راهم بعد از چندی ساکت خواهند کرد می غارت بیت المال همچنان ادامه خواهد یافت.
دود این غارت و اتش به چشم مردم خواهد رفت و مردم هر روز به کل نظام بی اعتماد خواهند شد....
مبارزه با مفاسد اقتصادی کار و وظیفه یک نهاد نیست ازان خارج شده است.
مفسدین اقتصادی که به نوشته ای در بالا دارند به ارامی به کارخودشان ادامه می دهند به همه عدالتخواهان هشدار میدهم:
این افراد دارند امنیت ملی کشور را به خطر می اندازند.
مفسدین اقتصادی در شرایط تحریم ترویست های اقتصادی داخلی هستند که برای چپاول هر چه بیشتر دارند تلاش می کنند.
با این افراد باید طبق فرمان هشت ماده ای اقدامات جدی عملی انجام شود.
اگر رهبری و رئیس جمهور مرا به خدمت بخواهند قول می دهم بدون دریافت حقوق در مدت شش ماه ریشه مفسدین اقتصادی را از بن به کمک مردم و همکاری مسئولان دلسوز نظام بکنم و در برابر چشمان همگان این ریشه سرطان زا را به اتش خشم عدالت بکشانم.
مفسدین اقتصادی را باید با قاطعیت و جدیت و برخورد قانونی شدید از بین برد.
تفکر مفسد بودن نوعی اعتیاد است اگر زمانش برسد باید فساد صورت بگیرد این اعتیاد را باید خشکانید. (60325)
 
جواد
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۲۰:۲۵:۵۹
آقاي احمدي نژاد عزيز اگر در مبارزه با مفاسد هم شكست بخوريد و فقط شعار بدهيد بدونيد به همون امام زماني كه دعايش را قبل از هر سخنراني مي خونيد بايد جواب بدهيد. رئيس جمهور عزيز ما مردم ايران خسته شديم از اين شعارها لطفا كمي عميل كنيد. مارا بازيچه بازيهاي سياسي بين گروه هاي قدرت در نظام قرار ندهيد. از ابتداي رئيس جمهوريتان مدام صحبت از مبارزه با فساد كرديد حتي اگه يه نفر هم مي گفت مثلا نرخ سود بانكي نبايد كاهش پيدا كنه كافر و فاسد بود در نظر شما؟پس كجاست نتايج عملي مبارزه شما.به خدا از شعار خسته شديم. هرروز فاسدان قويتر ميشوند و شما هم در شعار دادن قويتر. (60326)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۲۰:۲۹:۳۰
کار برای خدا دعوا ندارد نهایت محتوم متکبرین شکسته نما جز شرمندگی نیست کو کاهش تورم کو افزایش سرمایه گذاری کو افزایش اشتغال کو افزایش امنیت کو بیمه کامل چرا کارگران عسلویه در شهرهای دیگرند کجایند انهایی که از روی حسد ولی به نام امر به معروف به خاتمی عزیز خمینی حمله میکردند چرا خفه شدهاند همه تان مسئولید مخصو صا ............... (60327)
 
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۲۰:۵۱:۵۰
تولید کننده ای هستم که مستقیماً سرنوشت خود و پنجاه پرسنل تحت تکفلم به سبب مسائل اقتصادی کشور به مخاطره افتاده است . امااینگونه می بینم که غر زدن و تضعیف دولت احمدی نژاد خواست و نیت دشمنان کشورم می باشد و فشارهایی که آنها بر ما تحمیل می کنند صرفاً در پی همین نتیجه می باشد. پس ضمن انجام تکلیف ملی و شرعی خود از خداوند متعال و محضر امام عصر(عج) برای تحقق تیات و اهداف عالیه دولتم طلب استعانت دارم. (60331)
 
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۲۱:۴۰:۴۳
This type of opposition against Mr. Ahmadi nejad is from propaganda of Iranian enemy’s radios.
Some of them call themselves real nationalistic Iranian, however are getting paid by CIA plus the opportunity of running those radios against IRAN , but every body can see they are 100% against improvements of IRAN and always magnifying small disorders, while hiding so many improvements inside the country.
Of cores it should be the case, because when some of them were cooperative with previous regime have shown, they had nothing in their mined, but own well fare without caring about the majority of people, which were poor and have had harsh struggle of daily life.
Their objective was to make United Estate satisfy and happy as is now.
We can see Regarding our atomic energy, they are opposing, screaming, exactly the way our enemies do, saying hay people of Iran, we are your friend, as we see this business is kind of game, playing with fire, it is obvious , because Mr. Ahmadi nejad loudly defending our right.
They don’t want to open their hand, therefore coming inside from the other doors.
We must be smart enough, by knowing, in every countries variety of difficulties existed even from so called first world countries and what ever we see is not the only case from our country,.
For sure authorities must and should do the best to relief these inequalities for the best. (60338)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۰۰:۴۰:۱۳
اگر چه از متن پر غلطی که نوشتید معلومه خیلی وقت نیست که رفتید اونور، ولی از اونجا که نمیشه مسائل اینجا رو تجزیه تحلیل کرد که برادر گرامی! (60583)
 
Ahmadi
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۰:۲۸:۴۶
Dear fellow

I suggest next time you first write your text in MS Word or similar software which can check your grammatical and spelling error, before putting it here for public.

A bad defense of your ideas, is much worse than a good attack (from your point of view of course).

I guess you are not living in Iran, and subject to all unfair treatments by foreigners. It might be good suggestion to return to Iran so that you enjoy a better life here, and see realities on the ground. You will then see Mr. Ahmadinejad may not deserve all the compliments you have mentioned in your commentary
. (62159)
 
رستمی
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۲۱:۵۲:۵۰
شعار خاتمی: توسعه سیاسی
اقبال عمومی مردم : نمره 15
پشتیبانی قوا :بسیار ضعیف
میزان موفقیت: در شعار نمره 18
شعار احمدی نژاد: عدالت
اقبال عمومیمردم:نمره20
پشتیبانی قوا:بسیار عالی
میزان موفقیت: نمره 4 (60339)
 
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۲۱:۵۶:۵۸
بنده خودم منتقد احمدی نژاد هستم با اینکه به او رای داده ام.
اما هر چه به گذشته فکر می کنم می بینم بین آن نه نفری که ما بین انتخابشان برای ریاست جمهوری مخیر بودیم فردی سالمتر از احمدی نژاد نبود

سالمتر بودن که کافی نیست. فرد سالم حداکثر ناهار بیت و المال را نمی خورد و چند هزار تومان صرفه جویی می کن و فرد ناسالم ممکن است حداکثر صد میلیارد تومان را میل کند.
آنچه که مهم است کاردانتر بودن است. زیرا کسی که کاردان نیست با یک تصمیم اشتباه هزاران میلیارد تومان را ضایع می کند و بنا بر این خسارت بسیار بیشتری به کشور می زند. (60340)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۰:۱۲:۳۷
متشكرم بخاطر نصيحتتان! حرف شما كاملا منطقي است! دفعه بعد من به آقاي رفسنجاني يا خاتمي يا رضائي يا قاليباف يا كروبي راي خوهم داد! (60356)
 
هموطن
۱۳۸۷-۰۲-۲۴ ۱۴:۲۸:۳۱
شما وقتی به یک پزشک مراجعه میکنید هیچگا ه ابتدادباره عقاید سیاسی یا ایمان واعتقادات مذهبی یا میزان تعهد وی نسبت به اخلاقیات نمیپرسید ودر بسیاری مواقع ممکن است برای شما این مسائل مهم نباشد بلکه اولین سوالی که در ذهن شما نقش میبندد میزان تخصص دررشته پزشکی ومقدار مهارت وی در درمان بیماری شماست ودر سپس در صورتی که مسائل سیاسی ومذهبی یا اخلاقی برای شما مهم باشد آنگاه میزان سود وزیان خود رادر مراجعه به وی ومغایرت با اعتقادات خود میسنجید وآنگاه تصمیم میگیرید که زندگی وسلامت خود رادر اختیار وی قرار دهید یا نه.مردم هنگامی که تصمیم گرفتند تا به آقای احمدی نژاد برای ریاست جمهور رای بدهند هیچ کس در مورد اعتقادات وسلامت نفس وی پرسش نمیکرد بلکه همه گوش به وعده هائی داده بودند که آنها را از آوردن پول نفت بر سر سفره هایشان میداد یا وعده مهر ورزی و ....حال اکنون که پوچی گزاره های اول ثابت شده است شما باور میکنید که این وعده ها از ناحیه به قول شما آدم سالمی صادر شده باشد یا ما حق داریم در وی شک کنیم ؟ (62957)
 
سبزه ای
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۲۱:۵۸:۱۸
سنگ بزرگ نشانه ی نزدن است
ضمنا\" وقتی بازرس اقتصادی رییس جمهور یک دامپزشک باشد معلوم می شود همه مافیاها از نفت و سیگار و مسکن گرفته تا گوجه فرنگی همه توهم است (60341)
 
جعفری
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۱:۴۲:۱۷
بنده خودم منتقد احمدی نژاد هستم با اینکه به او رای داده ام.
اما هر چه به گذشته فکر می کنم می بینم بین آن نه نفری که ما بین انتخابشان برای ریاست جمهوری مخیر بودیم فردی سالمتر از احمدی نژاد نبود

سالمتر بودن که کافی نیست. فرد سالم حداکثر ناهار بیت و المال را نمی خورد و چند هزار تومان صرفه جویی می کن و فرد ناسالم ممکن است حداکثر صد میلیارد تومان را میل کند.
آنچه که مهم است کاردانتر بودن است. زیرا کسی که کاردان نیست با یک تصمیم اشتباه هزاران میلیارد تومان را ضایع می کند و بنا بر این خسارت بسیار بیشتری به کشور می زند.

نگرانی بزرگتر همین استدلال دوستمان است. یعنی ما با شعار بدون عمل مشورت نکردن و بی‌ اعتنایی به انتقادات و اصول علمی هر حوزه کاری کنیم که مردم به کاردان فاسد راضی شوند و فایده سالم بودن را تنها در ناهار نخوردن بدانند.

آقای رییس‌جمهور مواظب باشید عدالت‌طلبی را بدنام نکنید.
آقایان اصولگرا اگر دولت ایراد دارد که دارد دست از مصلحت سنجی ضدصلاح و اصلاح مشخص کنید و با انتقاد دلسوزانه و صریح به مردم نشان دهید اصولگرایی درست و عدالت طلبی این نیست (60371)
 
بهناز
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۷:۳۲:۴۰
سلام جناب آقاي دكتر احمدي نژاد
يك سئوال از خدمت شما داشتم كه دوست دارم خيلي صريح پاسخ دهيد. اين مافيايي كه شما هميشه از اون ياد مي كنيد كه اجازه نمي ده امور مملكتي به پيش بره چيه؟ كجاست؟
چرا گاهي وقتها داخل وزارت نفته. مدتهاست كه مشكل مسكن رو ايجاد كرده. گاهي وقتها توي كيسه هاي سيمان پنهان مي شه گاهي وقتها داخل خط لوله گاز گير مي كنه و باعث مي شه گاز مردم در اوج سرماي زمستون قطع بشه. اين اواخر هم كه مافيا افتاده به جون گوجه فرنگي. خدا مي دونه فردا به كجا مي خواد حمله كنه. لطفا\" يك بار هم كه شده بگين كه اين موجود كجاست؟ (60387)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۹:۱۴:۵۲
به نظر من تا زمانی که در این مملکت آزادی مطبوعات به معنای واقعی نباشد ، و تا زمانی که خبرنگاران ما با دریافت اضافه کار و سکه ،هدیه خبر تهیه می کنند . (البته بلانسبت بعضی ها) و تا زمانی که صدای هر کسی که نقد می کند به عنوان برانداز و مشوش کننده اذهان عمومی در نطفه خفه می شود ، نمی توان هیچ امیدی به ایجاد عدالت داشت . در این شرایط هیچ کس از جمله رئیس جمهور ، رئیس مجلس ، رئیس قوه قضائیه نمی توانند دم از مبارزه با مفاسد اقتصادی ، اجتماعی و ... بزند که اگر این کار را بکند فقط شعار داده اند . (60405)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۱:۱۱:۴۹
دوستان به خاطر دارند زمان ریاست جمهوری خاتمی بحث بخش اقتصادی وزارت اطلاعات مطرح شد و حسابی هم جنجال به پا کرد و جناب یونسی قول داد موضوع را جمع کند

بعد بحث اسکله های غیر رسمی و ورود قاچاق در مجلس ششم مطرح شد و نفهمیدیم آخرش چی شد

موضوع فساد در بانکها و 123 میلیارد را به خاطر دارید و اینکه دوباره در بانکهای دولتی باز هم این اتفاقات افتاد

حالا هم رییس جمهور بحث قاچاق سیگار را مطرح کرده و یکی از مسولان را متهم می کند

برادران موضوع فساد با توجه به گستردگی و افراد و سازمانهایی که پشت آن قرار دارند و تا کنون از تریبونهای رسمی عنوا ن شده است خیلی ریشه ایی تر و وحشتناک تر از این حرفهاست . (60447)
 
ايلي . يكي ازمردم اين سرزمين واز كارشناسان دولت
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۲:۴۸:۴۶
با سلام
مي خواستم فقط اين را خدمت همه دوستان وهم ميهناني كه نظراتشان را گفته اند بگويم كه تا كي بايد همه تقصيرها رو گردن ديگران بيندازيم و فرافكني كنيم .مردم ما شعور و فهم اشان خيلي بالاتر است و اگر هم حرفي نمي زنند اميدوارند كه درسايه تبارك و تعالي عدالت واقعي روزي عملي خواهد شد وتوكل به خدا مي كنند.
پس اينقدر حاشيه نرويم وبياييد بيشتر به فكر اين مردم شرافتمند وبه ويژه قشر محروم باشيم و با بهره گيري از افراد كارآمد ومتخصص ومتعهدجامعه (هرسليقه وجناحي) وبا سازماندهي يك سازمان مديريتي به مفهوم واقعي انقلابي عمل كنيم.
انشاء ا... كه اينگونه خواهد بود.ا (60484)
 
محمد اسدآبادی
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۲۳:۳۰:۲۹
تعرف و تسامح عقلای مجلس هفتم در عدم نقد عملکرد دولت و رای قاطع به وزرای بی تجربه جای تعجب دارد.
نمونه اش آقای دکتر توکلی است که چشم خود را بر همه ضعفهای اقتصادی دولت بست>
آقای دکتر حضرت عباسی بگویید اگر تورم موجود در دولت خاتمی بود همه وزرای مربوط را استیضاح نمی کردید؟مگر شعار شما برای ورود به مجلس هفتم \" تثبیت قیمتها \" نبود؟چرا اینقدر به کارنامه خود نمره ی عالی میدهید؟
فکر می کنید مردم یا به قول خودتان موکلین ادبیات و واژه های جدیدالورود مثل تورم جهانی و کاهش نرخ دلار و مافیای نفت و سیگار و مسکن را باور میکنند؟ (60579)
 
بی نام
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۰۸:۵۳:۲۸
در دوره لیسانس من یک کلاس با اقای توکلی داشتم، بعد از کلاس برای یک تحقیق از ایشان در باره میزان دقیق صندوق ذخیره ارزی (در دوره دوم ریاست آقای خاتمی) پرسیدم و چون ایشان منتقد دولت بودند با عصبانیت جواب دادند ما اطلاع \"دقیقی\" از میزان صندوق ذخیره ارزی نداریم و حدودا می دانیم.حال این سوال را از آقای توکلی دارم آن موقع شما در مجلس نبودید و پستی نداشتید ولی الان نماینده مجلس و تا همین چندی پیش موافق دولت عدالت محور آقای احمدی نژاد بودید و در زمان آقای خاتمی نفت در حدود 10 دلار بود و الان 110 دلار
آقای توکلی الان میزان دقیق صندوق ذخیره ارزی چقدر است و یا بهتر بگم اصلا الان چیزی داخل این صندوق هست یا همه آن صرف خوشبخت کردن مردم ونزوئلا و فلسطین شده که با طرحهای مسکن مردم ونزوئلا خوشبخت شوند و مردم فلسطین هم هر ساله برای صدام سالگرد و عزای عمومی بگیرند. (60600)
 
رامين
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۰۹:۲۲:۱۸
اين سخنان جاي تامل دارد زيرا در آن جناب آقاي رييس جمهور به فساد مجموعه هايي اشاره فرمودند كه قسمت اعظم آن (گمرگ و نظام بانكي) زير مجموعه دولت ميباشد.
حال اگر پس از 3 سال مشخص گرديده كه اين زير مجموعه ها فساد داشته اند انتقاد اول متوجه خود ايشان است كه سرپرستي مجوعه دولت را برعهده داشته اند و مديران بانكي و گمرك را نصب نموده و اجازه چنين چيزي را داده اند. و اگر ايشان پس از 3 سال متوجه گرديده اند بازهم به عنوان يك مدير بر ايشان انتقاد است كه از احوال مجموعه هاي زير دست خود بي اطلاع بوده اند. (60609)
 
محمد ق
۱۳۸۷-۰۲-۳۱ ۱۱:۲۹:۴۷
اولا كه بانكها اسما زير مجموعه رئيس جمهور مي باشندو اين از نحوه عملكرد بانكها در طول اين دوره مشخص است و با مصوبه اخير مجلسه عزل و نصب رئيس بانك مركزي هم منوط به كسب مجوز از مجلس شد. اين مي تواند به اين معنا باشد كه جناب آقاي رئيس جمهور تو حتي بدون اجاز ما آب هم نمي تواني بخوري. مانند ماجراي بودجه نويسي مجلس البته اگر درست باشد. در كل مي تواند اين مفهوم را داشته باشد بانك هم به نحوي كنترلش به طور كامل به دست مجلس مي باشد و بهتر است از اين به بعد نظام بانكي را زير مجموعه مجلس بخوانيم نه دولت. در هر حال اختيار دولت چه در عزل و نصب ها و چه در اجراي قوانين به نحوي به دست مجلس بود و اگر هم نبود بي تاثير هم نبوده و نمونه آن دعواي بي مورد رئيس دو قوه براي ابلاغ سه قانون كه به شكل خيلي آرام تر هم قابل حل شدن بود. (64149)
 
ايراني
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۳:۴۸:۲۱
در خصوص وجود مافيا در اقتصاد اين مملكت حرف و مصاحبه و مقاله خيلي گفته و نوشته شده است ولي تعجب مي كنم چرا تا به حال كسي از قوه قضاييه هيچ عكس العملي نشان نمي دهد؟ (60688)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۵:۳۵:۴۹
اگر چه از متن پر غلطی که نوشتید معلومه خیلی وقت نیست که رفتید اونور، ولی از اونجا که نمیشه مسائل اینجا رو تجزیه تحلیل کرد که برادر گرامی!
Dear friend, this is not the case that you mentioned.
I don’t know your level of education, but you better know these types of discussions are to distinguish between right and wrong, other wise situation was completely different as you see.
The only thing I want to say that, Mr. Ahmadi Nejad is in the right path and shouldn’t be ignored his effort. (60706)
 
javad
۱۳۸۷-۰۳-۱۳ ۱۴:۱۲:۰۱
right path ?!his efforts???! please turn off your tv and radio,....and have a look at people of your neighbourhood a vast majority of people are under poverty line while they live in a rich country and ,in fact are owners of this wealth,it is not too difficult to see results of these EFFORTS (65848)
 
پیرشمس الدینی
۱۳۸۷-۰۲-۱۲ ۰۸:۱۲:۰۹
یادتونه چقدر افتخار میکردیم به اینکه هیچ حزبی و شخصیت بزرگی از آقای احمدی نژاد حمایت نکرده ؟!
امروزی را پیش بینی نمیکردیم که اینقدر رییس جمهور را تنها ببینیم و هر کس را که منتقدش باشد ساده ترین انگش مزاحم برپایی عدالت و .....
اگر احمدی نژاد کاندیدای یک حزب قوی بود اینقدر بی برنامه نبود . عزل و نصب ها از روی حساب و کتاب بودبنلم جوانگرایی تجارب دلسوزان منتقد به بایگانی نمی رفت و جوانان بی تجربه سربازی خود را در پستهای کلیدی نمیگذراندند و ........
در طول حکومت 16 ساله دولتهای سازندگی و اصلاحات وزارت نفت دارای دو تغییر بود ولی در دو سال و نیم حکومت احمدی نژاد شاهد پنج تغییر در این وزارت بودیم.
با همه ضعفهایی که در حزبگرایی هست احمدی نژاد ثابت کرد که حزب خوب است. (60739)
 
شیرین هودرجی
۱۳۸۷-۰۲-۱۲ ۲۲:۵۵:۲۹
بنده ضمن موافقت و تایید نظر آقا یا خانم پیرشمس الدینیاعلام میکنم من در دوره ی آینده انتخابات ریاست جمهوری بدون توجه به کارنامه ی فردی کاندیداها برنامه های احزاب را برای ساختن ایران عزیز مورد توجه قرار میدهم (60841)
 
ابو شهید
۱۳۸۷-۰۲-۱۲ ۲۳:۱۳:۳۸
در هیچ دوره ای از عمر انقلاب اسلامی به اندازه این سه سال گذشته با آبروی مردم اعم از : علما. مراجع تقلید. مبارزین و فعالین علیه رژیم پهلوی. رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس دلسوزان و افراد ارزشی و ....بازی نشد بعضی از راه رسیدند و از درخت تنومند انقلاب حضرت خمینی علیه السلام به بالا کشیدند و بی خیال و بی خبر از همه ی رنجها و دردها به بریدن بن مشغول شدند.
بترسید از فردای محشر که عاق خمینی قرا نگیرید چرا که پاسدار خوبی برای انقلابش نیستید. (60843)
 
محمدرضا طیبی
۱۳۸۷-۰۲-۱۳ ۱۹:۴۴:۰۳
امام که درود خدا و ملائکه بر او و یاران شهیدش باد جمهوری اسلامی را از سوی خدا به ما اهدا کرد همه ارکان این حکومت اسلامی به واسطه ی جمهوریتش با رای و نظر مردم قابل اصلاح است
حربه ی توهین و رد صلاحیت و . . . کوچکتر از آن است که موجب دلسردی نیروهای ارزشی و فرماندهان دفاع مقدس و جانبازان گردد.
هر یک از آنان پرچم و نشانه حرکت جهانی نهضت خمینی هستند . (60877)
 
ع.ع
۱۳۸۷-۰۲-۱۴ ۱۵:۵۷:۵۹
اميدوارم اين مطلب را سايت الف ببيند ، بخواند و ان شاء ا... چاپ كند
از زمان به چاپ رسيدن مطلب فوق ، احساس مي شود سايت شما هم محافظه كار شده و ديگر شاهد چنين مطالبي در سايت نيستيم. به همين نسبت ميزان شركت كنندگان در بحث ها نيز كاهش چشمگيري داشته است. يا الحمدلله دولت ، ديگر دولت بي عيب يا كم اشتباهي شده و تغيير رويه داده يا شما سياست محافظه كاري را در پيش گرفته ايد. اين موضوع بخصوص چندي پس از مشخص شدن نمايندگان مجلس هشتم كه 70 درصد اصولگرا هستند چندان جالب نيست و شائبه هايي را براي دوستداران سايت شما بوجود مي آورد. اميدوارم بنده اشتباه كرده باشم و شما همان سايتي باشيد كه مسائل را شفاف و بي پرده منعكس مي كنيد. ان شاء ا... (60937)
 
صفری
۱۳۸۷-۰۲-۱۵ ۱۶:۳۰:۲۲
مبارزه با مفاسدان اقتصادی هزینه دارد ما باید صبر خود را بالا ببریم و تحت تاثیر قرار نگیرم (61072)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۰ ۲۲:۲۹:۲۹
سلام و خسته نباشيد خدمت تمامي كاركنان خبرگزاري الف

من نمي دانم اين ملت چرا اين قدر با آقاي دكتر احمدي نژاد مخالف هستند خداييش داره كار مي كنه ، انقدر روحيه اش رو با انتقادهاي بي ارزش خراب نكنيد ، كدام رييس جمهور انقدر قاطع و صريح كار مي كرد،‌ در زمان كدام دولت انقدر آزادي بيان وجود داشت. من كه به عنوان يه خبرنگار حق رو به احمدي نژاد مي دهم. چون دارم تمام واقيعات رو مي بينم. بالاخره هر انساني يك اشتباهي مي كنه. همانطوري كه تو دولت خاتمي و رفسنجاني كم اشتباه و فساد به وجود نيامد.

در اینکه ایشان کاری انجام داده اند شکی نیست اما سوال اینجاست که انگیزه و نتیجه آن چه بوده است؟
بعنوان مثال در مورد کارت سوخت، انگیزه آن ایجاد عدالت، و جلوگیری از قاچاق سوخت بود اما نتیجه آن چیست؟
یارانه ای که پرداخت می شود از بیت المال می باشد که متعلق به همه مردم می باشد نه فقط آنهایی که خودرو دارند. (61936)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۱ ۰۸:۰۱:۴۸
سوال من اینست که وظیفه مبارزه با فساد وایجاد عدالت بعهده کیست؟ البته همه مسولند اما فلسفه وجودی قوه قضاییه چیست؟ مگر نه اینکه در قانون اساسی قوه قضاییه هم تعریف مشخص و هم وظیفه ای معلوم دارد؟ چرا رییس جمهور اینقدر اصرار بر این دارد که او منادی عدالت و احیا کننده آنست؟ وتنها ایشان پرچمدار این مبارزه اند؟ چرا بجای این همه فریاد مستندات خود را به حاکم شرع نمیدهند؟ چرا پپس از سه سال هنوز هم در ابتدای راهند؟ هنوز هم مفسدان غالبند ومردم فقیرتر و فریاد ایشان رساتر؟ اگر ایشان قوه قضاییه را چون وزیر اقتصاد میدانند چرا قوه عدلیه دیگری ایجاد نمیکنند؟ بفرموده امام علی علیه اسلام اگه مردم بدانند حرفشان چون عملشان در قیامت حساب دارد زیاد حرف نمیزدند (61964)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۱ ۱۰:۱۲:۵۸
دولت یک مصوبه دارد که برای تولید کیت گاز سوز خودرو وام با بهره کم پرداخت شود . برای گرفتن این وام از من 2 میلیارد تومان حق حساب خواسته اند. (61985)
 
علیرضا
۱۳۸۷-۰۲-۲۲ ۱۵:۰۱:۲۹
متاسفانه مجلس در دید دولت نهم بصورت یک دبیرخانه هست که وظیفه ای جز تصویب سریع لوایح، بودجه و دادن رای اعتماد ندارد.
آیا همدلی و همکاری مجلس با دولت به معنای چشم پوشی از اشتباهات و سعی و خطاهای مکرر دولت است.
اگر مجلس ما محکم و مدبرانه در مقابل اشتباهات مدیریتی و عملکردی دولت ایستادگی میکرد ما شاهد چنین وضعی نبودیم که جناب رئیس جمهور با این لحن تند رئیس مجلس را مورد خطاب قرار دهد. (62203)
 
حمید گلفریدن
۱۳۸۷-۰۲-۲۷ ۰۵:۰۰:۱۷
من بیشتر به کانالهای خبری درون نظام که اطلاعات دقیقی به رییس جمهور نمی دهند و یا اشتباه میدهند تاکید میکنم معاونت های بازرسی رییس جمهوری و معاونت های وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی و حراست های وزارت خانه ها چه وظیفه ای جز تدارک و تحلیل وتدوین گزارشات و اخبار دارند مگر تجزیه و تحلیل اقتصاد دولتی انهم از نوع برنامه ای که تعداد محدودی ایین نامه و قانون داردو کلیه مناقصه ها و وام ها و تسهیلات و پروژههای عمرانی از زیر ده ها امضا و تاییدیه طویل المدت میگذرد چقدر کار و زحمت می طلبد و... دستگیریهای سال 85 و 86 ایا درست و صحیح بود ایا در 2 سال گذشته نتوانستند گلوگاه و سران و ستاد مافیا های متعدد را شناسایی کنند مگر مافیا ی ایران در خارج از کشور مستقر است اگر است روابطشان را به مردم اطلاع دهند .من فکر میکنم هدف از بکارگیری کلمه مافیا و سپس کلمه عدالت جذب توده مومن و مسلمان کشور به مثابه قدرت اجتماعی برای تخریب لایه های قدیم سیاست و اقتصاد کشور است و گرنه ماهیت و جنس رفتار این دولت شباهتی به جنبش عدالت خواهانه مردمی ندارد و نتیجه ان جز گرانی و سردرگمی در اداره اقتصاد کشور ندارد . دولت اقای احمدی نژاد بیش از گذشته کوچکتر و کوچکتر خواهد شد و ریزش نیرو در دولت ادامه خواهد داشت و فریاد هایش هولنکتر خواهد شد. (63433)
 
۱۳۸۷-۰۲-۳۰ ۰۶:۵۰:۴۴
متاسفانه تمام اين حرفها فقط براي سركار گذاشتن مردم و عوام فريبي است ؛ دست برداريد از اين تكرار حرفهاي بيهوده و جالب تر اينكه باز عده اي آدم بيكار اين حرف هاي بيهوده را نقد مي كنند (63864)
 
۱۳۸۷-۰۳-۰۱ ۰۷:۲۴:۰۹

بنظرنمی رسدنقدمنصفانه باشدچراکه نمونه اش دانشگاه آزاد که به خاطر ریشه داشتن درکانون ثروت وقدرت هنوز تن به رعایت گرفتن شهریه عادلانه نکرده است. (64267)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۳-۰۳ ۱۱:۳۸:۴۱
من نوجوان13 سالهای هستم وبا شناخت طرفدار اصولگرایان شدم برایم شخصیت ها مهم نیستند اما برای اصولگرانی که همگام با اصلاح طلبان خواسته یا ناخواسته رئس جمهور رابه نام حمایت منتقدانه تخریب می کنند از جمله جناب توکلی متاسفم (64525)
 
۱۳۸۷-۰۳-۰۹ ۲۲:۱۰:۰۵
دوست عزيز!تحقق عدالت جزبابكارگيري نيروهاي متخصص وبرنامه ريزي ودرسايه آرامش وايجاداشتغال ونظارت برحسن انجام اموركشوري فراهم نمي شود.اگرمثل كارمنددولتي بودي كه بجاي پرداختن به اين اموربه دنبال تنبيه گذشتگان يارفع مشكل فقراي آمريكاي لاتين باشدكه نتيجه آن كاهش قدرت خريدقشركارمندان دولت درزمان تصدي آن توسط آقاي احمدي نژاداست ديگرايشانرااصولگرانميدانستي!
اگرباورداشته باشي كه هيچ كس ازحضرت علي به مفاهيم اسلامي (بعدازحضرت رسول(ص))واقف نيست پس حتماشنيده اي كه فرموده است:خانه اي كه فقربه آن واردشودايمان ازآن خارج ميشود(نقل به مضمون)!
من هم زمانيكه به سن شمابودم ازتلويزيون برنامه هاي پخش مستقيم افتتاح پروژ ه هاي بزرگ كشوررادردولت هاشمي باعشق وعلاقه زيادنگاه مي كردم ولي بعدها فهميدم كه چه كلاهي سرمردم رفته است ودرلواي اين پروژه ها چه فسادهاي بوجودآمده است.اماوقتي منش ورفتاروگفتارآقاي خاتمي رادردوران دانشجويي ديديم باتمام وجودبه اوپيوستيم!ازتجربه اي برايت مي گويم كه خودم دركرمان اززبان پيمانكاربيمارستان آموزشي دانشگاه شهيدباهنرشنيدم.مي گفت آقاي خاتمي بدليل اينكه هنوزساختمان بيمارستان تجهيزنشده است ازحضوربراي افتتاح آن امتناع مي كنددرحاليكه اطرافيان فقط براي يك افتتاح نمايشي!ايشان راتحت فشارمي گذارند.حال اين راداشته باش تاازآقاي احمدي نژادبرايم بگويم.نوروزسالي كه انتخابات رياست جمهوري برگزارشدبرخلاف سال گذشته آن يكي ازآشنايان ماكه باشهرداري تهران همكاري مي كردبه منزل مانيامدوقتي علت راپرسيديم گفت ...مي خواهدرئيس جمهورشودودستورداده شهررا24ساعته آسفالت كنيم؟
اگردراوايل خدمت آقاي احمدي نژادمن هم كه به راي ندادم كمي دچارعذاب وجدان مي شدم كه فردسالمي راانتخاب نكردم اماامروزبااطمينان عرض مي كنم كه او مناسب رياست جمهوري يعني جايي براي برنامه ريزي كلان كشور؟!نمي خورد.ومتاسفانه ايشان روندي ... رادرپيش گرفته است بااطرافياني كه حتي تحمل شنيدن انتقاددوستان خودراندارند!خودت قضاوت كن چندروستاي فقيرنشين رامي تواندبازديدكندوازمردم فقيرآن عريضه جمع كند؟آياكاري مهمترازاين براي رييس جمهوروجودندارد؟آياصرف وقت رييس جمهورباچندنفركه بتوانندراهي رابراي مشكلات اقتصادي اجتماعي و....بيانديشندبراي همان روستاي بازديدشده فايده بيشتري ندارد؟
واقعيت تلخ اين است مادوستي ...رابرمسندرياست جمهوري داريم كه واقعا ازانجام كارها عاجزاست! (65353)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۶-۱۹ ۱۴:۵۷:۰۱
شما و امثال شماها الفی ها ، اگر پیغمبر خدا هم بر مسند ریاست بنشیند بهانه گیری می کنید ، فقط میتوانم یک چیز را در مورد احمدی نژاد بگم؛ ایشان با تکیه بر مردم و برقراری ارتباط تنگاتنگ با مردم مخصوصا\" محرومین جامعه باعث شد تا این نظام از یک فاجعه بزرگ در امان بماند و تهدیدات خارجی و داخلی بر علیه نظام و رهبری خنثی شود. (78670)
 
مصطفی
۱۳۸۷-۰۳-۰۵ ۱۰:۲۲:۰۲
محمد آقا نوجوان سیزده ساله تو که باشناخت طرفدار اصولگرا ها شده ای .این شناختو از کجا بدست آوردی ؟
اینو بدون کسی که جنبه انتقاد نداشته باشه ؛ انتقاد را تخریب توصیف میکند .درست مانند رئیس جمهر عزیز.
شما بجای اینکه برای توکلی متاسف باشی بهتر است برای خودتان متاسف باشید که هنوز شرایط سنی ات اجازه شناخت راست و دروغ را به تو نمیده و خواسته یا ناخواسته تحت تاثیر دیگران از جمله بزرگتر خانواده قرار گرفته ای . (64782)
 
عبدخدا
۱۳۸۷-۰۳-۰۵ ۱۳:۱۸:۱۳
سلام
متاسفانه جا افتاده مخالف، معاند است.
ولي اينطور نيست مخالف پديده را از زاويه ديگر مي بيند.در دولت اقاي احمدي نژاد عمده مسئولين تمام منتقدان ومخالفين رامعاند ودشمن تلقي با او رفتار ميكنند وگوش شنيدن ندارند.و از اين رهگذر جاي جولان چاپلوسان باز شده وبعيد مي بينم جناب احمدي نژاد اگر شخصا سالم وبري از موضوعات مطروحه باشند .به علت غرور توان خروج از اين مهلكه را داشته باشند .طبق معمول شروع به توجيه وبرون فكني خواهند كرد. (64806)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۶-۱۹ ۱۴:۴۳:۳۶
صد رحمت بر احمدی نژاد که شجاعت داره اینگونه سخن بگه هیچ کسی با این دستگاه قضائی انتظار مبارزه قاطع با فساد اقتصادی ، مخصوصا\" با آقازاده ها و گردن کلفت ها را نداره. آقایان باصطلاح اصولگرا در مجلس یکبار شده تریبون بدست بگیره و با صدای بلند مفسدین اقتصادی را ضایع کنه، اگر مرد بودید قانونی می گذاشتید تا براحتی بتوان مفسدین اقتصادی را از دایره تصمیم گیری در اقتصاد خارج کرد. قبول کنید که مرد نیستید و صداقت هم ندارید. قبول دارید که مجلس در رأس امور است پس چرا مردانگی ندارید اگر یکنفر مثل مرحوم مدرس در مجلس بود آنوقت می دیدید که چه بر سر مفسدین اقتصادی می آمد (78666)
 
ملااحمدی
۱۳۸۷-۰۷-۰۴ ۱۴:۰۶:۰۹
با سلام
آقای توکلی شما فردی زیرک و انسانی صالح در سیاست هستید. ولی نباید از این نکته غافل شد که در این دنیای بی پدر و مادر سیاست گاهی اوقات حق و حقیقت به گونه ای دیگر نشان داده می شود. آقای احمدی نژاد اشتباهاتی داشته اند که حتی طرفداران سر سختشان هم از آنها به بدی یاد می کنند ولی تنها مشکل دانستن ایشان در معضلات کشور ظالمانه و نادرست به نظر می رسد. اگر اشتباه و بدی هست اول از خود ماست و تک تک ما در آن سهیم هستیم. (82388)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.