نظر منتشر شده
۱۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 25348
اعتراض شدید جامعه اسلامی دانشجویان به حضور رحیمی در دولت
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۳۰
دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان طی نامه ای به رئیس جمهور اعتراض شدید خود به حضور رحیمی در دولت را اعلام کرد.

به گزارش "الف"، متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد
با سلام و تحیت

با تقدیم سلام و صلوات به روح بلند و ملکوتی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) شجاع‌ترین آرمانخواه دوران غیبت منجی بشریت و درود بر ارواح طیبه خیل عظیم فرزندان و سربازان شهید خمینی کبیر که ستارگانی پرفروغ بر پیشانی تاریخ‌اند. اکنون که این سطور را برای حضرتعالی می‌نگارم ملت همیشه سرافراز ایران اسلامی عزیز از یک سو در آغاز سال نوآوری و شکوفایی و از دیگر سو خرسند و شکرگزار از موفقیت در یکی از سرنوشت‌سازترین آزمون‌های بعد از انقلاب اسلامی که همانا انتخابات باشکوه مجلس شورای اسلامی می‌باشد به سر می‌برند.به فضل بیکران خداوندی و عنایات خاصه حضرت ولیعصر(عج) و راهبری هوشمندانه و بی‌نظیر مقام عظمای ولایت و مرجعیت ملت ایران پیروز انتخابات شد و روسیاهی این واقعه بر چهره معاندان قسم خورده نظام و اندکی کوته فکران خودباخته و خائنان به اسلام و ایران که خوابی تعبیر نشدنی برای گام برداشتن در مسیر غرب‌زدگی بی‌حد و حصر را در سر می‌پروراندند ماند و تا همیشه تاریخ پاک نمی‌شود.

جناب آقای رئیس جمهور:

همانطور که در اولین نامه به حضرتعالی در تاریخ 86.10.12 متذکر شدیم، تغییرات اساسی و بنیادی در وزارت کشور یکی از ضروری‌ترین جراحی‌های دولت نهم برای هموار شدن مسیر تحقق شعارها و وعده‌های انقلابی‌اش است.

عملکرد حلقه‌ای معین از مدیران و مسئولان وزارت کشور به روشنی گواه ناسازگاری این تفکر با مشی مدیریت اصولگرایی ناب است، البته باید متذکر شد که وزیر محترم کشور براستی یکی ازدلسوزان و وفاداران راستین به آرمان‌های انقلاب هستند که سابقه روشنی در خدمت به نظام دارا می‌باشند لیکن آنچه مدنظراست، حقیقتی است که همانا اختلاف نظر و اختلاف سلیقه در یک گروه منسجم موجب فرسایش و نهایتاً رکود و ایستایی می‌گردد و نه اینکه تضاد بر روی مبانی و اصول است.

اکنون که عزم شما بر تغییر در وزارت کشور راسخ شده است بر خود وظیفه می‌دانیم نکاتی در خصوص این انتخاب محضرتان عرض نمائیم.

1- بدون تردید و به اذعان همگان نبض تپنده دولت‌ها در وزارت کشور بوده است و اگر گفته شود وزیر کشور بایستی هماهنگ‌ترین وزرا با تفکر و مشی رئیس دولت باشد سخنی گزافه نیست،متأسفانه این مهم از روز رأی اعتماد مجلس به وزیر کشور (با توجه به نطق آقای پورمحمدی) محقق نشد و آنچه شد که دیدیم. اکنون فرصت تجدید نظر مجدد فراهم آمده است باید تمام همت خویش را بکار ببندید تا فردی را راهی ساختمان وزارتخانه نمائید که به لحاظ سلامت پندار و کردار، عدم وابستگی به جناح‌ها و دسته‌بندی‌های بعضاً آلوده سیاسی، شجاعت در تصمیم و ثبات قدم در مدیریت، مقاومت در برابر فشارها و لابی‌های کثیف سیاسی جرأت گام نهادن در مسیر تحول، معتقدبودن به شعارهای انقلاب و... مورد ابتلا وآزمایش قرار گرفته و سربلند باشد.

2- روزهای آغاز بکار نمایندگان مجلس هشتم یاعدم همفکری منتخبان ملت با مسئولان و دست‌اندرکاران اجرایی استان‌ها بویژه استانداران،فرمانداران و بخشداران ازیک سو و چنبره دائمی برخی جریانات و افراد صاحب نفوذ سیاسی و تشکیل لابی‌های کثیف قدرت و ثروت ایشان بر تصمیمات سیاسی کشور در سطوح مختلف موجب خواهد شد که وزیر منتخب حضرتعالی از طرق مختلف مورد فشار قرارر بگیرد. علاوه بر این عملکرد برخی استانداران، فرمانداران، بخشداران و تیم‌های مدیریتی دولت شما در برخی استان‌ها به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و بایستی چاره‌اندیشی شود، هر چند که فریاد دلسوزان در این قریب به 3 سال به جایی نرسیده است، نتیجه منطقی این فضا آن است که وزیر کشور منتخب شما بایستی از همین روز نخست و یکبار برای همیشه به اصطلاح آب پاکی را بر روی دست این مراکز لابی و سیاسی کاری پوچ و بعضاً مضر بریزد و با جرأت و اعتماد به نفسی ویژه به جراحی این ساختار سیاست‌زده بپردازد.

3-در صورتیکه دکتر محمود احمدی‌نژاد اندکی از فضای کنونی و موقعیت فعلی فاصله بگیرند ومصلحت‌ها را به کناری بگذارند ممکن است این نکته را تأیید بفرمایند که برخی تصمیم‌گیران اطراف دولت و هیچ گونه سنخیتی ‌با تفکرات ناب مدنظر حضرت امام و رهبر معظم انقلاب ندارند و‌لیکن به هردلیل این امر واقع شده است و اکنون مورد بحث ما نیست، اما آنچه فرزندان بی‌مدعای ایران در این اتحادیه به طور جدی خواستارند آن است که در انتخاب وزیر جدید کشور تصمیم نهایی را پس از مشورتها و رایزنی‌ها فقط و فقط تفکر احمدی‌نژادی روز 3 تیر سال 1384 بگیرد.بدون دخالت کیسه‌دارانی که 30 سال است همواره در کنار یاران و مسئولان انقلاب سعی در پرنمودن اندوخته‌ای دارند که از روز ازل در تاریخ پر نشده است و تا ابد نیز این کیسه‌های قدرت و ثروت پر شدنی نیستند. همانطور که حضرتعالی بارها و بارها تأکید فرموده‌اید و به این موضوع باور دارید، سازندگی و پیشرفت و عزت ایران اسلامی عزیز جز با حضور جوانان در عرصه‌های تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و مدیریت کشور میسر نخواهد شد، این واقعیت با ساختار مشاوران جوان که متأسفانه به توفیقی چشم‌گیر نائل نشده است تفاوت دارد،به نظر می‌آید برخی مدیران در وزارت کشور اعتقادی به تحول آفرینی و نیروی جوانی ندارند، عملکردایشان نشان داده است که جوانان فقط باید در دانشگاه، مسجد، کتابخانه، صفوف راهپیمایی، پای صندوق‌های اخذ رأی و ... باشند، تا بتوانیم به راحتی شعار جوان‌گرایی و نسل انقلابی جوانان را سر بدهیم، لذا این تفکر نیز نخواهد توانست ساختار مدیریتی وزارت کشور را متحول نماید و به کمال ببرد.

جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد

همانطور که بارها متذکر شده‌ایم این‌که ملاک حضرتعالی برای انتخاب مدیرانتان همراهی یا عدم همراهی ایشان در‌ایام انتخایات با حضرتعالی نیست بسیار متعالی و‌بزرگوارانه است،لیکن در‌این میان نباید از این اصل هم غافل شد که برخی از افرادی که از شما حمایت نکرده‌اند،اساساً اعتقادی به حرکت شما و تفکر شما ندارند، تفکر ایشان سال‌های سال براساس اقتصاد توسعه محور و وارداتی و مخالف بسط همه جانبه عدالت اجتماعی شکل گرفته است، ایشان تمام موقعیت سیاسی و اجتماعی خود را مدیون مدیریتی می‌دانند که وجوه اختلاف زیادی با دولت شما دارد،بعید می‌دانیم که حضرتعالی به این نکات واقف نباشید ولیکن...
نکته‌ای دیگر که بسیار قابل تأمل است این است که متأسفانه برخی از افرادی که ذکر آن‌ها گذشت و اساساً دارای تفکری منفعت طلبانه و سودجویانه هستند، ایشان خود را ندیم سلطان می‌دانند تا کیسه‌ای زر بستانند و پله‌ای از پلکان قدرت را بالاروند،پس چطور می‌شود که دکتر احمدی‌نژاد امروز برای انتخاب مدیران برروی گزینه‌هایی متمرکز می‌شود که فقط با رنگ عوض کردن حامی دولت شده‌اند.

جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد

براستی چند درصد از استانداران، فرمانداران و بخشداران در خدمت آرمان‌های متعالی این دولت‌اند؟به نظر می‌آید یکی از مهم‌ترین وظایف وزیر جدید کشور این باشد که خالصانه و صادقانه دست به اصلاح ساختار نامناسب مدیران ارشد وزارت کشور و در گام بعدی سامان دادن به وضعیت بعضاً اسفناک و تأسف برانگیز استان‌ها و استانداری‌ها بزند.
در این راه صعب‌العبور و لیکن ضروری و حیاتی بایستی به افرادی اطمینان شود که سابقه روشن و شفافی در خدمت متعهدانه و متخصصانه به دولت داشته باشند.
خلاصه کلام آنکه هزینه این تغییر در این برهه زمانی برای این دولت کم نخواهد بود حال که حضرتعالی دست به این تغییر زده‌اید، نباید خدای نکرده شرایطی مهیا شود که به قول معروف از چاله درآمده باشیم و در چاه بیفتیم، اگر قرار است پشت سر وزیر کشور تیمی به راه بیفتد و مقدرات این وزارتخانه را دست بگیرد،چه بهتراست این وضع فعلی حفظ شود.اگر قرار است برخی مدیران ضعیف و ناکارآمد با لابی و فشار نماینده، وزیر و ... درپست خود بمانند و یا به مسئولیت برسند،همان بهتر این یک سال و اندی نیز با همین شرایط سپری شود،لذا قاطعانه خواستاریم این قول و قرارها با وزیر جدید در میان نهاده شود و تضمین عملی برای آن در نظر گرفته شود.

در پایان یکبار دیگر آمادگی خویش را جهت ارائه راهکار و نظریات اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در راستای تحقق شعارهای ناب و انقلابی این دولت نموده اعلام نموده و ان‌شاءا... در صورت مهیا شدن جلسه‌ای از سوی حضرتعالی نظرات خویش را بصورت مشخص در مورد اشخاص و بایسته‌های وزارت کشور در این مقطع حساس ارائه خواهیم نمود.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
 
 
 
heidar
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۲:۲۹:۲۰
خدا پدر این تشکل را بیامرزد که خیلی صریح در این مورد موضع گیری کرد. امیدوارم آقای احمدی نژاد از این واکنشها درس کافی گرفته باشد. به امید گسترش عدالت و تحقق اهداف عالیه انقلاب و نظام (60218)
 
علي عادل
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۳:۳۵:۲۶
يكي نيست به اين برادران محترم جامعه اسلامي بگويد كه اگر آقاي رحيمي بنا به اقتضائات . آيا خود شما در انتخابات رياست جمهوري از احمدي نژاد حمايت كرديد كه حالا براي ايشان تعيين تكليف ميكنيد ؟ بنده خدا احمي نژاد كه تا قبل از پيروزي هيچيك از احزاب و تشكلها نامي از وي نمياوردند و حالا همانها براي او خط و نشان ميكشند . جل الخالق (60239)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۰۰:۵۸:۳۶
این رو جدی نوشتید یا شوخی؟...جامعه اسلامی که از اول از احمدی نژاد حمایت کرد (60365)
 
نوری
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۳:۳۹:۰۴
رحیمی فرزندانقلاب است و آنقدر محبوب است که پس از سالها اگر بار دیگر از سنندج کاندیدا شود با رای بالایی انتخاب میشود مثل 3 دوره قبلی شما بچه ها که جنگ را ندیده اید حق ندارید در مورد رحیمی صحبت کنید بچه هایی که تمرین بزرگی را با خرد کردن و تخریب بزرگان تمرین میکنند زهی خیال باطل (60244)
 
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۳:۳۹:۰۸
با سلام و خسته نباشيد
مي خواهم بعرض برسانم فكر مي كنيد وزرارت امور خارجه و سفراي دولت آقاي احمدي نژاد وضع بهتري دارند؟لاقل اين دوستان(نويسندگان نامه) شرح حالي هم از آنطرف كه حقوق يوريي ميگيرند و حتي توهينهاي ركيك مي نمايند هم مد نظر باشدو
دلسوخته انقلاب (60245)
 
عبدالله
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۴:۳۲:۱۶
با سلام متاسفانه اين روزها برخي اهالی رسانه در اقدامي هماهنگ با حاشیه سازی و اضافه پردازی سعي دارند این تغيير و تحول را با تحليلهاي غيرمنصفانه دچار آسیب كنند تا به ظن خويش رئيس جمهور را از تصميم خود باز دارند در حاليكه اصل قضیه چیزی جز جابجائی مسئولیت ها نیست که همواره در حال اتفاق است . در اين ميان روي سخن من با حاشيه پردازان و جنجال آفرينان و آتش بياران معركه در اردوگاه دوم خرداد به ويژه افراطيون آن نيست كه از امثال رحيمي هزاران كينه بر دل دارند بلكه خطاب حقير به برخي افراد است كه سنگ دفاع از اصول انقلاب بر سينه مي زنند اما از محفل آنها همان آهنگي به گوش مي رسد كه سالهاست از اردو گاه اصلاح طلبان بلند مي شود . مگر نه اين است كه رئيس جمهور بنا به حكم قانون و راي اعتماد ملت و تنفيذ آن ازسوي مقام معظم رهبري بايد پاسخگو باشد پس اعمال فشار نكنيد و بگذاريد شخص رئيس جمهور با اراده و تشخيص خود تصميم بگيرد . موفق باشيد.
عبدالله جانباز65درصد از كردستان (60260)
 
نسل سومي عدالتخواه ولي متعجب از رفتار دولت
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۶:۱۲:۲۸
فشار نيست برادر ، پيشگيري از صدمه خوردن دولت و دوركردن متملق ها از آقاي احمدي نژاد است (60534)
 
مجید
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۷:۲۷:۴۰
واقعا\" دیدگاه این تشکل درخصوص آقای پور محمدی صحیح است و ایشان به هنگام رای گیری به نمایندگان قول دادند که در انتخاب استاندران وفرماندران با نمایندگان هماهتگ باشند و بنظر میرسد عمل کردن به این قول موجب عدم اقتدار وزرات کشور ونا هماهنگی در دولت گردید(بخصوص در استانها ).وزیر کشور بایستی بارئیس دولت هم آهنگ باشد (60305)
 
۱۳۸۷-۰۲-۰۹ ۱۸:۱۹:۱۱
خوب است ديگر تشكلهاي خواب ! و يا خواب نماي دانشجويي هم از اين دلسوزي جسورانه جامعه اسلامي دانشجويان درس بگيرند (60314)
 
جعفر
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۳:۱۰:۱۶
ای کاش ما قبل از اینکه بخواهیم کاری کنیم ، کمی فکر کنیم که بعدا به غلط کردیم نیفتیم .
این موضع گیری ها برای من جالب بود برای کسی که هم تخصص دارد هم تعهد این جو سازی رو انجام می دهند . در این جو سازی هم چقدر با هم هماهنگند انگار که با انتخاب این شخص منافعی به خطر می افتد که حتی با شایعه این خبر هم چنین به واکنش جو سازی و دیگر ترفند هایی دست می زنند .
واقعا منافع چه کسانی به خطر می افتد ؟
منافع ملت و دولت که هر دو در گرو یکدیگرند و بارها رئیس جمهور این رو تذکر دادند ؟
یا منافع دولتی که در این نامه ذکر شده ؟!


از کردستان و برای ایران (60487)
 
بنده
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۳:۱۲:۵۳
سلام
در جواب علي عادل بايد عرض كنم كه خوب يا بد تنها تشكل دانشجويي و غير دانشجويي كه در زمان انتخابات در هر دو دور اول و دوم از احمدي نژاد قاطعانه حمايت كرد جامعه اسلامي دانشجويان بود.
حق (60488)
 
عبدالله
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۳:۵۴:۳۵
بنام حق
بنده بعنوان کسی که در دولت جناب اقای احمدی نزاد خدمتگذار هستم این خطر را بطور جد گوشزد میکنم و از این تصمم بشدت نگرانم شناخت نسبی در این چند سال ایجاب میکند که گزینه های خود را با دقت انتخاب کنیم ما حق نداریم با ازمون و خطا فرصت ها را از دست بدهیم . والسلام (60500)
 
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۵:۱۷:۳۰
در چند روز گذشته یک سیل انتقادی از رحیمی به راه افتاده است ایا اینان کسانی نیستند که در دوران تصدی رحیمی در دیوان محاسبات کشور از جانب وی تنبیه شده اند و دست انان از بیت المال مسلمین قطع شده است با کمی تامل و شناخت اقایان به خوبی چهره این افراد مشخص است جای دارد دست رحیمیها را که جرذات قد علم کردن و ایستادن در مقابل دست درازان به بیت المال را بوسید اینان از حول حلیم به دیگ افتاده اند اینان کسانی هستند که در همین سایتها از پاداشهای هشتاد میلیونی مدیرانی که رحیمی انان را خلاف کار اعلام کرد ایستادگی کردند اینان در مقابل به باد دادن بیت المال توسط بیمه ایرانی ها حمایت کردند اینان ار به باد دادن منابع ملی در قالب قرارداد گرسنتها دفاع کردندئ تا شاید لقمه نانی جحلویشان بیندازند جناب جامعه اسلامیها بنده بعنوان یکی از اولین کسانی که جامعه اسلامی دانشجویی را در دانشگاه ازاد برد روی سخنم با شماست اگر امسال رحیمی نبود الالن اسمی از جامعه اسلامی دانشجویی نبود نمک خوردن و نمک شکستن (60524)
 
نسل سومي عدالتخواه ولي متعجب از رفتار دولت
۱۳۸۷-۰۲-۱۰ ۱۶:۱۴:۳۵
رحيمي با آدرسهاي غلطي كه به احمدي ن‍ژاد داد، آبروي ايشان را برد.

متملقان در كابينه مردمي سوم تير جايي ندارند (60535)
 
abdolreza moradi
۱۳۸۷-۰۲-۱۳ ۱۸:۲۵:۳۷
بد نيست يه سري هم به اين لينك بزنيد. نويسنده در انتقاد از رحيمي سوابقي از او ذكر كرده است:
آقاي رييس جمهور چرا رحيمي!؟!؟
http://hamedtalebi.blogfa.com/post-238.aspx (60872)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.