نظر منتشر شده
۱۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 25268
تصميم بي‏سروصداي وزارت بازرگاني براي افزايش قيمت نان در تهران
تاریخ انتشار : يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۵۵
وزارت بازرگانی با افزایش قیمت آرد تحویلی به نانوایی‏های برخی مناطق تهران به این دسته از نانوایی‏ها برای افزایش قیمت نان چراغ سبز نشان داده است.
 به گزارش"الف"، تصمیم وزارت بازرگانی برای افزایش قیمت آرد تحویلی به نانوایی ها، از اوایل اسفندماه اجرایی شد و بر اساس آن تهران به سه قسمت مرفه نشین، مناطق با ساکنان متوسط از نظر درآمدی و مناطق فقیر نشین تقسیم بندی شده و به نانوایی‏های این سه منطقه، آرد به قیمت‏های متفاوت تحویل داده می شود.
 از اواخر سال گذشته برخی رسانه ها از افزایش بی سروصدای نان تا 50 و حتی 100 درصد خبر داده بودند و گزارش هایی از مشاجره مردم با کارگران نانوایی ها بر سر قیمت نان منتشر می کردند که وزارت بازرگانی در واکنش به این اخبار و گزارش ها، افزایش قیمت نان را به کلی تکذیب می کرد و از مردم می خواست نانوایی های گرانفروش را معرفی کنند.
 با گذشت بیش از دو ماه از تصمیم وزارت بازرگانی برای افزایش قیمت نان، این وزارتخانه هنوز جزییات تقسیم بندی نانوایی های تهران را به منطقه و قیمت های جدید نان در هر منطقه را از رسانه ها و افکار عمومی پنهان نگه داشته است.
  
 
۱۳۸۷-۰۲-۰۸ ۱۱:۱۴:۴۰
در خيابان جانبازان غربي(گلبرگ)-كوچه ابراهيمي نژاد بعد از عيد قمت نان از 150 ريال به 200 ريال افزايش داداه شده.در شانزده متري دوم هم همينطور.
وزارت بازرگاني با اين همه پرسنل كافي است يكنفر را به نانوايي هاي سطح شهر بفرستد .اين وزارت خانه به همراه سازمان حمايت آمار مصرف كنندگان و توليدكنندگان فقط ناظرند و گهگاه آمار ميدهند (59898)
 
۱۳۸۷-۰۲-۰۸ ۱۱:۳۹:۱۳
این کار نه تنها با نان که با بسیاری اقلام مثل جمیع خانواده معظم لبنیات و ... صورت گرفته و فقط کسی به فکر نیست با افزایش پنج درصدی حقوق چگونه با تورم 50 الی 100 درصدی می توان مقابله کرد.
زنده یاد-گل آقا -مطلبی داشت که دانشمندان فیزیک و زیست شناسی از امکان پرواز زنبور با وزن و ابعاد و طول بال آن در حیرت هستند و علت اینکه پرواز می کند را نمی دانند... حال اگر دانشمندان اقتصاد بررسی نمایند از زنده بودن و آبرو داری اقشار ضعیف و متوسط ما بیشتر از آن حیرت خواهند کرد! (59911)
 
علی
۱۳۸۷-۰۲-۰۸ ۱۱:۴۴:۰۰
به نظر میرسد از آنجاییکه نفت 100 دلاری سر سفره مردم آمده و مردم مرفه شده اند دیگر نیاز به نان ندارند. براین اساس قرار شده تا نان را گرانتر بفروشند تا بتوانند یارانه تخصیصی آن را به امور واجب تر اختصاص دهند (59917)
 
۱۳۸۷-۰۲-۰۸ ۱۱:۵۵:۴۹
در محله ما حدود 2 ماه پيش هرروز بين شاطر و مردم دعوا بود و شاطر مي گفت اين دستور دولت است فحش اش را به دولت بدهيد! (59931)
 
علي
۱۳۸۷-۰۲-۰۸ ۱۱:۵۶:۰۲
اين وزارت بازرگاني نمي توانست كمي با مردم صادق باشد و با آن مركز مسخره بازرسي و نظارت ؛ مردم را به بازي نگيرد. مجلس ما كه جرات اعتراض ندارد. قوه قضائيه هم تو اين باغ ها نيست.شكايت را بخدا ميبريم از اين همه بي توجهي به مردم در كنار شديد ترين شعارها و تظاهر مردمگرايانه كه اين دولت متظاهر انجام ميدهد (59933)
 
ناصر
۱۳۸۷-۰۲-۰۸ ۱۱:۵۸:۱۰
با توجه به سرمازدگی وخشکسالی و افزایش قیمت جهانی گندم لزوم صرفه جویی در این امر بسیار ضروری است و با توجه به ارزانی بیش از حد نان متاسفانه اکثر مردم توجه کمتری به صرفه جویی می کنند هر چند که افزایش کیفیت نان تولیدی نیز در کاهش ضایعات نان بسیار مفید است که به نظر میرسد این امر توجه بیشتر مسئولین را می طلبد. (59935)
 
ghk
۱۳۸۷-۰۲-۰۸ ۱۲:۰۶:۰۷
..
دو روز پیش رفتم اداره گاز گفتم چرا پول گاز ما سه برابر شده ؟
کارمند مسول گفت آقا گران کردند
گفتم 12000تومان آبونمان برای چیه
گفت هزینه نگهداری کنتور
چرا . وهر کی هر جور میخواد میچاپه تورو خدا کمی به داد مردم برسید (59915)
 
آشنا
۱۳۸۷-۰۲-۰۸ ۱۲:۱۹:۲۳
تنها راه نجات تهران و شهرهای بزرگ از هجوم ومهاجرت بیرویه از نقاط محروم، کاستن از یارانه های دولتی در این شهرها و افزودن آن به یارانه های دولتی در مناطق محروم است.
برای تشویق مهاجرت معکوس، این باید با افزایش خدمات رفاهی در مناطق محروم نیز توام باشد.
به امید روزی که سراسر ایران آباد باشد نه تنها چند جزیره خراب درمیان اقیانوسی از بیابان های برهوت! (59946)
 
سورنا
۱۳۸۷-۰۲-۰۸ ۱۲:۳۷:۰۱
روش جالب و منحصر به فرد توجیه تورم 20درصدی توسط جناح حاکم:
1-«اگر سیاستهای مجلس ششم ادامه می یافت تورم به 60 درصد میرسید!.»(باهنر نایب رییس مجلس اصولگرا)
2- دشمنان تلاش زیادی کردند تا تورم 70 درصدی را به ما تحمیل کنند اما خوشبختانه با تلاش شبانه روزی دولت خدمتگزار تورم به 20 درصد رسید.!»
واقعا که جل الخالق. اگر مسئولین محترم سایت الف ممنوع نکرده بودند جا داشت جلو هریک از جملات فوق حداقل 5 یا 6 علامت تعجب کاشته شود. (59957)
 
۱۳۸۷-۰۲-۰۸ ۱۳:۵۴:۲۰
نانوایی های بربری و سنگک مدتهاست که با پاشیدن چند دانه کنجد، نانهای خود را به دو برابر قیمت عرضه می کنند و دیگر نان بدون کنجد پخت نمی کنند زیرا می گویند برایشان صرف نمی کند که بربری را 50 تومان و سنگک را 100 تومان بفروشند و ناگزیرند کنجد بزنند تا بصرفد! (59993)
 
شهروند صادق
۱۳۸۷-۰۲-۱۲ ۰۷:۴۰:۱۹
به هر جهت قیمتها بدون مدیریت مراجع مسئول افزایش یافت. لیکن وزارت بازرگانی کرم نمایند وقیمت رسمی انواع نان و مجوز افزایش را حالا لا اقل صادر فرمایند .شاید بتوانند مانند ان بنده خدائی که در بین را افتابه به مسافران اجاره میداد عمل کنند. (60755)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.