نظر منتشر شده
۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 23830
لایولیک لندن: حفاظت شدیم، فتنه را برگرداندیم
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۸۷ ساعت ۲۲:۱۲

لایولیک فتنه را برگرداند.

به گزارش "الف"، پایگاه اینترنتی لایولیک که از لندن اداره می‏شود اعلام کرد به دنبال اتخاذ تدابیر حفاظتی و امنیتی لازم، این سایت بار دیگر فیلم ضداسلامی فتنه را نمایش می‏دهد.

اقدام اخیر در حالی صورت می‏گیرد که پس از انتشار فتنه توسط لایولیک، این فیلم بارها دانلود شده و توسط پایگاه های ضداسلامی بازنشر شده است.

یادآور می شود، به هنگام سخنرانی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در مورد هولوکاست، لندن به شدت آن را محکوم کرده، خواستار عذرخواهی ایران شده و چنین صحبت‏هایی را مشمول استفاده از  آزادی بیان ندانسته بود.
 سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز جمعه از دولت‏های هلند و انگلستان خواسته بود از انتشار این فیلم توهین‏آمیز جلوگیری کنند.   در همین حال، روز گذشته یکی از مقامات واتیکان در گفتگو با رویترز اعلام کرد، مسیحیت کاتولیک مقام خود به عنوان اولین مذهب پرجمعیت دنیا را از دست داده و اسلام اینک پرشمارترین مذهب مورد اعتقاد دنیا به شمار می رود.
فیلم فتنه سعی دارد با نمایش صحنه‏هایی از فیلم‏های اقدامات خشونت آمیز طالبان و القاعده، تصاویری از اتفاقات یازده سپتامبر، صحنه های ضبط شده توسط موسسه اسرائیلی مونیتورینگ رسانه‏های خاورمیانه (ممری) و  نیز تصاویری از صحبت‏های رهبران سیاسی مذهبی، با یادآوری افزایش جمعیت مسلمانان در اروپا، نسبت به گسترش اسلام هشدار دهد. نمایش دوباره کاریکاتور توهین آمیز به پیامبر اسلام(ص) و نیز تصویر و صدایی که نشان دهنده پاره کردن قرآن است اما با عبارتی طعنه آمیز آن را به صدای پاره کردن کاغذ دفترچه تلفن نسبت می‏دهد از دیگر نکات توهین آمیز این فیلم به شمار می‏رود.   
 
بیخبر
۱۳۸۷-۰۱-۱۳ ۰۰:۵۱:۳۶
من فيلم را در لحظات اوليه پخش به صورت آنلاين ديدم و به نظرم به شدت بي محتوا بود. شبيه برخي از اين حرفها را ميشود در حرفهاي برخي از خطيبان تندروي مسيحي شنيد. افراطي از همه نوع داريم. مسلمان مسيحي ديندار بيدين و ... سايت راديو زمانه يک مصاحبه با يک پاکستاني الاصل انجام داده كه او هم به نکات جالبي در اين باره اشاره مي كند از جمله اينکه: \"اسلام‌هراسی وجود دارد؛ ولی نه به آن شکلی که آقای ویلدرس نشان می‌دهد. دلیل آن هم چیزهایی مثل این فیلم‌ها است. این فیلم‌ها طوری ساخته می‌شوند که ترس اتفاقاً در مردم بیشتر بشود. طوری که اگر مسلمان‌ها را واقعاً نشناسند،‌ همه فکر می‌کنند اسلام واقعی این است.\" (55405)
 
علی
۱۳۸۷-۰۱-۱۳ ۰۶:۵۶:۰۰
در مقابل این اعمال سخیف بایستی همه ما بنحوی حضور مفید و موثر داشته باشیم، در واقع راهپیمایی و حضور اعتراض آمیز ساده ترین روش است اما اصلا کافی نیست.
سالهاست این برنامه ها وجود دارد، در مقابل ما هیچ برنامه منسجمی برای معرفی اسلام و قرآن نداشته ایم، مگر کارهای پراکنده.
در مقابل این بی منطقی ها بایستی بنحوی عمل کنیم که به اصطلاح دشمن خلع ید شود. دلیلش هم ساده است در دنیای ارتباطات امروز و شبکه مجازی چقدر ما در معرفی اسلام سایتهای بروز و فعال داریم، بخصوص به اغلب زبانهای دنیا که یافت نمی شود و ترجمه انگلیسی آنها هم ترجمه مشکل و غیر روان و از همه جالب تر بی هیچ مقدمه ای وارد موضوعات اساسی دین شده است، در حالیکه برای معرفی اسلام، آشنایی و مقدماتی لازم است، بخصوص که اکثر افراد پیش زمینه هایی دارند که کاملا در تضاد با تفکرات اسلامی است.
هر کدام از ما وظیفه ای داریم، اما در اینجا متخصصان آن بطور خاص حوزه های علمیه و علما هستند بایستی حرکتهای بنیادی و اولیه را آغاز کنند تا بقیه ملت همراه شوند. (55398)
 
فرهنگ ادیب
۱۳۸۷-۰۱-۱۳ ۰۹:۱۷:۲۰
دوستان عزیز الف و خوانندگان محترم
واقعا کی مقصر است ؟
فتنه این نابکاران ؟
ویا
عدم اتحاد و فراتر ازان سرسپردگی بسیاری از کشورهای به اصطلاح مسلمان ؟

تا مشکلات داخلی جهان اسلام حل نشود همه این مسائل و حتی بدتر ازاین هم به قوت خود باقی است .
بسیاربسیار محتمل است که در پی عدم عکس العمل مناسب مسلمانان کاربجایی برسد که فیلمهای مستحجن هم بسازند .
ما مرده وشما زنده .....
بهترین و موثرترین و کم خشونت ترین راه ،تحریم کالاهای انگلیسی و هلندی است . اینها انقدر پول بجانشان بسته است که خواهر و مادر خودشان را هم میفروشند .
توهین بمقدسات مسلمانان با هدف تحقیر انها و راه اندازی خشونت و رجعت کامل به جنگهای صلیبی است که توسط عده ای صهیونیست تندرو در حال دنبال شدن است .
با توجه به اینکه افکار عمومی جهان ( حتی مردم خودشان ) در حال انحراف از اهداف انها است میخواهند اولا بصورت صریح و با شستشوی مغزی نفرت مردمشان را از اسلام تقویت کنند ثانیا کاری کنند که مسلمانان تحریک شده و دست به عملیات خشونت بار بزنند تا بدین وسیله نفرت را فزاینده کنند .انوقت حملات نظامی را توجیه کنند .
راه ما استفاده از عقل است .تحریم کالاها بهترین راه است . در مورد بعضی موارد هم که متاسفانه وابستگی تکنولوژیکی در بحث تامین قطعات داریم ( مانند نیروگاههای برق و صنایع نفتی ) بایستی از طریق مهندسی معکوس کاملا بی نیاز شد ( حتی اگر ظاهرا توجیه اقتصادی نداشته باشد که در کلان دارد ) و بمرور و با استهلاک این تجهیزات و سپری شدن عمر انها، از مدار خارج شوند . با توجه به توان مهندسی ایران و سخت افزارهای موجود و نه چندان بالا بودن تکنولوژی تجهیزات صنعت برق ونفت اینکار کاملا امکان پذیر است . ما قطعات یدکی برای گذر از فاز انتقالی تا خودکفایی در این حوزه را داریم فقط همت و برنامه ریزی میخواهد . در مورد سائر کشورها هم خود بایستی احساس خطرکنند و به فرا خور حال و وضعیت حرکت نمایند .
اقای عربستان سعودی ،برادران شیخ نشین حاشیه خلیج فارس ، کشورهای اسلامی :
ایا این حرکات هم باز به ایران برمیگردد؟ ایا توهین به مقدسات دینی ما به انرژی هسته ای مرتبط است ؟ هرچند عده ای ممکن است بگویند که هست . این توجیه عذر بدتر از گناه است زیرا نشان میدهد انها از نمودهای پیشرفت در حوزه تکنولوزی ما احساس وحشت کرده اند ( حتی در همین حد فعلی و محدود )
این امر نشان خواهد داد که انها اصلا نمی خواهند مسلمانان در هیچ حوزه ای رشد کنند . هرچند همه اینرا میدانیم .
من به عنوان یک ایرانی از کم کاریهای نظام در مقابل اینها بسیار گله مندم (55399)
 
جواد
۱۳۸۷-۰۱-۱۳ ۱۱:۴۰:۲۶
متاسفانه افراط گراهاي سني مثل القاعده اونقدر جنايت كردند كه حتي چنين فيلم توهين آميزي در نگاه مخاطب غربي قابل قبول به نظطر بيايد. خيلي جالب آقايون وهابي عربستان سعودي در حاليكه اسرائيل در نوار غزه مشغول كشتار فلسطينيان است با بوش در حال رقصيدن هستند . بعد مريدانشون در افغانستان دم از كشتن مسلمون و غير مسلمون مي زنند به بهانه مبارزه با آمريكا.آقايون القاعده چرا يكبار مقامات سعوديرو تهديد نمي كنند؟! آيا بزرگترين دوست آمريكا در منطقه بعد از اسرائيل عربستان نيست؟ پس بايد به اين سوال جواب بدهيم آقايون القاعده كه چندين هزار نفررو توي 11 سپتامبر به بهانه مبارزه با كفر قتل عام كردند چرا حتي يكبار لفظي هم مقامات عربستانرو كه اينقدر با آمريكا دوسته تهديد نمي كنن؟ (55406)
 
خاکپور
۱۳۸۷-۰۱-۲۰ ۰۷:۱۱:۴۴
بسمه تعالی
اینهاعددی نیستندکه باانتخاب گزینشی آیاتی ازکلام الله مجیدآنهم بدون علم به شأن نزول بتوانندنورخدارابافوت کردن خاموش کنندآنهاخودبهترمیداننداینگونه خشونتهاازناحیه عوامل خودشان القاعده وهابیت و...برای مشوش جلوه دادن وجهه وجیه دین مبین اسلام صادرشده ودین اسلام به ذات خودهیچ عیب وایرادی ندارداگرعیبی هست درمسلملنی بعضی مسلمان نماهاست. (56362)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.