نظر منتشر شده
۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 23386
وضعیت چهره‏ها دو روز مانده به رای‏گیری
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۰۸
در نظرسنجی 22 اسفند یک نهاد نظرسنجی که "الف" طی روزهای گذشته نظرسنجی های روزهای 16 و 20 آن را منتشر کرده بود، وضعیت چهره‏ها به ترتیب به صورت زیر است. قبلا باید دو نکته برای تحلیل این نظرسنجی را به خاطر داشت:

1- حاشیه خطای نظرسنجی با توجه به حجم نمونه تا 4 درصد است. به بیان آماری این بدان معناست که هرکدام از درصدهای ذیل ممکن است تا 96 درصد در دامنه این حدس قرار گیرد یا به عبارت دقیق تر آن را رد نکند.

2- این نظرسنجی در مورد چهره هاست، بدیهی است که ارقام به دست آمده در این نظرسنجی هنگامی صحیح خواهد بود که رای دهندگان بر اساس آشنایی نسبت به چهره ها رای بدهند. به عبارت دقیق تر اگر رای دهندگان عمدتا بر اساس فهرست‏ها رای بدهند، ارقام ذیل ممکن است در نهایت حتی تا 180 درجه کاملا متفاوت باشد.

3- نتایج نظرسنجی نشان می‏دهد که اگر رفتار رای دهندگان به صورت فهرستی باشد، تاثیر فهرست های موازی یا مجعول کاملا به ضرر هر دو جناح به خصوص جناح اصولگرا خواهد بود و می تواند نتایج را به ضرر آنها تغییر دهد و در نهایت نتیجه‏ای مانند انتخابات شوراها را رقم زند.
  نامزد درصد
حدادعادل 60
باهنر 38
خادم 35
توکلی 31
محجوب 27
فاطمه کروبی 25
آقاتهرانی 23
شهاب صدر 22
انصاری 18
محمدصدر 18
هاشمی 16
مظفر 13
خوشچهره 13
دعایی 13
بادامچیان 13
راه چمنی 12
نجفقلی حبیبی 12
منتجب نیا 11
میرمحمدی 10
جهانگیری 9
فدایی 8
کوثری 7
سلطانی فر 6
اصغرزاده 5

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد میزان مشارکت انتظاری تا حدودی بهبود یافته است اما این بهبود در دامنه خطای نظرسنجی قرار می گیرد.  
 
آبشار
۱۳۸۶-۱۲-۲۴ ۱۳:۱۹:۴۶
تا پایان شمارش ارا نمی توان نظر دادچون ملت ایران غیرقابل پیش بینی است... (53728)
 
۱۳۸۶-۱۲-۲۴ ۱۴:۳۶:۴۹
آنچه مهم است مشارکت مردم است که تعیین کننده نتایج انتخابات و نیز تعیین کننده میزان استفاده کشور از آن در مقابل تهدید خارجی خواهد بود. (53730)
 
۱۳۸۶-۱۲-۲۴ ۱۵:۰۰:۴۸
امیدوارم اصلاح طلبان برنده شوند (53731)
 
علي
۱۳۸۶-۱۲-۲۴ ۱۶:۵۲:۳۸
مهم حضور مردم است كه اين حضور وقتي با آگاهي همراه مي شود اقتدار ملي را به دنبال خواهد داشت
مطمئنا منتخبين چنين ملتي گام در مسير آمريكا نخواهند گذاشت (53739)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.