نظر منتشر شده
۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 23043
پیش‏بینی میزان مشارکت به تفکیک شهرستان‏ها
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۲۸
نتایج یک نظرسنجی کشوری که توسط یکی از مراجع چهارگانه نظرسنجی در تاریخ 86.12.5 و در 59 شهر کشور انجام شده است نشان می‏دهد، 75.1 درصد پاسخگویان مشارکت مردم در انتخابات مجلس را در حد زیاد و خیلی زیاد پیش بینی می کنند.

به گزارش "الف"، این نظرسنجی که با حجم نمونه 28276 نفر و از افراد بالای 18 سال واجد شرایط رای دادن انجام شده است همچنین نشان می دهد، بیشترین میزان مشارکت پیش بینی شده در شهرهای بیرجند، قاین و شهرکرد به ترتیب با 86.8، 85.8 و 83.8 درصد و کمترین میزان مشارکت پیش بینی شده در سنندج، مهاباد و اصفهان با 56.4، 58.9 و 62.9 درصد خواهد بود.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد، 19.8 درصد پاسخگویان میزان مشارکت را در حد کم و خیلی کم ارزیابی می کنند و 5.1 درصد نیز پاسخی نداده اند.
      
 
۱۳۸۶-۱۲-۱۵ ۰۰:۵۸:۰۶
مراجع چهارگانه نظرسنجیه کجا؟ دولتی هستن خصوصی هستند؟
یک چیزی بنویسید ما عوام هم بفهمیم (52778)
 
دانیال
۱۳۸۶-۱۲-۱۵ ۰۹:۰۵:۵۷
به ترتیب دقت: اطلاعات، صداوسیما، ایسپا، سپاه و بسیج
البته بیشتر این ها خودشان این کار را نمی کنند بلکه کار را آوت سورس می کنند به شرکت های بیرون (52795)
 
۱۳۸۶-۱۲-۱۵ ۰۹:۳۴:۲۳
اگر مطابق اين نظرسنجي مردم در انتخابات شركت نكردند، يقه چه كسي را بگيريم؟ شايد هم ميخواهيد نتايج ساير نظر سنجي ها كه نشان ميدهد اكثريت مردم به اصلاح طلبان راي ميدهند را با غير واقعي بودن نتايج اين نظر سنجي زير سوال ببريد! پز علمي بودن دادن و ضد علم عمل كردن سالهاست توسط اصولگرايان! به كار گرفته ميشود. شرط اول معتبر بودن وعلمي بودن يك نظر سنجي بي طرف بودن عاملين نظر سنجي است ، زماني كه اين عنصر مفقود است و شفافيت در اعلام اسامي نهادهاي عامل نظرسنجي وجود ندارد اعلام اين نتايج يعني فريب دادن مردم و بس. خداوند به همه ما انصاف ، تقوا و دانش عطا فرمايد، انشاءالله. (52798)
 
۱۳۸۶-۱۲-۱۵ ۲۱:۰۲:۱۸
دقت به فرمولبندی ارائه شده دم خروس بی اتکا بودن چنین نظر سنجی را مشخص می کند!
توجه به سئوال طرح شده مرکزی است

\"75.1 درصد پاسخگویان مشارکت مردم در انتخابات مجلس را در حد زیاد و خیلی زیاد پیش بینی می کنند\"

این بدین معناست که از مردم سئوال نشده که آیا در انتخابات شرکت خواهید کرد و یا نه؟
بلکه میزان احتمال شرکت دیگران را خطاب قرار می دهد!
طبیعطا کسانی که اعتقادی به ارائه ارقام واقعی از طرف حکومت ندارند با پاسخ مثبت به این سئوال در حقیقت پرسش گر را به تمسخر گرفته و روح نظر سنجی را از اعتبار می اندازد.

در یک نظر سنجی علمی سئوالات گوناگون طرح گشته و با آنالیز های مختلف نتایج آنرا اعلام می کنند. همچنین ارگانهای صلاحیت دار برگزاری چنین سنجش افکار عمومی نیز اعلام می شود

مسعود آذری
روابط بین الملل حزب سوسیال دموکرات سوئد (52879)
 
مهدی
۱۳۸۶-۱۲-۱۵ ۲۱:۱۵:۴۴
بهتر بود بجای اینکه از مردم سوال کنند \"پیش بینی شما از میزان مشارکت مردم چقدر است؟\"، سوال میکردند: \"آیا شما در انتخابات شرکت میکنید یا نه؟\".
ضمنا به احتمال قوی نظر سنجی در مورد اینکه مردم به کدامیک از لیست های موجود اقبال بیشتری دارند توسط ایسپا و سایر منابع انجام شده است، ولی بدلایل نامعلوم آنرا منتشر نمیکنند. انتظار داریم اگر سایت الف از نتایج چنین نظرسنجی اطلاع دارد، آنرا به اطلاع عموم برساند. (52882)
 
۱۳۸۶-۱۲-۱۹ ۱۲:۲۶:۰۶
خوب شما که همه چیز دست خودتونه همین حالا تعداد ارا رو اعلام کنید تموم شه (53148)
 
۱۳۸۶-۱۲-۱۹ ۱۹:۲۳:۳۵
با این همه دلسردی مردم از انتخابات معلوم نیست این نظر سنجی ها ازکجا گرفته می شود حتما از کشورهای همسایه بوده است (53207)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.