نظر منتشر شده
۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 20561
کارخانه‏های تولید محصولات لبنی زیر فشار سنگین
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۲:۲۵
افزایش قیمت مواد اولیه تولید محصولات لبنی موجب فشار اقتصادی و ورشکستگی برخی از واحدهای تولیدی شده است.

به گزارش "الف"، افزایش قیمت مواد اولیه تولید محصولات لبنی همچون، جو، کنجاله و دستمزد کارگران، موجب فشار اقتصادی به واحدهای تولیدی مواد لبنی شده است.

بررسی قیمت اولیه مواد لبنی نشان می دهد هزینه های تولید در این بخش نسبت به سال گذشته 55 درصد افزایش یافته است و این در حالیست که دولت بدون پرداخت یارانه، قیمت محصول نهایی را فقط 7 درصد رشد داده است.

در حالی که در انتهای سال 1385، قیمت جو 1520 ریال، ذرت یارانه ای 1620 ریال و کنجاله 3100 ریال بوده است، در سال جاری این قیمت ها به ترتیب به 3400، 2850 و 4400 ریال رسیده است.

در واقع افزایش قیمت خوراک دام بیش از افزایش قیمت شیر خام در سال جاری بوده و میزان یارانه اعطایی نیز ثابت مانده و کاهش بازدهی کارخانه های لبنی را موحب شده است.

در حال حاضر صنایع لبنی احتیاج به 12 میلیون تن شیر دارند که از 7 میلیون تن شیر تولیدی تنها 4 الی 5.3 میلیون تن آن به صنایع لبنی تحویل داده می شود و این درحالیست که این صنایع شیرخام را 30 تومان گرانتر از سال گذشته خریداری می‏کنند.
  
 
حسین
۱۳۸۶-۱۰-۲۰ ۱۸:۵۲:۵۱
آیا قیمت شیر پاژن که از 500 تومان پارسال 700 تومان شده 7 درصد رشد داشته ؟ آیا ماست دامدارن که از 1750 به 2300 رسیده 7 درصد رشد داشته فقط 3.5 درصد چربی رو کردن 4.5 درصد تا مجوزی بشه برای فرار از مصوبه دولت و افزایش قیمت.. خواهشا از اینها هیچ حمایتی نکنید که از همه بیشتر گران کرده اند و اصلا قابل ترحم نیستند (48035)
 
۱۳۸۶-۱۰-۲۰ ۲۱:۵۰:۳۵
بیش از 650 کارخانه شیر در کشور وجود دارد. اگر دولت قیمت محصولات را آزاد بگذارد با وجود این تعداد کارخانه و شرکت رقابت خوبی شکل می گیرد و قیمتها عادلانه خواهند شد. نیازی به بگیر و ببند و دادگاه تعذیرات و کنترلهای بی نتیجه نیست. دولت پایش را از روی گلوی کارخانه های تولیدی بردارد تا آنها شکوفا شوند، سرمایه گذاری کنند و شغل ایجاد کنند والا شیر هم به سرنوشت بنزین مفلوک در می آید که هیچ رئیس دولتی جرات اصلاح قیمت آن را نداردو اینبار باید مقادیر کلانی از پول نفت را در شیر ریخت و سر سفره مردم برد. حتی اگر بوی گند آن مشامشان را بیازارد. خود دانید. (48039)
 
امین
۱۳۸۶-۱۰-۲۲ ۰۸:۰۱:۲۹
احتمالاً بیشتر مردم ایران متوجه مسئله ای مهم در تولیدات برخی از شرکتها و کارخانجات مثل لبنیاتی ، کیک و ... شده اند . اینها بجای اینکه قیمت را افزایش ندهند آمده اند از حجم کالاهای تولیدی خود کاسته اند و آنها را در بسته های قبلی روانه بازار کرده اند. قوطی های پنیر شرکت پگاه ، کیک شرکت پم ، پفک و خیلی تولیدات دیگر در همان بسته های قدیمی توزیع می شوند ولی متأسفانه حجم و مقدار آنها را با زیرکی کمتر کرده اند تا کسی متوجه نشود... وای به حال کم فروشان (48083)
 
۱۳۸۶-۱۰-۲۲ ۱۸:۴۲:۰۳
کدام رقابت در کشور ما همه با هم دست به یکی کرده و با هم گران می کنند و هرکی گران نکنه از گردونه پخش حذف میشه .. دلت خوشه ها رقابت ! کدوم محصول با رقابت پایین مونده که این دومیش باشه؟ (48131)
 
۱۳۸۶-۱۰-۲۲ ۱۸:۵۳:۲۳
از هر كس كه مي خواهيد بپرسيد. به شما خواهند گفت كه پولتان را در اين مملكت در بخش توليد سرمايه گذاري نكنيد چون هم سودي ندارد و هم همه از عوام و خواص به شما گير مي دهند. برويد در ملك و املاك ( نه براي تامين مسكن) و دلالي و واردات سرمايه گذاري كنيد. هيچ كس به شما گير نمي دهد و مردم اگر در اين بخشها مشكلي هم داشته باشند دولت را زير سوال مي برند و به شما كاري ندارند. خصوصا واردات كالا حرف ندارد . مملكت ميلياردها دلار ( نه ريال)پول دارد كه دو دستي تقديمتان ميكنند. خيلي دردناك است ولي باور كنيد. اگر مي خواهيد از چرخه نكبت خارج شويم بگذاريد توليد كنندگان نصف وارد كنندگان كالا و يك جهارم دلالها سود ببرند. اگر هم نمي خواهيد كه حق هم داريد توي سر پاژن و پاك و كاله و پگاه و دامداران بزنيد (48132)
 
۱۳۸۶-۱۰-۲۳ ۱۳:۴۰:۴۵
عامل گراني 90% افزايش هزينه هاي عمراني و جاري دولت و 10% عوامل رواني و تورم القايي از خارج است. اگر باور نداريد از آقاي دكتر نادران و دكتر توكلي و دكتر دانش جعفري بپرسيد. بيخود دنبال مافيا و زالو نگرديد (48180)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.