نظر منتشر شده
۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 20243
نمایشگاه ضدجاسوسی یک نهاد امنیتی
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۴:۲۰
نمایشگاه ضدجاسوسی یک نهاد امنیتی برای بازدید نخبگان و روزنامه نگاران برگزار شد.

به گزارش "الف"، یک نهاد امنیتی اخیرا با برپایی یک نمایشگاه ضدجاسوسی، از روزنامه نگاران، خبرنگاران و نخبگان دانشگاهی و غیردانشگاهی دعوت کرده است تا با بازدید از این نمایشگاه با فعالیت های انجام شده در این خصوص آشنا شوند.

بنابراین گزارش، اخیرا دو گروه مجزا از رونامه نگاران اصلاح طلب و اصولگرا از این نمایشگاه بازدید کرده اند.

در این نمایشگاه شیوه‏های جاسوسی کشورهای مختلف از قاره‏های مختلف، چارت سازمان‏های اطلاعاتی و امنیتی و دستگا‏ه‏های جاسوسی مورد استفاده این سازمان ها به نمایش گذاشته شده است.

در بخشی از نمایشگاه فیلمی پخش می شود که در آن نحوه برداشتن پارکت یک ساختمان و کارگذاشتن دستگاه جاسوسی در آن به نمایش در می آید. استنباط مخاطبان از مستندات این فیلم حاکی از آن است که این روش در سفارت ایران در یکی از کشورهای اروپای غربی اجرا شده است.

در بخش دیگری از نمایشگاه، یک دستگاه که موسیقی پخش می کند به نمایش گذاشته شده که به یکی از سفارتخانه های ایران هدیه شده و مجهز به سیستم جاسوسی است.

در این نمایشگاه آمارهایی درباره جاسوسان ارئه شد که نشان می داد بیشترین فعالیت جاسوسان در شهرهای قم و استان های شمال غربی بوده اند.

قلم‏های نامرئی و نمونه هایی از متن‏های نامریی که کشف شده نیز در این نمایشگاه به چشم می خورد.

در این نمایشگاه همچنین فیلمی به نام "دام آخر" به نمایش درآمد که مربوط به یکی از جاسوسان هسته ای است.  
 
۱۳۸۶-۱۰-۱۷ ۱۳:۱۷:۳۲
روشهایی که ذکر شده اند روشهای جاسوسی سنتی هستند امروزه سرویسهای اطلاعاتی علاوه براین روشها که به صورت موردی و در باره موضوعات خاص مورد استفاده قرار می گیرند از شیوه های جدید جاسوسی که با هدف تاثیر گذاری بر سیاستهای کشورها انجام میگیرد استفاده می کنند جدید ترین این روشها استفاده از عوامل نفوذی در جهت ایجاد انقلابهای رنگی یا مخملین یابراندازی نرم است پیشنهاد میشود نمایشگاهی در زمینه معرفی روشهای جدید درکنار روشهای سنتی وکلاسیک ایجاد شود. (47873)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.