نظر منتشر شده
۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 19481
بی‏توجهی به قانون بودجه 86 و خوان رنگین رانت‏خواران
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۰۱:۳۲
رییس جمهور همچنان بر سهميه‌بندي محصولات پتروشيمي كه رانت 500 - 700 میلیارد تومانی در پي دارد تاکید می‏كند.

به گزارش "الف"، بر اساس مصوبه مجلس در قانون بودجه سال 86، می‏بایستی آزاد سازی فروش مواد پتروشیمی از اول خرداد ماه سال جاری انجام می گرفت که تاکنون دولت از اجراي آن سر باز زده است.

بنابراین گزارش، در چند سال گذشته، شرکت ملی صنایع پتروشیمی به جای فروش محصولات اولیه پتروشیمی به صورت مستقیم به کارخانه ها، این محصولات را به برخی واسطه ها واگذار می کرد و برهمین اساس رانتی حدود پانصد تا هفتصد میلیارد تومان نصیب این افراد می کرد.

با این همه به دلیل عدم اجرای این مصوبه از اول خرداد 86، برخی نمایندگان در مرداد ماه در تذکراتی حذف رانت در فروش مواد اولیه پتروشیمی را خواستار شدند. در هفته جاری نیز به دلیل طرح سوال در این خصوص از وزیر نفت در مجلس، وی در نامه ای به نمایندگان اعلام کرد که «طبق دستور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران مقرر شده است به استثناء کودها، سم و نهاده های کشاورزی نسبت به آزاد سازی مابقی محصولات پتروشیمی اقدام نماید. در این راستا کارگروهی مشخص شده است». طرح موضوع تعویق ادامه دار قطع رانت هنگفت واسطه ها و موکول کردن آن به بررسی کارگروه  از سوی وزیر نفت، در حالی صورت می گیرد که دستور رییس جمهور ضمیمه نامه مهندس نوذری نبوده است و برخی اخبار دریافتی خبرنگار الف حکایت از آن  دارد که رییس جمهور در نامه ای به مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با آزاد سازی قیمت فروش مواد اولیه پتروشیمی مخالفت کرده است.  
 
۱۳۸۶-۰۹-۲۷ ۱۱:۱۷:۱۶
سلام
لطفاً در اینگونه موارد حتماً یادآوری نمایید که مجلس ششم و دولت خاتمی مقصر بوده اند! (46651)
 
محمد
۱۳۸۶-۰۹-۲۷ ۱۱:۳۰:۰۳
مجلسی که شان نظارتی خود را مخدوش کرده و به عنوان مصلحت اندیشی نقش وکیل الدوله را ایفا می کند، طبیعتا دولت هم او را در محاسبات خود وارد نمی کند و تقریبا هر کاری بخواهد انجام می دهداز قدیم گفته اند احترامتو حفظ کن! (46653)
 
پیمان
۱۳۸۶-۰۹-۲۷ ۱۴:۳۱:۵۸
زمانی که رییس کشور در مقابل دیدگان مردم بجای معرفی رانت خواران شکر که کاملا شناخته شده اند میگویند که واردات برای مقابله با مشکلات احتمالی آینده ( تحریم ) بوده و گویا ایشان گندم - برنج - دارو و .... را باشکر اشتباه گرفته اند و سپس از آن براحتی میگذرند و دست دولت را برای واردات چندین میلیون تن دیگر آزاد میگذارند احتمالا بایستی رد پای نزدیکان رییس را در این رانتها جستجو کرد (46656)
 
۱۳۸۶-۰۹-۲۸ ۱۸:۵۱:۱۱
واقعا بایستی از ریاست محترم جمهور پرسید که مردم فقط با شکر زنده اند که برای مقابله با تحریم 5/3 میلیون تن وارد شد؟
آقای ریاست جمهور این تحلیل از شما پذیرفتنی نیست ! (46732)
 
رهگذر خوش خيال
۱۳۸۶-۰۹-۲۸ ۰۳:۰۳:۰۲
شايد دانستن اين موضوع كه قيمت فروش سوبسيدي يك كيلو پي وي سي كه ماده خام توليد دم پائي و زيره كفش و لوله است حدود 550 تومان است و قيمت ازاد ان در تهران به هزار و پانصد تومان ميرسد.

دانستن اين موضوع هم بد نيست كه تعاوني پلاستيك كاران .. سهميه اي نزديك به 90000000 كيلو در سال دارند. به حساب ديگر حدود 90 ميليارد تومان در سال سوبسيد به دلالان ( اكثرا ) و توليد كنندگان كوچك .. پرداخت مي شود.
... (46650)
 
۱۳۸۶-۰۹-۲۸ ۱۸:۵۳:۰۴
متاسفانه اوضاع سیمان از آنهم بدتر است قیمت کارخانه 000/33 تومان قیمت بازار آزاد 000/140 هزار تومان
افرین بر این عدالت پروری (46733)
 
هموطن
۱۳۸۶-۰۹-۲۸ ۱۰:۰۰:۰۸
با سلام
موضوع حذف واسطه ها و رانت خواران از غم انگيزترين موضوعات كشور هاي وابسته به درآمدهاي فروش منابع ملي بوده و مي باشد.متاسفانه داستان مسئولين ما داستان معروف اكوان ديو در شاهنامه مي باشد كه همه چيز را برعكس عمل ميكرد. فكر ميكنم اگر دولتي شعار گسترش ظلم و يا پرداخت رانت دلالان بدهد شايد فرجي حاصل شدو يك اتفاقاتي در جهت عدالت و حذف واسطه ها صورت گرفت چون آنكه از عدالت و مهرورزي گفت بي عدالتي ظلم و ستم افزايش يافت آنكه از آزادي گفت محدوديت ها افزايش يافت و وقتي از دين گفتيم بي ديني افزايش يافت پس بايد پناه برد به خداوند از سوء تدبير دولتيان (46696)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.