نظر منتشر شده
۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 17542
ایالات متحده اتهام دیپلمات ایرانی دربند انگلیس را تغییر داد
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ آبان ۱۳۸۶ ساعت ۰۰:۲۳
ایالات متحده برای بار دوم در طول محاکمه نصرت الله تاجیک، اتهام وی را بدون اعتراض دادستان انگلیسی پرونده تغییر داد.

به گزارش "الف"، سفارت ايالات متحده در لندن در يادداشت خود به وزارت خارجه انگلستان اعلام نموده است كه  تاجيك براي محاكمه به اتهام مشاركت در فعاليتهاي تروريستي بايد به آن كشور مسترد شود.

این درحالیست که اين ادعا كه تغيير عنوان اتهام است براي بار دوم در طول پرونده وي بصورت غير قانوني انجام شده و دادستان انگليسي حساسيت يا مخالفتي نشان نداده است و در عين حال اين اولين باري است كه يك مقام ارشد جمهوري اسلامي با سابقه ديپلماتيك با اتهاماتي سياسي و غير واقعي تحت عنوان تروريسم به ايالات متحده مسترد مي شود و اين امر در يك دادگاه مشترك با فردي كه به همكاري با القاعده متهم است انجام خواهد شد.

بنابراین گزارش،  يكي از اتباع چچني كه متهم به جمع آوري اعانه براي القاعده شده است قرار است به صورت همزمان با نصرت الله تاجيك ديپلمات و سفير سابق جمهوري اسلامي ایران در اردن محاكمه شود. مسئولین دادگاه انگلیسی در توجیه این امر عنوان كرده اند كه چون وكيل هر دو نفر يك فرد است ( كه در زمينه جرائم مرتبط با تروريسم متخصص است البته ) و در هر دو پرونده وكيل به يك امر مشترك ايراد گرفته تا وارد دادرسي عالي شود فلذا اين دو متهم در يك دادگاه محاكمه خواهند شد كه  امري غير عادي و غير متداول و مشكوك است كه مورد اعتراض تاجيك و تيم وكالت وي قرارگرفته اما تاكنون مستنداتي از سوي دادگاه ارائه نشده است.

اضافه می شود، پس از صدور حكم اوليه مبني بر مجرم بودن وي به تلاش براي عبور از تحريمهاي ايالات متحده براي قاچاق تسليحات و دوربينهاي ديد در شب با كاربردنظامي به ايران و مقاومت حزب الله، با تائيد وزير كشور انگلستان پرونده وي وارد مرحله تجديد نظر شد . دادگاه عالي قرار بود 25 و 26 اكتبر برگزار شود كه دو ماه به تعويق افتاده است.

لازم به ذكر است تاجیک همچنان تحت الحفظ زنداني است و با توجه به حملات متعددي كه به خانواده و منزل وي توسط ضد انقلاب برنامه ريزي شده امكان خر وج وي و خانواده موجود نيست مگر براي حضور در بيمارستان.


 
۱۳۸۶-۰۸-۱۸ ۰۸:۱۱:۵۸
حرکتهای مشکوک ، توطعه های پی در پی ، سناریوهای جدید
و به قول مشهور این قصه سر دراز دارد . بازهم عده ای ساده لوح و یا جهت دار بگویند تعلیق غنی سازی .
هیچ بعید نیست اتهامات این بنده خدا سر از فرد چندم القاعده در نیاورد (43085)
 
۱۳۸۶-۰۸-۱۸ ۱۳:۱۲:۱۱
انچه در چند ماه گذشته اتفاق افتاده است نشانگران است که انلیس خبیثت و امریکای جنایتکار از مصوصب قوانین تروبستی دارند به نفع سیاست جنگ طلبانه کاخ سفید بطور کلی صهوینسم جهانی سو استفاده می کنند.
بر هیچ کس پوشیده نیست صهونیسم جهانی برای به تشنج کشیدن منطقه خاورمیانه تا روسشیه و اسیاس ضیر و حتی شاید بعدا این تشنج را به کشورخای اروپایی بکشاند تا مردم جهان را به ترس و وحشت بیاندازد تا ایران را عامل نا امنی در جهان تبلیغ کند زیرا همه این اتفاقات بخاطر شکست رژیم اشغالگر صهوینستی از حزب الله است که نمایان می شود.
ولی اگر ما هدف دشمن را درک می کنیم باید بفکر این باشیم که چه باید کرد؟
به نظر می رسد مسئولان قضایی کشور ما مانند خیلی ماسیلی که در امریکا بر علیه منافع ملی ما اتفاق می افتد بی تفاوت یا مسئله را جدی نمی گیرند و به حیثیت ملت لطمه زده می شود.
هر وقت از قوه قضائیه انتقاد به حق می شود اقایان ناراحت می شوند زیرا این قوه به وظایف خود عمل نمی کند از مصادره اشیاع هخامنشی در امریکا گرفته تا فروش سر باز هخامنشی و محکومت ایران و دست داشتن مسئولان کشورما در بمب گزاری های ارژانیتن که میلیاردها دلار بیت لمال مصادره شده توسط امریککا دراد حیف و مال می شود اینها همه فتنه و توطئه صهونیسم جهانی است تا دارایی های ملت ایارن مه بیش از ده میلیارد دلار است را به طروق مختلف بالا بکشند گویا در داخل کشور عناصری هستند که از این غارت دلارهای ا یراانی سود می برند و به مردم اطلاعات کافی و تصمیمات اتخاذ شده در دادگاه های امریکا را نمی دهند و بی اهمیت نشان می دهند.
تا زمانی که مسئولان قوه قضائیه وزارت خارجه تلاش خود را کسترش ندهند و مسایل را به طریق روش کهنه ایرانی حل وفصل بخواهند حل کنند انچه عاید ملت خواهد شد غارت منافع و سپرده ها و لطمه به حثیت ملت ما خواهد بود.
گوش خیلی ها کر شده است و محکومیت دولت و نظام ایران در سطح جهانی توسط امریکا و صهوینسم جهانی را نمی شنوند
اقایان وزارت خارجه شما نتوانتسید تیم وکلای حرفه را تشکیل دهید و مشکلاتی که صهوینسم جهانی برای کشورما و ملت ما دراد طراحی می کند با انها مقابله کنید.
اگر لیاقت مبارزه و توان و عرضه مبارزه با استکبار را ندارید لال شوید بهتر است شعار های تو خالی ندهید و دشمن با بهانه قرار دادن شعارهای تو خالی شماها حیثیت ما را لگد مال کرده و دارایی های کشورما را در هر چند گاه به بهانه های مختلف به بالا کشیده شوند.
اگر قصد مبارزه دارید چرا عوامل کودتای 1332 را دادگاه علنی نمی کنید ؟
چرا عاملان شرکتهایی غربی که به صدام سلاح های شیمییای دادن درا علنا محاکمه مکی گنید؟
چرا منافقین و رهبران ان را علنا محکمه و حکم صادر نمی کنید؟
چرا ساقط شدن هواپیمای مسافربری ایرانی در زمان جنگ توسط نیروهای امریکایی را به محاکمه نمی کشید؟
هزارات دسیه و توطئه و فتنه از سوی امریکا و صهونیسم جهانی این انگلیس خبیث در کشور ما دارد انجام می دهند چرا سفارت انگلیس کثیف را نمی بندید؟
منتظر بمانید تا ما را محکوم کنند وشماها بخندید.
باعث تاسف شدید است عده ای قدرت و توان کارهای حرفه ای در وزارت خارجعه و قوه قضائیه را ثابت کرده اند که ندارند بار دیکر در مسند قدرت تکیه زده اند و بیکانه دارد با حیثت ملت هفتاد میلوینی در سطح جهانی بازی می کند.
والسلام (43081)
 
فرهاد - م
۱۳۸۶-۰۸-۱۸ ۱۳:۴۲:۴۳
قبلا در بحث ديگري نوشته شده بود كه بايد از دولت مهرورز و ديپلماسي فعالش سوال كرد كه پس از آزاد كردن ملوانها چه امتيازي به دست آورد ؟ ديروز فلاحيان و رضائي و وحيدي را متهم كردند شايد فردا هم تاجيك را متهم كنند بالاخره نتيجه لابي سياسي جمهوري اسلامي بغير از فحاشي به استكبار جهاني چيز ديگري هم هست و براي مردم دستاورد منفعت آوري دارد و داشته است ؟ (43101)
 
عليرضا - ق
۱۳۸۶-۰۸-۱۸ ۱۴:۲۰:۱۰
مسئله فقط جناب آقاي تاجيك نيست . اگر دقت نشود اين رسمي براي برخورد با مسئولين جمهوري اسلامي خواهد بود . در آستانه تحريمهاي جديد ( هر چند آقاي رئيس جمهور عزيز معتقد هستند پرونده هسته اي ايران بسته و تمام شده است ) محدوديتهاي بيشتري براي مسئولين فعلي يا سابق جمهوري اسلامي در نظر گرفته خواهد شد و اين خطرناك است . من اميدوارم مسئله دوستمان آقاي تاجيك به خير و خوشي تمام شود اما تصميم سازان كشور فراموش نكنند كه اين مسئلهء يك فرد نيست ، اتهام مشاركت در عبور از تحريمهاي امريكا اتهامي است كه بسادگي شامل حال بسياري از مسئولين فعلي و سابق كشور خواهد شد . هر كسي كه به نوعي كار دولتي كرده است ميداند كه مديران اجرائي جمهوري اسلامي و همينطور ارگانهاي نظامي مسيرهاي متعددي براي برخورد با تحريمها و تهيه مايحتاج كشور داشته اند و اين نشانه اي جدي براي همت غرب در برخورد با اين مسائل است ، حالا چه اتهامات آقاي تاجيك واقعي باشد چه سياسي و غير واقعي . خلاصه كلام اينكه تصميم گيران بايد در كنار برخوردهاي انقلابي و اصولگرايانه تدبير چهارچوب همه راهكارهايشان باشد . من تعجب كردم وقتي نيروهاي امنيتي و قضائي افرادي را كه به تلاش مسلم براي براندازي جمهوري اسلامي متهم بودند آزاد كردند ( خانمها اسفندياري و عظيما و آقاي تاجبخش ) و بعد از وزارت اطلاعات و قوه قضائيه اعلام شد كه \"قانون\" اينگونه ميگويد و در اون قانونمداري حتي در مقابل براندازان جمهوري اسلامي ( كه دههء شصت تيرباران ميشدند ) ديپلماتهاي كشور در معرض تهديد هستند و دولت هم كه از اساس مسئله را انكار ميكند و ميگويد اينها همه اش نوار است . ان شاء الله كه خير است... (43102)
 
مهدوي
۱۳۸۶-۰۸-۱۸ ۱۸:۴۴:۳۷
به نام خدا
تا بوده همين بوده آقاجان شما پس از انقلاب برهه اي از تاريخ را بگوييد كه غربيان شيطنتهايي اينچنيني يا معادل آن نكرده باشند درد آن ها فقط استقلال اين ملت و كوتاهي دستشان از منابع سرشار اين مملكت است دلشان براي موقعي كه نفت 40 دلاري را از شاه 8 دلار مي خريدند تنگ شده است اما چيزي كه اين وسط جالب است اثبات سخن معروف امام در همه ي اين موارد شيطنت است كه ان شاء الله اكنون هم چنين خواهد شد
امام فرمود:
آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند
البته به شرطي كه ما كماكان پايبند به اصول اعتقاديمان باشيم و منافع ملي را به صرف مخالفت با فلاني فداي مصالح سياسي و جناحي ننماييم
يا علي (43123)
 
هدایت اشتری لرکی
۱۳۸۶-۰۸-۱۹ ۱۷:۱۰:۳۴
درجریان پرونده دزدی پانزده میلیون دلاری از بانک سپه پاریس به همت سفیر سابق که هم اکنون سفیر فعلی درامارات است مبلغی بیش از دو میلیون یورو به وکلای یک کابینه لوکس پرداخت شده تا صرفا محکومیت رئیس این شعبه ثابت شود.کاش مقامات دولت مهرورز این هزینه را به پای این فرد تنها وبیکس که درآستانه تحویل به آمریکا است خرج کند.یادآوری میکنم که دزدان واقعی بانک سپه پاریس طی نامه ای به قاضی فرانسوی اعلام کردند که مبلغ دو میلیون وپانصد هزاردلار از وجه دزدی شده را به سفیر موصوف پرداخت کرده بودند (43233)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.