نظر منتشر شده
۵۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 16051
جوابیه دانشگاه آزاد به اظهارات رئیس جمهور
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۰۶

عطف به مطالب منتشرشده در مورد سخنان رئیس جمهور در جمع دانشجویان، دانشگاه آزاد اسلامی جوابیه زیر را برای الف ارسال کرد که عینا از نظر کاربران می گذرد:

1 ـ سیاست دانشگاه آزاد اسلامی‌، در قبال اظهارات ریاست محترم جمهوری‌، همواره حفظ حرمت و جایگاه ایشان و خویشتن داری بوده و همیشه بر لزوم رعایت شان و منزلت رئیس جمهور اسلامی ایران در میان جامعه میلیونی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی تاکید شده است. همچنین این دانشگاه همواره تلاش نموده است ضمن همراهی و همدلی با دولت محترم در برابر ناملایمات صبوری و از انتقادات و توصیه‌های خیرخواهانه و مشفقانه استقبال نماید.

2 ـ انعقاد قرارداد‌های پژوهشی و تحقیقاتی در تمام دانشگاههای کشور و دنیا یک ارزش و امتیاز تلقی گردیده و دانشگاه‌های دولتی نیز سالانه میلیاردها تومان از ردیف بودجه مملکت را صرف انعقاد قراردادهای پژوهشی می‌کنند. لیکن مطالب مندرج در خصوص رقم و حجم قراردادهای پژوهشی نادرست بوده و به نظر می‌رسد ناشی از اشتباه گزارش دهنده و يا نگارنده باشد. چرا که بر اساس مستندات موجود مجموعاً برای بیش از 120 پروژه تحقیقاتی‌، تنها قراردادی به میزان یک سوم رقم مورد اشاره‌، منطبق با ضوابط و معیارهای قانونی منعقد گردیده است.

3 ـ در خصوص عدم پرداخت کامل مالیات تکلیفی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی لازم به ذکر است این دانشگاه کلیه مالیاتهای متعلقه را پرداخت نموده‌، همچنین اسناد مالی این دانشگاه نیز همه ساله به مراجع ذیصلاح ارائه می‌گردد. در خصوص پرداخت مطالبات مالیاتی‌، بخشنامه‌های لازم به کلیه واحدها و مراکز تابعه دانشگاه ابلاغ گردیده است.

4 ـ در مورد کمک 120 میلیارد تومانی دولت محترم به دانشگاه آزاد اسلامی لازم به ذکر است وام مورد اشاره بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی‌، به مبلغ 60 میلیارد تومان ( نه 120 میلیارد تومان)‌، آن هم صرفاً به منظور پرداخت شهریه به دانشجویان تخصیص و پس از تلاش فراوان در اختیار این دانشگاه قرار گرفت که کل مبلغ عیناً به صورت وام به دانشجویان پرداخت گردیده است و بدیهی است پس از فراغت از تحصیل بازپرداخت خواهد شد.

5 ـ دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت اقتصادی نداشته است و تمام فعاليت خود را در زمينه ارتقاء آموزشي، فرهنگي و پژوهشي متمركز كرده است. بهترین شاهد بر این واقعیت به دوش کشیدن نیمی از بار آموزش عالی کشور با تربیت و آموزش بیش از 1.300.000 دانشجو‌، ایجاد صدها میلیارد تومان زیرساخت آموزشی و بنیادی‌، احداث میلیون‌ ها متر مربع فضای آموزشی و ایجاد دهها هزار فرصت شغلی برای اساتید و کارکنان و همچنین تربیت بیش از 2 میلیون دانش آموخته متخصص بدون دریافت بودجه‌اي از خزانه بیت المال می‌باشد. از این رو دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها کوچکترین منفعت اقتصادی را دنبال نکرده بلکه نهایت دقت و صرفه جویی را در خصوص بهره¬گیری بهینه و استفاده صحیح از منابع‌، بر اساس منافع کلان کشور در دستور کار داشته است.

 بر اساس مستندات موجود میانگین بودجه‌ای که دانشگاههای دولتی برای هر دانشجو از خزانه مملکت به صورت مستقیم دریافت کرده اند بين 5 تا 7 برابر شهریه دریافتی به ازای هر دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی است.

6 ـ دانشگاه آزاد اسلامی موسسه‌ای غیر دولتی و غیر انتفاعی است و متعلق به همه مردم بوده و هیچ یک از مسئولان دانشگاه کوچکترین سهمی در مالکیت مجموعه ندارند و حتی یک ریال از اموال این دانشگاه به مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی تعلق ندارد.

 امید است در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی مزین گردیده است، همگان در جهت تقویت اتحاد ملی و انسجام اسلامی حرکت کرده و نهایت تلاش و کوشش خود را برای تحقق این مهم بکار بندیم.

 
۱۳۸۶-۰۷-۲۲ ۱۵:۴۲:۰۰
چرا در برابر هجمه نسبت بی سوادی به فارغ التحصیلان دانشکاه آزاد صرفنظر از صحت وسقم آن اظهار نظر نمی کنید .شما باید در مقابل آنهائی که می گویند هر جا سیم برق رقته است دانشگاه آزاد بی کیفیت هم رفته است از خود وکیفیت آموزش اگر دفاعی دارید انجام دهید .اگر شما 1300000 نفر بی سواد پر توقع را تحویل جامعه داده اید مرتکب یک فاجع ملی عیر قابل جبران شده اید اگر این طور نیست که نیست باید مرد ومردانه در مقابل عملکرد خود دفاع کنید.
(کاری به آنجاهائی که دانشگاه پیام نور رفته است کاری نداشته باشید نیت مهرورزی در کار بوده است . (41048)
 
۱۳۸۶-۰۷-۲۲ ۱۶:۱۳:۱۵
اگر 50% این مواردی که این بندگان خدا در جوابیه خود گفته باشند صحت داشته باشد (
یعنی در استخراج امار اشتباه سهوی نکرده باشند ) که صحت دارد واقعا گلی به گوشه جمال اقای دکتر احمدینژاد عزیزمان .البته بنده در یکی از وزارتخانه ها تا چندی پیش بودم و امارهای کلیویی انچنانی را همواره دیده ام .همیشه هم با ان مخالف بودم .متاسفانه بهم ریختگی ، تعدد مشکلات در حجم و عمق ، عدم وجود سیستم کارای بررسی و فیلتر کردن اطلاعات غلط باعث بروز چنین اشتباهاتی میشود .البته نه اینکه از دانشگاه ازاد بخواهم دفاع کنم و نه اینکه ریاست محترم جمهور را بکوبم .ولی اگر بگوش اقای احمدینژاد برسد به ایشان بگویند ترا بخدا در سیستم سازی ، طبقه بندی اطلاعات و روشهای استخراج ان در سطح قوه مجریه بایستی انقلاب اساسی انجام دهند . (41050)
 
Samir
۱۳۸۶-۰۷-۲۴ ۱۱:۵۸:۳۵
از کجا معلوم آماری که این دانشگاه آزاد داده درست باشد.کاش بعد از حدود 20 سال که از تاسیس دانشگاه آزاد می گذرد یک بارهم شده تحقیقی... تفحصی،کمیته ویژه ای تشکیل می شد ومعلوم می کرد دانشگاه آزاد چرا باید از امثال بنده ترمی 700 هزار تومان بگیرد و عده ای کم سواد به عنوان فارغ التحصیل به جامعه تحویل بدهد.اشکال از من نیست چون مجبورم بروم آنجا درس بخوانم.هیچکس هم جرات نمی کند حرفی بزند چون سریع ردش می کنند. بلکه اشکال از آقای جاسبی و سایر مسئولین دانشگاه است.واقعا پشت پرده چه کسی(یا کسانی)هستند که زور آقای احمدی نژاد یا هر رییس جمهوری به آنها نمی رسد.البته جای امیدواری است که دانشگاه آزاد بعد از هرگز کسی را قابل دانسته که به او جوابیه بدهد.
واقعا بعید می رسدکسی از اقشار معمولی جامعه یا دانشجویان بخواهد از عملکرد مسئولین دانشگاه آزاد حمایت کند و بعد هم بنویسد:
\"البته نه اینکه از دانشگاه ازاد بخواهم دفاع کنم و نه اینکه ریاست محترم جمهور را بکوبم\" (41274)
 
فارغ التحصيل دانشگاه آزاد
۱۳۸۶-۰۷-۲۲ ۱۷:۲۴:۳۰
احمدي نژاد عزيز
سلام
راه حق و اجراي عدالت همانطوركه مولايمان علي (ع) فرموده اند بسيار سخت و دشوار است ، اما اين را بدان كه تحت رهنمودهاي مقام ولايت و با درايت و هوشمندي تا آخر راه ايستاده ايم و از حمايت حق دست بر نمي داريم .
انشاءالله
فارغ التحصيل كارشناسي رياضي از دانشگاه آزاد (41057)
 
قربان
۱۳۸۶-۰۷-۲۲ ۱۷:۵۷:۱۹
سلام
چندين بحث اساسي در دنيا آخر و عاقبت ندارد كه بعضي از آنها مذهبي و مكتبي است.
مورد دانشگاه آزاد و دكتر رييس جمهور را هم به آنها اضافه كنيد از منظر سياسي يا هر اسم ديگه.
هردو طرف دروغ مي گن و عرضه تغيير ندارند.فقط زور رييس جمهور به جاسبي مي رسيد همه چي حل بود.
باي
ببنديد اين بحث عبث بي عاقبت را. (41058)
 
۱۳۸۶-۰۷-۲۲ ۱۹:۲۰:۰۳
اگه جاسبی کار سیاسی نکنه وفقط به مسائل دانشگاه آزاد برسه همه مشکلات حل میشه. (41060)
 
Gah
۱۳۸۶-۰۷-۲۴ ۱۲:۰۱:۰۱
کاش آقای جاسبی فقط کار سیاسی می کرد و دست از سر دانشگاه آزاد بر می داشت. (41275)
 
حمید
۱۳۸۶-۰۷-۲۲ ۱۹:۳۹:۴۶
هیچ کس نداند دانشجویان دانشگاه می دانند که بی حساب و کتاب ترین تشکیلات در این مملکت تشکیلات دانشگاه آزاد است که به صورت ارباب و رعیتی و خان و خانزادگی اداره می شود.
دیدگاه اقتصادی به طور کامل در دانشگاه آزاد بر هر چیز دیگر غلبه دارد و این مظلوم نمایی ها هرگز واقعیات را عوض نمی کند.
این ها که می گویند دانشگاه آزاد متعلق به همه ی مردم است کی و کجا یک گزارش مالی به دیوان محاسبات ارائه داده اند؟ چه کسی می داند درآمد دانشگاه آزاد چه قدر است و هزینه هایش چه قدر؟
چرا ما باید دربست به آقای جاسبی رییس این دانشگاه و به هیئت امنای انتصابی آن اعتماد کنیم؟ (41063)
 
Hrh
۱۳۸۶-۰۷-۲۲ ۲۰:۱۷:۴۴
حقيقتا دانشگاه آزاد ماموران خوبي دارد
دو تايشان همين بالا به ماموريت خود پرداخته و دفاع کردند (41065)
 
جواد
۱۳۸۶-۰۷-۲۲ ۲۲:۰۸:۵۸
من دانشجوي دانشگاه آزاد هستم. و با سخنن احمدي نژاد درمورد دانشگاه آزاد كاملا موافقم. سوالم از دانشگاه آزاد اين است كه خريد باشگاه شهاب زنجان به ارزش تقريبي 5 ميليارد تومان پولش از كجا آورده شده است؟ البته اين چيزيه كه ما مردم عادي مي بينيم خيلياشو هم نمي بينيم. (41068)
 
lمهدی
۱۳۸۶-۰۷-۲۲ ۲۲:۱۴:۱۱
اقای رئیس جمهور لطفا دست از سر دانشگاه ازاد بردار و به وعده هایت عمل کن کو کاهش تورم کو مبارزه با مافیا کو اعلام نامهای مفسدین اقتصادی کو کاهش بیکاری کو نفت بر سر سفره مردم کو مهرورزی کو بیمه همگانی کو امنیت اقتصادی کو افزایش سرمایه گذاری کو صندوق ذخیره ارزی همه اینها با نفت 70یا 80دلار خوب خودت دانشگاه بساز وابروی دانشگاه ازادرا ببر امام صادق ع میفرماید کونوا لنا دعات بغیر السنتکم یعنی با عمل دعوت کننده برا یمان باشید (41071)
 
محمد صبا
۱۳۸۶-۰۷-۲۲ ۲۲:۴۳:۴۸
اگر آقای احمدی نژاد در شعارهاش صادقه و قصد سیاسی کاری نداره به جای درگیری با دانشگاه آزاد فکری به حال شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ، شبانه، پیام نور و علمی کاربردی بکنه. اینها که توسط دشمن اداره نمیشه . زیر نظر دولت مردمیه. (41073)
 
بنده خدا
۱۳۸۶-۰۷-۲۲ ۲۲:۴۶:۱۴
این بنده خدا توصیه می کنم خوب ببینیم . مثل هر آدمی ایرادهایی به کار دانشگاه ازاد می بینم . تا به حال هم آقای جاسبی را ندیده ام اما : 1) مروری به این سالها به خوبی بیانگر کار عظیمی است که در دانشگاه ازاد شده است . قبل از انقلاب در موسسه عالی درس خواندم ، ترمی 3000 تومان یعنی دو ماه حقوق پدرم، آنهایی که وضعشان بهتر بود به فرنگ رفتند . حال مقایسه کنیم شهریه دانشگاه ازاد فعلی را با ان شهریه قبل از انقلاب و شهریه ای که در خارج باید پرداخت شود . منصف باشیم که شهریه منصفانه است . 2) حجم تاسیساتی که دانشگاه ازاد ایجاد کرده است ، چشمگیر است . باور کنیم که کار عظیمی صورت گرفته و طبق اساسنامه دانشگاه ازاد این سرمایه گذاری متعلق به این ملت است ، به عبارتی برای این مردم سرمایه گذاری شده است نه برای عمر و زید یا فرد خصوصی . 3) در مجموع سطح علمی در دانشگاه ازاد مشابه دانشگاههای دولتی است . دانشگاههای دولتی همه شریف و تهران نیستند ، برخی از آنها کیفیتشان بسیار نازل تر از دانشگاه ازاد همان شهر یا منطقه است . 4) من سه ماه با دانشگاه ازاد کار کردم . اگرچه خود م قطع همکاری کردم ، شهادت می دهم که محیطی سالم دیدم ، افرادی پویا و علاقمند دیدم ، مدیرانی دیدم که کار کردن را در همه ابعاد می دیدند نه از پشت میز . معادل نیروی انسانی کاری که در دانشگاه ازاد صورت می گیرد ، در دانشگاههای دولتی چند برابر است . 5) در آموزش عالی دولتی درس می دهم ، پرت نیرو و امکانات واقعا چشمگیر است و این امری است که در دانشگاه ازاد کمتر دیدم . 6) اگرچه شیوه مدیریتی دانشگاه ازاد را نمی پسندم ، شهادت می دهم که برای خود کیسه نیندوختند و کسی نمی تواند چنین ادعایی کند . 7) مقایسه کنیم شبانه ها و پیام نورها را با دانشگاه ازاد ، که آنها از امکانات حاضر دانشگاه وابسته دولتی وابسته استفاده می کنند و دانشگاه ازاد از امکانات خود 8- بپذیریم که دانشگاه ازاد اعتبار مناسب در خارج از مرزها هم یافته است ، نمی توانیم بگوییم که آنها تحت فشار و تبلیغات دکتر جاسبی بوده اند . 9 ) برای داوری نیازمند کنارهم گذاشتن اطلاعات هستیم . بودجه آموزش عالی را هم در محاسبات بیاوریم و سرانه هار و سرمایه گذاریها را بررسی کنیم . .... 10) اجازه دهیم کسانی که مخلصانه کار می کنند و اندوخته نیروی انسانی و سازه ها برای این کشور ایجاد می کنند ، کارشان را ادامه دهند . من به عنوان یک ایرانی که نه حقوق بگیر دانشگاه ازاد هستم و نه سمپات مدیریت آن ، شهادت می دهم که کاری کارستان شده است . و از سکوت دانشگاه آزاد در پاسخگویی واقعا متشکرم . هر معترضی را دعوت می کنم سری به دانشگاههای ازاد بزند و پس از مشاهده عینی به داوری بنشیند . (41074)
 
هادی
۱۳۸۶-۰۷-۲۴ ۱۳:۲۲:۰۰
با سلام.آقای بنده خدا یا در این مملکت زندگی نمی کنند و یا جزو مسئولین رده بالای دانشگاه آزاد هستند.چطور ایشان می توانند ادعاهای هشت گانه خود را اثبات کنند و ادعا می کنند که در دانشگاه آزاد\"کاری کارستان شده است\" بنده فارغ التحصیل همین دانشگاه از تمامی عزیزان خواهشمندم به آین توصیه ایشان عمل نموده و\"سری به دانشگاههای ازاد بزند و پس از مشاهده عینی به داوری بنشیند .\"یا از یکی از دانشجویان ویا فارغ التحصیلان دانشگاه در مورد بار علمی و سطح معلومات آموزش داده شده سوال نماید. (41278)
 
بنده خدا
۱۳۸۶-۰۷-۲۴ ۲۳:۵۱:۵۵
رنگ پرچم نوشته این بنده خدا و آقای هادی به خوبی بیانگر آن است که ما کجا زندگی می کنیم ! این بنده خدا تحصیل کرده نظام قبل از انقلاب است و اکنون در آموزش عالی دولتی مشغول تدریس است . عرایضی که تقدیم شد به دلیل کار تحقیقاتی و بدون سو گیری است . روزی که دانشگاه ازاد در شهرهای این کشور دایر شد ، خیلی از شهرها فاقد مرکز آموزش عالی بودند . رشد و شکوفایی در پی تاسیس دانشگاه آزاد در خیلی از آن شهر ها سرعت گرفت . این بنده خدا فقط سعی می کند خوب ببیند و بنده خدا باشد . 12 سال پیش شهر مجلسی را باید دید و با امروز مفایسه کرد . برادرم باید ملاک برای مقایسه داشت . اطلاعات و اسناد برای جوینده حقیقت بین موجود است . این بنده خدا در مصاحبه های گوناگون استخدامی بوده ام و داوطلبان از همه دانشگاهها . . . برخی از واحدهای دانشگاه آزاد الحق عالی کار کرده اند و برخی نیز ضعیف . برخی فارغ التحصیلان دانشگاههای دولتی نیز بر همین سیاق بودند . اجازه دهیم که آنهایی که دارند خدمت می کنند به خدمت ادامه دهند . این به معنی نفی ایرادها نیست . اگر ما دستهای یکدیگر را بگیریم می توانیم این مملکت را بسازیم ، برادرم ، در حوزه ای که من به خدمت مشغولم پیام نور هم هست . اجازه بفرمایید که به مقایسه نپردازیم ! این بنده خدا امیدوار است که پیام نور هم به تدریج قوت بیشتری در همه ابعاد پیدا کند . نسل جوان ما حتی اگر یک کتاب هم بیشتر بخواند ، سرمایه گذاری نیروی انسانی است . چشمانمان را به گزارش های تخلفات اقتصادی گزارش شده توسط فرمانده نیروی انتظامی در روزنامه های 24 و 23 مهر بگشاییم . کار فرهنگی و تربیت نیروی انسانی را سرکوب نکنیم . (41332)
 
۱۳۸۶-۰۷-۲۲ ۲۳:۲۰:۲۵
دانشگاه آزاد چگونه به یک قول اقتصادی تبدیل شد . اگر همین امروزدانشگاه ازاد تعطیل شود همه این اموال ودارایی صد ها میلیاردی چه میشود ؟ اموالی که از حلقوم مردم بیرون کشیده شده ایا دوباره به آنها برمیگردد؟ پس آیا کار دانشگاه آزاد و سردمداران و طرفدارانش خیانت نیست ؟ (41076)
 
آریا
۱۳۸۶-۰۷-۲۳ ۱۰:۰۲:۱۲
طبق اساسنامه دانشگاه آزاد در صورت انحلال این دانشگاه دارایی های دانشگاه به دولت می رسد وحتی یک ریال از دارایی های دانشگاه به به کسی نمی رسد. (41123)
 
بنده خدا
۱۳۸۶-۰۷-۲۴ ۲۳:۲۱:۱۱
اگر از اساسنامه مطلع باشید ، کلیه اموال دانشگاه ازاد متعلق به ملت است . نه فرد خاص و نه دولت . (41327)
 
احد اسدی
۱۳۸۶-۰۷-۲۲ ۲۳:۴۱:۳۱
دیوار بتونی را که طراح و مهندس ان امام ره با کمک ملت درست کرده است با بتون به ادامه ان بپردازنید چرا روی بتون می خواهید گل کاری کنید؟
اگر روی دیوار بتونی گل بگذارید با امدن یک باران فرو می ریزد.
ماجرای دانشگاه ازاد و دولت از غیبت . پشت هم حرفی زنان دوره مشروطه که در بیرون خانه به بهانه انتظار امدن شوهرانشان از سرکار می نشستند و به غیبت می پرداختند گذشته است.
یادمان نرود انظباط و جدیت و احترام به قانونباید از الویت باشد.
راستی فکر نمی کنید در کشورما نیازمند شدید به یک انقلاب احترام به قانون و اجرای قانون باشد؟ (41079)
 
نسترن
۱۳۸۶-۰۷-۲۴ ۱۴:۴۹:۴۶
امام (ره)طراح ومهندس این دانشگاه نبوده اند. (41299)
 
احسان
۱۳۸۶-۰۷-۲۲ ۲۳:۴۱:۳۵
من دانشجوي دانشگاه آزاد هستم تمامي كارمندان دانشگاه ما پيمانكاران ساختماني و..... هستند
واقعا كار اقتصادي مي كنندتا آموزشي (41080)
 
فارغ التحصیل دانشگاه آزاد
۱۳۸۶-۰۷-۲۳ ۱۰:۰۳:۱۳
به نام خدا
لطفا مسولان دانشگاه آزاد راجع به استفاده از امکانات دانشگاه نظیر اتومبیل، کارکنان و ... در حمایت از کاندیدای خاص دوره های قبلی ریاست جمهوری پاسخگویی نمایند. (41124)
 
سعيد
۱۳۸۶-۰۷-۲۳ ۰۳:۰۴:۱۱
من دانشجوي علوم سياسي واحد مشهد هستم
1_ دانشگاه آزاد كدام كار فرهنگي مي كند كه ما خبر نداريم نه اينكه با گرفتن دانشجويان غير بومي جايي براي فرهنگ نمي گذارد شما يك سري به شهرهاي كوچك بزنيد هر روز مانكنهايي در خيابان راه ميروند كه اكثرا بچه تنبلاي شهراي تهران و شهراي بزرگ هستن مردم بومي جرات نمي كنن
2_كدام كار علمي
همه دانشجويان صدي نود داراي بيسوادي كه چه عرض كنم جهالت كامل اين دوره را طي ميكنن فقط زماني كه دانشجو شدن قيافشون تغيير كرده
3_ دانشگاه علوم انساني واحد مشهد ظرف 1يك ماه نشست كرده بعد ميگويند ساختمانها را با متد نوين ميسازيم
4_از شهريه هم نگو كه خونه خالست
و............. (41087)
 
ناشناس
۱۳۸۶-۰۷-۲۳ ۰۷:۵۱:۲۴
هزينه هاي مربوط به تحصيل در مدارس غيرانتفاعي دربرخي ازمقاطع تقريبامعادل کل هزينه تحصيل دربرخي ازدوره هاي کارشناسي دانشگاه آزاداسلامي است اگرهدف ازاين انتقادات ازدانشگاه آزاد کاهش هزينه هاي دانشجويي است پس چرادولت محترم اقدامي عيني براي کاهش هزينه هاي تحصيل درمدارس غيرانتفاعي بعمل نمي آورد؟به نظر مي رسدبيشترين دغدغه دولت محترم درمورد دانشگاه آزاداسلامي بايد درمورد بارعلمي اين دانشگاه باشد نه کاهش هزينه هاي تحصيل . اگرچه هزينه تحصيل دراين دانشگاه براي برخي ازاقشارمردم سنگين وتحمل ناپذيراست ولي شايسته است دولت اقدامات جدي تري درخصوص بهبودکيفي امورآموزشي دانشگاه آزاد واحتمالا برخي ازدانشگاههاي دولتي بعمل آورد. (41094)
 
۱۳۸۶-۰۷-۲۳ ۰۷:۵۶:۲۰
منهم ا ز دانشجويان دانشگاه آزاد هستم آقايي كه نوشتي در دانشگاه آزاد هم دانشجويان پويا هستند و مديران هم خيلي آگاه هستند و ...
منهم اينارو قبول دارم اما دعوا بر سر چيز ديگري است. كسي به نيروي انساني دانشگاه آزاد خرده نگرفته به مافياي اقتصادي آن اعتراض وجود دارد. اگه دانشگاه مال ملت هست و اينها راست ميگن خب آقايون استعفا بدن برن يه عده ديگه بيان.
رييس دانشگاه تهران حتي وزير علوم ده بار عوض شده ولي اين جاسبي هنوز هست! عملكرد اين آقايون حتي دانشجويان شريف اين دانشگاه روهم زير سئوال برده. (41098)
 
ناشناس
۱۳۸۶-۰۷-۲۳ ۰۸:۲۱:۴۳
واقعا اگر اقاي جاسبي مقداري از تكبر وغرور كاذبي كه در خود ايجاد كرده كم نمايد و مقداري در عمل كرد خود غو ر نمايد و واقع گرا باشد به نفع خود و به صلاح جامعه خواهد بود (41102)
 
برادر یک دانشجوی آزاد
۱۳۸۶-۰۷-۲۳ ۱۱:۵۴:۴۱
چندی پیش به همراه برادرم برای انتخاب واحد به یکی از دانشگاههای آزاد(اطراف قزوین) رفتیم. دانشگاه مذکور دارای ساختمانهای متعدد بود که بیچاره دانشجو باید بارها برای انتخاب واحد بین این ساختمانها رفت و آمد کند و این قابل تحسین است چونکه دانشجو قدر عافیت را می فهمد چرا که حسابی خواهد دوید تا دو روز باید بخوابد بنابراین غرولند بیکاری و غیره را نخواهد داشت اما چیزی که آزاردهنده است رفتار کارمندان دانشگاه بود که کوچکترین احترامی برای دانشجویان قایل نبودند. اداره کنندگان دانشگاه آزاد باید بدانند پیشرفت در ساختن ساختمان(مدیریت و ...) و اضافه نمودن دانشجو نیست بلکه باید به کارمندان آموزش داده شود که چگونه با جوانان برخورد نمایند چرا که اگر اینها نبودند دانشگاهی و کارمندی وجود نداشت. کیفیت چیزی است که بر کمیت ارجح است. با تشکر (41141)
 
محرابی
۱۳۸۶-۰۷-۲۳ ۱۲:۰۲:۴۲
آقای احمدی نژاد هر چند وقت یکبار تلاش می کند گروهی را به بازی بگیرد . گاهی گروه مورد نظر او وجود خارجی ندارد تا طرف بازی او شود ( مانند مافیایی نفتی ) و گاهی طرف مقابل دلیلی برای بازی نمی بیند تا به بازی بپردازد ، می داند در این بازی تنها مشت و لگ خواهد خورد و هواداران بازی رئیس جمهور ، او را به باد تهمت و ناسزا خواهند گرفت . هوشیارانه پاسخ می دهد که تمایلی به این بازی ندارد . حال رئیس جمهور هر طور که مایل باشد و به هر تعداد که دوست دارد به دروازه طرف مقابل گل بزند و هوادارانش برای او کف بزنند و هورا بکشند . این بازی ها پس از مدتی تماشاگری نخواهد داشت و رئیس جمهور تنها خودش می ماند و بازیهایش . (41143)
 
بنده خدا
۱۳۸۶-۰۷-۲۴ ۱۳:۳۱:۱۶
کاش قدرت و تجربه آقای احمدی نژاد بیشتر بود آنوقت می توانستیم دلخوش باشیم به اینکه بتواند رودروی افرادی مثل جاسبی ومافیای نفتی(که به زعم آقای محرابی وجود خارجی ندارد!) و وادهی هسته ای و... بایستد. (41283)
 
ناشناس
۱۳۸۶-۰۷-۲۳ ۱۲:۲۶:۵۹
با سلام
بگذارید این عطش از دست ندادن قدرت مسئولین دانشگاه آزاد افزون گردد و با انتقاد های غیر منسجم آب در آسیاب آنان بریزیم که جواب های تکراری آنان دیگر مرا خسته می کند.
این غول صنعت آموزش کشور به راستی هر روز خود را فربه تر می کند , آموزش صنعتی در ایران از این بهتر نمی تواند باشد آنان که نگران آموزش و انسان سازی دانشگاه هستند مشکل را باید جای دیگری حل کنند.
ما چه بخواهیم چه نخواهیم از دانشگاه های کشور نباید انتظار معجزه داشته باشیم که خروجی انسان داشته باشند( دقت کنید گفتیم انسان نه با سواد) بگذارید اینان با حقوق های میلیونی خود به آموزش صنعتی خود ببالند روزی خواهد آمد که همه این زیر ساختها و بنا های مجلل خالی از روح آموزش روزی به دست صاحبان اصلی اش برسد روزی که دور نیست.
الهم عجل لولیک الفرج (41151)
 
دانشجو بسیجی
۱۳۸۶-۰۷-۲۳ ۱۳:۵۴:۵۵
بازهم جواب های تکراری دانشگاه آزاد ! مشکل اصلی شهریه ها نیست.مشکل اصلی عدم گردش مدیران و حاکمیت یک سلیقه خاص و اقتدار گرا در این دانشگاه است . (41174)
 
استاد دانشگاه آزاد
۱۳۸۶-۰۷-۲۳ ۱۷:۱۲:۵۷
يك موضوعي را من مي گم شما پيگيري كنيد.. تا به ارتقاي آموزش در دانشگاه آزاد كمكي كرده باشيد.
دانشگاه آزاد ابهر با سه استاديار نيمه وقت (از دانشگاه دولتي زنجان) و 2 استاديار تمام وقت در هرسال حدود 50 نفر دانشجوي فوق ليسانس ميگيرد در سال 85 و 86 (دو سال) 95 نفر دانشجوي ارشد كشاورزي گرفته است.
شما با دكتر اقبالي رييس مركز آزمون تماس بگيريد و بگوييد تعداد جذب دانشجو در مقطع ارشد بايد 10 نفر باشد نه 50 نفر. لذا خواهشا تعداد را كم كنند تا آموزش صحيح انجام شود و هجمه ها برعليه دانشگاه آزاد بي معني.
اگر اين كار را بكنيد رسالت رسانه اي تان را درست انجام داديد چرا كه كمك شايان توجهي به علم مي كنيد.
متشكرم
دكتر..... (41206)
 
بهروز
۱۳۸۶-۰۷-۲۳ ۱۸:۴۷:۴۳
تو این مملکت کسی حق داره اشتغال ایجاد کنه و بخش خصوصی کا ر کنه و خلاصه باری از دوش دولت برداره به عده ای نون برسونه من اصلا نمیدونم دانشگاه آزاد بده یا خوب ولی میدونم که خیلی ها که از همین دانشگاه فارغ التحصیل شدن الان سر کارن و دارن نون یک خانواده رو میدن خیلی ها تو خود همین دانشگاه استخدامن و دارن حقوق میگیرن و راضی هم هستن و گذشته از این حرفا دانشکاه آزاد بخش خصوصیه دولت حق دخالت تو اون رو نداره و بهتره به خرابکاری های دورور بری های خودش بپردازه (41212)
 
شهروز
۱۳۸۶-۰۷-۲۴ ۱۳:۳۷:۰۱
بدون شرح
\"من اصلا نمیدونم دانشگاه آزاد بده یا خوب \"! (41284)
 
حمید رضا اساسه
۱۳۸۶-۰۷-۲۳ ۱۹:۱۶:۱۹
دوستان عزیز ما هر کدام با توجه به موقعیتی که در ان هستیم ممکن است قسمتی از محاسن و معایب 1 سازمان را ببینیم ولی مدیران عالی مملکت باید توانایی دیدن کل مجموعه را داشته باشند
ممکن است من و شما خرید فلان باشگاه ورزشی ورشکسته توسط دانشگاه ازاد را ببینیم یا اهرمها قدرتی که باعث ایجاد امپراطوری جاسبی گشته است(از نشریات و روزنامه های دانشگاه تا ایجاد تیم ها ورزشی و فرستادن به سفر خارجی برای ایجاد و حفظ محبوبیت) یا هزاران پارامتر دیگر که میدانیم و صدهها هزار که نمیدانیم(مثل ارتباط با مقامات مملکتی که در سایه دادن مدارک دانشگاهی عالی ایجاد میگردد برای مثال 2 سال پیش اسم اقا ضرغامی .رییس سازمان صدا و سیما. را جز پذیرفته شدگان دوره دکتر امدیریت رسانهایی دیدم
البته تا بوده از این دسته مسایل در ایران بوده از دوران مادها تا حالا
در همه جا هم هست
در دانشگاه دولتی مثل شهید بهشتی اقا توکلی برای دوره دکترا به تاتنهام میرود
در دانشگاه علامه اقا بذر پاش عضو ستاد رایحه خوش خدمت عزیز در دولت عدالت ورز در دوره دکترا مدیریت بازرگانی پذیرفته میشودددددددددد
ولی انچه مهم هست این است
که ما اعلام بکنیم که میدانیم که چه میگذرد و سعی کنیم که بدانیم چه میگذرد
سخن اخر اینکه
اموزش عالی در ایران به مثابه نوزادی معلول و ناقص الخلقه بود که جاسبی حلقا دار را بر گردن ان کودک انداخت و دکتر احمدی نژاد با کمک دوستانش در دانشگاه پیام نور صندلی زیر پایش را انداخت
خداوند همه را عاقبت به خیر کند (41217)
 
ایرانی
۱۳۸۶-۰۷-۲۳ ۲۱:۲۳:۱۸
ایجاد فله ای رشته ها در شعب دانشگاههای پیام نوراز طرف وزارت علوم حتی در روستاهای پرجمعیت بدون تامین هیات علمی- بدون تامین فضا- بدون تامین امکانات چه توجیهی میتواند داشته باشد؟ آیا برای ارتقا سطح کیفیه ؟ (41152)
 
۱۳۸۶-۰۷-۲۴ ۰۳:۰۵:۵۸
جهت اطلاع : دکترای بذرپاش با دستور رئیس جمهور لغو شد (41235)
 
۱۳۸۶-۰۷-۲۴ ۰۹:۳۹:۵۰
جهت اطلاع : دکترای بذرپاش با دستور رئیس جمهور لغو شد[/quot
بپرسیداقای بذر پاش چگونه فوق لیسانس گرفت و با کمترین تجربه مدیریتی مدیر گروه خودروسازی بهمن شد. (41261)
 
۱۳۸۶-۰۷-۲۴ ۰۹:۳۶:۳۵
بنده یکی از مدرسان دانشگاه هستم که هم در دانشگاه دولتی و هم دانشگاههای غیر انتفاعی و هم دانشگاه آزاد تدریس دارم. عموما سطح علمی دانشجویان دانشگاه آزاد، از دانشجویان موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی هم خیلی پایینتر است و واقعا بایدفکری به حال این مساله کرد. در اینکه دانشگاه آزاد با گسترش علم و افزایش سطح دانش عمومی به کشورمان خدمت نموده است، شکی نیست. اما فقط به فکر گسترش کمی فعالیت بوده و به افزایش کیفیت توجه ای نداشته است. به عنوان مثال در یکی از رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، در حالیکه کلیه دانشگاهای دولتی در سطح کشور مجموعا 30الی 40 دانشجو می گیرند فقط یکی از واحدهای دانشگاه آزاد تهران 90 دانشجو گرفته است. وزارت محترم علوم و شورای انقلاب فرهنگی باید فکری به حال این مساله نمایند. (41259)
 
مهدیار
۱۳۸۶-۰۷-۲۴ ۱۰:۳۶:۰۴
حتی اگر همه ادعاهای مسوولان دانشگاه آزاد در مورد ارتقا آموزشی و پژوهشی درست باشد، ادعای ارتقای فرهنگی دروغ بزرگی است. به برکت دانشگاه آزاد که متاسفانه صفت \"اسلامی\" را یدک می کشد، همه شهرهای کوچک و روستاهای ما که به خاطر بافت بومی و محلی از نظر مذهبی و اجتماعی سالم بودند و از بسیاری آفات به دور، به چنان وضعی گرفتار شدند که نگو و نپرس...
دانشجویانی که از شهرهای بزرگ و اغلب از تهران راهی شهرهای کوچک و روستاها شدند، آنچنان بلایی به سر فرهنگ و دیانت مردم محلی آوردند که جبران شدنی نیست.
حتی اگر همه ادعاهای مسوولان دانشگاه آزاد درست باشد به گوشه ای از این افتضاح فرهنگی نمی ارزد.
کار فرهنگی؟! این جنایت است. (41265)
 
حمید رضا اساسه
۱۳۸۶-۰۷-۲۴ ۱۳:۱۶:۱۰
دوستان عزیزی که به من اطلاع دادند دکترا اقا بذر پاش لغو شد خیلی ممنون(اگر چه من هم اطلاع داشتم) ولی همیشه تصمیمات اینچنینی چند لایه دارند به لایه های دیگر این دستور انقلابی هم لطفا توجه بفرمایید در ضمن اینها نمونه بود اگر میخواهید مصداق ها این گونه بده بستونها را بدانید فقط کافیه به مدارک بعضی از نماینده ها قبل و بعد از نمایندگی توجه کنید
باز مثال میزنم
شما فکر میکنید اقا دانش جعفری وزیر محترمممممممم دولت عدالت ورزززززززز
بعد از گرفتن مدرک مهندسی از دانشگاه کشمیر دوره ارشد و دکترا را چگونه در دانشگاه تهران و علامه گذراند
امیدوارم اینها پیشکش و حق النمایندگی ایشان نبوده باشد
خداوند همه مسلمین را عاقبت به خیر فرماید (41276)
 
۱۳۸۶-۰۷-۲۴ ۱۳:۵۵:۵۵
من همان دانشجوی ارشد سازه آزاد تهران جنوب هستم به خدائی که همین نزدیکی هاست ما در بعضی از کلاس هایمان از 10 نفر هم کمتریم .پذیرش هر ترم 15 نفر بوده است .اساتید این دانشکده از دانشگاه های دولتی و پژوهشگاه زلزله شناسی ومهندسی زلزله برای تدریس تشریف می آورند حتما رئیس جمهور محترم خودش زیر دست همین اساتید مثل دکتر بهبهانی ،خاکی ،کاوه ، زاهدی ،شیدفر ، نیکنام و... آموزش دیده است که خیلی از آنها نظرات ایشان را نمی پذیرند.
راستس اسم ایشان در بین اساتید علم وصنعت دیده نمی شود به طبقه همکف دانشکده عمران مراجعه فرمایید اگر شما دید ید به ما خبر دهید به چشم پزشکی مراجعه کنیم. (41291)
 
عبدالله
۱۳۸۶-۰۷-۲۴ ۱۴:۳۵:۰۷
اولا\"لطفا به چشم پزشک مراجعه کنید.آقای احمدی نژاد سالهاست استاد دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت واز پایه گذاران انجمن تونل ایران است.
ثانیا\" این که شما پز داده اید که اساتیدی از دانشگاه سراسری مثل جناب دکتر طباطبایی و ...در دانشگاه شما هم درس می دهند نشانگر همین است که دانشگاه آزاد از این اساتید دراین پایه ندارد و از دانشگاههای دیگر قرض میگیرد. (41296)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۲-۱۹ ۱۸:۱۷:۴۷
برو چشم پزشک متاسفانه یا خوشبختانه آقای احمدی نژاد جزو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت هستش استاد خود من هم بوده انصافا هم استاد بدی نیست درسته . ولی از همین جناب پرفسور بهبهانی هم بپرسی با کلی افتخار از احمدی نژاد تعریف میکنه اگه اطلاعات نداری حرف مفت نزن اوکی؟ (61818)
 
۱۳۸۶-۰۷-۲۴ ۱۸:۲۸:۲۸
شما آدرس چشم پزشکتان را بدهید تا ما هم به لطف هسته ای بسته ای بینا شویم . چون نام ایشان در تابلو نیست ودیده نمی شود.می شود بفرمایید ایشان در چه سالی در مقطع دکتری پذیرفته شده وتألیفات ایشان که موجب اعطای سمت استادی است چه بوده است. اصلا مرحمت فرموده چند صفحه از تز دکترای ایشان یک جائی آپ لود کنید. بخدا ثواب دارد.مدرس بودن وتدریس در دانشگاه با سمت استادی تفاوت اساسی دارد.هر مدرسی در دانشگاه ثمت استادی ندارد.حتی با 30 سال تدریس . (41317)
 
عبدالله
۱۳۸۶-۰۷-۲۵ ۱۱:۰۷:۳۸
بدون شرح - ثمت!؟
\"هر مدرسی در دانشگاه ثمت استادی ندارد.\" (41358)
 
۱۳۸۶-۰۷-۲۴ ۲۲:۴۰:۰۰
دوست عزیز اگر بخواهی استاد واقعی در ایران پیدا کنی اصلا توی دانشگاه آزاد با اونهمه ادعای گسترش به 15 نفر نمی رسن .. کسی هم ادعا نکرد احمدی نژاد استاد تمام است اما وقتی 50 استاد ! اقتصاد نامه می نویسند به او قطعا او هم استاد است و به طور معمول هر کسی در دانشگاههای دولتی درس می دهد استاد می گویند
البته در دکترا داشتن ایشان شکی نیست چون فقط کسی می تواند دانشجوی فوق لیسانس داشته باشد که خود دکترا داشته باشد که ایشان دارد. خوبه یه ذره به خودت زحمت بدی بری تزش رو پیداکنی .. تز چندتا استاد رو اینترنته که این یکی رو برات آپ لود کنن؟
سلام مرا به رئیس جمهور قبلی دکتر! خاتمی برسان (41322)
 
هادی
۱۳۸۶-۰۷-۲۵ ۱۰:۰۴:۵۹
اقای جاسبی جواب شما و روسای شما باشد با خدا که اینگونه پول ملت بیچاره رو در قالب شهریه می گیرید وحتیتاثیر اون رو در امکانات مسخره دانشگاهم نمی بینیم
پدرم برای ترم قبل من وام گرفت تا بتونم درس بخونم...برای شما متاسفم (41352)
 
پدر درمانده
۱۳۸۶-۰۷-۲۵ ۱۳:۵۸:۵۴
اجازه بدهيد من نيز حداقل از اين فرصت استفاده كنم تا درد دلم را كه پر از خون است اگر چاپ كنيد كه البته شك دارم باز گو كنم ايا اين از مصاديق انسانيت است كه تنها دخترم در شهرستاني صدها كيلو متر فاصله با تهران در دانشگاه ازاد انهم با شهريه هاي انچناني درسبخواند و ما هميشه در اضطراب بسر بريم ايا اين انسانيت است حتما بايد وزير يا وكيل كه با اقاي جاسبي بده بستان دارد واسطه شود واقعا جاي تاسف دارد كه در جمهوري اسلامي اين افراد با اين طرز فكر مصدر امورند ايا اقاي جاسبي اگر دختر خودشان با اين شرايط بود همين بر خورد را مي كردنند ما اورا واگذار به خداي متعال كرديم چون در اين دنيا فرياد رسي نيست (41423)
 
يك بنده كوچك خدا
۱۳۸۶-۰۷-۲۵ ۱۴:۵۶:۰۵
حداقل نتيجه برخورد ريس جمهور عزيز با قضيه داشگاه ازاد اين بود كه مجبور شدند تعداد اعضاي هيئت امنا ئ ان را از دونفر ! به 7نفر افزايش دهند. (41446)
 
هدایت اشتری لرکی
۱۳۸۶-۰۷-۲۵ ۲۱:۵۳:۲۰
تاسیس دانشگاه آزاد در انگلستان بود این دانشگاه در انگلستان بنام Open University شناخته میشود همانطور که از نام ان استنباط میشود هر داوطلب بدون هیچ مدرک تحصیلی وصرفا با رعایت حدقانونی سن وپرداخت نقدی میتواند ادامه تحصیل دهد.اما این دانشگاه در ایران بادریافت شهریه های گزاف تبدیل به یک کارتل اقتصادی شده که تحت لوای آموزش کار تجاری میکند.مسخره تر اینکه کسانی که توانایی پرداخت هزینه شهریه ندارند باید از بیت المال وام گرفته ودر حلقوم گشاد صاحبان این کارتل واریز کنند. این بعهده دانشجویان است که خودشان تکلیف این کارتل را روشن کنند.مانند نهضت ملی کردن نفت بایہد این کارتل هم ملی شود.اما کجاست کسی که بانی این امر خیر شود.احمدی نژاد کمی جنبید اما بلافاصله سرجایش نشاندند. (41494)
 
لیلا
۱۳۸۶-۰۸-۰۸ ۱۱:۴۷:۱۵
من فارغ التحصیل کارشناسی دانشگاه آزاد و دانشجوی ارشد دانشگاه سراسری هستم . قابل توجه است که بگویم تمام درسهای کارشناسی را به خوبی به یاد دارم اما دریغ از یک مثقال یادگیری در دانشگاه سراسری . پس بهتر است بحث در مورد دانشگاه آزاد را از بحث درباره استادان آن جدا کنیم چون به راستی بهترین اساتید را در دانشگاه آزاد دیدم و دریغ از یک استاد خوب در دانشگاه سراسری , اما از نظر شهریه و این که پولها به کجا می رود و والین کارمند چگونه این شهریه ها را تهیه می کنند واقعا جای سوال دارد . چرا هر سال چند درصد به شهریه ها اضافه می شود ؟ کسی نیست این ارقام نجومی را بررسی کند و یقیه جاسبی و امثال او را بگیرد ؟ (42610)
 
دانشجوی مهندسی( ؟ )کامپیوتر غیرانتفاعی
۱۳۸۶-۰۸-۲۲ ۱۵:۱۸:۱۷
هیچ دانشگاهی به گندی و افتضاحی دانشگاههای غیر انتفاعی نیست!دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی این مملکت رو بدبخت کردن! این همه فارغ التحصیل بی سواد ! بیل می زنی 100تامهندس می ریزه بیرون!برای هیچ کدومم کار نیست! تو دانشگاه هم که باید خفه خان بگیری نکنه اخراج کنن و هزینه های میلیونی که کردی به باد فنا نره! دانشگاه غیرانتفاعی (اسمش بهش می یاد؟!) تبدیل شده به دانشگاه خانوادگی!همه با هم فامیلن تو دانشگاههای غیر انتفاعی!اپول می ریزی تو حلقشون ،عمر و پولتو ریختی دور سوادم عایدت نشده! دزدی به چی می گن! (43615)
 
دانشجو
۱۳۸۶-۰۸-۲۳ ۱۳:۲۶:۱۶
دانشگاه ازاد بعد از اتمام دوه یا تم بخشنامه ای صادر می کند و ابلاغ می کند که این بخشنامه شامل دانشجویانی که قبل از اعلام بخشنامه فارغ التحصیل شده اند را هم باید در برگیرد مثل بخشنامه شماه 206000 مورخه 16/7/86 که در خصوص دانشجویان ممتاز است ما دانشجویان که د ر خردادماه با شرایط قبلی فارغ التحصیل شده ایم چه کنیم و هیچی هم برای کنکور نخوانده ایم چه باید بکنیم (43710)
 
دانشجوی عمران
۱۳۸۶-۰۹-۲۶ ۱۶:۴۵:۱۴
من دانشجوی دانشگاه ازاد واحد قزوین هستم.انصافا یکی از بهترین واحدهای دانشگاهی دانشگاه ازاد هست.بسیاری از اساتید رشته ی ما و معماری مشترک با دانشگاه شریف هست.من با هزینه ی گزافی که میدیم چندان میانه ی خوشی ندارم ولی تاثیرشو تو دانشگاه میبینم.واقعا برای توسعه ی دانشگاه ما اقای موسی خانی(رئیس دانشگاه) تلاش میکنن.تیم روبوتیک دانشگاه ما در مسابقات اتلانتا امریکا 4 مقام (اول تا چهارم) کسب کرد.در قسمت شبیه ساز امداد اول شد.دو دوره مسابقات ایران اپن(iran open) رو دانشگاه ما برگزار کرد.در مسابقات بتن دانشگاه بالا تر از دانشگاه شریف و دانشکده ی فنی دانشگاه تهران قرار گرفت(به خاطر تولید بتن گرمازا).جالبه بدونین از این بتن برای پلهای جاده ی جدید قزوین-رشت استفاده میشه تا پل یخ نزنه.در مسابقات اختراعات رومانی دانشگاه ما اول شد.
متاسفانه به خاطر توسعه ی بیهوده دانشگاه ازاد دید منفی نسبت یه این دانشگاه ایجاد شده در حالی که بعضی از واحدها در سطح مطلوبی قرار دارن وبعضی واحدها افتضاح هستند.
جالبه بدونین من دانش اموز استعدادهای درخشان بودم ودر کنکور سراسری در رشته ی مهندسی عمران دانشگاه جهاد تهران(علم و فرهنگ)پذیرفته شدم ولی به خاطر نبود خوابگاه در اون مرکز ثبت نام نکردم .اگر دانشگاه ازاد قزوین رو ندیده بودم شاید در اون ثبت نام نمیکردم ولی الان از ثبت نام پشیمان نیستم.در ضمن بزرگترین مجتمع خوابگاهی کشور و بزرگترین سایت کامپیتری کشور در دانشگاه ازاد قزوین قرار داره.تعدادی از دانشجویان دانشگاه هم هم اکنون در دانشگاه MIT ادامه تحصیل میدن. (46614)
 
زهرا رحیمی بیگ
۱۳۸۶-۱۱-۰۴ ۱۳:۳۷:۱۰
با سلام همه ما از وضیعت بسیار نابسامان دانشگاه ها و غیره اطلاع کافی داریم ..اما ما ملت ایران یاد گرفته ایم که تو سری خور باشیم و دم نزنیم چون به ما یاد دادند که اگه صحبت کنیم یا انتقاد کنیم دهانمان را بگونه ای میبندند که راضی به مرگ می شویم بنده هم از همین دانشگاه های پولکی فارغ التحصیل شدم با مدرک کاذبی که داشتم در هیچ سازمان و نهادی پذیرفته نمی شدم چون سوادی ، پارتی نداشتم تقصیر جاسبی و اوامر دیگری چون آقای احمدی نژاد و پور محمدی ، ضرغامی و رادان اینجور موارد نیست همه از ماست که برماست شوخی نیست این همه هزینه ، سختی و مشکلات رو تحمل کنی شبها بی خواب بمونی و درس بخونی زحمت بکشی آخرش که چی ؟ در گزینش ادارات و نهاد های دولتی بگن در چه دانشگاهی تحصیل کردی ، رتبه ات دو رقمی بود ، نماز هم که می خونی آفرین حالا پاشو نماز میت بخون ببینم که خوب بلدی ، کفن میت زن چند تیکه ست :خوب جواب گزینش :چون محاسن بیست سانتی داشت و در دانشگاه شهید بهشتی با رتبه دو رقمی داشته و نماز هم خوب می خونه قبول از فردا مشغول بکار شوند ، کسی نیست که بگه ما دانشگاه آزادی ها باید کجا بریم ؟ (49165)
 
یه دوست
۱۳۸۷-۰۲-۱۱ ۱۴:۱۸:۵۴
اینکه دانشگاه آراد رشد کمی اش بیش از کیفی بوده جای بحث نداره اما توجه کنید که اگه راه درستی رو در پیش گرفته بود الان می شد که بهترین محل برای ادامه تحصیل باشه. چرا؟ چون پول و بودجه داره. به هر حال ما همه جورش رو دیدیم بیسواد و باسواد هم توی آزاد هست هم تو دولتی اونش یه کم به خود ادم بستگی داره... (60695)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.