نظر منتشر شده
۴۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 15204
توقف اقدام انقلابي؟
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۲۱
توقف اقدام انقلابي و غير انقلابي دولت درباره دانشگاه آزاد؟   هفته گذشته دکتر غلامحسین الهام، سخنگوی دولت، در جمع خبرنگاران از توقف اقدام انقلابی و غیر انقلابی دولت درباره دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: بحث دانشگاه آزاد بنابر دلایل و مصالحی از دستور کار رییس جمهور خارج شده است.
 
موضوع تصمیم انقلابی آقای دکتر احمدی نژاد درباره دانشگاه آزاد اسلامی به سخنرانی ایشان در جمع مردم پیشوای ورامین در اول آبان ماه 85 باز می گردد.
 
رییس جمهور در آن سخنرانی گفته بود:« اگر دانشگاه آزاد شهریه ها را کاهش ندهد، درباره این دانشگاه تصمیم انقلابی خواهیم گرفت و همه ملت خوشحال خواهند شد... (تشویق پرشور حضار)...»
 
در پاییز 84 نیز آقای احمدی نژاد با انتقاد از افزایش شهریه دانشگاه آزاد، شخص دکتر عبدالله جاسبی را تهدید کرده بود، اما با وجود همه تهدیدها و فشارهای دولت، هم در سال 84 و هم در سال 1385 دانشگاه آزاد اسلامی شهریه دانشجویان خود را حدود 10 درصد افزایش داد.
 
آقای دکتر احمدی نژاد حدود دو هفته پس از اشاره به "تصمیم انقلابی"، به عنوان رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی به پنج تن از اعضاء این شورا ماموریت داد برای ترمیم هیات موسس و اساسنامه دانشگاه آزاد طرحی ارایه کنند.
 
اوایل آذر ماه دکتر جاسبی 5 چهره سیاسی ـ دانشگاهی (ولایتی، حسن حبیبی، حسن خمینی، محسن قمی و جعفر توفیقی) را به عنوان اعضاء جدید هیات موسس دانشگاه آزاد معرفی کرد.
 
طي دی ماه 85، هیات پنج نفره رییس جمهور اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی را ارایه کرد. این اساسنامه در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و بیش از ده ماده آن نیز به تصویب رسید.
 
در اول آذر ماه 85، آقای هاشمی رفسنجانی به هنگام افتتاح کتابخانه واحد نجف آباد دانشگاه آزاد، با دفاع از عملکرد 25 ساله این دانشگاه گفت : امیدوارم شرارت هایی که می شود تا دانشگاه آزاد را تضعیف کند، شرش را کوتاه کنیم.
 
در سوم بهمن ماه 85 شورای عالی انقلاب فرهنگی، استدلال رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی (آقای هاشمی) را مبنی بر اینکه اصلاح اساسنامه این دانشگاه باید توسط هیات موسس انجام شود را پذیرفت و با اضافه شدن 5 شخصیت معرفی شده آقای دکتر جاسبی به هیات موسس دانشگاه آزاد موافقت کرد.

یکماه بعد یعنی در اوایل اسفند 85، رییس جمهور با امضاء ابلاغ عضویت 5 چهره جدید در هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی ، عملاً از اجراي تصمیم انقلابی خود درباره این دانشگاه عقب نشینی کرد.

***

درباره عملکرد دوساله دولت نهم در قبال دانشگاه آزاد اسلامی و به ویژه اظهارات هفته گذشته سخنگوي محترم دولت درباره دانشگاه آزاد، تذكر چند نكته لازم است:
 
1-    با گذشت 25 سال از تاسيس دانشگاه آزاد اسلامي، اين دانشگاه با احداث و تجهيز هزاران متر مربع تاسيسات دانشگاهي و پرورش صدها هزار دانش آموخته، نقش برجسته اي در افزايش معلومات، بينش و مهارت حرفه اي ـ علمي نسل جوان ايران ايفا كرده است و بايد به لحاظ اين عملكرد و بازدهي، به كاركنان، مسوولان و موسسان محترم دانشگاه آزاد اسلامي خسته نباشيد گفت و صميمانه از آنها تقدير كرد.
 
2-     با وجود خدمات برجسته مسوولان دانشگاه آزاد اسلامي در افزايش ورودي و خروجي دانشگاههاي ايران، متاسفانه روساي اين دانشگاه ، محبوبيت قابل ملاحظه اي در ميان دانشجويان، خانواده ها و افكار عمومي كشورمان ندارند. شايد دليل اين مساله، توقعات رانتجويانه نهادينه شده در فرهنگ ايراني باشد كه انتظار داريم هر خدمتي را مفت و مجاني بگيريم و پولي بابت آن نپردازيم. شايد هم دليل ديگر محبوب نبودن مسوولان دانشگاه آزاد، كم كاري ايشان در توجيه و اقناع افكار عمومي نسبت به عملكرد شان باشد ...
 
3-    با توجه به ساختار شوراي عالي انقلاب فرهنگي و اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامي، بي نتيجه بودن تلاشها براي تغيير رئيس و مديران عالي دانشگاه آزاد توسط دولت از همان ابتدا مشخص بود و جامعه تحليلي خبري الف نيز سال گذشته اين نكته را صريحاً تذكر داده بود.
 
در اين ميان بايد پرسيد چرا مشاوران و اطرافيان رييس جمهور محترم، تصميم انقلابي درباره دانشگاه آزاد را از ابتدا به اين شكل طراحي كردند. ترديدي نيست كه "توقف اقدام انقلابي و غير انقلابي دولت درباره دانشگاه آزاد" ، ضربه قابل توجهي به حيثيت و اعتبار رييس جمهور محترم وارد مي كند و خيل عظيم مردمي را كه توقعاتي به حق براي احياي عدالت، مبارزه با فقر و فساد و تبعيض و مشكلات اقتصادي از دولت دارند و به وعده ها و تلاشهاي دولت در اين راه اميد بسته اند، دلسرد مي كند.
 
در واقع مشاوره غلط و ناقص به رييس جمهور محترم در مواردي مانند دانشگاه آزاد كه از حساسيت فوق العاده اي نزد افكار عمومي برخوردار است، ظلم و جفايي فاحش در حق دكتر احمدي نژاد و طرفداران و اميدواران به اصلاحات عدالتطلبانه ايشان است.
 
4-     در حال حاضر و در آستانه سال تحصيلي جديد دانشگاها، ذكر اين عبارت كه "دولت قصد اقدام انقلابي يا غير انقلابي درباره دانشگاه آزاد ندارد" نيز سازنده و صحيح نيست چرا كه رييس جمهور رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي است و اين شورا قانوناً موظف است بر دانشگاه آزاد اسلامي نظارت كند. وزارت علوم نيز به عنوان بخشي از دولت وظيفه دارد بر شهريه دانشگاه آزاد نظارت و افزايش آن در سال جاري را تاييد كند.
 
5-     شايد بزرگترين نقطه ضعف در اداره دانشگاه آزاد اسلامي، شفاف نبودن صورتهاي مالي و مخفي نگهداشتن ريز درآمد و هزينه هاي اين دانشگاه به عنوان يك نهاد عمومي غير دولتي است.

در اين شرايط، همچنان كه الف در 15 آبان 85 تذكر داده بود، يكي از بهترين ها تصميم هاي دولت نهم درباره دانشگاه آزاد اسلامي، جلب نظر اعضاء شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي افزودن بندي به اساسنامه اين دانشگاه است كه بر اساس آن، صورت هاي مالي دانشگاه آزاد، شفاف و نظارت پذير شود.
 
با اجراي اين پيشنهاد، چنانچه ان شاءالله صورتهاي مالي دانشگاه آزاد قانع كننده باشد، بخش عمده سوء تفاهم عمومي درباره علمكرد روساي اين دانشگاه نيز از ميان مي رود، و اگر خداي نكرده حساب و كتاب مالي و هزينه هاي دانشگاه آزاد موجه نباشند، رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي مستنداً مي تواند اصلاحات موردنظر در دانشگاه آزاد اسلامي را پيگيري كند.
 
6-  «  اقدام انقلابي و غير انقلابي دولت درباره دانشگاه آزاد اسلامي» به هر علت و مصلحتي متوقف شده باشد، تلاش دولت براي توقف فعاليت هاي غير قانوني مالي در دانشگاه هاي دولتي هرگز نبايد متوقف شود.
 
با گذشت دو سال از تصدي قوه مجريه توسط دكتر احمدي نژاد، هنوز موضوع «دانشجويان پولي» براي دانشجويان عدالتخواه و افكار عمومي حل و توجيه نشده و در آستانه سال تحصيلي جديد (78 ـ 86) نيز اخبار نگران كننده اي از مطالبات غير قانوني دانشگاه هاي دولتي براي جذب دانشجو خارج از فرايند كنكور يا جابجايي پذيرفته شدگان شنيده مي شود. جابجايي تبعيض آميز فرزندان هيات علمي دانشگاه هاي دولتي نيز با شدت و وقاحت سابق ادامه دارد ...
 
مسوولان دانشگاه آزاد مدعي هستند متوسط هزينه هر دانشجو در يك دانشگاه دولتي 5 برابر دانشگاه آزاد است. اگر اين ادعا واقعيت داشته باشد، رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي بايد دستور فرمايند كه تحقيق شود چرا دانشگاههاي دولتي در برابر دانشگاه آزاد تا اين حد ناكارآمد و پرهزينه عمل مي كنند؟


 
محمد
۱۳۸۶-۰۶-۳۱ ۱۶:۰۸:۱۷
متاسفانه رییس جمهور ما خیلی از این حرفها زده اند برای ایشان احترام زیادی قایلم اما گفتن چند نکته از باب تذکر شاید برای این برادر بزرگوار نیز مفید واقع شود
برادر عزیزم جناب احمدی نژاد
1-من در جلسه ای که شما فرمودید نفت را بر سر سفره مردم می آورم حضور داشتم و گفتار شما را شنیدم اما بعدها فرمودید هیچ گاه چنین صحبتی نکرده اید
2-یکی از دوستان نزدیک من در جلسه شما با حضرت آیت الله جوادی آملی که درباره هاله نور صحبت کرده بودید حضور داشته و خودش قبل از انتشار ویدیوی آن این ماجرا را برایم نقل کرد اما شما بعدها توسط سخنگوی دولت خود این فیلم را ساختگی اعلام فرمودید
3-من خودم در جلسه ای که در آن فرمودید من قطعا شهردار تهران را در صورتی که رییس جمهور بشوم به هیات دولت راه می دهم حضور داشتم اما شما هیچ گاه این کار را نکردید
4-در جلسه ای که درباره دانشگاه آزاد صحبت کردید هم من حضور داشتم و همینطور در جلسات دیگر
من یک خبرنگار هستم و از مدتها پیش با شما بو دهام روزهای ابتدای کار به شما خیلی علاقه داشتم اما امروز با آن روزها تفاوت دارد نه این که علاقه ای به شما نداشته باشم اما این علاقه با پرسشهای بی پاسخی مانند وعده آسفالت 45 روزه تهران در زمان شهرداری شما یا اهدای بن 20 هزار تومانی به معلمان در آستانه انتخابات آن هم از سوی شما و ... مرا دچار تردید کرده است که نکند سخنان قاطعتان درباره برنامه هسته ای هم روزی کعبه آمال ما را فرو بریزد (39061)
 
ناشناس
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۰۸:۲۶:۱۱
ايول شما كه همه جابودي!
نكنه محافظ احمدي نژاد هستي؟! (39108)
 
۱۳۸۶-۰۶-۳۱ ۱۷:۰۲:۱۱
هزینه این رقابت ناسالم سیاسی را فقط مردم می پردازند. من از دانشگاه دولتی فارغ التحصیل شده ام و وقتی که دانشجو بودم به دلایل بچه گانه از دانشگاه آزاد بدم می آمد. احساس رقابت و متهم کردن آنها به بی سوادی و دلایل بچه گانه دیگر. حالا واقعا نمی فهمم چرا دولت به دانشگاه آزاد کمک نمی کند. ّبه دانشگاه آزاد کمک کنید و در عوض از آنها بخواهید که شهریه را کم کنند. و لطفا مردم را قربانی رقابت سیاسی نکنید. (39067)
 
حمید
۱۳۸۶-۰۶-۳۱ ۱۷:۳۷:۲۶
به نظر من چند جای تحلیل فوق ایراد دارد. اولا مشکل دانشگاه آزاد فقط محبوبیت نداشتن مسوولین آن یا شفاف نبودن صورتهای مالی نیست.
1- ضربه ای که دانشگاه آزاد به فرهنگ این کشور وارد کرده است بر کسی پوشیده نیست. وقتی خیل عظیم دانشجویان را از شهرهای بزرگ که ساکنین آنها تمکن مالی بیشتری دارند و تاحدی راحت تر از پس شهریه دانشگاه آزاد برمی آیند، به شهرهای کوچک که بسیاری واحدهای دانشگاه آزاد در آنها مستقر است، می فرستند و بافت فرهنگی شهر را کاملا به هم می ریزند و علی رغم دانستن این نکته همچنان به کار خود ادامه می دهند جای هیچ توجیهی باقی نمی ماند. مسایل اخلاقی دانشگاه آزاد که بماند. فقط خوب است کمی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد باشید تا بفهمید برای نمره گرفتن یا در آوردن شهریه چه کارهایی که صورت نمی پذیرد! برخی از آنها برای کشور اسلامی فاجعه است.
2- نویسنده محترم دانشگاه های دولتی را با دانشگاه آزاد مقایسه کرده اند و از هزینه های دانشگاه آزاد نام برده اند. خوب است نگاهی هم به سطح علمی اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد بیندازید و آنها را با دانشگاه های دولتی مقایسه کنید. یا به تعداد مقالات و طرح های پژوهشی دانشگاه آزاد نگاهی بیفکنید. جالب است که بیش از نصف اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد مدرک فوق لیسانس دارند.
3- دانشگاه آزاد بیش از آنکه یک دانشگاه باشد شبیه مدرسه ای بزرگ است که در آن، تحقیق و کار علمی و فعالیتهای دانشجویی بسیار کمرنگ است. بیشتر دانشجویان فقط به فکر این هستند که درسی بخوانند و مدرکی بگیرند. از نظر علمی یکی از بزرگترین آرزوهای آنها این است که در مقاطع بالاتر به دانشگاه های دولتی راه یابند. از نظر فعالیتهای فرهنگی و سیاسی هم فعالیت چندانی ندارند.زیرا جو بسته دانشگاه اجازه چنین کاری نمی دهد.
4- مافیایی که بر دانشگاه آزاد حاکم است در ازای عضویت هیات علمی بسیاری از چهره های سیاسی و یا مدیران کشور که توان درس خواندن در دانشگاه های مطرح را نداشته اند، چنان موقعیتی برای خود فراهم کرده است که هیچ کس نمی تواند به دانشگاه آزاد نزدیک شود وگرنه خیلی چیزها معلوم میشد.
5- تشکیل تیم های ورزشی حرفه ای، برگزاری همایشها با خرجهای میلیونی و ... که همگی از شهریه دانشجویان صورت می پذیرد چه جایگاهی در ضوابط دانشگاه آزاد دارد؟ خوب است آقای جاسبی پاسخ دهند که هزینه این تیمهای ورزشی از شهریه است یا جای دیگر؟ اگر از شهریه است کدام دانشجویی راضی است و اگر از جای دیگری است دیگر منابع مالی دانشگاه آزاد کدام است؟ در کجای اساسنامه دانشگاه آزاد غیر از فعالیتهای آموزشی و پژوهشی اجازه فعالیت دیگری به این دانشگاه داده شده است؟
6- تخلفات گسترده دانشگاه آزاد در امور آموزشی هم ماجرای مفصلی دارد که خوب است آن را از کارشناسان وزارت علوم در دهه هفتاد بپرسید.
7- چگونه است با اینکه دانشگاه آزاد از بدو تاسیس تاکنون در موارد بسیاری از کمکهای دولتی استفاده کرده ولی شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم حق هیچگونه نظارتی بر دانشگاه آزاد را ندارند و حتی در مساله ساده ای مثل شهریه که باید وزارت علوم آن را تایید کند نمی توانند دخالت کنند. این هم از عجایب روزگار است که فردی مثل احمدی نژاد که برای انجام هر کاری حاضر و آماده است در اینجا نمی تواند دخالت کند. مثل اینکه واقعا اینجا محدوده بزرگان است.

مسایل دانشگاه آزاد بسیار فراتر از این چند خط است که گفتن آن مجال دیگری را می طلبد. فقط همین قدر می گویم که دانشگاه آزاد به دلیل اقتدار سیاسی برخی افراد و اختیارات گسترده و فراقانونی آقای جاسبی، تبدیل به یک مافیا در ایران شده است. (39070)
 
۱۳۸۶-۰۶-۳۱ ۲۱:۵۰:۰۳
جناب حميد با يکي دو مورد از صحبتهاي شما موافقم ولي اين را بگويم كه در مورد سطح دانشگاه و کارهايي كه انجام ميشود يا بايد بشود و نميشود دقت بفرماييد دانشگاهاي دولتي از پول بيت المال ارتزاق مي کنند و خوب امکانات بهتري هم دارند و اتفاقا در آنها همايشهاي ميليوني تري هم برگزار ميشود ولي چون اين پول را قبل از ينکه به جيب يا سفره من و شما برسد ازمان گرفته اند صدايمان در نميايد ولي در مورد دانشگاه آزاد قضيه دست به نقد است. همينطور در مورد سطح استاد و کار علمي.
ضمنا از ضربه اي که در نبود دانشگاه آزاد به مملکت وارد ميشد غافل نشويد . شکي نيست که دانشگاه آزاد نقايص فراواني دارد ولي مشکل به اصطلاح فرهنگي که شما نگرانش هستيد در صورت نبودن الان مشکل مستقيم طرح جمع آوري اوباش ميتوانست باشد. يک لحظه مملکت را تصور کنيد و همه دانشگاه آزاد رفته ها که به جاي تحصيل الافي ميکنند. اگرچه اين راه حل جامعي نبود ولي فوايدي هم داشت که نبايد غافل شد. (39091)
 
۱۳۸۶-۰۶-۳۱ ۱۷:۴۰:۴۲
كاركرد دانشگاه آزاد ، يك كاركرد در دو جهت است.از طرفي امكان تحصيل براي افراد مختلف را در جامعه ايجاد كرد و اين كاركرد دانشگاه آزاد در جهت خوب است و از طرفي باعث از بين رفتن وجاهت علم و دانش و تخصص در جامعه شد.بنده فارغ التحصيل مهندسي از اين دانشگاه را مي شناسم كه هنوز هم مفهوم تابع (مبحثي در رياضيات)را نمي داند. با اين حال از آنجا كه تصميمات رييس جمهور غالبا با عجله است ، اينگونه حرفهاي كارشناسي نشده ايشان را نبايد خيلي جدي گرفت... (39071)
 
استاد دانشگاه آزاد
۱۳۸۶-۰۶-۳۱ ۱۷:۴۲:۱۵
با سلام
اما آنچه كه گفتيد همه واقعيتها نيست.
1- درسته كه دانشگاه آزاد 5/1 تا 2 برابر آنچه كه بايد، شهريه مي گيرد. و بدانيد كه به ما كمتر از همكاران دولتي حقوق مي دهد.
2- اما دكتر احمدي نژاد عزيز زورش به دكتر جاسبي نرسيد ولي ارزش و آبروي علم و دانشگاه را برد (خيلي بدتر از دانشگاه آزاد و دكتر جاسبي). چراكه در روستاي هير اردبيل هم پيام نور احداث كرد در گرمي اردبيل بيش از 24 رشته پيام نور داير است. در حالي كه يك استاديار در كل استان براي پيام نور سراغ ندارم.
3- انقلاب رييس جمهور خزنده است. پيام نور ضعيف تر از دانشگاه آزاد در مقابل جاسبي. ولي اين كار نان 26000 عضو هيات علمي و 30000 كارمند و 100 ها هزار وابسته به آن را اجر مي كند و علم دانش آموختگان پيام نور همانند آنچه كه در برخي واحدهاي دانشگاه آزاد مرسوم است به پشيزي نمي ارزد.
دانشجوي بي سواد و داراي مدرك.
4- تحريم دانشگاه دولتي و اساتيد آن بر عليه اساتيد دانشگاه آزاد و بالاتر از آن دشمني آنها (بيش از پيش) رهآورد انقلاب دكتر احمدي نژاد است.
اگر خواستيد يه مقاله كامل براتون سر فرصت آماده كنم. هم از دانشگاه آزاد و سوتي هاي عجيب جاسبي و هم از رييس جمهور

خدايا چنان كن سرانجام كار
تو خشنود باشي و ما رستگار (39072)
 
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۰۴:۵۶:۱۸
آيا مي دانيد به چه دليل 200 نماينده مجلس با نوشتن يك طومار از جاسبي حمايت كردند ؟به اين دليل كه اين نمايندگان اطرافيان و برخي همشهريان خود را به دانشگاه آزاد معرفي كرده تا دانشگاه به اينها تخفيف بدهد . الان همه مي دانند كه برخي دانشجويان كه مشكلات مالي دارند با معرفي نامه نمايندگان مجلس از دانشگاه آزاد تخفيف مي گيرند . من نمي دانم برخي نمايندگان اصولگرا كه با تمام قدرت حنجره از كوچكترين اقدام دولت شديدترين انتقادات را مطرح مي كنند چرا در مجلس جلوي اين ((مافياي آزاد )) ايستادگي نمي كنند ؟ (39104)
 
رسول خزایی
۱۳۸۶-۰۶-۳۱ ۱۷:۵۶:۴۸
سلام. در مورد بند 2: ما مردم عادت به این نداریم که خدمات مفت و مجانی بگیریم، ولی باید دید که آیا در قبال اون خدماتی که ارائه می شه، این مقدار پول ارزش داره یا نه؟ شما تا حالا دیدید یه نفر یه ماشین می خره 200 میلیون تومن، ولی وقتی توش می شینه، انگار بهترین ساعات زندگی اش هست. ولی در عوض افرادی هستند که که 2 میلیون تومن برای یه ماشین پول میدن، ولی همیشه ی خدا از دست اون ماشین می نالند. در مورد دانشگاه آزاد هم همینطوره، وقتی یه پدر میاد با بدبختی(این که می گم بدبختی، به معنای واقعی بدبختی هستش) پول شهریه بچه اش رو جور می کنه که ترمی برای مقطع فوق دیپلم می شه حدود 700 هزار تومن، اونوقت میان از کمترین امکانات آموزشی استفاده می کنند، چه انتظاری از اون طرف دارید؟ انتظار دارید خیلی هم خوشحال باشه؟درس هایی هستند که می شه گفت اصلاً کلاس و کارگاه ندارند، ولی می بینید شما که حدود 100 هزار تومن شهریه اش هستش؟ لطفاً از پرفسور جاسبی(این پرفسور رو از بخشنامه ای که از طرف ایشون تو دانشگاه روی بورد زده بودند گرفتم که نوشته بود پروفسور جاسبی) بگید در مورد این حرفها کی باید جواب ما رو بده؟ (39059)
 
ناشناس
۱۳۸۶-۰۶-۳۱ ۱۸:۰۸:۵۳
با توجه به نطرات دوستان لازم می دانم به چند نکته اشاره کنم :
1-یی سوادی یک فارغ التحصیل تا اندازه ای به دانشگاه ربط دارد در دانشگاهها ی سراسری هم می شود از این دست فارغ التحصیل ها پیدا کرد
2-به جرات می توانم بگویم واحد های تهران دانشگاه آزاد اگر بهتر از دانشگاههای همشهری شان(!)نباشند بدتر نیستند به عنوان مثال در مسابقات هواپیمای بدون سرنشین که دانشجویان شریف هم حضور داشتند واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اول شدند!
4-متاسفانه در کشور ما بعضی دانشگاهها فقط اسمشان بزرگ است.دانشجویان دانشگاه هم خود را نابغه می دانند!
5- من در دانشگاه سراسری درس می خونم! (39074)
 
بنده خدا
۱۳۸۶-۰۶-۳۱ ۱۸:۱۴:۲۴
قبل از هر چیز از جاده انصاف خارج نشویم .
رشد دانشگاه آزاد را با رشد دانشگاههای دارای بودجه دولتی مقایسه کنید .
طی 25 سال حجم دانشجوی تحت پوشش دانشگاههای دولتی را با دانشگاه آزاد مقایسه کنیذ . به تازگی هم که دانشگاههای دولتی با نام پیام نور پولی شده اند و تازه بدون کنکورش هم که آمده ؟ نمی دانم آن که می گوید وامصیبتا دانشگاه آزاد ، نمی گوید وامصیبتا پیام نور و فراگیر . . . البته من با همه آنها موافقم زیرا مایه رشد کشورند .
من دانشجوی مدارس عالی قیل از انقلاب هستم . شهریه من ترمی 3000 تومان بود . آنان که حساب و کتاب بلدند خودشان مقایسه کنند .
بازهم انصاف داشته باشیم ، تقاضایی مفید و درست وجود دارد ، اگر دانشگاه آزاد پاسخ ندهد ، با صرفه ترین جا حالا هند است . لطفا بازهم مقایسه کنید .
منهم ایراداتی اساسی و زیربنایی به شیوه های مدیریتی آقای جاسبی دارم ، منهم می دانم که برخی از زمین هایی که دانشگاه گرفته ، بر اساس اعتبارهای سیاسی بوده .اما نمی توانم از تحسین تلاشهای کل مجموعه دانشگاه آزاد خود داری کنم . که همان زمین ها سرمایه ای برای کشور است . قویترین پایگاه مبارزه با تهاجم فرهنگی است . همان کاری که دستگاههای مسوول و با کبکه و دبدبه فقط حرفش را می زنند .
باور کنی حقوق بگیر دانشگاه آزاد نیستم . فقط آزاده هستم (39076)
 
دانشجو دانشگاه آزاد
۱۳۸۶-۰۶-۳۱ ۱۸:۱۶:۰۰
دانشگاه آزاد نه...!
.
.
.
.
.
.
بگید دانشگاه آزاد اسلامی. (39077)
 
۱۳۸۶-۰۶-۳۱ ۲۱:۲۷:۰۲
آنكه بدون علم به عمل برخيزد پيش ازآنكه اصلاح كند موجب تباهي است.رسول اعظم (39090)
 
سلمان
۱۳۸۶-۰۶-۳۱ ۲۱:۵۰:۳۴
بسیار واضح ومبرهن است که این نوشته سفارشی است نویسنده در تنها جایی که از مسولین انتقاد می کند سبب انتقاد خود را عدم تلاش در جهت قانع کردن مردم بی فرهنگ رانت خوار ایران است واقعا متاسفم (39092)
 
دانشجوی دانشگاه آزاد.
۱۳۸۶-۰۶-۳۱ ۲۲:۳۷:۵۰
دو جمله تاریخی از دکتر جاسبی را از نظر خوانندگان می گذرانم:
1 - \"دانشگاه آزاد در هر جایی که تاسیس شده، بنیان فرهنگی آن منطقه را مستحکم کرده است.\" و هنوز هم آقای جاسبی . پسوند \"اسلامی\" را در انتهای عبارت دانشگاه آزاد به کار می برند.
2- \"افتخار دانشگاه آزاد این است که بیکاری جوانان ایران را 4 سال به تعویق می اندازد.\" اف بر شما که ارزش دانش آموخته دانشگاهتان را با ارزش یک جوان بیکار یکسان می پندارید. آقای جاسبی، شما که سطح علمی دانشجویتان را انقدر میدانید، از بقیه چه انتظاری می رود؟ (39088)
 
مصطفی
۱۳۸۶-۰۶-۳۱ ۲۲:۳۸:۰۰
اشکال در بعضی از اقایانی است که با این کار متصرر میشوند والبته اقایان اهل معامله و ..-مگر حدود 200 نماینده مجلس هفتم در اقدامی بیسابقه و بودار از جاسبی حمایت نکردند اشکال به احمدی نزاد نیست از به ظاهر اصولگرایان اهل معامله است (39078)
 
ناشناس
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۰۸:۳۲:۱۲
مثل اينكه نامه دفاع از آقاي جاسبي رو آقايان هاشمي و خاتمي امضا كردند. همه چيز رو بندازيد گردن اصولگرايان. (39110)
 
۱۳۸۶-۰۶-۳۱ ۲۳:۰۲:۵۷
نگیددانشگاه آزاد
بگید امپراطوری آقای جاسبی(عموجاسبی) (39093)
 
دانشجوي دانشگاه آزاد
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۰۰:۴۲:۲۵
با سلام. ضمن تشكر از رئيس جمهور محترم كه به فكر دانشجويان اين دانشگاه هستند.
اما به نظر من اين كار رئيس جمهور بيشتر جنبه تبليغاتي داشت مانند بسياري از كارهاي ديگر وگرنه دولت محترم ميتوانست با دادن وام هاي بلند مدت به كليه دانشجويان كمك بزرگي به ما بكند نه اين كه خود را وارد بازيهاي سياسي كند و موفق هم نشود بعد اعلام كند از اقدام انقلابي خبري نيست.بهتر بود ميگفتند مسئولان دانشگاه آزاد اجازه ندادند كه رئيس جمهور براي خودشان تبليغات از طريق دانشگاه آزاد انجام دهند. (39099)
 
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۰۳:۲۲:۰۸
از دانشگاه آزاد کامل دفاع نمیکنم امابه شیوه ی برخوردهای گاهااحساسی آقای رئیس جمهور منتقدم . واقعیت آنست که خدمات پیشینیان را نباید بابی انصافی نادیده گرفت این امر نه مرضی خداست ونه مرضی بندگان خوب خدا برای همگان در این ماه رحمت صراط انصاف را طلب میکنم (39103)
 
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۰۸:۳۰:۰۷
کی میتونه با هاشمی در بیفته؟! (39109)
 
ناشناس
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۰۸:۴۴:۵۹
كي گفته هركي بي سواد و تنبله رفته دانشگاه آزاد و هركي دانشگاه دولتي درس خونده ارزش علمي بيشتري داره؟

مثلا خود بنده بيشتر از 20 رشته دانشگاه سراسري قبول شدم ولي بعلت دوري و گرايش مربوطه رفتم دانشگاه آزاد. حالا اگه رفته بودم مثلا تبريز يا مشهد در دانشگاه دولتي باسواد بودم حالا كه اومدم مثلا آزاد تهران شدم بي سواد!

والا خيلي از دوستان بنده در دانشگاه سراسري مخصوصا تهران با يك دهم زحمت بعلت اينكه اساتيدشان طراح سئوالات ارشد يا دكتري هستند براحتي در مقاطع بالا قبول ميشوند. ولي بچه هاي دانشگاه آزاد مخصوصا رشته هاي فني با صدجور كلاس كنكور و ده برابر زحمت بيشتر به علت برخي اساتيد كم سواد نميتونند در مقاطع بالا پذيرفته بشوند.

در پايان بيشتر دانشجويان دانشگاه آزاد بيشتر به فكر كسب و كار و درآمدزايي هستند و معمولا چون از روز اول پول ميدن، زودتر وارد بازار كار يا صنعت ميشوند ولي اغلب دانشجويان سراسري كه از پول بيت المال تحصيل مي كنند و ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر هم براشون خيلي راحت تره و از اعتبار دانشگاه خودشون هم در طرح آ.ت.ت استفاده ميكنند با خيال راحت دنبال ميتينگ هاي سياسي و موسيقي و ... هستند و خلاصه خيلي خوش ميگذره.
آخرش هم ميگن اين دانشگاه آزادي ها سطح علمي رو پايين آوردند!
اگه بنا به سطح علمي باشه شايد ده درصد دانشجويان سراسري اونهم فقط در دانشگاههاي تهران اعتبار علمي دارند نه هر رشته و هر شهري. (39112)
 
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۰۸:۵۰:۲۶
رییس جمهور فقط حرفهایش سیاسی است اگر جاسبی از او در انتخابات حمایت می کرد الان رجبی جاسبی را معجزه آموزش از بدو خلقت جهان تا کنون می نامید (39115)
 
وحيد
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۰۹:۵۰:۰۶
وقتتي در يك اقدام رذيلانه 221 نماينده در نامه اي به مقام معظم رهبري جاسبي را شايسته تقدر مي دانند از دكتر چه كاري ب مي آيد (39121)
 
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۰۹:۵۸:۰۳
به نظر اينجانب مديريت دانشگاه آزاد بايد به وزارت علوم سپرده شود تا جلوي اين مافيا گرفته شود. (39122)
 
بنده خدا
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۱۷:۳۳:۵۴
باور بفرمایید که اگر مدیریت وزارت علوم را به دانشگاه آزاد بسپارید ، کار درست را انجام داده اید . انصاف داشته باشیم . عمر بیست و چند ساله دانشگاه آزاد و رشد آن . در مقایسه با نشیب و فرازهای عجیب و غریب دانشگاههای دولتی و هزینه های دولتی ؟ طی 50 سال (39161)
 
حسین
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۱۰:۱۰:۵۸
اصلاً معلوم نیست چرا سالها دانشجو را در دانشگاه معطل می کنیم وقتی که دانشجو از دانشگاه خارج می شو د هیچ کدام از آموخته هایش به درد نمی خورد تازه برایش دوباره مثلاً یک دوره شش ماهه می گذارند تا کار یاد بگیرد خب از همون اول به جای گذراندن این همه واحد بدرد نخور همون شش ماه آموزش رو ارایه بدین و ملت رو سر کار نگذارید از طرفی ما داریم مرتب دانشجوی دکترا تولید می کنیم تا نیاز روز افزون دانشگاههای در حال گسترش را برآورده کنیم انگار توی این مملکت علم بدون اینکه کابردی داشته باشه باید دانشگاههایی مثل دانشگاه آزاد اومدن با تبلیغ و سر وصدا کالاهایی رو با قیمت گزاف میفروشند که چندرغاز نمی ارزد آیا این سینه به سینه بچرخد آخه چرا این همه هزینه و وقت صرف کنیم چرا این جوانان را علاف می کنیم حالا بازارگرمی نیست؟ آیا این خیانت نیست؟ (39124)
 
محمد
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۱۰:۱۲:۲۵
اقای رئیس جمهور از این وعده ها زیاد داده اند دیگر عادت کردهایم (39125)
 
محمد
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۱۰:۱۶:۲۹
نویسنده مقاله باید بداند که ایت فکر احمدی نزاد بوده است چون مشاورانش را خود او انتخاب کرده است.پول نفت سر سفره مردم و .... دهها وعدهای که هیچ وقت عملی نشد و نمی شود (39126)
 
احسان - كارشناس نرم افزار
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۱۰:۲۹:۲۶
1- در مورد دانشگاه آزاد اسلامي(؟) همين بس كه اين اسم خودش يك دروغ بزرگ است: (البته در اكثر جاها) نه دانشگاه است؛ نه آزاد است و نه اسلامي...
2- مورد دوم اينكه، قابل توجه اون دوست عزيزي كه گفته بود سطح علمي دانشگاه آزاد خوبه؛ دوست عزيز دانشگاه آزادي كه بيش از صدها هزار دانشجو در تمام نقاط ريز و درشت كشور -كه بعضي فقط يك سقف دارند!- بايد(بايد) بتواند ده ها نخبه هم به كشور معرفي كند.
3- از طرف ديگر مسئولين دانشگاه مدام اصرار دارند كه از دولت كمك مالي بگيرند، خب اين كه عيبي نداره ولي از اون طرف لا اقل صورت حساب هاي ماليشان را به صورت واضح ارائه كنند. (39127)
 
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۱۰:۴۰:۰۳
ای کاش نمایندگان محترم اجازه می دادند و سیاسی بازی نمی کردند تا گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد خوانده شود آن وقت تمامی دوستان نظرشان متفاوت میشد. به طور مثال اعطای مدرک به 300 قاضی آنهم به صورت ... (نکته: تا حالا دانشگاه آزاد در هیچ دادگاهی محکوم نشده است!)
و اعطای دکتری به آقایان راز... و مرتض... و برخی از نمایندگان مجلس.
امروز فقط کافی است به واحد علوم و تحقیقات مراجعه کنید و صف مدیران و نمایندگان را ملاحظه فرمائید!
حالا از رئیس جمهور هم دیگر به تنهایی کاری بر نمی آید . همه باید با این دیو هزار سر مبارزه و آنرا اصلاح کنیم. والسلام (39128)
 
ساف
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۱۰:۴۱:۱۶
رييس جمهور محترم كه هموراه حرف از صداقت و تقوي و ايمان به خدا ميزنند؛ صادقانه پاسخ دهند؛
آيا اگر آيت الله هاشمي رفسنجاني مهره كليدي اين دانشگاه نبودند هم اينگونه در مورد آن صحبت ميكردند و نظر ميدادند؟! (39129)
 
سعيد
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۱۲:۰۹:۲۳
رييس جمهور ثابت كرده در موادي كه اصلاحات ساختاري و انقلابي در حيطه كاري دولت باشد هرچه قدر هم تحت فشار باشد كاري را كه صحيح باشد انجام مي‌دهد مثل موضوع انرژي هسته اي، اصلاح سازمان مديريت، كارت سوخت و در آينده اصلاح ساختار بيمه و نظام بانكي كشور.
در رابطه با دانشگاه آزاد هم به احتمال زياد برنامه هايي بوده كه پي گيري بيش‌تر رييس جمهور تبعاتي را به دنبال خواهد داشت كه دامنگير دانشجويان هم خواهند شد. و ايشان از اين كار منصرف شده است. حقيقت به زودي مشخص خواهد شد (39139)
 
حسینی
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۱۳:۰۷:۰۵
ضمن تشکر از دوست عزیز که گوشه ای از نتایج تحقیق و تفحص را بیان نمودند عرض می کنم که فقط کافی است بخش اقتصادی گزارش تحقیق و تفحص به مردم عزیز ارائه گردد تا ببینند که متویان دانشگاه آزاد (اسلامی !) از کنار این دانشگاه و جدا از شهریه های اخذ شده میلیاردها تومان ثروت نامشروع را کسب و به قدرت اقتصادی مافیایی تبدیل شده اند.

آیا می دانید قیمت زمینهای اطراف واحدهای دانشگاه آزاد که توسط گروه های ذینفع و با رانت اطلاعاتی و برنامه مشخص به قیمت کمتر از متری 100 تومان (از سال 1366 به بعد) خریداری شده است چقدر می باشد و متراژ آن چه میزان است ؟ (39144)
 
م-ض
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۱۵:۰۱:۲۱
همه مي دانند كه حركت احمدي نژاد يك حركت تبليغاتي و سياسي بود و هرگز به قصد خدمت نبود. از طرفي با توجه به سياستهاي اصل 44 دولت نبايد در امور سازماني كه يك ريال از دولت كمك نمي گيرد دخالت كند. (39153)
 
ايران دوست
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۱۵:۴۱:۳۳
1_ سال 1359خبرنگاري از جناب آقاي هاشمي سوال كردكه: نتيجه توليد خيل عظيم فارغ التحصيلان اين دانشگاه چه خواهد بود؟ ايشان گفتند يكي از نتايج افزايش وسيع تحصيلات دانشگاهي اين است كه مردم درآينده به هر شرايطي تن ندهند. \"اين مصاحبه در يكي از روزنامه هاي آن زمان درج شده بود\"
من به عنوان يك انقلابي ساده در همان زمان او را ستايش كردم.
2- يادم مياد زمان شاه وابسطه ي ديكتاتور كه برعكس امروز بجز آزادي فردي همه ي آزادي هاي ديگر را از مردم گرفته بود. مردم متوسط اين چند سال آخر(56-51) بيشتر به كشور هاي اروپايي و آمريكايي ميرفتند (برعكس حالا كه فوج فوج به عراق و سوريه و عربستان ميروندكه حال اونها از حال ما بسيار بسيار خرابتره و سوغات سفر به آنجا بجز اجر اخروي ،چيزي جزوحشي گري و افكارقرون وسطايي نيست) و وقتي ميامدند خاطره تعريف ميكردند كه اونجا راننده تاكسي و حتي رفتگرهاشون تحصيلات بالا دارندو يكي ازعلتهاي پيشرفت آن جوامع را اين زيربنا ميدانستند .
3-تا چند سال قبل عموما مشاغلي مانند محيط بان ها، شكاربانها ، مشاغل آزاد بخصوص در سطح مغازه داري و بازار ، نيروي انتظامي و...بي سواد و يااز سطوح بسيار پايين سواد برخوردار بودند.امروز تقريبا همه ي كساني كه جوان هستند ودر اين مشاغل و ياحتي در مشاغل نگهباني و كارگري و رانندگي و... مشغولند ،حداقل ديپلم و بسياري(بسياري) تحصيلات بالاي دانشگاهي دارند. اين همان نو يدي است كه جناب آقاي هاشمي در سال 1359ميدادند.
4-البته اينجا جهان سوم است و همه چيز هميشه فراهم نيست. و انتظار بزرگي وقتي بطور كامل محقق ميشود كه اسباب بزرگي همه آماده شود.واقعا خود من و تو چقدر درست و سالم فكروعمل ميكنيم كه لايق زندگي در شرايط مطلوب باشيم.
5-باور كنيد دانشگاه آزاد با عيوبي كه دارد به جامعه خيلي خدمت كرده . با همه ي اين اوصاف براي خيلي ها سوال است (براي من جهان سومي سوال نيست) اگر ِيكنفر حتي معجزه گر باشد مثل آ قاي جاسبي ،چند سال بايد روي يك مكان از او انتظار معجزه داشت . اگر خيلي مورد اطمينان هم باشد، بايد پيش از اين جابجا ميشد تا هم از افكار نو استفاده شود و هم انحصار شكني شود و هم شبهه حفظ منافع گروهي ايجاد نشود(لزوما جابجايي به معني حذف از گردونه تصميم گيري و تصميم سازي نيست).همه مسولين . بايد به موقع جابجا شوند (چه رسد به آقاي جاسبي)اگر نه براي كليه طرفهاي ذينفع در سطح جامعه حساسيت و شبهه ايجاد ميشود. (حتي بايد سازو كار اين جابجايي ها طوري قانونمندو فراهم شود كه كسي نتواند به صندلي بچسبد و امور را انحصاري كند)
6- ضمنا از زمان هاي قديم! و بخصوص از دوره قاجاريه ي عياش نخبه كشي در جامعه ما بسيار باب است . مواظب باشيم وجود افراد ژرف انديش و با وجود گنجي است پر ارزش تر از معادن طلا.
ويك نفر آنها برتر از صد هزار چون من هستند.( يكي مرد جنگي به از صد هزار) (39140)
 
مهدی
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۱۹:۱۰:۳۷
مگر تصمیم انقلابی در باره تورم .مسکن .بیکاری .سرمایه گذاری.در حال انجام است که ناراحت توقف تصمیم گیری در باره دانشگاه ازادهستید هشت سال حکومت خاتمی یک سفر به امریکا و طرح گفتگوی تمدنها دو سال حکومت احمدی نژاد و سه سفر به امریکا بدون هیچ طرحی به این میگویند کار انقلابی که در حال انجام است مبارک است (39168)
 
علی
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۱۹:۳۵:۱۶
این در واقع تفسیر مثل هر چی عوض داره گله ندارد است احمدی نژاد از اول کار شروع به تخریب دولتمردان قبلی کرد فکر می کرد نقطه قوت او در تخطئه سایرین است نمی دونست یکی هم مثل خودش پیدا می شود با تکیه بر بعضی قدرت های نامرئی جواب پس دهد (39172)
 
۱۳۸۶-۰۷-۰۲ ۰۶:۱۳:۲۱
اگر دانشگاه آزاد از دولت کمک نمي گيرد پس چرا ازمواد غذايي سوبسيت دار استفاده مي کند و از سوبسيت هاي ديگر؟ (39208)
 
۱۳۸۶-۰۷-۰۳ ۰۰:۲۹:۵۲
درسته كه شما خودت مدارک و فاکتورهاشو ديدي كه دانشگاه آزاد چيا ميگيره ولي اگه انقدر هم رسم امانتداريو رعايت نميکردي و درستشو ميگفتي كه سوبسيده ما باز هم قبول ميکرديم گرچه ميدونم اون دانشگاه آزادياي بيسواد رو فاکتوري كه شما ديدي نوشته بودن سوبسيت. (39258)
 
۱۳۸۶-۰۷-۰۲ ۱۰:۲۴:۳۰
از سايت الف بعيد بود چنين پاچه‌خواري نسبت به دانشگاه آزاد بكند. كاش مطالعات جامعه شناختي آثار مخرب عملكرد دانشگاه آزاد را مي ديديد. كاش يك برخورد عيني از موضع سلطاني رئيس دانشگاه را لمس مي كرديد. اصلا نه كاش براي هر ترم دكتري سه ميليون تومن از صندوق رفاه و صد جاي ديگر قرض مي‌كرديد. كاش درد دلهاي مردم و دانشجويان را مي‌شنيديد و بعد اين حرفهاي بي‌اساس را مي‌نوشتيد. (39227)
 
a
۱۳۸۶-۰۷-۰۳ ۰۹:۵۸:۴۹
با سلام
چند مورد تيتر وار اشاره ميگردد
1-- خدا مشاوران آقاي احمدي نژاد را هدايت فرمايد
2-- دانشگاه آزاد سطح كلي باسوادي ،مخصوصا تحصيلات عاليه را در كشور افزايش داد پس بسيار فكر بكر و نابي بود
3-- رفتن به دانشگاه آزاد اختياريست پس هر كه پول دارد ميرود و رقابت براي بقيه در دانشگاههاي دولتي ساده تر است
4-- با توجه به اينكه در ايران در بكار گيري فارغ التحصيلان در بازار كار هيچ توجهي به دانشگاه محل تحصيل نميشود مهم نيست از كجا مدرك بگيري
5-- دانشگاه آزاد مثل ساير دستگاهها در كشور از پارتيبازي و باندبازي و سياسي كاري بي بهره نيست لطفا خيلي ايراد نگيريد
6--فوق ليسانس سازه‌اي فارغ التحصيل دانشگاه آزاد واحد تهران را ميشناسم آنچه كه بلد نيست محاسبات سازه است (39311)
 
دانشجو
۱۳۸۶-۰۷-۰۴ ۱۶:۳۲:۵۰
جالب است بدانيد در روستاي جاسب توسط دكتر جاسبي دانشگاهي تاسيس شده كه توسط شهريه دانشجويان بدبخت دانشگاه نراق ساخته شده كه در سال تحصيلي جديد هنوز هيچ كس حاضر نشده در اين دانشگاه درس بخواند و در سال پيش نيز به دليل كمبود دانشجو تعداد دانشجوياني كه در كنكور مردود شده بودند با تماس مركز آزمون به اين منطقه دعوت شدند اين روستا در پشت كوههاي شهر نراق قرار دارد وداراي راههاي پر پيچ وخم بسيار بد است و زمستاني بسيار سرد و با راههاي برفي است وفاقد گاز شهري مي باشد.
دكتر جاسبي به جاي افزايش كيفيت تحصيل در اين دانشگاه به دنبال افزايش واحدها جهت كسب درآمد است.
بنده آماده بودم مداركي را دال بر انجام ساخت غير قانوني مركز جاسب و انتخاب مسئولين واحد نراق براي تحقق اين امر را ارائه نمايم ولي مسئولين الف همكار نكردند.
بنده دانشجوي حسابدراي واحد نراق هستم و وقتي ميزان يادگيري خود را با نمره Aدر مقابل دانشگاههاي دولتي مي گذارم فكر مي كنم 30 درصد آنها درس فراگرفته ام.
(39670)
 
lمحمد فرجی
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۱۵:۲۲:۰۸
خدا پدر ومادر آقای جاسبی را بیا مرزد که این دانشگاه را تاسیس کرد تا بچه های غیره بتواند به دنشگاه را پیدا کنند.واله بلا تکلیف وسرگردان می ماندند. (42411)
 
ناشناس
۱۳۸۶-۰۸-۱۷ ۱۴:۵۱:۱۳
خدا پدر آنهايي را بيامرزد كه پول مي‌گيرند و يا فرقي نمي كند از بودجه دولتي استفاده مي كنند و در مقابل كمي هم براي مردم كار مي كنند. والا شما كه پول مي‌گيريد و بودجه دولتي را جز اموال پدريتان مي دانيد ولي براي مردم كاري نمي كنيد چي؟! (43064)
 
یاری
۱۳۸۶-۱۱-۰۶ ۰۲:۲۹:۲۱
سلام
نمیدون آقای رئیس جمهور چرا انقدر قرار انقلاب کنن
ما ایرانی ها عادت کردیم
آیا دانشگاه های معتبر جهان هم اینطوره نه همچیز در اون جا در مقابل باید پول داد دانشگاه آزاد هرکی قبول شه باید پولشم بده خدا به ما نیاز نداره مائیم که به اون احتیاج داریم آقای رئیس جمهور شما نمیدونید هزینه درس خواندن در دانشگاه دولتی کم از دانشگاه آزاد نداره بازم دانشگاه آزاد که میدونیم خرجش و خودش در میاره بجاش کلی تحصیل کرده به جامعه داده کلی هم برای نخبگان کار ایجاد کرده تازه خیالمون راحته که از کیسه بیت المال نرفته آقای رئیس جمهور پیشنهاد میکنم اگر قرار انقلاب کنید برای بعد از فارغ التحصیلی این جواننان انقلاب کنید
ما داریم نتایج کارهای انقلابی شمارو میبینیم
1- شما میدانید از روزی که شما آمدید هزینه تولید تو این مملکت چقدر شده اگر خاستید میتوانید یه سر به شهرک صنعتی چهار دانگه بزنید و ببینید کارخانه های بسته شده
2- سری به گمرک بزنید جدیدن گمرک ایران جزئی از چین شده
3-نمیدانم چرا دولت شما انقلاب الکترونیکی نکرده از زمان شما ما که چیزی ندیدیم
در آخر اگر قرار جلوی کسی رو بگیرید زیاد راه دور نروید دنبال پول های دیگران نباشد نگران پول های نفت باشید (49247)
 
۱۳۸۶-۱۱-۳۰ ۲۳:۳۳:۱۴
مشکل دانشگاه آزاد صرفا شهریه نیست، جیزی که در این دانشگاه گم شده احترام به دانشجوست.
بسیاری از اساتید و حتی کارکنان این دانشگاه در برخورد با دانشجویان رعایت ادب و شخصیت انها را نمی کنند.
ظاهرا در اینجا رابطه ارباب رجوع و مسئول برعکس عمل میشود.
اکثر مسئولان دانشگاه از دانشجویان طلبکارند، گویا فراموش
کرده اند که از شهریه همین افراد حقوق می گیرند.
ولی در کل آقای دکتر جاسبی برای توسعه علم در کشورمان
زحمات زیادی کشیده اند.
امیدوارم نواقص را به امید خدا بر طرف نما یند. (51482)
 
۱۳۸۶-۱۲-۱۴ ۰۰:۴۵:۱۳
من خودم در دانشگاه سرسری درس میخونم و ترم 3 هستم امسال برادرم در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات قبول شد وقتی مطالبی رو که بهشون گفتن با خودم مقایسه میکنم میبینم که سطحشون واقعا بالا و خیلی خوبه این چیزیه که من خودم دیدم پس بهتر از هر نقد غیر علمی و غیر واقعیست (52624)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.