نظر منتشر شده
۳۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 15043
نصیحت جمعيت ايثارگران
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۰۱
كميته اقتصادي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي روز سه شنبه با انتشار بيانیه ای، درباره تورم بي رويه اخير به دولت هشدار داد.
 به گزارش الف ، متن كامل اين بيانيه شش ماده اي به شرح زير است:


بسم الله الرحمن الرحيم در ماه ها و هفته هاي اخير، گزارش ها و اخبار بعضا نگران كننده اي از رشد قيمت برخي كالاهاي مصرفي و مواد اوليه توليد كنندگان مي رسد و اقشار مختلف مردم از تورم بي رويه ايجاد شده، اظهار تعجب و نگراني مي كنند.
كميته اقتصادي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي لازم مي داند درباره علل تورم موجود و راه هاي مقابله و مهار آن نكاتي را به مسوولان و دولتمردان محترم يادآوري و پيشنهاد كند:

1.از آنجا كه رشد بي رويه تورم باعث فشار بر اقشار ضعيف تر جامعه مي شود و به فقير تر شدن فقرا و ثروتمندتر شدن مالكان دارايي هاي غير پولي مي انجامد و در عين حال برنامه ريزي براي كسب و كار و توليد را دچار اخلال مي كند، تورم ايجاد شده قطعاً بر خلاف اهداف، برنامه و شعارهاي دولت محترم دكتر احمدي نژاد بوده است.

2.گاهي ديده شده برخي مسوولان ارشد دولت، رشد قيمت ها را انكار مي كنند و يا با اين مساله به شكل مطايبه برخورد مي نمايند. كميته اقتصادي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي به دولتمردان محترم يادآوري مي نمايد، تورم موجود فشار شديدي بر اقشار كم درآمد وارد كرده و جدي تر از آن است كه قابل انكار باشد و يا ناديده گرفته شود. انكار تورم موجود و يا عبور از كنار آن با مزاح و شوخي به هيچ وجه قابل قبول نيست.

3.هر چند مشكلات اقتصاد ايران اغلب ريشه در ساختارهاي نامناسب و يا سياستهاي اشتباه سالهاي دور دارد، اما رشد اخير تورم را نمي توان در همه موارد به سياست هاي نادرست دولت هاي قبل نسبت داد. به ويژه سياست هاي دولت محترم در افزايش بي رويه هزينه هاي عمراني و رشد كم سابقه نقدينگي در دو سال اخير را بايد از جمله مهمترين عاملان رشد تورم در ماه هاي اخير ارزيابي كرد. در واقع، با رشد پرشتاب هزينه هاي عمراني و نقدينگي در سالهاي 84 و 85، تورم امروز قابل پيش بيني بود و هشدارهاي لازم به موقع توسط اقتصاددانان دلسوز و خيرخواه داده شد.

جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي از اعضاي دولت محترم انتظار دارد ضمن رفع مستمر موانع توليد و سرمايه گذاري و هدايت نقدينگي موجود به سرمايه گذاري هاي توليدي، تا مهار تورم فعلي از هر گونه سياستي كه به رشد نقدينگي بيانجامد اكيداً بپرهيزند. از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي نيز انتظار دارد با نگاهي ملي به اين موضوع دولت محترم را در محدود كردن هزينه هاي دولتي و مهار نقدينگي ياري فرمايند.
4.اقتصاد، يك علم تخصصي با روش ها و مباني نظري نسبتاً محكم است. نگاهي مهندسي، جزء نگر، تك بعدي و سطحي به مقولات اقتصادي از جمله موضوع بسيار پيچيده تورم، مشكلي است كه اقتصاد ايران سالها به آن مبتلا ست.

كميته اقتصادي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي توجه سياستگذاران اقتصاد ايران را به اين نكته اساسي جلب مي كند كه حل معضل تورم، برنامه اي جامع، كل نگر و با مباني نظري روشن مي طلبد. تصميم هاي مقطعي و يا دستورات موردي براي توقف رشد قيمت يك كالاي خاص، نه تنها در ميان مدت و بلند مدت نمي تواند نيروهاي موثر در رشد تورم را خنثي كند، بلكه اغلب آثار و تبعات ناگوار ديگري خواهد داشت.

از دولت محترم انتظار مي رود در مواجهه با رشد قيمتها، از برخوردهاي دستوري مشابه آنچه در دولت هاي قبلي هم رواج داشت، بپرهيزد و براي مهار تورم، با توجه به اساس به سازوكار بازار رقابتي و البته مبتني بر عدالت، در جهت كاهش تقاضا و افزايش عرضه در بازار سياستگذاري كند.

5.با وجودي كه دولت نهم تلاش بي وقفه، خالصانه و صادقانه اي براي جبران نقايص، ناهنجاري ها و بي عدالتي هاي به ارث رسيده انجام مي دهد، اما تا وقتي يك فرماندهي واحد، پاسخگو، داراي مسووليت روشن و برنامه اي منسجم در موضوع اقتصاد در قوه مجريه وجود نداشته باشد، تلاشهاي شبانه روزي دولت محترم به شكل كامل و شايسته اي نتيجه نخواهد داد. به همين دليل از رييس جمهور محترم انتظار مي رود براي اقتصاد ايران يك فرماندهي واحد با نگاهي جامع و عميق به اقتصاد ايران و داراي تئوري و برنامه اي روشن با اهدافي كمي درباره تورم، اشتغال و مسكن طراحي و معرفي فرمايند.

6.مباني نظري و تجربيات گذشته در اقتصاد ايران نشان مي دهد، بدون مهار تورم، تلاشها براي سازندگي به بن بست خواهد رسيد. لذا مهار تورم بايد به عنوان هدف اصلي اقتصادي دولت اعلام شود و ديگر اهداف و برنامه ها ذيل آن تنظيم شود. تك رقمي كردن نرخ تورم، نه تنها تكليف قانوني دولت، بلكه ضرورتي اساسي براي برنامه ريزي هاي كسب و كار، رشد توليد و اشتغال و گسترش عدالت در جامعه است.

كميته اقتصادي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي
27 شهريور 1386
  
 
۱۳۸۶-۰۶-۲۷ ۱۶:۳۶:۳۸
خدا خيرش دهد اين ايثارگران را من كه داشتم ميتركيدم از اين سكوت خفقان آور درباره تورم مهيب موجود.
... بر سر اين نمايندگان ... كه كور و لال شده اند و تورم موجود را احساس نمي كنند.
اف بر اصولگرايي شما كه همه اش دوغ بود
مثلا نماينده مردم هستند...حيف ... (38747)
 
۱۳۸۶-۰۶-۲۷ ۱۶:۳۸:۴۰
خوب است کمیته محترم اقتصادی این جمعیت نیم نگاهی به اقدامات اقتصادی دولت بیاندازد که انجام اموری مانند پایین آوردن نرخ سود تسهیلات بانکی رونق بورس به نفع مردم و برخورد با چپاول گران بیت المال اجرای سهام عدالت وانجام دهها کار اقتصادی ارزشمند دیگر را در کارنامه خود دارد تا دچار قضاوت یکسویه نگردد (38748)
 
دانشجوي واقع بين
۱۳۸۶-۰۶-۲۷ ۱۶:۴۴:۵۶
بابا شما دولتي ها عجب رويي داريد.
يعني واقعا تورم فعلي را انكار مي كنيد؟!
انتقاد به اين نرمي جمعيت ايثارگران را هم قضاوت يكسويه مي دانيد؟!
كميته اقتصادي ايثارگران مگر هماني نبود كه چند ماه قبل در مقابل نامه نسبتا غير منصفانه 57 استاد، از دولت دفاع كرد؟
شما دولتي ها فقط به به و تملق گو نياز داريد؟ (38749)
 
۱۳۸۶-۰۶-۲۷ ۲۲:۰۹:۰۲
آقای عزیز نگو دولتیها ، اینها نظرات مردم است (38781)
 
۱۳۸۶-۰۶-۲۷ ۲۲:۰۷:۲۲
بابا همه ی اینها درست اما این تورم کمر شکن یک واقعیت است که باید جلویش گرفته شودخوب است کمیته محترم اقتصادی این جمعیت نیم نگاهی به اقدامات اقتصادی دولت بیاندازد که انجام اموری مانند پایین آوردن نرخ سود تسهیلات بانکی رونق بورس به نفع مردم و برخورد با چپاول گران بیت المال اجرای سهام عدالت وانجام دهها کار اقتصادی ارزشمند دیگر را در کارنامه خود دارد تا دچار قضاوت یکسویه نگردد (38780)
 
۱۳۸۶-۰۶-۲۷ ۱۶:۴۶:۱۳
فکر نمی کنید که دیگر وقت یک کار اساسی برای خاتمه دادن به وضع موجود است ؟ نظام نباید به اشخاص گره بخورد چون ارزشش خیلی بالاتر است (38750)
 
۱۳۸۶-۰۶-۲۷ ۲۰:۰۴:۱۸
اگرنظام از نظر اقایان کسی جز خودشان بود قبلا به این مسایل رسیدگی میکردند فقیر کردن مردم یعنی مردم را به سمت فحششششششا سوق دادن این جمعیت به اصطلاح ایثارگر در خوب وبد این دولت شریک است ودر محضر خدا مسئول (38769)
 
محمد حسن
۱۳۸۶-۰۶-۲۷ ۱۷:۱۷:۳۸
وقتی حقوق یک نفر از عضویت شورای نگهبان به حقوق وزیری و مزایای دریافتی از دیگر مشاغل میرسد نه تنها گرانی و تورم را حس نمیکند بلکه انرا ساخته و پرداخته مخالفین دولت قلمداد مینماید وای به حال ما بیچاره بازنشسته ها که افزایش حقوق در حدود هشت در صد وتورم در حدود چهارده در صد میباشد. (38755)
 
احمد مهجور
۱۳۸۶-۰۶-۲۷ ۱۷:۴۳:۱۷
برادران اصولگرا ! اصلا میدانید چیه ؟ این تورم کمر شکن هیچ ارتباطی با عملکرد دولت شما ندارد . اینها همه توطئه رقیب شماست که یکهوئی همه چی گرون شده . تمام تقصیر ات فرض می کنیم به گردن قبلی هاست . حالا ببینیم شما عرضه اش را داریید که مردم را نجات بدید ، یا اینکه منتظرید آمریکا چهارتا موشک ول کنه تو ایران آنوقت با خیال راحت همه چیز را بندازید گردن آمریکا ! (38757)
 
۱۳۸۶-۰۶-۲۷ ۲۰:۰۷:۲۹
واله این جماعت خیلی وقت است منتظر حمله محدود امریکا هستند هم اشکالات به گردن دیگران وهم تصفیه مخالفان ولی کور خوانده اند عوام نیز چیزهایی را بو برده اند (38770)
 
۱۳۸۶-۰۶-۲۸ ۱۳:۱۳:۱۰
اگر آمریکا عرضه ی حمله کردن داشت در دوره ای که دوستان اصلاح طلبش در ایران در مصادر دولت و مجلس بودند اینکار را انجام می داد . (38836)
 
۱۳۸۶-۰۶-۲۷ ۱۷:۵۳:۰۱
عمده ترین عامل بالا رفتن تورم اخبار دروغی است که در رسانه ها یی که اربابان حزبی آنهاچوب عدالت طلبی را خورده اند درج میشود (38759)
 
۱۳۸۶-۰۶-۲۷ ۱۸:۱۷:۱۳
خداییش این بیانیه خیلی منطقی و دقیق است و خیلی قویتر و کارشناسی تر از بیانیه قبلی این کمیته در مورد مسکن است. تفاوت شدید دیدگاه نظری و سنجیدگی مضمون این بیانیه نشان می دهد که کمیته اقتصادی جمعیت ایثارگران در مدت این چند ماه متحول شده است و احتمالا تغییرات مبارکی در آن صورت گرفته است.
بنده در زیر بیانیه های قبلی این کمیته معمولا نقدهای تندی می نوشتم چرا که احساس نمی کردم آن بیانیه ها حتی اندکی به واقعیت نزدیک باشند.
اما در مقابل این بیانیه چاره ای جز تقدیر و تایید و مرحبا گفتن ندارم.

مرحبا (38761)
 
۱۳۸۶-۰۶-۲۷ ۱۸:۲۳:۱۵
خوب است کمیته محترم اقتصادی این جمعیت نیم نگاهی به اقدامات اقتصادی دولت بیاندازد که انجام اموری مانند پایین آوردن نرخ سود تسهیلات بانکی رونق بورس به نفع مردم و برخورد با چپاول گران بیت المال اجرای سهام عدالت وانجام دهها کار اقتصادی ارزشمند دیگر را در کارنامه خود دارد تا دچار قضاوت یکسویه نگردد

دوست عزیز
اقدامات به تنهایی اهمیتی ندارند. نتایج مهم هستند. اقدامی مانند کاهش نرخ سود بانکی که در شرایط رکود اقتصادی بسیار پسندیده است در شرایط تورمی، منجر به افزایش شدید قیمتها بخصوص در کالاهای بادوام می شود. بنا بر این بر خلاف فرمایش شما، قطعا یکی از زیانبارترین اقدامات دولت در دو سال اخیر همین کاهش نرخ بهره بوده است که سودش نصیب سرمایه داران شده است ( چرا که هر کس املاک بیشتری برای وثیقه دارد، می تواند بیشتر از وام ارزان استفاده کند) و زیانش نصیب مستاجران و جویندگان مسکن شده است که باید قیمتها و اجاره های دو برابر شده را پرداخت کنند.

متاسفانه عدم وجود شناخت نظری در مورد اقتصاد و برخورد یک بعدی با آن منجر به آن شده است که بسیاری از تصمیم گیران دولتی، با تصور مثبت بودن چنین اقداماتی و با نیت خیر، باعث بیشترین خسارت به مردم عادی و قشر ضعیف شده اند و هنوز هم متوجه نشده اند که این وضعیت، ناشی از همان تصمیمات به ظاهر مثبت بوده است. (38762)
 
۱۳۸۶-۰۶-۲۷ ۱۸:۳۵:۲۲
عمده ترین عامل بالا رفتن تورم اخبار دروغی است که در رسانه ها یی که اربابان حزبی آنهاچوب عدالت طلبی را خورده اند درج میشود

اتفاقا یکی از مهمترین دلایل تورم در گفته شما دیده می شود.
متاسفانه بسیاری از تصمیم گیران اقتصادی کشور هم مانند شما اعتقاد دارند که تورم تنها دارای منشا روانی است و بنا بر این بجای آنکه در تصمیمات اقتصادی خود دقت کنند و یا نظر کارشناسان را بپرسند، طرحهای تبلیغاتی زیانباری را اجرا می کنند.

دوست عزیز
یکی از دلایل تورم روانی است که در علم اقتصاد تاثیر آن در نظریه انتظارات تورمی بیان شده است. اما حتی نظریه پردازان آن نیز اعلام کرده اند که این انتظارات تنها بخش کوچکی از پدیده تورم را شکل می دهد.
اما دلایل اصلی تورم، واقعی و اقتصادی هستند و عمدتا ناشی از تزریق بیش از اندازه پول به اقتصاد می باشند.
تصمیماتی مانند افزایش شدید حقوقها، پرداخت وامهای آسان، کاهش نرخ سود بانکی، کسر بودجه ( که همان چاپ کردن اسکناس بدون پشتوانه است) حتی بدون وجود جو روانی هم به سرعت باعث تورم می شوند. (38763)
 
۱۳۸۶-۰۶-۲۸ ۱۵:۱۱:۲۴
متا سفانه ما برخی نظریات اقتصادی را از قرآن بیشتر قبول داریم وفکر می کنیم حرف آخر در اقتصاد همین است
دوست عزیز این قاعه که افزایش نقدینگی موجب تورم است یک امر نسبی است یعنی تنها در برخی موارد میتواند درست باشد نه درهمه موارد زیرا مثلا هروقت نقدینگی بالا باشد وجنس مورد نیاز مردم هم فراوان باشد دیگر چه نیازی به تورم است؟و... (38852)
 
۱۳۸۶-۰۶-۲۷ ۱۹:۲۶:۰۲
che ajab gorohaye mohafezekaranam fahmidan to in mamalekat geroony hastt

onam nakone chon nazdike entekhabate ina yadeshoon omade injory hoshdar bedan vagarna hatman baz migoftan gerony nist agaram hast tasghire eslahtalabane (38764)
 
۱۳۸۶-۰۶-۲۷ ۱۹:۴۳:۴۵
با تشكر از نظر متين و با ارزشمند كميته اقتصادي. من از دولت نهم كه بيشترين راي را از طبقه مستضعف و متوسط جامعه دريافت كردند، خواهشمندم از لحاظ اقتصادي در طرح هايتان تجديد نظر و بازنگري كنيد چون بر همگان واضح و مشهود است كه درصد زيادي از اين نابساماني اقتصادي از جانب طرح هاي غير كارشناسي و از همه سختر و درناكتر فرافكني مسولان بوده ، خواهشمنديم به خاطر خون شهدا قدر اين مردم نجيب و پاكدامن كه به خاطر كشور و ارزشهايشان همه سختي را تحمل مي كند را بدانيد كه اگر مسيررا به اشتباه برويد براي برگشت هزينه بسيار سنگين متحمل مي شويم. (38765)
 
محمد رضا
۱۳۸۶-۰۶-۲۷ ۲۰:۴۱:۵۳
جمعیت ایثارگران نباید به دولت گوشزد وجود تورم نماید خود این جمعیت که بارها در برابر انتقادها از دولت دفاع کرده در وضع بوجود آمده مسئول است البته تمام گروههای اصولگرا مسئول اند. تا دیروز که منتقدین را متهم به همسویی با بیگانگان میکردند و امروز شده اند منتقد خود. نه شما باید پاسگو باشید نه منتقد اگر نمیتوانید لااقل به منتقدین انگ نزنید و بگذارید در یک انتخابات آزاد مردم اینبار خود آنچه میخواهند انتخاب نمایند. جمعیت ایثار گران و گروههای همسو با آن باید قبل از هر چیز به مجریان و ناظرین شورای نگهبان گوشزد کنند که بهتر است دست از قیم مآبی برای ملت بردارند و اجازه دهند ملت خود تصمیم بگیرد خوب و بدش خود مسئول خواهد بود نه متولیان امر انتخابات. امید وارم وضعیت موجود همه کسانی را که خواب بودند هوشیار نماید تا تصمیمی عاقلانه تر نسبت به قبل بگیرند. (38773)
 
احد اسدی
۱۳۸۶-۰۶-۲۷ ۲۱:۱۷:۲۲
نوشته بالا به درستی مشکلات تورم را بیان کرده است ولی از راه حلهای مشخص خبری نبود و نیست.
مشکل اساسی اقتصاد کشور ما نبود تئوری اقتصادی کشوراست مثالش هم خیلی اسان است سوار اتوبوسی هستیم ولی مقصد معلوم نیست اگر مقصد هم معلوم باشد نقشه جاده ها را نداریم.
یکی دیگر از دلایل ایجاد گرانی و تورم دخالت ارکان های دیگر در امور اقدامات دولتی است.
به نظر می رسد کلا ریشه مشکلا همانطوریکه در بالا امده است نبود مدیریت واحد است زیرا اگر رقیب انتخاباتی ریاست جمهوری در هر کشوری در صدر و بالا دست ریاست محترم جمهوری فرمان هر از گاهی صادر کنند کارها به درستی پیش نخواهد رفت.
و در پایان اصلی ترین مشکل اقتصاد کشور ما همان معلوم نبودن و مشخص نبودن اقتصاد کشور است که ما چه نوع اقتصادی را باید طی کنیم این مسئله حل نشود و فرموله نشود امکان از بین رفتن مشکلات نیست.
البته این مسئله فاکتورهای زیادی دارد که در اینجا جای بحث ان نیست.
پیشنهادی به متخصصین اقتصادی از هر نوع اندیشه دارم انهائیکه در اصل برای انسان ارزش قائل هستند نه به دلار و زندگی را از دیدگاه ارزش انسان تعریف می کنند نه با دلار و انهائیکه اعتقاد به عدالت اجتماعی دارند بشینند مالکیت اقتصاد کشورما نرا نسبت به اوضاع پیش امده فرموله کنند .
تئوری اقتصاد اسلامی را تدوین کنند غیر این کارها درست نخواهد شد و اگر دراینمده لیبرالها به قدرت برسند می روند سراغ نماینده های بانگ جهانی و فرمول های نظام سرمایه داری را می گیرند و به اجزلا می گذارند انگونه که دردوره هشت ساله گذشته می کزدند زیرا خودشان قادر به درک نظام اقتصادی عدالت خواهی نیستند یا به خاطر منافع نمی خواهند یک مهم دیگر اینکه من و شما و دیگران در خانه بنشینم رقبا با همکاری دوستان خارجی برای کشورما طرح خواهند ریخت و برنامه اجرا خواهند کرد و دود همه انها به چشم ملت خواهد رفت که نمونه ان زندگی بیش از ده میلیون هموطن زیر حد فقر است. (38776)
 
فرشید
۱۳۸۶-۰۶-۲۷ ۲۱:۳۵:۵۸
قرار بود ایران زاپن اسلامی شود قرار بود پول نفت سر سفره ها اورده شود . قرار نبود تورم اینقدر بالا رود که کمر بازنشسته ها زیر بار گرانی له شود . (38779)
 
ناظر
۱۳۸۶-۰۶-۲۷ ۲۳:۲۷:۳۱
بارک الله به این هواداران واقعی دولت که درست و منطقی و بدون ملاحظات جناحی و صریح و محکم حرف دل مردم را به دوسشتان دولتی شان زده اند

گروه ها و احزاب دیگر اصولگرا و ایضا دوم خردادی یادبگیرند لطفا (38785)
 
محمد
۱۳۸۶-۰۶-۲۸ ۰۶:۲۹:۲۰
lایت جمعیت در چند ماه پیش از دولت دفاع جانانه کرد منکر هرگونه مشکل اقتصادی بود حالا چی شده؟ این را باید در جای دیگر جستجو کرد. نزدیک انتخابات است و شاید تاکتیکی باشد برای جمع اوری رای یا گرفتن امتیازات بیشتر از دوستان خود........ (38795)
 
عليرضا
۱۳۸۶-۰۶-۲۸ ۰۸:۳۲:۰۷
باسلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات عزيزان- از دولت محترم خواهشمندام كه اجازه بدهند مواد خوراكي هم وارد شود كه قطعا به نفع توليد كنندگان است چون فقط واسطه ها در حال حاضر هم سطح توليد كننده منافع دارند بلكه بيشترو به نرخ كشورهاي حوزه خليج فارس پايين بيايد مثل همسان سازي نرخ سوخت چرا كه در آنجا با آن همه تنوع و اختيار خريد و ولي در اينجا همين كه هست با آن قيمتها كه جلودارش نيست و كيفيت هم كه نگو. (38806)
 
۱۳۸۶-۰۶-۲۸ ۰۸:۴۲:۱۹
چه عجب جمعيت ايثارگران پس از اين همه حمايتهاي كوركورانه از دولت يك بار هم طرف مردم را گرفت!
دولت هنگامي كه نزد آقا رفت تذكر مقابله با گراني گرفت. وقتي به ديدار آقاي مهدوي كني رفت اين جمله را شنيد كه مردم به ائمه جماعات مراجعه مي كنند و از گراني ها گله دارند. باز هم اما اين دولت موضوع را جدي نگرفته به نظرم كه اين بيانيه هم دردي را دوا نمي كند. احتمالا در سخنراني هاي بعدي دولتيها اين جملات را از اين پس مي شنويم: آنهايي كه دولت را به نگاه مهندسي به اقتصاد متهم مي كنند ..... آنهايي كه به دروغ مي خواهند گراني را القاء كنند .... آنهايي كه چشم ديدن موفقيت هاي دولت را ندارند و قص علي هذا........... (38807)
 
۱۳۸۶-۰۶-۲۸ ۰۸:۴۹:۵۰
اين مطالبه ارزاني دم دمهاي انتخابات دست آويز خوبي مي شه براي دوم خرداديها كه حسابي اصولگرايان را بكوبند. حالا اصولگرايان هي حمايت نابجا كنند... بابا جان اگه مي بيني كسي را اشتباه مي ره اگه تو كارش تسريع كني به سقوطش كمك مي كني. حمايت اينجا به اين معني است كه جلوش را بگيري تا به مسير اشتباهش ادامه نده... اگه اينو فهميديد! (38810)
 
a
۱۳۸۶-۰۶-۲۸ ۰۸:۵۸:۱۷
با سلام
تحليل خيلي خوب بود كو گوش شنوا شكم سير خبر از گرسنه ندارد اين يك واقعيت است كه نمايندگان و دولتيان شكم خود و بچه‌هايشان سير است و شكم سيري خواب مي آورد ونهايتا خواب بيخبري بدنبال دارد و بيخبري يعني قضاوتهاي غلط پس اگر دولتمردي يا نماينده‌اي بگويد گراني و تورم نداريم لطفا به او خرده نگيريد
خدا سايت الف را موفق بدارد پيشنهاد ميشود نتايج نظرات هموطنان رابه نماينده‌ها و وزرا و رييس جمهور و مخصوصا مشاوران ((لا يعلمون حرا\" و بر\" ايشان)) برسانند تا شايد از خواب بيدار شوند چرا كه ملت بزرگ ايران اگر آن روز برسد پشت سر مقام معظم رهبري آن ها را بيدار ميكنند. (38811)
 
۱۳۸۶-۰۶-۲۸ ۰۹:۲۷:۰۸
خدا لعنت كند نمايندگاني را كه ما به آن ها اعتماد كرديم و به مجلس فرستاديم. هرچه بدبختي و بيچارگي داريم از بي كفايتي آن هاست. آن ها كه وظيفه ي اصلي خود را با دريافت چند رشوه از اين طرف و آن طرف ، فراموش مي كنند و دغدغه ي آن ها چيزي غير از دغدغه هاي مردم است.اصلاً معلوم نيست آن ها در مجلس چه غلطي مي كنند كه مردم به اين بيچارگي افتاده اند.اين نمايندگان كه قبل از رفتن به مجلس با دمپايي در انظار ظاهر مي شوند و طوري رفتار مي كنند كه خود را غلام همه مي دانند پس از رفتن به مجلس آن قدر خدم و حشم و نوچه اطراف خود جمع مي كنند كه حتي قيمت نان و تخم مرغ و ... را به راحتي فراموش مي كنند .خلاصه نمي دانم ديگر چه بگويم . به قول معروف هرچه گفتيم هيچ نگفتيم ؛هيچ نگوييم تا همه چيز گفته باشيم. (38812)
 
۱۳۸۶-۰۶-۲۸ ۱۹:۲۸:۰۳
آقاي عزيز ! شعور و ادب و معرفت چيز بدي نيست . لطفا\" ادب و معرفت را حفظ كن . ضمنا\" اين مجلس هفتم ( با انكه معايبي دارد ) صد شرف دارد به مجلس ششم و برخي نمايندگان آمريكايي دوست آن . (38880)
 
x
۱۳۸۶-۰۶-۲۸ ۱۰:۱۶:۳۲
با درود .....پدر علم اقتصاد (اسدي جون )بازدوباره تو در و گوهر افشاندي شازده پسر تو خودت هم كه نظر علمي و سازنده اي ارائه ندادي آدم فهيم تو كجاي دنيا اقتصادي از نوع اسلامي اجرا شده و موفقيت آميز هم بوده كه جنابعالي توصيه اونوهم مي كني برادرمن فكر نمي كني اگه روزي اين توصيه و نظريه با شكست روبرو بشه همه مخصوصا اون لولو خورخوره اي كه تو و امثال تو مدت 29سال ازش همه رو ترسونده بوديد مي گويند اسلام بود كه زه زد نه اين اقتصاد من در اري شماها .حضرت عباسي تو رو به هرچي مقدساته قسم يه خورده سر عقل بياييد انكار مسائل تا چه حد تا كي مي خواهيد خودتون و ديگرون رو گول بزنين باباجون از قديم نديم گفتن دشمن دانا به از نادان دوسته گور پدر هرچي آدم خائن و وطن فروش آقاجون لااقل جنبه هاي مثبت هر پديده علمي و عملي را بكار ببريد اين همون چاقوييكه هم ميتونه آدم بكشه و هم بيماريو از مرگ نجات بده .توخواه از نصيحتم پند گير خواه ملال . (38816)
 
ت.ت
۱۳۸۶-۰۶-۲۸ ۱۲:۱۸:۵۸
با سلام
چرا افراد صاحب علم و تجربه اي مثل آقاي توكلي بايد اجازه بدهند كارد به استخوان برسد بعد بيانيه صادر كنند.آيا بهتر نبود به محض مشخص شدن علائم تورم و ركود در اقتصاد اين بيانيه صادر مي شد؟ (38829)
 
هادی رجبی
۱۳۸۶-۰۶-۲۸ ۱۵:۲۰:۲۰
کسانی که امروز به فکر توصیه به دولت افتاده اند همان کسانی هستند که در برابر اولین نامه اقتصاد دانان به رییس جمهور با فریاد و عتاب از زدن هیچ انگی ابا نکردند و در برابر نامه دوم نیز دعوت به مناظره کردند و در مناظره نیز انقدر ضعیف بودند که ....بماند....
وامروز نوشدارویی پس از مرگ سهراب ..
زمانی بیماری هلندی در ایران را با شدید ترین لحن کتمان کردند وروزی با نزدیک شدن به انتخابات تایید...
بیایید اقلا آزاده باشیم (38854)
 
f.ف
۱۳۸۶-۰۶-۲۸ ۱۶:۲۹:۱۷
سلام

1- این اعلامیه حرفهای درست و شایسته ای دارد. پس اصل مشکلات که البته خیلی نرم و ملایم گفته شده و هنوز مصلحت در آن به کار رفته - به نحوی طرح شده اند و کسی که منکر اینها باشد حتما خودش را به خواب زده. ضمنا اعلام یکسری مشکلات که واقعا وجود دارد چه ربطی دارد به مواردی که به عنوان مشکل وجود ندارند ؟ مثلا من برق ندارم و اعتراض میکنم اما یکی میگوید خب آب که وصل است ! یا للعجب از این منطق !

2- این جمعیت متاسفانه در همین نتایج شریک هستند و نباید فرافکنی کنندو اینک خودشان را طرف دیگر قرار دهند. مردانه مسئولیت بپذیرند( که البته من فکر میکنم صدور همین اعلامیه در راستای احساس وظیفه و مسئولیتی است که خودشان هم با دفاع بی چون و چرا از دولت به وجود آورده بودند و اینک قصد اصلاح آنرا دارند ........انشاالله )

3- یکی از نظردهندگان گفته اینها نظرات مردم است و نه دولت. باید عرض کنم ممکن است یک دولتی هم بیاید و نظر بدهد. شما به آمار موافق و مخالف بیشتر توجه کن چون آنها به واقعیت نزدیک تر میباشد و با جامعه آماری همخوانی بیشتری دارد. لطفا توجه کن اکثر کسانی که به الف میایند با این قاطبه فکری حداقل اندکی نزدیکی دارند و هنوز اینگونه موافق و مخالف بعضی مطالب هستند که شما هم نگاهی به آنها بیاندازید ضرر ندارد.
با تشکر ف.f (38861)
 
۱۳۸۶-۰۶-۲۸ ۱۷:۵۰:۲۱
متا سفانه ما برخی نظریات اقتصادی را از قرآن بیشتر قبول داریم وفکر می کنیم حرف آخر در اقتصاد همین است
دوست عزیز این قاعه که افزایش نقدینگی موجب تورم است یک امر نسبی است یعنی تنها در برخی موارد میتواند درست باشد نه درهمه موارد زیرا مثلا هروقت نقدینگی بالا باشد وجنس مورد نیاز مردم هم فراوان باشد دیگر چه نیازی به تورم است؟و...

دوست عزیز
متاسفانه این دیدگاه، یعنی تصور آنکه این نظریات اقتصادی امر نسبی هستند و بدتر از آن اینکه بجای توجه به قاعده های اقتصاد، به استثنائات آن تکیه کنیم، همان دیدگاهی است که در چند سال اخیر در همه سطوح تصمیم گیری کشور ساری بوده است و نتیجه اش را هم اینک به وضوح می بینیم.
بله ممکن است در حالتهای خاصی با افزایش نقدینگی، تورم افزایش چندانی نیابد، ولی قاعده اصلی این است که در دنیای اقتصاد، اگر تقاضا افزایش یابد، قیمت بالا خواهد رفت.
به همین دلیل تزریق نقدینگی به جامعه همواره با تورم روبرو می شود زیرا برای افزایش سطح عرضه ( یا به قول شما فراوان شدن کالاها) نیاز به مقدمات خاص ( مثلا خرید مواد اولیه، آموزش کارکنان، برنامه ریزی و .... ) است که نمی توان آنها را به صورت فوری انجام داد. پس هر وقت که نقدینگی به سرعت افزایش می یابد، تقاضا به همان سرعت افزایش می یابد ولی افزایش عرضه با تاخیر انجام می شود. در این فاصله تعادل اقتصاد بر هم می خورد و قیمتها قطعا افزایش خواهند یافت.

این قواعد مانند قواعد فیزیک و شیمی عمل می کنند و موضوع اعتقادی نیستند که قبول داشتن یا قبول نداشتن آنها را بتوان با اعتقاد به قران مجید مقایسه کرد. حتی کسی هم که به قانون جاذبه اعتقاد ندارد، وقتی که از بالای درخت می افتد، زخمی می شود. همان طور که دولت محترم نهم هم اعتقادی به رابطه نقدینگی و تورم نداشت ولی حالا که با تورم ناشی از افزایش نقدینگی مواجه شده است، به ناچار تصمیم گرفته است تا کسری بودجه خود را کاهش دهد. (38870)
 
علي
۱۳۸۶-۰۷-۱۲ ۱۶:۳۱:۴۷
از دولت تخيلگرا كه در حل مشكلات مردم خود درمانده ولي مدعي حل مشكلات جهان است چه انتظاري ميتوان داشت؟ دولتيان محترم بايد كتاب دون كيشوت را بخوانند!
[تورم كجا بود؟گراني چيه؟همش حرف مفته! (40406)
 
۱۳۸۶-۰۹-۱۲ ۲۳:۴۶:۳۰
با سلام واحترام به نظرات دوستان: به نظر من اگر صداقت .درایت وشجاعت امام سر لوحه کشور بود و از تمام نیروها وتوان افراد بهینه استفاده می شد وضوابط بود نه روابط. عمل بود نه شعار: هیچ نگرانی از هیچ جهت نداشیم:یاد دوران دفاع مقدس .امام وشهدا گرامی باد (45455)
 
فرهنگ
۱۳۸۶-۱۱-۲۸ ۰۸:۲۰:۵۴
بنام خدا
الحمدالله كه همه گروهي شده ايم وتمامي كارها را بگردن يكديگر
يكديگر مياندازيم ومردم را هم هيچ ميانگاريم يكي اكريكائيست
امريكائيست وديگري منتسب به انگليس پس منتظرميمانيم
ببينيم بقيه منتسب به كجايند من كه ميگويم هركس كه اين
مباحث را دراين جامعه نشرميدهد وحتي مطرح ميكند مخالف ايران
ايران اسلامي است (51124)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.