نظر منتشر شده
۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 14981
تجهيز ضدانقلاب به بمب های انفجار از راه دور توسط ايالات متحده
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۸۶ ساعت ۱۰:۵۸
آمريكا ضد انقلاب شمال غرب را به بمب های با قابليت انفجار از راه دور مجهز كرده است و اين گروه ها در حال استفاده از اين بمب ها عليه نيروهاي ايراني هستند.   
 
به گزارش الف، در حاليكه ايالات متحده ايران را متهم به انتقال بمب هاي انفجاري جاده اي EFP به عراق مي نمايد، ‌سرلشکر پاسدار رحیم صفوی فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکشنبه شب در گفتگو با شبکه خبری العالم خبر داد: آمریکا اخیرا بمب هایی با قابلیت انفجار از راه دور در اختیار نیروهای ضد انقلاب در شمال غرب قرار داده است و مخالفان انقلاب اسلامی اکنون در کردستان در حال استفاده از اینگونه بمبها هستند.
 رحيم صفوي در اين گفتگو با تاكيد بر اينكه استراتژی سیاسی نظامی آمریکا در عراق پس از گذشت بیش از چهار سال و نیم هم اکنون با بن بست مواجه شده است و واشنگتن برای نجات از این بن بست و خروج آبرومندانه از عراق مجبور به تغییر استراتژی است، افزود: این تغییرراهبرد را آقای بوش در نطق هفتگی خود این گونه اعلام کرد که ما استراتژی نظامیمان را تا ماه دسامبر از مبارزه به نظارت بر عملکرد نیروهای عراقی و حمایت و پشتیبانی از این نیروها تغییر خواهیم داد.سرلشکر صفوی افزود: پس از گزارشی که ژنرال دیوید پترائوس و رایان کروکر در کنگره آمریکا ارائه کردند و طبیعتا بر اثر فشارهای داخلی علیه آقای بوش و تیم همکارش، آنها ناچار به این تغییر استراتژی تن دادند. 
 فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد : خروج نیروهای آمریکا به مرور زمان ادامه خواهد داشت، طبیعتا آنان یک مرتبه عراق را ترک نخواهند کرد و ممکن است برای سال های طولانی پایگاه های نظامی خود را در این کشور حفظ کنند.

وی گفت که آمریکایی ها از ماه دسامبر سالجاری میلادی شروع به کاهش نیروهای خود در عراق خواهند کرد.

وی افزود : از 161 هزار نیروی نظامی موجود در عراق ، بیش از 150 هزار تن آمریکایی هستند که مقام های کاخ سفید برای مساعد کردن جو داخل کشورشان ، جلب حمایت مردم در انتخابات آینده و کاستن از فشارهای مختلف داخلی و خارجی ، کاهش این تعداد نیرو را دنبال می کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها برای پاسخ گویی به شکست های بزرگ سیاسی نظامی خود در عراق مجبور به فرافکنی هستند اظهارداشت : آنها درگزارش خود اتهاماتی متوجه ایران یا سوریه کردند یا ضعف دولت آقای مالکی را بهانه قراردادند.

وی افزود : فرمانده نیروهای نظامی آمریکا و سفیر آن کشور در عراق هیچ دلیل مستند و محکمی در ارتباط با اتهامات خود به ایران و سوریه ارائه ندادند ، بلکه بیشتر به دنبال توجیه علت کاهش نیروهای خود درعراق بودند.
 
مشاور عالی فرماندهی کل قوا با اشاره به اینکه هم اکنون پایگاههای شنود آمریکا در عراق و مرزهای آن کشور وجود دارد و ارتباطات مخابراتی ایران را کنترل می کنند تاکید کرد : اینکه آمریکایی ها پایگاههای نظامی خود را بیاورند در مرزهای ایران ، یک کار غیرمعقول نظامی است ؛ زیرا آسیب پذیری آنها را بسیار بالا می برد.

وی گفت : البته نیروهای ضد انقلاب ایرانی همچون منافقین یا گروه های کردی ضد انقلاب ایرانی یا گروه های شرور در افغانستان و بعضا در پاکستان ، مورد حمایت آمریکا هستند.
 
وی افزود : این گروه ها در ایران مرتکب جنایت و سرقت بانک ها شدند و الان در افغانستان توسط نیروهای ارتش آمریکا آموزش عملیات انفجاری می بینند و آن انفجاری که چند ماه قبل در زاهدان انجام شد ، مهمات و مواد منفجره آن را از آمریکایی ها گرفتند.

وی گفت: طبیعتا آمریکایی ها برای حمایت از ضد انقلاب ایرانی که در عراق و افغانستان مستقر هست و همچنین تحریک قومیت های ما و دامن زدن به آشوب در داخل کشور یا عملیات محدود نظامی توسط این گروهک ها، تلاش خواهند کرد که این نوع کارهای آمریکا از دید اطلاعاتی ما دور نیست و کاملا متوجه هستیم.

سرلشکر صفوی اظهارداشت : مثلا آمریکا اخیرا بمب هایی با قابلیت انفجار از راه دور در اختیار نیروهای ضد انقلاب در شمال غرب قرار داده است و مخالفان انقلاب اسلامی اکنون در کردستان در حال استفاده از اینگونه بمبها هستند.

وی بااشاره به اینکه آمریکا به صورت مالی و یا تبلیغاتی از گروهک های ترویستی حمایت می کند ، تاکید کرد که اینگونه اقدامات هیچ تاثیری بر روند امنیت داخلی ایران نخواهد گذاشت.
 
مشاورعالی فرماندهی کل قوا در باره مذاکرات ایران و آمریکا و تلاش های تهران برای حل بحران عراق گفت: مذاکره ایران و آمریکا بر اساس درخواست کتبی واشنگتن از ایران با موضوع کمک به دولت قانونی و رسمی عراق و به منظور ثبات و امنیت در عراق انجام شد.

وی با اعلام اینکه در این گفتگوها چگونگی ایجاد امنیت در عراق مورد بحث قرار گرفت ، افزود : پیشنهاد ایران در این گفتگوها تشکیل کمیته امنیتی سه جانبه متشکل از ایران ، عراق و آمریکا بود که در نشست اخیر مطرح و پذیرفته شد.

وی اظهارداشت : یکی از اتهامات نماینده ایران در این مذاکرات آن بود که آمریکا درازای وعده اعطای سلاح به نیروهای ارتش و پلیس عراق چند میلیون دلار از آنان دریافت کرده اند ؛ ولی این سلاح ها به این نیروها تحویل داده نشده است و اکنون سلاحی که پلیس و ارتش عراق دارد بسیار ضعیف تر از سلاح های القاعده و تروریست ها است.

وی گفت : سئوال مطرح شده این است که چرا پس از گذشت 4 سال آمریکایی ها ارتش و پلیس عراق را برای مسائل امنیتی تجهیز نکرده اند و آموزش نداده اند.

سرلشکر پاسدار رحیم صفوی درادامه گفتگو باشبکه بین المللی خبری العالم با تاکید براینکه امنیت عراق ، امنیت کشورهای همسایه عراق و ایران است یادآورشد : ایران خواستار برقراری امنیت و ثبات در عراق برای آغاز سازندگی در آن کشور است؛ زیرا مردم عراق اکنون در وضعیت بسیار بدی از نظر امکاناتی مانند آب و برق و بهداشت هستند.

وی افزود : بر اساس آمار اعلام شده اکنون نزدیک دو میلیون نفر از عراق فرار کرده اند ، دومیلیون نفر نیز جابجا شده اند ، حدودا هر10 دقیقه یک عراقی کشته یا زخمی می شود ، هر10 ساعت نیز یک آمریکایی کشته یا زخمی می شود و هر10 روز نیز 2 میلیارد دلار از خزانه آمریکا به جیب شرکتهای نفتی و شرکتهای تسلیحاتی می رود.

وی تاکید کرد : برنده این جنگ شرکتهای نفتی مانند " هالیبرتون " و فروشندگان سلاح و کارخانه دارانی است که از بوش حمایت می کنند وتنها بازنده جنگ مردم عراق و سربازان و مردم آمریکا هستند.

وی افزود : امیدواریم رهبران سیاسی آمریکا با تعقل و روحیه انسان گرایی زمینه خروج از عراق را فراهم کنند ، که البته این موضوع در دستور کار کنگره آن کشور قرار گرفته است.

وی گفت : همانگونه که انگلیسی ها که بیشتر از آمریکایی ها به مسائل و فرهنگ مردم عراق و بافت عشایری و پیچیدگی های بافت جمعیتی این کشور آشنا هستند ، خروج خود را از عراق آغاز کرده اند، امیدواریم اندیشمندان ، رهبران خردمند و سیاستمداران کهنه آمریکا هم به این نتیجه برسند که عراق درحال تبدیل به یک ویتنام دیگر است و چاره ای جز اتخاذ یک تصمیم خردمندانه برای خروج آبرومندانه از این کشور ندارند.
وی خاطرنشان کرد : سخنرانی اخیر بوش نشاندهنده این گونه تغییرات است که این البته هم به نفع مردم عراق و هم به نفع مردم آمریکا است.

وی در باره احتمال کمک مستقیم ایران به آمریکا برای خروج از عراق گفت : تصمیم گیری درباره این موضوع به رهبران سیاسی ایران مرتبط است ؛ ولی در رابطه با کمک به دولت قانونی عراق و ایجاد ثبات و امنیت در این کشور هرگونه مساعدتی انجام می شود .

وی با اشاره به اینکه برگزاری جلسات گفتگو با طرف آمریکایی و توافق برای تشکیل کمیته امنیتی سه جانبه در همین چارچوب است افزود : محور جلسات گفتگوهای سه جانبه در بغداد ، دولت عراق و تثبیت امنیت در آن کشور بود؛ زیرا امنیت در عراق به سود همه کشورهای همسایه حتی آمریکا است.

سرلشکر رحیم صفوی در ادامه گفتگو افزود : درخواست زمان بندی برای خروج آمریکایی ها از عراق به رهبران سیاسی این کشور و دولت عراق مربوط است ؛ زیرا عراق نیز به این موضوع توجه دارد که بتواند توانایی حفاظت از مرزها و امنیت داخلی را به دست آورد.

وی گفت : البته آمریکایی ها باید سلاح ، تجهیزات و آموزش لازم را به عراقی ها بدهند و از تقسیم سلاح میان گروه های غیر دولتی خود داری کنند.

وی خاطرنشان کرد : آمریکایی ها 10 هزار قبضه سلاح میان گروه ها و طوایف مختلف عراقی بدون آگاهی دولت این کشور تقسیم کرده اند ؛ سه هزار قبضه از این سلاح ها فقط در بغداد میان طرفداران آمریکا توزیع شده است که البته این نوعی دخالت در امور دولت حاکم عراق است.

صفوی تاکید کرد : برای تثبیت و تقویت دولت قانونی دولت مالکی و ایجاد امنیت پایدار در عراق هر کمکی که دولت این کشور از ایران بخواهد و یا آمریکایی ها به صورت کتبی از ایران درخواست کنند ؛ از سوی رهبران سیاسی ایران قابل بررسی خواهد بود.

وی در ادامه گفتگو در باره احتمال مذاکرات دو جانبه میان ایران و آمریکا گفت : این سیاست رسمی جمهوری اسلامی است که درباره موضوع عراق و امنیت عراق با آمریکا گفتگو انجام شود ؛ صحبت و گفتگو درباره موضوع های دیگر مربوط به تصمیم گیری رهبران سیاسی ایران و آمریکا است.

وی در باره تلاش های ایران برای گسترش و توسعه همکاری با سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت : امسال در سخنرانی اول فروردین ماه که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در مشهد به عنوان سخنرانی نوروزی بیان فرمودند، رسما اعلام کردند که جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد که کشورهای حوزه خلیج فارس برای برقراری امنیت پایدار این منطقه باید پیمان دفاعی مشترک داشته باشند و ایران هم از این امر استقبال می کند.

سرلشکر پاسدار رحیم صفوی افزود: این پیمان دفاعی مشترک تامین کننده امنیت منطقه خواهد بود و طبیعتا با خروج نیروهای آمریکایی و انگلیسی، این پیمان دفاعی و امنیتی می تواند از منطقه دفاع کند و امنیت منطقه را توسط خود کشورهای منطقه خلیج فارس بوجود بیاورد.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: ما حضور نیروهای انگلیسی و آمریکایی و نیروهای فرا منطقه ای را در این منطقه باعث نا امنی می دانیم لذا اگر این نیروها خارج بشوند مطمئن هستیم که کشورهای پیرامونی خلیج فارس با برادری و وحدت درباره منافع و مصالح مشترک می توانند با همدیگر امنیت منطقه را برقرار کنند.

سرلشکر صفوی با بیان این که سال 76 که کنفرانس اسلامی در تهران برگزار شد و آقای ملک عبدالله به عنوان ولیعهد عربستان سعودی به تهران آمده بود، با ایشان حدود یک ساعت مذاکره کرده است، خاطرنشان کرد: به آقای ملک عبدالله پیشنهاد دادم که اگر عربستان سعودی و ایران دستشان را در دست یکدیگر بگذارند قطعا می توانند امنیت منطقه خلیج فارس را برقرار و منافع و مصالح کشورهای منطقه را حفظ کنند وایشان نیز گفت که این کار شدنی است ولی به زمان احتیاج دارد که حادثه لشکرکشی آمریکا به منطقه همه چیز را به هم ریخت و وضعیت منطقه را کاملا دگرگون کرد.
وی تاکید کرد که ایران از هرگونه پیمان دفاعی مشترک بین کشور بزرگ ایران با کشورهای عربی منطقه از جمله عربستان سعودی استقبال می کند و این موضع رهبر بزرگ انقلاب اسلامی است لذا ما منتظر کشورهای عربی هستیم که آنها یک قدم جلو بگذارند.

سرلشکر صفوی گفت: قدم اول را ایران برداشته و رهبر معظم انقلاب اسلامی با صراحت بیان فرمودند که یک پیمان دفاعی مشترک بین کشورها حوزه خلیج فارس منعقد شود با این اوصاف قدم دوم را آنان باید بردارند.
مشاور عالی فرماندهی کل قوا اظهار داشت: کشورهای جنوب خلیج فارس به خوبی می دانند که ایران هیچگونه سوء نظری نسبت به کشورهای عربی منطقه ندارد بلکه حتی زمانی که عراق کویت را اشغال کرد ایران این اقدام عراق و هم لشکرکشی آمریکا برای عملیات نظامی را محکوم نمود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور قدرتمند منطقه، با استدلال و منطق برای صلح و امنیت منطقه و تامین منافع مشترک همه این کشورها، قدم بر می دارد و از پیمان دفاعی مشترک استقبال می کند و طبیعتا منتظر پاسخ کشورهای عربی است.

سرلشکر صفوی با بیان این که می دانیم نزدیکی کشورهای عربی به ایران برای آمریکایی ها خیلی نامناسب است، خاطر نشان کرد: آمریکایی ها همواره تلاش می کنند که ایران را به عنوان خطری برای منطقه جلوه دهند به طوری که "دیک چنی" که دو ماه قبل به یکی از کشورهای عربی رفته بود، فقط چهار ساعت با یکی از رهبران کشورهای عربی مذاکره کرد تا او را متقاعد کند که ایران برای آنان خطر است.
مشاور عالی فرماندهی کل قوا با اشاره به این که ما اعلام می کنیم که جمهوری اسلامی ایران هیچ خطری برای کشورهای عربی منطقه نیست، افزود: ما هیچ چشمداشتی به سرزمین و منافع آنان نداریم و الحمدلله سرزمینی با منابع عظیم اقتصادی داریم و این درحالی است که آمریکایی ها با جلوه دادن ایران به عنوان خطری در منطقه، میلیاردها دلار سلاح به کشورهای عربی می فروشند سلاحی که این کشورها از آن نمی توانند استفاده کنند.

سرلشکر صفوی اظهار داشت: بار دیگر تاکید می کنم که ایران رسما برای امضای پیمان دفاعی مشترک با کشورهای عربی اعلام آمادگی کرده است که قدم بعدی را کشورهای عربی و رهبرانشان باید بردارند و بدانند که آمریکایی ها بالاخره از این منطقه خارج خواهند شد.

وی افزود:ایران و همسایگانش صدها سال است با یکدیگر همسایه اند و کنار یکدیگر بودند و از این به بعد نیز آنان باید با یکدیگر کنار بیایند.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا تاکید کرد که آمریکایی ها میهمان ناخوانده هستند و مجبور به ترک عراق و خلیج فارس هستند لذا فقط ایران و کشورهای عربی در این منطقه باقی خواهند ماند.
فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دربخشی از این گفتگو همچنین تاکید کرد که هیچ مسئله خارجی یا داخلی در تغییرات فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، دخیل نبوده و این تغییر از دوماه قبل از انجام آن مطرح شده بود .

سرلشکر پاسدار رحیم صفوی افزود : تحلیل، تفسیرها و اتهاماتی که به صورت غلط به سپاه پاسداران زده می شود یا شایعاتی که مطرح است ، بر تصمیم گیری کلان در سطح فرماندهی این نیرو تاثیر گذار نیست.  
 
حامد محمدي
۱۳۸۶-۰۶-۲۸ ۱۰:۵۴:۳۹
به نظرم بمب‌هاي كنترل از راه دور كه برخي از آنها با ابعاد حجمي بسيار كم قدرت تخريبي بسيار بالايي دارند در كشتار و قتل عام مردم عراق به طور گسترده به كار مي‌رود.

اغلب در مورد بمب‌گذاريهاي عراق شنيده مي‌شود كه آنها به صورت عمليات انتحاري صورت گرفته است. اما به نظر عمليات انتحاري به سادگي انجام نمي‌شود چون فردي كه به اين عمليات دست مي‌زند با از دست دادن جان خود به دنبال منافع فردي و يا گروهي نيست و در واقع فقط براي از كسب جايگاه معنوي و معامله‌اي با ارزش فارغ از ارزيابي مثبت و يا منفي كه در مورد آن داشته باشم،‌دست به اين حركت مي‌زند.

در مورد لبنان و فلسطين اين مسئله كه سابقه عمليات انتحاري دارند مشاهده شده ه افرادي كه دست به عمليات انتحاري مي‌زنند از خانواده‌هايي با فرهنگ بالا و غني هستند و عموما اين افراد اراي تحصيلات بالا و داراي اراده قوي مي‌باشند.

بعلاوه فردي كه به عمليات انتحاري دست مي‌زند علاوه بر ضربه زدن به دشمن به دنبال هدفي بالاتر است و عمدتا با انگيزه‌هاي تبليغاتي، ايجاد رعب در دشمن و تقويت حس مبارزه طلبي در مردم خود به اين كار مبادرت مي‌كند. لذا معمولا اين افراد به طور كاملا شفاف و گاه با ضبط تصويري عمليات و انتشار آن و نيز با اطلاع و رضايت خانواده و كمك و همراهي اطرافيان، عمليات انتحاري را انجام مي‌دهند.

اما در مورد عراق تا كنون مشاهده نكرده‌ام كه فردي انگيزه خود براي انجام عمليات انتحاري اعلام و منشر كند. حتي تا كنون مشاهده نكرده‌ام كه بيان شود چه شخصي با كدام انگيزه و نيز خصوصيات فردي و وابسته به كدام حزب و خانواده دست به عمليات انتحاري زده است .

فقط مي‌شنويم كه يك عميلات انتحاري صورت گرفت. بنابراين اين تصور ايجاد ميشود كه احتمالا افرادي كه به عنوان بمب‌گذار انتحاري ياد مي‌شوند طعمه اين بمب‌هاي كنترل از راه دور هستند. به طوريكه با توجه به ابعاد كوچك برخي از اين بمب‌ها توسط اين افراد به عنوان رساندن اين بسته و يا از طريق جاسازي كردن در بسته‌هاي مربوط به كالاها و يا محتويات ديگر به محل‌هاي مورد نظر رسانده مي‌شود و آن وقت از راه دور منفجر شده و حامل بسته به همراه انفجار محل مورد نظر از بين مي‌رود.

بدين ترتيب پيدا كردن عوامل اصلي اين بمب گذاريها نيز به سادگي مشخص نخواهد شد. (38818)
 
وحيى حسيني
۱۳۸۷-۰۸-۱۹ ۰۷:۵۵:۵۳
ایا تا به حال بمب انفجاری دیده اید یکبار درحال نقشه از یک خرابه خیلی بودم همین طور کار گر ها کار می کردنند یک دفعه از زیر بیل یک کارگر یک بمب بیرون امد ما به پلیس زنگ زدیم وانه را باخود برئند (90899)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.