نظر منتشر شده
۱۳۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 13259
خاتمی در بنیاد باران: اسلام میانه را تبلیغ می کنم ( + توضیح دفتر آقای خاتمی + توضیح الف)
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۶ ساعت ۰۹:۵۶
حجت الاسلام و مسلمين سيد محمد خاتمي در جلسه بنياد باران گفت: من اسلام ميانه را در غرب تبليغ مي كنم.

به گزارش منبع "الف" در بنياد باران، رييس جمهور سابق افزود: الان چهره اي كه از اسلام در دنيا مطرح است، چهره طالباني و متحجر است و من چهره اسلام ميانه را مطرح مي كنم، چهره اي كه به دنبال انديشه امام موسي صدر است و در دنيا طرفداراني دارد.

وي اضافه كرد: اينكه مي گويم من، به عنوان "انديشه من" اين بحث را مطرح مي كنم. جايگاهي كه الان در جهان دارم، دوست ندارم با وراد شدن به كار اجرايي از دست بدهم و امروز تنها صدايي كه جهان غرب بدون موضع مي پذيرد صداي من است.

آقاي خاتمي به گزارشي از برخي سفرهاي خارجي خود پرداخته و گفت: در كشورهاي مختلف آن قدر استقبال صورت مي گيرد كه تشويق هاي مكرر آنها حكايت از اين موضوع دارد، به طوري كه در سفر سويس 5 دقيقه به افتخار من دست مي زدند.

وي با اشاره به ديدار خود با پاپ اظهار داشت: در ملاقاتي كه با پاپ داشتم، روحيه غالب روحيه من بود؛ پاپ قبلي خيلي اهل سياست بود اما پاپ فعلي تحصيل كرده و سفت و سخت است اما سياسي نيست.

وي درباره كساني كه ورود او را براي انتخابات مجلس و رياست جمهوري مطرح مي كنند، گفت: "اين افراد دنبال منافع خود هستند مثلاً آقاي ... هر كجا مي رود از من خرج مي كند او مي خواهد من بيايم، دنبال پست مي گردد و مي خواهد من به او پست بدهم ليكن من به هيچ وجه دنبال كار اجرايي نخواهم بود. 64 سال دارم و حوصله اين كارها را ندارم".
 _________________________توضیح دفتر آقای سیدمحمد خاتمی:دفتر رئیس جمهور سابق کشورمان با ارسال نامه ای ضمن نادرست خواندن مفاد خبر فوق، درخواست کرد، با دریافت خبر از منابع ذی ربط و رسمی و یا تماس با این دفتر، اصول صحت، دقت و بی طرفی رعایت شود.
_________________________ توضیح الف:
سخنان فوق که توسط منبع الف در بنیاد باران نقل شده است، در جریان جلسه ای که  پس از اتفاقاتی که در پی انتشار فیلم منتسب به آقای خاتمی در ایتالیا رخ داد، تشکیل شد، بیان شده است. در این جلسه، آقای خاتمی علاوه بر توضیح در مورد فیلم سفر ایتالیا، در خصوص سفرهای خارجی خود و در جریان پرسش و پاسخ های صورت گرفته توضیحاتی ارایه نمود که به جهت رعایت اخلاق خبری، خبرنگار الف، تنها نقاط مثبت این جلسه را منعکس نمود. الف آماده است در صورت آمادگی دفتر آقای خاتمی، بخش های دیگری از سخنان وی را منعکس کند.   
 
ج
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۱۰:۵۲:۴۹
خدا را شکر که صدای ایشان در دنیا به این اندازه رسا است.
امیدوارم در داخل هم احترام شخصیت ها را پاس بداریم و واقعا به این سرمایه ها باور و ایمان داشته باشیم.
بستر اسلام تنها ایران نیست و لذا سخن با دنیا شخصیت های مقبول در سطح جهان را می طلبد. (34661)
 
جواد
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۱۱:۲۲:۰۵
جناب آقای خاتمی لطف کنید توضیح دهید اسلام میانه از چه نوع اسلامی است .
ویژگی های این اسلام چیست؟
فکر می کنم مصداق این بیت باشد
با دوستان مروت با دشمنان خارجی مدارا و باج دادن و با مخالفان داخلی سرکوب
اسلام ناب محمدی همان اسلامی است که حضرت امام برای اجرای قوانین آن سالها مبارزه کردند ولی شما و دوستانتان در دوره ای که کارهای اجرایی در دستتان بود سعی کردید از این افکار فاصله بگیرید .
حال این اسلام میانه چه مذهب جدیدی است که شما می خواهید آن را بسازید خدا می داند فقط خدا کند برداشت های شخصی و حزبی شما از اسلام و مذهب به عنوان اسلام میانه نباشد . (34663)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۰ ۱۴:۴۳:۴۸
نگران نباشید امام زمان هم که انشالله بیاید دین جدیدی می آورد (نقل به مضمون از احادیث مربوط به ظهور امام زمان) (35206)
 
s
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۷:۳۱:۵۳
آقا جواد، تعريف شما و هم مسلکان شما از اسلام چيست؟ تحجر؟ در خانه نشاندن زنان و دختران؟ ناديده گرفتن حقوق دختران و پسران؟ ناديده گرفتن آزادي بيان؟ تا کي مي خواهيد مثل کبک سرتان را زير برف فرو کنيد و تنها حرفهاي عده اي را بدون اينکه معني آن را هم درک کنيد تکرار کنيد؟ کمي در مورد اسلام مطالعه کنيد اگر انگليسي مي دانيد به سايتهاي مخالفين اسلام مراجعه کنيد و ببينيد شما يا کداميک از افراد هم مسلک شما مي توانند به ايرادات آنها نسبت به اسلام و پيامبر عزيزمان پاسخگو باشند؟ اگر مي توانيد سعي کنيد به جاي مبارزه با روشنفکران ديني کمي در مورد پايه و اساس دين خود مطالعه کنيد بياييد تنها مسلمان زاده نباشيم و با مطالعه عميق دين خود را به جايي برسانيم که شايسته عنوان مسلماني باشيم (35334)
 
عيسوي
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۱۱:۳۴:۰۳
عاقلانه ترين کاري که ميتواند بکند همين است. (34664)
 
محمد رضا
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۱۲:۰۸:۴۵
بنظر میرسد صحبت های بیان شده در یک جمع خصوصی بیان شده وگر نه خاتمی کسی نیست اسمی را که شما سه نقطه جایش گذاشته اید در صحبت رسمی برزبان آورد. در هر حال این یک واقعیت است که بهترین کار میانه روی است. خیرالامور اوسطها (34670)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۱۲:۱۲:۵۰
بسمه تعالي
جنس جور يعني همين ، بحمدالله هم آن زمان و همين زمان لا اقل در منطقه درخشيديم و در جهان كنوني كه گاو شير پلنگ عجيبي است كم نياورديم لا اقل ملت هواي هم را داشته باشد نكند خاتمي را برنجانيم و حيثيت جهاني اش را با تعريفي كه خود و ما از او داريم كم بگيريم خودمان كه مي دانيم هر كدام در جاي خودشان راي آورده اند و مطلوب بوده اند و كاري كه از دستشان براي مملكت برآمده كرده اند گيريم عده اي با يك شيوه مخالف يا موافق باشيم اين دليل نمي شود كه هر چه خواستيم بگوئيم يا بنويسيم ، حتما در زمان خودش ، باز ملت ايران همه را به شگفتي وا ميدارد و خداوند بهتر از همه ما جان نثاري ها و خون شهدا را محفوظ مي دارد فقط بايد ادب و آداب اسلامي را رعايت كرد كه هوشياران بيشتر از اين مي ترسند كه نكند كفراني صورت گيرد و رعايت نزاكت هاي اخلاقي از هر سو نشود . (34671)
 
علي محمدي
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۱۳:۳۲:۱۹
خاتمي يعني صداقت يعني درستكاري يعني اسلام ناب محمدي مخالفان خاتمي مقدس معابان و متحجرين مي باشند پس هركه از او بد گويد مشكل دارد چون از اسلام هيچ نمي داند ونمي داند لام اسلام باكدام لام است (34676)
 
سعید
۱۳۸۶-۰۵-۱۵ ۰۹:۲۱:۲۱
بهتر است به جای فحاشی به منتقدان تعاریف بی مورد به انتقادات وارده پاسخ منطقی داده شود (34739)
 
ابراهيم قنبري
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۱۳:۵۲:۲۷
به نام خدا
فرمايشات جناب آقاي خاتمي من باب چهره مقبولشان نزد غرب از سويي و تلاش ايشان در قرارگيري و دنباله روي از آرا و نظريات امام موسي صدر از طرفي ، آنگاه كه در كنار يكديگر قرار گيرند ، شنونده را دچار تناقضي عميق مينمايد ، چگونه ممكن است تفكرات جناب آقاي خاتمي در هيات سمپات امام موسي صدر نزد محافل غربي مورد پذيرش قرار گيرد ؟
به هر حال اكنون حتي راديكال ترين كانون هاي غرب منجمله هيات نو محافظه كاران كاخ سفيد نيز حساب تروريسم را از اسلام جدا ساخته تا آن جاييكه اكنون واژه بنياد گرايي مدتهاست كه از تبليغات رسمي و ضد اسلام تريبون هاي غرب حذف گرديده است . (34681)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۱۳:۵۵:۱۱
جناب آقای خاتمی
فکر نمی کنید که وقت آن رسیده که دست از این شعارهای فریبنده و بسیار زیبا که هیچ دردی از دردهای ملت دوا نمیکند بردارید و کمی هم واقع بین باشید ؟ تا کی می خواهید با این سخنان و اشعار بی مورد افکار عمومی را به بازی بگیرید. نمی دانم هدف شما از این گونه شعار ها چیست ولی 8 سال ریاست جمهوری شما نشان داد که شاعر بسیار توانا و خوبی هستید و دائماً در مدینه فاضله ای که ساخته و پرداخته ذهنتان است غوطه ورید. امیدوارم که از این به بعد این گونه اشعار و ذهنیات را از شما و طرفدارانتان شاهد نباشیم چون درد ما مطرح بودن چهره متحجرانه و طالبانی از اسلام در دنبا نیست. (34682)
 
امید
۱۳۸۶-۰۵-۲۳ ۱۲:۲۹:۳۲
لااقل این شعار ها زیباست. (مانند ذات حق- اسلام و منسوبان اسلام) . اما چگونه است که شما طرفدار شعار هایی بس زشت ، کریه، خشن، و نا متناسب با اسلام هستید؟ و به آن هم افتخار می کنید. (35537)
 
ترانه
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۱۴:۰۵:۵۲
سلام آقای خاتمی مقبول!
چهره ای که شما در جهان (!) معرفی می کنید چهره\" اسلام خاتمی\" است...نه اسلام ناب...این دسته بندی هایی که فرمودید (اسلام میانه، اسلام متحجر...) هم دسته بندی های شما از اسلام است والا اسلام یکی بیشتر نیست. آن هم همان که امام توضیح دادند و خوشبختانه تعیین و تبیینش هم کار سختی نیست. اگر در این حد که فکر می کنید موثرید بترسید و کاری که درست انجام دادنش را در حد توان خود نمی بینید به گردن نگیرید تا مجبور نباشید آنجاییکه خطا و حرام انجام می دهید از اسلام مایه بگذارید و دنبال جند دوست و آشنا بگردید تا حکم بر حلال بودن اعمال شما بدهند. اسلام میانه ای که شما تا به حال ارائه فرموده اید ظاهرا معنی اش\" اسلام نصفه است\" چون بیاری از قوانین محتوم خدا را با تشخیص های جهانی خودتان تغییر داده اید و عملا معجونی از اسلام مورد پسند پاپ و اسلام مورد پسند لاییک ها و اسلام مورد پسند بعضی از مسلمان ها ساخته اید و باید هم پاپ حال کند و خوشش بیاید و بپذیرد.
طالبان دروغ تحویل جهان میدهند و منفورند چون مدام حلال خدا را حرام جلوه میدهند...اگر ما هم حرام خدا را حلال جلوه بدهیم در نهایت کار و ارزش و تاثیرمان همان خواهد بود.
بهتر است کسی معرف دین شود که خودش نمونه درستی از رفتار اسلامی باشد و آنجا که لازم است قدرت نه گفتن به نفسانیاتش را داشته باشد. والا مگر نبوده در طول تاریخ به ظاهر مسلمانا نی که غربی ها خیلی بیشتر از شما آنها را قبول داشتند و خود آنها نهایتا از سربازان غرب شدند؟ (34684)
 
FAROQ
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۱۴:۲۱:۵۸
عرض به حضور تمامی اهالی فرنگ که بنده و امثال بنده به مدت 8 سال در ایران اسلام میانه را دیده ایم و خیلی خوب بود بنا براین سخنان یگانه بزرگمرد ایران که می فرمایند\"جايگاهي كه الان در جهان دارم، دوست ندارم با وراد شدن به كار اجرايي از دست بدهم و امروز تنها صدايي كه جهان غرب بدون موضع مي پذيرد صداي من است.\"را حتما بپذیرید در غیر این صورت ممکن است سه حالت پیش آید:
1- ایشان مجبور شود دوباره به کارهای اجرایی بر گردد.که به خاطر خدا و خلق خدا نگذارید اینچنین شود.
2- اسلام میانه در دنیا منزوی شود و اسلام واقعی جای آن را بگیرد.که این هم به مذاق شما فرنگی ها خوش نمی آید.
3- هیچی! (34687)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۱۶:۰۰:۵۹
ننگ بر كساني كه جا براي اظهار نظر پيش بيني مي كنند ولي از درج آنها خودداري ميكنند. (34696)
 
احمد
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۱۶:۰۸:۱۸
جناب faroq...

بهتر است صحبت راجع به امور دین را به علما واگزاریم
کار مردم عامی مثل من و شما نیست! (34697)
 
جواد
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۱۷:۲۵:۱۸
در جواب دوستانی که انتقادهای تند کرده اند عرض کنم که:
1- اسلام میانه چیز عجیب و دست نیافتنی نیست. کتب استاد مطهری همین اسلام را بیان کرده است. همانطور که آقای خاتمی بیان کرده اند اسلام میانه در مقابل اسلام خشونت و اسلام طالبان مطرح است که همه ما از آن بدوریم. و ایشان ادعا نکرده اند که این اسلام را اختراع کرده اند.
برای نمونه جهت روشن شدن بحث: در آیه قصاص می فرماید \"در قصاص حیات و زندگی هست\" و بعد بلافاصله به \"عفو و بخشش\" اشاره می کند که اگر کسی ببخشد اجرش با خداست. لذا این بستگی به دیدگاه فرد دارد که تا چه حد از عقل و دانایی برخوردار باشد. امامان ما که دانایان معصوم بودند اصل را بر بخشش قرار داده اند. مگر آنکه طرف مقابل محارب باشد که در وجود او بر ادامه حیات خیری نباشد.
2- دوست دیگری فرموده اند که اسلام یکی است و اسلام میانه و اسلام تحجر وجود ندارد. اگر به سخنان امام خمینی(ره) رجوع شود مشخص می شود که چنین مفاهیمی وجود دارد. آیا خوارج مسلمان نبودند؟ آیا معاویه و یزید مسلمان نبودند؟ اعدام صدام را که دیدید. در حین اعدام شهادتین را گفت پس نمی توان منکر اسلام او شد ولی با این مسلمان بودنش همه را به آتش کشید.
اسلام صدام، معاویه و یزید و امثال آنها چه اسلامی است؟
چه اسلامی بود که امام علی(ع) را نزدیک به 30 سال خانه نشین کرد؟
3- به هر صورت افکار امام موسی صدر را هم می توان به دنیا داد. مثال روشن آن گفتگوی تمدنها بود که ریشه آن در قرآن است ولی آقای خاتمی به جای خواندن آیه مفهوم آن را در قالبی نو و همه فهم ارائه کردند.
4- از الف هم باید گله کرد که اخبار را درست و کامل نمی دهد و اینهمه اتهامات را بر علیه افراد فراهم می کند. علاقه مندم بدانم که آیا این گفتار خاتمی برای رسانه ها بوده یا شما بدون اجازه رفتید؟!

طرف چپ مرقوم فرموده اید:
\"- نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.\"
ببخشید تعمیق یا تخریب؟

اگر سانسور شود ملالی نیست.
عادت کرده ایم. (34698)
 
حمید
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۲۲:۵۵:۵۹
درپاسخ به بخش دوم نوشته های آقا جواد باید گفت بنا بر حدیث شریف ثقلین تنها معیار شناخت اسلام قرآن و اهل بیت می باشد.پس در برابر این سوال که اسلام معاویه،صدامفیزید چه اسلامی است باید پرسید با معیار های تبیین شده از طرف رسول خدا این ها چه مسلمانانی هستند یا اصلا مسلمان هستند؟
سنجیدن اسلام با مسلمان ها انسان حقیقت جو را از مسیر حقیقی اسلام منحرف می کند. (34719)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۱۷:۵۳:۵۱
به نام خدا

حضرت آدم نه به خاطر خوردن سیب از بهشت اخراج شد چون او \"علم الآدم اسماء کلها\"بود وهمه علوم را می دانست
اما چرا از بهشت رانده شد؟
چون او بدون اذن خداوند متعال میخواست عاشق خدا باشد وشیطان نیز با همین ترفند اورا گول زد وبه او گفت اگر تو این سیب را بخوری به خدا نزدیکتر خواهی شد
واو به دلیل حبی که به خدا اشت سیب را خوردو...
قصه آقای خاتمی نیز همین است _البته اگر راست بگوید ما که نمیدانیم ایشان شیفته غرب واندیشه های یورگن هابر ماس و آمبرتو اکو است_ ایشان راهی ندارد جز اینکه همان اسلام مد نظر خود را با اجازه خداوند متعال وولی اودر زمین ونایب برحق اویعنی رهبر معظم انقلاب هماهنگ کند والا دچار افراط وتفریط خواهد شد همانطور که دیدیم درایتالیا با جند دختر بسیار بد حجاب ... (34701)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۰۸:۵۰:۳۰
شما یه جور حرف می زنی انگار پشت سر خاتمی ایستاده بودی که بعد از دست دادن او شما دست دهی. همانطور که دیدیم یعنی چی؟ اگر بودی و دیدی که بحث دیگریست اگر نبودی مواظب باش که اگر یک درصد حرفت خطا باشد شما که حافظ قرآن هم هستی در بارگاه عدل الهی برای طلب بخشش از ساحت خاتمی دیر است فرزندم! (34942)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۰:۳۹:۳۷
از بار گاه عدل الهی به دلیل دیر شناختن خاتمی طلب بخشش می کنیم

ضمنا بیان یک آیه قرآن دلیل برحفظ کل قرن نیست پدر بزرگ مهربان (34967)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۱۷:۵۶:۲۲
واقعا ایشان اسلام را از حضرت امام (ره)ومقام معظم رهبری بیشتر می شناسند
که قرائت جدیدی از اسلام ارائه می کنند؟ (34702)
 
مهدی
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۲۲:۳۶:۳۴
امام خمینی وخطاب به سید محمد خاتمی میگوید فرزند فاضل ومتقی من ایا میدانید معنی فاضل ومتقی را و به قول سید حسن خمینی و پس از چند سال خاتمی به حق فرزند فاضل و متقی امام خمینی میباشد (34716)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۵ ۰۹:۱۲:۱۲
امام فرمود ملاک حال فعلی افراد است
امام (ره)در دنیا نیست تاببیند فرزند فاضلش در ایتالیا افاضه ... نموده است والا مانند منتظری که روزی فرموده بود پاره تن من است وی را از اسلام بازنشسته می کرد (34738)
 
مهدی
۱۳۸۶-۰۵-۱۵ ۲۳:۵۰:۰۵
1 امام فرمود عنصر زمان ومکان در احکام موثر است با علم به ساختگی بودن فیلم ایتالیا پس از رویت 2 امام بحق فرمود میزان حال فعلی افراد است وشما به ان استناد کرده ای پس چرا دیدگاه 25سال پیش میکشی 3 بازنشسته کردن افراد از اسلام با رحمت الهی منافات دارد پس نتیجه میگیریم که امام کسی را از اسلام بازنشسته نمیکند (34808)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۰:۴۴:۰۰
منظور امام این است که آیا دیدگاه فعلی وحال فعلی افراد نسبت به اصول انقلاب که در 25سال پیش پایه گذاری شد تغییر کرده یا نه (34968)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۱۸:۰۱:۲۵
ایشان می گویند غرب نسبت به اسلام من موضع ندارد مگر حرت امام (ره) نفرمود اگر دشمنان شما نسبت به شما تعریف کردند به خودتان شک کنید؟
جرج بوش گفته بود من خودم ویزای آقای خاتمی را به آمریکا آماده کردم
\"فآعتبروا یا اولوالابصار\" (34704)
 
مهدی
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۲۲:۳۹:۵۸
سخن امام مربوط به زمان خاص بوده والا با این استدلال امریکا در هر کار ما میتواند دخالت غیر مستقیم داشته باشد به نام دفاع از امام او را تخریب نکنید (34718)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۲۳:۵۴:۳۸
چرا فکر میکنید که این سخن حکیمانه امام خمینی مربوط به یک زمان خاص بوده ولی جمله ای که راجع به خاتمی بیان کردند(البته اگر اینطور باشد)مربوط به یک زمان خاص نیست.در ضمن حرف آسید حسن خمینی نمی تواند ملاک باشد.
کاش امام بود و میدیدکه این فرزند صالح و متقی در کشور ایتالیا چطور در حال گسترش اسلام میانه بودند. (34727)
 
م.ن
۱۳۸۶-۰۵-۱۵ ۰۹:۰۷:۴۰
مگر دشمن در زمان خاص بوده والان نیست؟
یا شما هم مانند امثال حجاریان معتقدید دشمن توهم است (34737)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۶ ۰۸:۵۶:۴۳
امام گفت آمریکا شیطان بزرگ است و احمدی نژاد به همین شیطان نامه نوشت بلکه او را به اسلام دعوت کند. اگر خاتمی را حداقل با احترام مجبور شدند دعوت کنند ولی جواب نامه احمدی نژاد را ندادند. به نظر من اینکه خداوند کریم به انسان وجهه ای عطا کند که دوست و دشمن به شخص احترامی بگذارند که به اشخاص هم رده او نمی گذارند ناشی از آنست که خداوند هر موهبتی را به هر کسی نمی دهد. شما چه بخواهیداین نظر رادرج کنید چه نه نمی توانید منکر چهره دلنشین و شیرینی گفتار خاتمی گردید.. خداوند در قرآن به موسی نیز گفت که با فرعون با زبان نرم سخن بگو . این سیاستی است که خاتمی آن را خوب فرا گرفت و برای ایران اعتبار کسب کرد .ای کاش سایرین نیز کمی از این سیاست استفاده می کردند (34822)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۰:۳۲:۰۴
آقای احمدی نژاد با استناد به اسلام امام که همان اسلام ناب است به آمریکا نامه نوشت به همین دلیل به اوپاسخ ندادند چون این اسلام با منافع آنها در تناقض است
اما آقای خاتمی با اسلام ساختگی خود که دست دادن با دختران نامحرم بی حجاب جزیی از آن است در آغوش آمریکا رفت معلوم است که خود بوش باید برای وی ویزا صادر کند چون تامین منافعش در گرو آن است .

حتما این داستان رابارها شنیده اید که یکی از مسوولین انگلیسی در عراق بود که صدای اذان بلند شد او پرسید این صدای چیست به پاسخ دادند که صدای اذان است اوگفت بامنافع ما درتناقض است به گفتند نه
گفت پس بگذارید تا هر وقت که میخواهد اذان بگوید. (34966)
 
رشيد
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۵:۴۵:۲۶
بهتر است آبجي ترانه مان هم كمي از اين نوع استدلال ياد بگيرند! قرآن ما پر است از درس و اندرزهائي كه بايد منطبق با شرايط هر عصر مورد استفاده قرار گيرد تا از شر شياطين روزگار و تخطئه هايشان دور باشيم. (35025)
 
----------
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۱۸:۴۴:۳۶
سلام
جناب آقای خاتمی صدای مترقی اسلام رو در جهان فریاد می زنند و این یعنی اسلام ناب محمدی. کسانی که با خاتمی مخالفند از همین می ترسند. خاتمی صدای اسلام واقعی رو به گوش مردم می رساند،صدای صلح و دوستی و صبر. مخالفین این سید بزرگوار هم برای این باهاش مبارزه می کنند و از هیچ توهینی به این شخصیت بزرگ و سرمایه ی ملی فروگذار نمی کنند چون اگر مردم با حقوق خود در اسلام و با اسلام ناب آشنایی پیدا کنند به ضرر آقایان است.
ما با سید می مانیم. خدا حفظش کند برای مردم. (34708)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۲۳:۲۴:۱۸
يك سوال : چرا غربيها و آمريكا و انگليس خصوصا\" جرج بوش از نظرات خاتمي حمايت مي كنند ؟ آيا اسلام مورد نظر خاتمي به مذاق ايشان خوش نيامده است ؟ (34724)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۱۸:۵۱:۲۵
اینکه تقریبا تمامی نظرهایی که در مخالفت با اقای خاتمی داده شده است رای منفی بالایی کسب کرده اند و البته اثری از نظرهای موافق ایشان دیده نمی شود نشان می دهد که سایت محترم الف از درج دیدگاههای موافق اقای خاتمی خودداری می کند. (34710)
 
دوست الف
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۲۱:۱۲:۲۹
به قول محمد رضا احتمالا مطالب مذکور در جمعی خصوصی بیان شده که اگر چنین باشد انتشارمطلب یک جلسه خصوصی بدور از اخلاق رسانه ای است. لطفا منبع خود را ذکر نمایید. (34712)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۲۱:۵۸:۴۲
اگر به اظهار نظرات توجه شود از بالا به پايين يك خواننده محترم كه نظر نوشته است با توجه به ادبيات نوشتار و كم رنگ بودن نوشته ها چندين بار اظهار نظر مخلف داده است از جمله در اولين تحت نام جواد در دومين نظر تحت نام ناشناس در سومين با عنوان ترانه در چهارمين با عنوان انگليسي فاروق در پنجمين و ششمين بازبا عنوان ناشناساظهار نظر كرده اند جاي تعجب دارد مسولين محترم سايت به نوع نوشتار توجه نمي كنند (34713)
 
خسروانی
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۲۲:۱۷:۲۸
اسلام آئین و روشی است که در همان سالها ی ظهور توانست همچون کیمیا از موجوداتی که کمتر می شد نام انسان بر آنها گذاشت گوهرهایی درخشان بسازد.اسلام توانست از عرب های بیابانگرد بی سواد فاسد بی رحم بت پرست مارمولک خور واز جانورهایی که دخترهای خود را زنده به گور می کردند ، بزرگوارانی سراسر کرامت ،عزت ،کمال ،دانش ، ایثار ، اخلاق و جوانمرد بسازد.به نظر من در بین اسلام هایی که گروه ها و احزاب و فرقه های مختلف معرفی کردند اسلامی که در عمل اقای خاتمی معرفی کرده است بیشتر به اسلام ناب نبوی و علوی شبیه است.آقای خاتمی را می توان معلم بزرگ اخلاق دانست همان اخلاقی که پیامبر برای تکمیل آن مبعوث شده بود.مخالفین آقای خاتمی اکثرا در لحن و رفتار رعایت اخلاق را نمی کنند بطوریکه هر فرد منصف و بی نظری آنرا تائید می کند و اینکه ایشان نمی خواهند وارد عرصه سیاسی شوند هم به همین دلیل است که با حضور ایشان دنیای بعضی ها تنگ می شود و این بعضی ها برای کسب دنیا هیچوقت رعایت اخلاق را نمی کنند.ایکاش این عده، کمی هم نگران آخرتشان بودند البته نه آقای خاتمی و نه هیچکس دیگر نمی تواند آخرت کسی را تنگ کند آخرتی که تنها با ایمان به آن می توان از حرص زدن برای دنیا آزاد شد و اخلاق و ارزشها ی انسانی را حفظ کرد. (34714)
 
reza_amir35
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۲۲:۳۷:۴۲
اولا جناب خاتمی مطمنا امام موسی را نمی شناست و منظورش دین موسی است چون اگه امام موسی را به عنوان اسلام اعتدال قبول داشت اول دست به دامان امام خمینی (ره )و رهبر معظم و ساایر علما میشد
ثانیا برای برای اینکه رییس سازمان ملل بشی باید به سه زبان زنده دنیا خوب اشرافیت داشته باشی ............. !
ثالثا چرا ما که میخواهیم نظر منفی بدیم عمل نمیکند و فقط نظر مثبت ثبت شده اس !
رابعا چرا جناهای مخالف بسیج شده اند که بیایند وقت بزارند و به نفع جناحی نظر بدند؟!
و در اخر به امید اینکه اسرار خائنانه در زمان حیات ما اشکار شود 0(یوم تبدلو سرایر ) گویی اینکه تاریخ خیلی حرفهایی برای هشت سال گذشته خواهد داشت ! (34717)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۴ ۲۳:۴۴:۰۷
من فکر نمیکنم اگر در تمام قرآن و احادیث معتبر شیعی و اهل سنت جستجو کنیم اثری از کلمه اسلام میانه پیدا کنیم .
حالا سوالی که پیش میاد اینه که آیا اسلام میانه همان اسلام آمریکا پسند (تفسیر قرآن با حذف واژه های کلیدی مثل ایثار و جهاد) است؟
آنچه که مردم منطقه را به سمت جمهوری اسلامی ایران جذب کرده انقلابی بر پایه ی اسلام واقعی است که امام خمینی آن را به ملت ما معرفی کرد وآنچه که امام موسی صدر را در دل مردم لبنان و ایران برای همیشه زنده نگه میداره خواست او بر مقاومت تا آخرین قطره خون بود.
نه امام خمینی محبوب ابرقدرت ها بود و نه امام موسی صدر که حتی از وضعیت حیات ایشان باخبر نیستیم.
پس چگونه است که بوش شدیدا علاقه مند به حضور خاتمی در کشورش بود.آیا راه امام خمینی و امام موسی صدر با خاتمی از یک مسیر میگذرد؟
و سوال آخر اینکه آیااسلام میانه خاتمی با اسلام ناب محمدی یکی است و یک هدف را دنبال می کند؟ (34726)
 
علي
۱۳۸۶-۰۵-۱۵ ۰۹:۳۱:۳۹
آنانيكه آقاي خاتمي را مي شناسند به يقين مي دانند كه مطالب فوق را به هيچ وجه آقاي خاتمي نگفته است چون ادبيات ايشان در سخن گفتن اين چنين نيست شخصيتي با وقار هستند و هيچ وقت مثل بعضي شخصيت هاي سياسي موجود منم منم نمي كنند و به خاطر خود اشخاص ديگر همچون پاپ را زير سوال نمي برند ايشان طرفدار اعتدال در گفتمان و صداقت در كلام هستند و كسي كه اهل گفتگوست نيك مي داند اگر منم منم كند حتي حرفش حق هم باشد پذيرفته نمي شود (34742)
 
جواد
۱۳۸۶-۰۵-۱۵ ۱۱:۱۱:۲۴
1- دوست عزیزم آقا حمید اسلام تعریف ساده ای دارد که در کتب مراجع هم هست و مبنای حضرت پیامبر(ص) در دعوت هم بر همین روال بوده است.
و در نامه هایشان با عبارت \"اسلم تسلم\" آنها را به اسلام دعوت می کردند. بنابراین بحث ایمان، معرفت، اخلاق و... مراحل بعدی اسلام هستند. به عبارتی اسلام یک کلاس نیست.
در نتیجه اگر کسی اسلام بیاورد ولی در کلاس اول درجا بزند نمی توان گفت که او مسلمان نیست.
2- من به سهم خودم به آینده امیدوارم. بالاخره روزی خواهد رسید که نیاز به خاتمی یا به عبارت دیگر دست به دامن شدن به شخصیت های جهانی معنای خود را در کشورمان پیدا خواهد کرد.
3- ... (34745)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۵ ۱۶:۰۴:۳۷
آقاجوادتاریخ ما پراست ازشخصیت های جهانی.جهره هایی که باوجود داشتن خصلتهای بشری مثل جایز الخطابودن تاابددرتاریخ کشورمون باافتخاروسربلندی ازآنها یادمیکنیم.اگرقراره دست به دامن شخصیتهای جهانی بشیم چرااین شخصیت امام خمینی نباشه که حضورش به ماعزت وشرف رو هدیه کردتاجایی که جهانیان این کشوروانقلاب رو بانام امام خمینی میشناسند.نمیخوام بحث سیاسی بکنم اما فکرمیکنم2سال تعلیق انرژی هسته ای نشان از ضعف ایمان وتوکل آقای خاتمی داره ومصافحه با بانوان ازبی توجهی ایشان به احکام مسلم الهی خبر میده (34784)
 
یک ایرانی
۱۳۸۶-۰۵-۱۸ ۱۵:۲۵:۰۱
مخالفان خاتمی معمولا 2 سال تعلیق را مطرح می کنند. پرسش من این است که اگر مقام معظم رهبری موافق نبودند؛ میشد تعلیق را پذیرفت؟ (35107)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۵ ۱۱:۳۶:۲۰
بابا ! اینقدر جار و جنجال نداره ! هر کس داره یه جوری اسلام معرفی می کنه . یکیش هم آقای خاتمی ! فقط نمی دونم تو این اسلام میانه آبراهام لینکن شهیده یا نه ؟! (34749)
 
حمید
۱۳۸۶-۰۵-۱۵ ۱۶:۲۱:۵۴
البته اگر کسی از امام صدر کتابی خوانده باشد و یا سخنرانی شنیده باشد، می‌بیند که آقای خاتمی در نقطه‌ی مقابل ایشان قرار دارد.
امام موسی صدر کسی بود که جنبش امل (افواج ملل اسلامی) را در لبنان تأسیس کرد که حزب الله از آن نشأت گرفته است، و خاتمی کسی بود که حاظر شد حزب الله را بر سر اهداف خود معامله کند.
امام موسی صدر کتاب اقتصاد اسلامی را نوشت، اما آیا اقتصاد حاکم در زمان ایشان، اقتصاد اسلامی بود؟ من که چنین فکر نمی‌کنم.
به هر صورت، خرج کردن از آبروی امام موسی صدر برای شهرت و وجهه‌ی سیاسی، کار ناشایستی است؛ امیدواریم که ایشان آبروی امام صدر را در بین مردم نبرد، هر چند به دلیل بی‌ربطی ادعای ایشان، بسیاری از مردم فهیم، عملکرد ایشان را به برداشت و نگرش امام صدر از اسلام ربط نمی‌دهند. (34788)
 
رشيد
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۵:۵۶:۴۴
متاسفانه اين آقا يا خانم محترم كه معمولاً كامنت هايشان را بسيار كم رنگ هم گذاشته و بلد نيستند رد پايشان را مانند صورت گلشان پاك نگه دارند! و همه اش هم به آقاي خاتمي سخنان نامقبول مي چسبانند نمي دانند ارزش افزوده اي كه آقاي خاتمي با اينهمه ريزش آراي ايران از سال 57 تا كنون داشته و آبروي ايران را بالا برده است و اگر ما ديرتر از عراق و عربستان چشم آمريكاي خونخوار و هم دستان كثيفش را نگرفته ايم همانا درك والاي آقاي خاتمي از اسلام و شرايط خطير علماي آن است. خدا ايشان را از شر بدانديشان مصون نمايد. (35027)
 
ساقی شکست خورده
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۶:۰۱:۲۰
رشید جون این کمرنگ ها مال تعداد مخالف زیاد است. کامنتی که رای مخالف زیاد می گیرد کم رنگ می شود. (35028)
 
جواد
۱۳۸۶-۰۵-۱۵ ۲۰:۱۴:۱۲
جناب آقای ناشناس:
1- بحث ما راجع به شخصیت های زنده است و الا ما شیفته امام خمینی(ره) و امثال ایشان هستیم.
2- دنیای امروز به حرف هر کسی بخصوص بی نام و نشان یا سیاسی گوش فرا نمی دهد. افراد سیاسی باید بر اساس نفوذ سیاسی حرفشان را بگویند. گاه دوستی گاه تحدید و گاه امتیاز و گاه زرنگی. در این میان شخصیت های صاحب نام جایگاه ویژهای در محاسبات و روابط جهانی دارند.
3- اگر دوست داشته باشید و دقت کنید این فیلم جعلی و مونتاژ است. اگر این فیلم را با دقت حرفه ای بنگرید متوجه می شوید که در لحظه کوتاهی که آقای خاتمی دستش را به سوی خانم می برد انگشتر با آن نگین بزرگش در دستش نیست.
4- مواظب گمانهای بد باشیم.
5- آیا کتاب اقتصاد امام موسی صدر کتاب عملی
است؟ مگر در کدام دوره به اقتصاد اسلامی عمل شده که خاتمی متهم به عمل نکردن به آن باشد.
6- سیاست خارجی ایران مگر دست دولت هاست؟ سیاست های کلی را رهبر تعیین می کند نه وزیر امور خارجه. بخصوص در مساله ای مانند حزب الله.
7- متاسفانه برخی از دوستان حداقل مصاحبه ها و سخنرانی ها و پرسش و پاسخ های ایشان را در محافل خارجی پیگیری نمی کنند تا با افکارشان به صورت دقیق تر آشنا شوند. این فیلم ها در اینترنت به راحتی در دسترس است. (34799)
 
عابدی
۱۳۸۶-۰۵-۱۶ ۰۰:۲۱:۲۰
خصوصیات اسلام خاتمی
1-مطابق با مقتضیات زمان
2-مقتضیات زمان ما تسلط مدرنیته و لیبرال دمکراسی است
3-از نگاه خاتمی مدرنیته یک حرکت دینی است
4-این دین تا تهش باد میره و با هر تفکر ضد خدایی حاکم بر زمان میتونه سازگار باشه
5-آمریکاییها با این دین مشکلی ندارند
6-در این دین دست دادن با زن نامحرم حرام نیست بلکه نشانه سازگاری این دین با مقتضیات زمان است
7-در این دین هیچ نشانه ای از فرهنگ انتظار و مهدویت و شهادت به چشم نمی خورد. (34811)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۰۸:۵۹:۲۰
ببین خسته نشدی اینهمه اسم و عنوان شناس و ناشناس برای خودت از بالا تا پایین صفحه ردیف کردی؟ نوشته هایت بیشتر به زن طعنه زن مشهور این دو ساله می خورد تا حمید و ترانه و فاروق و ... بگو از خاتمی بدم میاد. کینه و بغض و حسد و عداوت هم صفات انسان می شوند اگرچه از شیطان به انسان منتقل می شوند. اینهمه آسمان ریسمان بافتن ندارد. اینهمه هزینه اینترنت ندارد. مثلا خواستی جو بدی به جمع. کم باهات مخافت شد تو همین سایت؟ این ستیت یک نمونه کوچک از جامعه است. اگر مشت نمونه خروار باشد ببین طرز فکر جامعه که سایت الف را نیز می خواند چیست. وقتی مخالفت ها با ما زیاد شد فکر نکنیم همه گمراهند. شاید ایراد از ما باشد (34947)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۱:۰۹:۲۶
ما هیچ وقت از معرفی منحرفین از خط امام خسته نمی شویم

به جمع هم اول انقلاب جو داده شده وما فقط حرف دل جمع رازدیم (34973)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۶ ۱۴:۳۶:۳۳
این منابع شما در مجالس خودشان را معرفی هم می کنند یا به عنوانی دیگر می روند ولی خبرش را برای شما می آورند که حال شما تهدید می کنید که تازه جای خوبش را گفته اید. اگر جمع خصوصی بوده و شما جرات نام بردن از خبرنگارتان را ندارید شائبه جاسوسی پیش می آید . به نظرتان کارتان چقدر درست است آقایان الف؟ (34872)
 
----------
۱۳۸۶-۰۵-۱۶ ۱۵:۰۸:۵۰
شمایی که دم از امام(ره) می زنید بدانید که امام(ره) سید محمد خاتمی را فرزند با تقوا و فاضل خود خوانده است و بدانید که جز نسبت های فکری آقای خاتمی با امام خمینی نسبت خانوادگی محکمی با حضرت امام دارند. امام خمینی متولی نمی خواهد. نزدیک ترین یاران امام(ره) امروز دارند توسط برخی افراد که سعی در تحریف نظریات امام دارند هتک حرمت می شوند. مثل آقای خاتمی،کروبی،رفسنجانی و... . در ضمن انقدر نگویید بوش مشتاق رفتن سید محمد خاتمی به آمریکا بود چون کذب محض است. شخصیت جنگ طلب بوش کجا و شخصیت طلح طلب آقای خاتمی کجا؟ راستی! شمایی که دم از اسلام می زنید،اسلام مبلغ صلح و ثبات امنیته. (34875)
 
--------
۱۳۸۶-۰۵-۱۶ ۱۷:۱۱:۵۳
به نقل از سایت شخصی سید محمدعلی ابطحی:



\"آقای خاتمی و توضیحاتش در مورد نفوذی سایت الف



چند روز پیش سایت الف وابسته به آقای توکلی که در میان سایت های اصول گرا به طور نسبی، متین تر است خبری از قول منبع خودش در باران(!) منتشر کرد. حرف هایش خیلی عجیب به نظر می رسید. یک قسمتش با این که اسم را حذف کرده بودند کاملاً به من تطبیق می کرد. از قول اقای خاتمی نوشته بود آقای ... هر کجا می رود از من خرج می کند. او می خواهد من بیایم. دنبال پست می گردد و می خواهد من به او پست بدهم. ولی من به هیچ وجه به دنبال کار اجرائی نخواهم بود. حسابی دلخور شدم. اتفاقاً همان روز آقای خاتمی را دیدم. خودش پرینت این خبر را که جلوی من بود برداشت و خواند. آقای خاتمی خیلی راحت تر از حرف زدن، می نویسد. دیدم کنار این مطلب فوری نوشت به کلی تکذیب می کنم. می دانستم که این حرف را نزده است. البته با این که آقای خاتمی هیچ شغلی نمی تواند بدهد، باز هم در هر جا که صحبت کنم می گویم به نفع کشور است که آقای خاتمی در انتخابات کاندیدا شود؛ حتی در انتخابات مجلس که بارها آقای خاتمی مخالفت خودش را رسماً اعلام کرده است. و نیز می دانم که هر کس احتمال کاندیداتوری آقای خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری را نفی کند، از واقعیت بی اطلاع است.

بعد آقای خاتمی در مورد ادامه مطلب سایت الف در کنار پرینت هم مطالب دیگری نوشت. مثلاً در خبر الف چیزی درین مایه ها نوشته بود من دنبال مکتبی مثل مکتب امام موسی صدر هستم. آقای خاتمی از امام موسی صدر به عنوان یک شخصیت برجسته تعریف می کند ولی می گفت اندیشه ای که انقلاب را به وجود آورد و ما دنبال آن هستیم، اندیشه امام خمینی است. در مورد طرح اندیشه اسلام میانه هم نوشت من گفته ام دو جریان خطرناک اسلام هراسی و خشونت و افراط به نام اسلام، عامل تکمیل کننده یکدیگر علیه اسلام و ایران هستند و باید نسبت به آنان برای دفاع از اسلام حقیقی موضع داشت. یک جای خبر آمده بود که امروز تنها صدایی که جهان غرب بدون موضع می پذیرد و صدای من است؛ آقای خاتمی در کنار این نوشت من گفته ام صدای من شنیده می شود البته نه این که پذیرفته شود و باید از این موقعیت برای رساندن صدای اسلام و منافع انقلاب و ملت ایران استفاده کرد.

به من توصیه می کرد که این توضیحات را بنویسم. گفتم به جای این بهتر است یک تکذیب کوتاه برای الف بنویسید. دفترشان نوشت و فرستاد. امیدوارم منتشر کنند.

مهمتر از همه این که در ابتدای خبر نوشته اند منبع الف در بنیاد باران گزارش داده است. به دوستان سایت الف توصیه می کنم خیلی به حرف این نوع نفوذی ها توجه نداشته باشند. اصلاً جاسوس ها هیچ وقت قابل اعتماد نبوده اند.\"

خدا همه ی ما رو به راه راست هدایت کند.
یا حق... (34888)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۱:۴۷:۲۸
1. اساسا غرب خیلی خوب می داند که صدای چه کسی را خوب بشنود وصدای چه کسی را ولو اینکه قوی ترین بلند گوها را داشته باشد اصلا نشنود

2. چرا غرب تنها صدای خاتمی را به عنوان اسلام حقیقی می شنود ؟
مگر امام نفرمود اگر آنها از شما تعریف کردند به خود شک کنید ؟
ام خاتمی نه تنها شک نکرده که چه کسانی وی را اداره می کنند بلکه دهانش هم از این تعاریف آب می افتد (34987)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۶ ۱۷:۳۳:۱۸
آقای خاتمی و توضیحاتش در مورد نفوذی سایت الفhttp://www.webneveshteha.com/weblog/?id=2146308894

http://www.webneveshteha.com/weblog/?id=2146308894 (34890)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۶ ۱۷:۵۱:۴۵
شخص بنده اگرچه 2 دوره به آقای خاتمی رای دادم، ولی به خاطر کندی اصلاحات در خاتمه دوره ریاست جمهوریشان، گله مند بودم.
اما در 2 سال اخیر، با مقایسه ایشان با سایر دوستان، به هنر مدیریتی و فکری ایشان پی بردم. به نظر می رسد بخشی از جامعه ما هنوز در قرنها پیش جا مانده است. (34893)
 
sina
۱۳۸۶-۰۵-۱۶ ۱۸:۱۳:۳۶
اقا ی خاتمی و امام موسی صدر؟
درست است اندیشه ای هر 2 شبیه هم هست و من عاشق این اندیشه هستم ولی چرا زودتر اسم این یوسف در چاه بد خواهان را نیاوردند؟ حا لا چرا؟


وثا نیا در زمان ریا ست جمهوری برایشان چه کردند؟

ثا لثا امیدوارم لا اقل از حالا به بعد اندیشه ی امام موسی صدر را با نام خود ان بزرگوار تبلیغ کنند و خدا کند بعدا این حرفش را تکذیب نکند (34896)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۶ ۱۸:۳۶:۳۳
خاتمی از افتخارات و سرمایه های این کشور و تنها صدای موجهی از ایران است که به گوش مردم دنیا میرسد. پس با جنجال آفرینی و غوغا سا لاری سعی در خفه کردن آن نداشته باشید. (34898)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۱:۱۶:۲۸
مظلومان جهان می خواهند صدای کسی بلند باشد که سیلی بر چهره ظالمان جهان بزند مثل احمدی نژاد (34977)
 
مجتبي
۱۳۸۶-۰۵-۱۶ ۲۲:۲۱:۲۸
با سلام
مطمئناً ادبيات گفت و شنود غير رسمي آنهم در يك جمع كاملاً خودي و آنهم اينكه خود آقاي خاتمي محور جلسه است متفاوت تر است و اينكه از ايشان بخواهند از نتايج سفر بگويد و ايشان با اين ادبيات پاسخ دهند عجيب نيست. بلكه اقدام غير اخلاقي شما عجيب تر است.
در مورد فيلم دست دادن آقاي خاتمي هم يادتان باشد كه مقداري از بودجه هاي تصويبي آمريكا براي ايجاد اختلاف در ايران در چنين پروژه هايي خرج مي شود.
پروژه هاي آمريكايي كه متاسفانه با وجود سايت هايي مثل رجا،انصار و... نيوز كاملاً موفق هستند! (34911)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۱:۱۸:۱۰
مقداری از بودجه آنها هم صرف تهیه ویزا برای آقای خاتمی میشود (34978)
 
هادی
۱۳۸۶-۰۵-۱۶ ۲۲:۴۶:۱۵
از سایت الف بعید بود... یعنی اگر فرض کنیم خبرتان درست بوده، این شیوه برخورد صحیح است؟! یعنی الفی‌ها هم باید مثل ... و ... رفتار کنند؟! یعنی برای شما هم دیگر هدف وسیله را توجیه می‌کند؟ خمینی این‌طور یادمان و یادتان داده؟! چه افتخاری هم می‌کنید به این منبع‌داشتن‌تان لابد! بعید می‌دانم آقاین الف این‌طور برخوردها را به‌صلاح و به‌ثواب ببینند... (34913)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۱:۲۱:۰۴
ما نیز از سایت الف بسیار گله مندیم که چرا بر خلاف تعهد رسانه ای اطلاعات بیشتری از انحرافات خاتمی در اختیار خوانندگان خود
نمی گذارد؟ (34980)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۰۰:۵۳:۳۹
چقدر حرف مفت !
\"الف\" حرف مفت !
\"بنیاد باران\" حرف مفت !
نظر دهندگان حرف مفت !

بیچاره ملت و دین خدا با این همه حرف مفت !

باز نزدیک انتخابات شد و جنگ قدرت مفت گویان ! (34925)
 
محسن
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۱:۲۳:۵۱
افشای بدعت ها وبدعت گذاران در دین کجایش حرف مفت است ؟

اتفاقا مردم عاشق فهمیدن حقایقند (34981)
 
ا.د.
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۰۲:۰۲:۴۸
البته اینجا را دوستان جناح محافظه کار درست میفرمایند. واقعیت اینست که اسلام میانه یا حتی اسلام ناب محمدی چیزهایی من در آوردی اند. یعنی نوعی برداشت از اسلام.

طبعاً آقای خاتمی برداشتشان از اسلام، تساهل و تسامح است و لا اکراه فی الدین و عیادت از یهودی مریض هر روزه آشغال ریز مزاحم.

و دوستانی دیگر برداشتشان از همان اسلام ، چاقو و پنجه بکس کشیدن برای بچه های مردم و اسید پاشی بصورت بد حجاب و کوبیدن چماق تکفیر بر سر مخالفان خود به اسم اسلام و صد البته سر به نیست کردن به اصطلاح رو برگرداندهها از اسلام است. (34927)
 
محسن
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۱:۲۶:۵۸
البته مطابق دستورات اسلام هرکسی نمی تواند هر برداشتی را در هر جایی ودر هرمکانی ودر هر شرایطی وبا هر کسی با هر کلامی و... داشته باشد (34982)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۰۴:۲۴:۲۰
injaneb dar kharej az keshvar zendegi mikonam . vageyat an ast ke tanha shakhsiyati ke mosalmanan be vizhe arab az beyne masulin keshvar ehteram migozarand hamin aghaye khatami hastand. yademan bashad har keshvari ra be jahate tasir gozari an dar elm va pishraft ya khadamate an keshver be behbude akhlage dar jahan morede ehteram garar midahand na be khatere zur. vagarne algaeede bayade mahbube golub mishod. fagat yek soal ra be khodeman javab dahim. aya akhlag ( manzuram ehteme mardom be tamame osule akhlagi mesle sedagat dar keshvare ma bishtar roayat mishavad ya dar gharb? aya akhlag fagat roayate hejab ast? aya tohmat zadan bishtar gonah darad ya muye sare dokhtari birun amadan? (34928)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۰۶:۲۰:۵۵
به كوري چشم اونايي كه نمي تواننند محبوبيت خاتمي را ببيند خاتمي خاتمي است تاابد (34930)
 
محسن
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۱:۳۰:۲۳
قطعا همینطور است خاتمی منتظری یا سروش یاهر کس دیگری نیست او تنها باید پاسخ گوی انحرافات خود باشد نه دیگران
وتا ابد نام او همراه مشخصاتش د ر صورت توبه نکردن باقی خواهد ماند (34983)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۰۶:۴۱:۴۴
خاتمي در 8 سال مسئوليت خود دست برخي از اين نشريات را آنقدر باز گذاشت تا به اسلام و امام رهبر انقلاب توهين كنند .آيا حملات و توهين هاي اينها را به آقايان هاشمي و مصباح فراموش كرده ايد ؟ الان وزير ارشاد خاتمي در انگليس حضور دارد و در حال همكاري با نشريه ي شرق الاوسط است . (34933)
 
مجتبي
۱۳۸۶-۰۵-۱۸ ۱۷:۳۹:۵۴
جاي خوشحالي ندارد كه وزير ارشاد خاتمي در انگليس است! ما نبايد افتخار كنيم كه زندگي را بخاطر انديشه بر كسي تنگ كرده ايم كه مجبور شود وطنش را ترك كند. بعد هم به چشم ديگري او را ببينيم! (35111)
 
مجيد
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۰۷:۵۷:۲۱
با سلام. براي اولين بار است كه به اين سايت وارد مي‌شوم. از طريق سايت محمدعلي ابطحي. در آنجا با متانت از سايت شما ياد نموده و به نظر مي رسد درباره سايت شما جانب ادب و انصاف را رعايت كرده است. ابتدا خبرتان را خواندم. سپس نظرها را خيلي سريع مرور كردم. چند نكته را مي‌خواهم عرض كنم.
1. خبر شما به هيچ روي ادبيات خاتمي را در روش و منش و گفتار نشان نمي‌دهد. من هم از طريق سيما و هم به طور حضوري سخنراني ايشان را شنيده‌ام. وي بسيار با اخلاق، منصفانه، عالمانه و نقادانه سخن مي‌گويد. سخنراني او حقيقتا به يك كلاس درس دانشگاهي شبيه است. به راستي تعبير امام خميني ره درباره ايشان كه فرمود فرزند فاضل و متقي تعبيري شايسته است.
2. بعضي نظرها از مرز نقد گذشته و به حد كينه‌جويي و نفرت و عقده گشايي نزديك شده است كه البته در اين باره شما مقصر نيستيد ولي به برخي نظردهندگان گرامي بايد گفت: آيا به راستي به روز معاد ايمان داريم كه چنين بي‌پروا شخصيتي عالم و روحاني را كه مورد قبول آحاد مردم بوده (نگويند اين حرف درست نيست، به نتيجه آراي مردم در دو انتخاب پي‌درپي توجه كنند) و مورد وثوق امام بوده است مورد هجمه قرار مي‌دهيم؟
3. خاتمي چه خود بگويد و چه خود نگويد شخصيتي است كه سخن او اعتماد جهاني را به ايران و انقلاب اسلامي جلب كرد. اين سرمايه كمي نيست. چرا فكر مي‌كنيم پشت پا زدن به اين اعتماد به نفع دنيا و آخرت ماست؟
4. تكذيبيه آقاي خاتمي جايي براي تمامي اين حرف‌هاي شتابزده باقي نگذاشت. چرا ما آدم‌ها اين اندازه زود قضاوت مي‌كنيم؟ مي‌گويند يك پزشك دانشجوي خودش را مورد امتحان قرار داد و گفت: براي فلان بيماري چه اندازه دارو تجويز مي‌كني؟ پاسخ داد 25 گرم. پس از دقايقي نزد استادش بازگشت و گفت: ببخشيد استاد. اشتباه كردم. ميزان كمتري بايد تجويز كنيم. استاد نگاهي به ساعتش كرد و گفت: متأسفانه دير شده است. بيمار شما سه دقيقه قبل از دنيا رفت. مي ترسم ما نيز با اين همه شتابزدگي خود را چنان جهنمي كنيم كه ديگر براي هر گونه اقدامي دير شده باشد. راستي قدرت و دنياطلبي اين اندازه ارزش دارد؟ چشم‌ها را بايد شست. (34939)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۰۹:۱۹:۲۲
راههای رسیدن به خدا بسیار است (34952)
 
محسن
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۱:۳۳:۵۲
راههای رسیدن به شیطان نیز (34984)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۰۹:۵۵:۵۰
آقای حمید
احتمالاًشما آیت الله محمد باقر صدر را می شناسید و کتابهای ایشان را خوانده اید چون کتاب اقتصاد اسلامی را ایت الله محمد باقر صدر نوشته اند نه امام موسی صدر. (34957)
 
تبيان
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۰۹:۵۸:۰۷
اي مسلمانان به خود آييم و به درون خود مراجعه كنيم و ببينيم آيا اين حرفهايي كه پشت سر همديگر ميزنيم حق است يا تنها براي منافع دنيوي است از عاقبت امر بترسيم و اگر قصدمان فتنه انگيزي است از عذاب اخروي بترسيم كه ديگر در آنجا امكان نظر سنجي از شما نخواهد بود! (34959)
 
محسن
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۱:۳۷:۴۳
پرورد گارا اگر من به نیت کسب وجهه دنیایی

منحرفین وبدعتگذاران را رسوا میکنم مراببخش اما اگر این کار را به خاطر رضای تو میکنم خود مرا بصیرت بخش (34985)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۰:۲۱:۰۸
آقاي خاتمي عزيز!
من ممكن است با نامحرم دست بدهم و...





اما بفرماييد كجاي اسلام نوشته كسي كه لباس عالم دين اسلام را به تن دارد، با دختر عريان اروپايي دست بدهد؟


اگر با اين كارها چهره ي اسلام موجه! مي شود، بگذار همان ناموجه بماند! (34963)
 
فرزین
۱۳۸۶-۰۵-۱۸ ۲۲:۴۴:۲۹
بابا ! پدر جان ! عمو! آهای ی ی ی ناشناس
خوابی عزیز جان !
همه دنیا فهمیدن فیلم ساختگی بوده ! لابراتوارش رو هم پیدا کردن ، همونی بود که شب نامه های رفسنجانی رو موقع انتخابات چاپ کرد!
تو هنوز میگی دست دادن با زن نا محرم؟
بیدار شو بابا ! صبح شده! (35124)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۱:۵۶:۳۹
اميدوارم بدونيد چيكار ميكنيد هر چند كه ميدونيد چيكار ميكنيد ولي يك چيز را فراموش نكنيد نام و ياد خاتمي حالا حالاها خواهد ماند. (34988)
 
اندیشه
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۱:۵۸:۳۷
با سلام
بنده در خارج از کشور زندگی می کنم. اینطور که من اینجا دیدم امروز مردم اینجا آقای احمدی نژاد را بیشتر از آقای خاتمی می شناسند. دلیلش هم این است که هر کسی در دنیا کارهای نابخردانه بیشتری انجام دهد نامش بیشتر بر سر زبانها می افتد ربطی هم به ملیت ندارد مثل خود این آقای بوش که نامش ورد زبان عام و خاص است و بسیار مشهور البته به حماقت. راستش آقای احمدی نژاد اینجا به شجاعت معروف است. بوش هم در خارج از کشورش به دوستدار حقوق بشر و ایجاد دموکراسی. راستی آقای احمدی نژاد در نظر مردم ایران به چه چیزی مشهور است؟ خدای ناکرده شباهتی به آقای بوش نداردند که ؟ نه انشاا... (34990)
 
استخري
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۲:۰۴:۴۷
اسلام امام راحل نيز اسلام ميانه رو بود (34992)
 
علی
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۲:۱۶:۵۳
خاتمی محبوب است و محبوب خواهد ماند و توهین و تهمت به او وقاحتی می خواهد که همه کس ندارند (34995)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۲:۵۳:۴۷
آقاي حميد و آقاي ناشناس!
هر دو بدانيد كه كتاب شهيد محمد باقر صدر، اقتصادنا (اقتصاد ما) است! نه از امام موسي صدر است و نه اقتصاد اسلامي نام دارد. (34998)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۵:۴۶:۱۸
کتاب \"اقتصادنا\" نوشته شهید سید محمد باقر صدر است و کتاب \"اقتصاد در مکتب اسلام\" نوشته امام موسی صدر. هر دو کتاب نیز تقریبا همزمان با هم نوشته شده است؛ یکی در نجف و دیگری در قم. (35026)
 
رضا پژوهش
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۴:۱۵:۲۳
نه تنها اسلام بلكه هيچ مكتب و مذهبي ، (اگرالهي باشد ) ، در شكل اصيل و واقعي خود داراي صور گوناگوني همچون ميانه و تندرو و . . . . نيست زيرا فقط مكاتب انساني است كه به دليل تدريجي بودن تكامل علم بشر ، داراي صور نسبي است و بسته به زمان و مكان و نظرات و سلائق قابليت تند و كند شدن دارد .
اما چون سرچشمه ي مفاهيم ديني از كمال مطلق يعني خدا است ، پس ثابت و مشخص است و ميانه و بالا و پايين و تند و كند ندارد . اگر كسي چنين ادعايي در مورد دين الهي كند يعني به امكان دخل و تصرف افراد بشر در دين معتقد است ! و چنين نظري ( هرچند كه نوع دخالت از نظر شخص گوينده ، مثبت ! باشد ) باز هم غلط و كفرآميز است . چرا كه دخالت بشر در دين و ميانه كردن آن يعني( نعوذبالله ) دين خدا را تصحيح نمودن . كه چنين چيزي به هيچ وجه نمي تواند صورت مثبتي داشته باشد . مگر آن كه دين را نه از جانب خدا بلكه از جانب آورنده ي آن يعني رسول بدانيم ( العياذبالله)
بنا براين از دو صورت خارج نيست :
كسي كه بگويد اسلام ميانه و اسلام تندرو و اسلام چنين و چنان قطعا يا اسلام را نشناخته است و يا مفهوم سخن خود را (35011)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۴:۳۲:۱۴
واقعا اگر به غرب بي توجه هستيم يا مي خواهيم هيچكس حرفمان را گوش ندهد چرا براي رسانه هاي برون مرزي و اخيرا سيماي 24 ساعته انگليسي سرمايه گذاري كرده ايم ؟ توجه بفرماييد رسانه ها براي انتخاب يك گوينده مقبول چه مي كنند برخي از ما ها حتي به اين نكات ساده توجه نداريم و حواسمان نيست كه لااقل خاتمي چگونه حقوق بشر آمريكايي را به تمسخر مي گرفت از امام ياد مي كرد به رهبري هميشه اداي احترام مي كرد و اجازه نداد از فضاي ايران صداي تفرقه سطوح رهبري شنيده شود و از اين بابت داغ بر دل دشمن گذاشت و از روحاني شيعي چهره اي تميز ، محترم ، معقول در جامعه جهاني معرفي كرد و آنجا كه جايش بود در كنار مرقد حضرت زينب روضه خواند ، لا اقل حرمت لباس و سيادت و رياست جمهوري سابق را كه تا تحويل مسئوليت به بهترين وجه ادب كار را تحويل داد ، داشته باشيم ، اگر با همه اين خصوصيات باز هم كس يا كساني قبول ندارند آزادي در راي ندادن به دوستان ايشان را كه همه دارند و قطعا با اين مخالفت هاي بي منطق نمي خواهند راي بيشتر براي ايشان جمع كنند ، باعث تاسف است كه گاه عقلانيت را هم با رفتاري غرب گرايانه ( شيطاني ) ، از دستورات اسلامي تهي مي كنيم ، فكر اين را هم داشته باشيم كه نسل هاي ديگر نيز بايد راي دهند و از اين نمونه ها الگو برداري كنند ، خودمانيم اگر در دوره هاي بعدي اين چنين شود و ما آگاه شويم خجالت نخواهيم كشيد ؟ (35014)
 
faroq
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۴:۴۱:۳۵
احمد آقای محترم
اولا که بنده صدور فتوی نکرده ام و واقعیات جامعه را همه می توانند تشخیص بدهند.
ثانیا در نظرخواهی بهتر است از طرف خودمان حرف بزنیم نه همه مردم و به طرف مقابل احترام بگذاریم حتی من عامی.
ثالثا من می دانم دل شما از کجا پر است. (35015)
 
رضا
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۴:۴۸:۳۸
(( اسلام ميانه را تبليغ مي كنم )) فقط مي تواند يكي از اين چند معني را داشته باشد :

يا : باور دارم كه چند گونه ي متفاوت از اسلام وجود دارد كه يكي از آن ها درست است و بقيه ي آن ها هر چند داراي اشتباهات بزرگ و كوچكي است اما باز هم به هر حال اسلام ناميده مي شود .
= ( اعتقاد به بشري بودن دين )

يامعتقدم كه اسلام قابل كم و زياد كردن توسط افراد بشر است بدون اين كه از اسلام بودن و اسلاميت خود خارج شود .
= ( ناقص بودن دين و علم خدا )

يا اسلام يك چيز و يك جور است اما ما مجازيم با حذف و يا ارائه نكردن سليقه اي بخش هايي از آن به يك اسلام تندرو و يا ميانه و يا هرنوع مطلوب ! ديگري دست يابيم ( چيزي مثل كم و زياد كردن ادويه ي غذا براي ذائقه هاي مختلف )
= ( مجاز بودن تحريف در دين ، با مجوز خداوند ! )

يا
4- شناور كردن دين در دست اذهان بشر و تعميم ثانويه بودن به كل دين ! (آن هم مثلا به بهانه ي وجود احكام ثانويه در دين ) .
اما بايد توجه نمود كه گوينده در مورد مبحث احكام ثانويه بحث نكرده و به طور كلي گفته است (( اسلام ميانه )) و اسلام يعني همه ي دين اعم از اصول و فروع .
= ( بي نيازي از رسولان الهي و بي فلسفه شدن نبوت و بعثت و ... )

يا
5- از گفتن باقي موضوعات شرم و واهمه دارم . پناه بر خدا ...

به قول شاعر همدل :
تبارك الله از اين فتنه ها كه در سر ما است

البته ناگفته نماند بنده هم اگر در آلمان درس مي گرفتم و در ايتاليا دست مي دادم الان اسلام ميانه كه هيچ بلكه اسلام بيعانه را تبليغ مي كردم . (35016)
 
جواد
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۷:۳۱:۱۴
نظر چهارم بنده فیلتر شد!
اما جناب آقای \"رضا - پژوها\" متاسفانه گفتار شما نشان می دهد که بدون اینکه منابع اسلامی را مطالع فرموده باشید از خارج و با داده های نامربوط آن را بررسی می کنید. و در نهایت نتایج نادرستی بدست آورده اید.

بحث و طبقه بندی شما دقیقا مثل آن است که یکی بیاید و بگوید \"قرآن مجید\"، \"قرآن کریم\"، ... و با خود نتیجه بگیرد که مگر ما چندتا قرآن داریم!
غافل از اینکه اینها صفات یک شیء مشخص هستند.
اولا- توصیه بنده این است که سوره هود و داستانهایی که در قرآن به جهت ارائه الگوی رفتاری- اجتماعی اسلام آمده مطالعه بفرمائید.
نحوه برخورد انبیاء با امت خود در این آیات وجود دارد و البته نکات زیبایی زیادی هم در سیره معصومین(ع) وجود دارد.
ثانیا- سعی کنید چند مورد از سخنرانی های آقای خاتمی در محافل علمی خارجی را مطالعه نمایید و بین افکار ایشان و قضاوت در مورد درستی یا نادرستی آن حتی \"الف\" را هم واسطه قرار ندهید.
امیدوارم از سد فیلتر بگذرد! (35036)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۱۹:۵۱:۳۱
سواي بحث هاي اطلاعاتي يا شنود نقل جلسات خصوصي با اخلاق رسانه اي منطبق نيست. مگر آن كه صحبت ها عمئمي باشد يا از حضور خبرنگاران مطلع باشند. انتظار داريم آقاي توكلي شخصا رسيدگي كنند. (35049)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۷ ۲۰:۲۶:۲۴
ای کاش خاتمی بر مبنای زنده باد مخالف من
نظرات مخالف را می خواند وبه آنپاسخ می داد (35050)
 
----------
۱۳۸۶-۰۵-۱۸ ۰۰:۲۳:۵۴
من واقعا متاسف میشم نظرات بعضی ها رو که می خونم. آقایون مدعی اسلام و مسلمانی،آقا محسنی که دعا می کنی برای رضای خدا دیگران رو رسوا می کنی. رسوا کردن دیگران با رضای خدا منافات دارد اون هم چه منافاتی،چه پارادوکسی. خدا ستالعیوب است به طور عام. آقایون مدعی مسلمانی که به خاطر یک فیلم مونتاژ شده فریاد وااسلاماتون گوش فلک رو کرد کرده حضرت محمد(ص) فرموده اند:\" اگر خبری را در مورد کسی شنیدید و برای آن خبر 50 شاهد هم داشتید در صورتی که خود اون شخص اون رو تکذیب کرد،تکذیب او را قبول کنید.\" وقتی می خواید خودتون رو مسلمان و با خدا معرفی کنید کمی قرآن بخوانید،کمی با اخلاق پیامبران و ائمه(ع) آشنا شوید و بعد حرف بزنید. آبروی مسلمن را ریختن گناه کبیره است. روز قیامتی هم هست آقایون مسلمان نما...
یا حق... (35060)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۸ ۰۱:۱۱:۱۳
توصیه می کنم اخلاق حرفه ایی را رعایت کنید . (35064)
 
بنده خدا
۱۳۸۶-۰۵-۱۸ ۰۲:۵۱:۵۶
قربون برم خدا رو . . . یک بام و دو هوا رو
جریان چیه ، مگه خاتمی کیه ، که این همه غوغا ایجاد می کنه ؟ کجاست رگای گردن که برای حفظ نوامیس مردم در مقابل اراذل و اوباش بیرون بزند . آنقدر که پلیس ناچار شود ، عملیات ویژه انجام دهد . این غیرتای اسلامی اون موقع کجا بود ؟
آقایون ، چه خاتمی چه احمدی نژاد و چه . . . را خوشتان می آید یا بدتان می آید . جان مادرتان از اسلام خرج نکنید .
وهابیها دستور قلع و قمع مقبره سیدالشهدا را می دهند ، رگ ها تکون نمی خوره ، عمر وزید تو مجلس رقص شرکت می کنن رگ ها تکون نمی خوره !؟ یه جای این کارها اشکال داره . (35073)
 
محسن
۱۳۸۶-۰۵-۱۸ ۱۲:۱۱:۵۵
تکلیف وهابیها که معلوم است همه خط وخطوط آنها را میشناسند
اما امثال خاتمی است که باید به مردم معرفی شوند چون مردم به احترام لباس روحانیت به امثالهم اعتماد دارند اما نمی دانند چه کجراهه هایی زیر این لبا س هدایت خوابیده است. (35092)
 
بنده خدا
۱۳۸۶-۰۵-۲۰ ۰۱:۱۵:۵۲
جناب محسن خان کاری ندارم ، اما شعری هست : گر حکم شود که مست گیرند ، در شهر هر آن که هست گیرند . . . . اگر مشکل ها با تخریب خاتمی ، احمدی نژاد ، هاشمی و . . . حل می شود ، مشغول باشید عزیزان
امام فرمود : آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و درست گفت . زیرا که خودمان فرصتی به آمریکا نمی دهیم .
فقط لطفا در موارد مشابه هم حساسیت نشان دهیم ، تا شبهه گزینشی عمل کردن پیش نیاید . (35169)
 
هادی
۱۳۸۶-۰۵-۱۸ ۰۴:۱۶:۴۴
نمی دانم وقتی آقای خاتمی تکذیب می کند سایت الف چرا باز اصرار می ورزد.انگار منافع بیداد می کند (35074)
 
رضا
۱۳۸۶-۰۵-۱۸ ۱۲:۱۴:۴۴
لطفا به جوابیه ایشان دقت کنید آقای خاتمی
اسلام میانه واسلام مورد نظر غرب را هنوز تکذیب نکرده است.
ضمنا منابع آن هنوز در دست سایت الف است. (35093)
 
مجتبی
۱۳۸۶-۰۵-۲۰ ۱۸:۳۰:۱۹
نمی دونم ما ایرونیا چرا تا یکی رو می بینیم محبوب هست ، می خوایم خرابش کنیم؟ فکرکنم از روی حسادت. به هر وسیله ای هم متوسل می شیم: دروغ می گیم، از دین خرج می کنیم، بامبول در می یاریم . به جای این که به هم کمک کنیم مرتب زیر آب هم رو می زنیم (35210)
 
ناشناس
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۴:۰۷:۳۰
من متن سخنرانی را تایپ کرده ام. به یگانگی خدا که همه اش دسیسه است. (35284)
 
حسيني تائب
۱۳۸۶-۰۵-۱۸ ۱۱:۴۱:۳۵
١- امام ( رض ) فرمودند : اسلام ناب محمدي ( ص ) و اسلام امريکايي . پس لفظ اسلام ميانه نيز اشکالي با اسلام ندارد که اگر استفاده از اين لفظ غلط است و نشانه اسلامي ديگر بايد به امام ( رض ) نيز ايراد بگيريم . مهم اين است بدانيم که منظور از اين اسم و کاربرد آن چيست وگرنه با الفاظ مي توان بسيار بازي کرد .
٢- اسلام ناب محمدي ( ص ) را چقدر مي شناسيم و چقدر در رفتار و کردار و گفتار و حتي نوشتارمان از آن بهره مي بريم . انتقاد ، پيشنهاد اصلاح و ... همه مي تواند خوب و موثر باشد ولي توهين ، تخطئه و تحقير افراد هيچ نسبتي با اسلام ندارد . و از سوي هرکسي ابراز شود ناپسند است .
٣- کاش سايت الف فضايي را فراهم مي کرد که اسلام واقعي بدون حب و بغض و بدون افراط و تفريط و تنها برخواسته از قرآن در اين سايت آموزش داده مي شد . انوقت لحن حرفهايي که به هم مي زنيم نيز تغيير مي کرد . انتقاد معني ديگري پيدا مي کرد و حتي پاسخ به انتقاد نيز لحن ديگري داشت . (35089)
 
رضا
۱۳۸۶-۰۵-۱۹ ۱۴:۰۷:۱۸
البته اگر این اسلام میانه همان اسلام آمریکایی نباشد وبه قول شما با الفاظ بازی نشده باشد (35151)
 
علي
۱۳۸۶-۰۵-۱۸ ۱۲:۴۸:۰۴
تكذيب اخبار بالا توسط آقاي خاتمي را هم بنويسيد (35095)
 
رضا
۱۳۸۶-۰۵-۱۹ ۱۴:۱۵:۰۲
جناب علی شما چقدر ساده ای مگر نمی دانی سیاست لیبرالیستی وسیاست اسلام میانه ای اقتضای این را دارد که اگر در یک جایی لو رفتی بلافاصله تکذیب کنی.
آقای خاتمی هم که از تربیت یافتگان یورگن هابر ماس در غرب است این سیاست را پیشه کرده مگر ندیدی به راحتی تمام وازآب خوردن هم راحت تر فیلم دست دادن با دختر های ایتالیا را تکذیب کرد؟ (35152)
 
سعید
۱۳۸۶-۰۵-۱۸ ۱۳:۴۸:۵۱
واقعا جای تاسف دارد که یک سری افراد سود جو که ذره ای برای پیشرفت و آبروی خاک وطن تلاش نکرده اند امروز دم از وطن دوستی و مردم داری می زنند.
آقای خاتمی همین حالا هم با تمام این تبلیغات و بد گویی هایی که علیه ایشان می شود محبوب ترین چهره سیاسی کشور هشتند و باز هم خود اوست که باید بیاید و هر آنچه را که در هشت سال رشته بود و آقای احمدی نژاد در دو سال پنبه کرد را درست کند. (35100)
 
محسن
۱۳۸۶-۰۵-۱۹ ۱۴:۱۹:۱۱
ما واقعا افراد سود جویی هستیم و می خواهیم از اسلام ناب محمدی سود فراوان بجوییم نه از اسلام میانه واسلام مورد تایید یورگن هابر ماس (35153)
 
سجاد
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۱۸:۰۸:۳۰
اسلام ناب محمدی همان است که در آموزش و پرورش با سوالات موهن خود به پیامبر توهین شد و شما دمی نزدید و کفنی نپوشیدید ؟ (36004)
 
علي
۱۳۸۶-۰۵-۱۸ ۱۹:۰۰:۲۲
به نظر اينجانب جواب الف به دفتر آقاي خاتمي بيشتر شبيه تهديد است تا جوابي براي اقناع خوانندگان. (35115)
 
reza
۱۳۸۶-۰۵-۱۸ ۱۹:۳۸:۲۴
اقای خاتمی اسلام اعتدال را از سفرهای اروپایی کشف کرده و اقای احمدی نژاد از سفرهای روستاها و مناطق محروم اسلام عدالت خواه را می جوید ....
خطبه شقشقیه را عموما میدانند که چرا دل امیر شکست که همین مردم ویا مسلمانان بهتر از الان در مقابل عدالت علی قد علم کردند و شاید مسلمان ترین ادمهای الان با مسلمان متوسط ان زمان بسیار فاصله دارد و از طرفی هم عدالت چه واژه شیرینی است و تحملش عجب سخت است خحتی برالی انقلابیون خدوم .....
واگر احمدی نزاد رای نیاورد و این اسلام معتدل حاکم شود از ته دل خوشهال خواهم شد که حاکمان این مردم چشم بسته باید از عاشقان فرنگ و دلباختگان مقام جهانی باشد ... و قدردانی از احمدی نژاد وافتخار به ان وعملکرد سلحشورانه اش باید مورد غرور و افتخار مسلمانان ترکیه باشد که باسطلاح ترکیه رو قبول نداریو!
و مکرو ومکرالله (35118)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۸ ۲۱:۰۵:۰۸
اولا خبر شما موثق نیست چون با جاسوسی به دست آمده و خواننده اگر بخواهد خبر را از منبع دیگری بگیرد و در مورد صحت و سقم آن اطمینان حاصل کند نمیتواندمضاف بر آن که خود آقای خاتمی نیز خبر شما را تکذیب کرده اند
دوما وقتی گفته می شود اسلام آمریکایی یا اسلام میانه و اسلام ... واضح است که منظور این نیست که چند نوع اسلام وجود دارد بلکه برداشت پیروان اسلام از این دین است که این اسامی را به وجود می آورد فی المثل طالبان با افراطی گری خود اسلام طالبانی را درست کرده اند پس بحث در مورد این که آقای خاتمی صحبت از اسلامی ابداعی می کند منتفی است سوما طبق نوشته آقای محمد علی ابطحی آقای خاتمی گفته اند صدای من تنها صدایی است که در غرب شنیده می شود نه اینکه پذیرفته میشود پس صحبت کسانی که می گویند وقتی دشمن برای ما کف بزند باید به خودمان شک کنیم در این مورد مصداق ندارد (35120)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۹ ۱۴:۲۴:۲۴
همانطور که دوستمان در بالا گفت غرب به خوبی می داند که صدای چه کسی را خوب بشنود

سیاست غرب این نیست که هر صدایی را بشنود
استرا تژی بلند مدت غربق تنها به صداهایی
اختصاص دارد که با منافع آنها در ارتباط باشد (35154)
 
mahdi
۱۳۸۶-۰۵-۱۹ ۱۳:۴۸:۱۷
dar majmoo60 nazar ro khoondam nazar haye motefaveti az hame gofte shod har kas ba ye didi masael ro tabir mikard az in jahat khoshhalam ke to irane azizemoon inghadrshoupre siyasi pishraft karde ke hame ba didgahe baz va ba dalayele khodeshoon masael ro tafsir mikonan amadar morede aghaye khatami mikham ino begam ke man be invane ye vakil mikham be mokhalefine aghaye khatami begam ke age be ghole shoma ishan adame manfooriye chetor 2 dore araye balaye 20 milyoon avord agar bare aval etefaghi bood bare dovom chi? hala ke raeis jomhoor nist chera vaghti be ostani mirand inhame jamiyat ke na sarbaz hastan o na bache madresei o ... az ishan estegbal mikonan pas biyaym khoda vakili vaghe gara bashim be in mozakhrafat daman nazanim ke khatami be ki dast dad o ...ino bayad bedoonim khatami eftekhare raniye i (35148)
 
حسن
۱۳۸۶-۰۵-۱۹ ۱۸:۱۱:۳۴
خدمت این دوست عزیز باید گفت مردم ما به بنی صدر هم رای دادند علی رغم اینکه بر خلاف میل امام (ره) بود اما وقتی خدمت امام رفتند وگفتند چرا بنی صدر را برکنار نمی کنی ایشان گفتند برای اینکه می خواهم به رای مردم احترام بگذارم (35157)
 
mahdi
۱۳۸۶-۰۵-۱۹ ۱۳:۵۴:۳۷
می خوام به مخالفان خاتمی بگم اگه خاتمی ادم منفوری هست پس چرا هر شهری میره اینهمه جمعیت برای دیدن ایشان می اید حداقل دیگه سرباز و بچه مدرسه ای که نمی اید (35149)
 
۱۳۸۶-۰۵-۱۹ ۱۴:۳۸:۴۷
از شاگردان یورگن هابرماس که امثال خاتمی را این چنین به بازی می گیرند بیش از این انتظاری نیست

متاسفانه خاتمی در زمان ریاست جمهوری مهره همین ها بود مگر ندیدید میخواستند اصلاحات یلتسینی بکنند؟ (35155)
 
جواد
۱۳۸۶-۰۵-۱۹ ۲۰:۳۹:۱۶
با تاسف فراوان از این انعکاس افکار و آرا که این اتفاق جالبی نیست.
کاش هر کسی مستند و مستدل نظرات خود را بیان کند. برخی از نظرات واقعا به فحاشی نزدیک است و برخی تمسخر آمیز است و... .
این روش مسلمانی و انسانی نیست.
کسانی که مخالفت می کنند واقعا استدلال درستی نتوانستند بیاورند.
در اینجا برخی به مسائلی استناد می کنند که خودشان هم اطمینان به آن ندارند.
کاش با آرامش همراه با منطق بحث صورت بگیرد که نتایج مثبتی هم از آن حاصل شود. (35163)
 
Malik
۱۳۸۶-۰۵-۲۰ ۱۰:۲۰:۴۶
Mr Khatami, first you deviated your nation through your non-Ilahi ideas and now you are going to deviate the rest of entire world\'d muslims? Please stop deviating Orphans of Ale Mohamma-(Yateeman e Ale Mohammad) for tha(sake of God, if you believe in God // Malik-Stockholm (35196)
 
رضا
۱۳۸۶-۰۵-۲۰ ۱۲:۴۹:۰۰
سیاست غرب این نیست که هر صدایی را بشنود قبول اما گاهی غرب مجبور است صداهایی را که دوست ندارد بشنود صداهایی مثل گاندی ماندلا و ... خاتمی هم با وجهه ای که در دنیا دارد حرفش را می تواند در غرب بزند همین و این یک امتیاز بزرگ است همانطور که می دانید مراجع تقلید هم به آقای خاتمی ماموریت دادند تا چهره واقعی اسلام را به غرب معرفی کند پس آنهایی که ادعای مسلمانی دارند بیش از این از آقای خاتمی بدگویی نکنند (35199)
 
احسان بوشهری
۱۳۸۶-۰۵-۲۰ ۲۰:۲۵:۳۲
مطمئنید منبعتان سخنان آقای خاتمی را آنهم با ذکر تنها جنبه های مثبت منتقل کرده است؟!
پس چرا لحن آقای خاتمی تا این حد به لحن جناب احمدی نژاد شبیه شده است؟!؟!؟!
بهتر است برای دفعات بعد این نقیصه را مرتفع سازید تا گزارشاتی!از این دست کمی باورپذیرتر شوند!

امید که این نظر به نظر دیگر بینندگان نیز برسد. (35216)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۰۶:۰۷
با سلام به همه انسانهاي حق مدار
من مي خواهم اين نكته را ياداور شوم كه تاريخ ما مشحون و اكنده از ظلم بر فرزندان و دلسوختگان خود مي باشد.ما قبل از جناب اقاي خاتمي نيز شخصيتهاي نخبه داشته ايم كه با دستان خود نفسشان را بريده ايم و چه مصيبتهايي كه بر تاريخ اين مملكت بر اثر اين تنگ نظري ها نرفته است.دوستان سرمايه هاي فرهنگي و انساني ما متعلق به يك جناح و گروه نيست كه گروه ديگر اتشش بزند و ابرويش را بريزد اقاي خاتمي نطق گوياي جمهوري اسلامي است.بعضي اظهار نظرها چنين به ذهن متبادر مي سازد كه اگر امثال شهيد مطهري ،بهشتي و چمران در اين دوره بايستي الان در انفرادي هاي جمهوري اسلامي به خاطر دفاع از اسلام معتدل در زندان مي بودند و بارها انديشيده ام كه مصلحت بوده كه اين بزرگواران پس از به پيروزي رساندن انقلاب به شهادت رسيدند تا روزي را شاهد نباشند كه مدعيان انقلاب و اسلام گرايان پيشاني پينه بسته چه راحت ابرويشان را در سبوي قدرت طلبي و دنيا پرستي سياست بازان بي اخلاق در محافلي كه به قصد و قربت الهي برگذار مي شود سر مي كشند.باز ياد تكرار تاريخ و قصد ابن ملجم جهت قربت الهي مي افتم كه چگونه با نام خدا فرق علي خدا را شكافت و باز ياد كسي مي افتم كه در 10 سال پيش چگونه به نام حسين زهرا كارناول شادي راه انداختند تا ابروي فرزند زهرا را ببرند ولي هيات كه خداوند ابرويشان را چه زود بردو اينك ان شخص در مصدر رياست يك سازمان باز در حال بازي كردن با بيت المال مسلمين به نام خدا و با نيت خير است! و باز تاريخ تكرار مي شود خاتمي ها ابرويشان را مي خواهند ببرند اما دريغ از شعور كه تاريخ قاضي نهايي جهان است و نام خاتمي ساليان است كه بر جريده تاريخ اين ملت ثبت گرديده است.بدرود (35260)
 
افشین ح
۱۳۸۶-۰۵-۲۳ ۲۲:۴۱:۲۶
نمی دانم اگر حضرت محمد بودند و میدیدند که اسلام ما چه شده است،چه می گفتند!
اسلام-اسلام میانه - اسلام چپ - اسلام راست - اسلام میانه -اسلام خشن-اسلام مهربان - اسلام یهود!
من فکر می کنم که آقای خاتمی لفظ اسلام میانه را به کار نبرده اند و با این که میدانیم مصاحبه و خبر بد جوری بودار است(!) ،آقای خاتمی هم اگر حرفی زده اند از اسلام میانه ،منظور ایشان برداشتی از اسلام درست است ،که میانه باشد نه آنطرف و نه آنطرفتر!
یعنی شاید گاهی آنقدر به آنطرف ها متمایل شده که میانه را گرفتن ،مانند آن است که دارید به سمت دیگر پشت بام می روید(!) ...
خیر الامور... (35607)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۴ ۱۷:۰۲:۴۱
تعبیر به اسلام میانه همان است که فرمود
وکذلک جعلناکم امه وسطا (35682)
 
باقری
۱۳۸۶-۰۵-۲۶ ۰۱:۰۳:۳۴
با تمام احترامی که برای حضرت امام قایل هستم ولی باید بگم که حتی حرف های ایشون هم معیاری برای سنجش درستکار بودن یا نبودن آقای خاتمی نیستند. یعنی اگر امام این حرف ها رو در مورد آقای خاتمی نمی گفت منش و روش این مرد خلاف اون ها رو ثابت می کرد؟ در ضمن بر خورد خاتمی با غرب بهتر بود یا این نامه نگاری های فقط خنده آور؟ (35768)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۶ ۲۰:۰۷:۲۱
خوش باشید با این نقل قول ها که همه اکثرا مخالف خاتمی بود .ملت خاتمی رو ذوست دراد. (35797)
 
مصطفي
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۱۷:۱۰:۵۸
سه مورد را نبايد فراموش كرد
1 - معروف است ملا نصرالدين به دروغ جاي عنوان كه فلاني غذاي نذري مي دهد بعد از مدتي ديد همه مردم به سمت خانه آن شخص روانند گفت نكند واقعا غذاي نذري مي دهند خودش نيز در پي مردم شد.
حالا آقايان فيلم جعلي و مونتاژي مي سازند و خوشان نيز باور كرده اند كه درست است .
بحثي در علم روانشناسي است كه مي گويد آدم دروغگو پس از مدتي و بر اثر استمرار دروغگو هاي خود را باور كرده و همانند واقعيت با آن برخورد مي نمايد .
2 - همه حتي دشمنان انسان به اشخاص مبادي آداب و مسلط بر زبان احترام مي گذارند و ربطي به ايراني خارجي بودن افراد و يا مسلمان كافر بودن آنها ندارد .از طرفي در مثل داريم دشمن دانا به از نادانه دوست .
دشمني ايران و آمريگا اظهر من الشمس است ولي آن شيطان بزرگ و دشمن بشريت به اين ضرب المثل عمل مي كند و به دشمن داناي خود احترام مي كند .
3 - لغت ميانه فارسي لغت وسط است حال بعضي از آقايان به علت علم فراون ميانه روي را چيزي جديدي ديده و با آن همانند كلمه جديد و كفر آميز وارداتي از زبان ديگر برخورد مي نمايند .
اسلام ميانه يعني همان ميانه روي در امور و پرهيز از افراط و تفريط .
نكند منكر حديث خير الامور اوسطها هستيد . (36002)
 
محمد
۱۳۸۶-۰۶-۰۴ ۱۲:۲۴:۵۴
آقاي خاتمي كارت درسته . (36764)
 
reza
۱۳۸۶-۰۶-۰۶ ۱۷:۲۰:۲۶
من فقط می دانم خاتمی بیشتر از اخمدی نژاد به این مردم خد مت کرد همه جا هم ذکر خیرش هست اگر هم کاندید رییس جمهوری بشه رای میاورد (37034)
 
sb
۱۳۸۶-۰۶-۱۳ ۲۱:۴۴:۱۳
دیدم بعضی از دوستان فرموده اند که بوش از خاتمی حمایت می کند!عجب!یادم هست چند ماه پس از پایان دوره ی ریاست جمهوری که آقای خاتمی به آمریکا سفر کرده بود و سفرش هم با استقبال گسترده مواجه شده بود ، نظرات و مصاحبه های افراد و گروه ها را پیگیری می کردم و جالب این که سه دسته را دیدم که با او مخالفت شدید می کردند: 1- صهیونیست ها ( که حتی می خواستند به جرم نقض حقوق بشر(!) دادگاهیش کنند!) ؛2- کاخ سفیدی ها؛ 3- حامیان دولت مهرورز آقای آحمدی نژاد(گمانم اوج گیری دُر پراکنی های خانم فاطمه رجبی هم از همان شروع شد)!
و شباهت این سه دسته واقعا منو کشته! (37476)
 
sb
۱۳۸۶-۰۶-۱۳ ۲۲:۰۰:۱۴
به نظرم شما الفی ها نقل به مضمون اونم مضمون خود پرداخته فرمودید!این ادبیاتی که شما به کار بردید هرکس ادبیات خاتمی رو یه ذره بشناسه متوجه می شه که هیچ شباهتی نداره. (37478)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.