نظر منتشر شده
۲۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 11967
اولین تهدید مستقیم القاعده عراق علیه ایران
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ تير ۱۳۸۶ ساعت ۱۰:۲۵
یکی از اصلی ترین گروه های متحد القاعده در عراق، ایران و اتباع ایرانی را تهدید به حمله کرد.
 
به گزارش الف از رويترز از دبي، رهبر يك گروه مرتبط با القاعده در عراق روز يكشنبه در يك نوار صوتي قول داد كه در صورتی که ایران پشتیبانی خود را از دولت عراق طي دو ماه آينده، قطع نکند، به اتباع ایرانی حمله خواهد کرد.
 
البغدادي، رهبر گروه حكومت اسلامي عراق در يك نوار صوتي 50 دقيقه اي که در وب سایتی که بیانیه های این گروه را منتشر می کند گفت، "ما  به  ايران دو ماه فرصت مي دهيم تا حمايتها و حضورشان در عراق را متوقف کنند". بغدادی در این پیام که اولین تهدید مستقیم وی از این نوع در رابطه با ایران است، تهدید کرد در صورتی که ایران درخواست های وی را نپذیرد، گروهش نبرد بيرحمانه اي را عليه ايرانی ها آغاز خواهد کرد.
 
وي اظهار داشت ، ما امروز اعلام مي كنم كه دست از شما برنخواهیم داشت، ما امروز اعلام مي كنيم دستان ما از شما دور نخواهند ماند با اين حال وي به اين موضوع اشاره نكرد كه آيا  داخل خاک ایران نیز هدف تهدیدات وی قرار دارد یا نه.

وي گفت ما سالهاست كه خود را براي اين جنگ آماده كرده ايم و تنها کاری که مانده است صدور دستور حمله است.
 
بغدادی همچنين به بازرگانان عراق هشدار داد از معامله با ايرانی ها خودداري كنند. در ادامه اين نوار بغدادي گفت ما اين فرصت را به همه كشورهايي كه ميزبان ايراني ها هستند مي دهيم كه بيانيه اي را در محكوميت جنايات دولت عراق صادر كنند. وی تهدید کرد اگر آنها ظرف دو ماه اين كار را انجام ندهند از حملات ما در امان نخواهند بود.
 
 
 
نگین
۱۳۸۶-۰۴-۱۸ ۱۲:۰۲:۴۲
فقط همین موضوع را کم داشتیم به قول معروف گل بود به سبزه نیز آراسته شد
راستی ما باید تاوان چه چیزی را بدهیم (32518)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۹ ۱۴:۱۰:۰۸
آمریکا در این سالها علیه ایران نتوانست غلطی کند چه برسد به جوجه آمریکا که این القاعده باشد. (32629)
 
مسلم
۱۳۸۶-۰۴-۱۹ ۱۹:۰۳:۵۱
نگین
تو هنوز مردان ایرانی را نشناخته ای!در زمان دفاع مقدس بیش از 20 کشور جملگی نتوانستن یک وجب از خاک ایران را اونم ایران آن زمان رو بگیرن حالا این جوجه فکلی ها اومدن برا ایران اونم ایران الان رجز میخونن.
افسوس برای این نااهلان و نابخردان افسوس (32663)
 
دايي حامد
۱۳۸۶-۰۴-۱۸ ۱۲:۰۳:۳۹
اين اولين باري نيست كه امريكا از دهان افراد ديگر با ايران صحبت مي كند.
اگر البغدادي يا گروه هاي منصوب به القاعده مي خواستند ، جلوي تجاوز به عرق را بگيرند ، كافي بود سري بچرخانند تا نيروهاي امريكايي يا انگليسي كاملا مسلح را در چند متري خود ببينند .
به دوستان مذاكره كننده ايراني پيشنهاد مي كنم ، با شجاعت انقلابي و خيلي صريح عواقب ناشي از اين تهديدات را براي ايادي شيطان بزرگ تشريح كنند . (32519)
 
علی
۱۳۸۶-۰۴-۱۸ ۱۳:۰۹:۴۰
من واقعا نمی‌دونم که اینها چرا مردم عراق را می‌کشند و الان ایران را تهدید می کنند و چرا به مقابله با آمریکا و انگلیس نمی‌پردازند. (32525)
 
محمد حسن
۱۳۸۶-۰۴-۱۹ ۰۸:۳۹:۳۳
براي اينكه خود آمريكائيها و يا نوكر آنها هستند ، بابا القاعده كدام خري است اينها هم شكل ديگري از تروريستهاي دولت آمريكا هستند كافيست آمريكائيها بدانند خون از دماغ هر ايراني بيايد براي آنها هم مشكل ايجاد خو اهد شد (32578)
 
علی
۱۳۸۶-۰۴-۱۹ ۱۳:۱۵:۵۶
واقعا نمیدانی برای اینکه همینه که هست یعنی آمریکا به آنها اسلحه و امکانات می دهد و در مقابل از آنها علیه ایران و اسلام استفاده می کند (32620)
 
Kamran
۱۳۸۶-۰۴-۱۸ ۱۳:۱۱:۳۴
Khob ye mozue kheili khube moshtarake baraye mozakerate atiye aragh peida shod (32527)
 
وحید
۱۳۸۶-۰۴-۱۸ ۱۳:۱۲:۰۱
توهم زده اند و غلط زیادی کرده اند (32528)
 
دانيال
۱۳۸۶-۰۴-۱۸ ۱۳:۲۷:۱۲
آمريكا و دار دسته اش زياد از اين حرفها زده اند اما وقتي پاي عمل رسيده همگي كم آورده اند. (32531)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۸ ۱۴:۰۹:۵۷
چه بهانه اي بهتر از اين براي ايران براي حضور در عراق ‌!

اتفاقا فرصت خوبي است . (32536)
 
مسلم
۱۳۸۶-۰۴-۱۹ ۱۹:۰۷:۲۰
ما همه مردان جنگیم جملگی اماده ی رزمیم
با کسی که اسد الله حضرت علی (ع) را ولی خود میداند چه باک از جنگ است (32666)
 
aminian
۱۳۸۶-۰۴-۱۸ ۱۶:۵۰:۱۳
dar in borhe az zaman dastgahe diplomasi bayad ba hefze eghtedar va dar kamale hoshyari be in nokte tavajoh namayad ke in harekat dar jahate faza sazi siah alayhe diplomasie iran dar iraq ast hamchenin nabayad faramosh kard ke hefze manafe iranian dar har jaie donya bar ohdeie hokomate iran ast (32547)
 
احد اسدی
۱۳۸۶-۰۴-۱۸ ۲۲:۳۱:۳۴
بعد از انتشار اسناد تروریستی دولت امریکا توسط سازمان تروریستی سیا و موساد بر هیچ فرد عادی نیز شگی نمانده است که از سالیان بسیار دور سه کشور محور شرارت یا محور تروریست دولتی طبق اسنادی که خود منتشر کرده اند به چه جنایت هایی در سرتاسر جهان دست زده اند .
امریکا یا صهونیسم جهانی دارد از زبان القائده حرفش را می زند.
القائده و منافقین و ریگی های رنگ به زنگ و تجزیه طلبان سطنت طلب همه و همه بازوی شیطان بزرگ هستند با دلیل و مدارک کافی.
این اولین بار نیست مردم بزرگ و شریف و نجیب ایران از طرف تروریستها دارد تهدید می شود. و اخرینش هم نخواهد بود.
انچه برای ما مهم است حفظ اتحاد و وحدت در میان سران نظام و اشنا کردن مردم با شگرد ها و فتنه سازی های دشمن است.
امام ره فرموند: هر چه فریاد دارید بر سر امریکا بکشید.
معنی این سخن مهم را همه مردم ازادی خواه جهان این روزها به وضوح دارند می فهمند.
تنها راه نجات انسانیت از یوغ وحشی گری های صهونیسم متحد غرب این است که مردمان همه کشورها با هر دین و مذهب و باور با هم به وحدت برسند و در برابر صهونیسم جهانی مقاومت کنند .
بشریت امروزی یک دشمن مشترک دارد ان صهونیسم جهانی به رهبری امریکای جنایتکار است. (32561)
 
سعيد
۱۳۸۶-۰۴-۱۹ ۱۰:۵۳:۳۷
آنها هيچ غلتي نمي توانند کنند . ما مثل کوه جلوي هر تجاوزي ايستاده ايم . آنها نمي دانند که الگوي ما راه امام حسين (ع) و واقعه کربلاست - ما ايرانيان دفاع از ميهن را افتخار - جان دادن در برابر تجاورز به اسلام و ايران آرزويمان است (32600)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۹ ۱۱:۰۵:۰۱
کسانی که با امیرمومنان علی (علیه السلام) عداوت داشتند اکنون در لباس این کافران با شیعیان علی در هر کجا که باشند دشمنی می ورزند.
البته یک احسنت هم باید به ایران گفت که سیاست برادری با اعراب و دشمنی با آمریکا به خوبی جواب داده !. آمریکا دشمن شد اما اعراب دوست نشدند چون کینه آنها از جنگ بدر و حنین است.
\" احقادا بدریه و حنینیه و غیرهن \"
راستی می گویند در زمان شاه به دلیل دوستی استراتژیک ایران با آمریکا، اعراب جرات حرف زدن هم نداشتند درست است ؟
به راستی که کسی جز امام زمان (عج) حافظ شیعیان نیست. (32602)
 
ناشناس
۱۳۸۶-۰۴-۱۹ ۱۱:۰۵:۰۷
متاسفانه همیشه مردم بی گناه قربانی سیاستهای زورگویان می شوند. با شناختی که از وضعیت عراق داریم اطمینان دارم که این گروه می تواند تهدیدی جدی برای زائران ایرانی در عراق و ساکنین ایرانی الأصل در عراق باشند. هم اکنون تعداد بیشماری از ساکنین عراق که در اصل ایرانی هستند به علت اصلیتشان از خانه خود اخراج شده اند و یا برای حفظ جان از آنجا گریخته اند و اکثر آنها هم اکنون در میان ما ئ در تعران ، قم ، مشهد و کرمانشاه ساکن هستند.

اینان افرادی هستند که در زمان صدام از گزند او در امان نبودند و افراد بساری از خانواده خود را از دست داده اند. اکنون این گروه همان پیروان صدام هستند و در واقع حتی با آمریکا نیز مخالفند. اینکه فکر کنیم این گروه از آمریکا خط و نشان میگیرد اشتباه است. اینها مردمی بی رحم هستند که صدام در طول دوران حکومت خود آموزش داده که فقط با بعثی ها خوب باشند و دیگران را دشمن بپندارند که ایران در راس این دشمنان است.

من از صمیم قلب آرزو دارم دولت عراق یا حتی ایران جلوی این تند روی ها را بگیرند و از کشته شدن مردم بی گناه که هر روز دامنه آن وسیع تر می شود جلوگیری کنند. بخصوص امیدوارم برای ایرانی های موجد در عراق حادثه ای رخ ندهد (32603)
 
اکبر
۱۳۸۶-۰۴-۱۹ ۱۲:۱۷:۴۰
اظهار نظر اخیر طالبان از چند جنبه قابل بررسی است.
1. بنا به اظهارات آمریکایی ها که ایران با القاعده همکاری می کند در نتیجه القاعده از طرف ایران دستور گرفته که این پیام را بدهد تا به نوعی بگوید که ما با ایران دشمنیم و دوست نیستیم.
2. واقعا ادعای القاعده درست است و آن ها با ایران دشمنند و قصد جنگ دارند و از آن جا که یک ارتش نیستند در ما های آینده باید شاهد بمب گذاری های مختلف در جاهای مختلف کشور باشیم.
3.از این تهدید به نوعی می توان به فرصت تابیر کرد برای اینکه حالا ما با آمریکا دارای یک دشمن مشترک هستیم
4. حالت دیگه که به نظر من محتمل تر است اینه که آمریکا و ایران و القاعده دستشون با هم در یک کاسه است و همه این ها سیاه کاری . از اون نوع سیاه کاری ها که دودش فقط به چشم مردم میره. (32613)
 
aminian
۱۳۸۶-۰۴-۲۰ ۱۰:۳۷:۲۱
ba salam khedmate ishan bayad arz konam lotfan agar dar morede matlabi ettelaat nadarid ezhare nazar nafarmaid chera ke agar takfiriha ba iran dost bodand dar samera mortakebe an jenayat nemishodand va agar be gofteie ishan doste mast hatman ma(IRAN)dastore in hatke hormat ra dadeh . (32713)
 
مهدی
۱۳۸۶-۰۴-۱۹ ۱۴:۵۹:۳۴
القاعده نیز هیچ غلطی نمی تواند بکند. (32635)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.