نظر منتشر شده
۳۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 11933
خداحافظ ایران
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۵۸
 فرانسس هریسون، پس از سه سال فعالیت به عنوان خبرنگار اعزامی از بی بی سی به تهران، باز می گردد. یادداشت خداحافظی وی را می خوانید:

هنگامی که برای اولین بار به ایران آمدم، هنوز اصلاح طلبان در قدرت بودند و احمدی نژاد - ریبس جمهور محافظه کار -  هنوز بر سر کار نیامده بود. اما برای من به عنوان فردی که تازه وارد محیط شده بودم، دولت چندان هم به نظر لیبرال نمی آمد. به زودی فهمیدم که اصلاح طلبی، معادل تغییر رژیم نیست و تنها به این معناست که اجرای قوانین و حقوق بشر، به منظور حفظ و نه براندازی سیستم، بیشتر خواهد بود. با توجه به این درک، خیلی ها از دوران  اصلاح اطلبان به عنوان دورانی طلایی یاد می کنند؛ زمانی که رییس جمهوری خوش لباسی که لبخند بر لبانش بود - با وجودی که بسیاری از قول هایش را عملی نکرد - از لغاتی شیرینی همچون دموکراسی استفاده می کرد. تضاد میان آن زمان و حالا، بسیار عمیق است.
   هنگامی که خبرنگار قبلی رفت، یک میهمانی رسمی برگزار کرد. آنها با دیدن یک خانم به عنوان رییس دفتر که چیز جدیدی در ایران بود، رفتاری دوستانه داشتند. اما شرایط، در حال حاضر آنقدر بد شده است که مقامات وزارت ارشاد اسلامی به میهمانی خداحافظی ام که بی بی سی برگزار کرده بود، نیامدند.
 حتی یکی از خبرنگاران که برای یک خبرگزاری خارجی کار می کرد از من پرسید که آیا دیپلمات های خارجی به میهمانی خداحافظی می آیند، که در صورت حضور آنها، شرکتش در برنامه به صلاح نیست.
 در دو سال دولت رییس جمهور احمدی نژاد، شاهد این بودم که کارت های خبرنگاری بعضی از دوستانم توسط دولت از آنها باز پس گرفته شد. این به این معنا نیست که قبلاً چنین اتفاقی رخ نمی داد، اما الآن فشاری بر رسانه ها احساس می شود. هنگامی که می خواستم با افراد مصاحبه کنم، این فکر که ممکن است این کار برایش مشکلی بوجود بیاورد مرا همواره نگران می کرد. کار حتی به جایی می رسید که بعضی اوقات از انگیزه قوی آنها در شجاعانه جواب دادن، تعجب می کردم.


پس بگذارید روش های زیرکانه  ای که ایرانیان برای بیان مخالفتشان بکار می برند را برایتان بگویم.
فرهنگ آنها طوری نیست که تمام حرفهایشان را با صراحت بزنند و این مساله می تواند موجب خشم خارجی ها بشود. شبی در یک مهمانی خصوصی بودم که دو زن شعری درباره کبوتر می خواندند. شدیداً غمگین و زیبا بود و بسیاری از خانم های شنونده را به گریه انداخت. در ایران خانم ها مجاز نیستند که در انظار عمومی بخوانند. شنیدن صدای بانوان توسط آقایان یک عمل غیر اسلامی محسوب می شود. شعری که خوانده شده بود، بیان کننده محدودیت هایی است که بر خانم ها اعمال می شود. تاثیر آن بر حضار فراتر از یک سخنرانی فمینیستی با صحبتی احساسات برانگیز بود و از سنت و علاقه ایرانیان به شعر نشات می گرفت. در محیط بیرون، تهران شهری است که در آن خانم هایی پوشیده از لباس مشکی و ساختمان های مدرنی که دولتی هستند را می بینید. با وجود آنکه ممکن است زنان از سر تا پا، مشکی پوش شده باشند، اما فکر نکنید که هر زنی که به این شکل پوشیده شده است،  سربه زیر و مطیع است. آنها در پشت صحنه قدرت زیادی دارند و خیلی وقت ها خرجهای خانواده ها را نیز در کنترل خود دارند.

بعضی از مقامات ایرانی ممکن است در بیرون بسیار جسورانه رفتار کنند اما در منازلشان، آنقدر فروتنانه و مودبانه هستند که خارجی ها دستپاچه می شوند. دیدن این رفتار آنها در زمانی که توسط حرفه ای ها انجام شود، بسیار دلپذیر است. نسل جوان تر پیتزا و همبرگر می خورند و به موسیقی خارجی گوش می دهند، اما با این وجود عمیقاً به غذاها، موسیقی، شعر ایرانی و خود زبان فارسی احترام می گذارند. روشن است که سه سال اقامت در ایران تغییرات ذهنی زیادی در من بوجود آورده است. باور دارم که ایرانیان بهتر از تمام مردم دنیا برنج می پزند، زنان ایرانی زیباترین در دنیا هستند و گل های رز آنها خوش بو ترین هستند.
با وجود تمام زشتی هایی که در سیاست آنها وجود دارد، اما بازهم نشانی از زیبایی در آنها دیده می شود.       
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۷ ۱۶:۴۰:۵۳
اینها ما را با فرهنگ و عقاید خود مقایسه می کنند و با فرض درست بودن تمامی مبانی فرهنگی و اعتقادی خود در مورد ما قضاوت می کنند . هر چه به آن مبانی نزدیک تر شویم ، گویی پیشرفت کرده ایم و اگر بر مبانی و فرهنگ اسلامی - ایرانی خود پافشاری کنیم ، از پیشرفت باز مانده ایم . این مبنا در سردمداران آنها بسیار شدیدتر است. به فرمایش قرآن سران یهود و مسیحیت تا مسلمین از دین خود دست بر ندارند از آنها راضی نخواهند شد. در ضمن جالب است که این خبرنگار اصلاح طلبی را چگونه معنا می کند . اما گویا خود اصلاح طلبان ( با برخی موضع گیری ها و عملکرد ها و همچنین ائتلافها ) معنای دیگری ار آن متصور هستند . (32438)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۹ ۱۰:۳۶:۴۱
نا شناس عزیز شما هم که همانند این خانم رفتار کردید. مگر نه اینکه شما هم از دید و منظر خود به دنیای آنهاو ناکارآمدی و کاستی های آن می نگیرید و آن را رد می کنید. پس چگونه از این خانم انتقاد می کنید که براساس دیدگاه های خود به نقد ایران و ایرانیان پرداخته است.
از سوی دیگر، تا کی می خواهیم خود را گول بزنیم و خودمان را بهترین مردم دنیا بدانیم. در کشوری که قانون گریزی و تقلب ارزش شده است. در کشوری که احترام به حقوق دیگران ارزش چندانی ندارد و پایمال کردن حقوق افراد( رد شدن از چراغ قرمز، رعایت نکردن حقوق همسایه ها، نبود وجدان کاری، دعوا بر سر چند لیتر بنزین، دروغ گفتن، کلاه برداری، شکستن رکورد فروش سی دی خانم بازیگر و ...) از ارشها وافتخارات مردم ما شده است. کسی که مالیات را به موقع و درست پرداخت می کند بی عرضه قلمداد می شود . کسی که با حساب سازی از زیر بار پرداخت مالیات شانه خالی می کند باهوش و زرنگ نامیده می شود. در کشوری که با پول- بخوانید رشوه- می شود تمام مشکلات را حل کرد در کشوری که بدون پارتی بازی کاری پیش نمی رود، در کشوری که شهرام خان جزایری آن کارها و رابطه های مگو را داشت چگونه شما حرف از سرآمد بودن و الگو بودن ما و معیار بو.دنمان در دنیا برای پیشرفت می زنید.
لا اقل کمی هم انصاف داشته باشید. کسی منکر کاستی های غرب نیست اما باید اذعان کرد که در بسیاری از موارد اخلاقی و حقوقی به مراتب از ما بهتر و اسلامی تر رفتار می کنند.
در آخر توجه شمات را به این جمله معروف از سید جمال الدین اسد آبادی جلب مب کنم که گفت:
در غرب اسلام ندیدم ولی مسلمان دیدم. در شرق اسلام بود ولی از مسلمان خبی نبود. (32598)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۷ ۱۷:۳۲:۲۷
ناشناسی که اظهار کردی آنها ما را با فرهنگ خود میسنجند :
1-آیا تمام عقاید آنها نادرست است؟
2-خیلی از نظرات که آنها به آن اعتقاد دارند و بعضی از ما نداریم (صرفنظر از اینکه بعضی از حکومتهایشان آن را رعایت میکنند یا نه)مسایلی پسندیده است و در آموزه های دینی ما هم رد نشده اند.
3-اینکه در یک عبارت به طورکلی بگوییم آنان تا زمانی که ما دست از دین خود بر نداریم راضی نخوهند شد و مصداق آن را هم اعمال اصلاح طلبان معرفی کنیم مصداق ضرب المثل خود گویی و خود خندی است.تعیین مصداق اینکه چه کسانی یا چه اعمالی بر خلاف اسلام محسوب میشود با نگاهی ساده قابل درک است.
4-این فکر که هر چه آنها میگویند و هر چه انجام میدهند نادرست است و ما باید بر خلاف آن عمل کنیم تا کنون خسارات زیادی به ما زده است.فرموده ی امیر المومنین را که نگاه نکن که میگوید بلکه نگاه کن چه میگوید را همه از حفظ هستیم ولی هنگام عمل کاملا بر خلاف آن عمل میکنیم. (32446)
 
احمد
۱۳۸۶-۰۴-۱۷ ۱۷:۳۶:۱۸
\"\"\"در دو سال دولت رییس جمهور احمدی نژاد، شاهد این بودم که کارت های خبرنگاری بعضی از دوستانم توسط دولت از آنها باز پس گرفته شد. این به این معنا نیست که قبلاً چنین اتفاقی رخ نمی داد، اما الآن فشاری بر رسانه ها احساس می شود\"\"\"


خدا رو شکر که زحمات کیهان داره جواب میده و برای خبرنگاران خارجی که معلوم نیست برای کجا دارند خبررسانی میکنند شرایط سخت میشود
البته حرکت کریستین امانپور با بقیه خبرنگارهای خارجی هنوز یادمان نرفته

البته در معارض بودن اینان همین بس که در جای جای همین مطلبش مغرضانه نویسی اش معلوم است

چطور خبرنگاران خارجی میتونند به راحتی با رئیس جمهور ما مصاحبه کنند ولی خبرنگار های ما تو کشور این خبرنگاران حق ندارند بیشتر از چند مایل از دفترشون دور بشوند ؟
یک کم که از این رفتار ها با این منافقان خوش ظاهر بشه میفهمند که یه جای خیار تلخه و باید واقعیت رو اونطور که میبینند بنویسند و نه آن طور که میخواهند

راستی این چرا از اصلاح طلبها راضی بود؟
اصولا چرا خارجی ها(دشمنانمون) از اصلاح طلبها راضی بودند؟! (32449)
 
shahram
۱۳۸۶-۰۴-۲۱ ۱۶:۱۹:۵۳
kafist ke tmame mokhalefine in khanom ke sange iran ra be sine mizanand ra be in nokte jalb konam ke: age gharar bood hich marzi dar donya vojood nadasht, chad darsad az mardome kafar be mamlekate ma miamadand va chand darsad az irani ha be belade kofr miraftand. azizam, boro dame sefarate Canada bebin che khabare. amare khode dolat chand sale pish in bood ke: az har 4 pezeshk va mohandese irani yeki dar kharej az keshvar ast. yek kam fekre khod ra be kar biandazid! (32857)
 
موحد
۱۳۸۶-۰۴-۱۷ ۱۹:۳۵:۲۵
اینها ما را با فرهنگ و عقاید خود مقایسه می کنند و با فرض درست بودن تمامی مبانی فرهنگی و اعتقادی خود در مورد ما قضاوت می کنند . هر چه به آن مبانی نزدیک تر شویم ، گویی پیشرفت کرده ایم و اگر بر مبانی و فرهنگ اسلامی - ایرانی خود پافشاری کنیم ، از پیشرفت باز مانده ایم . این مبنا در سردمداران آنها بسیار شدیدتر است. به فرمایش قرآن سران یهود و مسیحیت تا مسلمین از دین خود دست بر ندارند از آنها راضی نخواهند شد. در ضمن جالب است که این خبرنگار اصلاح طلبی را چگونه معنا می کند . اما گویا خود اصلاح طلبان ( با برخی موضع گیری ها و عملکرد ها و همچنین ائتلافها ) معنای دیگری ار آن متصور هستند .


خیلی شوتی برادر ، تورات و انجیل و قرآن از یک منبع الهی سرچشمه گرفته اند . اگرغیر این باشد . سیاست تفرقه بیانداز و حکومت بکن است . (32458)
 
hadi
۱۳۸۶-۰۴-۱۷ ۲۱:۱۷:۵۲
Salaam,. jenabe موحد , ager hamin awwalin soreh baad az fatehe ra bekhanid, sorah Al Baghareh khahin deed ke an berader saheeh migoyed ve der an soreh ham khodawande Tabarek ve Taala neez migoyed ke fergee bayne anbiaa nist amma aya gharbeeha waghean payroove deen hastand ya kafer hastand , (32466)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۸ ۰۸:۲۲:۱۴
نخير برادر تورات و انجيل را با قران مقايسه نكن در آن دو بسيار تحريف صورت گرفته كه ديگر سره از ناسره قابل تميز نيست ولي قران دسخوش تحريف نگرديده است چون خدا اينچنين خواسته است (32490)
 
ابوذر
۱۳۸۶-۰۴-۱۹ ۰۸:۱۱:۴۳
سلام.... عزیز جان چه اصراری داری که بگویی فرهنگ اسلامی - ایرانی؟... همون فرهنگ اسلامی رو بگو... نترس . کسی به ریشت نمیخنده (32573)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۹ ۱۴:۳۱:۱۱
بنظر من برخی از این نظرات توسط سفارت انگلیس نوشته می شود . (32632)
 
تولائی
۱۳۸۶-۰۴-۱۷ ۱۹:۴۳:۳۰
"""در دو سال دولت رییس جمهور احمدی نژاد، شاهد این بودم که کارت های خبرنگاری بعضی از دوستانم توسط دولت از آنها باز پس گرفته شد. این به این معنا نیست که قبلاً چنین اتفاقی رخ نمی داد، اما الآن فشاری بر رسانه ها احساس می شود"""


حرفهای این برادر کلیشه ای و سطحی است . آیا این خانم خلاف گفته ؟ تازه لطف هم کرده در پایان صادقانه نوشته است :

\" با وجود تمام زشتی هایی که در سیاست آنها وجود دارد، اما بازهم نشانی از زیبایی در آنها دیده می شود.\"

از حقیقت و دانستن وحشت نداشته باش برادر .


خدا رو شکر که زحمات کیهان داره جواب میده و برای خبرنگاران خارجی که معلوم نیست برای کجا دارند خبررسانی میکنند شرایط سخت میشود
البته حرکت کریستین امانپور با بقیه خبرنگارهای خارجی هنوز یادمان نرفته

البته در معارض بودن اینان همین بس که در جای جای همین مطلبش مغرضانه نویسی اش معلوم است

چطور خبرنگاران خارجی میتونند به راحتی با رئیس جمهور ما مصاحبه کنند ولی خبرنگار های ما تو کشور این خبرنگاران حق ندارند بیشتر از چند مایل از دفترشون دور بشوند ؟
یک کم که از این رفتار ها با این منافقان خوش ظاهر بشه میفهمند که یه جای خیار تلخه و باید واقعیت رو اونطور که میبینند بنویسند و نه آن طور که میخواهند

راستی این چرا از اصلاح طلبها راضی بود؟
اصولا چرا خارجی ها(دشمنانمون) از اصلاح طلبها راضی بودند؟ (32459)
 
شیدا
۱۳۸۶-۰۴-۱۷ ۲۱:۴۵:۵۸
این خانم جانب‌دارترین خبرنگار بی.بی.سی در ایارن بوده تا حالا. خوب شد انداختنش بیرون. چون واقعا فقط داشت ضد ایران پروپاگاندا میکرد. (32472)
 
reza
۱۳۸۶-۰۴-۱۷ ۲۲:۰۸:۳۰
غیر از این میگفت جای تفکر داشت وگرنه نماینده مطبوعات بیگانه که کشورش برای روباه صفتی مشهور است اجازه حضور در ایران را نمیدادنند و از طرف دیگ این ار اون حرفهای است که صرفا موققع خدا حافظی زده میشود تا مدالی از افتخارات خوش خدمتی دریافت کند پس کارش برای خود و کشورش پسندیده است (32474)
 
مشهدی
۱۳۸۶-۰۴-۱۷ ۲۲:۳۵:۳۰


خیلی شوتی برادر ، تورات و انجیل و قرآن از یک منبع الهی سرچشمه گرفته اند . اگرغیر این باشد . سیاست تفرقه بیانداز و حکومت بکن است .

برادر عزیز.
شوت بودن خیلی بهتر و شریف تر از بی ادب بودن است.
در ضمن شما قرآن رو هم یک نگاهی می کردی و صحت و سقم حرف ناشناس را می سنجیدی.بعد قضاوت می کردی. شاید همه روی هوا حرف نزنند. (32476)
 
احمد
۱۳۸۶-۰۴-۱۸ ۰۱:۳۵:۰۲
تولایی عزیز
به نظر تو حرفهای من طبق گفته خودت سطحی هستش؟
\"\"\"\"حرفهای این برادر کلیشه ای و سطحی است . آیا این خانم خلاف گفته ؟ تازه لطف هم کرده در پایان صادقانه نوشته است :

\" با وجود تمام زشتی هایی که در سیاست آنها وجود دارد، اما بازهم نشانی از زیبایی در آنها دیده می شود.\"

از حقیقت و دانستن وحشت نداشته باش برادر .\"\"\"\"


دوست عزیز اینکه من گفتم اینها حقایق را آنطور که خود دوست دارند برداشت میکنند حرفی سطحی هستش یا برداشت و درک شما سطحی هستش که مطلب همانند اینها همانگونه که خودت دوست داشتی برداشت کردی

چگونه میشه شما جملات سرتا پا توهین این خانم را که در بد نشان دادن جامعه از آن چیزی که هست بسیار بدتر ید طولایی دارند را ندیدی ولی در عوض خود را فدایی اون یک جلمه آخر که \" با وجود تمام زشتی هایی که در سیاست آنها وجود دارد، اما بازهم نشانی از زیبایی در آنها دیده می شود.\"

البته واقعا موافقم که سیاست سیاستمداران ما واقعا زشت است که با این مثلا خبرنگاران هر گونه دل و قلوه ای رد و بدل میکنند و هر نوع مصاحبه ای را با جان و دل قبول میکنند

افسوس دوست عزیز
بهتر است واقعیت عیان را بهتر ببینی (32478)
 
احمد
۱۳۸۶-۰۴-۱۸ ۰۱:۳۹:۳۷
موحد نوشت:


خیلی شوتی برادر ، تورات و انجیل و قرآن از یک منبع الهی سرچشمه گرفته اند . اگرغیر این باشد . سیاست تفرقه بیانداز و حکومت بکن است .


-----------------------
دوست عزیز تو رات و انجیل چه ربطی به تفکرات مسیحیت و یهودیت معاصر (با عیسائیان و موسائیان اشتباه گرفته نشه)داره
مسیحیت و یهودیت معاصر اگر تفکراتشون منبع الهی داشت که الان مسیحی و یهودی نداشتیم و همه مسلمان بودند.
امیدوارم که نخواهید بگید که تحریف انجیل و تورات را قبول ندارید (32479)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۸ ۰۱:۴۲:۱۳
ببخشید دوست عزیز! شما که تا این حد دم از فرهنگ اسلامی ایرانی می زنید می توانید بگوئید که این فرهنگ تا به حال چه دستاوردی برای ما داشته که ما هم طرفدارش شویم؟ در ضمن به نظر من لزومی ندارد که شما فرمایشات آیت الله جنتی در مورد سایر ادیان را به قرآن نسبت دهید. اینها ما را با فرهنگ و عقاید خود مقایسه می کنند و با فرض درست بودن تمامی مبانی فرهنگی و اعتقادی خود در مورد ما قضاوت می کنند . هر چه به آن مبانی نزدیک تر شویم ، گویی پیشرفت کرده ایم و اگر بر مبانی و فرهنگ اسلامی - ایرانی خود پافشاری کنیم ، از پیشرفت باز مانده ایم . این مبنا در سردمداران آنها بسیار شدیدتر است. به فرمایش قرآن سران یهود و مسیحیت تا مسلمین از دین خود دست بر ندارند از آنها راضی نخواهند شد. در ضمن جالب است که این خبرنگار اصلاح طلبی را چگونه معنا می کند . اما گویا خود اصلاح طلبان ( با برخی موضع گیری ها و عملکرد ها و همچنین ائتلافها ) معنای دیگری ار آن متصور هستند . (32480)
 
امین - حسابدار
۱۳۸۶-۰۴-۱۸ ۰۶:۱۶:۵۳
نگارنده از فهم وشعور این خانم خبر نگار لذت بردم .درواقع میتوان مدعی بود در مدت حضورش در ایران شناخت خوبی بدست اورده !حالا ما میتوانیم به سهم خود نقاط مثبت رفتار خود را تقویت ونقاط منفی رفتاری واخلاقی خود رااصلاح کنیم !چر باید با موضوعاتی این گونه سیاه وسفید برخورد شود؟بنظر نگارنده خبرنگاری لایق بوده ومیتواند ازجهات مختلفی الگوی خبرنگران وطنی قرار داشته باشد! (32485)
 
مالک
۱۳۸۶-۰۴-۱۸ ۰۸:۱۰:۱۱
خیلی شوتی برادر ، تورات و انجیل و قرآن از یک منبع الهی سرچشمه گرفته اند . اگرغیر این باشد . سیاست تفرقه بیانداز و حکومت بکن است .
آقای موحد محترم :
ظاهرا با آیات قران آشنایی ندارید . بهتر است آیه 120 سوره مبارکه بقره را مطالعه فرمائید. در ضمن کسی منکر ریشه وحیانی توارت و انجیل نشده ، اما این کتب اکنون تحریف شده و قطعا با آموزه های الهی فرسنگ ها فاصله دارد.
راستی چرا برخی از مواضع و حرکت های اصلاح طلبان بشدت مورد تایید و حمایت غربی ها است ؟ ( مانند تحصن مجلس ششم ) (32488)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۹ ۰۹:۱۰:۰۱
ظاهرا کتابهد مقدس دیگر را اصلا ندید هاید. (32585)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۸ ۰۸:۲۵:۰۷
حرف حق تلخ است. راستی های عزیز اینقدر آسمان ریسمان به هم نبافید. بازتاب که دیگر مال چپی ها نبود، آن را هم همین دولت هم مسلکتان بست. حرف های او دروغ نیست و حرف راست رتست است حتی اگر از دهان غریبه ای با دیدی متفاوت بیان شود (32491)
 
ali
۱۳۸۶-۰۴-۱۸ ۱۰:۵۰:۵۸
سلام
دلیل اینکه کتابهای غیر قرآنی تحریف شدند
شما انجیل 2 سال قبل را با حالا مقایسه کنید کلی اختلاف دارد تورات هم همینطور (32507)
 
هوشیار
۱۳۸۶-۰۴-۱۸ ۱۳:۰۲:۰۹
سلام
دوستان به نظر می رسد این انگلیسیهای با سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن اینقدر حرفه ای در تفرقه انداختن عمل می کنند که حتی نامه مثلا\" خداحافظی اش را هم گونه ا ی تنظیم می کند که خوانندگان را به جان هم بیاندازد
ولی اصل حرفم:
من یک ایرانی ام الان مدرکم در حد فوق لیسانس است در یک شرکت دولتی کار می کنم در کارم هم خبره و متخصص هستم وعلی رغم تعویض مدیریتها به لحاظ بی غل غش بودن و کار ایی هنوز در مسند معاونت یک شرکت مهم هستم
ولی من یک ایرانی روستایی هستم از روستاههای چهار محال و بختیاری و الان هم در بندر عباس(که زمانی به لحاظ شرایط اب و هوایی که هنوز هم گرم است تبعید گاه بوده) کار می کنم.
ضمنا\" اروپا را هم خوب دیده ام


ولی من عاشق ایران هستممن عاشق ایران هستم
من به تک تک ایرانیها عشق می ورزم و به همین اندازه به خارجی (از نوع چشم ابی ) بد بین هستم.

عــــــــــزیزان خبر نگار بـــــــــی بـــــــــــی سی که مخلق به اخلاق اسلامی در وجه صدقه نیست که از فلان ازادیهای وطنش و فامیلش و دولتش دور شود انهم به مدت سه تا روی اخلاق و فرهنگ و اقتصاد و سیاست ایران کار کرده وصادقانه نقاط ضعف را به ما گوشزد نماید تا ما بدنبال رفع انها باشیم.
بلکه از ابتدا ورو د تا سالها بعد که احتمال\"کتاب خاطرات می نویسد بر هدف تضعیف افرادی چون ما در جهت اهداف کشورش ( نه روسیه و....) کار می کند . اگر دسترسی به منابع داشتید خاطرات مستر همفر را حتما\" بخوانید.

ضمنا\" دولتی ها هم موظف به حفظ کرامت ایرانی در هر وجهش حتی در زمینه فعالیت خبر نگار خارجی باید باشند من حرکت زشت و تحقیر امیز امانپور با خبر نگاران داخلی را هیچگاه فرامش نمی کنم ضمن انکه من خبر نگار داخلی هم نباید عزت نفسم را زیر پا بگذارم و دنبال کسی بیافتم که در نهایت منجر به تحقیر شود.
بدانید انها هیچ چیز خارقالعادهای بیشر از ما ندارند در تمام حر فه ها بشرطی که ما بخواهیم.
بیشتر وقت ندارم باید بروم جلسه.


ولی عا (32524)
 
م.ح
۱۳۸۶-۰۴-۱۹ ۰۰:۳۶:۱۰
احتمالا یکی دیگه که با سیاستهای دولت جدید انگلیس هماهنگی بیشتری داشته باشه قراره جایگزین بشه! (32564)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۹ ۰۸:۳۴:۰۹
سخت گرفتن به خبرنگارهاي خارجي يعني ما خودمان مشكل داريم ... متوجه شديد كه در باره عده‌اي از مسئولين مي‌گويد كه مي‌ترسند مصاحبه كنند ... از بس كه تبليغ كرديم كه همه دنيا دشمنند و خبرنگاران جاسوس .. (32576)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۹ ۰۸:۵۶:۳۶
برادر عزیز.
شوت بودن خیلی بهتر و شریف تر از بی ادب بودن است.
در ضمن شما قرآن رو هم یک نگاهی می کردی و صحت و سقم حرف ناشناس را می سنجیدی.بعد قضاوت می کردی. شاید همه روی هوا حرف نزنند.
ایا شما نگاهی بی ترفانه و بدور از تعسب به قران انداخته اید؟ و ایا بجز نام انجیل مقدس و تورات مقدس آنهارا حتی از دور دیده اید بماند خوانده باشید (32581)
 
هر کی
۱۳۸۶-۰۴-۱۹ ۱۱:۵۹:۰۱
دیگه تو کدوم نقطه تهران می تونید زنی با پوشش ؟!؟!؟! مشکی پیدا کنید؟!
مثل اینکه این جناب خبرنگار بیماری کور رنگی دارند. از دوستان اگه کسی شماره تلفنش رو داره بهش زنگ بزنه و توصیه کنه به یک چشم پزشک مراجعه کنه؛ شاید هنوز جای امید واری باشه. اگه پول تلفنتون زیاد نمیشه، مراجعه به متخصص گوش و حلق و بینی را هم به توصیتون اضافه کنید. (32610)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۹ ۱۳:۵۲:۵۷
این سخن ایشان تک ساحته است.برای شناختن فرهنگ ها یک نگاه بیرونی لازم است اما با تکیه بر اصول آن فرهنگ. (32626)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۹ ۱۴:۳۵:۳۱
ما ايرانيان يکديگر را دوست نداريم و در بر ابر حرف حق ،هميشه جماق اسلام را بر سر يکديکر ميکو بيم و هزاران تهمت به مردم دنيا ميزنيم در جايي که خودمان خداي پليديها هستيم .بايد از خود شروع کنيم وجبهه گيري را کنار گذاشت وحقيقت را قبول کنيم. (32633)
 
بهنام
۱۳۸۶-۰۴-۲۰ ۰۰:۵۷:۲۴
نيچه گفته بود که انگليسي ها بدترين مردم جهانند حالا خيلي جالبه که اينچنين آدمايي در مورد ما اظهار نظر مي کنند. (32686)
 
علی
۱۳۸۶-۰۴-۲۰ ۰۹:۳۱:۲۵
خیلی جالبه که اینجا اکثر افرادی که نظر به جاسوس بودن یا برانداز بودن این خبرنگار بدبخت دادند کاملا با زبان عربی آشنا بودند، این هم جالبه که خدا رو شکر هنوز هم کمی از عربی دوران دبیرستان یادم بود که بفهمم چی می گید، البته این دقیقا نشان از این داره که شما یا اینکه خودباخته عربها هستید و بدرد همون العالم می خورید یا اینکه تحصیلات حوزوی داشته اید و مغزتان را شستشو داده اند. بنده نه تنها به انگلیس بلکه به خیلی از کشور های دیگر دنیا رفته ام و با اخلاقو رفتار و فرهنگ آنها تا حدودی آشنایی دارم ولی این را بگویم که هیچ جای دنیا حتی در دنیای کافرین به قول بعضی ها و در هیچ کتاب آسمانی نگفته اند که مسلمون ها رو بکش حال کن و دین آنها رو از بین ببر، که اونها بخواهند با ما اینچنین بکنند، در ضمن یادمون باشه با اینکه آشنایی مختصر ولی دقیقی نسبت به قرآن دارن اینو بگم که قرآن تمامی دستوراتش برای تا ابد نیست و بعضی از اونها برای همون زمان و برای حل مشکلات مسلمین بوده است، پس بهتره که توی بوق و کرنا نگویم قرآن کفته یهودیان و مسیحیان دشمنند. در ضمن این خانم نظرات شخصیش را گفته و مانند هر شخص دیگری اشتباهاتی داشته، چرا با یک اشتباه اون رو به زمین می کوبیم و با یک حرف صحیح اون رو به عرش آسمان می فرستیم.
بنده هم نظرات شخصیم را گفتم و مطمئنآ همینگونه خواهد بود. (32703)
 
تولائی
۱۳۸۶-۰۴-۲۰ ۱۲:۵۰:۲۵
تولایی عزیز
به نظر تو حرفهای من طبق گفته خودت سطحی هستش؟
""""حرفهای این برادر کلیشه ای و سطحی است . آیا این خانم خلاف گفته ؟ تازه لطف هم کرده در پایان صادقانه نوشته است :

" با وجود تمام زشتی هایی که در سیاست آنها وجود دارد، اما بازهم نشانی از زیبایی در آنها دیده می شود."

از حقیقت و دانستن وحشت نداشته باش برادر .""""


دوست عزیز اینکه من گفتم اینها حقایق را آنطور که خود دوست دارند برداشت میکنند حرفی سطحی هستش یا برداشت و درک شما سطحی هستش که مطلب همانند اینها همانگونه که خودت دوست داشتی برداشت کردی

چگونه میشه شما جملات سرتا پا توهین این خانم را که در بد نشان دادن جامعه از آن چیزی که هست بسیار بدتر ید طولایی دارند را ندیدی ولی در عوض خود را فدایی اون یک جلمه آخر که " با وجود تمام زشتی هایی که در سیاست آنها وجود دارد، اما بازهم نشانی از زیبایی در آنها دیده می شود."

البته واقعا موافقم که سیاست سیاستمداران ما واقعا زشت است که با این مثلا خبرنگاران هر گونه دل و قلوه ای رد و بدل میکنند و هر نوع مصاحبه ای را با جان و دل قبول میکنند

افسوس دوست عزیز
بهتر است واقعیت عیان را بهتر ببینی



تولایی عزیز
به نظر تو حرفهای من طبق گفته خودت سطحی هستش؟
""""حرفهای این برادر کلیشه ای و سطحی است . آیا این خانم خلاف گفته ؟ تازه لطف هم کرده در پایان صادقانه نوشته است :

" با وجود تمام زشتی هایی که در سیاست آنها وجود دارد، اما بازهم نشانی از زیبایی در آنها دیده می شود."

از حقیقت و دانستن وحشت نداشته باش برادر .""""


دوست عزیز اینکه من گفتم اینها حقایق را آنطور که خود دوست دارند برداشت میکنند حرفی سطحی هستش یا برداشت و درک شما سطحی هستش که مطلب همانند اینها همانگونه که خودت دوست داشتی برداشت کردی

چگونه میشه شما جملات سرتا پا توهین این خانم را که در بد نشان دادن جامعه از آن چیزی که هست بسیار بدتر ید طولایی دارند را ندیدی ولی در عوض خود را فدایی اون یک جلمه آخر که " با وجود تمام زشتی هایی که در سیاست آنها وجود دارد، اما بازهم نشانی از زیبایی در آنها دیده می شود."

البته واقعا موافقم که سیاست سیاستمداران ما واقعا زشت است که با این مثلا خبرنگاران هر گونه دل و قلوه ای رد و بدل میکنند و هر نوع مصاحبه ای را با جان و دل قبول میکنند

افسوس دوست عزیز
بهتر است واقعیت عیان را بهتر ببینی




احمد عزیز :

از نوشته ات اینطور استنباط کردم که در تو صبوری خاصی است .
نمیدانم چند سال داری ؟ احتمال قریب به یقین مسلما بمراتب از من جوانتری .
بگذار در رابطه با نظر این خبرنگار از زنده یاد پروین اعتصامی بگویم :

توچون خود کنی اختر خویش را بد ..... مدار از فلک چشم نیک اختری را .


برای عقیده همه از جمله تو \" احمد جان \" احترام قائلم . حتی این خانم خبرنگار . از اینکه گفتم \" برداشت سطحی \" امیدوارم مرا به خاطر 62 سالگی و کهولت و دوران بازنشستگی بدون \" مزایا \" ببخشی . دعامیکنم سالها جوان بمانی و حقایق جامعه را بدون سختی ها زندگی که بهرحال اگر \" آزاده \" باشی که حتما هم هستی ، بهت تحمیل خواهند نمود . بیابی .

خداوند نگهدارت (32733)
 
مخفی
۱۳۸۶-۰۴-۲۰ ۱۳:۲۷:۱۰
گیریم بر فرض محال که ایران فرهنگ داره پس کجاش اسلامیه ؟ گیریم اسلامی هم هست ! مگه اسلام اینه؟ حلالا شما بگید اگه اسلام اینه پس دین بقیه ی مردم دنیا چیه؟ ایرانیا سرشونو کردن تو یه گونی دولت هم یه سوراخ واسه اون گذاشته یه عکس هم جلوی اون سوراخ گذاشتن زرنگی از او گونی در بیا بدبخت بجای اینکه به جون بقیه بپری (32739)
 
رامین صبری
۱۳۸۶-۰۴-۲۱ ۰۰:۳۹:۵۴
نقطه و نظرات ایشان خیلی خوب و منطقی و جالب بود . انتقاد پذیر و گیرا باشیم .
با تشکر از ایشان (32794)
 
aref safipour
۱۳۸۶-۰۴-۲۲ ۱۲:۴۶:۳۶
agha sittetoon harf nadare (32912)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.