توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 11681
چرا هم میهن توقیف شد؟
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۸۶ ساعت ۲۳:۴۳
ترویج ابتذال فرهنگی از دلایل اصلی توقیف موقت دوباره روزنامه هم میهن بوده است. به گزارش "الف"، یک منبع آگاه در گفتگو با الف با اعلام این خبر، از ترویج ابتذال فرهنگی به عنوان یکی از مهمترین دلایل توقیف موقت روزنامه هم میهن نام  برد.

ساعاتی پیش اعلام شده بود، پاره ای اشکالات در برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات این روزنامه در کنار اصرار بر ارتکاب برخی موارد، از دلایل توقیف این روزنامه است.
 
در اطلاعیه دادستانی عمومی و انقلاب تهران آمده بود، با توجه به اصرار مدير مسئول روزنامه هم‌ميهن پس از رفع توقيف طي دادنامه مخدوش و غير قطعي فوق به ارتكاب جرايم مذكور در ماده 6 قانون مطبوعات، از ادامه انتشار اين روزنامه جلوگيري بعمل آيد.

بنابراین گزارش، روزنامه هم میهن در تاریخ 31 خرداد ماه 1386، با چاپ عکس تمام صفحه از یکی از بازیگران سابق تلویزیون که انتشار فیلم غیر اخلاقی منتسب به وی به یکی از مهمترین رویدادهای اجتماعی ماه های اخیر تبدیل شده بود، به گفتگو با وی پرداخت.

گزارش می افزاید، روزنامه مذکور همچنین در موارد متعدد مبادرت به گفتگو یا چاپ آثاری از افرادی با سابقه غیر روشن و دارای تجارب همکاری با رسانه های بیگانه کرده یا به تجلیل از این افراد پرداخته است.

قبلا برخی رادیوها و رسانه های بیگانه، با گمانه زنی در مورد دلایل توقیف موقت این روزنامه، آن را به مسائل سیاسی مرتبط  کرده بودند.
 
"الف" امیدوار است این روزنامه با اصلاح رویه های مورد نظر در قانون مطبوعات، بار دیگر به جمع بالنده مطبوعات کشور باز گردد.   
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.