نظر منتشر شده
۲۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 11614
پرس تی وی؛ نگاه دنیا به ایران، از چشم ایران
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۴۶
روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" در تحلیلی به مناسبت آغاز به کار شبکه پرس تی وی، از این شبکه به عنوان "سلاح 24 ساعته ایران" یاد کرد، این سلاح رسانه ای 24 ساعته امروز طی مراسمی رسمی  با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.
  
خبر، جدید، خبر، جدید... خبر از نگاه جدید 
برای سلاح رسانه ای نیز  مانند سلاح نظامی، می توان معیارها و شاخص های مشخصی در نظر گرفت : کیفیت و کمیت مهمات، قدرت  و دقت هدف گیری، آتش و از همه مهمتر "نفوذ" و...
 
واقعیت این است که  تاسیس یک شبکه خبری انگلیسی زبان نیاز ضروری کشور و دستگاه دیپلماسی در سالهای اخیر و حتی  باید زودتر از اینها صورت می گرفت.
 
چالش هسته ای، تقابل "ایران و آمریکا"  یا به بیان بهتر، تقابل دو بخش مهم تمدن غرب و تمدن اسلامی با هم است.لذا  بهتر بود که از آغاز شکل گیری چالش هسته ای در اوایل دهه هشتاد، رسانه ای با زبان طرف مقابل و با رویکردی حرفه ای برای هماوردی با امواج رسانه ای غرب راه اندازی می شد. بی شک،  این سلاح یا ابزار رسانه ای اگر زودتر تاسیس می شد، می توانست در  فضا سازی رسانه ای و روانی  برای مردان هسته ای کشورمان نقش عمده و شاخصی داشته باشد. البته تاسیس  PRESS TV   در واقع پیش دستی ایران برای تاسیس رسانه خبری به زبان انگلیسی است، از مدتها قبل رسانه های عربی مثل الجزیره و العربیه برای تاسیس بخش یا کانال مستقل انگلیسی، خیز برداشته بودند و حتی مقدماتی را هم آماده کرده بودند، ولی این ابتکار بزرگ ابتدا توسط کشورمان انجام شد که می تواند قابل تقدیر باشد.
 
پرس تی.وی می تواند با هنرمدی و بکار گیری حرفه ای ابزارهای رسانه ایی، حتی فراتر از رسانه ایرانی عمل کند و عملا انعکاس صدای مردم "خاورمیانه"  برای غرب باشد، صدایی که اکنون بسیار جذاب است و مشتاقان فراوانی برای شنیدن در غرب دارد.یکی از نکاتی که برای خبرنگاران ایرانی همواره مورد سئوال و البته تاسف برانگیز بوده است، اطلاع زودتر رسانه ها و خبرگزاری های غربی از آخرین اخبار و تحولات هسته ای کشورمان، از زمان و تاریخ و مقصد  مسافرت مسئولان کشورمان تا تصمیمات مهم و ...بوده است، رسانه های خارجی طبعا جهت گیری ها و دروازه بانی های خاص خود را در قبال این اخبار اعمال می کردند اگر  پرس تی این نقیضه را برطرف کند و به "مرجع مطمئن و دست اول اخبار و تحولات هسته ای" کشورمان  تبدیل شود، می توان افق روشن تری را در برابر این شبکه متصور بود؛ ضمن اینکه تعیین دقیق رویکرد و قرائت مشخص از سیاست خارجی کشور و به خصوص در مورد سیاست های هسته ای ، می تواند یکی از ضرورت های سیاستگذاران پرس تی.وی باشد.  رسانه ای خارج از "حلقه"؛ نگاه غیر جهت دار به مساله هسته ای ایران بر اساس شنیده ها، ساختار این شبکه بر اساس استفاده "کادر و خبرنگاران خارجی" به همراه "مدیریت ایرانی" خواهد بود که یک تحول و ابتکار قابل تامل است و شاید بتواند یک تحول مثبت در سنت رسانه ای کشور ایجاد کند.
 
باید پذیرفت که سنت رسانه ای ایرانی در مقایسه با رقبای خود (حتی رقبای منطقه ای) ضعیف است، این ضعف چندان ربطی به گرایش های سیاسی و حتی برخی محدودیت ها و به اصطلاح "سانسور" ندارد، شاهد آن هستیم که حتی تلویزیونهای ماهواره ای فارسی زبان خارج از کشور که علی القاعده با محدودیت و سانسور و..مواجه نیستند، نتوانسته اند به حدالقل های استاندارد یک رسانه حرفه ای نزدیک شوند، ارتقای سنت رسانه ای کشور می تواند یک دستاورد بزرگ برای پرس تی.وی باشد.***

اما PRESS TV  چالش های قابل تاملی را هم در پیش روی خود دارد: بی تعارف، تکرار سرنوشت "العالم یا  سحر" در انتظار این رسانه نورسیده است، شبکه العالم  در هنگامه سقوط صدام در عراق،  درخشش خوب و نفوذی قابل تامل در عراق و کشورهای عربی  پیدا کرد ولی به مرور با یک افت شدید مواجه شد، دلیل مهم افت العالم؛ عقب ماندن از رسانه های جدیدالورودعربی و کاهش شاخص های حرفه ای و عدم ارتقای حرفه ای و به اصطلاح درجازدن آن  بود."در جازدن" یکی از آفت های جامعه رسانه ای کشور ماست و دلیل عمده آن به رسوخ و حاکمیت دیدگاه "کارمندی - دولتی" و استفاده از بودجه دولتی در خبرگزاری ها و رسانه های کشور بازمی گردد، رسانه های ما اغلب یک اوج اولیه دارند ولی بعد از مدتی با رسوب نیروهای خبری خود و عدم انجام گردش نخبگان در درون ساختار خود، با افت مواجه می شوند، این خطر می تواند در انتظار پرس تی.وی هم باشد. 
پرس تی وی، مستند خبری هم پخش می کند.

مشکل دیگر رسانه هایی از جنس" العالم و سحر و پرس تی.وی و ..." این است که به آسانی در محاصره و احیانا بایکوت رقبای رسانه ایی خود قرار می گیرند و تبدیل به "رسانه های تنها" می شوند،  تعامل با رسانه های دیگر یکی از اصول مهم ماندگاری در حوزه رسانه ها است که اغلب بخاطر ساخت رسمی-حکومتی این رسانه ها مورد توجه قرار نمی گیرند.
 
هنوز زود است که قضاوت کنیم که آیا پرس تی.وی می خواهد با روشهای انقلابی و مستقیم به سراغ افکار عمومی غرب رود یا قصد دارد روش های پیچیده تر و خاص تری را در این مورد بکار گیرد.
باید در نظر داشت که کار رسانه از جنس " بده و بستان" است، "رسانه یکسو" معنی ندارد، ضمن اینکه اگر تدبیر و دوراندیشی و مدیریت حرفه ای در رسانه وجود نداشته باشد، رسانه می تواند به مرور به  "ضد خود" و"ضدتبلیغ" برای صاحب رسانه هم تبدیل شود. بنابراین اگر پرس.تی.وی می خواهد بر افکار عمومی غرب تاثیر بگذارد، ضرورتا باید تصویری واقعی ، متکثر و " پذیرفتنی"  از افکار عمومی داخل ایران به غرب انتقال دهد.

خبرنگارانی از نقاط مختلف دنیا؛ پرس تی وی، نگاه دنیا به دنیا از چشمان ایران هم هست.
  
نکته دیگری که به ذهن می رسد این است که به نظر می رسد، از هم اکنون، اتمسفر و جوی خاص درمورد PRESS TV شکل گرفته است، چه ایران بخواهد یا نخواهد، رسانه ها و محافل سیاسی و حتی  افکار عمومی غرب این شبکه را به عنوان "نماینده و ارگان رسمی نظام جمهوری اسلامی" خواهند شناخت.
 
این نوع نگاه، هم اهمیت و حساسیت این شبکه را افزایش می دهد و هم پیامدهای مثبت و منفی خاص خود را خواهد داشت،  این حالت یک "ریسک رسانه ای" برای پرس.تی وی خواهد داشت با فرصت ها و تهدیدهای خاص خود که باید به دقت مورد توجه مدیران صداوسیما و مسئولان کشور قرار بگیرد. مسئولان صداوسیما باید توجه کنند که به یک "میدان واقعی رقابت رسانه ای" وارد شده اند  و تاکتیک های رسانه ایی که در داخل کشور (به دلیل انحصاری بودن صداوسیما) اقناع کننده و کافی است، در خارج از مرزها اصولا  پاسخگو و منطقی نیست.  
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۱ ۱۹:۲۰:۰۵
بله کافیست در مصاحبه ها (به سبک داخل)، همه مصاحبه شوندگان یک نظر ثابت (و موید نظر رسمی حکومتی) داشته باشند که بیننده غربی با کانال خداحافظی کند. (31789)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۲ ۱۳:۵۴:۰۴
بنظر برخی دوستان اصلاح طلب بهتر این شبکه مثل سایت . علیه دولت و مجلس موضع گیری کند .یا رویه نشریات زنجیره ای را پیش بگیرد . در اینصورت مورد تمجید آمریکا واصلاحطلبان آمریکایی قرار می گیرد . (31889)
 
مسعود
۱۳۸۶-۰۴-۱۱ ۲۰:۴۲:۴۷
سلام
این شبکه حتی اگر در قدواندازه های العالم خود را نشان دهد کارستان شده است. منتظریم (31799)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۱ ۲۳:۰۴:۱۲
دولتی بودن مهم نیست. مهم این است که درست کار کند.
این را هم گوش کنید جالب است. یک آقایی به اسم شهاب از طرف پرس تی وی با ان پی ار صحبت کرده راجع به همین موضوع است:

http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=11650177 (31813)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۲ ۱۰:۰۸:۲۶
مهم نیست ... که بگوئید کدام شبکه دولتی نیست ! :p (31857)
 
احد اسدی
۱۳۸۶-۰۴-۱۲ ۰۱:۰۶:۰۴
این شبکه افتخار ملل مظلوم جهان است.
مردم دنیا تشنه شنیدن حقایقی است که توسط رسانه های تحت مالکیت و کنترل صهونیسم جهانی و احزاب سیاسی حاکم بر ملتها دارند در 24 ساعته شستشوی فکر می شوند.
در جهان امروز که تحوالات ان در هر ثانیه توسط مدعیان حقوق بشر انسان های بی شماری به گام مرگ فرستاده می شوند رسانه ای مانند presstv نیاز مبرم جامعه جهانی بود.
شبکه جهانی پرس تی وی اری قدرت ان از بمب هایی اتمی که امریکا بر سر مردم بی گناه ژاپن ریخت قدرتمند تر است.
قدرت پرس تی وی از بمب های خوشه ای که رژیم صهونیستی بر سر مردم بی گناه لبنان در جنگ 33 روزه ریخت بیشتر است.
پرس تی وی صدای ستمدیده ها را به گوش مردمان جهان خواهد رسانید.
پرس تی وی نوری است از سرزمین ایران که در تاریکی جهان رسانه ای مغرور دل انسان های عدالت خواه و انساندوست را روش خواهد کرد.
پرس تی وی رسانه ای است که سخن مظلومان که در اکثریت هستن درا به گوش دیگر انسانها رسانده شود و مظلمانی که تحت قدرت رسان های صهونیستی به اتهام های واهی جدا تحت ستم قرار گرفته اند .
اهای مردم که برای سخن گفتن دارید لحضه شماری می کنید حرفتان را از پرس تی وی به گوش دیگر انسانها برسانید تا مردمان دیگر کشورها از جنایات سران و حاکمان زورگور و دروغ های مکررا انها مطلع شوند.
شبکه پرس تی وی با اجازه مسئولان ان متعلق به همه مردمان جهان فارغ از نوع جنس و نژاد وملیت و رنگ پوست و دین می باشد.
از دور دست اندر کاران این شبکه را به گرمی می فشارم و برای همه ان عزیزان موفقیت ارزو می کنم (31822)
 
محمدتقي
۱۳۸۶-۰۴-۱۲ ۰۶:۵۰:۳۶
باسمه تعالي

درآستانه تولد دخت گرامي نبي اكرم ، حضرت فاطمه زهرا (س) و عرض تبريك به پيشگاه رهبر معظم انقلاب و مردم ايران اسلامي ، جاي تقدير وتشكرفراوان از جناب آقاي ضرغامي وسياستگذاران كشور دارد كه چنين شبكه اي را افتتاح نموده اند.ان شاءا... با همدلي ووفاق ملي تمامي مسئولان محترم و اقضار مختلف مردم وانعكاس عظمت ايران اسلامي به زبان انگليسي دراين شبكه براي جهانيان ، ديدگاههاي ديگر ملل نسبت به كشورعزيزمان تغيير يافته و بتوان با هجوم تبليغاتي غرب مقابله نمود.همچنين معرفي اسلام عزيز ، زندگي پيامبر گران قدر اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) ، و چهارده معصوم به شيوه اي مستند وجذاب با بهره گيري از نظرات متخصصان امورتبليغات ، سينما وتلويزيون ، ميتواند در تبليغ براي گرايش ديگر ملل به اسلام بسيار موثر باشد.
به اميدموفقيت تمامي دست اندركاران شبكه Press TV (31825)
 
siamack36
۱۳۸۶-۰۴-۱۲ ۰۷:۵۴:۴۹
باسلام موفقیت این شبکه زمانی حاصل خواهدشدکه کار بصورت کاملا حرفه ای و غیرساکن/وباتصاویرزیبا/تنوع برنامه ها/ کوتاه وجذاب بودن اخبار وتحلیلها/ بوده وبانظرسنجی های دوره ای مستمر نقاط ضعف وقوت شناسائی ورفع ویا تقویت شود توجه داشته باشیم که دردنیا همه مانند ما فکر نمی کنند وما درحقیقت برای انها برنامه می سازیم نه برای خودمان / مبادا که تحلیل های غیر علمی بعضی از افراد کم سواد ویا مغرض به شبکه نوپا ویا درحقیقت به وجهه ایران وایرانی صدمه برساند.ممنونم (31828)
 
سلمان
۱۳۸۶-۰۴-۱۲ ۰۸:۲۵:۰۱
البته تاسیس PRESS TV در واقع پیش دستی ایران برای تاسیس رسانه خبری به زبان انگلیسی است، از مدتها قبل رسانه های عربی مثل الجزیره و العربیه برای تاسیس بخش یا کانال مستقل انگلیسی، خیز برداشته بودند و حتی مقدماتی را هم آماده کرده بودند، ولی این ابتکار بزرگ ابتدا توسط کشورمان انجام شد که می تواند قابل تقدیر باشد.

شبكه انگليسي الجزيره مدت هاست راه اندازي شده است (31836)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۲ ۱۳:۵۵:۰۴
البته از آنجا که قطر آنقدر مستقل نیست که بتواند منتقد غرب باشد ... واقعا می توان اولین شبکه مستقل را PRESS TV نامید . ان شاء الله که قدر این فرصت را که ناشی از مجاهدت ... صبر توام با تحمل مردم ایران است بدانند ... و این عرصه را کربلای 5 رسانه کنند . (31892)
 
نرگس فتحی
۱۳۸۶-۰۴-۱۲ ۱۰:۵۲:۱۱
از تلوزیون ایران هم این شبکه رو می شه دید؟ (31862)
 
لوک
۱۳۸۶-۰۴-۱۲ ۱۱:۱۷:۳۷
توجه داشته باشید که در خارج از ایران وسائل ارتباطی مثل داخل کشور نیست و احیانا کاناهای زیادی (بیش از 100 کانال) موجود است و همچنین چیزهایی که ما نداریم مثل اینترنت پر سرعت و یا چیزهایی که نمیخواهیم داشته باشیم مثل ماهواره احیانا با یک تلفن درب منزل تحویل داده میشود. لذا باید دقت کرد که
تحلیلهای ضعیف و مغرضانه باعث از بین رفتن وجه این شبکه خواهد شد و مخاطب کانال را خدای ناکرده عوض میکند. (31867)
 
پدرام رضايي
۱۳۸۶-۰۴-۱۲ ۱۳:۲۰:۰۶
دوست عزيز ! توفيق رسانه و جذب مخاطب بيشتر، منوط به شناخت كامل مخاطب است نه به دادن شعارهاي حماسي و پوپولبستي ، اگر اينگونه مي‌انديشيد كه \" هر آنچه رسانه‌هاي غربي تأييد كنند و شما آن را تكذيب و يا تخطئه كنيد، پس به عنوان يك رسانه ضدامپرياليستي در جذب مخاطب نيز موفق عمل مي‌نماييد \" به غايت كلمه اشتباه مي‌كنيد.

واقعيت اين است كه مخاطب در يك لحظه با شنيدن و ديدن برنامه شما يا با برنامه همراه شده و شبكه شما را انتخاب مي‌كند و يا با تغيير كانال به سراغ شبكه ديگري مي‌رود ! و لذا همين فاصله كوتاه و بسيار گرانبها تنها فرصتي است كه مي‌بايست مخاطب را به خود جذب نموده و البته اينجاست كه مهمترين اصل رسانه به وضوح خودنمايي مي كند:

آري اصل مخاطب شناسي !

نكته ظريفي كه به باور من به ندرت در رسانه‌هاي برون‌مرزي _ و حتي داخلي _ مورد توجه قرار گرفته و عموماً به دنبال مخاطب خاص خود مي‌گرديم و متأسفانه اين موضوع حتي از نظر رييس جمهور و معاون برون‌مرزي سازمان نيز مغفول ماند و آن زماني بود كه شبكه Perss Tv را به عنوان اميد مستضعفان جهان ناميديم و اينجاست كه حجم عمده‌اي از مخاطبان خود را در همان بدو هدف‌‌گذاري اوليه از دست ‌داديم .

اهميت اين موضوع مرا وادار مي‌كند علي‌رغم تطويل موضوع، توضيح بيشتري بدهم، در واقع در يك دسته‌بندي مخاطبين رسانه را مي‌توان به 3 گروه تقسيم كرد :

1- مخاطبيني غربگرا و ليبرال‌مسلك ( عمدتاً غربي و غيرمسلمان ) كه شيفته تحليل و نگاه رسانه‌هاي غربي بوده و عموماً به وقايع جهان به ويژه مسائل مربوط به مسلمانان و مستضعفان جهان، به صورت تحقيرآميز و سطحي مي‌نگرند !

2- مخاطبيني ( عمدتاً شرقي و مسلمان و تا حدودي زيادي جهان سومي ) كه اغلب مشكلات و معضلات جهان را در عملكرد و توطئه حكومتهاي غربي دانسته و اصولاً هرگونه عملكرد غرب را صرف نظر از عواقب و عوايد آن با نگاه بدبينانه نگريسته و تحليل مي‌كنند و البته از اخبار مربوط به ضعف و زوال و ضربه به منافع غربي‌ها نيز در مواقعي شاد مي‌گردند !

3- مخاطبيني ( فارغ از تعلقات قومي و مذهبي ، شرقي و غربي و فقير و غني ) كه علاقمندند اوضاع و احوال و رويدادهاي جهان را بدون سبقه‌ي اطلاعاتي و تزريقي خاص و تنها با معيارهاي منطقي و تحليلي صحيح _ و نه احساسي _ ارزيابي كنند .

البته در اين نوع طبقه‌بندي، طيفهاي مختلفي از مخاطبين نيز وجود دارد كه ورود به آن، موضوع بحث ما نيست .

آنچه بنده به آن اعتقاد جدي دارم پرهيز از هدف‌گذاري رسانه براي جذب دو گروه نخست و برنامه‌سازي در راستاي جذب مخاطبين گروه سوم است و البته تحقق اين مهم، ابتدا مستلزم عدم تعلق خاطر به هريك از جريانات فوق است.

بديهي است هدف رسانه‌هاي تبليغي تأثيرگذاري بر مخاطب به منظور بهره‌‌ برداري در مواقع خاص و سربزنگاه است، لذا بسياري از صاحب‌نظران عرصه رسانه بر اين باورند كه 2 گروه اول نيازمند برنامه‌سازي براي جذب و بهره‌برداري نيستند، چون خود در آوردگاه حضور دارند، بلكه \" جامعه هدف متوليان رسانه‌ها \" در دنياي امروز، دقيقاً گروه سوم هستند كه توفيق در اين زمينه تضمين موفقيت يك رسانه را مهيا مي‌سازد .
والسلام (31882)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۲ ۱۴:۱۲:۱۰
در مورد انواع مخاطب اشتباه می کنید.
حداقل در این جا (فرانسه) من بیشتر مخاطبینی که می بینم از نوع اول هستند. کسانی که تحلیل اول را پذیرفته اند و در وضع مالی متوسط و بالا به سر می برند. (31894)
 
پدرام
۱۳۸۶-۰۴-۱۳ ۰۸:۲۱:۳۶
دوست عزيز در فرانسه !

بسته به نوع شناختي كه از جامعه حاصل مي‌شود افراد جامعه در اين طبقه‌بندي‌قرار مي‌گيرند، همانگونه كه عرض كردم طيفهاي مختلفي نيز در همين 3 تيپ وجود دارد كه بنا به ماهيت افراد جامعه شكل مي‌گيرد،

بخ نظرم اشتباه شما اين است كه آنچه به طور مستمر و مكرر در رسانه‌هاي غربي ( در اينجا فرانسه ) بيان مي‌شود را باور مردم فرانسه مي‌دانيد، چه بسا خود تحت تاثير همين رسانه‌ها قرار گرفتيد ؟

در كدام نظرسنجي انجام شده غالب مردم فرانسه يا هر كشور غربي از مسلمانان ( و نه تروريستها ) ابراز انزجار كرده‌اند ؟ بلكه اين رسانه‌هاي غربي هستند كه با بكارگيري انواع روشهاي روز رسانه‌اي در نسبت دادن عمل تروريستها به مسلمانان تشكيك كرده و مي‌كنند .

البته اين موضوع در مورد در تيپ سوم هم برقرار است، در كدام كشور اسلامي، مردم نسبت به كل عملكرد غرب بدبين هستند، حواسمان باشد ( باز گول تبليغات رسانه‌اي در اين كشور ها را نخوريم ) . به طور كلي بخش عمده‌اي از افراد هر جامعه افراد منطقي و استدلالي هستند، ليكن اين حكومتها و كارتلهاي رسانه‌اي‌هستند كه در جهت بهره‌برداري‌هاي عمدتاً سياسي و اقتصادي با آگرانديسمان كردن مسايل در القاء مطلب مورد نظر خود به مخاطب مي‌كوشند.

در همين كشور فرانسه آيا مطالبات و نگاههاي مهاجرين آفريقايي و مسلمان در همان طبقه يك مي‌گنجد ؟ سئوال ديگر :‌ به نظر شما در ايران چند درصد مردم در طبقه 2 قرار دارند يا چند درصد در طبقه 1 قرار دارند ؟

آنچه شما قبول نداريد يك واقعيت رسانه‌اي است كه همه پذيرفته‌اند حتي ژورناليستهاي غربي ! واقعيتي كه نشان مي‌دهد هميشه آنچه تبليغ مي‌شود آني نيست كه وجود دارد !

آيا به نظر شما در همين ايران خودمان آنچه در خصوص راهپيمايي‌ها و ديگر انتخاباتي غير از رياست جمهوري ( مثلاً شوراها ) و ... تبليغ مي شود هماني است كه در جامعه وجود دارد ؟

والسلام (31997)
 
هوشنگ هوشنگی
۱۳۸۶-۰۴-۱۲ ۱۸:۴۸:۲۹
کاشکی این پهنای باند سایتشون هم یک مقدار زیاد می کردند تا به لفظ بین المللی نزدیک تر بشه (31953)
 
ج - د
۱۳۸۶-۰۴-۱۳ ۰۵:۱۵:۴۶
من کارمند بخش خبری صدا و سیما هستم متاسفانه علیرغم اینکه با پشتیبانی مسئولین سازمان نسل جدیدی در کنار پیشکسوتان خبرنگاری بوجود آمده است که با زحمت و پشتکار برای شبکه های خبری زحمت می کشند ولی متاسفانه عده ای قلیلی هم واحد خبر را به تجارت خانه تبدیل نموده اند و با کارهای سخیف خود در نزد بعضی از مسئولین و سازمانها به حیثیت سازمان لطمه وارد می کنند و متاسفانه با افراد برخوردی هم صورت نمی گیرد. (31991)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۴ ۰۹:۵۳:۰۵
این مطلب الف عینا در سرمقاله روزنامه تهران امروز چاپ شد (32138)
 
مصلح
۱۳۸۶-۰۴-۱۴ ۱۱:۱۹:۰۲
امیدوارم نظرهای شخصی افراد تاثیری برروند پیشرفت آن نداشته باشد وامید وارم از مدیران لایق استفاده شود حتی اگراز مدیران باسابقه خارجی نیز استفاده کنند تا شبکه دربین تمام مردم جهان جایگاه خودرا پیدا کندوحرف ملت ما که یک عمر است تحریف میشود دیگر تحریف نشود.
با آرزوی موفقیت برای کلیه کسانی که در راه ملت خدمت میکنند (32144)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۴ ۱۷:۵۰:۳۱
دوست عزيز بد نبود يه كم تحقيقات ميكردي قبل از نوشتن مقاله. بخش انگليسي الجزيره چند ماه پيش با بودجه و تبليغات عظيمي راه افتاده. (32179)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.