نظر منتشر شده
۱۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 11291
فشار اسرائیل بر دولت مجارستان به خاطر یک سریال
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ تير ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۱۵
اسرائیل به دلیل فیلمبرداری بخشی از سریال مدار صفر درجه در مجارستان فشارهایی را بر این کشور وارد کرده است. عبدالله شهبازی، مورخ معاصر در گفتگو با الف، اظهار داشت: دولت اسرائیل به دلیل فیلمبرداری بخشی از سریال مدار صفر درجه در مجارستان فشارهایی را بر این کشور وارد کرده است.  در نتیجه، سفیر مجارستان در تهران آقای حسن بشکوفه، تهیه‌کننده سریال، را دعوت کرده و از ایشان خواهش کرده که نام سفارت مجارستان را از تیتراژ سریال حذف کنند.
 
 
 
شهبازی اضافه کرد، اسرائیل بر شرکت مجاری که در مجارستان برای تهیه سریال خدمات ارائه می‌داده نیز فشارهایی وارد کرده است. مدیران شرکت فوق مدعی شده‌اند فیلمنامه‌ای که به آن‌ها ارائه شده با فیلمنامه‌ای که پخش می‌شود متفاوت بوده است.
 
شهبازی ادامه داد، سریال 30 قسمتی «مدار صفر درجه» کار ارزشمند و بزرگی است که دوشنبه شب‌ها ساعت 10 از شبکه اوّل سیما پخش می‌شود و با اقبال فراوان مواجه بوده است. تاکنون، داستان سریال بر مدار دوران تحصیل «حبیب پارسا» در دانشگاه سوربن پاریس می‌گذرد و داستان آشنایی و عشق او به دختری یهودی به‌نام «سارا استروک». مابقی داستان باید در تهران ادامه یابد و در اینجاست که نقش شبکه صهیونیستی فعال در ایران در حوادث سیاسی روز مورد تأکید جدّی قرار می‌گیرد.  بخش هایی از این سریال به نقش زرسالاران یهودی در ایجاد موج مهاجرت یهودیان به فلسطین و همدستی آن‌ها با نازی‌ها می پردازد.
 
 
 
وی اضافه کرد، در دوران جنگ دوّم جهانی، خاندان‌های زرسالار یهودی متحد پنهان آلمان هیتلری بودند و در این میان شبکه هریمن- بوش و شرکای یهودی آن‌ها نقش مهمی در اقتدار هیتلر و ایجاد جنگ جهانی دوّم داشتند. سناتور پرسکات بوش، پدر بزرگ رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، نماینده مالی آلمان هیتلری در نیویورک بود و مدیر یا مدیر عامل بسیاری از شرکت‌های متعلق به آلمان نازی.
 
 این مورخ تاریخ معاصر افزود، امروزه اسناد فراوانی از این ارتباطات در دست است. برای نمونه، در 27 مارس 1933 ماکس واربورگ (بانکدار بزرگ یهودی و از مالکین بانک واربورگ) از آلمان به شریکش پرسکات بوش (پدر بزرگ جرج بوش) در نیویورک نامه‌ای نوشته که متضمن تمجید فراوان از دولت هیتلر است. او دولت هیتلر را برای آلمان مفید توصیف می‌کند و می‌نویسد: در چند سال گذشته تجارت بسیار بهتر از انتظار ما شده است. ولی متأسفانه تبلیغات شدید علیه آلمان فضای نامطلوبی به‌وجود آورده است. مطبوعات خارجی فوق‌العاده درباره تحولات آلمان اغراق می‌کنند. دولت جدید با جدّیت به‌دنبال اعاده صلح و نظم در آلمان است و من از این نظر کاملاً احساس رضایت می‌کنم.
 
 
 
گفتنی ست، روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش نسبتاً مفصلی درباره سریال «مدار صفر درجه» منتشر کرده و آن را در راستای مواضع دولت دکتر احمدی‌نژاد خوانده است.
 
مرتبط: تقدیر جامعه کلیمیان از پخش مدار صفر درجه 
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۵ ۱۶:۵۴:۱۵
اين فيلم عقبه باطل و نا مشروع بودن صهيونيزم را نشان مي دهد كه تائيدي بر سخنان دكتر احمدي نژاد است . (31125)
 
عيسوي
۱۳۸۶-۰۴-۰۵ ۱۷:۰۲:۰۳
تازه ياد گرفته ايم که چه کنيم
اميدوارم بازهم شاهد توليدات حرفه اي و جذابي مانند مدار صفر درجه و يا بازمانده باشيم و آنها نيز به ديگر کشورها نيز عرضه کنيم (31127)
 
yasser
۱۳۸۶-۰۴-۰۶ ۰۱:۳۸:۰۹
مرحبا...همینه.آفرین به سازندگان چنین آثار فاخری (31178)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۶ ۰۷:۴۰:۲۹
مدار صفر درجه از جمله آثار فاخری است که نسل انقلاب را با حوادثی که هرگز ندیده اند و از آن اطلاعی ندارند آشنا می کند.برای حسن فتحی عزیز و آقای بشکوفه آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم این تجربه در ساخت سریالهای تاریخی تکرار شود (31183)
 
عابدی
۱۳۸۶-۰۴-۰۶ ۰۸:۲۷:۴۶
به آقایان خسته نباشید می گویم. امیدوارم پیروز باشید. فیلمهای چند سال اخیر هیچگونه محتوای علمی و پشتوانه تاریخی نداشته اند وتنها بر اساس احساسات کار شده اند. این فیلم جزء با برنامه ترین فیلمها و پربیننده ترین سریالها در چند سال گذشته (البته بعد از اخراجیها ) بوده است. (31187)
 
علي ميلاني
۱۳۸۶-۰۴-۰۶ ۰۹:۵۰:۴۴
سلام
خدا را شکر ميکنم که ما هم آموختيم که از راه ساخت فيلم و سريالهاي جذاب تاثير گذار باشيم فقط فرق ما با صهيونيستها در اين است که ما واقعيتهاي هر چند تلخ را به تصوير ميکشيم ولي آنها هر دروغي که به صلاحشان است .
انشاءالله از اين اقدامات باز هم مشاهده شود (31197)
 
مرتضی
۱۳۸۶-۰۴-۰۶ ۱۰:۵۸:۴۳
اتفاقا باید صهیونیستها به این کارگردان و تهیه کننده لوح تقدیر بدهند.
در هر قسمت این سریال به قضیه هولوکاست اشاره میشه و حرف از یهودی کشی هستش.فقط یکی دوبار از برخی صهیونیستها انتقاد کرد که شما از این استفاده ناجور می کنید و بد.
ولی اصل هولوکاست تو این فیلم تبلیغ میشه. (31229)
 
اسماعیل
۱۳۸۶-۰۴-۰۹ ۱۰:۲۱:۳۴
برادر، هیچ کس حتی رئیس جمهور اصل هولوکاست را رد نمی کند. بلکه اغراق در تعداد قربانیان و چرایی غرامت دادن فلسطینیان به جای آلمانی ها ست که مورد مناقشه می باشد. (31529)
 
محمد
۱۳۸۶-۰۴-۰۶ ۱۳:۳۴:۰۴
فیلم بسیار قشنگی است. هم از لحاظ تکنیکی هم از لحاظ داستانی.
اما ربطی به آقای رئیس جمهور نداره!
فیلم واقع گرایانه هست و به هیچ وجه مواضع تندی را دنبال نمی کند.
تبریک می گم. (31309)
 
ابوذر
۱۳۸۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۱۷:۰۳
من هم معتقدم تا اينجا سريال كاملا معقولانه و پيشرو بوده و البته با نظرات رئيس جمهور محترم هم منافات دارد (31354)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۲ ۱۷:۰۳:۲۰
البته در زیبا بودن این سریال هیچ شکی نیست اما توجه کنید که صهیونیسم هولوکاست و مواردی از این دست فقط حاشیه ای برای سیاسی کردن فیلم است وگرنه اصل ماجرا چند چیز بیش نیست.
1.اغاز جریانی برای عادی کردن نمایش زنان بی حجاب در سریالهای ایرانی از تلوزیون
2.اموزش یک عشق سوزان دانشجویی(قابل توجه دانشجویان عزیز)
3.فساد و لاابلی گری ایرانی های خارج از کشور
جای بسی تعجب است که چرا اسراییل به چنین سریالی اعتراض میکند؟! (31932)
 
۱۳۸۶-۰۵-۰۱ ۱۴:۳۱:۴۱
کاشکی آقای فتحی یک بار برای همیشه مشکل نقدهایی را که به محاوره های کاربردی ایشان انجام می شود را حل می کردند . و در این راه هم پیش قدم باشند (33907)
 
محمد قیاس
۱۳۸۶-۰۵-۰۳ ۱۳:۳۳:۰۶
مطمئن باشید که داد صهیونیستها بیخودی در نمیاید حتما پا روی دمشان گذاشته شده.سریال بسیار خوبی است حتی بهتر از سریال معروف ارتش سری.باوجود صهیونیستهای افراطی هر کسی در جهان جرات ساخت این سریالها راندارد. (34149)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.