نظر منتشر شده
۱۳۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 11106
درباره واکنش خاتمی؛ او کار دیگری می توانست انجام دهد؟
تاریخ انتشار : جمعه ۱ تير ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۱۹
متنی که پیش روی شماست نشان دهنده موضع رسمی الف، له یا علیه منتقدان و مخالفان، موافقان یا تکذیب کنندگان ماجرای دست دادن آقای سید محمد خاتمی در ایتالیا نیست. این متن با هماهنگی منتشر کننده فیلم در یوتوب - مارکو اوریولس؛ دکتر در جامعه شناسی ارتباطات، دانشکده اقتصاد و جامعه شناسی دانشگاه UDINE - به فارسی ترجمه و در الف منتشر می شود. آقای خاتمی روز گذشته تصمیم گرفت دست دادن معروفش با زنان ایتالیایی را تکذیب کند و وجود چنین ویدئویی که او را در حال این رفتار غیر شرعی نشان می دهد، را زیر سوال ببرد.
به عنوان فردی که بدون هیچ غرض با فیلمبرداری دست دادن ها با یک دوربین کوچک و سپس قراردادن آن بر روی اینترنت چنین هیاهویی را ایجاد کردم، دوست دارم که دو نکته را متذکر بشوم.

اولاً، درباره دست دادن ها. باید بگویم که سایتمان - La casbah di Udine - فیلم کاملی از سفر خاتمی به اودینه ایتالیا (11-12 می) قرارداد. بیش از 90 دقیقه از تصاویر بدون تدوین در سرور "یوتیوب" قرار داده شد و تنها طبق مقررات سایت فوق، فیلم به قطعات 10 دقیقه ای تفکیک شد. در نتیجه نباید به من تهمت این زده شود که قصد داشته ام که یک قسمت را برجسته کنم.

دوماًً، دیدگاه من نسبت به این قضیه. آقای خاتمی رویه عجیب ولی قابل فهمی را برای واکنشش برگزیده است. با توجه به اینکه این فیلم به هیچ وجه تقلبی نیست، و بیش از 50 هزار نفری که آنرا دیده اند در آن شکی ندارند، این مطلب را می رساند که آقای خاتمی، چاره دیگری جز تکذیب نداشته است. شرایط سیاسی ایران، راه حل دیگری را نمی گذارد. مارکو اوریولس خاتمی روی سن،  UDINE  من شدیداً سوﺀ استفاده – به خصوص در جهت سیاسی- از کارهایم را محکوم می کنم و از آن ناراضی هستم. آقای خاتمی در قالب یک رویداد فرهنگی به ایتالیا آمده بود تا فضای گفتمان میان دنیاها و فرهنگ ها را پرورش دهد. با فیلمبرداری از آقای خاتمی، امیدوار بودیم که به دوستان سایتمان اطلاعات بیشتری درباره یک کشور، ایران، که در مرکز توجهات قراردارد که در اینجا به عنوان کشوری مشکل ساز القا شده است، بدهم. می خواهم نتیجه گیری کنم که با همکاری مردمی که ملاقات کردم، می خواستیم خدمتی برای آقای خاتمی و مردم ایران انجام داده باشیم.

این نتیجه گیری احساسی، تنها نکته مساله نیست. امیدوارم که رهبران ایران همانند آقای خاتمی بخواهند و بتوانند به سیگنال هایی که به پیام های ذیل فیلم در یوتوب ارسال شده است توجه کنند، مساله ای که البته به من مربوط نمی شود.  
 
هادي
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۱۷:۳۲:۴۷
اين فيلم و فيلم هاله نور هر دو واقعي بود. تكذيب آن از سوي افراد حاضر در فيلم تنها حاكي از آنست كه مقامات ايران اعم از چپ و راست هنوز در دوران كودكي بسر ميبرند. همانند كودكي كه از پذيرش مسئوليت اشتباهاتش فرار ميكند اين اقايان نيز با تكذيب در صدد جبران يك اشتباه بر آمده اند. در حالي كه بزرگترها قاعدتا بايد با شهامت مسئوليت اقدامات خود را پذيرفته و با شجاعت كامل از آن دفاع نموده يا عذرخواهي كنند.
اين نا پختگي در ساير موضع گيريها و اقدامات غالب مقامات و از همه جناحها نيز ديده ميشود. افرادي كه خود را حق مطلق و منشا خير و تصميمات صحيح ميدانند و جناح مقابل را متهم به هر چه شر و بدي است ميكنند. از اين رو لازم است رهبري عادل ، آگاه ، توانا و شجاع با بي طرفي و حفظ مصلحت عمومي بر فعاليتهاي جناحها و گروههاي موجود نظارت نموده و مانع از انحراف آنها و يا سوء استفاده دشمنان داخلي و خارجي شود.
به اميد آنكه روزي مصالح و منافع عمومي جايگزين مصلحت انديشي هاي شخصي و جناحي شده و مدعيان خدمت به مردم و اصلاح امور جامعه سرانجام لجاجت ها ، خودسري ها ، بازيگوشيها و غفلتهاي كودكانه را پشت سر گذاشته و از بار سنگين مسئوليت نگريزند. (30611)
 
mordad
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۱۸:۵۸:۳۸
هادی جون دمت گرم الحق که حرف درستی زدی (30628)
 
بنده خدا
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۰۱:۰۸:۲۲
در کشور ما دین و مسائل آن نباید ابزار قرار گیرد . چرا درباره آن مجلس رقص این همه هیاهو ایجاد نشد ؟
یا خاتمی هنوز خطر بالقوه است و یا مساله چیز دیگری است ؟ (30679)
 
احد اسدی
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۰۹:۱۷:۰۰
تابوی دست دادن مسئولین سیاسی کشور در خارج و داحل با خانم ها باید به گونه ای شکسته شود که ارایش بانون در رسانه ملی شکسته شد. (30705)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۰:۴۰:۰۰
با توجه به روحیات و عملکرد و سابقه آقای خاتمی این موضوع ( دست دادن با زنان ) بعید به نظر نمی رسد . (30729)
 
حسين
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۳:۲۳:۳۱
در قضيه هاله نور اگر نپذيريم كه احمدي نژاد متوهم بوده بايد بپذيريم كه واقعا الهامي از سوي خدا داشته است كه بي شك چنين نيست.
به نظر من در مورد خاتمي نمي توان چنين گفت.
قضيه سر كودكي خاتمي نيست كه او در هر دو مورد دست دادن و تكذيب هوشمندانه عمل كرده است.
دليل تكذيب اين است كه سرمايه اي به بزرگي خاتمي كه اتفاقا دست دادن او هم بر اين بزرگي صحه مي گذارد به دست كساني كه دلشان براي منافع ملي نمي تپد هدر خواهد شد.چرا كه آنها از درك موضوع يا عاجزند يا نمدي براي كلاه خود مي جويند!
كساني كه اين قضيه را به دست دادن با زنان نيمه برهنه! (سايت رجانيوز) تعبير كردند مي توانستند كار را به جاهاي باريك هم بكشانند.
كيست كه نداند خاتمي به خاطر احترام به انسان چنين كرده است.او يك اومانيست واقعي است. (30781)
 
lsgl
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۸:۲۹:۵۴
بعد همين اقايوني كه تكذيب ميكنن به احمدي ن‍ژاد در مورد دست دادن با معلم پير اونم با دستكش گير داده بودن (30855)
 
ea
۱۳۸۷-۰۷-۲۳ ۰۱:۴۷:۲۴
بحث اول جنبه دینی
فقط حق پذیران و حق جویان و انسان های منطقی و مسلمانان واقعی = شیعیان و عالمان و متفکران بخوانند چون بحث کاملا علمی است1)ما خاک پای سادات هستیم اما سید بودن نشانه خوبی نیست.
2)آخوند بودن هم نشانه خوبی نیست
3)انحراف یا عدم انحراف انسان ها از روی رفتار و گفتار آنها به طور کلی مشخص نمی شود و انحراف یا عدم آن فقط و فقط با اعتقادات فرد معلوم می شود پس هرکس برای نشان دادن چهره واقعی خود اعتقادات خود را بیان می کند و همین اعتقادات است که شب اول قبر از آن ها سوال می شود و عمل بدون اعتقادات صحیح 100% انحراف محض است .
((بحث اعتقادات کاملا علمی بوده و برگرفته از قرآن و روایات اهل لبیت (علیم السلام ) است ))
4) آقای خاتمی و بقیه اصلاح طلبان نیز اعتقادات خود را اعلام کرده اند.
5)البته می دانید که دین منطبق بر سیاست است و قائل بودن به تمایز دین و سیاست و دین را مکمل سیاست دانستن کفر است زیرا دین برنامه فردی و اجتماعی است که از طرف خدا برای تکامل بشر فرستاده شده است و جنبه اجتماعی آن همان چیزی است که امروزه بدان سایت می گویند و جدا دانستن دین از سایت باعث انحراف کلی جامعه خواهد شد.
6)پس برای دانستن انحراف یا عدم انحراف هر فرد باید اعتقادات وی را با کتاب و سنت مقایسه کرد زیرا اعتقادات زمینه ساز اعمالند و صحیح بودن اعتقادات به صحیح بودن اعمال می انجامد.
7)برای دانستن انحراف یا عدم انحراف آقای خاتمی یا آقای احمدی نژاد یا هر فرد دیگر باید اعتقادات او را سنجید.
8)آقای خاتمی و اصلاح طلبان در جاهای مختلف اعتقادات خود را بیان کرده اند که شرخ برخی از آن ها بد نیست :
توجه >>>>تمام این سخنان عینا یا مفهوما از سخنان اصلاح طلبان گرفته شده است که منبع هر کدام نیز ذکر شده است .
((1))روزنامه کیهان تاریخ دقیقا معلو نیست اما حدود چهار پنج سال پیش که کپی نوشته موجود می باشد و فقط نکته های اعتقادی از آن بیرون کشیده شده است:
یکی از روحانیون اصلاح طلب:
(از دیدن 1 خودم هم شوکه شدم!)
1>مشکل مردم ایران این است که هنوز خدا از زندگیشان بیرون نرفته است
نقد:فکر نمی کنم نیازی به نقد وجود داشته باشد.
2>امام حسین (ع) قربانی خشونت جدش در جنگ های صدر اسلام شده است
نقد:توهین با امام (ع) توهین مستقیم به خداست و در دم موجب کفر می شود .
3>این سخن که سیاست عین دیانت و دیانت عین ساست است زاییده افکار عمومی است.
اهل البیت ع نیز قابل نقد اند.
نقد:اهل البیت ع معصومند کاملند و این ادعا به خدا کفر است مگر اهل البیت چیزی کم دارند؟آیا ما در حد این سخن اصلا هستیم؟
نقد:این سخن سخن امام خمینی ره است و توهین به ارزش های انقاب محسوب می شود.
برداشت کلی:1>رد خدا 2>رد معصومیت پیامبر ص و امام ع 3>رد ارزشهای انقلاب و توهین به امام ره 4>رد معصومیت و توهین به امام معصوم ع =توهین به خدا
((2)) (نقل مفهوم زیرا متن سخن عینا موجود نیست)نقل از سروش:زیارت جامعه کبیره ساخته شده بدست برخی از روحانیون است.
نقد:امام خمینی ره :زیارت جامعه کبیره یکی از دلایل اثبات حقانیت امیر المومنین ع است.
((3))(نقل مفهوم سخن نه عینا)خاتمی:احکام اسلام در مورد زنان ناعادلانه (یا خشونت آمیز) است .
نقد :قائل نبودن به کامل بودن اسلام کفر است.
((4))(نقل مفهوم نه عینا)خاتمی :چرا در قران آمده است دست دزد را باید قطع کرد؟
نقد:زیر سوال بردن سخن خدا
و.........
بحث دوم را که بحث کاملا علمی است و به طور خلاصه عرض می گردد بحث گرایشات سیاسی است ،دموکراسی مطرح شده رئیس جمهور سابق به پنج هزار سال قبل از میلاد مسیح در یونان برمی گردد که برای اطلاعات دقیق تر خودتان تحقیق کنید تا صدق ما آشکار شود .و بحث دیگر این بود که وی می خواست افکار سکورال را انجام دهد که توضیح و تحقیق بیشتر این بحث نیز در صورت نیاز با خودتان فقط خواسته من از شما طهارت اعمال و اعتقادات است چرا که در قرآن این واقعیت آمده است که جز مطهران حقایق را نمی فهمند پاک شوید تا همه چیز داشته باشید :خدا پیامبر ص و توجه اولی الامر خداود :امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف یگانه مرد واقعی هستی
مباحث ذکر شده کاملا جنبه استدلالی و علمی دارد و هر قلب پاک و هر انسان منطقی با توجه به دلایل بالا واقعیات را درمیابد. (85734)
 
مهران
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۱۷:۴۷:۵۷
این فیلمها هیچ از ارزش این سید کم نمی کند.خیلی از ما او را الگو قرار داده ایم و دیگران را با او می سنجیم.چه شما و دوستانتان خوشتان بیاید چه نیاید.معیار و میزان درست و غلط برای خیلی از ماها آقای خاتمی است.پس ما نظرات و رفتار شما و ... را با معیار ایشان می سنجیم.اگر درست بود که هیچ اگر نه \" آنری بر سینه دیوار می کوبیم\" (30613)
 
محمدرضا
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۱۸:۱۱:۵۰
در جواب مهران:
یک کسی در جنگ جمل رفت پیش امیرالمومنین به ایشون گفت اون طرف عایشه همسر پیامبر و ام المومنین هست، طلحه هست، و زبیر که هر دو از اصحاب بوده اند. این طرف تو هستی علی که یار وفادار پیامبر بوده ای. من باید طرف چه کسی را بگیرم.
و ایشون جواب دادند: مشکل تو آن است که حق رو از روی صاحبانش می خواهی به دست آوری. در صورتیکه برای تصمیم درست باید ابتدا \"حق\" رو بشناسی و سپس از روی این معیار ببینی چه کسی بر آن مدار حرکت می کنه و چه کسی بر خلاف اون.
اگر روزی سران جبهه اصلاحات - مثل حجاریان یا سلامتی یا هر کس دیگه ای - مقابل خاتمی و بعضی سران دیگه این جبهه قرار گرفتند تو طرف کی رو می گیری؟
اگر تو فکر می کنی اصلاحات درسته، اونوقت هر دوی این ها هم داشتند همون شعار ها رو می دادند تو از کدوم یکی حمایت می کنی؟
این رو درباره همه می شه مطرح کرد ها. بعضی از دوستان اصولگرای من هم احمدی نژاد رو برابر با اصولگرایی می دونند. در صورتیکه اگر احمدی نژاد برای من قابل احترام هست به این دلیل هست که اصولگراست. و تا روزی هم قابل احترام هست برام که به این اصولگرایی احترام بگذاره. حب حق رو باید جایگزین حب اشخاص کنیم تا در تعیین مسیر دچار مشکل نشیم. (30619)
 
محمد
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۸:۱۶:۲۳
متاسفم که خاتمی را الگوی خود قرار داده اید!

آیا رواست که پیامبر را بگذاریم و دیگری را الگو قرار دهیم؟

پس در قرآنها اصلاح کنید \"لقد کان لکم فی سید خندان اسوه للمصافحه و المعانقه!\" (30851)
 
زاوشتی
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۱۷:۵۷:۱۲
آقا این کارها چی یه. یکی رقص تماشا می کنه می گه نمایش عرفانی بود، رئیس فلان جا هم بود، یک دفعه شد و ... یکی دست می ده می گه فیلم مونتاژ بود، جمیعت فشرده بود، شلوغ بود و .... خوب بابا دست دادی بگو دست دادم. رقص دیدی بگو دیدم. خوب منم می بینم. این که چیز مهمی نیست مملکت رو سرش الاف کردین رفت. حالا شما همین طوری بزن تو سینه دیوار ببینم کجا رو می گیری. (30614)
 
محمدرضا
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۱۸:۰۰:۴۶
دروغگویی بده و هر کسی که مرتکب اش بشه هم خطا کرده. هیچ فرقی هم بین تکذیب آقای خاتمی و احمدی نژاد درباره اون دو فیلم وجود نداره.
اما یک فرقی بین اصل کار این دوتا وجود داره. احمدی نژاد در برابر آقای جوادی عاملی کار خلاف شرعی انجام نداده بود. شاید اون چیز هایی که تعریف می کرد برای من و امثال من قابل قبول نبود یا هضمش سخت بود یا حتی فکر کردیم که این آدم چقدر ساده هست که اینجوری فکر می کنه اما هر کدوم که باشه به این معنا نیست که ایشون داره کار زشت و قبیجی به لحاظ اخلاقی انجام می ده. حتی معلوم نیست احمدی نژاد نیت فریب ایشون رو در تعریف ماجرای سفرش به نیویورک داشته.
اما آقای خاتمی در رد فیلم اش در حقیقت دومین خطا رو داره انجام میده برای این که خطای اولش رو رد کنه. و تن به گفتن این دروغ داده چون اگر بپذیره که با خانم ها دست داده خیلی بهتر از طرفدارانش می دونه که غلط زشتی رو مرتکب شده. (30616)
 
کاتب
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۱۸:۰۶:۰۰
آملی درست است. (30617)
 
محمد
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۲۰:۴۱:۳۵
...بابا مخ همه اینها به خاطر شرایط غیر نرم اجتماعی تکان خورده .کلینتون با مونیکا لیوینسکی اون کارا رو کرد اینهمه جنجال نشد (30646)
 
بنده خدا
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۲:۳۲:۵۶
آقای احمدی نژاد در مراسم اففتاحیه بازیهای آسیایی در قطر هم هنگام خواندن آواز خواننده زن و رقص زنها حضور داشتند که بنده خودم به طور مستقیم شاهد آن بودم....
این هم خلاف شرع است ولی ان را هم تکذیک کردند....
فعلا که مونتاژ کارها خیلی حرفه ای شده اند (30773)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۳ ۲۱:۰۵:۱۰
ای شیطون .تو هم دیده ای ؟! (30967)
 
صامت
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۲:۳۶:۳۹
برادرعزیز هرچند بدبداست اگربدباشد .امایکی درجایی اگرگرفتار شرایط ی شد که معلوم نیست جه دستی تدارک انرا دیده ایا بایکی که داردسر یک ملای واقعی وبلکه یک ملتی راشیره میمالدوفهم وکمالشان را به مسخره میگیرد وجداناقابل قیاس است ؟گناه این تقدس دروغین راچگونه باید زدود؟ (30775)
 
------
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۱۸:۰۲:۵۹
یا ستار العیوب
سلام به همه ی عزیزان در الف و همه ی بازدیدکنندگان.
سید محمد خاتمی فرزند راستین اسلام و انقلاب و امام خمینی است.چه کسی می تونه این رو انکار کنه؟ چه کسی میتونه شک کنه که خاتمی واقعا انسانه؟چه کسی میتونه انکار کنه که سیدِ خندان ما برای سرافرازی ایران و ایرانی به این سفرها میره؟ خاتمی انسانه(به معنای واقعی کلمه)
کسانی که این فیلم رو پیراهن عثمان کردن و .. خودشون بهتر از هر کسی می دونن دلیلش چیه. خودشون می دونن که نگران اسلام نیستن بلکه مثل اکثر اوقات با ماسک دین می خوان به اهداف سیاسیشون برسن. با این کارها و با ماسک دین زدن و با فریاد واسلاما اسلام رو خراب نکنید. اسم شهدا و ائمه رو آلوده ی اهداف سیاسیتون نکنید. سید اولاد پیغمبر رو اذیت نکنید. واقعا خجالت آوره. کسانی که این فیلم رو پیراهن عثمان کردن پیشینه ی خوبی ندارن. اینها همونهایی هستن که کارناوال عصر عاشورا رو به راه انداختن،انا همون هایی هستن که پس از حماسه ی دوم خرداد عکس های سید محمد خاتمی رو با تیراژ وسیع در کنار یک خانوم در (نماز جمعه) پخش کردن. واقعا خودشون خالت نمی کشن که در نماز جمعه دست به همچین کاری می زنن؟واقعا خجالت نمی کشن در عصر عاشورا،در عصر شهادت جد همین آقای خاتمی عزیز دست به همچین کاری می زنن؟
گله ای نیست. خیلیها این افراد رو میشناسن و می دونن که نگران اسلام نیستن نگران از دست دادن قدرتند. وگرنه کیست که ندونه سید محمد خاتمی یک مسلمون راستینه؟
\"داستان دست خاتمي و آن دست نامحرم نه به دليل آنكه خداي ناكرده اين «فعل حرام» رخ داده، بر سر بازار آمده. بلكه ماجرا به دست ديگري مربوط مي‌شود.
دستي كه او براي ائتلاف با اصلاح‌طلبان داده و مدتي است خواب آرام مخالفان را برآشفته است. جريان حاكم كه به‌رغم تلاش‌هاي پشت پرده و روي صحنه، ناتوان از يافتن دستي چون دست خاتمي در اردوگاه خويش است؛ دستي كه تندرو و كندرو و معتدل، هيچيك آن را نه تنها پس نزنند كه براي فشردنش بشتابند، براي شكستن اين دست كه نه، دست كم براي زخمي كردنش خيز برداشته است. \"(قسمتی از مقاله ی جواد روح)
سید محمد خاتمی محبوبه...فرزند راستین اسلام و انقلابه...تلاش بیهوده است. می دونم تا انتخابات مجلس از این فیلم ها و دست ها زیاد خواهیم دید.
ما با سید (آقای خاتمی) می مانیم.
یا ستار العیوب....یا ستارالعیوب...یا ستارالعیوب (30615)
 
هادي
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۱۸:۱۰:۴۰
دروغگویی بده و هر کسی که مرتکب اش بشه هم خطا کرده. هیچ فرقی هم بین تکذیب آقای خاتمی و احمدی نژاد درباره اون دو فیلم وجود نداره.
اما یک فرقی بین اصل کار این دوتا وجود داره. احمدی نژاد در برابر آقای جوادی عاملی کار خلاف شرعی انجام نداده بود. شاید اون چیز هایی که تعریف می کرد برای من و امثال من قابل قبول نبود یا هضمش سخت بود یا حتی فکر کردیم که این آدم چقدر ساده هست که اینجوری فکر می کنه اما هر کدوم که باشه به این معنا نیست که ایشون داره کار زشت و قبیجی به لحاظ اخلاقی انجام می ده. حتی معلوم نیست احمدی نژاد نیت فریب ایشون رو در تعریف ماجرای سفرش به نیویورک داشته.
اما آقای خاتمی در رد فیلم اش در حقیقت دومین خطا رو داره انجام میده برای این که خطای اولش رو رد کنه. و تن به گفتن این دروغ داده چون اگر بپذیره که با خانم ها دست داده خیلی بهتر از طرفدارانش می دونه که غلط زشتی رو مرتکب شده.

توهم هاله نور مباح نيست. ترويج اين گونه ادعاهاي خرافاتي بدليل اثر منفي بر اعتقادات مردم و تلاش براي اظهار تقدس و برخورداري از حمايت الهي عملي سخيف و بي ارزش است و به همين دليل آقاي احمدي نژاد از پذيرش آن طفره رفت. ضمنا نفس پذيرش مسئوليت اقدامات مورد نظر مهم است كه در هر دو مورد فرار از مسئوليت به خوبي مشهود است. (30618)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۱۸:۱۹:۰۱
دروغگویی بده و هر کسی که مرتکب اش بشه هم خطا کرده. هیچ فرقی هم بین تکذیب آقای خاتمی و احمدی نژاد درباره اون دو فیلم وجود نداره.
اما یک فرقی بین اصل کار این دوتا وجود داره. احمدی نژاد در برابر آقای جوادی عاملی کار خلاف شرعی انجام نداده بود. شاید اون چیز هایی که تعریف می کرد برای من و امثال من قابل قبول نبود یا هضمش سخت بود یا حتی فکر کردیم که این آدم چقدر ساده هست که اینجوری فکر می کنه اما هر کدوم که باشه به این معنا نیست که ایشون داره کار زشت و قبیجی به لحاظ اخلاقی انجام می ده. حتی معلوم نیست احمدی نژاد نیت فریب ایشون رو در تعریف ماجرای سفرش به نیویورک داشته.
اما آقای خاتمی در رد فیلم اش در حقیقت دومین خطا رو داره انجام میده برای این که خطای اولش رو رد کنه. و تن به گفتن این دروغ داده چون اگر بپذیره که با خانم ها دست داده خیلی بهتر از طرفدارانش می دونه که غلط زشتی رو مرتکب شده.

توهم هاله نور مباح نيست. ترويج اين گونه ادعاهاي خرافاتي بدليل اثر منفي بر اعتقادات مردم و تلاش براي اظهار تقدس و برخورداري از حمايت الهي عملي سخيف و بي ارزش است و به همين دليل آقاي احمدي نژاد از پذيرش آن طفره رفت. ضمنا نفس پذيرش مسئوليت اقدامات مورد نظر مهم است كه در هر دو مورد فرار از مسئوليت به خوبي مشهود است.
آقای احمدی نژاد دست به ترویج این عقاید نزده. ترویج اش رو اون کسی انجام داد که فیلم رو پخش کرد. تعریف چنین مسائلی نزد عالمان دینی بسایر مسبوق به سابقه هست و آقای جوادی آملی هم حتمن اگر در این مساله اشکالی می دیدند تذکزی می دادند. به هر حال من بیان اون حالات خاص رو نزد کسی که خودش اهل شناخت صحت و سقم این مسائل هست خالی از اشکال می دونم چون احمدی نژاد با این کار نمی تونه در صدد ترویج چنین عقیده بر بیاد. (30622)
 
بنده خدا
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۲:۳۴:۱۲
اگر ادامه فیلم را نگاه کنی می بینی که آقای جوادی املی تلویحا جواب داده و گفته نباید به مردم وعده های نادرست داد باید از دروغ و ... پرهیز کرد (30774)
 
دياکو
۱۳۸۶-۰۴-۰۶ ۰۸:۴۳:۰۰
دست دادن با زن نه گناه است و نه زشت! اتفاقاً اگر آقاي خاتمي دست اون زن رو رد کرده باشه کار زشتي مرتکب شده (31192)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۱۸:۱۸:۰۴

ما با سید (آقای خاتمی) می مانیم.
یا ستار العیوب....یا ستارالعیوب...یا ستارالعیوب
با ستار العیوبش موافقم. (30621)
 
احسان
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۱۸:۵۷:۴۰
ستار العیوب خوبه اما خداوند عادل هم هست. باید برا همه این طور نه فقط خاتمی. احمدی نژاد هم بچهء خوب خداست. (30627)
 
فريد
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۱۸:۵۱:۰۵
به نظر من ما وظیفه ندارم برای آدمها تعیین کنیم که کی بهشتیه و کی جهنمیه. وظیفه ما اینه که مطابق حق و حقیقت مشی کنیم. اگر آقای خاتمی آگاهانه با زنان دست داده باشد بر اساس موازین فقهی مرتکب حرام شده است. هیچ یک از میولین کشور ما هم معصوم نیستند، فقط حساسیت موضوع اینه که یکی از هنجارهی مذهبی توسط یک روحانی در جایی نقض شده که فکر می کرده در معرض دید مردم نیست.
اما چیزی که از همه اینها مهمتره وظیفه ما در قبال این رفتاره. به نظر من تنش بر سر این مساله مطابق خواست دشمنان خارجیه، همانطور که درگیری حماس و فتح در فلسطین آمريکا و اسراییل را خوشحال کرده.
تحلیل زیر هم که با اتکا به بیانات آیت الله خامنه ای تنظيم شده موید همین مطلبه.
http://www.rasanews.com/Negaresh_site/FullStory/?Id=16384
http://www.rasanews.com/Negaresh_site/FullStory/?Id=16384 (30626)
 
nazanin
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۱۹:۱۲:۲۳
این آقا چقدر شبیه مجری بیست و سی هستش. (30631)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۱۹:۲۳:۴۷
یا ستار العیوب
اقا یکی میگه من نبودم چرا چوب تو لانه زنبور میکنید .پرداختن به این مسائل انهم در این مقطع خیلی شایسته نیست . (30633)
 
یک ایرانی
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۱۹:۵۴:۵۱
مطمئن باشید افرادی که به این روشها در پی تخریب خاتمی هستند سخت در اشتباهند چون انتشار چنین فیلمهایی محبوبیت خاتمی را افزایش می دهد. (30634)
 
اشکان
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۲۰:۰۲:۳۷
چه آقای خاتمی این کار رو کرده باشه چه نکرده باشه،کسانی که کار انتشار این فیلم در سایتها را انجام دادند ، چهره نفاق خود را در این شرایط که کشور به اتحاد نیاز دارد نشان دادند. (30636)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۲۰:۱۳:۴۳
در کوران افتضاحات اقتصادي و سياسي به اصطلاح اصولگرايان و ورشکستگي کشور توليد فيلمي دروغين همانند کارناوال عصر عاشوراو سفر آقاي خاتمي در دوران رياست جمهوري به ايتاليا اقدامي دور از انتظار نيست در اين ميان علم کردن فردي ايتاليايي نيز در خور توجه و دقت بسيار است وليکن شما که مي خواهيد با اين اقدامات کشتي رو به اضمحلال عوامفريبي را ايستاده نگهداريد بدانيد و آگاه باشيد اين اقدامات صد در صد نتيجه عکس مي دهد از شما قطب اقتصاد و سياست مي خواهم با عينک واقع بيني به کوي و برزن شهر بزنيدو ببينيد مردم چه مي گويند کشاندن ÷اي خارجي ها هم در زمينه اثبات فيلم دروغين ايتاليا نيز هيچ چيزي نصيبتان نمي کند برويد به فکر افزايش 300 درصدي بهاي مسکن و تعيين تکليف اين باشيد که بالاخره بنزين سهميه بندي مي شود يا نه (30632)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۲۰:۲۴:۱۸
جالبه! همون هایی که بوسیدن دست معلم احمدی نژاد را با آب و تاب نقل و سعی در تخریب چهره او و ایجاد فاصله بین دولت و روحانیت داشتند الان دم از ستارالعیوب بودن خدا و منافق بودن بقیه می زنند. ما نمی دانیم دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس و تیترهای صفحه اول روزنامه های اصلاحات را. البته شکی نیست که دمیدن بر این قضیه که فلان شخصیت دست فلانی را بوسید و فلانی با فلان خانم دست داد محبوبیت افراد را در وضعیت فعلی در نزد عامه بالا می برد و نتیجه معکوس می دهد و چه بسا فیلم های دیگری پس فردا در ارتباط با رقص فلان شخصیت سیاسی هم منتشر شود اما خدا وکیلی انقدر منافق بازی درنیارید آقایان اصلاحات و آقایان اصولی. حقیقت خوبست. (30641)
 
محمد
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۲۰:۳۱:۰۵
یا ستار العیوب
هوچی گری از این نوع نه در مورد اقای احمدی نژاد خوبه و نه درمورد اقای خاتمی (30643)
 
عبدالله
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۲۰:۲۸:۱۱
دو چیز واضحه:
1- عملِ در نزد عده ای قبیح و شنیع و در نزد عده ای خوب دست دادن با یک عدد ضعیفه اتفاق افتاده (صلوات بفرستین!)
2- استفاده سیاسی از چنین مسائلی خوب نیست (صلوات دوم رو بلندتر بفرست). (30642)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۲۰:۳۱:۱۳
من شدیداً سوﺀ استفاده – به خصوص در جهت سیاسی- از کارهایم را محکوم می کنم و از آن ناراضی هستم. آقای خاتمی در قالب یک رویداد فرهنگی به ایتالیا آمده بود تا فضای گفتمان میان دنیاها و فرهنگ ها را پرورش دهد.شیر مادر حلالت مارکو. ببینید یک جوان کافر هم این چیزها را می داند و اونوقت ما نمی فهمیم. (30644)
 
ناشناسی دیگر
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۲۰:۳۷:۳۶
انقدر کشش می دید که آخرش طرف عصبانی بشه بگه آره من کردم خوب کاری هم کردم که دست دادم. حالا اونوقت خربیار باقالی بار کن به مقصد ونیز و اونطرفا (30647)
 
-------
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۲۰:۳۹:۲۴
\"ستار العیوب خوبه اما خداوند عادل هم هست. باید برا همه این طور نه فقط خاتمی. احمدی نژاد هم بچهء خوب خداست.\"
این حرف آقا احسانه. آقای احسان باید در جوابتون بگم آدم تا وقتی رئیس جمهوره یعنی نماینده ی یک کشوره(حتی اونهایی که به اون رای ندادن) پس مستحق هرگونه نقد شدن و ایراد گیری ست چون سرنوشت یک ملت در دست اوست. لطفا بین این دو تفکیک قائل شوید. (30648)
 
N.J
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۲۰:۴۷:۰۳
زلف بر باد مده تا ندهی بر بادم ناز بنياد مکن تا نکنی بنيادم
می مخور با همه کس تا نخورم خون جگر سر مکش تا نکشد سر به فلک فريادم
زلف را حلقه مکن تا نکنی دربندم طره را تاب مده تا ندهی بر بادم
يار بيگانه مشو تا نبری از خويشم غم اغيار مخور تا نکنی ناشادم
رخ برافروز که فارغ کنی از برگ گلم قد برافراز که از سرو کنی آزادم
شمع هر جمع مشو ور نه بسوزی ما را ياد هر قوم مکن تا نروی از يادم
شهره شهر مشو تا ننهم سر در کوه شور شيرين منما تا نکنی فرهادم
رحم کن بر من مسکين و به فريادم رس تا به خاک در آصف نرسد فريادم
حافظ از جور تو حاشا که بگرداند روی من از آن روز که دربند توام آزادم (30649)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۲۰:۴۹:۰۴
ترسم که دین ما سیاسی شود به جای دینی شدن سیاستمان. ای اهل سیاست، کمی انصاف (30651)
 
محسن کریمی
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۲۱:۰۹:۰۷
اسم این آقا یک مقدار مشکوک نیست؟ مارکوس اوریلیوس پادشاه مشهور و فلسفه دوستی است که فیلم مشهور گلادیاتور نیز مربوط به زمان مرگ و بعد از مرگ اوست.... (30658)
 
علی
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۲۲:۰۲:۲۱
با دیدن فیلم احساسس که به من دست داد بیشتر این بود که آقای خاتمی با رفتار وحالتی خود باخته در مقابل زنان غربی رفتار می نمود. آقا شما با هشت سال حکومتتان نه تنها نتوانستید زنان و دخترات ایرانی را مسلمانتر کنید که بسیاری از سنت ها و معیارهای اصیل ایرانی واسلامی را در میان آنها از بین بردید و موجب وضعیت ظاهری ومعنوی و روحی نامناسبی که الان شاهد آن در سطح جامعه زنانمان می باشیم شدید. حالا با اینکارها میخواهید خود را روشنفکر نشان داده ادعا نمایید دخترکان و زنان غربی را به سمت دین و ایران جذب می نمایید. اما ماحصل اعمال شما آن بوده که در دوران اخیر خود به سمت غربیان گرویده و بسیاری از جوانان مسلمان نیز به بتبعیت از شما آنگونه شده اند. اما به نکته ای باید اشاره نمود و اینکه روح جامعه ایرانی با اینگونه رفتارها موافق نمی باشد و حفظ حریم ها را پاس می دارد. لذا بنظر اینجانب آقای خاتمی با اینکار خود به وجه وایندهد سیاسی خود و جناح خود در ایران لطمه بزرگی زد. شاهد هم آنکه پس از چند روز مجبور به تکذیب اصل قضیه گردید. واقعا انسان شک می نماید که چگونه افرادی که مدعی پیشتازی و سیاست می باشند و سال ها زمام کشور بدست انها بوده اینگونه و مانند انسان های مبتدی عمل می نمایند. گرچه می توان نتیجه وجود افراد بی مسئولیت را در سطوح مدیریتی کشور به صورت مشهود در سطح جامعه دید. (30665)
 
مجيدي
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۸:۰۵:۲۵
برادرسلحشور.خاتمي وکابينه اش 8سال مسئوليت اجرايي کشوررادردست داشت.وظيفه اسلامي کردن جامعه راکه نداشت.تاقبل از76قريب 20سال نظام اسلامي برقراربود.صداهاوسيماهاي جمهوري اسلامي ,نمازهاي جمعه وجماعات,حوزه هاي علميه,عقيدتي سياسيها,بسيج,سازمان تبليغات مشغول ايفاي وظيفه بودندوهستند وميبينيم دست پختشان را.باباجان دست برداريدازاين برشاخه نشستن وبن بريدن.اگردست دادن به يک زن حرامه,که معلوم نيست فردامباح نشه!تهمت زدن ودروغ گفتن ودروغ بستن گناه نيست؟ازاينهمه کژراهه پيمايي بايدبه خداپناه برد (30848)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۲۲:۳۸:۴۴
آزاده مردی در این مملکت مرده است
من اگر بودم عبایم را به گوشه ای پرتاب میکردم و بک سخنرانی تند در مورد کوته نظری حاکم بر جامعه میکردم
البته آقای خاتمی بارها در شرایط حساس همین گونه عمل کرده...
از کوی دانشگاه به بعد ، بارها حق طرفداران خود را نادیده گرفته است.
اشتباه نشود این در بسیاری از گروهها سیاسی از جناحهای مختلف غلبه پیدا کرده- همه هم راهش را یاد گرفته اند تکذیب-
یکبار یک دوست عرب زبان به من گفت میدانی معنی کلمه آخوند چیست؟ تعجب کردم و فهمیدم چرا اسرار بر کلمه روحانی است

در پایان هم آرزو میکنم این شعر و جمله آزاده مرد بودن امام حسین سر لوحه کار همه ما باشد
سرم به دنیی و عقبی فرو نمی آید
تبارک الله از این فتنه ها که در سر ماست (30668)
 
بینام
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۲۳:۰۴:۱۸
باسلام:
آقای خاتمی اگر یک کارصواب درزندگیش کرده باشد، همین دست دادن با آن خانم محترم ایتالیائی بوده است. و اگر یگ گناه مرتکب شده باشد، آن تکذیبی (دروغ)است که کرده است. حقیقت اینست که جامعه ما به اندازه ای گرفتار انحطاط اخلاقی شده است که دست دادن یک مردبایک زن را از دروغ گفتن بدتر می داند. قبول کنیم گرفتار فسادشده ایم. داستانهای قرآن را درمورد بنی اسرائیل بخوانید و مقایسه کنید خواهیددید چقدر شبیه به هم شده ایم. (30671)
 
جواد رفيعي
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۲۳:۰۸:۲۴
سايت محترم الف و ساير سايتهايي كه به مسئله دامن مي زننند :
اولا\": سيد محمد خاتمي شخصيت محبوب مردم و مورد وثوق حضرت امام و مقام معظم رهبري بوده و كافيست به تاييد حضرت امام از ايشان ومتن تنفيذحكم رياست جمهوري توسط حضرت ايت الله حامنه اي رجوع كنيد آ نگاه اگر ادعايتان در مورد ولايت مداري واقعي باشد از دامن زدن به مسئله اي كه تكذيب شده و جاي شك در اصل بودن آن بسيار است خودداري ميكنيد
ثانيا\" : زير سؤال بردن كسي كه دو دوره رئيس جمهورو نماينده حضرت امام و مورد وثوق رهبري بوده زير سؤال بردن نظام و انقلاب است
ثالثا\" : اين گونه تبليغات نتيجه معكوس داده و فرد محبوبتر ميشود . (30672)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۴:۱۰:۴۴
اگر به اوايل انقلاب رجوع كنيم محبوبيت اقاي بني صدر بسيار بيشتر از آقاي خاتمي بود و حكم رياست جمهوري نيز از دست مبارك حضرت امام گرفتند اما پايان كار ايشان را همه مي‌دانند.
والسلام (30790)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۹:۰۶:۰۶
این رو باید به حامیان رئیس جمهور گفت که با حمایت رهبری از به اشتباه افتاده اند. اینان فکر نمی کنند که حمایت رهبری از مقام ریاست جمهوری است نه رئیس جمهور (30859)
 
صالح
۱۳۸۶-۰۴-۰۴ ۱۳:۵۷:۵۱
این دوست عزیز مثل اینکه دراندازه گیری میزان محبوبیت متر مناسب را گم کرده اند . قربانت شرایط سال های مورد عمل را ملاک قراربدهید وتنها 21ملیون رای این ملت رابه یکنفر درنظر بگیرید انوقت معیار محبوبیت رادرمییابید . نقش عظیم مردم رادراینحضور شکوه مند دنیا نتوانست نادیده بگیرد چراخودماانراکمرنگ میکنیم؟انصاف نیست. (31017)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۱ ۲۳:۱۱:۴۹
اين كار هاي آننقدر براي مردم تكراري و دروغين مي باشد كه نياز به تكذيب نداشت متاسفم براي سايت خوب و جذاب الف كه در دام افراطيون ضد خاتمي افتاده است مطمئن باشيد خاتمي نامزد انتخابات نمي شود و دست از اين بي اخلاقي ها برداريد (30673)
 
علی
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۰۰:۰۶:۴۳
سلام به همه
همه حرفهای شما عزیزان چه به عنوان مخالف و چه به عنوان موافق آقای خاتمی درست است و قابل تامل.
ولی یکبار بیایم این تعصب را کنار بگذاریم و بدور از حمیت از یک دید دیگر به مساله نگاه کنیم و آن هم دید اسلام است.
ببینید دوستان من کار آقای خاتمی نه به عنوان رئیس جمهور سابق و نه به دعنوان یکی از افراد شماره یک اصلاحات بلکه فقط به عنوان یک فرد عادی و در مرحله بعد به عنوان یک روحانی کار ایشان اشتباه غیر قابل جبرانیست.چون روحانیون دین به عنوان الگویی برای افراد عادی جامه هستند که انجام واجبات و ترک محرمات که جزء لاینفک دین مبین ما میباشد، باید جزئ رفتار روزمره آنها باشد ولی آقای خاتمی بر عکس آن عمل کردند.اگر آقای خاتمی بدون لباس روحانیت و به عنوان یک فرد عادی و با لباس شخصی این کار را انجام میدادند بر وی نمی شد خردای گرفت ولی در لباس روحانیت و قبول تعهد نسبت به آن و انجام بعضی از کارها به دور از شان می باشد.
البته از این قبیل حرکات از ایشان نیز قبلا هم دیده شده مانند جشن هفتنامه چلچراغ که ایشان در آنجا نیز کاری کردند که بدور از شان روحانیت بود. امیدوارم ایشان در کارها و حرکات خود کمی تامل و خویشتنداری به خرج دهند که باعث بعضی موضع گیری ها نشود .ان شا الله (30675)
 
صامت
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۲:۵۸:۴۲
خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی!بابااول ثابت کن بعد هیاهو . من فکر میکنم دست فتنه دوباره مشغول کارشده تاازهمین حالازمینه سازی انتخابات دور بعد راتدارک ببیند.ترابه خدابس است جوسازی .اگرراست میگویید مثل سایت وزین بازتاب که تکفیرش کردیدوحضوراقای احمدی نژاد رادرصحنه های رقاصی بازیهای اسیایی نشان دادیا نمایش حضوراقای مشایی درترکیه دررقص نیمه برهنگان.این فیلم راهم نشان دهید /ببینیدچگونه مراکه سعی کردم تاحالا ساکت وصامت باشم واداربه این واقعیات کردید!سرجدتان تمامش کنید . (30776)
 
شهرام
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۰۱:۰۵:۵۷
در مورد تکذیب آقای خاتمی، بنظر من اینکه ایشان دست داده اند یا نه اهمیتی نداره زیرا درباره این کار یعنی دست دادن با خانم ها در قرآن مطلبی ذکر نشده و در سنت پیامبر ما هم چیزی در مورد حرمت این مساله حداقل بنده نشنیده ام. در نهایت ایشان بنظر من بدلیل اینکه در حال حاضر هیچ مقام رسمی دولتی ندارند و بدلایل شرعی ذکر شده، می توانند با هر که می خواهند دست بدهند یا ندهند. اما اینکه بعضی از علما بر اساس استنباط های شخصی این مساله را حرام می دانند بدون آنکه برای این گفته خود مدرکی ارائه کنند امروزه قابل قبول نیست.
اما آقای احمدی نژاد رئیس جمهور ایران و دارای یک مقام رسمی هستند و گفته های ایشان کلمه به کلمه زندگی مردم و اقتصاد و سیاست خارجی را تحت تاثیر قرار می دهد. متاسفانه در کشور ما از سوی برخی افراد تفکرات خرافی و ضد دین و بعضا کفرآمیز تبلیغ می شود. بنظر من آقای احمدی نژاد(با آنکه من به ایشان رای ندادم) از نظر شخصیتی و اعتقادی شخصی مومن و معتقد و از نظر فساد اقتصادی کاملا پاک هستند ولی بدلایل گفته شده باید در اظهار نظرهایشان بیشتر دقت کنند. متاسفانه هم در قضیه هاله نور و هم ورود خانمها به ورزشگاه آزادی ایشان اشتباه کردند. زیرا از قضیه هاله نور بوی ترویج خرافه و از قضیه ورود به ورزشگاه بوی ساده اندیشی می آمد. چطور ایشان فکر کردند کسانی که ظاهرشان نشان می دهد در طول عمر خود حتی یکبار هم نخندیده اند و معنی هیجان و شادمانی را نمی دانند و نیز احتمالا هرگز حتی با دختر خود کلامی محبت آمیز نگفته اند اجازه خواهند داد که این موضوع عملی شود؟ این مسائل یک شبه ایجاد نشده که با یک دستور ایشان یک شبه حل شود. (30678)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۰۹:۴۳:۴۷
تو دیگه واقعا خیلی کارت درسته از بس که راست و صادقی.
بابا خود رفقای خاتمی در اون جوابیه کذایی نوشته بودند که در \"حرمت لمس \" بدن نامحرم هیچ کس شک نداره.
شما که اینقدر اهل مطالعه ای لمعه! رو بیشتر تمرین کنی بد نیست! (30708)
 
ماهان
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۰۱:۳۶:۳۱
به این سید عزیز کم تهمت نزدند چه الان چه قبل دوران ریاست جمهوری مثل کارنووال عاشورا وچه مسایل دیگری که در 8سال دوران ریاست جمهوری بز سر وی امد خاتمی چه دست داده باشه چه نداده باشه چیزی از او کم نمیشه واگر افتخار بده کاندید برای ریاست جمهوری سال 88 البته به شرط اینکه اقای جنتی این مسله راپیراهن عثمان نکنن ورد صلاحیت نکنن شاید 20میلیون رای نیاره ولی باز نفر اول میشه (30680)
 
محمدرضا
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۳:۴۹:۱۲
تو رو خدا از این احساساتی بازی ها دست بردارید.
همه سید ها بزرگ. همه سید ها خندان. بگذارید معیار حق و حقیقت این بار حداقل خود حقیقت باشد. با سید حوشگل و سید ناز که کار بد خوب نمی شه. گاهی وقت ها اثبات می کنیم که اهل دیدن فیلم هندی هستیم واقعا! (30785)
 
آرش کوشا
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۰۲:۱۵:۲۷
آقای رحیم مشایی از مدعیان دولت اسلامی در مراسم رقص دختران ترکیه ای چهار چشمی تا آخر مراسم را نگاه کرد و تشویق هم کرد دیدید که خیلی راحت با پررویی هم توجیه کرد.حالا آقای خاتمی هم تکذیب کرده چیزی نشده ؟ (30682)
 
صالح امیدوار
۱۳۸۶-۰۴-۰۴ ۱۶:۲۷:۳۹
ناشناس نوشت واین هم پاسخی درخوراو های که توپرده دری اینچنین برده ای ایاتوبو یی زدین ؟ تهمت وهتاکی ونامردمی نیست جزاداب پلیدی وکین کی به کجا گفت تمدن سواست؟ راه تمدن زتدین جداست؟ معنی هرواژه ندانی رواست رسم سیاست توندانی بجاست دشمن ماجنگ تمدن سرود سیدمافتنه به گفتن زدود روبه خداکن نه به حزب وجناح ترک وفاکرده ای افتی به چاه توبه کن ازنو به عدالت بکوش رنجه مشو جامه انصاف پوش (31048)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۰۴:۰۰:۱۴
سلام.
بعضی از ما مردم خیلی عوام هستیم ؛ بطوریکه اگر سیاستمداران زیرک غرب ما را زیز ذره بین بگذارند فورا متوجه میشوند که چه راحت می-توانند از ما ملت سوء استفاده کنند.
بر فرض صحت وقوع چنین امری ، آیا هرگز از خود پرسیده-اید که گناه این کار بیشتر است است یا دهها کارهای دیگری که برخی مسئولین و مردم ما میکنند ، همچون ، دروغ ، تهمت ، فساد مالی ، فساد اخلاقی ، و ده-ها گناه کبیرهء دیگر؟ ...
والسلام علیکم من اتبع الهدی ،
عـبـــد عـا صـی. (30683)
 
من به احمدي نژاد راي دادم اما ...
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۰۸:۰۲:۰۹
دوست دارم به عزيزان اصولگرا تبريک بگويم چون از حالا با کارهايشان کليد مجلس هشتم را دو دستي دارند تقديم جناب خاتمي و اصلاح طلبان ميکنند . حسني امام جمعه اروميه گفته بود : راستي ها عقل ندارند . چپي ها دين !‌حالا ميبينم راست گفته و همان عقايد خشک و کج در بين نسل جواني که به اصطلاح حامي فکري و البته عملي اصولگراها هستند باز همان اشتباهات قبلي را تکرار ميکنند . البته اين سياسيت محمدخاتمي است که با يک جمله کاري ميکند که دهها مطلب درسايتهاي آقايان در مورد او نوشته شود . فکر کنيد ؟ اينجا چه چيزي برجسته ميشود ؟ دست دادن ؟‌( هاله نور ؟‌)‌ببخشيد اين مال کس ديگه اي بود ! به هر حال پيشاپيش ورود گسترده اصلاح طلبان به مجلس هشتم و آغاز درگيري با دولت محترم را که هنوز از برکت هاله هاي نور و مصابيح ! ارزنده راههاي قم استفاده ميکند گرامي ميدارم . البته الف راستيه بعيده اينها تاييد بشن (30688)
 
محمد
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۰۸:۰۹:۲۴
آقایون شلوغش نکنید شاید معلمهای کلاس اولش بودند. (30690)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۰۸:۴۴:۱۱
به نظر بنده ان جناحي كه برگشتن مردم را از خودشان را احساس مي كنند واز اقبال دوباره مردم به خاتمي وحشت دارند اين مسايل را مطرح مي كنند وگر نه همه مي دانند كه اين كار به هيچ وجه زشت تر از توهين به پيامبر اعظم ص نيست كساني كه قبلا روي سلمان رشدي را سفيد كر دند اكنون با توسل به احساسات مردم مي خواهند چهره ايشان را خراب كنند هر چند اين امر بي تقوايي دربين ‌‌‌‌‌اصول گرايان چيز تازهاي نيست و قبلا هم در كار ناول عصرعاشورا شاهد ان بوده ايم ما نمي پوشيم عيب خويش اما ديگران عيبهادارند وازماجمله راپوشيده اند ماسبكباريم ازلغزيدنمان چاره نيست ديگران با اين گرانسنگي چرا لغزيده اند به نظر اين دست وپا زدنهاي فايده ندارد وبايد قدرت را تحويل بدهند (30697)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۰۹:۱۰:۲۸
واقعا آفرین به دوستان اصول گرا ! هر وقت می خواهند یکی را بکوبند از آستینشان عجب اسم ها وآدم ها یی در می آورند گیرم فیلم واقعیت داشته باشد اولا چرا حالا باید این فیلم علم بشود ودر ثانی این وسط چی به شما می رسد که ول کن ماجرا نیستید ومی خواهید ثابت کنید که این آقای خاتمی بوده که دست داده
جالب آنکه تا چندی پیش دست دادن به عنوان یک کار انسان دوستانه اعلام شد و انتقاد چند نماینده به حضور مشایی در مجلس رقص با بایکوت آن نماینده ها و تهدید آنها مواجد شد.
پارادوکس ذهنی که می گویند یعنی این
راستی از اقای افروغ چه خبر؟ (30669)
 
كارشناس
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۰۹:۱۵:۰۳
بنده پس از تحقيق و تتبع بسيار دراساس تئوري گفتگوي تمدن هابه كشف مباني اين علم دست يافته و براي آن هفت گام اساسي و مرحله ي اجرايي مدون را كشف نمده ام كه ذيلا معروض مي دارم :

(( هفت گام اساسي در تئوري گفتگوي تمدن ها )) :
گام نخست : گفتگوي تمدن ها
گام دوم : جست و جوي تمدن ها
گام سوم : جفت و جور تمدن ها
گام چهارم : رفت و روب تمدن ها
گام پنجم : شست و شوي تمدن ها
گام ششم : گوشت و كوب تمدن ها
گام هفتم : جنب و جوش تمدن ها
در پايان ، در صورت لزوم و وجود دلائل كافيه در شارع مقدس مي توان واژه ي تمدن را با واژه ي تبدن جايگزين نمود . (30694)
 
ناشناس 4736
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۰۹:۲۲:۱۵
مي خواستم بدانم مقالات سخيف خانم . فعل حرامتر است يا دست دادن آقاي خاتمي با زنان ايتاليائي؟
اينك كه به انتخابات مجلس هشتم نزديك مي شويم بايد در انتظار افعال حرام ديگري از سوي جبه اصلاحات باشيم! قضيه فيلم عصر عاشورا را كه يادتان نرفته و ايضا هاله نور را. من نمي دانم در جامعه اسلامي ما كه داعيه اخلاق گرائي آن گوش فلك را كر كرده اين همه بي اخلاقي سياستمداران و طالبان قدرت واقعا حيرت آور است.
خدا به داد اين مردم برسد. (30706)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۰۹:۴۴:۰۷
حالا میفهمم چرا ان خانم محترم چندی پیش گفته بود خاتمی باید خلع لباس بشود آفرین به او که خاتمی را بهتر از ما مردم میشناخت حالا من میگویم با اینکه تا همین چند وقت پیش از طرفداران پر و پا قرص جناب خاتمی بودم اما حالا با این کاری که ایشان در ایتالیا انجام دادند خجالت میکشم که بگویم زمانی او رئیس جمهور کشور عزیزم ایران بوده است من در دبی زندگی میکنم در اینجا با دوستان همکلاسیم در این مورد زیاد بحث کردیم بعضی از اینکه خاتمی ماهیت واقعی خودش را نشان داده خوشحال هستند که اتفاقا اونها خیلی هم باانقلاب دوستی ندارند اما افرادی مثل من مدتی با این موضوع درگیریم که چرا خاتمی چطور به خودت اجازه دادی با آبروی مردم ایران بازی کنی حالا هم یک راه باقی مانده عذرخواهی و خارج شدن از لباس روحانیت چون او لیاقت چنین لباس با عظمتی را ندارد (30709)
 
مجيدي
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۸:۰۹:۳۴
حضرت آقا!توکه مدافع خلع لباس خاتمي هستي.آياخودت عصمت داري؟آيابانگاه وزبان و....به گناه نيفتادي؟دعايي بخوانيدکه درآمينش نمانيد (30850)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۰:۰۲:۱۵
راستي اون احمدي نژاد نبود كه دست يك زن نا محرم شما فرض كنيد معلم كلاس اولش را ماچ كرد انصاف داشته باشيد ماچ بدتر است يا دست دادن خواهشانگوييد اين احترام به معلم بود كه اگر معلمان حرمت داشتند انها را توي روز روشن كتك نمي زدند (30712)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۲:۲۰:۳۶
معلم احمدی نژاد بیش از هفتاد سال سن داشت و دستکش در دست داشت و احمدی نژاد از روی دستکش دست اورا بوسید . ضمنا\" من از برخی سیاستهای خاتمی انتقاد جدی دارم ولی مطمئنم این کار را انجام نداده است .خاتمی یک روحانی تحصیلکرده حوزه است واین کار را انجام نداده است . (30768)
 
كارشناس
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۰:۱۵:۴۸
كساني كه فكر مي كنند اين آقاي ماركوي ايتاليايي وجود نداره و اين خبر مجعول است مي تونن به اين لينك ها و سايت ايتاليايي ايشون مراجعه كنن :
http://casbah.wikidot.com/search:site/qmarco

http://casbah.wikidot.com/khatamishakehands (30720)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۰:۲۰:۳۷
http://web.uniud.it/dest/dottorandi/orioles.htm (30725)
 
امین
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۳:۲۱:۰۸
خوب من وارد سایت اختصاصی این مارکوشدم .چه چیزیرا میخواستی ثابت کنی ؟ (30780)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۰:۲۳:۴۲

حالا میفهمم چرا ان خانم محترم چندی پیش گفته بود خاتمی باید خلع لباس بشود آفرین به او که خاتمی را بهتر از ما مردم میشناخت

نه خير ان خانم علم غيب نداشت عزيز دل برادر از جرياني كه از قبل طراحي شده بود از اين فيلم ساختگي اطلاع داشت (30723)
 
فرزانه
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۰:۵۰:۵۵
همه می دونیم که این بزرگ نمایی تنها به دلیل دادگاهی کردن و کیفرس کردن آقای خاتمی است تا شورای نگهبان در انتخابات ردشون کنه و هیچ دلیل دیگری نداره .
خاک ... (30731)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۰:۵۵:۵۱
خوش بود اين گفته بيايد ميان
بين كلام من و تو اين زمان
دوم خرداد برفت از ميان
ليدرشان دست دهد با زنان
فعل حرام است چنين كارها
كس نرود زير چنين بارها
قابل توجيه نباشد چنين
فعل حرام از نظر مسلمين
ليدر اصلاح طلبان اين بود
بين حركاتش كه چه ننگين بود
دست دهد با زنك اجنبي
اين عملش ضد خدا و نبي
ظاهر او گرچه چو سلمان بود
... بود
... است
... است
واي به ماموم امامي چنين
فاتحه خوانند زمان و زمين
حيف كه اين جامه پر مايه اي
گشته چو دكاني و سرمايه اي
كي شود آگاه ز نيرنگ او
جمع قليلي كه زند سنگ او (30735)
 
ترانه
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۴:۲۹:۰۳

...واي به ماموم امامي چنين
فاتحه خوانند زمان و زمين
حيف كه اين جامه پر مايه اي
گشته چو دكاني و سرمايه اي
كي شود آگاه ز نيرنگ او
جمع قليلي كه زند سنگ او...
باری ازین شیخ تعجب نکن!
هر چه ببینی پس از این کٌب نکن!
او و بیان حق و افکار دین؟!
داشته کٍی دغدغه ای اینچنین؟
دیده ای از دست قضا وضع حال
بین که چه ها کرده در آن هشت سال!
با همه گفتار تمدن نمود...
\"دین\" که ولی جزو تمدن نبود!
هرچه حرام علنی باب شد.
حاصل آن تمدنی ناب شد!
آنچه فرو ریخته در آن زمان
ساختنش وقت بر است و گران
گفت چو خواهی بشناسی کسی
بین چه کسی دور و برش بٌد بسی
مفسد و جاسوس و منافق ترین
یکنفرش لندن و یک در اوین!
حرف زیاد است و بیاید به یاد
لیک \"الف\" جای ندارد زیاد... (30797)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۱:۰۵:۱۲
یعنی می فرمایید این خانم در ایتالیا هم نفوذ دارد ؟ یا شاید این خانم به آن چند زن ایتالیایی دستور داده با خاتمی دست بدهند ؟ (30739)
 
لوک
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۱:۱۳:۱۸
من فکر میکنم آقای خاتمی در لباس روحانیت
نبایستی چنین کاری انجام میداد.
و باز هم به نظر من مقامات وزارت خارجه بایستی از برخی قوانین مستثنا شوند تا به قول معرف در میادین بین المللی کم نیاورند. (30741)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۱:۴۹:۱۳
دیگر مسئله از این مهم تر نیست که به آن پرداخته شود بفرض که دست داده باشند مگر می شود در یک مکانی خانمی دست دراز کند و فردی مزین به مفاهیم انسانی دستش را پس بکشد.ما که می دانیم بسیاری از کسانی که جا نماز آب می کشند دست دادن که سهل است ......
در ثانی این یک مسئله شخصی است اگر فردی می خواهد خاتمی باشد یا..هر کس دیگر عملی بقول شما غیر شرعی انجام دهد جهنم و یهشتش پای خودش به کسی چه مربوط اینها جزو خصوصیات فردی است
شما هم بهتر است به جای پرداختن به مسائلی چنین پیش پا افتاده و سطحی به معضلات کشور بپردازید که امان از دست ملت بریده .در ضمن بد نیست تا سری به دیسکوتک های پاریس،ژنو و نیویورک بزنید و نیم نگاهی به آقا زاده هایی که پدرانشان در ایران فریاد وا مذهبا سر داده اند و آنان به عیش و نوش مشغول ،بزنید تا ببینید که همگان در خلوت آن کار دیگر می کنند. (30753)
 
احد اسدی
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۲:۰۹:۲۶
اخیرا در سخنرانی های سران و افراد جناح اصلاح طلب؟ سخن از دکتر شریعتی به میان می اید به نظر می رسد این اقایان از امام ره خسته شده اند و یا نا امید در انتخابات اتی مجلس می خواهند از دکتر علی شریعتی سو استفاده کنند یا از نظرات وی به نفع خود سو استفاده کنند مگر نام اینگونه افراد را چه باید گذشت؟
مرده خوار؟ (30765)
 
علی
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۲:۲۳:۲۹
انتشار فعل حرام به چه منظوری است ؟اگر ایشان فعل حرامی انجام داده است و مرتکب گناه شده دادستان دادگاه ویژه روحانیت به مسئله رسیده گی می کند .سکوت دادستان دادگاه نشان دهنده بی اهمیت بودن موضوع یا دروغ بودن موضوع میباشد وگروهی ان را برای فریب انسانهای ساده طراحی کرده اند . (30769)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۳:۱۷:۱۹
حضرت آیت الله علامه فضل الله فتوای قدیمی دارند که در صورتی که اجتناب از دست دادن با خانمها درسفرهای خارجی موجب وهن مسلمین یا تمسخرآنان شود دست دادن جایز است.به سایت معظم له مراجعه شود. (30779)
 
رامین
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۴:۱۳:۴۰
اين مساله در جاي خود قابل تامل و سوال است كه چرا برخي از چهره‌‏هاي سياسي و نمايندگان مجلس را به دليل سخنراني و مصاحبه، به بهانه توهين و نشر اكاذيب با شكايت مدعي‌‏العموم به دادگاه مي‌‏كشانند ولي با توهين‌‏هاي صريح برخي وابستگان فكري حاكمان دولت فعلي برخوردي نمي‌‏كنند و اجازه مي‌‏دهند آنها بي‌‏محابا در سپر حفاظتي هر آنچه مي‌‏خواهند در مورد افراد و شخصيت‌‏ها عنوان كنند خاتمی ابروی ملت ایران است درمجامع جهانی.این خناسان راه به جایی نمیبرند. (30791)
 
بي طرف
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۴:۳۱:۴۰
اصلا بر اساس فتواي اقاي صانعي دست دادن با زن اگر بر اساس لذت بردن نباش مشكلي ندارد.

اقا يان بر اساس دستورات خود ساخته به زن و دختر مردم تجاوز مي كنند و لي دست دادن با يك زن را نمي تابند.

عقب ماندگي تا كجا (30798)
 
lsgl
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۸:۳۲:۵۴
اگر اجراي دستورات شرعي عقب ماندگي است كه دين اسلام از همه اديان عقب مانده تر و ناكاملتر است. (30857)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۴:۳۲:۴۲
یک سید خندان که یک سنگی می اندازه تو چاه، اشک یه جماعت سید گریان و خندان در میاد تا درش بیارند. (30799)
 
rsh
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۴:۳۹:۱۶
خدايا به همه ما شعور بده تا بتوانيم فرق بين حق و ناحق را تشخيص دهيم. واقعا به كجا مي رويم. اگرچه از ديدگاههاي دكتر مهاجراني چندان خوشم نمي آيد ولي اين حرفشان در جلسه استيضاح يادم نمي رود:
انقلاب مانند يك قطار است و بايد در هر ايستگاه مسافراني را سوار كند نه اينكه در هر ايستگاه تعدادي را پياده كند. چون در آخر كسي نمي ماند و يا اينكه كساني مي مانند كه به مسير آشنا نيستند و آنرا به بيراهه مي برند.


گاهي آنچنان دم از مسلماني مي زنيم ولي در عمل كاري مي كنيم كه هيچ كافر نمي كند. (30801)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۵:۰۳:۳۷
مهاجرانی نگران بوده خودش رو از قطار پیاده نکنند. والا خداوکیلی اگه یک نفر این قطار رو به بیراهه ببره اون خود مهاجرانیه. (30807)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۴ ۰۸:۱۱:۴۹
دولت مدعی اصولگرایی که روی مهاجرانی را سفید کرده (30985)
 
داور
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۴:۴۶:۰۱
راستي يه سئوال اگه خاتمي بي عرضگي نمي كرد و اون قضيه كارناوال عصر عاشورا را پيگيري و مختومه مي كرد دوباره به راه نمي افتاد !

بابا تو اين مملكت بخاطر فقر بيشمار افرادي هستند كه براي نان تن به فحشا مي دهند ما چسپيديم كبه اينكه خاتمي با كي دست داد يا نداد !

زمان شاه مي گفتند كه شهادت يك مرد اون هم آخوند براي يك موضوع مسموع است چرا اينجا قبول نداريم و ميگويم كه تو غلط مي كني خود شما بودي دست دادي !

خوبه ديگه !اعتماد ملي و مهرورزي ما اونقدر سرريز شده كه حرف يك آخوند كه زماني وزير و رئيس جمهور و ........بوده را قبول نمي كنيم و حرف يه خارجي گمنام و .....را حجت مي شماريم !خدا عاقبت ما مسلمونا رو به خير كنه (30802)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۵:۱۰:۵۵
کمیسیون حقیقت یاب مجلس در نامه اخیر خود به جناب آقای شاهرودی می نویسد: اذعان داريد كه از نظر تعدادي از مراجع شيعه، در شرايط كنوني اجراي حكم سنگسار مي‌تواند موجبات وهن اسلا‌م را فراهم آورد و لذا توقف آن همانگونه كه امام‌خميني(ره) دستور آن را صادر كرده بود و جنابعالي نيز بر اين نظر تاكيد داشته‌ايد، امري ضروري است.
آقاي حسن قاسمي رئيس‌كل دادگستري استان قزوين يكي از دلا‌يل جلوگيري از حكم سنگسار دو مجرم (قزوینی) را بخشنامه اجرايي ابلا‌غ شده از جانب جناب آقای شاهرودی در مورد سنگسار ذكر كرده است.
حالا شما بگویید تعطیلی حکم الهی به دلیل وهن اسلام با یک بخشنامه (نه قانون) امکان پذیر می باشد ولی دست دادن 5 ثانیه ای مقامات و دیپلماتها با زنان غیر مسلمان در عرصه های عمومی، اصلا موجبات وهن اسلام را در برابر غیرمسلمانان پدید نمیآورد.
سیاسی کاری بسسسســـــــــــــه ! (30808)
 
كارشناس
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۵:۱۳:۱۸
موضوع انشاء :اگر در آينده يك رئيس جمهور بازنشسته شويد چه مي كنيد؟:
اگه من يه روز رئيس جمهور بازنشسته بشم و يه خانم ايتاليايي يه دستي به سوي من دراز كنه و بخواد يه دستي به من بده . . . عمرا كه دستش رو رد كنم . (30809)
 
حميد
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۵:۲۵:۰۸
با سلام
من معتقدم موضوع اصلي بواقع همان دست اصلي خاتمي است كه از آن هراس دارند!
خاتمي با پيشينه اي بسيار روشن و با درك مقتضيات زمانه درصدد ارائه چهره اي رحماني از دين است، در اين راه آنهايي كه خود را محور عالم ميدانند و دل امام عزيز هم از آنها خون بود ميكوشندتا او را با كمك پياده نظام خود ، انسانهايي سطحي و قشري گرا ، هدف تير كين و اغراض ثانوي كنند!
وقتي اسلاف همينان آن معمار كبير نوگرايي ديني و پير فرزانه را از زنادقه خواندند ديگر چه باك كه فرزند مومن و با تقواي او را آماج تهمت و افترا ؟!
ذكر يك نكته فني را هم جهت تنوير افكار ضروري ميدانم وآن اينكه با كمك نرم افزارهاي بسيار ساده و در دسترس امروزي ميتوان بسادگي تصويري از هر فردي كه شما تصورش را بكنيد در هر حالت و وضعيت كه دلخواهتان باشد! ايجاد نمود.
مهم اين است كه بدانيم خدا هست و هميشه خواهد بود و بالاخره بايد روزي پاسخگو باشيم وآنها كه براي طلب چيزي كه امير مؤمنان ارزشش را از نعلين مندرس كمتر ميدانست مگر با قسط عدل، چگونه تمام مرزهاي اخلاقي، اسلامي و انساني را در مينوردند! (30810)
 
-------
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۶:۲۹:۴۷
مقاله ای از دکتر شیرزاد:
اين يادداشت در روزنامه هم ميهن به چاپ رسيده است.

گريه‌آور است كه شخصيتي در سطح خاتمي مجبور شود تكذيبيه بفرستد كه من با زنان دست نداده‌ام.

طي يك دهه حضور پررنگ سياسي در مسند رياست جمهوري و بعد از آن و نيز در طي ساليان قبل از آن هرگز كسي نشنيد كه او با زبان عتاب و تهمت با مخالفانش سخن گفته باشد و آنها را به خاطر گافي در رفتار و عمل شماتت كرده باشد.

او با زبان استدلال و ادب با ديگران سخن گفته و در مقابل آنها عكس و فيلم افشاگرانه و تهمت هتاكانه منتشر كرده‌اند كه با فلان خارجي بر سر بساط خمر نشسته است يا با نسوان دست داده است يا فلان دوستش در فلان مكان چه كار كرده است و امثال آن. سخن بر سر دفاع از خاتمي يا اصلاح‌طلبان نيست كه بخواهيم جا نماز آب بكشيم و مراتب پايبندي به ترك محرمات و انجام واجبات اين يا آن شخص را در روزنامه‌ها به اثبات كشيم.

تاسف از اين نيست كه عده‌اي دروغ مي‌گويند مثل آب خوردن و طبق فتاوي گفته و ناگفته هر وسيله ممكن بر مبناي تهمت و افترا را اگر در راه اهدافشان باشد «مجاز بل واجب» مي‌دانند آنها سال‌هاست كه توسن بي اخلاقي شان عنان گسيخته و سركش به هر طرف تاخت و تاز مي‌كند و مرزي را در وادي جوانمردي، عبور نايافته نگذاشته‌اند.

اما تاسف واقعي از آن است كه تا كي بايد مسائل پيش پا افتاده‌اي ازاين دست سايه بر مصالح اساسي كشور اندازد. سال‌هاست ديپلماسي كشور ما بيش از آنكه بخواهد به دنبال روش‌هايي براي پيشبرد منافع ملي باشد بايد نگران آن باشد كه چگونه با آداب رايج در مهماني‌هاي سياسي خارج از كشور كنار بيايد.

مساله دست دادن با زنان در مجالس، كراوات زدن يا نزدن و نكاتي از اين قبيل، گاه آنچنان اصلي ترين وظايف وزارت خارجه را تحت الشعاع قرار مي‌دهد كه باوركردني نيست. ديپلماتي كه چهار سال ماموريت گرفته تا از منافع ايران در كشوري دفاع كند و به گسترش روابط دوجانبه اقدام نمايد، در تمام مدت ماموريت بايد بدنش بلرزد كه مبادا در بازگشت به ايران مورد مواخذه قرار گيرد كه در فلان مجلس با زنان گرم گرفتي، در بهمان مهماني با فلان كسي كه ليوان مشروب دستش بود سخن مي‌گفتي، در فلان مراسمي كه شركت كردي بهمان اتفاق روي داد و قس عليهذا.

واقعيتي كه گريز از آن نيست اين است كه برخلاف نظر برخي رجال جمهوري اسلامي، در ديگر كشورهاي دنيا زنان در پستوها قرار ندارند يا بناي آن ندارند كه در مهماني‌ها در گوشه‌اي يا مكاني جدا از مردان گرد هم قرار گيرند و مهمتر از آن، در عرصه سياست و تجارت هرچه مي‌گذرد حضوري پررنگ تر دارند.

شايد به غير از كشور ما در هيچ جاي ديگر دنيا به مخيله هيچ زن يا مردي خطور نكند كه دست دادن رسمي ميان يك خانم و يك آقا نوعي رابطه گناه‌آلودي است كه عرش را به لرزه درمي‌آورد. در موارد زيادي وقتي به خانمي خارجي گفته مي‌شود كه دست دادن با زنان براي مردان ايراني مجاز نيست احترام مي‌گذارند و از كنار قضيه عبور مي‌كنند.

اما هرگز براي هيچيك از آنان قابل درك نيست كه دست دادن نوعي تماس جنسي است كه بايد از آن اجتناب شود. آنها هيچ تصور و دركي از اين موضوع نمي‌توانند داشته باشند.

بسياري از ديپلمات‌هاي وزارت خارجه خاطرات تلخي دارند از اينكه در يك مجلس رسمي و در حضور جمعي كه ناظر بر ملاقات هستند، خانم محترمي كه سني از او گذشته است دستش را به احترام به سمت مقام ايراني دراز كرده و ناگهان با امتناع و عذرخواهي ديپلمات ايراني از دست دادن مواجه شده است.

سپس در شرايطي كه دچار يك شوك غيرمنتظره شده با احساس تحقير شديد دستش را ميان زمين و هوا جمع كرده و با عكس العملي نامتعارف صحنه را تمام كرده است، اما تا ساعتي بعد، آن زن به لحاظ احساس تحقير و ديپلمات ايراني به لحاظ احساس شرمندگي از عدم امكان رعايت عرف، تعادل فكري خود را از دست داده‌اند و قدرت تمركز بر مذاكره را نداشته‌اند.

سادگي است اگر فكر كنيم امكان آن وجود دارد كه در تمام موارد از قبل بشود تلكس زد و نامه نوشت و يا در دنيا جار زد كه رسم و رسوم ما اين است و با شما فرق دارد. عرف‌هاي بسيار ساده و غيراساسي در ديپلماسي جهاني وجود دارد كه رفتار خلاف آن قابل درك نيست. هر پيامي در اين باب به سختي شنيده مي‌شود چه رسد به آنكه مورد توجه قرار گيرد.

نگاه خاصي كه در ايران به مساله روابط زن و مرد و اختلاط آنها در جامعه ما وجود دارد در هر حوزه‌اي از مديريت كشور حجم عظيمي از انرژي دستگاه‌ها را مصروف خود كرده است. در حوزه وزارت خارجه،‌آن طور كه مي‌گويند، ‌سه دهه است كه دست دادن با زنان به يكي از معضلات اساسي ديپلماسي كشور تبديل شده است.

ديپلمات ايراني اگر در جلسه‌اي قرار گيرد كه خانم‌ها هم حضور دارند در تمام مدت برنامه بايد دست و دلش بلرزد كه مبادا خانمي دستش را به نشانه صميمت و احترام به سمت او دراز كند و او را در مخمصه بيندازد. شايد شنيده باشيد كه برخي فقها فتوا داده‌اند كه اگر امتناع از دست دادن با خانم‌ها باعث وهن اسلام و جمهوري اسلامي باشد، ‌در صورتي كه قصد لذتي در كار نباشد، ‌دست دادن با آنها مجاز است.

روشن نيست كه چگونه بايد اثبات كرد كه آنچه ديپلمات‌هاي ما عمدتا از ترس فشارها، افشاگري‌ها، پرونده‌سازي‌ها و مواخذه‌هاي بعدي در داخل كشور انجام مي‌دهند حاصلي جز وهن و آبروريزي براي ما ندارد. اما وهن بزرگتر آن است كه در كشور جنجال به راه اندازند كه خاتمي با زنان دست داده و براي تخريب او فضايي ايجاد كنند كه حاصلش تخريب آبروي كشور است.

روشن است كه خاتمي زيرك‌تر و محتاط تر از آن است كه چنين كاري كند. اما بياييم يك بار اصل اين موضوع را به موشكافي گذاريم كه به راستي با اين همه هزينه بر سر حكمي كه احتمالا راه شرعي هم دارد تاكنون به كجا رسيده‌ايم. (30824)
 
f.ف
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۶:۴۰:۰۹
این آقای ایتالیایی ( که البته ما ترجمه صحبت وی را خواندیم ) گفته این کار غیرشرعی! که بنده متوجه نشدم این مردک ایتالیایی این وسط این حرف را زده یا سایت الف خودش اضافه کرده ؟ و بعد گفته شده که 50 هزارنفر فیلم را دیده اند و همگی به اصل بودن آن شکی ندارند. نخیر. بنده شک دارم. ایشان از کجا میدانند همه این 50هزارنفر شکی ندارند؟ این مطلب از همان ابتدا جبهه گیری کرده و بعد هرچه قدر هم بقیه بگویند خیلی فایده ندارد. بقیه اش بماند برای روزی که این اندک حرفهایمان چاپ بشود. انشاالله (30827)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۶:۴۹:۵۲
در رابطه با هاله ی نور باید به این مسئله توجه شود که احمدی نژاد در این باره فقط نقل قول کننده بوده آن هم در یک جمع کاملا خصوصی که عده ای از حضرات آنرا منتشر کردند. (30829)
 
كارشناس آرزوها
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۷:۰۲:۳۳
آخيش . . .
چي مي شد من رو هم واسه ي گفتگوي تمدن ها يه خورده به اين ور و اون اعزام ميكردن ؟

قول مي دم اگه منو بفرستن هيچ دست دوستي رو رد نكنم .
به هرحال جواب هر دستي رو كه دراز مي شه بايد با دست دراز كردن داد .
بازهم آخيش . . . (30831)
 
سيامک محمدي
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۷:۳۳:۱۰
بالاخره چيزي تا انتخابات بعدي نمونده . يکي با ديگري دست داده و يکي ديگري رو بغل کرده و احتمالاً يه ماچي هم کرده ! عملکرد اين چند وقته خاتمي هم نشان داده که ظاهراً بدش نمياد 8 سال ديگه هم روي صندلي رياست جمهوري بشينه ولي عزيزان من اينها همه براي فاطي تمبان نمي شود . ! (30839)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۱۹:۵۳:۰۰
شما متحجران تا اسلام را کامل از بین نبرید دست از تحجر نمی کشید. تا به حال فکر کرده اید که اگر این قوانین مضحکی که در زمان پیامبر نبوده وشما به اسم ناب محمدی (ص) به اسلام چسباندید آیا واقعیت دارد یا نه؟ آیا مسئله حجاب اجباری ویا تعطیلی کل زندگی در زمان وفات ائمه و ... در زمان امامان بوده ؟ نه برادران شما بازیگران نمایشنامه حذف شیعه هستید شما نا خواسته دارید شیعه را از ایران جدا می کنید ولی مطمئن با شید دست خدا به زودی حذفتان می کند . اگر رئیس جمهوری به تقویت شیعه وبازگشت جوانان به دین کمک کرد همین آقایی بود که شما کوردلان نمی توانید ببینیدش .درود بر سید محمد که به شیوه جدش مردم را به خدا می خواند. فراموش نکنیدکه (لا اکراه فی الدین قدتبین الرشد من القی ) حالا از منظر این آیه به رفتار خودتان نگاه کنید .وخداوند آمرزنده و مهربان است. (30864)
 
هادی
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۲۰:۱۱:۰۱
به عنوان یک کارمند وزارت خارجه ضمن رد کامل مطالب آقای شیرزاد به اطلاع ایشان میرسانم اگر دیپلمات وزارت خارجه از صمیم دل اعتقاد به احکام الهی داشته باشد مشکلی با دست ندادن با خانم ها ندارد . از سوی دیگر باید گفت تبیین صحیح مسئله که باز بستگی به میزان اعتقاد افراد دارد نقش مهمی در اقناع طرفهای خارجی داشته و در موارد متعددی اعتراف خانم های خارجی به حقانیت این دستور اسلامی مشاهده شده است. ایا اگر خانم غربی دریابد که بخاطر احترام به مقام زن و حفاظت از ارزشهای او اسلام به مردان اجازه نداده بدن وی را لمس کنند باز هم نسبت به این دین بدبین میشود؟
از آنجا که برخی حضرات مسلمان ایرانی ! در صورت تایید مطلبی از سوی غربی ها دلشان آرام گرفته و به حقانیت احکام اسلامی بیشتر اعتقاد پیدا میکنند خدمتشان عرض میکنم که اخیرا برخی گروههای فمینیست غربی بمنظور جلوگیری از سوء استفاده از زنان در محیط های کاری خواستار محدودیت تماس فیزیکی میان زنان و مردان شده اند. بعید نیست که در آینده ای نه چندان دور محیط های مختلف کاری برای زنان و مردان در نظر گرفته شود و بسیار ی از قیودی که اکنون بنظر مسخره میرسد براحتی در غرب باب شود. البته مسلم در چنین شرایطی همین آقایانی که اکنون نگران ناراحتی و پریشانی خانم های غربی از دست ندادن هستند بلافاصله آن اقدامات محدود کننده را تنها بخاطر اینکه توسط غربیها تجویز شده محترم شمرده و خواستار انجام آن در داخل ایران میشوند.
کسانی که مدتی در غرب زندگی کرده اند بخوبی میدانند که مهمترین عامل تعیین کننده روابط با کشورهای خارجی امکان کسب درامد بوده و در صورتی که این عامل وجود داشته باشد هیچ چیز دیگری مانع از همکاری نخواهد بود. لذا دست دادن یا ندادن هیچگونه مشکلی در رابطه با یک کشور ایجاد نمیکند. البته در برخی موارد افرادی که با اسلام و مسلمانان مشکل دارند این موضوع را بهانه قرار داده و سعی میکنند با اعمال فشار از این ناحیه مقاصد خود را محقق کنند.
در چنین شرایطی آیا اگر فعل حرامی توسط اکثر مردم عادی تلقی شود باید به انجام آن تن داد؟ ایا اجرای احکام فقط در صورتی که برای ما زحمت و دردسری نداشته باشد باید جدی گرفته شود؟ آیا اگر این خودباختگی تاریخی و کهنه در برابر غرب در میان بسیاری از هم وطنان روشن فکر وجود نداشت باز هم توصیه میشد برای هم رنگ جماعت شدن با آنها اجرای یک حکم الهی را تعطیل کنیم؟ آیا واقعا تصور میکنیم با معصیت خدا میتوان بهتر منافع ملی و شخصی را تامین کرد؟
نگرانی عمده اینست که تجویز دست دادن به بهانه های واهی چون وهن دین و کشور در دراز مدت به تجویز بسیاری دیگر از گناهها همانند شرکت در مجلس شراب خواری و سپس شرب خمر و بعد ... منجر شود. آیا نمی بینیم که کشور ترکیه تنها برای آغاز مذاکرات الحاق به اتحادیه اروپا مجبور شده مجازات زنا را از قوانین خود حذف کند. به قول مقام معظم رهبری آیا این خواسته ها ی غربیها حد یقف دارد؟
بهتر است به خود بیاییم و برای خوشایند این و آن و یا بخاطر توهم وهن اسلام تیشه به ریشه احکام الهی نزنیم و در عوض راههای تبیین احکام الهی را پیدا کنیم.
باید اعتراف کنیم که ما در تبیین احکام و معرفی صحیح دین کوتاهی کرده ایم و نتیجه این کوتاهی عقب نشینی تدریجی از احکام و دستورات الهی خواهد بود.
با جمله ای از حضرت آیت الله مهدوی کنی این سخن را پایان دهم. ایشان همواره میفرمودند که همه ما در هر مقام و جایگاهی موظف به تبلیغ دین هستیم و در دنیا هیچ مقامی بالاتر از مبلغ دین نیست. امید که توفیق تبلیغ صحیح احکام و اندیشه های گرانقدر اسلامی را داشته باشیم. (30866)
 
احمد مخبري
۱۳۸۶-۰۴-۰۲ ۲۳:۵۹:۳۲
http://www.rasanews.com/Negaresh_site/FullStory/?Id=16384
........ رهبري اين گونه فتنه ها راپيش بيني کرده اند که درآغاز سال گفتند:
به عناصر سياسى داخلى هم دوستانه نصيحت مى‏كنم؛ مراقب باشند، طورى حرف نزنند، طورى موضعگيرى نكنند كه به مقاصد دشمن در اين جنگ روانى كمك شود؛ به دشمن كمك نكنند. امروز هر كس كه مردم را نااميد كند و به خود، به مسئولين و به آينده بى‏اعتماد كند، به دشمن كمك كرده. امروز هر كس كه به اختلافات دامن بزند - هر نوع اختلافاتى - به دشمن ملت ايران كمك كرده. كسانى كه قلم دارند، بيان دارند، تريبون دارند، جايگاهى دارند، بايد مراقب باشند؛ نبايد بگذارند دشمن از آنها استفاده كند. جنگ روانى دشمن، مهمترين بخش مبارزه‏ى دشمن با ملت ايران است.(1/1/86 سخنراني در صحن جامع رضوي) (30871)
 
مرتضی
۱۳۸۶-۰۴-۰۳ ۰۹:۲۷:۵۱
اگر افراد وجناحها از سر ایمان و خدا ترسی انتقاد کنند بنده مخلصشان هم هستم ولی با برخورد های دو گانه ادم فکر دیگری در ذهنش جا می گیرد. (30882)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۳ ۱۰:۵۵:۱۶
این گفته شما که همه چیز را به گردن جنگ روانی دشمن میاندازید و به این طریق کلا شما را از مسولیت و وظیفه بری میکند.

این برادر عزیز هم که میگویند که ما فقط وظیفه تبلیغ داریم باید بگویم که شما اول بگویید قولولاالله ... بعد دنبال مسئله را بگیرد نه اینکه از اول ذکات و خمس برای دیگران علم کنید که همه فراری شوند یا اینکه خودتان فرار کنید.

آیا بهتر نیست که امور باتدبیر اداره شود؟ در انقلابی که امام با پشتوانه ملت ایجاد کرد چرا باید یکی از مسئولین بیاید و به ملت بگوید که من فلان چیز را تکذیب میکنم و بقیه هم کار دشمن است؟ آگر تکذیب میکنید به چه دلیل و اگر تایید میکنید به چه دلیل؟ (30890)
 
عباس
۱۳۸۶-۰۴-۰۳ ۱۱:۱۸:۲۷
با سلام.واقعا از نظرات محمدرضا لذت بردم.بسیار زیبا و مختصر و مفید مطالب را بیان کردند.بدلیل همین طرز تفکر اشتباه است که بعضی از افراد بدلیل الگو قرار دادن اشخاص (غیر از ائمه معصومین ع)در زندگی شان در مواجهه با مواردی اینچنینی کل اعتقاداتشان را زیر سوال می برند و نسبت به همه چی بدبین می شوند.خیر دوستان عزیز ما باید همواره این نکته را در نظر داشته باشیم که در روز قیامت اینها بهیچ وجه نمی تواند بهانه و دستاویزی برای رهایی از عذاب خداوند در رابطه با اعمالمان باشد.خدایا همه ما را به راه راست هدایت فرما.آمین یا رب العالمین (30901)
 
سجاد
۱۳۸۶-۰۴-۰۳ ۱۱:۴۹:۲۳
اول سلام
ابن سینا میفرماید:اگر برای یک کار اشتباه هزار دلیل درست بیاوری میشود هزار و یک اشتباه.
دوستان صاحب نظر بهتر است تکلیف خودشان را مشخص کنند.یکروز سردار آزادی های بی قید و شرط و یک روز سید اولاد پیغمبر.
روسری خانمها از چند سال پیش به یک مربع با اضلاع دو در دو تبدیل شده است؟
لباس دختر بچه های امروزی از چند سال پیش به دو بنده های کشتی گیران شباهت پیدا کرده ؟
از چند سال پیش صورت خانمها به رنگین کمان شباهت پیدا کرده است؟
از چند سال پیش در آرایشگاه های مردانه ابرو هم بر میدارند؟
از چند سال پیش مانتو های زنانه به پیراهن آستین کوتاه تبدیل شده است؟
اینها گوشه ای از دستاورد های همان سید اولاد پیغمبر است.
البته دلیل توجیهات عده ای اشعری مسلک راه گم کرده نیز مشخصاست.شما که از یک کار غلط یک مسوول نظام اینگونه دفاع میکنید چرا سر موضوع روز معلم آن همه جار و جنجال کردید که چنین شد و چنان باید؟
چه خوب گفت دوستمان که شما حق را با صاحبش میشناسید نه با میزان. دوستان بزرگوار هر چه قدر هم میخواهید بر در و دیوار بکوبید اما بدانید که طبل تو خالی صدایی جز رسوایی ندارد.
تویی که گفتی بیل کلینتون چنان کرد آیا از او دفاع نمیکنی؟ وآیا سید اولاد پیغمبرت را با آن راه گم کرده مقایسه میکنی؟ این گونه دفاعیات مال کودکان مشق ننوشته است.تحریمهای ریز و درشت ایران اززمان همان فردی شروع شد که سیدت را با او مقایسه میکنی.
شماها راهتان رامیدانید به کدامین جهت است یا ریسمانی شما را به هر جهت بکشاند خشنودید؟
تویی که میگویی من هم تصاویر آنچنانی را میبینم: به راستی اگر تصاویر خانوادگی ات اتفاقی در دست امثال خودت بیفتد باز هم اینگونه خشنود با صدای بلند وسینه ستبر فریاد خواهی زد که من هم میبینم؟ آیا آنروز از کار امروزت شرمنده نخواهی شد؟ که خود کرده را تدبیری نیست.
باب شده است که هر کس تصاویری از او بیرون می آید بلافاصله تکذیب میکند که ما نبوده ایم و مونتاز است.تکنولوژی های امروزه هم خیلی مفیدند!
کاش آن قدر که در حرمت شکنی جسوریم در قبال کار هایمان هم مسوولیت پذیر بودیم.
آن وقت پس از هشت سال فرصت سوزی در روز دانشجو در یکی از دانشگاههای تهران نمیگفتیم که من خواستم ولی... یا من گفتم ولی.... اگر مسوولیت پذیر بودیم میدانستیم شعر: \"حرف های ما هنوز ناتمام/تا نگاه میکنی وقت رفتن است \" همواره درست است و آن موقع قدر لحظه لحظه دورانمان رامیدانستیم و به هدرشان نیدادیم.
شما که میگویید این یک راهبرد انتخاباتی است پس چرا استراتژی سکوتتان را در مجلس شکسته اید؟
این همه تذکرات گروهی را در آخرین نفس های مجلس از کدام جیبتان در آورده اید ؟
تا بحال کجا بوده اید؟
مگر شما همان هایی نبودید که در روزهای رای اعتماد به وزرا در گوشه ای خزیدید و سکوت کردید تا اختلافات به درون اصولگرایان بیفتد تا بعدا از آب گل آلود مهیا شده ماهی بگیرید؟
شما اینها را نمی بینید ولی انتشار فیلم خاتمی را ترفند انتخاباتی از طرف اصولگرایان می شمارید؟
ابتدای صحبتم هم گفتم: اگر برای یک کار اشتباه هزار دلیل درست بیاورید می شود هزار و یک اشتباه.
خدایا همه مان را به راه راست هدایت فرما.
والسلام. (30906)
 
صالح امیدوار
۱۳۸۶-۰۴-۰۴ ۱۶:۳۸:۳۰
واو ل از همه شمارا که بدجوری کینه ورزی. (31053)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۳ ۱۵:۵۷:۵۴
اون کسی که اومده وخاتمی رو با بنی صدر مقایسه کرده واقعا براش متاسفم که اینقدر دید سطحی نسبت به مسائل د ارند .ودیگر اینکه به یاد داشته باشیم که انتخاب مجلس نزدیک است وسعی برای تخریب خاتمی امری بسیار عادی محسوب می شود افرادی که نمی خواهند قدرت از دستشان برود کاملا مشخصند وگرنه تخریب چهره خاتمی فردی که دیدگاههای جدید وسودمندی را به ملت ایران عرضه کرد وان دوران سانسور اطلاعاتی موجود در ایران ان دوران را شکست نشانگر وجود برخی تصفیه حساب های سازماندهی شده است (30947)
 
م.ی
۱۳۸۶-۰۴-۰۳ ۱۶:۰۱:۵۶
به نظر من اگر ما خودمون رو جای اقای خاتمی بذاریم متوجه شرایط ایشون می شیم و دیگه ایشون رو اینطوری ترور شخصیتی نمی کینیم: اگر شما هم با همین محبوبیت بالا بین مردم باشید و مدام دستهایی از اطرافتون برای مصافحه با شما جلوتون می اومد شما سعی می کردید جواب اون همه ابراز محبت رو با یه دست دادن هم که شده بدید خدا وکیلی اگه خودتون اونجا بودید یکی یکی صاحب دستها رو پیدا می کردید ببینید زن یا مرده یا از همون جا داد می زدید آقا این دست که گرفتم مال کیه خودش بگه مؤنث یا مذکره؟ ایشون هم همینطوری یکی یکی دستها رو داده رفته دیگه
اگر ایشون به جای تکذیب کردن در صدد درست توجیه کردن این مطلب بر می اومدن خیلی بهتر بود در ضمن اگر کار ایشون غیر شرعیه باید یادمون باشه که بردن ابروی مسلمون هم اشکال شرعی داره...
راستی من در جواب یه سؤال همینطور قاچ مغز موندم اینکه چرا این فیلم بعد از یک ماه از سفرشون پخش شده با توجه به اینکه سفر ایشون تو اردیبهشت بوده(احتمالا تو این مدت در حال پیدا کردن مونتاژ کارهای ماهر بودن) (30949)
 
آرش
۱۳۸۶-۰۴-۰۳ ۱۸:۴۷:۰۵
مگر رفتار کوتوله های سیاسی مانند . جز تکذیب چاره دیگری میگذارد؟
سر آقای کیارستمی که هیچ منسب سیاسی نداشت چه بلاهایی که نیامد!من هم بودم تکذیب می کردم! (30960)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۴ ۰۷:۵۸:۵۴
\"کوتوله های سیاسی\" خیلی خنده دار ه اگه خاتمی کوتوله است پس ... چی هستن در ضمن چرا دست از سر این کوتوله های سیاسی بر نمی دارید (30984)
 
bandekhoda
۱۳۸۶-۰۴-۰۳ ۲۳:۴۳:۵۰
اولا اگه قضیه هاله نور واقعیت داشته بود احمدی نژاد هیچ وقت نمیومد راست راست بگه یا یکی دیگه به ظاهر تایید کنه دوم اینکه اون وزیری که تو مجلس رقص بود و فیلمش پخش شده چی با اون باید چی کار کرد چون لباس روحانیت نداره یعنی هیچ سوم اینکه خاتمی هیچ وقت نمی یاد با دست دادن با یک زن ابهت و شخصیت و جایگاه جهانی خودش رو خراب کنه مطمئن باشین با کامپیوتر می شه همه کار کرد حتی خود شما رو که دارین این متن رو می خونید خراب کرد (30971)
 
فراهاني
۱۳۸۶-۰۴-۰۴ ۰۷:۲۴:۱۹
خاتمي مرد براين مرده حتي ماتحه حرام است
مي گويند : اگر عالمي فسادكند .عالم را به فساد مي كشناد .
خاتمي كاملا\" مرده وكارگزاران وعواملشان با افشاي سرقت هاي كلان بنزين بايد اعدام شوند .جراحي واقعي (30981)
 
عزيزي
۱۳۸۶-۰۴-۰۴ ۰۹:۲۸:۴۴
درست است كه اشتباه بزرگان از اشتباه و خطاي افراد عادي بزرگتر و گذشت از آن سخت تر است، اما همه دوستان را به تامل در موارد زير دعوت مي نمايم:
اولاً: در قضاوت هايمان فقط خدا را در نظر بگيريم و بدانيم در محضر او هستيم و در جهان آخرت براي تك تك اظهار نظرها و حتي ايما و اشاره هايمان بايد پاسخگو باشيم.
ثانياً : بردن آبروي افراد و دامن زدن به شايعات و حتي بازگو كردن و تكرار مطالبي كه شخصيت افراد ( مخصوصاً افراد مومن) را پايمال نمايد از مصاديقي است كه خداوند آنرا برنمي تابد و سريعاً در همين دنيا با چنين افرادي مقابله به مثل مي نمايد كه حتماً دوستان موارد مختلفي را شاهد بوده اند.
ثالثاً : بياييم يكبار براي هميشه از آلوده كردن همه مسايلمان با سياسي بازي هايي كه متاسفانه آفت خانمانسوز جامعه ما شده است دست برداريم و از بردن آبروي طرفين در لباس حفظ ارزش ها و.... دست برداريم كه اين گونه مسايل از مواردي است كه هراز گاهي در خانه فرد يا جناحي مي خوابد.
چهارم: همين كه آقاي خاتمي تكذيب مي كند نشان مي دهد كه عمل دست دادن به زن نامحرم را قبول ندارد پس حجت براي همه كساني كه درد دين دارند تمام مي شود.ولو اينكه وي حتي اشتباهاً يا سهواً يا... اين كار را انجام داده باشد. آنچه باعث نگراني و مشكل مي شد زماني بود كه ايشان اين عمل رابدون اشكال ميدانستند كه آن بحث ديگري است. (30993)
 
صبا
۱۳۸۶-۰۴-۰۴ ۱۰:۵۶:۴۱
واقعا برای آقای خاتمی متاسفم که برای هدفی به این بی ارزشی آبروی خودش را هم در این دنیا برد و نمی دانم ایشان جواب خدا را در آن دنیا چطور خواهد داد.
چون این یک مثله شخصی نیست نام ایشان همواره با نام ایران و شیعه مطرح می شود در نتیجه کار ایشان به حساب همه ایرانیان و شیعیان گذاشته می شود.
خدا آخر و عافبتمون را ختم به خیر کند (31003)
 
صالح امیدوار
۱۳۸۶-۰۴-۰۴ ۱۶:۴۱:۳۶
من نمیدانم توچگونه جواب خدا راخواهی داد؟ (31054)
 
farzad
۱۳۸۶-۰۴-۰۴ ۱۲:۴۹:۳۳
در نظرات بعضی از کاربران اشاره به بوسیدن دست معلم توسط آقای احمدی نژاد و استفاده تبلیغاتی مخالفان ایشان از این حرکت شده بود و با دست دادن آقای خاتمی با زنان ایتالیایی مقایسه شده بود.
به نظر من این دو مورد قابل مقایسه نیستند چراکه از یک جنس نیستند و بطور کلی دو مبحث جداگانه هستند.
شخصا فعل انجام شده از طرف آقای خاتمی را شایسته ایشان نمی دانم و استفاده ابزاری و تبلیغاتی در جهت تخریب چهره ها را نادرست میدانم.
استفاده از این دستاویز ها نشان دهنده دست خالی بودن منتقدان از انتقاد منطقی و با دلیل و برهان از عملکرد مسوولین است .
اما در مورد بوسیدن دست معلم از طرف آقای احمدی نژاد باید بگوییم که شخصا مشتاق به بوسیدن دست معلمین زحمتکش و دلسوز خود هستم اما هیچ علاقه ای به استفاده تبلیغاتی از این حرکت ندارم و معتقدم که آقای آحمدی نژاد با در نظر گرفتن همه جوانب(دستکش مشکی) و با علم به وجود دهها دوربین عکاسی و فیلمبرداری این حرکت را انجام داده.
به نظر من نفس عمل بوسیدن دست اشکالی ندارد استفاده تبلیغاتی ایراد دارد. (31011)
 
بنده خدا
۱۳۸۶-۰۴-۰۴ ۱۵:۵۰:۲۱
واقعا\" مشكل در دست دادن خاتمي است و ساير مشكلات حل شده؟ولو دست داده باشد مگر فاجعه اتفاق افتاده؟آيا حرمت به افراد را فراموش كرده ايم؟اگر كسي دست به طرف من هم دراز كرد من موظف هستم براي حفظ شخصيت او هم شده با او دست بدهم.ما در قرن 5 نيستيم !به انسانها بايد احترام كذاشت.برويد مشكلات فقر را حل كنيد و وقت و انرژي و فسفر تان را (اگر وجود دارد)صرف امور اصلي كنيد و فساد خيابانها را كه از فقر تن فروشي ميكنند جمع كنيد. (31035)
 
مهری
۱۳۸۶-۰۴-۰۴ ۱۷:۲۷:۴۷
آقای خاتمی حرمتش و شعورش به لباس روحانیتش نیست که حالا طرفدارانش بترسند. (31059)
 
امین --حسابدار
۱۳۸۶-۰۴-۰۵ ۰۵:۴۰:۳۴
خاتمی مردی برای تمام دوران وتمام فصول است .خاتمی مقلد نیست ! مجتهد است مجتهد نیز براساس برداشت خود ازاصول (کتاب وسنت ) عمل میکند با کسی که مقلد است فرق دارد.خاتمی را برای خودش مرامش وتفکرش و ارادتش به امام(س) دوس داریم.همین که باور داشت و میگفت زنده باد دشمن من حاکی ازظرفیت بالای او برای مدیریت بود .مدیریت به واقع یعنی تحمل مخالف! ضمنا اون با مافیا هم بیگانه بود!؟ (31076)
 
f.ف
۱۳۸۶-۰۴-۰۵ ۰۵:۴۴:۴۶
من قبلا گفتم که به اصلی بودن این فیلم مشکوکم . اینک مطالبی منتشر شده که ثابت میکند این فیلم میتواند مونتاژ باشد. در جایی دیدم که گفته شده ابتدا آقای خاتمی انگشتر سبزی در دست دارد حال آنکه موقع دست دادن با آن خانم - سوای اینکه دست وی در حالت بسیار غیرعادی قرار دارد- بلکه انگشتر نیز ناپدید شده ! من فعلا با صحت و سقم این قضیه نیز کاری ندارم. ولی مطمُن باشید اگر این فیلم مونتاژ باشد یعنی اقدامات هماهنگی که با حمایت ف.ر. و کیهان انجام شده ریشه درازی دارد و تا هماهنگی با آنطرف مرزها نیز گسترده شده است. امیدوارم سایت الف مثل همیشه نظرات را اعلام کند. تا اینجای کار که باید به دست اندرکاران الف تبریک گفت . تشکر (31077)
 
هپلی
۱۳۸۶-۰۴-۰۵ ۰۹:۵۷:۴۷
با سلام به محضر آقا امام زمان و مهدی موعود و شما دوستان گرامی
در طول تاریخ ما شاهد وقایع این چنینی بوده ایم در کتب مختلف اسلامی و ادبی کشورمان. چگونه میشود کسی چون شیخ صنعان با بیش از هفتاد سال عبادت خالصه عشق در دختر ترسائی او را به جنون نکشاند. این یک امتحان الهی است که آن پیر صنعان موفق از این امتحان بزرگ بیرون آمد. خدا را چه دیده ایم شاید برای حجت السلام خاتمی نیز همچون آن شیخ یک نوع امتحان الهی بوده است. ان شاالله که چنین است . پس بیایئد نیات خودمان را خوش نمائیم. والسلام (31085)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۵ ۱۸:۱۰:۵۰
دوست بسیار عزیز م منظور شما را از این قیاس متوجه نشدم .ان کجا و این کجا (31133)
 
هپلی
۱۳۸۶-۰۴-۰۶ ۰۹:۳۳:۲۴
با سلام به همه دوستان
در جواب دوست ناشناسم و بعضی از دوستان که ممکن است این ایهام بوجود آید باید عرض کنم این فقط عقیده شخصی بنده است بطوریکه :
1- اگر کار آقای خاتمی اشتباه بوده است که به نظر من نیست ! کار شیخ صنعان هم اشتباه بوده.
2- اگر شیخ صنعان پس از سالها عبادت و در کهن سالی و یدک کشیدن لقب شیخ با داشتن مریدان بیشمار چنین در دامی افتاده است پس حجت السلام خاتمی نیز در چنین دامی افتاده ( با این فرق که شیخ صنعان در دام عشق گرفتار شده بود و حال آنکه حجت السلام خاتمی در دام صدها بلکه هزاران دوربین خبرنگاران گرفتار شده بود و بایستی به عنوان فردی که بحث گفتگوی تمدنها را مطرح ساخته بود واکنش نشان میداد )
3- اگر شما و من نوعی بجای حجت السلام خاتمی بودیم چه اقدامی میکردیم ؟ چه واکنشی نشان میدادیم ؟
به امید پیروزی حق و نابودی باطل والسلام (31195)
 
امیر
۱۳۸۶-۰۶-۱۲ ۱۲:۵۲:۴۹
من کاری به درست یا نادرست بودن این مطلب در خصوص آثای خاتمی ندارم فقط می خواهم بگویم که آقای خاتمی نور چشم میلیونها ایرانی است و هیچ کس حق توهین به ایشان را ندارد.
و خطاب به آنهایی که علیه آقای خاتمی تظاهرات راه می اندازند و شعار خلع لباس ایشان را سر می دهند نیز می گویم بیچاره ها، شخصیت آقای خاتمی در وجود اوست نه در لباسش. تن آدمی شریف است به جان آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت (37347)
 
یک طلبه
۱۳۸۶-۰۸-۱۸ ۰۶:۰۲:۲۲
از نظر ما ایشان اصلا روحانی نیستند (43082)
 
رضایی
۱۳۸۶-۰۸-۲۰ ۰۱:۵۰:۰۱
با سلام خدمت عزیزان فقط می خواستم جواب مهری رو بدم.1.خاتمی کل آبرو و حیثیتی که داره از برکت روحانی بودنش هست.2.دوما اگر خاتمی این کار را بر فرض انجام داده باشد برای شخصیت خود خاتمی هیچ چیز جز ضرر نداردبه ما چه .3.گناه چیست 1.غیبت گناه کبیره است2.دروغ3.تهمت.حالا با این همه پیشرفت به کجا چنین شتابان.با این حرفها فقط درجا می زنیم.فقط حرف ول میزنیم وانتظار داریم به فضا بریم. (43263)
 
۱۳۸۶-۰۸-۲۱ ۱۶:۳۰:۵۵
با سلام خدمت عزیزان فقط می خواستم جواب مهری رو بدم.1.خاتمی کل آبرو و حیثیتی که داره از برکت روحانی بودنش هست.2.دوما اگر خاتمی این کار را بر فرض انجام داده باشد برای شخصیت خود خاتمی هیچ چیز جز ضرر نداردبه ما چه .3.گناه چیست 1.غیبت گناه کبیره است2.دروغ3.تهمت.حالا با این همه پیشرفت به کجا چنین شتابان.با این حرفها فقط درجا می زنیم.فقط حرف ول میزنیم وانتظار داریم به فضا بریم.از نظر ما ایشان اصلا روحانی نیستند (43493)
 
آسمان
۱۳۸۷-۰۱-۲۱ ۱۷:۵۲:۵۲
ملتی که به خاتمی بیست میلیون رای دادن با این حرفها نظرشون عوض نمیشه حالا بقیه هر چی خواستن بگن فوقش پانصد هزار رای کمتر.دین هر کس به خودش مربوطه.فقط اینو بگم که دوست داریم آقای خاتمی (56748)
 
آسمان
۱۳۸۷-۰۱-۲۱ ۱۸:۰۶:۵۰
خواهشا\" توهین نکنید نظر شخصی خودتونو بدین ولی توهین نکنید ببینید تو این سایت کسی از جناح ما به شما توهین کرده اصلا\" طرف ما آنقدر شخصیت داره که خودشو قاطی بعضیها نمیکنه (56757)
 
ساره
۱۳۸۷-۰۱-۲۵ ۱۵:۱۹:۲۱
[ما جونای ایرونی آزاد اندیش تا روزی که زنده ایم شعار میدیم:
خاتمی دوست داریم .......خیلی زیاد
منتظرت می مونیم تا همیشه
برا همه چیز هم مرسی********** (57452)
 
سعید
۱۳۸۷-۰۳-۰۱ ۱۸:۱۹:۴۴
با سلام واقعا خدا خیرتون بده واقعاشما ملت همیشه در صحنه هستید من برای اولین بار است که از طریقه اینترنت یک مطلبه را که بحث شده میخوانم (چون بیکارم)7 الی 8 نفر را خواندم ولی حوصله ام سر رفت جامعه بشریت درحال پیشرفت است ولی جامعه مسلمونی ما در حال پس رفت درجامعه تفکرات متفاوتی وجود دارد با اینگونه بحثها نه خاتمی از این کارها دست بردار است نه احمدی نژاد (64382)
 
باران
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۲:۰۷:۳۷
[امروز بزرگترین مشکل کشور ما دست دادن اقای خاتمی است تورم.بیکاری.گرسنگی مردم.فساد اقثصادی و اجتماعی اصلا مهم نیسث اقایان میدانند با چه ترفندهایی سر مردم را گرم کنند تهمت به اقای خاتمی از هیچ کسی یا مقامی مورد قبول نیست همه دیدند مملکت بدون خاتمی یعنی بدبختی امیدواریم که دوباره بیاید . خاتمی دوستت داریم (80410)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.